Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat als... Gaza-Stad in Utrecht zou liggen?

hamashamas-allenederlanders.jpgWat als... Gaza-Stad in Utrecht zou liggen? Nou dan zijn we allemaal de sjaak en kunnen we driemaal daags de schuilkelder in. Allemaal, op die paar Zeeuwen, Limbo's, Drentoids en Friezen na. (En Groningers, maar die gaan toch al dood door aardbevings.) Onze vrienden van het IDF hebben een vetcoole online TerroristenGeoTool gebouwd waarmee u handig kunt vergelijken waar het in uw land nog prettig toeven is als Gaza uw buurman is. Aanleiding is een vrachtschip vol dikke Iraanse knalraketten bestemd voor Gaza dat vorige week geënterd [VIDEO:] werd in de Rode Zee. Onder de zakken cement (voor de bouw van kinderziekenhuizen, lol) lag wapentuig waarmee vanuit Gaza zo'n beetje geheel Israël gebombardeerd kon worden [ANIMATIE:]. Huldoos voor de Mossad en IDF voor dit doortastend optreden. Maar wordt het niet eens tijd om die hardleerse terroristenstrook definitief de zee in te bulldozeren?

Reaguursels

Inloggen

... Onder de zakken cement (voor de bouw van kinderziekenhuizen, lol)...

Lol +1

J.E.B47 | 12-03-14 | 09:10

derietwipper | 11-03-14 | 09:39 | + -144 -

F***ing hell, jij maakt ook snel vrienden hier. Je lijkt wel zo'n Arabische haatbaarden! Lol xD

J.E.B47 | 12-03-14 | 09:09

Ik neem aan dat betreffende atheisten & gescheiden mensen goed werden ontvangen op de gazastrook, omdat het daar wel mag?

goktrommelisttot | 12-03-14 | 01:09

ikdenkwat | 11-03-14 | 09:58 | +
Een land waar atheisten en gescheiden mensen naar het buitenland moeten om te kunnen trouwen?
Waar vorig jaar een ijssalon aparte deuren voor mannen en vrouwen moest installeren (vanwege druk door extreem-religieuze joden)?
Ja hoor, israel is echt een baken van verlichting in de arabische woestijn.

******** | 11-03-14 | 22:48

@miff | 11-03-14 | 16:52
Ik geloof dat ik het niet beter kan vertellen.

Istrilyin | 11-03-14 | 21:40

LOL. Die Pritstift heeft wat geschiedenisles nodig. Of gewoon een jaartje Gaza. Om te leren wat echte terreur is. Let's face it, de wereld zou een betere plek zijn zonder zionisme. Achmadinejad had helemaal gelijk toen hij dat zei.

pokkejong | 11-03-14 | 18:36

Volgens mij jatten de buren geen land en bouwen geen muur en houden ze geen ladingen met voetsel en medicijnen tegen.
derietwipper | 11-03-14 | 09:42
.
Je weet nooit wat er onder de lading voetsel (?) licht (?). Dat wisten ze ook niet bij de lading cement. En o ja... waar waren die muren ook weer voor. ( NB de vraagtekens zijn geplaatst omdat de taal niet helemaal Nederlands is.

EvertsNL | 11-03-14 | 17:26

Beste Pritt stift, of vandaag meer toepasselijk Prut stift, kijk deze film "five broken camera's" eens
www.youtube.com/watch?v=3K-mGWy9iUg
,en probeer dan nog eens hetzelfde stukje met de zelfde overtuiging te schrijven.

"Maar wordt het niet eens tijd om die hardleerse terroristenstrook definitief de zee in te bulldozeren?"

Prutt, je bedoeld waarschijnlijk de oorspronkelijke bewoners die van huis en haard verdreven zijn, en daarna zijn samengeperst in de grootste openluchtgevangenis ter wereld.

Als morgen de Chinezen aan de hand van een tweeduizend jaar oud boek bepalen dat Nederland het beloofde land is, om daarna alle autochtone Nederlanders van huis en haard te verdrijven en samen te persen in de provincie Groningen, zouden wij dan anders reageren als die Palastijnen?

miff | 11-03-14 | 16:52

Dat was een mooie dekmantel voor die enorme ladind coke zeg!

Krassimir | 11-03-14 | 16:32

En WIE heeft dat wapentuig allemaal betaald?
Juist het DOMME Westen waaronder Nederland.

meneer Q | 11-03-14 | 16:31

@De Anaalprofeet | 11-03-14 | 09:42 |

Utrecht heeft ook nog een Gazastrook, de Amsterdamsestraatweg.

geomario | 11-03-14 | 16:14

@derietwipper
"de pot verwijd de ketel"
LOL LOL LOL
Hoezo wat de pot nog niet wijd genoeg?
LOL LOL LOL
Dat was meteen het enige lezenswaardige wat de rietwipper te melden had.

nieuwe-haring | 11-03-14 | 15:32

De hele wereld weet wat Gaza wil, en toch scharen de meeste landen inclusief Nederland zich achter deze terroristen, toch niet makkelijk te begrijpen dit.

lanexxx | 11-03-14 | 14:42

stormtijd | 11-03-14 | 09:49
Zeer nuttige link met verplicht leesvoer voor allen hier.

PrinsesStoepje | 11-03-14 | 14:07

Bomb bomb bomb , bomb bomb Iran
Oh bomb Iran,
Oh bomb Iran,
Bomb bomb bomb , bomb bomb Iran

van_de_pot_gerukt | 11-03-14 | 13:35

Professor Avi Shlaim (University of Oxford) ziet aanslagen op Israël niet als het probleem, maar als een symptoom van de Israëlische bezetting en weigering om het vredesproces op een constructieve manier voort te zetten. En daar heeft hij volkomen gelijk in. Alle Palestijnen in de Gazastrook afschilderen als een groep agressieve, hatelijke, religieuze fanatiekelingen is een manier om aanvallen op de Palestijnen als groep te legitimeren. Er is iets heel erg mis als we de menselijkheid van een groep (mannen, vrouwen, kinderen) niet meer willen zien en voorstellen het gebied van de kaart te vagen.

Supermuis | 11-03-14 | 13:01

Gewoon eng!
Wapens, bah!

Fred van Ria | 11-03-14 | 12:49

Er klopt iets niet aan deze foto, of aan het onderschrift: twitter.com/Eliezeryair/status/443126...

Het schip is geënterd door een ultra-geheime elite-eenheid, de Shayetet 13. Deze mensen mogen NOOIT herkenbaar op een foto staan, die hen 1 op 1 zou kunnen linken aan het lidmaatschap van Shayetet (ze mogen natuurlijk wel op normale foto's staan, maar niet samen met de premier die een geslaagde actie viert). Dus: óf het onderschrift klopt niet, óf deze mensen zijn niet de werkelijke 'raiders' van het schip.

Dit laat overigens onverlet dat het een puike actie was van de Shayetet!! Way to go, Iran dwarszitten is altijd plus veel.

malang | 11-03-14 | 12:28

Je geraakt nog niet van Dachau tot in Neurenberg, of was het omgekeerd?

sjoko-ghoul | 11-03-14 | 11:55

Weet je wie ook raketten afvuurde?

Bartstr | 11-03-14 | 11:37

Israel er dan maar even bijdoen? Als in illegale bezettingsmacht.

van heinde en verre | 11-03-14 | 11:17

Eén voordeel; als Gaza stad in Utrecht zou liggen was het probleem uit het volgende topic wel opgelost.

Sneeschuiver | 11-03-14 | 11:16

@ derietwipper | 11-03-14 | 09:57 | + -35 -
Lees je eens wat beter in ajb en vorm een Eigen mening.

TheseDays00 | 11-03-14 | 11:11

Elke zelfaangewezen, socialistische Israël-deskundige gaat er altijd prat op dat er onder de Pali's meer doden vallen dan onder de Israëli's, en dat daarom dus de Israëli's vieze racisten zijn die voor de lol Moslims opblazen. Ze vergeten er altijd bij te zeggen dat Israël een goed verdedigingssysteem heeft met schuilkelders en sirenes. De Pali's hebben dat niet. Ze willen het ook niet, want dan kunnen ze de burger niet meer als menselijk schild gebruiken. Maar dat is dan weer volledig OK voor de socialisten.

Maar constant in stress leven vanwege een niet aflatend terreurbombardement, dat heb je maar gewoon te slikken. Want Pali's zijn lief. En dan draaien ze zich om om te zeuren hoe het racisme is als oom agent een groepje hangjongeren verzoekt ergens anders te gaan hangen. Want het is geen socialisme zonder met twee maten te meten.

Piet van het Padje | 11-03-14 | 11:11

@rara
O ja, het had inderdaad @Doc Damage moeten zijn. Sorry hoor!

Asimov6 | 11-03-14 | 11:11

@rara | 11-03-14 | 11:03
Dat klopt.

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 11:08

@Asimov6 | 11-03-14 | 10:59
Beweren dat de joden de media in handen hebben is in de eerste plaats dom, in de tweede plaats inderdaad antisemitisch. Maar dat kan een gevolg zijn van de domheid van de poster, dus sprak ik hem eerst daar op aan.

rara | 11-03-14 | 11:06

Israelhaters zijn immuun voor feiten. In 2005 werd de bezetting van Gaza opgegeven zonder enige tegenprestatie (een onbegrijpelijke vergissing van Sharon), en sindsdien hebben de Palestijnen aldaar hun ware gezicht laten zien. Wie in het licht van de feiten niet op z'n minst enige sympathie voor de positie van Israel kan opbrengen is of blind, of antisemiet.


Kassaar | 11-03-14 | 11:05

Ah, ik kan wel veilig dikke vinger naar Utrecht doen.
'Dikke vinger Utrecht! Groeten uit Groningeeeen!'

VanBukkem | 11-03-14 | 11:03

@Ongeblustekalk | 11-03-14 | 10:50
We hebben allebei gelijk.

rara | 11-03-14 | 11:03

Ik snap het niet meer wat is het probleem? Israel is toch altijd oog om oog,tand om tand geweest.
Voor elke raket uit Gaza, twee terug dan moet het toch ooit ophouden.

gebrokenvleugel | 11-03-14 | 11:01

@rara
Beweren dat de joden de media in handen hebben is wel antisemitisch joh. Het is zo'n beetje het oudste en meest antisemitische argument dat je kan bedenken, zelfs Gretta heeft dat ingezien en dat wil wat zeggen. En kom niet aan met dat Google en Facebook joodse oprichters hebben want daar staat juist die vuiligheid voluit te lezen.

Asimov6 | 11-03-14 | 10:59

Als Israel niet zo sterk en standvastig zou zijn, dan zouden al die haatbaarden West Europa allang overspoeld hebben. Denk daar eens wat beter over na, Israel bashers.

ljcoster | 11-03-14 | 10:59

Wat als Geen Stijl haar weblog zou hebben in Noord-Korea, dan zou op het moment dat ik typ de deurbel gaan van mijn woning in Kanggye...

Shape of Despair | 11-03-14 | 10:57

Doc Damage | 11-03-14 | 10:48
Dat is helaas zo - er is een onevenredig groot aandeel bij moslims dat bewust de confrontatie opzoekt. Zelfs in Nederland, genereus warm badje, vinden ze nog een excuus om te moorden. Het is onbegonnen werk. Geef ze in alles hun zin en ze zullen nog opgefokt raken dat woestijnzand droog is, of dat slangen sissen. Die lui wíllen de oorlog en chaos realiseren die in hun eigen hoofd zit, en ze slepen de hele islamitische wereld in hun val mee.

Ze kunnen vooralsnog potjes breken bij de westerlingen en de joden, maar kortzichtig als ze zijn, beseffen ze niet dat China als aanstormende macht een stuk minder coulant zal reageren op dat islamitische getreiter. Soit, ze komen er wel achter.

malin | 11-03-14 | 10:55

@rara | 11-03-14 | 10:41
Mensen die klakkeloos alles aannemen zijn onnozel.

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 10:50

rara | 11-03-14 | 10:44 |
Gefeliciteerd met uw waarheid. Heeft wel.iets religieus... Jammer.

Doc Damage | 11-03-14 | 10:50

malin | 11-03-14 | 10:37 |
Ja wat mij betreft ontbreekt het die moslims ook aan inzicht en verlichting. Maar van de andere kant mogen ze het lekker uitzoeken in die zandbak. Laat ze lekker 400 jaar terug in de tijd leven. Wie zijn wij om hun manier van leven te veranderen en te veroordelen. Als ze maar accepteren dat de rest van de wereld anders is. En daar zit hem vaak het probleem.

Doc Damage | 11-03-14 | 10:48

@Doc Damage | 11-03-14 | 10:38
Ik ga niet in op uitspraken die zo overduidelijk onzin zijn, of gebaseerd zijn op onwetendheid. Sorry.

rara | 11-03-14 | 10:44

-weggejorist-

ren3wyourmind | 11-03-14 | 10:41

DerKaiser30 | 11-03-14 | 10:37 |
Ja IK laat me indoctrineren... Door wie dan? De NOS? Maar datzelfde kan ik ober u stellen. Het is maar net hoe veel inlevingsvermogen je hebt en je niet blind staart op jet feit dat palestijnen boze moslims zijn. Ik probeer het altijd van twee kanten te benaderen.

Doc Damage | 11-03-14 | 10:41

@Ongeblustekalk | 11-03-14 | 10:37
Mensen die aan alles twijfelen wat hun wordt voorgeschoteld zijn paranoide.

rara | 11-03-14 | 10:41

@sodapoppin | 11-03-14 | 09:53
Veel te gevaarlijk, De eigen IDF-wapens zijn een stuk veiliger bij het afvuren.

Guido | 11-03-14 | 10:39

rara | 11-03-14 | 10:33 |
Doe eens niet zo kinderachtig. Ik wil alleen zeggen wie de media in handen heeft bepaalt voor een groot deel de beeldvorming. Daar zou u op in moeten gaan. Niet mijn woordkeuze of dat ik blijkbaar het verschil niet zou weten tussen Joden en Israëli's.

Doc Damage | 11-03-14 | 10:38

Doc Damage | 11-03-14 | 10:29
Bij de Palestijnen ontbreekt het aan inzicht - net als bij de rest van de Arabische volkeren - dat zij heel, héél foute mensen voortbrengen. En dan ook niet een paar, maar een onevenredig hoog aandeel: dat is het treurige resultaat van eeuwenlange inteelt/fokken binnen stamverband en binnen familie.
Naast alle andere problemen die de islamitische woestijnvolkeren hebben (en die zijn niet gering), vormen die verknipte hillbillies al eeuwenlang het meest in het oog springende probleem. En helaas is het geen intern probleem meer. Nog meer helaasheid is dat de westerse gutmenschen een sfeer hebben gecreëerd dat het eeuwenoude islamitische probleem van de psycho's iets met het westen te maken zou hebben, dat het te verhelpen zou zijn met gelijkheid (haha). Koren op de molen van de mullahs en andere harige gekken die in die contreien de touwtjes in handen hebben, want opeens konden ze met dank aan het westen beweringen uit hun duim zuigen dat de oorzaak van hun psychisch gestoorde terro's bij een ander lag. Die tournure in de islamitische geschiedenis sluit fabuleus aan bij het islamitische gedachtegoed dat het altijd de schuld van een ander is.

malin | 11-03-14 | 10:37

@malin | 11-03-14 | 10:28
Ik dacht dat die mensen meestal juist Duits spraken?
Sterke argumenten trouwens, maar dat zie je wel vaker bij mensen die alles aannemen wat ze voorgeschoteld krijgen. Hoe noemen ze dat ook alweer, owja dom.

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 10:37

Kinderziekenhuis: dat is zo tranentrekkend, dan weet je dat het een dekmantel is.

frank87 | 11-03-14 | 10:37

@ doc damage
U maakt geen onderscheid tussen Joden en Israëliërs. Dat is een. Ten tweede heeft u het over de Joden die de media beheersen. Dat impliceert dat u het over alle Joden heeft. Daarbij is het jammer dat u zich zo laat indoctrineren.

DerKaiser30 | 11-03-14 | 10:37

DerKaiser30 | 11-03-14 | 10:26
Zes bedrijven controleren 96% van de media... Ik ben geen onderzoeker en komt gewoon van Google. Maar de bron zal wel niet afdoende bewijs zijn. En ik heb niets gezegd over iedere Jood. Het zou wel fijn zijn als u mij iets minder tendentieus citeert.
theunjustmedia.com/Media/Six%20Jewish%...

Doc Damage | 11-03-14 | 10:34

@Doc Damage | 11-03-14 | 10:24
Als je je niet druk maakt om de gevolgen van jouw verkeerd woordgebruik dan is het onmogelijk om jou goed te begrijpen. Daarmee laat je (ongewild?/onbewust?) zien dat je geen interesse hebt in de mening van anderen.

Tot zover de SoVa-training van vanochtend.

rara | 11-03-14 | 10:33

Israel heeft de slag om de media juist verloren. De Palestijnse propaganda draait op volle toeren.

DerKaiser30 | 11-03-14 | 10:33

En laat ik voorop stellen dat ik niets tegen Israëli's heb, maar dat ik de machteloosheid van de Palestijnse bevolking wel kan begrijpen. En het is voor ons heel makkelijk een voorbarig en eenzikdig oordeel te vellen op basis van NOS reportages omdat die al hun gegevens krijgen aangeleverd door Israëlische persbureau's.

Doc Damage | 11-03-14 | 10:29

@ JosVerbeek 10:12

Precies, snap alleen niet wie hier nu zo nodig weer een minnetje voor moest geven. Kan helaas niet meer dan 1 plusje geven als compensatie...

eerstneukendanpraten | 11-03-14 | 10:28

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 10:24

Waar Joden zijn, vind je altijd mensen met dat soort complottheorieën. Maar in de regel praten die een woestijndialect en zijn ze analfabeet.

malin | 11-03-14 | 10:28

stel je eens voor dat de arabieren israel in 1948 en 67 niet aangevallen zouden hebben, dan zou er helemaal geen "bezet" gebied zijn geweest

metoo1 | 11-03-14 | 10:26

@ doc damage
Wel degelijk gelezen. Jij stelt dat Joden de media beheersen. Dat vind ik nogal een bizarre beschuldiging. Om deze beschuldiging kracht bij te zetten kom je aan met dit boekje, ondanks dat je zelf zegt niet zeker te weten dat het bewijs is. En ik kan dat bewijs ook niet uit dat boekje halen. Dus als je van mening bent dat iedere Jood de media beheerst, kom dan met harde bewijzen.

DerKaiser30 | 11-03-14 | 10:26

@malin | 11-03-14 | 10:21
Geen idee, dat zijn speculaties. Maar iemand met gezond verstand ziet dat dit niet klopt.
En de rest gelooft het, dus het is best knap gedaan van Israël. Jij neemt het toch ook voor waar aan?

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 10:24

rara | 11-03-14 | 10:18 |
Maakt die nuance het makkelijker te bepalen wie de media in handen heeft? Maar voor zover ik weet hebben zowel Israëli's en Joden de macht in de media... En voor wat betreft die beschuldiging daar maak ik me niet zo deuk om. Het is namelijk heel makkelijk om te zwaaien met antisemitisme als je ze wat tegengas geeft.

Doc Damage | 11-03-14 | 10:24

Snel een nederlands fietsbataljon er naar toe sturen!

pim achtertuin | 11-03-14 | 10:23

@derietwipper | 11-03-14 | 09:46
Ik ben geen Jood en geen Israëli. Maar, volgens de geschiedenis, de gebieden die bezet zijn, zijn bezet door de moslimterroristen in Gaza en Westelijk Jordaanoever, die gebieden horen bij de staat Israël en moeten ze alsnog bevrijd worden.

Verder ook nog, zodat u het weet, de moslimterroristen hebben in het verleden vele landen in het Midden-Oosten aangevallen en bezet, ze hebben heel veel mensen afgeslacht en de rest die nog leeft wordt tot de dag van vandaag onderdrukt door islamterreur.

Kortom. Waar islam is, is er altijd ellende, dood en verderf.

Wonderful-Life | 11-03-14 | 10:21

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 10:08

Je bedoelt dat de Israeliers in navolging van de Palestijnen dit soort filmpjes in scene zetten om, bijvoorbeeld, de weg te plaveien naar een aanval op Iran?

LOL.

malin | 11-03-14 | 10:21

@Doc Damage | 11-03-14 | 10:11
In Israel wonen Israeli's die niets met het joodse geloof te maken hebben. In de USA wonen Joden die niets met Israel hebben. Als je dat onderscheid niet maakt dan loop je het risico om van antisemitisme beschuldigd te worden. En dan slaat elke discussie dood.

Woordkeuze is best wel belangrijk als je iets duidelijk wil maken.

rara | 11-03-14 | 10:18

DerKaiser30 | 11-03-14 | 10:16 |
Dat hebt u niet gelezen. Want u hebt al moeite met het lezen van mijn reactie.

Doc Damage | 11-03-14 | 10:18

@ Feynman | 11-03-14 | 09:51 |
Hoe het ook zij, deze wapens waren in ieder geval niet bestemd voor Israël zelf of een pro-Israël staat. Zelfs al waren de wapens bestemd voor het door u aangehaalde Syrië dan is het nog een goede zaak dat deze wapens door Israël zijn onderschept.
Mocht de oorlog in Syrië ooit tot een einde komen dan is de kans groot dat er vol-idoten (met jurken en baarden) daar de dienst gaan uitmaken en deze raketten met alle liefde (voor de profeet) op Israël af zullen vuren.

goedverstaander | 11-03-14 | 10:17

@Doc Damage | 11-03-14 | 10:14
Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal, maar ik geef in dit conflict de Joden groot gelijk. Israël is een baken van licht in het duistere Midden-Oosten.

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 10:17

@ doc damage

Gelezen. En dat boekje is onomstotelijk bewijs dat de Joden (dus ook in Nederland) de media beheersen? Lachwekkende conclusie.

DerKaiser30 | 11-03-14 | 10:16

DerKaiser30 | 11-03-14 | 10:07 |
Nee, gewoon eens een boekje lezen. Of dat bewijs is weet ik niet, maar het geeft je wel een idee hoe de media werkt in die wereld.
m.bol.com/nl/p/het-zijn-net-mensen/10...

Doc Damage | 11-03-14 | 10:14

Viva Israël!

Desmoulins | 11-03-14 | 10:14

nielsjuuh23 | 11-03-14 | 10:13
Mijn oom is zo dik die heeft tieten en is toch mijn oom.

derietwipper | 11-03-14 | 10:14

Hassan_Jassan | 11-03-14 | 10:00

Klopt. De Israeliërs weigeren terecht als sitting duck voor de haatbaarden te fungeren, al wonen de moordzuchtige haatbaarden tussen mensen die anders willen. Tja, pech dan. Zulks is al vele duistere eeuwen lang het (niet meer) interne conflict van de islamitische woestijnvolkeren: de verknipte gasten die ertussen zitten zijn zó goddommes verknipt dat ze duizenden mensen doden.
Eigenlijk zou dat hele islamitische gebied vol moeten staan met zwaar bewaakte paviljoenen om die gasten op te sluiten. Dus zeg 4/5 gewone huizen, de rest psychiatrische instelling (met tralies).

malin | 11-03-14 | 10:14

Hamas zijn 'reason for existence' is de voortdurende oorlogsstatus met Israel. Zolang Hamas de boel bestuurd zullen de raketten worden afgevuurd vanuit gaza.
En zal Israel weer hard terugslaan.

maraboe | 11-03-14 | 10:13

GuusHetSchaapje | 11-03-14 | 09:55 | + -1 -

Ja en als mijn oom tieten had was hij mijn tante.

nielsjuuh23 | 11-03-14 | 10:13

@eerstneukendanpraten | 11-03-14 | 09:48
Bij diverse gelegenheden zelfs. Met z'n allen tegen één. Waar kennen we die modus operandi nog meer van?
*aan hoofd doet krabben*

JosVerbeek | 11-03-14 | 10:12

DonJohnson | 11-03-14 | 10:10
Dank u u heeft mijn punt.

derietwipper | 11-03-14 | 10:11

Geeft maar weer aan dat Almere een nog strategischer ligging heeft. Daar zou nagenoeg heel Nederland potentieel in de Cirkel-des-Doods vallen.

Hotel New York | 11-03-14 | 10:11

rara | 11-03-14 | 10:03 |
Wat u wilt joh. Iets wat ingewikkeld is nog ingewikkelder maken. Maar dat verschil is dus nogal van belang om te zeggen dat palestijnen geen media hebben om beeldvorming te bevorderen. Beetje een zwakte bod om die vraag te stellen. Maar u zult in uw wijsheid het mij haarfijn kinnen uitleggen. Alleen interesseert het me niets... Iedereen die handelt op basis van religie is in mijn ogen een beetje mentaal beperkt en war mij betreft vechten ze elkaar de tent uit.

Doc Damage | 11-03-14 | 10:11

Stel eens voor dat de Israëliërs Noord- en Zuid-Holland hadden ingepikt. Dan kon de rest van Nederland naar Drente en Groningen verhuizen. En als Hollandse Utrechter liep de kans dat je zonder reden door het IDF voor je kop geschoten kon worden. 972mag.com/israeli-troops-shoot-palest...

DonJohnson | 11-03-14 | 10:10

Israel c.q. Palestina volledig ontruimen platgooien en opnieuw inrichten. ietwat radicaal maar wel de ultieme oplossing

Hploos | 11-03-14 | 10:10

Voor iedereen die denkt dat ie juist nu een anti-Israël post moet plaatsen, doe dat even lekker als Israël iets fout doet. Ze hebben een schip vol met raketten onderschept dat op weg was naar de regio. Hoe duidelijker wil je het nog hebben? Moet de boel eerst platgebombardeerd worden? Er staan ladingen foto's en video's online van het schip en de wapens en nog steeds zijn er idioten die denken dat dit een truuk van Israël is.

Asimov6 | 11-03-14 | 10:09

Als we dan toch aan het "Wat als"-en zijn; wat als dit waar is:

2012portal.blogspot.nl/

Good Meuning | 11-03-14 | 10:08

@Feynman | 11-03-14 | 09:51
Hier klopt inderdaad niets van, Iran zou nooit het risico nemen wapens via zee te transporteren want Israël zou deze toch wel onderscheppen.
Daarbij is het totaal ongeloofwaardig dat militairen op de foto zouden gaan, dit zou alleen gebeuren wanneer men wist dat deze mannen niets zou gebeuren.
En het tooltje maakt de propaganda oorlog compleet. Mooier kan ik het niet maken, dit is een onzin verhaal.

Ongeblustekalk | 11-03-14 | 10:08

@doc damage

Ben je aan het trollen of ben je echt zo simpel dat je hier in geloofd? Heb je ook harde bewijzen voor hetgeen wat je stelt?

DerKaiser30 | 11-03-14 | 10:07

@ Blote Bertus 2000 | 11-03-14 | 10:00 |
"Aardbevings" is daaro een goede meervoudsvorm, Blote.
In groningen spreken we Gronings.

Kapitein Sjaak Mus | 11-03-14 | 10:06

@marcelr | 11-03-14 | 09:57
* slaat marcelr vol op d'n bek

Waar er twee vechten hebben er twee schuld. Ik bied mijn welgemeende excuses aan, nu jij.

rara | 11-03-14 | 10:05

@Doc Damage | 11-03-14 | 09:55
Misschien komt het omdat je het verschil tussen Joden en Israeli's niet begrijpt?

rara | 11-03-14 | 10:03

Hassan_Jassan | 11-03-14 | 10:00
Blijft u a.u.b. even normaal discussieeren ik scheld ook niet tegen u , zo ontstaan oorlogen.

derietwipper | 11-03-14 | 10:02

@Doc Damage | 11-03-14 | 09:59
Bedoel je Joden of heb je het over Israeli's?

rara | 11-03-14 | 10:02

Het kan mij echt helemaal niks schelen als de aanhangers van het ene sprookje de aanhangers van het andere sprookje elkaar proberen uit te roeien. Laten we alleen die achterlijke religies vooral buiten Nederland houden. Gewoon lekker met elkaar in Israel blijven vechten. En natuurlijk is het logischer om Israel te steunen dan palestina. Niet omdat Joodse mensen zo geweldig zijn, maar meer om in het midden-oosten een soort geopolitieke buffer te hebben. Het beste kunnen we Israel gewoon gebruiken als schild voor Europa tegen agressie uit het midden-oosten.

vindead | 11-03-14 | 10:01

derietwipper | 11-03-14 | 09:53 | -1
Jammer dat het niet tot gehersenspoelde vol-idioten zoals jij wil doordringen dat Israël dagelijks voor haar bestaansrecht moet vechten en dat al van het begin af. Ze hebben geen enkel ander alternatief als keihard terug te slaan. Het is ook een bewezen feit dat dit de enige taal is die de haatbaarden verstaan.

Hassan_Jassan | 11-03-14 | 10:00

aardbevings Pritt? In Nederland spreken we Nederlands dus: 'aardbevingen'.

Blote Bertus 2000 | 11-03-14 | 10:00

TheseDays00 | 11-03-14 | 09:54
Zou uw beeldvorming niet een beetje zijn beïnvloed door de media? Die in handen is van..? Juist vooral de Joden. Palestijnen zijn geen lieverdjes, maar nu wordt er gedaan alsof de Joden geen enkele blaam treft.

Doc Damage | 11-03-14 | 09:59

@Doc Damage | 11-03-14 | 09:55
Joden zijn vervelende zeikerds.

Maar het gemiddelde keppoltje wilt mij niet dood hebben. Dat kan ik van de gemiddelde mossel niet zeggen...

The lesser of two evils..

dlseth_ | 11-03-14 | 09:59

Trouwens, er staan nu anti-raket lucht afweer geschut toestellen in Den Haag e.o. Die raketten maken geen schijn van kans in NL! :)

toch..?

LangeTijdGeleden | 11-03-14 | 09:58

De enige democratie in het Midden Oosten. Hangen geen Homo's op en stenigen geen vrouwen. Ja daar moet je raketten op af schieten natuurlijk!!!

ikdenkwat | 11-03-14 | 09:58

@Pritt +1

Trutkip | 11-03-14 | 09:57

Pritt gooit ook fijn wat olie op het vuur om de wederzijdse haat verder toe voeden. Waar er twee strijden hebben er twee schuld.

marcelr | 11-03-14 | 09:57

Doorgaans staat er "advertentie", Stijlloze promotie" of "ingezonden mededelin" bij zulke topics. Nu niet en dan is mijn AdBlock natuurlijk kansloos. Jammer.

Bezorgdenverjaagster | 11-03-14 | 09:57

@ derietwipper | 11-03-14 | 09:53 |
Ik ben het met u eens de Israël al jarenlang VN-resoluties aan haar laars lapt. Zaken als in dit topic bewijzen echter wel dat zij dit niet voor niets doet.

goedverstaander | 11-03-14 | 09:57

En dan zie je nog maar eens wat een prutsers die mohammedanen zijn, zet de Gaza eens in Den Haag neer dan haal je niet eens de overkant van de Noorzee, laat staan London, dat deden de duitsers ruim 70 jaar geleden beter met hun v1's....

rode peper | 11-03-14 | 09:57

TheseDays00 | 11-03-14 | 09:54
Ze zitten in BEZET gebied zegt u dat genoeg , nee ?

derietwipper | 11-03-14 | 09:57

lol, lees het hier voor het eerst. En dan zijn er nog mensen die denken dat het NOS-journaal echt een journaal is

Bokito ergo sum | 11-03-14 | 09:56

Nou nou, kom vooral niet aan de Joden want lief en zielig ofzo...

Doc Damage | 11-03-14 | 09:55

Wat als. Als de keizer een kuDt had liet 'ie zich naaien!

GuusHetSchaapje | 11-03-14 | 09:55

@ derietwipper | 11-03-14 | 09:42 | + -7 -
De enige reden dat van bestaan voor Palestijnen is haat tegen Israel en zielig gedrag van de hele regio. Kijk maar naar de landen er omheen wat daar gebeurd. Palestijnen kunnen en willen ze niks anders dan zielig gevonden worden. En dat is een feit. Niet dat gewijs van jou.

TheseDays00 | 11-03-14 | 09:54

Mooi kan Israël het mooi terug sturen... in lanceer modus.

sodapoppin | 11-03-14 | 09:53

Hassan_Jassan | 11-03-14 | 09:50
Israël heeft een vrijbrief van Amerika daarom kunnen ze uithalen wat ze willen ze hebben al ontelbare VN resoluties aan hun broek maar hebben er schijt aan.

derietwipper | 11-03-14 | 09:53

Israël bezit de beste, snelste en machtigste (vuur)wapens met samenwerkend Amerika. De enige reden waarom er nog zo'n giga oorlog woedt is omdat de Palestijnen blijven aanvallen en onrust stoken.

Grappig feitje, Israël bestaat voor 50% uit joodse en 50% uit islamitisch bestuurders. Weliswaar de islamieten die door 'onze' en fundi islamietjes worden gezien als niet-moslims ofzo, maar dat terzijde.

LangeTijdGeleden | 11-03-14 | 09:52

derietwipper | 11-03-14 | 09:46 | + -4 -
Oh is dat het joh, dacht dat het een complexere materie was. Dank je wel.

ikdenkwat | 11-03-14 | 09:52

Leuk dit verhaal, maar die haven die Nederland in Gaza heeft gebouwd is al een tijdje vakkundig gesloopt door Israël. Bovendien als je met een bootje naar de kust van Gaza probeert te varen wordt je doodgeschoten en geënterd. Dat deze wapens voor Gaza bedoelt zijn lijkt mij nogal stug. Die dingen bouwen ze in Gaza al jaren zelf.

Het is ook niet het enige conflict in de regio. Neem Syrië bijvoorbeeld. Ook te bereiken via het wassende water. Iets makkelijker dan Gaza zelfs. En nog veel leuker ook een bondgenoot van Iran en eentje die de lading gewoon kan betalen. Mijn bull-shit detector knippert dus een beetje.

Feynman | 11-03-14 | 09:51

Van de kaart vegen is mijn inziens de beste optie. Lijkt me niet moeilijk met de wapens die Israel onderschept heeft. Iets van ' een koekje van eigen deeg' .

niksneem | 11-03-14 | 09:51

Gaza ligt in utreg. Het nieuwe hamas-haatpaleis is bijna voltooid aan het Moskeeplein. Prachtig gelegen tegen het centraal station aan. Infrastructuur platleggen was Nog nooit zo makkelijk

de count | 11-03-14 | 09:50

Begrijp niet dat Israël het nog steeds maar neemt en de boel niet opfrist.

Hendrikaatje | 11-03-14 | 09:50

Zo zouden de Duitsers dus leven als ze in de 2de WO gewonnen hadden.

Andersom dag | 11-03-14 | 09:50

"derietwipper | 11-03-14 | 09:40 | + 0 - En de israeliers zijn geen haatnekken ?"
Israël is een baken van verlichting en beschaving in die regio. Dat land heeft echte ballen en is op geen enkele wijze te vergelijken met dit land waar dagelijks men verworven vrijheden vrijwillig opoffert voor de zogenaamde lieve vrede met de haatbaarden!

Hassan_Jassan | 11-03-14 | 09:50

In ieder geval heeft Arafat met zijn Palestijnen ook de toon gezet in Libanon door een burgeroorlog te veroorzaken.
En als Libanonveteraan heb ik dat niet alleen van de zijlijn.

het-ander-klokje.blogspot.nl/2006/07/2...

stormtijd | 11-03-14 | 09:49

-weggejorist-

derietwipper | 11-03-14 | 09:49

Sadat zei het letterlijk na de zesdaagse oorlog: 'je mag het zootje houden' Lekker dan.

dubbert | 11-03-14 | 09:48

JosVerbeek | 11-03-14 | 09:42 | + 1 -

De Arabieren hebben anders ook een aardige poging gedaan Israël de Middellandse Zee in de drijven. Gelukkig voor Israël hoefden ze het slechts op de nemen tegen een coalitie van 10 verschillende Arabische landen...

nl.wikipedia.org/wiki/Jom_Kipoeroorlog...

eerstneukendanpraten | 11-03-14 | 09:48

Is er al een reactie van de politiek dat Israel weer Nazi praktijken uitvoert en dat het beschermen van het eigen land en bevolking racisme is of zoiets?

James Lastig | 11-03-14 | 09:46

Het heet nog steeds BEZET gebied .

derietwipper | 11-03-14 | 09:46

Video is gecut dus zal door de aanhangers van de religie van de haat wel weer als zionistische haatpropaganda worden bestempeld.

Slome Duikelaar | 11-03-14 | 09:45

Ja jullie kunnen minnen wat je wil maar het is wel een feit.

derietwipper | 11-03-14 | 09:45

Scheelt weer een hoop doden aan de Palestijnse kant.

ikdenkwat | 11-03-14 | 09:42

Als Israël met de Palestijnen zou doen wat de Palestijnen met Israël willen doen was die hele Gazastrook morgenochtend non-existent. Feit.

JosVerbeek | 11-03-14 | 09:42

Godsammekraken | 11-03-14 | 09:38
Volgens mij jatten de buren geen land en bouwen geen muur en houden ze geen ladingen met voetsel en medicijnen tegen.

derietwipper | 11-03-14 | 09:42

Gaza stad ligt ook in Utrecht, alleen noemen ze het Kanaleneiland.

De Anaalprofeet | 11-03-14 | 09:42

Godsammekraken | 11-03-14 | 09:38
En de israeliers zijn geen haatnekken ?

derietwipper | 11-03-14 | 09:40

Waarom een vergadering, waarom geen facetime/skype...

SunnySunshine | 11-03-14 | 09:40

Pritt Stift | 11-03-14 | 09:34 |
Dan bent u net zo terroristisch bezig als het tuig waar u het over heeft , iets met de pot verwijd de ketel....

derietwipper | 11-03-14 | 09:39

Weten hoe het is om naast een paar honderdduizend haatnekken te wonen? Ik heb er geen TerroristenGeoTool voor nodig.

Godsammekraken | 11-03-14 | 09:38

Gaza-stad ligt niet in Utrecht maar in Amsterdam, dat weet iedereen.

rara | 11-03-14 | 09:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland