Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Wees je eigen stemwijzer

feynmanenoffeiten.jpg Het was vandaag weer druk in de winkelcentra. Met dunne jasjes, goedkope plastic rotzooi, pamfletten, megafoons, foutgeparkeerde afgeragde caravans en ludiek bedoelde auto's werd de wekelijkse gang langs de detailhandel bruut verstoord. Jarenlang hoor je betrekkelijk weinig, maar als de kiezer zijn stembiljet thuis heeft liggen veranderen partijleden in ware Jehova's Getuigen. Niet alleen in de mate van opdringerigheid, maar ook in hun vrije interpretatie van gebeurtenissen uit het verleden. Langs de weg staan borden die te zot zijn voor een democratie. D66 trapt af met “nu vooruit”, CDA volgt met “durf te kiezen” en SP houdt het beperkt tot “Nu SP”. Holle frasen, zonder inhoud. Alleen de Piratenpartij komt met een inhoudelijk sterke poster. De meeste partijen houden het echter gewoon bij hun logo, met of zonder staatsieportret. In marketingtermen kiezen ze voor naamsbekendheid, niet voor de inhoud. Politieke partijen verkeren namelijk in de overtuiging dat u stemt op de partij wiens naam u het vaakst gehoord hebt. Maar de bokaal voor het meest zinloze verkiezingsgeweld gaat naar PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch. Samen met honderd lokale PvdA-lijsttrekkers ging gisteren dit proefballonnetje (pdf) de lucht in: een 'actieplan' voor 'veilige wijken'. Het staat boordevol onzin. Hoog tijd om uzelf op een andere manier te laten adviseren over uw stemkeuze. Het meest storende daaraan is ten eerste de timing. Hadden ze het eerder gepresenteerd dan hadden zeker in de gemeentes waar de PvdA in de coalitie zit het plan reeds uitgevoerd kunnen hebben. Hadden ze het een week later gepresenteerd, dan was het een constructieve poging geweest een oplossing te zoeken in plaats van een goedkope manier om zieltjes te winnen. Al lang ingevoerd, nooit goed uitgevoerd Ten tweede de inhoud. "Belangrijk dat inwoners een stem krijgen in de prioriteiten van de wijkagent.” Nou, die stem hebben we altijd al gehad. Het politiekorps valt onder de burgemeester. Burgemeester en wethouders leggen in theorie verantwoording af aan de gemeenteraad, die wij kiezen. Kei leuk idee, maar allang geregeld. Daarnaast, sinds het idee wijkagent of dorpsagent bestaat, luistert zo'n agent al naar de wijk. Anders geen paraat overzicht van de usual suspects, geen vertrouwensband waarmee gerechercheerd kan worden en geen overwicht tijdens escalaties. Anders gezegd, een agent die niet luistert naar de wijk, is geen wijkagent. Een zin later wordt het nog mooier. “Tenminste één wijkagent per 5000 inwoners.” Dat hebben we eerder gehoord! Veel eerder. Deze ratio is namelijk geen visionair actieplan, nee het is artikel 38a van de politiewet die op 12 juli 2012 is ondertekend door Beatrix. Een wet waar al anderhalf jaar door de gemeentelijke coalitiepartijen stevig mee gesjoemeld wordt, aangezien de meeste wijkagenten vooral in horeca- en nooddiensten meedraaien en daardoor slecht aan hun eigen wijk toekomen. Ten derde en tot slot: de financiering. De PvdA kijkt rond waar geld in kas is om deze problemen te bestrijden. Uiteraard kijken ze niet op hun eigen bureau, de overheidsboekhouding of in een computer waar dekking gevonden kan worden in de eigen begroting, nee de Pavlov-reactie is uit het raam kijken wie er toevallig genoeg op de rekening heeft staan. Woningbouwverenigingen en verzekeraars, in dit geval. Maar als je geld voor dit plan uit hun de buffers haalt, worden deze twee partijen even instabiel als de bancaire sector. Gesjoemel, gegoochel en gebedel Een staatsschuld wordt in Europa al houdbaar geacht als deze minder dan 60% van hetBBP is. Door gesjoemel met de rekenmethode tikken we nu alsnog 59% aan. Een heel mager zesje. Onze Staat jaagt er jaarlijks 389 miljard doorheen op een BBP van 607 miljard. De publieke uitgaven komen daarmee op 64% (!) van het BBP. Hoeveel geld kan de overheid bij de private sector weghalen voordat de overheid, net zoals onze staatsschuld, als 'onhoudbaar' wordt geacht? Moet ook de PvdA niet een keer toegeven dat alle schouders samen, hoezeer ook verdeeld tussen sterke en zwakke, een keer zullen bezwijken? Dit worden de belangrijkste gemeenteraadsverkiezingen ooit. Zelden zijn zoveel beleidsdossiers gedumpt bij de gemeentes door het Rijk. De uithuisplaatsing van kinderen, de schone luier van oma, de aangepaste keuken van invaliden: allemaal straks onder de hoede van de gemeente. En dat in de nieuwe participatiemaatschappij, waarin uw participatie niet beperkt blijft tot een verplichte afdracht aan de belastingdienst is, maar aangevuld dient te worden met sociale taken waarvoor u per blauwe envelop al netjes betaald dacht te hebben. Stemadvies: wees uw eigen stemwijzer In dat zware kader is de invulling van de politieke campagne nogal leeg en respectloos voor de burger én het democratische proces. Daarom vraag ik u totaal te vergeten wat u de laatste weken aan politieke ellende over zich heen gestort kreeg. De TV, de proefballonnetjes, de kranten, de folders en zelfs mijn laatste stukje proza. Pak een velletje papier en denk terug aan de laatste vier jaar. Schrijf eens op welk gemeentelijk beleid u echt geraakt heeft. Zoek daarna uit welke partijen daar verantwoordelijk voor waren en welke oppositie dat probeerde te blokkeren. Alleen dát is een valide stemwijzer.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Z-PiLL | 17-03-14 | 02:55

Ik heb de CDA, PVDA, D66, VVD en hun klonen hier eens bekeken en stem straks, omdat PVV niet voorradig is, op de SGP. Hoewel ik op religieuze gronden niks met hen heb. Maar er veranderd dan in ieder geval iets.
Ook vind ik zondag winkelen niet progressief maar een terugkeer naar 1950 voor het personeel.

Mantisomantis | 16-03-14 | 15:35

Goed stuk Feynman. "Schrijf eens op welk gemeentelijk beleid u echt geraakt heeft. Zoek daarna uit welke partijen daar verantwoordelijk voor waren en welke oppositie dat probeerde te blokkeren. Alleen dát is een valide stemwijzer". En zo is het.

En stem liefst lokaal om die vastgeroeste kliek van PVVDAD66CDA weg te krijgen c.q tot veranderingen te dwingen.

Amano | 16-03-14 | 15:23

Voor mij is t simpel, gewoon de lokalen.
De landelijkepartijen maken dr al een puinhoop van in t land.. Dat wil je dan niet in je eigen plaats.. Toch?

jeneverneus | 16-03-14 | 15:03

Supermatthijs | 15-03-14 | 22:37 | + -17 -
Tegen de politiek correcte stroom inzwemmen kost nu eenmaal meer energie dan je gewoon met de stroom laten meedrijven.
Als je tegen de stroom inzwemt moet je beschikken over een paar stevige longen en soepele spieren. Maar uiteindelijk zal het lonen om van A naar B te komen ook al duurt het langer dan van B naar A.

me,myself and IK | 16-03-14 | 11:39

wakkere_nederlander|16-03-14|00:41|

Jammer dat ik uw tegel slechts eenmaal kan plussen.

lidlbier | 16-03-14 | 10:10

Als we nou eens de haagse poppekast de zak geven Alles aan brussel overdragen.
Tegen een vlaktax van 35%
Defensie uitbesteden aan de usa
Zouden we dan slechter afzijn?

lidlbier | 16-03-14 | 10:02

de regel is:

het regime = VVD+PvdA+CDA+D66+GL+CU+SGP

Het zijn marketing labels van het socialistische dwangregime hier en willen allemaal precies hetzelfde: meer ambtenaren, nog meer EU en nog heel veel meer belastingen en als u via welk label ook weer op het regime stemt, dan is uiteindelijk Noord-Korea wat u zult krijgen.

Wloddek | 16-03-14 | 09:49

Kwam gisteren een VVD'er naar me toe met een gelikte flyer van de partij. Ik heb hem tevergeefs enthousiast gevraagd of ik die mocht aannemen tesamen met die 1000 euro...

MaryJuanna | 16-03-14 | 09:48

Feit feyman buigt en kruipt graag voor de oranjes die hij als bestuurlijk gegeven accepteert

rechtsdwalendeautist | 16-03-14 | 09:43

Die nemen ze namelijk in als je stemt....
necrosis | 16-03-14 | 09:08 | + 0 -

... ja he?

Net zo min als dat het paspoort ooit van jezelf word/is ... net zo min is het stempas bedoeld om je stem af te geven. Het is alleen bedoeld om het volk te mennen.
Het geld "der Nederlanders moet voor den Nederlanders" en wel subiet! -ik weeet uit ervaring dat er een heleboel andere menschen met skills deesch taak beter volbrengT- (maar dit ter zijde: mijnsinziens, dat dan weer wel)

Centauri3 | 16-03-14 | 09:13

... and you can't take this to the bank:
het enige verschil met het inbewaringswezen is dat je je eigen deursleutel op zak hebT. Dit hele poppenkastspel is al zo uitgekritalliseerd: wat wil je met nog met jouw -priceless- vote/stem?

Centauri3 | 16-03-14 | 09:09

@Centauri3 | 16-03-14 | 08:57
Dat lukt alleen als je je stempas ook 15 keer niet-van- echt-te-onderscheiden kopieert.
Die nemen ze namelijk in als je stemt....

necrosis | 16-03-14 | 09:08

@Pikkestrijder | 16-03-14 | 08:58
Rotondes moet je niet opleuken met wat dan ook, die zooi beperkt het zicht wat er zich allemaal op en rond de rotonde bevindt.
Met name voor fietsers een gevaar.

necrosis | 16-03-14 | 09:01

http://www.sporting-tv.eu/index.html

newray | 16-03-14 | 09:01

In mijn gemeente heeft al het beleid mij geraakt. In negatieve zin. Geen geld voor meer blauw of een vrijliggend fietspad langs een drukke, gevaarlijke weg. Maar wel 40.000 euro voor een kunstwerk om een rotonde op te leuken.
.
Nee, gemeentes hebben bij nig meer afgedaan dan den haag en het veetrouwen is een stuk lager.

Pikkestrijder | 16-03-14 | 08:58

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:27
Jij leeft zelf in een heel bijzonder eigen universum, dat is zeker.

Jim Lovell | 16-03-14 | 08:57

... dus je mag het stembiljet niet 15 keer -niet-van-de-echte-te-onderscheiden- kopiëren en ze dan in elke stembus per 1x deponeren? #dtv

Centauri3 | 16-03-14 | 08:57

@Guido | 16-03-14 | 08:46
Dat cultuurcentrum is alleen leuk voor de wethouder die zijn handtekening mag zetten om de bouw goed te keuren, staat leuk op je cv.
Ondertussen laten ze wel goedkope woonruimte slopen (de zwarte madonna) om maximaal profijt te hebben van bouwgrond op een a-locatie.

necrosis | 16-03-14 | 08:54

gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:17

Zoiets wellicht? xyzyx.nl/

TriestGeval | 16-03-14 | 08:53

@Vuurwezel | 15-03-14 | 22:36
In Den Haag is de keuze al aardig beperkt: iedere partij die vóór het cultuurluchtkasteel is, is geen stem waardig.

Guido | 16-03-14 | 08:46

@antoniospagetti | 16-03-14 | 08:15
Een pvda'er gelooft in de maakbare samenleving waarin alles te sturen en op te lossen valt en is van iedere realiteitszin gespeend.

Jim Lovell | 16-03-14 | 08:34

@antoniospagetti | 16-03-14 | 08:15
De meeste beelden bij opsporing verzocht zijn meestal zwart/wit, kleurenblinden hebben daar geen problemen mee.
PvdA'ers kijken dit programma niet wegens: wat je niet ziet, is er niet!

necrosis | 16-03-14 | 08:26

@Maria.1 | 16-03-14 | 08:11
De enige die interesse heeft in mijn (toekomstige) rijkdom is de inspecteur der directe en indirecte belastingen.
Anders heeft PvdA niets om uit te delen aan de verkeerde mensen....

necrosis | 16-03-14 | 08:15

Zouden alle PVDA,ers kleurenblind zijn? Zodat ze bij opsporing verzocht eigenlijk helemaal niet zien wie of wat het probleem is?
Waarom zouden ze anders ons dit aandoen?

antoniospagetti | 16-03-14 | 08:15

@necrosis. Ik denk dat veel mensen hetzelfde dilemma hadden. Je gaat rijk worden vandaag :)

Maria.1 | 16-03-14 | 08:11

@Maria.1 | 16-03-14 | 07:59
Dat is dan ¤75 voor mijn consult (zondagtarief)
*gne*

necrosis | 16-03-14 | 08:09

@Zatkniss | 16-03-14 | 07:59
Kun je niet beter je tuin gebruiken om groenten te verbouwen?
Dan kweek je tevens een stukje onafhankelijkheid.
Ik heb geen tuin, maar ik ga zeker weer tomaten en paprika kweken op mijn balkon.
Goede tomaten kosten tegenwoordig bijna ¤0,50 per stuk.
Als 'bezoek' wil loungen op mijn balkon, pakken ze maar een bierkratje....

necrosis | 16-03-14 | 08:08

@necrosis. Dank! Dan ben ik er uit.

Maria.1 | 16-03-14 | 07:59

@Zatkniss | 16-03-14 | 07:51
En welk verheven doel houdt jou bezig?
necrosis | 16-03-14 | 07:54 | + 0 -
Ik geloof niet meer in het hele theater en ik denk met mij drie kwart van de mensen. Die willen hun ding doen en met rust gelaten worden. De macht ligt echt niet bij het volk. Voor vandaag is mijn verheven doel het leggen van een terras in de tuin voor de loungeset

Zatkniss | 16-03-14 | 07:59

@Zatkniss | 16-03-14 | 07:51
En welk verheven doel houdt jou bezig?

necrosis | 16-03-14 | 07:54

@Maria.1 | 16-03-14 | 07:35
Landelijk is natuurlijk iets anders dan lokaal.
Als jij vindt dat ze het goed hebben gedaan, en dezelfde capabele mensen zijn opnieuw verkiesbaar, gewoon doen.
Nog altijd beter dan stemmen op partij X om er voor te zorgen dat partij Y (die je niet wilt) uit de GR te houden.
Dat levert alleen maar verliezers op.

necrosis | 16-03-14 | 07:52

Het enige dat ik wil is veel meer bomen en groen in ons dorp en geen volgende nieuwbouwproject waarvan de huizen niet verkocht worden omdat er al teveel huizen waren. De enige partij die zich daar daadwerkelijk hard voor maakt is de Partij voor de Dieren, dus die wordt het.

Tuinverlichting | 16-03-14 | 07:51

Panem et cirsusanum
Zolang het grootste deel van het volk bezig is met
Wat vreet ik vanavond, hoe neuk ik de vrouw dit weekend en naar welke camping ga ik dit jaar
Zie ik het zwart in, wij verdienen Rutte en samson

Zatkniss | 16-03-14 | 07:51

Ik ga landelijk ab-so-luut niet op de PvdA stemmen. Maar eerlijk is eerlijk, de lokale PvdA hier heeft veel voor haar burgers gedaan. Wat nu?

Maria.1 | 16-03-14 | 07:35

@Bert Koning | 16-03-14 | 07:14
Dan zeg ik mijn baan op en ga een uitkering trekken.

necrosis | 16-03-14 | 07:23

De pvda zijn moderne slavendrijvers.

Motto pvda: 'op naar de 100 procent belasting' (=totale slavernij)

Bert Koning | 16-03-14 | 07:14

@magniethe | 16-03-14 | 06:45
Maak daar maar 'portemonnee van de ander' van, hun megalomane plannen moeten altijd door de burger opgehoest worden.
Zie het fiasco van (destijds) het nieuwe stadhuis van Den Haag, nu willen ze een cultuurpaleis om oa de Dr. Anton Philipszaal te vervangen.
Kosten ¤181 mio, begroot, waarschijnlijk ¤350 mio na oplevering.

necrosis | 16-03-14 | 07:04

Anderhalve bladzijde bestaand beleid, anderhalve bladzijde namen van "oude jongens krentebrood". Het gaat niet om de inhoud, het gaat om de ego´s en hun portemonnee.

magniethe | 16-03-14 | 06:45

@miko | 16-03-14 | 03:58
Alles telt als het indruk maakt en je doet verwonderen wat natuur is denk ik.

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:59

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:53
Geintje,.
Als de natuurkrachten los gaan kun je alleen maar in ontzag kijken,en dan zo snel mogelijk je vege lijf redden.
Aardbevingen niet maar wel een aantal keer een orkaan.
Telt dat ook?

miko | 16-03-14 | 03:58

@neutron | 16-03-14 | 03:57
Dan ben je een gelukkig mens lijkt me.

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:58

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:49 |

Heb geen enkel conflict met mezelf; zou niet weten waarom.

neutron | 16-03-14 | 03:57

De pvda wordt de kleinste, dat stemt mijn gedrag goed. Verder zou ik willen melden;
Tonica( lees PVV) naar subdominant(SGP,D66,50*)naar dominant(VVD.PVDA,CDA) en waar wil de dominant naar toe? Juist... naar de tonica!
Niemand die hier wat van snapt, tenzij een muziekkenner.

INH.30CL | 16-03-14 | 03:56

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:52 | + 0 -
Ik sluit mij aan.

Mebert | 16-03-14 | 03:55

@miko | 16-03-14 | 03:50
Nope, was in Taiwan, en de aarde schudde behoorlijk....

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:53

@neutron | 16-03-14 | 03:51
Dan blijf je met jezelf in conflict, want conflict met anderen kan niet.

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:52

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:49 |

Nee.

neutron | 16-03-14 | 03:51

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:45
ah, je woont in Groningen?

miko | 16-03-14 | 03:50

@Mebert | 16-03-14 | 03:48
My question, why is it important....

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:50

@neutron | 16-03-14 | 03:47
Nee, we denken dat er 11, en volgens andere theoriën 14 dimensies zijn, en dan nog, wat is er zo belangrijk aan? Gaat het niet om het aanvaarden van wat je ervaart?

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:49

"Your theory of a donut-shaped universe is intriguing, Homer. I may have to steal it."
―Stephen Hawking

Mebert | 16-03-14 | 03:48

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:43

Ik ben het ook zat met alle gedachtenspinsels hieromtrent.

Er zijn sowieso 11 dimensies.
Get used to it.

neutron | 16-03-14 | 03:47

@miko | 16-03-14 | 03:39
Dan schiet mijn brein in een status waarop het lichaam zichzelf wil redden, en ja ik heb aardbeving meegemaakt, was best heftig kan ik je vertellen.

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:45

@neutron | 16-03-14 | 03:40
Maar ik heb het zo langzamerhand zat om te willen weten hoe het zit. Brane, string theorie, inflation theorie, enz, enz, enz, er is altijd meer... Bewustzijn doet golven in materie veranderen door observatie. Ik ben er klaar mee.

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:43

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:36

Klopt.
Ik besta uit 2 down-quarks en 1 up-quark.

neutron | 16-03-14 | 03:40

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:30
Ik vraag me af of je daar nog erg mee bezig bent als de grond trilt.
Of een andere ramp.

miko | 16-03-14 | 03:39

@neutron | 16-03-14 | 03:34
Had ik gezien moeten hebben als je naam een deeltje is wat doorgaans uit drie quarks bestaat.

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:36

@gedachtespinsel
Het valse als het valse herkennen en daarmee de waarheid geboren laten worden.

Mebert | 16-03-14 | 03:34

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:27 |

hoef je mij niet uit te leggen.

neutron | 16-03-14 | 03:34

@Mebert | 16-03-14 | 03:26
In het universum bestaat er geen goed noch kwaad, er is alleen het universum. Dat de mens contexten kan bevroeden is prima, en dat zegt iets over de uitkomst, maar komt er altijd op neer dat goed of kwaad bepaald wordt door de context! Niet wat voor gevoel we er bij hebben.

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:30

@neutron | 16-03-14 | 03:24
spookuur perikelen hahahahaha

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:28

@neutron | 16-03-14 | 03:22
Ja, het universum IS, wat de mens zelf denkt te interpreteren is niet meer dan een onderdeel van het universum, wat je wel of niet of denkt is wat BINNEN het universum zich afspeelt. Dus zelfs het oordeel wat we wel of niet hebben is daar onderdeel van.

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:27

@gedachtespinsel
Het valse als het valse herkennen en daarmee de waarheid geboren laten worden.

Mebert | 16-03-14 | 03:26

Fuck de kutservert.

neutron | 16-03-14 | 03:24

-weggejorist-

neutron | 16-03-14 | 03:22

-weggejorist-

neutron | 16-03-14 | 03:22

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:19

wat IS?

neutron | 16-03-14 | 03:22

@miko | 16-03-14 | 03:17
Er is geen doel het IS.

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:19

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:12
'What is the ultimate question?'
Dat, zou ik zeggen.

miko | 16-03-14 | 03:17

@Mebert | 16-03-14 | 03:05
What is the ultimate question? 42 is alleen maar een antwoord, geen vraag....

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:12

@Mebert | 16-03-14 | 03:05
Kostbaar is ook maar een oordeel. Alleen mensen zijn in staat oordelen te vormen, maar is dat oordeel niet alleen maar een gevolg van wat het ego denkt, en wat is dan denken, een gevolg van interactie van diezelfde fundamentele deeltjes. Wat is te determineren?

gedachtespinsel | 16-03-14 | 03:09

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 02:47 | + 0 -

42

Elke vinding zal leiden tot nieuwe vraagstukken. Het universum is aardig in beeld gebracht. Nu kan er verder en specifieker gezocht worden. De zoektocht naar het kleinste heeft ook wat opgeleverd. Dit alles zal leiden tot het besef hoe kostbaar leven is en hoe kostbaar onze planeet is.

Mebert | 16-03-14 | 03:05

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 02:51
Ach ik jaren geluisterd naar het muzikale talent van mijn kinderen.Ik kan wat hebben.

miko | 16-03-14 | 03:03

@miko | 16-03-14 | 02:46
Mocht het ooit zover komen dat ik in openbaarheid treedt dan ben je uitgenodigd voor mijn ene nummer dat ik beetje kan spelen hahahaha

gedachtespinsel | 16-03-14 | 02:51

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 02:45
Bij mij zit er wat meer variatie in de jukebox dan bij necrosis.

miko | 16-03-14 | 02:50

@Mebert | 16-03-14 | 02:36
Nah, voor mij is het het begin van nog meer vragen. En ja ik heb het gevolgd, maar er is altijd meer achter wat er ontdekt wordt. Is het begrijpen van het universum het ultieme doel? Of is het gewoon niet meer dan het zoeken naar een reden van ons bestaan,...

gedachtespinsel | 16-03-14 | 02:47

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 02:27
Probeer joe eens dan!

miko | 16-03-14 | 02:46

@miko | 16-03-14 | 02:25
Thanks...

gedachtespinsel | 16-03-14 | 02:45

gedachtespinsel | 16-03-14 | 02:19 | + 0 -
Hihi. Dat is weer een andere discussie. Wetenschap is het vanuit een stelling bewijzen leveren . In de meeste gevallen worden die bewijzen ook geleverd, mede door de inbreng van andere wetenschappers. Het bewijs voor het Higgsdeeltje is voor mij het begin van nog meer ontdekkingen.

Mebert | 16-03-14 | 02:36

@miko | 16-03-14 | 02:25
Ja, maar na 1 les de deur uit gewezen :-( Verdomme wat hij heeft geproduceerd krijg ik kippevel van....

gedachtespinsel | 16-03-14 | 02:27

@Mebert | 16-03-14 | 02:16
Och, geen idee, maar zolang de quantum mechanica niet verbonden kan worden boven het sub atomair niveau blijven er hiaten zitten tussen wat 'zien' en wat 'waar' is....

gedachtespinsel | 16-03-14 | 02:19

gedachtespinsel | 16-03-14 | 02:09 | + 0 -
Mmmm.... snaartheorie op een triplexje. Misschien kunnen we dat gebruiken om zwarte gaten mee te dichten.

Mebert | 16-03-14 | 02:16

@miko | 16-03-14 | 02:07
Je wil mijn talent al helemaal niet weten. *pakt triplexje met 6 snaren en riedelt wat*

gedachtespinsel | 16-03-14 | 02:09

@Supermatthijs | 16-03-14 | 01:50
Ik moet zegen je hebt een neusje voor kudtmuziek.
In ieder geval een talent.

miko | 16-03-14 | 02:07

@Itzamná | 16-03-14 | 01:36

Micha Kat is helaas al jaren behoorlijk van het padje af en is vanaf het begin een storende factor in een zaak waar wel degelijk rook én vuur lijkt te zijn. Voorlopig hou ik het bij de verslaggeving van Bart Mos, die professioneel melding doet van de onfortuinlijke dood van een bekende.

www.telegraaf.nl/binnenland/22390870/_...

o)+ | 16-03-14 | 01:57

@Itzamná | 16-03-14 | 01:36
Is toeval.

Hahaha.

Parsons | 16-03-14 | 01:55

Iedereen bestaat nog en doet zijn ding, als bewegende mugjes in hars, hoe zalig verknipt wil je het hebben.
*blik*

Worstjes | 16-03-14 | 01:50

Itzamná | 16-03-14 | 01:49 | + 0 -

Ik begrijp je helemaal denk ik:

youtu.be/e9cUWFuj2Lo

Supermatthijs | 16-03-14 | 01:50

- mezcal -

Ter overdenking. De enige goeie socialist is een indiaan.

Sleep well @ all en waar is die verdomde Rammstein?

Itzamná | 16-03-14 | 01:49

@miko | 16-03-14 | 01:46
De natuur. En daar vallen de menschen ook onder.

gedachtespinsel | 16-03-14 | 01:47

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 01:04
Wie is Darwinistisch?

miko | 16-03-14 | 01:46

@miko | 16-03-14 | 01:35
Geen idee, maar ik vond skiën even belangrijker dan het feit of het Zwiterse referendum model beter was dan het NL'se.

gedachtespinsel | 16-03-14 | 01:40

@Mebert | 16-03-14 | 01:32
No chance with a fiat 500 hahahaha. Niet dat mijn mx-5 het beter doet, maar toch :D

gedachtespinsel | 16-03-14 | 01:39

Beetje O/T.
Mensen die JD kennen worden gewoon vermoord.
www.klokkenluideronline.is/

Welkom in Nederland.

PS Woon je in 020, Piratenpartij.

Itzamná | 16-03-14 | 01:36

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 00:49
Dus volksreferendum werken daar?

miko | 16-03-14 | 01:35

@o)+ | 16-03-14 | 01:00
Politiek is vooral volhouden, de mastodont van de partij worden (vandaar dat Sharon het jongste kamerlid ooit was).

miko | 16-03-14 | 01:34

Ik stem al jaren Leefbaar Rotterdam. En nu met name alleen maar om die PvdA buiten de deur te houden.

the muppet show | 16-03-14 | 01:32

@Mebert | 16-03-14 | 01:29
*bladert in pno boekje*

gedachtespinsel | 16-03-14 | 01:30

Itzamná | 16-03-14 | 01:25 | + 0 -
*bladert in groot ledenregister*

Mebert | 16-03-14 | 01:29

Itzamná | 16-03-14 | 01:25 | + 0 -

Ja maar ik mag helemaal niet stemmen in Amsterdam.

Supermatthijs | 16-03-14 | 01:26

Mebert | 16-03-14 | 01:16 | + 0 -
Ik ben een buitengewoon hoogbegaafde debiel ja, maar alles wijkt voor dat lekkere kippie.
Elke Amsterdammer die niet op Ancilla stemt is anencephaal.

Google maar even op anencephaal.

You go girl. De uebercommenter van GS stemt op jou.

Itzamná | 16-03-14 | 01:25

A cause worth fapping.

o)+ | 16-03-14 | 01:25

Ancilla for president.

o)+ | 16-03-14 | 01:21

@Supermatthijs | 16-03-14 | 01:13
Moet haast wel, mijn hemel, zo sterk de primaire emoties los laten gaan moet iets zwaars zijn.....

gedachtespinsel | 16-03-14 | 01:16

gedachtespinsel | 16-03-14 | 01:12 | + 0 -

Hij drinkt mezcal !

Supermatthijs | 16-03-14 | 01:13

@Itzamná | 16-03-14 | 01:10
Euh, nog een biertje?

gedachtespinsel | 16-03-14 | 01:12

In 020 krijg je briefjes van de gemeente dat je kunt gaan stemmen. Goh, wat een toestanden.
De dominante kleur in die briefjes is rood.

Hoe ziek wil je het hebben?
Er zijn er hier niet veel die hun politieke voorkeur uitspreken, maar ik ga op de Piratenpartij stemmen.
Omdat het kan en omdat ik m'n leuter wel eens in dat kippie wil hangen.
Vinden gullie dat een goed idee of zeggen gullie dat het niet principieel is?
Jaja, gelul vanuit de onderbuik. Fout! Neuken die hap!
Wat anders, Hilworst in z'n anus nemem?
Geh.

Itzamná | 16-03-14 | 01:10

@Lief meiske | 16-03-14 | 00:57
Euh, geef eens aanduiding van landverraders?

gedachtespinsel | 16-03-14 | 01:07

gedachtespinsel | 16-03-14 | 01:04 | + 0 -
Nee, dat is top of bottom.

Mebert | 16-03-14 | 01:05

@miko | 16-03-14 | 01:01
Nemen of genomen worden, of is dat niet volgens Darwinistisch gedachtegoed? :-)

gedachtespinsel | 16-03-14 | 01:04

Mijn stem gaat naar de underdog, en dat is dit keer de.... PvdA.
In mijn stad deden ze het goed.

Jan Dribbel | 16-03-14 | 01:03

miko | 16-03-14 | 01:01 | + 0 -
Bij Sharon past dat pepermuntje er nog wel in :)

Mebert | 16-03-14 | 01:03

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 00:05
begin je er weer over?

@Mebert | 16-03-14 | 00:07
Sharon Dijksma, de vrouw die mister Creosote als een biafra kindje weg zet.

@Worstjes | 16-03-14 | 00:51
Nou!

miko | 16-03-14 | 01:01

"Er is,buiten sport,en muziek geen makkelijker manier om geld te verdienen dan de politiek.
Sterker nog voorde eerste moet je nog talent hebben(tenminste bijna altijd)."
miko | 16-03-14 | 00:42 |

Deels eens. Een hedendaags politicus zal nooit een groot sporter kunnen zijn. Vergt te veel inspanning en talent. Een muzikant ( mijn terrein) kan volstrekt talentloos heel ver komen. Daar zijn, vooral de laatste twintig jaar, een hoop voorbeelden van. (namen bekend bij redactie). Wel zijn er zowel in de sport als in de muziek een hoop randfiguren. Parasieten die meer en meer kiezen voor een politieke carrière. Maar echte sporters, echte muzikanten, nee.

o)+ | 16-03-14 | 01:00

gedachtespinsel | 16-03-14 | 00:52 | + 0 -
En nu krijgen we draadloze opladers.

Mebert | 16-03-14 | 00:58

Feynman toch, dat is de beste kieswijzer die je kan hebben !
Ik zelf heb dat niet nodig, maar sommige mensen hebben er zeker wat aan. Daarom zijn al deze campagnes enz. totaal overbodig. Gewoon nadenken hoe het was de laatste 4 jaar.
Zo simpel.

En geef de coalitie partijen en de daarbij passende landverraders een pak rammel .

Lief meiske | 16-03-14 | 00:57

@Itzamná | 15-03-14 | 22:44
En amerikanen gaan massaal naar zuid-Amerika voor medische hulp want in eigen land onbetaalbaar.

@duitse herder | 15-03-14 | 22:57
Dat zijn allemaal hoogopgeleide Turken die meer kans zien in de booming Turkse economie en Nederland zat zijn vanwege het klimaat dat Wilders heeft geschapen.
Toch???

miko | 16-03-14 | 00:55

necrosis | 16-03-14 | 00:41 | + 0 -
Het moloch EU. Griekenland, Portugal en Spanje zijn al dan niet terecht toegevoegd. Het systeem met gekoppelde wisselkoersen werkte goed. In slechte tijden in een bepaalde regio bood het de gelegenheid een munt te devalueren en daarmee de concurrentiekracht in die regio weer op peil te brengen. Maar de Euro moest er komen en daarmee de ongebreidelde uitbreidingsdrang.

Mebert | 16-03-14 | 00:55

@miko | 16-03-14 | 00:48
Geheel eens! Hoeveelheid water door een plee, universele aansluiting mobieltjes, een gotspe!

gedachtespinsel | 16-03-14 | 00:52

Enige eis aan een politicus gesteld, op welk niveau dan ook, is het lidmaatschap van een politieke partij.
Het kunnen schrijven van de eigen naam strekt tot aanbeveling.

Hendrikaatje | 16-03-14 | 00:52

@necrosis | 15-03-14 | 22:46
Is de pot van de joodse lobby op??
*humor alert!!!!* voor al de fanboyszzz weer massaal gaan drukken.

miko | 16-03-14 | 00:51

@miko | 16-03-14 | 00:46
Laatste keer dat ik er was, was het prima skiën daar:-)

gedachtespinsel | 16-03-14 | 00:49

Lol, was @ necrosis | 23:44, Lewis zat nog in de buffer..

Worstjes | 16-03-14 | 00:49

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:56
Vrijhandel was genoeg geweest.
Komkommerwetten zijn te idioot voor woorden

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 00:03
Machtsblok voor wat? Oorlog? Hebben we de navo voor?
Handel? Was vrijhandel genoeg geweest.
De EU in zijn huidige vorm is een hobby van megalomane wannabee dictators en bureaucraten.

miko | 16-03-14 | 00:48

Lewis Lewinsky | 16-03-14 | 00:10

Import van arbeidsmigranten heeft nooit nut gehad, het heeft onze industrie op een achterstand gezet, uitgestelde automatisering en zo. Hoe dan ook, iemand heeft dat immigratieverdrag met Marokko getekend in 1969, hebben we een hoop narigheid van.

Worstjes | 16-03-14 | 00:47

@miko | 16-03-14 | 00:42
Staatssecretaris EZ.... Wat er er met dat lieve kind? :D

gedachtespinsel | 16-03-14 | 00:47

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:39
Inderdaad, Zwitserland is een puinhoop.

miko | 16-03-14 | 00:46

@pim achtertuin | 15-03-14 | 22:36
Ach de pvda zingt dat lied nog steeds. Vooral het volgende couplet.
'Hij moet 't maar versieren bij al die Arabieren
Als haremmeisje met een blonde pruik'
Dat is voor Samsam geen probleem, die blonde pruik.

@michello | 15-03-14 | 22:44
Krijgen we dat gejank weer.

miko | 16-03-14 | 00:45

@o)+ | 16-03-14 | 00:39
Ik hoop dat je er van genoten heb, ik ga mijn mandje opzoeken....
*out*

necrosis | 16-03-14 | 00:44

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:40
Er is,buiten sport,en muziek geen makkelijker manier om geld te verdienen dan de politiek.
Sterker nog voorde eerste moet je nog talent hebben(tenminste bijna altijd). Carrière in de politiek is een kwestie van getallen, leden etc. En dan kom je erachter dat je een behoorlijke kans maakt op een goed salaris zonder al teveel moeite.
Sharon Dijksma, zegt die naam je iets?

miko | 16-03-14 | 00:42

necrosis | 16-03-14 | 00:30 | + 0 -
Bezuinigen betekent minder uitgeven dan wat oorspronkelijk gepland is. Dus: als extra geplande uitgaven met 20 procent bijgesteld worden, dan betekent dat in overheidstaal dat er 20% bezuinigd wordt. De overheid koopt dus wel die auto, wel dat huis. Met 20% bezuiniging kunnen er geen 5 maar 4 huizen gekocht worden.

Een tweede manier van bezuinigen is het overhevelen naar een ander departement, of van centrale overheid naar gemeente (en na een aantal jaren weer terug).

Mebert | 16-03-14 | 00:42

Nu ik al die vele, vele pamfletten met zelfingenomen hoofden van totaal onbekende lokale politici langs de wegen zie prijken besef ik hoe onbelangrijk de functie van een politicus eigenlijk is.
Een gemeente hoeft helemaal niet 'geregeerd' worden door zo'n ontzettend grote groep politici.
De samenleving kan makkelijk zonder hen.

Zij kunnen echter niet zonder de samenleving en mogen in verkiezingstijd de burger verleiden om hen wijs te maken dat hun politieke visie onmisbaar is voor de toekomst van de gemeente.
Pure crap!

Het grootste probleem van Nederland is die VEEL TE GROTE overheid. Onze leiders (op elk bestuursniveau) kunnen niet met geld omgaan, smijten met belastinggeld voor allerlei prestigieuze en vaak onnodige projecten en zorgen daardoor voor een rampzalig begrotingstekort.

Terwijl de ENIGE dienst die een politicus de burger kan bewijzen GEDEGEN MANAGEMENT is!

wakkere_nederlander | 16-03-14 | 00:41

@Mebert | 16-03-14 | 00:33
Zelfs Bolkestein vergist zich, we hadden nooit in de EU moeten stappen.
Mensen die denken dat de Grieken ooit op eigen benen kunnen staan, laat staan de leningen terugbetalen, zijn op hun achterhoofd gevallen.
Ik hoor het die vetzak van CDA nog vertellen: hier gaan we geld aan verdienen....
Ondertussen gaat het zoveelste steunpakket naar de Grieken.
Er was niets mis met de EEG, waarom zijn we dan in die moloch genaamd EU getrapt?

necrosis | 16-03-14 | 00:41

@necrosis,

U is prettig op dreef vanavond, qua de kern raken.

Hamkaasvraag is waarom volstrekte lichtgewichten [sic] als Dijksma op zulke zware posten worden gezet. Wie profiteert?

o)+ | 16-03-14 | 00:39

@Mebert | 16-03-14 | 00:07
Dijksma is het ultieme voorbeeld van wat er mis is in de politiek.
Mensen worden op posities gezet waar ze geen verstand van hebben.
Probeer dat in het bedrijfsleven, en je staat buiten voor je het weet.
Het verschil: in het bedrijfsleven moet je winst maken, als je verlies draait in de politiek, verhoog je gewoon de bezuinigingen.....

necrosis | 16-03-14 | 00:30

@Itzamná | 15-03-14 | 22:17
Ongezien +1, en +2 na het lezen. Maar wel lievv blijven, heh!

Parsons | 16-03-14 | 00:24

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 00:12
Ik betwijfel het.
*gaat muzakjes archief eens ontstoffen*

necrosis | 16-03-14 | 00:21

@Mebert | 16-03-14 | 00:10
En daar mag je niks negatiefs van vinden, want dan ben je een Nazi.

michello | 16-03-14 | 00:19

@necrosis | 16-03-14 | 00:11
komen we samen wel uit, toch?

gedachtespinsel | 16-03-14 | 00:12

@gedachtespinsel | 16-03-14 | 00:05
Jij slaat de plank volledig mis, maar dat is niet verboden in Nederland.

necrosis | 16-03-14 | 00:11

@necrosis | 16-03-14 | 00:08
lees eens goed wat ik schrijf.... ik ben het zowaar met je eens wat betreft inrichting, echter zegt niets over het waarom van een EU lijkt me.

gedachtespinsel | 16-03-14 | 00:11

michello | 15-03-14 | 23:55 | + 0 -
Na 5 jaar mogen de buitenaardsen vervolgens onze gemeenteraad overnemen en partij van de aliens stemmen.

Mebert | 16-03-14 | 00:10

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:56
Die hele EU lijkt zo aantrekkelijk, maar is een geldverkwisting waar de honden geen brood van lusten.
Mensen als Miezerig Mannetje doen het voorkomen alsof we straatarm zouden zijn zonder de EU.
De werkelijkheid is dat we straatarm worden DANKZIJ de EU.
We betalen voor god en de hele wereld en krijgen er niets voor terug dankzij politici die geen verdragen lezen en hun handtekening zetten, terwijl elk weldenkend mens roept om het niet te doen.
Prove me wrong!

necrosis | 16-03-14 | 00:08

necrosis | 16-03-14 | 00:00 | + 0 -
Waar heeft Sharon Dijksma, buiten haar boterham, dan wel kaas van gegeten? Een toastje? Een prikkertje?

Mebert | 16-03-14 | 00:07

@necrosis | 16-03-14 | 00:00
*gniffel... serieus GENOMEN worden*

gedachtespinsel | 16-03-14 | 00:05

@pim achtertuin | 16-03-14 | 00:00
Weet ik niet, maar gezien de wereld economie, militaire en politieke verhoudingen lijkt het mij niet onhandig om machtsblok te hebben in Europa, en nee zoals het nu gaat is het een farce.

gedachtespinsel | 16-03-14 | 00:03

@Mebert | 15-03-14 | 23:52
Je vergeet de folders van de PvdA, tenslotte moet de baantjesmachine van die rotte kliek blijven draaien.
Ik verbaas me nog steeds over het terugvragen van Sharon Dijksma in de politiek, ze wordt op een positie gezet waar ze geen kaas van gegeten heeft, en men verwacht dat ik haar serieus neem?
Of liever gezegd: dat ik de politiek nog serieus neem?
Ik weet alleen dat ik serieus 'genomen' wordt door de politiek die geen enkele baat heeft bij mijn mening, ze willen enkel mijn geld!

necrosis | 16-03-14 | 00:00

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:56
Dat had ook zonder de EU gekund.... overigens heb je nu de ICL opgaaf,ook een heel gedoen als er 1 nummertje van je buitenlandse afnemer zijn btwnummer niet klopt,zonder pardon een boete.

pim achtertuin | 16-03-14 | 00:00

@necrosis | 15-03-14 | 23:50
Nou, nou, nou, ik ben ondernemer geweest en was goddank blij toen de grenzen open gingen, de administratie, gedoe, voor mij was het een verademing! Dat huidige inrichting van de EU een draak is ben ik het dan wel weer mee eens.

gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:56

@Mebert | 15-03-14 | 23:52
- en flitspalen neer te zetten, onderweg daar naartoe.

michello | 15-03-14 | 23:55

Ik hoop dat er nooit leven op een andere planeet ontdekt wordt. Het zou onze regering een reden geven om ook daar geld naar toe te sturen.

Mebert | 15-03-14 | 23:52

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:39
Toetreding tot de EU/ Euro was bepaald geen individueel ding, toch werd het enige referendum weggelachen en werden we verkocht als een stel slaven aan de grote boze EU.
Nederland zei 'NEE' maar het werd 'ja' dankzij mensen die onze belangen niet behartigen.

necrosis | 15-03-14 | 23:50

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:39
Nee, ben ik wel met je eens. En ik weet ook niet hoe het nu precies in Zwitserland geregeld is, maar voor Nederland zou ik het mij kunnen voorstellen, dat een referendum wordt gehouden zodra er 250.000 handtekeningen zijn opgehaald of zoiets.
Je hebt nu het burgerinitiatief, dat onderwerpen op de debatagenda van de 2e kamer kan zetten, maar ik vind dat het volk zelf óók wel tussentijds iets te vertellen moet kunnen hebben over specifieke, actuele onderwerpen, die maatschappelijk heel veel beroering oproepen.

michello | 15-03-14 | 23:50

@o)+ | 15-03-14 | 23:44
*doet proosten en proesten*

gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:46

@Worstjes | 15-03-14 | 23:34
Ik zie het nut niet in van import van arbeidsmigranten terwijl we zelf een X-percentage werklozen hebben.
Ik snap best dat immigranten een beter leven willen dankzij hogere salarissen in NL, maar een deel van hun geld vloeit weg richting 'buitenland' en de Nederlandse werkloze heeft het nakijken.
Ik las laatst nog een stukje over verminderde consumptie van benzine/ diesel, dat was allemaal te wijten aan steeds zuinigere auto's/ elektrische auto's.
Er werd met geen woord gerept over 'benzine-toerisme', iets wat pomphouders in de grensstreek nekt.
Dat soort signalen zouden politici moeten oppakken, maar ze doen het niet!

necrosis | 15-03-14 | 23:44

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:41
We hebben al een hoer als minpress. Hahahaha.
En proost.

o)+ | 15-03-14 | 23:44

@o)+ | 15-03-14 | 23:35
Stemmen op seksualiteit, mijn hemel!!!!! Nog even en we hebben een hoer als minpres hahahaha

gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:41

@michello | 15-03-14 | 23:33
Daar heb je wel een punt ja. En toch in sommige dingen is niet altijd handig om een referendum te houden. Als iedereen met zijn/haar individuele belangen over alles moet gaan stemmen, lijkt me sowieso weinig efficiënt en daarnaast ook niet altijd het groter geheel te ondersteunen.

gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:39

Stem in ieder geval liefst niet op "Kunduz" landverraders partijen!
U heeft nog enkele dagen om Uw keus te maken.

Hendrikaatje | 15-03-14 | 23:37

Hier in 058 is al gestemd ( ook raar, trouwens). Heb mijn stem gehouden want er was niemand waarin ik vertrouwen had. Zou ik in 020 wonen ging mijn stem onvoorwaardelijk naar Ancilla. Is duidelijk qua mening en seksualiteit, heeft lef en een helder brein. Eigenschappen die godbetert 'onze' minister-president nog geen seconde heeft laten zien.

@Feynman: topstuk.

o)+ | 15-03-14 | 23:35

Itzamná 23:27

Kereltjes Samson en Pechtold zeggen gewoon waar ze voor staan; meer immigratie en meer Europese Unie, net als CDA en VVD maar die beweren wat anders.

Worstjes | 15-03-14 | 23:34

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:15
Democratie is prima, maar er moet een bindend referendum bij, zoals Zwitserland heeft. De Zwitsers zijn zeer te spreken over hun politieke systeem, dus dan heeft het toch iets goeds en daar moeten we van leren en profiteren. Maar onze 'volksvertegenwoordigers' willen zich daar niet aan wagen en dat vind ik letterlijk asociaal.

michello | 15-03-14 | 23:33

Ik vind het de plicht van elke autochtone Nederlander om de PvdA zoveel mogelijk te bashen en te laten zien dat deze partij anti-NL is en nergens om geeft dan om het pluche.
Je hoeft maar naar die zelfingenomen kutsmoel van een Samsom te kijken om te weten dat dit waar is.
Hetzelfde geldt voor kereltje Pechtold.

Walgelijke figuren. Zou het al te veel eer vinden als ze op het Malieveld etc.

Itzamná | 15-03-14 | 23:27

@Supermatthijs | 15-03-14 | 23:18
Da's dan wel weer lievvv, waren alle reaguurders maar zo hahahaha

gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:20

@Supermatthijs | 15-03-14 | 23:11
Ik kan je wel gaan adviseren om een baan te gaan zoeken, maar naar mij luister je toch niet.
Probeer je in te likken bij de PvdA, dan kan je schaamteloos graaien gelijk een Fatima Elatik, en je komt er nog mee weg ook.
Dat wil zeggen: totdat Nederland die partij genadeloos bij het grofvuil zet.....
*gnehe*

necrosis | 15-03-14 | 23:19

gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:16 | + 0 -

Maar gelukkig kan ik dan altijd bij Brutus een vorkje mee prikken.

Supermatthijs | 15-03-14 | 23:18

@Van Duyvenbode | 15-03-14 | 23:11
Begin een politiek partij, haal handtekeningen op, zet een partijprogramma op, wie weet....

gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:17

@Supermatthijs | 15-03-14 | 23:11
Nee, er blijft een stuk maand over ten opzichte van je inkomen. Oh... en uitgaven.

gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:16

@michello | 15-03-14 | 23:10
Het gaat altijd om 'mijn' belangen, dat is dan ook meteen het probleem, iedereen heeft zo zijn/haar belangen. Maar hoe zou je het dan ingericht willen zien? Welke ideologie zou beter passen dan een democratie? En dan heb ook nog zo mijn twijfels hoe sommige mensen democratie verwarren met de wet van de meerderheid.

gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:15

Gelukkig weet ik helemaal niets van de gemeentepolitiek en dus ga ik ook niet stemmen. Helaas ben ik nog wel een beetje op de hoogte van de landelijke politiek, maar daar wordt aan gewerkt.
Zogenaamde democratie wordt zwaar overschat. Het is een show, meer niet. Laten we ons niks wijsmaken. We hebben niks te vertellen, stemmen verandert daar niks aan. Je kunt dit feit beter onder ogen zien, in plaats van het spelletje meespelen.
Het is een schijnwereld en ik weiger de mij toegewezen rol te spelen van "kiezer".

Van Duyvenbode | 15-03-14 | 23:11

necrosis | 15-03-14 | 23:07 | + 0 -

Een nederlandse politieke partij is toch iets anders dan een moskee. Maar het hoeft beide niet voor mij hoor. En kan die uitkering nu verdorie eens een keer omhoog ? Zit steeds best wel krap aan het eind van de maand.

Supermatthijs | 15-03-14 | 23:11

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:56
Een partij die een volk moet vertegenwoordigen? Nou, daar maak ik mij dus helemaaal niet druk om! Het volk is weerbarstig, ik heb niet de illusie dat ik voor een heel volk moet denken. Het gaat er mij om, welke partij MIJN belangen het best behartigt. Ik denk dus puur vanuit mijzelf, vanuit mijn eigen normen, eigen waarden, eigen idealen en eigen toekomstbeeld.
Maar inmiddels heb ik wel langzaam de overtuiging dat stemmen totaal geen zin heeft. De democratie is een farce en de burgers zijn qua politieke waarde niets anders meer dan kostenposten en geldboompjes.

michello | 15-03-14 | 23:10

@Itzamná | 15-03-14 | 22:17
Rustig blijve!! Anders moet je weer een nieuwe nick aanmaken als je als een berserker te keer blijft gaan

miko | 15-03-14 | 23:10

@Supermatthijs | 15-03-14 | 23:02
Dat geld komt tenminste niet uit MIJN zak, jouw uitkering wel!
En zullen we het maar niet over dubieuze geldschieters gaan hebben, ik meen dat er in Nederland een aantal mosketen staan die gebouwd zijn met buitenlands geld.
Maar dat vind je zeker geen probleem.....

necrosis | 15-03-14 | 23:07

De PvdA had in de vorige eeuw nog wel een zekere functie. Net als de vakbonden. Arbeiders hadden een kutleven, zeker.
Na 1970 was dat niet meer het geval.

Waarom zijn toen PvdA en de vakbonden blijven bestaan? Ik jullie dat vertellen. Omdat zij alleen maar bestonden omwille van de zelfhandhaving, zoals elke partij en bureaucratie doet.
PvdA en vakbonden (en NPO) zijn totaal obsoleet in de 21e eeuw. Tijd dat die totaal vulgaire troep van de aardbodem wordt gewist.

Iemand die de zakkenvuller Samsom gelooft? Die lul zit er voor het geld, net als destijds bij de criminele organisatie aka Greenpeace. Green power black death.
Dat is Samsom. Hij gaat voor het geld, dat kun je wel aan die machtsgeile kale kutsmoel van hem zien.

Iemand die een tweedehands auto van Samsom zou kopen? Go fuck yourself.

Itzamná | 15-03-14 | 23:07

@Supermatthijs | 15-03-14 | 22:57
Hoezo op instorten?
Jan-met-de-pet heeft genoeg van die graaiers van rood allooi.
Hoog tijd om die linkse zakkenvullers richting UWV te schoppen!

necrosis | 15-03-14 | 23:03

gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:00 | + 0 -

Geert kan ook meer geld vragen van zijn dubieuze geldschieters in Israël.

Supermatthijs | 15-03-14 | 23:02

.. en pas op voor lokale partijen, zijn ondanks rechtse praatjes vaak handlangers van de Pvda.

Worstjes | 15-03-14 | 23:01

@Supermatthijs | 15-03-14 | 22:49
Dat wat Wilders heeft gezegd, dat zeg ik al jaren. Maar niet op TV. En dit zeggen al heel veel mensen , al jaren. Eigenlijk is het optreden van Wilders een coming-out, een afrekening met de hypocrisie. Dit mocht niet gezegd worden. Weet je, als ik zo terug denk, dan kan ik mij niet anders herinneren dan dat we altijd al de dingen niet hardop mochten zeggen. We zijn zo geprogrammeerd. Niemand voor het hoofd willen stoten. Geen conflict oproepen. Wegkijken. Iemand anders lost het wel op. Typisch Hollands.

michello | 15-03-14 | 23:00

@necrosis | 15-03-14 | 22:46
Zegt dat niet iets over de bijdrage die de gemiddelde PVV'er denkt bij te moeten dragen? Wel mee lullen, "euh, hoe zij Greet het ook alweer?", maar niet sponsoren.

gedachtespinsel | 15-03-14 | 23:00

Raadsleden zijn meestal goedwillende amateurs en zij moeten in toenemende mate steeds belangrijker beleid gaan toetsen. Gaat mis natuurlijk.

Ome Gijs | 15-03-14 | 22:59

@duitse herder | 15-03-14 | 22:57
Ben jij de nieuwe Joop den Uyl van Denemarken?

necrosis | 15-03-14 | 22:59

necrosis | 15-03-14 | 22:55 | + 0 -

Hoezo op instorten ?

Supermatthijs | 15-03-14 | 22:57

Als je gaat stemmen... doe het op een lokale partij... dichter bij huis en zijn makkelijker aanspreekbaar.
Of het allemaal leiders zijn is misschien nog de vraag, maar de huidige pavlov leiders zijn nietsnutten en angsthazen.
Nederland begint leeg te lopen, het zijn wel de werkers die gaan:
''
Zoektocht naar werk in buitenland.

In 2011 zochten nog maar 4000 mensen een baan buiten Nederland, inmiddels staat de teller op 47.000''

www.telegraaf.nl/overgeld/werk-inkomen...

duitse herder | 15-03-14 | 22:57

@michello | 15-03-14 | 22:53
Eens, maar ik vind de keuze voor waar ik ga werken nog wat anders dan een partij die een volk moet vertegenwoordigen. Daarbij hoop ik, misschien tegen beter weten in, dat resultaat inhoud volgt. Echter gezien de vele partijen moeten er teveel compromissen gesloten worden en is er altijd wel een achterban boos.

gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:56

@Lewis | 15-03-14 | 22:45
Klopt,heb via internet moeten zoeken welke partij in mijn gemeente tegen een gemeentelijke herindeling is.

pim achtertuin | 15-03-14 | 22:56

Prof. Pim Pam Pet | 15-03-14 | 22:45 | + 1 -
Het was mij ontgaan. De PvdA laat wel vaker een steekje vallen. De gehele tekst is overigens bagger; door Jip en Janneke geschreven.

Mebert | 15-03-14 | 22:56

@Supermatthijs | 15-03-14 | 22:49
Ik zou op dit moment niet in verband willen worden gebracht met PvdA, hun armzalige koninkrijkje staat op instorten, gelijk de 'Titanic', terwijl het orkest nog steeds doorspeelt....

necrosis | 15-03-14 | 22:55

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:46
Ik denk dat mensen zich uit ideologische gronden bij een partij aansluiten. Voor mij maakt het niet uit dat de PVV zogenaamd niet democratisch is, het gaat mij erom dat er om de gemeenschappelijke idealen wordt gevochten. Het bedrijfsleven is ook niet democratisch, je kunt de directie ook niet kiezen. Maar toch vindt iedereen dat prima. Ik houd ook niet zo van die principiële, aangeleerde denkbeelden over de vorm, het gaat mij meer om de inhoud en nog meer om het resultaat. Net zoals het bedrijfsleven, zeg maar.
Voor mijn part ligt iedereen 8 uur per dag in z'n blote hol achter z'n bureau, zolang we maar met de neuzen dezelfde kant op staan en aan het eind van het jaar er lekker verdiend is. Bij wijze van spreken, maar you get my point.

michello | 15-03-14 | 22:53

@ Bezorgdenverjaagster

Jawel, ik maak me grote zorgen. Mensen lijken wel blind.

Lewis | 15-03-14 | 22:52

michello | 15-03-14 | 22:44 | + 0 -

De PVV doet er zeker gezien Wilders recente uitspraken zelf alles aan om zichzelf weg te zetten. Logisch dat je niet met zo'n partij in verband gebracht wil worden. Ga dat nu niet de anderen lopen verwijten.

Supermatthijs | 15-03-14 | 22:49

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:42
*zakdoekje aanbieden doet tegen de doorgelopen mascara*

necrosis | 15-03-14 | 22:49

@Lewis | 15-03-14 | 22:45
Dat kan net zo goed aan onderdrukking en intimidatie liggen; ik ken je omgeving verder niet. Geen zorgen dus.

Bezorgdenverjaagster | 15-03-14 | 22:48

zou lokaal graag d66 stemmen net als vroeger maar helaas... mijn gerechtvaardigde Eurohaat staat dit kneuterige nostalgisme niet langer toe.

Worstjes | 15-03-14 | 22:48

@michello | 15-03-14 | 22:44
Ik denk zelfs dat als je hoger opgeleid bent sowieso niet in een partij stapt zonder partij democratie, sterker nog ze zouden met terugwerkende kracht je diploma af moeten nemen in mijn optiek.

gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:46

@Supermatthijs | 15-03-14 | 22:37
De 'oude' politiek heeft ons (het volk) dusdanig bestolen, dat de partijkas overstroomt.
PVV heeft ons nooit bestolen en hebben niet de financiële middelen om op lokaal niveau mee te kunnen doen.

necrosis | 15-03-14 | 22:46

@pim achtertuin
In mijn omgeving hoor ik *niemand* over lokale partijen. Ik denk echt dat buiten GS weinigen een idee hebben.

Lewis | 15-03-14 | 22:45

Had nou niemand van die 100 hapsnurkers in de gaten dat punt 5 ontbreekt in dat actieplan?

Prof. Pim Pam Pet | 15-03-14 | 22:45

Half Nederland kijkt Gtst en porno.Waarom zie ik daar niets van terug in de campagnes?Gemiste kans!

pim achtertuin | 15-03-14 | 22:45

Why socialism sucks.
Post dat maar, waar je ook maar kunt.
Why does Socialism suck? Here’s just a few reasons…

It’s a system of authoritarian political control
It’s anti-freedom
It’s one step away from communism
Promotes laziness
You own NOTHING while the government owns EVERYTHING
It lets the government tell me what I can and can’t do with my money
Destroys free markets
It’s tyrannical
It’s detrimental to individual liberty
It gives losers/drug addicts/poor/homeless people a free pass
Does not reward hard working individuals
Does not define man as “created equally” but instead “deserves everything equally”
Gives the common man no reason to excel, thrive, succeed at anything.
Nazi Germany/Stalin/Ottoman Empire/China/North Korea/Cuba.. need I say more?
If it’s so great, why do Canadians, Cubans, and Europeans flock to America when they need immediate specialized health care? ….. Cause when they need help, they’re told to “Get in line!”

infidelsarecool.com/2007/10/15-reasons...

Itzamná | 15-03-14 | 22:44

@Supermatthijs | 15-03-14 | 22:37
De PVV is nog steeds een taboe-partij dankzij het gedemoniseer van de tegenstanders.
Als je capabele mensen wilt hebben, dan zoek je die veelal onder de hoog opgeleiden. Maar die willen niet zonder meer met de PVV in verband worden gebracht. Niet omdat de PVV-denkbeelden niet welkom zijn, maar er moet ook nog een carrière mogelijk zijn na een avontuurtje met de PVV. Daarnaast is het handelen namens de PVV ook niet geheel zonder andere risico's. HELAAS.

michello | 15-03-14 | 22:44

@brutus68 | 15-03-14 | 22:19
Zat er geen wiet in?

pim achtertuin | 15-03-14 | 22:43

Supermatthijs | 15-03-14 | 22:37

Daar heb je zowaar een punt. Ik vind dat ook vreemd.

brutus68 | 15-03-14 | 22:42

@necrosis | 15-03-14 | 22:30
*traantje wegpinkt*

gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:42

@michello | 15-03-14 | 22:34
Maar die willen weer je karbonade afpakken.... ik weet het niet meer... zucht...

pim achtertuin | 15-03-14 | 22:41

"Schrijf eens op welk gemeentelijk beleid u echt geraakt heeft"

A4-tje blijft blanco. Hier gebeurt niks. Wat nu?

Mebert | 15-03-14 | 22:41

@Itzamná | 15-03-14 | 22:32
Zie doorademen helpt. Ook al ben ik het geheel oneens met je argumentatie. Je gaat de politiek niet in om geld te verdienen, van werken wordt je sowieso nooit rijk. Begin een eigen toko of zo.

gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:40

@Lewis | 15-03-14 | 22:27
Vrees het ook,in de peilingen zijn er al weer voorzichtige plusjes voor de kereltjes.

pim achtertuin | 15-03-14 | 22:39

Velen twijfelen tot in het stemhokje. Gemeentebelangen Jipsingboertange deelde vandaag langs oostzijde van het Mussel-AA kanaal deze stemwijzers uit: hz00.i.aliimg.com/img/pb/009/349/513/5...

Bezorgdenverjaagster | 15-03-14 | 22:39

Cuyahoga | 15-03-14 | 22:31 | + 0 -
Zal het rustig houden, dank voor je tip. Ik blijf natuurlijk altijd genuanceerd.

Itzamná | 15-03-14 | 22:38

Besta je als PVV al 9 jaar en kan je nog maar in 2 gemeenten meedoen. Wie doet er dan iets fout ? Zet dat maar eens in de krant.

Supermatthijs | 15-03-14 | 22:37

De beste leus was toch wel ooit van de Boerenpartij: Stem nu maar op mij dan wordt ik president, verlaag ik de benzineprijs met 50 cent! En dat ook nog mooi gezongen met Vader Abraham!Hadden we nog maar zo'n Boer Koekoek....

pim achtertuin | 15-03-14 | 22:36

In Loosduinen stond een rode dubbeldekker bus met daarop "Partij van de Arbeid - PvdA Werkt". Men deelde rode rozen uit aan het publiek; maar alleen aan de hoogbejaarden, jongere mensen werden gewoonweg genegeerd.
Nu ben ik benieuwd wat men met "PvdA werkt" bedoelt?
Men werkt aan snoepreisjes naar China?
Men werkt aan het cultuurpaleis dat niemand wil?
Men werkt aan luchtkastelen zoals de zweefbrug tussen het noorder-en zuiderstrand?
Men werkt in ieder geval niet volgens de wil van de burgers van Den Haag...

Vuurwezel | 15-03-14 | 22:36

@pim achtertuin | 15-03-14 | 22:33
Ga je ook mee?

gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:36

Gewoon je plaatselijke lokale partij stemmen. Hebben de meeste affiniteit met de de gemeente en zetten dan de grote ( verziek ) partijen buiten spel.

bierjurkje | 15-03-14 | 22:35

@Gootbalkoning | 15-03-14 | 22:30
Stem dan op de Partij voor de Dieren.
Dieren zijn weerloos en bovendien is die partij anti-EU.

michello | 15-03-14 | 22:34

@Supermatthijs | 15-03-14 | 22:21
Als jij wat weggeeft, word ik wantrouwig.
Dat snap je toch wel?

necrosis | 15-03-14 | 22:33

@Ongeblustekalk | 15-03-14 | 22:02
Kan nog leuk worden als je volume het hele jaar op peil blijft... meeste reaguursels en meeste minnetjes...

pim achtertuin | 15-03-14 | 22:33

Zeg Samsom, wat verdien jij per jaar?
100K, plus nog wat vergoedingen.
Fatima Elatik, wat verdien jij?
Nou niks, maar ik krijg ook een 100K en verspil rustig een paar miljoen.

Jullie stemvee, wat verdient dat?
Weten we niet, who gives a damn?
Een 15-20K per jaar?
Verdienen ze dat?
Welnee man, dat is de uitkering die ze krijgen.

Dan weten we denk ik wel genoeg, denken jullie niet?
Yep. We're in it for the money and we don't care.

Dat is dat Partij van de Arbeid.

Itzamná | 15-03-14 | 22:32

@Itzamná | 15-03-14 | 22:17
Kom op man, I get your drift, maar dit kan je niet maken.
Laat dat soort praat aan de hat0rs over, jij hebt dat niet nodig.
Neem een Mezcal, cheers.

Cuyahoga | 15-03-14 | 22:31

@necrosis | 15-03-14 | 22:27
Ik stem, zoals iedereen, op de politicus met het sympathiekste gezicht, daarom dusss..

michello | 15-03-14 | 22:31

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:13
Het is nooit 'aan' geweest, vlei jezelf niet zo!

necrosis | 15-03-14 | 22:30

Oh, ik weet precies welke partijen verantwoordelijk zijn voor de megalomane bouwchaos in onze gemeente. En voor het doordrukken van dure prestigeprojecten tegen de zin van de burger in.
Dat was namelijk de voltallige ja-knikkende gemeenteraad, op één dissidente SP-er na (die inmiddels de pijp aan Maarten gegeven heeft).

En ik weet ook precies welke partijen actief oppositie voerden tegen het corrupte en verkwistende beleid van B&W. Namelijk alleen die ene SP-er, waar ik nu dus niet meer op kan stemmen.

De keuze: CDA, VVD, D66 (de regenten en hun yes-men), een lokale fractie vol dorpsidioten en een Frankensteinachtige combinatielijst van PvdA, GL en wat radicaal links.
Vijf keer niks dus. Ik ga dus niet stemmen, voor het eerst in mijn leven.

Gootbalkoning | 15-03-14 | 22:30

*out*

Ongeblustekalk | 15-03-14 | 22:30

@necrosis | 15-03-14 | 22:24
Wat een gelul. Ik stem voor de vorm wel op Botte Hork, dat is een klootzak net als ik.

Ongeblustekalk | 15-03-14 | 22:29

@michello | 15-03-14 | 22:23
Maar WIJ hebben geen posters, winkelwagenmuntjes, irritante 'mag ik even met u praten?' medewerkers en noem het maar op.
Noem eens 1 punt waarom je NIET op ons zou stemmen, ik wacht.

necrosis | 15-03-14 | 22:27

Ik vrees dat de overgrote meerderheid van de kiezers nog geen idee heeft en gewoon op een van de gevestigde partijen gaat stemmen. Zeker aangezien de PVV maar in twee steden meedoet. Maar ik zie mijn ongelijk graag bevestigd.

Lewis | 15-03-14 | 22:27

@Itzamná | 15-03-14 | 22:17
Epic schat.

Ongeblustekalk | 15-03-14 | 22:26

Supermatthijs | 15-03-14 | 22:21

Dat zou dan een sigaar uit eigen doos zijn...

brutus68 | 15-03-14 | 22:25

Aangezien de PVV in de meeste gemeenten niet mee doet, zou je nog kunnen denken over de SP.
Helaas is dat geen optie als je gewoon werk hebt, dus ben je aangewezen op de lokale partijen.
Daar heb je vaak van die weijven met een makkelijk kapsel die voor de tweede keer in de overgang zijn, josti-band-figuren en rare mannetjes die door de landelijke partijen weggebonjourd zijn vanwege te laag IQ, en dat wil wat zeggen.
Gelukkig heb je hier en daar nog wat verstandige mensen die niet uit eigenbelang, maar uit puur idealisme in de lokale politiek gaan, in mijn gemeente is er gelukkig één en die krijgt mijn stem.
Niet stemmen is een stem voor de gevestigde orde en dat alternatief is ook niet goed.

Cuyahoga | 15-03-14 | 22:25

@Ongeblustekalk | 15-03-14 | 22:18
Daar mogen jullie straks over stemmen....

necrosis | 15-03-14 | 22:24

@necrosis | 15-03-14 | 22:14
Nee, jullie benne ook bloedzuigers.

michello | 15-03-14 | 22:23

@Feynman
Die stem hebben we inderdaad altijd gehad, de meeste mensen gebruiken hem echter op de verkeerde manier.
En de politici weten inmiddels van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen om de aandacht te trekken.
Het is gewoon te gênant voor woorden...

necrosis | 15-03-14 | 22:22

@brutus68 | 15-03-14 | 22:19
Je hebt nog nooit gerookt en wilde je aan een verslaving helpen, de onverlaten!

gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:22

brutus68 | 15-03-14 | 22:19 | + 0 -

Wil ik je eens wat geven.

Supermatthijs | 15-03-14 | 22:21

@Itzamná | 15-03-14 | 22:17
Pfoe, pas op je hart, wat een emotie.... adem in, adem uit...

gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:19

Ik kreeg een shaggie aangeboden van een PvdA-er aangeboden vandaag in het winkelcentrum. Ik heb geweigerd.

brutus68 | 15-03-14 | 22:19

@necrosis | 15-03-14 | 22:14
Heb je al de keuze gemaakt of je jeugdig van geest bent of infantiel?

Ongeblustekalk | 15-03-14 | 22:18

Als ik geen PVV kon stemmen zou mijn stem naar de PvdD gaan.

*eu Kijk*

Al SchietjemeLevend | 15-03-14 | 22:17

-weggejorist-

Itzamná | 15-03-14 | 22:17

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:13
+ is

gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:14

@michello | 15-03-14 | 22:10
Die partij is er al, Lijst Bottehork/ LnNl.
Stem op ons!

necrosis | 15-03-14 | 22:14

@bijscholing | 15-03-14 | 22:09
Tja, je zou je aanhang kunnen vertellen dat het GR verkiezingen zijn.
Als ze dat snappen tenminste.

miko | 15-03-14 | 22:13

@miko | 15-03-14 | 22:12
Ik mag hem al geen lieve schat meer noemen, het uit.

gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:13

Mooi stuk je Feynman!

Glas Koning | 15-03-14 | 22:12

@watergeus | 15-03-14 | 22:10
Dan kan je lang wachten, daar zorgt die rooie kliek kliek wel voor.

Ongeblustekalk | 15-03-14 | 22:12

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:00
Samen met necrosis zeker.
met dat gedans van jullie!

miko | 15-03-14 | 22:12

@John Doorzon | 15-03-14 | 22:03
Waarschijnlijk heeft Biertje van der Roest nu ook een zak vol D66 muntjes.

Cuyahoga | 15-03-14 | 22:12

Daarom PiratenPartij: Transparant, speelt in op logisch voor jezelf denken, komt met feiten en is voor vooruitstrevende, moderne samenleving.

leeell | 15-03-14 | 22:11

Die serie De Deal, van de Vara. Bah. Ook lekker linkse propaganda zo vlak voor verkiezings tijd.

Hotel New York | 15-03-14 | 22:11

@John Doorzon | 15-03-14 | 22:03
Ik begrijp dat een hoop landverraders een muntje hebben aangenomen van D'66?
*foei*

necrosis | 15-03-14 | 22:11

Elke stem is een mandaat om de carrousel der burgerhaters draaiende te houden.
Ik zie eigenlijk vrijwel geen partij meer, die zich écht sterk wil maken voor het behoud van de burgerlijke welvaart. Het zijn allemaal bloedzuigers.
De Partij voor de Dieren, dat lijkt mij nog de beste optie.
Een Partij voor de Burgers, die missen we nog.

michello | 15-03-14 | 22:10

@bijscholing | 15-03-14 | 22:09
Verbaast me niets met zo'n achterban.

gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:10

Ik kan PVV stemmen en dit doe ik dan ook. Ik blijf dit zeker doen tot dat dhr. Wilders weer onbedreigd, als vrij man, kan rondlopen.

watergeus | 15-03-14 | 22:10

Er zijn mensen die in het stemhokje tevergeefs naar de naam G. Wilders zullen zoeken.

bijscholing | 15-03-14 | 22:09

Feynman, heerlijk stuk over van alles dat ik al weet, voorzien heb of mee eens ben. Kijk naar de volgende uit.

LuckyGirl | 15-03-14 | 22:09

@necrosis | 15-03-14 | 22:06
*doet poezelige voetjes hoog optillen*

gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:08

@John Doorzon | 15-03-14 | 22:03

En dit was een eerder comment van mij op de D-66 wereld vreemden.

@Slipsnifter | 15-03-14 | 21:35

Wat mooi was om te zien dat het D-66 team in mijn gemeente ook op straat rond hing, 5 vrouwtjes academici D-66 ers die met elkaar stonden te lullen, geen idee hadden hoe het volk aan te spreken, kennelijk gestuurd door de lokale rechter, was echt typerend voor dat volk, letterlijk los van de werkelijkheid.

Uw Verzekeringsadvis | 15-03-14 | 21:44 | + 2 -

Uw Verzekeringsadvis | 15-03-14 | 22:07

@newray | 15-03-14 | 22:06
Schuldbesef. Dat zouden meer mensen moeten doen!

Bezorgdenverjaagster | 15-03-14 | 22:07

-weggejorist-

thepinkpainter | 15-03-14 | 22:07

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:00
Kijk maar uit dat @miko geen voetje uitsteekt....
En Fuck PvdA!

necrosis | 15-03-14 | 22:06

"Gaat wel weer in de hoek staan"

newray | 15-03-14 | 22:06

Beste Feynman, als men inderdaad uitzoekt wie er verantwoordelijk waren dan zal de conclusie waarschijnlijk zijn; Allemaal!
Die paar nieuwe gezichten nagelaten.
Ook nieuwe partijen bestaan vaak uit backbenchers van andere partijen die niet genoeg toegeschoven kregen.
Stem advies zou zijn fok ze, laat ze barsten.

miko | 15-03-14 | 22:04

En zo is het maar net Feynman. Goed stuk, zoals altijd eigenlijk. Ga zo door!

Klaus Herzog | 15-03-14 | 22:04

Vandaag stond D66 met D66 penningemuntjes voor de winkelwagentjes. Ik (en ook amderen) geef (geven) het winkelwagentje na winkelen altijd aan de dakloze die met krantjes staat te leuren. Het krantje weiger ik. De dakloze heeft nu een zak vol met D66 muntjes ipv halve eurootjes.....

John Doorzon | 15-03-14 | 22:03

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:00
Ga je mee naar de kroeg?

Ongeblustekalk | 15-03-14 | 22:02

Kortom, de PvdA doet foute dingen en we stemmen er niet op. Juist. Maar dat wisten we al.

Normpje | 15-03-14 | 22:02

Het gaat er on wie de meeste media aandacht krijgt. In deze campagne: Samson en Wilders. Negatieve aandacht is ook aandacht. Helaas.

Hotel New York | 15-03-14 | 22:01

@Ongeblustekalk | 15-03-14 | 21:58
*rondedansje doet*

gedachtespinsel | 15-03-14 | 22:00

Kortom, we hebben helemaal geen democratie meer.
Het gaat erom wie het beste kan liegen en leugenaars hebben wat te verbergen.

Willem van Rood | 15-03-14 | 21:59

Beste Feynman, u, wij en ik kunnen lullen tot we een ons wegen, de vraag blijft hoe is het zo ver kunnen komen.
Het antwoord kennen we, de oplossing gaat niet komen de politici zijn het probleem van het antwoord.

Uw Verzekeringsadvis | 15-03-14 | 21:59

Informeer jezelf. Kijk niet naar de NPO als je geen idee hebt wat ze precies zeggen. Stem niet op de zittende machten.

Zo maar wat adviezen zonder al die lappen tekst.

Hotel New York | 15-03-14 | 21:58

@gedachtespinsel | 15-03-14 | 21:54
Ghe, plusje

Ongeblustekalk | 15-03-14 | 21:58

Ik heb een rood rolletje pepermunt van de PvdA geweigerd...

eerstneukendanpraten | 15-03-14 | 21:55

Euh, een hele intro voor een laatste alinea die niets meer zegt dan wat elk logisch mens zou doen?

gedachtespinsel | 15-03-14 | 21:54

-weggejorist-

newray | 15-03-14 | 21:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken