Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hey Kuzu. Wie is hier nou de racist?

kuzuzu.jpgEnig inkijkje in de gedachtegang van PvdA'er Tunahan Kuzu in het AD Rotterdam van vandaag. Beginnen we direct meteen maar even met een kwoot: Ook Tweede Kamerlid Kuzu (PvdA) ‘baalt verschrikkelijk’ van het vertrek van Karakus, maar hij heeft respect voor zijn besluit. Hij noemt het ‘bijzonder triest’ dat met het vertrek van de oud-politieman en makelaar de PvdA niet langer een afspiegeling is van Rotterdam. ‘Daar is de partij altijd trots op geweest. Nu zit er geen Rotterdammer voor de PvdA in de raad die een bijzondere band heeft met de Turkse gemeenschap.' Jep. In de Rotterdamse Gemeenteraad zit nu nog slechts één Rotterdammer van Turkse komaf. Eéntje nog maar. Daar wij de afgelopen dagen in hoog emotionele commentaren lezen dat afkomst er geen zier toe doet is het ons een raadsel waarom een Tweede Kamerlid wel kan treuren om 'het gebrek' aan Rotterdammers van Turkse komaf in de Gemeenteraad. We bedoelen: in Nederland 2014 waar iedereen aangifte doet tegen Wilders omdat hij de enige ware racist is, boeit het toch voor geen meter waar je wortels liggen? Of wat? De Nederlandse Rotterdammers met een Turkse achtergrond hebben het overigens massaal af laten weten bij de verkiezingen. Ali Diriki en Ali Yenal (we verzinnen dit echt niet) zeggen over Karakus dat hij: 'niks gedaan heeft voor de Turkse gemeenschap'. (..) Diriki stemde nu SP. De eerste kandidaat van Turkse komaf van de lijst kreeg zijn stem'. Moet u als Nederlander eens met droge ogen tegen de krant zeggen: ik stem op een Nederlander omdat dat een Nederlander is. Een miljoenmiljard aangiften zullen u ten deel vallen. Terecht. Het is racisme in z'n puurste en meest zuivere vorm: iemand anders behandelen dan de rest (op hem stemmen) puur en alleen wegens zijn etniciteit. Braak.

Reaguursels

Inloggen

Zo is het.

Net als dat zwemmen in burka festijn dat her en der verschijnt. Moet je even je aanvraag indienen of je alleen met blanken mag zwemmen op maandagavond, omdat je je anders niet prettig voelt.

guurderdanguur | 27-03-14 | 12:44

Schande voor alle turken ben jij Tunahan Kuzu , je moet je richten op alle Nederlanders ipv stemmen winnen omdat ze ook Turks zijn. Zielig mannetje ben je . Groetjes van een andere turk .

Ferhat31 | 27-03-14 | 12:10

Elke keer als ik deze vent zie , denk ik , wat een gangster type is dit toch.

Lief meiske | 27-03-14 | 01:15

-weggejorist-

dimitrios007 | 26-03-14 | 23:57

-weggejorist-

Barbati | 26-03-14 | 22:48

Ik dit land mag je niet zeggen waar het op staat, want dan ben je meteen aan het discrimineren. Allochtonen hebben het telkens over respect, maar hun respect voor de Nederlandse normen en waarden is ver te zoeken. Allochtonen vallen steeds weer terug op discriminatie wat voor een middel is om dingen geregeld te krijgen, maar ondertussen maken zij misbruik van de Nederlandse gastvrijheid.

Sleepwalker71 | 26-03-14 | 19:21

Niemand discrimineert beter dan een allochtoon.
Zo wonen er geen Marokkanen in 020-ZO.
Zo wonen er geen Antillianen in 020-Gaza.
Enz.
Enz.

Rest In Privacy | 26-03-14 | 18:25

ikneem altijd de kassa waar geen hoofddoek achter zit, ook al is de rij langer

yuryzelluf | 26-03-14 | 17:51

--Nu zit er geen Rotterdammer voor de PvdA in de raad die een bijzondere band heeft met de Turkse gemeenschap--
De Turkse gemeenschap gaat bij de eerstvolgende verkiezingen beter haar best doen het hart van de Nederlanders te winnen: met een Nacht van de Lange Vleesmessen. Want de Turkse gemeenschap blijft natuurlijk niet eindeloos omkoopgeld en intimidatieënergie investeren in Rotterdam.

dedeurs | 26-03-14 | 17:02

Ik ben niet zo heel snel een persoon die aluhoedjes-achtige verhalen aanhangt. Maar ik heb een sterk vermoeden dat de uitslag van de vorige TK verkiezing volledig is gefabriceerd. Het net iets te kunstmatige 41-38-15-15 uitslagje waar iedereen mee verrast werd. Die plotselinge, bijna onverklaarbare omslag in de peilingen voor de SP en de PVV. De vrijwel onmiddelijke omslag in de peilingen NA de uitslag. De snelheid waarmee VVD en PvdA er samen uit waren. Alsof ze het allemaal al zo hadden afgesproken. Het staat allemaal in zulk schril contrast met hoe de PVDA thans gezien wordt.

Adversary | 26-03-14 | 16:52

En de politiek correcten weten maar al te goed dat als je de stem van de manlijke (islam) allochtone kiezer hebt krijg je er de stem van zijn vrouw er graaties en voor nieks bij.

robinhoed | 26-03-14 | 16:49

At een rot kop die gast! Nou 1 turk is twee te veel!

KannieWaarZijn | 26-03-14 | 16:48

Ik kan me ook echt niet voorstellen dat Wilders vervolgd gaat worden.
Vind wel dat enkele personen en ook de PVDA vervolgd dienen te worden voor het opruien van mensen.

ET007 | 26-03-14 | 16:44

Jamaar alleen westerlingen zijn toch racistisch?

henkdekanarie | 26-03-14 | 16:36

dirkjan jansen9072
Volgens mij heb je een beetje moeite met sarcasme te herkennen.

Roadblock | 26-03-14 | 16:29

-weggejorist en opgerot-

dirkjan jansen9072 | 26-03-14 | 16:11

Kuzu, wil je meer of minder Turken in de raad? "Meer, meer meer."

Meer Turken namens de PvdA in de raad betekent bij het beschikbare aantal raadszetels automatisch minder (minder minder) autochtone Nederlanders, Marokkanen, Chinezen, Molukkers, Surinamers, Antillianen, Indo's enz, die ook in grote getale woonachtig zijn in R'dam. Waar kunnen al deze gediscrimineerde bevolkingsgroepen allemaal zo'n kek vooraf ingevuld aangifteformuliertje ondertekenen?

Ven1V1d1V1c1 | 26-03-14 | 16:09

Zelfs de meest toffe intelligente Turk benoemt liever zijn analfabete incompetente neef als voorman of chef,dan iemand die echt geschikt is voor het werk...

Dan nog het feit dat meer dan 80% van de Turkse mannen vreemd gaat zodra ze de kans krijgen,dat maakt de sfeer op het werk ook niet echt beter.

Weigeren consequent Nederlands te praten op het werk met anderen Turkse Collega,s.

Gezellig hoor!

Torquemada | 26-03-14 | 16:07

De Haagse PvdA heeft uitsluitend nog 6 zetels in de nieuwe raad omdat Hindoestanen vrijwel allemaal op Rabin Baldewsingh hebben gestemd. Hoezo racistisch?

Sorry, geen dienst | 26-03-14 | 16:01

-weggejorist-

R. Mortis | 26-03-14 | 16:00

Weet je wie ook voor eigen volk boven andere volkeren vocht?
KenTochNait?! | 26-03-14 | 13:47 | + 0
- - -
Atilla de Hun?

Cosmic Traveller | 26-03-14 | 15:53

@ très cool | 26-03-14 | 15:27
Je bent aardig in vorm vandaag. B'vo !

baba4oog | 26-03-14 | 15:49

-weggejorist-

dirkjan jansen9072 | 26-03-14 | 15:45

Helemaal nieuw in de PvdA. Clientelisme in Feyenoord in de PvdA en goh met Turken in Nederland heb je ook de Turkse politieke cultuur in Nederland geimporteerd.
politiek.thepostonline.nl/column/bruma...
Ebru Umar: 26-02-2014 13:17 uur
TAGS: brumar, cliëntelisme, pvda
Vanavond gaat het bij EenVandaag over Turks cliëntelisme bij de Partij van de Arbeid. Het is eigenlijk een pleonasme: cliëntelisme bij de PvdA. Cliëntelisme in de politiek. Heb je de promo gezien? Deze is van gisteren want de uitzending is vanavond en de promo opent met voormalig PvdA burgemeester Bram Peper die de hilarische zin durft uit te spreken: “Dat is toch meest ordinaire manier van vriendjespolitiek die je je maar kunt voorstellen?”. Vriendjespolitiek. Uit de mond van een politicus. Uit de mond van een PvdA’er.

Steeds minder Grijze wolven in PvdA-schaapskleren, jammer Joh, dus ook invloed van Milli Gorus en Diyanet neemt af. Richt een landelijke Turkse partij op. Op 19 maart deed in Rotterdam "Rotterdams Turks Belang" mee, lijst 16. Geen zetels, maar Nida Rotterdam, lijst 12 heeft wel 2 zetels behaald.

IndoFortuyn | 26-03-14 | 15:40

Zo hard als blanken worden bespied, zo laks is men in het benoemen van dergelijk gedrag bij mensen uit de Islamitische cultuur.

Een paar weken terug las ik nog een stukje op Jezebel, een Amerikaans extremistisch feministische site. En zoals een goede scrapcard activist brak de schrijfster een lans tegen het "racisme". Waarom de aanhalingstekens? Nou, iets retweeten met de ironische tag #thuglife is dus al racisme, volgens zo'n muts. En zo dus wel wat meer compleet onzinnige dingen. Maar die kansenparel die in het Powlitie item meteen de neger beledigt, die zal nooit van racisme beschuldigd worden.

Piet van het Padje | 26-03-14 | 15:35

Links heeft last van iets dat ik 'paternalistisch racisme' noem. Ze doen vol begrip over allerlei vormen van wangedrag van 'hun' minderheden, een beetje zoals een ouder een hysterisch kind omgaat. In essentie zien ze die minderheden als minderwaardig, ontoerekeningsvatbaar en onzelfredzaam, en het is aan de linkse regenten om voor deze mensen na te denken ('op te komen' noemen ze dat). Zij hebben immers de cursus sociale geografie o.i.d. met succes doorlopen en achten zichzelf daadwerkelijk slimmer dan de rest. Linkse regenten en hun minderheden, übermensch en untermensch.

très cool | 26-03-14 | 15:27

"Ja maer..
Dot is echt géén rocisme! Do's cultuuwj heur!
Dot moeten we respacteren want dat haebben 'we' met z'n allen afgesproken!"
-
*Links accentje nabootsen doet*

Ahasveros | 26-03-14 | 15:10

Weddeu,hij wil een schadevergoeding.

Tishetnetnie | 26-03-14 | 15:00

Mooi hoe de PvdA zich in veel steden heeft laten gijzelen door allochtonen die er enkel en alleen op uit zijn hun eigen achterban te dienen. Stadsbelang is een bijzaak geworden en socialistische principes spelen al helemaal geen rol meer...

HEvD | 26-03-14 | 14:48

Vraagje aan Opstelten: Wanneer liggen de aangifteformulieren klaar?

Goedemiddag | 26-03-14 | 14:46

Spijker. Kop. Raak

flat out | 26-03-14 | 14:42

Voor alle Nederlanders met een tweede paspoort, hier ons volkslied: (let vooral op het 6e refrein (daar waar "God" staat mag je van mij ook "Allah" zeggen)

gasboer | 26-03-14 | 14:41

@ Koonkluk Huis | 26-03-14 | 14:05
Dáár zou PowNed zich nou eens op moeten storten. Maar die draaien wat dat betreft kennelijk liever obligaat mee met wat de grote NPO-jongens (m/v) doen.

* zucht *

baba4oog | 26-03-14 | 14:40

Ik reken er op dat het college van B&W in Nijmegen, alsmede de gehele Den Haag kliek binnenkort gaat stemmen voor afschaffing van positieve discriminatie. Dat soort racisme is in strijd met Artikel 1 van de grondwet namelijk. Ze zullen voor dit soort discriminatie eerst het verbod op discriminatie af moeten schaffen. Dan kan deze PvdA Turk zn hart ook op.

Ares | 26-03-14 | 14:37

@KenTochNait?! | 26-03-14 | 13:47
P. Horatius Coclus?

Smuts | 26-03-14 | 14:35

goedverstaander | 26-03-14 | 13:57

Hoi, fijne vriend.

Wat ik eigenlijk geloof op dit moment is dat het eindspel der soevereine staten op dit moment al in volle gang is en dat het zittende pluche er maximaal misbruik van maakt om de eigen agenda te dienen en de bende straks aan een ander te laten.

Subsidiair geloof ik dat we inderdaad maar een leven hebben en dat we in dat hele leven ons gedragen naar een vast onderdeel van de ijzeren wet van de oligarchie en wel de passiviteit van het volk.

En het blijkt dat we daar met zijn alle dan ook verrotte goed in zijn.

netniet | 26-03-14 | 14:34

Tweetybird stemt altijd op een vrouw bij miss verkiezingingen. Of gaat dit topic niet over miss verkiezingen en ben ik in de war door het mooie aangezicht bij het topic ,mooi weer.

tweetybird | 26-03-14 | 14:31

@brutus68 | 26-03-14 | 13:56

Beter lezen: WIE ze stemt. Het zal me om het even zijn op welke partij ze stemt. Maar als ze (bij de VVD / PvdA / CDA / Christenunie / whatever) de kandidatenlijst afloopt en dan het vakje bij de eerste vrouw die ze tegenkomt inkleurt, daar kan ik slecht tegen.

raskol | 26-03-14 | 14:25

@Igor Putkin | 26-03-14 | 13:46
Jij wel?

Conan de Rabarber | 26-03-14 | 14:23

Ik houd me maar eens rustig (dat Rotterdam als eerste stad in handen van de Moren valt stond allang vast) en zeg alleen: hulde, Van Leeuwen.

milky bar | 26-03-14 | 14:18

@--sql error-- | 26-03-14 | 14:14
Door de PvdA van niets, LR heeft wel een hele waslijst. Te beginnen met corruptie. Dus welke versie wil je horen?

IJzervreter | 26-03-14 | 14:18

Ik wilde bij de tweede kamerverkiezingen nog op een Turk stemmen, maar er stond er geeneen op de lijst van de PVV.

magniethe | 26-03-14 | 14:17

ik heb nog steeds niet gelezen waarom Karakus plotseling weg moest. Normaal doen ze zoiets alleen als iemand een zware crimineel blijkt te zijn... dus waar wordt hij van verdacht?

--sql error-- | 26-03-14 | 14:14

Ik stem altijd op een naamgenoot mocht deze verkiesbaar zijn. En anders neem ik genoegen met tenminste drie letters van mijn voornaam in de kandidaat zijn of haar voornaam. Dát is het niveau van polletiek in NEE-derland en daar draag ik graag een steentje aan bij!

Sliptong | 26-03-14 | 14:14

@prof Nice | 26-03-14 | 14:04
Hier idem, geboren en getogen Rotterdammer, heb er een halve eeuw gewoond maar ben er sinds 2008 weg nadat mijn buurjonger 2 man doodschoot tijdens een rip deal. Waar ik nu woon klagen de bewoners over het belletje trekken van de plaatselijke jeugd. Heerlijk.

IJzervreter | 26-03-14 | 14:13

Ken je ook dat cynische gezegde; Voor de rijken gelden andere wetten. Enfin kun je moeiteloos doortrekken naar dit soort politici, daar gelden ook andere wetten voor blijkbaar caprice!

william7055 | 26-03-14 | 14:12

@VanLeeuwen: Racisme is slechts eenrichtingsverkeer. Uweettog?

Graaisnaaiert | 26-03-14 | 14:08

Tja, in dit land gelden twee waarheden, waarvan
één voor blanke autochthonen en de andere voor de rest.
Meten met twee maten kun je het ook noemen.

Lewis | 26-03-14 | 14:05

Overigens, Quid, is Nederlander of Turk geen etniciteit of ras. Het is een inschrijving in de nationale basisadministratie. Waardoor je belastingplicht en stemrecht krijgt in dat land.

(Waarbij je stem en belastinggeld vervolgens wordt weggegooid door politici om hun eigen feestje aan de gang te houden.)

tipo | 26-03-14 | 14:05

VanLeeuwen, je weet toch dat volgens de multicul-policor logica alleen blanken in staat zijn tot discriminazi?

James Lastig | 26-03-14 | 14:05

En de NOS vond het niet belangrijk genoeg om in het journaal die avond te melden dat die Rotterdamse Turk was afgetreden. Maar wel minutenlang stilstaan bij die twee PVV-ers die die dag de pijp aan Maarten gaven.

Rest In Privacy | 26-03-14 | 14:05

Rotterdam zat ooit zo diep in mijn hart als Rotterdammert maar dat gevoel is voor 99% weg door al die allochtonies en heb daarom ook maar gelijk besloten om uit NL te vertrekken.
Wat was Rotterdam toch een top stad tot 1980 daarna ging het rifbergafwaarts helaas vaarwel Rotterdam (en heel NL)

prof Nice | 26-03-14 | 14:04

@IJzervreter | 26-03-14 | 14:02
Ik kan het artikel ook niet vinden in het AD.

Wel kom ik dit tegen:
*In Rotterdam zijn in stembureaus 459 stembiljetten meer aangetroffen dan dat er kiezers waren geteld*.
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...

Lewis Lewinsky | 26-03-14 | 14:04

@Sjors W. | 26-03-14 | 13:59

Juist. Ze mag kiezen wat ze wilt.

brutus68 | 26-03-14 | 14:02

Ligt het aan mij? Kan het hele artikel niet vinden bij AD.nl

IJzervreter | 26-03-14 | 14:02

De politieke participatie van 010-Turken is geen racisme "in zijn meest pure en zuivere vorm" maar vermengd met een stevige dosis nepotisme.

Candor Duck | 26-03-14 | 14:01

ja, want afkomst doet er niet toe en toekomst wel of zo iets, toch PvdA?

Ow, dat geldt alleen voor de mensen zonder partijkaart.

tipo | 26-03-14 | 14:00

@ brutus68 | 26-03-14 | 13:56 |
Da's verlicht gristelijk stemmen.
Vrouw mag kiezen, maar we houden haar wél in de gaten.

Kapitein Sjaak Mus | 26-03-14 | 14:00

Het loopt wel vaker verkeerd af met ex-politiemannen. Ik noem een Dirk Scheringa, een Hero Brinkman, wat zou dat toch zijn?

hatari | 26-03-14 | 13:59

@ brutus68 | 26-03-14 | 13:56 | + 0 -

Discussieer jij niet met je vrouw over politieke partijen en standpunten? Vind het wel gezond en leuk om het daarover te hebben. En als ze dan om een reden die ik niet sterk vind een keuze maakt, dan mag je daar wat van zeggen.

Zolang het daar maar bij blijft.

Sjors W. | 26-03-14 | 13:59

Of het nou een turk is,een smurf of een eskimo,elke pvda-er die opstapt kan rekening houden met mijn goedkeuring. Als de nederlander opstapt uit de pvda wordt ik zelfs erg gelukkig.

tweetybird | 26-03-14 | 13:59

-weggejorist-

ren3wyourmind | 26-03-14 | 13:58

Ik stem als man altijd op een vrouw. Yep. klabanusdiscriminaasie.

Godverdomme! | 26-03-14 | 13:57

@ netniet | 26-03-14 | 13:51 |
De Nederlandse belastingbetalende witman is inderdaad een creatuur die in meerderheid voor zijn eigen ondergang stemt en die ook nog eens financiert. Den Haag heeft al een stoot credits naar Brussel overgeheveld en de joystick zal binnenkort volgen. Geloof maar niet dat u in dit spelletje meer dan één leven heeft.

goedverstaander | 26-03-14 | 13:57

Ik stem altijd op de eerste lekkere parelketting van de VVD. Als dat geen discrimineren is...

Febofiel | 26-03-14 | 13:56

@ IJzer Oxide | 26-03-14 | 13:43 |
Een vrouw die op een vrouw stemt is dan ook geen racisme. Dat is seksisme.
goedverstaander | 26-03-14 | 13:46 | + 4 -
Kun jr eigenlijk ook een racistische seksist zijn, of een seksitische racist? Stel je bent er ook nog lesbisch bij.... dan ben je een lesbische racistische seksist.... ben je dan ook nog gehandicapt..... verslaafd.... rijk......
Potverju... das een mooi woord voor scrable... lang man

Herr Zimmermann | 26-03-14 | 13:56

@raskol | 26-03-14 | 13:51

Waarom bemoei jij je met wat je echtgenote stemt?

brutus68 | 26-03-14 | 13:56

Om maar niet voor racist uitgemaakt te worden stem ik altijd maar op een Nederlander met een Indonesische achtergrond.

Lopende-Hollander | 26-03-14 | 13:55

Het feit dat autochtonen van autochtone afkomst als minderwaardig worden gezien door allochtonen en nederlanders met allochtone achtergrond is een van de meest voorkomende vormen van discriminatie die in dit land gaande is. binnen 5 jaar vrees ik voor een schokeffect. waarschijnlijk als NL gereduceerd is tot een economische rampgebied, en de autochtonen die niet konden vluchten tot geweld zullen afzinken

Woehahahaa | 26-03-14 | 13:55

Het is alleen racisme of discriminatie als de Blanke Man het doet.

Lobo | 26-03-14 | 13:53

Mensen die de macht hebben doen er alles aan om die te behouden. is een simpel principe: heb je de macht niet meer dan is de mogelijkheid om je eigen belangen te dienen ook weg. Het feit dat de trein richting afgrond dendert is voor hen totaal niet relevant en uw ongemakken al helemaal niet.

U bestaat namelijk niet voor deze mensen en jammer maar helaas, het feit dat u zich leent om op gezette tijden een rondje rood in te kleuren verandert daar niets aan.

Het enige waar u in de winter van uw leven op mag bogen is dat u van een zeer bijzonder soort bent. U bent namelijk zowel op de Nederlandse als op de Europese trein de afgrond in gegaan en dat is toch best bijzonder.

netniet | 26-03-14 | 13:51

Mijn vrouw (huize raskol stemt gristelijk) kiest ook altijd voor de eerste vrouw op de lijst. Ze kan maar niet begrijpen dat ik me daar enorm kwaad over kan maken.

Het is bon ton om openlijk te discrimineren als het ten faveure is van een minderheids- / aai-groep. Maar als ik zeg 'ik stem op de eerste blanke man die ik tegenkom', dan is het land te klein...

raskol | 26-03-14 | 13:51

Turk, Nederlander... Ewa hoerezoon wat is deze, we zijn allemaal Marokkaan!!!

Latrinalia | 26-03-14 | 13:50

Goed stuk, hetzelfde geldt als je in NL een nederlandse vlag op je tas, shirt of jas hebt zitten je voor racist wordt uitgemaakt. Zeg dat maar eens tegen een allochtoon die de vlag van zijn 'thuisland' overal heeft zitten.

lachenjoh | 26-03-14 | 13:50

Ook laatste gemeenteraadsverkiezingen is de PvdA weer in de allochtonenval gelopen. Zo ken ik in mijn woonplaats goede raadsleden die voorbijgestreefd zijn omdat de Turken alleen op Turkse namen stemmen. GroenLinks is ook slachtoffer geworden van hun kiescommissie die maar wat te graag voor die extra stemmen ging.
Wel zeiken over politiek maar wat die kandidaten verder doen, interesseert ze niet.
Dat D66 nu ook stemmen heeft gewonnen, zegt trouwens genoeg over de blanke stemmer. Die heeft op het laatste moment een gesprekje gehad met de buren met de vraag wat zij gingen stemmen. Al die teleurgestelde PvdA-stemmers die boos waren vanwege lastenverzwaringen, huurverhogingen en ontslagrechtversoepeling stemmen ineens D66, die juist met die plannen aankwam zetten. Stemmers zijn vaak te dom om te poepen.

Ik wens die partijen veel succes om de poep van al die allochtone buurthobbyisten (zie het succesverhaal van de stadsdelen) op te ruimen de komende tijd.

blinde kip | 26-03-14 | 13:49

De kwestie Wilders draait om een bepaald wereldbeeld, dit draait om een gebrek aan balies voor 'cliënten'

Sjors W. | 26-03-14 | 13:48

dit is inhoudelijk met een knipoog aangeven waar het om draait. wat Wilders al die jare goed deed maar nu met Marokkanen niet zo handig...... Turken en Marokkanen discrimineren omdat dit hen met de paplepel wordt ingegoten. Kritiek op Islam mag van mij daarom nog een paar brugger verder dan wat Wilders in den Haag met Marokkanen deed, inperking de vrijheid die men heeft om zelfbenoemde schrift geleerden u en mijn buren uit te leggen wat normen en waarden zijn, wat goed en slecht is, dus geen Soudanees os Arabier invliegen voor een lezing. Geen SA geld voor de bouw van moskeeen, zodat SA normen en waarden de normen en waarden van u en mijn buren niet worden, Trots op Nederland hier ligt een kans!

Undutch | 26-03-14 | 13:47

Met het vertrek van Nederlander Pieter Hilhorst uit de Amsterdamse gemeenteraad, begint de PvdA een steeds betere afspiegeling van de Amsterdamse bevolking te worden, die inmiddels al voor het merendeel uit niet-westerse allochtonen bestaat!
Meer! Meer! Meer!

KoninginWildemina | 26-03-14 | 13:47

Cliëntelisme is heel normaal bij Turken en Marokkanen, maar omdat ze ook nog een tweede paspoort hebben zijn het ook nog Nederlanders?
Als je naar Turkije gaat wordt je vertegenwoordigd door een Turk mijnheer Tunahan Kuzu. Dus ga maar gauw naar Erdogan toe maar daar mag je niet twitteren.

ecologiste | 26-03-14 | 13:47

Weet je wie ook voor eigen volk boven andere volkeren vocht?

KenTochNait?! | 26-03-14 | 13:47

@goedverstaander | 26-03-14 | 13:45
Bij het volk..

Boris die Sauertopf | 26-03-14 | 13:47

Buiten de camera's om zal niet één Marokkaan, Surinamer, Antiliaan, Turk of Fin ontkennen dat zij allemaal zo onintegrerend en racistisch zijn als maar kan.
Het zijn kliekjes, die bewust hun eigen taal hanteren en dat ook bevestigen.
Het is hypocrieter dan je denkt en 'they know it'.
Extreme figuren of uitspraken als Wilders zijn het gevolg van het totale ontkennen hiervan en het uitblijven van oplossingen en daadkracht voor de overduidelijke problemen. (Die worden verdoezeld door de status quo).

hfakker | 26-03-14 | 13:46

@ IJzer Oxide | 26-03-14 | 13:43 |
Een vrouw die op een vrouw stemt is dan ook geen racisme. Dat is seksisme.

goedverstaander | 26-03-14 | 13:46

Conan de Rabarber | 26-03-14 | 13:43
U beseft inmiddels zelf hoe u de plank misslaat?

Igor Putkin | 26-03-14 | 13:46

Mag ik wel blij zijn dat er minder worden?

Idontgiveafunk | 26-03-14 | 13:46

naïef om te denken dat dit de afgelopen twintig jaar niet altijd zo is geweest in de landelijke en lokale politiek. Politieke partijen weten dit zelf ook maar al te goed, en zetten daarom in het verleden kleurrijke figuren als John Leerdam, Rabbae, Albayrak of een Tara Singh Varma op hun lijst op verkiesbare posities. Puur om dat deel van die stemmen te kunnen opvangen, om uiteindelijk de partijomvang te doen groeien. Was bijv. een John Leerdam blank geweest, dan had hij hooguit kunnen figureren in een itempje van ManBijtHond over een verstandelijk gehandicapte dikkerd uit de provincie met een voorliefde voor toneel/theater.

Nanker Phelge | 26-03-14 | 13:46

Waar kan ik de vooraf ingevulde aangifteformulieren vinden? Het zal wel weer storm lopen op het politiebureau in Nijmegen.

Playmobil | 26-03-14 | 13:45

In Arnhem hebben ze van ellende maar een eigen Turkenpartij opgericht: Verenigd Arnhem. Die dan weer alles behalve verenigd is gezien de ruzies binnen de partij.
Gaat lekker!

Zuurteregelaar | 26-03-14 | 13:45

Oh, was ik maar een minderheid. Dat kreeg ik alles gratis, ik kon alles zeggen, ik hoefde niet te werken en ik werd nooit vervolgd. Waar is het mis gegaan?

goedverstaander | 26-03-14 | 13:45

Die Kuzu heeft best wel een Geert Wilders-kapsel, nietwaar?

KenTochNait?! | 26-03-14 | 13:45

Ze begrijpen het niet.

Jan Pietersen | 26-03-14 | 13:45

Karakus, net op tijd kan nog v/d vertrek regeling gebruik maken, levenslang gratis geld in z n eigen land.

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-14 | 13:45

Ik stemde vorige week maar liefst 3 keer op een rasechte Nederlander. *pakt vast zijn pyjama en tandenborstel*

Boris die Sauertopf | 26-03-14 | 13:45

Tja, Kuzu.... Zijn broertje Kemal had ook zo'n rare gedachtengang.

Sprak in ene niet meer met de "Nederlandse" collega's maar gaf nog wel een Boks elke dag aan de Turkse Collega's..

Blijft een raar verhaal, Turkse raadsleden...

Volgende artikel hopelijk Kuzu uit de politiek.

Zag iets voorbij komen met de Hogeschool van Rotterdam, Ibn Ghaldoen?

GekkeDave | 26-03-14 | 13:44

Ik stem altijd op Nederlanders. Dat lijkt me logisch. In Nederland wonen nu eenmaal Nederlanders. Oh, wacht...

brutus68 | 26-03-14 | 13:44

Ja, vervang "Turk" eens door "blanke".

Conan de Rabarber | 26-03-14 | 13:43

In Nederland is iedereen gelijk maar we meten we met drie maten: de Nederlandse, de Turkse en de Marokkaanse maat.

goedverstaander | 26-03-14 | 13:43

Ach, dat komt toch zo vaak voor. Hoeveel vrouwen hoor je niet zeggen: "ik stem op de eerste vrouw, op de lijst". En bij de provinciale staten stem ik altijd op de eerste die uit mijn eigen woonplaats komt. Dat is geen racisme, dat is gewoon degene opzoeken die het beste met jezelf overeenkomt.

IJzer Oxide | 26-03-14 | 13:43

Wie is hier nou de racist? Gij of ik?

nielsjuuh23 | 26-03-14 | 13:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken