Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Atoomtop explosief begonnen door Zwarte Piet

Dus Rutte opent voor het oog van de hele wereld de superbelangrijke en megagewichtige atoomtop, en dan zit er een of andere Quinsytoïde mafklapper in de zaal die denkt: Fuck it, het is al maart, ik zal eens over Black Pete beginnen. Waarop de MinPres de van hem bekende minzame grijns op het gezicht tovert en zegt: "Zwarte Piet is voor blanken erger dan voor zwarten, want die hebben altijd dagen werk om die schmink van hun toet te krijgen." True story. En demense weer boos natuurlijk. Half Nederland is in staat van beleg voor een paar bobo's, maar de atoomtop staat op scherp vanwege een domme Zwarte Piet-quote. Wat een land.
Wat een land 2: Morgen een optreden voor alle wereldleiders van Nucleaire Topperrr Gerard Joling.
Atoomstop: Geer-geintje ontkracht. Atoomtop toch gewoon saai. Hoewel: deze kerntoppers hebben er de kernkracht nog wél voor. /flauwegrappen

Reaguursels

Inloggen

Ik vraag me af, of er wordt gesproken over een alternatief voor uranium: thorium gesmolten zout reactor. China is daarmee begonnen en heeft afgelopen week nog een versnelling aangekondigd.

www.theguardian.com/world/2014/mar/19/...

Met thorium kan je namelijk afval van uranium (en plutonium) op 'branden', en daar mee de hoeveelheid afval met 99% verminderen en de opslag duur verkorten van +10k naar 300 jaar.

Methylfenidaat | 25-03-14 | 08:10

-weggejorist-

ZuurAppelSap | 24-03-14 | 16:23

Hoe kan je in godsnaam Zwarte Piet en Geert Wilders in verband stellen met de nucleaire veiligheid? Wat een sukkel.

g00f | 24-03-14 | 15:59

"Een security issue because certain groups are aggravated"?

Is dat een bedreiging? Wie is die hoernalist?

SDI | 24-03-14 | 15:53

Wat hebben we toch ook een mietje van de bovenste plank als premier zeg. Sta er gvd toch eens als een vent. Zum kotsen.

Mgr. Denwop | 24-03-14 | 12:05

Zwarte Piet is toch onze manier om te zeggen: "Wij zijn allemaal negers." *geen Jihadvlaggetje zwaaien doet*

Anijsblokje | 24-03-14 | 11:07

Was die knul die via een enorme u-bocht van Garreth Wilders via Al Johnson bij de atoomtop belandde journalist? Ik dacht een GroenLinkslid of zo. De opleidingen journalistiek stellen dus ook abroad geen reet meer voor. Jammer.

LJBrinkhorst | 24-03-14 | 10:48

-weggejorist-

Leasebak | 24-03-14 | 09:18

Je zou toch verwachten dat de kranten de nucleaire summit op de voorpagina zouden zetten, nou nee, de Volkskrant heeft weer een paginagrote stookverhaal over Wilders, kennelijk zijn ze daar nog in opperste staat!

lanexx | 24-03-14 | 08:55

End eeeuh, ai am ferry happy toe tell everiewan dat we hebbe enough prostitutes toe accomoderen de nucliare top end euh we should all be ferry happy wit dat..

Dat accent.. :P

oafc | 24-03-14 | 08:40

Sinterklaas is de re-enactment van een kinderslavenrooftocht, onder leiding van de Moor (afgezant van de sultan). De kindertjes werden land-slaaf, huis-slaaf, seks-slaaf, of sterf-slaaf (janitsaar). Als ze de reis overleefden.

De zweep, de zak, de boot, de kindertjes die een voor een in de arm geknepen worden: het is een slavenmarkt, heh? Dat zien jullie toch? Ondanks dat we het 'feest' kindvriendelijker hebben gemaakt in de loop der tijd?

Dat is toch de achterliggende 'legende': 'kijk maar uit, dalijk moet je mee in de zak'? Dat weet toch iedereen?

De bisschop van Myra kwam kinderen halen. Ten eerste vrijwilligers. Die dachten een carrière te maken in het leger van de sultan, of waren gewoon op zoek naar een korst brood. Dan de 'gratis' slaven: de 'stoute' kindertjes van een stad: de armen, de wezen, de diefjes. Als het maar gratis was. Maar het moest wel door de kwaliteitscontrole heen (zie Zwarte Piet en zijn Boek). Dan de slaven die gekocht werden met peper en noten. En als het quota van de sultan dan nog niet gehaald was: AANWIJZEN maar. Dichter bij, meer richting de balkan, kennen ze het 'sinterklaasfeest' dan ook als krampus: de wrede, demonische KINDERDIEF. Want hier konden we er nog enigszins om lachen, daar werd een op de drie kinderen in slavernij afgevoerd. en.wikipedia.org/wiki/Krampus zie bv upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...

En dan moeten wij nota bene sorry zeggen. 'Sorry, dat de islamitische slavendrijver die talloze westerse kinderen in slavernij afvoerde... zwart is!'? nl.wikipedia.org/wiki/Dev%C5%9Firme

Bert Koning | 24-03-14 | 06:09

ik kon altijd leuk samen werken met zwarte mensen .. had zwarte vrienden ..
Maar na dt gezeik over zwarte piet , ben ik deze groep ook anders gaan bekijken .. MEER negatief ... positief over MINDER .. inderdaad schandalig ..

sparrow | 24-03-14 | 05:00

WTF!!! Een beetje schiften onder de journalisten zou ook geen kwaad kunnen anno 2014!
Papapanzer | 23-03-14 | 22:58 | + 3 -

Het is levensgevaarlijk. Ik hoor weleens van bevriende journalisten dat ze zelf ook verbaasd zijn hoe ver die perskaart je brengt. Ben je jan lul van het lokale sufferdje (of met een slechtgelezen blogje) en sta je opeens op een paar meter van obama in het persvak.
Nauwelijks controle want politici zijn als de dood om 'de media' tegen zich in het harnas te jagen.

******** | 24-03-14 | 04:01

Dat deze top niet over nucleair afval zou gaan was allang duidelijk.
Nu putin niet komt heeft het weinig zin om het over de krim te hebben.
De chinezen trekken al hun eigen plan: beetje zakendoen en eens kijken hoe wij melkpoeder maken.

En dus is de hele bijeenkomst nu al een flop en proberen journalisten uit arre moede maar wat rascisme-quotjes te verzamelen. Daar is immers altijd markt voor.

******** | 24-03-14 | 03:47

Het kan aan mij liggen, maar een vent met een hoodie kreeg van mij geeneens een perskaart. Laat staan dat hij het op een Nuclear Summit over Sinterklaas denkt te moeten hebben.
Meteen zes duitse herders in z'n nek en 50.000 volt er achteraan.

Larry Cook | 24-03-14 | 02:55

Zijn ze zo zwart door een beschadigd DNA na een kernexplosie ofzo... ik snap de link met dat atoomfeest niet zo.

Premier Trutte | 24-03-14 | 01:09

@ZuurAppelSap | 23-03-14 | 19:19
the namster slang bedoel je grappengapper!

herrieschepper | 24-03-14 | 00:25

Voor deze namaak-journalist is Zwarte Piet dus belangrijker dan aanslagen met nucleair afval.
Wat een mongool.

Ars Vivendi | 24-03-14 | 00:25

@the namster | 23-03-14 | 19:52

En hij loopt ook nog met je grap weg.

ZuurAppelSap | 23-03-14 | 19:19

herrieschepper | 24-03-14 | 00:20

WickedWitch | 23-03-14 | 22:55 |
Maak je niet ongerust, ik vereenzelvig je echt niet met degene die die tekst op die site heeft geplempt. Maar ik vond wel dat ik die tekst hier even naar voren moest halen. Als voorbeeld van hoe de ene Gutmensch de andere Gutmensch blindelings vindt. Dat woordje 'oprecht' is hier de brug. Er schijnt een soort universele 'oprechtheid' te bestaan die boven de mensheid zweeft en de goeden met elkaar verbindt, of zo.
Het soort oprechtheid dat niets maar dan ook niets te maken heeft met het rechtvaardigheidsgevoel dat kinderen van nature eigen is, kinderen die het Sinterklaasfeest ondergaan als iets dat volledig in balans ia, kinderen die nog niet blootgesteld zijn aan de terreur van rigide moralistische clubjes.

Schoorsteenveger | 24-03-14 | 00:06

Rutte de racist-roeper wordt nu zelf voor racist uitgemaakt:

*I'm afraid that Dutch PM #Rutte does not even realize how racist his 'black pete' comments are*.
twitter.com/heindehaas/status/4478685...

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 23:59

@WickedWitch | 23-03-14 | 23:32
Nu je uitlegt hoe eenvoudig het voor je was om de journalist te vinden, vind ik het nog knapper van je ;)

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 23:38

kan een triple seven op zestienhoven landen? ik bedoel, zonder het behang van de flats aan het einde van de landingsbaan een brandluchtje te geven?

minimá-armezusvan.. | 23-03-14 | 23:32

Lewis Lewinsky
Geen hulde! Niemand is veilig op het internet. Ik kwam erachter via een FB vriend die had gereageerd op www.facebook.com/TattasBeLike?fref=ts... waarbij hetzelfde fragment werd getoond.

Ik las de reacties; een vriend van de heer Roberson had hem getagd met de zin: This is you right? Een snelle google actie liet zien dat het idd om deze persoon ging. Kind kan de was doen:-)

WickedWitch | 23-03-14 | 23:32

sterker nog republic of gabon is foetsie

minimá-armezusvan.. | 23-03-14 | 23:26

Een 777 zonder callsign zigzagt paniekerig richting Den-Haag/Noordwijk..
Uh-ohhh

Sidderpaal | 23-03-14 | 23:23

die uit gabon is wel heel raar gevlogen. dacht zeker in utrecht te landen.

minimá-armezusvan.. | 23-03-14 | 23:23

@WickedWitch.

Vreemd om te lezen hoe deze man (hij woont kennelijk in Utrecht) zich helemaal heeft vastgebeten in de Zwarte Pieten-discussie. Kennelijk gaat het niet helemaal naar zijn zin want dit schrijft ie in februari jl:

(...)This is a report that i made about the protest that took place in Amsterdam during the Sinterklaas intocht, on November 17th.

m.youtube.com/watch?v=Oz5fzD9U_b8&...

I am preparing to take legal against Joop.nl for writing a false and negative article about my report. After that i will also start court cases against de Telegraaf and AD.nl. My goal is to have them admit that the spread false information and that they apologize, publicly.(...)

Pluspuntje: hij gaat Joop.nl sewen :-)

GnoepGiechel | 23-03-14 | 23:20

@WickedWitch | 23-03-14 | 22:07
Fijn dat je achterhaald hebt dat Kevin P. Roberson de sjoernalist is die van Wilders naar Zwarte Piet naar Nucleaire Gevaren doorenterde binnen de minuut.
Dank! En hulde.

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 23:19

Schiet mij maar in een Kapotje en daar zit de hele wereld naar te kijk OMG

NOS | 23-03-14 | 23:15

WickedWitch | 23-03-14 | 22:49
GnoepGiechel | 23-03-14 | 22:49
't is in ieder geval een weinig diepgaand journalist. En hij houdt zich blijkbaar al maanden bezig met die stomme Zwarte Piet-discussie. Maar blijkbaar belangrijk genoeg om toe te worden gelaten tot een dergelijke persconferentie.
Die vragen van het Jeugdjournaal waren nog beter...

Jimmydepimmy | 23-03-14 | 23:04

Rutte staat vol trots voor volk en vaderland krijgt die een vraag over zwarte piet,das wel genant.

poetsnoet | 23-03-14 | 22:59

WTF!!! Een beetje schiften onder de journalisten zou ook geen kwaad kunnen anno 2014!

Papapanzer | 23-03-14 | 22:58

@GnoepGiechel: kijk eens op zijn FB pagina, ik zie net dat hij een groot fan is van GTST XD

WickedWitch | 23-03-14 | 22:57

@Schoorsteenveger. Ik ben het ook niet met hem eens, ik vind het een oelewapper! Maar ik wist niet of ik zijn naam hier mocht noemen.

WickedWitch | 23-03-14 | 22:55

@nightwish: hij heeft een Nederlandse moeder.
@BenBinnen: www.facebook.com/profile.php?id=13927...

Als je zijn naam googelt zie je meer informatie, zoals zijn youtubekanaal, Linkedin, voor wie hij werkt.

WickedWitch | 23-03-14 | 22:49

Heb nog eens wat nauwkeuriger geluisterd, maar deze journalist heeft toch een opvallend accent. Een echte native English speaker zegt niet Ggggeert maar 'K'eert. Dit is een verdacht mooie 'guh' voor een Amerikaan. Wie is deze vent eigenlijk?

GnoepGiechel | 23-03-14 | 22:49

Hoezo Nederland centrum van de wereld en mega belangrijke top? Duitse, Belgische, Franse en Britse media reppen er met geen woord over tot nu toe...

Sendis | 23-03-14 | 22:46

Iedereen hier mag van mij een blok hout voor de kop hebben, maar dat Rutte niet snapt dat je dit als premier niet kunt maken geeft aan dat hij geen enkele diplomatieke vaardigheden heeft. Los van of de vraag relevant was (nee) had Rutte moeten weten dat je dit anno 2014 op het wereldtoneel en in een diplomatieke functie niet. Meer. Kunt. Maken.

De Goedheid Zelve | 23-03-14 | 22:45

santaclaus is a racist stereotype of white obese people. sue mcdonalds!

minimá-armezusvan.. | 23-03-14 | 22:40

Kevin P. Roberson, amerikaan.
Hoe durft een fukking amerikaan ons uit te maken voor racisten. Probeert ons te beroven van iets wat bij onze cultuur hoort. Ze hebben gvd de hele cultuur vd indianen gesloopt en dan hier komen zeiken op een internationale top.

nightwish | 23-03-14 | 22:32

@WickedWitch | 23-03-14 | 21:39

Je hebt mijn toestemming. Ga je gang.

BenBinnen | 23-03-14 | 22:30

Whoops hangend servertje en touchscreen type foutje..
My bad!!

jeneverneus | 23-03-14 | 22:27

WickedWitch | 23-03-14 | 22:07 |
We lezen:
"De journalist vraagt zich oprecht af hoe de premier nucleaire veiligheid kan garanderen wanneer hij zich selectief uitspreekt tegen sociale misstanden in de Nederlandse maatschappij."
Onzin natuurlijk. Die journalist vraagt zich niets oprecht af, dunkt me. Die journalist wil rotzooi trappen, heeft last van het Syndroom van Quinsy. Het Sinterklaasfeest afschilderen als sociale misstand is van de pot gerukt.

Schoorsteenveger | 23-03-14 | 22:27

Pfff ech zo vermoeiend dat figuur!!

Is het hoogseizoen voor pol. correctheid soms begonen of zo?? Houd eensop stelletje onrealistische dromers!!!

Steeds.maar.weer. dat rassiemuh gezeik te pas en te onpas!!

Ga eens normaal doen met ze alle!!!
Stelletje niksnutten!!!

Aaaaargh!! Wat zijn linksmensen irrantant aan t worden zeg!!!!

jeneverneus | 23-03-14 | 22:16

Pfff ech zo vermoeiend dat figuur!!

Is het hoogseizoen voor pol. correctheid soms begonen of zo?? Houd eensop stelletje onrealistische dromers!!!

Steeds.maar.weer. dat rassiemuh gezeik te pas en te onpas!!

Ga eens normaal doen met ze alle!!!
Stelletje niksnutten!!!

Aaaaargh!! Wat zijn linksmensen irrantant aan t worden zeg!!!!

jeneverneus | 23-03-14 | 22:16

OT
Front National boekt historische zege in aantal Franse steden.
Mooi, dus zeker PVV stemmen, komt ons doel dichterbij: EU uit.

nightwish | 23-03-14 | 22:07

Itzamná | 23-03-14 | 21:25 | + 0 -
Ik haat smurfen

ITEACHYOU | 23-03-14 | 22:03

Interviewer kan zo aan de slag bij Dagblad de VolksVerrader: problemen creeren waar ze niet zijn.

ad melkert | 23-03-14 | 22:02

@Ongeblustekalk | 23-03-14 | 21:47
10 minuten is wel lang genoeg, je hebt er een vijand bij, ik laat me niet wegzetten als jodenhater.
Succes toegewenst.

Ongeblustekalk | 23-03-14 | 21:58

Geen idee waarom ik dubbel te zien ben.
Nog wel een aanvulling over zijn motief: wellicht kreeg deze man nooit cadeautjes van Sinterklaas.

Bo Dreksma | 23-03-14 | 21:56

Is de vragensteller al afgevoerd door de veiligheidsdiensten?

Kritiek leveren op het Sinterklaas feest lijkt me voldoende reden om deze schavuit door hoofdpiet Obama mee te laten nemen naar de USA en hem de rest van zijn leven te folteren met Santa Claus.

Kerst is pas een kutfeest.

Bo Dreksma | 23-03-14 | 21:50

Is de vragensteller al afgevoerd door de veiligheidsdiensten?

Kritiek leveren op het Sinterklaas feest lijkt me voldoende reden om deze schavuit door hoofdpiet Obama mee te laten nemen naar de USA en hem de rest van zijn leven te folteren met Santa Claus.

Kerst is pas een kutfeest.

Bo Dreksma | 23-03-14 | 21:49

Man man man, wat is die Rutte ook een incapabele gast voor een Minister President. Zeggen dat 'ie dagen nodig heeft om de schmink van zijn waffel te krijgen nadat 'ie Zwarte Piet heeft gespeeld. Buiten dat dit een kinderachtige opmerking is zijn het ook nog eens 2 leugens in één zin... meestal doet 'ie ze per stuk. Chapeau. Wat de vraagsteller betreft: die heeft een punt. De wereld zou inderdaad een stuk veiliger zijn zonder zwarte pieten.

De waard zijn gast | 23-03-14 | 21:48

@Itzamná | 23-03-14 | 21:25
Integendeel, ik vind joden een volk dat zich door de eeuwen heen heeft bewezen als een aanvulling op de westerse wereld.

Ik vraag me wel af waarom jij een fanboy bent van ze, maar dat moet je zelf weten.

Infaam van je om mij weg te zetten als jodenhater, onderbouw dat eens?

Ongeblustekalk | 23-03-14 | 21:47

Heb je zes maanden van te voren een perskaart aangevraagd om de nucleaire top in Den Haag bij te wonen, en dan stel je dit soort vragen . Als je of-topic en in het wilde weg vragen mag stellen aan de President, had ik ook zo'n perskaart moeten aanvragen.

readbetweenthelines | 23-03-14 | 21:45

En dan nog dit; waar halen de Quinsy's het vandaan ons te beschuldigen van racisme rond een kinderfeestje

Sterker nog die quinsy discrimineert mij, zwarte piet is wel effe mijn vriend. En ik bepaal zelf wel wie mijn vriend is. Laat hij lekker zijn eigen vriendjes zoeken in plaats die van mij af te pikken.

tweetybird | 23-03-14 | 21:42

Ik weet wie dit is, maar weet niet of ik de link naar zijn FB, Twitter of youtubekanaal mag plaatsen. Het is iig iemand van Nederlands/Amerikaanse afkomst. Als je de hele personferentie kijkt zie je dat iedereen wordt gesommeerd zijn naam uit te spreken. Hij is de enige bij wie dit niet gebeurt. Wellicht werkt hij voor de NOS.

WickedWitch | 23-03-14 | 21:39

En dan nog dit; waar halen de Quinsy's het vandaan ons te beschuldigen van racisme rond een kinderfeestje, terwijl de blanke in elk land waar negers het voor het zeggen hebben consequent wordt bestempelt als "witte" of woorden van gelijke strekking. De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet...

Nederlanddraaitdoor | 23-03-14 | 21:32

Bo Dreksma | 23-03-14 | 20:41 | + 0 -
Zie ze op de Tracker nog steeds over je dorp vliegen:
www.flightradar24.com...

Volgens de leganda zijn de gele vliegtuigen "real time".
Dan moet het daar eens zooitje van jewelst zijn........

the namster | 23-03-14 | 21:26

Ongeblustekalk | 23-03-14 | 21:08 | + 0 -
Dat je een jodenhater bent weten we trouwens zo ook wel hoor.

Hoef je niet zo omheen te draaien.

Itzamná | 23-03-14 | 21:25

Jemig, wat een figuur die vent in het publiek. Er is overal een tijd voor, ga ons land even niet lopen beschamen met interne politieke discussies tijdens een 'vredesoverleg'.

kovariant | 23-03-14 | 21:25

Ik heb ondertussen begrepen dat Rutte effe weg is. Die is de deur op slot aan het gooien bij het hok van wilders en de sleutel aan het weggooien. Want de vvd zal ook niet meer samenwerken met de pvv. Ach ja. Als die maar wel warme nootjes achterlaat.

tweetybird | 23-03-14 | 21:23

Ik schreef al eerder dat het kroegpraatje van Wilders tot hooguit woensdag nog in de MSM voorkomt.

En jawel hoor. Morgen in chocoladeletters: Wilt u meer of minder Zwarte Piet?

Gehgeh.

Itzamná | 23-03-14 | 21:21

Joling IS toch ons massavernietigingswapen?

Kijk maar uit. straks maakt Iran hem na.

tipo | 23-03-14 | 21:20

Gerard Joling op de top-conferentie. Nu weet ik waarom ik naar het buitenland ben gegaan en NOOIT meer terug ga. My God...
Masturwasbeert | 23-03-14 | 21:03 | + 0 -

Welnee joh ,we hebben die wereld leiders in het ootje genomen. Die denken dat ze op de conventie zijn. Maar in het eggie,zijn op het GALA van de TOPPERS. Later over een paar jaar kunnen we nog lachen om de wereldleiders die dachten dat ze op een nucliare conventie waren.
Geweldig toch. Alleen putin was daarom niet uitgenodigd,die waardeert die homo propaganda niet van Onze Goor En Geer.

tweetybird | 23-03-14 | 21:17

wat een schaamte om zulke vragen te vragen/beantwoorden.
kunen ze die mensen niet eerst screenen en ook wat voor vragen er worden gesteld..

uuuu | 23-03-14 | 21:17

Ongeblustekalk | 23-03-14 | 21:08 | + 0 -
Ja, ik vond het zelf ook goed gevonden. Ik zeg altijd maar, als je niet tot de kern doordringt dan hebben we er allemaal niets aan.

Omgeven door een miljoenmiljard mohammedanen zou Israel totaal kansloos moeten zijn. Dat geeft te denken over mohammedanen en hun inventiviteit.
Ach ja, losers, niet alleen daar, ook hier.

Nu wel weer genoeg 'kern', vind je niet? Terug naar de nukes!

Itzamná | 23-03-14 | 21:16

Daar kan ik nou weer om lachen: vrouwen niet welkom en dan laten ze Gerard Joling optreden. Succes Gerard!

Maria.1 | 23-03-14 | 21:13

Uw Verzekeringsadvis | 23-03-14 | 21:07 | + 0 -
Putin zou z'n eigen, voorheen onder de naam Komitet gosoedarstvennoj bezopasnosti bekende informatiedienst, wel een iets betere screening hebben laten doen.

En ter plekke de malloot van dienst hebben laten afknallen voordat hij z'n vraag had kunnen afmaken.

Putin gaat gewoon bier drinken in het Heineken-huis. Dat kan, omdat hij z'n zaakjes op orde heeft.

Itzamná | 23-03-14 | 21:11

tweetybird | 23-03-14 | 20:20 | + 1 -

Nou kost die top 24 miljoen. Terwijl whatapp 99 cent kost. Hadden die wereldleiders niet beter lekker met elkaar kunnen whatsappen. Was toch stukken goedkoper geweest met hetzelfde effect,maar dan voor 99 cent.

Helaas, dat gaat volgens ZuurAppelSap nooit lukken, want ze spreken hun vreemde talen niet goed genoeg (mochten ze die al spreken)....

the namster | 23-03-14 | 21:09

@Itzamná | 23-03-14 | 20:37
Goed dat je tot de kern van de zaak doordringt. Met dat zandbaklandje hebben we door verregaande bemoeienissen en infiltraties nog een appeltje te schillen en dan gaan alle registers los.
Wilders is een zetbaas en samenwerking met het FN is een afleidingsmanoeuvre. Succes met het lachen.

Ongeblustekalk | 23-03-14 | 21:08

@Itzamná | 23-03-14 | 20:58
Hoe zou Poetin reageren op een soortgelijke vraag.
( wijlen Samsom + 1 )

Uw Verzekeringsadvis | 23-03-14 | 21:07

Joling tegen de gasten 'hihi what's that bobbel in joer pants.. a nucleair rocket ? hihi '

(c)ZWITSUL | 23-03-14 | 21:05

@Obstiopaat | 23-03-14 | 20:26: U leest slecht en u legt nogal bijzondere verbanden.

Want stupide vragen stellen op een ongepast moment is heel iets anders dan op verkiesbare politici schieten.
 
Het soort mensen dat dat doet is minstens zo idioot, maar een stuk gevaarlijker. Dáár moet je je mensen opzetten als je Opstelten heet.
 
De mafketel uit dit filmpje is de volgende Quinsytoïde 'actievoerder' die zich hiermee met stip bovenaan de lijstjes van zo ongeveer iedere veiligheidsdienst die we in dit land hebben heeft geplaatst. Het kost minimaal vijf (man)jaar aan opsporingscapaciteit voordat we er zeker van kunnen zijn dat dit gewoon de volgende zeikende loser is die absoluut geen reet voorstelt, maar vijftien minuutjes aandacht wilde.
 
Ik zeg u nogmaals: Dit is een bijzonder irritante, maar verder ongevaarlijke idioot. Als we hier ook nog opsporingscapaciteit aan moeten gaan verspillen (en dat zal nu toch moeten) krijgen we de echt gevaarlijke mafkezen helemaal nooit te pakken.
 
Als het aan mij ligt laten ze het 'onopvallend' gewoon weg als ze deze goof het komende halfjaar (met tien man) door de molen trekken. Dat gaat er tenminste nog een soort van afschrikwekkende werking uit van deze verspilling van tijd en middelen.

pietvanvliet | 23-03-14 | 21:05

Gerard Joling op de top-conferentie. Nu weet ik waarom ik naar het buitenland ben gegaan en NOOIT meer terug ga. My God...

Masturwasbeert | 23-03-14 | 21:03

Nuclear Security Summit, the Hague, the Netherlands.

Agenda:

1. Welcome
2. Introduction on Wilders by host prime-minister Rutte
3. Conference on Wilders
4. International consultations on Wilders
5. Final statement on Wilders.

Rest In Privacy | 23-03-14 | 21:02

Nog aparter; Gerard Joling gaat optreden voor de wereldleiders??? Hebben we nu echt niets beters om ons land muzikaal te presenteren? Poetin komt niet, dus er hoeft niet ook nog een punt gemaakt te worden voor homo's. Gewoon een goede artiest graag, zonder statements of bijbedoelingen....

Nederlanddraaitdoor | 23-03-14 | 21:02

Gaan de Masters of War echt luisteren naar de castraat Joling? Ik heb mijn twijfels.

meneer der meneren | 23-03-14 | 21:02

Maar ja het is wel weer jammer dat er niemand vraagt waarom in deze tijd in 2014 er uberhaupt nog zo'n conventie gehouden moet worden. Atoombommen hadden allang verdwenen horen te zijn in deze wereld. Een vernietigde wereld heeft ten eerste niemand baat bij en daar komt ook nog eens bij dat atoom wapens al een tijdje niet meer het effect hebben als was beoogt. Namelijk afschikking. Met een goede cyber aanval leg je een land veel effectiever plat zonder schade,en heb je er dus veel meer aan. Ze zijn dus in weze enkel nog effectief voor eventuele buitenaardse aanvallen,daar je met een cyber aanval vele malen goedkoper uit bent,en het veel effectiever is om een land te overlopen. Maar ja zo'n vraag komt mischien nog wel.
Maar in weze is de noodzaak van het teveel aan atoomwapens niet meer nodig. Opruimen en weg ermee. Dat zou de inzet moeten zijn. Op wat atoomwapens om de wereld te kunnen verdedigen tegen eventueel iets buitenaards.

tweetybird | 23-03-14 | 21:00

Dat gezever over Zwarte Piet is trouwens wel een mooie illustratie van deze onzinnige summit.

Ik zou geen beter begin weten.
O.k., wijlen Samsom begint te leuteren over het leed dat walvissen is aangedaan door de fall-out van kernexplosies in vredestijd.

Kut, vergeet zo maar het BREAKING NEWS te vertellen, maar Samsom is dus overleden aan de maanziekte. Iets waar hij al jaren aan leed - enfin, dat zal niemand ontgaan zijn.
Toch nog wel snel gegaan eigenlijk.

Itzamná | 23-03-14 | 20:58

the namster | 23-03-14 | 19:52 | + -1 -
Zou je denken? Toevallig kom ik uit Engeland, geboren en getogen, Daarbij voordat ik naar Nederland ben gekomen omdat we hier een branche office opende, moest ik eerst zes maanden me door de Nederlandse taal heen worstelen, door middel van les en thuis studie. Nu stoppen met in aannames denken, want dat is typerend gedrag voor doeners, dus even terug naar je plek, dan mag je zo dadelijk je vinger op steken en de volgende vraag misschien wel stellen.
ZuurAppelSap | 23-03-14 | 19:56 | + -118 -

Nou, dat maakt je dan des te erger.
Een engelsman in een ander land, de autochtone bewoners zit af te zeiken omdat ze in zijn ogen (oren ?) niet goed genoeg de engelse taal beheersen. Arrogantie ten top !!

Rutte neemt in ieder geval nog de moeite om het te doen, de rest van de "wereldleiders" nemen niet eens de moeite en spreken gewoon in hun moerstaal.........

Hoe is je Nederlands ????

the namster | 23-03-14 | 20:55

Wel apart eigenlijk; Als Wilders de aandacht naar zich toetrekt over Marokkanen dan is het boehoehoe, de wereld te klein (door NPO opgezweept). Als een neger tijdens een wereldtop de aandacht naar zich toetrekt over Zwarte Piet..... niets (behalve op GS dan)??!!?? Raar land!

Nederlanddraaitdoor | 23-03-14 | 20:53

Hoe kan dit?
Voor de kust liggen kruisers, er staat luchtafweer geschut, het leger loopt rond, ik kan de stad niet uit want alles is afgesloten, morgen de hele dag 2 f16 in de lucht maar er zit bij een persco een totaal idioot die over "onze" zwarte piet begint op een tientallen miljoenen kostende internationale top. Dit is net zo erg als die lijp bij de begrafenis van Mandela.
Wie is die totaal idioot en kap gvd eens over zwarte piet want ze zijn er toch weer in december al moet ik al die kutkinderen uit mijn buurt zelf zwart blakeren.

nightwish | 23-03-14 | 20:51

Nu wil het geval dat ik zelf ook een neger ben en altijd meedoe als Zwarte Piet tijdens de Sinterklaasoptocht.
Ik ga me dan zwart schminken ja. Kun je je afvragen waarom ik dat doe, maar ik wil gewoon een Echte Zwarte Piet zijn.

Maar weinigen die dat begrijpen.

Itzamná | 23-03-14 | 20:50

Bo Dreksma | 23-03-14 | 20:41

Verdomd, je hebt gelijk. Dan zal het mijn leeftijd wel zijn.

Rest In Privacy | 23-03-14 | 20:48

Tja, de negers ruiken bloed bij policolor Nederland, dus wellicht kunnen ze nu alles aansnijden om hun gelijk te krijgen. Zwarte Piet is fout, Marokkanen zijn geen criminelen, Antillianen mogen vrij reizen binnen het koninkrijk (maar andersom niet) en natuurlijk slavenvergoedingsgeld naast hun uitkering plus anders subsidies. Ze zullen de witmans wel krijgen!

Fopspeen | 23-03-14 | 20:45

Zo heb ik ook nog een aantal vragen: is rapper Hozny al opgepakt? Zijn de jihad vlagdragers en Israël bordjes dragers al aangehouden? Waarom worden vrouwen geweerd als serveerster (terwijl de escorbureau's volgeboekt zijn)?
Maar ik zou het nooit in m'n botte harses halen om deze vragen te stellen tijdens een nucleaire conferentie.

Maria.1 | 23-03-14 | 20:45

Als die flapdrol nou had gezegd "we zijn hier voor de NSS, komt u in december maar terug" Dan was-ie een ware staatsman geweest, althans had-ie een beginnetje gemaakt daar op te lijken

kees1960 | 23-03-14 | 20:45

iemand al gezegd dat Rutte een racist is?
Ik neem aan dat de pvda nu geen enkel voorstel van de vvd meer zal steunen? Owww wacht...

New Quacka | 23-03-14 | 20:44

@Van Duyvenbode | 23-03-14 | 20:28
Zie ze op de Tracker nog steeds over je dorp vliegen:
www.flightradar24.com/52,4.59/10

Overigens vreemd dat in de pers is gemeld dat er vanaf gisteren geen transponder informatie meer zou worden doorgegeven. Merk er weinig van en zie dat de polderbaan een steeds groter mierennest wordt. Transponders van de geparkeerde toestellen geven niet vrij van welk toestel ze zijn maar geven OH (onderhoud) en TD (Technische Dienst) codes af.

Bo Dreksma | 23-03-14 | 20:41

Obama heeft op de rode knop gedrukt in het koffertje toen hij de grap van Rutte hoorde. Dit was het dan. Vaarwel.

tipo | 23-03-14 | 20:41

@WirMachenMusik | 23-03-14 | 20:31
Weet je wat met die rechtse partijen is, het lijkt allemaal erg mooi totdat de alfa-mannetjes het overnemen en er mensen op de boot/trein/klm worden gezet.

Ongeblustekalk | 23-03-14 | 20:40

Misschien wilde Mark wel dat die vraag gesteld zou worden en heeft tie een slechte acteur ingehuurd. Met subsidie uiteraard. De hete adem van de PVV kan rare dingen met je doen.

hero_of_heaven | 23-03-14 | 20:39

Misschien wilde Mark wel dat die vraag gesteld zou worden en heeft tie een slechte acteur ingehuurd. Met subsidie uiteraard. De hete adem van de PVV kan rare dingen met je doen.

hero_of_heaven | 23-03-14 | 20:39

miko | 23-03-14 | 20:33
Mogen we hieruit concluderen dat jij hem niet verstond?
*misschien wordt het tijd dat jij dan je kennis van de Engelse taal eens bijspijkert!*

Obstiopaat | 23-03-14 | 20:39

Dat Zwarte Piet gelul verlegt wel weer de aandacht van die racistische volksmennerij van Wilders.

Allemaal prima. De komende week gaat het over Zwarte Piet, mooi. Die vragensteller zal wel een vermomde PVV-er zijn, LOL.
Betaald door Israel hè, moehaha.

Itzamná | 23-03-14 | 20:37

lanexx | 23-03-14 | 20:28
Ben ik met je eens, maar op een persconferentie (in het westen!) heb je als premier niet de luxe om een vraag af te wijzen.
In Rusland, Afrika, Midden Oosten etc. zou dit wel kunnen maar helaas niet hier.

Obstiopaat | 23-03-14 | 20:34

We staan er weer gekleurd op dankzij een premier die serieus dit soort vragen gaat beantwoorden. God, wat een sukkel.

Tukker69 | 23-03-14 | 20:34

Op een internationale atoomtop opmerken dat er iets discriminerends over NL-Marokkanen gezegd is PLUS ook nog op een betweterig toontje beweren dat een of ander kut-instituutje heeft bepaald dat Black Pete / Zwarte Piet (ergo de Nederlanders) discriminerend zijn.
Hoe -hysterisch- -lastvanslavernijcomplex- wereldvreemd wil je ze hebben?

Sjors_Carlin | 23-03-14 | 20:33

Wot joe sad about?
Sad, ja dat ben ik wel een beetje over je Engels Mark.

miko | 23-03-14 | 20:33

Atoombommen, vuile oorlogen... En zo'n mannetje (die z'n kleine bijdrage moet voorlezen van een papiertje omdat zijn Engels waarschijnlijk nog slechter is dan dat van Rutte) wil zijn ten seconds of fame. Man man man. Wat een wereld.

harry poster | 23-03-14 | 20:32

Ik denk dat ik vanavond mijn schoen zet.

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 20:32

@gedachtespinsel | 23-03-14 | 19:11
Exit in de polls? Hij staat nu op 22, dat is alsnog 7 meer dan nu in de kamer, en als je de weggelopen kamerleden mee telt 9 meer dan hij nu heeft in de kamer. En dit is vlak na zijn uitspraken. Over een paar weken staat hij weer bovenaan. Zeker als het gaat om de EU, want daar heeft het Nederlandse volk nog een appeltje mee te schillen.

Old_Spice | 23-03-14 | 20:32

Of het nou de zwarte pieten discussie, de uitzetting van illegalen of het gedoe met Wilders en Marokkanen is. De uiteindelijke conclusie van het buitenland en de kleurlingen is:

Autochtone nederlanders zijn racisten en moeten de mond worden gesnoerd of de tradities moeten worden afgepakt.

shenkie7 | 23-03-14 | 20:31

OT
Gemeenteraadsverkiezingen in Frankrijk, Le Figaro om 20.03
FORTE POUSSEÉ DU FRONT NATIONAL ET RECUL DE LA GAUCHE.
Grote winst voor Front National en fors verlies voor de Parti Socialiste.
Glunderende FN'ers op TV en van ergernis vertrokken gezichten van sociaaldemocraten op de Franse TV-kanalen.
De Europese partner van de PVV die in de meeste peilingen al de grootste was heeft nu ook op gemeentelijk niveau toegeslagen.
Gefeliciteerd FN.
De partnerpartij van de PVV in Oostenrijk is daar ook al de grootste in de peilingen. En in Zweden groeit de aanhang van Sverigedemokraterna als kool.
Europa wordt eindelijk wakker.

WirMachenMusik | 23-03-14 | 20:31

Ik poets bij deze mijn bumper op voor dit persoon,
godsallejezus wat een figuur.

XaaD666 | 23-03-14 | 20:31

Het houdt maar niet op.

B0rat | 23-03-14 | 20:29

@bakoenin | 23-03-14 | 20:11
Dat is echt gebeurd. Wat een held dat hij daar nooit credits voor heeft gevraagd!

EigenVolkEerst | 23-03-14 | 20:29

Obstiopaat | 23-03-14 | 20:06 |
Rutte had eigenlijk helemaal niet moeten antwoorden op deze vragen. Het is weer het stoken van die lieden in een lachwekkende zwarte pieten discussie dat mij echt de keel uit komt!

lanexx | 23-03-14 | 20:28

Tsjonge, jonge, wat een stilte hier in Den Haag. Geen vliegverkeer, behalve af en toe een AWACS. De stilte buiten is binnenshuis te horen. Van mij mogen ze volgende week weer zo'n top organiseren.

Rest In Privacy | 23-03-14 | 20:28

-weggejorist-

s.nooz68573393 | 23-03-14 | 20:27

Per stoomboot zijn er nu uit effecienty-overwegingen staandaard-aangifte formulieren naar de Antillen verstuurd in grote juten zakken.

tipo | 23-03-14 | 20:27

pietvanvliet | 23-03-14 | 20:20
Probeer die onzin maar eens uit te leggen aan de nabestaanden van degene die in dit graf ligt.
Nee vrind, deze types zijn niet zo onschuldig als ze lijken.
www.begraafplaats.org/index/bp/i/Pim_F...

Obstiopaat | 23-03-14 | 20:26

Wie is die hoodiedrager die daar door onze MP werd afgedroogd? Van welke krant issie?

omanders | 23-03-14 | 20:26

Eindstand:China waarschuwt westerse wereld niet kutten met Rusland .Bedankt eu en obama

hebbuh | 23-03-14 | 20:25

@Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 19:08
"Ja, die zwarten gaan nu echt allemaal atoombommen gooien om Sinterklaas weg te krijgen: Want alle zwarten zijn TERRORISTEN!!!"

Oh ja, de vragensteller is "politiek correct", dus die zwarten mogen terrorist worden, en een atoombom is toch het minimum dat we verdienen. En dat is natuurlijk niet wij/zij-denken.

frank87 | 23-03-14 | 20:24

Die handelsdelegaties zijn wel interessant ... voor 1,5 miljard met China beweert de woordvoerder van Ploumen.

Simon_GS | 23-03-14 | 20:23

Zag ik daar Timmerfrans een traantje wegpinken om zoveel onrecht?

Ongeblustekalk | 23-03-14 | 20:23

Kets22 | 23-03-14 | 20:21

Slam dunk.

Rest In Privacy | 23-03-14 | 20:22

Ik vind dit helemaal hilarisch:

www.nrc.nl/nieuws/2014/03/23/rutte-nuc...

Een beetje veiliger terwijl ze tegelijkertijd aan een nieuwe koude oorlog beginnen haha. Wie kan ze nog serieus nemen ?

Kets22 | 23-03-14 | 20:21

Behalve een welgemeend "Zucht": Zolang dit soort idioten nog denken dat ze op deze manier hun zaak goed doen, zijn ze ongevaarlijk.
 
Bijzonder irritant en tactloos, maar ongevaarlijk.

pietvanvliet | 23-03-14 | 20:20

Dus de nucleaire top is naar aanleiding van de zwarte piet-kwestie.

Rest In Privacy | 23-03-14 | 20:20

Nou kost die top 24 miljoen. Terwijl whatapp 99 cent kost. Hadden die wereldleiders niet beter lekker met elkaar kunnen whatsappen. Was toch stukken goedkoper geweest met hetzelfde effect,maar dan voor 99 cent.

tweetybird | 23-03-14 | 20:20

Aanfluiting dat de minister-president van Nederland zich op het wereldtoneel laat misbruiken door een actievoerder.

De Geus | 23-03-14 | 20:19

Ongelooflijk, alsof je een landelijk overleg beging met een ruzie tussen van Rey en Stassen over een L1 issue!

Einde van de Domheid | 23-03-14 | 20:18

Maar wie is die mafkees dan die die vraagt stelt? Iemand?

hero_of_heaven | 23-03-14 | 20:18

Wie is die clown?

Waar werkt hij voor?

Einde van de Domheid | 23-03-14 | 20:17

Mijn hemel, heeft iemand een middel om mijn tenen weer recht te krijgen???
Wat deed die Quinsy-kloon daar eigenlijk?
Wat willen die zeikers nu eigenlijk? Dat ik negers leuker ga vinden door hun zielige gedram over Soewarte Piet? Het effect van hun gezanik; Eerst boeide mij kleur en afkomst van mensen helemaal niet, en dacht er niet eens bij na. Nu denk ik bij het zien van negers aan dit gezeur, en denk "weer een zeurpiet". Ik neem veel negers niet meer serieus, en begin me zelfs te irriteren aan ze. Is dit het effect dat je voor ogen had, Quinsy???

Nederlanddraaitdoor | 23-03-14 | 20:17

Zo zie je maar hoe ver heen sommige van deze mensen uit het Quincy Gario clubje zijn. Een belangrijk grenzen en rassen overschrijdend thema als nucleaire veiligheid en de Nederlandse inspanning om dit te vlekkeloos te organiseren wordt gewoon door ze misbruikt. Natuurlijk met het idee dat door deze vraag in het Engels te stellen met termen als blackface de internationale pers kan 'meegenieten'.

thp | 23-03-14 | 20:16

God, had die eens bij Poetin moeten doen..........

goldsammy | 23-03-14 | 20:15

Wat debiel. Dat Rutte nog netjes antwoord geeft zeg. Hoe kan iemand zo'n meute "minder marokkanen" roepende gekken vergelijken met mensen die zich zwart schminken voor een familiefeest??
Bij ons thuis op het heilige avondje riepen we nooit "minder negers", integendeel. Hoe meer zwarten hoe beter.
En wat heeft dat met de nucleaire top te maken?

Katbus | 23-03-14 | 20:15

Het is hier heerlijk stil in Den Haag door het vliegverbod.
Zo stil is het hier in geen 60 jaar meer geweest.

Rest In Privacy | 23-03-14 | 20:15

@(c)ZWITSUL | 23-03-14 | 20:09
Geen idee. Ik hoop dat dat nog bekend wordt.

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 20:12

@Slipsnifter | 23-03-14 | 20:06
Een trio met een neger kan behoorlijk uit de hand lopen, sterkte ;)

Ongeblustekalk | 23-03-14 | 20:11

EigenVolkEerst | 23-03-14 | 20:02
Ja daar had ik dan ook visioenen van.
Onze Jan Peter op de brug van een linie schip met scherpe blik starend naar de einder waar een overmacht van Engelse schepen lag te wachten.
Wat nu wat nu... Jan Peter haalde bedachtzaam zijn hand door zijn woeste baard, op naar Chatham! Zie je het voor je?

bakoenin | 23-03-14 | 20:11

Stormageddon | 23-03-14 | 20:07
NOS weigeren, de Vara weigeren, de NRC weigeren, de Volkskrant weigeren. Je houdt er niet zo veel meer over. En Rutger die voor Pownews vraagt of Rutte nog lekker geneukt heeft zo voor deze top schiet ook niet echt op.

spanarchist | 23-03-14 | 20:10

Ik ben niet zo voor Rutte, maar dit deed hij prima.
Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 19:24 | + 11 -

eens, wie was die journalist eigenlijk ?

(c)ZWITSUL | 23-03-14 | 20:09

Stompzinnig sujet, had je geen vraag over waarom Badr en Estelle uit elkaar zijn gegaan?
Draaikolk | 23-03-14 | 19:49 | + 7 -

Ja of over hoe het gaat met silvie meis,of dat minister Rutte weet waar je roy donders huispakken kunt kopen. Of dat er nog mensen naar utopia kijken.
Of patty brard nog een keer van de duikplank springt. En meer van dat soort belangrijke vragen voor de wereldleiders waar ze graag antwoord op willen hebben. Nee krijg je zo'n onnozele onbelangrijke vraag. Waarvoor is zwarte piet zwart. Tsja dat hadden die wereldleiders ook zelf wel kunnen bedenken. Dat antwoord wisten ze zelf ook wel. Ze zijn niet allemaal blind of dom. Hij is zwart. Sjonge sjonge. Nou die top ,de trend is al weer gezet. Een top van zeer hoog nivo.

tweetybird | 23-03-14 | 20:09

@Stormageddon | 23-03-14 | 19:50
Persaccreditatie is dus een mooi woord voor pleepapier.

Ongeblustekalk | 23-03-14 | 20:08

Zelden zo om Rutte kunnen lachen, ook mooi dattie Zimmerfransie nog even de mond snoert.

Steenkolenengels is 1 van onze beste export producten. Maakt geen reet uit of je "paarden neukt". Kan je gewoon NAVO baas mee worden (Joseph Luns).

www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/ar...

Bo Dreksma | 23-03-14 | 20:08

Dit is voor het eerst sinds hele lange tijd dat Mark Rutte weer eens iets helemaal goed doet.

En als je denkt dat roepen om minder Marokkanen qua racistische lading gelijk staat aan een onschuldig karakter uit een kinderfeestje, hoor je thuis in een inrichting.

Ik wil minder beroepsnegers!

Russells Teapot | 23-03-14 | 20:08

Rutte heeft duidelijk ervaring.
Is één keer lekker gepijpt door een zwarte Piet, en moest nog dagen rondlopen met een rode ring van lippenstift, and he was days busy to wash all the stuff off...

King of the Oneliner | 23-03-14 | 20:07

@ITEACHYOU | 23-03-14 | 20:03
Je kunt aanvragen voor persaccreditatie ook weigeren. Gewoon kort achtergrond onderzoekje en alleen "serieuze" media toelaten (contradictio in terminis, ik weet), en geen krakersstencils met een ISSN. Simpel te doen. Veel simpeler dan de Randstad afsluiten.

Stormageddon | 23-03-14 | 20:07

Manmanman, ik ben dat gezeik over zwarte piet zo ontzettend kotsbeu.
En we moeten nog 9 maanden..

Slipsnifter | 23-03-14 | 20:06

@bakoenin

De Geus | 23-03-14 | 20:06

En dat terwijl er toch leiders van overheden aanwezig zijn die meer handigheid met de roede aan de dag leggen dan hele Zwarte Piet.

Kapitein Sjaak Mus | 23-03-14 | 20:06

lanexx | 23-03-14 | 19:59
Als er één beroepsgroep is die zichzelf stelselmatig zwaar overschat dan is het 'de journalistiek'.
*met op een verdienstelijke tweede plaats 'het onderwijs'*

Obstiopaat | 23-03-14 | 20:06

Wat @balkoenin zegt.

De Geus | 23-03-14 | 20:04

@Duifmans | 23-03-14 | 19:17

Nee, willen we meer of minder mensen die zaniken over zwarte piet?

WernerT | 23-03-14 | 20:04

Dit is waarom rechts groeit. Niet omdat Nederland zo slecht is, maar omdat extreem links het racisme VOEDT, niet bestrijdt. Tot de black pete begon, WAS er geen racisme-component in het feest. Die is er nu wel, gemaakt door de groep die vindt dat ze haar bestrijdt.
En ze zijn te achterlijk om het te zien. Je kunt ze wel makkelijk herkennen: bij elke G7 top staan ze met maskers op steden te vernielen, de schatjes.

uberdude | 23-03-14 | 20:03

Stormageddon | 23-03-14 | 19:50 | + 8 -
Ik zal echt niks geks vragen, beloofd. Mag ik nu een accreditatie? ...... Hoe wil je zoiets voorkomen?

ITEACHYOU | 23-03-14 | 20:03

-weggejorist-

ZuurAppelSap | 23-03-14 | 20:03

Morgen in Haren aangifte doen tegen racisme Rutte qua Antilliaanse pieten. Iedereen mag komen.

De Geus | 23-03-14 | 20:03

Fucking brilliant, really.
Ik blijf me er over verbazen hoe Nederlamders zichzelf zo ontzettend voor lul kunnen zetten in de wereld, die Rutte is helemaal van god los dat hij daar op reageert, wat een enorme lampenlul is het toch.

captainobvious | 23-03-14 | 20:03

@bakoenin | 23-03-14 | 19:57
Balkenende vroeg zich ook al af waar de VOC mentaliteit was.

EigenVolkEerst | 23-03-14 | 20:02

ZuurAppelSap | 23-03-14 | 19:56
Gezien je felle reactie heeft 'the namster' waarschijnlijk gelijk.

Obstiopaat | 23-03-14 | 20:02

Deze man had geen antwoord moeten krijgen anders dan 'dat is niet het onderwerp' en 'next question please'.

thp | 23-03-14 | 20:01

LOL! Die Mark, geloof best wel dat je met hem kan lachuuuuh hé Jort?

L.M. | 23-03-14 | 20:00

Wat zit er toch onder dat journalisten volk toch een hoop echt stompzinnige lieden, en die mogen daar zo naar binnen om dit soort achterlijke vragen te stellen, wat een enorme afgang dit!
Rutte heeft het "voorlopig" van zich af gehouden maar Timmermans is er ook nog, en let op, die gaat hier straks een duit in het zakje doen qua gutmensch uithangen!

lanexx | 23-03-14 | 19:59

Rutte is mijn MP niet meer, aldus Anouk in dagblad de blote boze negert.

ITEACHYOU | 23-03-14 | 19:59

En dit zootje ongeregeld moet de wereld een stukje veiliger maken???? Waar is mijn aluhoedje......................

Korsakov syndroom | 23-03-14 | 19:58

Niet slim om erop in te gaan, gewoon negeren die vraag. Je bent nu op de NSS 2014 en dan geen gelul over een kinderfeest.

kw_nl2 | 23-03-14 | 19:58

Stukje cabaret om de boel wat luchtiger te maken. Zuid-Afrika had zijn doventolk, Nederland heeft zijn "kritische journalist".
Ik vond de doventolk grappiger.

spanarchist | 23-03-14 | 19:58

Hoe ver kan een volk degenereren?
Vroeger waren we een wereldmacht, we heersten over de zeven zeeën. In alle uithoeken van deze aardkloot kende men de namen van de Ruyter en Piet Hein. Van Spanjool tot Chinees sidderde de wereld voor die mannen van staal.
In alle oorlogen vochten de geduchte Nederlandse huurlingen mee, en wij zijn de eersten geweest die de Spaanse infanterie hegemonie wisten te doorbreken.
En nu, op een nucleaire top?
Nu mag onze minister president iets zeggen over Zwarte Piet.
Het zal niet lang meer duren tot dat onze invloed beperkt is tot bingo avondjes wereldwijd bij demente bejaarden.

bakoenin | 23-03-14 | 19:57

Volgens mij was dit een journalist van de NOS.

EigenVolkEerst | 23-03-14 | 19:57

@De Geus | 23-03-14 | 19:55

Je bedoelt dat we de Duitsers herdenken en de klaagpieten betreuren?

BenBinnen | 23-03-14 | 19:57

spanarchist | 23-03-14 | 19:46 | + 117 -

Eerlijk is eerlijk, Wilders heeft een buiteling gemaakt maar zijn tegenstanders doen nu hard hun best om hem de verloren zetels weer terug te geven.
Zwarte Piet-vragen op een nucleaire top, welke volbloed idioot verzint zoiets?

Mokkies !!!!

the namster | 23-03-14 | 19:56

Ik krijg die schmink er niet vanaf, wat een repliek , het kost miljoenen en we staan mega voor lul voor de hele wereld en je dan alleen maar richten op de zwarte pieten discussie. Ach ja

ITEACHYOU | 23-03-14 | 19:56

-weggejorist-

ZuurAppelSap | 23-03-14 | 19:56

Wilt u meer of minder geschminkte pieten?
Wilt u meer of minder van die andere pieten?

Krijg toch helemaal de tyfus met je gore lef zwarte piet op de agenda te zetten bij een fucking nucleaire top.

Dima Beeline | 23-03-14 | 19:56

En daarom moeten journalisten goed in de gaten worden gehouden, want het zwakzinnige gehalte is erg hoog. Ik vraag me ook wel eens af waarom journalisten zich mogen voortplanten en wie dit mogelijk maakt. De wereld wordt er geen beter plek van en herinneringen aan WO2 en racisme worden bezoedeld door domme ongevraagde opmerkingen en jankverhalen over slavernij, homo/vrouwenhaat en de vervolging van joden.

Een groot pluspunt van journaille is dat ze goed kunnen zuipen.

Jim Lovell | 23-03-14 | 19:56

Weten ze daar wel dat we op 4 mei hier en daar weer nazisoldaten gaan herdenken?

De Geus | 23-03-14 | 19:55

God hee what the fuck... die zwarte piet malloten worden steeds idioter :-)

LeBlanc | 23-03-14 | 19:54

De top kost 24 miljoen euro en is dat geheel waard.
*zelden zo gelachen*

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 19:53

Niet te zien op het filmpje, deze vervolgrede van Mark Rutte:
"Leeter, wen ai cum hoom, ai'm koing toe biet du sjit out of mai modder, det bitsj neffer hes mai dinner reddie on taaim..."

Sjors_Carlin | 23-03-14 | 19:53

ZuurAppelSap | 23-03-14 | 19:07 | + -911 -
Man Man Man, zijn Engels is net als zijn Carrière, niet om aan te zien en horen.

ZuurAppelSap | 23-03-14 | 19:19 | + 912 -
"wie are on the noekliar seecuritie sumit deebatting the issoes of noeklier sekjoerietie." In Mark zijn slang dan.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hey, ZuurAppelSap, je doet je naam wel eer aan om zo door te zeiken over het engels van Markje.....
Betwijfel ten zeerste of jouw engels beter is.

the namster | 23-03-14 | 19:52

Nu al die wereldleiders toch bijeen zijn, lijkt het me een kleine moeite dat ze nog een paar dagen verder vergaderen om dit belangwekkende thema aan te pakken: het walgelijke misbruik van fantasiewezens zoals Zwarte Piet, de elfjes van de Kerstman (heightism!), de paashaas en Loekie de Leeuw (dierenmishandeling).

simpelman | 23-03-14 | 19:51

Vraagt men zich niet af hoe zo’n demonstrant de o zo zwaar beveiligde NSS binnen komt?

basweetutwel | 23-03-14 | 19:51

loooooooooooooool @ Rutte z'n eindargument...
Die zwarte Piet hadden ze gelijk eruit moeten zetten.

-dvh- | 23-03-14 | 19:51

En nog steeds niets te zien op Parool, Volkskrant en NRC.

Apollo | 23-03-14 | 19:51

Oh God straks gaan ze nog over de nuclear waste van Sinterklaas beginnen ... democratie mensen !

Simon_GS | 23-03-14 | 19:51

Dus. De hele Randstad is in lockdown. Iedereen zonder pasje wordt gecontroleerd, bodyscans en alles. Maar zo'n mafketel met een persaccreditatie komt gewoon binnen en mag idiote en niet-relevante vragen stellen?

Nu ja, dan is het duidelijk. Indien er een aanslag komt de komende dagen, dan komt 'ie niet van buiten de veiligheidsring maar van zo'n actievoerende idioot met een journalistenpasje.

Op zich natuurlijk ook niks nieuws: de Biologische Bakkersbrigade had ook een perspasje toen ze Pim besmeurden. Pauline van Tuyll van Serooskerken was/is ook "journaliste".

Stormageddon | 23-03-14 | 19:50

Soms gun je iemand een instant headshot.

Fijnstoffer | 23-03-14 | 19:50

Perskaart doorknippen en afschminken deze vervelio. Met zijn hoodie.

Canis Spurcus | 23-03-14 | 19:49

Wat een ongelooflijke sukkel die Rutte en nog slecht geinformeerd ook: op Curacao is er een dikke laag zwart nodig om van een yu korsou een zwarte piet te maken. Quincy kom er maar in!

grupstaal | 23-03-14 | 19:49

Stompzinnig sujet, had je geen vraag over waarom Badr en Estelle uit elkaar zijn gegaan?

Draaikolk | 23-03-14 | 19:49

Opdonderen die lui, ga maar in de zandbak lopen janken.
Nou moet Rutte zich niet gaan verontschuldigen!!!!
Zwarte Piet is BLack!! En over 100 jaar nog!

toerbaas | 23-03-14 | 19:49

Ik wor een beetje misselijk van dat zwartfascisme.

spuitje11 | 23-03-14 | 19:49

Die blanke heeft dagen nodig om die sminck van zijn gezicht te verwijder.
En rutte kan het weten want dat is zijn sex fetisch. Hij verkleedt zich stiekem altijd als zwarte piet voor de vrouwtjes van plezier om anoniem te blijven en er extra van te genieten. Vroeger riepen die vrouwtjes altijd daar komt vieze rutte,en nu roepen ze daar is zwarte piet. De man die ons lekkers komt brengen. Het zoet.

tweetybird | 23-03-14 | 19:48

Over 2 dagen is Nederland 50 Miljoen armer en ze zijn geen stap verder gekomen , er wordt namelijk alleen
gepraat en verder niets ondertekend.
Obama heeft bij diverse landen aangeklopt voor deze top alleen Nederland is erin getrapt net als de
koop van de JSF.

Eurotokkie | 23-03-14 | 19:47

Nee, de bom die we binnenkort op Moskou gaan flikkeren heet geen Fat Boy, en ook geen Little Boy maar je raad het al:
Zwarte Piet.

bakoenin | 23-03-14 | 19:47

Eerlijk is eerlijk, Wilders heeft een buiteling gemaakt maar zijn tegenstanders doen nu hard hun best om hem de verloren zetels weer terug te geven.
Zwarte Piet-vragen op een nucleaire top, welke volbloed idioot verzint zoiets?

spanarchist | 23-03-14 | 19:46

Tja en voor dit soort flauwekul is half Nederland op oorlogsniveau beveiligd. Wat een poppenkast.

watazooi | 23-03-14 | 19:45

Lever die perskaart maar in meneer, zolang u journalistiek en uw mening doordrammen door elkaar blijft halen.

TheseDays00 | 23-03-14 | 19:45

Hoe hebben ze die quinsy mafkees door de security gekregen ?

Gary Gunstone | 23-03-14 | 19:44

Sodemieter op met dat gekloot, zou Wilders toch gelijk hebben?

wim de goede | 23-03-14 | 19:44

Het is godverdegodver 23 maart... krijgen we dat gezeik nu al en nu alweer? Was deze non-discussie nog niet klaar dan? Misplaatst minderwaardigheidsgevoel en algehele psychose van een kleine minderheidsgroep is geen racisme!!!

Sjors_Carlin | 23-03-14 | 19:43

Probeer me voor te stellen dat ik voor even minpres Rutte ben. Ik ben geprepareerd voor alle mogelijke vragen. Ze kunnen me niet verrassen met vragen over de top of desnoods over De Krim. En vervolgens komt er iemand die een "verslaggever" die een vergelijking maakt over de reactie op Wilders opmerkingen en die van zwarte Piet (in combinatie met Security???). Bizar. Volgende keer schaffen we de presconf. ook af.

Hypno2050 | 23-03-14 | 19:43

Rutte en Wilders komen allebei uit hetzelfde VVD nest, zo blijkt. Wat een klunzige opmerking zeg.

Remy Martin Louis 13 | 23-03-14 | 19:43

@spanarchist | 23-03-14 | 19:36
Elke debiel kan een perskaart krijgen, welk onzinnig medium je ook vertegenwoordigt.

Jim Lovell | 23-03-14 | 19:42

Ik wil minder! minder! minder! Zwarte Piet-haters. Dan maar een racist.

spanarchist | 23-03-14 | 19:42

Desmoulins | 23-03-14 | 19:29 |
Hoevaak krijgt een buitenlandse journalist nu de kans om Rutte deze vraag te stellen. Niet zo huilen. Hij kreeg de vraag, gaf antwoord en maakte zich wederom compleet belachelijk. Dat is onze minister-president.

kicktherabbit | 23-03-14 | 19:41

Oh nee!
Nou zijn niet alleen alle rif-apen, maar ook nog alle nikkers over de zeik.

kibbesoeb | 23-03-14 | 19:41

Mind = BLOWN

tripledutch | 23-03-14 | 19:41

Bij goed gebruik van kernwapens barst het van de Zwarte Pieten in de getroffen gebieden.

bakoenin | 23-03-14 | 19:41

Dat ze die journalist dat blaartrekkende verhaal laten afmaken, en dat Rutte er vervolgens ook nog commentaar op geeft. Waar is de regie? Kansloze vertoning.

Krakatu | 23-03-14 | 19:40

Deze zeikerd is nu precies degene welke Geert Wilders bedoelde met 'minder'.
*joh, rot op naar Marokko*

Obstiopaat | 23-03-14 | 19:40

Heeft iemand trouwens de naam en achtergrond van deze droeftoeter?

BenBinnen | 23-03-14 | 19:40

@duitse herder | 23-03-14 | 19:38
Het leek mij een Marokkaan uit Denemarken. Wel eens van dat land gehoord?

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 19:39

En de eerste die nu nog slordig omgaat met nucleaire shit die krijg de Zwarte Piet.

bakoenin | 23-03-14 | 19:39

"Mister Rutte, did you ever have sex with a woman?"

VanBukkem | 23-03-14 | 19:38

De linkse kerk hoor ik vaak zeveren over aanzien in het buitenland wat betreft uitspraken van Wilders. Nou linkse kerk, ik ben benieuwd of dit dezelfde afkeuring oplevert.

BenBinnen | 23-03-14 | 19:38

welke beroepswerkloze was dat ?

duitse herder | 23-03-14 | 19:38

Maar goed dat ze al die wegen hebben afgezet, om te voorkomen dat al die nakomelingen van slaven de boel komen bestormen!

Schoorsteenveger | 23-03-14 | 19:37

Ja en dat terwijl de journalist eigenlijk in gebrekkig engels vroeg aan pinnokio wat doet u met zwarte poet van criminelen. Waarop rutte trots had kunnen zeggen dat laten wij door officieren van justitie wit poetsen en terug geven,en als ze klaar zijn maken wij die officier van justitie staatsecretaris. Zo lossen wij in nederland dat probleem op. Jammer dat u niet doorvraagt hoe wij het criminele marokanen probleem oplossen,want dat is nog een veel mooier verhaal.

tweetybird | 23-03-14 | 19:37

@deoudererijperevrouw | 23-03-14 | 19:31
Hier ook. Heb al een halfuur de slappe lach.
*NL spreekt een woordje mee*

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 19:37

minder 'minder minder minder' graag....

gedachtespinsel | 23-03-14 | 19:37

Welk medium heeft deze eikel eigenlijk afgevaardigd, of mag iedereen die zich journalist noemt direkt naar binnen om de meest stompzinnige vragen te stellen?

spanarchist | 23-03-14 | 19:36

En zo leert ook de rest van de wereld Rutte met zijn brede grijns kennen, afvragend waarom iemand ooit op het idee is gekomen om op die lamlul met het IQ van een dropstaaf en het inlevingsvermogen van een bakfiets te stemmen... totdat ze de oppositie zien, dan wordt ineens heel veel duidelijk.

Nintex | 23-03-14 | 19:36

Kunnen ze die Zwarte Piet zo langzamerhand niet eens nuken? Ow wacht.

bakoenin | 23-03-14 | 19:36

Wad doe joe zink ubout ze peeshees? Are not his eers toe long?

hfakker | 23-03-14 | 19:35

*For Putin for instance would it be very difficult to put off the stuff of his face*.

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 19:35

Rutte heeft gelijk. Voor het eerst Zwarte Piet gespeeld vorig jaar en na een week kon had ik m'n oren nog niet schoon!

Rest In Privacy | 23-03-14 | 19:35

Krullebol is verbaal met waxinelichtjes gooien... Waarom wordt hij niet 3 jaar in het PieterbaanCentrum opgenomen?

Crak-ho | 23-03-14 | 19:34

Ja, als je een keer begint met bukken voor dit soort mensen, dan komt er nooit een eind aan het sinterklaas spelen.

Jan Passant mk2 | 23-03-14 | 19:34

boasatlas | 23-03-14 | 19:31 | + 0 -

Misschien kan de first Pete van de VS dienaangaande nog een duit in het zakje van Sinterklaas doen...

eerstneukendanpraten | 23-03-14 | 19:34

De komende dagen krijgen wel veel van die hoge zwarte/blanke pieten een negerzoen, of een negerinzoen, kan ook nog.
Of doen ze bij de escortservices niet aan zoenen?

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 23-03-14 | 19:34

Putin heeft groot gelijk dat hij er niet bij is. In Rusland hebben ze ook cartoons en ballenbakken.

BenBinnen | 23-03-14 | 19:34

-weggejorist-

ZuurAppelSap | 23-03-14 | 19:34

Wilt u meer of minder zeurnegerts.... Minder minder minder. Oke, maar hoe gaan we dat regelen?

Maximus Cesar | 23-03-14 | 19:34

Die zogenaamde journalist is een enorme lul. Hangt daar niet de journalist uit, maar de moralist. Hele smerige truuk om de uitspraken vanRutte gelijk te willen leggen aan de uitspraken van Wilders. Rutte struikelt over zijn woorden, omdat hij te gretig wil antwoorden. Maar het is duidelijk wat hij denkt.

Schoorsteenveger | 23-03-14 | 19:33

Van mij mogen we best stoppen met Sinterklaas. Maar dan moeten we ook mogen stoppen met Sinterklaas spelen voor al die buitenlanders. Als die mensen allemaal zo'n probleem hebben met Nederland, wat doen ze in vredesnaam hier.

VincentTheSaint | 23-03-14 | 19:33

Aandachtsschandknaap

Tobi | 23-03-14 | 19:33

-weggejorist-

Henk P | 23-03-14 | 19:33

Waarom begon die lichtgetinte meneer niet over de vraag of het in een beschaafd land als Nederland wel of niet te verdedigen is dat het gemeentebestuur van een grote stad, met de verantwoordelijk wethouder voorop, willens en wetens jonge meisjes van hun vrijheid berooft door hen op de bovenverdieping van een moskee op te sluiten om daar de koran uit het hoofd te leren?

eerstneukendanpraten | 23-03-14 | 19:32

Ik dacht echt dat ik naar een lange aflevering van LuckyTV aan het kijken was.
Maar die gast is bloedserieus. Wat een land.

leo de pejo | 23-03-14 | 19:32

Ha ha ha, ik kom niet meer bij, hilarisch gewoon!

deoudererijperevrouw | 23-03-14 | 19:31

Waar Putin vorige week De Krim annexeerde, als ware het Hitler met Oostenrijk in 1938, is het zwarte piet issue natuurlijk een veel zwaarwegender onderwerp in de internationale politiek.

boasatlas | 23-03-14 | 19:31

Zeg dat het niet waar is.
Altijd als je denkt dat het niet gekker kan, gebeurt er zoiets.
Sodemieter op.

de honden blaffen... | 23-03-14 | 19:31

Wie heeft dat tuig hier toch binnen gelaten...... dat gezeik mag voor mij best wat minder.

VincentTheSaint | 23-03-14 | 19:31

Je zou dat stuk ellende toch de zaal uit schoppen...
Met de dag wordt het steeds erger hier.

Desmoulins | 23-03-14 | 19:30

Ik hoor toch echt een verpakte bedreiging. "Security issues", "you are aggravating certain groups".
Dus wat dit personage zegt is dat de veiligheid in het geding is omdat de Zwarte Piet-haters eigenlijk een stelletje agressievelingen zijn die geweld zullen gebruiken als ze hun zin niet krijgen?
En waarom krijgt zo´n oetlul de kans zo´n idiote vraag te stellen? Waar is al dat GoedVolk dat zich zo druk maakt om hoe Nederland overkomt in het buitenland nu?

spanarchist | 23-03-14 | 19:30

@Duifmans | 23-03-14 | 19:17

Minder minder minder!

BenBinnen | 23-03-14 | 19:29

Ik snap ook wel dat voor een buitenstaander dat hele Sinterklaasfeest nogal raar lijkt. Net als wij andere feesten in het buitenland raar vinden. Kwestie van tradities, cultuur en gewenning.

Ik heb zwarte piet nooit als racistisch gezien, ook een neger heb ik nooit als zwarte piet gezien.

Wij vinden het bijvoorbeeld raar dat de gevangenispopulatie in de VS vooral uit zwarten bestaat, dat een zwarte voor dezelfde misdaad een hogere straf krijgt als een blanke.

Je zou kunnen zeggen dat wij het zwart zijn vieren die paar weken in het jaar. En inderdaad, wij moeten die schmink er weer afhalen, anderen kunnen gewoon andere kleren aantrekken en klaar zijn ze.

Meeroever | 23-03-14 | 19:29

@kicktherabbit | 23-03-14 | 19:21

Tijdens een atoomtop kunnen we al die beroepsslachtoffers en racismeroepers ook nog eens te woord gaan staan.
Jij bent niet helemaal lekker.
Wat een gejank, wat een land.

Desmoulins | 23-03-14 | 19:29

@Maria.1 | 23-03-14 | 19:27

Als ik ergens een Zwarte Pieten paspoort kan bestellen, kan dat er ook nog wel bij.

BenBinnen | 23-03-14 | 19:28

Duizenden militairen, politie, tanks en wapens, en de eerste de beste idioot mag gewoon naar binnen.. hahahaha.. wat een blunder en farce daar in Den Haag ! Zwarte Piet... moehahaha.
Enfin, we blijven een landje in de marge. Misschien wel beter zo.

070 | 23-03-14 | 19:28

Die NSS-top is nu al geslaagd.

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 19:28

Laten we asjeblieft een andere keer een internationale top over Geert Wilders en zwarte Piet organiseren. Deze top gaat over nucleair afval.

VanBukkem | 23-03-14 | 19:28

@Francis Urquhart | 23-03-14 | 19:13
Doe die ook maar.

Godsammekraken | 23-03-14 | 19:27

Ik zit in een identiteitscrisis; zijn we nou racisten, Marokkanen of zwarte Pieten?

Maria.1 | 23-03-14 | 19:27

Ok, klaar, geen zwarte piet meer. jammer Sinterklaas, u moet het komend jaar alleen doen. Aangezien die negers niet meer mee willen werken kunt u beter met een oude kernonderzeeër komen,maakt niet uit als ie wat lekt, ze doen het altijd en dat het noordzeekanaal dan wat verkankert van de uranium is bijzaak, daar hebben we het over vergeten te hebben want ons 200 miljoen kostende 2 daagse top is omgeturnd tot Negro security summit.

Tsjernodebiel | 23-03-14 | 19:26

Lekker gesteld met de beveiliging ook als zo'n gestoorde blijkbaar gewoon binnen wordt gelaten.

Nilfisk | 23-03-14 | 19:26

Journalistentijd gebruiken voor het ventileren van je politieke mening over totaal niet relevante zaken.
Vervolgens gaan klagen over racisme als hij nooit meer een accreditatie krijgt.

domheid regeert | 23-03-14 | 19:24

Ik ben niet zo voor Rutte, maar dit deed hij prima.

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 19:24

-weggejorist-

irma zonderboezem | 23-03-14 | 19:24

Rutte heeft die mafketel van een nep journalist een goede antwoord gegeven: Black Pete is Black. And so be it.

En wie dat niet leuk vindt, de koffers pakken en doe de groetjes aan de kamelen. Doei.

Wonderful-Life | 23-03-14 | 19:24

Gelukkig, dit punt is aan de orde gekomen. Geen nucleaire veiligheid zonder dat Zwarte Piet is aangepakt. {/cynisme]

Eigenlijk is dit gesprekje wel een heersend item voor een film als Borat :-D

malang | 23-03-14 | 19:23

Wat is dat voor een malloot om deze atoomtop als podium te gebruiken om de discussie over zwarte piet aan te zwengelen?

Plosh | 23-03-14 | 19:22

Wat een trieste discussie weer. Ja, het kwam er ietwat rottig uit bij Rutte. Wat hij had moeten zeggen is dat er inderdaad jaarlijks een handjevol mensen met een minderwaardigheidscomplex een kinderfeest kapen om hun statement te maken en dat het merendeel van de mensen tot op de Antillen aan toe er geen enkel probleem mee heeft. Als er iets onschuldig is, is het een team van helpers dat een kinderfeest op een nette manier verzorgd met toevallig een blanke, beetje sullige man als leiding.

Al dat soort lui als Quincy Gario zijn net zo verslaafd aan het ophitsen en de aandacht als Wilders, omdat ze niet geslaagd zijn als journalist/schrijver/dichter/amateurfilosoof en ontdekt hebben dat ze hiermee makkelijk een podium krijgen. Maar nu is het Zwarte Piet, straks zijn het de moorkoppen. Het diepgewortelde minderwaardigheidscomplex (hetgeen ik betreur, iedereen van goede wil is gelijkwaardig m.i.) wat deze mensen herbergen kan zich in vele vormen manifesteren.

www.rijnmond.nl/sites/default/files/im...

AdmiraalAckbar | 23-03-14 | 19:22

Ik ben van mijn stoel gevallen. Kan iemand mij helpen please?

Ikbeneenzelfbouwer | 23-03-14 | 19:22

Tjsa Zwarte Piet vinden ze vreselijk, maar het verminken van geslachtsdelen van kleine kinderen vinden ze natuurlijk hartstikke mooi. Rare maatschappij leven wij in.

Kosmos | 23-03-14 | 19:21

Nu weten wij ook eens hoe die Italianen zich al die tijd gevoeld hebben. Wat een idioot weer en dat is dan onze leider.

kicktherabbit | 23-03-14 | 19:21

Bedoelde die vragensteller nu criminele Zwarte Pieten?

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 19:21

Maar alsof iemand die persconferentie ook echt kijkt...

Tommygunner | 23-03-14 | 19:21

Helemaal goed van Rutte!! Gewoon in het steenkolenengels aan die Amerikaan uitleggen dat Black Pete voor blanken nog veel erger is omdat die naderhand schmink van hun gezicht moeten poeten.

fietskettingslot | 23-03-14 | 19:21

PVDA sluit VVD uit, maar niet heus.

Apollo | 23-03-14 | 19:21

As when black homosexuals give each other a facial, they have to brush that sticky white stuff of their faces for days, which I can only say here because of the absence of mister Putin, joe weet nog.

Kaltsnautzige | 23-03-14 | 19:20

Geweldige reactie van Rutte. Ik zou bijna weer op hem gaan stemmen ;-)

Zaniker | 23-03-14 | 19:20

Dit gaat echt helemaal nergens meer over...

Nilfisk | 23-03-14 | 19:20

En dat moet dan morgen de hoofdpiet van de wereld te woord staan. Wat een treurigheid.

brutus68 | 23-03-14 | 19:19

-weggejorist-

ZuurAppelSap | 23-03-14 | 19:19

Ben geen VVD-stemmer maar prima weerwoord Rutte!

meneer Q | 23-03-14 | 19:19

Wat zijn toch een sneue mensen in dit land.

Mesmer | 23-03-14 | 19:18

"Old tradition" is dat nou een eufemisme of een pleonasme Markie?

Prof. Pim Pam Pet | 23-03-14 | 19:18

Horen we zometeen op de top alle nederlanders scanderen: "We zijn allemaal Zwarte Piet".

Dat zou ons wel weer even profileren op wereldniveau.

Man man man.

BenBinnen | 23-03-14 | 19:17

Dus ook maar minder Zwarte Piet ?

elevator | 23-03-14 | 19:17

Mooi, alle witte NL"rs zijn dus rascist, next

newray | 23-03-14 | 19:17

Wat een treurpijp!
Willen we dit jaar meer, of minder gezeik over zwarte Piet?

Duifmans | 23-03-14 | 19:17

Laten we toch stoppen met aldie onzin. Iedere regeringsleider terug naar zijn/haar land en morgen gewoon aan het werk met normale filedruk.

Pimp my Voortuin | 23-03-14 | 19:17

Die laatste zin had niet gehoeven en was een beetje balkenendesque.

Bluebook | 23-03-14 | 19:17

wow!
wut?
ffs!!
omg!
really people?
really?

BasBr | 23-03-14 | 19:17

zwarte piet zijn*

*mompelt iets over vroeg naar bed gaan*

krankenhaus | 23-03-14 | 19:16

Our great leader has spoken:
"The stuff off my face"

r04drunn3r | 23-03-14 | 19:16

Een goede atoombom is wel DE oplossing voor dat zwarte pieten gedoe...

RechtsBuiten | 23-03-14 | 19:16

Rutte is echt briljant! Geweldig gecounterd! It is black Pete, not green Pete... Beter gaat het vandaag niet meer worden.

baruch goldsilberman | 23-03-14 | 19:16

Schitterend, we gaan allemaal deaud door nucleaire boefjes, nee hoor de issue is Zwarte Piet en Gurt, gelukkig maar.

Uw Verzekeringsadvis | 23-03-14 | 19:16

Zeg gewoon dat je alleen vragen over de NSS beantwoord en klaar.

Moslims zijn chill | 23-03-14 | 19:15

Schandalig dat je je gastheer zo in het beklaagdenbankje zet!

Maria.1 | 23-03-14 | 19:14

-weggejorist-

noerg | 23-03-14 | 19:14

-weggejorist-

van Coudenburgh | 23-03-14 | 19:14

Nederland is het meest racistische land ter wereld. Ze hebben daar Black Pete.

Zet dat maar in de kranten in de buitenlanden.

Dan stopt de immigratie en komt de vrijwillige remigratie op gang.

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 19:14

Pas maar op, straks roepen die mafketels nog dat wij allemaal zwarte piet.

krankenhaus | 23-03-14 | 19:13

je bedoelt alle boeroepnegers aan de ketting, godsammekraken…

Francis Urquhart | 23-03-14 | 19:13

Daar komt weer 'n nieuwe tocht aan naar de dokwerker... tjonge tjonge wat 'n droeftoeter!

meneer Q | 23-03-14 | 19:13

Wat een aandachtshoer, zijn 15 minutes of fame proberen te halen over de rug van duizenden paashazen.

Harry Turtle | 23-03-14 | 19:13

De enige juiste reactie daar van Mark Rutte is deze: "We are on a Nuclear Security Summit, debating the issues of Nuclear Security and preferably of disarmament of nuclear weapons. If there are questions regarding the topic at hand I will gladly answer them, but for now I will have to encourage you to ask those questions at an appropriate place and time. Thank you."

In mijn ideale wereld dan he.

zaadschieter | 23-03-14 | 19:12

We hadden nauwelijks racisme in Nederland maar ik denk dat we een opleving mogen verwachten met lieden zoals deze meneer.

Godsammekraken | 23-03-14 | 19:12

Het is een kernwapentop en DIT is waar we over gaan miepen? Man, staat die zuiger even voor lul.

Adversary | 23-03-14 | 19:12

Als je niets nuttigs te vragen hebt, kom dan niet. Blijf gewoon lekker thuis. Beroepsjankers hebben wij hier al genoeg.

NiceGuysFinishLast | 23-03-14 | 19:11

Gekke is wel dat wij wel MEER zwarte mensen willen zolang zij maar Piet heten.... raar eigenlijk!

pim achtertuin | 23-03-14 | 19:11

Gaat nergens over, Wilders is exit in de polls, ZP is ook al weggejorist. Volgens mij had de betreffende vragenstellert even moeten kijken of hij wel op juiste Summit zat.

gedachtespinsel | 23-03-14 | 19:11

Rutte lost het prima op. Donder toch op met dat gezeik.

De Slimmerick | 23-03-14 | 19:10

Wat ? We gaan het over Zwarte Piet hebben ? En daar moeten we voor in de file staan, en mogen ze aan onze roomblanke Hollandse slavinnen zitten ? Bah ! Weg ermee !

poeszje | 23-03-14 | 19:10

G7 haalt Krim van agenda en zet Black Pete erop.

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 19:10

Wat een enorm gezeik natuurlijk, maar wel lekker dat dit hier even op het bord gelegd wordt.
Tot zover de sympathie voor dergelijke onderwerpen van de kant van Rutte lijkt mij.

Tommygunner | 23-03-14 | 19:09

Niets mis met een hard werkende neger. Blanken werken ook.

ElMatadero | 23-03-14 | 19:09

Heel Nederland on lock down en zo'n malloot laten ze binnen?

keEschkkKachel | 23-03-14 | 19:09

Is dat een vraag of een toespraak? Fidel Castro kan er een puntje aan zuigen.

Godsammekraken | 23-03-14 | 19:09

Zo moe word ik van die mensen..

madakantognie?! | 23-03-14 | 19:08

Volgens de vragensteller verergert Zwarte Piet de onveiligheidsproblematiek.

Koekoek!

Lewis Lewinsky | 23-03-14 | 19:08

Tenenkrommend!!

Kosmos | 23-03-14 | 19:08

-weggejorist-

ZuurAppelSap | 23-03-14 | 19:07

zielig ventje.
hoe haal je het in je hoofd om daar te gaan staan miepen??

--sql error-- | 23-03-14 | 19:07

Is dit de Zwarte Piet discussie van 2014 of zijn we al voor 2015 begonnen?

Godsammekraken | 23-03-14 | 19:07

Alle beroepsnegers aan de ketting!

Godsammekraken | 23-03-14 | 19:06

Beginnen we nu alweer met die discussie? Ik dacht dat de pepernoten er altijd vroeg waren...

NajeauwBlajeauw | 23-03-14 | 19:06

-weggejorist-

ZuurAppelSap | 23-03-14 | 19:05

Eindelijk de wereld veiliger, toch?

gedachtespinsel | 23-03-14 | 19:05

Morgen maar pepernoten meenemen om het goed te maken Rutte!

Welles! Nietes! | 23-03-14 | 19:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl