Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Thom de Graaf stapt op

daagschaap.jpgD66-minister De Graaf (Bestuurlijke Vernieuwing) treedt af. De vice-premier, die gisteravond zijn plan voor een gekozen burgemeester door de PvdA zag worden verworpen, zal dit zo bekend maken tijdens een inderhaast ingelaste persconferentie. Het spoeddebat over de nacht van Van Thijn, dat om 20.00 uur zou beginnen, is tot nadere orde uitgesteld. UPDATE: Het gerucht gaat nu dat de andere D66 bewindslieden zich solidair willen verklaren met Thom, wat de val van het hele kabinet zou betekenen... UPDATE 2: Premier Balkenende zal om 21.15 uur met een verklaring komen. Deze wordt rechtstreeks op televisie (Ned 2) uitgezonden. UPDATE 3: D66-leider Dittrich heeft zojuist verklaard dat D66 niet uit het kabinet stapt. UPDATE 4: Balkenende zegt het vertrek van De Graaf te betreuren. Volgens Jan Peter heeft De Graaf geen eerlijke kans van de PvdA gekregen. Dat wordt dus een gezellig debat vanavond voor Wouter Bos.

Reaguursels

Inloggen

Thom de Graaf minister van vernieuwing,hoezo???????Allemaal ouwe stokpaardjes van D66 die hij betiteld als kroonjuwelen,aan mijn hoela!
Thom is een gebakken oliebol die op 10 vingers kon natellen dat hij zijn gekozen burgervader nooit door de Senaat heen zal kunnen krijgen!THOM=STOM misschien leuke slagzin voor de nieuwe campagne van D66!
THOM=STOM
D66 partij van de kroonjuwelen!
Biedingen via marktplaats!

nummertje | 25-03-05 | 08:25

ben je ook overdag stoned pannie ?

Draaitafel Demagoog | 25-03-05 | 00:51

he! HE! HEEEEEE! waar ik me nou gvd druk om maak - en verder niemand lijkt het- is dat zogenaamde kwartje van KOK! "Ja, geen probleem, dat draaien we weer terug" Dat beruchtje benzinekwartje dus. Nou, hebben JULLIE het ooit weer teruggedraaid gezien? Ik niet! Wij zijn echt een stel makke schapen en we laten ons echt allemaal naaien!

Hoe kan het dat in landen om ons heen, waar voorzieningen net zo goed zijn (al dan niet particulier) men VEEL minder belasting hoeft te betalen? Nou? Daar moeten we eens over nadenken! We betalen met zijn allen dit logge Nederland met zijn TE veel overbodige diensten en ambtnenarijen

jiha | 24-03-05 | 23:05

Tja..

Toch hulde voor de pvda, ze knappen het vuile werk toch op voor de vvd en cda..

Eelco M. | 24-03-05 | 19:56

Dittrich moet lekker opzouten met zijn partijtje. Enge glibberaal.

blawablawa | 24-03-05 | 12:54

It took just a Million dollars to take them down maarja dat is links...

Pannie | 24-03-05 | 12:01

Als ik zo naar de poll kijk zie ik een VVD-Wilders-Geenstijl coalitie eind dit jaar.

ThE_ED | 24-03-05 | 10:50

ach ik zeg altijd maar .. 'it takes a nation of a millions to hold us down' dus geef die rechtse maar mee .. i'll eat them for lunch !

Draaitafel Demagoog | 24-03-05 | 10:24

ach ik zeg altijd maar .. 'it takes a nation of a millions to hold us down'

Draaitafel Demagoog | 24-03-05 | 10:20

Mooie poll op de site ook. Ik geloof dat geenstijl zijn onpartijdigheid een beetje nogal voorbijschiet.

Starfucker is links of midden, de rest van de redactie is rechts en het grootste deel van de reaguurders stemt Wilders.

Zegt mij genoeg over het gemiddelde IQ hiero. Goeiemorgen.

AJ | 24-03-05 | 04:30

Opvolger van der Thommy als vieze prem,,

Wat dachten jullie van LAURENS-JAN BRINKHORST

Is de enige weg die Balkie nog kan/mag bewandelen die Trizx ook goed uitkomt.

Vernieuwingstip: Trix weg, 1e kamer weg en Bouterse hierheen halen.

Bob Dylan zong het jaren geleden al, Everybody Must Get Stoned.

Gekker en leuker kunnen we echt niet maken.

BenBack | 24-03-05 | 00:04

maar eh rotb wat denk je .. wordt het zelfdestructie van d66 ? ik zou het wel doen als ik hun was .. vuur gewoon met vuur bestrijden !

Draaitafel Demagoog | 23-03-05 | 23:58

logisch ...

Draaitafel Demagoog | 23-03-05 | 23:37

ROTB... hmmm like it
anyway, los van wat de pvda roept (zal me aan me reet roesten), gezien de stemming waren er meer senatoren die het niet zagen zitten. En terecht. Rammelde wetgeving is het slechtste wat je kan hebben, zeker in de Grondwet.
(opeens schiet me de Spaanse eed te binnen: aan de Grondwet, aan Spanje, aan de Koning... let op de volgorde).
Sommige zaken gaan partij politieke zaken te boven, maar slechts weinigen zien dat, danwel willen/kunnen dat niet zien.

Return of the Beasjt | 23-03-05 | 23:25

duh rotb .. dat het niet waterdicht was roept de pvda al een dag of 2 .. dus ...

Draaitafel Demagoog | 23-03-05 | 23:12

De taak van de eerste kamer is een controlerende. Oftewel: het nakijken van het broddelwerk van de populistische 2e kamer die wel veel brult enzo maar over het algemeen slordig werk aflevert.
Ik noem ff een spitsstrook waar men ff vergat ook voor een wettige basis te zorgen.
Dus laat die eerste kamer maar gewoon hun werk doen en strak toetsen of het allemaal wel kan.
Het ging hier godverdomme om een GRONDWETSWIJZIGING!
Het is niet voor niets dat daar zoveel beperkingen voor zijn opgeworpen.
Ze kunnen godsgloeiende nog niet eens een gewone wet met een beetje fatsoen maken. Dus laten we elke grondwetswijziging in ieder geval heel moeilijk maken. Of willen jullie dat morgen even allerlei grondrechten worden opgeheven of andere draconische wetten er opeens doorheen komen?

Return of the Beasjt | 23-03-05 | 23:03

De Graaf maakt de VVD verwijten :D

http://www.nieuws.nl/bericht/4/36007

Het moddergooien is dus idd begonnen =)

Bob Sponge | 23-03-05 | 23:00

@wulfpack.
Was wellicht voor mijn tijd. Je kunt zelfs met paalzitten heel veel kanten op dus wat bedoel je?

puiepisser | 23-03-05 | 22:55

het zwarte pieten is begonnen !!

Draaitafel Demagoog | 23-03-05 | 22:48

@. puiepisser:
Nix huidige partij! Marijnise doet het niet verkeerd. Zijn voorganger verkoos paalzitten. NEE DAT ZIT LEKKER.

Wulfpack | 23-03-05 | 22:46

@bob
Gevaarlijke link
Binnen 1 dag kunnen daar ineens rare dinegn gebeuren.................

puiepisser | 23-03-05 | 22:44

Ik zag die Bert Bakker in het NOS-journaal van 8 uur. Maar hij zei dat hij het al 20 jaar riep dat de 1e kamer afgeschaft moest worden. Het interview (nou ja, meer 'de uitspraak') leek me trouwens al vanmiddag opgenomen... dus voor het aftreden van Thommie.

Bob Sponge | 23-03-05 | 22:41

@wulfpack
en nou met de billen bloot. Welke partij?
Ik kom nu ook over de brug: voorlopig SP (actief).

puiepisser | 23-03-05 | 22:41

@bob
Ik ken D66 niet zo goed.
Wanneer is dit voorstel geopperd (je hebt het over "nu").

puiepisser | 23-03-05 | 22:35

Blij dat deze farizeeër opdondert.
Nu Donner Kebab nog.

Ahum | 23-03-05 | 22:33

Moet ie maar niet met van die bezopen ideeën komen. Gekozen burgemeester. Het klinkt leuk en aardig maar is in praktijk vragen om corruptie, vriendjespolitiek, totale macht van groepen in bepaalde gebieden etc. En dat geld voor alle politieke partijen die met het onzalige plan komen van een gekozen burgemeester.
Maar ach, ze zullen wel gaan roepen dat dat in Nederland allemaal niet kan vanwege keiharde afspraken en dat er dus geen corruptie etc mogelijk is en bovendien is corruptie verboden.
DUH
Overal verboden en overal gaat het mis met dat soort kleine machthebbertjes.
Nederland is straks gewoon 1 groot Limburg.

Return of the Beasjt | 23-03-05 | 22:32

Maar dat is niet waar ik naar toe wil. Geen van de partijen maakt het waar. Keuze zat maar maakt nix waar. Lekkere keuze. Ik zie alleen een hoop problemen die niet opgelost worden.
File probleem: Ik zie alleen maar dat OV duurder wordt. OV is gratis tot een kilometer of twintig. Zakelijk gebruik. Prive kost het een acceptabel bedrag. Motivatie: Zakelijk betaald belasting. We moeten er geen vrijstaat feest van maken. Maar ook geen rijken feest.
Buitelanders: Je bent hier al en dat kunnen we je nooit afnemen. Intregeer. Punt uit. Dat was je keuze. Neem een stukje cultuur mee. Leren we van. Maar aan ons de keus. Nieuw. Waarom moeten "onze" jongen voor jouw belangen sterven. Jij gaat gaat voorop. Het moet wel een doel hebben. We kunnen mis gokken. Laat ons leren. Leren is voor iedereen.
Rijk en arm gaat steeds verder tegen elkaar staan. Vreemd he. Dat komt omdat huidige regels ervoor zorgen dat dat gebeurd. Meer huizen. kleiner en niet met weet ik veel m2 extra. Jammer gemeenten daar gaat jullie winst. Moet je toch weer volledig gaan werken.
En dit is echt niet alles. Kijk om je heen en wees kritisch. Maar sta wel open.
By the way: betaal gerust belasting voor de auto. Och, och, millieu he. Er zijn al lang alternatieven. Maar daar komen "ze" niet mee. Dat kost de schatkist! WAKE UP.

Wulfpack | 23-03-05 | 22:31

@puiepisser

Snap ik. Ik vind zelf trouwens ook niet dat de 1e kamer afgeschaft moet worden. Ze hebben al een aantal keer bewezen dat ze nuttig zijn. Wat mij betreft ook in dit geval. Wat ik met mijn post bedoelde was dat D66 dus nu idd als eerste oppert om de 1e kamer in te perken/af te schaffen

Bob Sponge | 23-03-05 | 22:30

@wulfpack,
Wat gaat dan niet te ver?

puiepisser | 23-03-05 | 22:29

Er gaat nu onderhandeld worden over vervanging van Thom en diegene moet ook nog werk hebben op het gebied van bestuurlijke vernieuwing (alternatief asielzoekers). The soap continues.

puiepisser | 23-03-05 | 22:27

BAH toch geen GL, die partij moeten ze in hun geheel tot persona non grata verklaren en naar marroko uitwijzen.

Kloothommel | 23-03-05 | 22:26

:) Nee kloothommel. Dat gaat te ver.

Wulfpack | 23-03-05 | 22:24

Er is een nieuwe post!

tiswat | 23-03-05 | 22:22

@bob
Ik vind zelf niet dat dat zou moeten gebeuren. Ik vind een tweetrapsraket wel goed. Het is maar net hoe op een bepaald moment de verhoudingen daar zijn. Een extra filter is nooit weg en hier is het wat mij betreft net niet goed uitgepakt. Het blijft een democratie en afschaffing van de eerste kamer kan ik nu even niet overzien. Wat ik met mijn vorige post eigenlijk bedoelde is dat er nu wellicht partijen zullen zijn die afschaffing zullen gaan opperen.

puiepisser | 23-03-05 | 22:21

Ik vind het totaal onnodig dat ie opstapte en ook heel dom dat het plan op het laatste geen 2/3 meerderheid in de 1e kamer kreeg.

Heb medelijden met de arme man.

RobinHood | 23-03-05 | 22:21

Shit!
Sla ik me monitor van tafel bij het zien van Woutertje Bos.
-
*Plaatst met pijnlijke hand monitor weer op zijn plek*

Ganglion | 23-03-05 | 22:20

'Tis natuurlijk een persoonlijke tragedie (..)
Ontvangt een ex minister wachtgeld als ie zelf opstapt?

darius | 23-03-05 | 22:20

SP

Kloothommel | 23-03-05 | 22:18

@. Kloothommel
Op een hoop punten. Jazekers. Welke partij zie je mij voor stemmen dan?

Wulfpack | 23-03-05 | 22:15

. JackRandom :(.............. (kunnen jullie zwemmen?)

Wulfpack | 23-03-05 | 22:13

@Wulffpack, misschien omdat de PVDA al tot 3 x toe zelf ook al een voorstel voor een gekozen burgemeester heeft ingediend.
Misschien omdat ze dit voorstel al 3X hebben goedgekeurd, 2 x 2de kamer en notabene 1 x door diezelfde 1ste akmer.
Misschien omdat in hun eigen partijprogramma staat.

Kloothommel | 23-03-05 | 22:12

De Eerste Kamer wordt niet afgeschaft. Want ook daar is een 2/3 meerderheid voor nodig. In diezelfde Eerste Kamer.

JackRandom | 23-03-05 | 22:11

@. Bob Sponge: zie mijn antwoord. Je moet USA niet vergelijken met Europa. Aldaar wordt men dom gehouden. Hier valt dat nog wel mee. Mar ik begrijp jouw gedachtegang. Val niet in de valkuil.

Wulfpack | 23-03-05 | 22:11

@Puiepisser
Rouvoet is zeker sterk (had hij niet de award voor beste politicus gewonnen, of zo?). Ik vind de CU alleen zo links :s

Trouwens volgens mij zag ik in het journaal net Bert Bakker staan schreeuwen dat hij vond dat de 1e kamer al 20 jaar geleden afgeschaft had moeten worden. D66 is dus de eerste :D

Bob Sponge | 23-03-05 | 22:09

@. Kloothommel
Leuk die tekst, maar onderbouw het eens. Waarom "doet" de PVDA dat zij het er mee eens zijn en stemmen zij tegen? VVD zegt dat een "normale" burger neit moet kiezen, die zijn te dom. Wel, daar zit wellicht wat in. Die weten dat niet want die vinden het allang best en die VVD'ers willen meer. ;) :( En CDA dat zijn gristen honden. Geloof heeft niet met politiek te maken gezien de oorlogen die beide andere partijen hebben gestreden. PVDA en VVD samen... Dat is geen real war. Dat is pas echt politiek. Maarja, niet liegen zoals in USA want daar komt geloof toch om de hoek kijken :(

Wulfpack | 23-03-05 | 22:08

@Bob, sorry. Zat ik er net naast. Ik ben geen Christen maar ik vind hem toch sterk.

puiepisser | 23-03-05 | 22:06

@Wulfpack
Dat ben ik helemaal met je eens... daarom moeten wij ook geen gekozen burgemeester!

@Puiepisser
Rouvoet is van de ChristenUnie niet van de SGP. Persoonlijk vind ik de SGP trouwens helemaal niet zo'n slecht alternatief: lekker rechts, stabiel en geen VVD. Mja met 2 zetels maak je weinig klaar.

Bob Sponge | 23-03-05 | 22:02

Welke partij gaat als eerste opperen om de invloed van de eerste kamer te gaan beperken?

puiepisser | 23-03-05 | 22:02

Wulfpack met z'n allen toch? ;)

Pannie | 23-03-05 | 22:02

Jammer dat dat debat niet op tv is trouwens... :(

JackRandom | 23-03-05 | 22:02

@Bob Sponge, ook het CDA is tegen (gek he, lekker je vriendjes benoemen).

De PVDA is eigenlijk zelf ook voor, maar denk je dat het CDA/VVD nog ooit zal mee werken om een 2/3 meerderheid te verkrijgen (als de PVDA in de regering zit) voor de benodigde grondwets wijzeging?
Denk het dus niet, dus schrijf die gekozen (of door de raad benoemde) burgemeester de komende 20 jaar maar weer fijn op je buik.

Bedankt he PVDA, TOPPIE gedaan sukkels

Kloothommel | 23-03-05 | 22:01

@ganglion
Ik haal de G er voor mij tussenuit hoewel ik Rouwvoet (hopelijk goed gespeld) ook wel wat vind hebben.

puiepisser | 23-03-05 | 22:00

@. Bob Sponge: Wat er in de USA gebeurd is GEEN democratie. Dat weten we toch wel. We zijn toch wel nuchtere hollanders.
@. Pannie: Wülfpack heeft geen kramp in zij rechter klauw. Loopt alleen al wat langer mee met GS. De NickNames achter GS betekenen echt niet bad guys. Mijn naam zegt een snelle aanval en dan wegwezen. Ik heb niets meer te zeggen. (irl mag je een heleboel zeggen als dit maar rustig is, discussie staat alijd open)

Wulfpack | 23-03-05 | 21:59

Busje komt zo

neemjemoederindemali | 23-03-05 | 21:58

@ Kloothommel

Meen je dat nou? Hè bah.. toen ik t typte klonk t best wel logisch :D

Nou ja de voorlichting over dit onderwerp was ook verre van optimaal... kgeef daar de schuld maar aan :p

Bob Sponge | 23-03-05 | 21:57

En plotseling weet je het: je gaat SGP stemmen.

Ganglion | 23-03-05 | 21:56

Wat is dat op de GS-nieuwsredactie?
Tokkies en prins Reinier?

anti-aanbaklaag | 23-03-05 | 21:55

@. bwahaha: Als wij als kiezers bedonderd worden dan mogen we best hier wat van zeggen. Dat heet democratie. En dat mogen we hopelijk allemaal. Dus als er niet gebeurd wat er moet gebeuren dan mag ik daar wat van zeggen. De overheid schiet tekort op zoveel vlakken. Er wordt schande gesproken als een motie van wantrouwen of treurnis, (Mevr H Ali) leuk verzinsel trouwens!, er niet doorkomt. OK dat kan ik op sommige punten wel begrijpen. Maar als een minister dan aftreedt en weggaat omdat dat "gewenst" is. Als die incapabele (k*t) Döner eens op rot en die niet te tillen bak ellende dan begreep ik dat. Nu niet. Hulde Thom. Gestemd heb ik je niet maar dit is een duidelijke daad. Dat waardeer ik zeer. Dat heet duidelijkheid. En dat is wat we nodig hebben. Pak A.U.B je job weer op. Een fout is menselijk. Maak de regels iets beter. Dan heb je een hele leuke tijd in de politiek.

Wulfpack | 23-03-05 | 21:54

Ach, die lieve krullebol. Waarom doet Dietrig niet met hem mee. Heeft ie dietrig niet gepijpt gisteravond ofzo, Dietrigt sjagerijnig? Arme Tommie, wordt wakker in de boze buitenwereld en weet nie wat hem overkomt. Misschien moet ie maar burgervader van Tollebeek worden ofzo. Gelukkig hoeven burgervaders niet gekozen te worden en kunnen zijn vriendjes hem benoemen. Da's een geluk bij een ongeluk.

neemjemoederindemali | 23-03-05 | 21:52

@ Bob sponge, VVD is tegen een gekozen burgemeester, in welke vorm dan ook, maar vanwege coalitie vorming hebben ze met deze eis van het D66 ingestemd.

Kloothommel | 23-03-05 | 21:51

En dan nog wat. D66 en de rest van het kabinet wisten al 2 jaar lang dat deze stemming zou plaatsvinden, en ze de PvdA nodig hadden. Was het nou echt zo moeilijk om ergens gedurende die 2 jaar een compromis te vinden die de bezwaren van de PvdA wegnam? Nu hebben ze het echt op het laatste moment laten aankomen, en de PvdA het mes op de keel gezet door het te proberen in krap 1 maand door de Eerste Kamer te rossen... Regeren is toch vooruitzien?

JackRandom | 23-03-05 | 21:50

Wulfpack niet positief of negatief alleen verassend... Ik herinnerde me hele andere uitlatingen achter je naam, maar dat zal aan mij liggen dan!
Je naam zette me op het verkeerde been wellicht.

Pannie | 23-03-05 | 21:49

Leukere soap dan GTST. Alleen hier graag wat nieuwe acteurs in het kader van de broodnodige vernieuwing en om het natuurlijk echt interessanter te maken.

puiepisser | 23-03-05 | 21:49

@Wulf

Ik was het.... sorry!

fritzie alias "the b | 23-03-05 | 21:48

@Wulfpack

Ok :) Feedback? Tja... kweenie, k vond dat plannetje van Thom gewoon dom (hij was een beetje dom... :D) Ik denk dat je dan Amerikaanse toestanden krijgt, waarin degene met de dikste portemonnee wint. Dat de VVD wel voor was lijkt me daarom ook logisch, dat de PvdA tegen was vanuit dit oogpunt gezien ook.

Bob Sponge | 23-03-05 | 21:48

@JackR 21.38
Met woorden van dezelfde strekking wilde ik ook mijn post plempen. Je was mij voor.

penpal | 23-03-05 | 21:47

@Wulf,
dubbelposts?
wie?
ik?

fuckje | 23-03-05 | 21:47

@. fuckje:
Nee, JIJ. Met je dubbel posts krijg jij je zin wel. ;)

Wulfpack | 23-03-05 | 21:45

@Wulfpack ik vind de gekozen burgemeester niets. in een land waar men niet eens de MP direct kan kiezen, zou ik niet snappen wat een gekozen bm zou moeten betekenen. Ik zie dus ook niet de voordelen in vaan een gekozen bm.

Nederland kenmerkt zich doordat in de politiek, de kiezers een partij met haar agenda kiezen. Die zorgen later voor de benoemingen, onder controle van de kroon. Op rijksnivo lijkt hier niemand over te zeiken (niet hard genoeg dan), waarom zou het dan op lokaler nivo anders moeten zijn ?

bwahaha | 23-03-05 | 21:44

@Jackrandom
Oneerlijk toch he die democratie! Ja, het is inderdaad veel beter dat de PvdAcherlijkheid alle wijsheid in pacht heeft en daar naar believen naar handelt. De overheid weet immers wat het beste is voor ons simpele burgers.

Taaie | 23-03-05 | 21:42

Wilders omhoog in NIPO-peiling

Bron: Reformatorisch Dagblad / FOK!
Gepubliceerd: woensdag 23 maart 2005 @ 17:01

Het meest geciteerde Kamerlid van Nederland, Geert Wilders, is omhooggeschoten in een peiling van bureau TNS NIPO. Sinds hij vorige week zijn voorlopige partijbeginsel presenteerde, is hij 8 zetels gestegen tot 20.

Volgens de onderzoekers is Wilders ''voor electoraal gewin de komende twee jaar sterk afhankelijk van ernstige, negatieve incidenten die gerelateerd zijn aan allochtonen en de islam.'' Mensen die zeggen op Wilders te willen stemmen vinden integratie van allochtonen en criminaliteits- en terrorismebestrijding verreweg de belangrijkste thema's. Slechts 2% zou op Wilders stemmen om zijn ideeën over sociale zekerheid.

Angst voor islam blijft
Mochten zich de komende twee jaar incidenten blijven voordoen met radicale moslims of integratieproblemen, dan zal Wilders bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen minimaal 15 zetels gaan halen, zo voorspellen de onderzoekers. Zijn aanhang zal in sterke mate bestaan uit 'maatschappelijk teleurgestelden'.

TNS-NIPO laat ook weten dat uit al hun onderzoeken blijkt dat de angst voor de islam en de ergernis over het onvoldoende integreren van allochtonen een dominante 'breinpositie' inneemt in de hoofden van autochtone Nederlanders. Of men nu onderzoek doet naar het nationale veiligheidsgevoel, religieuze uitingen of politieke voorkeur, steeds weer blijkt dat negatieve gevoelens ten aanzien van allochtonen en moslims de boventoon voeren, en gedrag en meningen zeer sterk beïnvloeden.

En passant halen de onderzoekers uit naar Marcel van Dam, die op 17 maart in een column Wilders min of meer door het slijk haalde, weinig zetels voor hem voorspelde en hem wegzette in de extreem-rechtse hoek. Van Dam heeft het nog steeds niet begrepen, zo stellen de onderzoekers van TNS-NIPO.

Geert komt er aan!!!!

fritzie alias "the b | 23-03-05 | 21:42

Ach, de portefeuille die Thomas in dit kabinet had zou Remkes er in een achternamidddagje bij kunnen doen.

Thomas heeft het gewoon zelf compleet verprutst, net zoals het referendum destijds. Onbegrijpelijk dat Thomas zich zo slecht heeft voorbereid. Gaat ie door het land trekken met een bus.

Valt me overigens wel mee dat hij Anne Frank er dit keer niet heeft bijgehaald.

Karel kwakbol | 23-03-05 | 21:42

Wie durft een wedje aan wie Thommie zal opvolgen?????
Van Mierlo of Terlouw???

fuckje | 23-03-05 | 21:42

Wilders omhoog in NIPO-peiling

Bron: Reformatorisch Dagblad / FOK!
Gepubliceerd: woensdag 23 maart 2005 @ 17:01

Het meest geciteerde Kamerlid van Nederland, Geert Wilders, is omhooggeschoten in een peiling van bureau TNS NIPO. Sinds hij vorige week zijn voorlopige partijbeginsel presenteerde, is hij 8 zetels gestegen tot 20.

Volgens de onderzoekers is Wilders ''voor electoraal gewin de komende twee jaar sterk afhankelijk van ernstige, negatieve incidenten die gerelateerd zijn aan allochtonen en de islam.'' Mensen die zeggen op Wilders te willen stemmen vinden integratie van allochtonen en criminaliteits- en terrorismebestrijding verreweg de belangrijkste thema's. Slechts 2% zou op Wilders stemmen om zijn ideeën over sociale zekerheid.

Angst voor islam blijft
Mochten zich de komende twee jaar incidenten blijven voordoen met radicale moslims of integratieproblemen, dan zal Wilders bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen minimaal 15 zetels gaan halen, zo voorspellen de onderzoekers. Zijn aanhang zal in sterke mate bestaan uit 'maatschappelijk teleurgestelden'.

TNS-NIPO laat ook weten dat uit al hun onderzoeken blijkt dat de angst voor de islam en de ergernis over het onvoldoende integreren van allochtonen een dominante 'breinpositie' inneemt in de hoofden van autochtone Nederlanders. Of men nu onderzoek doet naar het nationale veiligheidsgevoel, religieuze uitingen of politieke voorkeur, steeds weer blijkt dat negatieve gevoelens ten aanzien van allochtonen en moslims de boventoon voeren, en gedrag en meningen zeer sterk beïnvloeden.

En passant halen de onderzoekers uit naar Marcel van Dam, die op 17 maart in een column Wilders min of meer door het slijk haalde, weinig zetels voor hem voorspelde en hem wegzette in de extreem-rechtse hoek. Van Dam heeft het nog steeds niet begrepen, zo stellen de onderzoekers van TNS-NIPO.

Geert komt er aan!!!!

fritzie alias "the b | 23-03-05 | 21:42

LOL @ . Bob Sponge
Ik kan het wel waarderen. Helaas mis ik nog steeds feedback. Maargoed het blijft GS :D

Wulfpack | 23-03-05 | 21:41

Kunnen we een 0900-nummer bellen om alsnog dat zootje nitwitten de laan uit de sturen, Het publiek heeft toch het laatste woord, bij Bi-Brother, Idols, Songfestival dus waarom in het haagse theater niet.
Ik wil bellen en esemessen verdomme

anti-aanbaklaag | 23-03-05 | 21:41

@Paranoia: het is toch logisch dat D66 niet opstapt. Dan zouden ze de PvdA - die hun dit kunstje heeft geflikt - nog gaan belonen ook!

kalief | 23-03-05 | 21:40

Bestuurlijke vernieuwing was toch het beleid??
Nu blijft de rest van het zooitje zitten, wat een lachertje

kneuterzak | 23-03-05 | 21:40

@Wulfpack

Van t drinken van cola wordt je niet dronken... moet je alleen maar vaak van pissen. SpongeBob omdraaien is een uiting van humor :) haha!!

BOB SPONGE

Bob Sponge | 23-03-05 | 21:39

Hebben ze die livestream gehackt ofzo?
Ik hoor net "these boots are made for walking and that's just what i'll do" door de speakers dreunen.

rzer0 | 23-03-05 | 21:39

En voor iedereen die verontwaardigd is over het optreden van de PvdA: wat zou jij doen als je eerst door gluiperig optreden van CDA en D66 uit een kabinet gehouden wordt, daarna stelselmatig 2 jaar lang totaal genegeerd wordt onder het motto 'wij hebben de meerderheid, dus doen we waar we zin in hebben en hebben we jou niet nodig'. En als je dan wel nodig blijkt te zijn, spring je dan braaf in de houding? Lazer toch op zeg, de PvdA heeft haar morele plicht gedaan.

JackRandom | 23-03-05 | 21:38

D66 heeft een nieuwsbrief/persbericht rongemaild: "Niemand had verwacht dat de Eerste Kamerfractie van de PvdA uiteindelijk tegen het uit de grondwet halen van de benoemde burgemeester zou stemmen."

Haha, de sukkels. "Niemand" wist zeker ook niet dat de PvdA oppositie was.

kalief | 23-03-05 | 21:38

@. Pannie
Positief of negatief? Ik mis een mening. ;)

Wulfpack | 23-03-05 | 21:38

Wie kan mij vertellen in hoeverre het hele kabinet nu is aangeschoten? Heb ik nog hoop?

puiepisser | 23-03-05 | 21:37

Ik denk dat de pvda de hoop heeft dat het kabinet valt. Ze stonden er goed voor in de peilingen. Willen nog even 200 euri retour geven voor de ziektekosten. Hr.Wouter Bos, ik wacht met spanning je verklaring af. Je was ook zoooooooooooooooo
teleurgesteld over de pvda in de eerste kamer. Als je nu echt denkt dat we dat geloven. Nederland wordt (een beetje)wakker.

kwakkwak | 23-03-05 | 21:37

ja wulf wel .. nu jij nog pannie .. hij doet het trouwens goed ! ... al is bos ook zeker geen slechte econoom ! .. maar zoals ik iemand anders al zag schrijven vandaag was d66 wel de enige die toch wat aan die regentenzooi wilde doen ...

Draaitafel Demagoog | 23-03-05 | 21:37

Zou de D66 uit de regering stappen dan weten ze zeker dat ze politieke zelfmoord plegen. Tja, dan blijf je nog even zitten.

tiswat | 23-03-05 | 21:36

@. bwahaha: sorry vriend. Maar die laatste post valt me erg tegen van je. Kun je eens kiezen en val je hem af?
@Sponge BOB: zuip niet teveel dan is de naam terecht. Thom is de eerste die ook doet wat politiek eerlijk is.
@SunnyGirl: Ik weet wie de laatste post neer plempt, dat ben jij om te laten zien wie "gelijk" heeft. Ik wacht de reactie met plezier af.

Wulfpack | 23-03-05 | 21:35

@ganglion
Inderdaad. Bestuurlijke vernieuwing had net zo goed onderdeel kunnen zijn van binnenlandse zaken en daar hoort het ook gewoon thuis. Stelt in de onderlinge verhoudingen (en in de vorige coalitiebesprekingen) dus bitter weinig voor.

puiepisser | 23-03-05 | 21:34

Sjips, zeer zeer jammer dat de rest van D66 blijft zitten. Maarja, weinig verrassend, het pluche is toch wel lekker warm... Misschien dat het over enige tijd alsnog gebeurt, als D66 zich realiseert dat deelname aan dit aso-kabinet ze helemaal niets oplevert.

JackRandom | 23-03-05 | 21:34

@Pannie

Hoezo?

FNV-lidaf | 23-03-05 | 21:33

Het is jammer dat het D66 niet opstapt.

Ik denk dat ze de komende verkiezingen net als de LPF niet meer terug komen.

Het is belachelijk dat wij met een regering zitten die met een paar zetels meer en met twee partijen die juist afgestraft zijn door de kiezers, zitten.

Het zou D'66 dan ook sieren om het kabinet te laten struikelen, dan hebben ze tenminste iets goedsgedaan.......

paranoia | 23-03-05 | 21:32

De Graaf zijn geloofwaardigheid aangetast?! Hoe kan dat nou? Hij is nooit geloofwaardig geweest?! Waarom heeft niemand dat deze stumpert ooit verteld?

Ganglion | 23-03-05 | 21:32

Wulfpack komt uit de kast...

Pannie | 23-03-05 | 21:31

NSB-er dan beter?

donkeypunch | 23-03-05 | 21:30

@. Bob Sponge. Dan hadden ze dat eerder kunnen aangeven, vergeet niet dat de pvda al van deze plannen op de hoogte was toen de miljoenen campagne nog van start moest gaan, zo abrupt iets afkappen is gewoon een vuil spelletje. En Wouter Bos is een satan.

ikheetechtnietReinde | 23-03-05 | 21:30

Heb je echt geen betere opmerkening jegens mijn persoon, Sunnygirl?

Iemand betichten van nazi-sympathieën is een zwaktebod.

rzer0 | 23-03-05 | 21:29

@ tiswat 23-03-05 @ 21:26
ROFLOL

Sunnygirl | 23-03-05 | 21:29

@bwahaha

Valt mij ook op... Maar kdenk dat je dat de mensen niet echt kwalijk kan nemen. Met zulke partijdige K*t-journalistiek als de NOS bedrijft...

Bob Sponge | 23-03-05 | 21:28

Wouter Bos heeft de PvdA nog lang niet waar hij haar hebben wil. Je verandert een partij niet even door er een nieuwe leider voor te zetten. Het duurt nog jaren voordat de mentaliteit en cultuur in die partij verandert. Het zou mij niet verbazen als Bos daar zelf vroeg of laat ook zelf het slachtoffer van wordt; vergeet niet dat hij zelf ook in conflict kwam met zijn eigen fractie over dit onderwerp!

TheRealShowstopper | 23-03-05 | 21:28

Nu gaan ze zielig doen, gisteren avond had JPB geen tijd om zijn maatje uit de shit te helpen.
Medeplichtig aan dit kleuterklas-gedrag en dus opzouten.

anti-aanbaklaag | 23-03-05 | 21:27

gelukkig, nou kan ik tenminste rustig m'n spruitjes weer opeten.

donkeypunch | 23-03-05 | 21:27

Wouter Boskabouter kan zijn butplug maar alvast natmaken

FNV-lidaf | 23-03-05 | 21:27

Al die tijd dat ik meemaak w.b.t politiek zie ik in dit geval dat de meest capabele minister aftreedt op het moment dat hij acht dat het tijd is om te gaan hij dat ook doet. Jammer Thom, ik vind dat een gekozen burgemeester een must is. Ik wil zien wat die te bieden heeft. Voor mij ben je een minister die er wezen mag. Ik vind het jammer van de keuze maar ik respecteer hem. Hoeveel politici zijn er al geholpen met een hand boven het hoofd en mogen weer verder modderen. Jij niet! Ik vind deze keer dat veel bezoekers van GS geen strond in hun ogen hebben maar strond tractors. Vergelijk het met een trein. Achja dood is dood heb ik er geen last van. Was het lekker zouteloze klootzakken. Dit is een man met principes! En laat zien, OK niet goed? dan geen geld weg. Ik laat de eer aan mijzelf! Prachtig! Ik zou liever zien dat Balkje oprot en ook Döner. Optieften met die CDA. En ja Zalm mag w.m.b nog blijven. Het is een VVD lul maar wel een fucking goeie econoom die zegt hoe of wat. Die is voor VVD gedachten nog eerlijk en oprecht. Ik begrijp nog een hoop motieven.

Wulfpack | 23-03-05 | 21:27

De Antillen tonen zich solidair met Thom en stappen uit het verenigd koningrijk.

tiswat | 23-03-05 | 21:26

Het kabinet valt niet.

Gelukkig ziet het er naar uit dat Wouter een parlementaire anaalsessie te wachten staat.

rzer0 | 23-03-05 | 21:26

"Schitterend"

BenBack | 23-03-05 | 21:26

Waarom schijnt overigens iedereen te vergeten dat de graaf gewoon een KUTplan had ?!

bwahaha | 23-03-05 | 21:25

corr

"Minister voor Bestuurlijke vernieuwing en Koninkrijksrelaties"

niet dat het een reet uitmaakt

FNV-lidaf | 23-03-05 | 21:23

Wellicht kan de heer Wiegel minister van Bestuurlijke Vernieuwing en Konikrijksrelaties worden. 't is er ook eentje uit de coalitie

FNV-lidaf | 23-03-05 | 21:21

@capt zlogg

nee iemand die in zoveel mogelijk zinnen nog steeds niets zegt/geen mening heeft

paul-_- | 23-03-05 | 21:21

Welja, steek Thom zijn aars maar vol met veren. Dit en dat en zus en zo. Tsjonge jonge, wat heeft hij goed zijn best gedaan.
Alleen jammer dat het niet realistisch was waar hij mee bezig was.

tiswat | 23-03-05 | 21:20

jeeeezus wat een gehier van die JPB. Ziet er niet erg onpartijdig uit, als de MP zou horen moeten zijn.

bwahaha | 23-03-05 | 21:18

zoomaar doen ze het door "de hoofdprijs" :(

paul-_- | 23-03-05 | 21:18

BOEIEND! Net alsof de gemiddelde klootjesvolker ook maar iets kan schelen hoe de burgemeester op het pluche belandt?!

Denk aan onveiligheid, islamextremisme, gezondheidszorg, bejaardenzorg, onderwijs, terreur, en waar maakt ons kneuzenclubje uit 1966 zich druk om: een mannetje/vrouwtje met een gemeenteketting om!
Stelletje bluffers, opstappen, niet opstappen, blaat...

superlutser | 23-03-05 | 21:18

een politicus is iemand die gelooft in zijn eigen ongerijmdheden..

capt zlogg | 23-03-05 | 21:18

zo, opgerot staat netjes. Helaas blijven de andere draaikonten van die partij zitten. Verheug mij nu al op het wao debat!

Che Bruta | 23-03-05 | 21:16

Mooi. Kan D'66 zich nu gaan hard maken waar ze wel voor gekozen zijn? Het onderwijs?

Piet Krediet | 23-03-05 | 21:15

Thom (Thomas Carolus) de Graaf werd op 11 juni 1957 geboren te Amsterdam.Na het behalen van het diploma gymnasium-B studeerde hij Nederlands recht aan de Katholieke Universiteit Nijmegen (doctoraal examen in 1981).

Tijdens zijn studie was hij als assistent en onderzoeker verbonden aan het Centrum voor Parlementaire Geschiedenis te Nijmegen. Van 1981 tot 1985 was hij wetenschappelijk medewerker staatsrecht aan de Faculteit Rechtsgeleerdheid van de Katholieke Universiteit Nijmegen. Vanaf 1985 was hij werkzaam bij het ministerie van Binnenlandse Zaken, directie Politie, tot 1986 als senior beleidsmedewerker, tot 1988 als plaatsvervangend chef van de hoofdafdeling Wetgevingsaangelegenheden, tot 1991 als hoofd van de hoofdafdeling Veiligheidsbeleid en Juridische Zaken en tot 1994 als plaatsvervangend directeur Politie. In 1993-1994 was hij tevens projectleider integraal veiligheidsbeleid.

De heer De Graaf was onder meer duo-raadslid in de gemeente Nijmegen (1978-1979), lid van het dagelijks bestuur en van het hoofdbestuur van D66 (1986-1990) en lid van de gemeenteraad van Leiden (1990-1994).

Hij was van 1994 tot 2003 lid van de Tweede Kamer der Staten- Generaal. In 1997 werd hij fractievoorzitter van D66. Tijdens zijn kamerlidmaatschap was hij onder meer vice-voorzitter van de parlementaire enquêtecommissie opsporingsmethoden (de zgn. IRT-commissie) en voorzitter van de vaste commissie voor Nederlands-Antilliaanse en Arubaanse zaken..

De heer De Graaf was verder plaatsvervangend griffier van de Raad van Beroep/ Ambtenarengerecht te Arnhem, gastdocent aan de School Koninklijke Marechaussee, lid van de veiligheidscommissie KNVB, lid van de Commissie-De Koning inzake staatsrechtelijke vernieuwing en bestuurslid van de Stichting parlementaire geschiedenis.

De heer De Graaf is getrouwd en heeft twee kinderen. In het kabinet Balkenende II is hij vice-premier voor D66.

Nate Grey | 23-03-05 | 21:15

@Prof: ga jij effe verder met je Pim-boeken aflikken.

kalief | 23-03-05 | 21:15

idd, extra journaal, thom treedt dus af (duh) en elk moment JPB op de buis (bah)

bwahaha | 23-03-05 | 21:15

Nederland 2

..zapper | 23-03-05 | 21:14

extra journaal op nederland 2

Bob Sponge | 23-03-05 | 21:14

Welke zender?

Slammer | 23-03-05 | 21:14

Tsja het blijven homo's natuurlijk!

Pannie | 23-03-05 | 21:14

wel weg - niet weg - wel weg ..
Is dat bloemetje nu nog niet kaalgeplukt? Typisch D66-gezwalk.

kalief | 23-03-05 | 21:13

UPDATE 2: Premier Balkenende zal om 21.15 uur met een verklaring komen.
UPDATE 3: D66-leider Dittrich heeft zojuist verklaard dat D66 niet uit het kabinet stapt.

Hellup!!!
Is dit loggen of de radioberichten uittikken???

Dr.D | 23-03-05 | 21:12

Ik geef ze nog een maand of vier, voor de zomervakantie allemaal in de WW.

anti-aanbaklaag | 23-03-05 | 21:12

PVDA/GL/SP nou dan kunnen we gelijk de grenzen open doen voor geitenwollensokken marrokanen die hier een uitkering komen halen

Kloothommel | 23-03-05 | 21:11

Kut @ update 3, jammer, nog niet van balkie af.

sick | 23-03-05 | 21:11

Ik bied me bij deze aan als Staats-secretaris van Integratie.

rzer0 | 23-03-05 | 21:11

/me ziet update 3 en veegt wat zweet van het voorhoofd, en begint weer fijn te vieren dat Thom afgezeikt is :)

bwahaha | 23-03-05 | 21:10

Nou ja... zoals ik al zei maakt t mij niet veel uit WAAROM de PvdA tegenstemde. Ik vind het juist prachtig DAT ze tegenstemde. Anders had de overheid ons weer iets door de strot gedouwd.

Mja... ondertussen lijkt t r niet op dat t kabinet vanavond in elkaar zakt...

Bob Sponge | 23-03-05 | 21:10

@tiswat: Dan is het nu tijd om een GmbH te openen.

BitchSuperSoaker | 23-03-05 | 21:09

Slim gespeeld,geen schoonheidsprijs maar de uitkomst telt.
Zullen we een poll maken?
Moet GS niet als de sodemieter een partijprogramma in elkaar blaffen?

anti-aanbaklaag | 23-03-05 | 21:08

Blijkbaar hebben ze de situatie inmiddels nog een paar keer apart aan Brinkhorst uitgelegd en schijnt het muntje bij hem gevallen te zijn. Eerst riep hij onophoudelijk: "Ik ben solidair"; inmiddels is dit overgegaan in: "Er is geen sprake van aftreden van mijn kant."

Ganglion | 23-03-05 | 21:08

Dittrich verpest het weer voor ons allemaal..

..zapper | 23-03-05 | 21:08

home.hccnet.nl/h.edskes/fortuynd.htm
Thom de Graaf (D66):
Wil je meer puin, stem Pim Fortuyn.
Zijn we Anne Frank vergeten? Hier vlakbij, op loopafstand, staat Het Achterhuis, waar Anne Frank zestig jaar geleden, ondergedoken in erbarmelijke omstandigheden, in haar dagboek schreef en ik citeer (uit haar dagboek): "Ik hoop maar een ding: dat deze haat van voorbijgaande aard zal zijn. Dat de Nederlanders toch zullen laten zien wie zij zijn. Dat zij nu niet en nooit niet wankelen in hun rechtsgevoel. Want dit is onrechtvaardig. Ik zie dat mensen bang zijn en ondergedoken zitten en ik hoop dat dit nooit meer gebeurd." Vanochtend heeft Pim Fortuyn dan eindelijk zijn masker afgeworpen. Nu is duidelijk wat hij wil. Pim Fortuyn wil een land waar mensen met een bepaald geloof, een zekere cultuur, een andere achtergrond gediscrimineerd mogen worden. Hij wil daartoe artikel 1 van onze grondwet schrappen. Het fundament van onze rechtstaat dat de integriteit van iedereen beschermt. Dat wil de lijsttrekker van Leefbaar Nederland afschaffen. Hij weet wat hij wil, wij weten nu waar wij tegen strijden.

Prof | 23-03-05 | 21:08

Nou ja, hoe de volgende regering er ook uitziet, D66 is verleden tijd. CDA en VVD leveren flink in. De PvdA gaat met de meeste zetels een regering vormen.
De vraag is met wie. SP en Groen Links?
De nachtmerrie van (conservatief) rechts is dan in ieder geval een feit.
Persoonlijk hou ik van verandering. Laat hun het maar een keer proberen. Waarom niet.

tiswat | 23-03-05 | 21:08

Alst kabinet valt ben k benieuwd of ze t nog proberen te lijmen... :s

Bob Sponge | 23-03-05 | 21:07

@pannie: als die net zo praat als haar vader dan heeft ze zeker continu een l*l in dr mond.

BitchSuperSoaker | 23-03-05 | 21:06

maakt niet uit, voor wilders zijn verkiezing nu juist gunstig

Kloothommel | 23-03-05 | 21:05

Politiek blijft ook in 2005 stinken.

BitchSuperSoaker | 23-03-05 | 21:05

Ed van Thijn heeft een ontzettend geile dochter trouwens!

Pannie | 23-03-05 | 21:05

@GS: enige vorderingen in de politieke ambities!?

bwahaha | 23-03-05 | 21:04

Zapper heeft een punt. Wilders is indirect buiten spel gezet. Evenals Peter R. de Vries, Jan Nagel en alle andere nieuwe partijen.

Dit riekt naar een akkoord tussen Wiegel en van Thijn.

rzer0 | 23-03-05 | 21:04

JPB verklaart op 21:15 de val van het gehele kabinet ?!

(Wel typisch. In het nieuwe kabinet hebben ze gelijk allemaal hun vette loonsverhoging :/ )

bwahaha | 23-03-05 | 21:03

Maakt niet uit wat er gebeurt ze zorgen goed voor elkaar en je weet het maar nooit mischien is er nog ergens een Lodewijk de Waal die graag minister wilt worden, hij moet nog aan een baantje geholpen worden.

paasei | 23-03-05 | 21:00

@tiswat nog een vlieg in dezelfde klap, Wilders de tijd ontnemen om zich daadwerkelijk te groeperen en voor te bereiden voor verkiezingen.

..zapper | 23-03-05 | 21:00

Ganglion,
De PvdA kan nog niet eens een fiets besturen, laat staan de achterlijkste provincie van Europa.

Bunt | 23-03-05 | 20:59

@ikheetechtnietReinde

Dat snap ik niet helemaal... Waarom is het afschieten van een belachelijk plan gelijk aan het spelen van een rotspelletje? Ik bedoel de PvdA heeft uiteindelijk (al dan niet met correcte intenties) ons behoed voor WEER een rampzalig plan, wat ons anders door de overheid door de strot zou zijn gedouwd.
Ik vind persoonlijk het geblaat van De Graaf en Balkenende een rotspelletje... ze zoeken nooit eens de schuld bij zichzelf.

Bob Sponge | 23-03-05 | 20:59

tiswat hoezo met die 4, 5 zeteltjes van'em ontregelt hij heel de politiek?

Pannie | 23-03-05 | 20:58

Helaas moet ik je gelijk geven Tiswat.
Ik ben een fervent Geert-supporter maar dit is te vroeg. LPF-taferelen moeten voorkomen worden.

Ik denk dat Wiegel het op een akkoord gooit met Bos en Paars 3 komt aan de macht.

rzer0 | 23-03-05 | 20:57

Ik was echt blij dat die Thom zou opstappen. Maar mijn blijdschap dreigt nu goed verziekt te worden. Een val van het kabinet is momenteel het slechtste wat Nederland ooit zou kunnen overkomen! En ja, ik heb het inderdaad over Wilders.

bwahaha | 23-03-05 | 20:57

@Drs-C: Tsja, maar dit keer zal dat niet lang duren. De Polen komen en werken in diverse sectoren voor euro 10,= per uur. Binnenlandse arbeid gaat daardoor concurreren met de buitenlanders en dus moeten de loonkosten in de betreffende sectoren omlaag want anders gaan alle bedrijven in zo'n sector over de kop. Loondaling zal de PvdA niet leuk vinden, en dat gaat wel ik de komende 2 jaar gebeuren, dus krijgen we binnen die partij in ieder geval wel onrust.

BitchSuperSoaker | 23-03-05 | 20:56

Wilders here i come!

Pannie | 23-03-05 | 20:56

Aardige kans dat we binnenkort weer kunnen stemmen. Dan bestaat ook de kans dat Geert Wilders in de kamer komt. Dan kan hij laten zien wat hij waard is.
Aardige kans dat we dan met een jaar weer kunnen gaan stemmen...........

tiswat | 23-03-05 | 20:54

Ik word ziek van de pvda, wat een rot spelletje spelen zij. De boel gewoon een beetje redelijk besturen heeft schijnbaar geen prioriteit voor hun.

ikheetechtnietReinde | 23-03-05 | 20:54

Update 20.51 uur
De vergadering is zojuist geopend en opnieuw geschorst door Tweede Kamer-voorzitter Frans Weisglas. Hij zei dat de vergadering om 21.15 uur weer heropend zal worden en dat premier Balkenende dan met een verklaring zal komen.

michel.c | 23-03-05 | 20:54

Balkenende gaat om 21:15 wat zeggen

www.tweedekamer.nl

blackbirdiscool | 23-03-05 | 20:53

@Kloothommel

Dan krijg je dus weer een regering PvdA/VVD (+D66?)... een combinatie die de vorige keer ook al goed bleek voor een hoop rotzooi :(

Bob Sponge | 23-03-05 | 20:53

Verkiezingen. Politieke moord. Weer verkiezingen. Religieuze moord. Kabinet valt, weer verkiezingen.

Dit land IS een bananenrepubliek.

rzer0 | 23-03-05 | 20:52

Het gespannen bekkie van Woutertje Bos, omringd door grinnikende partijgenootjes, belooft weinig goeds. Wat zijn het toch eigenlijk ook een stelletje infantiele mongeaulen, daar in Den Haag. Het land moet geregeerd worden, stelletje klootzakken!

Ganglion | 23-03-05 | 20:51

Wat maakt het uit wie het land regeert iedereen doet het toch fout :)

Over maandje naar de stembus?

paul-_- | 23-03-05 | 20:50

@ Bob Sponge
Ach..... Puinruimers zijn nooit populair.
Nu ook het stabiliteitspact min of meer afgeschaft is, kan de PvdAchterlijkheid ons land weer financieel in de afgrond storten en iedereen die te lui is om te werken kan weer rustig verder slapen... De uitkering is immers voorlopig weer veilig gesteld door Woutertje Bos en zijn gevaarlijke ideeën.

Drs-C | 23-03-05 | 20:50

@Bunt,
ja idd, is een lieve man, ruim 15 maanden geleden geleden heeft hij me nog een nieuwjaarszoen gegeven, echt een schatje!

fuckje | 23-03-05 | 20:49

@Bob Sponge, zonder de steun van het VVD (lees bankiers en werkgevers van dit alnd) houd geen enkel kabinet het lang vol.
Die draaien gewoon de geld kraan dicht (lees brengen werk en kapitaal over naar het buitenland en nederland wordt weer een klotezooi).

Kloothommel | 23-03-05 | 20:49

Als kabinet valt is dat sowieso gunstig voor de PvdA, en dat is weer ongunstig voor het land...

Unieke Knor | 23-03-05 | 20:48

@Drs-C

Ik ben bang van wel... als het kabinet nu echt valt zie ik het CDA (of de VVD met Wiegel) de PvdA toch echt niet bijbenen. Ik ben ook geen fan van Bos, maar dit kabinet heeft zichzelf gewoon niet populair gemaakt. Het publiek geeft er echt niet om of die maatregelen wel of niet nodig waren.

Bob Sponge | 23-03-05 | 20:46

Fuckje,
Sjakie de Socialist?

Bunt | 23-03-05 | 20:46

Vraag me af of Brinkhorst het wel allemaal begrijpt? Zo snugger is ie nu ook weer niet

Karel kwakbol | 23-03-05 | 20:46

De val van de Graaf...

..zapper | 23-03-05 | 20:44

Zit r dik in ja... en dan kan de PvdA vanuit de opositie weer moord en brand schreeuwen. Some things never change...

Bob Sponge | 23-03-05 | 20:42

Voor de duidelijkheid, als 1 partij uit de regering stapt en de overgebleven partijen er bijvoorbeeld de LPF weer instoppen (of een minderheids kabinet met gedoogsteun van het LPF) gaat het hele circus gewoon door hoor.

In het slechtste geval zitten we straks weer een jaar zonder regering omdat er WEER geen coalitie gevormd kan worden.

Want de PVDA zal echt never nooit niet een regering vormen met GL en de SP omdat hun dan als meeste rechtse partij van die 3 gepositioneerd worden en dat zullen ze nooit doen.

Dus wordt het weer PVDA/CDA of PVDA/VVD en inderdaad D66 als extraatje, PVDA en D66 pro gekozen burgemeester en het hele spel begint weer van voren alleen is er ondertussen massa geld over de balk gesmeten voor onnodige verkiezingen.

Kloothommel | 23-03-05 | 20:42

@ Bod Sponge

Gekker moet het niet worden met Woutertje Bos, geld uitgeven voordat het binnen is, terwijl er nog een enorm begrotingstekort is. Niet te hopen dat die smerige communistische flikker aan de macht komt....

Drs-C | 23-03-05 | 20:42

Als het kabinet valt en de PvdA komt weer in de regering, hebben de marokkaanjes in ieder geval iets te juichen.

Ganglion | 23-03-05 | 20:41

@Bunt,
wij hebben sjakie en die mag blijven!!!

fuckje | 23-03-05 | 20:41

@Bob zuiger: Waarvoor wij over 5 jaar weer 1000 euro voor terug moeten betalen.

BitchSuperSoaker | 23-03-05 | 20:41

Met de PvdA in de regering krijgen we wel allemaal n cadeautje van 200 euro ;)

Zou Wouter Bos geweten hebben dat er verkiezingen aan zaten te komen? :D

Bob Sponge | 23-03-05 | 20:39

weg ermee

ranonkel | 23-03-05 | 20:39

De ene communist die de andere communist de grond in trapt. over 'one down, more to go' gesproken!!! HULDE!!!

De Buschauffeur | 23-03-05 | 20:36

Als D66 nu echt met de PvdAardappel een coalitie gaat vormen dan weten we dat de politiek in dit land dus per definitie ongeloofwaardig is.

BitchSuperSoaker | 23-03-05 | 20:36

als D66 solidair is met De Graaf (zoals het objectieve NOS-journaal net meldt), flikkert dan niet het kabinet in elkaar als De Graaf opstapt?

In dat geval: Daaag Balkie!!

Bob Sponge | 23-03-05 | 20:35

Los van het feit dat het een WAARDELOOS idee was, die gekozen burgemeester, toont het aftreden maar weer eens aan wat een slappe zooi dat D66 is. Doe toch gewoon je werk stelletje eikels! Als we nou eens allemaal met ons werk stoppen als we onze zin niet krijgen!? Bah! Politiek ten top maar weer eens!

auxy | 23-03-05 | 20:34

interessant dat het hier eerder staat dan op nieuws.geenstijl

min6 | 23-03-05 | 20:34

Even terzijde: Fleisch heeft het over de nacht van Van Thijn. Dat is veel te veel eer voor die gedrags- en spraakgestoorde fossiel. Bovendien was even na elven de vergadering afgelopen.

Ganglion | 23-03-05 | 20:34

En dan stapt de rest van D66 ook op, kabinet gevallen, nieuwe verkiezingen, Pvda en D66 samen met wat linkse coalitie een gooi doen naar de macht: let maar op! Mooi politiek één-tweetje!

MijnZus | 23-03-05 | 20:33

Fuckje,
Waarschijnlijk in Groningen.

Bunt | 23-03-05 | 20:33

Haha, ik hoor net dat Brinkhorst en vdLaan solidair zijn met onze krullenbol en dat ruimt lekker op!

Ganglion | 23-03-05 | 20:31

Het staat anders nog niet op jullie prachtige ANP index .NWS.... is het dan wel waar?

Ruler | 23-03-05 | 20:30

Typisch dat van thyn het weer eens op de man speelt in plaats van de democratie te laten werken. Persoonlijke vete uit het verleden, en hij naait nu even terug. Ben geen D66 of PvdA fan, maar deze werkwijze vind ik wel heel erg laag.

BitchSuperSoaker | 23-03-05 | 20:29

oprecht jammer. hij is gefuckt door die klote pvda. beiden niet mijn partij, maar dit kunstje dat kan je niet maken!

jiha | 23-03-05 | 20:29

Hoeveel geld heeft dat nou gekost? Dat afschieten van dat stomme plannetje ?
Die bustour, de media aandacht, en al dat andere shit ?!

bwahaha | 23-03-05 | 20:29

O jee, bij ons gaat de burgemeester pleitte. als ze nou maar niet Thommy vragen.

speromeliora | 23-03-05 | 20:29

De eerste goede actie van de PvdAchterlijkheid in 100 jaar!

De pipo de clown-democratie à la Thom de Graaf naar de prullenmand verwezen!

Drs-C | 23-03-05 | 20:28

Opgerot staat netjes!

projectionist | 23-03-05 | 20:27

@Luke dat zou mooi zijn, dan zijn we van het hele kabinet af!

..zapper | 23-03-05 | 20:27

Overige bewindslieden van D66 zijn solidair met Thom hoor ik net.. Dus Thom is niet de enige waar we van af zijn..

Luke S. | 23-03-05 | 20:26

T'is altijd al een looser geweest.

Karel kwakbol | 23-03-05 | 20:26

Kan de rest er misschien achteraan?
Kan er tenminste weer opgebouwd worden ipv afgebroken.

speromeliora | 23-03-05 | 20:26

Is Thom ergens een burgermeesterspost aangeboden? Wie Weet Waar?

fuckje | 23-03-05 | 20:26

@BH zie het als dat irritante houtje dat altijd in de weg ligt en als je het wegpakt de hele boel laat instorten :).

..zapper | 23-03-05 | 20:25

@Redstar
Ach ja...

Black Haze | 23-03-05 | 20:24

Het is een beginnetje Black Haze

RedStar | 23-03-05 | 20:24

Wat een opluchting, zijn we eindelijk verlost van deze regent number one!

Sm@D | 23-03-05 | 20:23

Ik wacht nog op het opzouten van JP Bakellende, wat interreseert het mij nu dat die marionet opgetyft is

Black Haze | 23-03-05 | 20:23

@xatr0z,
minst aangename? wat dacht je van Rita, de enige minister met Kloten!

fuckje | 23-03-05 | 20:21

Als het goed is, is het debat uitgesteld tot 20.45.. Ben benieuwd...

Luke S. | 23-03-05 | 20:21

'de nacht van Van thijn',
alsof hij het verdiend om een nacht te krijgen...

marteltor | 23-03-05 | 20:21

Het PVDA plannetje om dit kabinet een hak te zetten is gelukt, afgezien van het feit dat De Graaf er wel een overdreven zwaar issue van heeft gemaakt.

Crusher | 23-03-05 | 20:20

jajajippiejippiejee jajajippiejippiejee van je jaja jippie jajajippie jaja jippiejippie jee

RedStar | 23-03-05 | 20:20

@Alex, tis doorgestoken kaart, iek swieeeeer juo!

..zapper | 23-03-05 | 20:20

Thom zn speeltje is afgepakt en nu gaat hij mokken, typisch krullebollengedrag!

fuckje | 23-03-05 | 20:20

One down, 15 to go!

Het was misschien de minst onaangename minister uit het zooitje, maar ik ben blij dat er eentje weg is. Hopelijk volgt Balkenende zelf over een niet al te lange periode.

xatr0z_ | 23-03-05 | 20:19

Eigenlijk bizar, dat als je je zin niet krijgt je dan maar aftreedt..

Alex Kraskramp | 23-03-05 | 20:19

Jeeeeeuh!

..zapper | 23-03-05 | 20:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl