Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zo komt de PvdA er weer bovenop

wateenmooieroos.jpgDit land wil minder PvdA'ers en de kiezer regelde het. Sneu. De PvdA kon er ook niets aan doen dat ze leden aan terminale PvdAïtis. Kom, laten we ze helpen. Tips geven. Ze waren de afgelopen dertig jaar gewoon een beetje in de war. Zullen we de PvdA bij de hand nemen en weer naar het juiste pad leiden? Een sterk PvdA is immers een sterk Nederland. Stap 1: probeer in de beleidsplannen eens wat aandacht te schenken aan een groep Nederlanders die vroeger 'arbeider' werden genoemd. Dat willen zeggen, loonslaven. En middenstanders. En, vooruit, ZZP'ers. Dat is best een grote groep mensen. Mensen die niet bepaald centraal gesteld worden door één der andere partijen. Leg op deze groep mensen je focus. Verzin economisch gunstige plannen voor het werkende deel van de Nederlanders. Sluis desnoods wat potjes gratis geld van allerlei multiculturele stichtingen naar arbeidsomstandigheden en stichtingen die zich inzetten voor mensen die werken. En hey, dan kun je de A van Allochtonen gelijk vervangen door de A van bijvoorbeeld Arbeider. Komt dat mooi uit. Stap 2: Dump Hilhorst. Wat? Oh. Fantastisch. Dump dan nu ook Spekman, Samsom en alle nog levende prominenten die te diep in de baantjesfabriek van de PvdA vast zitten. Heel die oude garde er uit. De nieuwe PvdA wordt geleid door frisse jongens en lekkere wijven. Vis die BKB-poule maar leeg. Stap 3: Doe eens lelijk tegen de EU. Dat levert altijd stemmen op. Stap 4: Kies een vijand uit. Niet Marokkanen, maar bijvoorbeeld Antillianen. Of Turken, in een soort broedermoordtwist. Of VMBO'ers. Of deurwaarders. Of van die mensen die pas gaan zoeken naar gepast geld in hun portemonnee als ze aan de beurt zijn. En scheld die groep mensen consequent de tiefus in. Eis dat er minder van komen. Zeg dat je het regelt. Pak je zetelwinst. Stap 5: Iets anders, nader in te vullen door het Volk dat Overal Verstand Van Heeft. A.k.a. reaguurders. Luister nou, PvdA, wij kennen jullie als geen ander, wij kennen politiek als geen ander en wij kennen de kiezer als geen ander. Doe wat wij zeggen en wordt weer de grootste. Zoals vroeger. Maar dan goed. Hup PvdA. Wij zijn voor jullie!

Reaguursels

Inloggen

Gratis tips en "WIJ"zijn voor jullie? Not! Tenzij ze gaan doen wat je zegt natuurlijk. Nee toch of wel? @confused

Hypno2050 | 21-03-14 | 15:51

@Johnny Quid | 20-03-14 | 20:29

Sinds wanneer ben jij `wij`?

--neus-- | 21-03-14 | 11:19

De Partij van de Arbeid, die zou er moeten zijn voor iedereen die graag wil arbeiden maar in deze moeilijke tijden geen baan kan vinden. Die zou er moeten zijn voor de 492 werklozen die per dag ontslagen worden. Maar die mensen worden allemaal aan hun lot overgelaten. En wie wel werkt, al zijn belastingcentjes worden niet aan hem besteed, maar aan de gratis geld weggeef industrie. De kiezer pikt dit niet meer.

Brabant hier | 21-03-14 | 10:04

toen de PVDA nog van de nederlandse arbeiders en voor de arbeiders was ging het wel goed ,maar ze zijn gekaapt geworden door alternatieven en artiesten,en die hebben die partij uitgeleefd.

pedro300 | 21-03-14 | 09:39

"Wij zijn voor jullie!"

punt 5
Praat niet over een groep mensen en beslis voor hen wat hun mening is, dus roep niet "Dit moeten wij niet willen met z´n allen" of "Wij zijn voor jullie!"

Dat maken wij zelf nog wel uit!

magniethe | 21-03-14 | 06:36

Quid man, de pvda moet er niet bovenop komen. Als een tekenbeet waar het even duurt dat je beseft dat je besmet bent is het de pvda die het land ziek heeft gemaakt. Nu nog wachten op een arts die dat bevestigd.

INH.30CL | 21-03-14 | 05:04

klasse johnny quid..
Je slaat de spijker op zijn kop ..
Er is op dit moment geen enkele partij die voor de arbeider opkomt.. op werkvloer wordt vaak gesugereerd dat de vvd een verstandige keuze is voor de arbeider !
DE VVD gvd liberaal stemmen als arbeider !!!
Dat zijn de gasten die het liefst iedere nederlander eruit trappen om voor 50 cent goedkoper iemand uit een ander land aan te nemen ..

Het is goed dat er sociale voorzieningen zijn ... maar ronduit belachelijk, dat er een partij is die alleen maar opkomt voor steuntrekkers , en met dit beleid dreigt die groep alleen maar groter te worden ( en NL arbeider steeds onbetaalbaarder :-( ) ..

Negeer eens een keer die profiteurs en maak je sterk dat we eens met zijn allen aan de ARBEID gaan . Het kan toch niet zijn dat een huis vol profiteurs 3 of 4000 euri's netto aftikt ??
Als arbeiders ook eens een keer met marrokanen geconfronteerd worden op de werkvloer, is het snel afgelopen met partijen als de pvv ..
En er is werk zat ; nog steeds komen hele volksstammen vanuit het oosten om hier aan de slag te gaan ..
Soms worden mensen bescherming nodig om niet verdrukt te worden .Taak van een politieke partij lijkt mij . Een gapend gat waar een partij als PVV handig inspringt .

Ik weet nog dat er vroeger wel eens grapjes over turken gemaakt werden , tegenwoordig is het een alom gerespecteerde bevolkingsgroep, en niemand die zich stoort als er eens met voetbalwedstrijd met een Turkse vlag gezwaaid word,of wanneer er wat ruimte gevraagd word voor hun religie.

Kern is veel maatschappelijke onrust verdwijnt als sneeuw voor de zon , als we gezamelijk aan de slag gaan !!

sparrow | 21-03-14 | 04:39

Er moet nog een antibiotica worden gevonden voor de pvda, net een virus, het wil maar niet weg!

KannieWaarZijn | 21-03-14 | 00:24

Kut! Het internet is vast stuk, kan GS niet meer vinden

AsEl | 20-03-14 | 23:50

Kan iemand even 112 bellen voor quid?

Cynevisie | 20-03-14 | 23:48

PvdA. PvdA. PvdA. Hmmm. Nee. Ken ik niet.

henkojenko | 20-03-14 | 23:43

stap 6: dat ene stapje over de reling....

dekogelkwamvanlinks | 20-03-14 | 23:29

PvdA, de partij die zijn eigen gelijk als de grote waarheid ziet, zonder alles wat mis is in die partij te herkennen en een een flink aantal "prominenten" gewoon de boel laat belazeren en voorliegen. Nog een flinke tik bij de EU-electie zou niet gek zijn..

Iwmac | 20-03-14 | 23:08

-weggejorist-

PapillonSkullcrusher | 20-03-14 | 23:01

Met de PvdA is het mis gegaan in 1966 toen Nieuw Links de macht over nam. nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw_Links_(Pvd...)
Daar zat links tuig tussen als Marcel van Dam (demonisering Pim Fortuyn) en Jan Pronk (ontwikkelingshulp verkwisten aan dictators en foute regiems)
Na zolang geïnfecteerd te zijn met foute personen kun je wel stellen dat het nooit meer goed zal komen met de PvdA en dat het beter voor Nederland zou zijn als deze partij zichzelf ophief. De arbeiderspartij van Drees is het allang niet meer. Helaas luistert deze partij al lang niet meer naar goede raad en al helemaal niet meer naar het volk dus dat opheffen zal wel nooit gebeuren.

Osdorpertje | 20-03-14 | 22:59

-weggejorist-

PapillonSkullcrusher | 20-03-14 | 22:53

Ja, ja, rustig maar papkindje. Het is bijna bedtijd. De zuster komt zo het licht uitdoen. Vergeet je pilletje niet.

ristretto | 20-03-14 | 22:39

PapillonSkullcrusher | 20-03-14 | 22:35
Ben jij nou echt zo doem of doe je maar alsof?

Ommezwaai | 20-03-14 | 22:37

-weggejorist en opgerot-

PapillonSkullcrusher | 20-03-14 | 22:35

@Papilionskullcrusher.
Volkomen van pot gerukte idioot. Je bent echt zwakzinnig met je opmerkingen over Els Borst.

ristretto | 20-03-14 | 22:32

PapillonSkullcrusher | 20-03-14 | 22:24 | + 0 -
Met je gelul had je met je eerste zin wel kunnen ophouden, blaataap.
"Ik ga niks verklappen."

Hou dan je domme bek a.u.b.

Itzamná | 20-03-14 | 22:30

Dijksma bij Nieuwsuur; "Samsom heeft het goed gedaan.".............

Schoorsteenveger | 20-03-14 | 22:28

Het is nu eenmaal zo dat de gelovigen rotsvast zijn. Er is ooit een onderzoek geweest naar een sekte die geloofde in het einde van de wereld op een bepaalde datum tijd en plaats. De onderzoeker stond samen op de voorbestemde plaats datum en tijd. Er gebeurde niets. Elke reden werd aangegrepen om het niet gebeuren te verklaren en de datum werd rustig twintig jaar verplaatst om het geloof maar te behouden. Zo ook de linkse kerk. Ze gaan het nooit toegeven. To the bitter end. youtu.be/FOBeubfr-xY

ristretto | 20-03-14 | 22:27

Het is nu eenmaal zo dat de gelovigen rotsvast zijn. Er is ooit een onderzoek geweest naar een sekte die geloofde in het einde van de wereld op een bepaalde datum tijd en plaats. De onderzoeker stond samen op de voorbestemde plaats datum en tijd. Er gebeurde niets. Elke reden werd aangegrepen om het niet gebeuren te verklaren en de datum werd rustig twintig jaar verplaatst om het geloof maar te behouden. Zo ook de linkse kerk. Ze gaan het nooit toegeven. To the bitter end. youtu.be/FOBeubfr-xY

ristretto | 20-03-14 | 22:27

-weggejorist-

PapillonSkullcrusher | 20-03-14 | 22:24

-weggejorist-

PapillonSkullcrusher | 20-03-14 | 22:22

Meedoen in 2 van de 354 gemeentes met 90 van de 9000 (!) (Mogelijk bezuinigingspuntje in een kudtlandje van nog geen 17 miljoen inwoners?) te verdelen raadszetels.

En dan toch 90% van het nieuws bezetten.

Knap!

ZKH EénOog | 20-03-14 | 22:17

ristretto | 20-03-14 | 22:15 | + 0 -
Het gemiddelde IQ van een 'BN-er" ligt onder dat van een baviaan.

Zij moeten ook wel, anders komen ze bij de PO niet meer aan de bak en zijn ze dus werkloos en gaan ze zelfmoord plegen.

Hee, dat is dan wel weer positief!

Itzamná | 20-03-14 | 22:17

Ook grappig om te zien dat de BN-ers zich haasten om iets over Wilders te twitteren. Anders mag je nooooooit meer bij DWDD of P&W komen.

ristretto | 20-03-14 | 22:15

Het worden wel interessante weken in de 2e kamer.

Pechtold die waarschijnlijk nu denkt dat de NL burger meer EU wil hebben.
Daarnaast zal zijn ego (die al veel te hoog was) enorm gestegen zijn en is het dus wachten dat hij zichzelf gaat opblazen.

De pvda die al zijn vertrouwen kwijt is door het kabinetsbeleid. Dus het kabinet kan wel eens enorm onder druk komen te staan omdat de PVDA wel een koerswijziging moet gaan maken.

Ursus arctos horribi | 20-03-14 | 22:14

In feite wel een meesterlijke zet van Wilders. Iedereen is dit over twee weken vergeten en als het straks om de EU gaat kan hij rustig roepen of mensen meer of minder EU willen.

Meer of minder Brussel, meer of minder inleveren van de eigen autonomie. Hij komt wel weg met die 'meer of minder Marokkanen' - wat trouwens een goeie vraag was, want elke Nederlander weet wel dat we zo goed als niks aan Marokkanen hebben, to say the least.

Hij is niet zo onnozel als velen denken.
Komt ook omdat ik hem dat ingefluisterd heb, haha.
Liefs verder allemaal.

Itzamná | 20-03-14 | 22:13

Stap 4 hadden ze al geregeld: zelfstandig Nederland.

Probleempje: die groep werd te groot, omdat werkgevers liever ZZP-ers in de arm namen dan vaste krachten met een, mede dankzij de PvdA, te grote sociale overhead en te veel aan bescherming.

En daarna ook nog eens beloven, nadat ze gedwongen zelfstandig aan de slag gingen in de hoop om toch iets meer binnen te krijgen dan bij een uitkering en/of in hun wens hun steentje te kunnen blijven bijdragen aan dit land, om alle kleine fiscale voordeeltjes voor ze af te schaffen, ook al dragen ze standaard al om te beginnen één-zesde van hun omzet af, nog voordat er ook maar één andere kostenpost om de hoek komt kijken.

Dat kost stemmen.

ZKH EénOog | 20-03-14 | 22:11

Kijk zometeen naar Pauw en Witteman. PVDAers en marokkanen over Wilders.

shenkie7 | 20-03-14 | 22:06

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 21:53 |
We zouden onderhand eens moeten ophouden over al dat soort subtiel onderscheid tussen moslims. Ik weet niet wat een gematigde moslim is, en weet ook niet waarom een politieke partij zich zou moeten bekwamen in het onderscheiden tussen allerlei gradaties van moslim zijn. Of een specifiek individu op een willekeurig moment in de een of andere verzonnen categorie valt is totaal irrelevant. Waar het om gaat is wat de machtspositie is van een religieus systeem in een seculiere, pluriforme samenleving, wat godsdienstvrijheid precies inhoudt, en tot op welk niveau welk individu dan ook zich kan of mag beroepen op het een of andere Heilig Boek. Daar brandt meneer Asscher zijn tere vingertjes niet aan, want oei, lange tenen. Die wil, zonder op één teen te trappen, een 'Hollandse Islam' die zelf grensen gaat trekken, hetgeen een grote naïviteit is. Maar ja, stemmen, daar doe je wat voor, daarvoor ga je door de knieën, ook al is het tegen beter weten in.

Schoorsteenveger | 20-03-14 | 22:06

Mooie tekst. Tip om ergens veilig tegen te zijn: de hele rijke mensen.
Versnippering kan mooie democratie opleveren trouwens. Iemand vd SP uit een gemeente dat geen meerderheidscollege had, vertelde dat vooraf weinig in het akkoord was vastgelegd, waardoor er meer in de gemeenteraad met de vele verschillende partijen naar een oplossing moest worden gezocht. Lijkt me een prima methode; lang lullen, breed draagvlak en minder kippen door het gaas prakken.

Haagse Tokkie | 20-03-14 | 22:04

De arabierenpartei heeft allang een vijand gevonden: de eigen burger. Nederland bestaat al 40 jaar lang niet meer, het is veroverd door onze vijand, de politiek. Onze "leiders" zijn onze vijanden: kijktip, NU begint Nieuwsuur, beter bekend als EUSSR TODAY waarin führer der politici Pechtholz victorie gaat kraaien en zn Partei "verantwoordelijkheid" gaat nemen. Vraag maar aan Sampie wat dat betekent...( nee, NIET goed voor u)

G. Raayer | 20-03-14 | 22:04

@ristretto | 20-03-14 | 21:55
Links versnippert steeds meer en dat is goed.

Ongeblustekalk | 20-03-14 | 22:03

De hele rooie misselijkmakende Goegemeente incl Jan mislukte voetbalman zit bij de wereld graait door.
Lekker Geert baschen applaus is niet van de lucht.
Gewoon verder gaan met landverraders die Nederland in sneltreinvaart verpatsen aan Europa zoals Arogander Pechgold.
De kiezer wil belazerd worden dat blijkt maar weer.

Toontje-lager | 20-03-14 | 21:55

Gelukkig maar. Dank zij Geert hoeft niemand het over het falen van de PvdA te hebben bij p&w.

ristretto | 20-03-14 | 21:55

Schoorsteenveger | 20-03-14 | 21:43
Eerder overmoed dan hoogmoed. Links Nederland denkt nog steeds dat au fond de hele wereld hetzelfde is, alleen hebben her en der een paar mensen een verhelderend inzicht nodig. Het komt niet in hun linkse hoofd op dat er aan de andere kant hetzelfde wordt gedacht.

malin | 20-03-14 | 21:55

Schoorsteenveger | 20-03-14 | 21:43 | + 0 -
Waart jij messiaanse hoogmoed zie, zie ik strategisch pragmatisme.

"Gematigde moslims verdienen het niet te worden weggezet als antidemocratische cryptofundi's. "

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 21:53

-weggejorist-

sebash | 20-03-14 | 21:52

Schoorsteenveger | 20-03-14 | 21:43 | + 0 -
Veel LOL @ liberale islam.

Net zoiets als D'66 (linksliberaal).

Die Asscher is gewoon knettergek met z'n 'We hebben een Hollandse islam nodig'.
Als we iets nodig hebben is het zeker geen islam, ook geen Hollandse. Dat is niet meer dan een cit.

Jezus, wat een imbeciel. NL is er zeker bij gebaat als morgen ALLE mohammedanen het land verlaten. Degenen die nog wel moeite doen, tsja, zijn zo vervangen.
Zelfde geldt voor heel Europa.

Itzamná | 20-03-14 | 21:52

Zo snel zijn de PvdA-machtsambtenaren niet weg te krijgen.
Dit is een tikkie voor de bestuurders, maar daaronder zit de werkelijke macht.
Die denkt: ja, maar wij weten wat goed is voor de buurt, de gemeente, de stad, het land.
Fuck de kiezers.

Hersenloost | 20-03-14 | 21:51

@Desmoulins | 20-03-14 | 21:38
Zeker de verkeerde partij, maar hij doet aan schadeherstel en dat lukt niet in een week, daar in AMS te verrot door.

Ongeblustekalk | 20-03-14 | 21:49

@Smaalpapil | 20-03-14 | 21:08


LOL


Overigens, ik neem aan dat smaalpapillen zich slechts op scherpe tongen bevinden?

omanders | 20-03-14 | 21:48

@ Lijkt me logisch... | 20-03-14 | 21:41

Ja eens, van der Laan is inderdaad een positieve uitzondering (ik zou verder echt niemand kunnen bedenken bij de PVDA).

Van der Laan heeft natuurlijk ook een groot advocatenkantoor opgezet (Kennedy van der Laan) die man kan wel wat en die snapt wel dat het geld ook nog ergens verdient moet worden, dat is niet zo'n omhoog-gevallen nietsnut waar de PVDA verder vol mee zit.

Wat vd Laan bij de PVDA doet is mij ook een groot raadsel.

Outsider-Inside | 20-03-14 | 21:46

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 21:30 |
www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/...
Jaja, de politicus die de pretentie heeft om imampje te gaan spelen. Wat een typische PvdA-arrogantie! Messiaanse hoogmoed.

Schoorsteenveger | 20-03-14 | 21:43

@Desmoulins | 20-03-14 | 21:38
Van der Laan is volgens mij geen typische PvdA-er.

Waarom 'ie er dan toch bij zit mag Joost weten, maar de rest van de partij mag een voorbeeld aan 'm nemen.

Lijkt me logisch... | 20-03-14 | 21:41

@Outsider-Inside | 20-03-14 | 21:29
"In de media kon Hilhorst de afgelopen maanden weinig goed doen. Vanwege zijn politieke kleur, zijn verleden als ombudsman voor de VARA en columnist van de Volkskrant was hij een geliefd doelwit van Geenstijl en de Telegraaf"
www.parool.nl/parool/nl/14048/GEMEENTE...

Reaguren heeft dus nut.

Botte Hork | 20-03-14 | 21:40

@Ongeblustekalk | 20-03-14 | 21:30

Nou, nou, superlatieven genoeg...
Van der Laan is een schappelijke kerel en een prima burgemeester, alleen voor de verkeerde partij.
Na Cohen is het ook een stuk makkelijker, lijkt me.

Desmoulins | 20-03-14 | 21:38

@Outsider-Inside | 20-03-14 | 21:29
Juist, leve Geenstijl, tuig aan de schandpaal nagelen omdat het moet!

Ongeblustekalk | 20-03-14 | 21:37

Ik dacht ff dat jullie die figuren echt wilden helpen.. toen las ik stap 2.. nee, dat lukt ze nooit, dat is ontmanteling. De baantjesmachine IS de PVDA.

mental K | 20-03-14 | 21:35

Outsider-Inside | 20-03-14 | 21:29 | + 1 -
Parool is sinds jaar en dag de lokale 'Linda'.

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 21:33

@D.Turpin | 20-03-14 | 21:29 |

Lastenverzwaren is niet hetzelfde als bezuinigen. Was er daadwerkelijk bezuinigd dan waren de economische prestaties van NL inmiddels een stuk beter.

Parel van het Zuiden | 20-03-14 | 21:32

De PvdA is helemaal niet te veranderen.

Ik ben inmiddels zo oud dat ik enkele PvdA nederlagen heb mogen meemaken. Na elke klap kwam er "introspectie" en zouden ze het helemaal anders gaan doen, nadat een duurbetaalde commissie daar natuurlijk een dik voorspelbaar rapport over had geschreven.

Die organisatie is door en door verrot.
Daar staan ze uiteraard niet alleen in, maar ze spannen wel de kroon.

Ik wacht nog steeds op een partij met gezond verstand, die desalniettemin luistert naar degenen die de centen verdienen in dit land, problemen durven te benoemen, een gezond sociaal vermogen hebben, maar zichzelf niet volledig buiten spel zetten door het onmogelijk te maken om mee samen te werken.

Lijkt me logisch... | 20-03-14 | 21:32

@Botte Hork: die witte ster in die rode billen op de SP-poster is anders ook nogal suggestief.

Koonkluk Huis | 20-03-14 | 21:31

Schoorsteenveger | 20-03-14 | 21:25 | + 0 -
Asscher lost nu de problemen (achter de voordeur) op die over 10 jaar een nieuwe PVV nodig maakt. Dat is politieke visie, geen goddelijk leiding.
vdLaan is een lieve man, een vader, iemand die zich niet dik maakt en iedereen aanhoort. Daar zijn er niet veel van. De partij heeft echter zulke grote problemen dat er in de oude grootte geen verbetering mogelijk is. Tenminste, ik zie niet hoe.

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 21:30

@Desmoulins | 20-03-14 | 21:26
Van der Laan is de enige in die partij met ballen van staal en heeft het beste voor met de Amsterdammer, met de échte Amsterdammer. Ontzag voor die man.

Ongeblustekalk | 20-03-14 | 21:30

@ Brabant hier | 20-03-14 | 21:24

Lees net een stukje in Het Parool (het PVDA-partijblad voor de afdeling Amsterdam) dat het falen van Pieter Hilhorst ook op het conto van Geenstijl geschreven kan worden.. waar Hilhorst "een geliefd doelwit" was.

Outsider-Inside | 20-03-14 | 21:29

Echt constructief gaat het niet. Sinds enige tijd lijden meerdere partijen aan het D66-syndroom. Keertje verliezen, dan weer winnen, etc.. De partijen zijn ook tot op zekere hoogte inwisselbaar. De accentjes liggen wat anders, maar de grote lijnen zijn altijd hetzelfde. Om precies te zijn, bezuinigd wordt er toch.

D.Turpin | 20-03-14 | 21:29

@Godsammekraken | 20-03-14 | 20:31
Zou zonde zijn, geen zondebok meer om op af te reageren.

gedachtespinsel | 20-03-14 | 21:28

@Desmoulins | 20-03-14 | 21:26

-zet, eikel.

Desmoulins | 20-03-14 | 21:27

De pvda moet blijven bestaan om samen met de andere linkse partijen verdeelt te blijven, de linkse onnozele gansjes en allochtonen wisselen van partij, maar zo blijven ze wel verdeeld.
En waar blijft goffer een echte Nederlandse rechtse partij, die hebben we helemaal niet.

Ongeblustekalk | 20-03-14 | 21:27

@Einde van de Domheid | 20-03-14 | 21:18

Dat u denkt dat deze heren niet van hetzelfde laken een pak zijn. De roep van Den Haag voor Asscher, de wijze waarop hij altijd met het morele vingertje staat te wijzen terwijl hij een geheel electoraat wegzet zet als minderwaardig. Burgervader van der Laan geef ik wat dat betreft nog het voordeel van de twijfel, maar ook hij is onderdeel van het probleem. De PvdA bestaat immers louter en alleen bij de gratie van cliëntelisme.

Desmoulins | 20-03-14 | 21:26

Maar goed, een organisatie als de PvdA veranderen... Ik doe wel een wat met (re)organiseren. Lijkt me bij de PvdA een mission impossible. Wanneer een organisatie te ver is aangetast is een turn around onwaarschijnlijk. Er moeten namelijk wel gezonde delen zijn om mee te werken...

Parel van het Zuiden | 20-03-14 | 21:26

PvdA Amsterdam meerderheid 1949 - 2014? Pensioen gerechtigde leeftijd nu bereikt, dus nu oprotten!

Ewok | 20-03-14 | 21:25

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 21:17 |
Ik weet dat jij de man verafgoodt. Maar dat dioe ik niet. Overigens, een goede PvdA parijleider zijn en tegelijkertijd geilen op de macht, dat zie ik ook niet als een dubbele agenda. Dat is de PvdA in optima forma, dat is ook waar die partij gisteren op afgestraft is.

Schoorsteenveger | 20-03-14 | 21:25

Voor het eerst heb ik het gevoel dat wij als reaguurders invloed hebben gehad. Ik kan het niet zo goed verwoorden als Quid, maar zo is het toch maar! Zonder Geenstijl geen aandacht voor die hardwerkende arbeider, mbo-er, zzp-er die zijn belastingcentjes niet aan zijn groep besteedt ziet maar aan de gratis geld weggeef industrie. Als GeenStijl de politiek ingaat gaan we het helemaal maken.

Brabant hier | 20-03-14 | 21:24


Desmoulins | 20-03-14 | 21:16 | + 0 -
Vertel, was is mijn inconsistentie?

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 21:18

Ik hoop trouwens wel dat de lokale d66 -er niet bestaat uit net zulke walgelijke mannetjes als pechtold. Ik begrijp wat dat betreft veel kiezers niet. Nu ook nog meer europa elite club in de anus gedoe in de locale politiek. Maar al met al bevallen die gemeentelijke verkiezingingen mij wel. Het kabinet heeft vast een voorproefje van wat ze bij landelijke verkiezingen kunnen verwachten. Daarna weet ik zeker dat ik nooit meer tegen dat kale achterhoofd van die samson hoef aan te kijken,en hoef ik niet meer bang te zijn dat die rutte mijn oog uitsteekt met zijn lange pinokkio neus. Ik voorspel dan dat de sp zeer groot wordt,met d66 zal het ook niet slecht gaan alsmede de pvv die wel groot word maar niet aan regeren komt omdat niet 1 partij ermee samen wil,en ik denk dat cda nog redelijk mee kan volgen. Vvd zal grote klappen te verduren krijgen,pvda zal op lijn met groenlinks eindigen.Een groenlinks die niet serieus te nemen is. Die partij verliest in de lokale verkiezinging en verkondigt gerust weer op de terugweg te zijn. En die moet je serieus nemen. Een lachertje net als de pvda. PvdA een partij die zijn eigen benen heeft afgeschoten. Met mensen als Samson,Spekman en kleinsma.

tweetybird | 20-03-14 | 21:18

Zeg maar een beetje het traject waar Wouter Bos zich op stuk beet en vervolgens maar besloot onderdeel van het probleem te worden...

Parel van het Zuiden | 20-03-14 | 21:17

@Schoorsteenveger | 20-03-14 | 21:11
Zit in dat volk...ohnee wacht, die familie bedoel ik.

Ongeblustekalk | 20-03-14 | 21:17

Schoorsteenveger | 20-03-14 | 21:02 | + 1 -
Asscher zal een goede partijleider zijn.
Ik zie daar geen dubbele agenda.
Alleen de PvdA kan hem als leider niet volgen. Men zal voortdurend stokken tussen zijn benen gooien terwijl anderen messen in zijn rug steken.

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 21:17

PvdA hoeft maar bovenop 1 ding te komen: de brandstapel

paost712 | 20-03-14 | 21:16

@Einde van de Domheid | 20-03-14 | 20:57

Asscher, van der Laan? Ik bespeur de laatste weken een definitieve breuk met uw vroegere denkbeelden; een heuse transformatie, maar dit is nou juist een typisch voorbeeld van ''PvdAïtis''...
Alles hangt samen binnen de PvdA, en deze ketting is eveneens net zo sterk als de zwakste schakel.

Desmoulins | 20-03-14 | 21:16

De PvdA zou eens wat meer afstand moeten nemen van het beleid van wijlen socialist Adolf Hitler, en eindelijk eens stoppen met haar voortdurende anti-semitisme en sinds kortere tijd ook weer de homo-haat

Onderbuik | 20-03-14 | 21:16

@appeltjesgroeneweide | 20-03-14 | 21:02
De pvda stemmer is niet alleen een onwetende nul of allochtoon. Ook hele slimme mensen stemmen erop omdat ze het sociale verhaal zo geweldig vinden en afhankelijk zijn van deze partij. Vooral in de ambtenarij, onderwijs en gezondheidszorg vind je dit soort onnozelen.
Ik zei het al tegen de hoofdonderwijzer in de 6e klas, de pvda betekent de Partij voor de Ambtenaren. Toen had ik het al door.

Ongeblustekalk | 20-03-14 | 21:16

In ons nieuw te verwachten kabinet GeenStijl, moet het moto zijn: niet wie je kent, maar wat je kan.

appeltjesgroeneweide | 20-03-14 | 21:14

De PvdA komt er wel weer bovenop. Binnen een Zero-sum game moet je eerst verliezen om te kunnen winnen.

Smaalpapil | 20-03-14 | 21:13

De vraag is of met een nieuwe partij beginnen nog lukt. PvdA had zich moeten aansluiten bij SP afgelopen verkiezing. Het idealisme, volksaansluiting, naiviteit en onverzorgdheid ervaring, cachet en bestuur moeten geven. Ook dat schip is vertrokken.

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 21:12

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 21:05 |
Die gaat zich niet losmaken. Die wacht op het moment dat men voor hem op de knieën valt en hem smeekt de PvdA te redden. En dan zal hij deemoed veinzen, zijn hoofd lichtjes buigen, als het moet nog even een paar voeten wassen en dan quasi aarzelend zijn taak aanvaarden. Zit hij eenmaal in het zadel, dan zal zijn ware aard zichtbaar worden. Asscher is er zo eentje die jaren en jaren kan wachten, om, als het zo ver is, genadeloos toe te slaan. Geen triomfantelijke arrogante grijns op zijn smoel, zoals bij Samsom, integendeel, de vriendelijkheid zelve, maar ondertussen.

Schoorsteenveger | 20-03-14 | 21:11

Het is nu echt hoog tijd dat er in allerlei instituties in Nederland (ambtenarij, publieke omroep, media, onderwijs, huisvesting, etc.) eindelijk eens flinke PVDA-"zuivering" plaats gaat vinden.

Zo zijn bv. vrijwel alle Secretarissen-Generaal op de Ministeries PVDA-ers en dat gaat maar zo door tot het midenkader en de lagere lagen aan toe. Zonder PVDA-lidmaatschapskaart kun je dat soort baantjes gewoon vergeten in NL. Dit is ook een belangrjke reden dat de overheid steeds meer vervreemd is geraakt van de bevolking. Deze mensen leven in hun eigen virtuele PVDA-wereld die steeds verder weg staat van de realiteit. En het zijn vaak ook nog hele valse figuren met hypocriete verhaaltjes.

De PVDA is als een maffia-achtige organisatie de afgelopen 40 jaar een "staat in de staat" geworden en heeft het land verkwanseld voor het PVDA-belang. Het is zeer te vergelijken met de voormalige SED in de DDR, nou we weten allemaal hoe dat afliep.

Outsider-Inside | 20-03-14 | 21:11

janssen | 20-03-14 | 21:01
Minder, minder, minder... oh shit

kopje | 20-03-14 | 21:11

Heul goed Quid. Stap 9: verzin een pakkende, treffende, rake, en vooral WARE oneliner. Dat gezwatel van het moet eerlijker en sterkste schouders is zum Kotzen. Richt uw pijlen op de middengroepen ipv van Afrikaanse overvaarders, zwerftokkies, allochtonen, MOElanders en andere 'kwetsbaren'.

LanzVonLiebenfels | 20-03-14 | 21:10

-weggejorist-

PapillonSkullcrusher | 20-03-14 | 21:10

Drees SR

Oud-ministerpresident Drees - een van de grondleggers van de verzorgingsstaat - waarschuwde in 1974* al nadrukkelijk tegen de gevolgen van de toen nog relatief beperkte massa-immigratie: "Als men al buitenlandse arbeiders onmisbaar achtte, had men zich moeten beperken tot contracten van korte duur met ongehuwde arbeiders, of arbeiders die bereid waren enige tijd hier te verblijven zonder hun gezin", meende de socialist die later afstand nam van de PvdA.

In 1982 herhaalde Drees zijn waarschuwingen: "Nederland is in vele opzichten dingen gaan doen, die een menslievend karakter droegen, maar die voor het Nederlandse volk te bezwarend zijn geworden. Met zijn overbevolking en met al die grote werkloosheid kon Nederland zich deze dingen niet veroorloven."

* 'Voorzichtigheid geboden met aantrekken van gastarbeiders' en 'Surinamers verdienen hulp te krijgen in eigen land' in NRC Handelsblad van 10 en 13 augustus 1974 - afgedrukt in De dans om het gouden kalf.

ecologiste | 20-03-14 | 21:09

De PvdA is de 'zieke man' binnen ons politieke stelsel.
Terminaal maar zolang er genoeg stemvee is, zal de definitieve ondergang een utopie blijven. Net zoals Groen-Links vandaag de dag; een marginaal randstadpartijtje.

Desmoulins | 20-03-14 | 21:08

17 miljoen partijen is nog leuker. Dan geldt het recht van de sterkste bij het inwerpen van het stembiljet.

Smaalpapil | 20-03-14 | 21:08

miet=moet

omanders | 20-03-14 | 21:06

En zet weer eens blanke autochtone Nederlanders vooraan op de lijst en op je posters. De SP zie je zelden met Turken in de weer: Ze winnen dan ook massaal de weglopende PvdA-ers. O ja, de SP is vol morele verontwaardiging jegens de slechte behandeling van de minderheden. Maar ze snappen Realpolitik goed genoeg om te beseffen dat dat bij lippendienst miet blijven.


Vergis je niet. Er zitten meer racisten-in-de-kast tussen de vingerwijzende moral faggots dan je denkt.

omanders | 20-03-14 | 21:05

@Botte Hork | 20-03-14 | 21:02

Maximaal 1 Marokkaan per m2!

neemjemoederindemali | 20-03-14 | 21:05

De hele uitzending van Pauw en Witteman gaat over de uitspraak van Wilders over de Marokkanen. Flink wat PvdA'ers mogen hun zegje komen doen. Wat een sneu, voorspelbaar en zielig programma is P&W is dat toch. Wedden dat ze ook nog eens een koppeling gaan maken naar de Europese verkiezingen.

Hans Hillen | 20-03-14 | 21:05

Schoorsteenveger | 20-03-14 | 21:02 | + 1 -
Vandaar dat hij zich los moet maken.
Doet hij dat niet dan wordt hij met Spekman, Bertje en Diederik geassocieerd.

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 21:05

Ga eerst dit kabinet uit, je hebt de kiezers onderschat en verraden.
Of zak zo diep mogelijk in de stront Didi.

gebrokenvleugel | 20-03-14 | 21:05

@Mikey70 | 20-03-14 | 20:45
Het zou beter zijn als ze onzichtbaar zijn. Gewoon wat wetjes afhandelen niks raars doen. Geen burgertje pesten uit megalomane ideeën en politieke dogma's

miko | 20-03-14 | 21:04

Ik vraag me af hoe evenredig de relatie tussen ongeïnformeerd zijn en PvdA stemmen is?
Hoe kun je nou geloven in al die goedmensch sprookjes? Dat kan alleen als je een onwetende nul bent.
-
Ik zie nog de PvdA posters met Dijsselbloem voor me: iets met dat banken goed voor mensen moeten zijn en niet voor hun bonus.
-
Dit soort simpele teksten plaatsen ze, omdat ze weten dat er volksstammen aan mensen zijn die zo'n uitspraak geweldig vinden. En natuurlijk is de uitspraak ook waar. Maar hij kan net zo goed gedaan worden door PVV tot aan het CDA. Snap je?
En dan komt de grap. Dat met name de PvdA met dit soort leuzen komt... een gotspe!
Uitgerekend de PvdA met al zijn gegraai, corruptie en diefstal van geld. Uitgerekend zij gaan nu de moraalridder uithangen. Als je het nieuws volgt, van Joop, Elsevier tot aan GS, dan weet je dat het PvdA niet deugt.
.
Dus daarom: op de PvdA stemmen betekent een totale onwetendheid en ongeïnteresseerdheid in wat er werkelijk gebeurt door de PvdA.
.
Dit betekent dus ook dat wanneer er steeds meer informatievoorziening op gang komt, er steeds minder PvdA stemmers zullen overblijven. En dit zal ook gelden voor D66 en voor de PVV.
Kennis is macht. Maar dan de macht om voor iets anders te kiezen.

appeltjesgroeneweide | 20-03-14 | 21:02

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 20:57 |
Asscher en 'from scratch' beginnen, dat is een contradictio in terminis. Asscher is méér PvdA dan Spekman en Samsom bij mekaar.

Schoorsteenveger | 20-03-14 | 21:02

@reageerbuis | 20-03-14 | 20:47
Willem alexander en maxima ook niet.

miko | 20-03-14 | 21:01

Maar wat wil Nederland nu, meer of minder PvdA ?

Janssen | 20-03-14 | 21:01

Quid, de pvda reanimeren gaat niet, er is reeds lijkverstijving.

Ongeblustekalk | 20-03-14 | 20:59

BKB sterph, begeleidt het bezoek van de Dalia Lama.....

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 20:59

Waarom zou de PvdA rekening moeten houden met het klootjesvolk? Zij zijn toch de Gutmenschen die precies weten hoe de wereld in elkaar zit? Of zou moeten zitten, wanneer dat stomme kutvolk nou maar eens zou willen luisteren naar de superieure bestuurders van deze geweldige partij. Die altijd gelijk heeft. Net als in de ideale boeren en arbeiders partij, die Ien vd Heuvel ooit zag in de DDR.

Polletje Piekhaar | 20-03-14 | 20:59

Zo'n gedecimeerd PvdA geeft me wel een prettig gevoel eigenlijk Quid...

Doc Damage | 20-03-14 | 20:59

De PvdA zou een andere naam kunnen overwegen. Partij Van het Volk (PVV) of zo. Die afkorting schijnt stemmen op te leveren.

Stormageddon | 20-03-14 | 20:59

Na het zoet komt het zuurrr. Jan Peter had ze nog gewaarschuwd.

Tiberius | 20-03-14 | 20:58

Quid heeft last van PvdAïtis, dat is dat je denkt dat het nog goed kan komen.
De echte PvdAer (vdLaan, Asscher, Duijvestein) richt een nieuwe partij op, distantieert zich van de VARA (behalve van Rambam) en begint vanafaan scratch, opnieuw.
Zorg wel dat je Mei-Li achterlaat, want die praat al jaren als een bejaarde.

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 20:57

Willen we in nederland minder pvda.
Minder ,minder ,minder.

tweetybird | 20-03-14 | 20:56

Hee Johnny, waarom dan niet meteen een nieuwe partij oprichten? Ben je meteen ook een hele hoop arrogante beroepspolitici kwijt. Doorspoelen.

Schoorsteenveger | 20-03-14 | 20:56

@CoffeePatch | 20-03-14 | 20:46

Het gaat zes keer over Wilders en één keer PVV (zie de gastenlijst). En oh ja, Arnold Vanderlyde over een film. Want het moet natuurlijk wel gebalanceerde tv blijven.

BenBinnen | 20-03-14 | 20:55

@reageerbuis | 20-03-14 | 20:47
Inderdaad. Diederik heeft een strafblad, is een millieuterrorist, landverrader, vreemdganger, fascist en heeft zijn gehandicapte dochtertje uitgebuit voor zijn campagne spotjes.

Door en door verrot. En dat moet ons land besturen?!

Botte Hork | 20-03-14 | 20:54

Ja maar Quid, dat is toch populisme? En dat stinkt toch?
Doen wat de meerderheid van de beroepsbevolking wil is toch helemaal niet bon ton?

Lijkt me logisch... | 20-03-14 | 20:53

@ Itzamná | 20-03-14 | 20:46 | + 0 -
Hear hear!
Wat moet Nederland met partijen die 2 á 3 zetels halen, soms een keer 4? Dankzij het tactische stemmen zitten de tegenpolen in een coalitie van de stilstand. Ik pleit al een tijdje voor veel minder partijen. Ik denk dat alle partijen wel onder te verdelen zijn. Dat lukt ze in Europa ook.

BeunDeHaas | 20-03-14 | 20:52

Johnny is over de PVV toch leuker.

Supermatthijs | 20-03-14 | 20:52

Is dit de ontknoping van "wie is de mol? Geenstijl-editie"?

FreedomFTW | 20-03-14 | 20:52

toekomstige medewerkers onderwerpen aan een IQ test en rekentoets zou ook geen overbodige luxe zijn. Dat is beter dan de weekendjes media-training en NLP die ze nu krijgen en waarmee ze hun onnozelheid kunnen verbergen ( www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/article/... )

--sql error-- | 20-03-14 | 20:51

Heel, heeel lang geleden toen arbeid nog centraal stond en de belangen van de arbeiders werden behartigd.
In tegenstelling tot het heden waar het knuffelen van bewust inactieven tot een nationale politieke sport is verheven ten koste van de belastingbetalers.
Waar komt die afkeer van werkend Nederland bij de PvdA nu vandaan en waarom moet iedere bewuste inactieve doodgeknuffeld worden?

stormtijd | 20-03-14 | 20:51

De ware aard van Kwit komt weer eens boven..
"Wij zijn voor jullie!"
Spreek voor jezelf, pseudo-socialist....

Ommezwaai | 20-03-14 | 20:50

Alsjeblieft Quid, niet die kleffe BKB-poule. Die jongens en meisjes zijn uit op precies hetzelfde wat je de meeste zittende politici kunt verwijten: een goedbetaalde baan zonder enige ervaring in de echte maatschappij. Een broeinest van linkse Sywerts, zeg maar.

hatari | 20-03-14 | 20:48

@Botte Hork | 20-03-14 | 20:44
Dan mag didi ook niet meer meestemmen.

reageerbuis | 20-03-14 | 20:47

Het moet gezegd. NOS hoernaal liet wel heel even Han Lammers zien.

Han Lammers?

Han was een van de mensen van Nieuw Links. Die hebben de macht gegrepen bij PvdA en daardoor is Drees sr. in zijn rug gestoken. Vanaf toen is de PvdA in de fout gegaan, op het verkeerde spoor gekomen.
Han Lammers de man die eiste dat NL de DDR ging erkennen, de man die hele woonwijken in Amsterdam met de grond gelijk gemaakt heeft, de man die betrokken was bij de OOstlijn en aanleiding was van de Niewmarktrellen.

Han Lammers'kwade genius zit nu in het DNA van de meeste PvdA bestuurder-graaiers.

Ga helemaal terug naar Drees en loop dan weer al die jaren terug en geef al de foute PvdA-ers aan als land- en volksverraders zoals nu velen Wilders willen aangeven.

Wie weet komt het dan weer goed over 10 jaar. O ja en die bijstandimmigratie even terugschroeven graag en slechts doen wat Drees jr. zei.
"UTRECHT, 30 JULI 1971. ,,Nederland is een vol land.'' Aan het woord is niet Pim Fortuyn, ook niet Hans Janmaat. Achter het spreekgestoelte staat dr. Willem Drees jr. op het verkiezingscongres van DS'70 in 1971, als hij het lijsttrekkerschap voor de nieuwe partij aanvaardt. 'De jonge Drees', zoon van de voormalige PvdA-premier, opponeert tegen het zittende kabinet-De Jong, dat bedrijven subsidieert om 'gastarbeiders' uit landen als Turkije en Marokko naar Nederland te halen. Een slecht idee, vindt Drees.
vorige.nrc.nl/binnenland/article154884...

ecologiste | 20-03-14 | 20:47

Toch even die sneer naar de PVV willen geven terwijl er al 3 topics op GeenStijl over geschreven zijn vandaag.

De PvdA zou eens naar hun achterban moeten kijken. Het bewust werkloze deel kun je afstoten. Dat is enkel stemvee en levert je alleen een stem op als je PRECIES doet wat ze willen.
Dan ga je kijken waar de winst te halen valt, en goh, inderdaad, Jan Modaal! Als Jan namelijk niks te besteden heeft dondert je economie in elkaar. Als Jan namelijk op zijn centen gaat zitten komen die niet terecht bij ondernemers. En diezelfde ondernemers gaan weer stuk. En zo ga je down the drain.
Wees in het spelletje dat Geert Wilders speelt eens slimmer. Hij wil minder Marokkanen? Haal je schouders op, laat het hem lekker roepen. Rol een keer met die ogen en vaar je eigen koers. Ga niet als een horde gnoes op Geert inhakken, dat wil hij juist. Hoe meer exposure hoe beter.
Zet die baantjesmachine stil. Je zit in de politiek om iets toe te voegen aan dit land. Je zit er niet om een baantje hier en daar veilig te stellen zodat je een enorme puinhoop (hoi Fatima Elatik!) kan maken van alles wat je aanraakt.

BeunDeHaas | 20-03-14 | 20:47

Heb net DWDD gekeken. Ik kan het iedereen afraden.

Botte Hork | 20-03-14 | 20:46

Het kan niet snel genoeg 21 mei zijn. Dan halveert de partij zich nog eens.

reageerbuis | 20-03-14 | 20:46

Johnny ben je nu aan het solliciteren als partij voorzitter bij de PvdA. Doe dat dan maar onder punt 5.

byebyeholland | 20-03-14 | 20:46

De PvdA is inderdaad verworden tot helemaal niks.
Straks de SP, dat is een hele vooruitgang, NOT.

En D'66 (linksliberaal, wie weet wat dat is mag het zeggen) wint.

Wat een land.
Kiesdrempel 15%, halvering 2e Kamer. Dat zou al helpen. Elk normaal land heeft 2 of 3 partijen. In ons kleine kutland ongeveer net zo veel als dat er inwoners zijn.
Dat heet 'verdeel en heers' en betekent dat er nooit ene kut zal veranderen, want er is geen partij die zijn beloften kan nakomen.

Face it.

Itzamná | 20-03-14 | 20:46

Ik heb gisteren heel bewust tegen PvdA gestemd. Een partij uitgekozen waarvan ik 100% zeker ben dat ze nooit met de PvdA samen zullen gaan werken. Missie geslaagd.

En VVD wat jullie betreft. Als voormalig VVD kiezer heb ik heel bewust niet op jullie gestemd. Jullie hebben alle belangrijke verkiezingsbeloften gebroken, verhogen de ene na de andere belasting en hebben het huishoudboekje van Nederland aan de PvdA gegeven. Ik heb niet gestemd vanwege lokale belangen, maar om een teken af te geven. Pak dat op en doe er iets mee!

Op naar 22 mei!

NiceGuysFinishLast | 20-03-14 | 20:45

Johnny Quid wil leider worden van de Partijtje van de 'Arbeid'... slim gedaan Johnny deze post... lekker over de rug van een ander !

duitse herder | 20-03-14 | 20:45

Zorg dat je niet alleen zichtbaar bent twee dagen voor een of andere vage verkiezing.

Mikey70 | 20-03-14 | 20:45

De PvdA had gewoon links moeten blijven.
Door de neo-liberale opportunisten die de boel hebben overgenomen zijn ze stuurloos geworden.
Wim Kok is degene die de partij heeft uitverkocht.
De partij van de Aasgieren moet gewoon weer van de Arbeid worden.

oplichter | 20-03-14 | 20:45

PVDA-er: ga eens aan de Arbeid in de echte wereld. Dan komt Punt 5 snel genoeg * oh mirakel * vanzelf in uw hoofd op.

Lepo | 20-03-14 | 20:44

Er moet een kiesdrempel komen, en de allochtoon moet kleur bekennen.
2 paspoorten? Geen stemrecht. NL paspoort en niet crimineel, dan mag je stemmen.

Botte Hork | 20-03-14 | 20:44

Ja maar.... vroeger was't ook al 3X niks met de pvda.

jemagookniksmeer | 20-03-14 | 20:43

meer dan de helft van nederland heeft geen belangstelling voor het zooitje in de haag - daar heb ik vandaag nog niets over gehoord.

ganzo | 20-03-14 | 20:42

Dit land wil minder politiek.

Guy Veropzoudten | 20-03-14 | 20:42

De vraag is nu, hoe komen we af van de D666? Met hun Euro fascistische plannen?

Botte Hork | 20-03-14 | 20:42

@dipswitch | 20-03-14 | 20:39
Pas als ze ophouden met bestaan.

reageerbuis | 20-03-14 | 20:42

In Japan zou de Pvda al lang harakiri hebben gepleegd, net als de verantwoordelijken. Hoi Didi.

neemjemoederindemali | 20-03-14 | 20:40

In Nederland is niemand ongewenst.
of was dat Rutte..

Worstjes | 20-03-14 | 20:39

Ik wordt een beetje moe van dit constante pvda gezeik, is er niets beters te melden?

dipswitch | 20-03-14 | 20:39

Stap 5: stop met dom lachen na een 180 mln. faal en probeer niet krampachtig elke miskleun goed te praten met dat "eerlijke verhaal".

Mr. Neon | 20-03-14 | 20:38

Ophouden met belasting geld uit geven aan je hobby

Idontgiveafunk | 20-03-14 | 20:38

Probeer eens een Reformatie door te voeren in de Linkse Kerk. Gooi de heiligen eruit, samen met de dogma's en de overjarige pausen.

Petrus de Rewa | 20-03-14 | 20:38

Alle pvda'ers rode rozen zonder doornen gaan kweken.. zijn wij van ze af.

pim achtertuin | 20-03-14 | 20:37

*TROTS op pvda deponeert*

Worstjes | 20-03-14 | 20:37

De uitslagen van de GR2014 zijn een voorzichtig voorproefje van wat de kiezer tijdens de komende Tweede Kamer verkiezingen zal gaan doen.
Iedereen is het 'weg met ons!' PvdA/VVD beleid zat.
Optiefen met die landverraders.

Botte Hork | 20-03-14 | 20:36

dit land verdient de PvdA!

Worstjes | 20-03-14 | 20:36

En deel geen rozen, petjes, aanstekers of andere troep meer uit. Dan voel ik me namelijk volstrekt niet serieus genomen (of juist wel ligt er aan hoe je het bekijkt).

SharpEye | 20-03-14 | 20:36

Nee, gewoon dood laten bloeden is beter voor iedereen.

Jackanders | 20-03-14 | 20:35

"Of van die mensen die pas gaan zoeken naar gepast geld in hun portemonnee als ze aan de beurt zijn".

LOL

ecologiste | 20-03-14 | 20:35

punt 5: Belasting verlaging? Ach, zo maar een gek idee.

LangeTijdGeleden | 20-03-14 | 20:35

Laat dat opgeheven vingertje eens amputeren.

Petrus de Rewa | 20-03-14 | 20:35

Geen. Schijn. Van. Kans.

Freddie Stobart | 20-03-14 | 20:34

Dit is niet het begin van het einde doch slechts het einde van het begin. Al het rode tuig moet nog uitgerookt worden uit alle baantjes die ze nu bezetten. Ambtenarij, bestuurslagen, subsidiesponzen, uitvoeringsinstellingen etc. etc.

Alles moet kapot. Voor een beter Nederland.

Godsammekraken | 20-03-14 | 20:33

Als je niet doet wat je roeptoetert dan straft de bevolking je keihard af. De eerste keer kwamen ze er nog mee weg maar zelf een Nederlander is niet zo stom om zichzelf 2 keer te stoten aan dezelfde loser.

jvy_007 | 20-03-14 | 20:33

Gewoon opheffen die club.

reageerbuis | 20-03-14 | 20:33

Iemand zei het al vandaag, maar idd, die roos van hun ziet eruit als een vuist die een anus in wordt geramd.

Botte Hork | 20-03-14 | 20:33

Denk na waarom Drees uit zijn eigen partij stapte. En leer daarvan.

Maar ja, een PvdA-er leert niet. Die leest anderen de les.

vraagstaart | 20-03-14 | 20:32

De pvda is een gezwel in deze samenleving.

AbleArcher13 | 20-03-14 | 20:32

Sterph PvdA sterph!

Botte Hork | 20-03-14 | 20:32

Samengevat: hou er gewoon mee op!

Godsammekraken | 20-03-14 | 20:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken