Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zwart Piet onderwerp van topgeheim vredesoverleg

blauwhelmpiet.jpg In Dit is Nederland voeren 'belanghebbende partijen' sinds oktober geheim vredesoverleg over Zwarte Piet. De vredesbesprekingen zijn nodig 'om een escalatie zoals vorig jaar te voorkomen'. Aan tafel zit de gevaarlijke cultuurterrorist en Pietendoder Quinsy G. tegenover het Sint Nicolaas Genootschap, dat zeer pro-Zwarte Piet is. In het midden is daarom een D66'er geparkeerd, maar die blijkt ernstig gekleurd. En het is al zo moeilijk om tot akkoorden te komen op dit gebied van ingebakken kindercultuur: een geflipte fundamentalist strooide deze week bijvoorbeeld nog bijna roet in het eten door tijdens de NNS-persco van Rutte een vraag over Zwarte Piet te stellen en daarmee een rel te veroorzaken, waardoor het overleg op scherp kwam te staan. De onderhandelaars moeten dus over daken eieren lopen, want de verhoudingen zijn van marsepein, zo broos. De betrokken partijen geven elkaar regelmatig onder uit de zak over wederzijdse standpunten, maar er worden van beide kanten geen cadeautjes weggegeven in de besprekingen. Het Sinterklaasjournaal en de Zwarte Pietenschool zijn als waarnemers ingeschakeld, en de pakjesboot van het vredesoverleg zal ook nog langs leraren en scholen in de getinte Bijlmer en het roomblanke Enschede koersen om daar de Sinterklaaszenuwen te peilen. Het polderoverleg moet vóór de zomer leiden tot een verlanglijst met pepernootoplossingen voor het Sinterklaasfeest, waar iedereen zich in kan vinden. We wachten vol spanning op witte rook (of zwarte, of gekleurde) uit de schoorsteen!

Reaguursels

Inloggen

Doe maar lekker aangifte ! Zielepieten!!!!!

Wayde | 29-03-14 | 09:54

Zwarte piet blijft zwart, en niet MINDER , het mag wel wat MINDER, veel MINDER!!!!

Wayde | 29-03-14 | 09:51

En die kolen gestookte schuit, moeten we daar nu toch eens tegen in het verweer komen?

echtpaul | 29-03-14 | 01:06

-weggejorist-

bruin1 | 28-03-14 | 18:53

Ik word hier echt zo schijtziek van!
Ik ga me niet verontschuldigen voor het feit dat ik een blanke Nederlander ben die alles goed voor elkaar heeft.
Al mijn hele leven word me een soort van schaamte en schuldgevoel aangepraat door ons onderwijs en de media.
Ik ben er echt helemaal klaar mee, ik schaam me niet meer en zal de naam "racist" met trots dragen.
Dat woord betekend toch allang niet meer wat het vroeger betekende.

Rimpeldoos | 28-03-14 | 18:37

Ik begin KOTSMISSELIJK te worden van de multiculturele samenleving.
Nog nooit heb ik onbewust gedacht daar heb je die zeikerds weer.
Waarom willen mensen die hier komen wonen het land naar hun hand zetten?
Ik baal daarvan.
Het roepen om minder minder minder is helemaal niet raar vind ik!
Minder Turken Marokkanen Polen EU Banken Bonussen.
Ik ben er van overtuigd dat een steeds grotere groep het gedoe zat is.
Lees elders: in of bij de Moskee kun je aangifte doen tegen Wilders. Het is toch godverdomme van gekke, dat OM of wie dan ook een bij kantoortje opent bij een of ander geloofshuis!
Geloven doe je thuis en daar mogen godverdomme anderen geen last van hebben!

Mega Mindie 2 | 28-03-14 | 17:38

Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed wordt gesubsidieerd door het ministerie van OCW.

Subsidiespons dus. Dan weet je in ieder geval dat je belastingcentjes op een goede manier besteed worden!

LieberLiber | 28-03-14 | 15:09

En stel dat ze toch tot een of ander raar compromis komen dan kan iedereen dat gewoon negeren. Want who the fuck is het "Sint Nicolaas Genootschap".

DerUnterMensch | 28-03-14 | 14:54

QG, duidelijk geval van puberaal niet volgroeid.

Iwmac | 28-03-14 | 14:36

Ik stel voor het zwarte Pieten probleem als onderdeel te beschouwen bij de Europese verkiezingen in mei a.s. Ik wil van alle politieke partijen in Nederland weten of ze voor of tegen zwarte Piet zijn. En dan niet als antwoord dat politieke geneuzel zoals we dat soms gewend zijn, maar een duidelijk JA zwarte Piet, of NEE zwarte Piet. Dan weten we waar we wel of niet op moeten stemmen. Geen duidelijk antwoord beschouwen we als NEE zwarte Piet.

gratias | 28-03-14 | 14:24

Is Quinsy een kunstenaar? Zwarte piet kun je ook als kunst zien.

Dutch_Holland | 28-03-14 | 14:19

Is die beroepsbijstandtrekkende, zichzelf kunstenaar noemende Quinsy wéér bezig? Hij wil per se de geschiedenis ingaan als irritante 5e-generatieslaaf die de zwartepieten in Nederland heeft afgeschaft.
Quinsy zoek eens een baan het hou op met dat gezeur.

Zaniker | 28-03-14 | 13:50

Verbiedt Quinsy zichzelf ook ?

Iwmac | 28-03-14 | 13:41

elke keer als ik in de spiegel kijkT zieT ik een zwarte piet. Met geringde oorlel en dieprode lippenstft toe ... Dus waar gaat ut eigenlijk eauk al weer over?

o wacht ... een feestje ... tja elke feestjes worden hier toch bij de wortel met tak-en-blad uitgeroeid? #Observation

Centauri3 | 28-03-14 | 13:35

ik wordt zo moe van die oeverloze discussies, de uitholling van ons Nederland en onze gewoontes en gebruiken, willen al die politiek correcte zeikerds ongeacht hun afkomst en huidskleur opflikkeren uit MIJN Nederland

Occipitaalcasibus | 28-03-14 | 13:34

Maak van Sinterklaas een Marokkaan en het probleem is opgelost. In de zak mee naar Marokko, dat zal ze leren. Hier zou best een aannemelijk kinderverhaal van gemaakt kunnen worden.

First Contact | 28-03-14 | 13:16

Ik begrijp dus dat een groepje mensen samen zit te overleggen of ze wel zwarte piet gaan doen in hun eigen huis.
Ik wens ze daar veel succes mee.
Oh, en als ze denken dat hun gesprek ook maar ee-ni-ge invloed heeft op wat ik in mijn huis doe dan hebben ze het mis.
Overigens geldt dat ook voor wat ik op straat doe.

Alteidt Glijck | 28-03-14 | 13:07

Marokkaanse criminelen mogen niet het land uit, Maar kindervriend zwarte piet moet natuurlijk met pek en veren uitgezet worden.

Robmeister | 28-03-14 | 12:48

Gaat Nijmegen nu ook aangfte doen tegen zwarte piet?

wie het niet doet is geen goed volk.. dus.

poli | 28-03-14 | 12:37

Mijn god zeg. Haal die lippenstift, gouden oorbellen, kroeshaar en diepgekleurde bruine schmink er van af en dat oeweet je oewel taaltje en laat die pieten voorzien van zwarte vegen over de snoet en vervuild haar. Probleem opgelost. We hoeven ook geen Moorse knechten te blijven propageren maar het Sinterklaasfeest aan blijven vallen is te sneu voor woorden. Straks zijn de negroïde kindjes ook bang dat Geert ze het land uit zet.

Sliptong | 28-03-14 | 12:23

Waar is het hier misgegaan, het overgrote deel van de bevolking wil onze oude traditionele zwart Piet. Wie zijn zij, als minderheid nb, dat dit voor ons verziekt wordt? Wanneer leert 'correct' links eens dat als je in de minderheid bent, jouw mening minder/niet meeteld?? Voor mij blijft zwarte Piet zoals hij altijd was.

mom van avezaath | 28-03-14 | 12:22

Waar komt dat idiote idee vandaan dat de genoemde partijen op de een of andere manier zeggenschap hebben, namens mij, om te oordelen hoe ik Sinterklaas kan vieren?

Deus Absurdia | 28-03-14 | 12:17

De media-hypes beginnen een beetje door elkaar heen te lopen, lijkt het. Dat Rutte in het Jeugdjournaal kwam vertellen dat kinderen niet zomaar het land uit hoeven, ging dat nou wel of niet over "mee in de zak naar Spanje"?

simpelman | 28-03-14 | 12:14

We veranderen straks eerst Zwarte Piet in Regenboogpiet, met dank aan de Antilliaanse Quinsy Dario die vervolgens de Nobelprijs voor de Vrede krijgt voor zijn heldhaftige werk en benoemd wordt tot ridder in de orde van de Nederlandse leeuw. Daarna verbieden we het programma Opsporing Verzocht, omdat dit onnodig stigmatiserend werkt voor niet westerse allochtonen, omdat ze steeds negatief geportretteerd worden. Het opsporingspercentage in Nederland was toch maar een schamele 14% dus dat maakt statistisch niet veel uit i.t.t. tot bijvoorbeeld Duitsland, afhankelijk van deelstaat, 35-75% opsporingspercentage.

Schweinchen Dick | 28-03-14 | 12:03

Het haalt niet uit wat ze daar afspreken. Zwarte Piet blijft voor mij gewoon Zwarte Piet, en dat ga ik ook zo doorgeven aan mijn zoontje die net 2,5 jaar is.
Daarnaast ga ik hem ook leren dat slavernij fout is, dat rascisme fout is, dat Piet geen neger is en dat negers die dat wel vinden zielige figuren zonder zelfrespect zijn.

Zelfrespect is wel een moeilijk woord voor 2,5 jaar, daar moest ik nog maar even mee wachten. Dus we gaan gewoon vieren in december, niet anders dan anders. De rest komt later wel een keer.

Zirafa | 28-03-14 | 11:59

Halve Gario!

bisbisbis | 28-03-14 | 11:57

-weggejorist-

MJPA2 | 28-03-14 | 11:55

Zwarte piet is juist een compliment aan alle donkere mensen. Deelt fijn cadeaus uit!

Goedemiddag | 28-03-14 | 11:55

Ik heb blond haar en blauwe ogen , elk jaar rond mei zijn er talloze films waar mijn soort altijd verliest , ben t zat ik voel me gediscrimineerd ik wil dat mijn soort ook eens wint in die oorlogsfilms

K Wakkie | 28-03-14 | 11:55

Nog een punt btw.
Had die Q ook zo lopen zeuren als alle zwarte pieten chinezen waren. En chinezen voor gele piet worden uitgemaakt.
Nee natuurlijk niet. Omdat hij geen argument heeft behalve zijn eigen kijk op sinterklaas. Had waarschijnlijk zn schouders opgehaald en vrolijk meegevierd. Zn kindjes lekker die pepernootjes van gele piet gekregen op laten eten.

Hij is niet meer dan een calimero die maar wat graag loopt te fucken met de nederlandse cultuur. Waarschijnlijk aandacht tekort gehad. Of veel gepest als kind. En nu vreet hij t uit op de gehele nederlandse bevolking. Dat men niet door heeft niet met een rationeel persoon te maken te hebben. Ook zijn vooringenomen conclusies over de oorsprong van zwarte piet is meer dan belachelijk. Omdat het een fusie is van zo veel verschillende elementen. Maar volgens hem is het "de slaaf".

Een lesje nederlandse geschiedenis zou hem goed doen. Zeker ook de verdeling van nederland tijdens de gouden eeuw. Waar een groot deel van de welvaart en ook kennis van het overzeese alleen in het westen was. De meeste mensen uit de andere delen kwamen hun dorp niet eens uit. Hadden waarschijnlijk alleen gehoord van afrika de cariben en indonesie. Maar Q denkt het allemaal te weten en de gehele blanke bevolking de schuld te geven van een collectief in stand houden van onderdrukking van de zwarte man. Overigens was bij wet slavernij in nederland als eerste land ter wereld verboden. En in nederland zelf ook nooit praktijk geweest.
En de huidige zwarte piet is een mix van zoveel elementen dat zijn oorsprong min of meer verloren is. Tijdens zijn reis door de tijd heeft hij hier en daar wat opgepakt, zoals de oorbellen en het page costum. Ook de smaak van humor is geevolueert waar eerst toch wel het domme en sullige veranderd is in een meer oprecht vrolijk en gericht vermaak van kinderen. Q wil alleen maar het negatieve zien en vaak refereert hij ook aan al verouderde kenmerken van zwarte piet.

Wat ik me wel afvraag is dat het onmogelijk lijkt om de zwarte piet weg te krijgen. Het zit te diep in onze cultuur. De liedjes de optochten en zeker ook de comercieele kant. De zwarte piet kleurt het feest enorm op met zn verschijning en versieringen. Mocht zwarte piet sneuvelen zal t feest verdwijnen. En daarmee de omzet van het feest ook. Een aderlating voor de middenstand.
Denk dat de ingeburgerde surinaamse winkeleigenaars hem dat echt in dank zullen nemen.

ca12nag3 | 28-03-14 | 11:50

Of is dit een vette 1 april grap?!!

van gummigalgen | 28-03-14 | 11:46

Ik ben het er wel mee eens , zwarte piet oprotten maar je moet wel 1 lijn trekken dus dan ook allemaal er uit en doe de lichtgetinte Pieten er ook uit weg wezen !!!

K Wakkie | 28-03-14 | 11:46

-weggejorist-

MJPA2 | 28-03-14 | 11:46

Tijd om een stichting op te zetten met het oogmerk van het algemeen nut om team Q.C. het land uit te helpen gezien ze zich hier zo onprettig voelen en wij met ze tegen wil en dank zijn opgezadeld.

Alle problemen opgelost.

Giften zijn daarnaast ook nog belastingaftrekbaar.

Oktoberfest | 28-03-14 | 11:37

@daatzel
Lekker optimistisch ben je, maar niet realistisch. Zodra de elite samen met het linkse volk achter de quinsy's gaan staan, hebben zij gewonnen. En dit proces is nu al aan de gang. Zij hebben het alleenrecht op goed gedrag, en zullen iedereen die tegenwerken uitschelden voor racist. Handig ook voor wanneer zij Sinterklaas organiseren en via de tv verslag doen bij het Jeugdjournaal, sinterklaasjournaal, programma's over Sinterklaas. Zij zullen hun idee over Zwarte Piet via die kanalen doorgeven. En met de hevigheid rond de Zwarte Piet discussie (nu al!), denk ik dat Zwarte Piet al binnen een paar jaar zal gaan veranderen. Daarna zal waarschijnlijk kruis van de mijter afgaan, want kwetsend voor o.a. moslims. En zo na aantal jaren zal er wel iets gaan verdwijnen en niet alleen bij het Sinterklaasfeest. Want hey, we wonen in een multiculturele samenleving, met 180 verschillende nationaliteiten en tig culturen. Waar we respect voor moeten tonen, behalve voor de Nederlandse cultuur want die is discriminerend, rascistisch, bekrompen, jaren50, 1koekje bij de thee en vieze stamppotgerechten. Eigenlijk zijn de culturen die van buitenaf komen met hun eetluchtjes veel beter. Daarom zijn ze natuurlijk ook in grote getallen naar ons landje toegekomen, zodat wij van deze fantastische culturen kunnen leren. Maar is het wel slim om mensen en culturen binnen te laten waarvan is gebleken dat deze mensen met hun culturen er in hun eigen thuislanden een grote puinzooi van maken. Zeker als blijkt dat sommige mensen en culturen zich nogal agressief gedragen. Ik denk niet dat de Nederlandse feminiene cultuur, het polderen en overleggen, het oudchristelijke denken over schuld en zelfreflectie stand zal houden tegenover een agressieve, macho, schaamte, onderdrukkende cultuur.

Julia | 28-03-14 | 11:30

Ben benieuwd wat de reacties van de Quinsies zou zijn als de rollen werden omgedraaid. Geen Sinterklaasfeest maar ZwartePietfeest. Een grote stoere negerT met blanke slaafjes die kadootjes aan allochtoonse kindertjes geven. Denk dat er geen één klacht zou komen over een dergelijke constructie, terwijl die in wezen identiek zou zijn aan de (denkbeeldige) huidige situatie. Hypocracy rules!

Litsehimmel | 28-03-14 | 11:28

@havannahapper | 28-03-14 | 08:52
Vanaf deze opmerking hield ik het niet meer droog ;-)

Litsehimmel | 28-03-14 | 11:18

Net zo lang zeiken en provoceren totdat er weer wat ruimte wordt gegeven. Zo schuiven alle grenzen op. Dit wordt inmiddels tot kunst verheven. Dit jaar hebben we gewoon regenboogpieten. Hebben we weer een prachtig compromis. Om te kotsen.

Merkbrillen | 28-03-14 | 11:18

De hele discussie is een stukje psychologische omkering met een complete massa-hysterie tot gevolg. Best guitig vermaak.

De hele discussie gaat helemaal niet over zwarte piet. Niemand heeft problemen met een donker gekleurde kindervriend. Het probleem is dat Sinterklaas wit is en dat is racistisch.

netniet | 28-03-14 | 11:09

Eerlijk gezegd vond ik die opmerkingen van Mark Rutte op die NSS persconferentie nogal merkwaardig. Kan me voorstellen dat men dat in het buitenland/binnenland niet snapt.

Maar daar valt dan niemand over en als Wilders iets zegt is heel linksdraaiend NL in rep en roer, aangiftes aan het doen etc.

Wel een goed stuk over de nu ontstane massahysterie van David Pinto in de VK vandaag:

www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar...

Outsider-Inside | 28-03-14 | 11:08

Quinsy wil, ookal is hij hier geboren, niet integreren. Hij plaatst zichzelf buiten de maatschappij en vecht met passie tegen het zelf gecreeërde beeld van rascisme. Voor mij is ieder weldenkend en zich gedragend mens gelijk, ongeacht kleur of afkomst. Het zijn deze mensen zelf die vechten en subsidieslurpen op basis van een zelf gecreeërde kloof. Ik begrijp best dat ze zich zo nu en dan gekleurd in een blank land voelen. Het is nou eenmaal zo dat we hier van nature blank zijn. Het zijn nou eenmaal gekleurden in een blank land. Dat is geen groots opgezet blank master-plan. Kunnen wij ook niks aan doen... Maar Quinsy zal niet rusten tot alles en iedereen in Nederland zich heeft aangepast... Dat is best ziek!! Beste Quinsy je kunt de hele grachtengordel overtuigen van je gelijk, je kunt janken, huilen, schoppen en schreeuwen over de boze blanke man... De meeste van ons doen lekker toch niet met je mee... Amsterdam mag je hebben, is al jaren verloren! Mijn advies is dan ook; blijf lekker schreeuwen tussen het goedvolk maar blijf weg uit de provincies... Mijn kinderen, kleinkinderen en hun kinderen vieren Sinterklaas met zwarte Piet... Kom daar bij mij maar eens over klagen, help ik je wel een handje met je aanpassingsproblemen...

TiTi_no_ghost_237 | 28-03-14 | 11:05

Ik weet al wat ik ga doen als Zwarte Piet echt verboden wordt. Dan ga ik als de Oostenrijkse Krampus over straat, en dan krijgen alle regenboogpieten tikken met de roe!

Maargoed, het is dus echt belachelijk hoe dit land wordt geregeerd door angst en verontwaardiging. 99% van het land kan iets leuk vinden, maar vanwege 1% gestoorde huilers wordt het verboden. Zit op mijn werk ook zo'n politiek correct wijfie die dan zegt "maar als ze het echt aanstootgevend vinden..." want blanken hebben geen recht van spreken, natuurlijk!

Piet van het Padje | 28-03-14 | 11:04

Wie zeikt over Zwarte Piet moet gestenigd worden met pepernoten.

Hommel | 28-03-14 | 11:03

Haha ik bedoel Zwarte Pieten.

Dutch_Holland | 28-03-14 | 10:57

We hebben al zoveel getinte mensen in dit land, dus kunnen die paar zwarte pieren er ook nog wel bij.

Dutch_Holland | 28-03-14 | 10:56

daatzel | 28-03-14 | 10:41 |
Nou, dat vraag ik me af, zoals het land nu plat ligt van massa hysterie over de uitspraak van Wilders, gaan straks alle gemeentes met voorop proberen ook zwarte piet te verbieden. Aangiftes worden al voorbereid LOL.

lanexx | 28-03-14 | 10:52

-weggejorist-

jfk | 28-03-14 | 10:51

Hou nog toch op zeg!!!! Begint dit gelul nou weer opnieuw!!!! Nederland moest zich schamen als hier ook maar een seconde aandacht aan besteden!!

van gummigalgen | 28-03-14 | 10:51

-weggejorist-

jfk | 28-03-14 | 10:50

als dit kinderfeestje voor de kinderen is verziekt is wat is dan het volgende onderwerp.
dit soort lui zijn zo ongelovelijk overbodig, dit zijn de beroeps zeikerts van nederland

tuuttuutgr vn ruud | 28-03-14 | 10:46

als dit kinderfeestje voor de kinderen is verziekt is wat is dan het volgende onderwerp.
dit soort lui zijn zo ongelovelijk overbodig, dit zijn de beroeps zeikerts van nederland

tuuttuutgr vn ruud | 28-03-14 | 10:45

Ze kunnen hoog of laag springen of op hun kop gaan staan, maar het gaat ze nooit lukken. Zwarte Piet was zwart, is zwart en zal zwart blijven. Einde discussie. Hoe langer ze doorgaan met deze kruistocht tegen een Nederlandse traditie, hoe minder geliefd ze zich zullen maken onder de Nederlanders. Dus wil je dat Nederlanders alle zwarten op een gegeven moment zien als tegenstanders in plaats van medemensen, ga dan vooral door met jullie acties.

daatzel | 28-03-14 | 10:41

Het valt mij op dat de tegenstanders van Zwarte Piet meestal irritante personen zijn die graag in de belangstelling staan. Ik vermoed dat Paul de Leeuw als kind ook al een vervelend ventje was, en die toen wellicht eens door een zwartepiet is aangepakt.
Ik denk dat Anouk vroeger ook onhandelbaar was (en nu nog)

Zaniker | 28-03-14 | 10:38

Gezien de open zenuwen in dit land wat betreft alles wat naar discriminatie riekt moeten we oppassen dat we niet "geknecht" gaan worden door de Quinsies van dit land!

lanexx | 28-03-14 | 10:38

très cool | 28-03-14 | 09:39 | + 4 -
Fatwabuster | 28-03-14 | 09:38 | + 6 -

Het is van belang dat wij kinderen niet met die kromme beelden opzadelen.

Kaan78 | 28-03-14 | 10:36

Wanneer ze zo nog even doorgaan wordt er een Nederlandse KKK opgericht. En dan zijn de rapen pas echt gaar.....

Polletje Piekhaar | 28-03-14 | 10:35

Als hier aan wordt toegegeven gaan ze vlg jaar aan kerstmis tornen. Goh, waarom zou een partij zoals pvv toch zo veel aanhang hebben?

EU -NEE | 28-03-14 | 10:31

ik kan het niet meer opbrengen om een zwartepietencolum te lezen. Komt me de strot uit. Bovendien staat de paashaas van chocolade hier op tafel om binnenkort opgekaand te gaan worden.Mischien kan de dierenbescherming hier iets van vinden. Of Marianne Thieme wegens aanzetten tot haashaat.

Lichtstadfan | 28-03-14 | 10:29

Hier is geen sprake van belanghebbenden. Hier is sprake van belanggrijpenden.
Ze hebben niks, grijpen vast en laten niet meer los, want ze zitten vol wraak- en haatgevoelens. Zo verandert de wereld, en we noemen dat dan het redelijk alternatief.

Schoorsteenveger | 28-03-14 | 10:29

ik kan het niet meer opbrengen om een zwartepietencolum te lezen. Komt me de strot uit. Bovendien staat de paashaas van chocolade hier op tafel om binnenkort opgekaand te gaan worden.Mischien kan de dierenbescherming hier iets van vinden. Of Marianne Thieme wegens aanzetten tot haashaat.

Lichtstadfan | 28-03-14 | 10:29

Krampus for president \m/.

Ranja Drinker | 28-03-14 | 10:27

sinterklaas helemaal afschaffen, en wel om het feit dat die mierzoete rommel niet te eten is en die liedjes ook intens triest zijn. toon hermans zei ook al dat hij beide wel kon schieten.

r v dam9995 | 28-03-14 | 10:27

Ik heb begrepen dat het Sint Nicolaas Genootschap de geheime besprekingen in Madrid wilde laten plaatsvinden, onder voorzitterschap van de betabberde grijsaard zelluf. Quinsy en die mevrouw van D66 weigerden omdat ze niet met zo'n racist aan tafel wilden zitten.

goedverstaander | 28-03-14 | 10:15

Als ze de echte betekenis van Piet hadden geweten was ie al 100 jaar geleden afgeschaft en NEE dat heeft nix te maken met z'n lichtgetinte (opsporing verzocht)kleurtje met roet op zn gezicht.
van een 5000jr oud iraans feest Zayeshmehr door de romeinen overgenomen als Saturnalia incl.vliegende Zwarte DUIVELS leger)

zeer beknopt maar als je t interesseert moet je maar ff googelen voor uuuren kijkplezier.

Dutch Peanut | 28-03-14 | 10:13

Ben bang dat ze toegeven en Zwarte Piet verdwijnt. Met minder nemen ze echt geen genoegen. Een kleine, zwarte, minderheid zal het winnen van de miljoenen Nederlanders. Zo was het, is het en zal het altijd blijven gaan.

EU -NEE | 28-03-14 | 10:10

Eigenlijk grappig. Zwarte Piet, de zwarte man welke in onze geschiedenis slaven kwam halen in Europa. Wees/zwerf kinderen meenam om te verhandelen. Wees/zwerf kinderen welke hun tijd als slaaf meestal niet overleefde. Hoor je Europeanen dat ze schade vergoeding willen van bijvoorbeeld Turkije. Nee, toch wel wat zwarte periode uit de geschiedenis is gewoon omgebogen tot een leuk en positief kinderfeest. Niks slachtoffer rol, niks blijven hangen aan een gebeurtenis uit een lang geleden tijd. Aanpakken en verder bouwen...
.
Zwarte Piet viering zou juist een voorbeeld voor de Quinsies van deze wereld moeten zijn. Een voorbeeld hoe je ook gewoon uit je slachtofferrol kan stappen en begint naar de toekomst te kijken. Ipv een ver verleden.

byebyeholland | 28-03-14 | 10:08

Een donker getinte rijksgenoot, zelfbenoemd kunstenmaker Kwinsie Mariko of zo, die met alle mogelijke moeite 20 andere donker getinten bij elkaar gescharreld heeft om z'n bezwaar tegen Zwarte Piet kenbaar te maken.
De onafhankelijke rechter heeft dit bezwaar volledig ongegrond verklaard.
Het grootste probleem zijn de links politiek correcte querulanten die collaboreren met zo ongeveer alles wat zielig genoemd zou kunnen worden.
Deze gutmenschen menen nu een taak gevonden te hebben en trachten met allerlei geneuzel het verdorven gedachtegoed van die Kwinsie Mariko toch uit te voeren.
Zo ons cultureel erfgoed, gewoonten en tradities te grabbel gooiend.
Sinterklaas met een kruis op de mijter en Zwarte Piet blijft zwart!

Hendrikaatje | 28-03-14 | 10:08

Met dank aan Kwinsie Mariko en kornuiten,
Die Zwarte Piet uit willen sluiten.
Met dank aan politiek correcte mensen
Die ook Zwarte Piet niet wensen.
Het gaat ze allen om de kleur
Zwart mag niet is de teneur.
Een vrolijk werkende Zwarte Piet
Dat kan voor zwaar getinten niet.
Die vinden vrolijk werken niet zo top,
Ze houden liever het handje op.
Ze krijgen hier dan ook alle kansen
Van de sociale dienst te schransen.

Hendrikaatje | 28-03-14 | 10:05

Ah het wordt achter onze rug om even geregeld. Als je maar lang genoeg over iets door dramt... nou ja als zwarte piet wordt afgeschaft; betekend dat dat alle negers uit het straatbeeld worden verwijderd zo rond 5 december ?

Bababas | 28-03-14 | 10:04

Ah het wordt achter onze rug om even geregeld. Als je maar lang genoeg over iets door dramt... nou ja als zwarte piet wordt afgeschaft; betekend dat dat alle negers uit het straatbeeld worden verwijderd zo rond 5 december ?

Bababas | 28-03-14 | 10:04

Moest denken aan deze arme zielige Afrikanen wier voorouders niet uitgekozen zijn om op slavernij te mogen, zich daardoor zo gekwetst voelen dat ze alsnog proberen dat prachtige werelddeel te verlaten, om net als hun voorvaderen die wel mee mochten ook in weelde te leven.
Neem zo'n Kwinsie Mariko, heeft van alles te kakelen over Zwarte Piet en racisme, maar beseft niet dat hij dat kan doen doordat z'n voorouders slaaf geweest zijn, geleerd hebben, en hij nu een bevoorrechte positie in Nederland kan innemen.
Stel dat z'n voorouders niet uitverkoren waren slaaf te mogen zijn, had nu Kwinsie in zo'n bootje bij LampjeDusa gezeten...

Hendrikaatje | 28-03-14 | 10:00

-weggejorist-

josef1952 | 28-03-14 | 09:59

@Muxje | 28-03-14 | 09:18
U vegist zich:
mul·ti·cul·tu·reel (bijvoeglijk naamwoord)
1. met elementen uit verschillende culturen behalve de nederlandse want die is vies bah: de multiculturele samenleving

Roeieber | 28-03-14 | 09:56

Ja, daar heb je het al, honderdduizenden mensen worden op racistische gronden uitgezet uit Saudi arabie: www.amren.com/news/2014/03/saudi-depor... let op de duizenden 'zwarten' in de concentratiekampen, klaar voor deportatie. Goh.

'hundreds of thousands of workers have been deported to their home countries, including as many as 150,000 Indians and 200,000 Yemenis. Thousands of Ethiopians remain in 64 detention camps set up in the kingdom, according to the foreign ministry.'

Gelukkig zal de pvda daar krachtig afstand van nemen, dit aan de grote bel hangen in de media, en nimmer meer met dergelijke lieden om de tafel.. oh wacht...

Bert Koning | 28-03-14 | 09:56

@Fatwabuster: +1.

Rest In Privacy | 28-03-14 | 09:55

Roet in het eten. LOL.

Rest In Privacy | 28-03-14 | 09:53

Van de pot gerukt, dit. Hoezo, 'belanghebbende partijen'? Wordt folklore, volgsgeest, mythe, sprookje, traditie inmiddels tot in detail ingevuld door 'belanghebbende partijen'? Wie heeft hier wat te zeggen over wie wij als volk zijn? Belanghebbende partijen? Enerzijds de clubjes die in de loop der jaren zich als epofieten en parasieten op een volksfeest hebben vastgezogen, en anderzijds haatzaaiende nazaten die zo graag voor slachtoffertje spelen?
Dit is de gesel van het 'redelijk alternatief', het kapotrationaliseren van alles wat nog enige waarde heeft, het gladstrijken en uitbleken van alles wat vorm en kleur heeft, om maar niemand te bruskeren. Denk die tronie van Pechtold er bij, met dat nét iets te zuinige mondje, en dat iets te veel gelijkhebberige achteroverleunen, en je voelt hoe het eigenlijk in elkaar steekt. Het 'redelijk alternatief' heeft geen ene donder met ratio en rationaliteit te maken, maar alles met bekrompen fatsoensrakkerij, Biedermeier, Sara Burgerhart, Sense and Sensibility, overgevoeligheden, tot in het extreme gekanaliseerd.
De belanghebbende partij, dat is het volk in wie de traditie wortelt en voortleeft. Die 'belanghebbenden' zijn secundair, in alle opzichten.

Schoorsteenveger | 28-03-14 | 09:51

En Sinterklaas moet volgende keer zeker een neger zijn...

detettenvandoutzen | 28-03-14 | 09:50

Beginnen die hoeren van het Jeugdjournaal vandaag ook met dit item om 18.00 uur op TV? Of eerst weer met Greet? Vragen, vragen, vragen.

Mammeloe | 28-03-14 | 09:49

Zwarte Piet wordt in besloten kringen gecremeerd en Quinsy pist het vuur uit

Rest In Privacy | 28-03-14 | 09:47

Overleg, met andere woorden de meerderheid word gedwongen om zich aan te passen. Een compromis te sluiten waarbij zwarte piet niet meer zwarte piet is. Erg democratisch.
Ik kan me niet voorstellen dat in welk normaal land deze waanzin mogelijk is. Een overleg over zwarte piet? Voor mij is er geen aanpassing die ook maar een mogelijkheid is.
Punt is ook dat er gezeurd word over de gouden koets. Dat t te veel de slavernij zou verheerlijken "de tafrelen die op de zijkanten staan". En voor je t weet is Jezus zwart want tja dat gelooft een deel van hen ook. Of maken we hem maar paars om te voorkomen dat mensen zich gediscrimineerd voelen. Zie t al gebeuren dat de paus hier op bezoek komt en een paars gezicht van jezus ziet in elk schilder en mozaiek.
T slaat gewoon helemaal door, we geven deze mensen veel te veel ruimte voor hun ideeen. Ze zijn hier in Nederland.
Persoonlijk vind ik andere culturen een verademing en fasinerend. Maar dat staat los van t feit dat de onze niet uitgehold hoeft te worden door fanaten. En wie denken ze te zijn door hun vizie op de werkelijkheid aan ons op te dringen. Hun kijk op de werkelijkheid is niet de onze.

ca12nag3 | 28-03-14 | 09:46

Hoewel Geenstijl (en Powned in mindere mate) hardnekkig blijft proberen om dit soort politiek correct gelul onder de aandacht te brengen lijkt het er op dat wat de massa denkt en vindt in Nederland niet meer relevant is voor een clubje plucheklevers en excuus #bornheres.

|

Het opnemen op nationale televisie van @minpres voor 3 Marokkaanse huilende kindjes die bang zouden zijn dat ze het land uitgetrapt worden is veel belangrijker dan tegen duizenden beroofde en in elkaar getrapte (voor het leven bange) bejaarden en andere Nederlanders zeggen dat de onderste steen boven zal komen om de daders te pakken en zwaar te straffen.

|

Een Pietitie, waar binnen enkele dagen ruim 2.000.000 Nederlanders aangaven dat één "ik ben zielig" negerT nooit een niet racistische traditie van autochtone Nederlanders af kan en mag breken gaat de prullenbak in als niet relevant. Een gesubsidieerde werkgroep "Piet moet en zal hoe dan ook kapot" is veel belangrijker voor politiek correct pluche.

|

Een populistische uitspraak van ene Wilders (waar je best vraagtekens bij mag zetten) word binnen enkele uren door media en politiek omgetoverd tot een nieuwe Kristalnacht en startpunt voor de nieuwe Hitler zijn opmars om alle Marokkanen (inclusief zielige huilende kindertjes en #bornhere selfies) in Nederland morgen nog het land uit te deporteren. In plaats van openlijk toe te geven dat er inderdaad een gigantisch probleem in Nederland met steeds maar groter wordende groep kut Nederlanders...

|

Het historisch grote verlies van partijen als VVD en PVDA is niet meer relevant voor de "onafhankelijke" media en politici want bij de PVV stappen 8 mensen... De desastreuze uitslag heeft ook geen effect op posities van politieke leiders (nog leid dit tot enige vorm van zelfreflectie). Die gaan gewoon door in dezelfde ingeslagen doodlopende weg en onderknuppels als Hilhorst en Karakus moeten de schuld op zich nemen en hun baan opgeven.

|

Kortom pluche klevers, excuusnegers, bornheres en kutNederlanders er is in dit land maar één groep die altijd de Zwarte Piet krijgt... de #KaaskopTataHaramKKRacistWatkijkjijGeenrespect

ox | 28-03-14 | 09:44

Worden die 2 miljoen Nederlanders die zich voor Zwarte Piet hebben uitgesproken ook uitgenodigd?

Oh nee, policor Nederland nodigt de cultuurfascist Quincey Gario uit.

knerf | 28-03-14 | 09:44

Sommige mensen haten gewoon blanken en zullen er alles aan doen om deze bevolkingsgroep te kwetsen of in een kwaad daglicht te stellen.

Statler en Waldorf | 28-03-14 | 09:43

Dit moeten wij als volwassenen niet meer willen.
Kaan78 | 28-03-14 | 09:34 |

Stukje inburgeringscursus naar de cultureel uitgedaagde medemens: Sinterklaas is een KINDERfeest.

très cool | 28-03-14 | 09:39

@Kaan78 | 28-03-14 | 09:34

Daarom is het ook een kinderfeest lullo!!

Fatwabuster | 28-03-14 | 09:38

St Klaas | 28-03-14 | 09:30 | + 5 -
Rijmende held!

Bixier | 28-03-14 | 09:37

Ik denk dat Quincy gewoon een soort complex heeft en overal haat ziet. Je ziet dat ook duidelijk als je de beelden van de demonstranten ziet en de haat tegenover de witmans. Als ze deze slag gewonnen hebben komt het volgende issue. Zij zullen niet rusten totdat de laatste blanke (mond)dood is gemaakt en ze ons tot hun slaaf hebben omgeturnd. Gelukkig staan er zat gutmenschen in de rij om te laten zien hoe fatsoenlijk zij wel niet zijn.

Ik snap overigens niet dat mensen met zoveel haat hun leven normaal kunnen leiden. Ik heb medelijden met ze...

Fopspeen | 28-03-14 | 09:37

Idiote ideeën leveren dus wel een plekje op aan de vergadertafel van politici.

Angelica | 28-03-14 | 09:36

Zwarte piet mag weg , maar dan wil ik ook geen zwarte piet meer zien in Nederland.
En als ik er wel 1 zie dan zet ik hem persoonlijk op de trein naar Spanje.

Eurotokkie | 28-03-14 | 09:36

Nog niet zo lang geleden speelde ik Sint Nicolaas op een zwarte school in De Bijlmer. Geweldig. Iedereen blij. En daarna naar een islamitische basisschool. Ook iedereen blij (behalve een paar leraren met baard). Het advies van de witte directeur was alleen niet met snoep te strooien, aangezien de helft van de kindertjes thuis geen ontbijt kreeg.

Kan Quincy daar zijn neven en ooms niet eens een keer op aan spreken?

Mammeloe | 28-03-14 | 09:34

Ik voel me hartstikke gekwetst door die neger. Politie, hebben jullie de formuliertjes al klaarliggen?

très cool | 28-03-14 | 09:34

Ik kan als superieure Turk met dubbele paspoort mijn medelandgenoten in Nederland alleen het volgende adviseren. Zwarte piet is gelijk aan zwarte verdriet. Dit moeten wij als volwassenen niet meer willen.

Kaan78 | 28-03-14 | 09:34

@ Boy Cot | 28-03-14 | 09:03 |

"Heeft die Quinsy G. ooit wel eens een slag gewerkt? Of is uit de staatsruif vreten zijn enige en tevens grootste hobby"

Volgens mij kan hij ook van oud brood verse stront maken en dat noemt hij dan een kunstwerk.

In ieder geval heeft hij dan weer genoeg belastinggeld geroofd om ons te bestrijden met zijn waanideeën.

Pieter V | 28-03-14 | 09:32

Goed, daar komt dus een dik en duur adviesrapport uit. En dan? Gaan die twee miljoen Pietitie ondertekenaars zich daar aan houden?

Harry Turtle | 28-03-14 | 09:31

Wat zijn we toch een gedebiliseerd ballenbakland geworden. Komt Rutte binnenkort voor het kinderjournaal uitleggen dat ZP nooit zo racistisch bedoeld was en dat gekleurde kindertjes echt niet bang hoeven te zijn dat ze later ook als slaafjes gebruikt gaan worden?

FrankVeer | 28-03-14 | 09:31

@Igor Putkin | 28-03-14 | 09:27
Moet jij niet aan het werk?
O, wacht..

Slipsnifter | 28-03-14 | 09:31

titan01 | 28-03-14 | 08:53 | + 15 -

Deze Paul de Leeuw bedoel je, die ons de wet gaat aanmeten.. Ik ga niet zeggen dat hij pedo is, maar dit is wel smerig..

www.youtube.com/watch?feature=player_...

NogSteedsNiet | 28-03-14 | 09:30

Sint is de discussie over zijn allochtone medewerkers niet ontgaan
Met het vergelijken van zijn medewerkers met slaven was Sint nogal ontdaan
Als geestelijke zal hij zich normaal niet met wereldse zaken bemoeien
Maar nu kan Sint niet stil blijven als sommigen onzin staan te schreeuwen en te loeien

De onkunde over de herkomst van zwarte piet is bij die personen evident
Gebrek aan historische kennis leidt dan tot dit onverkwikkelijke incident
De medewerkers van Sint zijn in het geheel geen negroïde zwarte slaven
Met een stukje geschiedenis zal Sint die valse gedachte ondergraven

Het gaat wel om slavernij, maar niet zoals die lui abusievelijk beweren
Hoe het dan wel zit zal Sint hieronder duidelijk expliceren
Zo’n duizend jaar geleden hadden moren in zuid Spanje de absolute macht
Reeds toen hadden blonde meiden voor oosterlingen grote aantrekkingskracht

De moren trokken dan op rooftocht naar het noorden om die meiden te vergaren
Vooral de meest begeerlijke, de onberoerde, die van jonge jaren
Naar blonde maagden werd langs Hollands kust het meest gezocht
Die jonge meiden werden dan in Spanje voor in de harem doorverkocht

Ook jonge stoere jongens lieten de moren niet vrij lopen
Die kon men dan weer op de markt als eunuch doorverkopen
Sint Nicolaas toch alom bekend als kindervriend
Was van die kinderhandel door de muzelmannen niet gediend

Bij El Cid in Madrid voerde Sint een vlammend betoog
Want die kinderslavernij was Sint een doorn in het oog
Met veel gebed, wapengekletter en zwaardgevecht
Zijn de moren uit Spanje verdreven en geknecht

Vele moren hebben zich aan de Sint overgegeven
Als kerkelijk vorst liet Sint de overwonnen moren wel in leven
Als tegenprestatie voor dit goedertierenheidsgebaar
Werden de moren tot in eeuwigheid Sints dienaar

Als Sint speels dreigt om stoute kinderen naar Spanje mee te nemen
Verwijst dat naar de moorse kinderrooftochten en de toenmalige problemen
In de praktijk wordt geen kind meer mee naar Spanje weggevoerd
Sint maakte juist een einde aan de tijd dat kinderen werden weggenomen en ontvoerd.

De moren vormen dus de oorsprong van de zwarte piet
De Afrikaanse slaven zijn dat zeker niet
Het zijn de oude slavendrijvers die de pakjes zetten
Want, zoals je weet, zal Sint zich tegen echte slavernij verzetten

De boodschap voor andere gekleurden die zich door zwarte piet beledigd voelen
Luidt dat Sint die misplaatste slachtofferrol en onjuiste standpunten moet overrulen
Alvorens te beginnen om over zwarte piet te schreeuwen, tieren en te fulmineren
Had je beter opgelet op school om over de echte geschiedenis van zwarte piet te kunnen leren.

St Klaas | 28-03-14 | 09:30

Zwarte Piet is een Marokkaan. Wikipedia: "Zwarte Piet werd als Moorse knecht van Sinterklaas in 1850 door de onderwijzer Jan Schenkman geïntroduceerd in het boekje "Sint Nicolaas en zijn Knecht"."
Een mooi kans voor Marokkaanse jongeren om te integreren dus.

tsjakka | 28-03-14 | 09:27

Hé Gario (dichter-kunstenaar), ga eens werken joh. Of doe iets goed voor je land: EMIGREER!

Flink Ployd | 28-03-14 | 09:27

Met Quinsy Gario in gesprek gaan is de grootste fout in deze hele poppekast: Rupsje nooitgenoeg.

TheseDays00 | 28-03-14 | 09:27

eerstneukendanpraten | 28-03-14 | 09:14
Wat raaskal je nu allemaal?
Ik vraag gewoon of je zou kunnen verklaren waarom iemand met een afwijkende mening een landverrader is.

Igor Putkin | 28-03-14 | 09:27

@Kamervraag | 28-03-14 | 09:24
Zo blij dat ik daar immuun voor ben.
Zwaar allergisch zelfs, de laatste jaren.

Slipsnifter | 28-03-14 | 09:27

Het bestaan van mensen als Quinsy is reden genoeg om PVV te stemmen. Of om de Zwarte Pieten Partij op te richten.

Meer of minder Quinsy? MINDER MINDER MINDER!
Meer of minder zwarte pieten? MEER MEER MEER!

heer_beer | 28-03-14 | 09:27

Doet mij denken aan ht verdrag van München. Werd er ook wat verdeeld. Aanwezigen: Chamberlain, Daladier, Mussolini, graaf Ciano en..., kom hoe heet hij ook alweer? Oh ja, Quinsy. Mompelt iets over paard van Troje en rug, mes.

TheseDays00 | 28-03-14 | 09:26

Nog even over de "aangiftes":
Vreemde taferelen de laatste tijd in dit land... doet erg denken aan de kristallnacht, toen werden ook hele bevolkingsgroepen weggezet.
Nu gaat het over mensen die zich zorgen maken over het uitschelden, bespugen, bestelen en intimideren van bepaalde bevolkingsgroepen.

meneer Q | 28-03-14 | 09:25

Ik ga deze waanzin van deze randdebielen niet meer voeden door erop te reageren. Wat mij betreft is het over en sluiten. Wie mij gaat aanspreken op het vieren van Sinterklaas op de wijze zoals ik dat wil, heeft een ernstig probleem.

balustrade | 28-03-14 | 09:24

Alles onder supervisie van de Vara/NOS. De meesters in het manipuleren van het gepeupel.

Kamervraag | 28-03-14 | 09:24

Hopelijk kijken ze ook naar het werkelijke verhaal achter het volksfeest. De bisschop van Myra (Turkije) heeft destijds een slaaf vrij gekocht en deze slaaf is bij de bisschop gaan werken als vrij man. Dat kun je ook wel zien aan de fluwelen kleding, het weldoorvoede uiterlijk en het ontbreken van kettingen. Zwarte Piet is een vrij man, geen slaaf. De Sint is dus geen slavendrijver. Maar ja, de Sint is blank en zwarte Piet is zwart, dus dat is vandaag de dag automatisch racisme!

segalkjesaljksgahbi | 28-03-14 | 09:23

Dit moet haast wel een grap zijn. Hoewel?
Ik neem dit land allang niet serieus meer.

Ars Vivendi | 28-03-14 | 09:23

Ach die Gario c.s. willen toch alleen bewijzen dat ze niet normaal kunnen denken en redeneren.
Dat was dus geen vooroordeel want door hen zelf geïnitieerd.

Pieter V | 28-03-14 | 09:23

Roeieber | 28-03-14 | 09:18 | + 0 -

Er was toevallig net pauze bij RTL-latenight (ook met een neger in een prominente positie trouwens) toen ik overschakelde naar de verschillige VARA. Mijn God, wat een trieste bedoening daar weer, dat de gespreksleiders niet één enkele ietwat kritische vraag durfden te stellen getuigt wel van heel veel preoccupatie.

eerstneukendanpraten | 28-03-14 | 09:22

@endp 09:18
Je kent me, altijd in voor een dolletje. ;)

Ashtrey | 28-03-14 | 09:20

Gisteravond bij P&W zo'n muts die aangifte tegen "minder, minder, minder" gaat doen namens alle kinderen van NL. (Pardon? laat mijn kinderen hierbuiten aub), maar ondertussen wel het kinderfeest Sinterklaas proberen kapot te maken.

Roeieber | 28-03-14 | 09:18

@McPhart 09:04: Oh, volgens de Gutmensch hoort de Nederlandse cultuur gewoon thuis in de multiculturele samenleving. Maar geen entartete Kultur als zwarte piet. Dat soort uitwassen bannen ze graag uit, en als ze konden zouden ze maar wat graag ook de mensen die die cultuur omarmen uitsluiten. Als "populisten" of nog erger: "systeemracisten".

Het lijkt redelijk om de discussie hierover te houden en het past in onze poldertraditie, maar @hfakker heeft volkomen gelijk: dit soort dingen (en het racismegezeik in het algemeen) lost niets op, maar wakkert de polarisatie en onverdraagzaamheid alleen maar aan.

Muxje | 28-03-14 | 09:18

Ashtrey | 28-03-14 | 09:09 | + 1 -

ROFLOL, U bent grappig! Ken een trouwens een goede vriend van je die ook continu om verklaringen vroeg. En dat doe ik dus niet meer. Enige zelfredzaamheid mag hier bij GS wel worden gevraagd. Amen!

eerstneukendanpraten | 28-03-14 | 09:18

Kan die nikker niet gewoon verhuizen naar donker Africa?

Alt | 28-03-14 | 09:17

Niks overleg.

Als het je niet bevalt zijn er buitn Europa nog zat landen die geen zwarte Piet, Krampus, Perchten, Pietje Pek hebben. Allen het feit al dat je wilt overleggen geeft al aan dat je bereid bent om, namens ons, concessies te doen.

Wat is het volgende geen Mozart opera´s meer (Entführung aus dem Serail, Zauberflöte) Shakespeare er uit (Othello). Boekverbrandingen (censuurhut van oom Tom) Schilderijen van indianen en mensen met het negroide ras er op (neger mag je niet meer zeggen) met scheermesjes vernielen.

Gewoon doodzwijgen die racistische hypocriete cultuurvernielers

magniethe | 28-03-14 | 09:15

Igor Putkin | 28-03-14 | 09:01 | + -1 -


Je vraagt wel erg naar de bekende weg. Je doet me trouwens steeds meer denken aan een bepaalde reaguurder die waarschijnlijk een ban op zijn nickname heeft gekregen en die tevens Kaas in zijn val heeft meegenomen. En is megalul toevallig nog familie van je btw?

eerstneukendanpraten | 28-03-14 | 09:14

Heb als klein kind nooit-en-ten-nimmer een relatie gelegd tussen 'zwarte piet' en de gekleurde bevolking in mijn toenmalig Haagse stadswijk.

Ook mijn getinte lagere schoolvriendje(s) heb ik nooit als 'anders' beschouwd of gezien. Kinderlijke onschuld, me dunkt !

Wel nu, bij het aanschouwen van Quinsy Gario krijg ik onbegrijpelijke gevoelens. De haat van deze jongen jegens de blanke medemens is stuitend en beangstigend voor jonge kinderen. Die jonge kinderen die 'zwarte piet' immer kende als een vriendelijke snoepjes-uitdeler, is veranderd in een zwatelende haatzaaier die fulmineert over 'slaven' en 'tegemoetkoming'. Iets waar jonge kinderen (noch hun ouders) niets van begrijpen, behalve dat zij 'zwarte piet' (lees Quinsy Gario) niet meer zo aardig vinden als eerst.

@ Quinsy Gario ; dat je ooit (ooit !!!) eens doorkrijgt dat jouw haatzaaïen jouw en je medestanders opbreekt en door jouw toedoen segregatie naar een hoogtepunt gaat stijgen.

* lang leve Zwarte Piet, HOUZEE *

Guy Fawkes | 28-03-14 | 09:13

@Igor Putkin | 28-03-14 | 09:08
Juist door al die landverraders schaam ik me voor mijn land.

Slipsnifter | 28-03-14 | 09:13

@Mika6101 | 28-03-14 | 09:07
Helemaal mee eens.
Dat zwarte piet weg moet is met al een jaar of 30 duidelijk.
Ieder jaar weer dat sneaky gezuig, gezeik, gemanipuleer en gedram van die linksche zeikstengels, die uiteraard op alle linksche media volop hun zeikverhaal kunnen doen.
En ieder jaar een standje heviger, net zolang tot het zeikvolk zijn zin heeft, en dat krijgen ze uiteindelijk altijd.
Kotsmisselijk word je ervan.

Slipsnifter | 28-03-14 | 09:11

Ja, lachen.
Die mop van Samsom en Spekman vind ik ook goed, zeggen dat ze wel verantwoordelijk zijn voor de ramp, en "sorry hoor", maar dat ze vooral heel erg gemotiveerd zijn om op dezelfde weg door te gaan – alsof de Toppers na het Songfestival aankondigen dat ze het volgende jaar wéér meedoen.
Maar goed, na 1 april weer serieus.

simpelman | 28-03-14 | 09:10

@Igor Putkin 09:01
Haha. Laat mij een rake vergelijking maken, hem om een nadere verklaring vragen is hetzelfde als aan de lokale dorpsidioot (met veiligheidshelm op) vragen waarom hij toch zo raar doet.

Ashtrey | 28-03-14 | 09:09

@havannahapper | 28-03-14 | 08:52
Tis al een poosje andersom hoor...

pim achtertuin | 28-03-14 | 09:09

Ik laat niet mijn tradities door een policorclown bepalen. Bespreking daarover is null-and-void.

Hij mag tegen een muur lullen maar beter voor hem en ons allen is in een kamertje met kussentjes aan de muur.

Wilt u meer of minder Quinsy!?

Minder! Zeg maar helemaal niet! Geef die zak een enkele reis Afrika. Wordt hij blij van en wij ook. De l*l.

Oktoberfest | 28-03-14 | 09:09

Zwarte piet bestaat helemaal niet, weet elk kind vanaf 8 jaar ofzo. Wat zitten ze nou te zeiken.....

ikdenkwat | 28-03-14 | 09:08

-weggejorist-

Igor Putkin | 28-03-14 | 09:08

Je weet gewoon dat ze nu al proberen simpelweg een strategie te vinden om zwartepiet te verbieden of er op andere manier voor te zorgen dat de traditie van zwartepiet verdwijnt zonder dat de bevolking tegen gaat stribbelen. Zoals met de EU, je stemt nee maar je krijgt ja. Zwarte piet moet weg, dat is allang bepaald. De enige vraag voor de elite is. Hoe halen we nog meer Nederlandse cultuur weg, zonder mensen boos worden en het stemmen gaat kosten. Ik haat dat gemanipuleer en weg met ons.

Mika6101 | 28-03-14 | 09:07

Heeeeee, Quincy.....
Quincy..... weet je welke kleur de boogieman heeft?
Richt je daar eens op!
nl.wikipedia.org/wiki/Boeman

Einde van de Domheid | 28-03-14 | 09:07

Nu is het wachten op het moment tot er iemand op het idee komt dat een katholieke bisschop wel erg discriminerend is ten opzichte van andere religies.
Sinterklaas zal dus een mix moeten worden van alle religies. Hij dient een dikke buik te hebben, een tulband te dragen, slangen om zijn nek te hebben en verzin nog maar een paar uitingen.

bakoenin | 28-03-14 | 09:07

Wat een achterlijk kudtland is dit toch ook..
Ik zeg in het buitenland maar dat ik Belg ben, alles beter dan nederlander.

Slipsnifter | 28-03-14 | 09:06

Dan gaan we voortaan wel naar Belgie om Sinterklaas te vieren

ZonderNaam | 28-03-14 | 09:06

"Verder wordt de mening gepeild van Het Sinterklaasjournaal, de Zwarte Pietenschool en leraren en kinderen van scholen in de Bijlmer en Enschede."
www.telegraaf.nl/binnenland/22440623/_...
Zwarte Pietenschool? Yup, 1 april.

Kapitein Stijlvol | 28-03-14 | 09:05

Wanneer gaan de Marokkanen trouwens excuses aanbieden voor het eeuwenlang piratiseren van de middellandse zee als 'barbary pirates' (berber piraten)? en.wikipedia.org/wiki/Barbary_pirate Voor de raids op kuststeden, tot aan Ijsland aan toe? en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Abductio... Voor hun verleden als slavendrijvers? Schamen ze zich daar niet voor? Of is hun historische hobby (piraatje spelen) nog springlevend, en zijn ze daarom zo'n plaag voor ons land?

Bert Koning | 28-03-14 | 09:05

Dehlia Timman op Twitter:
"Uitspraak #Rutte over #Zwarte Piet toont aan dat de discussie nog lang niet over is."
_____
Uitspraak Dehlia Timman toont aan de de Zwarte Pietenhaters net zolang door willen beuken met hun 'discussie', totdat heel Nederland aan hun kant staat.

KoninginWildemina | 28-03-14 | 09:05

In Nederland en Vlaanderen vieren we Sinterklaas en daar hoort Zwarte Piet bij.

Iedereen die het daar niet mee eens is mag bijbels gaan uitdelen in Saudi Arabia.

Vogelbeest | 28-03-14 | 09:05

Is het woord 'devshirme' (bloedbelasting) al gevallen? en.wiktionary.org/wiki/devshirme

We weten toch dat de sultan van Turkije de bisschop van Myra dwong van +/- 900 tot 1830 bloedbelasting te betalen? Kindertjes! Miljoenen! Landarbeiders, haremslaaf, of sneuvelen in het leger van de sultan als janitsaar.

Regelmatig moest de bisschop van de basiliek van Sinterklaas (die nota bene heilig werd door een stel kinderen... te redden!) weer bloedbelasting betalen.

Dus ging hij rond, in de buurt, 'gratis' kinderen ophalen, wezen, armen, schoffies. Als hij dan niet genoeg had, probeerde hij ze te kopen. Met peper en noten. Als hij dan nog niet genoeg had, ging hij ze aanwijzen. Met geweld ontvoeren. Zwarte piet was de vertegenwoordiger van de sultan. HIJ voerde de slaven af. HIJ had de zak, de zweep en het boek waarin stond waaraan een slaaf moest voldoen: en waarin hij de quotas bijhield. Sinterklaas moest luisteren naar zwarte piet. Zwarte piet was de curator van Sinterklaas, die wanhopig de quota voor bloedbelasting probeerde te voldoen: zodat zijn stad niet 'failliet' zou worden verklaard (en geplunderd) door de sultan.

Hier kwam hij maar een doodenkele keer. Daar konden wij nog om lachen. Folklore werd het. Iets om kinderen mee bang te maken: 'kijk maar uit, anders moet je mee!'. Dichterbij Turkije kon men er veel minder om lachen. Daar word 'sinterklaas' gevierd als Krampus, de demonische brute kinderROVER. en.wikipedia.org/wiki/Krampus

En dan moeten wij sorry zeggen? Sorry dat de slavendrijver die in opdracht van de sultan miljoenen christelijke kinderen in slavernij roofde: zwart was?

Bert Koning | 28-03-14 | 09:05

Vreemd, dat degenen die stellen zo voor de multicultuur te zijn niet het argument op tafel gooien dat Sinterklaas en Zwarte Piet onderdeel zijn van de Nederlandse cultuur.
.
Immers: zonder Nederlandse cultuur kan er helemaal geen sprake zijn van multicultuur.
De conclusie kan dan ook niet anders luiden dan dat de zichzelf multicultuur-minnende Nederlanders niets anders zijn van (culturele) landverraders.
.
Kunnen die gasten niet vervolgd worden op grond van lidmaatschap van een criminele organisatie en/of landverraad?

McPhart | 28-03-14 | 09:04

Kunnen we even een racisme time out krijgen???? Wordt er onderhand kots misselijk van. Zo kom je op een punt, wil je een racist?? dan krijg je er een!!!!

ikdenkwat | 28-03-14 | 09:04

Zwarte Piet is traditioneel de 'Big Brother', de NSA van God.

Einde van de Domheid | 28-03-14 | 09:04

Geloof me, er komt een dag dat je beboet wordt indien je je op straat begeeft als zwart geschminkte Piet, zo achterlijk is Nederland.

Bugsy Malone | 28-03-14 | 09:04

Begrijpt dan niemand in het publieke debat dat dit olie op het vuur der extremisme, randdebielen en geweldsfiguranren is?
Pick your battle en richt je pikken op werkgelegenheid, onderwijs en geweld ipv zo'n non-issue.
Quincy is een zielig mannetje met een gedragsstoornis, een gepest kind dat er niet overheen groeit.
Geef dat joch een psycholoog.

hfakker | 28-03-14 | 09:03

Zwarte Piet duikt illegaliteit in en klaagt bisschop aan.

Wachtloper | 28-03-14 | 09:03

Heeft die Quinsy G. ooit wel eens een slag gewerkt? Of is uit de staatsruif vreten zijn enige en tevens grootste hobby. Als zulke lui, die zich hier zo gediscrimineerd voelen, waarom donderstralen ze dan niet gewoon op naar een land van hun keuze. Uitbuiters zijn het en niets anders.
Off topic, heeft iemand ooit nog wel eens iets van Kathleen Ferrier gehoord?

Boy Cot | 28-03-14 | 09:03

En wat is dan het volgende? Sinterklaas want oud en lange baard dus rascistisch stereotype volgens oude mensen met lange baard. Altijd maar die slachtofferrol pakken terwijl ze gepamperd worden met uitkering en andere sociale voorzieningen op kosten van hardwerkende mensen die gewoon ouderwets Sinterklaas willen vieren met hun gezinnetje. Steeds maar weer.

P. Pantoffel | 28-03-14 | 09:02

eerstneukendanpraten | 28-03-14 | 08:45
Verklaar je eens nader.

Igor Putkin | 28-03-14 | 09:01

Dat gedram van die idioten.... houdt dan dan nooit op?

Sniper79 | 28-03-14 | 09:01

Het is wel grappig dat een zeurpiet hier iedere atheistische islamcynicus tot een verdediger van deze Moor onder katholieke heerschappij dwingt.
*zo, nu meer koggie*

Einde van de Domheid | 28-03-14 | 09:01

-weggejorist-

Drkildare | 28-03-14 | 09:01

Is dit niet iets te vroeg geplaatst? het is pas 28 maart......

De Bosjesman | 28-03-14 | 08:59

Nou.. die Piet wordt vast en zeker op de zwarte lijst van de gutmensch gezet,wat ik je brom.

Welles! Nietes! | 28-03-14 | 08:58

Dat is allemaal goed en wel, maar wat vind Muslima.com ervan? Hun mening is ook belangrijk heur...

MyCatIsDoingThis | 28-03-14 | 08:56

Die halvegario weet het wel: zeiken, zeiken, zeiken en blijven zeiken en als je dan tot een minderheidsgroep behoort, krijg je in dit land vanzelf wel een keer je zin.

MAD1950 | 28-03-14 | 08:56

ja man, weg met zwarte piet. 12 years a slave was egt heel errug

boerepatat | 28-03-14 | 08:56

Ik dacht vroeger altijd dat Zwarte Piet in het leven was geroepen om zwarten in een goed daglicht te stellen.
Gewoon ter compensatie...

wakkere_nederlander | 28-03-14 | 08:55

Omdat een homo, die zich altijd al gediscrimineerd voelt het voor elkaar heeft gekregen om 2 zwarte kinderen te adopteren, waardoor hij zich ook als zwarte gediscrimineerd voelt, actie gaat ondernemen om een cultureel erfgoed van (normale) Nederlanders af te pakken, dan zakt mijn broek daarvan af.
Weg met zwarte homo activist Paul de |Leeuw.

titan01 | 28-03-14 | 08:53

Stiekem hoop ik dat ze zwarte piet verbieden. Op die manier verwacht ik dat de 2 miljoen mensen die de pietitie hebben getekend goed na zullen denken over wat zij stemmen en hoe zij kijken tegen over de huidige samenleving - die men al 40 jaar dmv taxpoet van de hardwerkende Nederlanders, wegkijken, demoniseren van mensen die realistisch zijn - in stand probeert te houden.

dk-- | 28-03-14 | 08:53

Ik heb me helemaal kapot zitten ergeren aan dat k*twijf die via Twitter aan Obama vroeg of hij Rutte wilde attenderen dat Zwarte Piet racistisch is..
Bah bah bah

De Sjeik van Gouda | 28-03-14 | 08:53

-weggejorist-

Premier Trutte | 28-03-14 | 08:52

Sinterklaas was een pro allochtonen werkgever van de eerste orde. Wat ik hier uit leer is: Nooit een allochtoon aannemen want dan wordt je als racist bestempeld

kees1960 | 28-03-14 | 08:52

Dat wordt later aan mijn kleinkinderen uitleggen dat heel vroeger zwarte mensen spulletjes kwamen brengen...

havannahapper | 28-03-14 | 08:52

@Daffs | 28-03-14 | 08:43
Dat is Nederland jongen. Dat heet de polder: Nederlandse politici hebben zich al lang laten verlagen tot stempelinstituut om een democratisch sausje over de wensen van de belangenclubs te gieten.

frank87 | 28-03-14 | 08:51

Dit is de tijdsgeest van Nederland 2014:
De allochtonen hebben het maar druk met overleggen wat ze met ons, de inheemse bevolking, aanmoeten.

En ik kan maar niet kiezen naar welk lang ik ga emigreren.
Kunnen we niet ergens een verlaten eiland opkopen en opnieuw beginnen? :-(

wakkere_nederlander | 28-03-14 | 08:51

Gevaarlijke ontwikkeling. Ten eerste omdat een klein groepje beroepsslachtoffers zich bevestigd voelen in hun volkomen misplaatste GoedMens gevoel. Ten tweede omdat er ruimte wordt gegeven aan de suggestie dat dreiging en terreur loont, zelfs om een kinderfeest om zeep te helpen.

raskol | 28-03-14 | 08:51

Laat Volkert maar bij Quincy intrekken.. kunnen de beveiligingskosten gedeeld worden.. de haat tegen de heren is vergelijkbaar.

(c)ZWITSUL | 28-03-14 | 08:51

Willy Keurig zal wel weer knettergaar worden.

Dead Silence | 28-03-14 | 08:50

Zwarte Piet vrij! vrede op aardgas en in de prijzen een welbehagen!!

thepinkpainter | 28-03-14 | 08:50

overleg houdt in 'concessies'
Schande!

kees1960 | 28-03-14 | 08:50

Wij Zijn Allen Zwarte Piet...
(rent naar politbureau voor aangifte)

meneer Q | 28-03-14 | 08:50

Zieke geesten

Tipped Relic | 28-03-14 | 08:50

Zum kotzen dit. Volwassenen die zich als kindertjes gedragen bij gebrek aan iets beters. Neem een voorbeeld aan de kinderen van alle kleuren en standen die onbevoordeeld of onbevuild zijn van onnozelarij en met z'n alle staan te zwaaien naar de Sint en de pieten en allemaal blij zijn. De politieke correctheid slaat door met een intolerant land als uitkomst.

Dead Silence | 28-03-14 | 08:50

Ga er maar aan wennen dat er nu ook een Witte Piet bij zal zitten. Niet blank, want dat zou aangeven dat hij beter zal zijn. Deze Witte Piet zal de schuld krijgen van alles wat fout gaat, de boot poetsen, alle kadootjes inpakken, de pepernoten bakken, alle kadootjes rond gaan brengen, omdat anders een willekeurige zwarte zich gediscrimineerd kan gaan voelen. Door dit soort domme acties krijg je juist discriminatie en voelen mensen zich anders

Sadomassochristus | 28-03-14 | 08:50

Gezien de samenstelling van de stuurgroep en gezien de randstedelijke orientatie (nou vooruit, Enschede, mag even meekijken) ken ik de uitkomt wel.
2013 was het laatste jaar waarin we daadwerkelijk Zwarte Pieten gezien hebben en dit jaar krijgen we regenboogpieten of roetveegpieten of dergelijke politiek correcte nonsens omdat de randstedelijke Gutmensch vindt dat het zo goed is.
Toch best grappig dat dit soort stuurgroepjes nu nooit eens worden samengesteld uit mensen vanuit zeg Limburg, Groningen en Drenthe en dat deze een keuze voor geheel Nederland maken. Benieuwd of de uitkomst dan hetzelfde zou zijn.
Afijn, Zwarte Piet, het was leuk, we hebben genoten, en vanaf dit jaar viert de familie Testosteron Kerst met pakjes. Het zij zo.

100pct Testosteron | 28-03-14 | 08:49

De uitkomst staat al vast: iedereen een handje pepernoten en dan ook verder niet zeuren.

Simon_GS | 28-03-14 | 08:49

Alwéér deze discussie.... Dit is echt niet goed voor mijn gezondheid.

EigenVolkEerst | 28-03-14 | 08:49

Als ze zwarte P. (hij blijft natuurlijk wel verdacht) gaan verbieden zet ik er half november eentje in mijn voortuin. Van 5 meter hoog, dat wel weer.

Sikkos Radiokastje | 28-03-14 | 08:49

Heb al jaren niet meer aan Sinterklaas gedaan. 2014 wordt weer de eerste keer.

roze_bril | 28-03-14 | 08:48

Ik zeg: 'cordon sanitaire!'

Einde van de Domheid | 28-03-14 | 08:47

Ik mis de naam Tim Wise (Amerikanse Diversity expert) een beetje in dit verhaal. Leuke vent beetje de officiele bron van dit soort ideeen --> www.youtube.com/watch?v=DGWuNzIsVWo

ae666 | 28-03-14 | 08:47

Da's prima. Maar dan ook de elfjes van de kerstman niet meer discrimineren. Die vinden dat ook heeeeeeeeeel errrrrruuuuug.

Snorry! | 28-03-14 | 08:46

Zwarte piet mag niet naar een kinderfeestje komen omdat hij zwart is.

Klinkt best racistisch :-)

superniffio | 28-03-14 | 08:45

Godver, ik wordt hier zo chagerijnig van.

Getson | 28-03-14 | 08:45

Heeft Zwarte Piet ( initiatiefnemer van de actie 'Quinsy Gario is een racist') hier misschien ook nog iets over te zeggen ?

nemeton | 28-03-14 | 08:45


En nog één keer dan, speciaal voor Quincy, omdat het kan: zwarte Piet-ontkenners zijn landverraders, allemaal!

eerstneukendanpraten | 28-03-14 | 08:45

En de staatsmedia zullen weer een podium bieden en uitgebreid propaganda voeren voor deze verbeten anti-Zwarte Pieten extremisten. Hun haathetze wordt gefaciliteerd door de volksvijandige staatsmedia, van uw en mijn belastinggeld.

KoninginWildemina | 28-03-14 | 08:45

@ meneer Q | 28-03-14 | 08:42 |
Quinsy G. wil juist 'uitsluiting van zwarten':
-Uitsluiting van integratie
-Uitsluiten van sollicitatieplicht
-Uitsluiten van werk

goedverstaander | 28-03-14 | 08:44

Maar waarom wordt er bij Pauw en Witteman niet aan de gasten gevraagd van "Hebben jullie al aangifte tegen Gario gedaan?" in plaats van "Hebben jullie al aangifte tegens Wilders gedaan?". Zucht...

eerstneukendanpraten | 28-03-14 | 08:43

Dit moet een 1 aprilgrap zijn.

steven paul | 28-03-14 | 08:43

Sunny Bergman, de maakster van de kwaliteitsdocumentaire "Sletvrees", was ook al actief tegen zwarte piet. Ze stelde dat ze niet wilde dat in Nederland kinderen met dergelijke stereotypes.


Ook ik wil niet dat mijn kinderen met het idee opgroeien dat zwarten olijke kindervrienden zijn. Laat ze maar hun stereotypes betrekken uit de media en (hiphop-)muziek. Het idee dat alle zwarten geldbeluste en hypergeweldadige pooiers zijn is een veel beter stereotype.


Daarom zeg ik met Quincy: Weg met Zwarte Piet! Stop de leugen!

omanders | 28-03-14 | 08:43

Zwarte piet zijn we allemaal. Dat een Quinsy G. hier iets over mag zeggen? Is hij een volksvertegenwoordiger? Is hij neutraal? Dit is misdadig. Niemand heeft Quinsy gekozen om iets, wat dan ook, voor ons te beslissen. Het is echt gedaan met de democratie. Een paar schreeuwers mogen beslissen hoe zij de intentie van miljoenen anderen willen inkleuren. Ik ga aangifte doen dat hier op ondemocratische wijze wordt beslist over Nederlands erfgoed.

Daffs | 28-03-14 | 08:43

@ Gewoon negeren.
NiceGuysFinishLast | 28-03-14 | 08:41 |

Négeren? Racist.

goedverstaander | 28-03-14 | 08:43

De uitkomst kun je al raden. Gekleurde pieten. Weer een stukje Nederland weg. Wat wordt het volgende? Ramadan verplicht op basisscholen?

genoegisgenoeg | 28-03-14 | 08:43

Het probleem is nu als er alleen maar gekleurde pieten mogen meelopen en GEEN ZWARTE dan krijg je weer gejammer over discriminatie: "uitsluiting van zwarten".

meneer Q | 28-03-14 | 08:42

Gaat Rutte eerdaags in het Jeugdjournaal uitleggen dat Zwarte Piet echt niet het land uit hoeft en niet wordt dooodvermoord door andere Pieten?

Zwarte Piet is zwart! Punt!

Fatwabuster | 28-03-14 | 08:42

@ The Nameless | 28-03-14 | 08:39 |
Daar zegt u zoiets. Paashazen zijn lichtbruin. Die komen vermoedelijk ook in het kritische gebied van het gepigmenteerde spectrum terecht.

goedverstaander | 28-03-14 | 08:42

Nogmaals: stel je niet zo aan en blijf met je poten van zwarte piet af! Als het je niet bevalt rot je maar op!

2 bier aub | 28-03-14 | 08:42

Zwarte Piet is zwart en zal wat mij betreft ook altijd zwart blijven. Blijf met je poten van onze tradities af en zoek een andere hobby.

jvlaam2 | 28-03-14 | 08:41

Gezeik. Laat die halvegario lekker roeptoeteren. Als je er aandacht aangeeft denkt hij ook nog dat hij serieus wordt genomen. Gewoon negeren.

NiceGuysFinishLast | 28-03-14 | 08:41

Minder! Minder! Minder!

Cummie de Swappert | 28-03-14 | 08:41

De roe erover en in de zak naar Spanje ermee. Ik ben die cultuurvreemde landverrader zat.

Professor Superhirn | 28-03-14 | 08:40

Las het vanochtend al. Alleen al de aanwezigheid van zwarte pieten hater Quinsy doet mij het ergste vermoeden. Waar is de tijd gebleven dat ik bij het zien van zwarte piet nooit dacht aan een "zwarte man". Waarom denk ik als ik hem nu zie altijd aan zwarte piet? De uitverkoop van onze cultuur gaat steeds verder. Bah!

Bixier | 28-03-14 | 08:40

Zijn chocolade eieren over 3 weken wel toegestaan?

The Nameless | 28-03-14 | 08:39

Ik schat dat die Quinsy G. inmiddels het salaris van een paar honderd van zijn voorvaderen uit de staatsruif heeft gevreten. En het einde is nog niet in zicht. Die slachtofferrol is de enige reden waarom die Calimero daar aan tafel zit. We staan erbij en we kijken ernaar.

goedverstaander | 28-03-14 | 08:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland