Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ANP AGENDA: POETIN ANNEXEERT KRIM

crimeariver.jpgAlles wat u vanavond op internet leest en in de televisiejournaals ziet, en alles wat morgen in de kranten & commentaren staat over het 'Russische' referendum op de Krim, is loepzuivere agendajournalistiek. Want voorspelbaar. Want we zagen het van ver aankomen. Want alle meningen liggen al dagen, zo niet wekenlang klaar. 93 procent van de Krimmenaren stemt vóór toetreding tot Poetins Rusland: √. De opkomst was 70+ procent: √. Obama roept 'Boe, ongeldig referendum: √. Poetin is een kwaadwillende bezetter: √. Want de Russen, dat zijn onderdrukkers √ en nare mensen √ en democratiehaters √ en ze vinden hun handelsbelangen belangrijker dan mensenrechten √ omdat het opportunisten zijn, allemaal √. Sure. Whatever. Gaap, boeiend, next. Poetin schuift de Krim een stukje opzij op de wereldkaart. Merken wij daar wat van? Neuh. In 2005 hielden we alhier een referendum over de Europese Grondwet en toen werden we zelf een stukje dichterbij Brussel geschoven. Als de EU een fopreferendum mag houden, mag Poetin het ook. Maar de media gaan feesten. Een week lang Ruslandhaat √, anti-Poetin propaganda √ en de grote woorden van Obama en z'n rode lijn breed uitgemeten op de beeldbuis √. Rusland uit de G8 √, obligate kritiek op Russische handelsakkoorden √ en misschien een sanctietje hier of daar √. De media gaan smullen, met Van Baalen in P&W √, Eelco Bosch van Rosenthal in Nieuwsuur over hoe de Russen hun sporters al decennia volspuiten met doping of hun eigen bevolking tot armoede afknijpen √, en Jip & Jannekeduiding in Journaal over dat die stomme meneer Poetin het land van andere mensen afpakt √. Kortom. Na-oorlogse Koude Oorlog-berichten alsof het 1982 is en de Westerse democratie helemaal toppietegek is. Want wij zijn goed √. En Rusland is slecht √. En meer hoeft u niet te weten. √

Reaguursels

Inloggen

Als het over Israël of Moslims gaat doet Geenstijl vrolijk mee aan die agendajournalistiek.

shirkuh | 17-03-14 | 22:44

lanexxx | 17-03-14 | 14:22 | + 2 -
Ik neem aan dat Twan zich wel even inleest op zijn gasten? :) Ik geloof niet dat hij volledig verrast was. Ook gezien zijn introductie van het interview.

M-Bozz | 17-03-14 | 17:18

lanexxx | 17-03-14 | 09:50 | + 3 -
Ja, alsof de relatie Nederland-Rusland nog niet genoeg schade heeft opgelopen de laatste tijd. Rusland staat wat dat betreft aan 'onze' zijde: tegen de EU-expansiedrift.

Waar ik overigens in de discussie over de EU-expansiedrift hier te weinig over lees (die focust zich meer op de expansiedrift qua interne bemoeizucht; de 'weg met ons'-mentaliteit, de uitverkoop van eigen cultuur en verworvenheden; ook terecht!) is het superkapitalisme/corporatisme/globalisme erachter. Ik geloof eigenlijk niet zozeer dat onze naties in de uitverkoop worden gezet omwille van het vestigen van een soort cultureel marxistische utopie (of distopie), maar vooral om alles te privatiseren en aan de grote bedrijven/lobby's over te laten. De macht en de rijkdom liggen voor het oprapen voor opportunisten als de volken worden geregeerd door een intransparante en ongrijpbare grootmacht, en wanneer zij zijn onderworpen aan een 'progressieve' cultuur en maatschappelijke inrichting 'van de tekentafel' (hence, de gelijkheidsreligie die de EU voorstaat). Mocht het ooit zover komen, dan zal ook hierbij weer blijken dat de grote (in eerste instantie idealistisch gedreven) maakbaarheidssystemen zullen instorten met veel ellende als gevolg. En dat, voordat dát gebeurt, een zekere elite zich enorm zal verrijken ten opzichte van/ten koste van haar onderdanen. Misschien wat apocalyptisch, maar zeker niet ondenkbaar gezien de idealistische blindheid van huidige die-hard EU-fielen.

M-Bozz | 17-03-14 | 17:12

M-Bozz | 17-03-14 | 10:24 |
Twan Huys was hier volgens mij niet op voorbereid dat het verhaal van Mearsheimer negatief was voor de EU en de U.S. Het hele NPO is EU gericht en dus niet onafhankelijk, dus bevooroordeeld, en zo worden wij vaak met onjuiste propaganda overspoeld.

lanexxx | 17-03-14 | 14:22

Zo fijn dat ik niet zelf hoef na te denken √ Gaat het mis dan is het niet mijn schuld √ Wel klagen √ Gaat het goed dan is het ook goed √ Zeg het maar als ik weer vodka mag kopen √

Dol op Post | 17-03-14 | 13:22

Gek hoor,toen Kosovo ook ff een referendum hield om zich los te weken van Servie,terwijl er 5% Serviers woonden, hoorden we dat dit echte democratie was....,nu de Krim het zelfde doet is het een schande.Toen er in Nederland een referendum gehouden werd ivm aansluiting Europa en er nee tegen gestemd werd,maar het schorem in Den Haag zich daar niets van aantrok,
vond dit men democratie.Maar wel gniffelend wijzen naar Noord-Korea ,
is er verschil???

baanaru | 17-03-14 | 12:26

nieuwsuur.nl/uitzending/2014-03-16/
Vanaf 16:28 een erg verfrissende mening over de kwestie De Krim van John Mearsheimer (University of Chicago)! Nutshell: De VS en Europa hebben de crisis op de Krim hoofdzakelijk zelf veroorzaakt door uitbreiding van de NAVO en de EU en hierbij het vestigen van belangen in de Oekraïne. Kijkstof!

M-Bozz | 17-03-14 | 10:24

ik zag gister toch een aardige politocoloog het referendum duiden.. Misschien moet het Westen zich eens wat minder neo-imperalistisch gaan denken. We veroorzaken nogal wat problemen op die manier. Putin is misschien een dictatoriale lul, maar VS + Europa hebben kiloos boter op het hoofd.

Dus: lekker laten gaan.

point blank | 17-03-14 | 10:09

Wat hier aan de hand is is de EU en hun vazallen. Het zint natuurlijk niet dat Poetin een sterke leider blijkt te zijn, ze kunnen nu de aandacht afleiden van de puinhoop die ze veroorzaakt hebben binnen de EU. Hoor die Rutte en Timmermans aan, we gaan sancties afdwingen, en wat alleen maar schade geeft aan ons land en de verdere EU, zo stompzinnig en kortzichtig zijn ze ook wel!

lanexxx | 17-03-14 | 09:50

Weer wat geleerd! Vertrouw KGB agent voor geen cent :-(
Ga maar Vaders en zonen lezen in de vertaling van de geleerde broer:-)
Of naar smurfen kijken ter lering ende vermaak...

kapitein oosterlng | 17-03-14 | 09:29

Ik heb Putin altijd verdacht in een vorig leven een hitman te zijn geweest van de Russische maffia. Koel, beheerst, berekenend. In een parkeergarage.. Plop plop. Zo ziet ie eruit. En zo voert-ie ook oorlog. Heel wat anders dan onze huilende kruideniers die na één echte afstraffing waarschijnlijk rap het hazenpad kiezen.

Do not fuck with Putin. Or you will regret it.

LanzVonLiebenfels | 17-03-14 | 09:28

Kan iemand aanduiden welke "internationale wetgeving" is overtreden met deze "interne" referendum en welke "internationale wetgeving" heeft wel mogelijk gemaakt separatie van Kosovo?? Ik ben zeker geen expert maar ik "baah" democraCIA! Bovendien geen molotov coktail gebruikt en geen oproep politie als ik me niet vergist.

dindin | 17-03-14 | 09:22

97% is voor aansluiting bij Rusland gestemd in een referendum. Okay, er zouden wat stemmen geronseld zijn maar wie zijn wij om daar iets van te zeggen.

DeSjaak1000 | 17-03-14 | 09:13

Straks krijgen wij de [terechte] return-sancties van de Russen.
Nieuwe miljarden-bezuinigingen; huren extra omhoog, zorgtoeslagen gestopt, bijdrages [gezondheid] omhoog etc.
Wel extra bonussen voor degenen die er allemaal voor hebben gezorgd.

meneer Q | 17-03-14 | 08:53

honderddagen | 17-03-14 | 07:50

Zelden zulke onzin gelezen. Man, man, wanneer neem jij de feiten eens serieus. Natuurlijk is het raketschild een bedreiging voor Rusland. Niet omdat ze ons willen nuken, anders hadden ze dat allang gedaan, in 1989, of in 1991. Nee, dat raketschild dreigt Rusland weerloos te maken tegen een eerste nucleaire aanval van de VS en de navo. Logisch dat de Russen bezorgd zijn.
Het is de VS die éénzijdig tot sancties overgaat, zonder raadpleging van het eigen congres, of de bondgenoten.
En wat nu als de Russen zich niet laten afschrikken door sancties, wat dan? Gaan we dan escaleren?
Dus jij wilt Rusland uitschakelen. Hmm... dan zou ik eerst maar eens een goede atoombunker bouwen. Maar als de navo, de vs en de eu zo doorgaan ben je al te laat. Okay, je krijgt je zin, Rusland weg, maar zelf zijn we dan ook van de aardbodem weggevaagd. Hoe heet zoiets. Mad: mutual assured destruction.
Een Pyrrhus overwinning in het kwadraat.

Van Duyvenbode | 17-03-14 | 08:21

Wat is dit voor onzin? Misschien er ook bij vermelden dat Rusland geregeerd wordt door een dictator? Dat ze hun leger met 25% hebben versterkt afgelopen tijd en dat ze een oefening met 60.000 man hebben gedaan waarbij ze Polen met behulp van nucleaire wapen? Dat ze naast Ukraine ook hun zinnen hebben gezet op Letland, Estland en Litouwen en dat Finland in zijn broek schijt en niet bij de NATO durft omdat Rusland zo creepy is.
Rusland ziet alles van de NATO als een bedreiging, zelf een nuclear missile shield in Europa zien ze als een bedreiging. En weet je waarom? Omdat ze de optie open willen houden om ons te kunnen nuken!
Rusland is zelf een bedreiging en moet uitgeschakeld worden. En dat doen we simpelweg met de klimaathoax door ons zelf onafhankelijk te maken van hun olie en gas. Wat zijn we toch eigenlijk ook een stel bazen.

honderddagen | 17-03-14 | 07:50

Onze Europese dictators hebben een schijthekel aan referendums

Toontje-lager | 17-03-14 | 07:47

mooi commentaar van weer een of andere nederlandse verslaggever op de KRIM:
"93% is voor maar dat kan niet want dan zouden er ook oekrainers voor hebben gestemd en dat kan niet"

En waarom zou dat niet kunnen? de hele oost oekraine is pro russisch

inmiddels zijn er andere plekken in oost oekraine waar ook een referendum geeist wordt, maar ja, de stem van het volk, dat moeten we niet willen met zijn allen

kees1960 | 17-03-14 | 07:44

We hebben zelf toch een referendum woensdag dus vermoed dat we weinig tijd hebben voor de Krim.

Simon_GS | 17-03-14 | 07:30

.. overigens wil ik de democratie terug. Gammel als dat systeem is, het is de minst slechte staatsvorm. Mits er geen regentenkliek het alleenrecht op Fatsoen ende Beschaving claimt.

Jan Passant mk2 | 17-03-14 | 06:30

Ik ben altijd voor de Amerikanen geweest. Sinds Obama is dat anders. Die man is uit hetzelfde rotte hout gesneden als de gevaarlijkste Eurofielen.

Als ik dan toch onder een dictatuur moet leven, dan liever 1 waarvan de dictator eerlijk voor zijn eigen belang zegt op te komen - en dat van ZIJN land. Dat is beter dan een onduidelijk groepje dictatuur dat, uiteraard, voor het eigen belang zit - maar zegt dat zij staan voor het welzijn van de "internationale gemeenschap". Wat altijd neerkomt op vriendjes, bankiers, oplichters, andere dictators.

Tsaar Poetin zal Rusland niet vol laten lopen met islamisten uit de meest achterlijke landen, of met rovend tuig uit ex-communistische landen, alleen maar om zijn bevolking te verdelen, bang te maken & te beheersen. Die man heeft ballen genoeg om dat rechtstreeks te doen.

Jan Passant mk2 | 17-03-14 | 06:16

Ook Westerse MSM kunnen nu en dan eens objectief berichten over de crisis in Oekraïne. Zoals hier de Duitse WDR in het programma 'Monitor' dat het met haar politieke analyses en voorspellingen vaak bij het rechte eind heeft:
www.youtube.com/watch?v=JGbRqM0ef7I&am...

WirMachenMusik | 17-03-14 | 03:37

Hier een uitermate degelijke en interessante discussie over de samenhang tussen de financiële crisis en de schermutselingen in de Oekraïne en de rest van de wereld van 'Wissensmanufaktur'
"Ukraine: Die brennende Lunte am Pulverfass der Weltfinanzkrise"
www.youtube.com/watch?v=lflw82nKbOo&am...

WirMachenMusik | 17-03-14 | 03:33

WirMachenMusik | 17-03-14 | 02:34
Ja, en toen zei iemand: tot hier en niet verder.

koekje erbij? | 17-03-14 | 02:39

snaakie | 17-03-14 | 02:27 |
Wat echt gevaarlijk is, is de chaos in het Midden-Oosten en de geostrategische omsingeling van Rusland. Is geen exlusieve Nederlandse/West-Europese gewaarwording.
En wie is daar verantwoordelijk voor?
Ook veel en steeds meer Amerikanen die zich informeren over buitenlands beleid en internationale aangelegenheden hebben/krijgen dat in de gaten.

WirMachenMusik | 17-03-14 | 02:34

zeertegendradig

Nuh, meer mensen die ECHT weten hoe de wereld draait.

koekje erbij? | 17-03-14 | 02:31

zeertegendradig | 17-03-14 | 01:39
Jan Dribbel | 17-03-14 | 01:54
---
Geenstijlers hebben mede door hun kritische opstelling tov MSM blijkbaar wat eerder dan anderen in de gaten dat de afgelopen decennia overduidelijk is gebleken dat de internationale politieke verhoudingen nu niet meer dezelfde zijn als zo'n driekwart eeuw geleden.

WirMachenMusik | 17-03-14 | 02:28

God, wat mist de jeugd nu toch!
Echt een dikke plasser-gevoel met zo,n gun in je handen!

koekje erbij? | 17-03-14 | 02:27

Bah. De anti USA en EU gevoelens slaan nu een beetje door naar het verheerlijken van Poetin en alles wat Russisch is.
Deze machtsstrijd is erg gevaarlijk maar dat zien die laffe naïeve Hollanders (weer) niet.

snaakie | 17-03-14 | 02:27

@ grote anti, ik kan ook dat wapen geblinddoekt uit elkaar halen, tenminste, als het de uzi uit 1980 is :-)

koekje erbij? | 17-03-14 | 02:24

zeertegendradig | 17-03-14 |

Geenstijlers zijn meer navelstaarders.
Ze prediken vrijheid van meningsuiting, maar even niet in dictatoriaal Putin land.
Een nuance: ze prediken vrijheid van meningsuiting zolang je het met hun eens bent.

Jan Dribbel | 17-03-14 | 01:54

Ja geenstijlers waren waarschijnlijk dezelfde mensen die stonden te juichen toen de Duitsers 60 jaar geleden Nederland kwamen binnenrollen en snel hun Joodse buurman voor een paar tientjes verpatsen aan de lokale Obersturmbahnführer.

/stelletje verwende kutpubers

zeertegendradig | 17-03-14 | 01:39

Er woedde van 1853 tot 1856 trouwens al eens een oorlog op de Krim tussen Russen en Turken. Naar het schijnt geraffineerd aangesteggeld door de toendertijd machtige koloniale imperia Groot-Brittanië en Frankrijk. Die toen het eenmaal zover was het Ottomaanse Rijk gingen helpen.
Hier een leuke fotoreportage:
www.faz.net/aktuell/krimkrieg-von-1853...

WirMachenMusik | 17-03-14 | 01:26

Fatbirdsdontfly | 16-03-14 | 21:02 |
"Waarom is GS altijd zo pro-rusland? Rare neiging."
---
Mogelijk als tegenwicht tegen de unisono anti-Putin verslaggeving in de westerse MSM?
Of misschien ook uit overwegingen van objectiviteit?
In de Duitse FAZ las ik (vertaald) het volgende reaguursel:
"Sinds meer dan veertig jaar lees ik Duitse, Franse en Britse kranten. Waar je vijftien tot twintig jaar geleden nog vaak genoeg kritische artikelen over de buitenlandse politiek van de Verenigde Staten in de MSM tegenkwam is dat verschijnsel ondertussen tot vrijwel nul gereduceerd.
Vooral in Duitse media is de verandering opvallend. Soms kom ik in de verleiding om te vermoeden dat dit iets te maken heeft met dat de Amerikanen indertijd een groot gedeelte de 'Stasi-Akten' met informatie over West-Duitse medewerkers in handen heeft gekregen"

WirMachenMusik | 17-03-14 | 01:16

Gratuit Van Rossum. Geopolitieke duiding van Geenstijl wordt steeds meer een lachertje. Exponent van een generatie te rijke, te verwende, te cynische en te afgestompte consumenten. Alleen daarom al zou het niet eens zo'n slecht ding zijn wanneer dit conflict in zijn volledige potentie zou uitgroeien. Om weer eens mee te maken wat vrijheid kost en wat het werkelijk betekent wanneer er straks op de Krim mensen doodgaan. Semi-geëngageerd blijft alleen leuk wanneer niet een echt persoon klaar staat om met een geweerkolf je tanden uit je bek te slaan. Gatver

Mike Oxlong | 17-03-14 | 01:13

Het Kremlin verklaarde reeds dat de sanctie's van het westen worden gespiegeld.Als dan gaskranen worden dichtgedraaid,zal Amerika schalie-gas moeten leveren en stijgt de koers van de dollar .En de EU ? Die krijgt de grootste financiële klap uit zijn geschiedenis.De militaire achterstand moet immers weer ingehaald worden en de beurzen storten hier in.Rottige spelletjes in Ruslands achtertuin komen ONS heel duur te staan. Voorlopig zelfs onbetaalbaar.Poetin is een uitmuntend schaker gebleken na die verwoestende jaren 90 in Rusland.De Russische mislukking in Afghanistan wordt nu gevolgd door die van de USA/NAVO.

Dolphi | 17-03-14 | 01:10

Feynman | 16-03-14 | 20:49
"... dus wellicht daardoor de lagere opkomst."
---
??
In verschillende (buitenlandse) media las ik dat de opkomst 83,5% was en in Sebastopol zelfs 85%.
Er schijnen ook veel Tataren gestemd te hebben ondanks de oproep van hun leiders om niet te gaan stemmen.

WirMachenMusik | 17-03-14 | 01:02

EU referendum, bijna vergeten. Politici en poppenkast.

niks mis mee | 17-03-14 | 00:39

Daarom lees ik ook geen Nederlandse krant meer en kijk al helemaal niet naar het staatsjournaal. I make up my own mind.

Rest mij nog te zeggen dat uiteindelijk zal blijken dat Putin onze beste vriend is.

postmodernismisdead | 16-03-14 | 23:48

readbetweenthelines | 16-03-14 | 23:20 | + 1 -
Je hoeft geen 'u' te zeggen. Ik ben een ongehoord botte klootzak die overal schijt aan heeft.

Dat hou ik graag zo. Tnx @ feelings, ik mijn momenten hebben.

Itzamná | 16-03-14 | 23:41

@Itzamná | 16-03-14 | 22:42

Domweg zeggen wat je te zeggen hebt doe ik vaak genoeg. Soms is het echter leuk om je mening op een andere manier te presenteren. Zoals ik hierboven gedaan heb. Dat deze manier u blijkbaar niet bevalt is u goed recht. Waar ik me aan stoorde was de manier waarop u dit onderbouwde. Maar no hard feelings either.

readbetweenthelines | 16-03-14 | 23:20

Nogmaals mensen maak je niet druk, mijn meeste en beste jaren waren vóór 1989 de koude oorlog dus, beter dan voor 1989 is het niet meer geweest voor de gewone Nederlander.

gebrokenvleugel | 16-03-14 | 23:18

@Bezorgdenverjaagster | 16-03-14 | 20:39
Over belangenverstrengeling gesproken. Men zou moeten verbieden dat mensen die zo hoog in een organisatie zitten zich ook op die hoogte met politiek mogen inhouden. Dat is wat Mussolini ook deed overigens.

La Bailaora | 16-03-14 | 22:59

Dit is tenminste nog een referendum. Kijk naar wat Amerika de laatste 25jaar uitvrat met hun smerige CIA en laffe Eurofielen die ze in de zak hebben.
Rusland trekt hier gewoon een lijn. Het Westen wil slaan maar heeft geen stok. Putin is baas. Tot zover de ostendorfer droom der expasiedriften.

Shareholder II | 16-03-14 | 22:54

Niet het eerste referendum dat niet gerespecteerd wordt hmm?

Finn | 16-03-14 | 22:51

Zijn de fanboys van de EU als gesignaleerd op de Krim? Hoorde wel een Finse waarnemer positief commentaar geven over het referendum. Een eenzame positieveling tussen al het negatieve van de westerse journalisten!

lanexxx | 16-03-14 | 22:44

readbetweenthelines | 16-03-14 | 22:23 | + -1 -
Benader het positief, als een stimulans om jezelf serieus te nemen en domweg te zeggen wat je te zeggen hebt.

Iemand die iets te zeggen heeft, hoeft nooit naar woorden te zoeken. No hard feelings hier.

Itzamná | 16-03-14 | 22:42

Eerlijk is eerlijk, de Russen hebben WOII gewonnen, maar de Amerikanen (Vrede lieverds) alle andere oorlogen (Vietnam, Irak, Afghanistan) en hebben overal democraCIA injecteert.

dindin | 16-03-14 | 22:42

miko | 16-03-14 | 22:16 | + -4 -
Die Rach, dat was geen schrijver.
Zelfs dat weet je niet. Wat wel?
Toergenjew is een van de beste schrijvers ever. Onze vriend Reve bekende ooit dat hij niet in staat zou zijn om een halve pagina Toergenjew te schrijven. Dat was hij ook niet.

Jij kent je klassieken niet. Allemaal niet erg, maar lul dan niet zo dom.
Je gelul over bezopen Russen die vrouwen lastigvallen, ach. Misschien ben je in de war met carnaval en de bijdrage van de slissers in NL.

Als gezegd, go fuck yourself. Je weet niks en zelfs dat weet je niet.

Itzamná | 16-03-14 | 22:40

Het kan me ook niet zo boeien. De EU is slappe stront en de Amerikanen zijn er te kapot voor. Het gaat erop neerkomen dat De Krim nu gewoon bij Rusland hoort. Boeie.

De Anaalprofeet | 16-03-14 | 22:35

An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last. - Churchill
Poetin ziet dat het westen, en met name Amerika zwak is, en handelt daarnaar. Wie volgt?

Fast Forward | 16-03-14 | 22:34

"Extreem rechtse elementen op de Krim en in Oukraine willen aansluiting bij Rusland."
Dit is natuurlijk wel een heel vreemde spin van de EU en de MSM.

de honden blaffen... | 16-03-14 | 22:30

@Itzamná | 16-03-14 | 21:49

Bedankt voor u opbouwende kritiek. Ik zal er zeker aan werken. Dat mijn gebazel u heeft geïrriteerd is spijtig. De tussen de regels lezen grap is hilarisch, mijn complimenten hiervoor. Ik kan inderdaad niet tippen aan uw reaguursels. Uw tegels rieken naar perfectie en zijn altijd een toonbeeld van nuance en redelijkheid.U Kordate vergelijkingen getuigen van een realistisch wereldbeeld. Deze hoge standaard zal ik naar alle waarschijnlijkheid nooit bereiken, vergeef me daarvoor.

readbetweenthelines | 16-03-14 | 22:23

@Itzamná | 16-03-14 | 22:11
Dan nog, een belachelijke speech die zelfs als hij al gehouden zou zijn te stompzinnig is voor woorden.
Wat dat betreft zou hij perfect bij putins passen.
De kindermoordenaar.

miko | 16-03-14 | 22:20

Ik zou graag Ronald Reagan aanhalen!
Mister Putin,build that wall!

miko | 16-03-14 | 22:18

@Itzamná | 16-03-14 | 22:03
Wat? Die naargeestige suffe russische schrijvers. Ga weg met die lullige boekjes. alsof je daarom van die sukkels moet houden.
Alles wat ze maken is inferieur tot de drugs aan toe.
Die 22 miljoen stelde geen flikker voor.
Een Russisch leven telt amper, voor de Russen zelf dan.
trots op hun land en Cultuur?
De helft onbewoonbaar en hun cultuur is stomdronken ruzie zoeken en vrouwen lastigvallen.Dat je buiten die paar schrijvers niks goed uit Rusland op kan noemen zegt genoeg.
Ga toch weg.
Putins zijn propaganda is het beste voorbeeld. Met zijn homo erotische poses.

miko | 16-03-14 | 22:16

ad melkert | 16-03-14 | 22:08

De enige trui die Maarten de lijstduwer van de PVVDA'666 nog had is vermist geraakt bij de stomerij in Utrecht. Een stemmenronselaar/partijvoorzitter schijnt hem te hebben afgehaald.

hansvanvinkeveen.punt.nl/content/2008/...

The_Challenger | 16-03-14 | 22:16

Grappig hoe het vierde rijk en de CCCP elkaar in de haren aan het vliegen zijn, zo verschillend zijn ze niet. Alleen gaan de Russen iets beter om met de moslim infiltranten.
Die schieten ze kapot.

Jim Lovell | 16-03-14 | 22:16

miko | 16-03-14 | 22:07 | + 0 -
Had ik ook wel gezien, vandaar m'n aanhef.
'Wie zou het er mee oneens zijn, zelfs al zou Putin dit nooit gezegd hebben?'

Dat was om imbecielen zoals jij voor te zijn, met je hoax-slayer. Tss.

Itzamná | 16-03-14 | 22:11

Het valt mij op dat "kenner" Maarten van Rossum de laatste weken heel bewust buiten beeld is gebleven. Heeft hij misschien een afwijkende mening?, en is daarmee een gevaar voor het pro EU-Timmermanbeleid? Vragen, vragen.

ad melkert | 16-03-14 | 22:08

@Itzamná | 16-03-14 | 21:16
Och nee, ook jij?
Zelfs de minst belezen sukkel weet nu dat hij deze speech nooit gehouden heeft
Doe me een lol.
www.hoax-slayer.com/putin-duma-speech-...

miko | 16-03-14 | 22:07

Gefeliciteerd met de Krim, Putin. Hardnekkige klootzakken, die Russen.

Jim Lovell | 16-03-14 | 22:06

miko | 16-03-14 | 21:51 | + -3 -
De Russen hebben 22 miljoen mensen verloren toen zij Europa bevrijdden in WO-II. Dat was hun verdienste, niet die van de Amerikanen.

Ooit gehoord van Dostojewski, Toergenjew, Rachmaninoff- among others?
Ik heb de Russen erg hoog zitten. Zijn trots op hun land en cultuur en leveren die niet in om anderen een plezier te doen.
Laat die maffe Amerikanen maar hun totaal nutteloze 'wars on drugs and terrorism' doen. Volslagen onzin en nog gelogen ook.
Go fuck yourself.

Itzamná | 16-03-14 | 22:03

@koolteer | 16-03-14 | 21:32
Iets teveel.
Achterlijk volk is bijna niet voorstelbaar.

miko | 16-03-14 | 22:03

@necrosis | 16-03-14 | 21:12
En daarom steun je Poetin?

miko | 16-03-14 | 22:01

@justtheblues | 16-03-14 | 20:37
Zoals de groot denker Sting ooit zei: "I hope the Russians love their children too"

frank87 | 16-03-14 | 22:00

Dus een meerderheid van de mensen in een regio besluit onder de hoede van het centraal gezag van een buurland te behoren en dat is dan illegaal? Terwijl het centraal gezag waartoe die regio behoorde sids kort zelf een illegaal centraal gezag heeft op nationaal-socialistische leest geschoeid?

Het wordt met de dag duidelijker hoe ondemocratisch NL, de EU en VS in werkelijkheid zijn. Niet dat Poetin een democratische engel is, maar het westen is nog een graadje enger dit keer.

tipo | 16-03-14 | 21:59

@Pimp my Voortuin | 16-03-14 | 21:07
Dat ze meer slachtoffers hadden lag meer aan de stupiditeit en harteloosheid van Stalin dan dat ze meer strijd leverde.

miko | 16-03-14 | 21:57

@Itzamná | 16-03-14 | 20:46
Persoonlijk heb ik liever dat de Amerikanen die stinkende kutrussen terug sturen naar het strontgat waar ze ooit uit zijn gekomen.
Hebben we een mooi wingebied voor gas en genoeg ruimte om beren te jagen.
En in de loop van het proces ook maar meteen al die andere voormalig Sovjetstaten meenemen.
Komt niks goed vandaan nog geen hond.

miko | 16-03-14 | 21:51

De Koning van Marokko annexeert Amsterdam Nieuw West na referendum.

Rest In Privacy | 16-03-14 | 21:50

Fuck the geo-politiek. We hebben in dit land iets veel belangrijkers: gemeenteraad verkiezingen.

Mag zelfs 2x stemmen als Amsterdammer.

Heb me deze keer vooraf verdiept in de kandidates en no 3 van de piratenpartij gaat mijn stem krijgen ondanks het irritante lachje en mediageilheid, You go girl:
www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...

www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...

Voor het stadsdeel wederom een no 3 op de lijst: OZO kanditate Joyce www.ozo-amsterdam.nl/wp-content/upload...

Wel ff minder dat OZO trots is op het blokkeren van A6-A9 verbinding (iets met not in my backyard). Leuk voor Gein / Reigersbos bewoners, maar de rest van Zuidoost raakt die tijdelijke Gaasperdammerweg (A9) daardoor nooit meer kwijt en wonen tot 2020 in een bouwput. Die blik van Joyce op de foto maakt dit weer goed.

Bo Dreksma | 16-03-14 | 21:50

readbetweenthelines | 16-03-14 | 21:44 | + 0 -
Ik las tussen de regels door en zag twee punten.

Vond ik wel sterk. Al kan dat ook met de spatiebalk, mocht je een witregel zoeken.
De rest van je onsamenhangende gebazel vond ik minder. Kun je voortaan volstaan met een paar ..?
Lezen wij er wel tussendoor.
Jezus!

Itzamná | 16-03-14 | 21:49

@necrosis | 16-03-14 | 20:50
Neem van mij aan dat die russen hem daar geen zier kunnen schelen.
Het is hem te doen over dat zijn vloot in een russisch gezind land ligt.
De nieuwe machthebbers in Oekraïne zijn dat niet.
Hij ziet die zelfs als een gevaar.
In dit geval is Rusland de bange wezel.
Dat een antirussisch windje er voor zorgt dat Poetin op moet typhen met zijn vloot.
Wat denk je? Dat Poetin ineens een sociale inborst heeft??
*bulderend omvalt*

miko | 16-03-14 | 21:49

Als Albanische moslims een stuk Servië (Kosovo) op demografische wijze veroveren en als islamitisch Turkije een beztting van Noord-Cyprus al sinds de jaren 70 overeind houdt..... dan hoor je die islamliefkozende communisten uit Brussel niet

hogeheuvel | 16-03-14 | 21:45

@Eurotokkie | 16-03-14 | 21:34
Lang geleden kende ik wel wat russen, waren toen al in nederland blijkbaar. Vriendelijk kon je ze niet echt noemen maar ze lieten verder iedereen met rust. Eigenlijk zoals ik het graag zie. Ik ga maar niet echt in de details, als je ze al overdag zag was het met een zwarte zonnebril op en zwarte kleding. Zelfs al was het 34 celcius. S'avonds ging het los. En kon je de mercs en bmw's niet op drie handen tellen. Ja liever die russen dan een kudde moslims.

de grote Anti | 16-03-14 | 21:45

Goed nieuws voor Poetin. Eerlijke stemming en maar liefst 2734% voor.

Patatter | 16-03-14 | 21:45

Toch had de Krim verder moeten gaan als autonome Republiek. Gewoon omdat niemand dan op zijn politieke teentjes was getrapt.Poetin had zijn marinebases behouden en de handel met Rusland had vrolijk door kunnen gaan.Wodka naar Schiphol en tulpen naar Moskou.
.
Na dit schijnreferendum moet de westerse wereld wel met maatregelen komen. Niet omdat ze zo te doen hebben met de Krim Tartaren of met de landsgrenzen van Oekraïne, maar om nog enige geloofwaardigheid te behouden.De VS en de EU hebben er namelijk niks tegen als een dictator ergens de macht overneemt, zolang dit maar een van vrindje ze is.
.
Het witwassen van roebels van rijke russen wordt even op een laag pitje gezet. De tulpenboer mag even geen Tulpen meer exporteren en Timmermans post een gemene column over Poetin op zijn facebookpagina. Obama is uit de G8 groepswhatsapp gestapt en zelfs van communist Hollande kan Poetin op zijn verjaardag geen telefoontje verwachten. Vrees niet Krim we zijn u niet vergeten, de sancties komen eraan!
.

readbetweenthelines | 16-03-14 | 21:44

Zeg Van Rossem, leeghoofd dat je bent, dat 'fopreferendum' werd niet 'door' de EU gehouden maar 'over' de EU-grondwet DOOR DE NL-REGERING. Maar hee, praat maar lekker goed wat Putin doet onder het mom van anti-EU. Is zoiets als de invasie van Polen goedpraten omdat je een hekel hebt aan Frankrijk en Engeland.

The Ugly | 16-03-14 | 21:44

@Feynman | 16-03-14 | 20:49
Groot gedeelte der rotzooi is ontstaan door de bemoeienis van het ¤U/4e rijks gedrocht.
Ruim 70% opkomst lijkt me ook heel mooi.
Met ons referendum tegen de ¤U grondwet haalden we dat niet.
Poetin houdt zich overigens wel aan het referendum, dit in tegenstelling tot de volksverlakkers hier...

Hendrikaatje | 16-03-14 | 21:43

De Krim gewoon Russisch... Prima!

Bonnie Swart | 16-03-14 | 21:42

Ik ben erg benieuw hoe China zich de komende tijd gaat opstellen. Mag wat mij betreft de vinger uitsteken richting "Gods own country" en die narren/vazallen in Brussel.

ad melkert | 16-03-14 | 21:41

Beetje O/T, maar waarom zou 'Brusselse maffia' een pleonasme zijn?

Doe mij maar Putin. Niet omdat hij zo democratisch is of zo, maar hij liegt er in elk geval niet over.
Plus, Europa heeft iemand nodig die gewoon handelt, de Brusselse maffia eruit sodemietert en alle mohammedanen terugstuurt naar de zandbak.
Zou ik op hem kunnen stemmen, zou ik het doen. Soms heb je zo iemand nodig. Dat slappe zakkengedoe wat je nu tegemoet walmt uit Den Haag en Brussel komt me zwaar de keel uit, net als het policorgeneuzel van een incompetente pleasende puppet als Obama.
Flikker toch op met die mislukte homo.

Verder ook een goedenavond!

Itzamná | 16-03-14 | 21:40

hansje van baalen heeft trouwens al geroepen dat er zware sancties moeten komen
en als dit de europese economie schaad dan moet dat maar zegt hansje
o en staat de 11 miljard voor mij vrienden al klaar?
www.youtube.com/watch?v=ebehtJwRVv0
mij onderbuik zegt dat het de eu wel goed uitkomt zo een gemeenschappelijke vijand

janneman1977 | 16-03-14 | 21:40

@Eurotokkie | 16-03-14 | 21:34
Hoe beperkt kan je wereld zij?.
Het feit dat iemand anders denkt/doet/gelooft is geen reden hem niet te willen kennen. Sterker nog, 'know your enemy'...

koolteer | 16-03-14 | 21:39

koolteer | 16-03-14 | 21:32 | + 0 -
Ik ken ook geen Moslims en dit wil ik net als de Russen graag zo houden.

Eurotokkie | 16-03-14 | 21:34

@eurotokkie: noem het anti EU (maar wel pro EEG)

Pimp my Voortuin | 16-03-14 | 21:33

@Eurotokkie | 16-03-14 | 21:26
Als je er zo over denkt, dan ken je geen Russen.

koolteer | 16-03-14 | 21:32

Goudgekkie | 16-03-14 | 21:13

Volgens mij was jij een week geleden niet hier. Of wel foolsgold?

The_Challenger | 16-03-14 | 21:30

Volgens mij smullen alle koude oorlog fanaten hier weer van. Er gebeurt weer eens wat hmm? Kunnen we even vergeten dat onze grote steden overgenomen zijn door de multikul. Wat zou rusland ermee doen, wat zou obama doen, wat zou brussel doen. Whatever.. ik snap niets van politiek maar mijn grote duim zegt mij dat poetin waarschijnlijk lacht om alle commotie. Hij wil gewoon dat stukje land niet kwijt aan de EU. En groot gelijk heeft hij. De EU zou het waarschijnlijk vol willen pompen met multikul. Is namelijk enorm gezellig en blanken die blanken doen is schijnbaar inteelt.

Nogmaals, ik snap er geen fuck van. Kan wel geblindoekt een geweer uit elkaar halen.. dus.

de grote Anti | 16-03-14 | 21:27

070 | 16-03-14 | 21:09

DDS en thepostonline kan ik u dan ook aanbevelen.

Knoopsgat | 16-03-14 | 21:27

Als de shit echt hits the van, dan kunnen we altijd nog Poetins dochter gijzelen. Als hij dan niet onmiddellijk Brussel vernietigd, dan ziet ie zijn dochter niet heelhuids terug!

VanBukkem | 16-03-14 | 21:26

Pimp my Voortuin | 16-03-14 | 21:22 | + 0 -
Russen zijn idioten , ze zijn nog erger dan het Balkantuig wat we hier nu hebben.
Kan me niet voorstellen dat mensen Pro-Rusland zijn , dan zit er toch ergers een steekje los .

Eurotokkie | 16-03-14 | 21:26

Als zelfbeschikkingsrecht niet kan volgens de US of A, dan heeft de USA zelf ook geen recht om te bestaan.

Dima Beeline | 16-03-14 | 21:23

@eurotokkie: ben ik ook, maar stay with the facts.

Pimp my Voortuin | 16-03-14 | 21:22

Goudgekkie | 16-03-14 | 21:13 | + 0 -

Een dag na de val van de muur had je dit artikel
ook kunnen schrijven . Rusland is zo voorspelbaar.
Denk maar niet dat Rusland bij de Krim stopt , ze hebben nu de smaak te pakken en gaan steeds een stukje verder.

Eurotokkie | 16-03-14 | 21:18

Wie zou het er mee oneens zijn, zelfs al zou Putin dit nooit gezegd hebben?

"In Russia live Russians. Any minority, from anywhere, if it wants to live in Russia, to work and eat in Russia, should speak Russian, and should respect the Russian laws. If they prefer Sharia Law, then we advise them to go to those places where that's the state law.

Russia does not need minorities. Minorities need Russia, and we
will not grant them special privileges, or try to change our laws to
fit their desires, no matter how loud they yell 'discrimination'. We
better learn from the suicides of America, England, Holland and
France, if we are to survive as a nation.

Russian customs and traditions are not compatible with the lack of culture or the primitive ways of most minorities. When this honorable legislative body thinks of creating new laws, it should have in mind the national interest first, observing that the minorities are not Russians."

The politicians in the Duma gave Putin a five minute
standing ovation."

Hij heeft helemaal gelijk als het hij het heeft over de 'zelfmoorden' van Amerika, Frankrijk, Engeland en Nederland.

Itzamná | 16-03-14 | 21:16

molotov cocktail gooien = erkende regering, referendum = niks waard, democratie = molotov???

dindin | 16-03-14 | 21:16

Alsof het volgens Van Rossem volkomen normaal is dat Poetin de Krim bezet en straks als klap op de vuurpijl Ukraine ook nog eens binnen zal vallen.
Waarom heeft Koninkrijk Der Nederlanden De Romeinen, De Vikingen, Koning Filips II, Napoleon en ten slotte de Duitsers het land uit (laten) trappen?
Dan hadden zij ook wel kunnen blijven zitten.

ProAsfalt | 16-03-14 | 21:15

Het ANP is de spreekbuis van de (r)overheid en de Nederlandse media doet braaf wat het ANP zegt dat ze moeten schrijven. Met af en toe een 'kritische' noot om het niet al te overduidelijk te laten blijken. Verder is die hele toestand geopolitiek.

Zzzzooooffff | 16-03-14 | 21:15

@koolteer | 16-03-14 | 21:03
Net als zijn Opa zal W.A. Den Haag tot de laatste Nederlander verdedigen! Mits er dan nog een Nederlander woont natuurlijk....

pim achtertuin | 16-03-14 | 21:14

Goudgekkie | 16-03-14
En wie is jullie?

Ommezwaai | 16-03-14 | 21:14

Als jullie het zo goed weten, had dit artikel dan een week geleden geschreven. #fail

Goudgekkie | 16-03-14 | 21:13

Als jullie het zo goed weten, had dit artikel dan een week geleden geschreven. #fail

Goudgekkie | 16-03-14 | 21:13

sebash | 16-03-14 | 20:55
Dat gratis bier trok wel mijn aandacht..
De rest toch wat minder. Sorry.

Ommezwaai | 16-03-14 | 21:12

@Fatbirdsdontfly | 16-03-14 | 21:02
Waarom is de EU zo pro-Oekraïne en willen ze er gelijk miljarden taxpoet naar toe sturen?
De verdreven president was niet zuiver op de graat, maar 'gasprinses' pretzelhoofd is dat ook niet.
En wat Obama betreft, laat hij eerst zijn eigen woorden (ontmanteling van Guantanamo Bay) waar maken, voordat hij met zijn vinger naar een ander gaat wijzen.

necrosis | 16-03-14 | 21:12

En dan is Venetië de volgende.

Ares | 16-03-14 | 21:11

Wij zullen ons wel niet direct democratisch mogen uitspreken met een referendum om te mogen toetreden tot de Russische federatie van onze Brusselse bankster bazen in Brussel.

Bertus Brulbroek | 16-03-14 | 21:10

Pimp my Voortuin | 16-03-14 | 21:07 | + 2 -

Wees blij dat de Amerikanen de Russen hebben gestopt in Berlijn anders sprak je nu Russisch.

Eurotokkie | 16-03-14 | 21:10

De meeste Nederlandse " journalisten " zijn hun eigen schaduw niet waard. Ze schrijven elkaar na, zijn bang een ander standpunt of diepgang te schrijven, kortom: laffe honden. GS heeft ( alweer ) gelijk. Ik lees alleen nog GS en buitenlandse sites met echte reportages en nieuws zonder duiding. die maak ik zelf wel.

070 | 16-03-14 | 21:09

taxhond | 16-03-14 | 21:07 | + 0 -
.
Ik zie het verschil niet.

navigator18 | 16-03-14 | 21:09

@LangeTijdGeleden | 16-03-14 | 21:03
Sowieso onvoorstelbaar dat je socialisten in je vriendenkring hebt. Egoïstischer en egocentrischer volk is nauwelijks denkbaar.

koolteer | 16-03-14 | 21:08

En referendum organiseren en dan de "uitslag" eerbiedigen. Daar kan Van Rompuy en zijn fopkongsi nog wat van leren.

taxhond | 16-03-14 | 21:07

@optelsommetje: De russen hadden met 10x meer divisies en een veelvoud meer slachtoffers dan de amerikanen een veel grotere hand in de bevrijding van europa.

Pimp my Voortuin | 16-03-14 | 21:07

Fatbirdsdontfly | 16-03-14 | 21:02 | + 0 -
.
Inderdaad. Ik heb niks met de EUSSR, maar ook niet met dat rare Rusland. Oikofobie zit kennelijk diep in Nederlanders geworteld.

navigator18 | 16-03-14 | 21:04

Fatbirdsdontfly | 16-03-14 | 21:02 | + -1 -

Ze zijn anti EU.

Eurotokkie | 16-03-14 | 21:04

Beste meneer Poetin,

Mocht u, of een van uw FSB medewerkers, dit lezen. Dan heb ik een boodschap voor u.

Wij gaan in Nederland al jaren gebukt onder de EU dictatuur. De vazalregering alhier bestaat voor 90% uit corrupte zelfverrijkers. De andere EU-landen treden meedogenloos op tegen protesten. Zoals afgelopen jaar onder meer te zien is geweest in Griekenland, Italië en Spanje. Helaas is dit nauwelijks door onze staatspropaganda getoond. Mede daardoor blijft het volk tam en gedwee. Het geeft hoop in duistere tijden dat de Russische wilskracht weerstand biedt tegen de EU-expansiedrift. Een perspectief dat in Nederland weinigen kennen of delen, ook zelf nadenken wordt niet bepaald gestimuleerd in de media.

Mocht het uiteindelijk tot een militair treffen komen, dan heeft u mijn zegen bij de vernietiging van Brussel. Eventueel is den Haag tijdens de komende top ook een goede optie. (geef me wel eerst ff een belletje, dan kan m'n schoonvader op tijd wegvaren daar) Spassiba alvast.

koolteer | 16-03-14 | 21:03

Ik heb serieus vrienden die denken dat Rusland 'baat bij' Europa heeft...

Natuurlijk, Rusland verkoopt gigantisch veel aan Europa en ze hebben er ook baat bij, maar het boeit Rusland geen fuck als ze de stekker uit Europa's grondstoffen trekken. Vervolgens zeggen ze "Ja maar Amerika zal ons dan wel te hulp schieten" en dan? Wil je een fucking oorlog voor je deur hebben? Dat Amerika Rusland op het matje roept?

Weet je hoe irritant socialistische vrienden zijn als je eenmaal ontdekt hoe naïef ze zijn en wat een slecht wereldbeeld ze hebben? "Ja maar ik heb onderzoek gedaan naar" LAAT MAAR ZIEN DAN en dan verwijzen naar een 1 of ander onderzoekje door een EU lid gedaan. Verloren zaak.

Daarom nooit politiek bespreken met je vrienden.

LangeTijdGeleden | 16-03-14 | 21:03

Waarom is GS altijd zo pro-rusland? Rare neiging.

Fatbirdsdontfly | 16-03-14 | 21:02

General McAuliffe | 16-03-14 | 20:57 | + 1 -

Moet Putin wel beloven om niet andere landen binnen te vallen ( lebensraum )

Eurotokkie | 16-03-14 | 21:01

Goed, de Krim is gevallen voor Rusland. Daar is mee te leven. En gelukkig ligt het niet in de aard van de mensen uit de regio, met name die etnische Russen in het oosten van de Oekraïne, om de boel verder te laten escaleren. Het ligt tenslotte vlakbij de Kaukasus.

VanBukkem | 16-03-14 | 21:00

Vrij naar H. Finkers: "... Als ‘s morgensvroeg de zon opkomt en de leeuwerik begroet die hoog in de lucht het landvolk bezingt dat vrolijk lachend aan het werk slaat, terwijl de ruisende waterval het dal voedt waarin herderinnetjes in hun kleurige klederdrachten de geurigste kruiden zoeken voor het avondmaal, dan liggen 1200 kilometer verderop de steden Almelo en Brussel. Exact halverwege deze steden vinden wij in de bossen bij (hoe toepasselijk) Dorst het zogenaamde 'Galgenveld'...".

goo.gl/maps/l2yfE

Bezorgdenverjaagster | 16-03-14 | 20:59

Er van uitgaande dat het referendum eerlijk is verlopen,wat is er dan eigenlijk aan de hand??Het is het verleden dat hier aan de snorharen van dhr.H.wordt bijgesleept.Terecht? Denk het niet.Het gaat niet om de Krim,het gaat er om wat Poetin nu gaat doen.Verdere expansie?Terug naar de grenzen van het Ijzeren Gordijn?Denk het niet.Over een paar jaar is deze crisis begraven en zijn het westen en Rusland weer de grootste vrienden.Want een grootschalige oorlog kunnen beide kanten niet betalen.Maar het is nieuwsvoer voor de media.

pim achtertuin | 16-03-14 | 20:57

-weggejorist-

General McAuliffe | 16-03-14 | 20:57

Optelsommetje | 16-03-14 | 20:52 | + -2 -
Had dat zin dan die bevrijding? We zitten immers alsnog onder een ondemocratisch regime met fascistische trekjes.

me,myself and IK | 16-03-14 | 20:56

Russells Teapot | 16-03-14 | 20:51 | + 1 -

Het was 100% maar dit zal een beetje opvallen , ugh.

Eurotokkie | 16-03-14 | 20:56

-weggejorist-

sebash | 16-03-14 | 20:55

Feynman | 16-03-14 | 20:49 | + 1 -
Denk je in alle ernst dat de Russen de verliezers zijn?
De Russen zouden Europa moeten overnemen. Zouden ze nog alle reden toe hebben ook, na Napoleon en Hitler.

Ik zou liever een Russische regering hebben dan het zooitje ongeregeld dat nu in Den Haag en Brussel de dienst uitmaakt.

Zo dan.

Itzamná | 16-03-14 | 20:55

Mailtje van Verhofstadt aan Poetin:

Hee hoi, 93% is wel erg hoog. Hoe krijg je dat zo?
Graag voor 22 mei antwoord terug.

Groetjes.

EigenVolkEerst | 16-03-14 | 20:54

GS to the rescue tegen al het walgelijke mainstream gezever wat ons dag in dag uit over ons heen wordt uitgestort. Dank voor dit tegengeluid.

Knoopsgat | 16-03-14 | 20:54

@très cool | 16-03-14 | 20:47
Ik denk dat jij eens moet gaan lezen wat die zogenaamde anti-homo-wetgeving nu eigenlijk inhoudt.
Je staat te blaten als een kip zonder kop.

necrosis | 16-03-14 | 20:54

In tegenstelling tot het fascistisch regime in Brussel (wij hadden ook eens een referendum) zal democraat Poetin zich wel bindend aan de uitspraak houden.
Toen die muur viel, wie werd er toen eigenlijk bevrijd?

me,myself and IK | 16-03-14 | 20:54

"Gaap, boeiend, next. Poetin schuift de Krim een stukje opzij op de wereldkaart. Merken wij daar wat van? Neuh."
Mooi. Als de Amerikanen er zo over hadden gedacht in 1944/45 hadden we hier nu allemaal duiters geweest...

Optelsommetje | 16-03-14 | 20:52

93%. Dat is wel een beetje erg veel.

Ook gek dat de bevolking mocht kiezen voor aansluiting bij Rusland of een onafhankelijke Krim, maar niet voor aansluiting bij Oekraine. Dit stinkt in meer dan één opzicht.

Maar goed, als iemand geen recht van spreken heeft als het gaat over democratie, dan is het nog steeds de EU. En ongetwijfeld zullen de journaals en duidingsprogramma's van de NPO het eenzijdige pro-Europese evangelie in de eenvoudige geesten van hun achterban blijven prenten.

Russells Teapot | 16-03-14 | 20:51

De Anschluss.

Eurotokkie | 16-03-14 | 20:51

"Je wordt behandeld zoals je je laat behandelen". Zolang het Westen zijn defensie wegbezuinigd, Nederland heeft bijvoorbeeld geen tanks meer en volkomen afhankelijk is van Russisch gas veegt Vladimir Poetin zijn Russische kont af met onze protesten, boycots etc. Hij weet ook wel dat de soep niet zo heet gegeten wordt zoals die wordt opgediend & dat een boycot het Westen meer pijn doet dan de Russen. Daarbij zijn de Russen gewend om te lijden en wij niet.

Schweinchen Dick | 16-03-14 | 20:50

Binnenkort worden vele Hollandsche exportproducten door de Russische autoriteiten afgekeurd.
De Russische gaskranen naar Europa gaan dicht de komende winter. Andere landen zullen het gas graag afnemen.

Fijnstoffer | 16-03-14 | 20:50

@shakermaker | 16-03-14 | 20:44
Poetin komt op voor de (voornamelijk) Russische bevolking van de Krim.
Ik zou willen dat Rutte en clown Dieder-Ik eenzelfde betrokkenheid zouden tonen tav het Nederlandse volk.

necrosis | 16-03-14 | 20:50

De keuze was ook tussen langzame of snelle toetreding tot Rusland. Tegenstemmen kon niet, dus wellicht daardoor de lagere opkomst. De optie in de Oekraïne blijven evenals de optie doorgaan als kleine regio zonder alliantie of unie met Rusland of Europa stond er niet bij.

Een stem om door te gaan als klein autonoom landje had ik trouwens ook niet verwacht. Je wil als burger in die regio niet wonen in een klein landje waar grotere landen oorlogje spelen. Je zit dat standaard in de hoek waar de klappen vallen.

Een stem om alles bij het oude te laten was voor de Krim ook niet logisch. Of je bent een provincie van een land onder een geweldige dictator, of iets later, een provincie van een land onder een stelletje coupe plegers.

Al deze ellende is ontstaan door het Oekraïense parlement, die pas na het vertrek van Viktor Janoekovytsj op het idee kwam een totaal niet functionerende premier af te zetten. Maar goed, die parlementsleden waren al jaren niet vies van een goede matpartij. nl.wikipedia.org/wiki/Verchovna_Rada

De verliezers zijn het volk. Of het nu Russen, Tataren of Oekraïners zijn. Tegen hun wil in een vakje geduwd, een sticker opgeplakt om in onzekerheid tegen elkaar uitgespeeld te worden.

Feynman | 16-03-14 | 20:49

Laat Rutte eens bij Poetin aanschuiven om uitleg te krijgen hoe je niet over je heen moet laten lopen.
Nee, brillemans gaat beginnen over de homorechten in Rusland, terwijl Nederlandse homo's massaal hun huizen worden uitgejaagd door allerhand woestijnvolk.

Ommezwaai | 16-03-14 | 20:49

Tja, wat moet je dan?
- dienstplicht afgeschaft
- alle Leopard tanks verkocht
Gelukkig heft Hans van Baalen bij het studentenweerbaarheidskorps getraind, dus die kunnen we als guerrilla naar de Krim sturen.

Leon Tosti | 16-03-14 | 20:49

Ik hoop maandag wat op de beurs te pakken. Vrijdag zette ik vol op de Put'in.

Flemn | 16-03-14 | 20:48

très cool | 16-03-14 | 20:47 | + 0 -
Jawel hoor, de mohammedanen... laat maar zitten ook.

Itzamná | 16-03-14 | 20:47

Baas Poetin steekt een hele dikke middelvinger op naar bamama en eussr. En Hij zag dat het goed was. 'Ze kunnen aan het gas': laten we maar hopen dat dat inderdaad zo is....

dekogelkwamvanlinks | 16-03-14 | 20:47

Maar gelukkig heeft niemand het meer over die homorechten.

très cool | 16-03-14 | 20:47

Putin heeft gewoon gelijk. Hij moet niks hebben van die Europese watjes die hem meer nodig hebben dan omgekeerd.
Niemand gaat daar wat aan doen, ondenkbaar.

Denk wel eens dat Europa beter af zou zijn zonder EU en onder Russisch beheer. Dat meen ik serieus. Het Russische rijk zou dan van Lissabon tot de Pacific reiken, lijkt me prima.

Itzamná | 16-03-14 | 20:46

93% stemt vóór toetreding tot Rusland.
Dat zijn cijfers waar Rutte en Verhofstadt alleen maar van kunnen dromen....
Tenzij de vraag is: wilt u dat laatstgenoemde heren per direct uit hun ambt gezet worden.

necrosis | 16-03-14 | 20:46

Referendum. Het woord alleen al doet de EU huiveren. En al helemaal als de meerderheid van de stemmers tegen de zin van de EU stemt. Vooropgezet of niet.

Zoetwaterpanharing | 16-03-14 | 20:45

EU staat blijkbaar gelijk aan fascisme. Dat wordt dus het herspelen van de match in 1943/1944 op het zelfde veld met de zelfde spelers.

Pimp my Voortuin | 16-03-14 | 20:45

Poetin is inderdaad een ongelofelijke klootzak. En alleen al daarom moet je geen oorlog tegen hem willen voeren.

shakermaker | 16-03-14 | 20:44

"toen werden we zelf een stukje dichterbij Brussel geschoven".
Ja, plofHans en gayGuy, daar hebt gij niet van terug.

Fijnstoffer | 16-03-14 | 20:42

Een volk dat zelf mag kiezen is de gruwel van de EU en haar fascistiche pers.

smdyasc | 16-03-14 | 20:42

.. ik neem het "onze leiders" ernstig kwalijk dat ik als trouwe kouwe oorlog-krijger nog eens volmondig VOOR den Russen zou kiezen. Zoals de gebruikelijke verdachten, die nu "onze leiders" zijn, dat vroegah altijd deden!

Jan Passant mk2 | 16-03-14 | 20:42

En voorals niets zeggen over Svoboda, de nationaal socialistische partij die een belangrijke drijvende kracht achter de staatsgreep was.
Inmiddels patrouilleren de bruinhemden weer in Kiev:
http://www.bbc.com/news/world-europe-26394980
McCain wil al weer wapens leveren, in Syrië werkt dat ook zo goed. Gaat lekker hier in het 'vrije' Westen.

Ron_Paul | 16-03-14 | 20:41

De EU en VS respecteren de uitkomst bij voorbaat al niet. Wat zouden ze doen als plots bleek dat de uitkomst negatief voor Poetin zou zijn? Ineens wel akkoord gaan?

EigenVolkEerst | 16-03-14 | 20:40

Onze niet-gekozen referenda afwijzende EU-fascist heeft ook wat te melden - twitter.com/euHvR/status/445228949472...

Hopelijk staat ie binnen 18 maanden met bevende knieën op het schavot. Smerige rat.

Snackbar van Allah | 16-03-14 | 20:40

Het wachten is op een kordaat antwoord van Guy en zijn vaste schandknaapje Hans.

KenTochNait?! | 16-03-14 | 20:39

Ik emigreer... naar Rusland.

Pimp my Voortuin | 16-03-14 | 20:39

Intussen verneem ik op de twitters dat Verhofstad directeur is bij een firma die gastankers laat rondvaren. Gastankers hebben we hard nodig als Putin straks de kranen dichtdraait.
www.exmar.be/en/webpage/136/board-of-d...
Hansie van Baalen staat er niet tussen.

Bezorgdenverjaagster | 16-03-14 | 20:39

".. En meer hoeft u niet te weten.."

Ja duh! Die past onder ieder NPO-topic! Doe zelluf es nie zo voorspelbaar!

Godsammekraken | 16-03-14 | 20:39

Hmm, de waarheid sneuvelt weer al eerste.

Mammeloe | 16-03-14 | 20:38

Nou snel nog even wat doen voordat de bom valt

Rest In Privacy | 16-03-14 | 20:37

Hans en Guy zijn nu toch met blote handen het Krim-schiereiland aan het losgraven van de Russische invloedssfeer? Toch?

Godsammekraken | 16-03-14 | 20:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken