Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vintage video! Trots op de Fighting Dutch

Kijk, dat waren nog eens tijden. Simpel en heldhaftig. De moffen en de jappen zijn de klootzakken, maar als je zelf andere landen bezet heet dat gewoon kolonisatie. Prachtig. Kijk dit Amerikaanse legerjournaal eens trots spreken over The Fighting Dutch. Een krachtig en sterk volk dat dapper weerstand biedt tegen de Mof en de Jap, bereid om te vechten en heldhaftige daden uit te voeren. Toen we nog gewoon een echt leger had, dat functioneerde en zelfs met een Hollandse B-25 Mitchell die een onderzeeër van de jappen kapot maakt. Hoe is dat dappere volk ooit het volk van de klapkrat, de wuppie en GroenLinks geworden, vraag je je dan af. Hoe dan ook, genieten van ouderwets en dus politiek incorrect wereldbeeld vol met lofzang voor den Hollander. Ook wel eens leuk. Het hele bioscoopjournaal, editie 15 uit 1943, is hierrr te zien en voor iedereen met licht historische interesse absoluut de moeite waard. (via)

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

MJPA2 | 10-03-14 | 08:58

Geschiedenis die niet bestaat volgens de kliek in de Kamer (beste kabinet sinds de oorlog, ik kan niet ophouden er om te lachen). Volgens onze onverschrokken leiders werd Nederland zonder slag of stoot onder de voet gelopen, en bestond Indië uit louter onderdrukte zieligerds die onder de communistische en Islamistische druk van de nationalisten vrijer waren dan onder Nederland.

Die fabel van machteloosheid en kwaadaardigheid is helemaal haar eigen leven gaan leiden.

Dit is al het derde bericht vandaag waarin ik refereer aan mijn grootvader, maar de man kwam uit Indië, dus ik zal er weer aan moeten geloven. Hij heeft gevochten onder Westerling, en wat hij vertelde over de Pemoeda's, dat zouden ze eens in de klas moeten vertellen. Ook wat hij te zeggen had over de Jappen, overigens. Maar het menselijk leed wordt weer wat graag aan de kant gezet voor het achterlijke politieke ideaal. Ik vertrouw nooit iemand die beweert volledig te gaan voor één van de fabelpraatjes van beroepsleugenaars, of dat nou Marx of Bush is. Die lopen net zo stram in het gelid als de troepen van Hitler en Hirohito. De enige manier om zoiets als WOII te verkomen, is altijd kritisch te blijven. Ook -nee, VOORAL- tegenover mensen die datzelfde beweren bij alles wat tegen hun "party line" ingaat.

Piet van het Padje | 09-03-14 | 17:10

-weggejorist-

antje advocaat | 09-03-14 | 17:05

-weggejorist-

antje advocaat | 09-03-14 | 17:05

Leuk item! Ja, wat zou het zijn met Nederland in oorlog. Zijn de mannen en vrouwen opgewassen tegen dat onheil? Ik zou het van mezelf ook niet weten, 'working in it' Het is zoals je eerder stelde: opmannen!

4081 | 09-03-14 | 15:28

Goed dat hier eens wat meer aandacht voor is.
Zonder Nederland, en dan met name de Nederlandse handelsvloot was Australie misschien wel aan de Jappen gevallen. Wat vast staat is dat zonder de Nederlandse schepen de Yanken de ommekeer in het zuiden van de Pacific (Guadalcanal en Rabaul) niet hadden kunnen voeren. Ruim 90% of de transportschepen waren Nederlands (in het begin). Hier een interessante link:
www.ww2f.com/topic/13959-dutch-forces-...

Lafayette | 09-03-14 | 14:15

Dat schimpen op Nederland en zijn krijgsmacht gebeurt door lieden die ver na de oorlog geboren zijn. En deel uitmaakten van het heldhaftige na oorlogs verzet. En waarschijnlijk nooit gehoord hebben van de Grebbeberg, Kornwerderzand en de Maasbruggen in Rotterdam.
En dat het ondergronds verzet pas laat op gang kwam had meerdere oorzaken. O.a omdat de Duitsers zich aanvankelijk redelijk netjes gedroegen. Totdat zij ontdekten dat de Nederlandse bevolking zich niet liet inpalmen. Verder bestond in dit land geen traditie van ondergronds verzet, behalve bij de communisten. En die mochten zich van Stalin er niet mee bemoeien. Tot 1941 dan. En binnen protestants christelijke kringen was men opgevoed als gehoorzame, gezagsgetrouwe burger. Dat het ook anders kon, moest geleerd worden. En ook hoe je je moest organiseren. Wat met veel moeite en offers gepaard ging. Dus al die kritikasters moeten zich eens wat beter inlezen voor zij hun grote muil opentrekken. Als zij kunnen lezen, volgens mij is het een zootje analfabeten met de intelligentie van een garnaal.
Met excuses aan de garnalen.

Polletje Piekhaar | 09-03-14 | 14:04

In deze comments wordt wel heel veel gebruik gemaakt van het @-teken. Ik scroll me suf om te zien waarop gereageerd wordt. Wordt het geen tijd dat GeenStijl threads invoert of in ieder geval een pijltje om direct naar het gerefereerde plempsel te kunnen springen?

Arjan | 09-03-14 | 13:54

Sophie9985 | 09-03-14 | 09:38
Echt waar ?
''In 2011 zochten nog maar 4000 mensen een baan buiten Nederland, inmiddels staat de teller op 47.000.''
www.telegraaf.nl/overgeld/werk-inkomen...

duitse herder | 09-03-14 | 10:03

VanBukkem | 09-03-14 | 09:29
Dat is inderdaad niks om trots op te zijn. Maar dat is het gevolg van het chronisch korte termijngeheugen van veel kiezers. Aan de andere kant moet dit toch DE reden zijn om met verstand te kiezen i.p.v. dezelfde partij als altijd. Nederland is het land met de de meeste internet gebruikers. Kijk en vergelijk en maak dan de keuze die het beste is voor het land.

Sophie9985 | 09-03-14 | 09:38

@Sophie9985 | 09-03-14 | 09:19
Ik kan niet zeggen dat ik altijd trots ben om Nederlander te zijn. Als ik zo'n Hans van Baalen zie op zo'n plein in Kiev. Of beelden van zo'n helicopter op een strand in Libië. Of onze premier die opereert op het internationale politieke vlak. ("Ja, dat is onze leider...")

VanBukkem | 09-03-14 | 09:29

VanBukkem | 09-03-14 | 09:11 necrosis | 09-03-14 | 09:13
Ik ga toch eens even wat op de internets bestellen. Ik ben namelijk trots om Nederlandse te zijn, d.w.z. de normen en waarden waarmee ik ben opgegroeid. De nuchtere Nederlander die kwam, zag en overwon. Al was het maar om anderen van hun modder te ontdoen. Het weg met ons is te gek voor woorden. Ik ben namelijk in Amsterdam 4 jaar geleden aangehouden omdat ik zomaar een shirt droeg met de Nederlandse vlag. Je kunt je natuurlijk wel voorstellen hoe ik dat gekleurde agentje de les heb gelezen. Iets over dankbaar mogen zijn dat hij hier mag zijn. En betaald wordt om de zakkenrollende bendes aan te houden.

Sophie9985 | 09-03-14 | 09:19

Verdubbel dat defensiebudget maar naar het percentage dat is afgesproken met de NAVO. De noodzaak om een grote krijgsmacht te hebben zou weleens dichterbij kunnen zijn dan ooit.
Polygoonstem: De dappere, Hongaren, Polen en Litouwers grenzen aan een grote agressor. De Rus lijkt koste nog moeite te sparen het verloren gegane imperium in ere te herstellen.

ratelaar | 09-03-14 | 09:17

@Sophie9985 | 09-03-14 | 09:02
Op dat plein in Kiev stond laatst wel een Nederlandse buidelrat te brullen. Naast Guy Verhofstadt. Gênant was dat.
De Nederlandse leeuw fungeert tegenwoordig als haardkleedje.

VanBukkem | 09-03-14 | 09:11

necrosis | 09-03-14 | 09:05 |
Geweldig shirt, maaaarrr mag ik die wel dragen? De Nederlandsche vlag is al een reden om je apart te houden.....

Sophie9985 | 09-03-14 | 09:07

Voorlopig brult de Nederlanderse leeuw alleen op internet.

Sophie9985 | 09-03-14 | 09:02

Toen was het ook niet duidelijk wie de echte vijanden waren, maar toen was de massa nog wel wat makkelijker te misleiden. De echte vijanden van de mensheid houden zich schuil onder de Jezuiten, CIA, Bilderberg, P2, Bankwezen, Militair Industrieel Complex, Skull & Bones, Vrijmetselarij, Knights of Malta. Deze organisaties hebben inmiddels hun eigen privé legertjes zoals Blackwater. En het zou me niet verbazen als die intussen ook in Ukraine rondlopen: www.youtube.com/watch?v=s5tUBgczjR0

Good Meuning | 09-03-14 | 08:46

@du Roi Soleil | 09-03-14 | 08:28
Het is maar wat je mooi vindt.....

necrosis | 09-03-14 | 08:45

De laatste keer dat ons leger succesvol en nuttig in aktie kwam was tijdens de slag bij Waterloo.
Goedemorgen allemaal.

VanBukkem | 09-03-14 | 08:39

@du Roi Soleil | 09-03-14 | 08:28
Dat was de tijd dat de overheid zich nog bezighield met zijn kerntaken.
Inmiddels zijn deze kerntaken tot sluitposten van de begroting verworden.

Chiant | 09-03-14 | 08:37

Een mooie tijd, lijkt me. Het was duidelijk wie de vijand was en het werd aangemoedigd hier tegen te vechten.

du Roi Soleil | 09-03-14 | 08:28

Dat verplichte keuningskruipen voor de euranje werd er toen ook al met harde hand ingeramd, kruipen voor de misdadigers van euranje.

rechtsdwalendeautist | 09-03-14 | 08:27

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:33 | + -7 -
Dan wordt het hoog tijd dat ze zich ook menselijk gaan gedragen naar andere mensen tie. O nee, dat mag niet volgens de koran.

Pikkestrijder | 09-03-14 | 08:25

Met hier en daar een kleine aanpassing in het script kan Poetin er zo een mooi Krim propaganda filmpje van maken.

Simon_GS | 09-03-14 | 08:25

Maar leren we ervan?
.
Ik denk van niet.

Parel van het Zuiden | 09-03-14 | 07:38

De Nederlandse oorlog is gewoon verplaatst. Den Nederlandsche ambtenaaren hebben de opdracht gekregen om zoveel mogelijk Hollanders in concentratiekampen op te sluiten.

duitse herder | 09-03-14 | 07:15

*licht uit doet*

miko | 09-03-14 | 06:05

Verhip; zag ik WA daar zitten in een jurk met een hoedje op.....?!!. Mina's zij aanzicht is frappant te noemen. Er is dus wel ergens een directe bloedlijn ...?... Vragen, vragen....

Penne Siciliene | 09-03-14 | 05:45

Fuck the EU-nomenclatura because they are along with their system-media and banksters the chief servants of the NWO with their headquarter at the US East Coast.
(Video in German and English)
www.youtube.com/watch?v=_EOyz8yS5cc&am...

WirMachenMusik | 09-03-14 | 05:13

@necrosis | 09-03-14 | 04:43
twitter heb ik dus niet, maar goed te horen dat ie zich vermaakt. Doe hem de groeten van mij.

INH.30CL | 09-03-14 | 04:48

@INH.30CL | 09-03-14 | 04:30
Ik had gedacht dat hij wel terug zou komen. Maar dus niet zo rationeel als hij zelf zei.

miko | 09-03-14 | 04:43

@INH.30CL | 09-03-14 | 04:30
Die vermaakt zich op twitter.
Samen met nepcrosis...

necrosis | 09-03-14 | 04:43

Leuke documentaire.

Ongeblustekalk | 09-03-14 | 04:41

@necrosis | 09-03-14 | 04:31
Ach dat handelen wie hier toch af? joris moet ons af en toe een troll gunnen.
En niet alleen Bakito!

miko | 09-03-14 | 04:38

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 04:20
Ik zal maar niet vragen wie jij was, voordat je in Haren was.
Maar over het algemeen ben ik het wel eens met de beslissingen van GU.
Met name mensen die een account aanmaken, speciaal om GeenStijl af te zeiken.

necrosis | 09-03-14 | 04:31

@necrosis | 09-03-14 | 04:21
Yeah ,..
*wacht muzak af*

miko | 09-03-14 | 04:28

@miko | 09-03-14 | 04:21
"ik ben geen freak, ik heb een leven!"
Om 04:21 is zo'n uitspraak toch betwijfelenswaardig.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 04:27

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 04:20
Vraag dat maar aan 'an die arbeit'
die kon er ook een partijtje over janken.

miko | 09-03-14 | 04:23

@necrosis | 09-03-14 | 04:17
Dat is pas zielig!
Zoals, Doe normaal!
Daar zou ik me noooit tot verlagen! ik ben geen freak, ik heb een leven!
*onschuldig kijkt*

miko | 09-03-14 | 04:21

@miko | 09-03-14 | 04:14
Toen zwaaide ik uit beleefdheid, echt waar.

necrosis | 09-03-14 | 04:21

@necrosis | 09-03-14 | 04:17
Soms kun je door omstandigheden niet anders dan terug komen onder een andere nick. (Heb ik van horen zeggen...)

Ik was in Haren | 09-03-14 | 04:20

@miko | 09-03-14 | 04:08
Sommige reaguurders komen terug onder een andere nick....

necrosis | 09-03-14 | 04:17

@necrosis | 09-03-14 | 04:12
Dat brengt jouw zwaaien naar mij in een heel ander dachtlicht.
*confuus is*

miko | 09-03-14 | 04:14

@miko | 09-03-14 | 04:08
Die arme jongen was helemaal geobsedeerd door mijn nickname.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 04:12

@necrosis | 09-03-14 | 04:06
Die 2 halen bij elkaar het bloed onder de nagels vandaan. En als je maar lang genoeg bloed verliest...

Ik was in Haren | 09-03-14 | 04:10

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 04:04
Mensen stoppen met reaguren. Soms aangekonigd soms niet.
Zo was Piquant ook ineens weg.

miko | 09-03-14 | 04:08

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 03:57
Om maar ontopic te blijven: die vechten met woorden.

necrosis | 09-03-14 | 04:06

@miko | 09-03-14 | 04:03
Ik ben trouwens nog iemand kwijt. Die heb ik al een tijdje niet meer gezien hier. We hadden een goede band samen:
search-geenstijl.thruhere.net/#%22ik%2...

Ik was in Haren | 09-03-14 | 04:04

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 03:45
Dan gaat het Camambert alarm af.

miko | 09-03-14 | 04:03

INH.30CL | 09-03-14 | 03:53 |
Jij denkt dat ik in stereo af kan spelen hier?

Ik was in Haren | 09-03-14 | 03:59

necrosis | 09-03-14 | 03:55 |
Zou dat uiteindelijk een andere afloop hebben dan denk je?

Ik was in Haren | 09-03-14 | 03:57

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 03:45
Kaas is op verkansie met Mark Smit....

necrosis | 09-03-14 | 03:55

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 03:51
Dan maar meer muzak.
youtu.be/UHoqnrVwLV0

INH.30CL | 09-03-14 | 03:53

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 03:51
Dan maar meer muzak.
youtu.be/UHoqnrVwLV0

INH.30CL | 09-03-14 | 03:53

Spookuur dus.

miko | 09-03-14 | 03:51

@Baby Rasta | 09-03-14 | 03:41
Kaas heb een ban.
De andere kapotte laatste reaguursel 6 maart.
Niks raars toch?

miko | 09-03-14 | 03:47

Baby Rasta | 09-03-14 | 03:41 |
Als Kaas echt al sinds 5-3 niet meer gereageerd heeft, dan luiden maandag of dinsdag de klokken en is een minuut stilte wel gepast.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 03:45

miko | 09-03-14 | 03:31 | + 0 -

Er is wel wat met dat ding. Kan me niet voorstellen dat Kaas de Vies al vanaf 5-3 niet gereaguurd heeft.
Kapotte wordt ook al dagen vermist als die B777, maar toch heb ik eergister een vurige discussie met hem gevoerd op powned.

Baby Rasta | 09-03-14 | 03:41

@vander F | 09-03-14 | 03:33
Ik ben niet zo van het overzeese bier, maar als ik het ergens tegenkom, dan zal ik een fles meepakken.
www.bierpassie.com/beericon/502/medium...

Ik was in Haren | 09-03-14 | 03:41

Trots is als de Tros, je kunt er zo weinig mee. Eigenlijk is *trots* een naar ding:
www.encyclo.nl/begrip/trots

INH.30CL | 09-03-14 | 03:39

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 03:28
Nergens las van. Wat dan?

miko | 09-03-14 | 03:31

Er even vanuit gaande dat ik de afgelopen dagen onder een rots heb gelegen: wat is er met de Geenstijl extension die compleet niet door Geenstijl ondersteund wordt voor chrome aan de hand?
birrinhas.com/wp-content/uploads/2013/...
Proost!

Ik was in Haren | 09-03-14 | 03:28

@Oktoberfest:On topic:if so,jij viert niet mijn feestje vriend.

Boris Badass | 09-03-14 | 03:26

@vander F | 09-03-14 | 03:20
Ach, Rum ,Metaxa, Cognac noem maar op. Ik kan sterk zeer goed waarderen.Beter dan wijn en bier.
En dat sla ik ook niet af.
Maar stokers zijn artiesten.

miko | 09-03-14 | 03:23

Baby Rasta | 09-03-14 | 03:19 |

Doe mij er dan ook maar een.

Oktoberfest | 09-03-14 | 03:20

Oktoberfest | 09-03-14 | 03:16 | + 0 -

hahahaha..... u liet net een glimlach op mn mond verschijnen.

Baby Rasta | 09-03-14 | 03:19

On Topic;

Dat is wel mijn Nederland, vriend.

Oktoberfest | 09-03-14 | 03:16

@Baby Rasta | 09-03-14 | 03:04,
eerste album is lekker hoor, niks mis mee.

Maar goed, vrouwen
www.youtube.com/watch?v=sxC04N23U3o&a...

*miko ook maar een dubbele inschenkt*

vander F | 09-03-14 | 03:09

@Baby Rasta | 09-03-14 | 03:04
Hou je in de kippenbotten en meloenpitten vliegen ons om de oren.
*een wafel aanbied*

miko | 09-03-14 | 03:09

vander F | 09-03-14 | 02:57 | + 0 -

Watr een slap afruksel van de Gallagher-broers, die weer een slap aftreksel zijn van een ander afruksel.

Baby Rasta | 09-03-14 | 03:04

Internationale vrouwendag

*zucht*

vander F | 09-03-14 | 03:03

@Ashtrey | 09-03-14 | 02:54
Nee een beroerde wedstrijd met een beroerder Utrecht.
Verdient dus.

miko | 09-03-14 | 03:03

@miko | 09-03-14 | 02:53
Je moet een ander woord voor pens gebruiken op zaterdagnacht. De Grimbergen triple plakt er letters tussen en dan krijg je een heel rare zin.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:58

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:56
Grappig indekken van jezelf voordat een ander maar wat kan zeggen, applaus.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:57

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:49
Ik zeg altijd van te voren al:"Alles wat je van mij krijgt, mag je houden, ik vraag nooit iets terug."
Bovendien als er toch bevallen moet worden, is het wel zo aangenaam, wanneer het voor alle partijen bevalt.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:56

@Baby Rasta | 09-03-14 | 02:53
Altijd +1 als je jezelf kunt verantwoorden.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:56

@miko 02:49
Ik heb het niet gezien, maar ze waren weer lucky dus?
Nou lekker dan, vandaag moeten we winnen willen we überhaupt Europa league afdwingen, pffff.

Ashtrey | 09-03-14 | 02:54

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:44
Outsourcen van taken.

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:43
Zo zeg ik altijd tegen de vrouw van een vriend van me met een geweldige pens dat het ook niet van mij is!

miko | 09-03-14 | 02:53

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:44 | + 0 -

Niet zo zeer te maken met afschuiven, al kan ik uiteraard niet voor haren spreken. Maar ik wens haar altijd veel succes en als het over is, dan krijg je gezeur over je heen dat je er niks van bakte in bed. Dat doen vrouwen nu eenmaal als ze boos zijn. Ik zeg dan altijd dat ik wel lekker klaar gekomen ben en dat het dus aan haar lag. Moet je eens kijken hoe boos ze worden.

Baby Rasta | 09-03-14 | 02:53

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:47
Och, je hebt medeleven voor een ander maar ontwijkt de eigen verantwoordelijkheid, dat valt me nou weer tegen.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:49

@miko | 09-03-14 | 02:46
Voor zover ik nog niet blij was zou ik het er bijna van kunnen worden :D

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:48

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:44
Ik zie het meer als het wegnemen van een mogelijke teleurstelling.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:47

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:40
Touche, ach we zijn en blijven gewoonte dieren

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:41
Nooit geprobeerd. Wel een vriendin met een man.

miko | 09-03-14 | 02:46

@Baby Rasta 02:43
Waarom wint dat schijt PSV nou nipt van Utreg, bah bah bah!

Ashtrey | 09-03-14 | 02:45

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:43
Ontwijken van verantwoordelijkheid.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:44

Ashtrey | 09-03-14 | 02:40 | + 0 -

Het zijn mn genen. Jullie zijn allemaal racisten, allemaal, zoals dat ik een genetische aanleg heb voor gebakken kip en watermeloen.

Baby Rasta | 09-03-14 | 02:43

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:37
Nee, ik neem twijfels altijd van te voren al weg. Als vrienden komen vertellen dat 'zij' zwanger zijn, dan zeg ik altijd even tegen de vader: "Mocht het kind op mij lijken, dan berust dit op louter toeval, ik heb er niets mee te maken."

Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:43

@miko | 09-03-14 | 02:39
Wat dacht je van de man van een vriendin?

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:41

@miko | 09-03-14 | 02:39
Niet veel anders dan jou riedeltje denk ik :D

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:40

@Baby Rasta 02:38
Ja tuurlijk, gelijk de racisme kaart trekken, bijna net zo voorspelbaar als wie kampioen wordt in de Eredivisie.
Bah!

Ashtrey | 09-03-14 | 02:40

wo ist der bahnhof | 09-03-14 | 02:28 |
Die goedkope stroom 's nachts heeft toch een andere kwaliteit.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:40

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:35
Waarschijnlijk omdat je te vaak hetzelfde riedeltje afsteekt??;)

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:37
Aha, de uitzondering.
Nooit de vrouw/vriendin van een vriend. daar krijg je wel spijt van.

miko | 09-03-14 | 02:39

@miko | 09-03-14 | 02:38
Wees blij, min kudos worden niet verwerkt!

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:39

@wo ist der bahnhof | 09-03-14 | 02:28

Oja, tjeck voor de zekerheid even of je http in je browser balk ziet of www. Heb joris ooit uitgemaakt voor discriminatoir. Maar het lag uiteindelijk aan mn browser.

Baby Rasta | 09-03-14 | 02:38

@Baby Rasta | 09-03-14 | 02:32
De serverts worden waarschijnlijk geleased van de Russen.
Ziet er wel aardig uit maar het blijft meuk.

miko | 09-03-14 | 02:38

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:36
Ja.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:37

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:33
Jij slaat in principe geen kinderen op straat omdat ze van jezelf kunnen wezen? En je groet je vriend op de volgende manier; "doe de groeten aan je vrouw en aan mijn kinderen"?

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:37

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:35
Een simpel 'ja' had ook voldaan bij deze vraag.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:36

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:31
Als ik mee moet nemen wat ik gisteren gezegd heb moet ik gaan onthouden wat ik gezegd heb, ik ga er van uit dat wat ik gisteren heb gezegd niet veel zal afwijken van wat ik nu zeg. Ik heb geen zin in het meenemen van 'rugzakjes', maar ik ga de uitdaging niet uit de weg dat wat ik gisteren gezegd heb niet overeenkomt met wat ik nu zeg.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:35

@wo ist der bahnhof | 09-03-14 | 02:28
Joris wegen zijn ondoorgrondelijk!
*kaarsje aansteekt voor Joris*

miko | 09-03-14 | 02:35

@miko | 09-03-14 | 02:31
Er lopen genoeg spijtbetuigingen rond van de keer dat de biologische vader het wel gedaan heeft.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:33

wo ist der bahnhof | 09-03-14 | 02:28 | + 0 -

De server van pow is zo traag als een barende zeeschildpad. Je kunt dus morgen ochtend je comment alsnog teruglezen.

Baby Rasta | 09-03-14 | 02:32

@miko | 09-03-14 | 02:31
Moet je het je wel kunnen herinneren....

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:32

miko | 09-03-14 | 02:26 | + 0 -

In dat geval mag die homo sapiens van geluk spreken dat ie nog 2 handen heeft. Dog eat dog world....
En nu echt off.

Baby Rasta | 09-03-14 | 02:31

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:26
Je krijgt alleen spijt van de keren dat je het niet gedaan hebt.

miko | 09-03-14 | 02:31

off: @moderator, het lijkt alsof ik een ban heb voor Powned. Kan geen reacties plaatsen, maar als ik het check, heb ik geen ban en kan ook geen bezwaarformulier mailen. Hetzelfde gebeurt ook af en toe op GS en dumpert.
Wass ist loss?

wo ist der bahnhof | 09-03-14 | 02:28

@miko | 09-03-14 | 02:24
Je wil niet weten hoe vaak ik me 's ochtends omdraaide en vroeg "vond ik het ook leuk?" :-)

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:26

Tis mooi geweest mesen. Ik kruip lekker in mn cocon. Als het meezit me de temperatuur ben ik morgen tegen het middaguur wakker. *out*

Baby Rasta | 09-03-14 | 02:25

@miko | 09-03-14 | 02:22
Een andere invulling maar komt op hetzelfde neer, in beide gevallen lijkt het mij te kunnen genieten van het proces, het NU.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:25

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:22
Mooi man Korsakov, elke dag wakker worden in een andere kamer met een andere vrouw.

miko | 09-03-14 | 02:24

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:10
Hoeft niet, het doel kan waarde geven aan het proces om het te bereiken.
Als wat je doet ook voor jou leuk is en je hebt daar een eind doel bij dan heb je voor jezelf de olympische medaille gewonnen. Ook al weet je dat goud vluchtig is.

miko | 09-03-14 | 02:22

@miko | 09-03-14 | 02:14
Weet ik niet, mijn geheugen gaat doorgaans niet verder terug dan 24 uur geleden, en moet zeggen dat leeft prettig :D

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:22

miko | 09-03-14 | 02:16 | + 0 -

Prachtig hoe de natuur zich aanpast, niet waar?

Baby Rasta | 09-03-14 | 02:21

@miko | 09-03-14 | 02:20
Nou dat vind ik dan wel weer lievvv

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:21

@Baby Rasta | 09-03-14 | 02:10
De voorspelling in een krant klopt het best, als de krant van vandaag is. ;-)
Maar ik moet mij hier ook helemaal niet mee bemoeien, ik heb geen biologie meer gehad na het vierde jaar van de middelbare school... Ik laat de natuur dus maar zijn gang gaan.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:20

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:39
Ik hield me in, ik. hield. me. in!

miko | 09-03-14 | 02:20

@Baby Rasta | 09-03-14 | 02:10
Het is wonderlijk.
Bij geen vraat zullen de meeste bomen maar twee keer per jaar loof bijmaken en bij vraat meerdere keren.

miko | 09-03-14 | 02:16

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:55
Die heb je ook al vaker gebruikt.
Of is het gewoon déjà vu?

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 01:56
De meeste insecten halen hun energie niet uit de bloempjes.
Verder zijn er ,ondanks het lichtverschil (goed punt trouwens) voldoende uitlopende knoppen.Het is namelijk niet alleen licht (planten hebben geen ogen) knoppen lopen ook uit op warmte en een niet alleen de innerlijke klok.
Verder zijn uitlopende knoppen een feest voor vele insecten. die zitten immers vol met suikers.Meer nog dan bloemen.
Wantsen,luizen en dat gespuis zuigt zich vol.
En die zijn dan zeker in het begin van het seizoen het hoofdvoedsel van wespen.

miko | 09-03-14 | 02:14

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:01
I rest my case...

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:11

@miko | 09-03-14 | 02:08
Eens, maar je moet het doen met wat je hebt, in alle gevallen is het proces belangrijker dan het doel denk ik, anders ben je alleen maar bezig met iets wat je in een toekomst wil bereiken en geniet je niet van waar je mee bezig bent.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:10

Ik was in Haren | 09-03-14 | 01:56 | + 0 -

Nee hoor. Heb vandaag ergons gelezen dat het de warmste 8 maart ooit was. Brengt wat problemen met zich mee. Voor onder andere vogels. Rupsen die te vroeg veranderen in cocon. Maar de vogels hebben er een eigen overlevingsmechanisme op gevonden. Ze slaan namelijk gewoon een jaar over en bezoeken NL dit jaar even niet.. Wordt dus een hele plakkerige lente. www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/ar... Wel een mooie zomer, zoals een zomer hoort te zijn met veel vlinders, muren die in je picknickmand kruipen en horzels die dronken worden van je blikje honingzoete frisdrank.

Baby Rasta | 09-03-14 | 02:10

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:01
Kijk, je kan je droomhuis, auto, boot, zelf bouwen. Dan heb je ook genoegdoening doordat je kapitaal opbouwt. Dat kan dus met geld ook waarna je koopt wat je wil.
De een is handig met zijn handen de andere met iets anders. Maar zo kunnen ze alle twee hun doel bereiken. Geld is niet vies kwaad of wat dan ook. Het is een ruil middel.

miko | 09-03-14 | 02:08

@miko | 09-03-14 | 02:05
Beide, gewoon geen gemier.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:08

@miko | 09-03-14 | 02:04
Wat mij betreft de tegel van de avond!

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:07

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:03
Waffel of snavel wat word het?

miko | 09-03-14 | 02:05

@JeMotWat | 09-03-14 | 01:40
*bonnetje uitschrijft voor scrollwieltje*

miko | 09-03-14 | 02:04

@poeszje | 09-03-14 | 02:01
En daarom word ik nou zo moe van al dat geklaag.... Doe er wat aan of hou je snaffel.... Maar lijkt er soms op dat mensen willen dat een of andere regering iedereen zijn/haar problemen moet op kunnen lossen. * zucht *

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:03

@miko | 09-03-14 | 01:58
Middel en geen doel..... Maar bepaal je niet in grote mate je eigen geluk? Ben je blij met wat je hebt of ben je onblij met wat je niet hebt. En wat betreft zee.... eindeloos water, uitzicht, geen gedoe....

gedachtespinsel | 09-03-14 | 02:01

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:52
Hij die met weinig tevreden kan zijn, is rijker dan hij die alles kan kopen wat hij wil en toch nooit genoeg heeft.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 02:01

Zo is het Quid, dankzij hun bloed en tranen leven wij nu in vrijheid, jammer dat die nu zo lang al duurt, want het is inderdaad ontaard in commerciele verveling, politiek gedoogbeleid en gebruik van merendeels inhoudsloze massamedia.

poeszje | 09-03-14 | 02:01

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:52
Ik ben liever ongelukkig met geld dan zonder.
Verder is een goed gevulde beurs een middel om je dromen waar te maken. Zoals op die berg van je.
Ik ben graag op zee, en ik kan je vertellen dat is niet goedkoop.
Dus geld moet een middel zijn geen doel.

miko | 09-03-14 | 01:58

@miko | 09-03-14 | 01:51
Als de insecten te vroeg uit hun slaap komen door een zachte winter, is het in hun nadeel. De bloemetjes, waar ze hun voedsel vandaan halen, gaan pas later in de lente bloeien. Dit heeft te maken met het aantal uren licht op een dag. Er zal dus onvoldoende voedsel voor de insecten zijn in het begin.
Ik heb er ook niet veel verstand van hoor. Als we nu eens allebei onze waarheid nemen voor deze zomer. Jij een zomer vol met insecten en vliegen vanwege de zachte winter en ik een zomer zonder die beesten.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 01:56

@miko | 09-03-14 | 01:53
Nog sterker, een probleem is pas een probleem als er een oplossing is anders is het een feit. Verder kun je bedenken dat als er een oplossing voor een probleem wat zou je je druk maken, en is er geen oplossing wat zou je je dan druk maken...

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:55

@Baby Rasta | 09-03-14 | 01:42
Jawel, je moet alleen je niks aantrekken van zaken waar je niks aan kunt doen.

miko | 09-03-14 | 01:53

@AntiSoof | 09-03-14 | 01:46
oeffffff, als geld mijn gedachtegoed zou moeten bepalen zou ik mezelf van kant maken. Dat zegt overigens niet dat ik geen geld nodig heb om mezelf te kunnen onderhouden, maar kan nooit uitgangspunt zijn lijkt me. Het is toch mooier een herinnering te hebben aan mooie momenten dan om te kunnen kopen wat je wil, tenzij de ferarri je gelukkig maakt. Kan ik me niet voorstellen, de geboorte van een kind, het uitzicht over de bergen als je boven op een berg staat, het bloeien van een bloem, het fladderen van vlinder, wat nou geld?!

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:52

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 01:34
Zolang er geen goed vergelijkend materiaal is kun je er niet zoveel van zeggen denk ik dan.
Als alle insecten nu uit hun slaap komen en de winter blijft helemaal weg. Dan is het in hun voordeel. ook al komen er minder uit het groeiseizoen is wel langer.
Echter een paar flinke koude April nachten zouden dan weer desastreus zijn.
Ook een strenge winter zonder sneeuw die lang duurt zal ze ook geen goed doen.

miko | 09-03-14 | 01:51

@Baby Rasta | 09-03-14 | 01:42
Dat was min of meer wat ik wilde suggereren...

Ik was in Haren | 09-03-14 | 01:47

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:38,
Geld hoeft zich niet aan te passen aan de moraal, geld bepaalt die moraal juist/ (immoreel als zij immmers is)...

AntiSoof | 09-03-14 | 01:46

Ik was in Haren | 09-03-14 | 01:34 | + 0 -

Misschien willen die beesten zich daar helemaal niet aan houden. Geschiedenisboeken willen nu eenmaal policor overkomen en als je vragen stelt die misschien terecht zijn, krijg je een 4 omdat je zelf na durft te denken en niet klakkeloos overneemt wat er in de geschiedenisboeken staat. Overigens is "weg met ons" een vaak geschreeuwde term, die goed uitkomt om diezelfde geschiedenisboeken weg te doen als policor. Tja, niet alles uit de geschiedenis is mooi.

Baby Rasta | 09-03-14 | 01:42

-weggejorist-

JeMotWat | 09-03-14 | 01:40

@miko | 09-03-14 | 01:35
prutsert woehahahahaha

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:39

@AntiSoof | 09-03-14 | 01:34
Elite? Omdat ze geld hebben kunnen ze zich makkelijker aanpassen aan het 'normaal beeld'. Zelfs daar ben ik niet helemaal mee eens, geld maakt het makkelijk om status te verwerven, maar verandert het iets aan de persoon zelf? Volgens mij niet, identiteit wordt helaas te vaak bepaald door status maar is des ego. Ik denk dat het belangrijk is om de eigen intenties als basis te nemen om te bepalen wie je bent. Wat anderen daar wel of niet van vinden is hooguit bevestiging.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:38

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:30
Ok
*in tie,..*

miko | 09-03-14 | 01:35

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:22,
Ik snap je.
Maar vergelijke het met kleding. Als je wijs bent doe je aan wat anderen vinden dat je mooi staat.
Wat jezelf bent, of denkt te zijn... Een illusie? Een denkbeeld? Wie weet. Maar nu hebben we te leven in de schijnwereld van de EGO's. Het arme volk, dat is. De elite weet wel beter, denk ik.

AntiSoof | 09-03-14 | 01:34

@miko | 09-03-14 | 01:28
Het kan natuurlijk ook zijn, dat die rotbeesten zich gewoon niet aan onze studieboeken willen houden.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 01:34

@Baby Rasta | 09-03-14 | 01:32
Wat mij betreft niets, ik hou wel van reuring.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:33

-weggejorist-

Kegge | 09-03-14 | 01:32

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:24 | + 0 -
Eerlijk is eerlijk. Ze brachten wel brouwerij in de tent. Wat is er mis trouwens met policor zijn?

Baby Rasta | 09-03-14 | 01:32

@miko | 09-03-14 | 01:28
Juist.. dat bedoelde ik.

de grote Anti | 09-03-14 | 01:32

@de grote Anti | 09-03-14 | 01:30
Het enige probleem met citroenkaarsjes is roet dan liever muggen.
*Sigaar opsteekt tegen die kudtbeesten*

miko | 09-03-14 | 01:32

@de grote Anti | 09-03-14 | 01:30
Sommige mensen ook niet, zou ik me meer zorgen over maken ;-)

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:32

@miko | 09-03-14 | 01:01
Ongewenste intimiteiten zijn nooit te tolereren.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:30

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 01:28
Ze hebben Noriega uit zijn schuilplaats gekregen met Bon Jovi.
Maar dat zou niemand weerstaan.Onmenselijk,Bon Jovi.

miko | 09-03-14 | 01:30

@miko | 09-03-14 | 01:11
Schijnbaar is mijn huis zo schoon dat kakkerlakken hard wegrennen en muggen heb je alleen last van als je bloed pompt.. Maar gewoon wat citroen (kaarsjes) wil ook werken. Muggen willen zoet, niet zuur. Maar een gigantische spin of wesp die komt gewoon even een bezoekje brengen vaak. Shidt ik vecht nog liever met een beer, sommige insecten zijn niet mijn vriendjes.

de grote Anti | 09-03-14 | 01:30

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 01:21
Dan heb ik het altijd verkeerd geleerd.
Normale winters zijn goed natte en zeer strenge niet.
Maar het aantal wespen en muggen zijn na een korte zachte winter wel in het voordeel.
Vooral muggen kunnen een extra cycle maken zodat vooral in de late zomer en het vroege najaar veel muggen voorkomen.
Als wespenkoninginnen eerder aan een nest kunnen beginnen zal dit aan het eind van de zomer grote nesten geven en daardoor veel wespen geven in de nazomer. Die dan pas eigenlijk een vervelend iets worden omdat ze suikers gaan nemen en niet langer alleen vlees eten.

miko | 09-03-14 | 01:28

@Baby Rasta | 09-03-14 | 01:21
Reaguurders over de kling jagen? Hmmmm, hooguit een waterval aan verwensingen.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:24

@AntiSoof | 09-03-14 | 01:20
Ben ik nog niet geheel me je eens, wat anderen over mij oordelen luister ik naar, maar ik beslis zelf of ik er iets mee doe. Dat anderen mij deuren kunnen wijzen ben ik happy mee, maar ik beslis zelf of ik er door ga.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:22

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 01:14
We staan aan de vooravond van een oorlog in Europa. Die met een beetje pech weer aardig ellende kan veroorzaken. Pianomuziek lijkt me een beetje gevoelig liggen met onze laatste rol in een conflict dus,....

www.youtube.com/watch?v=l5DCFjk_O4w

miko | 09-03-14 | 01:22

Ik mis de policor opmerkingen van Jacco Mittendorf en zn maatje. Man, wat konden zij reaguurders daarmee over de kling jagen, zeker bij zulke topics.
Twitter-account van Eric Hennekam verdwenen overigens. Was ie uitgemaakt voor moffenhoer?

Baby Rasta | 09-03-14 | 01:21

@miko | 09-03-14 | 01:19
Mijn auto is kleiner, ik zeg wel eens ik ga er niet in zitten maar trek hem aan.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:21

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:13
Dat bedoelde ik nou eigenlijk dus net niet. De oordelen van anderen over jou zijn over het algemener waardevoller dan je eigen mening. Maar, als de mening van de anderen gemanipuleerd is zoals in dit propaganda-filmpje, dan is je eigen mening (dus) weer meer waard. Het e.e.a. is dus niet zwart-wit.

AntiSoof | 09-03-14 | 01:20

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:32
Scherp, en leuk.

miko | 09-03-14 | 01:15

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:55
Nee hoor.
Vooral dieren die als volwassene overwinteren maken meer kans.
Maar vooral muggen,veel muggen.

miko | 09-03-14 | 01:14

@miko | 09-03-14 | 01:11
Wil je er over praten?

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:13

@AntiSoof | 09-03-14 | 01:10
Eens! Het zijn niet de vragen die anderen stellen die belangrijk zijn, het zijn vooral de vragen die je stelt over jezelf die belangrijk zijn. De geest stuurt het gedrag en zal de omgeving beïnvloeden.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:13

@Lewis Lewinsky | 09-03-14 | 00:39
Dit word verwarrend.

@readbetweenthelines | 09-03-14 | 00:49
Er was een tijd dat het westen negers wel wat waard vond in Afrika.

@de grote Anti | 09-03-14 | 00:49
Wat te denken van Kakkerlakken en muggen?

miko | 09-03-14 | 01:11

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 01:09
Vooral plakkerig en vasthoudend, hoe meer je je er in wentelt hoe vaster je komt te zitten.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:11

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:07
Weinig vragen heeft soms meer effect dan hevig smeken. M.a.w. Hoe stiller het 'zelf' des te luider is 'de geest'.

AntiSoof | 09-03-14 | 01:10

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:07
Hun gedachten gaan heel vaak uit naar een groot netwerk.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 01:09

@AntiSoof | 09-03-14 | 01:05
Hmmmm, geen idee, ben doorgaans benieuwd naar hun gedachten, maar is vast wat veel gevraagd :D

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:07

@miko | 09-03-14 | 01:03
zie: gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:04 | | Reageer+ | 0

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:06

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:04
g. Mannelijke robot.

Lewis Lewinsky | 09-03-14 | 01:05

@de grote Anti | 09-03-14 | 00:55
Ik hou van spinnen. Ze zijn zo lief...

AntiSoof | 09-03-14 | 01:05

@Lewis Lewinsky | 09-03-14 | 01:01

Gedachtespinsel is een vrouw:
a.. nee ze is een omgebouwde pot
b.. ja maar snapt niet hoe de wereld in elkaar zit
c.. is een vent die zit trollen
d.. heaumeaux
e.. is een het
f.. kan me geen ruk schelen, gewoon serieus NEMEN
g.. anders .......

have fun

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:04

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:18
Donder op! Echt wel!

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:31
Autootje,.. jawel,vrouw. ;)

miko | 09-03-14 | 01:03

@de grote Anti | 09-03-14 | 00:49,
Je hebt gelijk. Morgen twintig graden.
Het lijkt wel zomer!
Maar aan de andere kant, lekker warm is niet slecht.
Het zijn rare tijden.
Wat zou een goed weerkundige er van vinden? Een echte, dus niet zo een betaalde weerman?

AntiSoof | 09-03-14 | 01:03

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:10
Ja, klopt, en dat vind ik wel jammer, iedereen komt op gegeven moment wel een keer in een minderheidssituatie, en dan zou het prettig zijn als anderen rekening met je houden lijkt me.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 01:02

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:57
Zo woont een oma van mij in de polder ergens.. Er hangen daar soms wel 300 kruisspinnen en de grootste is degene die iedereen anders opeet. Het is gewoon freaky. Niet natuurlijk.

de grote Anti | 09-03-14 | 01:01

@Ares | 09-03-14 | 00:29
Ook een gevolg van het boekhouden van de Nederlandse algemene burgerlijke stand.
Maar je hebt gelijk. De burgerpolitie heeft lekker mee geholpen en we waren niet roomser dan de Paus.


@gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:17
Hoezo? Even duidelijk worden. Je gaat toch niet slaan he? vinnik nie leuk nie.

miko | 09-03-14 | 01:01

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:57
Jij bent toch een man?

Lewis Lewinsky | 09-03-14 | 01:01

Barani517 | 09-03-14 | 00:27
Even een aanvulling op uw verhaal voor ik er op reageer: Wilhelmina (ik noemde eerder Juliana, my bad) vroeg op 13 november 1939 reeds aan de Engelsen of zij de Nederlandse koninklijke familie asiel zouden willen verlenen wanneer de Duitsers binnen zouden vallen. Het was dus niet alsof het vluchten spontaan gebeurde, er lag al een plan klaar. Dit liet ze de politiek echter niet weten, later is ook gecommuniceerd dat het halsoverkop is gebeurd. Dat is nonsens. Hiermee overtrad ze inderdaad artikel 21 van de grondwet en was de regering onrechtmatig. De nazi's eerden de Nederlandse grondwet meer door Seys-Inquart te benoemen dan dat onze eigen regeringsleiders en Kroon dit deden. Nederland was technisch gezien ook geen bezet land, het was een vazalstaat van Duitsland.

Maarrrr... dit sluit niet uit dat er enorm veel joden werden verlinkt aan de instanties. De joodse leiders werkten daarnaast ook nog eens samen met de nazi leiders. Dat helpt ook niet. Het echte protest kwam in Nederland pas in (april-meistaking) 1943 op gang; veel te laat voor de meeste reeds gedeporteerde joden.

Ares | 09-03-14 | 01:01

de grote Anti | 09-03-14 | 00:55 |
Goed insmeren met limonadesiroop voordat je naar buiten gaat. Spinnen zijn als de dood voor wespen.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 01:00

@de grote Anti | 09-03-14 | 00:55
Ik gelukkig weinig last van, geen idee of het komt omdat ik 8 hoog woon, maar bezemze.....

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:57

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:51
Gelukkig valt het wel mee hier, inderdaad.. soms glipt er een gigantische huisspin door het dubbelglas openstaand raampje en dan renne we allemaal in paniek rond met de bezem. Maar kruisspinnen ga je zeker wel overal buiten tegenkomen. En ik mag die kloodtzakjes niet zo.

de grote Anti | 09-03-14 | 00:55

de grote Anti | 09-03-14 | 00:49 |
Ik dacht dat zachte winters juist slecht waren voor insecten. De schimmels die zich hechten aan de insecten vriezen dan niet kapot en de insecten worden dan ziek.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:55

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:44

Dat doet me deugd om te horen.

readbetweenthelines | 09-03-14 | 00:51

@de grote Anti | 09-03-14 | 00:49
Je woont in een stacaravan?

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:51

@readbetweenthelines | 09-03-14 | 00:49
Kwestie van belangen....

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:50

Trouwens het is echt al focking lente.. Weet je dat er erg veul beestjes en bacterieen/virussen die milde winter overleeft zullen hebben?

Dus denk aan vreemde verkoudheden en dertig gigantische huisspinnen onder je bed en veertig koninginnewespen in je keukenkastje.

de grote Anti | 09-03-14 | 00:49

Even of topic hoor.
.
De moeder der veroorzaker van conflicten heeft weer eens toegeslagen. Team christen tegen team moslim. Locatie. Centraal-Afrikaanse Republiek. Hoofdstad. Bangui. Dat ligt, voor de niet topografen, in centraal Afrika. Dit conflict loopt al een tijdje. Sinds dictator François is afgezet heerst er onrust. Een soort Afrikaanse lente zegmaar. Nu het echt uit de hand dreigt te lopen hebben we gelukkig zo iets als een beschaafd en goed functionerend bestuursorgaan, de EU. Dit blok van macht en politieke invloed lost dit probleem zo op. Samen met de yanks weten die wel hoe je de wereld in politiek correcte banen leid. Daar wordt aan gewerkt! Met een beetje geluk zien we daar volgend jaar Caroline Tensen voor de postcodestaatsvriendenloterij een filmpje opnemen. Nou niet dus. Geld is op. De VS en de UK zien op tegen de kosten van zo'n operatie. Ook de EU ziet financiële steun niet zitten. Want hoeveel hebben ze daar nodig. Vijf? zes? 11 miljard? Bijna. Vierhonderd miljoen! Daar hebben we natuurlijk geen geld voor met zijn allen. Dit geld wordt immers niet aan een democratisch bevorderend proces besteed. Dus pure geldverspilling. Dat doe je niet. Logisch dat de EU en de VS andere prioriteiten stelt. Ondertussen kunnen de half miljoen vluchtelingen zich melden bij de betere hulporganisatie.
Hypocriete honden zijn het.

readbetweenthelines | 09-03-14 | 00:49

@Lewis | 09-03-14 | 00:45
Ik heb sigaren en bier!

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:47

@Lewis | 09-03-14 | 00:45
Ik hoop het, van dat niet nodig zijn.
*sigaretten en bier en wijn uitdeelt*

Lewis Lewinsky | 09-03-14 | 00:46

@AntiSoof | 09-03-14 | 00:33
Zelfs taalgebruik verandert :D Ik denk niet eens dat het stoerheid is maar een keuze met betrekking tot een juiste bijdrage.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:46

@ Lewis L
Is dat zo? Maar vreest niet, naamsverandering zal niet nodig zijn.
Ben niet zo van de sigaren. Samen sigaretje roken: in!

Lewis | 09-03-14 | 00:45

@readbetweenthelines | 09-03-14 | 00:22
Ik hoor de verdraaiing in je typen.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:44

*kuch* net terrug van allerlei ellende buiten, maar die fighting dutch hebben inderdaad toch mooi die moffen en japanners buiten gehouden. En tegelijkertijd half de woestijn geimporteerd, als soort van evenwicht misschien. Dacht men nu echt dat japan europa kon 'bezetten'? Of amerika (nog lachwekkender). Een kuchende regenjas zei ooit dat japan en jaja zelfs arabie en israel aan een hoop touwtjes trekken. Ze vinden onze soort erg interessant. Waarom mag je zelf invullen.

de grote Anti | 09-03-14 | 00:39

@Lewis | 09-03-14 | 00:18
De naam Lewinsky is al bezet.
Sigaartje?

Lewis Lewinsky | 09-03-14 | 00:39

@Lewis | 09-03-14 | 00:33
Ik denk ook niet dat de Nederlanders laffer waren dan de Belgen of de Denen. Ze hadden wel een regering die laffer was dan die van de Belgen en de Denen.

Barani517 | 09-03-14 | 00:38

Het is me wat, al die ouderwetse filmpjes. Valt het nou alleen mij op dat die een beetje amateuristisch over komen? Een beetje 'gemaakt', gekloot, zeg maar met die bekakte avro stemmetjes. Maar aan de andere kant... Stoere knapen zijn des here's volk. Goed hoor.

AntiSoof | 09-03-14 | 00:33

@ Barani517 | 09-03-14 | 00:31
Als jij het zegt... ik vind Nederlanders niet laffer of antisemitischer dan bijvoorbeeld Belgen of Denen (jij wel?), dus ik weet het niet.

Lewis | 09-03-14 | 00:33

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:32
Nee, oud autootje.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:33

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:31 |
Ah, parkeerschade. Dank u, ik heb voldoende gegevens zo.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:32

@Lewis | 09-03-14 | 00:29
Ongetwijfeld iets, maar dat verklaart niet het gigantische verschil.

Barani517 | 09-03-14 | 00:31

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:29
C.. mijn achterspatbord van mijn autootje laten spuiten

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:31

@ Barani517 | 09-03-14 | 00:27 |
En lag het ook niet aan de geografische gesteldheid (of hoe noem je dat)? Dichtbevolkt, weinig afgelegen natuur, dus weinig plek om je onopvallend verborgen te houden, Ik dacht dat dat ook zeker een rol speelde.

Lewis | 09-03-14 | 00:29

miko | 09-03-14 | 00:09
Wikipedia zegt dat ongeveer 75% van het aantal in Nederland wonende joden tijdens de Tweede Wereldoorlog is vermoord. In België en Frankrijk hoogstens 40%. Het was in Nederland zo erg dat Westerbork als doorstuurkamp in gebruik is genomen. Maar we hadden nog 20 andere concentratiekampen in Nederland. 21 stuks in totaal. België had er slechts twee.

In oost Europa waren ze (ook) verschrikkelijk ja. Verschrikkelijke lui die daar destijds vrijwillig in concentratiekampen gingen werken worden tot op de dag van vandaag nog geëerd en hebben hun volgelingen in de coalitie zitten.

Ares | 09-03-14 | 00:29

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:24
U ziet dat u 1000 euro op uw rekening heeft staan, wat gaat u doen?
A) Onmiddellijk naar het winkelcentrum en allerlei kledingstukken aanschaffen waarvan u er waarschijnlijk al talrijke in de kast heeft hangen.
B) Rustig nadenken over welke uitgaven u nog moet doen deze maand en u laat het geld nog even op de rekening staan voor een later moment.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:29

@Ares | 08-03-14 | 23:47
Dat in Nederland procentueel veel meer Joden zijn weggevoerd en vermoord dan in vergelijkbare landen, lag vooral aan het feit dat in NL, in tegenstelling tot België of Denemarken, de nazi's ook de baas waren van de burgerregering anders dan een puur militaire bezetting. Dat was geen gemeen opzetje van de nazi's maar kwam doordat de koninklijke familie al heel snel de benen nam toen de oorlog uitbrak en de bevolking in de steek liet. Het kabinet vluchtte er halsoverkop achteraan en droeg de regering over aan generaal Winkelman. De Duitsers waren toen bij de overgave van Nederland oorlogsrechtelijk zelfs verplicht de burgerregering over te nemen en kregen dus alles in de schoot geworpen.

Barani517 | 09-03-14 | 00:27

@Lewis | 09-03-14 | 00:20
Ik bewijzen? Ik heb geen vraag over mezelf, maar kan wel een multiple-choice vraagje neerleggen.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:24

Toen die film werd gemaakt
bestond de bevolking uit 9 miljoen...
nu 16 miljoen.

meneer Q | 09-03-14 | 00:23

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:18

U bent hilarisch.

readbetweenthelines | 09-03-14 | 00:22

@ gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:18 |
Gelukkig kun je het toch niet bewijzen. Na-na-na-na-na-na.

Lewis | 09-03-14 | 00:20

@Lewis | 09-03-14 | 00:18
Ik zou de aanvraag vast indienen.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:18

readbetweenthelines | 09-03-14 | 00:15 |
Ons terugrekenen ook niet.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:18

@ goedverstaander | 09-03-14
Ik ben ervan overtuigd. Als gedachtespinsel geen vrouw is verander ik mijn naam in Lewinsky.

Lewis | 09-03-14 | 00:18

@miko | 09-03-14 | 00:15
De gedachte staat je wel aan denk ik, het resultaat kan ik vertellen wat minder.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:17

@Botte Hork | 09-03-14 | 00:12
*Zet krat Grimbergen triple op tafel*
Bitterballen lijken mij niet noodzakelijk voor een goede conversatie.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:17

@goedverstaander | 09-03-14 | 00:15
Veel plezier!

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:17

@goedverstaander | 09-03-14 | 00:08
Daar verschillen de meningen over, en ja ik denk wel dat er vanuit een basis Nederlanderschap gedacht mag worden en iets minder aan 'gelukzoekers', maar goed, wat is wel de juiste balans?

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:16

Onze Engelse uitspraak is in die 50 jaar in ieder geval niet verbeterd.

readbetweenthelines | 09-03-14 | 00:15

@Botte Hork | 09-03-14 | 00:12
De dag van de vrouw is toch voorbij!
*spinsel in reedt knijpt*

miko | 09-03-14 | 00:15

@ gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:11 |
Ik hou het op gek wijf. Oeps, daar gaat de bel. Ik denk dat het de tweeling is die ik heb besteld. Doei!

goedverstaander | 09-03-14 | 00:15

@hersenspinsel, doe es bier en bitterballen halen voor de nachtploeg.

Botte Hork | 09-03-14 | 00:12

@goedverstaander | 09-03-14 | 00:07
Vooral zo houden! Ik zou zomaar heaumeaux, troll, gek wijf, idiote vent, lesbo, kunnen zijn. Oh, de enige aanduiding die ik nog niet heb gehad is homosexuele transseksueel denk ik.... Hoewel, ik hou het niet zo bij.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:11

Onzinnige vergelijking tussen kolonisatie en expansiedrift van het Derde Rijk (en van de Japanners). Die laatsten moordden en roofden alleen maar, de koloniale machten hebben ook heel wat constructiefs achtergelaten, hoe je er verder ook over mag denken.

Lewis | 09-03-14 | 00:10

@gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:07
Bij een democratie wordt geen rekening gehouden met de minderheid, omdat de meeste stemmen gelden.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:10

@Ares | 08-03-14 | 23:47
Tja, veel joden waren ook prima geregistreerd.
Verder geloof ik niet dat we veel slechter waren dan andere volkeren. Misschien de Denen maar als je kijkt wat er in Oost-Europa zich afspeelde.

miko | 09-03-14 | 00:09

@ "rekening houden met de minderheid".
gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:07 |

Neen. Dat gebeurt nu en dat is nu juist het probleem.

goedverstaander | 09-03-14 | 00:08

@miko | 09-03-14 | 00:07
Euh, SERIEUS interesseert me niet, het NEMEN kies ik zelf graag.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:08

@ hahaha, ik ben zelfs zuinig op mezelf, maar u geen zorgen!
gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:02 |

Zo lang u nog niet in de vrijmibo gevisualiseerd bent hou ik mijn ernstige twijfels.

goedverstaander | 09-03-14 | 00:07

@Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:04
Ja, ik zou het liever zien in de vorm waarbij de definitie van democratie is "rekening houden met de minderheid".

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:07

@gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:47
Wil jij eigenlijk wel eens een keer serieus genomen worden?
*wink wink*

@gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:52
Wat kost dat aan batterijen?

miko | 09-03-14 | 00:07

@ gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:01 |
De Trias Politica in Nederland is zwaar aan verwatering onderhevig. Er zijn strenggelovigen die de wetgeving beïnvloeden (de eerder door mij aangehaalde koopzondagen, bijvoorbeeld). Hiernaast is de wetgeving rond euthanasie en abortus vooral vorm gegeven door jurisprudentie omdat er met het CDA in de regering geen deal viel te sluiten. Dus de rechtspraak bepaalt plotseling wat de wet is. Trias Politica my arse....

goedverstaander | 09-03-14 | 00:05

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:01 |
Het verschil tussen een dictatuur en een democratie is, dat in een democratie het volk zelf zijn dictator kiest.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 00:04

Het is maar goed dat we nu die Schoevers-doos hebben om ons te redden..

Jackanders | 09-03-14 | 00:04

miko | 08-03-14 | 23:45
Welnu, vreemd is het wellicht niet. Niet veel vreemder dan het feit dat Kaiser Wilhelm 2 tot het moment dat de Eerste Wereldoorlog startte (als volle neef van koning George V) officieel de opperbevelhebber was van het Engelse leger. Awkward.
Maar het lijkt me duidelijk dat Juliana een loser was en na de Eerste Wereldoorlog Nederland ook tijdens de Tweede Wereldoorlog neutraal wilde blijven in een poging er zelf vooral beter van te worden. Na de Eerste Wereldoorlog kwamen veel Duitsers naar Nederland, stiekem wilde Nederland toen dat Duitsland die oorlog zou winnen. Heel veel anders was dit niet tijdens de Tweede Wereldoorlog. We wilden weer neutraal blijven en blijven handelen met iedereen. Het liefst wilde de Nederlandse Cocaïne Fabriek ook tijdens deze oorlog massaal geld binnen schrapen.

Dat is waar voor Nederland de loyaliteit naar uit ging. Het gros zat er voor zichzelf en was niet beroerd een jood te verraden voor een paar stuivers. Er waren echter ook helden. Gelukkig maar.

Ares | 09-03-14 | 00:03

@goedverstaander | 09-03-14 | 00:00
hahaha, ik ben zelfs zuinig op mezelf, maar u geen zorgen!

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:02

@ Botte Hork | 09-03-14 | 00:00 |
Mark Rutte en zijn misdadige kliek zijn Nederlander- en ondernemer-haters.

[X] mee eens
[ ] mee oneens

goedverstaander | 09-03-14 | 00:01

@goedverstaander | 08-03-14 | 23:58
Als er geen trias politica bestaat en vanuit 'democratisch' oogpunt een religie uitgangspunt is voor wetgeving zijn er altijd groepen die zich moeten schikken. Niet dat ik het er mee eens ben, meer een constatering.

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:01

Ok. Back on topic.

Mark Rutte is een nazi 2.0

[X] mee eens
[ ] mee oneens

Botte Hork | 09-03-14 | 00:00

@ gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:58 |
Het kan natuurlijk ook zonder conflict, zeker vandaag. Want ik ben best wel een beetje zuinig op u, moet u weten.

goedverstaander | 09-03-14 | 00:00

@Botte Hork | 08-03-14 | 23:57
Ze zijn een vreemde eend in de bijt voor wat betreft de wet ja. Voor zover ik weet kunnen ze hun Marokkaans paspoort niet eens kwijt raken, ligt dat dan aan Nederland of Marokko?

gedachtespinsel | 09-03-14 | 00:00

@goedverstaander | 08-03-14 | 23:56
Het lijkt wel of iedereen eerst een conflict nodig heeft om zich prettig te kunnen voelen door het goedmakertje. * zucht *

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:58

@ gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:55 |
Het zijn helaas dezelfde reli-idioten die in dit land mede de wetten maken en zich bovendien ongestraft niet aan wetten houden die hen niet zinnen. Noem het maar beschermen. Gedurfde uitspraak.

goedverstaander | 08-03-14 | 23:58

"we worden hier in Nederland sowieso beschermd door de wet lijkt me"
@gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:55
Heb je een Marokkaans paspoort? Dan wel ja.

Botte Hork | 08-03-14 | 23:57

@Botte Hork | 08-03-14 | 23:55
Ik zou zomaar fijn vinden dat je de keuze aan mezelf laat. Vraag me overigens af ik dat andersom ook zou doen, maar dat terzijde.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:57

@ gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:53 |
In een pittige discussie of zelfs ruzie met u. En daarna goedmaken. Dat is altijd reuze opwindend. Toch?

goedverstaander | 08-03-14 | 23:56

@goedverstaander | 08-03-14 | 23:55
Wat ze vinden is niets mis mee lijkt me, we worden hier in Nederland sowieso beschermd door de wet lijkt me.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:55

@gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:52
Zo'n grote neger is echt een andere ervaring dan je hond hoor. Maar goed, wat jij wil.
Proberen we aardig tegen je te zijn en ook nog te trakteren.. Goed. Laat maar. Dan niet. Jij je zin weer.

Botte Hork | 08-03-14 | 23:55

@Ik was in Haren | 08-03-14 | 23:52
Had vrouwenstudie misschien handig geweest in deze tijd van crisis, had u misschien Ashia kunnen duiden in een blog en er nog aan kunnen verdienen ook :D

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:55

@goedverstaander | 08-03-14 | 23:50
Soort van, ik denk dat de term natuurlijk inseminateur de lading beter dekt...

Ik was in Haren | 08-03-14 | 23:55

@ gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:51 |
Ze vinden onder andere dat ik niet op zondag mijn boodschappen mag doen, niet mijn arme doodzieke moeder uit mijn lijden mag verlossen, ze vinden dat ik een ongelovige ben die je dood moet maken zonder daarvoor bestraft te worden. En zo voorts. Dus ik kan me daar niet al te druk over maken als u het niet erg vindt. En ik maar denken dat religie verdraagzaamheid predikte. Hoe anders zit het in elkaar.

goedverstaander | 08-03-14 | 23:55

@goedverstaander | 08-03-14 | 23:52
Stemming? Voor wat? Een discussie of de grote neger die botte hork in gedachte heeft?

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:53

@Botte Hork | 08-03-14 | 23:50
Ik ben al voorzien, dus laat het uw economisch en genotsmatig voor de wind gaan en bestel er een voor uzelf.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:52

@ gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:47 |
Sneu voor mij dat u mijn niet serieus wilt nemen, temeer omdat ik reuze in de stemming ben.

goedverstaander | 08-03-14 | 23:52

@goedverstaander | 08-03-14 | 23:49
Dat begrijp ik, wat denk je dat ze van jou vinden?

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:51

@goedverstaander | 08-03-14 | 23:46
Ja ik wil ook hoeren. Boek er maar 2. En een grote neger voor gedachtespinsel.
Ik zorg voor de plaksnorren.

Botte Hork | 08-03-14 | 23:50

@ Ik was in Haren | 08-03-14 | 23:47 |
U is amateur-gynaecoloog? Geil.

goedverstaander | 08-03-14 | 23:50

@ gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:47 |
Ik heb meer met een tochtige dame dan met miljarden mensen die niet goed bij hun hoofd zijn en sprookjesfiguren aanbidden.

goedverstaander | 08-03-14 | 23:49

@Ik was in Haren | 08-03-14 | 23:47
Och iedereen maakt foutjes. Volgens mij is er in bouw nogal een probleem voor wat betreft werk verwerven.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:48

@gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:44
Meer ervaringsdeskundige. Ik heb mij zelfs voor de studie Vrouwkunde ingeschreven, maar dankzij mijn handschrift kwam ik op Bouwkunde terecht.

Ik was in Haren | 08-03-14 | 23:47

miko | 08-03-14 | 23:34
Wat betekent het dan dat er in Nederland een buitenproportioneel percentage joden werd afgemaakt? Zeker wanneer je dit vergelijkt met bijvoorbeeld Denemarken.
Nazi kopstukken zijn na de oorlog ofwel met een duikbuit van Europa naar Argentinië gegaan. Of ze maakten gebruiken van de KLM, zelfs van het vliegtuig van Bernhard. Bernhard had ook wel wat vriendjes te beschermen in die periode, hij had wat nazi zwaaiende lui uitgenodigd op z'n bruiloft. En er mee gewerkt bij die Zyklon B producenten. Met dat soort verzetshelden heb je bijna geen vijanden meer nodig.

Ares | 08-03-14 | 23:47

@goedverstaander | 08-03-14 | 23:44
Ik zal jou SERIEUS nemen en niet serieus NEMEN. Verder lijkt het mij een beetje onzin om enkele miljarden mensen met een religie weg te zetten ten opzichte van een wijf dat alleen maar geld aanneemt om jou je kwakkie te kunnen dumpen.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:47

@ Botte Hork | 08-03-14 | 23:45 |
Helemaal goed. Maar moet jij geen hoer dan? ;)

goedverstaander | 08-03-14 | 23:46

@Ares | 08-03-14 | 23:25
Dat de oranjes in die tijd Duits gezind waren lijkt me niet vreemd. Van de nazi's nog minder. Het is immers een familie die in die tijd en nog steeds 100% Duits is. Laten we wel wezen.

@Botte Hork | 08-03-14 | 23:35
Wil je haar nu aanzetten tot scissor sex??
www.southparkstudios.com/clips/104423/...

miko | 08-03-14 | 23:45

@goedverstaander | 08-03-14 | 23:43
Bestel er maar 2. Regel ik de drank en de coke. Check?

Botte Hork | 08-03-14 | 23:45

@ gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:43 |
Religie moet je niet serieus némen. Wijven wel.

goedverstaander | 08-03-14 | 23:44

@Ik was in Haren | 08-03-14 | 23:41
Oh, je bent vrouw?

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:44

@ gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:41 |
Nederige excuses aanvaard.

goedverstaander | 08-03-14 | 23:43

@ Botte Hork | 08-03-14 | 23:41
Ik denk dat ik zo maar eens even een lekker geile callgirl ga bestellen. Je moet ze toch een beetje in de watten leggen, die wijven, op internationale vrouwendag, nietwaar? Maken ze ook nog eens een keer een echte vent mee. Willen ze nooit meer anders ;)

goedverstaander | 08-03-14 | 23:43

@Botte Hork | 08-03-14 | 23:41
Dat is dan jouw probleem en niet het mijne, en nee ik heb niets met religies in welke zin dan ook. Wil overigens niet zeggen dat ik mensen die wel een religie serieus nemen opzij zet als 'idioten' of 'onzichtbare vriendjes' aanhangers. Serieuze dialoog komt eerst van acceptatie en niet confrontatie, maar dat klinkt u vast wat vreemd in de oren.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:43

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:38 |
Dat geldt alleen voor alleenstaande vrouwen. Die hebben geen man in de buurt om helemaal knettergestoordkrankjorum te maken en zitten met zichzelf opgescheept.

Ik was in Haren | 08-03-14 | 23:41

@goedverstaander | 08-03-14 | 23:39
Die kwam van botte hork in eerste instantie. No offence taken.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:41

@gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:37
Nu begin je wel heel islamitisch te lullen ouwe. Ook niet echt een goed uitgangspunt voor een dialoog.

Botte Hork | 08-03-14 | 23:41

@Miezerig | 08-03-14 | 23:25
Yup, waarom denk je dat hij zo enthousiast was om daar op dat plein te staan samen met die wolfsangel mensen??
Constant kusters is er niks bij.

miko | 08-03-14 | 23:39

Vandaar de toevoeging "een soort van".

de honden blaffen... | 08-03-14 | 23:39

@ Het woord wijf staat me niet aan.
gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:36 |

Ik had dat woord van uw eigen comment overgeplakt. Don't shoot the ctrl-C, ctrl-V one.

goedverstaander | 08-03-14 | 23:39

@Ik was in Haren | 08-03-14 | 23:36
Hahahahaha, heb je nog gelijk in ook, maar ik denk dat dat voor vrouwen hetzelfde laken en pak is.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:38

@Botte Hork | 08-03-14 | 23:35
Hoeren wisselen alleen maar macht uit, sex is macht en geld is macht. Geen goed uitgangspunt voor een dialoog.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:37

@Petrus Poortwachter | 08-03-14 | 23:31
Waar onze reputatie van slimme handelaars vandaan komt snap ik nog steeds niet.

miko | 08-03-14 | 23:36

@gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:30
Als je de derde niet hebt, heb je de tweede waarschijnlijk ook nooit nodig.

Ik was in Haren | 08-03-14 | 23:36

@goedverstaander | 08-03-14 | 23:34
Het woord wijf staat me niet aan.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:36

@goedverstaander | 08-03-14 | 23:34
Desnoods op een hoer.

Botte Hork | 08-03-14 | 23:35

@ ... en een wijf heb ik niet nee.
gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:30

Op internationale vrouwendag is het misschien het moment om het eens te proberen.

goedverstaander | 08-03-14 | 23:34

@Igor.The.Horrible | 08-03-14 | 23:13
Zoals in Frankrijk? Waar ook een complete leger eenheid zich bij Duitsland aansloot?
of in Belgie? Waar vele zich niet minder aansloten bij de SS als de Nederlanders.
Waar? Voormalig Joegoslavië ?
Weet wel dat Nederland geen bergen had waar je als verzetsgroep in kon weg kruipen.
De grote stakingen lieten wel zien dat Nederlanders in verzet konden komen.

miko | 08-03-14 | 23:34

@de honden blaffen... | 08-03-14 | 23:32
Een wat beperkt wereldbeeld dan lijkt me, zijn toch echt mensen.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:33

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:03
Tsa, in mijn wereldbeeld (zie de eerste fragmenten van de film) zijn de islamieten een soort van aliens.

de honden blaffen... | 08-03-14 | 23:32

@miko | 08-03-14 | 23:28
Ja, daar schijnen wij Nederlanders wel een neusje voor te hebben, wat we later allemaal af mogen rekenen...

Petrus Poortwachter | 08-03-14 | 23:31

@Igor.The.Horrible | 08-03-14 | 22:58
Zou het ook kunnen dat de Duitsers zich pas echt repressief gingen gedragen na 42?

miko | 08-03-14 | 23:30

@Botte Hork | 08-03-14 | 23:28
Yup, nope en een wijf heb ik niet nee.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:30

Mijn opa was een gedecoreerde piloot bij het KNIL.
Hem is gevraagd om te vluchten naar Australië om daar de strijd voort te zetten. Dit heeft hij geweigerd omdat hij een gezin had wat hij dacht te kunnen beschermen.
Al snel geïnterneerd afgevoerd om aan de Birma spoorlijn te werken, hij heeft over deze ervaringen vele verhalen verteld.
Voor mijn oma met 3 kinderen was het net zo moeilijk in de kampen. Ik ben er mee bezig om deze verhalen een plek te geven.
Mijn vader praat nog steeds niet over zijn ervaringen.

De Treinende Rechter | 08-03-14 | 23:30

@gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:27
Maar wel een baan, een psych en een wijf?

Botte Hork | 08-03-14 | 23:28

@gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:03
Je begint nu aan jezelf te reaguren?
Moet niet gekker worden.

@Petrus Poortwachter | 08-03-14 | 22:52
Volgens mij was Suriname duurder. Om het maat niet te hebben over de huidige westelijke gebieden.

miko | 08-03-14 | 23:28

Het enige verzet in Nederland tijdens WOIII zijn GS en de reaguurders.
Hulde aan ons! * plop *

Botte Hork | 08-03-14 | 23:27

@Botte Hork | 08-03-14 | 23:23
Ik geeft toe, kan ik niet betalen van mijn uitkering, want die heb ik niet.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:27

@neemjemoederindemali
Hansie van Baalen, dweepte hij niet met rechts extremistische nazi denkbeelden??

Miezerig | 08-03-14 | 23:25

miko | 08-03-14 | 22:34
Inderdaad. Toen hadden we een nazi als echtgenoot van onze koningin, werd de nazi groet uitgevoerd op hun bruiloft en stuurde dit figuur een brief naar Hitler in een poging stadhouder van Nederland te worden. Je wist waar je met Nederland aan toe was in die tijd.

Ares | 08-03-14 | 23:25

@gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:22
Dat zeg je alleen maar omdat je het niet kunt betalen van je uitkering. Geef toe.

Botte Hork | 08-03-14 | 23:23

@Botte Hork | 08-03-14 | 23:14
Ik heb een cursus niet nodig om te weten hoe een hork zich gedraagt, punt is om het zelf niet te worden.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:22

@ omanders | 08-03-14 | 23:04 | + 1 -

zo is het maar net. Nederlandse vliegtuigen (Oa de G1) hebben meer Duitse vliegtuigen neergehaald dan alle andere ingevallen staten. Daarnaast heeft het 5 dagen geduurd voor Nederland zich moest overgeven. Dat lijkt niet veel, maar is gezien het geografische gebied en de overmacht echt een behoorlijke tijd.

De Treinende Rechter | 08-03-14 | 23:20

miko | 08-03-14 | 22:41
Geeft niet, daar hebben de meeste reaguurders last van...

Ommezwaai | 08-03-14 | 23:15

@gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:07
Hoezo netjes blijven tegen mensen die dat niet zijn? Je moet nodig eens een dagje met mij mee op stage. Dan leer ik je het 'vak van de hork'. *

*350,- e per cursist per dag. Contant vooraf te voldoen. Boekingen op tijd melden.

Botte Hork | 08-03-14 | 23:14

@Ik was in Haren | 08-03-14 | 23:04 |
Leer lezen, ik zeg dat het echte verzet pas in 1942-43 begon en zelfs dan op een vrij beperkte schaal vergeleken met andere landen.

Igor.The.Horrible | 08-03-14 | 23:13

"A peaceable people, whose only road home lies across the battle fields"


Lees dat allemaal nog maar eens. Want we bevinden ons in zulk een situatie, ook al is het geen oorlog. Nee, zo erg als destijds is het niet. Maar in al de wijken waar Nederlanders inmiddels in de verdrukking zijn geldt wel dit: De Nederlanders willen geen conflict, maar krijgen het opgedrongen.

omanders | 08-03-14 | 23:12

Nederland is ten onder gegaan aan zijn eigen succes en binnengeslopen welvaartziektes zoals aow, ww, wao. Een Nederlander functioneert het best onder druk en op water en brood.

Graaf van Egmont | 08-03-14 | 23:11

@Botte Hork | 08-03-14 | 23:05
Het enige wat ik zo af en toe moet oefenen dat ik moet ik doen is om netjes te blijven tegen mensen die dat niet zijn. Blijf ik een uitdaging vinden.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:07

Een brok in mijn keel.

Miezerig | 08-03-14 | 23:06

@gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:03
Kijk, nu geef je wel een antwoord dat voor demense te begrijpen valt.
Ga zo door, flink blijven oefenen.

Botte Hork | 08-03-14 | 23:05

Igor.The.Horrible | 08-03-14 | 22:58 |
En de Holocaust is achteraf verzonnen om de Joden zich ook eens slachtoffer te laten voelen? Praat toch niet zo stompzinnig. Als de meeste Nederlanders het er mee eens waren, had het verzet geen enkele kans gemaakt.

Ik was in Haren | 08-03-14 | 23:04

Allereerst alle Russen het land uit, moeten we alles en iedereen met een dubbel paspoort de keus geven NL of wegwezen.
En nog belangrijker onze gasverslaving niet langer aan het oosten laven.
Sodemieter op wat heb ik aan een geexporteerde mercedes en ander speeltjes voor de oligarhen, gebouwd op rekening gasleverantie.

gebrokenvleugel | 08-03-14 | 23:04

@Botte Hork | 08-03-14 | 22:42
Moet je thee van trekken en neen.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:03

@gedachtespinsel | 08-03-14 | 22:37
Loyaliteit bestaat niet meer? Vreemd, Nederland bestaat nog steeds. Altijd hetzelfde gemier, op moment dat er een groep in het nauw komt is er gezamenlijk doel. Of je het nu over gemeente hebt, land, continent of de wereld. Moet je opletten als er ineens een soort van aliens de wereld komen veroveren, zie je ook meteen de islam naast de joden en christenen vechten.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 23:03

Tijdens het kijken van dit soort beelden besef je pas goed hoe erg de PvdA en later Brussel dit land dmv de multiculti droom compleet naar de tyfus hebben geholpen...

CornholioNL | 08-03-14 | 23:00

Laat me niet lachen, het Nederlands verzet kwam pas een beetje op gang toen de Duitsers hun eerste nederlagen aan het Oostelijk front leden. En ook dan kwam het niet verder dan een paar onderduikers en een enkele opgeblazen spoorlijn.

Het idee om opgenomen te worden in het Grote Germaanse Rijk stond de meeste Nederlanders best wel aan.

Maar goed, de overwinnaars (en hun volgelingen) schrijven de geschiedenis, niet waar?

Igor.The.Horrible | 08-03-14 | 22:58

Botte Hork | 08-03-14 | 22:53 |

Ik wil Verhofstadt wel het 1 en andere toewensen wat hem overkomt, maar ik heb met de heer Von Loghausen afgesproken dat ik mij zou gedragen voorlopig.

KenTochNait?! | 08-03-14 | 22:56

@Botte Hork | 08-03-14 | 22:53
Die Verhöfstadt is gewoon een extra domme belg. De meesten lopen 50 jaar achter en Guy toevallig 75.
De Nonkel daarentegen (indekkend tegen represailles)

Petrus Poortwachter | 08-03-14 | 22:55

Al die dubbele paspoort figuren zouden eens wat meer geschiedenis moeten krijgen. Dan leren ze misschien dat iemand die zich thuis voelt in een land, ook een bijdrage levert aan dat thuis, in plaats van alleen maar te vreten, te slapen en te zeiken.

Ik was in Haren | 08-03-14 | 22:55

Wat zijn we inmiddels gigantisch afgezakt. Brussel is de baas in Nederland op politiek gebied. Mensen van buiten Nederland zijn de baas op straat. En de VVD en PvdA zien dat het goed is.

goedverstaander | 08-03-14 | 22:54

@CornholioNL | 08-03-14 | 22:49
Om maar te zwijgen van verhofstad. Die wil het liefst verder waar Hitler gestopt is.
Met zijn smerige vette haar. Check de mimiek van die freak, en vergelijk die met Adolf. www.youtube.com/watch?v=7zUt0mUDmkE

Botte Hork | 08-03-14 | 22:53

Dat was, achteraf, nog best een duur geintje. Dat indië.

Petrus Poortwachter | 08-03-14 | 22:52

@pim achtertuin | 08-03-14 | 22:44
Waar het mij omging is dat je niet kunt stellen dat het bij de jappen "veeeel erger was'
Ik kan niet zeggen of je nog spreekt van veel erger als je op het randje van levend en dood zit en de vernederingen en kwaad dag in dag uit tegen je aan beuken.
Je moet niet willen dat het een partijtje ver pissen over leed word.

miko | 08-03-14 | 22:52

one hobo | 08-03-14 | 22:50 |
Vrouwen richten normaal gesproken veel meer schade aan dan mannen, ze zijn gemener en ze pakken je alles af wat je lief is...

Ik was in Haren | 08-03-14 | 22:52

Daarom: dat vliegdekschip komt er!
VOC-mentaliteit FTW!

Professor Superhirn | 08-03-14 | 22:52

Botte Hork | 08-03-14 | 22:44 |

Die opmerking is zo fout dat ie grappig is, +1... :-P

CornholioNL | 08-03-14 | 22:50

De B-25 Mitchell. En nu krijgen we de JSF-Jeanine. Nuff said.

one hobo | 08-03-14 | 22:50

Botte Hork | 08-03-14 | 22:43 |

Daar denken ze in Den Haag heel anders over, bejaarden moeten kapot/deaud/stuk en wel zo snel/goedkoop/efficient mogelijk...

De allochtoon daarentegen...

CornholioNL | 08-03-14 | 22:49

@miko | 08-03-14 | 22:34
In die tijd werkten je nog met zijn allen aan een dezelfde doel. Nu werken er een aantal voor een grote groep doellozen.
Ik was in Haren | 08-03-14 | 22:38 | + 2 -
.
Dat heeft dan weer met prioriteiten te maken vrees ik. Als een land dermate bedreigd wordt ga je geen onderscheid meer maken tussen wie rechts- of links denkend is. Dan vecht je allemaal samen voor een groter doel. Nederland heeft nu teveel te maken met welvaartsziekten, er is geen groter goed meer dat ons allemaal verbindt terwijl we toch onze identiteit, normen en waarden kwijt dreigen te raken. Die versplintering is rampzalig, veel te weinig directie, want ook al staat de PVV al een jaar lang bovenaan in de peiling, ze moeten nog altijd een samenwerking vormen zolang ze niet veel meer steun krijgen.

kovariant | 08-03-14 | 22:48

@Ik was in Haren | 08-03-14 | 22:46
3D zwart wit gaat het worden.

Botte Hork | 08-03-14 | 22:48

Botte Hork | 08-03-14 | 22:44 |
Toch denk ik dat de kleuren zwart en wit de hoofdrol blijven spelen in zo'n docu, al kwam hij in 3D.

Ik was in Haren | 08-03-14 | 22:46

Nog een jaartje of twee en we hebben zo'n docu in kleur.
Dat dan weer wel.

Botte Hork | 08-03-14 | 22:44

@miko | 08-03-14 | 22:37
Die mensen van de foto gingen (meestal) de gaskamers niet,ze kwamen er wel.... om de lijken op te ruimen,en als "beloning"mochten ze blijven leven totdat ze van uitputting en honger bezweken.

pim achtertuin | 08-03-14 | 22:44

Kwieien Wilhelmieien. Dat klinkt toch best aardig.

hot thing | 08-03-14 | 22:44

Hulde aan onze bejaarden!

Botte Hork | 08-03-14 | 22:43

@gedachtespinsel | 08-03-14 | 22:34
Heb je paddo's gegeten ofzo?

Botte Hork | 08-03-14 | 22:42

Snik... moet opeens weer denken aan mijn Opa.... smokkelde in de oorlog aardappelen van Puttershoek naar Rotterdam met zijn scheepje.... en volgens de verhalen meermalen beschoten... maar geen nood,hij bond een touw aan de helmstok(=roer) en dook in het roefje aan boord.Ook sprak hij op 5 mei de legendarische woorden "Het is fijn dat we bevrijd zijn,maar de spanning en avontuur is voorgoed voorbij" Heeft ook nog een weekje in de cel gezeten na het neerslaan van een duitse soldaat die zijn roeiboot had lek geschoten.Normaal ruim voldoende voor de kogel,maar Opa lulde zich er weer uit zo als gewoonlijk.Dat waren nog eens tijden van, in dit geval, de varende Hollander.

pim achtertuin | 08-03-14 | 22:42

@gedachtespinsel | 08-03-14 | 22:37
Ik snap geen fluit van wat je zegt.

miko | 08-03-14 | 22:41

Jaja, maar toen was Hansie van Baalen nog niet geboren.

neemjemoederindemali | 08-03-14 | 22:40

Daarom ook respect voor de ouderen die er voor gezorgd hebben dat wij nu in vrijheid kunnen leven.

Grote Joop | 08-03-14 | 22:39

"en dus politiek incorrect wereldbeeld vol met lofzang voor den Hollander."

Ah, sommige politieke partijen noemen dat tegenwoordig "racistisch" ...

CornholioNL | 08-03-14 | 22:38

Nog geen multiculti en nog geen PvdA, toen nog daadkracht en vaderlandsliefde.

Richie | 08-03-14 | 22:38

60 jaar, en het land is geen schaduw meer van wat het ooit was, triest.

de honden blaffen... | 08-03-14 | 22:38

@miko | 08-03-14 | 22:34
In die tijd werkten je nog met zijn allen aan een dezelfde doel. Nu werken er een aantal voor een grote groep doellozen.

Ik was in Haren | 08-03-14 | 22:38

@KenTochNait?! | 08-03-14 | 22:33
Het is ook niet zo dat deze mensen wel doorvoed de gaskamers ingingen was het wel?
www.streetcarnage.com/wp-content/uploa...
Lijden is ook relatief. Daar kun je niks over zeggen en geen vergelijk maken.

miko | 08-03-14 | 22:37

@miko | 08-03-14 | 22:34
Met de kennis van nu wel ja, denk je dat zij niet dezelfde gevoelens en gedachten hadden dan wij nu? Schei eens uit.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 22:37

Volgens mij zijn we nooit opgehouden met vechten, toen in allianties, en nu nog steeds... Polderen zit nou eenmaal in het bloed.

gedachtespinsel | 08-03-14 | 22:34

Maar toen was het niet zo moeilijk. Je wist van iedereen waar zijn loyaliteit lag.
Dat is in deze tijd wel iets anders.

miko | 08-03-14 | 22:34

Mijn moeder werkt in de thuiszorg, en ze werkt o.a bij een man die in het Jappenkamp gezeten heeft toen hij 10 was, heeft in detail gezegd hoe de omstandigheden waren, wat voor troep ze te eten kregen naar het ergste van allemaal vond ik dat gevangenen in die kampen zweepslagen kregen als ze niet elke ochtend diep genoeg bogen voor keizer Hirohito.

Naar mijn mening wordt er te weinig aandacht geschonken aan Nederlands Indië in WO2 tijdens de geschiedenislessen. U dacht dat de vernietiginskampen erg waren? De Jappen hadden een ergere methode van executie: uithongeren.

KenTochNait?! | 08-03-14 | 22:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl