Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pat Condell: 'We zijn allemaal lafaards'

Deze ontketende Pat Condell is voor Nieuwsuur. Voor Peter Vandermeersch en voor Philippe Remarque. Voor NOS-baasje Jan de Jong en zijn voorganger Hans Laroes. Voor Pauw en Witteman en voor Huys en Tweebeeke. Voor Petra Stienen en Asha ten Broeke. Voor Fouad Sidali en Francisco van Jole. En voor alle andere laffe NPO'ers, bange MSM'ers en fatsoensgeile Correspedanten. De powerrant van Pat is zelfs voor Harald Doornbos. Want vrijheid van expressie in de Westerse wereld sterft een trage dood. En dat is de schuld van onze eigen ruggengraatloze media, poortwachters van de politieke correctheid edoch trage wurgdoders van de vrijheid. "We're the first generation that has never had to defend its freedom. And it shows. We have no appreciation of where it comes from, or what it costs. A vitaly important principle is being eroded before our eyes by the media, and we are just too cowardly to acknowledge our own complicity in that." DIT DUS. Take it away, Pat.

Reaguursels

Inloggen

Onze beleidsheren zijn idd een stel laffe politiek correcte honden met een minderwaardigheids complex over Srebenica. Ze laten een achterlijke religie toe in ons leven, omdat die mensen zo hard werken? Deden ze dat maar dan hadden we niet zoveel van die aandachtsgeile koran-uitleggers die allemaal het volgende wacht volgens hun eigen geliefde koran; het eeuwige vuur, omdat ze allemaal een eigen versie maken en die voor een miezerige prijs verkopen. Zo ff mijn schaap doen momentje..... brrb

Undutch | 19-03-14 | 09:04

@ Dandruff

Je gaat wéér niet in op wat ik zei.
Je gaat wéér niet in op wat Condell zei.

Je moet je niet druk maken om die slinkse Chien. Gewoon een Trol. Provoceren zonder inhoud. Totaal geindoctrineerd door die linkse kerk dogma. Gelooft alleen Buitenhof, De Wereld Graait Door en Flauw en Bitterman. Leest graag de Azijn Bode. LOL. Luisteren? Vergeet het maar! Te druk met hun kop in het zand als er problemen komen. Enfin, Condell is een realist en gebruikt alleen z'n gezond verstand. Q.E.D.

ForeignCorrespondent | 17-03-14 | 12:15

Dandruff | 16-03-14 | 16:07 |
Condell geeft juist aan dat de U.K. het voorbeeld is van verregaande politiek correcte hypocrisie en lafheid. De U.K. heeft veel grotere problemen dan in Nederland, er staat ons nog wat te wachten!

lanexxx | 17-03-14 | 10:11

@un chien andalou,

Je gaat wéér niet in op wat ik zei.
Je gaat wéér niet in op wat Condell zei.
Alles wat je zegt is irrelevant en en bovendien onjuist.
- Condell vraagt nergens om applaus voor wie dan ook.
- Ik ken geen partijen die alle moslims het land uit willen.
- Condell zegt nergens een dergelijke partij te steunen.

Kennelijk heb je geen idee waar je het over hebt.
Ik stel daarom voor dat je eerst even luistert naar bovenstaand filmpje dat je kennelijk niet beluisterd had. Bekijk ook even de cartoon in kwestie en het geschreven stukje van GeenStijl.
Het klinkt misschien gek, maar als je weet waar de discussie over gaat voordat je je ermee bemoeit, dan kan dat de discussie echt een enorme boost geven.

En nog even over logica; het klopt dat er in Westerse landen maar heel weinig islamitische partijen zijn die openlijk streven naar het uitroeien en verjagen van alle niet-moslims. Dat heeft vooral te maken met het feit dat moslims hier nauwelijks 7% van de bevolking uitmaken. Alleen de pakweg 30% "radicale" moslims komt hier dus openlijk uit voor de idealen van de ware islam.
In alle islamitische landen ligt dat echter anders; er is geen enkel moslimland waar niet-moslims niet worden achtergesteld door de overheid. In de meeste moslimlanden worden niet-moslims ook met enige regelmaat vermoord of verjaagd door allerlei non-gouvernementele organisaties, en soms ook door de overheid. Er is in al die moslimlanden geen één islamitische geestelijke, partij of organisatie die het afslachten of verjagen van niet-moslims openlijk afkeurt. Ook in het Westen zijn die er nauwelijks trouwens, al doen sommigen wel alsof vanwege de vele subsidies.

Die realiteit is de reden dat veel niet-moslims hier hopen dat dit geen islamitisch land wordt, iets wat gezien de demografische ontwikkelingen bijna onvermijdelijk wordt. Kwestie van algemene ontwikkeling; de islam verbiedt alle andere religies en culturen, dus overal waar de islam opdook verdwenen alle andere culturen en religies, en daarmee alle kennis, welvaart en wetenschap.
Afghanistan en Pakistan waren ooit boeddhistisch en hindoeïstisch, het Midden Oosten en Noord Afrika waren joods christelijk, Perzië was zoroastrisch. Al deze en vele andere culturen zijn verdwenen, en de afgelopen decennia hebben talloze islamitische leiders geroepen dat Europa straks hetzelfde lot zal ondergaan. Veel islamitische jongens gedragen zich daar nu al naar, trouwens.

Ik weet niet of je zelf (klein-) kinderen hebt of wilt krijgen, maar vraag je gerust eens af of je die wilt laten leven in een maatschappij die door islamitisch geweld wordt geteisterd. Geweld dat officieel pas stopt als alle niet-moslims dood zijn; maar in de praktijk eeuwig doorgaat omdat oorlog nu eenmaal de belangrijkste spirituele waarde van de islam is. Als alle niet niet-moslims dood zijn gaan moslims elkaar van afvalligheid, ketterij, etc beschuldigen; zie de islamitische wereld.

Dandruff | 17-03-14 | 10:03

un_chien_andalou | 16-03-14 | 22:04 |
Rushdie is het allemaal overkomen. Die schreef een onleesbaar boek dat bij het brede publiek volkomen onbekend was gebleven als de Islamitische wereld er niet op was gedoken. Je hoeft hem en zijn boek niet te bejubelen, maar je hoeft hem ook niet te verguizen. Daartussenin is zoiets als het 'niet vergeten'.

Schoorsteenveger | 16-03-14 | 22:19

@dandruff

Rushdie, dat kan ik me nog wel herinneren. De mensen die toen het meest bij hem betrokken waren, waren van het type dat we tegenwoordig wereldvreemde boomknuffelaars noemen. Een betrokkenheid die vooral onder druk kwam te staan doordat de man zelf een beetje een dwarsig type bleek, zoals zoveel schrijvers. De man liet zich niet zo makkelijk framen.

Er zijn nu wat minder van die betrokken types, want idealen zijn niet meer populair, die zijn voor idioten. Maar de leidraad van Voltaire geldt nog steeds. Een liberaal trapt niet op de rem omdat hij de overtuiging van een ander idioot of onfris vindt. Een liberaal trapt op de rem wanneer, heel concreet, iemands vrijheid in de echte samenleving in het geding is. Voor de rest is het passen en meten. Dat betekent dat je Rushdie of een cartoonist of wie dan ook moet beschermen als deze door malloten bedreigd wordt. Maar het betekent niet dat je die persoon ook altijd applaus moet geven. Dat is waar Pat Condell's verhaal wringt. Die vindt dat je en de bescherming en het applaus moet geven, anders heb je iemand al half aan de vijand overgeleverd, ben je een lafbek en wordt je geframed binnen het verhaaltje over slappe liberalen.

De reden dat Rushdie wat warmer onthaald werd dan de cartoonisten van nu, is omdat we niet meer in de jaren tachtig leven. Hoeveel potentieel gevaar de islam ook heeft voor de vrije samenleving, het concrete gevaar zit in de tegenbeweging. Ik ken geen islamitische partij die alle ongelovigen het land uit wil werken en die zicht op de macht heeft. Maar het omgekeerde, daar zitten we niet zo heel ver meer vanaf.

Nogmaals, Condell mag van mij een stokpaardje hebben en alle stropoppen opwerpen die hij maar wil. Maar het idee dat zijn gereduceerde wereldbeeld in een waardevolle liberale traditie zit, dat haal ik graag onderuit.

un_chien_andalou | 16-03-14 | 22:04

Kom net terug uit Dubai. Schizoïde wereld daar. In elke hotelbar is het elke avond feest, inclusief hoeren, feest waar de locals in groten getale op afkomen, maar ga je in de oude haven eten, dan struikel je over gezelschappen waar de mannen waterpijp roken en de vrouwen in niqab gekleed zijn. Dat blijft daar niet goed gaan, dat voel je. De lokroep van het westen versus de lokale trots.
Wat er gebeurt is dat de westerse waarden dat hele midden-oosten zullen uitroken, terwijl wij hier nog diepe buigingen maken richting De Verhevene.

Schoorsteenveger | 16-03-14 | 21:27

Ah, dat doet me denken aan Theo Maassen. Die hield toen ook z'n bekkes dicht toen Theo van Gogh was vermoord.

Thoth | 16-03-14 | 18:58

Maar soldaat Rigby had toch net een frikandel gegeten bij de Febo?
Tja.... daar kwets je mensen mee. Eigen schuld dus.
Linksmodus *Uit*

Schietmijmaarlek | 16-03-14 | 18:41

@detlev,

Je stelt dat ik naar jou toe heel soms bijna half zo neerbuigend ben als jij hier altijd bent naar iedereen die censuur, dreigementen en geweld afwijst.

Maar zelfs als ik mij heel soms bijna half zo laat gaan als jij je hier voortdurend laat gaan, dan neemt dat niet weg dat ik hier óók steeds heel duidelijk uitleg wat er mis is met censuur, dreigementen en geweld.
Jij hebt bij mijn weten nog nooit uitgelegd wat de voordelen van censuur, dreigementen en geweld zijn.

Je slaakt dus slechts holle kreten.
Dat ik jou daar op wijs kun je "hol" noemen, het is feitelijk wel waar.

Dandruff | 16-03-14 | 18:23

Waar. Helaas met evenveel nieuwswaarde als een Wilders-tweet over hetzelfde onderwerp. Om de verkeerde reden.

notoire_veelpleger | 16-03-14 | 18:12

@Prof. Prutser | 16-03-14 | 11:36
Die herdenkingen zijn dus met name gekaapt door de lafaards, de huilers en de jammeraars. Het gaat niet meer over hoe er gevochten is voor vrijheid, het gaat over hoe zielig en kwetsbaar wij allemaal zijn.

En dat zijn we dus niet. Maar dat wordt ons wel aangeleerd.

Crockett | 16-03-14 | 17:16

Dandruff | 16-03-14 | 14:03 | + 3 -

Eens. Maar je buurman is wel degelijk je broddel-lap van assertiviteitstraining haha. Daar begint communicatie al, in het klein, en niet pas wanneer instanties cq overheid zich ineens (voorbij) misdragen.....

glimkuiken | 16-03-14 | 16:52

@Dandruff | 16-03-14 | 16:12
Aangetoond is dus dat jij degene bent die holle slogans bezigt. Vooringenomenheid en neerbuigendheid komen vaker voor bij lieden die denken wat te melden te hebben.

Detlev Tarnowitz | 16-03-14 | 16:49

@detlev,

Als je echt door die klap van de molen, decennialang extreem drank- en drugsgebruik en diverse mokerslagen op het hoofd bent vervallen tot wat je nu bent bied ik uiteraard mijn excuses aan.

Desondanks blijf ik er dan bij dat je holle slogans hierboven niets bijdragen aan enige discussie.
Als je dus zoals je zelf steeds aangeeft niks te melden hebt kun je dus gewoon beter niet reageren.

Dandruff | 16-03-14 | 16:12

@un chien andalou,

Je gaat niet in op wat ik je vroeg, of op wat ik je zei.
Je gaat ook niet in op wat Condell zegt.

Je suggereert alleen dat jouw glazen bol de gedachten van Condell heel precies kan lezen, en dat jij daaruit kunt concluderen dat Condell iets heel anders denkt dan dat hij werkelijk zegt. Nou wil het toeval dat ik niet in glazen bollen geloof.
Maar stel dat jouw glazen bol de waarheid zegt, dan nog doet dat niks af aan bovenstaande rant.

- Condell heeft het nergens over de dijken rond fort Europa, hij heeft het over iemand die wordt bedreigd vanwege een onschuldige cartoon.
- Condell heeft het over de media die niet de bedreigde, maar de bedreigers in bescherming nemen.
- Condell noemt degenen die de bedreigers beschermen "laf", en een ander of beter woord zou ik ook niet kunnen bedenken.

En verder, Condell heeft 100% gelijk als hij zegt dat we het 30 jaar geleden nog voor slachtoffers van bedreiging zoals Rushdie opnamen; maar dat we nu proberen om de slachtoffers van bedreiging dmv schijnprocessen, lastercampagnes en intimidatie monddood te maken.
Zie Fortuyn, zie van Gogh, zie Hirsi Ali, zie Wilders, zie Nekschot en zie de vele tientallen andere voorbeelden van opgelegde censuur en de vele duizenden voorbeelden van zelfcensuur in Nederland.
Condell toont met controleerbare voorbeelden aan dat de islamisering in England net zo erg is als in Nederland.

Dandruff | 16-03-14 | 16:07

@Dandruff | 16-03-14 | 15:51
Dat kun je ook niet weten, als je daadwerkelijk newbie bent. Het zij je vergeven.

Detlev Tarnowitz | 16-03-14 | 16:07

Dit weekeinde pakte het AD van van Zon nog even uit: Frank Hendrikx, Edwin vd Aa en Deborah Jongejan vol op het selectieve orgel, Bijlo erachter aan. Dat zijn de lafaarden waar Pat Condell het over heeft. De treiteraars die de bullies uit de wind houden, die onder hun neerbuigendheid het leven van de ex-pvda achterban gaarne opofferen ter meerdere eer en glorie van een fout zelfbeeld. Dat gaat niet over 'wij' want wij krijgt nog geen brief in de krant.
Het is die politiek correcte ellende (met de PvdA in een hoofdrol) die als betonrot door de media en de politiek zit: het verdwijnt pas als je de hele structuur afbreekt.

eastender | 16-03-14 | 16:03

Licht in de duisternis met deze Pat Condell. Helaas schuurt er iets in deze opname. Namelijk dat 'wij' lafaards zijn. In dit ellendige landje worden we 5 uur per dag policor toegesproken. Wie zichzelf enige status toedicht, spreekt neerbuigend over de onderbuik van mensen die de multicul en islamitische hoogmoed moeten verdragen: de mensen in de huurwijken. Daar zijn hele dappere mensen die door de politie, de gemeenten, de woningverenigingen worden verjaagd. Zelfs vrienden en familie die beter wonen, voelen zich PvdA gutmensch. Die dappere lui mogen in hun krant of op tv lezen dat Wilders lelijk spreekt over Marokkanen (eindelijk iemand die begrijpt hoe het leven verziekt wordt), dat Wilders het schuld is dat Sidali godwint over Hitler (Mariëtte Hamer staat achter het PvdA/ media windscherm), dat de PVV wegloopt door een 'gebbetje' van Sjaak Bral (het nieuws is niet dat Bral 'Hitlert') Er komt geen eind aan.

eastender | 16-03-14 | 15:56

@detlev,

You've never been there, or anywhere.

Je hebt niks te melden, en het is niet aannemelijk dat dat ooit anders was. Of kun je bewijs overleggen dat je door een samenspel van een klap van de molen, decennialang extreem drank- en drugsgebruik en diverse mokerslagen op het hoofd bent vervallen tot wat je nu bent?
Ik geloof daar niks van.

Dandruff | 16-03-14 | 15:51

@ dandruff
De biografe van Voltaire kwam ooit met de abusievelijk aan hem toegeschreven uitspraak: 'I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.'

Iemand die naar dat principe leeft, gun ik de moral highground, want die persoon heeft meer principes dan ik. Het is een positieve uitspraak waaruit het misschien naieve vertrouwen spreekt dat de vrije samenleving iedereen kan beschermen. Maar Pat Condell? Pat Condell speelt met zijn verhaal over lafheid in op de angst dat de dijken van Fort Europa breken. Zo iemand gun ik de moral highground niet, die moet er juist van af geschopt worden. En nee, dat heeft niets te maken met het schoppen tegen de islam of wat voor religie dan ook, want dat zal me worst wezen. De angst die hij aan anderen toeschrijft ligt bij hemzelf.

un_chien_andalou | 16-03-14 | 15:49

@Dandruff | 16-03-14 | 13:08
Schei uit met je interessante gesprekken. Been there... Gaap.

Detlev Tarnowitz | 16-03-14 | 15:43

@Un chien andalou,

Kun je aangeven hoe Pat Condell volgens jou "speelt om de macht in de vrije samenleving"?
Nee?

Trouwens, zelfs als dat zo zou zijn dan is dat irrelevant; het doet niks af aan wat Condell hierboven zegt over islamitische censuur.

Sterker nog, vrijheid verdedigen en spelen om de macht sluiten elkaar helemaal niet uit. Al zou Condell de koning, president en prime minister van Engeland en Europa worden dan betekent dat niet dat zijn preken tegen islamitische censuur ergens mee in tegenspraak zijn. Pas als Condell zelf kritiek op bepaalde religies/ideologieën zou gaan censureren zouden zijn woorden zijn woorden tegenspreken.
Er is geen enkele aanleiding om te suggereren dat Condell mogelijk ooit iets dergelijks gaat doen.

Dandruff | 16-03-14 | 15:32

@Kalofagas | 16-03-14 | 10:21
"Dus dát had de schooljuffouw als argument moeten aanvoeren." Maar dat had ze dus niet gedaan.

Terecht dat daar nu stampij over wordt gemaakt.

Die regels zijn er later bijgehaald en een afleidingsmanoeuvre.

Smuts | 16-03-14 | 15:26

Daar zat een woord Spaans bij.
Wat een prachtige orator is hij toch.

McPhart | 16-03-14 | 15:19

Pat zoals altijd kop / spijker , raak , 100 % de waarheid ! Grandioos !

AnnaH | 16-03-14 | 15:02

Ik vind vooral de vergelijking met western movies opgeld doen; idd voel ik me soms een lafaard uit zorg voor mn gezin als ik 'diplomatiek' mijn bek houd uit bescherming. "Diplomatiek" is dan het eufemisme voor lafaardgedrag. Hoor mijn jongens (20+) ook klagen als ze weer een avondje stappen hebben beleefd waarin een Mocro-gang even de held wil spelen. Een pizza koerier in de val gelokt door Mocro's. Ga je even mee verhaal halen bij hun ouders? Ik laat t gewoon liggen uit angst idd - dat de kennelijke staat van rechtsloosheid waarin ik leef - daar geen passend antwoord voor heeft. Dat vind ik triest en onderschrijf dat je pas weet wat waarde heeft als het je is ontnomen. Bij voorbaat excuus aan alle brave Mocro's en niet aan de vergeten groep ellendelingen die wel onder die naam schuil gaan, ras huidskleur en religie onverlet.

K@ttepuldt | 16-03-14 | 14:56

Dit zou een leuk stukje zijn anno 2004. Maar het is nu 2014. De strijd tegen de islam heeft ons overheden opgeleverd waar de stasi een nat slipje van zou krijgen. Politieke correctheid is niet verdwenen, het is alleen maar uitgebreid. Anno 2014 wordt de slachtofferrol niet meer alleen door minderheden aangenomen, maar ook door meerderheden. En die kunnen nog veel harder schreeuwen.

De vrije samenleving is gebouwd op de as van een feodale wereld. Als die vrije, open samenleving in Darwinistische zin volledig weerloos zou zijn, dan zou er nooit een open samenleving zijn gekomen. De kracht van de vrije samenleving ligt in de vrijheid die het aan een individu kan geven en die kracht is meer dan eens groot genoeg gebleken om een dichtgeslibde, totalitaire samenleving open te breken. Krachteloos is de vrije samenleving dus niet. Maar een sterke identiteit geeft hij ook niet. De open samenleving vereist dat je continu moet onderhandelen over waar de vrijheid van de een begint en waar die van de ander ophoudt.

Die spelregels garanderen dat het verdedigen van de open samenleving nooit, maar dan ook nooit een sterke identiteit kan opleveren. Die is per definitie zwak. Als je gaat klagen over die zwakke identiteit in een tijd dat nationalisme en religie een potenter alternatief bieden, dan heb je niet helemaal door hoe die vrije samenleving werkt. De wereld is sinds 2004 totalitairder geworden en verder gepolariseerd en Pat Condell is gewoon onderdeel van die ontwikkeling. Hij verdedigt de vrije samenleving niet, hij speelt gewoon mee om de macht binnen die vrije samenleving. Dat kan en dat mag, maar maak je daar verder geen illusies over.

un_chien_andalou | 16-03-14 | 14:41

@Glimkuiken,

"we" zijn soms onwetend, soms ongeïnteresseerd, soms bang, soms gemakzuchtig, soms laf, noem maar op.
Maar uiteindelijk zal ik aan de overheid hogere eisen stellen dan aan mijn buurman, al was het maar omdat onze overheid zegt onze veiligheid te willen beschermen. Mijn buurman heeft dergelijke beloften nooit gedaan, en hij heeft daar ook niet de middelen toe zoals de overheid.

De media die pretenderen ons te informeren verwijt ik dus ook dat ze dat niet doen. Deels omdat ze zeggen dat te willen doen maar het niet doen, en deels omdat ze meer mogelijkheden hebben dan ik om zaken uit te zoeken (wat ook hun werk is) maar dat vervolgens niet doen.

Dandruff | 16-03-14 | 14:03

Goedzo! Een duidelijke preek die voor eens en altijd weergeeft dat uitsluitend de islam lange tenen heeft, en niet bijvoorbeeld het Christendom.
Mooi afgewerkt. Ik zou willen zeggen:
"Het is volbracht!"
O, sorry. "Het is mooi klaar zo!".
Oef.... Zweet druppels wegveegt.

TB2318 | 16-03-14 | 13:52

Dandruff | 16-03-14 | 13:24 | + 2 -
Het is dan ook om je dood te lachen dat diezelfde gevestigde misdadigers verzet 'burgerlijke 'ongehoorzaamheid' noemt! Hahaha. Dat is het mooie van etiketjes plakken. Plak een zwart etiket op iets wits en dan is het ineens 'slecht'! De pestpleuris voor ze. Al sluit het gros de ogen voor ook deze leugen.....

glimkuiken | 16-03-14 | 13:48

Dandruff | 16-03-14 | 13:24 | + 2 -

Niet alleen de media. De 'schuld' ligt bij onszelf. De media/school/overheid, èlke autoriteit groot of klein, kan liegen wat ze wil. Het is aan het individu om zich uit angst neer te leggen bij deze gekte of in verzet te gaan... Het volk heeft de macht, maar laat zich verdelen en overheersen.

glimkuiken | 16-03-14 | 13:42

Hulde voor deze man. Bijna altijd gelijk! Logische en harde uitspraken doch nog steeds genuanceerd en rechtvaardig. 100x beter "Arabist Jansen" en 1000x dan Bas 'ik doe iets in de politiek stijve lul' Paternotte.

Anti links/rechts | 16-03-14 | 13:39

antoniospagetti | 16-03-14 | 13:15 | + 0 -

Het trieste is, dat ook het gros van de non-gelovigen een geïndoctrineerd virus is... Ook die denken/handelen niet meer vanuit gebalanceerd mens-zijn met geestelijk gezond verstand.

glimkuiken | 16-03-14 | 13:29

@Hobbit,

Het gaat niet om één cartoon die de media niet laten zien.
Het gaat zelfs niet om de vele honderdduizenden cartoons, boeken, films, toneelstukken, vlaggen, oorlogsmonumenten, kunstwerken, wetenschappelijke werken, discussies etc die op verzoek van de islam door de media worden gecensureerd.

Het gaat om het feit dat er iemand bedreigd wordt vanwege een cartoon. Een cartoon die bovendien op geen enkele manier kwetsend is, voor niemand.
twitter.com/MaajidNawaz/status/422342...

En toch kiezen de media de kant van de bedreigers, en niet die van de bedreigde.

Dandruff | 16-03-14 | 13:24

@Skunk57 | 16-03-14 | 12:40 |
Wist je trouwens dat je Pat gelijk geeft...... iets met "lower standards of behaviour"

Hobbykip | 16-03-14 | 13:20

@Kalofagas | 16-03-14 | 10:21 | + -14 -

Befehl is Befehl! Waar ligt de grens dan? Doorgeschoten mafkees. Denk toch zèlf eens na. Nah, speciaal voor jou dan nòg een keertje: distractify.com/news/how-america-is-tu...
Nog steeds met droge ogen blijven beweren dat -bijv.- een Jewelry Policy wel oké is? Jodensterren waren ook 'policy'. And so were the gass chambers.... Policy. Ik veeg er mijn reet mee af.

glimkuiken | 16-03-14 | 13:16

De islam is geen religie maar een virus.

antoniospagetti | 16-03-14 | 13:15

Maakt zich boos over een moslim cartoon die de media niet laat zien. Als hij het nou eens zou hebben over het feit dat de overheid 100% bepaalt wat wij te zien krijgen op TV (en dus waardeloos nieuws te zien krijgen), dan zou het nog eens ergens over gaan...

hobbit | 16-03-14 | 13:15

Samengevat:
Islamfobie bestaat! De fobie bestaat bij al die PvdA-ers. D66-ers, VVD-ers enz. , die bang zijn dat ze met geweld te maken krijgen als ze de waarheid over de Islam zeggen.

magniethe | 16-03-14 | 13:12

@Skunk

Fantastische oplossing! Begrijp ik het goed dat je hiermee bedoelt dat de Condells van deze wereld, degenen die wat van deze waanzin zeggen, zich niet moeten 'bemoeien'?? Eeeh, ik weet niet hoor. Mijn cognitieve dissonantie meter slaat hiervan wat op hol...

Je haalt hier een beetje 2 zaken door elkaar. Grenzen trekken tegen andermans bemoei- en opdringzucht is nl. heel wat anders. Maar bied jij je keel maar -onbemoeid- aan hoor.

glimkuiken | 16-03-14 | 13:09

@detlev,

Jazeker, ik verbied je dus ook niks.
Ik zeg alleen dat iemand die niks te zeggen heeft beter zijn mond kan houden.

Deels omdat de grote mensen dan veel interessantere gesprekken kunnen voeren, want ongestoord; maar deels ook omdat jij dan minder voor lul staat.
Want geloof me, als jij over een jaar of 5 naar het VMBO mag zal je je schamen voor je holle kreten hierboven.

Dandruff | 16-03-14 | 13:08

Het NRC en de Volkskrant blijven lezen, naar het NPO blijven kijken dan weet je als je een onsje intelligentie hebt dat de vrijheid van meningsuiting allang vermoord gaat worden door de hypocrieten die het hier voor het zeggen hebben. Condell ventileert een voor velen onwelgevallige waarheid!

lanexxx | 16-03-14 | 13:06

@Skunk57(12:40),

Je zegt nu iets heel anders dan daarnet, maar je hebt nu wéér om heel veel redenen ongelijk. Bovendien zijn deze onjuiste beweringen net zo irrelevant als je eerdere onjuiste beweringen.

1. Mensenrechten zijn wel degelijk universeel; anders kun je ook geen probleem hebben met (nationaal-) socialisme, slavernij of massale genocides.
2. Trouwens, ook de mensen die slavernij en genocide promoten beroepen zich daarbij steeds op zogenaamde (door henzelf verzonnen) mensenrechten zoals "gij zult moorddadige regimes niet beledigen".
3. In de praktijk blijkt bovendien dat ook aanhangers van massamoordende culturen in de praktijk vaak helemaal niet voor zo blij zijn met die moordpartijen.
4. Daarom vluchten mensen vanuit de islamitische wereld naar het Westen, en niet andersom.

Maar stel dat we erkennen dat de islam alle mensenrechten verbiedt.
5. Vraag is niet of wij kannibalisme "daar" moeten accepteren, onze maatschappij wordt "hier" ondermijnd. Daarover gaat de column van Condell.
6. De beschaving wordt bovendien niet alleen ondermijnd door de barbarij zelf; de beschaving wordt ook ondermijnd door mensen die beschaafd zijn opgevoed en ook zeggen beschaving uit te dragen; maar tegelijkertijd weigeren barbarij te bekritiseren en te veroordelen.
Uit angst en/of politieke correctheid.
7. Men veroordeeld zelfs juist de weinigen die barbarij wèl openlijk veroordelen. Omdat kritiek op kannibalen nu eenmaal gevaarlijker is dan kritiek op vreedzame democraten.

Pure lafheid, pure politieke correctheid.
Focus op het bericht.
Iemand die een niet-kwetsende cartoon plaatst wordt bedreigd, en de media kiezen de kant van de bedreigers.
Bekijk die cartoon eens;
twitter.com/MaajidNawaz/status/422342...

Dit heeft allemaal niks met het afzetten van Saddam Hoessein of "onze bemoeizucht" te maken. Hier wordt onze beschaving te grabbel gegooid.

Dandruff | 16-03-14 | 13:04

@Dandruff | 16-03-14 | 12:33
Wel eens gehoord van free speech?

Detlev Tarnowitz | 16-03-14 | 12:54

Jan Passant mk2 | 16-03-14 | 10:51 | + 9 -

We zijn niet alleen bang voor de islam, we zijn bang voor àlles!

Kijk even om je heen in je eigen straat. Alles, maar dan ook alles wordt gemarketeerd op angst! Zorg. Veiligheid. Ver-ze-ke-ring. Tot in het merg. En het werkt! Mensen kopen zich in, in deze schijnveiligheid en garanties. Mensen drijven in de zombiemodus met samengeknepen anus voor... het léven. Dat zijn de NLse stemmers. Iedereen staart zich blind op 'islam' or whatever actueels, maar is/blijft blind voor de balk in eigen oog.

glimkuiken | 16-03-14 | 12:51

@Skunk57 | 16-03-14 | 12:40 |
Vind je het dan heel erg als we een behoorlijke muur opbouwen om dat soort barbaren buiten de deur te houden?

Hobbykip | 16-03-14 | 12:49

Dandruff | 16-03-14 | 10:16

In onze ogen is het doden van een ander, zijn vrouwen roven en hem half opeten niet acceptabel. In andere culturen is dat het verschil tussen uitsterven of, voor beide partijen, voortbestaan. Is dat dan goed of juist fout??
"Wij" moeten ons minder bemoeien met gebruiken en gewoontes van andere culturen.

Skunk57 | 16-03-14 | 12:40

Hier: toppunt van krankzinnigheid! Ouders zouden hier keihard tegen moeten optreden, daar begint het. Wij moeten onze kinderen beschermen en wáre educatie eisen ipv doen-wat-de-juf-zegt. Hoe? Door deze bullshit individueel niet te accepteren.

distractify.com/news/how-america-is-tu...

glimkuiken | 16-03-14 | 12:38

@detlev, @driveby,

Jullie hebben geen inhoudelijke argumenten, zie ik.
Is het dan geen beter idee om gewoon niet te reageren?

Dandruff | 16-03-14 | 12:33

@TherealMcCoy

"De burger wordt onwetend gehouden, de burger heeft geen inspraak en er wordt keihard tegen burgers gelogen. Alles wordt positief gespind terwijl het dat helemaal niets is. Het slechte nieuws en de waarheid over de gevolgen van het eigen wanbeleid worden achter gehouden. Kleine onbelangrijke zaken worden gepresenteerd als groot goed. Belangrijke zaken worden niet aangepakt. Onze politici zijn schuldig aan wanbeleid en een ernstig gebrek aan integriteit en zouden afgezet moeten worden. Laten we er eens mee beginnen om mensen niet weg te laten komen met leugens en wanbeleid. Dat is onze enige kans op verbetering. Klaag politici aan voor de schade die zij ons land berokkenen door ernstig in gebreke te blijven en wanbeleid te voeren."

De 'burgers' weten het wel hoor McCoy, dat is nog het ergste, en tevens de reden waarom deze onderdrukking en waanzin zolang kan door modderen. Ze wéten, voelen ergens diep van binnen, maar zijn geestelijk zo verminkt door generatielange indoctrine en conditionering dat ze afgeleerd hebben om voor zichzelf op te komen. Grenzen te trekken, gewoon met geestelijk gezond verstand, zonder de politiek correcte Pavlov modus op iedere zichzelfbenoemde autoriteit al dan niet met geel parkeerhesje, arts, juf of politicus. Op straat, met buren, op school, overal, maar ook tegen de politiek. Hoe? Dat jongetje van 10 is het voorbeeld!! Iederéén heeft dud de persoonlijke verantwoording en plicht om NEE te zeggen. Om los te breken van de collectieve waanzin. We láten ons leiden door, letterlijk(!), sociopaten! Belachelijk school- en werkregels? Blauwe envelop voor april?? Boetes? In de open haard ermee! I.p.v. 'politici aanklagen'; zinloos, dat is hun spel, volgens hun onzichtbare (gewelds)regels.

Dit gaat over psychologische oorlogsvoering. Onzichtbaar en sluipend en verlammend. De 'gewone burger' gaat niét opstaan. Weet niet meer hoe. En geeft dit vergif door aan de volgende generatie :'( Als een schaapskudde die zijn eigen herdershond is geworden. Het is dus totaal hopeloos met/voor de nu aankomende generaties. De krimpende groep vrijheidsdenkers wordt uitgeroeid door inperking. De nieuwe groep zelfbeschikkers (kinderen!) wordt vanaf de wieg geestelijk gekneed en gareel-klaargestoomd. Educatie? Laat me niet lachen!

glimkuiken | 16-03-14 | 12:31

@Bardoul,

Je beantwoord mijn vragen niet;
- Wat is er laf aan openlijk de feiten benomen?
- Zou jij net zo openlijk een gewelddadige religie durven bekritiseren?

Wat je zegt over je vroegere klasgenootjes is net zo irrelevant als je suggestieve opmerkingen over Condells gedachtegangen die je niet kent.
Wat wel relevant is; Condell zegt alles wat hij zegt onder zijn eigen naam, zonder masker en zonder pseudoniem.

Het is onzin dat Condells boodschap "laf" zou zijn omdat hij zich tijdens de opnamen niet in een door multikul antisemitisch en gewelddadig geworden "volkswijk" bevindt, zoals jij eist. Jouw argument dat kritiek op gewelddadige mensen alleen tussen die gewelddadige mensen gefilmd mag worden is belachelijk; Charlie Chaplin maakte de anti-nazi film "the Great dictator" in de vrije VS en niet in nazi-Duitsland.
Jij vind dat laf zeg je, maar hoe dapper ben je zelf eigenlijk?

Heb jij al eens openlijk kritiek geleverd op gewelddadige personen, religies, ideologieën?
Nee?
Of ben je in real life net zo laf als anoniem, dat je gevaarlijke religies "nuanceert" door ze met niet-gewelddadige religies te vergelijken?

Dandruff | 16-03-14 | 12:29

Gefrustreerd oud mannetje.

drivebyguy | 16-03-14 | 12:21

@Jan Passant mk2 | 16-03-14 | 11:46
Je kan niet alles willen weten.

Detlev Tarnowitz | 16-03-14 | 12:12

@dandruff Het doet denken aan een jongetje dat bij mij in de klas zat op de lagere school. Die riep dan van een afstandje scheldwoorden naar oudere jongens en als die zich omdraaiden, maakte hij zich snel uit de voeten.

Deze bozige man zit achter een webcam. In een bunkertje. Hij staat niet met een camera op een plein in een multiculti volkswijk. Hij zit zelfs niet in een TV studio.

Roepen hoe laf iedereen is, van een grote afstand, komt op mij over als een vrij sterk staaltje pot verwijt de ketel.

Ik vermoed dat hij vooral vroeger alles beter vond. Toen er nog geen moslims waren en toen mensen nog eens wat durfden te zeggen, potdomme!

Maar ik zie het zo: Mensen zijn laf. Zijn ze altijd geweest. En religie is dom en gevaarlijk. Of je nou in Mohammed, Gristus of Ron L. Hubbard gelooft.

bardoul | 16-03-14 | 12:08

@R_TKS | 16-03-14 | 11:46
Nee, ik zie geen enkele overeenkomst tussen Clint Eastwood en Geert Wilders. Eastwood heeft nog nooit iets gezegd waarom moslims hem moeten vermoorden van hun Boze Profeet, wat weer goed gepraat wordt door mensen die desnoods het hele land rood willen schilderen.

Jan Passant mk2 | 16-03-14 | 11:54

@Detlev Tarnowitz | 16-03-14 | 11:22
Het zal je vast en zeker verteld zijn. Maar wil je het weten? (ik denk van niet)

Jan Passant mk2 | 16-03-14 | 11:46

kijktip voor de koude zondag: High Plains Drifter(1973)
een western over een dorpje vol lafaards die denken dat 1 leider al hun problemen gaat oplossen (maar ondertussen helemaal niks doet, en de lafaards in verwarring achter laat.).
--sql error-- | 16-03-14 | 11:18 | + 1 -

Ik zie de overeenkomsten met Wilders wel, nog iemand?

R_TKS | 16-03-14 | 11:46

En vergeet nooit wie deze samenleving mogelijk hebben gemaakt: De socialisten! Sinds begin vorige eeuw proberen ze het Westen al ten gronde te richten, en zodra je op één punt toegeeft, gaan ze blèren over het volgende. Daarom kunnen radicale socialisten ook zo goed opschieten met de Islam, want de politieke Islam doet hetzelfde. Moslims en socialisten zagen in elkaar de perfecte maatjes om samen lekker repressief te zijn, want beiden menen dat de wereld niet kan draaien tenzij iedereen gedwongen wordt met hun achterlijke regeltjes mee te doen.

De socialist zat er nooit voor het volk. Op laag niveau, misschien, maar welk communistisch land was nou daadwerkelijk aangenamer om in te leven als lagere klasse pauper dan Westerse, kapitalistische landen? Geen. Het einddoel van socialisme is niet totale gelijkheid, maar totale controle. Net zoals de Islam.

Piet van het Padje | 16-03-14 | 11:45

Tjemig | 16-03-14 | 09:32 |
kijk, daar gaat het al mis; denken dat een 'malieveld' nodig is en omdat dat niet lukt dus maar niks doen; de lafheid zit hem niet in het afhaken, maar in het denken dat je alleen van je stoel wilt komen als alle anderen het ook doen.
Spreek je gewoon direct uit als je misstanden meemaakt, of en spreek collegae en vrienden er op aan. heb je helemaal geen malieveld voor nodig, hooguit een paar cojones.

--sql error-- | 16-03-14 | 11:42

Maar ondertussen wel de 4/5 mei herdenking belachelijk maken GS. Toont dus eens te meer aan dat NL het nodig heeft herinnerd te worden aan het feit dat er ooit gevochten is voor de vrijheid die we nu (nog) genieten.

Prof. Prutser | 16-03-14 | 11:36

Het ontbreekt de MSM vooral aan moed. Chapeau voor GeenStijl. Voor CHANGE is namelijk moed nodig.

frisenfruitig | 16-03-14 | 11:34

Ieder woord wat Pat Condell in deze video spreekt is waar.
.
En ,met andere woorden , zegt Geert Wilders precies hetzelfde. Ook blijkt uit de woorden van Condell dat de Islam aan het winnen is want mensen zijn bang en zwijgen liever dan voor hun waarden en normen op te komen.
.
Met de instroom van massa moslims is de Joden haat, homo haat,etc, enorm toegenomen en gebeuren er nu dingen die nog 10 jaar geleden ondenkbaar waren. En zo zal over 10 of 20 jaar dingen gebeuren die nu nog ondenkbaar waren.
.
De stille islamistie van onze samenleven zet zich voort en schijnt niet meer tegen te houden te zijn.
.
En misschien nog het ergste van die alles is dat het gebeurt met medewerking van onze media die zwijgt en liever de "andere kant" opkijkt en weigert de mensen op een min of meer objectieve manier te informeren.

Mortimerr | 16-03-14 | 11:34

Het is jammer dat Greet niet zo welbespraakt is als Pat, wellicht was hij dan al een stuk verder in zijn strijd hier.

der Schweinigel | 16-03-14 | 11:28

@Bardoul | 16-03-14 | 11:19,

Je noemt Condell laf, kun je aangeven waarom je vind dat hardop feiten benoemen "laf" is?
Nee?

Stel dat islamcritici jaarlijks bijna half zo veel moorden zouden plegen als moslims per uur, zou jij dan dit soort filmpjes over islamcritici on-line durven zetten?
Nee?

Dandruff | 16-03-14 | 11:27

Pat Condell.
Het ultieme, welbespraakte geweten van de niet-islamitische wereld. Van de beschaafde wereld, dus.

Over veertig jaar zijn diens filmpjes verplicht lesmateriaal op alle middelbare scholen in Europa...
Als die middelbare scholen tenminste tegen die tijd niet kapot zijn geïntimideerd tot madrassa's.

Peter Emile | 16-03-14 | 11:24

Deze anglosaxische treurneus roept met te veel woorden hoe laf anderen zijn, maar is zelf de bangste van allemaal.
bardoul | 16-03-14 | 11:19 | + -1 -

Dan zou hij zijn boodschap onder een valse naam met een bivakmuts op verkondigen.

nikolaos | 16-03-14 | 11:24

@bardoul | 16-03-14 | 11:19
Iemand die de zaken durft te benoemen zoals ze zijn, is niet bang.
Mensen als Pat Condell lopen meer risico op een fatwa of een onvrijwillige onthoofding dan jij en ik.
En wat zijn opmerkingen over lafheid betreft, ook hier heeft hij een punt.

necrosis | 16-03-14 | 11:23

@necrosis | 16-03-14 | 11:09
Het kan niet anders dan dat er een systeem achter zit. Elke organisatie wordt uiteindelijk aangestuurd door een klein aantal personen, waarvan er één daadwerkelijk de macht heeft om beslissingen door te voeren. Prik door de management lagen heen en pinpoint dat figuur en je komt bij de bron van dit walgelijke gedrag uit. Daarna kan het afserveren beginnen.

Jim Lovell | 16-03-14 | 11:23

@Jan Passant mk2 | 16-03-14 | 11:02
Nee maar! Waarom heeft niemand mij dit eerder verteld?

Detlev Tarnowitz | 16-03-14 | 11:22

Deze anglosaxische treurneus roept met te veel woorden hoe laf anderen zijn, maar is zelf de bangste van allemaal.

bardoul | 16-03-14 | 11:19

kijktip voor de koude zondag: High Plains Drifter(1973)
een western over een dorpje vol lafaards die denken dat 1 leider al hun problemen gaat oplossen (maar ondertussen helemaal niks doet, en de lafaards in verwarring achter laat.).

--sql error-- | 16-03-14 | 11:18

@ForeignCorrespondent | 16-03-14 | 11:09
Wat is er racistisch aan 'opsporing verzocht'?
Doen mensen hun beklag omdat er in dit geval te weinig 'blanken' aan meedoen?
Of kunnen de linkse Gutmenschen het niet hebben dat 'gepigmenteerde Nederlanders' veel vooroordelen waarmaken?
Als je een overval pleegt, en je staat met je porum op camera, moeten de boeven niet zeiken over racisme.
Die kiezen zelf voor het risico!

necrosis | 16-03-14 | 11:17

@Jim Lovell | 16-03-14 | 11:03
Vergeet de rol van de NPO niet, bij de laatste verkiezingen stond PvdA helemaal niet zo hoog in de peilingen.
Zowel voor- als na de verkiezingen stonden ze lager, alleen op de dag zelf bereikten ze een piek, een piek die ons nog lang zal heugen....

necrosis | 16-03-14 | 11:09

Prachtig stuk weer Pat. Ik volg deze "realist" al jaren. Maar het kan nog erger. Straks komen de linkse fatsoennazi's met een rechtszaak tegen "Opsporing verzocht" als zijnde racistisch. Vergeet niet dat ze 40 jaar bezig zijn met linkse indoctrinatie op de universiteiten, samen met de NPO en media. Nu zijn ze inderdaad altijd doodsbang om de waarheid te melden. Systematische hersenspoeling van een heel volk. ONLY IN HOLLAND. Bij de Engelse links getinte BBC is tenminste de eerste regel dat journalistiek objectief moet zijn. Maar ook zij zijn bang voor de Islam. Ook laf.

ForeignCorrespondent | 16-03-14 | 11:09

@Maria,

Ik zag Sjaak Bal 25 jaar geleden voor het eerst in een klein zaaltje waar hij met een rubber pop danste; dat was het hoogtepunt van zijn "show".
Bral is dus nooit grappig geweest, en de enige reden dat hij nu als zodanig op TV wordt gepresenteerd is omdat hij heel openlijk roept dat hij een NSB-er is, zoals alle VARA-cabaretiers.

Alle VARA-cabaretiers gaan er immers prat op dat zij alleen keiharde grappen maken over ongevaarlijke mensen, vooral als die al worden bedreigd of reeds zijn vermoord.
Grappen maken over mensen en ideologieën die onze beschaving bedreigen is volgens het NSB-isme in ons cabaret ongepast, want "beledigend voor moordenaars".
Mensen die graag hoofden van kinderen afsnijden zijn doorgaans namelijk veel sneller beledigd dan mensen die het afsnijden van kinderhoofden veroordelen, en dus dient de ware VARA-cabaretier alleen de laatsten te beledigen. Liefst met zo veel mogelijk verwijzingen naar Hitler, want volgens de socialisten was Hitler óók tegen het vermoorden van kinderen. Ze hebben er geen idee van dat Hitler wel degelijk dezelfde normen en waarden had als zijn islamitische vrienden destijds, of zijn islamitische fans van tegenwoordig.

Dandruff | 16-03-14 | 11:08

@captainobvious | 16-03-14 | 11:01
Ik mis onderbouwing van je comment!
Zo vind ik Pauw & Witteman een stel griezels omdat ze hun gasten een bepaalde mening willen laten uitdragen en de 'conclusie' van de uitzending vooraf is afgesproken.
Ik wacht op jouw excuus....

necrosis | 16-03-14 | 11:06

@The real McCoy | 16-03-14 | 10:31
Zowaar, behalve dat de burger de laatste jaren wél een keuze had door te stemmen.
De kern van dit alles is dat de burger zelf deze politieke vandalen in het pluche heeft geholpen en nu geconfronteerd wordt met een falende overheid en een leefomgeving waar criminaliteit, geweld tegen homo's en jodenhaat niet of nauwelijks bestraft wordt.
Het komt dichtbij en dan merk je dat mensen in de directe leefomgeving en hier in de panelen ineens draaien als een blad aan een boom. Dat is hypocriet gedrag en moreel wanbeleid. Wanneer je je billen brandt, moet je op de blaren zitten en dat doet pijn en ik gun ze dat omdat ze deze puinhoop zelf veroorzaakt hebben.

Jim Lovell | 16-03-14 | 11:03

@Detlev Tarnowitz | 16-03-14 | 10:19
Waarom moet Pat Condell "iets nieuws verzinnen?"
Bent u zo makkelijk verveeld als u vaker dan 1 keer hetzelfde probleem moeten aanhoren? De islam is al meer dan duizend jaar bezig hetzelfde probleem steeds verder en harder door te drammen, in den strijd tegen alles waar onze voorvaderen voor stonden en voor vochten.

Vroegah, toen de islam alleen nog te vinden was in gebieden waar ongewassen mannen in jurken elkaar vermoordden voor het bezit van een geit of een vrouw - toen was dat geen probleem.
Nu zijn ze hier, met nog steeds diezelfde eeuwenoude agenda. Gesteund door "onze" media en "onze" politiek!

Jan Passant mk2 | 16-03-14 | 11:02

Onze vrijheid wordt feitelijk aangevallen door middel van een politieke "tangbeweging". De Europese Unie valt haar frontaal aan terwijl de nationale politiek en Islam haar in de flanken raken. Vrijheid heeft versterkingen nodig en dat bent u, de burger!

Parel van het Zuiden | 16-03-14 | 11:02

Pat is echt zo'n griezel waar je in het echt niks mee te maken wil hebben.

captainobvious | 16-03-14 | 11:01

@necrosis | 16-03-14 | 10:51
Ik mag een dag in de week naar school, daar liggen ze gewoon in de centrale toegangshal. Dat lijkt me toch eerder een statement dan een gebed.

Ken, dankzij mijn werk, ook zat islamieten waar je verder geen last van hebt. Ook al bidden sommigen overal en nergens. Een deel daarvan wenst je ook gewoon prettige kerstdagen.

mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:58

@Maria.1 | 16-03-14 | 10:52
Ik hoop dat Wilders bij de eerstvolgende landelijke verkiezingen 76 zetels haalt.
Om de balans een beetje te herstellen, zeg maar....

necrosis | 16-03-14 | 10:55

dom gezwets allemaal: als er in een land kwistig met witwaspraktijken gestrooidT (Technies gesproken) wordt wat denk je nog te willen uithalen dan? *Rest my Case*

Centauri3 | 16-03-14 | 10:55

@Dandruff. En we hebben er weer zo'n "komediant" bij: Sjaak Bral. Grapjes over de PVV durft hij wel te maken; Wilders heeft zelf al beveiliging nodig, dus voor hem heeft hij niks te vrezen.

Maria.1 | 16-03-14 | 10:52

@mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:45
Op mijn werk presteerde een vrachtwagenchauffeur het om gewoon naast zijn trailer te gaan bidden.
Maar het is een aardige vent waar ik verder geen last van heb.
Afgelopen jaar wenste hij me nog 'Frohe Weihnachten', ondanks het christelijke karakter van kerst.

necrosis | 16-03-14 | 10:51

@Schoorsteenveger | 16-03-14 | 10:05
Als kenner van het probleem heeft u dit filmpje vast wel eens gezien:
www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y
Geeft de beste uitleg bij

"waarom zijn wij bang van de islam?"

Wie niet een beetje bang is van dit kwaadaardige systeem is een medeplichtige - of een dader.

Jan Passant mk2 | 16-03-14 | 10:51

"Een vrijheidsstreven begint niet zelden bij enkelen."
.
Een geschiedkundige constante die perioden van vrijheid in de menselijke geschiedenis schaars en des te kostbaarder maakt. Voor mij persoonlijk de reden achter de minachting die ik voor de Nederlandse politiek koester. Een politiek die uiterst onvoorzichtig, om niet te zeggen kwaadaardig, omspringt met de vrijheid. Dat pleit het Nederlandse volk overigens niet vrij. Vrijheid vergt nou eenmaal alerte assertieve burgers die juist de politiek ervan weerhouden zo met vrijheid om te springen.
.
Onze vrijheid behouden kan nog, maar dan moet er snel gehandeld worden. De politieke hydra die we gevestigde politiek noemen moet worden gebroken. We moeten zo snel mogelijk uit de Europese Unie, en de Nederlandse overheid van boven tot beneden op de schop.
.
Handelen we niet dan zullen we onze vrijheid opnieuw moeten bevechten. Herwinnen zal vele offers vergen. Juist omdat we de vrijheid verloren hebben laten gaan. We zullen opnieuw moeten leren.
.
" Freedom isn't free at all. Is comes at the highest of cost. The cost of blood"

Parel van het Zuiden | 16-03-14 | 10:50

Of zoals Freek ooit grapte, ze liggen niet met hun hoofd naar het oosten maar met hun reet naar het westen, begrijpelijk soms. Zeker als je sommige voorheen grappenmakers serieus hoort doen. Geen publiek meer, www retoriek.

R_TKS | 16-03-14 | 10:49

@necrosis | 16-03-14 | 10:41
Ik bedoelde eigenlijk de reli-idioten, maar goed.

Ergens een hekel aan hebben is ook een oordeel. Eentje waar me zelf ook schuldig aan maak. Vind het bijvoorbeeld maar niets, dat sommigen menen overal en nergens hun bidkleedje neer te moeten werpen, terwijl er een stilte-ruimte beschikbaar is.

mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:45

' islamic bullies '.. dat heb je hier ook al, jeudige marokkanen die angstig teruggekomen zijn uit Syrie en nu hier 'ingezet' worden.
Zie het als beroepsvechters die door criminelen ingezet worden voor incasso.

(c)ZWITSUL | 16-03-14 | 10:44

@Dandruff | 16-03-14 | 10:40
Dat is een mooie, uitgebreide uitleg van wat ik eerder schreef, hulde.
Alleen die hoofdletter, moest dat nou?

necrosis | 16-03-14 | 10:43

Theodore Dalrymple heeft over dit onderwerp een aardig boek geschreven: Onze beschaving, of wat daar nog van over is. Lezenswaard!

Polletje Piekhaar | 16-03-14 | 10:42

Dandruff | 16-03-14 | 10:27 | + 2 -
Dat is nou satire.

R_TKS | 16-03-14 | 10:42

Zelfislamizatie is hetgene wat de UK helemaal kapotmaakt, en ook Nederland. De linkschemensch is zo overtuigd dat de islam vredelievend is maar tegelijkertijd zijn ze heel bang voor de gevolgen dat hun knuffelislammers beledigd worden. Dus het volgende is dat scholen hoofddoekjes verplicht gaan stellen, halal eten voor iedereen etc etc.

Moonwarrior | 16-03-14 | 10:42

Niet aan toe te voegen, dus plus.

mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:41

Overwaardering van oude media ligt ten grondslag aan dit topic.

dubbert | 16-03-14 | 10:41

@mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:37
Ik oordeel niet, ik heb gewoon een pesthekel aan religie!

necrosis | 16-03-14 | 10:41

@Necrosis,

Inderdaad, er is geen "gematigde islam".

Er zijn wel gematigde moslims, maar dat zijn voornamelijk "muslims in name only", dus moslims die zich niet zo veel met de islam bezighouden. Mensen die moslim zijn omdat hun ouders dat waren, maar verder geen vlieg kwaad doen en ook geen vlieg kwaad willen doen.
Zo gauw een moslim zich echter in de islam gaat verdiepen zal hij/zij radicaliseren. Vandaar dat juist bekeerlingen (die er dus zelf voor hebben gekozen de koran, de ahadith en de soera's te lezen) vrijwel altijd radicaal zijn.

Er is geen gematigde islam; wat NPO-kijkers ook beweren.
Vraag ze slechts of ze één naam van één invloedrijke islamitische geestelijke kunnen noemen, en ze staken de discussie.
Er is geen enkele invloedrijke islamitische geestelijke die vrede, vrijheid en tolerantie predikt.
En daar gaat het om.

Dandruff | 16-03-14 | 10:40

@Fijnstoffer | 16-03-14 | 10:25
Vergeet Peter Breedveld niet, ook zo'n smerige kruiper die niets anders doet dan GeenStijl afzeiken op dat kutblog van hem.

necrosis | 16-03-14 | 10:38

@necrosis | 16-03-14 | 10:35
In dat geval:

"Oordeelt niet, opdat gij niet veroordeeld zult worden"

;)

mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:37

@ Deze "christenen" hebben nog wat uit te leggen als ze zich bij de hemelpoort melden.
mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:32 |

Mee eens, maar de weldenkende mens heeft van deze sujetten een mooie portie ellende zo lang ze nog op de aardkloot rondwandelen, en zo is het ook met extremistische moslims. Het zal mij aan mijn reet roesten dat ze in een mannetje daar ergens boven in de wolken willen geloven, zo lang ze mij met rust laten en mij zeker niet hun overtuiging op willen leggen.

goedverstaander | 16-03-14 | 10:36

Zeg GS, deze Pat is een week oud. We hebben internets hoor! Maar zoals ik gister al reaguurde; ik volg het pad van Pat. Geen respect voor lieden die mij niet respecteren, geen begrip voor hen die nooit compassie tonen en geen liefde voor hen die alles om mij heen haten. Die route. Amen.

Mammeloe | 16-03-14 | 10:36

Free speech is weggelopen uit hetzelfde sprookjesbos als Allah.

Detlev Tarnowitz | 16-03-14 | 10:35

@goedverstaander | 16-03-14 | 10:30
Die relidioten vinden abortus ook moord, voor hun dus 'oog om oog, tand om tand'.
Ik ben het niet eens met die relidioten, aangezien veel mensen een goede reden hebben voor een abortus, dat is iets wat je niet zomaar doet.

necrosis | 16-03-14 | 10:35

@goedverstaander | 16-03-14 | 10:30
Die reli-idioten zouden de tien geboden weer eens moeten nalezen. Nummer zes met name, Gij zult niet doden.

Deze "christenen" hebben nog wat uit te leggen als ze zich bij de hemelpoort melden.

mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:32

@VanBukkem | 16-03-14 | 10:24
Dat is dan afgesproken, moeten we alleen nog even loten wie er aan 'het knopje' mag zitten....

necrosis | 16-03-14 | 10:31

@Jim Lovell | 16-03-14 | 10:04
De burger had geen keuze. De burger was goed van vertrouwen en is bedrogen. Dat kun je de burger niet kwalijk nemen. Dat moet je de politiek kwalijk nemen. Het is duidelijk dat wat nu aan de macht is geen enkel gezond moreel besef meer heeft en de schaamte voorbij is. De burger wordt onwetend gehouden, de burger heeft geen inspraak en er wordt keihard tegen burgers gelogen. Alles wordt positief gespind terwijl het dat helemaal niets is. Het slechte nieuws en de waarheid over de gevolgen van het eigen wanbeleid worden achter gehouden. Kleine onbelangrijke zaken worden gepresenteerd als groot goed. Belangrijke zaken worden niet aangepakt. Onze politici zijn schuldig aan wanbeleid en een ernstig gebrek aan integriteit en zouden afgezet moeten worden. Laten we er eens mee beginnen om mensen niet weg te laten komen met leugens en wanbeleid. Dat is onze enige kans op verbetering. Klaag politici aan voor de schade die zij ons land berokkenen door ernstig in gebreke te blijven en wanbeleid te voeren.

The real McCoy | 16-03-14 | 10:31

@Bugsy Malone | 16-03-14 | 10:15
Mr. Condell beëindigt zijn monoloog meestal met "Peace".
Deze hoop en wens is niet meer haalbaar, zo lijkt hij ons impliciet te willen laten weten, sic transit gloria mundi.

H. Drievuldigheid | 16-03-14 | 10:30

@ mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:20 |
Het is allemaal een beetje groter dan dat epistel van die predikant uit Montfoort. Natuurlijk neemt men daar correct afstand van, maar er zit heus meer onder het maaiveld.
Het zal u niet ontgaan zijn dat dezelfde reli-idioten in Amerika zelfs uit de naam van het opperwezen artsen van abortusklinieken vermoorden.

goedverstaander | 16-03-14 | 10:30

@as-saboer | 16-03-14 | 10:11
De islam is een reëel gevaar, hun haatideologie en hun sluipende opmars zijn daarvan het bewijs.
En kom niet aan met 'gematigde islam', dat is net zo zwakzinnig als 'een beetje zwanger zijn'.

necrosis | 16-03-14 | 10:29

@R_TKS | 16-03-14 | 09:57,

Beter lezen joh.
Ik heb het niet over de vraag of bovenstaande clip satire is.
Ik constateer dat iemand die ooit als cabaretier in volle zaaltjes begon, nu eindigt als boze clipjes-dumper.
Dat is best jammer voor die persoon, ook al heeft hij 99,9% gelijk. Maar ook jammer voor comedy in het algemeen dat wordt geperverteerd door lafbekken als Lebbis en Bral, en noem het hele rattennest maar op.

Zelfs zonder sharia holt onze hele beschaving achteruit; zie media, "wetenschap", politiek, "emancipatiebewegingen", cabaret, noem maar op.

Dandruff | 16-03-14 | 10:27

De islam is in oorlog met alles en iedereen die niet buigt voor de hersenrants van een profeet.
Peter Vandermeersch, Philippe Remarque, Jan de Jong en Hans Laroes, Pauw en Witteman en Huys en Tweebeeke, Petra Stienen en Asha ten Broeke, Fouad Sidali en Francisco van Jole, en alle andere laffe NPO'ers, bange MSM'ers en fatsoensgeile Correspedanten.
Ze weten het, maar verzwijgen het. Als laffe honden buigen ze bij voorbaat voor de islam.

Fijnstoffer | 16-03-14 | 10:25

@necrosis | 16-03-14 | 10:21
Nee. Toch eerst 50 keer het filmpje van Pat Condell laten zien.

VanBukkem | 16-03-14 | 10:24

Free speech bestaat helemaal niet Pat.

Detlev Tarnowitz | 16-03-14 | 10:24

@VanBukkem | 16-03-14 | 10:02
Dan kunnen we het filmpje van Pat wel achterwege laten.....
*grin-hik*

necrosis | 16-03-14 | 10:21

Of Pat nu wel of geen gelijk heeft, Engelse schoolregels zijn regels. Ik heb zelf 40 jaar geleden onderwijs gehad in Engeland en als je een gekleurd haarspeldje in je haar had, moest je al naar huis. De regels zijn nu wel milder volgens mij, maar een armband dragen is echt niet okee. Of er nu een boodschap op staat of niet. Dus dát had de schooljuffouw als argument moeten aanvoeren. Ouders kunnen tegenwoordig ook kiezen voor scholen zonder uniform en met andere regels. Niet huilen dus!

Kalofagas | 16-03-14 | 10:21

@goedverstaander | 16-03-14 | 10:12
Heb je je eigen link gelezen?

"Het kerkgenootschap met zo'n 60.000 leden distantieert zich van de uitspraak. "Het is niet aan ons om een oordeel te vormen over de dood van Borst.""

Zelfs in mijn ogen verdwaalde christenen (laten we wel wezen, hersteld hervormd?) scharen zich niet achter dergelijke uitspraken.

Overguns sommige stromingen kun je al beledigen door je als Katholiek, christen te noemen.
Beledigen is dus niet zo moeilijk, wat de beledigde doet, in geval van een gevoel van belediging, is daarentegen een wereld van verschil.

mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:20

Vertel eens wat nieuws Pat. Begint een beetje een langspeelplaat te worden deze man.

Detlev Tarnowitz | 16-03-14 | 10:19

@goedverstaander | 16-03-14 | 10:01
Hiermee is klip en klaar bewezen dat ELKE religie vergif is voor de mensheid. Religie is voor domme mensen die te lui en te besodemieterd zijn om zelf na te denken.

leaupveaugel | 16-03-14 | 10:18

@ spanarchist | 16-03-14 | 10:12 |
Dat weet ik, maar het offensief van de afgelopen week heeft noch de VVD noch de PvdA iets opgeleverd. Het geval wil helaas dat het CDA en de kleine christelijke partijen bij een lage opkomst juist heel goed scoren bij gemeenteraadsverkiezingen. Daar staat gelukkig tegenover dat de VVD en de PvdA veel last hebben de lokale partijen.

goedverstaander | 16-03-14 | 10:16

@mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:13
Dat is het voordeel van een studie afronden.

as-saboer | 16-03-14 | 10:16

@Skunk57 | 16-03-14 | 09:58,

"Onze stampende laarzen in die regio".
Je hebt een punt dat "we" een aantal massamoordenaars in die regio hebben verdreven. Aangezien de islam zowel mensenrechten als democratie verbiedt heeft dat vast wel wat kwaad bloed gezet.

Aan de andere kant organiseerden we na die volgens jou onrechtmatige machtswisselingen vrije verkiezingen. Zowel de Irakezen als de Afghanen hebben dus de gelegenheid gehad om weer op massamoordenaars te stemmen, zoals de islamitische geestelijkheid van hen eiste. In de praktijk echter bleek niet elke moslim zo moorddadig als de islam eist; vandaar dat zoveel jihadisten uit de rest van de wereld nu Afghanistan en Irak terroriseren. En alle moslimlanden waar geen westerse troepen zaten/zitten; Syrië, Libië, Somalië, etc.

Er is gen relatie tussen 1400 jaar islamitisch geweld, en Westers ingrijpen van de afgelopen 10 jaar.
"Onze" troepen hadden bovendien al lang uit Afghanistan en Irak weg kunnen zijn, maar bleven op verzoek van de gekozen regeringen om terroristisch geweld te bestrijden. Want anders dan islamitische en socialistische extremisten altijd beweren blijken heel veel moslims het wel degelijk bang te zijn voor islamitisch geweld gericht tegen hun kinderen.

Dandruff | 16-03-14 | 10:16

@patcondell kan wat extra followers vast waarderen

Delaware | 16-03-14 | 10:16

Die laatste zinnen van Pat gaan door merg en been, zo waar worden ze zelden gesproken *staande ovatie geeft*

Bugsy Malone | 16-03-14 | 10:15

Jan de Jong is algemeen directeur van de NOS, niet de hoofdredacteur.

Algemeen directeur - Jan de Jong
Vorige hoofdredacteur - Hans Laroes
Huidige hoofdredacteur - Marcel Gelauff

Dat neem natuurlijk niet weg dat Gelauff ook een natte tosti is die het journaal 'newsier' wil maken, want dat willen demense. En dan gaan professionals als Sacha de Boer weg, want die willen geen toneelstukje spelen. Rob Trip wel, met z'n pathetische intonatie, alsof hij het aan een groep kinderen van basisschoolleeftijd aan het uitleggen is.

NB: sinds Van Leeuwen die filmpjes maakt komt er wel wat meer over de aard van de gemiddelde GS-redacteur aan het licht. Hij kende bijv. de gulden snede niet. En nog meer van die dingetjes waardoor je denkt: hmm, de redactie waarmee Geenstijl ooit gestart is was toch van een ander kaliber.

bijscholing | 16-03-14 | 10:14

@as-saboer | 16-03-14 | 10:11
Wat fijn dat u zoveel mensenkennis heeft, dat u mij aan de hand van een reaguursel, volledig kunt doorgronden.

mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:13

goedverstaander | 16-03-14 | 10:10
Nooit te vroeg juichen, onderschat de macht van de Publieke Omroep niet. De pro-pvda campagne is inmiddels al weer in volle gang.

spanarchist | 16-03-14 | 10:12

@ mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:05 |
Er zullen er zat zijn die het met die dominee eens zijn maar dat doet niet ter zake. Het feit dat je je oren laat hangen naar een kwaadwillende minderheid om maar niemand tegen het hoofd te stoten, daar gaat het om.

goedverstaander | 16-03-14 | 10:12

@mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:05
Logisch, u als samenlevend hatende burger bent enkel geïnteresseerd in fouten die uw angstbeelden van de samenleving bevestigen. Het is niet voor niks zo dat juist samenlevend hatend rechts zich zo aangesproken voelt door bangmensen.

as-saboer | 16-03-14 | 10:11

'De Media' uit de jeugd van Pat bestaan niet meer. Pat is nu zelf de media en daarmee baas.

3Xniks | 16-03-14 | 10:10

Laatste peiling van Maurice de Hond van vandaag: van de PvdA-kiezers bij de GR2010 denkt slechts 45% opnieuw PvdA te stemmen. Bij de VVD is dit zelfs maar 43%!

De coalitie PVVDA komt op 23%. Op naar de nul zetels!

goedverstaander | 16-03-14 | 10:10

Jan Passant mk2 | 16-03-14 | 09:35 |
"Zelfs Geert Wilders weet het niet meer zo duidelijk te stellen."
Heb je goed gezien. Condell stelt dat we bang zijn, en dat we bang zijn van onze angst, en dat we daarom verbloemen dat we die angst hebben. Daar heeft hij gelijk in. natuurlijk, maar het probleem zit volgens mij nog dieper. Want waarom zijn we bang? Zijn we bang voor het geweld alleen? Zijn we er alleen maar bang voor dat de een of andere halve zool of dat een groepje van halve zolen tot geweld overgaat dan wel tot geweld oproept?
Ja, we zijn bang voor geweld, maar nog méér voor wat dat geweld met ons doet. Want waar we als de dood voor zijn is een wereld waarin wij, weldenkenden, epigonen van de geschiedenis, universele mensen, beschaafde mensen, goede mensen geen enkel antwoord hebben op wat we voor onze ogen zien gebeuren, een wereld waarin wij met lege handen staan, met lege hoofden ook, en met een zwak hart.
We verbergen onze angst voor de grote afgrond nog méér dan onze angst voor geweld. Mt geweld is af te rekenen, als je het vetrouwen hebt dat geweld te kunnen pareren, als je wéét hoe je paal en perk kunt stellen. Dan trek je ten strijde en reken je effectief af met de vijand. Maar dat vertrouwen is er niet, we geloven niet in onszelf en onze waarden, en dat boezemt angst in, grote angst.
En daarom spelen we dat we de boel in de hand hebben, hopende dat de geschiedenis ons alsnog gelijk zal gaan geven.
Maar die geschiedenis heeft geen boodschap aan bange mensjes. Die dendert door.

Schoorsteenveger | 16-03-14 | 10:05

@goedverstaander | 16-03-14 | 10:01
Die dominee is er ook terecht uit eigen kring op aangesproken, dat het niet aan hem is om te oordelen.

Signalen die ik doorgaans niet uit islamitische hoek hoor komen...

mvdwarsligger | 16-03-14 | 10:05

@The real McCoy | 16-03-14 | 09:56
Ben ik volledig met je eens, maar realiseer je wel dat de burger zelf deze overheid gecreëerd heeft door het stemgedrag van de afgelopen jaren. Ik heb er dan ook geen medelijden mee, zeker omdat velen die de pvv een slechte partij vonden nu ineens in paniek helemaal voor zijn.
Hypocriet gedrag, gevoed door angst en eigenbelang.

Jim Lovell | 16-03-14 | 10:04

Ik ben vaak jaloers op de UK. Zij hebben Nigel Farage én Pat Condell. Wij moeten het doen met Geert Wilders en Hans Jansen.
Russells Teapot | 16-03-14 | 09:51 | + -1 -
Hoewel ik het vaak met Farage eens ben, bijna altijd eigenlijk, wordt ie door de Engelsen, natuurlijk dankzij de linkse media, vooral als een clown gezien. Ze snappen nog niet dat ze met die man goud in handen hebben.

Bugsy Malone | 16-03-14 | 10:03

Hij heeft gelijk,het is echt diep triest dat niemand de islam durft te benoemen voor wat het is.Een walgelijke door en door verrotte haat fabriek.

Meneer-reetkever | 16-03-14 | 10:03

Je mag niet treurig zijn over de dood van oud-minister Els Borst of prijzen wat ze in haar werkende leven heeft bereikt. Je zou een zekere predikant uit Montfoort tegen het hoofd kunnen stoten.
www.nieuws.nl/algemeen/20140314/Hervor...

Is precies hetzelfde.

goedverstaander | 16-03-14 | 10:01

Zoals Pat zelf aangeeft hebben wij pas enkele decennia "last" van geweld uit de Arabische/Osalamitische hoek. Wel weer vreemd dat dit zo samenhangt met onze stampende laarzen in die regio.

Skunk57 | 16-03-14 | 09:58

Dandruff | 16-03-14 | 09:49 | + 0 -
Oh, dus dit is helegaar geen satire? Komisch!

R_TKS | 16-03-14 | 09:57

De wegkijkers in Den Haag willen uiteraard niet zien dat ze het islamtische Paard van Troje momenteel goed doorvoeden en de eerste honderden Jihad-soldaten zijn al uit zijn volle buik gekropen. En nog steeds wordt dit paard in dikke pakken stro gelegd en kan het zoveel haver eten als hij wil.
Wat denken deze partijen dat er gebeurt op het moment dat er dagelijks duizenden extremisten door dit paard worden geworpen? Want dat gaat gebeuren. Willens en wetens kiezen voor de ondergang van ons land. Alleen daarvoor al moeten partijen die kwaadwillenden aan alle kanten in de watten legen bij de volgende verkiezingen volledig worden weggevaagd.

goedverstaander | 16-03-14 | 09:56

@Jim Lovell | 16-03-14 | 09:35
Misschien dat burgers stoppen kritiek op de overheid te hebben wanneer die overheid eens stopt met het pamperen van de verkeerde mensen zodat de welwillende en werkende burger weer eens wat geld overhoud in zijn portemonnee en zichzelf niet alleen gebruikt voelt als melkkoe die alleen goed genoeg is geld op te hoesten voor een veel te groot deel van Nederland en de rest van Europa. Het zou ook helpen als de overheid tuig en criminelen eens hard aanpakt en klaplopers aan het werk zet en gelukszoekers geen ruimte biedt. Misschien dat er dan eindelijk weer eens wat ruimte, lucht en licht komt voor de gewone burger.

The real McCoy | 16-03-14 | 09:56

@Centauri3 | 16-03-14 | 09:30
+10.
En in Nederland is het niet anders. En als je dit voorlegt aan de gemiddelde Nederlandse belastingbetaler, wat zegt ie dan? 'Och, ik mag niet klagen. Ik heb het niet slecht. Zolang ik nog elk jaar all-inclusive naar Turkije kan.'
Geef het volk brood en spelen.
Ik zie het hier voorlopig nog niet veranderen.

VanBukkem | 16-03-14 | 09:54

@Russells Teapot | 16-03-14 | 09:51
Wees maar blij dat Nederland nog niet zo demografisch stuk is als de UK, hoewel dat niet lang meer zal duren.

Jim Lovell | 16-03-14 | 09:53

Kortom, je harder en gemener opstellen tegen dhimmis, daar zit namelijk het echte probleem.

Worstjes | 16-03-14 | 09:53

@Ven1V1d1V1c1 | 16-03-14 | 09:47
En dan te bedenken dat Khomeini in het zadel werd geholpen door de Amerikanen......
*facepalm*

necrosis | 16-03-14 | 09:52

Ik ben vaak jaloers op de UK. Zij hebben Nigel Farage én Pat Condell. Wij moeten het doen met Geert Wilders en Hans Jansen.

Russells Teapot | 16-03-14 | 09:51

Nu is het zelfs al zo in dit land als je in gezelschap zegt dat je PVV stemt (dus tegen religie-fascisme) er een ongemakkelijke stilte valt alsof je melaats ben.
Tot zo ver hebben doodsbange media, politieke partijen, redacties van kranten, columnisten, en conferanciers het al laten komen.

meneer Q | 16-03-14 | 09:49

Het goede van Pat Condell is dat hij vrijwel altijd gelijk heeft.
Het jammere is dat het allemaal niet zo grappig meer is. En dat terwijl hij ooit begon als stand-up comedian.
Zo zie je maar weer, de islam maakt meer kapot dan alleen maar moslims.

Beroepsmoslims zeggen altijd dat ze slechts streven naar een wereld vol extreme wreedheden, walgelijke perversies en massale moordpartijen; en dat niet-moslims daar niet aan mee hoeven te doen zolang er geen islamitisch wetgeving is.

Maar de islam is veel meer dan alleen maar de wreedste, de meest perverse en de meest moorddadige van alle criminele organisaties. De islam verbiedt elke vorm van vermaak die niet met sadisme te maken heeft; bijvoorbeeld muziek, kunst, kennis, logica, debat, en natuurlijk ook humor.

Ongewild en onbedoeld is ook Pat Condell daar al een slachtoffer van geworden; hij is niet grappig meer, net zo min als al die andere "grappenmakers" die de islam juist altijd ontzien.
Het enige verschil is dat Pat vrijwel altijd gelijk heeft, en NSB-ers als Th Maassen en JJ vd Wal eigenlijk nooit.

Dandruff | 16-03-14 | 09:49

@Ven1V1d1V1c1 | 16-03-14 | 09:47
Oeps... www.youtube.com/watch?v=8-d5YDIZLy4 Dat krijge je bij het recyclen van reaguursels maar het kan niet vaak genoeg herhaald worden.

Ven1V1d1V1c1 | 16-03-14 | 09:49

In een sociocratie zoals die in veel Westerse landen geldt, waarbij de belangen van enkelen kunnen prevaleren boven die van de massa, als die belangen maar zwaarwegend genoeg -zijn- klinken, loont het om altijd boos te zijn. Zijn ze bv eerst boos over mini-rokjes in het straatbeeld, als die er eenmaal uit zijn geweerd zullen ze aanstoot nemen aan blote knieën en vervolgens helemaal de pan uitflippen bij het zien van blote enkels. Dat is onderdeel van hun jihad, de wereld naar hun hand zetten.

In 1987 werd er al een fatwa tegen Rudi Carell uitgesproken wegens het maken van een (humoristische) tv-sketch met Aytollah Khomeini, www.beeldengeluid.nl/media/7339/diplom... waardoor de Nederduitse presentator zijn excuses moest uitspreken naar het Iraanse volk. Toen de (nog jonge) Paul Witteman daar vervolgens een item over wilde maken in het actualiteitenprogramma 'achter het nieuws' belde de toenmalige CDA-Minister van Buitenlandse Zaken rechtstreeks naar de uitzending om herhaling van het fragment te voorkomen. Witteman raakte duidelijk in een dilemma en vroeg de Minister, maar ook zichzelf hardop af of dit niet strijdig was met de persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting. Na de knieval die hij toen toch maakte aan de door booslims opgelegde (zelf)censuur
is het nooit meer goed gekomen met de publieke omroep, en verder nooit meer onderwerp van discussie geweest voor die lafaards. Daar plukken de nú bedreigde en ondergedoken personen nog dagelijks de wrange vruchten van.

search-geenstijl.thruhere.net/search/y...

Het zijn net kleine kinderen en zo moet je ze ook behandelen. Zaniken, zaniken, zaniken en als het bij papa niet lukt dan ga je naar mama, zaniken, net zolang tot je je zin krijgt. Als je dat gedrag niet bestraft maar blijft belonen waardoor het voor hun blijft werken, houdt het nooit op en wordt het alleen maar erger.

Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

Ven1V1d1V1c1 | 16-03-14 | 09:47

@Bokito ergo sum | 16-03-14 | 09:34
Spijker, kop, raak. En veilig vanachter het toetsenbord de hippe intellectuele lesbo uithangen en dat natuurlijk prima kunnen onderbouwen vanuit hun gemankeerde wereldbeeld.
Die mensen helpen de samenleving totaal naar de verdoemenis en ze hebben dat niet eens door, sterker nog, ze denken er een positieve bijdrage aan te leveren. Wat een walgelijk volk.

Jim Lovell | 16-03-14 | 09:45

necrosis | 16-03-14 | 09:35
Die-de-rik is een omhoog gevallen machtsbeluste narcist, daar is op geen enkele wijze meer iets van fatsoen, ethiek of gezond verstand in te pompen.

spanarchist | 16-03-14 | 09:44

@kom hoe heet ie | 16-03-14 | 09:39
In het kader van de onverdraagzaamheid van moslims, kan het mij niet kwetsend genoeg zijn.
En waar blijven de langtenige zwitsals?

necrosis | 16-03-14 | 09:41

Er komt stoom uit zijn oren.
Pat mag wel oppassen dat zijn hoofd niet ontploft.
Maar gelijk heeft ie wel.

VanBukkem | 16-03-14 | 09:41

Dit is op het lijf geschreven voor Alexander Pechtold c.s. met zijn holle fatsoensgelul dat door Pat uitstekend ontmaskerd wordt als pure lafheid.

lekker wijf | 16-03-14 | 09:40

Als het over staatsschuld of pensioenen etc etc gaat, komen onze politici met "dit kunnen we onze toekomstige generaties niet aan doen", bla bla bla. Als het over islam gaat hoor je ze er niet over, die bedreiging is echter veel groter.

genoegisgenoeg | 16-03-14 | 09:40

Ik stel voor om Samsom op een stoel vast te binden en hem dit filmpje 50 keer achter elkaar te laten zien.

necrosis | 16-03-14 | 09:35

Zo zit het precies in elkaar. Oh wat wordt Pat Condell gehaat!
Door moslims, uiteraard, die niets anders weten dan dat zij hem gruwelijk moeten vermoorden vanwege de ware worden die hij spreekt.
Maar vooral door "onze" Beschaafden die zich schuil houden achter hun diepe, brede Fatsoenskloof. Dezelfde mannetjes die telkens weer een nieuwe Hitler-vergelijking weten te poneren tegen iedereen die ze aanspreekt op hun laffe gedrag.

Zelfs Geert Wilders weet het niet meer zo duidelijk te stellen. Die is blijkbaar al zo murw van bijna tien jaar achter een boekenkast leven, dat hij dat waarschijnlijk als een normaal leven in de multiKul is gaan zien. Net als zijn collegae politici, die hem haten omdat hij nog steeds leeft.

Jan Passant mk2 | 16-03-14 | 09:35

@The real McCoy | 16-03-14 | 09:29
Die laffe passiviteit is er door decennia links sloopbeleid ingehamerd. Er zijn allerlei redenen aan te dragen waarom het fout gaat en is gegaan, maar ik denk dat het te maken heeft met een verrotte mentaliteit en gemankeerd dualisme. Aan de ene kant wil men een sterke overheid die misstanden opruimt en anderzijds lacht men die overheid uit.
Ik begrijp die hippie mentaliteit wel, maar ik moet er zo enorm van kotsen.

Jim Lovell | 16-03-14 | 09:35

necrosis | 16-03-14 | 9:25

Komt ook uit zijn hart lijkt mij. En zeer terecht. We laten ons gewoon overlopen. Keer op keer worden wij echt geprovoceerd door onzin. Rellen om een tekening, juichen om moordaanslagen en klagen dat je geen baan krijgt wegens een provoceerdoek. Keer op keer pakken ze met hulp van links weer wat terein.

Iedereen met enig gezond verstand ziet dat. Nu zijn ze nog in de minderheid, maar als wij nog langer kinderbijslag blijven betalen voor alle 11 kinderen per gezin duurt dat niet lang meer.

Nu is er kennelijk een moslim die een tekening tweet en daarmee wil aantonen dat we niet alleen met die extremistische volidioten te maken hebben, kiest de massamedia de kant van de totaalmalloten. Daar word je toch ook kotsmisselijk van?

NiceGuysFinishLast | 16-03-14 | 09:35

Heerlijke rant weer, maar die Ascha types geloven echt dat ze progressief zijn, de spagaat waar ze in zitten gaat volledig aan ze voorbij. Het is ook de eerste generatie die hoger-opgeleid is dan hun ouders, dus ze zijn geen enkele tegenspraak gewend, ze hebben gelijk, basta.

Bokito ergo sum | 16-03-14 | 09:34

Deze man heeft het bij het rechte eind. Maar wat doen we er aan? Weer een filmpje op youtube, weer een stukje op GS, weer een uitspraak van Geert. Een reaguursul vanaf de ontbijttafel, verder komt het niet. Morgen is het weer b.a.u., hypotheek enzo. Een vol Malieveld met baricades en oprukkende woedende menigten op het buitenhof die niets hebben hebben te verliezen, nee dat gaan wij hier niet meemaken Pat.

Tjemig | 16-03-14 | 09:32

@Delaware | 16-03-14 | 09:29
Uiteraard met Nanninga, maar niet als First Lady, ik ben nogal jaloers....

necrosis | 16-03-14 | 09:32

Het probleem is dat alles dood-genuanceerd wordt zonder dat er eerst door een waardig leider (zoals Wilders) een koers uitgezet is. Dat betekent eeuwig dwalen in het donkere bos.

mooi geluld man | 16-03-14 | 09:31

Ongelooflijk dat je er in Engeland op wordt aangesproken als je een polsbandje draagt ter herinnering aan Lee Rigby, die door twee moslimfanaten op straat laf is doodgestoken. Tsja, je mocht mensen tegen het hoofd stoten. Je stoot hiermee alleen natuurlijk alleen fanatieke moslims tegen het hoofd. Gutmensch-mode in overdrive.

goedverstaander | 16-03-14 | 09:31

@fleurtje | 16-03-14 | 09:18
Je fleurt m'n zondag weer helemaal op!

pim achtertuin | 16-03-14 | 09:30

@istawa | 16-03-14 | 09:20
Hij zegt zinniger dingen dan jij!

necrosis | 16-03-14 | 09:30

@Jim Lovell | 16-03-14 | 09:24
De overheid is niet tandeloos. De overheid lijdt aan een ernstige vorm van laffe passiviteit. De overheid heeft een mond. politici hebben een mond. Met die mond kunnen en moeten ze de misstanden aankaarten. Misstanden hardop uitspreken, grenzen stellen en maatregelen nemen. En iedereen moet daar individueel mee beginnen en ander aanspreken en motiveren alles ook niet stilzwijgend kapot te laten gaan.

The real McCoy | 16-03-14 | 09:29

Pat for President!
necrosis | 16-03-14 | 09:18 | + 11 -
Dan toch met A. Nanninga als First Lady

Delaware | 16-03-14 | 09:29

Dat is recht voor zn raap!

KannieWaarZijn | 16-03-14 | 09:29

Ik hou van mij en mijn gezin, dus ik geloof.Geloof dan ook niet dat moslims gewelddadig zijn.Maar ik hoop wel dat Mohammed dat mes van m'n strot haalt,maar dat mag ik niet zeggen natuurlijk... anders wordt ik namelijk met iemand vergeleken wiens naam ik hier niet zal noemen.

pim achtertuin | 16-03-14 | 09:28

Written, i've been bullied at school, all over this man.
Wie heeft diezelfde ervaring hier, vingers?

R_TKS | 16-03-14 | 09:28

Geert zou een maandje bij Pat moeten gaan logeren, ze vertellen in grote lijnen hetzelfde, de uitvoering van Wilders moet gewoon beter om een groot publiek te trekken.

necrosis | 16-03-14 | 09:28

Ik kon geen fout in deze monoloog ontdekken.

Kertsbal | 16-03-14 | 09:27

De harde waarheid weer.

Botte Hork | 16-03-14 | 09:26

"You don't know what youve got till it's gone"

Crematorium-de-Asbak | 16-03-14 | 09:26

De Nederlandse maatschappij biedt haar inwoners zoveel zekerheden aan, gratis geld, huis, werk, vangnetten, regelingen etc etc etc dat dit een gevolg heeft voor de mentale ontwikkeling namelijk: waarom zal ik mij inspannen... alles is er. Werkt A niet voor mij dan vind ik altijd wel een B.
In een straatje van 10 huizen zijn er 5 die -nog- werken, die andere 5 krijg je sowieso niet meer in beweging.

duitse herder | 16-03-14 | 09:25

@NiceGuysFinishLast | 16-03-14 | 09:21
Vooral hoe hij 'religion of peace' uitspreekt, hij lijkt bijna te moeten kotsen.

necrosis | 16-03-14 | 09:25

Helemaal mee eens...

Kertsbal | 16-03-14 | 09:25

De society of cowards heeft in de jaren 70 al vorm gekregen door iedere vorm van gezag af te breken en te verfoeien. En nu kijken we tegen een tandeloze overheid aan waar de burgen geen vertrouwen in heeft in een samenleving die steeds meer verdeelt raakt.
De onmacht van de bevolking hoor je op straat en lees je ook hier in de panelen.

Jim Lovell | 16-03-14 | 09:24

Amen !

Troef | 16-03-14 | 09:24

Wat een held! Helemaal niets aan toe te voegen.

NiceGuysFinishLast | 16-03-14 | 09:21

http://www.youtube.com/watch?v=xYYBlPWYb7Y

newray | 16-03-14 | 09:20

wat een smurf

istawa | 16-03-14 | 09:20

Terecht dat ie los gaat op Harald - lafhartige wegkijker. Het mannelijke equivalent van Petra Stienen.

Snackbar van Allah | 16-03-14 | 09:19

De linkse kliek weet drommels goed dat als ze de Gooise matras niet overeind houden ,het over en sluiten is voor ze.

fleurtje | 16-03-14 | 09:18

Pat for President!

necrosis | 16-03-14 | 09:18

Een samenleving gestoeld op weekdieren, de underdog en zielige mensen. Zielig zijn, zwak zijn, het moelijk hebben, wordt altijd aangemoedigd, je krijgt subsidies en schouderklopjes. Het leven recht in het gezicht aankijken, ervoor gaan, en de Nederlandse maatschappij kijkt je met een schuin oog aan. Waar ben je in godsnaam mee bezig?

je therapeut | 16-03-14 | 09:17

-weggejorist-

JockeyM | 16-03-14 | 09:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken