Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KWIJT. 11 miljard Europese euro's naar Oekraine

[Disclaimer: Geen topic. Het geld is op. Allemaal via Brussel weggesluisd naar iedereen en z'n zielige moedertje. Nu weer naar Kiev. Zodat ze het daarna weer zwart bij ons kunnen stallen. Als ze het niet uitgeven aan snipers om op hun eigen mensen te schieten. Er is zelfs geen geld meer voor een echt debat, alleen een lullig VAO'tje. Een staatsstreampje kon er nog net vanaf. De optie 'geen autoplay' was helaas wel te duur.]
Update: Afgelopen. Geld zijn we kwijt. Daarom een gratis tweet van Wim van de Camp (CDA-EU), die u vertelt dat u niet zo moet zeiken.

Reaguursels

Inloggen

Hij lijkt wel een beetje op Fransie Fransie. Overigens net zo grappig.

Metapod | 07-03-14 | 16:35

@Smarties | 06-03-14 | 02:12
Welke luxe? Thuiszorg medewerkers laten je creperen en in verpleegtehuizen wordt je bestolen en mishandeld en laten ze je dagen in een vieze luier liggen en moeten de kinderen alsnog de was doen en de kamer schoonmaken. Ik wil niks meer afdragen aan premie voor zorg die ik niet krijg en ondanks dat ik mijn hele leven premie hebt betaald alsnog zelf moet gaan kopen!

No Mo | 06-03-14 | 20:04

Beste Wim. Echt? Solidariteit? Of grip op de politiek en dus de economie van Oekraïne? En let wel: ten koste van de solidariteit met eigen maatschappij, met onze zieken en zwakkeren?

M-Bozz | 06-03-14 | 15:33

Nee Wim, wij zijn niet "oh oh solidair", wij zijn het zat om aan alle kanten financieel uit elkaar getrokken te worden waar vervolgens mensen die wij niet gekozen hebben niet door ons goedgekeurd Sinterklaasbeleid van gaan uitvoeren en zichzelf vervolgens parmantig op de borst gaan lopen slaan.
Wil jij "solidair" met Oekraine zijn? Fijn, doneer zelf maar wat, maar laat ons met rust. De Oekraine boeit ons geen ene flikker.

Graaisnaaiert | 06-03-14 | 13:41

Ik zal pvv stemmen, al betwijfel ik of het dan wel goed gaat komen want het zou me niet eens verbazen als er dan magisch ook het een en ander mis zal gaan en wij alsnog de lul zijn.
Sterker nog, ik vind het vreemd dat er zo weinig mensen morgen in opstand willen komen, dit kan toch zo niet langer? Waarom gaan we niet met zijn allen naar Den Haag en flikkeren ze eruit? Doen ze in andere landen ook wanneer ze het er niet mee eens zijn en natuurlijk zijn wij vriendelijker en beschaafder, maar juist daarom maken ze zo een misbruik van ons.
Gewoon een feit, wij zijn een mak en simpel volk, we klagen, maar we doen niks en wanneer iemand iets doet, dan wordt diegene afgebrand alsof de wereld vergaat. Ik zeg het je, dit gaat een dezer maanden dan niet jaren compleet ontploffen en dan heb je een burgeroorlog waar de geschiedenis nog een puntje aan kan zuigen als het zo door gaat..

Care | 06-03-14 | 11:10

Een maandloon van bijna 8000 euro.
Een dagvergoeding van 340 euro.
Belasting van 20 tot 30%.
Pensioen op 63,5 jarige leeftijd.

O o o wat is Wim van de Kamp solidair.

Willem van Rood | 06-03-14 | 11:03

Van de Kamp, wat kan die man eigenlijk behalve een uitgestreken smoelwerk trekken en er op los liegen. Omhooggevallen boer.

Zijn profiel is gelijk aan veel van die graaiende Eurofielen. Één doel: een dik betaald baantje veroveren.

doskabouter | 06-03-14 | 09:48

En dat zegt een volgevreten en zakkenvullende Camp over Nederlandse solidariteit, de man is niet goed snik, het interesseert hem kennelijk niet dat dit land afgeknepen is en gaat lijken op een derde wereld land. Pek en veren voor die kerel!

lanexxx | 06-03-14 | 09:08

Deporteren die van der Camp!

53 n.o. | 06-03-14 | 08:16

-weggejorist-

Geld_telt | 06-03-14 | 07:41

-weggejorist-

Geld_telt | 06-03-14 | 07:28

Een wurglening aanbieden die wij niet kunnen betalen onder voorwaarden die ten koste zullen gaan van de Jan Modaal in Oekraïne. Solidariteit noemt Van de Camp dat.

Doldwaas | 06-03-14 | 03:09

Goh, ik wist niet dat de Oekraine ook lid van de EU was. Kan die president niet al zijn luxe spulletjes verkopen?

Maria.1 | 06-03-14 | 02:17

Wonderful-Life | 05-03-14 | 20:09
Nee lul, je betaald voor die luxe. Ik wil graag voor mijn vader en moeder zorgen. Maar wel met belastingverlaging. Het kost de overheid minder. Ik begrijp je bevlogenheid, maar je rekenkunde niet.

Smarties | 06-03-14 | 02:12

Waarom hoor je niks in onze media over de nieuwe feiten dat het huidige regime schuldig is aan het vermoorden van eigen mensen? Waarom hoor je niks over het feit dat het voornamelijk fascisten en ultranationalisten zijn die de macht daar proberen te pakken? Onze media wordt enorm gecensureerd en ik stoor me hier mateloos aan. Op Geenstijl kan eindeloos kritiek geleverd worden maar op andere nieuwsplatforms worden vele reacties niet geplaatst om de verschillende meningen in evenwicht te houden. Hoe kunnen wij ons nou echt laten horen? Protestacties tegen dit kabinet komen nooit van de grond. Dit kabinet heeft een IQ van een goudvis en maakt onze toekomst helemaal kapot. Het wordt tijd dat wij burgers echt eens onze krachten gaan bundelen en voor verandering gaan zorgen! Dit moet STOPPEN!

nnm | 06-03-14 | 01:05

West-Europa is ineens 502 miljoen inwoners?
Poetin ... eat your hart out.
Rusland en Oekraine worden Midden-Europa en China > Oost-Europa.

Zal wel iets met NWO te maken hebben o.i.d.

BedrijfsTijgerT | 06-03-14 | 00:45

Hier nog een interessant interview waar een Amerikaan op de Amerikaanse tv de VS beschuldigt van undercover operaties in de Oekraine:
www.youtube.com/watch?v=YIwZa2gePHU&a...

La Bailaora | 06-03-14 | 00:45

Vd Camp = Widtvoet toch, TOCH?

(Behind)Doors | 06-03-14 | 00:35

Bindend advies voor Camp:
Stop al je geld in een koffer en loop 's nachts maar met je volgefrete West-Europese pens door een Oekraïnse gajeswijk. Twitter dan nog maar eens een keer over je standpunt LUL! Weet je meteen waar die 11.000.000.000 miljard euro's naartoe gaan.

Rest In Privacy | 06-03-14 | 00:19

Ja joh, gewoon geld geven.Doe je dit niet, kom je als politici nooit in aanmerking voor een totaal onzinnige functie in Brussel. Brussel, waar je geen belasting betaald, waar je een stevig pensioen opbouwt, waar je een riant salaris opstrijkt ... ect... ect... Eigenlijk waar je alles krijgt waar de rest van de werkende EU-burger alleen maar op gekort wordt.

Gewoon elke dag je paraaf neerkalken en het knopje voor/tegen indrukken waar je vooraf de instructies krijgt.

Verstand? Nee, die hoef je niet te gebruiken. Echt geloven ze nu echt dat een paar welvarende landen een heel continent kunnen redden? Zo niet heel de wereld.

Werken.. snoeihard en dan waarschijnlijk niet eens voor jezelf, daar verdien je welvaart mee. Niet door donaties uit andermans achterzak.

KeurMeester | 06-03-14 | 00:18

Meneer Van de Camp is de weg ook al kwijt... gaat goed zo.

Reykjavik | 06-03-14 | 00:06

WTF. Svoboda in de regering:
www.globalresearch.ca/the-u-s-has-inst...

in Kiev fascisten die in de straten marcheren:
www.bbc.com/news/world-europe-26394980...

En dan komt hier nu de mededeling dat het nieuwe regime schuldig is aan het neerschieten van eigen mensen en politie? WTF?

En dan aan dat zooitje 11 miljard doneren? In welke wereld worden wij wakker? Je denkt elke keer dat het niet erger kan.

La Bailaora | 05-03-14 | 23:56

Sorry foutje 3e of 2e gebod overtreden door Camp
nl.wikipedia.org/wiki/Tien_geboden
Indeling van de 10 geboden per godsdienst
a) Joods b)Orthodox c)Rooms-katholiek, Lutheraans d) Anglicaans, Gereformeerd, en andere Protestanten

Gij zult de naam van God niet misbruiken a)3 b)3 c)2 d)3

IndoFortuyn | 05-03-14 | 23:50

Ben het nog met hem eens ook. Maar naar zijn formulering te oordelen heeft hij iets te zwaar gepimpeld op de Place Luxembourg.

drapina | 05-03-14 | 23:46

Het enige volgevreten wat ik zie op je twitter account @WimvandeCamp. Is een dikke grijze babyboomer met een motor die te hip is voor hem, die waarschijnlijk nog nooit een echt bedrijf van binnen gezien heeft na 12 jaar een of andere .. ologie studie gedaan te hebben op kosten van de staat.
En dan durf JIJ GVD te zeggen dat ik geld over moet hebben voor die neo nazi's in de oekraine?
/schuimbekmodus uit.

Kzin | 05-03-14 | 23:45

CDA-er die ""verdomme"" zegt, een verbastering van Godverdomme, schending van het 7e gebod
nl.wikipedia.org/wiki/Tien_geboden
7.Gij zult den naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt.
11 miljoen over de balk smijten en nog vloeken ook. Nou nou Kamp, je bent knap stom bezig.

IndoFortuyn | 05-03-14 | 23:41

Solidair met Oekraïense nazi's? nee dank je!

Doebi Doewah | 05-03-14 | 23:35

Waarom wordt ik soms zo moedeloos , we worden constant genaaid door dit kabinet .
Het houd maar niet op , je pensioenen worden weggesluisd dus geld wat u en ik hebben gespaard en niet eigendom is van een regering wordt aan getast en verkwanseld zoals in de jaren 80 die miljarden hebben u en ik nog steeds niet terug dit is pure diefstal wel gaat de pensioen omlaag + wat aan de strijkstok blijft hangen .
het geld wat wij opbrengen en via deze schitterende regering is weg geven aan de zuidelijke landen zodat vooral rijke voetbalclubs doodgewoon geen belasting hoeven terug te betalen en als klap op de vuurpijl is er Griekenland maar volgen ene de jager (u weet wel die vunzige dikzak) krijgen we dit terug met RENTE .
nu kunnen we naakt over de straat gaan lopen het beetje wat we hebben gaat nu naar oekraine want we hebben niets meer over.
de oudjes die dit mooie land hebben op gebouwd worden op straat gedonderd ,moeders met kinderen op straat geschopt geschopt .
het kan allemaal , U krijgt wat u stemt zo is het toch?
dat is larie al stem je nog zo goed je wordt gewoon door de ratten op het binnenhof gebeten waar je staat .
elke keer als ik die vieze kale smeerlap en die vunzige oplichter met die die satans glimlach en zijn nep bril.... mijn god hoe heeft het kunnen gebeuren dat mijn geliefd Nederland zo heeft kunnen afglijden .
op de waaldorper-vlakte liggen de jongens en meisjes die hun leven hebben gegeven voor een vrij en goed Nederland zij draaien zich 10 x om in hun graven ,een Nederland dat is weg geven door een zogenaamde liberaal .
daarom beste mede gluurders vergeet dit niet ,en weet wat u stemt dus ga NIET stemmen voor de gemeenteraden maar stem op de enige partij die voor dit land gaat dit land waar onze ouders en grootouders voor hebben gevochten STEM gewoon de PVV luister niet naar andere ook niet die verdoemde joop figuren die hier rond spoken. STEM PVV

witchmaster | 05-03-14 | 23:14

Prepper gaat het in de toekomst helemaal worden.
Hoe ver moet NL nog uitgekleed worden ? Hoe lang pikken we dit nog, en wanneer is de volgende oorlog hier want dit kan niet goed gaan. Ooit zijn de mensen het echt zat.

Steen Geil | 05-03-14 | 23:11

Gelukkig is de Oekraïne niet tot op het bot corrupt. Dus dat geld komt zeker terug. Bovendien kunnen we het wel missen hoor, we trappen oma gewoon op straat.

PureYak | 05-03-14 | 23:07

van der Camp, die lening van Griekenland kregen wij ook toch terug.. Met rente!

kruimelzuiger | 05-03-14 | 22:59

@Wim van de Camp
JE MOEDER !

nemeton | 05-03-14 | 22:59

En rechtstreeks naar de bankrekening van Putin en zijn vriendjes.

Mr. Happy | 05-03-14 | 22:59

Wim van de Camp CDA tweet: @EWdeVlieger Dank. Dat volgevreten West Europa met 502 miljoen inwoners kan best 11 miljard ¤ missen voor de Oekraïne. Anders betaalt Poetin

Ik hoop dat Pownews even verhaal gaat halen.

dk-- | 05-03-14 | 22:57

Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die door dit slechtste kabinet ooit, in de waan verkeert dat het CDA wel een fatsoenlijke partij is. PvdA, VVD, CDA, D66, Groen Links. Je graaft je eigen graf als je op een Eurofiele partij stemt, zoveel staat vast.

caspert79 | 05-03-14 | 22:45

Wim van de Camp , van een maatje met holle uitspraken naar een nieuw holmaatje voor van Baalen. Wie had dat gedacht ?

ja,diedus! | 05-03-14 | 22:39

Solidariteit kent ook grenzen.........

Hobbykip | 05-03-14 | 22:38

van de Camp, net zoals veel EU-vraten, vinden andermans geld uitgeven totaalgeen probleem. Wij in NL zelf zijn helemaal wegbezuinigd, uitgeknepen en 24/7 in de gaten gehouden en we hielpen Griekenland en... en ... weg belastinggeld!

Iwmac | 05-03-14 | 22:38

Geleend geld uitlenen zonder onderpand? Vouw er dan geen eufemismen omheen en zeg gewoon gelijk dat we dit gaan weggeven!

geylegerrit | 05-03-14 | 22:29

Zolang we niet in opstand komen gaat de absolute macht van de politieke partijen gewoon door en kunnen ze doen en laten waar ze zin in hebben. We moeten de straat op en het bindend referendum EISEN !

Glorix | 05-03-14 | 22:25

Degenen die geen SP of PVV hebben gestemd hebben geen recht van zeuren.

ZoltarTheMagnificent | 05-03-14 | 22:19

@Sliptong | 21:58
U begrijpt het. Er zou zelfs een grote Nederlandse bank bij zitten, die vele honderden miljoenen heeft uitstaan daar. De streepjespakken hebben hun lobbywerk weer prima gedaan. De bankdirecteuren kunnen rustig gaan slapen.

hatari | 05-03-14 | 22:11

Je leent (?) potverdorie wèl het geld van anderen uit.
Hebben jullie dan geen greintje fatsoen meer?
Je bent in ieder geval mein kamp niet meer.

Dostranamus | 05-03-14 | 22:08

Sliptong | 05-03-14 | 22:05 | + 0 -
Yep, solidair zijn is altijd makkelijker met andermans portomonnee.

Geenstijlfiguur | 05-03-14 | 22:07

Dit zijn dus twee redenen om een gewelddadige revolutie te beginnen tegen Rutte II.

1. We kunnen een eind maken aan het gesmijt met belastinggeld door onze politieke elite.
2. We krijgen een paar miljard van het buitenland als "steunpakket," net als Oekraïne nu.

Russells Teapot | 05-03-14 | 22:06

@Geenstijlfiguur | 05-03-14 | 22:02
Ja maar het is al ingecalculeerd dus dan is het goed. Gelukkig hebben we hier geen bejaarden die thuis gedumpt worden...

Sliptong | 05-03-14 | 22:05

@Fijnstoffer | 05-03-14 | 21:59
Ik ook. En daarnaast een valse, machtgeyle, hooghartige nicht.

Sliptong | 05-03-14 | 22:03

Nederland gaf 2 miljoen (dat is dus 0,18 proMILLE van 11 miljard) aan de slachtoffers van tyfoon Haiyan.

Serious Request wordt niet meer gesubsidieerd.

Maar hier kwakken we weer gewoon even 100 euro per huishouden tegenaan.
Bah, bah.

Geenstijlfiguur | 05-03-14 | 22:02

T zal de volgevreten Camp allemaal jeuken, gaat er uit na mei, lekker met pensioen en op de motor op nichten jacht, veel plezier ouwe geldverbrander.

Uw Verzekeringsadvis | 05-03-14 | 22:02

@duitse herder | 05-03-14 | 21:25
LØL

Sliptong | 05-03-14 | 22:01

Ik vind Wim van de Camp gewoon een policorre lul.

Fijnstoffer | 05-03-14 | 21:59

@hatari | 05-03-14 | 21:56
Oh, dan is het goed. Zij veroorzaken zelf ellende en wij betalen het. Dat sterke schouders principe werkt prima in heel Europa.

Sliptong | 05-03-14 | 21:58

@doitdoit | 05-03-14 | 21:26
Precies, want Poetin is evil en wij zijn de goeiste. En vergeet ook niet dat ons democratische *proest* systeem in de hele wereld geïmplementeerd moet worden want superduper. Weet je wie ook graag een systeem voor de wereld wilde instellen?

Sliptong | 05-03-14 | 21:56

Dat geld zal voor een groot worden gebruikt om Oekraïne in staat te stellen achterstallige schulden aan een aantal banken te voldoen, zoals dat ook gebeurde met de miljarden aan Griekenland. Het is maar dat u het weet.

hatari | 05-03-14 | 21:56

Daar gaan weer een handjevol Oekraïners schandalig goed aan verdienen! Goed gedaan Brussel. Zo komen we er wel. Want de USSR mag dan opgedoekt zijn, het ijzeren gordijn moet intact blijven. Lang leve de vazalstaten! Leuk ook, al die neonazi's, ultra nationalisten en fascisten erbij.

Sliptong | 05-03-14 | 21:53

Oke, d'r is een land met een democratisch gekozen president en dat is een beetje een eikel. Een flink aantal andere niet democratisch gekozen eikels is dat zat en gaat de straat op en jaagt de gekozen eikel weg. En nu gaan JIJ en IK elfduizendmiljoen betalen aan de ondemocratische groep eikels. Logisch toch? Poetin vind het niet logisch. Maar wij vinden het leuk om Poetin een beetje te sarren, toch? toch?

doitdoit | 05-03-14 | 21:26

Ik kon vanavond geen telefonische verbinding krijgen met Noorwegen. Iedereen belt elkaar op lachen zich massaal een bult daar...

duitse herder | 05-03-14 | 21:25

11 miljard is de opbrengst van 1 jaar aardgasbaten in Groningen, kan je toch beter die Groningers een beetje helpen.

kruimelzuiger | 05-03-14 | 21:21

Het is natuurlijk een boekhoudkundig trucje wat vanuit Brussel komt. Onderwijs zijn ineens investeringen in plaats van uitgaven en dat geldt bijvoorbeeld ook voor wegen. Tja dan krijg je een heel ander beeld maar het is geen realistisch beeld voor een overheid. Bah ik wordt hier helemaal misselijk van het is het volk een rad voor de ogen draaien. Na de Europese verkiezingen draait het weer een heel andere kant op. Let maar op.

Toetsiemonster | 05-03-14 | 21:19

" het trekt allemaal aan" hij bedoelt de riem natuurlijk...

Dutchmen32 | 05-03-14 | 21:13

Omtzigt stemde bij de hoofdelijke stemming "tegen" de motie van Wilders: Geen Nederlands belastinggeld naar Oekraine.

rien6139 | 05-03-14 | 21:08

@GeenStijl Debat==klaar. Kan autoplay uit?

Hoen | 05-03-14 | 21:06

Bezuinigingen op topics of niet, die autoplay moet nu ECHT erop!!! *bloedende oren stelpt*

OpperGek | 05-03-14 | 21:06

@(c)ZWITSUL | 05-03-14 | 20:47
Iedereen behalve de PVV ziet liever steun in Oekraïne dan in Nederland. Alleen doven (uitgezonderd malloten) stemmen nog op een andere partij lijkt me...

lulkoekhapper | 05-03-14 | 21:06

dat PVDA filmpje net bewijst dat zij ook weten dat hun achterban uit rifAPEN bestaat die zelf niet weten wat ze moeten

swift1.6 | 05-03-14 | 21:05

CDA, CU, SGP, PVV, Dierenpartij en Bontes waren voor de motie Omtzigt (onderzoek snipers als voorwaarde hulp)
Hoe kun je nu voor een eventueel hulppakket aan de Oekraine zijn, zonder te weten of de zittende regering niet zelf op haar eigen burgers heeft geschoten, terwijl daar aanwijzingen voor zijn?

tipo | 05-03-14 | 21:03

@Supermatthijs | 05-03-14 | 20:48 |
Geen nieuw geld dus geeft niet??
Maar wel geld dat ergens anders (n.l de EU ) voor bedoeld was en nu wordt aangewend voor een niet EU-lidstaat(dus niet voorzien).
En kun je dan nu echt niet zelf bedenken dat dat weggegooide geld dus gewoon de volgende ronde weer opgehaald gaat worden bij de lidstaten =>lees: belastingbetaler?

Hufter | 05-03-14 | 21:01

@Supermatthijs | 05-03-14 | 20:55 |
Als je niet wilt begrijpen dat ik je wijs op je achterbakse manier van commenten, dat eeuwige insinueren dan blijft idd zoals je zelf al aangeeft het begrip Mongool over, terwijl dat wel leuke mensen zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 05-03-14 | 20:59

Uw Verzekeringsadvis | 05-03-14 | 20:49 | + 1 -

Weet je het zeker ? Lol, schrijf ik toch ook nergens. En die God mag je bij je houden hoor. Daar heb ik niks mee.

Supermatthijs | 05-03-14 | 20:55

nu begrijp je gelijk waarom er geen lastenverlichtingen komen voor de Nederlanders.. de honderden miljoen moeten naar Brussel, om grond bij te kopen.

(c)ZWITSUL | 05-03-14 | 20:55

Maar niet vergeten de presentielijst te tekenen!

Rest In Privacy | 05-03-14 | 20:54

De Kiev-Den Haag connectie

www.ftm.nl/exclusive/de-kiev-den-haag-...

Alleen Zwitserland en Oostenrijk hebben de tegoeden vooralsnog bevroren. Voor Van Ojik is dat echter nog niet genoeg en hij spreekt van een te nonchalante houding van de Nederlandse regering. ‘Door het trage handelen van het kabinet bestaat de kans dat de afgelopen dagen de Oekraïense elite haar geld naar Rusland verplaatst heeft’.

Dakloze zonder krant | 05-03-14 | 20:54

Supermatthijs | 05-03-14 | 20:48 | + -2 -

Geef het beestje een andere naam, haal het uit een andere potje .. maar wij Nederlanders gaan het voelen.. nog heel veel jaren.
Graag gedaan.

(c)ZWITSUL | 05-03-14 | 20:52

@Supermatthijs 20:48
En als de EU geld tekort komt, dan wordt het gat gevuld met.... Nederlands belastinggeld...

tipo | 05-03-14 | 20:51

greet had die Dijsselbloem goed in de tang. Aan alles merk je dat die pvda aan zelfoverschatting doet.
Rekenen nog steeds op steun van hun staatsmedia en allochtonen. Dreamon. De afrekening komt. Greet heeft gelijk.

Kamervraag | 05-03-14 | 20:51

Noem mij een land dat met geld uit het Westen uit een conflict getrokken en gestabiliseerd werd? Ik kan er even niet op komen.

Lafayette | 05-03-14 | 20:50

@Supermatthijs | 05-03-14 | 20:36
FLIKKER TOCH EENS OP MET JE INSINUATIES !
Ben gvd niet van de PVV, linksgedraaide godsmongool.

Uw Verzekeringsadvis | 05-03-14 | 20:49

(c)ZWITSUL | 05-03-14 | 20:44 | + 0 -

Beste Zwitsul. Zoals je in het debat kon horen is het geen nieuw geld, dat is maar weer goedkope retoriek van Greetje, maar komt het uit al aanwezige middelen. Ook gaat het bedrag niet in één keer maar in delen dus in 2015 komt het nog steeds uit hetzelfde potje. Tot je dienst.

Supermatthijs | 05-03-14 | 20:48

hoofdelijke stemming ' geen nederlands belastinggeld naar de Oekraïne ' van de PVV.
Is kijken wie graag ons geld over de balk gooit

(c)ZWITSUL | 05-03-14 | 20:47

Dijsselbloem wil een onafhankelijk onderzoek naar de opdrachtgevers van de snipers niet als voorwaarde van een eventueel hulppakket aan de Oekraine stellen.
Veelzeggend.

tipo | 05-03-14 | 20:46

Vergeet niet te declareren voor het aanwezig zijn.

Bolleno | 05-03-14 | 20:46

Hoe kan 11 mld stabiliseren als Rusland ons dan ongewenst de tyfus toewenst?
Ukraine komt dan zeker aan een permanent Europees infuus waarbij boven op dit bedrag nog vele tientallen miljarden geinjecteerd gaan worden. Ondertussen zal de handelsschade met Rusland voor Europa de gegeven steun overschrijden... Het is inderdaad een gotspe dat export genoemd wordt als een reden om geld te geven aan dit soort landen. De beste manier om te stabiliseren is misschien wel meer handel te doen met Rusland....

Lafayette | 05-03-14 | 20:45

@Dakloze zonder krant | 05-03-14 | 20:35
Scherp gezien.
Mooie is dat Camaron tegen sancties is, in London zijn de centen jongens maar wat druk met de gejatte centen van de Russen /Oekraïners en aanverwant vullis te faciliteren, uiteraard ook de 020 jongens met hun mooie routes.

Uw Verzekeringsadvis | 05-03-14 | 20:44

nu 11 miljard.. en in 2015 ?

(c)ZWITSUL | 05-03-14 | 20:44

Waarom staat die Dijselbloem in de 2e kamer niet te antwoorden op de moties als onze minister van financiën?
Die klootviool staat daar in vak K met z'n Europese pet nog op!.. wegwezen met die gek!

Welles! Nietes! | 05-03-14 | 20:43

*NAVO-Gladio sluipschutters achter staatsgreep Oekraïne*

Kabinet VVD & PvdA steunt de E.U. met ons geld, en weer heeft Wilders gelijk.

xandernieuws.punt.nl/content/2014/03/N...

Snowy2000 | 05-03-14 | 20:41

kuripot

Ik zou er doen.

Worstjes | 05-03-14 | 20:41

Wat is het toch een arrogantie prick die Dijsselbloem. Kan er serieus boos over worden.

kuripot | 05-03-14 | 20:39

@Wonderful-Life | 05-03-14 | 20:09
Als er niemand voor mij of mijn ouders zorgt of gaat zorgen waarom betaal ik me dan scheel aan premies en belastingen hiervoor? Ik vind het prima om het zelf te betalen maar blijf dan ook van MIJN geld af! Ik betaal nu al voor zorg die ik nooit zal krijgen en straks moet ik het alsnog zelf betalen en doen. Dit is diefstal.

No Mo | 05-03-14 | 20:38

Uw Verzekeringsadvis | 05-03-14 | 20:34 | + 0 -

Het is ook nooit goed he ? Maar als het straks weer wat slechter gaat is het wel de schuld van de regering. En daarom PVV ! Terug achter de dijken en ongezien de typhus voor alle anderen. Ikke, ikke, ikke en de rest kan...

Supermatthijs | 05-03-14 | 20:36

Ik zou graag de minister er aan willen herinneren dat door het huidige kabinet de laatste Nederlansche Tank is verkocht, over veiligheid van Nederland gesproken...

yaminio | 05-03-14 | 20:35

Ik heb slecht nieuws voor iedere Nederlander die via de spiegel van Slavisch primitivisme denkt te kunnen baden in het licht van eigen voortreffelijkheid. Nederland is namelijk zwaar medeplichtig aan de plebejische diefstal die oligarchen als Janoekovitsj sinds het uiteenvallen van de Sovjet-Unie op grote schaal hebben kunnen plegen. Om het maar eens scherp neer te zetten: zonder Nederlandse advocaten, accountants, trustkantoren, overheidsbescherming en koninklijke goedkeuring geen Janoekovitsj en trawanten.

Lees verder: www.groene.nl/artikel/smakeloos

Dakloze zonder krant | 05-03-14 | 20:35

En Dijsselbloem speelt de exportkaart naar Wilders... welnu. Met wie kunnen we meer handelen? Rusland of Ukraine.....

Lafayette | 05-03-14 | 20:35

Stabiliteit in de Oekraïne is belangrijker dan alle Nederlandse werkelozen, wegkwijnende ouderen, Failliete middenstanders etc. vindt Dijsselbloem. Zijn belang ligt alleen bij zijn volgende baantje.

No Mo | 05-03-14 | 20:34

Wel gvdgvdr staat daar te beweren dat dank zij zijn beleid het weer goed gaat, ONDANKS het beleid v/d sukkels niet DANK ZIJ, zijn er nog een paar luitjes die wat presteren, arrogante droplul die D. maar wel eloquent dat dan weer wel.

Uw Verzekeringsadvis | 05-03-14 | 20:34

Schijtseldroesem is Ad Melkert, hiermee bewezen.

Worstjes | 05-03-14 | 20:33

@Lief meiske | 05-03-14 | 20:12
Goed hersteld Lief meiske! :)

Jim Lovell | 05-03-14 | 20:33

We mogen dus de armoede daar gang opknappen om de rijken te plezieren en belastingdealtje met de Nederlandse staat te maken. Mij is weet een hoop duidelijk geworden vanavond. Oh en de meest misselijkmakende galbak van vanavond is bij mij Dijslebloem.

toetanchamon | 05-03-14 | 20:31

Mooi he, kost ons 1 dinertje, die 11 miljard.
Hoeveel van de 500 mio EU inwoners betalen er belasting, denk een stuk of 200 mio, kost mij en mijn partner dus 110 euro, ongevraagd uit je kontzak gehaald.

Uw Verzekeringsadvis | 05-03-14 | 20:31

Ach, ik ben inmiddels murw. Ja, dat is het juiste woord, murw. Lang niet gebruikt, maar deze tijden vragen er om. Murw, murw, murw...... Als je het vaak genoeg achter elkaar zegt, krijgt het iets.... iets Russisch zelfs. Stuur maar 15 miljard, wat maakt het uit joh.

Han Molenwijk | 05-03-14 | 20:31

Ik dacht meer aan een bom op een deel van Brussel.
Maar vergeet niet dat wij het Schoevers meisje hebben. Dat alleen al is een behoorlijke dreiging , toch? :((

Lief meiske | 05-03-14 | 20:29

@Normpje | 05-03-14 | 19:13 | + 30 -

mensen kijken mij ook altijd aan alsof ik gestoord ben als ik poklitiek commentaar heb: Het zijn dus die mensen die in maart en mei de VVD en de PvdA volop in het zadel houden, ook al weten ze niets van wat er gaande is in de gemeenten en de EU, maar ondertussen maken ze van de boodschapper een stumper.

eastender | 05-03-14 | 20:29

Totaal eens met de PVV! De rest van de partijen zijn volkomen de weg kwijt! Mensen, aub praat om je heen en moedig de PVV aan! Niet zozeer voor de PVV maar voor Nederland, ONS Nederland!
.
Verder wat LangeTijdGeleden op 19:29 zegt.

lulkoekhapper | 05-03-14 | 20:27

@WirMachenMusik | 05-03-14 | 20:00 |
Een goed voorbeeld van: bullets financed by Kindom of Nederland.

ProAsfalt | 05-03-14 | 20:24

"we moeten helder hebben waarover we het hebben".

Is niet zo moeilijk. Gaat Koninkrijk der Nederlanden voor Sinterklaas spelen of niet?

ProAsfalt | 05-03-14 | 20:22

Het is de-escalatie volgens mijn computer en die heeft altijd gelijk, waarde minister van financiën...

eerstneukendanpraten | 05-03-14 | 20:19

De illuminati in zijn volle glorie en het voetvolk kan lekker de tering krijgen. Revolutie!

HetMannetje! | 05-03-14 | 20:18

@Wonderful-Life | 05-03-14 | 20:09

Zou zou het kúnnen zijn. Alleen hebben deze en de voorgaande regeringen flink gestimuleerd dat iedereen moet werken, man én vrouw. Hierdoor is de welvaart gestegen, is alles duurder geworden en nu kun je haast niet meer terug. Ik heb bewondering voor de mensen die van één inkomen rondkomen.

Wat was er vroeger mis aan de situatie dat er één werkende per gezin was? TOEN was er genoeg tijd om vrijwilligerswerk te doen en mensen te helpen. Het is te makkelijk om dit de mensen zelf in de schoenen te schuiven.

Eerst iedereen laten werken en een verzorgingsstaat opbouwen (zodat iedereen kan blijven werken) en dan de verzorgingsstaat afbreken en mensen laten "participeren". Wij worden als burger dubbel gestraft.

DeDatumEnTijd-> | 05-03-14 | 20:17

Wat is dat nu, ik kan weer real-time reaguren!

eerstneukendanpraten | 05-03-14 | 20:17

Alle hardwerkende mensen kunnen dus de tyfus krijgen? We worden heel hard van achter genomen en er is blijkbaar niemand maar dan ook niemand die deze criminelen een halt toe kan roepen...

HetMannetje! | 05-03-14 | 20:16

Iedere ambtenaar die een overheidsopdracht bij het bedrijfsleden mag uitzetten ontvangt in dat land standaard 20% "provisie" dus bij 11 miljard verdwijnt daar dus 2,2 miljard in de zakken van corrupte ambtenaren.

eerstneukendanpraten | 05-03-14 | 20:16

Corrupte ratten, niets meer, niets minder...

HetMannetje! | 05-03-14 | 20:16

Miljarden naar Griekenland, Egypte en Oekraïne die we allemaal never nooit niet terug krijgen. Fucking honden zijn het!

Eduardo- | 05-03-14 | 20:14

Wonderful-Life | 05-03-14 | 20:09 | 0
Dankzij de hoofdprijs aan ziektekostenverzekering en belastingen verwacht ik eigenlijk wel dat iemand met altsheimer goed verzorgd word zonder participatie van familie, die betalen er immers voor. Helaas sponsort onze politieke kliek liever paupers in Zuid Europa, criminele bankiers, uitvreters uit zandbak-landen en nazi's uit de Oekraïne.

baron von 8zilinder | 05-03-14 | 20:14

Jim Lovell | 05-03-14 | 19:53

Dat dacht ik al toen ik op de "post "drukte. Correctie : nul zetels !

Lief meiske | 05-03-14 | 20:12

De arrogante lichaamshouding ( armen over elkaar ) van krulletje : kom maar op !

Lief meiske | 05-03-14 | 20:10

Krijg de botrot met je autoplay.

Vip3r | 05-03-14 | 20:10

@Sophie9985 | 05-03-14 | 19:06
Zo hoort het ook, je moeder of jij, zorgt voor je vader en andersom, wat is het probleem dan?! Of moet de overheid (dus we allemaal) alles voor je gaan regelen?! Wat zijn we verwend zeg, en dan ook nog altijd geklaag en gezeik. Het is nooit goed. Leer nou eens op je eigen benen te staan, verantwoordelijkheid nemen. Wil je luxe? Dus iemand die dingen voor je gaat regelen, zoals het verzorgen van een familielid? Prima, dat kan ook, maar dan moet je er zelf voor betalen. Gratis bestaat niet. Helaas.

Wonderful-Life | 05-03-14 | 20:09

Ik geloof dat ik toch maar GTST ga kijken.

ProAsfalt | 05-03-14 | 20:08

(c)ZWITSUL | 05-03-14 | 19:34 |
"En waar is 'onze min pres .. niet belangrijk genoeg zeker?"
---
Die doet het in zijn broek voor vragen van/een debat met Wilders over Van Baalen en Verhofstadt.

WirMachenMusik | 05-03-14 | 20:07

Geeft Dijsselbloem nu net gewoon toe dat als er ook maar een verdenking rust op een transactie ongeacht de bestemming dat de FIA in staat is deze terug te halen of te annuleren ondanks dat hij al gedaan is?

SmegmaSmeer | 05-03-14 | 20:01

Als ze het niet uitgeven aan snipers om op hun eigen mensen te schieten. "Gelekt: 'Lid nieuwe coalitie Kiev gaf opdracht te schieten op demonstranten'"
---
Eindelijk ook eens in een van de traditionele media. Op internet suizen al sinds een week met berichten en bewijsvideo's hierover rond.
En dat zooitje krijgt nu 11 miljard van onze belastingcenten.
Trouwens het doodzwijgen/downplayen van de grote rol van neo-fascisten bij de opstandelingen (die nu trouwens als militiegroeperingen de straten beheersen) doet denken aan het aanvankelijke doodzwijgen/downplayen van de rol van extremistische jihadisten in Syrië.

WirMachenMusik | 05-03-14 | 20:00

zolang de ruime meerderheid in Nederland nog het bier koud heeft staan en de vaste lasten kan dragen blijft het niks anders dan klagen roepen en schreeuwen. grote acties en een volksopstand zullen uitblijven.... mijn stem gaat uit naar een anti Europa! Net zoals de Europese grondwet was ik tegen net zoals de meerderheid van Nederland was, maar het word ons door de strot gedrukt!

Dutchmen32 | 05-03-14 | 19:58

Tuurlijk heeft Ukraine alleen een verzoek ingediend bij Swiss en Austria.
Zij hebben tenminste nog een bankgeheim. Wij niet. De Nederlandse belastingdienst is nog eerder op de hoogte van de banksaldo dan de Nederlandse burger.

ProAsfalt | 05-03-14 | 19:55

@Lief meiske | 05-03-14 | 19:45
1/4 is nog teveel. Nul!

Jim Lovell | 05-03-14 | 19:53

Ze willen corruptie aanpakken in de Oekranië. Nou krullenbol, begin maar bij jezelf en die beerput vna een partij van je!

KenTochNait?! | 05-03-14 | 19:53

Laten we hopen dat Putin een welgemeend bedankje richting Brussel stuurt.

Welles! Nietes! | 05-03-14 | 19:52

@Lief meiske | 05-03-14 | 19:48 |
Dan maken wij geen schijn van kans met onze (toekomstige) JSF's.

ProAsfalt | 05-03-14 | 19:52

de nieuwe leiders in Kiev zijn massa moordenaars.http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30323/Onrust-in-Oekraine/article/detail/3607975/2014/03/05/Gelekt-Lid-nieuwe-coalitie-Kiev-gaf-opdracht-te-schieten-op-demonstranten.dhtml ook nederland weet dit trouwens al 2 weken, ze hadden echter gehoopt dat deze banden nooit gelekt zouden worden.

Jotum | 05-03-14 | 19:52

HAHAHAHAHA, Nu wordt het pas lachen.

KenTochNait?! | 05-03-14 | 19:50

@Snowy2000 | 05-03-14 | 19:40
Polen en Baltische staten volgend slachtoffer in plundertocht Rusland.
euobserver.com/defence/123350

Chiant | 05-03-14 | 19:49

Hoop dat Putin erg boos gaat worden vanwege dat geld .......

Lief meiske | 05-03-14 | 19:48

Die vent van de PvdA..... wat een lul zeg, op naar een 1/4 zetel. Wilders had natuurlijk weer eens gelijk.

Lief meiske | 05-03-14 | 19:45

Als de Westerse / Nederlandse financiële industrie stopt met het faciliteren van het leegroven van buitenlandse / Oekraïense publieksgelden door corrupte bestuurders, oligarchen en andere volksverraders. Dan hoeven de Westerse belasting muppets niet weer die gaten in de leeggeroofde begrotingen te dichten met hogere lasten.

Bertus Brulbroek | 05-03-14 | 19:45

@Parel van het Zuiden | 05-03-14 | 19:41
Ik weet. Mijn post was dan ook meer voor de rest van het onwetende struisvogelvolk bedoeld dan voor u.

Chiant | 05-03-14 | 19:43

Politici die op kosten van anderen proberen andere politici te overtuigen dat zij gelijk hebben. Als het nog iets zou uitmaken zou het iets minder kotsenswaardig zijn. Maar die strontkakkers in Brussel hebben allang besloten dus wat politici in provincie Nederland ervan vinden doet er helemaal niks toe.

Willem VanDer Decken | 05-03-14 | 19:42

Ik kan slechts herhalen weet waarop op je stemt !!

witchmaster | 05-03-14 | 19:42

Als de optie "autoplay=NO" niet kan, doe dan alleen een linkje naar die Staatsomroep en laat dat verdomde embedden dan zitten. Scheelt zoveel intense ergernis en haat. En (niet onbelangrijk) het versnelt het hele F5 proces (meer hits, meer geld.)

Stormageddon | 05-03-14 | 19:42

@Chiant | 05-03-14 | 19:36 |

Ik doelde eigenlijk op defensie investeringen. Als je openlijk ruzie gaat lopen zoeken met andere mogendheden moet je je leger op orde hebben.

Parel van het Zuiden | 05-03-14 | 19:41

Wanneer verschijnt die lachende clown weer eens ten tonelen! Als het kruisje weer gezet is?
Godverdegodverze kloothommels!

Welles! Nietes! | 05-03-14 | 19:40

Alpha Runner | 05-03-14 | 19:38 |

Het meest opmerkelijke vind ik dat ze het zowaar met elkaar eens zijn over een nogal gevoelig onderwerp.

KenTochNait?! | 05-03-14 | 19:40

Puur hypothetisch;
Die 11 miljard om het (schalie)gas te consolideren en de juiste mensen binnen de nieuwe kring van machthebbers te "overtuigen".
Rutte sloot samen met Shell vorig jaar een schaliegas deal met de verjaagde Janoekovitsj van ongeveer 10 miljard.
Verhofstadt zit in de board van gastankerbedrijf Exmar.
www.exmar.be/en/webpage/136/board-of-d...
Als een getergde Putin de gasleiding dichter zou draaien, doet dat bedrijf waarschijnlijk goede zaken.

Russ Meyer | 05-03-14 | 19:39

Boeken ze die 11 miljard over via Western Union?

brutus68 | 05-03-14 | 19:39

Hoe groter de EUSSR des armer de Hollanders. Gewoon dat ijzeren gordijn weer ophangen ergens achter oost Duitsland. Fuck die karpatenkoppen! Fuck alle netto ontvangers, Griekenland en de andere corrupte parasieten van de roversbende EUSSR!

Canis Spurcus | 05-03-14 | 19:39

Maakt u zich niet druk, Nederland heeft hier niet aan bijgedragen, ons afgedragen geld ligt nog in Brussel , niks aan de hand. Doorlopen

ITEACHYOU | 05-03-14 | 19:38

Grappig om te zien dat Wilders en Thieme in feite hetzelfde zeggen. De een gebruikt echter de woorden corrupte bende en de ander vraagt zich af of het geld wel goed besteed zou gaan worden. Het is maar hoe je het wil noemen.

Alpha Runner | 05-03-14 | 19:38

@(c)ZWITSUL | 05-03-14 | 19:34 |
Die heeft al getekend bij het kruisje samen met de grootste Eurofiel van Koninkrijk Der Nederlanden, dhr Pechtold.

ProAsfalt | 05-03-14 | 19:38

Waar zijn Marxist Rutte en miezerig mannetje Peggold? Met hun tong in den aarsch van de Brusselsche dictatoren?

KenTochNait?! | 05-03-14 | 19:37

Dierenpoes maakte een heel goed punt. Zullen we eerst eens kijken waar dat geld naar toe gaat, voordat het terecht komt bij schimmige ophits-figuren?

Adversary | 05-03-14 | 19:37

Als van Klaveren zelf over de dijken had gekeken ipv naar ons staatsjournaal, dan had hij geweten dat hij geld wil sturen naar een nationaal-socialistische regering.

tipo | 05-03-14 | 19:37

U wordt weer geraffineerd genaaid en u kunt er niets aan doen .. hoewel.

Rien7847 | 05-03-14 | 19:37

@Parel van het Zuiden | 05-03-14 | 19:29
U doelt op de Marshall-hulp die wij straks hopen te verkrijgen van de VS voor de wederopbouw? Of doelt u op een soort van verdrag dat landen straks (na afloop) afsluiten, waarin zij beloven dat een aanval op één beschouwt wordt als een aanval op allen? Met als onderdeel een investeringsverplichting van 2% BBP, die niet alleen geldt voor de VS, Turkije, Griekenland, Polen, Estland, Letland en Litouwen?

Chiant | 05-03-14 | 19:36


CornholioNL | 05-03-14 | 19:00 | + 17 -
Bedoelt u niet de zaak "Demmink" in plaats van cOsa nostra?

ITEACHYOU | 05-03-14 | 19:35

-weggejorist-

s.nooz68573393 | 05-03-14 | 19:35

Dierenpoes en Wilders hebben gelijk. Gelukkig.

Een land help je niet met geld toe smijten, een land help je via... Nouja hulp, gewoon hulp er naar toe sturen, corrupte ambtenaren wegruimen en een stabiele wetgeving creëren.

Wat is dat toch met linkse partijen dat ze denken dat als je ergens geld tegen aan gooit het zich vanzelf oplost?

LangeTijdGeleden | 05-03-14 | 19:35

Zelfs de optie "livestream" was te duur.

newray | 05-03-14 | 19:35

Zegt mevrouw dierenpoes nou iets nuttigs? Of word ik nu krankzinnig?

KenTochNait?! | 05-03-14 | 19:34

en waar is 'onze min pres .. niet belangrijk genoeg zeker ?

(c)ZWITSUL | 05-03-14 | 19:34

@ readbetweenthelines | 05-03-14 | 19:24 |
Nee.

Kapitein Sjaak Mus | 05-03-14 | 19:34

Maar goed, om eens mee te denken met de EU. Toon dan godverdomme wat ambitie...
Die Noordpool, die wordt dus van ons. Fuck the US, fuck the Russians, fuck everybody!

Parel van het Zuiden | 05-03-14 | 19:34

Wilders was net geweldig bezig! hulde.

fcdenhaaag | 05-03-14 | 19:33

Wow, er komt iets zinvols uit Thieme (al is het stotterend en haperend).

Igor.The.Horrible | 05-03-14 | 19:33

Thieme heeft een punt of twee.

Worstjes | 05-03-14 | 19:33

Maar we krijgen wel alles terug mét rente!
*kat doet pootjes over de oortjes en kop*

ProAsfalt | 05-03-14 | 19:33

Thieme krijgt even een TIA lijkt wel....

Nilfisk | 05-03-14 | 19:33

als u nu nog niet weet waar u op dient te stemmen , dan ben u niet meer te redden , stem dus PVV stem dus Geert .
Stem de partij die voor u is de rest zachtjes in een container de maas afsturen richting noord-zee

witchmaster | 05-03-14 | 19:33

Die Klaver is knettergek!

eerstneukendanpraten | 05-03-14 | 19:32

Dierenpoes spreekt weer eens verstandige woorden.

smdyasc | 05-03-14 | 19:32

Wat een mongool die Van Dam van de pisvlekken vooral door aso's.

Willem VanDer Decken | 05-03-14 | 19:31

Tjeez, ze hebben zelf geschoten, de fascisten hebben hun eigen mensen omgelegd. En voor dat tuig stond dus van Baalen te schreeuwen. Als dit waar is zijn de rapen helemaal gaar daar.

bakoenin | 05-03-14 | 19:31

-weggejorist-

Worstjes | 05-03-14 | 19:31

Wat een oeverloos gelul allemaal. Werkelijk helemaal niemand in de Tweede Kamer die op het idee komt om als Europa een werkelijk machtsblok te vormen dat afdoende tegenwicht biedt aan Poetins expansiedrift en machtspolitiek.
Dit softe gezemel maakt werkelijk geen enkele indruk op de Tsaar.

Chiant | 05-03-14 | 19:31

Chiant | 05-03-14 | 19:17
Ik weet het, het klinkt triest, maar dat is nog altijd beter dan dan dat tuig wat hier aan de touwtjes trekt, liegt, bedriegt en afperst en ons uitlevert aan Brussel.

toetanchamon | 05-03-14 | 19:31

Ik stem voor de motie welke is ingediend door de PVV.

ProAsfalt | 05-03-14 | 19:30

Die GL gek zou eens binnen de dijken van ons land in de rondte moeten kijken!

Welles! Nietes! | 05-03-14 | 19:30

-weggejorist-

dk-- | 05-03-14 | 19:30

Links kijkt over de dijken, moet wel lukken lijkt me, met al dat achterstallig onderhoud.

Worstjes | 05-03-14 | 19:30

Beste VVD, jullie hebben gefaalt, zullen blijven falen en binnenkort worden jullie door heel Nederland op je plek gezet

Steenhans | 05-03-14 | 19:30

Hoppa!!
Koninkrijk der Nederlanden eerst in plaats van buitenland eerst zoals de andere partijen voorstaan.

ProAsfalt | 05-03-14 | 19:29

De 200 - 300 miljard aan militaire consequenties als gevolg van oplopende spanningen met Rusland boeken we later wel in. Besides, die Grieken hebben net fonkelnieuwe tanks gekocht van geleend geld dus we waren toch al bezig...

Parel van het Zuiden | 05-03-14 | 19:29

Er is al genoeg corruptie en geldsmijterij in Nederland zelf zou je denken. Maar nee, alles incl. pensioenfondsen uitknijpen om EU maar te plezieren . Die het presteren om per jaar 120 miljard aan corruptie 'kwijt' te raken. Mooi hoor, dat ze weten dat het corruptie is. Maar van wie? De maatpakjes zelf weten het ook wel in hun eigen zak/familie/vrinden te steken. En toch doorgaan met betalen. Je zou er de humor van moeten kunnen inzien... not.

Sophie9985 | 05-03-14 | 19:29

Ja hoor, geld gebruiken om 2 volkeren 'niet tegen elkaar op te zetten'. HOE WIL JE DAT GELD UITGEVEN?! De leiders van die landen zullen dat geld in de zakken steken of extra snipers kopen... Wat een wereldvreemde IDIOTEN.

Wilders heeft gelijk...

LangeTijdGeleden | 05-03-14 | 19:29

Sorry voor het dubbele bericht. Maar dat komt van de (dubbele) wodka.

Leffe Blonde | 05-03-14 | 19:29

Hoppa!!!
Wilders slaat altijd de spijker op zijn kop!

ProAsfalt | 05-03-14 | 19:28

Als ik die Oekraïners was, dan kocht ik tanks voor dat geld en ging ik de Krim bevrijden. Of althans een poging wagen.

VanBukkem | 05-03-14 | 19:28

"Gaat toch anders tegen hoersubsidie aankijken"

newray | 05-03-14 | 19:28

Go geert, wat een slecht commentaar van de VVD tusendoor het niveau daalt

Steenhans | 05-03-14 | 19:27

Greet slaat de spijker dwars door het hout heen...geen woord Spaans bij!!! (wederom)

CornholioNL | 05-03-14 | 19:27

Kudt film die steeds wegvalt bij F5en!

Welles! Nietes! | 05-03-14 | 19:26

En als Rusland de gaskraan dichtdraait, sturen we ook nog wat gas naar de Eukrine. Ze mochten eens kou lijden.
Maar die 11 miljard is goed besteed. Nu komen ze misschien een maand later naar Nederland.
Stemt PVV.

Leffe Blonde | 05-03-14 | 19:26

En als Rusland de gaskraan dichtdraait, sturen we ook nog wat gas naar de Eukrine. Ze mochten eens kou lijden.
Maar die 11 miljard is goed besteed. Nu komen ze misschien een maand later naar Nederland.
Stemt PVV.

Leffe Blonde | 05-03-14 | 19:26

Oekraine heeft geen gebrek aan geld. Miljarden zijn er achterover gedrukt en weggesluist. Wel is er een gebrek aan goed bestuur.
Belachelijk en onrechtvaardig dat wij moeten betalen voor de corruptie in allerlei landen.

orange pekoe | 05-03-14 | 19:24

Is er niet een oligarch die voor volk en vaderland zijn eigen vermogen wil aanwenden?
.
- Hryhoriy Surkis
- Ihor Surkis
- Oleksander Yaroslavski
- Ihor Kolomyskyi
- Rinat Ahkmetov
- Yulia Tymoshenko
- Joeri Kosjoek
- Kostjantin Zjevago

readbetweenthelines | 05-03-14 | 19:24

dk-- | 05-03-14 | 19:18
Nee, wel 11 miljard betalen aan schadevergoedingen e.d. als we ooit zo wijs zouden zijn om dat te doen. Dit is de schaduwkant van beschaving, de morele plicht om de gekozen leiders te volgen ook al is het naar de goot.

Sophie9985 | 05-03-14 | 19:24

Dus als Poetin die tent overneemt gaan er geen miljarden belastinggeld naar die corrupte teringzooi? Hmm.

Canis Spurcus | 05-03-14 | 19:24

@tipo | 05-03-14 | 19:19
Maar als je Oekraine graag bij de EU wilt ga je aan tafel bij P&W zitten bazelen dat die opdracht gegeven is door de legaal democratisch gekozen MP.

Welles! Nietes! | 05-03-14 | 19:24

Jongens, verzorg zelf je oude omatje. Help je vrienden, familie en buren waar nodig. Leer de basics van groente verbouwen, jagen, overleven. Dat bedoel ik niet als hippiegelul, maar je ziet hoe met ons geld wordt omgegaan. Net zo lang totdat het écht op is, of in de handen van een paar graaiers. Dan staan we er alleen voor.
Als je anno 2014, na alle achterlijke geldverspilling en 'tolerantie' nog vertrouwen in onze overheid hebt dan heb je een plaat voor je kop ter grootte van Europa.

bamiinjeoor | 05-03-14 | 19:23

Goh, wat een verrassing met de snipers. Oude tactiek van de rechts-extremisten om door een aanval op de eigen bevolking hun acties te rechtvaardigen. Zo is WOII ook begonnen, met de "Poolse" aanval op het Duitse radiostation in Gleiwitz:
en.wikipedia.org/wiki/Gleiwitz_inciden...

En Europa trapt er weer feilloos in (of wil erin trappen, die Ashton klinkt niet echt verbaasd).

Igor.The.Horrible | 05-03-14 | 19:23

Het wordt zo steeds duidelijker wat je in ieder geval *niet* moet stemmen 19 maart en hopelijk komende herfst..

Boris die Sauertopf | 05-03-14 | 19:22

CDA wil een onafhankelijk onderzoek, duidelijk.

Worstjes | 05-03-14 | 19:21

Andriy Parubiy of Dmytro Yarosh.

1 van die 2 nationaal-socialisten heeft die snipers ingehuurd.

tipo | 05-03-14 | 19:19

Omtzigt is een slapjanus.

Worstjes | 05-03-14 | 19:19

GS: Doe nu eens kappen met filmpjes die ongevraagd automatisch beginnen te spelen!

du Roi Soleil | 05-03-14 | 19:19

in Kiev lopen ze de polonaise ..'van Baalen bedankt van Baalen bedankt'

(c)ZWITSUL | 05-03-14 | 19:18

lalalalala geld..... Laat wat werkloze opstandige hippy's tegen elkaar vechten, blaas het wat op in de media en gooi er extra agressie op. Laat Putin wat legertroepen in een klein stukje van je land zetten wat toch al toebehoorde aan Rusland. En hopla, geld 11 fcking miljard. Hoe makkelijk kan het zijn.

Krijgen wij ook 11 miljard als we nu ten strijde trekken tegen immigranten of ander volk wat ons land in tweedeling brengt?

dk-- | 05-03-14 | 19:18

Die PVV gaat nog eens heeeel groot worden.....

arretje | 05-03-14 | 19:18

@toetanchamon | 05-03-14 | 19:14
U wilt de ochlocratie verruilen voor een oligarchie in Nederland?

Chiant | 05-03-14 | 19:17

We gaan niet meer bezuinigen maar wel meer belastingen heffen.. het is nog lang niet op bij de bevolking.. ze doen nog steeds boodschappen in de supermakt.. dus valt het wel mee..

4609 | 05-03-14 | 19:17

Weg uit de EU NU!
Oekraïne is geen lid van de Europese unie,dus ook niet als je het IMF de geldkar laat duwen!

Welles! Nietes! | 05-03-14 | 19:16

vraag me in alle gemoede af welke lange termijn strategie hieraan ten grondslag ligt. Wat heeft Oekraine ons te bieden, behalve het zijn van afzetmarkt. Of heeft de EU/NAVO/USA een basis in de Zwarte Zee nodig om het net rond Rusland nog verder aan te trekken?

Graaf van Egmont | 05-03-14 | 19:15

En dat beslissen die Europese nazies uit brussel even om ONS geld weg te geven aan een boeven bende. Laat dat kut land lekker bij Rusland gaan. Kunnen wij weer als Sinterklaas (nu wel maar als zelf vieren is het racistisch) spelen en weer meer afdragen aan de EU als netto betaler.

Nederland zo snel mogelijk uit deze form van de EU.

vinzDH | 05-03-14 | 19:15

Geld geven terwijl de EU op klappen staat, In Brussel en Den Haag zijn ze knettergek geworden. Wat mij betreft komen de russen hier een handje helpen op die troep op te ruimen

toetanchamon | 05-03-14 | 19:14

Gisteravond klaverjassen. Drie maten weten niet direkt wie Hans van Baalen is. Ook Verhofstad is moeilijk voor hun. Drie zelfstandige ondernemers. Cafehouder en snackbareigenaar tasten ook in het duister. 5 personen wie het blijkbaar allemaal ontgaat. VVders, je weet. Ik voel mij soms zo verdomd alleen.

Normpje | 05-03-14 | 19:13

Ik mag van mijn huisarts niet meer op politieke tegels reaguren, erg slecht voor mijn rommelende onderbuik en maagzuurbranden. Dus ik sla deze eventjes over.

KenTochNait?! | 05-03-14 | 19:13

De Literator | 05-03-14 | 19:11 |

Idd, waarom horen we Poetin daar niet over ?

CornholioNL | 05-03-14 | 19:12

Laten we het geld direct overmaken naar een trustkantoor in Nederland. Scheelt die Ukrainers weer werk.

SharpEye | 05-03-14 | 19:11

En dan te bedenken dat er recent vele miljarden uit het land weggesluisd zijn...
Haal dat eerst maar 's terug !

De Literator | 05-03-14 | 19:11

Ik voel weer bezuinigingen en lastenverzwaringen aankomen... Lang leve de EU!

No Mo | 05-03-14 | 19:10

Geert gaat los!

eerstneukendanpraten | 05-03-14 | 19:09

Dat geld gaat via de Oekraine naar Zwitserland...

Moonwarrior | 05-03-14 | 19:08

lol, glazen oog kijkt verder.

Worstjes | 05-03-14 | 19:08

helemaal kapot moet die PvdA .. wat een landverraders

(c)ZWITSUL | 05-03-14 | 19:07

WTF, elluf miljard slechts. Dat moet toch beter kunnen!

niksneem | 05-03-14 | 19:07

dat word recordzege voor Wilders

Steenhans | 05-03-14 | 19:07

It's not about the money, it's about sending a message.

readbetweenthelines | 05-03-14 | 19:07

kippevlees | 05-03-14 | 18:58
Het is vreselijk dat ik dit moet zeggen, maar ik ben dankbaar dat mijn vader vorig jaar is overleden ( Alzheimer ). De zorg was al lachwekkend ( moeder mocht alles zelf doen zoals kleding thuis wassen, vader douchen, het hok schoonmaken ) want meneer mocht nergens toe gedwongen worden. De stumperd was compleet vervuild als moeder niet had ingegrepen. Dus ik verwacht helemaal niks van al die hufters die geld van ons uitgeven alsof het water is. Het wordt nog veel erger.

Sophie9985 | 05-03-14 | 19:06

Heeft die vent een glazen oog?

Ongeblustekalk | 05-03-14 | 19:06

juist Greet

(c)ZWITSUL | 05-03-14 | 19:05

Euro imperialisme.

readbetweenthelines | 05-03-14 | 19:05

Waar blijft de veroordeling van de eurofiele partijen van de hitsers uit eigen gelederen?

smdyasc | 05-03-14 | 19:04

Ah, daar is de autoplay weer....

*zucht*

CornholioNL | 05-03-14 | 19:04

Dit heeft onze alcoholische papzak Van Baalen zeker beloofd na twee flessen wodka.

SharpEye | 05-03-14 | 19:04

Even kijken.. ik kan dus nu iig naar Griekenland, Egypte en de Ukraine om nog enigszins geld te vinden. In dit land hoef ik na de overmaking van deze 11 miljard niet meer zoeken.

Slome Duikelaar | 05-03-14 | 19:03

Kan de volgende dictator weer een mooi tuintje aanleggen en bootjevaren.

Voor de tegenstanders van de EU: moedig juist dit soort acties aan dan is het met die EU snel gedaan.

De bevolkingen van de diverse lidstaten pikken dit niet nog veel langer...

GuntherX | 05-03-14 | 19:03

pure diefstal van de Nederlandse burger. WTF

hakkelende harry | 05-03-14 | 19:03

is Greet al geweest.. schakel net in en zie als eerste die backstabber uit Rotjeknor

(c)ZWITSUL | 05-03-14 | 19:02

De EU kan beter 11 miljard roebels overmaken, die munt is niet veel meer waard.

Ongeblustekalk | 05-03-14 | 19:02

Voazittoa

Bluebook | 05-03-14 | 19:02

Als het niet genoeg is, ik heb ook nog wel ergens een spaarrekening. Brussel hoeft maar te bellen.

VanBukkem | 05-03-14 | 19:02

Dit soort topics is erg slecht voor mijn tere bloeddruk. Maar gelukkig krijgen we binnenkort de eerste Griekse rentebetalingen in de staatskas gestort, dat is dan weer een geluk bij een ongeluk...

eerstneukendanpraten | 05-03-14 | 19:01

Diepe, diepe, hele diepe intense autoplayhaat.

En voorts ben ik van mening dat degenen die hebben besloten om 11 miljard over te maken naar een stel neo-nazi's niet goed snik zijn.

Parsons | 05-03-14 | 19:01

Dat meevallertje (economische groei) van gisteren dat we ergens het komende jaar zouden mogen plussen. Het wordt vandaag alweer in tienvoud weggepist.

Kijk en huiver.

Godsammekraken | 05-03-14 | 19:00

Een verdomd grote schande.
Ben vorig jaar al ruim 2000 euro's kwijtgeraakt aan extra belastingen en huurverhogingen.
Een woord: PVV!!!

meneer Q | 05-03-14 | 19:00

11 miljard voor een stelletje maffia figuren die de macht gegrepen hebben...de casa nostra is niks bij Brussel.

CornholioNL | 05-03-14 | 19:00

Geld van een ander weggegeven... Europese hobby

NiceGuysFinishLast | 05-03-14 | 18:59

Gelukkig zijn die mensen in het Oosten er ook erg dankbaar voor... Er heerst een grote weerzin tegen het Westen in het algemeen. Geld is natuurlijk altijd welkom, maar we weten allemaal waar dat verdwijnt. Blijkbaar moet Europa failliet. De EU is het al, maar blijft toch geld wegsmijten naar landen die het gillend van het lachen in hun kontzak steken.

Sophie9985 | 05-03-14 | 18:58

Wat een grove schande!
En onze zieken en ouderen en kinderen kunnen de koelere krijgen.
Nogmaals schande!!!

kippevlees | 05-03-14 | 18:58

Geld gooien op de rokende puinhopen van een opstand. Waarschijnlijk omdat die 5 miljard voor Egypte zo goed gewerkt heeft?

Godsammekraken | 05-03-14 | 18:58

Nou ja, als de pensioenfondsen dan weer in de wapenindustrie gaan beleggen, dan hebben we er later misschien nog wat aan.

Ik was in Haren | 05-03-14 | 18:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland