Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte: 'Nou vooruit. Een beetje minder Wilders dan'

hetisuitgreet.jpg Het terras van het Catshuis, 2012. Jochies waren het nog, maar ambitieuze jochies. Het mocht toen niet zo zijn. En nu ook niet meer. Alle partijbonzen, alle columnisten, alle hoofdredacties en alle gebruikelijke verdachten (met 'verdachten' bedoelen we niet alleen Marokkanen, voordat wij het weer gedaan hebben - red.) namen openlijk en hysterisch afstand van de zwatelende ziel Wilders. Dus moest Mark Rutte zich ook uitspreken, want de booswoede over de domme quote van het schimmige mannetje in een duistere kroeg steeg tot galactische proporties en demense in het land rekenen op hem als premier van alle Nederlanders. Maar MinPres Mark snapt: meer aandacht geven, is Geert nog groter maken. Dus koos hij in de gedaante van VVD partijleider Rutte voor de volgende droge quote: "Zolang dit de opvattingen van de PVV zijn, werken we niet samen met deze partij." Subtiel, helder, en nu zachtjes afvoeren door de zijdeur van het toneel die gekke Greet. Maar helaas, daar is GroenLinks tuinkabouter Van Ojik, die met SP en PvdA EEN DEBAT wil over GreetGate. Oh, oh, oh, ontzettende oelewappers. LOL: Grappenmaker Greet: "Het ies een hetze!"

Reaguursels

Inloggen

Iedereen die al tien jaar lang met de dood bedreigd wordt vanuit een bepaalde bevolkingsgroep, ziet er liever een paar gaan dan komen.

agram | 22-03-14 | 10:46

Als ie nou gezegd had "minder finnen".
Anyway...
Ik ben het gewoon met hem eens. Minder marrokanen wordt NL beter van. Is gewoon de harde waarheid.

Jammer voor de "goeie marokkanen". Pech voor hen. Soms is het klote om een minderheid te zijn. Maar zie het gewoon als een uitdaging! Je wordt er allemaar sterker van! Use the mocro flava.

Gakkelaar | 21-03-14 | 20:48

De vraag is of Wilders wel wil/kan/gaat doen waar de PVV-stemmer boos of bang voor is. Kan de PVV niet zonder Wilders verder?

kloopindeslootjijook | 21-03-14 | 18:41

The Cradle | 21-03-14 | 13:31
Fantastisch stuk!

Boy Cot | 21-03-14 | 15:39

Het merendeel van de Nederlanders zal het best wel met Geert eens zijn. Er zijn altijd wel idioten die, wat voor ellende ze ook van Marokkanen ondervinden, altijd de schuld aan Nederland en de Nederlanders zullen blijven geven. Deze hetze tegen Geert en zijn PVV zal onverminderd doorgaan tot aan de Europese verkiezingen. Het zal telkenmale tot in de treure worden uitgemolken door en bij p&w, dwwdd,tan en de linkse pers. Het miezerige mannetje zal telkenmale ook in de 2e kamer van doen horen.

Boy Cot | 21-03-14 | 15:30

The Cradle | 21-03-14 | 13:31 | + 4 -

+700

the namster | 21-03-14 | 14:23

andjing | 21-03-14 | 10:46 | + 710 -

".... Trouwens mijn stem zal altijd naar PVV gaan om de EU tegen te werken..."

Ik ben met U.....

the namster | 21-03-14 | 13:57

van Oeffelen | 21-03-14 | 09:40 | + 721 -

".... De linkse kerk heeft een probleem, namelijk het weggevaagd worden door het electoraat. Dus en ergo moet er lawaai komen en een boogy man verbaal worden gelyncht.
Geen weldenkend mens wil meer bontkraagjes en rotzooi, angst bij ouderen en vullis van dat gajes. Wie dat wel wil heeft zelf een probleem waaraan hij of zij dan behandelt dient te worden.
De reactie op de kroegpraat van de gestylde limburger hebben een hypocriet-gehalte dat het zijns gelijke nog moet tegenkomen.
Wie heeft die rotzooitrappende mocros eigenlijk binnengehaald ? Waarom moeten we met zijn allen weg blijven kijken om de schande uit het nog niet zo verre verleden recht te zetten ? Als ouders hun kinderen niet in de hand hebben en de boel laten versloffen moeten die eveneens worden aangepakt. Die vergeelde mantra van de eindeloze knuffeldood die van een bepaald type linksmens (veelal randstad met weinig inhoud)keer op keer wordt ingezet is te gek voor woorden, schadelijk en slecht voor Nederland.
De Nederlander wil van nature de boel bij elkaar houden maar als daar keer op keer misbruik van wordt gemaakt door hardleerse en incompatibele mensen moet er snoeihard worden ingegrepen omdat het anders helemaal fout gaat. Oorzaak en gevolg moeten wel zuiver worden gescheiden en niet zoals De wereld fukt door beweert altijd de schuld zijn van ome Geert. Dat is wel verdomde makkelijk...."

Ook juist !!!

the namster | 21-03-14 | 13:36

-weggejorist-

Jairo7342 | 21-03-14 | 13:32

Wat een schamele vertoning de afgelopen dagen in de media. Waar zelfs de NOS (!) de mond gesnoerd hield en geen statement maakte, is het "onafhankelijke" RTL Nieuws ver over de schreef gegaan door wel met een statement te komen dat Wilders nu echt een stap te ver is gegaan (??). Als nieuwszender moet u uw muil korven en simpelweg verslag doen. Laat onze freunden van de NOS maar het (rood)gekleurde onderbuikverslag doen, zijn we gewend.
Maar dan ook nog aan tafel gaan zitten bij onze Late Night talkshowhost HumHertogh Tan en je vuil spuien met de NSB trekjes hebbende Peter R -kan weer Wilders gebashed worden- De Vries en de narcistische dictator Pecholt, een potje te gaan zitten janken is helemaal alle schaamte voorbij. Onderbuikgevoel; blijkbaar komt het nu de buik uit via de slokdarm hun droevige huilie huilie mondjes uit met een nucleair vernietigende stankdamp als gevolg. Wat een nare mannetjes.
Wat hebben ze te melden? Niets! Het feit dat Greet een andere mening is toegedaan en kiest voor een andere aanpak om de Marokkanen problematiek weer aan de kaak te stellen, is voor deze ubermenschen reden genoeg om er een GIGArel van te maken. Daar hebben ze lang op moeten wachten. Eindelijk mochten ze. Ze stonden al geruime tijd in de startblokken om Greet af te fakkelen. Lekker verhaal, vrijheid van meningsuiting. Het enige dat we hiervan leren is dat iedereen z'n bek moet houden als je een andere mening hebt dan de in dure, geen Marokkaan tellende, blanke wijk-wonende, zogenaamd correcte elite van dit land. Wee je gebeente als je opkomt voor mensen die hun straat, buurt, wijk, dorp, stad of zelfs gemeente willen/hebben verlaten omdat er teveel Marokkanen wonen die de hele samenleving daar ontwrichten. Nee, liever je kop in het zand en opkomen voor dat tuigh en niets, maar dan ook niets doen om de problemen op te lossen. Sterker, het wordt alleen maar erger. Daar zou de discussie om moeten gaan! Maar goed, het scoort natuurlijk lekker. Als we met z'n allen gaan roeptoeteren dat Wilders gevaarlijk is, dan zullen veel mensen daar intrappen en simsalabim... weer stemmen erbij. Demonisering in de puurste zin van het woord. We weten allemaal hoe dat kan aflopen.

www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archie...

Greet of wie dan ook moet kunnen zeggen dat de maat vol is met de muitende, rovende, straatterroriserende, uitkeringsplukkende, abonnement op de gevangenis hebbende, crimineel draaideurende medemensen. Als deze groep was oververtegenwoordigd door Belgen (ofzo) en Greet zou daar hetzelfde over zeggen, dan hoor je al deze blaaskakkende, zelfingenomen, politiek correcte, voorbeeldige Nederlanders-hatende koorknaapjes niet. Een schande.
Na jarenlang geindoctrineerd te zijn door de linkse publieke omroepen had ik van RTL Nieuws verwacht het eerlijke en onafhankelijke geluid te laten horen. Wij, demense, vormen dan zelf wel een eigen mening. Nu wordt wederom een mening opgelegd door, ik noem het maar commercieel links. Kim Jong-un kan nog wat leren van de methodes van deze zogenaamde democratie, een farce!
Gelukkig had RTL ook Ebru Umar uitgenodigd. Tenminste 1 andersdenkende aan de tafel (tegen 4 man!!!) Wat een verademing! Een Nederlandse vrouw van Turkse afkomst, die in 2006 van 2 Marokkanen een vuistslag in het gezicht cadeau kreeg. Weet waar ze over praat zou je zeggen. Wat zette zij haar tafelgenoten te kakken zeg! Peter -liep R-ood aan- De Vries viel van verbijstering zowat van zijn stoel. Hoe haalt iemand het zich in haar hoofd om anders te denken dan de-hele- wereld-draait-om- Peter R de Vries??!! Ook Piet Klein begon te stamelen en te draaien. Pecholt nam wat gas terug. Prachtig om te zien, sterke vrouw.
Ik ben voorstander van politici die roepen: Minder Polen, minder Europa, minder regels voor ondernemers, minder moskeeen, minder ambassadeurs, "Dat gaan we regelen!!".
Bent u voorstander van de gevestigde -wolven in schaapskleren- politieke partijen die van alles roepen en het tegenovergestelde doen (verdrag van Lissabon, dus meer Europa, zo ongeveer alles wat VVD en PvdA in het verkiezingsprogramma hadden staan etc.) stem dan vooral niet op Greet!

The Cradle | 21-03-14 | 13:31

Mortimerrr | 21-03-14 | 09:18 | + 772 -

".... Het artikel zegt "booswoede". Gespeelde booswoede dan wel door de media die mensen tegen Geert Wilders aan het op stoken zijn.
.
Want de uitspraken van Wilders over het uitzetten van criminele Marokkanen staan in het programma en heeft Wilders al talloze malen gedaan en veel mensen zijn het daarmee eens.
.
De media hebben al vanaf de oprichting geprobeerd de PVV kapot te maken en nu zagen ze hun kan schoon met hun gespeelde "booswoede". Ze hebben nu hun "excuus" gevonden.
.
De PVV zegt minder criminele Marokkanen en word voor die uitspraak veroordeeld door de media.
.
De VVD zegt minder Antillianen en word niet veroordeeld voor die uitspraak.
.
www.youtube.com...
.
De PvdA zegt minder Oost-Europeanen en word niet door de media veroordeelt voor de uitspraak.
.
www.at5.nl...
.
We zien weer hetzelfde liedje wat ook bij Pim Fortuyn is gespeeld.
.
De boodschapper word aangevallen en gedemoniseerd door de media maar daardoor verdwijnen natuurlijk niet de problemen die de boodschapper benoemt eb waardoor de boodschapper zo groot is geworden.
.
Wilders is nog de enige die echt iets tegen de massa immigratie wil doen en hij staat ook de sluipende islamisatie van Nederland in de weg.
.
Mocht Wilders verdwijnen dan heeft de Islam vrijspel in Nederland want de media zijn "islam vriendelijk" en daar hoeft de Islam geen tegenstand van te verwachtten.
.
Het meest trieste vind ik persoonlijk nog dat mensen die de PVV steunen bang zijn geworden voor de media en daardoor zich tegen de PVV keren. Niet omdat ze het oneens zijn met de PVV maar uit angst gedemoniseerd te worden door de media.
.
Dat geeft tevens aan hoe krachtig de media is en hoe die media voor een groot deel bepaalt wat politiek correct is en wat niet politiek correct is en wat hun agenda is......"

JUIST !!!

the namster | 21-03-14 | 13:20

captainobvious | 21-03-14 | 08:56 | + -785 -

"..... Het schorem wat nog bewust op deze man stemt, is te dom om uit twee ogen tegelijk te kijken....."

Dus een groot deel van de nederlanders zijn dus schorem ????
Mmmm, bijna gelijk aan Greet z'n uitspraak........

the namster | 21-03-14 | 13:06

Bovendien, wat heeft Wilders aan zo'n samenwerking met een toekomstige onberekenbare splinterpartij die niet met de tijd mee durft te gaan. Minder, minder, minder VVD is waar Rutte voor gaat, zal Wilders geen huilie, huilie, huilie om doen!

TuuT | 21-03-14 | 12:50

Zolang volksverlakker en sluimereurofiel Rutte leider is van de VVD werken wij niet samen met deze partij!

VanBukkem | 21-03-14 | 12:46

de honden blaffen... | 21-03-14 | 09:47 |

Moet ik dat nu plussen of minnen??

Skunk57 | 21-03-14 | 12:18

Als je nu naar Peggold of andere 'goed volk' en zichzelf op de borst kloppende neo-verzetsmenschen luistert; het is allemaal hetzelfde onvoldragen 'intellectualisme' en een verwrongen rationalisme gestoeld op niets anders dan intuïtie en emotie.
Consequent voorbijgaan aan de reden waarom er een groep is die minder Marokkanen wil en blijven hangen in de uitgesleten groef van de verheven moraliteit.
Doodsaai.
Ze krijgen er alleen een hoge bloeddruk van, een rooie kop en schuim op de bek.
Dat heeft nog nooit iets opgelost.

Causa Sui | 21-03-14 | 12:07

Moest je D66 zien in de toespraak van Pechthold op de NOS de dag van de verkiezingen.
Zag je op het laatste moment een donker getinte van rechts in het beeld geduwd worden en ook van links.
Niet alleen blanke studenten, maar ook donker getint erop. Want Pechthold gaat nu ook voor de getinte afvallers van de pvda.
Jammer dat GEENSTIJL.NL dit fragment nog niet gepost heeft.

ET007 | 21-03-14 | 12:07

Wilders roept niet op tot haat en discriminatie.
Degene die Wilders het liefst weg willen hebben wel.
Zelfs doodsbedreigingen komen aan op adres van Wilders.
Rede te meer om Wilders te blijven stemmen.

ET007 | 21-03-14 | 12:01

Rutte heeft niet door dat hij premier is van Nederland. Hij waant zich premier van Marokkanenland.

Lewis Lewinsky | 21-03-14 | 11:47

"Zolang dit de opvattingen van de PVV zijn, werken we niet samen met deze partij."
-
De beloftes van Rutte kennende kan dat morgen dus weer heel anders zijn.

Moi | 21-03-14 | 11:44

Rutte wil dus meer Marokkanen in Nederland. Duidelijk.

Lewis Lewinsky | 21-03-14 | 11:40

@Republiek | 21-03-14 | 10:58
Als ik jou nou dhimmi noem, voel jij je dan ook heel erg geroepen om een serieus antwoord te geven?

Pierre Tombal | 21-03-14 | 11:38

Sta niet achter de uitspraak, maar heb wel een beetje met geert te doen. Het was gewoon onhandig, en deze shitstorm heeft ie nou ook weer niet verdiend....

petros666 | 21-03-14 | 11:37

De Engelsen of Fransen zullen ons nu van de EU moeten verlossen. Toch wel een grote gemiste kans dit.

Delaware | 21-03-14 | 11:34

Heel politiek correct Nederland, inclusief de grootste krant met een incorrect verleden, verandert in een hysterisch kakelend kippenhok. In plaats van dat er een discussie losbarst over de échte oorzaak van de problemen: het multiculturele feest dat voor een enorme, blijvende overlast zorgt en dagelijks het openbare leven in onze steden verkankert.

De statistieken - en trouwens ook gewoon de dagelijkse ervaringen van honderdduizenden burgers - tonen steeds weer aan dat er een oververtegenwoordiging is van Marokkanen in de misdaad en Marokkanen in de uitkeringsindustrie.

De boodschapper die dit al jaren tegen de politiek correcte stroom in, durft te benoemen met gevaar voor eigen leven, krijgt alle stront over zich heen.

Dat boodschapper Wilders deze boodschap op een botte en horkerige manier brengt, is jammer. Het zorgt er in elk geval voor dat ik persoonlijk regelmatig een ongemakkelijk gevoel krijg als Geert weer eens los gaat in de media. En het zorgt er vooral voor, dat de aandacht van de échte problemen wordt weggetrokken omdat het eenpersoons blaasorkest van Wilders teveel herrie en valse noten maakt.

Dat neemt niet weg, dat boodschapper Wilders in veel van wat ie zegt, wél gelijk heeft. En dat ie dingen benoemt die een groeiend aantal burgers dwars zitten.

Nogmaals: het is niet verbazingwekkend, dat de PVV de Marokkanen als Kop van Jut gebruikt; het is nu eenmaal een bevolkingsgroep met bovenmatig veel foute leden, die bovenmatig veel ellende veroorzaken. Oók voor die Marokkanen zelf. Blijkt nu maar weer eens.

"Jamaar discriminazi! Jamaar hele groep wegzetten! Jamaar Goebbels en 'Wollt ihr den totalen Krieg!"

Okee. Er wordt hier een hele groep weggezet. Maar dat hebben wij correcte Nederlanders zowel tijdens als tot zeventig jaar na de Tweede Wereldoorlog ook met de Duitsers gedaan. Nu we toch aan het Godwinnen zijn. Duitsers waren fout. Allemaal. Allemaal vergassers, sadisten en massamoordenaars. Allemaal met een lange leren jas en een manke poot. En van het wegzetten van een heel volk, daar deed - en doet - niemand moeilijk over.

Laat politiek correct Nederland de hysterie die ze nu genereert, maar eens loslaten op de onderwerpen die dat écht verdienen en die een urgentie hebben die zo groot is als een hersentumor van het formaat van een voetbal: de multiculturele catastrofe en de daarmee gepaard gaande islamisering van dit ooit zo mooie en fijne land.

Peter Emile | 21-03-14 | 11:33

Waar zijn de verhalen over het straat tuig dat dagelijks oude vrouwtjes beroofd, of jongeren van hun ketting beroofd om hun nek of hun mobieltje afstaan onder bedreiging van een mes.De inbraken, de groeperingen die in Haagse wijken collectief inbreken en de ouders van dat gespuis de jongeren zelfs indekken. Laat ze verdorie daar eens een avondje mee vullen op tv, dat Marokkaanse straat tuig!
En nog niet te spreken over de loverboy`s die autochtone Nederlandse meisjes versieren en achter een raam zetten, naar hun vrouwen hoef je niet te wijzen. En intimideren van Nederlandse vrouwen met alle bewoordingen en intimidaties die er bij horen. Ik walg hier ondertussen van foto`s van mensen met twee paspoorten en gebruiken ze wanneer het je uitkomt nu voel je je Nederlander en morgen is er weer wat anders en trek je Marokkaanse paspoort en ben je ineens marokaan.Pak jullie jongeren aan en zeg niet wat ze op straat doen is een taak van de politie!!
En niet te vergeten die haatimaam die verteld dat wij ongelovige honden zijn als Nederlanders we zouden daar eens aangifte tegen moeten doen.WALGELIJK!!!

Maco3key | 21-03-14 | 11:33

Als je ze gisteren ook weer zag zitten bij dat VARA programma, man man man. Een uur lang om de hete breij heen lullen. Ophitsers zijn het. Wie zo ostentatief voorbij gaat aan de realiteit zit er alleen maar om het volk te verlakken en zichzelf te verheffen. Vooral het probleem niet benoemen, maar wijzen op de boodschapper. Op de rand van criminaliteit zat dit stelletje openlijk samen te zweren om iemand politiek en maatschappelijk kalt te stellen.

van Oeffelen | 21-03-14 | 11:33

Mag je wel nog zeggen;
minder, minder, minder criminaliteit
minder, minder, minder moord en doodslag
minder, minder, minder bedreiging
minder, minder, minder Jodenhaat
minder, minder, minder homohaat
minder, minder, minder berovingen
minder, minder, minder eerwraak
minder, minder, minder zinloos geweld
minder, minder, minder oproepen tot geweld

Dan komt het toch uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer!

Of geldt alleen voor ons;
minder, minder, minder vrijheid op meningsuiting
minder, minder, minder veiligheid
minder, minder, minder etc etc etc

TuuT | 21-03-14 | 11:30

hoevenpe | 21-03-14 | 11:17 | + 0 -

Ik vrees dat je gelijk hebt.

Republiek | 21-03-14 | 11:29

@Republiek | 21-03-14 | 10:58

Vieze vuile racist! Hoe durf je "een probleem met sommige Nederlanders" uit te leggen als "problemen met Marokkanen"...

ox | 21-03-14 | 11:29

@Republiek  | 21-03-14 | 10:58 | + 0 
Ik ben bang dat veel mensen het echt niet kan schelen 'hoe' ze weg gaan, als ze maar weg zijn. Vergelijkbaar inderdaad met hoe Nederland het 70 jaar geleden ook wel 'best' vond dat bepaalde groepen verdwenen... In zoverre moeten we niet denken dat we nu opeens zo anders zijn dan toen...

hoevenpe | 21-03-14 | 11:17

Als wij goed luisteren naar de oude gevestigde politieke partijen, dan zijn de sociale uitgaven te hoog opgelopen , toch geeft men hier de vergrijzing de schuld van .

of men in de jaren 70 niet wist dat hij/zij die toen leefde ook de leeftijd van 65 of hoger kon bereiken !!, dit laat echter zien dat de binnen gehaalde verrijking een aanslag heeft gepleegd op onze sociale voorzieningen waar de ouderen van nu de rekening gepresenteerd krijgt .

dus wat is er mis aan de vraag van Wilders?, minder criminelen , minder uitkeringstrekkers ect ect , kan alleen maar ten goede komen voor hen die een leven lang gestort hebben in de sociale kast(cq pot) , die nodig is voor de oude dag of chronische ziek zijn

andjing | 21-03-14 | 11:17

weer horen wij hoe democratisch , onze oude regenten partijen zijn !!!, ieder die hun beleid van de afgelopen tientallen decennia afkeurt word buitengesloten in en binnen hun democratie!!.

in plaats dat zij de tegenstemmer op hun beleid serieus neemt , en iets aan de problemen probeert te gaan doen .

En ja die problemen zijn er al tientallen jaren , hun verrijking heeft niet gewerkt en zal naar aller waarschijnlijkheid nooit werken , 80% van die verrijking zal aan een uitkering blijven gewoon omdat zij niet willen integreren nog assimileren , zo heeft hun heilig boek hen dat bevolen , en zo zal het blijven gaan .

willen wij onze sociale voorzieningen af laten breken stem dan op deze gevestigde elitaire partijen .

andjing | 21-03-14 | 11:15

Minder marokkanen.
In 1969 was bij verdrag al bepaald dat NL daar recht op had. En de marokkaanse immigrant ook VERPLICHT toe was.

Het wervingsverdrag was ondertekend door de ex-NSB-er(!) Luns. Frappant detail in die kwestie.
www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archie...
Aan dat wervingsverdrag ging niks democratisch aan vooraf. De NL'se bevolking werd gewoon gefuckt! Het werd gewoon gesloten tussen elitaire politici uit beide landen. Er ging geen referendum oid aan vooraf.

In het verdrag was bepaald dat als de Marokkaanse immigrant zijn werk ophield, hij dan weer moest vertrekken naar Marokko.
Artikel 20 lid 1 van het verdrag: ".. Bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst zal de werknemer Nederland verlaten,.."
mijnwetten.nl/overeenkomst-tussen-het-...

Hoe dat afliep weten we. Contractbreuk dus. Marokkanen vertikten weg te gaan. Geen werk? En marokkaanse immigrant? Ga weg dan! Dat is wat het verdrag vertelde. Maar de marokkanen hadden scheit aan het verdrag. En anno 2014 ook scheit aan NL-ers, en onze samenleving als geheel. Getuige de criminaliteitscijfers.
Nu roept Wilders 'Willen we meer of minder'.
Het publiek roept 'minder'.
Sorry, maar het feit DAT het publiek dat roept, hebben al die marokkanen toch echt te danken aan zichzelf.

Als jij mij op m'n duim slaat met een hamer, waarna ik vervolgens het uitgil van de pijn, ga je me dan ook verwijten dat ik niet zo hard moet schreeuwen??

gaffelbaard | 21-03-14 | 11:08

Alle maatschappelijke veranderingen zijn het gevolg geweest van het overreageren door een van de strijdende partijen en de Franse en Russische revolutie zijn goede voorbeelden; de keizer rep. de tsaar waren niet zo slecht als ze afgeschilderd werden en de revolutionairen bleken bij nader inzicht massa-moordenaars te zijn.
Wilders heeft helaas en onnodig te hard ingezet maar zijn tegenstanders maken ons nu wijs dat we eigenlijk blij zouden moeten zijn met al die positieve Marokkanen.
Het wachten is op de partij die gaat roepen dat we er nog meer moeten gaan binnenhalen.

andjing | 21-03-14 | 11:06

@Rob Banks | 21-03-14 | 10:53
Wij vinden het vreemd dat je in een democratie partijen mag uitsluiten omdat je het er niet mee eens bent.

BigusDickus | 21-03-14 | 11:05

Ok Alle PVV adepten op GS: Wat als Geert straks baas van Nederland is. Dan worden de problemen met Marokkanen opgelost?

Republiek | 21-03-14 | 10:58

@perspoppetje neukerT

|

“Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben door een samenloop van omstandigheden een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen.

Dat is de Ground Zero van het integratiedebat geworden. Maar met de islam heeft het geen bal te maken. Hoe geloviger hoe minder last je van ze hebt. Die filmpjes op sites als GeenStijl, met dat bloedirritante gedrag. Ik wilde het gewoon meemaken. Nu weet ik het. Dat triomfalisme bij die jongens, de wetenschap dat ze zich onaantastbaar voelen, en dat ook zijn. Dat gaat door merg en been. (…) Het tast het zelfvertrouwen van de politie aan, het zelfvertrouwen van Nederland.”

|

Die laatste vier woorden... allesomvattend!

ox | 21-03-14 | 10:57

Ja het is politiek, en ja er moet eindelijk wat opgelost worden, maar toch vind ik 't vreemd dat jullie dit allemaal verdedigen.

Rob Banks | 21-03-14 | 10:53

-weggejorist-
KannieWaarZijn | 21-03-14 | 09:25 | + 7 -
Waarom weggesjorst?
Mag ik geen aangifte doen dat we worden uitgescholden voor tokkie,schaap, schorum? En dat ik een ppver ben in hart en nieren?

KannieWaarZijn | 21-03-14 | 10:49

-weggejorist-

de heer S.T.Ijlloos | 21-03-14 | 10:49

malin | 21-03-14 | 10:23 | + 1 -
Volledig eens. De onoverkomelijke cultuurverschillen gelden wat mij betreft voor de groep, niet het individu. Het individu dat zich aanpast aan de lokale cultuur wordt door andere mensen uit die groep teruggefloten omdat het niet strookt met de eigen cultuur. In mijn ogen bizar. Het nadeel van deze hele discussie en dat deel van de uitspraak van Wilders is dat dit individu (wijnbar-marokkaan) nu wellicht weer meer binding krijgt met de totale groep Marokkanen, dus ook die malloten. Zonde.

Hendrikus van Amstel | 21-03-14 | 10:47

Wilders zegt het, dus is het populistische onzin
Omdat de “onfatsoenlijke” Wilders ze verkondigt, kunnen ze nu als besmet en populistisch worden neergezet. Nu treedt een bekend psychologisch mechanisme in werking: de zogeheten cognitieve dissonantie. Omdat “fatsoenlijke” mensen niet met Wilders en de PVV geassocieerd willen worden, willen ze ook niet met de standpunten van Wilders geassocieerd worden. En dankzij dit verbluffend geraffineerde staaltje van politieke manipulatie kan de gevestigde orde doorgaan met een beleid, denk aan de nieuwe verplichting van 40 miljard voor het ESM, waar de meerderheid van de bevolking -met goede redenen- mordicus op tegen is (dat geld zijn we namelijk kwijt). Alle kritiek op het corrupte en vermolmde politieke bestel in Nederland is verstomd, want het gevaar-Wilders moet gekeerd worden. 1984 in optima forma.

Bron >>http://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/nederland/geert-wilders-als-goldstein/

Trouwens mijn stem zal altijd naar PVV gaan om de EU tegen te werken

andjing | 21-03-14 | 10:46

@ Hendrikus van Amstel | 21-03-14 | 10:11 |
De nuance die je hier weergeeft is hoe het debat in NL zou moeten gaan denk ik. Ik ben het niet met jouw eens, maar dat is prima en mag toch?!
Helaas wordt de toon alleen maar dramatischer en bereikt het een punt dat men niet meer terug kan. Zwart/wit dingen zien en neerzetten en de realiteit zijn nogal verschillend. De realiteit is altijd grijs omdat het om mensen gaat. Het z/w denken is makkelijk en leidt tot excessen zoals we nu zien.

Pieleke | 21-03-14 | 10:39

De toekomstige escapeclausule:
"Ik heb een indringend gesprek gehad met de heer Wilders, en hij was deels anders door velen met mij geinterpreteerd want doelde destijds op de groep recidive criminelen in het algemeen. Dit land moet natuurlijk wel bestuurd worden, en derhalve hebben wij op 1 a4'tje een gedoogconstructie afgesproken"

Gaaaaaaaap

penis-aqua-rosA | 21-03-14 | 10:38

Ik maak er een Sunami hetze van.

Lief meiske | 21-03-14 | 10:34

Luister vooral naar de radio 1 en 2, het kan niet op, alle politiek correcte deskundigen zijn opgeroepen om te laten horen hoe we nu eindelijk van die despoot moeten afkomen, ze stellen voor een complete radio stilte inclusief het verbieden in de media de naam Wilders te vermelden, ze zijn compleet gek geworden!
Overigen vind ik dat Wilders een zeer domme zet heeft gezet, maar dit, zelden zo een soort valse hysterie meegemaakt!

lanexx | 21-03-14 | 10:32

-weggejorist-

Republiek | 21-03-14 | 10:26

Hendrikus van Amstel | 21-03-14 | 10:11
Toch lukt het sommige Marokkanen om aan de cultuurdruk te ontsnappen. Kijk maar naar die vrouw in Rotterdam en haar wijnbar, die steun kreeg van echt plezierige Nedermarokkanen.
Voor dit soort Nedermarokkanen is openlijke tegenwerking vanuit Marokkaanse hoek. Wat heet: ze zijn om minder vermoord. En dwaas genoeg speelt het politiek correcte deel van Nederland die anti-groep mocro's veel te veel in de kaart.
Wat zouden de wijnbar-marokkanen - om ze door heel Nederland zo even samen te vatten - gebaat zijn bij een repatriëringsbeleid van criminele Marokkanen en religieuze zeloten. Maar policor Nederland prefereert dat blok aan ons aller been te handhaven - blank en getint. Wat een calvinistisch masochisme.

malin | 21-03-14 | 10:23

Rutte sluit de PVV uit.
Met blauwe letters en een oranje streep eronder vermoed ik. Net als bij de HRA, mider EU, geen cent naar Griekenland, 1000 Euro, meer misdadigers straffen etc.

Ach ja, Rutte zegt, wie gelooft hem nog?

magniethe | 21-03-14 | 10:22

fred1434 | 21-03-14 | 09:42 |
NEWSFLASH: de wereld is niet zo zwart-wit als de PVV het voorschotelt. Ik snap dat dat het allemaal heel begrijpelijk voor je houdt, maar de echte wereld is helaas niet zo simpel.

Asmodean | 21-03-14 | 10:22

malin | 21-03-14 | 10:08 | | Reageer+ | 0
Ben het ook eens met jou.
Ik vind nml ook dat de publieke omroepen en links Nederland vaak tenenkrommend politiek correct zijn inzake wangedrag van (reli)extremisten en gewoon irritant (Marokkaans) straattuig.
Neemt niet weg dat je het niet kunt maken om zonder nuance een hele bevolkingsgroep weg te zetten. Want reken maar dat Marcouch zich ook onaangenaam aangesproken voelt door Wilders.

Herr Vorragend | 21-03-14 | 10:20

Als het .misdaadoplossings percentage extreem laag is en als dan toch 60% van de jonge Marokkanen in aanraking zijn geweest met justitie....... welke conclusie mag je daaraan dan verbinden? Dit is geen onderbuik, maar dit zijn de feiten.

genoegisgenoeg | 21-03-14 | 10:13

Wilders roept minder Marokkanen te willen en zonder alle Marokkanen crimineel te noemen kan iedereen op zijn klompen aanvoelen dat dat inderdaad een zegen voor elke stad zou zijn.
Maar iedereen over de zeik. Vervolgens komt Thijs Romer op Twitter met: "Volkert, waar ben je als je land je nodig heeft..."
Een onverbloemde oproep tot moord!
En het land is stil...
Nuff said!

The Kwisatz | 21-03-14 | 10:11

Pieleke | 21-03-14 | 09:50 | + -2 -
Nogmaals, het gaat niet om het weg willen hebben van een bevolkingsgroep, maar om de mogelijkheden criminelen met ander paspoort dan de Nederlandse uit te zetten. Daarbij stel ik inderdaad wel vragen of je ongelimiteerd bepaalde bevolkingsgroepen in een land moet laten. Ik denk dat de cultuurverschillen onoverkomelijk zijn. Maar als men vindt dat dit tóch moet kunnen ga ik me afvragen wat het nut van landsgrenzen is, hence de verwijzing naar voorouders.

Tenslotte: "Discriminatie van Marokkanen in Europese landen is een probleem, maar ook in Marokko zelf hebben migranten en illegalen het zwaar. Ze worden soms gediscrimineerd door de autochtone bevolking, wonen in kleine huizen of kampen en worden soms opgejaagd of zomaar opgepakt door de politie". (zie www.hln.be)

Hendrikus van Amstel | 21-03-14 | 10:11

Peter_K | 21-03-14 | 09:54
Klopt dus niet.

Simon_GS | 21-03-14 | 10:09

Herr Vorragend | 21-03-14 | 09:55
Eens. Maar gisteren hebben alle Publieke Omroepen de belangrijke kwestie laten liggen: dat extremistische Marokkanen een extremistische politieke partij in NL voeding hebben gegeven. Nu wordt de suggestie gewekt dat Nederland ook zonder die immense groep kut-Marokkanen een partij als de PVV zou hebben voortgebracht. Mooi niet.
Ook lieten ze gisteren de kans liggen om Nedermarokkanen en Nederland een goede band te laten smeden: zich gezamenlijk inzetten tegen die grote groep kut-Marokkanen. Niemand had het over de oorzaak, want dat was Marokkaans dus niet politiek correct. De boosheid was unisono gericht op de Hollander (Wilders) en we dropen weer van het schuldcomplex.
Marcouch zal hebben zitten knarsetanden voor de buis, dat de zoveelste kans om de kut-Marokkanen te beschaven weer werd vernaggeld.

malin | 21-03-14 | 10:08

Als Greet in debat gaat, gaat die de vraag stellen "dus u wilt méér Marokkanen" en moet je opletten wat voor gekronkel dat gaat geven.

Andersom dag | 21-03-14 | 10:07

Willen we minder allochtonen westers en niet westers.
Als de mensen eerlijk zijn, weet ik het antwoord. En als je tasje gejat wordt door een Marrokaan, verandert de opinie 180 graden.

Rest In Privacy | 21-03-14 | 10:03

jeneverneus | 21-03-14 | 09:44 | | Reageer+ | 3
Onzin, als bepaalde fascistoïde mosselgekkies dat soort dingen roepen ben ik minstens zo verontwaardigd als nu met Wilders.
Ik en velen met mij willen gewoon niets met extremisme en extremisten te maken hebben. Of dat nu de extremist Wilders is of één van de vele totaalidiote haatbaarden.
Beide doen zeer bedenkelijke uitspraken en hebben veelal een hatende geradicaliseerde achterban.

Herr Vorragend | 21-03-14 | 09:55

@de Hever  | 21-03-14 | 09:52 | 

Het is goed grenzen te zoeken, het debat scherp te voeren en zo problemen echt aan te pakken. Dit had geen ander doel dan te provoceren en te kwetsen, dit was niet op de grens, dit was dwars door de vangrail met hoge snelheid...

hoevenpe | 21-03-14 | 09:55

Fatwabuster | 21-03-14 | 09:38 O , is die ook met dood en verderf bedreigd dan ?

ja,diedus! | 21-03-14 | 09:55

gewoon negeren,maar dat is op geenstijl onmogelijk,alsof er geen belangerijker nieuws is in de wereld.
Marokanen van nu worden ook ouder ,komen vanzelf tot het inzicht dat ze niet hun hele leven kunnen lopen kutten,de meeste willen ook gewoon huisje ,boompje beestje,als je dat niet inziet,heb je zelf een groot probleem.

mokummer | 21-03-14 | 09:54

Gisteren naar P&W gekeken: het ging alleen maar over Wilders, en geen woord over het onderliggende probleem van de immense hoeveelheid kut-Marokkanen.

Peter_K | 21-03-14 | 09:54

Asmodean | 21-03-14 | 09:28
Het gaat de aankomende maanden niet over links versus rechts, het gaat om zeteltjes in het EU parlement. En het zijn vooral de EU minded media die nu vol op het orgel gaan. En helaas hebben we geen EU sceptische media.
Ze kunnen nu een prachtige frame bouwen en daar de aankomende 2 maanden op voortborduren.
Vertrouw niet zo op de kiezer, die laten zich beïnvloeden door stemwijzertjes, gekakel bij talkshows, en gelul van het CPB.

bakoenin | 21-03-14 | 09:53

Het debat is toch al lang gaande en bijna alle politici hebben gisteren hun mening gegeven dus wat zou je nog in de 2e kamer willen doen? Motie van afkeuring?

Simon_GS | 21-03-14 | 09:52

De grenzen opzoeken van wat toelaatbaar is nuttig. Te lang is een noodzakelijke discussie over massa immigratie kapot gemoraliseerd.

de Hever | 21-03-14 | 09:52

Als ik uit eten ga, en de juffrouw vraagt:
wilt u meer of minder doperwtjes?
Wordt ze dan ook vervolgd?

uitgeslapen | 21-03-14 | 09:52

@Fatwabuster | 21-03-14 | 09:38
Ho ho, Suna ronselde niet, hij 'adviseerde' alleen mensen om te gaan stemmen.....
Erg wrang dat Suna zijn zetel zal behouden, ongeacht het onderzoek naar zijn handelen.
Wordt hij veroordeeld, zal hij uit de PvdA worden gezet en gaat hij verder als éénmansfractie ('zijn' zetel, wegens voorkeurstemmen).
Wordt hij niet veroordeeld (meest waarschijnlijk) dan blijft hij zitten waar hij zit.
Overigens; als VVD het principe van 'voorkeurstemmen' had gehanteerd, hadden we nooit Rutte als MinPres gehad.....

necrosis | 21-03-14 | 09:52

de PvdA zal er nu snel een verplicht Marokkanenqoutom in het bedrijfsleven moeten gaan doorjassen, want deze hetze krijgt gevolgen.
Kom er maar in VVD.

(c)ZWITSUL | 21-03-14 | 09:51

@ Hendrikus van Amstel | 21-03-14 | 08:59 |
Toe maar!!
"Op dat moment willen en hebben zij recht op evenveel rechten als de 'oorspronkelijke bevolking' waar onze ouders en grootouders nogal wat voor hebben moeten doorstaan oa. zo rond 1940-1945"
Ik denk dat ze zich in hun graven omdraaien als ze zien hoe we wederom een bevolkingsgroep wegzetten 60 jaar later. Ik begon er niet over hè!

Pieleke | 21-03-14 | 09:50

jeneverneus | 21-03-14 | 09:44

Het verschil zit hem in het feit dat wilders een politicus is, die als het aan zijn stemmers ligt onze nieuwe MP zou kunnen worden.

Skunk57 | 21-03-14 | 09:48

in de zeventiger jaren riepen de politieke elite
"Wij Willen Meer Marokkanen"
want aan die onnozele slaven konden we goed verdienen !
na veertig jaar al die ellende van die mocros van dichtbij te hebben mee moeten maken
hebben wij het recht om nu te roepen: "Minder Véél Minder Marokkanen !! "

fred1434 | 21-03-14 | 09:48

De weg van de minste weerstand is onze MP niet vreemd zo te zien, uitsluiten ipv oplossen is ook een manier.

Balletje Mayo | 21-03-14 | 09:47

kicktherabbit | 21-03-14 | 09:38
Achter je woorden schemert het egocentrisme. Als de Nederlanders ook zo egocentrisch individualistisch waren geweest, hadden we ons nooit bekommerd om honderdduizenden analfabete, kansloze sloebers die bij ons aanklopten, en had jij nou ergens in een woestijn achterop een geit gezeten.
Dat is iets wat jij met je stomme woestijnhersens nooit zult begrijpen: dat jullie hier alleen zijn omdat wij ons in Nederland op de medemens richten, en dat we ons storen aan dat egocentrische gedrag van de Nedermarokkanen die Nederland als gratis supermarkt willen beschouwen. Je hebt kutmarokkanen, je hebt fijne Marokkanen en je hebt Marokkaanse egotrippers, die zich heel belangrijk voelen omdat ze positief zijn gediscrimineerd en meteen naast hun woestijnslippers gingen lopen. Jij behoort tot die laatste groep. Ik ben klaar met jou, want jij zult nooit Nederlander worden in medemenselijke zin. Egoïst.

malin | 21-03-14 | 09:47

Ik heb de groep waar het om gaat, nooit protesterend over straat zien gaan, als een baard uit Almere trots met 5 afgehakte christelijke hoofden voor een groepsfoto poseert. Daar komen de heiligen zelfs niet voor van de bank af.
Nu huilen de baarden samen met de complete linkschmenschclub tegen de maan en Geert.

Mantisomantis | 21-03-14 | 09:47

@ Brabant hier | 21-03-14 | 09:22 | 
Het tegenovergestelde juist: veel mensen die ik spreek zijn anti-eu en waren echt can plan om in mei op de PVV te stemmen om zo een duidelijk signaal af te geven. Niet de Tokkie's maar juist hoger opgeleiden die normaal CDA, VVD en zelfs D66 stemmen. Ik had echt een aardverschuiving verwacht en gehoopt in mei, maar al die mensen zijn zich nu wel rot geschrokken van deze uitspraken en willen daar terecht absoluut niet mee geassocieerd worden. Nu zal het max. 20% zijn wat op hem stemt, voor een echte doorbraak moet je gewoon wel fatsoenlijk blijven... Dom!

hoevenpe | 21-03-14 | 09:47

De laatste keer dat een dergelijke massahysterie ontstond over de uitspraak van een politicus ( de islam is een achterlijke cultuur van Fortuyn ) eindigde dat met een moord...

de honden blaffen... | 21-03-14 | 09:47

Greet komt niet verder dan het gekakel wat reaguurders hier dumpen. Dat is ook helemaal niet erg, als kamerlid daar luistert toch niemand naar, als minister moet je wel wat meer letten op je woorden en als je euro-bobbo (dijsselblommie) bent worden je woorden op weegschaaltje gelegd.
Waarom Greet nu wel aandacht krijgt is mij een raadsel.

Andersom dag | 21-03-14 | 09:46

kicktherabbit | 21-03-14 | 09:38 | + 0 -
Volgens mij gaat het er niet om dat de gehele risicogroep moet verdwijnen. Het gaat erom dat de mensen in deze risicogroep waar over wordt gesproken (bezitter van een buitenlands paspoort, vaak Marokkaans) in combinatie met een strafblad/criminele activiteiten als maatregel uitgezet kunnen worden. Bij mensen zónder ander paspoort dan de Nederlandse kán dit niet.

Hendrikus van Amstel | 21-03-14 | 09:45

Ha,eindelijk laat Rutte eens zien dat hij ballen heeft. Wel kleine mini balletjes, dat dan weer wel...

Glas Koning | 21-03-14 | 09:45

Mensen met etisch besef van een pinda denken zelf dat hun opvattingen de norm is. Het is goed om daar een debat over aan te vragen. Zo kun je ze goed een spiegel voor houden wat voor debielen het eigenlijk zijn. Moeten meer mensen doen.

Kaan78 | 21-03-14 | 09:45

Al dat gelul in de schaduw van de Nazi's, de verkapte aangepraatte schuld (waardoor vele organisaties hun subsidies veilig weten te stellen), de angst voor dat 'HET weer gebeurt' heeft nog nooit 1 Marokkaan, noch Turk, noch Roma, noch wie dan ook, ervan weerhouden hierheen te trekken om vervolgens zn hele familie van overgrootmoeder t/m de nichtjes, desnoods via incestuele huwelijken hierheen te sleuren.
Allemaal zomaar t land van de verkapte Nazi's en de uitzetkampen in.
Je vraagt je bijna af waarom ze hier eigenlijk heen komen... oh.. wacht..

Causa Sui | 21-03-14 | 09:44

Zolang ik die fatsoens boeroepers nooit hoor als een marokkaan-mosselgekkie roept om minder joden en homo's in 0031 en meer sjarieja moeten dit soort mensen gewoon hun muil een keer houden!!

jeneverneus | 21-03-14 | 09:44

Zyprexa20mg | 21-03-14 | 09:14 | | Reageer+ | 0

Denk dat je gelijk hebt. Als Wilders met niets meer de aandacht op zich kan vestigen bekeert hij zich desnoods tot de islam.
Haha, en dan de beschuldiging van veel reaguurders dat als je het niet met Geerts bruinhemdenproza eens bent je dus voor meer Marokkanen bent. Nogmaals haha. Eigenlijk te sneu om op te reageren maar vooruit.

Herr Vorragend | 21-03-14 | 09:43

Misschien tijd voor radicale wijzigingen in de PVV.Ledenparij van maken,Wilders voorzitter(zoals Marijnissen bij de SP) en Joost Eerdmans als politiek leider.

pim achtertuin | 21-03-14 | 09:42

de PVV van Geert Wilders
is de enigste partij
die faliekant
tegen
Europa & Criminele Marokkanen is,
duidelijk toch ?
Al die andere politiek correcte plucheklevers hebben helemaal geen duidelijk standpunten, in interviews zeggen ze altijd 'ik denk dit en ik denk dat......'
ze weten het nooit zeker het zijn net religieuze gelovigen.

fred1434 | 21-03-14 | 09:42

Fatwabuster | 21-03-14 | 09:35
Nederland zat/zit in een crisis. Elke partij die de bezuinigingen moest doorvoeren, had electoraal verlies geleden en elke partij in de oppositie hoeft alleen maar de armpjes te spreiden om de wegrenners te troosten. Als D66 het al wordt straks bij de landelijke, zal het niet van lange duur zijn.

malin | 21-03-14 | 09:41

De linkse kerk heeft een probleem, namelijk het weggevaagd worden door het electoraat. Dus en ergo moet er lawaai komen en een boogy man verbaal worden gelyncht.

Geen weldenkend mens wil meer bontkraagjes en rotzooi, angst bij ouderen en vullis van dat gajes. Wie dat wel wil heeft zelf een probleem waaraan hij of zij dan behandelt dient te worden.

De reactie op de kroegpraat van de gestylde limburger hebben een hypocriet-gehalte dat het zijns gelijke nog moet tegenkomen.

Wie heeft die rotzooitrappende mocros eigenlijk binnengehaald ? Waarom moeten we met zijn allen weg blijven kijken om de schande uit het nog niet zo verre verleden recht te zetten ? Als ouders hun kinderen niet in de hand hebben en de boel laten versloffen moeten die eveneens worden aangepakt. Die vergeelde mantra van de eindeloze knuffeldood die van een bepaald type linksmens (veelal randstad met weinig inhoud)keer op keer wordt ingezet is te gek voor woorden, schadelijk en slecht voor Nederland.

De Nederlander wil van nature de boel bij elkaar houden maar als daar keer op keer misbruik van wordt gemaakt door hardleerse en incompatibele mensen moet er snoeihard worden ingegrepen omdat het anders helemaal fout gaat. Oorzaak en gevolg moeten wel zuiver worden gescheiden en niet zoals De wereld fukt door beweert altijd de schuld zijn van ome Geert. Dat is wel verdomde makkelijk.

van Oeffelen | 21-03-14 | 09:40

Daffs | 21-03-14 | 08:02 | + 72 -

Prima post, maar dat cordon sanitair heeft Wilders ook deels zichzelf opgelegd. Een oproep tot een echt debat is eerst en vooral ook een oproep aan Wilders. Want juist Wilders heeft zich tot nu toe beperkt tot het gooien van een bommetje middels een controversiële uitlating, en blijft vervolgens weg uit het publieke debat. Dat heet lafhartig in goed Nederlands.

OrgulloTulipano | 21-03-14 | 09:40

malin | 21-03-14 | 09:29 | + 2 -
Hou toch op, daar hoeven die mensen zich niet verantwoordelijk voor te voelen. Verreweg de meeste misdaden worden gepleegd door mannen tussen de 20 en 40 jaar. Ze zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit, het zijn er veel meer dan de Marokkanen. Ik behoor ook tot deze risicogroep, maar no way dat ik mij ga verantwoorden voor mijn soortgenoten. Mensen maken individuele keuzes en zijn daar ook zelf verantwoordelijk voor. Maar als er een mafkees op TV roept dat hij minder mannen tussen de 20 en 40 jaar in dit land wil en een zaal begint te juichen dan krijg ik daar een sick gevoel bij. Dat gevoel zal nog veel en veel sterker zijn als je tot een minderheid behoort die toch al de schuld van alles krijgt in dit land.

"Buhh wat een domme vergelijking!" Nee hoor. Beide factoren (leeftijd en afkomst) waar je totaal geen invloed op hebt.

kicktherabbit | 21-03-14 | 09:38

@ja,diedus! | 21-03-14 | 09:36

en met die PVDA ronselaar uit Soest?

Fatwabuster | 21-03-14 | 09:38

Skunk57 | 21-03-14 | 09:33 |
Ik heb ook geen waardering voor zijn standpunten, integendeel. Ik heb vooral medelijden met het isolement waarin Wilders zit. Hij wordt steeds radicaler, mogelijk door zijn leefomstandigheden. Wilders heeft als langstzittende parlementariër geen biet bereikt. En erger nog, hij lijkt niets te willen bereiken. Ik zou me zeer geschoffeerd voelen als pvv-stemmer dat Wilders dergelijke uitspraken doet die alleen maar provoceren, niets bijdragen, en er voor zorgen dat niemand met de pvv wil samenwerken. Het wordt tijd dat hij stopt in de politiek. Het is hoog tijd voor een intelligent geluid op rechts.

Asmodean | 21-03-14 | 09:37

Boeiend of Rutte wel of niet wil samenwerken. De komende verkiezingen gaan over het EP en daarvoor stond het al vast dat de PVV op geen enkele wijze wil samenwerken met Guy, maar met partijen die juist niet heel Noord-Europa in de armste provincie van Italië willen veranderen.
.
Gisteren bij het zappen zag ik ineens Ebru aan een tafeltje zitten, samen met een groepje witte policor figuren. Die hadden het er ook al over dat een cordon sanitaire de oplossing zou zijn voor hun probleem, maar als dat net zo goed werkt als met de SP kunnen we hier nog heel wat jaren genieten van de PVV.
.
Maar ik lag natuurlijk echt compleet in een deuk toen Peterrr ontplofte op de woorden van Ebru dat juist de policor Nederland verdelen. Wat? Ik de racist? Ben jij wel helemaal lekker? Het komt allemaal door Wilders. En door Fortuyn. En eigenlijk ook een beetje door Juliana. Peterrr is lievvv.

Pierre Tombal | 21-03-14 | 09:37

@Skunk57 | 21-03-14 | 09:33

Geen volle zalen trekt?

255 Update: Wilders hoeft toch niet dood
248 Wilders: 'excuses? Fuck dat'
183 RTL: 'Dit is "Juden Raus"'
180 Duitsers: Wilders is nazi
128 'Doe aangifte tegen Wilders'
126 33 procent wil vervolging Wilders
92 Kerkdienst tegen Wilders
79 PVV-Kamerlid Van Vliet stapt uit fractie
67 Keeper: 'Doe aangifte tegen Wilders'
58 Wilders: vertrek Van Vliet onnodig

Fatwabuster | 21-03-14 | 09:37

Iemand hier die nog wat heeft gehoord hoe het met die wijnbar dame is afgelopen ?

ja,diedus! | 21-03-14 | 09:36

-weggejorist-

Rest In Privacy | 21-03-14 | 09:36

Hè, een Greet topic! Wat leuk. Er is natuurlijk nog niet genoeg over dit onderwerp geouwehoerd..

de betaalautomaat | 21-03-14 | 09:36

@bakoenin | 21-03-14 | 09:25

Afgelopen verkiezingen is het woord EU niet of nauwelijks gevallen.... en D66 heeft uitstekend kunnen profiteren van het feit dat de regeringspartijen volledig zijn afgeserveerd afgelopen woensdag.

Ik moet nog zien of de burger massaal D66 gaat stemmen en hen de grootste maakt, volgens mij is Nederland minder EU minded dan menigeen denkt en het zal me niks verbazen dat en de PVV en de SGP flink gaan winnen als anti EU partijen.... maar wat ik al zei, het spel is nog maar net op de wagen en gaat nog heel wat gebeuren voor 22 mei.

Fatwabuster | 21-03-14 | 09:35

Asmodean | 21-03-14 | 09:23

Het feit dat iemand in een zelfgekozen isolement leeft kan nog geen reden zijn om waardering voor zijn standpunten op te brengen. Wilders vergelijk ik met een matige cabaretier, die telkens de grens van het toelaatbare opzoekt, maar uiteindelijk toch geen volle zalen trekt. Leuk, maar snel weer over tot de orde van de dag.

Skunk57 | 21-03-14 | 09:33

Asmodean | 21-03-14 | 09:28
Ik vond het wel een gemiste kans dat alle media (DWDD, P&W, RTL) op de uitspraak van Wilders bleven steken. Prima dat het wordt besproken, omdat de Marokkanen - met name de jongere - van goede wil geen klotegevoel moeten krijgen. Maar de media hadden het wel moeten koppelen aan dat immense Marokkanenprobleem van die onhandelbare hufters; dan hadden ze de handen ineen kunnen slaan en als Nedermarokkanen samen met Nederland - vertegenwoordigd door de PO - die Marokkaanse kutgroep verschrikkelijk moeten hekelen, om ze van alles en iedereen te isoleren.

malin | 21-03-14 | 09:33

heer_beer | 21-03-14 | 09:25 | + -2 -
Je hebt in dit land sinds kort ook een goede normale anti-EU partij. Zonder racisme en je krijgt er ook geen antisemieten en homohaters bij, maar wel Farage himself. Artikel 50 it is. De PVV hebben we niet meer nodig.

kicktherabbit | 21-03-14 | 09:32

Met een gematigder toon had de PVV de grootste kunnen zijn. Wilders heeft het middel tot doel verheven en verkwanselt de grote kansen op rechts.

chosenignorance | 21-03-14 | 09:32

De mensen in dat zaaltje hadden luidkeels 'Weet niet, geen mening! Weet niet, geen mening! Weet niet geen mening!' moeten roepen. Want 'Meer! Meer! Meer!' is minstens zo fout als 'Minder! Minder! Minder! Misschien moet Geert die extra optie er bij de volgende keer aan toevoegen.

goedverstaander | 21-03-14 | 09:31

Zeg Rutte, wanneer heb jij nu voor het laatst geneuqT?

eerstneukendanpraten | 21-03-14 | 09:31

-weggejorist-

I am a tampony | 21-03-14 | 09:30

En wederom is het onderwerp van de dag bij onze politiek iets onnozels als politieke correctheid, maar de daadwerkelijke problemen aanpakken, ho maar. Dit is wat er mis is met ons land. Dit is waarom ons hele (politieke) systeem niet deugt.

Le Roi | 21-03-14 | 09:30

... en terwijl in Nederland alle ogen zijn gericht op Circus Wilders, met als top-act de man die in twee (2) gemeentes meedeed en het nieuws volledig beheerst.....

..... terwijl deze act alle aandacht krijgt, kwamen in een stad tweehonderd kilometer zuidelijker, in alle rust, de mensen bijeen die uw toekomst en die van uw kinderen willen vernietigen. www.european-council.europa.eu/council...

Welterusten. Blijf vooral bezig met Wilders. of Badr Hari. De WK Voetbal. Wàt men ook maar verzint om even de aandacht af te leiden.

vraagstaart | 21-03-14 | 09:30

kicktherabbit | 21-03-14 | 09:25
Ben je al bij de psychiater geweest om te vragen of hij je empathie bijbrengt?
Als Marokkanen bejaarden verrot slaan voor een tientje en zo'n oma van 91 bloedend in een portiek laten liggen, is dat omdat de Marokkaan 'onbegrepen is en geen clubhuis heeft'.

malin | 21-03-14 | 09:29

I am a tampony | 21-03-14 | 09:26 |
Ja, het ligt allemaal aan de grote boze media. Ook Geenstijl, de Telegraaf en RTL Nieuws zijn allemaal rood en links.

Asmodean | 21-03-14 | 09:28

-weggejorist-

I am a tampony | 21-03-14 | 09:26

Hendrikus van Amstel | 21-03-14 | 08:59
Ik zou me geen zorgen maken over de kleinkinds van Halina. Tegen die tijd zijn die net zo gewelddadig als de import.

malin | 21-03-14 | 09:26

Rutte zijn probleem is dat hij nog twee jaar in een coalitie zit met een PvdAllochtonen die door het volk inmiddels uitgekakt is. Geert uitsluiten is hetzelfde doen als wat je Geert verwijt. Je sluit dan ook al die PVV-kiezers uit. Dat vind ik heel erg!

Brabant hier | 21-03-14 | 09:26

Hij gedraagt zich tenminste als een volksvertegenwoordiger en vraagt netjes naar de wensen van zijn stemvolk...

Bij gebrek aan een Nederlandse Nigel Farage is dit helaas de enige optie tegen de gevestigde orde, al is het hele politieke systeem toch waardeloos gezien het volk dat mag stemmen.

heer_beer | 21-03-14 | 09:25

Fatwabuster | 21-03-14 | 09:12
Net zoals voor de laatste 2de kamer verkiezingen? Toen zou het over de EU gaan? Daar zou Wilders zijn statement kunnen maken? Dus niet, gekelderd naar 15 zetels. Als er geen verkiezingen zijn mag hij vol op het orgel, stijgen in de peilingen naar ongekende hoogtes (net zoals de SP trouwens) en kabaal maken. Immers het hoernaille heeft dan wat te schrijven. Komen er verkiezingen aan dan is het wachten op een foutje, (net als bij de SP trouwens met over my dead body) dat uitvergroten, er 2 maanden op blijven hameren, en voila. Voor de Eurofielen maakt het geen zak uit of D66/VVD/PvdA/CDA het grootste wordt, als ze de sceptici maar klein kunnen houden. Gaat ze nu weer lukken.
D66 gaat fluitend de grootste partij worden.
Check peilingen de aankomende weken.

bakoenin | 21-03-14 | 09:25

Wat een slapzak die Wilders gisteren: 'Ik stelde alleen een vraag!'. Lekker ook voor die oerdomme achterban van hem dat Greetje, nu het hem iets te heet onder de voeten wordt, de schuld op hen afschuift. Maar ja, elke partij krijgt de leider die ze verdient. En bij de partij van Palviljoen 11 is dat niet anders.

Sir Eddy | 21-03-14 | 09:25

Asmodean | 21-03-14 | 09:15 | + 0 -
Precies, bij dat volk is het toch nooit goed en dat is de schuld van iedereen behalve zichzelf. Eerst twijfelde ze tussen de rechtse VVD en de PVV. 3 jaar later tussen de linkse SP en de PVV. 180 graden gedraaid en de PVV draait mee. En als we een SP-kabinet zouden krijgen dan zouden ze de volgende keer weer naar rechts opschuiven. Want het is allemaal de schuld van de politiek, de media, Europa en de Marokkanen dat ze zo'n kut leven hebben. Politiek staan ze iig altijd lijnrecht tegenover het kabinet. Wie er ook zit. Daar kun je dus ook geen beleid op maken.

kicktherabbit | 21-03-14 | 09:25

-weggejorist-

KannieWaarZijn | 21-03-14 | 09:25

Van Ojik is van de partij van Wijnand Duyvendak, Tara Singh Varma,Sam Pormes en Mariko Peters.
Groen Links, wat MINDER, MINDER rara mensen graag.

eus | 21-03-14 | 09:24

@Mortimerrr 09:18: Dat verbaast me ook wel enigszins, de "haatcampagne" tegen oost-europeanen van de PvdA aan de ene kant, en het uitblijven van verontwaardiging daarover aan de andere kant.

Muxje | 21-03-14 | 09:24

Delaware | 21-03-14 | 09:18 |
Eens. Ik heb die man een keer gezien bij een verkiezingsdebat. En wat voor hekel ik ook heb aan zijn politiek, denkbeelden en manieren, ik heb oprecht medelijden met hem. Andere lijsttrekkers gaan naborrelen, hij wordt direct afgevoerd door zijn beveiliging. Ging hij buiten even een sigaretje doen in zijn eentje met zes man om hem heen. Hij moet vast heel eenzaam zijn. En ook politiek gaat het niet voor de wind. De PVV is al 10 jaar elke dag in het nieuws, maar ze hebben nog geen biet bereikt. En erger nog, ze lijken ook geen biet willen te bereiken door ruzie te maken en mensen constant tegen zich in het harnas te jagen. De PVV heeft nu twee verkiezingen op rij verloren en het is nog steeds een zooitje binnen de fracties. Hij kan zichzelf alleen maar overtreffen door nog verder te gaan in zijn uitspraken, maar ook dat vindt zijn achterban niet altijd meer leuk. Het wordt tijd voor een nieuwe man op Euro-kritisch rechts, een die wel de intentie heeft zaken te veranderen in Nederland.

Asmodean | 21-03-14 | 09:23

@niet voor de hond | 21-03-14 | 09:00
Nope, dat programma geeft wat de tegenstanders van Wilders willen: meer Marokkanen, meer Marokkanen!

necrosis | 21-03-14 | 09:22

Knap gedaan die Geert. Op de avond dat de PvdA naar de slachtbank wordt gebracht hebben 1Vandaag, DWDD, Nieuwsuur en P&W het de hele avond over Geert. Allemaal gratis reclame voor de EU-verkiezingen. Geen hond die straks Geert niet kent. Allemaal mensen die Geert wel verfoeien maar in het stemhokje toch de PVV rood kleuren.

Brabant hier | 21-03-14 | 09:22

nielsjuuh23 | 21-03-14 | 09:18 | + -1 -
Wat viel er te kotsen? Ik zag een hoop gekwetste Marokkanen. Of mogen Marokkanen ook al geen gevoel hebben in dit land? Je weet geloof ik niet wat zo'n uitspraak los kan maken bij mensen. Misschien moet je de herhaling ook nog maar even kijken.

kicktherabbit | 21-03-14 | 09:21

-weggejorist-

istawa | 21-03-14 | 09:21

Maar wel 3 miljoen kijkers voor 'wie is de mol'.

Wat een land...........

kwark001 | 21-03-14 | 09:20

De partijen rollen wederom vechtend over straat en ons land gaat ondertussen naar de verdoemenis. Ik lees in geen enkel verkiezingsprogramma dat men zich voorneemt zoveel mogelijk ruzie te maken en te gaan katten met andere partijen. Doe gvd waarvoor je bent gekozen en haal dit land uit de ellende!

goedverstaander | 21-03-14 | 09:20

-weggejorist-

Mortimerrr | 21-03-14 | 09:18

Voor wie graag wil kotsen: Kijk even de aflevering van Pauw en Witteman van gisteren terug.

nielsjuuh23 | 21-03-14 | 09:18

Wilders lijkt langzamerhand onder de grote psychische druk te bezwijken. Al ruim 9 jaar met extreme beveiliging rondlopen en van je vrijheid beroofd zijn, ik geef het je te doen.

Delaware | 21-03-14 | 09:18

-weggejorist-

click2pay | 21-03-14 | 09:17

Even off topic: Erdogan heeft een rechter zover gekregen om Twitter te verbieden. Facebook en U tube zijn de volgenden. Geen Stijl kent hij nog niet, maar zodra dat in het Turks gaat......

Polletje Piekhaar | 21-03-14 | 09:15

GhostwriterAvitas | 21-03-14 | 09:08 |
Bijna de helft van de bevolking? In jouw buurt misschien. In Nederland heeft Geert een maximaal bereik van 20%. Daar komt bij, PVV'ers zijn de laatste mensen op aarde die recht hebben te zeiken op het feit dat ze buitenspel worden geplaatst. Ze doen het zichzelf aan door zich te gedragen als botte, lompe, mavo-horken, die geen enkele andere intentie hebben dan provoceren en niets daadwerkelijk bijdragen.

Asmodean | 21-03-14 | 09:15

Haha Geert doet huilie huilie in de krant omdat we allemaal flauw tegen hem doen. Wel flink uitdelen, maar niet kunnen incasseren. Standaard bully gedrag. Arme jongen. Ik zal voortaan weer een brave politiek correcte gutmensch zijn Geert. Maar dan niet meer flauw doen tegen mensen.

kicktherabbit | 21-03-14 | 09:14

Domme uitspraak van Greetje, hoe dan ook. Dom genoeg om niet uit te sluiten dat ie zich ooit nog tot de islam bekeert.

Zyprexa20mg | 21-03-14 | 09:14

-weggejorist-

click2pay | 21-03-14 | 09:14

Het is zo jammer dat Geert niet het woord "criminele" voor "Marokkanen" heeft gebruikt... dan had ik hem gelijk gegeven.Ik ken genoeg Marokkanen die "normaal"doen.Of dit een fout of een voor opgezet plan van Geert was zal de toekomst leren.Toch stem ik PVV 22 mei,maar niet meer zo van harte als eerst.Zo,ik ben voor vandaag wel eerlijk genoeg geweest,nu de politiek nog...

pim achtertuin | 21-03-14 | 09:14

Hetze?
De parlementair vertegenwoordiger van anderhalf miljoen zogenaamde slachtoffers wentelt zich in de slachtofferrol. Hoe aandoenlijk.

Charles Swietert | 21-03-14 | 09:13

@bakoenin | 21-03-14 | 08:56

Ik praat het showtje die hij weggaf ook niet goed, het was in mijn ogen onnodig.... in interviews er voor en er na geeft hij de nuance aan maar dat wordt niet meer gehoord na dat showtje....

Of het dom is? Wilders doet niks per ongeluk, overal zit wat achter en ik denk dat hij nog wel ergens een konijn uit de hoge hoed tovert voor 22 mei.... het spel is net begonnen.... 1e minuut, Wilders tegen de rest 1-0!

Fatwabuster | 21-03-14 | 09:12

Op 13 mei 1619 werd Oldebarnevelt op basis van emoties en bange vermoedens vermoord uuuuhm terechtgesteld op last van de Nederlandse overheid ..

Gewoon nationale folklore uuuhm cultuur uuuhm traditie: als je nekharen overeind gaan staan, of je wordt bij jezelf enige onbestemde onrust gewaar, dan moet er iemand veroordeeld worden, toch?

Jan5819 | 21-03-14 | 09:11

Merendeel van alle turken en Marokkanen in NL woont in de grote steden. Meer dan 30% van de inwoners van de 4 grote steden is van niet-Westerse afkomst. Onder de 18 is zelfs meer dan 50% van niet westerse afkomst. En dit aantal groeit sterk door gezinsmigratie en grote gezinnen. Ik hoef het nog niet eens te hebben over de kansen van deze groep, het aandeel in de negatieve percentages, de politieke clandestiniteit en invloed van turkse en Marokkaanse instanties. Ben ik nou gek of hebben we over 15 jaar nieuwe islamitische enclaves waarin dankzij lokale democratie, de politieke islam de norm zal gaan worden. In ieder geval geëist.

Scheepskameel | 21-03-14 | 09:11

Pim, herkenbaar ?
Je weet er alles van. Ook bij jou is de hele media gemobiliseerd met alle gevolgen van dien.
Niet één nuancering. Volop het orgel bij deze manipulatieve calvisten. "Wij bepalen wat goed is voor het stemvee en wij bepalen wie goedmenschen zijn. Die mogen vooraan op het bankje zitten". Religies blijven groot door het manipuleren. Of het nu Islam is of bij de calvinisten. Zelf een mening vormen is verboden.

Kamervraag | 21-03-14 | 09:11

Hé leuk, een Wilders-topic.

spanarchist | 21-03-14 | 09:10

Geert WIlders moet dat niet pikken. hij moet kamervragen stellen

boerepatat | 21-03-14 | 09:08

En maar roepen dat dit een democratisch land is. Ik zie toch dat bijna de helft van de bevolking hier bij voorbaat al een dikke middelvinger krijgt van zijn MP en buitenspel gezet wordt omdat hun mening anderen niet aanstaat.

Al die achterlijke aangiftes ook. Snap dan dat hij eerst een strafbaar feit moet begaan.. Mensen vragen hoeveel Marokanen ze willen is geen vorm van discriminatie. Niemand wordt in die vraag gegeneraliseert, beledigt, bedreigt of gekwetst. Mischien dat het antwoord kwetsend is, maar degene die de vraag stelt straffen voor een onbevredigend antwoord is enkel een teken van onmacht en zwakheid.

GhostwriterAvitas | 21-03-14 | 09:08

@Daffs | 21-03-14 | 09:02
Even een beetje logisch nadenken, hoe durf je ! Het gaat hier om wat fatsoenlijk is ja ?!

Von_Rompuy | 21-03-14 | 09:08

En daarna gingen ze samen een biertje happen en lachen als een balletje om het toneelstukje dat ze weer hebben opgevoerd. Het Kabinet De Musical

macflipper | 21-03-14 | 09:07

Daffs | 21-03-14 | 08:02 | + 0 -

Reageert al 38 minuten voordat het artikel online staat?

Andersom dag | 21-03-14 | 09:04

Van Ojik heeft nog nooit een bedrijf van binnen gezien. Hij heeft altijd in ONTWIKKELINGSWERKLOOSHEID gezeten.

eus | 21-03-14 | 09:03

-weggejorist-

Daffs | 21-03-14 | 09:02

-weggejorist-

sirik | 21-03-14 | 09:01

dat wordt nog minder Mark en meer Geert.

S.Hole | 21-03-14 | 09:01

Och toch, een hetze nog wel. Zelf zou hij dat nooit doen, zo'n hetze. Geert wil niets liever dan veroordeeld worden voor deze haatzaaierij. Dan de boete niet betalen en een paar dagen gevangen zitten. Het ultieme martelaarschap: pvv'ers en extremistische moslims zijn er dol op.

Asmodean | 21-03-14 | 09:01

necrosis | 21-03-14 | 08:54
Worden daar alle Marokkanen over één kam geschoren?

niet voor de hond | 21-03-14 | 09:00

Ik ga in elk geval alvast bier en chips halen en alles klaar zetten voor de speech van Geert.
Betere tv dan alle programma's van SBS en RTL bij elkaar!

datzouzomaarkunnen | 21-03-14 | 08:59

Wat een volk zijn we toch hè. Zo trots, voorlopers in de wereld, wij weten hoe het moet en zullen dit wel eens laten zien. We zijn qua oppervlakte het 134e land in de wereld, het 63e land qua bevolkingsaantal. 'De Nederlander' is het alpha-mannetje van dit stukje grond. En wat denken wij te doen? Wij denken te weten dat het een goed idee is om verschillende nationaliteiten, culturen, etniciteiten en religies op dat kleine stukje grond bij elkaar te proppen. Welk land of werelddeel heeft door de geschiedenis heen bewezen dat dit zo een geweldig idee is? Ik zie namelijk alleen maar een grote bak ellende wanneer compleet verschillende mensen op een door grenzen afgebakend stuk grond bij elkaar worden gepropt. En nu wil ik het niet over 'minder, minder' gaan hebben, maar over 'meer, meer'. Wilders trekt hier een grens qua aantal, dit is blijkbaar genoeg. Maar waar trekken mensen als Halina Reijn de grens? Wanneer zijn er volgens Halina genoeg? Bij 3 miljoen? 5 miljoen? 20 miljoen? Wanneer vindt Halina het wel genoeg geweest? Zij zal hier nooit antwoord op geven. Ze hoeft het niet, zij maakt het toch niet meer mee. Maar er is maar in beperkte mate plaats hier. Misschien vindt zij het wel prima als haar (klein)kinderen suikerfeest moeten vieren, mee moeten doen met de Ramadan, op school stukjes mag lezen uit de Koran. Al vraag ik me af of Halina dit wel écht wil, anders ging ze wel lekker in de Schilderswijk wonen. Maar nee, Halina woont ver van alle zogenaamde problemen af die het blanke autochtone tokkievolk heeft verzonnen dóór Wilders. Feit is dat de aantallen niet-Westerse mensen gaat toenemen tot een punt dat er geen sprake meer is van een minderheid. Op dat moment willen en hebben zij recht op evenveel rechten als de 'oorspronkelijke bevolking' waar onze ouders en grootouders nogal wat voor hebben moeten doorstaan oa. zo rond 1940-1945. En op dát moment toont 'De Nederlander' van nu zijn ware aard: 0,0 ruggengraat, niks alfa-mannetje, meteen op de rug met de pootjes omhoog, denkende "het moet anders".. en het op Twitter zeggen als dat nog mag bestaan (Toch Erdogan!?)

Hendrikus van Amstel | 21-03-14 | 08:59

Amicus certus in re incerna cernitur.

malin | 21-03-14 | 08:58

Er is er maar één die keihard in zijn vuistje lacht om "die gekke Greet" en dat is die "rellende milieu terrorist vermomd als kabouter". Hij zou nu leidend (ij naar keuze) voorwerp moeten zijn in de EXIT poll... DOM GREET, ERG DOM!

|

*en dan te bedenken dat die kalende kabouter leider is van de ENIGE partij die als EERSTE in Nederland de bevolkingsgroep Marokkanen wegzette als kutMarokkanen... omdat ze niet doorhadden dat de camera's draaiden*

ox | 21-03-14 | 08:58

Waar gaat dit in jezusnaam over? Ok, het kwam Geert een beetje rottig de bek uit rollen en het had wat genuaceerder gemogen (is wel een beetje een tekortkoming voor de PVV). Maar zoals al eerder opgemerkt, als je een bijeenkomst houdt waar het grootste deel van de bezoekers dagelijks aan den lijve ondervinden wat een culturele aanwinst ze in hun wijken hebben wonen, kan je dit soort reacties verwachten. Het buitenlander beleid moet gewoon op de schop want dat jarenlange om de pot heen draaien heeft lang genoeg geduurd. Je past je aan aan de voor het land geldende wetten en plichten, zoniet, dan ga je je geluk maar ergens anders vinden. En daar is niets politieks incorrects aan.

clockandhammergame | 21-03-14 | 08:56


Het schorem wat nog bewust op deze man stemt, is te dom om uit twee ogen tegelijk te kijken.

captainobvious | 21-03-14 | 08:56

Fatwabuster | 21-03-14 | 08:44
Juist omdat 22 mei eraan komt is dit zo een enorme blunder van gekke Greet.
Als ook het CIDI afstand van hem neemt, de Telegraaf hem in de hoek zet, dan is hij toch iets te ver gegaan.
Want daar draait het namelijk om, 22 mei.
Dat gekke Greet een splijtzwam is die de oppositie in Nederland tot een tandeloze herrie makende oude kater heeft gemaakt mocht de pret niet drukken. Ach amusant die aanvaringen in de tweede kamer tussen Peggold en Greet. Leuk sensatie, we hebben weer wat om over te schrijven en te discussiëren.
Maar nu het gevaar bestaat dat hij de grootste fractie in het EU parlement krijgt hebben ze zitten wachten op deze fout. En zetten hem de eerste 2 maanden in de rechts extremistische hoek. Vergeet niet dat ook de Telegraaf Eurofiel is. De Eurofielen hebben een stok om de hond te slaan, beheersen alle media, en gaan die stok gebruiken.
Ongelooflijk dom van gekke Greet, en met 22 mei in aantocht een kapitale blunder.

bakoenin | 21-03-14 | 08:56

Wilders is een eng mannetje die heel goed begrijpt wat hij losmaakt met zijn woorden. Misschien zijn er nu nog wat domme Tokkie's extra die op zijn partij stemmen door deze retoriek waar Goebbels trots op zijn geweest maar zijn rol in Den Haag is uitgespeeld. Nu verliest 'rechts' daardoor de meerderheid in de kamer waardoor defacto 'links' meer voor elkaar kan krijgen. Geert Wilders is 'de mol'? (minkudo's tellen gaat, kom maar...)

hoevenpe | 21-03-14 | 08:56

Greet wil gewoon helemaal niet regeren... zoveel is nu wel duidelijk. Daarbij jaagt hij twijfelende kiezers voor de Europese verkiezingen weg en dat is voor dit land veel erger... waar is die man mee bezig ?

CornholioNL | 21-03-14 | 08:55

@niet voor de hond | 21-03-14 | 08:51
En wat wil je doen aan een programma als 'Opsporing Verzocht'?
Ook maar verbieden wegens stigmatiserend?
Of accepteren dat Wilders, op basis van feiten, een punt heeft?

necrosis | 21-03-14 | 08:54

Het is wellicht nog bekend dat ik Wilders niet mag. Maar wanneer mensen schreeuwen dat ze niks met Wilders te maken willen hebben, schreeuwen ze hetzelfde als Wilders over Marokkanen, waarbij hij nog bereidwillig nuanceert dat hij het uitschot van de Marokkanen bedoelt. Volgens mij heeft Wilders geen strafblad, dus gaat Rutte zelfs verder over de schreef. In een democratie samenwerking uitsluiten heet bij mij landverraad, het is immers geen dictatuur. En dat mensen op Wilders knippen scanderen dat er minder Marokkanen in Nederland moeten zijn, geeft alleen maar aan dat het een in Den Haag nog steeds zwaar onderschat probleem is. Dus niet miepen Rutte, maar regeren, hoewel je in dat eerste stukken beter bent, kun je minstens een poging wagen om je best te doen. Aap.

* | 21-03-14 | 08:54

-weggejorist-

eus | 21-03-14 | 08:54

Maak je niet druk, Rutte trekt wel weer bij. Maar hij moet nu even een statement maken, opdat hij en zijn oude moeder ook rustig kunnen slapen.

antoniospagetti | 21-03-14 | 08:54

-weggejorist-

Herr Vorragend | 21-03-14 | 08:54

@ Hendrikaatje | 21-03-14 | 08:43 |
Precies. Als het OM dat er sprake is van een overtreding zou ze alle mensen die in de zaal 'Minder, minder, minder' riepen moeten aanklagen. Geert heeft op die bewuste avond geen uitspraak gedaan maar slechts een vraag gesteld. Best wel slim eigenlijk. Knappe aanklager die hem hiervoor veroordeeld kan krijgen.

goedverstaander | 21-03-14 | 08:54

Ik dacht eergisteren nog dat Wilders er verstandig aan zou doen z'n toon iets te temperen om meer mensen te bereiken. Maar dit is toch veel leuker om te zien en waarschijnlijk nog effectiever ook.

Von_Rompuy | 21-03-14 | 08:53

Dus hij sluit wel partijen uit zegt hij eigenlijk. Knap hoe zo'n man in zo'n kort stukje duidt hoe de politiek werkt: het één roepen maar het ander doen.

Vip3r | 21-03-14 | 08:53

Politici en media nemen de moslims totaal niet serieus. Moslims kunnen ongehinderd de akeligste uitspraken doen en jonge hersentjes vergiftigen.

malin | 21-03-14 | 08:53

Nederland zou zich beter druk kunnen maken over het feit dat de Nederlandse overheid kinderen uit hun ouderlijk huis laat sleuren zonder deugdelijke basis (verzinsels en leugens van maatschappelijk werkers).

En over het feit dat gemaakte fouten niet worden hersteld, ook niet als e.e.a. aantoonbaar onjuist is zoals bij Yunus en vele anderen.

Bepaalde vergelijkingen zijn derhalve (helaas) integraal toepasbaar op de Nederlandse overheid anno 2014 ..

Jan5819 | 21-03-14 | 08:53

Ik vraag me ook af waarom Greet die opmerking maar bleef herhalen. Politiek gezien onhandig, want het is duidelijk dat niemand meer met je samen wil werken. Daarnaast vind ik deze opmerking ook te ver gaan.

Niet dat ik niet wil dat er minder (beroeps)criminelen, beroepsuitkeringstrekkers en beroepsprovocateurs zijn. Die groep kunnen we missen als kiespijn.

De groep doe wel meedoet voelt zich hierdoor ook aangevallen. Dat is net zo slecht voor de maatschappelijke verhoudingen als de met-met-ons-mentaliteit van links. Het mag dus wel een stapje minder.

Nu is er wel lang genoeg gedramd over de "toon" van het debat. Terug naar het debat zelf.

NiceGuysFinishLast | 21-03-14 | 08:52

1/3 van de Nederlanders wil Wilders voor de rechter slepen.
2/3 dus niet.

Mompelt iets over democratie op zo.

kwark001 | 21-03-14 | 08:52

Hypocriet.

* | 21-03-14 | 08:51

Wilders zoekt continu naar de grenzen van het toelaatbare. Hier lijkt ie zijn hand echter overspeeld te hebben.

niet voor de hond | 21-03-14 | 08:51

Inmiddels heeft ieder Westeuropees land een PVV, alleen de naam van de leider is een andere... snap je dat Rutte ?

duitse herder | 21-03-14 | 08:50

Als GR2014 de opmaat is voor landelijke verkiezingen, heeft Rutte helemaal niets te 'willen'.
Dan bepaalt Miezerig Mannetje wie er aan mag schuiven bij de coalitievorming.

necrosis | 21-03-14 | 08:49

Als het er op aan komt dan zal Rutte heus wel weer met Wilders willen samenwerken. Pluche plakt.

EigenVolkEerst | 21-03-14 | 08:49

Tuurlijk wil de PvdA een debat. Die doen alles om de aandacht van hun eigen falen af te leiden.

subsidistan | 21-03-14 | 08:49

Greet ging kennelijk te ver tijdens de laatste verkiezingsbijeenkomst toen hij ze allemaal beschuldigde dat ze het land overdragen aan de EU en dat al dat geld naar Brussel voor een deel wordt weggehaald bij onze oudjes. Tsja dat was een stap te ver. je mag wel een heel klein beetje benoemen maar meer ok niet want anders worden de mensuh wakker in NL en dat mag niet van de graaiende bestuurselite.

ecologiste | 21-03-14 | 08:48

Zwatelende ziel? Daar zit geen ziel in hoor, Van Rossum. Alleen pus.

Charles Swietert | 21-03-14 | 08:47

-weggejorist-

I am a tampony | 21-03-14 | 08:46

Te weinig te laat.
Rutte is de grootste verliezer van 19 maart

Charles Swietert | 21-03-14 | 08:45

Geert wilde wensen van de mensen horen. En nu zit hij rustig op zijn stoel iedereen hun allemaal de moeder te neuken. Lachen om het theater of tragedy.

Dead Silence | 21-03-14 | 08:45

2012? Het is verdomme 2014... er kan veel gebeuren in 2 jaar!

22 Mei 2014 gaat spannend worden, Wilders scoorde al in de 1e minuut en de tegenstanders rennen als een kip zonder kop alle kanten op en hebben geen echt antwoord.... paniekvoetbal!!

Fatwabuster | 21-03-14 | 08:44

Geert vroeg: "Willen jullie in deze stad of dit land meer of minder Marokkanen?"
Kan Geert het helpen dat de mensen "minder" riepen?
Mensen moeten niet zeuren!

Hendrikaatje | 21-03-14 | 08:43

nog maar eens een keer gedogen dan ? man o man wat een poppenkast..

iter | 21-03-14 | 08:43

Missie geslaagd voor Wilders, nu kan die weer huilen dat niemand met 'm wil samenwerken.

Andersom dag | 21-03-14 | 08:41

Beste politiek. Ik hoop dat U de comments hier leest. u zou er beter aan doen om eindelijk een debat te gaan voeren over wat te doen aan de oververtegenwoordiging van marokanen in de criminaliteit. Dat oplossen, dat zou de mond van Geert Wilders pas snoeren. U zo verlagen door precies hetzelfde te doen, de PVV uitsluiten, dat lost de problemen juist niet op, integendeel! Vraagt U zich eens af waarom zoveel mensen toch op de PVV stemmen. Als U dat antwoord weet, weet U precies welke zaken U aan moet pakken om de onvrede bij mensen aan te pakken.

Daffs | 21-03-14 | 08:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl