Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Strafbaarheid illegaliteit van tafel"

We onderbreken de danssessie met Frank Knuckles voor een ingekomen dienstmededeling. De strafbaarheid van illegaliteit is van tafel. De PvdA en de VVD bereiken een nieuw akkoord. De PvdA is van de strafbaarheid van illegaliteit af, waar ze enorm mee in hun maag zaten. Als in: het kostte ze zetels in de peilingen. En de VVD krijgt wat extra arbeidskorting voor wat centjes strooierij naar de mensen toe. Okee dan. Heel het regeerakkoord, FOETSIE! Gelukkig hebben we de mirror nog. Akkoorden, ook niet meer wat ze geweest zijn.
KABINETFIX: Goh, Samsom op 18 maart jongstleden: strafbaarheid illegaliteit is slechts symboolpolitiek. Maar goed, je moet wat als het kabinet op instorten staat.
OMG! Prachtpraat van Samsom na de break.
UPDATE: Arie Slob (GristenUnie) liet zojuist aan GSTV weten zeer in zijn nopjes te zijn en is weer helemaal aan boord qua medewerking met dit onwankelbare Kabinetje. Vanavond meer.

Reaguursels

Inloggen

pomtiedom 08.43: Bij de volgende verkiezingen heeft men het programma van de VVD niet meer nodig. Het zal dan wel in dat van de PVV komen en dat zal genoeg zijn.

bruine kikker | 02-04-14 | 10:59

Als Illegaliteit niet strafbaar is/wordt bekent dit een uitnodiging voor alles en iedereen om vooral in Nederland illegaal te worden vooral gelukszoekers, tuig en ander gaaies. Hoe verziek je een land Les 1

protonplof | 02-04-14 | 09:23

Obstiopaat | 01-04-14 | 18:03 | + 10 -
In dat geval is je commentaar een jaar te laat. Hulp aan illegalen was al lang geschrapt uit deze wet nadat de PvdA achterban vorig jaar zoveel last had van morele bezwaren. Omdat de VVD niet binnen een half jaar het kabinet wilde alten vallen heeft Teeven de wet her en der wat afgezwakt waaronder dit punt. Wat over bleef is vooral symbolisch. Ach ja, volgende verkiezingen komt het originele plan weer terug in het VVD programma en dan is het zien of er wel een meerderheid bij gevonden kan worden

pomtiedom | 02-04-14 | 08:43

Illegaal is in de basis toch strafbaar? Maar nee, dit is weer een van onze geweldige polder oplossingen. Kom op, politiek: houd nou eens de rug recht. Als iemand geen toestemming heeft, maar toch iets doet, is dat gewoon strafbaar. Simpel.

PureYak | 02-04-14 | 06:55

Illegaal verblijven in Nederland moet idd niet strafbaar zijn, want je gaat dan boetes geven en die mogen de Nederlanders weer gaan betalen!
.
Een illegaal kan namelijk niks betalen, dat is het zelfde als van de armen verlangen om alvast hun Zorg geld in te houden op de uitkering die al veel te laag is om die Zorg te betalen.
(stel je eens voor dat die Zorg geen vette winst maakt en dat ieder wel geholpen kan worden zoals het was)

Broed Kip | 02-04-14 | 00:47

@Sp@tty | 01-04-14 | 20:17
Sorry... maar "laat ze werken..."??
Wat? Waar??? WELK werk?
Heb je onlangs nog de werkeloosheidscijfers voorbij zien komen?? Nee, tuurlijk laten we dan vooral de ILLEGALEN het werk laten oppakken wat de LEGALEN al niet eens kunnen doen...
Laat de papierprikkende taakstraffers op zijn minst gewoon lekker legaal zijn dan.

kopkaasknabbelaar | 02-04-14 | 00:21

Was dat dan toch een aprilgrap van Samsom? Nou, dan weet hij gelijk hoe de mensen er over denken.

bruine kikker | 02-04-14 | 00:03

Men moet het me maar niet kwalijk nemen als ik het niet goed snap. Maar in NL is er toch een wetgeving? Dus als je ze niet volgt moet de Overheid toch handhaven? Hoe kan ze dat nu als een feit wel onwettelijk is maar niet strafbaar???
Daar zullen degenen die tegen de wet handelen dan wel mee te overtuigen zijn denk ik. En illegaal in dit land verblijven is nog altijd onwettelijk of, met een geleerder woord: illegaal. In tegenstelling tot legaal, wat dan weer wettelijk betekent, voor degenen die de termen niet kennen. Of niet willen kennen.
Samsom, hoe zit het nou? Iedereen mag hier komen en is dus legaal in het land, of indien illegaal, dan mag het niet. En dan MOET de Overheid (kunnen) optreden. Verander anders de wet en schrap de vermelding "illegaal", verdomme!

bruine kikker | 01-04-14 | 23:50

-weggejorist-

cynicuseconomicus | 01-04-14 | 21:18

Als je iets doet wat volgens de wet niet mag noemt men dit illegaal en volgt er een boete of een straf.
Laat de illegalen dan ook niet op een hoopje in de kerk zitten maar werken zodat ze hun boete en hun kost en inwoning kunnen betalen totdat ze evt. het land worden uitgezet. We hebben toch ook nog zoiets als een taakstraf. Waarom moet de hardwerkende Nederlander voor de kosten van hun illegaal verblijf opdraaien?
Nee Rutte je bent geen leider. Hoe durf je Obama nog een hand te geven of naast hem te lopen. Schaam je ! !

Sp@tty | 01-04-14 | 20:17

Misschien een goed moment om dat hele assielbelied maar af te schaffen. Laat iedereen maar gewoon in en uitlopen en voor zichzelf zorgen natuurlijk. Gaat een helehoop geld schelen. Geeft wel werkeloze advokaten en opvangamtenaren natuurlijk.

watazooi | 01-04-14 | 19:39

Den Haag discrimineert ! ! !

Als je als Nederlander iets illegaals doet wordt je gestraft. Wanneer je als buitenlander hier iets illegaals doet ga je vrij uit. Leg me dat nou eens uit ?

Sp@tty | 01-04-14 | 19:15

Maar dan wel het generaal pardon voor die kinderen terug draaien.

DerUnterMensch | 01-04-14 | 19:06

@Rien7847 | 01-04-14 | 14:22 | + 101 -
Dat geeft bij de afdeling geitenhaar weer de nodige orgasmes, tot zij besluiten juwelier te worden natuurlijk. Maar dat is niet waarschijnlijk.
.
Best wel, als je genoeg bij elkaar rooft & steelt....

the namster | 01-04-14 | 18:45

De betekenis van illegaal is onwettig, onrechtmatig, zonder de juiste vergunningen. En weer krijgen de linkse partijen het voor elkaar om nog meer hulpbehoevende mensen toe te laten in Nederland en zal dit ook een aanzuigende werking hebben. Het is de voorbode van een nieuw generaal pardon. Zij noemen dit de zwakkeren in onze samenleving maar vergeten erbij te vermelden dat onze verzorgingstaat hierdoor steeds zwaarder wordt belast waardoor onze eigen zwakkeren steeds meer moeten inleveren, denk met name aan de ouderen en zieken. Illegalen doen al een beroep op onze gezondheidszorg en onderwijs en ga zo maar door. Het klinkt misschien niet prettig maar deze mensen moeten we gewoon terug zenden naar het land van herkomst. Denkelijk zal er 1 partij tegen zijn maar die zetten we dan toch gewoon weg als racisten zodat mensen daar niet op stemmen?

Confronto | 01-04-14 | 18:42

De PvdA is goed bezig. Bedient hiermee haar kernelectoraat: illegalen (goed voor nul stemmen), mensen die meer dan E 40.000 per jaar verdienen. (ook niet heel veul stemmen, want weten wel beter dan de Partij van de Afpak te steunen).

Vol-ko-men on-be-grij-pe-lijk. Ziet de PvdA de arrebeier niet meer staan?

Het is inderdaad hoog tijd dat de opheffingsvergadering wordt gehouden.

DebraCadabra | 01-04-14 | 18:39

Help me even. Betekent dit dat iedereen uit pauperië hier kan komen om levenslang op onze kosten vakantie te vieren? Als ze daar in Afrika en het Midden Oosten van horen zitten we hier dadelijk met 300 miljoen.

Vindefin | 01-04-14 | 18:37

EenVandaag had net een item over zo'n kerk vol illegalen. En wat stond er afgebeeld op het t-shirt van de illegale die in gebrekkig Nederlands een verhaaltje afstak? Twee kalashnikovs en de tekst 'First Class Thug'.

Echt een aanwinst voor onze maatschappij, ik snap niet dat hij is uitgeprocedeerd.

harbi | 01-04-14 | 18:29

De deal was geef ons (PvdA) een generaal kinderpardon voor ruim 700 kinderen die buiten het eerdere kinderpardon vielen.
Als tegenprestatie mocht de VVD dan de illegalen strafbaar stellen.

Deel 1 van de deal is maanden geleden al ingewilligd en uitgevoerd de kinderen hebben hun pardon.
deel 2 word nu niet uitgevoerd omdat de PvdA het moeilijk op de maag ligt en zetels kost (.) en wederom gaan de slappe knieen klapperen van de VVD en geven ze HUN belangrijkste PUNT op.... en waarvoor ? Voor een fooi van 500 miljoen voor de rijke Nederlanders (300 euro minder belasting betalen per jaar)..
De illegalen problematiek word hiermee dus groter want elke slimme illegaal komt nu naar Nederland (logica)immers je word er beschermd i.p.v uitgezet of gestraft het verdere levensonderhoud van de illegalen blijft verder bestaan uit wat er nu al gebeurd (53 juwliersovervallen in 20 maanden tijd waaronder 6 doden) dus burgers en detailhandel u gaat barre tijden meemaken met dank aan extreem links die zelfs het woord illegaal al verhaspeld tot legaal.
Geldt die verhaspeling voor alle illegale activiteiten trouwens ?
Dan ga ik weer illegaal jenever stoken om de torenhoge accijnzen te ontlopen... of illegaal naar de Efteling daar waar deze verhalen als zoete koek worden geslikt in het sprookjesbos.

The real Flex | 01-04-14 | 18:18

Te hard rijden of belastingontduiking is ook illegaal, wordt nu ook niet meer bestraft neem ik aan ?

dr.andus | 01-04-14 | 18:15

@ DOUK

"Volgens mij stelt hij enkel dat voor deze belastingverlaging wel weer een andere belastingverhoging in de plaats zal komen. Gezien de track record van dit kabinet geen onwaarschijnlijke analyse."

sinar2 schreef op 01-04-14 om 12:56:

"Arbeidskorting omhoog dus ook een ANDERE belasting omhoog om het toch weer terug te pakken."

Ergo, volgens u is arbeidskorting een belasting?

Pieter V | 01-04-14 | 18:06

pomtiedom | 01-04-14 | 16:57
Jij begrijpt het niet helemaal Einstein!
Het strafbaar stellen van illegaal verblijf in Nederland was de enige mogelijkheid om alle organisaties (en gemeentes), die willens en wetens iedere uitzetting tegenwerken, de wind uit de zeilen te nemen.
Bij strafbaarstelling zouden deze organisaties en gemeentes in geval van tegenwerking immers de wet overtreden.
Nu dit van de baan is kan men vrolijk personen, die vaak tot drie of vier maal toe van de Nederlandse Rechter te horen hebben gekregen 'niet in aanmerking te komen voor politiek asiel', blijven helpen.
(helpen moet je hier zien als het treiteren van de immigratiedienst)
Je berijpt gewoonweg niet waar dit spelletje over gaat, goochem!

Obstiopaat | 01-04-14 | 18:03

"Allemaal gelul trouwens, die aanzuigende werking. Is een sprookje in het leven geholpen door de nationaal socialisten."
Labotomy | 01-04-14 | 17:00

Wel ja, hoogste tijd voor een Godwin zie ik. Laat maar.

harbi | 01-04-14 | 17:09

-weggejorist-

Labotomy | 01-04-14 | 17:00

harbi | 01-04-14 | 16:53 | + 0 -
Nogmaals, er veranderd niets met het schrappen van dit wetsvoorstel. Ze blijven illegaal, niet welkom en velen moeten gewoon terug na het doorlopen van de asielprocedure. Same old.
Het betreft hier het kunnen uitdelen van een boete of opsluiten van een illegaal, níét het wel/niet kunnen uitzetten van die illegaal.

pomtiedom | 01-04-14 | 16:57

Zure Sigaar | 01-04-14 | 16:37 | + 0 -
Om het maar even aan te geven, Geert kan dit wetsvoorstel namens de PVV indienen en ter stemming brengen. Ieder Kamerlid mag dat maar dat zal hij niet doen, want stel je voor dat het er toch door komt en de PVV later verantwoording moet afleggen over de uitvoering. Gatsie wat een enge gedachte. Snel Geert, stuur nog een tweet om de media af te leiden.

pomtiedom | 01-04-14 | 16:55

Labotomy | 01-04-14 | 16:35
Je past een bekend truukje toe. Beleid in z'n geheel afkeuren op grond van individuele, schrijnende gevallen. Dat hebben we eerder gezien met Mauro en Sahar.

Dat deze wijziging van het regeerakkoord een aanzuigende werking zal hebben op economische vluchtelingen uit niet-westerse landen, daar gaat u gemakshalve maar aan voorbij. Er kan nog meer bij? Vertel dat de mensen in de binnensteden die er de overlast van ondervinden.

harbi | 01-04-14 | 16:53

Arie Slob is een intens domme christengemankeerde die zich in het aanschijn van het Hellevuur door Beelzebub Asscher heeft laten naaien.

ad melkert | 01-04-14 | 16:44

Wanneer ik het goed begrijp is illegaal aanwezig zijn in de ons omringende landen strafbaar. Bij ons dus niet. Je kunt er de klok op gelijk zetten dat deze onnozele houding een tsunami van illegalen tot gevolg zal hebben, want grenscontrole is er niet. Wat deze regering bezielt weet ik niet, op mij lijkt het op een soort kamikaze actie. Ok Wilders, kom er maar in, je hoeft alleen maar stil te zitten, zoals de oude Grieken al zeiden : Wie de goden verderven willen, slaan zij met blindheid. En deze regering holt blindelings het ravijn in.

Polletje Piekhaar | 01-04-14 | 16:41

pomtiedom | 01-04-14 | 16:00 |
*
Goed dat U het even uitlegt want niet iedereen snapt dat een illegaal gewoon een illegaal blijft en een strafbare illegaal moet gaan roven om zijn boete te betalen. Want inderdaad, zoals U het duidelijk stelt; werken mogen ze niet, strafbaar of niet strafbaar.
Maar in plaats van zelf na te denken roept het volk om het hardst om Geert die dit varkentje weer moet gaan wassen. Helaas bestaat de club van Geert vooral uit onbenullen en ja-knikkers en opportunisten als die Jansen die dadelijk lekker z'n zakken gaat vullen in het EP.

Zure Sigaar | 01-04-14 | 16:37

-weggejorist-

Labotomy | 01-04-14 | 16:35

-weggejorist-

Labotomy | 01-04-14 | 16:32

-weggejorist-

desneevanjose | 01-04-14 | 16:31

-weggejorist-

desneevanjose | 01-04-14 | 16:29

-weggejorist-

Labotomy | 01-04-14 | 16:29

Het komt de PVV ook allemaal wel aanwaaien de laatste dagen.
Schaamharing | 01-04-14 | 13:05 |
*
Jammer dat hun 'oplossingen' louter bestaan uit one-liners en, erger nog, hun personeel incompetent.

Zure Sigaar | 01-04-14 | 16:26

Illegaliteit uitruilen tegen arbeidskorting moet wel een slechte aprilgrap zijn. Want als het waar is, is het een onsmakelijke koehandel over de rug van de burger. Overigens zijn we dat wel gewend van onze politici, dit soort verdorven koehandeltjes.

Nivelleermarionet | 01-04-14 | 16:11

En zoals het de goede gutmensch betaamt 1 vinger krijgen en er gelijk twintig pakken. Want natuurlijk het is niet genoeg. Want die illegale moet ook een huis ,voedsel een tv en een uitkering. Was net op tv in het journaal. En dadelijk moeten ze ook een iphone een grote auto en anders gaan ze overvallen plegen. Nou we weten nu wel wie de schuld is van alle probemen,. Namelijk dit kut kabinet.

tweetybird | 01-04-14 | 16:07

Zeg maar de redelijke rijken die al geen last hebben van illegale omdat ze in een huis met groot hek erom wonen krijgen geld toe. De mensen die hard werken maar onder de 40.000 zitten krijgen niks als enkel illegalen erbij. Ja weer een best eerlijke ruil toch. Nu is het wel zo dat de meeste hardwerkende nederlanders onder die 40.000 zitten. Enkel de rijken en de knuffelaars blij. De rest van de nederlanders,het grootste deel dus kunnen van deze regering de typhus krijgen. En dan nog gerust zeggen nederland wordt er beter van,terwijl de werkeloosheid op loopt de pomphouders aan de grens kapot dood gaan. De verzorgingshuizen gesloten worden,maar de enigste die een kadootje krijgen de mensen met een inkomen boven de 40000 euro,wat nog 700 euro te kort is die heel nederland zou krijgen. Namelijk duizend euro. Vvd weg ermee. Het wordt ook steeds duidelijker waar deze bagger partij voor staat. Niet een beter nederland ,maar beter voor de rijken,en slechter voor de gewone burger. Voor de rijken zijn ze rechts,voor de gewone bevolking linkser als links. Linkser als gutmensch links. Je zou die gasten ook een schoen willen geven op een plek waar de zon nooit komt.

tweetybird | 01-04-14 | 16:01

the namster | 01-04-14 | 14:34 | + 3 -
U weet dat het nieuws van vandaag is dat er niets veranderd aan de illegaliteit? Illegalen zijn net zo min welkom als gisteren en asielaanvragen van mensen die zich niet netjes melden bij de autoriteiten zullen waarschijnlijk worden afgewezen. Het nieuws van vandaag is dat de VVD inziet dat zonder CU (die hier een breekpunt van heeft gemaakt) er geen meerderheid is en kiest eieren voor zijn geld, in dit geval geld voor zijn illegale eieren.
.
Er zijn een hoop mensen hier die ineens denken dat illegalen nu legaal hier mogen blijven. Dat is niet zo, nog steeds illegaal en velen mogen niet blijven. Alleen het plan om een illegaal een boete te geven voor het illegaal zijn is nu van tafel (kon die boete toch niet betalen op eigen kracht want ze mogen niet werken)

pomtiedom | 01-04-14 | 16:00

De beide coalitiepartijen hebben zojuist een plenair debat over het niet langer strafbaar stellen van illegaliteit tegengehouden. De zelfgenoegzame blik van Halbe Zijlstra spreekt weer boekdelen: leve het pluche, fuck de volksvertegenwoordiging.

http://i62.tinypic.com/zluus9.png

harbi | 01-04-14 | 15:54

Politie-agent: 'mag ik uw legitimatiebewijs zien?' Burger: 'heb ik niet, ben illegaal'. Agent: 'oke, loop dan maar door.'

Wachtloper | 01-04-14 | 15:46

Houd dat dan ook evenredig in dat ID plicht niet langer van toepassing is? of zie ik dat dan weer verkeerd?

Sven_84 | 01-04-14 | 15:44

Het is toch altijd weer heel apart om te zien hoe een regering de groep van de ouderen en zieken die mede ons land hebben opgebouwd tot parias te maken,en de echte parias die uit ecenomische reden komen tot hoog verhevene te maken. Zeg maar het weg met ons,maar dan in realiteit. Geweldig toch. Maar je zou je als Nederlander toch moeten schamen om zo'n kabinet. Die onze ouderen en zieken ondertussen laten verotten en de illegale te gaan knuffelen en ze in grote getale hier naar toe te halen. En dan durft die regering te zeggen nederland wordt veiliger en het gaat beter. Ja voor die pluche plakkers,voor de nederlanders niet. En wie nog durft te roepen vvd recht,ze zijn niet eens midden,maar nog linkser als links. Ze halen van rechts de linksche gutmensch met knuffel politiek voor de verkeerde groepen in. En dat doen ze met veel overtuiging en met verve ,voor dat pluche. Pvda en vvd het clubje der linksche gutmenschen die stinkende wonden maken. Wanneer gaan jullie eens wat voor ons Nederlanders doen. Zelfs de illegaal die terug hoort te gaan is zelfs belangrijker als de legale inwoners van nederland. Pvvda,nu reeeler als nooit tevoren. Ook de vvd is verloren. Op naar nul zetels. Opgerot en weg ermee.

tweetybird | 01-04-14 | 15:30

Nu nog illegaal vuurwerk niet langer strafbaar stellen...

Hyppo Kriet | 01-04-14 | 15:26

-weggejorist-

van Coudenburgh | 01-04-14 | 15:12

Symboolpolitiek ingeruild voor een half miljard voor midden en hogere inkomens.
Chapeau PvdA !

Troef | 01-04-14 | 15:10

-weggejorist-

Compaan | 01-04-14 | 15:01

Lachebekje geeft hier mee zijn laatste zetels aan Wilders, en dat is geen 1 April grap.

Snowy2000 | 01-04-14 | 15:01

Chronologie in de kwestie Renata
- www.nu.nl/binnenland/3546014/chronolog...

kom maar .. alle zieken, zieligen en goudzoekers, de VVD zegt dat het nu goed is, papieren ongewenst.

(c)ZWITSUL | 01-04-14 | 14:56

Waar maken al die reaguurders zich druk om? Wat win je in godsnaam met het strafbaar maken van illegaliteit? NIKS! Het is symboolpolitiek, spierballentaal van de VVD.
Een boete opleggen aan een illegaal helpt niet, kan toch niet worden betaald. Celstraf kost zelfs geld.
De oorzaak moet worden aangepakt, en snel ook: procedures moeten korter en personen die zijn uitgeprocedeerd moeten op het vliegtuig worden gezet.

Rest In Privacy | 01-04-14 | 14:53

Op naar de 20 miljoen inwoners. Moet makkelijk te doen zijn voor 2020.

Slipsnifter | 01-04-14 | 14:50

En wat als die illegaal dood is?

swassannuf | 01-04-14 | 14:48

-weggejorist-

cynicuseconomicus | 01-04-14 | 14:47

@Sp@tty | 01-04-14 | 14:39
Het zou me niet eens verbazen, gewoon weer een hele dikke vette middelvinger naar de eerlijke arbeider.

Slipsnifter | 01-04-14 | 14:47

@Mesmer | 01-04-14 | 13:26 | + 6 -
Ik wil heel graag verkiezingen waarbij ik TEGEN een partij kan stemmen.
.
Gaan we hier regelen !
.
Vraag : Wilt u een volgend PVVDA kabinet ?
Ja = +
Nee = -

the namster | 01-04-14 | 14:44

Het valt wel op dat de PVDA en de VVD enkele dagen na de overval in Deurne, waarbij een illegaal betrokken was, illegaliteit niet meer strafbaar stelt.
Doen ze dit bewust ?

Sp@tty | 01-04-14 | 14:39

Word tijd dat die luchtbehandeling van het gebouw waar al die regeringsleiders in zitten eens goed schoon gemaakt gaat worden want nu is echt 100 procent bewezen dat ze daar niet meer normaal kunnen na denken en dat is het gevolg van te weinig zuivere zuurstof. Maar even iets anders. Is nu illegaal kamperen, wonen, wiet kweken, verhuren enz. nu allemaal wel ineens toegestaan?

mente aperta | 01-04-14 | 14:37

Ik wil verkiezingen!!!!

mooi geluld man | 01-04-14 | 14:36

1 april!

Jop Trekdrop | 01-04-14 | 14:35

@pomtiedom | 01-04-14 | 13:15 | + -5 -
.
Maakt die boys & girls allemaal geen ruk uit. Vanaf vandaag gaat het in de hele wereld (behalve NL) als een lopend vuurtje : in NL kan (en mag) je zonder kloppen zo naar binnen....

the namster | 01-04-14 | 14:34

Elessir | 01-04-14 | 14:22 |
Prima analyse iedereen in Nederland wordt er armer door.

de Hever | 01-04-14 | 14:28

'Het kabinet wil met het voorstel om illegaliteit strafbaar te maken het illegale verblijf in Nederland onaantrekkelijker maken. Er moet volgens Teeven een "preventieve" en "afschrikwekkende" werking van uitgaan.'
-
Nou Teeven, van jouw clubje gaat idd een afschrikwekkende werking uit.. bah.
En de ChristenUnie-leider Slob vreesde dat mensen zich zullen verschuilen en ook niet meer naar de dokter/kerk zullen gaan.
Volgende stap in dit landverraad en deze verloedering ' iedereen recht op een basisinkomen... IEDEREEN !'

(c)ZWITSUL | 01-04-14 | 14:27

Als ik dat pak van Didi zo zie moet Hugo Boss dan maar strafbaar gesteld worden.

Rien7847 | 01-04-14 | 14:26

Piet van het Padje | 01-04-14 | 13:13 | + 111 -
".... Desnoods ontruimen we één van de waddeneilanden, en dumpen we ze daar, samen met hun socialisten-maatjes...."
.
Met die gedachte loop ik al een paar jaar. Een flinke populatie haaien opbouwen in de waddenzee en laat ze het maar samen uitzoeken....

the namster | 01-04-14 | 14:26

Geert het wordt tijd voor ingrijpen! Dit gaat echt te ver!
Een illegaal wordt beloont! Je weet wat illegalen doen he? Ze moeten wel eten, uitkering krijgen ze ( nog niet).
Wij Nederlanders zijn al helemaal leeg gezogen doir dit kabinet/marokanen/polen/bulgaren.
Ditkanniewaarzijn!!!

KannieWaarZijn | 01-04-14 | 14:23

Dat geeft bij de afdeling geitenhaar weer de nodige orgasmes, tot zij besluiten juwelier te worden natuurlijk. Maar dat is niet waarschijnlijk.

Rien7847 | 01-04-14 | 14:22

500.000.000 : 100.000 (jaarlijkse kosten voor 1 illegaal) = 5.000. Dus zodra er meer dan 5.000 illegalen zijn kost het de middeninkomens meer dan het ze oplevert. En de overige inkomensgroepen die niet minder inkomstenbelasting hoeven betalen draaien er vanaf het begin voor op. En maar betalen..., meer, meer, meer.

Elessir | 01-04-14 | 14:22

Ik snap er niks meer van.
Terwijl ik me de typhus betaal aan zorgpremies, krijgt de illegaal gratis medicijnen, want als tie maar zielig genoeg kan kijken, hoeft ie zelfs die 5 euro niet te betalen.
Ik heb altijd hard gewerkt en belasting betaald, maar moet toezien, dat illegalen mijn mooie land onveilig maken.
Maar zij worden beschermd.
Wat is de volgende stap?
Gratis woning? Gratis inboedel? Gratis eten? Gratis kleding? Gratis I-Pad, Gratis internet? Gratis uitkering? Gratis OV?
En wie betaalt trouwens de repatriéring van die dooie illegaal die het leven van onze juweliers heeft vergald?
Laat me raden.
Dit land is verrot.
Weg met ons!

Schietmijmaarlek | 01-04-14 | 14:20

Het staat ook op Joop !! Tis dus waar !!!
*gaat-vlag-halfstok-hangen

wielmoer | 01-04-14 | 14:20

Geen mens is illegaal, zeker niet als hij gewapende overvallen pleegt. Als hij die overleeft kan hij altijd nog een huis en een uitkering krijgen. En kort daarna een paspoort, wat het mogelijk maakt PvdA te stemmen.
De bron van "onze" beschaving.

Jan Passant mk2 | 01-04-14 | 14:20

Vanaf nu mogen de illegale de door ons verdiende belastingcenten komen opmaken en wanneer ze niet genoeg hebben ook af en toe een juwelier komen overvallen Schande !! Ik heb diverse echte Nederlanders gesproken die woedend zijn om hetgeen de laatste dagen gebeurd. Volgens mij is Den Haag bezig om een volksopstand uit te lokken. Weg met alle huichelaars daar in Den Haag.

Sp@tty | 01-04-14 | 14:19

Het wordt wel tijd dat jullie je huiswerk eens gaan doen:
> Illegaal verblijven is niet toegestaan.
> Strafbaarstelling zorgt ervoor dat er een boete kan komen voor illegalen. Dit kan ervoor zorgen dat de illegaal langer in Nederland zou blijven, om deze boete af te lossen.

Parsons | 01-04-14 | 12:45 |
Het feit dat iedereen vervolgd wordt voor overvallen, lijkt mij anders wel net zo fair.

"Illegaal verblijf in Nederland hoef je niet te problematiseren door het strafbaar te stellen, maar oplossen door een einde aan het verblijf te maken. Dat gaat nog niet zoals het hoort, maar daar verandert strafbaarstelling helemaal niks aan."

Sjors W. | 01-04-14 | 14:14 |

Precies. Dus niet gelijk roeptoeteren over strafbaarstelling dit en dat, dat helpt namelijk geen enen reedt! Nee, strafbaarstelling van softdrugs, of een wietpas, dat werkte ook echt...

Stijl-vol | 01-04-14 | 14:19

De schattingen lopen nogal uiteen, maar er zijn ergens tussen de 150,000 en 200,000 illegalen in NL en misschien nog wel meer.

www.telegraaf.nl/binnenland/21509441/_...

De volgende stap is natuurlijk dat Rutte ook akkoord gaat met het PVDA-plan voor een general pardom voor deze mensen die dan allemaal een Nederlands paspoort krijgen (en dus stemrecht). Dat zijn dus weer een stuk of 5 zetels erbij voor de PVDA. Je moet toch wat als linkse splinterpartij om nog een machstbasis over te houden.

De VVD wil duidelijk minder zetels.

Outsider-Inside | 01-04-14 | 14:17

Van de pvd achterlijken verwacht je het niet anders maar bij de vvd zijn het toch een stelletje kiezersbedriegers zonder weerga. Ik denk dat het merendeel van die doelgroep van 40.000 - 120.000 liever strafbare illegaliteit had gehad. Wat hou je netto over van die paar honderd euro hogere arbeidskorting, 3 tientjes of zo.

Elessir | 01-04-14 | 14:16

Nederland MOET kosten wat het kost, onherstelbaar naar de klote.

Amazing_Mark | 01-04-14 | 14:16

@ i-Wonder | 01-04-14 | 14:06 | + 1 -

Die komen er hoe dan ook toch aan. Ik vind het wel plezierig dat het gewoon hardwerkende deel van de 'sterkste schouders' eens een verlichting krijgt. En van een PvdA die het nivelleerverhaal in moet slikken heeft voor mij een meer relevante symbolische waarde dan de strafbaarstelling van illegaliteit.

Illegaal verblijf in Nederland hoef je niet te problematiseren door het strafbaar te stellen, maar oplossen door een einde aan het verblijf te maken. Dat gaat nog niet zoals het hoort, maar daar verandert strafbaarstelling helemaal niks aan.

Sjors W. | 01-04-14 | 14:14

donjon | 01-04-14 | 13:07 | + 89 -
Binnenkort zullen we het woord illegaal wel niet meer mogen gebruiken.
.
En "opgeschoten" jeugd ook niet meer......

the namster | 01-04-14 | 14:13

Dus zorgpremie en verplicht eigen risico volgend jaar omhoog. .

wakker worden | 01-04-14 | 14:12

De PvdA zal niet rusten totdat de blanke middenklasse is uitgeroeid en we alleen nog maar een bruine onderklasse hebben die -uiteraard- PvdA stemt.

Spielmacher | 01-04-14 | 14:12

De strafbaarstelling van illegaliteit lag "als een steen op de maag van de PvdA", aldus vlotte babbel-Samsom.

Okee. Die steen, daar is het zelf benoemde Goed Volk nu dus vanaf. En die steen is nu, met de onwelriekende sappen van de PvdA-maag er nog op, op het bordje gedeponeerd van de gewone burger, die maar moet zien hoe die het redt in onze steden vol crimineel tuig, uitvreters, klaplopers en overvallers.

Bedankt PvdA, voor uw stinkende maagsteen op mijn schone bord.
En schaf dan gelijk ook het hele begrip 'illegaal' maar gelijk af. Eén van de twee overvallers in Deurne was zo'n 'illegaal'. Jammer dat ie nu niet meer kan meekrijgen dat ie niet langer strafbaar is.

Trouwens, meneer Samsom, met uw vlotte autoverkopers-babbel, vraagt u zich nog steeds af waarom uw sneue partij zo'n afstraffing heeft gekregen bij de jongste verkiezingen? Ik denk het niet; want ik verdenk u ervan dat uw masochisme vraagt naar 'meer, meer, meer!'

Peter Emile | 01-04-14 | 14:12

Bij de verkiezingen dacht ik nog, mooi, als je VVD stemt gaan ze wat doen aan die illegalen, stellen het strafbaar, besparen ze dus belasting, en hou ik dus meer poen in mijn portemonnaie. Regeerakkoord hetzelfde. Mooi, op de VVD kan je rekenen. En wat doen ze nu? Niet eens vuist op tafel,niet eens slikken of stikken tegen de PvdA. Kiezersbedrog, effe mijn stem verkwanselen. Nou vertrouw ik ze nooit meer, ik stem voor de rest van mijn leven niet meer op de VVD. Ik ben een ontgoochelde verdwaalde kiezer geworden. Waar moet ik nu op stemmen?

HebpermabanvanPvdA | 01-04-14 | 14:11

Meer tijd met z'n gezin... die quid toch!

SoundE | 01-04-14 | 14:09

Stel hè, stel dat morgen bekend wordt dat Els Borst vermoord is door een illegaal, dan gaat dit heel hard boemerangen.

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 14:09

hoeveel procent van de nederlanders zal minder zeggen wanneer we vragen of ze meer of minder illegaliteit willen?
wanneer we deze vraag aan de politici stellen, zullen ze dan het percentage onderschatten of overschatten?
of is er gewoon sprake van een achterkamertjesdeal? zonder enige moraal.

zeeman73 | 01-04-14 | 14:08

@Sjors W. | 01-04-14 | 14:01
Je ziet over het hoofd dat er weer forse lastenverhogingen aankomen. De mensen houden niet meer over maar iets minder - minder.

i-Wonder | 01-04-14 | 14:06

Op 22 mei bij de Europese Verkiezingen zullen de kiezers aan de VVD laten weten wat ze hier van vinden.
*stempt allen PVV*

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 14:06

Hoe kun je dit nog aan de Deurnenaren uitleggen ?

Illegaal is niet meer strafbaar. Dus mag men vanavond weer demonstreren. Wel tegen de ME vertellen dat het illegaal is.

Sp@tty | 01-04-14 | 14:04

@ pomtiedom | 01-04-14 | 13:48 | + -1 -

Stiekem is het best een linkse club hier. Mensen met een salaris van 40.000 verdienen blijkbaar al te veel en hebben geen lastenverlichting verdiend. En 'demense' gaan op Greet stemmen 'omdat illegalen jonge'.

Ondertussen denkt 40.000 plus (2,5 miljoen mensen) gewoon: verhip, die VVD is dus blijkbaar wel bereid iets voor ons te doen in ruil voor een futiel stukje symboolpolitiek.

Kranten koppen een overwinning voor de PvdA, maar de VVD laat hier onze salonsocialisten bukken. De PvdA is dus bereid het nivelleren te laten varen om een paar stemmen te winnen. Misbruik dat maar, zou ik zeggen.

Sjors W. | 01-04-14 | 14:01

Naar wat ik begrepen heb zou met die arbeidskorting een bedrag van 500 miljoen zijn gemoeid. In hetzelfde bericht wordt ook vermeld dat er voor dat bedrag (nog) geen dekking is gevonden. Is dat een fantastische handreiking van de VVD of niet? M.a.w., de volgende lastenverzwaring komt er weer aan om deze sigaar uit eigen doos te kunnen betalen. De VVD, mijn god, je zult er maar op gestemd hebben.

Wolveshead | 01-04-14 | 14:01

En dan brengen ze het op dinsdag als er Champions League voetbal is.Geen vervelende vragen van Rutger.Well played

dennis1192 | 01-04-14 | 14:00

"we willen verder" sprak Samsom, we verkopen zelfs onze eigen Moer versta eigenlijk.

gebrokenvleugel | 01-04-14 | 14:00

Arie Slob is een held. Wát een leider!!11!!

malang | 01-04-14 | 14:00

Arbeidskorting op salaris van 40000-110000?
Nou alsof er niks meer onder zit dat leeft.

ET007 | 01-04-14 | 13:59

binnenkort ook strafbaarstelling op beroven van juweliers afgeschaft?
jack and friends | 01-04-14 | 12:45 | + 117 -

Het zal niet anders kunnen, hoorde je ook al in Eindhoven "als je eens iets wilt kopen, kun je niet anders"
We gaan rare tijden tegemoet, totaal crimineel voor de laagstbetaalde zal gewoon worden.

gebrokenvleugel | 01-04-14 | 13:58

Jammer van deze set-back. Komt bij de volgende verkiezingen wel goed met een gedecimeerde PVDA.

Sunabalk | 01-04-14 | 13:57

Alle lijnen met mobieltjes naar Nigeria, Somalië en noem ze maar op, zullen allemaal wel overbelast zijn nu.
Het grote nieuws wil men iedereen daar vertellen.
Het wordt nog druk op Schiphol de komende tijd.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 01-04-14 | 13:56

Maar ja over een paar jaar kunnen we elkaar nog vertellen weet u die 1 april grap die geen 1 april grap bleek te zijn. Maar harde werkelijkheid. Dat was pas een echte 1 april grap. De ellende ervan kunnen we de komende 20 jaar nog voelen. Een pvda en vvd die illegaal, iets wat betekent strafbaar volgens de wet plots werd illegaal,niet strafbaar volgens de wet. Illegaal wordt dus het woord van 2014 om aan te geven niet strafbaar volgens de wet. En zal veelvuldig gebruikt gaan worden. He brommer opgevoerd. Jawel maar dat wel illegaal. Vuurwerk te vroeg afgestoken. Ja maar datwel illegaal. Illegaal vuurwerk is daarbij zoiezo niet meer strafbaar want discrimineren mag niet en aangezien de illegale niet strafbaar meer is volgens de wet is dus alles waar illegale voor staat dat niet meer. Snapt u het nog.

tweetybird | 01-04-14 | 13:55

De PvdA is een compleet wereldvreemde club geworden bestuurd door wereldvreemde grachtengordelmensen. Dit moeten we niet willen. Nooit weer.
ad melkert | 01-04-14 | 13:45 | + 4 -

Dat is wat we zien, 1000 kudo's voor jou.

gebrokenvleugel | 01-04-14 | 13:55

Rutte binnenkort als de nieuwe leider van de Partijtje van de 'Arbeid' ?

duitse herder | 01-04-14 | 13:54

Illegaal is niet meer strafbaar.
Kan ik lekker mijn schuurtje gaan bouwen waar het eingelijk niet mag. Bedankt Rutte en hoe heet die ander ook weer ? O ja Samsam van de partij tegen arbeid.

Sp@tty | 01-04-14 | 13:53

Als het neerknallen van een illegalen qua strafvervolging dan ook van tafel kan...

Andersom dag | 01-04-14 | 13:53

Niet helemaal waar: als illegaal wordt je gewoon geholpen bij de huisarts/ in ' t ziekenhuis. No questions asked. Die artsen staan onder ede , you see, een heilige belofte dat ze behoeftigen MOETEN helpen, waarvoor hulde. Maar ga mij niet lopen vertellen dat die gasten weggestuurd worden , want dat is gewoon niet zo.

bello | 01-04-14 | 13:53

Wacht even hoor. Dus door illegaliteit NIET strafbaar te stellen krijgen de HOGE inkomens dus extra belastingkorting!?
Dit land is ziek.
Met pek en veren het land uit deze landverraders.

oplichter | 01-04-14 | 13:52

@Elessir | 01-04-14 | 13:50
Dat hele kinderpardon is nu illegaal geworden.

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 13:52

Typische PVDA politiek om in het pluche te blijven de rijken gewoon rijker maken, welk een afgang.

gebrokenvleugel | 01-04-14 | 13:51

--Als in: het kostte ze zetels in de peilingen--
Wil dat zeggen dat de bevolking de illegale stroom met aanpalende criminaliteit voorstaat? Werd die peiling uitsluitend verricht onder gepensioneerde Nederlanders die permanent in Spanje en op Aruba wonen?

dedeurs | 01-04-14 | 13:51

-weggejorist-

heeschenaar | 01-04-14 | 13:51

Illegaliteit is een feestje!

Carpa | 01-04-14 | 13:50

Nou, dan wordt toch zeker wel het kinderpardon teruggedraaid. Kunnen ze alsnog met hun hele familie uitgewezen worden. Toch?

Elessir | 01-04-14 | 13:50

Dat is leuk voor ze, maar hoe zit het dan met de plichten? Iets met belasting betalen, wat wij als legale-legaal wel moeten, maar wat als illegale-legaal wel weer complexer zal liggen. ? De PVDA kennende zullen de rechten vast goed voor ze geregeld zijn.

DerHanzel | 01-04-14 | 13:50

Veel belangrijker nog. Kwit is gebleven. Een 1 aprilgrap. Zijn vertrek hier als Dapenduider was een groter probleem geweest als dat hele illegalen gedoe.

leve Johnny Kwit!

megalul | 01-04-14 | 13:49

Ik hoop dat ze daarmee gewoon de algemene arbeidskorting bedoelen en niet weer stapsgewijs opbouw/afbouw naarmate loon. Want er is al een hele tijd een groep die tussen wal en schip valt en die zitten rond het modaal salaris. Geen recht op een sociale huurwoning, toeslagen, kwijtscheldingen e.d. Wel de volle pond betalen natuurlijk. Heb al enkele vrienden en familie gehad die modaal verdienden en waar het simpelweg onmogelijk is om een woonlocatie te vinden met alsmaar stijgende vaste lasten en premies. Ik heb onlangs iemand geholpen die 1600 euro netto per maand verdiende. Na de vrije sector woning, vaste lasten, premies, minimale boodschappen (want je moet toch eten) en meegerekend dat er elk jaar een brief van 500 euro gemeentebelasting op je mat flikkert, hielden we 200 euro over waar hij zijn kindje van op sport kan zetten en af en toe een leuk uitstapje kan doen. Dat is modaal op het moment, nergens recht op, wel alles betalen en zelfstandig regelen. En uiteindelijk blij zijn met die habbekrats om nog een beetje sociaal te doen. Ohja hij heeft geen auto, dan bleef er niets over. Nederland, prachtig land.

MrRealistic | 01-04-14 | 13:49

Het verraad is totaal.

de Hever | 01-04-14 | 13:49

Sjors W. | 01-04-14 | 13:43 | + -1 -
Ik vind het vooral knap van de VVD dat ze nog zoveel wisselgeld hebben teruggekregen voor een wetsvoorstel dat het kabinet had opgeblazen. Tuurlijk, de VVD staat er nog een stuk beter voor in de peilingen (ca. 25) dan de PvdA en kunnen verkiezingen meer veroorloven maar dan nog.

pomtiedom | 01-04-14 | 13:48

Ik hoop elke dag dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn van een stelletje leugenaars en bedriegers. Mooi moment om illegaliteit niet strafbaar te stellen dat moet toch te denken geven.
Therapietje | 01-04-14 | 13:25 | + 0 -

Hoop... in dit geval heeft oom Friedrich wel gelijk ben ik bang.

nikolaos | 01-04-14 | 13:45

We gaan minder ons best doen om ongewenste vreemdelingen buiten de deur te houden en in ruil daarvoor krijgen mensen die het niet nodig hebben omdat ze al zoveel verdienen extra geld. Ja dat is echt een PvdA VVD compromis.

Osdorpertje | 01-04-14 | 13:45

megalul | 01-04-14 | 13:42 | + 0 -
Nou, het nivelleerfeestje is anders geen winst voor de rijken (rijken=mensen die veel geld verdienen. Verdienen=dingen maken/doen die voor anderen heel waardevol zijn). waarom bent u zo negatief over 'de rijken'?

pomtiedom | 01-04-14 | 13:45

Hoeveel Nederlanders zijn er al vermoord door illegalen?
*denkt aan Baflo*

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 13:45

Welja, het sociale verraad viert op 1 april 2014 haar ultieme hoogtij. PvdA staat weer te ronken van geluk want lesboo's mogen kinderen adopteren en illegaliteit niet strafbaar. Als wisselgeld belastingverlaging voor de midden en hogere inkomens. Kortom de PvdA zegt tegen U: Val deaud mensen met lagere inkomens, wij vinden U eigenlijk een vies soort mens. De PvdA is een compleet wereldvreemde club geworden bestuurd door wereldvreemde grachtengordelmensen. Dit moeten we niet willen. Nooit weer.

ad melkert | 01-04-14 | 13:45

@Pieter V | 01-04-14 | 13:17
Volgens mij stelt hij enkel dat voor deze belastingverlaging wel weer een andere belastingverhoging in de plaats zal komen. Gezien de track record van dit kabinet geen onwaarschijnlijke analyse.

DOUK | 01-04-14 | 13:45

Illegale zaken dus. Wat moet je hier zoeken? Inkomen heb je niet. Ben je ziek, dan wordt je niet geholpen en erger, we moeten jullie niet. Maar goed, met oud/nieuw weet je al wat voor vuurwerk ik afsteek!

Mr_Pikibelly | 01-04-14 | 13:44

@ LieberLiber | 01-04-14 | 13:40 | + 1 -

He, niet te genuanceerd hé.

Ben het met je eens. Ben ook blij dat de VVD het symbool bereid is in te ruilen voor een financieel-economische maatregel.

Sjors W. | 01-04-14 | 13:43

De grote winnaars. De rijken.

Zoals altijd.

megalul | 01-04-14 | 13:42

Al zijn de protesten tegen Wilders nog zo fel, de realiteit achterhaald het snel.

genoegisgenoeg | 01-04-14 | 13:42

Voor de illegaal geldt dus straks dat ze gekort worden op het verrichten van arbeid tot 100% met behoud van inkomen wat illegaal is verkregen? Ik niet snap!

pim achtertuin | 01-04-14 | 13:41

Maar 1 ding weten we nu zeker. De pvv hoeft niks meer te doen. Niks meer te roepen. De pvda en vvd zorgen wel voor de zetels van de pvv. Zij maken de grootste en beste reclame voor de pvv die je je maar wensen kan. Die geert kan met zulke partijen echt op zijn lauweren rusten. Die kan nu echt lachen. Zelf zal die het ook nog niet geloven en denken aan een 1 april grap. Want je kan hiermee stelken dat de pvv de aller grootste wordt. Al zeggen peilinge van niet omdat mensen het niet meer zeggen bang bedreigd te worden. Gedemoniseerd te worden door de linksche gutmens en niet meer veilig over straat te kunnen. Maar wat echt telt is het kruisje in het stemhokje. En dat vergeten ze altijd bij die nutteloze peilingen.

tweetybird | 01-04-14 | 13:41

Godverdomme PvdA stop met deze ONZIN. Stelletje landverraders.

ad melkert | 01-04-14 | 13:41

De PvdA verkiest illegalen boven de laagstbetaalden een logische keus voor de voormalig sociaaldemocraten. De SP en PVV staan met open armen klaar om de spijtoptanten op te vangen.

BroodenSpelen | 01-04-14 | 13:41

Okay, dus het is niet meer illegaal om illegaal te zijn... mindfart!

Johannes de Sloper | 01-04-14 | 13:40

Een illegaal blijft illegaal, alleen maken we het niet strafbaar in de zin van boete of opsluiting.

Omdat het illegaal is moet je er toch iets mee. Het betekent niet dat illegaliteit gedoogd wordt. Een aangetroffen illegaal moet het land worden uitgezet om de illegaliteit te beëindigen.

Uitzetten is dus heel wat beter dan opsluiten, want dat lost niets op en kost alleen maar geld.

Ben alleen bang dat er stapels reden zijn waardoor er aan het uitzetten geen gevolg gegeven wordt.

LieberLiber | 01-04-14 | 13:40

Het strafbaar stellen van illegalen is overbodig. Illegalen moet je gewoon opsporen, oppakken en over de grens zetten. Dit bespaart slechts proceskosten.

Mark Smith | 01-04-14 | 13:39

Agent: 'mag ik uw ID zien'?
Illegaal: 'heb ik niet'.
Agent: 'da's dan 90 euro'.
Illegaal: 'ik ben illegaal'.
Agent: 'neem me niet kwalijk'.
tipo | 01-04-14 | 13:31 | + 8 -
.
En wat zou deze wet daarin veranderen?
.
Agent: 'mag ik uw ID zien'?
Illegaal: 'ik ben illegaal'.
Agent: 'da's dan 90 euro'.
Illegaal: 'heb ik niet'
Agent: 'neem me niet kwalijk'.

pomtiedom | 01-04-14 | 13:39

Ach er kan nog wel meer bij hier in NL. Binnenkort wordt je verplicht een illegaaltje op te vangen en te huisvesten op je zoldertje. Heb je geen zoldertje? Dan krijg je vrijstelling maar moet je een soort van extratje betalen, solidariteits dingetje. Ook een voordeeltje is dat de ilegaal dan je ouders kan verzorgen terwijl jij gewoon kan doorwerken. winwin mensen.

Robertski | 01-04-14 | 13:38

-weggejorist-

desneevanjose | 01-04-14 | 13:37

Het volk nu denken dat het een 1 april grap is en dan blijkt het nog waar te zijn ook. Geef alle illegalen vervolgens ook maar een uitkering en omdat die toch te laag zijn ook nog een pistool zodat ze nog wat kunnen bijschnabbelen bij juweliers en andere middenstanders.
De grenzen blijven open horen dus ze kunnen ook af en toe wat auto's en airbags over de grens brengen.

langsdekant | 01-04-14 | 13:37

(c)ZWITSUL | 01-04-14 | 12:46 | + 175 -
rubberen Rutte .. je zal er maar op gestemd hebben.
.
Heeft zo onderhand een "zuidwestertje" nodig voor al de kots die steeds maar weer over hem heen komt.....

the namster | 01-04-14 | 13:37

Omdat ze bang zijn voor racist en fascist te worden aangezien, durven deze ruggegraatlozen geen buitenlanders meer de deur te wijzen.

Zij stellen hun imago boven de veiligheid van de burgers.

*weg met VVD en PvdA*

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 13:36

Welja, het sociale verraad viert op 1 april 2014 haar ultieme hoogtij. PvdA staat weer te ronken van geluk want lesboo's mogen kinderen adopteren en illegaliteit niet strafbaar. Als wisselgeld belastingverlaging voor de midden en hogere inkomens. Kortom de PvdA zegt tegen U: Val deaud mensen lagere inkomens, wij vinden eigenlijk een vies soort mens. De PvdA is een compleet wereldvreemde club geworden bestuurd door wereldvreemde grachtengordelmensen. Dit moeten we niet willen. Nooit weer.

ad melkert | 01-04-14 | 13:34

Dat een splinterpartij de VVD platlegt verbaast mij. Maar het welbekende draaien is al weer begonnen. Zeker straks de behaalde groei ook over de balk smijten(Pechtold). Want Rutte weet natuurlijk niet dat die 2,5 % eigenlijk -2,5% is. Dat geven we nog steeds teveel uit. En bij een gezin kan dit niet, en zeker moet de overheid het voorbeeld geven. Maar dat gaat niet met zo'n stelletje horrorfiguren.

wallenberg | 01-04-14 | 13:33

Fijne rechtsongelijkheid gecreëerd door VVD en PvdA: Agent: 'mag ik uw ID zien'?
Illegaal: 'heb ik niet'.
Agent: 'da's dan 90 euro'.
Illegaal: 'ik ben illegaal'.
Agent: 'neem me niet kwalijk'.

tipo | 01-04-14 | 13:31

Maar ja 1 ding weten we zeker. Dat nederland het land wordt met de meeste illegalen. Want illegaal in Nederland is niet strafbaar en je kunt dus altijd blijven. Vroeger haalde tenminste nog gastarbeiders met een beetje een reden. Tegenwoordig halen we illegalen zonder reden. Het grote multicul goed van de pvda. Ze nu nog even stemrecht geven en de nieuwe groep stemvee voor pvda is geboren. Je moet toch wat om in het pluche te blijven en kiezers te houden. Die pvda het grootste gevaar van nederland. En het was natuurlijk ook om de pvv even een voetje dwars te zetten. En dat is dan ook weer met dank aan de vvd. Denk dat de vvd stemmers zich niet enkelt miskocht vinden. Maar dat het nu echt aankomt als een keiharde trap in je ballen. Als ik die kiezers was zou ik echt niet op een verjaardags feestje durven zeggen ik heb op de vvd gestemt. Want je wil echt niet voor waus versleten worden en keihard in je bek uitgelachen te worden.

tweetybird | 01-04-14 | 13:31

Ik snap het gewoon echt niet meer.
Als de PvdA vindt dat de verkeerde mensen geen verblijfsvergunning krijgen, dan passen we die regels toch gewoon aan?

Geenstijlfiguur | 01-04-14 | 13:31

-weggejorist-

desneevanjose | 01-04-14 | 13:31

Ik heb de laatste verkiezing niet echt meegekregen maar ik neem aan dat mensen nog steeds op pvvd66cdacusgp stemmen? Volgende keer weer! Krijg je leuke stukjes van op GS.

brandhauser | 01-04-14 | 13:30

Slob, de succesvolle politieke gristen afperser.

(c)ZWITSUL | 01-04-14 | 13:30

Nederlanders zijn vogelvrij verklaard...

La Bailaora | 01-04-14 | 13:30

gentle giant | 01-04-14 | 12:48 Hoeven wij ons in iedergeval niet meer te legitimeren . Scheelt weer een boete , dat dan weer wel...

ja,diedus! | 01-04-14 | 13:30

eastender | 01-04-14 | 13:25 | + 0 -
Nee, VVD en ben blijer met een kabinet dat gesteund blijft door CU en de-nivellering dan met en papieren tijger die deze wet is geworden na de afzwakking door gebrek aan steun.

pomtiedom | 01-04-14 | 13:29

duncen | 01-04-14 | 13:25
Wil niet lullig doen hoor, maar het Walhalla staat je te wachten na je dood. Je bedoelt natuurlijk Paradijs, wat je zelf tijdens leven op aarde kunt creëren.

Graaf van Egmont | 01-04-14 | 13:28

1 april begint steeds meer op Halloween te lijken

Delaware | 01-04-14 | 13:28

Haha, leuke 1 april grap... Toch?

Muskatnuss..! | 01-04-14 | 13:27

Binnenkort is het weer prijsschieten bij de juwelier!

JeroenPoepAanSchoen | 01-04-14 | 13:27

Dit zou wel eens een aanzuigende werking op illegalen in andere westerse landen waar ze wel strafbaar zijn kunnen hebben.
Als illegalen in andere landen nog als zodanig beschouwd worden, wordt Nederland wel erg aantrekkelijk.

donjon | 01-04-14 | 13:27

Alleen die kop al krijg je genoeg van deze opponent van de PVDA en vervolgens die waterval van zinloze woorden en dogma's maken, dat ik nooit maar dan ook nooit op die partij van de arbeid zal stemmen!

hertog2 | 01-04-14 | 13:26

Goed nieuws! Al maanden muisstil ondergedoken op een zolder in een Vinex wijk. Elk moment de angst om aangeven te worden door je buren. Eindelijk weer lekker vrij brullen met de ramen open.

Bertus Brulbroek | 01-04-14 | 13:26

Ik wil heel graag verkiezingen waarbij ik TEGEN een partij kan stemmen.

Mesmer | 01-04-14 | 13:26

Mocht u uw instemming willen betuigen met dit besluit van de VVD. Bel VVD Tweede Kamer 070-3183036

dirty dirk | 01-04-14 | 13:25

@ Pomptiedom,

Ben jij pvda afgevaardigde 'om het nog beter uit te leggen' cq 'om het beter voor het voetlicht te brengen'?

eastender | 01-04-14 | 13:25

C'est Ca... Hoe kan een normaal denkend mens zoooo onvoorstelbaar dom zijn( Samson ) . binnenkort zijn we het walhalla voor criminele illegalen, terroristen en ander illegaal tuig...

duncen | 01-04-14 | 13:25

Ik hoop elke dag dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn van een stelletje leugenaars en bedriegers. Mooi moment om illegaliteit niet strafbaar te stellen dat moet toch te denken geven.

Therapietje | 01-04-14 | 13:25

davimore | 01-04-14 | 12:49

NU ! NU ! NU ! NU ! NU !

Lief meiske | 01-04-14 | 13:24

Rutte morgen: dat van die arbeidskorting was een grapje, dat snappen jullie toch wel.

Idontgiveafunk | 01-04-14 | 13:24

Mocht u uw instemming willen betuigen met dit besluit van de VVD. Bel VVD Tweede Kamer 070-3183036

dirty dirk | 01-04-14 | 13:24

Zoals Deelder ooit schreef : "Op een bewegelijk standpunt sta je het stevigst"

Mr. Bigglesworth | 01-04-14 | 13:23

Soms snap ik dingen niet, betekent dit dat er aan het illegaal verblijf niks meer te doen is.
Heel vreemd.
Dan zal de volgende stap wel zijn, uitkering en huisvesting en stemrecht op de pvda.

Uw Verzekeringsadvis | 01-04-14 | 13:23

We gaan pas echt lachen als we weer gaan stemmen....

Flipus | 01-04-14 | 13:23

Kijk al die reaguurders snappen het niet....

Als je al die illegalen strafbaar zou maken, wordt er niet meer geroofd in dit land want dan worden ze het land uitgezet.
En raakt de politie, die achter die rovers aan moet zitten, brodeloos..

knerf | 01-04-14 | 13:22

Strafbaarheid illigaliteit verdwijnt in ruil tegen belastingverlaging voor de middenklasse van 40.000 tot 120.000 - netto winst 300 euries - zodat meer werkgelegenheid wordt gecreëerd. HALLO! Mensen in die klasse HEBBEN al werk anders zouden ze niet zoveel verdienen! En de lagere inkomens mogen weer dubbel genieten van zowel belastingdruk als geconfronteerd worden met illigalen die zich in het criminele circuit storten. Maar dáár hebben de besluitvormers natuurlijk zelf geen last van. Dit land, ooit mijn land waar ik trots op was, dit land is verworden tot een badkuip, waar besluitvormers vanaf de rand in het steeds troebeler wordende water zitten te roeren en de bevolking zich machteloos probeert vast te klampen aan de steeds gladder wordende randen om te voorkomen dat ze in het afvoerputje verdwijnen. En de illigalen en criminelen zwemmen er als piranha's tussen door, af en toe eens een lekker hapje nemend.

Litsehimmel | 01-04-14 | 13:22

En het niet strafbaar stellen van illegaliteit gaat zeker direct in, en die arbeidskorting in 2020?

Weeraanmelden | 01-04-14 | 13:22

Daarom: PVV.

bartosss | 01-04-14 | 13:22

-weggejorist-

maxie013 | 01-04-14 | 13:20

Die arbeidskorting moet ergens van betaald worden. Ze zullen de wegenbelasting wel verhogen. Sigaar uit eigen doos.

genoegisgenoeg | 01-04-14 | 13:12 | + 0 -

Yep dat heeft u heel goed gezien. Overal komt zogenaamd ineens geld vandaan . Maar het is puutr potjes omdraaien en de nederlander betaald toch. Hoeveel potjes ze ook omdraaien om in het pluche te blijven. Het is inderdaad weer een hele dikke sigaar uit eigen doos. De ondernemers schieten er niks mee op en de rest van nederland ook niet. Eigenlijk wordt heel Nederland er wederom alleen maar slechter van. Maar zo kennen we deze regering weer.

tweetybird | 01-04-14 | 13:20

ILLEGAAL=NIET STRAFBAAR.
Ik zit al een uur naar deze zin te staren en ik weet dat er iets niet klopt, toch kom ik er maar niet achter wat er niet klopt.

Toetsiemonster | 01-04-14 | 13:19

alles onder de mom van : hoe krijgen we de meeste stemmers.
als dat nu goed of slecht voor het land is... dat doet er niet toe.
hoofdzaak mee stemmen.
Dat geilen naar macht moet eens ophouden en daar voor in de plaats volksbelang.

gider | 01-04-14 | 13:19

een 1 april grap en iedereen trapt er in...... het is toch een 1 april grap ja toch?

janneman1977 | 01-04-14 | 13:18

Het zoveelste VVD-principe verkwanseld. Zal op 22 mei een strategische blunder blijken te zijn.

Delaware | 01-04-14 | 13:17

@pomtiedom | 01-04-14 | 13:11
Symboolpolitiek is ook politiek.

En heeft daadwerkelijk invloed.

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 13:17

Dit is toch een 1 april grap, ofzo? Gestoord.

giechelmeisje | 01-04-14 | 13:17

"Arbeidskorting omhoog dus ook een andere belasting omhoog om het toch weer terug te pakken.
Netto resultaat van dit accoord is dat de werkende burger er niets mee opschiet behalve dan dat er nog meer illegalen hier uit de ruif mee komen vreten."

@ sinar2 | 01-04-14 | 12:56

Begrijpend lezen is echt een probleem he? En dat geldt ook voor die plusjes-gevers.
Tip: Even inlezen wat "Arbeidskorting" betekent.
Dat er meer illegalen mee komen vreten klopt dan weer wel.

Pieter V | 01-04-14 | 13:17

Kennelijk is de verhoging van het arbeidskorting een zoethoudertje om het kromme van het niet strafbaar zijn van illegaliteit te slikken.

Nou ok, ik er liever een paar pegels bij, dan een wet die ze toch niet (kunnen) uitvoeren. En op de PVVDA ga ik sowieso niet stemmen. Iedereen tevreden

van heinde en verre | 01-04-14 | 13:16

Ben je illegaal, dan ben je dus welkom in NL. Rekening voor samenleving.
davimore | 01-04-14 | 13:07 | + 6 -
Illegaliteit niet strafbaar is nog geen verblijfsvergunning en zeker geen staatsburgerschap. Ook met die wet kon NL deze mensen niet uitzetten als de asielprocedure nog niet wat uitgeprocedeerd. Een betere wet zou zijn om die procedure in te korten en te versoberen. B.v. door het hebben van een kind dat hier opgroeit niet langer te laten meewegen in de asielaanvraag. Als de procedure tot 2 jaar kan worden ingekort is van inburgering nog niet echt sprake.

pomtiedom | 01-04-14 | 13:15

Er zij iemand hup de pvda naar nul zetels. Maar ik zeg ook de vvd op naar 0 zetels. Het pluche was wederom belangrijker als de partij programma's. Die vvd net zo'n rutte graatloze partij als de pvda. Ik zeg regering zonder ruggegraat op tieven. Die hele regering het is 1 wangedrocht. Nou dat gaat nog wat worden komende tijd. Maar 1 ding kun je zeker van zijn ze zeggen het ene en doen het andere. Het walgelijkste pluche kabinet voor en na ww II.

tweetybird | 01-04-14 | 13:14

Welkom in Nederland. Jij stemmen Wouter Bos, hij jou geven uitkering. Nu ook ex liberaal Mark Rutte.

dezjeblo | 01-04-14 | 13:14

Overmorgen verschijnt een nieuwe druk van Van Dale.

Termen zoals *illegaal*, *landverraad* en *juwelier* komen hier niet meer in voor.

Geschrapt in opdracht van Rutte en Samsom.

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 13:14

Steek nog maar eens de fik in een Samson sjekkie.... wat een tomatenland....

pim achtertuin | 01-04-14 | 13:14

-weggejorist-

cynicuseconomicus | 01-04-14 | 13:14

De PvdA zat enorm met deze kwestie in de maag, Nederland zit nog steeds enorm met de kwestie PvdA in de maag.

Z. Uurpruim | 01-04-14 | 13:13

-weggejorist-

desneevanjose | 01-04-14 | 13:13

Maakt niet uit. Het is al aan het borrelen in de samenleving. Dus het is simpel: Of we werken die kliek er uit, en zetten de linkse extremisten buitenspel, of we doen dat niet. En als we het wel doen, kunnen we al die illegale tyfuslijers toch meteen weer terug sturen naar waar ze vandaan komen. Desnoods ontruimen we één van de waddeneilanden, en dumpen we ze daar, samen met hun socialisten-maatjes.

Piet van het Padje | 01-04-14 | 13:13

Strafbaar stellen van illegaliteit maakt op zich niet zo veel uit. Wat veel erger is zijn al die gutmenschen die met andermans geld er alles aan doen om illegalen te faciliteren zodat ze maar zo lang mogelijk hier kunnen blijven. Er zou eigenlijk geen belastinggeld gebruikt mogen worden voor de opvang van illegalen. Wij kunnen al die gelukszoekers niet betalen. Geluk zoeken doe je maar in je eigen land en niet hier en niet op onze kosten.

Osdorpertje | 01-04-14 | 13:12

de grote motor achter dit besluit is de PVDA polticus dhr S. Terphuis. Geboren Fries ? Neen, dhr S.Terphuis heette een aantal jaren geleden nog Ahmad Khany en was beroepsworstelaar in Iran. Achterblijvend in Nederland na zulk een worsteltoernooi vroeg hij asiel aan daar hij zich wilde onttrekken aan het Iraanse "keurslijf". Daar de PVDA dè arbeider heeft ingwwisseld voor dè nieuwe Nederlander zag dhr. Terphuis al rap dat deze partij een warm nest bereidde en niet lang daarna begon dhr.S.Terphuis de geboren en getogen Nederlander en politici (dhr. Wilders) moralistisch de les te lezen. Le monde est ingrat, ondank is 's werelds loon.

Jan Boule | 01-04-14 | 13:12

Die arbeidskorting moet ergens van betaald worden. Ze zullen de wegenbelasting wel verhogen. Sigaar uit eigen doos.

genoegisgenoeg | 01-04-14 | 13:12

… extra Arbeidskorting … Hoe kan de partij van de Arbeid daar ooit tegen zijn geweest?
Feynman | 01-04-14 | 13:05 | + 0
 
Dat.

simpelman | 01-04-14 | 13:12

Nu de illegaliteit van strafbaarheid nog even wegpoetsen.

Han CNX | 01-04-14 | 13:11

"Nu nog de tendentieuze term illegaal vervangen door het minder kwetsende mindel-legaal en het probleem is opgelost" aldus Samson in een toelichting.

Harry Turtle | 01-04-14 | 13:11

Een opgesloten illegaal overvalt geen juweliers.
Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 13:08 | + 0 -
Ging die wet niet over, de illegaal zou een boete krijgen (die die niet kon betalen zonder te roven) en het zou een stok achter de deur zijn om hem op te pakken maar zou binnen enkele dagen vrij gelaten worden.

pomtiedom | 01-04-14 | 13:11

Inderdaad, symboolpolitiek. En, Diederik, welk ideaal heb je daar nu weer voor opgegeven?
En bedenk, als die 2e overvaller in Deurne, u weetwel, die illegaal, wel was vastgezet vanwege zijn illegaliteit had hij nu nog geleefd...

Graaisnaaiert | 01-04-14 | 13:11

Daar is goed over nagedacht!
Meer illegale allochtonen, goed voor meer overvallen op vooral weerloze autochtone bejaarden.
Verhoging van de arbeidskorting geldt niet voor hen.
Heel slim dus! Ook ander beleid was er al op gericht om de bejaarden die wel hun hele leven belasting hebben betaald zo snel mogelijk uit roeien.

Pieter V | 01-04-14 | 13:11

Dit is het meest achterlijke wat het cabinet tot nu toe heeft bedacht. Een illegaal blijft een illegaal die niet op legale wijze in zijn onderhoud kan voorzien. En ipv illegalen uit te zetten staat de regering toe dat ze zich in leven houden met bedelen, stelen, drugsdealen, overvallen,etc. Samsom spreekt dan wel over iets minder nivelleren, maar in de praktijk zal dat in feite dus op meer nivelleren uitdraaien. Waarom hebben politici toch altijd zo'n medelijden met mensen die illegaal zijn of illegale dingen doen en niet met de werkelijke slachtoffers.

louperdeloup | 01-04-14 | 13:11

Wat een farçe. Allebei verschrikkelijk afgestraft bij de laatste verkiezingen dus snel nog proberen een paar standpunten opnieuw te onderhandelen om de achterban te laten zien dat ze echt niet alleen in het pluche geïnteresseerd zijn. "Jij de illegalen, wij minder nivelleren." En iedereen is weer vrolijk en blij. Wat hebben we het toch goed voor met Nederland!

spanarchist | 01-04-14 | 13:11

Ach ja waarom zou je illegaliteit nog strafbaar stellen ? Ze worden tenslotte ook door juweliers al doodgeschoten.

Dolphi | 01-04-14 | 13:09

Zoals Wilders opmerkte
'Mark Rutte is de beste PvdA-premier ooit'

donjon | 01-04-14 | 13:09

Minder nivelleren én minder illegaliteit had ook gekund!

pim achtertuin | 01-04-14 | 13:09

@Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 13:00
Zwijgen is soms nog het beste ja..

Slipsnifter | 01-04-14 | 13:08

Die hele verkiezingspoppenkast officieel nutteloos verklaard.

Krijg de tering, volgende keer blijf ik ook thuis.

frickY | 01-04-14 | 13:08

Nog voor het eind van de maand kan Rutte2 naar huis schat ik zo..

wielmoer | 01-04-14 | 13:08

@Zure Sigaar | 01-04-14 | 13:01
Een opgesloten illegaal overvalt geen juweliers.

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 13:08

Wilders op de Twitters:
.
Geert Wilders ‏@geertwilderspvv 3m
.
Laffe VVD-buiging voor PvdA. VVD legaliseert hiermee illegaliteit. Ben je illegaal, dan ben je dus welkom in NL. Rekening voor samenleving.

davimore | 01-04-14 | 13:07

Ik stel voor legaliteit strafbaar te maken.

Djengo123 | 01-04-14 | 13:07

Binnenkort zullen we het woord illegaal wel niet meer mogen gebruiken.

donjon | 01-04-14 | 13:07


We zijn allemaal illegalen!
Waar blijven die t-shirts noi?

knerf | 01-04-14 | 13:06

Iets dat illegaal is is dus nog steeds tegen de wet maar niet meer strafbaar. Dat geldt nu dus ook voor door rood licht rijden, snelheidsovertredingen, fietsen zonder achterlicht?

a9b2b1 | 01-04-14 | 13:06

Vrijdag: illegaal met illegaal wapen overvalt juwelier.
Dinsdag: niemand is illegaal, aldus Samsom.

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 13:05

Het komt de PVV ook allemaal wel aanwaaien de laatste dagen.

Schaamharing | 01-04-14 | 13:05

Nou die paar dingen die Rutte nog niet weggegeven had aan de PVDA tijdens de voor de VVD dramatisch verlopen "kwartet-formatie" in 2012 met informateur Wouter Bos heeft hij nu dan tijdens de rit van zijn kabinet alsnog allemaal weggegeven aan de PVDA.

Rutte moet inderdaad wel een infiltrant van de PVDA binnen de VVD zijn, een andere verklaring voor deze waardeloze opstelling is er gewoon niet. Of het interesseert hem gewoon allemaal echt niks zolang hij maar lekker premiertje kan spelen.

Outsider-Inside | 01-04-14 | 13:05

Ik voorzie een ENORME toestroom op de 'uitkerings-afhankelijkheid' in bepaalde bevolkingsgroepen.

Maar ik ben dan ook maar een domme, blanke, Hollandse, belastingbetalende, hardwerkende, kaaskop die het @ll@hm@hl verkeerd ziet hier...

Nieuwe Bezems | 01-04-14 | 13:05

Geniaal dat de VVD extra Arbeidskorting geeft aan Arbeiders. Hoe kan de partij van de Arbeid daar ooit tegen zijn geweest? Moet werken niet lonen? Volgens de VVD moet ondernemend genoeg om `s ochtends je bed uit te komen lonen. Rare liberalen.

Nee, de PvdA heeft liever een armoede gat. Komt liever op voor de mensen met een uitkering om niet te veel zetels kwijt te raken aan de SP. PvdA knuffelt liever met excuus allochtonen en ronselt zich naar de macht. Echte salon socialisten als ze de werkende man de lunch uit zijn broodtrommel proberen te belasten.

Vroeger stemde je VVD omdat je een eigen toko had, nu stem je VVD als je loonslaaf wilt blijven.

Feynman | 01-04-14 | 13:05

De PvdA/VVD rust niet voordat wij allemaal in Dystopia leven. Maar Utopia is in aantocht: Laat pvda en vvd voor altijd zwijgen, te beginnen op 22 mei.

eastender | 01-04-14 | 13:05

De ruggengraat van de VVD is al wat langer zoek..

Abject | 01-04-14 | 13:04

@walov | 01-04-14 | 13:01
En een hele enge.

Slipsnifter | 01-04-14 | 13:03

http://www.nu.nl/politiek/3741013/strafbaarstelling-illegaliteit-van-tafel.html
"Voorstel lag als steen op de maag"
De PvdA ligt mij al een jaar of 30 als een steen op de maag..

Slipsnifter | 01-04-14 | 13:02

@Slipsnifter | 01-04-14 | 13:00
Ja. Helaas.
*tijdelijk zwijgen doet wegens woede*

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 13:02

Is-ie daar dan eindelijk? De €1.000 van Rutte?

Pierre Tombal | 01-04-14 | 13:02

Schot voor open doel Geert .. die open grenzen en slappe VVD knieën, en die criminaliteit.
Gisteren nog gezien ? die illegaal die 5,- eigen bijdrage moest betalen voor zijn pilletjes.. wat een schandaal, dat linksmevrouwdoktertje vond hem zooooooooooo zielig.
Knettergek zijn ze hier..

(c)ZWITSUL | 01-04-14 | 13:01

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een illegaal en een illegaal die strafbaar is omdat hij illegaal is?

Zure Sigaar | 01-04-14 | 13:01

Zal wel een 'moetvanbrusseltje' zijn.

van stampij | 01-04-14 | 13:01

niet meer dan een pratende pop

walov | 01-04-14 | 13:01

Wat blijft er eigenlijk nog over van de VVD standpunten. Volgens mij heft dit cabinet alleen de JSF en dan nu deze arbeidskorting binnengesleept.

Leve de Republiek | 01-04-14 | 13:01

Wij zijn allen juweliers.

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 13:01

Iemand nog wat kots over? Het mijne is op.

marcoplarco | 01-04-14 | 13:00

@Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 12:58
Ik denk dat de kans groter is dat wij worden uitgezet, als afvalligen van het systeem ;)

Slipsnifter | 01-04-14 | 13:00

Kom op Wilders, vraag een spoeddebat aan en maal die VVD fijn !

Mazzeltov | 01-04-14 | 12:59

Kunnen we die vluchtelingen en gelukszoekers niet gewoon ophalen? Die zware reis hier naartoe is eigenlijk ook onmenselijk...

Moriarty | 01-04-14 | 12:58

PvdA en VVD geven Nederland weg aan willekeurige buitenlanders.
*illegalen moeten worden uitgezet, direct*

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 12:58

Ik walg van die vent ik walg van ons kabinet. Welkom Illegalen maak er mooie te gekke tijd van in ons land! In Nederland kan het allemaal! Wij werken wel voor jullie. Fuck het kabinet.

zorgan | 01-04-14 | 12:58

1 April ?

roy2803 | 01-04-14 | 12:57

#idioten

niks mis mee | 01-04-14 | 12:57

Quid is weg, GS is gewoon bezig de backlog op te ruimen.

Andersom dag | 01-04-14 | 12:57

Arbeidskorting omhoog dus ook een andere belasting omhoog om het toch weer terug te pakken.
Netto resultaat van dit accoord is dat de werkende burger er niets mee opschiet behalve dan dat er nog meer illegalen hier uit de ruif mee komen vreten.

sinar2 | 01-04-14 | 12:56

Kom op, laat het een grap zijn. Het is vandaag toch een hele speciale dag, 1 april. Maar nee, zulk dramatisch slecht nieuws kan helemaal geen grap zijn. De realiteit is weer eens erger dan de ergste fictie.

Nequebard | 01-04-14 | 12:56

@vraagstaart | 01-04-14 | 12:53
Daarna: voorrang bij het verkrijgen van een eengezinswoning met hoersoepsidie en een goedbetaalde melkert, want ze hebben het al zo zwaar als (il)legaal.
Wat een land..

Slipsnifter | 01-04-14 | 12:56

Alweer een mooi kadootje voor Wilders, Samson snapt het nog steeds niet.

Harry Turtle | 01-04-14 | 12:56

gezien de datum.....

starbuck280 | 01-04-14 | 12:55

@ Teutonic Fury | 01-04-14 | 12:47
Het is anders de VVD die er mee instemt. De PvdA kun je dit niet eens kwalijk nemen, de VVD wel.

Lewis | 01-04-14 | 12:55

Laat de hel Maar uitbreken.. Wat een kut land zijn wij aan het worden zeg.. Tijd om hier eens wat aan te doen mensen! Oh wacht..

Enskude | 01-04-14 | 12:54

De PVVDA begint nu echt bang te worden voor 22 mei.

Nu wordt ineens illegaliteit niet langer strafbaar gesteld (iets wat bljkbaar erg leeft bij het steeds kleiner wordende clubje mensen dat nog PVDA stemt en voor hun broodwinning afhankelijk is van de zielige hulpverleningsindustrie) en in ruil daarvoor wordt de arbeidskorting verhoogd (alsof dat zoden aan de dijk zet, er is gewoon een forse verlaging van de inkomstenbelasting nodig nu).

Allemaal kansloze koehandel dit geneuzel. Dit geeft wel weer goed aan wat voor politieke pygmeeen het toch zijn daar in Den Haag. Dit gaat echt niet meer het verschil maken voor de PVVDA op 22 mei. Zeker niet nu het demoniserings-circus van de afgelopen weken counter productive is gebleken na de gebeurtenissen sinds vrijdag in Deurne.

Zoals Paul Jansen vanochtend in de Telegraaf ook al aangaf, als de PVDA nog zo'n klap krijgt op 22 mei dan is het "game over" voor Samsom en kan hij echt meteen vertrekken met mogelijk een kabinetscrisis tot gevolg.

Outsider-Inside | 01-04-14 | 12:54

@foto: die glibber "vertegenwoordigt" het volk dus nog steeds..

Slipsnifter | 01-04-14 | 12:54

-weggejorist-

Normpje | 01-04-14 | 12:54

De volgende stap: stemrecht voor illegalen. Tenslotte moet de PvdA èrgens haar zetels vandaan halen.

vraagstaart | 01-04-14 | 12:53

Zucht......
En komen die legale illegalen dan aan geld?
O wacht, gelukkig zijn daar altijd nog de juweliers.

Slipsnifter | 01-04-14 | 12:53

3 kwit-draadjes in krap een uur tijd. Best veel voor iemand die zichzelf per direct weggejorist heeft. Nu wisten we uiteraard vanaf seconde 1 dat het een slechte grolgrap was, maar toch. Ik had gehoopt op 1 dagje geen kwit, voor de geloofwaardigheid, niet om z'n topics.
Verder OT: Boeeeh! Schande! Minder, minder, minder! Illegalen wegwezen! Etc. ad infinitum.

Den Heerscher | 01-04-14 | 12:52

Illegale wapens,illegale wietplantages en allerlei andere zaken zijn strafbaar. Maar illegaal in het land verkeren tja dat is dan wel ok.
Waarom zetten we niet meteen een bord neer in zuid spanje met een dikke pijl erop Nederland die kant op!

ca12nag3 | 01-04-14 | 12:52

Illegale werden toch al gedoogd of het nu mag of niet dus dit maakt niet zo veel uit.
Meer geld voor werken is goed nieuws.
Al met al een plusje, maar mijn stem krijgen ze nog steeds niet.

Idontgiveafunk | 01-04-14 | 12:52

Weer een laf politiek besluit. De tijd dat de mensen ze dan zelf maar gaan straffen komt dicht bij.

watazooi | 01-04-14 | 12:51

De VVD heeft geen enkele ruggengraat. Alles geeft
men weg aan de PVDA. PVDA heeft kinderpardon er
door gedrukt en de illegaliteit van tafel gekregen. Rutte is een verkapte PVDA er.

dirty dirk | 01-04-14 | 12:51

Nee, dit is gewoon een 1 april grap.

Treurig varken | 01-04-14 | 12:50

De VVD heeft geen enkele ruggengraat. Alles geeft
men weg aan de PVDA. PVDA heeft kinderpardon er
door gedrukt en de illegaliteit van tafel gekregen. Rutte is een verkapte PVDA er.

dirty dirk | 01-04-14 | 12:49

Nederland. Hét land waar IEDEREEN van ALLES mag BEHALVE de EIGEN bevolking... Mijn GOD wat is dit voor kabinet!?
.
Willen jullie nu of later verkiezingen!?

davimore | 01-04-14 | 12:49

Laat dit een goede 1 april grap zijn. Want anders weet iedereen het zeker: D66 en PvdA hebben de macht en VVD blijft meer dieper en dieper bukken en zijn kiezers en 40% van het volk verraden omdat de leden van de VVD nog niet genoeg gelobby'd hebben voor EU zetels en/of directie posities bij semi-staats bedrijven om nog een inkomen te hebben na hun riante wachtgeldregeling waar ze óók op tegen waren.

LangeTijdGeleden | 01-04-14 | 12:49

Als legale inwoner ben je hier pas strafbaar....

StijlvolRechts | 01-04-14 | 12:49

Ik snap dit eigenlijk gewoon niet meer, nee, u bent illegaal maar dit is niet strafbaar ...

gentle giant | 01-04-14 | 12:48

Lekkere timing heren.
Andersom dag | 01-04-14 | 12:43 | + 0 -
Aluhoedje kan af, dit moment is heel normaal (ivm begrotingsonderhandelingen voor volgende Prinsjesdag). VVD en PvdA moeten er onderling uitkomen en hiermee nemen ze het ultimatum van de CU weg terwijl de VVD er iets voor terug krijgt.
p.s. die arbeidskorting is deel van die €1000,- die Rutte belooft had.

pomtiedom | 01-04-14 | 12:47

Ik ga een dikke gun kopen. Is misschien illegaal maar niet strafbaar.

Willem VanDer Decken | 01-04-14 | 12:47

-weggejorist-

Teutonic Fury | 01-04-14 | 12:47

Wat ontzettend sneu voor die ene overvaller in Deurne. Vist 'ie net achter het net.

Treurig varken | 01-04-14 | 12:47

VanDattum | 01-04-14 | 12:44
opzegtermijntje van een maand

poldergeiz | 01-04-14 | 12:47

Tuurlijk. Maak dit land nóg aantrekkelijker voor kansloze gelukszoekers.

harbi | 01-04-14 | 12:46

rubberen Rutte .. je zal er maar op gestemd hebben.

(c)ZWITSUL | 01-04-14 | 12:46

Gelukkig plegen illegalen nooit overvallen op juweliers anders zou ik me nog zorgen gaan maken.

Willem van Rood | 01-04-14 | 12:46

De PVDA in volle vaart naar de 0 zetels.

Bakult04 | 01-04-14 | 12:45

Sinds gisteren bekend is geworden dat het tweede slachtoffer van de heldhaftige vergeldingsroofoverval op de laffe autochtone juwelier in Deurne een illegaal is komt het kabinet gelukkig met dit wijze besluit!

Hulde voor deze snelle (re)actie!

Parsons | 01-04-14 | 12:45

binnenkort ook strafbaarstelling op beroven van juweliers afgeschaft?

jack and friends | 01-04-14 | 12:45

Hey Kwit. Nog steeds hier?

VanDattum | 01-04-14 | 12:44

Iets met slappe knieën

Diareeremmer | 01-04-14 | 12:44

Ik laat Frank gewoon door draaien ...

kLuTz001 | 01-04-14 | 12:44

Lekkere timing heren.

Andersom dag | 01-04-14 | 12:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken