
Wauw. Applaus. We waren zojuist semi-live getuige van een perfecte mediastorm. Eentje die de PvdA enorm veel wind in de rug geeft. Het ging als volgt. Arie Slob van de ChristenUnie zat bij Jinek in KRO's "live" interviewprogramma Eén op één. In dat programma, dat om 20u25 in de gids staat en wegens reclame om 20u30 begon, vertelde Slob dat zijn ChristenUnie géén steun wil blijven geven aan afspraken uit het Crematoriumakkoord, als de VVD de strafbaarstelling van illegaliteit met steun van de PVV door de Kamer drukt. Eveneens om 20u30 verscheen er een compleet artikel op
Volkskrant.nl met de kop 'Slob: illegalenplan blaast eerdere akkoorden op'. Die waren dus ook al op de hoogte. Dan beginnen er bij ons wat belletjes te rinkelen en rollen er wat formules uit de roze rekenmachine. Zoals bijvoorbeeld:
Eén op één = NCRV (= ChristenUnie) = (NPO = PvdA) + (Volkskrant = PvdA) = PvdA. Maar het maakt niet uit hoe je de formule opstelt, je komt altijd bij de PvdA uit. Diederik Samsom (of iemand met een minder opvliegend karakter, zoals Asscher) heeft een zalvend gesprek gehad met Slob van de ChristenUnie, en gezegd: 'Luister, wij kunnen die strafbaarstelling van illegalen niet blokkeren, want Regeerakkoord. Maar julle hebben nergens voor getekend. Dus doe wat je kan, dan staan we bij jullie in het krijt'. En aldus geschiedde. Wie dit plot overigens definitief aan ons bevestigde, was VK-columniste
Sheila Sinaspril. Djiez, Sheil. Alsof het zonder die tweet nog niet doorzichtig genoeg was. Desalniettemin: goed gespeeld, Propagandisten van de Achterbaksheid, deze 100% voorgekookte spin. En een flinke bitchslap voor de VVD (vooral voor Teeven). Maar ook voor iedereen die van mening is dat afgewezen gelukszoekers gewoon opgepakt en over de grens gezet dienen te worden, zoals in het Regeerakkoord 'Bruggen slaan' onder
hoofdstuk IX, pagina II (pdf) is afgesproken: "Illegaal verblijf wordt strafbaar gesteld."
Doe dat dan ook, PVVDA. Jullie krabbels staan er onder.
Update: Samsom 'wil niet reageren', volgens zijn woordvoerder.
Reaguursels
InloggenEn nu maar hopen dat de BOM afgaat!!!!
natuurlijk zijn illegalen strafbaar daarom ben je ook een illegaal stom volk die politici . nieuwe verkiezingen en snel een beetje kunnen we die asiel zoekende ik ben tijdelijk homo want dan krijg ik asiel het land uittrappen of niet binnenlaten . daarnaast het plan van de 600euros oprot premie meteen van tafel .
CU is de christelijke PvdA. Als ik die zalvende toon hoor van Slob hoor wordt ik spontaan misselijk. Hierbij zal ik het maar laten... of toch niet. Homo's uit Uganda zijn een uitzondering Christelijke meneer, worden sowieso niet door de CU toegelaten, toch?
@ET007 | 25-02-14 | 22:39
Tsja. Democratie is volgens mij niet hetzelfde als 'doen wat het volk wil'. Democratie is dat wij stemmen op mensen die geacht worden voor ons verstandige besluiten te nemen. En dat is waar het fout gaat. Waar vroeger verstandige mensen kozen voor een politieke carriere, vanwege aanzien/idealisme etc., zijn deze nu overal te vinden behalve in Den Haag. De oplossing: geen idee. Als wij nu eens verstandige mensen gaan voordragen?
@ET007 | 25-02-14 | 22:05
Ik weet niet of je dit de CU kunt kwalijk nemen. De anderen zijn zo greedy geweest om deze uiterst marginale partij deze macht te verstrekken. En boontje komt om zijn loontje.
Kabinetscrisis? En dan? De PVV gaat het allemaal wel eventjes oplossen? Dream on. Een mooie tegenpartij, maar als regeringspartij?
Ik zou echt niet weten wat ik wel zou moeten stemmen. Bij de VVD moet er eerst echt wat gaan veranderen voordat ik terug kom. Links past niet, D66 not my cup of tea (verkeerde thema's), niet religieus. Adviezen iemand?
Net op radio 1:
Het stond eerder op nu.nl dan dat Arie het zei in het programma tegen Eva Jinek.
Kortom, het is goedkope verkiezingsretoriek wat in scene is gezet.
Politici zijn oplichters van het ergste soort.
illegaliteit
onrechtmatigheid, onwettigheid.
De Neo-Liberale meeheulerts van de PVVDA zijn in paniek, want de peilingen zijn slecht voor de salon-socialsten.
Dus moet je wat !
Maar na de verkiezingen is het gewoon weer oude jongens krentebrood en gaan de PVVDA & de Neo-Liberale Taliban gewoon weer verder.
Dit is een gevalletje damage-control.
19 Maart, 21:00 zit deze jongen met een groot glas Hefe Weisss Dunkel van Erdinger op de bank en ga genieten.
Wat is die Slob toch een enge calvinist. Krijg echt de kriebels van die man. Geen moer te vertellen, een sprookjesboek erbij halen en misbruik maken van andermans ellende (aansturen op een kabinetscrisis).
En natuurlijk uit het niets weer de PVV erbij halen. Hij als goedmens zal wel even een vingertje wijzen naar de PVV. Doet het zo lekker bij de bevriende staatsmedia. Walg !
Het resultaat van een vinger geven en overgaan naar een hand. Als er een 'democratische' meerderheid te vinden is op dit punt, dan moet onze Slob zich daarbij neerleggen. VVD, PvdA, D66, CU en SGP loodsen overeengekomen punten door de kamer met een meerderheid. En nu deze meerderheid zonder hen gehaald kan worden, wordt er opeens teruggekrabbeld? Ik volg de politiek redelijk goed en weet ik dat Slob inderdaad gezegd heeft dat zij punt voor punt behandelen voor een akkoord, en dus was dit te verwachten. Echter spreekt hij zichzelf met deze actie tegen met zijn 'punt voor punt' verhaal. De VVD valt niets te verwijten, omdat zij afgaan op de informatie uitgesproken door Slob met zijn punt voor punt. Zij zien echter wel een meerderheid via de PVV, dus een logische stap om te zetten, zonder weer in te leveren op andere punten. Pure chantage dus van Slob en weer een voorbeeld van het failliet van de Nederlandse politiek.
Leg hier even het interview met staatsecretaris Fred Teeven naast van afgelopen zaterdag 22 februari en je kunt maar een conclusie trekken n.l. dat dit besluit van de CU het einde betekend van de PVVDA regering Rutte II.
Op naar nieuwe verkiezingen in 2014
Duidelijk en consequent beleid rond illegalen lijkt me belangrijker dan strafbaarheid. Plusje voor CU.
@Samsom: Tuurlijk niet, lekker in de luwte blijven...
"Democratie is voor sukkels, echte leiders lezen machiavelli." Dit zou zomaar de eerste zin van het welkomsboekje van de PvdA kunnen zijn.
@Osdorpertje | 26-02-14 | 02:21 |
Uitgedrukt in ledenaantallen zijn zo ongeveer alle politieke partijen, marginale partijen. 1% van de bevolking halen de meeste niet.
.
Een goede verklaring voor het niet democratisch functioneren van het huidige systeem, trouwens.
Dit is nou precies waarom het poldermodel niet werkt. Een partij (PvdA) is het ergens mee eens (strafbaal stellen illegaliteit). Ok, ze waren het er niet mee eens, dat was een compromis maar ze hebben er wel hun handtekening onder gezet. Dus nu willen ze er op terugkomen. En dan begint de chantage. Ze bieden hun coalitiepartner een keuze aan. "Of je geeft ons wat we willen, of we laten het kabinet vallen". De coalitiepartner (VVD) heeft nu geen keus om in te stemmen met iets wat ze niet willen om aan de macht te blijven.
"The winner takes all" zou een beter regeer model zijn. De partij die de verkiezingen wint mag de premier, de vice premier en alle ministers leveren en 4 jaar lang hun verkiezingsprogramma uitvoeren zonder compromissen te sluiten.
Dan krijg je ook niet meer dat gezeik van dat een marginale partij die hooguit 1% van de bevolking vertegenwoordigd toch het hele land kan gijzelen. D66, CDA, VVD, maakt mij niet uit wie mag 4 jaar lang zijn beleid uitvoeren als ze de grootste worden. En is het volk er niet blij mee, dan stemmen ze 4 jaar later maar op wat anders. De ineffectiviteit van de Nederlandse politiek is te wijten aan het poldermodel en z'n vele compromissen waardoor er nooit wat bereikt wordt.
minimá-armezusvan.. | 26-02-14 | 01:50 |
De CU zal bijwagen zijn, achteraan sukkelen, meedoen om één programmapunt er doorgeen te kunnen jassen. Maak die CU niet belangrijker dan hij is, een splinterpartij met middeleeuwse ideeën, goed om een nipte meerderheid te bereiken als het zo uitkomt, maar niet meer dan dat. Dat is de plek van God de Almachtige in de wereld van vandaag.
Schoorsteenveger | 26-02-14 | 01:48 | + 0 -
Voor de erotische dans hebben we altijd nog de "nu voorhuid" partij. Door geen stelling te nemen inzake enkele, zo niet vele, zaken die de maatschappij bezighouden -ik zal alle punten niet noemen- zal het piksabbelen tussen deze twee een voldoende aanleiding geven om meneertje Pauw nummer 201 te laten scoren.
@schoorsteenveger
zondagssluiting. vakbonden, een ander fossiel clubgebouw, zijn ook tegen werken op zondag.
Mebert | 26-02-14 | 01:43 |
PvdA en VVD was al weird. Ik zie nog die overdreven opgefokte vrijage tussen Samsom en Rutte, alsof ze het eerste homopaar waren dat mocht trouwen. Maar de PvdA en de CU, en wie dan op de bijwagen? En Samsom en Slob die een homo-erotische dans ten uitvoer brengen bij P&W? Ik zie het niet.
Schoorsteenveger | 26-02-14 | 01:38 | + 0 -
Slob 4 Vice President!
"Dan staan we bij jullie in het krijt". Hoe gaat de PvdA dat aan de CU terugbetalen dan?
Samsom for President!
In het kader van de totaalheerschappij ontvouwt Didi zich nu als de übermanager die het volkomen en totaal begrepen heeft. Door zich ondergeschikt te maken aan de wil van het volk door eerst de stelling de nemen door "niet te regeren" gaat hij nu een stap verder door "niet te reageren". Reaguren heeft hij al helemaal een broertje dood aan, tenzij er een apenpak verborgen zit onder die mooie vleeschpet van hem.
Een dergelijke instelling, geheel in het kader van de beleidsprincipes, zoals vorige eeuw opgesteld door de Rode Brigade, zal er uiteindelijk toe leiden dat ons aller Didi op de top van de socialistische baantjesmachine zal eindigen.
Ik heb u gewaarschuwd.
@Bakoenin
Joop kent zonderlinge vermommingen.
ik zie dit allemaal als wanhoopsdaden om de pvv wind uit de zeilen te nemen. rutte doet het in zijn broek voor de europese verkiezingen. staat namelijk totaal voor paal als de pvv als de grootste partij in nederland eruit komt, hetgeen niet denkbeeldig is. de aversie tegen gevestigde partijen is zo groot geworden dat er proteststemmen uitgebracht gaan worden. eigenlijk net als het met referendum waar eerlijk gezegd toch het wegstemmen van balkendende was. omdat de regering ervoor was, was de bevolking tegen en dat vuurtje werd nog opgestookt met oorlogshitserij. rutte is dan een premier van een land waar de grootste partij de anti-europese partij is. dat zal hem flink worden verweten door de rest van het eurofiele establishment. de engelsen en fransen volgen dit met argusogen. duitsland acht zich onaantastbaar maar vindt dit zeker niet leuk. nederland wordt een griekenland met een zogenaamde extremistische partij de baas. een enorm prestigeverlies. reken maar dat ze vol op het orgel gaan om het vege lijf te redden. de politieke crisis van pim fortuin herhaalt zich, helaas niet met een man van het kaliber van fortuin. want als die er was, zou er radicaal ingegrepen worden in de ordening van het establishment. levensgevaarlijk voor de grote partijen. dus die kleintjes pikken ook een graantje mee in het paniekvoetbal; een burgemeester hier en daar, een cvk in drenthe. gewoon verdelen van de baantjes hoor.
simpelman | 26-02-14 | 00:19
Juist, maar vooral voor de EU verkiezingen, daar dreigt een enorme overwinning voor de PVV. Een VVD die zich profileert als hardliner op dit gebied en dat 2 maanden lang zou wel eens wat mensen kunnen doen besluiten toch weer op die club te stemmen. Geweldig wat een toneelspel.
*kotst over @Dostranamus heen*
Maarja, sinds ik een dagje ouder wordt *kuch* begin ik ook het nut van politiek te begrijpen. Vaak werkt het erg lokaal. Je moet als gemeente vriendjes zijn met andere gemeenten en je shidt zo goed mogelijk op orde hebben. Nou, soms gaat dat dus helemaal faut en dan woon je in een rampgebied. Drie letters.. beter vvd.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit een opzetje van Samsom is. Dat zou betekenen dat ergens in dat hoofd nog wat linkse principes waren achtergebleven en dat kan ik niet geloven.
Wat wel zou kunnen, is dat dit bedoeld is om alle partijen de kans te geven zich vóór de gemeenteraadsverkiezingen nog even te profileren en daarna sukkelt alles gewoon weer verder.
Voor wie het nog niet wist.
Politiek bedrijven is een zeer hoogstaande bezigheid en zeer mensverheffend.
Uiteraard alleen voorbehouden aan zeer goede mensen met een socialistische achtergrond en een menslievende mentaliteit.
*vol walging kotsen gaat*
(c)ZWITSUL | 26-02-14 | 00:08
Juist niet, hij geeft hiermee de VVD 2 maanden lang de mogelijkheid om als partij zichzelf te profileren, en dit issue bij de PVV weg te kapen. Teeven komt pas na de EU verkiezingen naar de kamer met een voorstel. Na die verkiezingen zijn ze het heel snel weer eens hoor. Trap er niet in.
Doldwaas | 26-02-14 | 00:03
Vergeet het maar, na de EU verkiezingen trekt Arie zijn keutel gewoon weer in, of Teeven laat het vallen, immers het is dan totaal onbelangrijk.
Nu kunnen ze mooi 2 maanden heel principieel kabaal maken.
Net alsof ze het niet met elkaar eens zijn. :-)
' Ketel muziek, kabaal maken, immers er zijn wat zeteltjes te verdienen. '
-
maar het geeft duidelijk weer dat zo'n 1e kamer door de gristenen van judas Slob aardig misbruikt wordt.
smerige achterbakse %$#@%$ chanteur..
@Smarties | 25-02-14 | 22:34
Elke aktie gaat gepaard met een even grote, negatieve, reactie..
Actione semper contractione; Aktie = -Reactie
Sorry, ik ben een zeikerd.
Net als Rutte me destijds blij maakte met 1000 euro, maakt GS me elke dag blij met de val van het kabinet. Die 1000 euro heb ik ook nog niet gekregen....
Stemming is pas na de EU verkiezingen, dus dit is gewoon een 1 tweetje om wat spektakel te maken, de VVD kan zich profileren om de PVV de wind uit de zeilen te nemen. Van kijk eens hoe principieel wij zijn op dit punt, en de PvdA en CU proberen hiermee voor de EU verkiezingen en ook nog voor de gemeenteraad wat zogenaamde progressieve kiezers binnen te krijgen en wat allochtone kiezers.
End mei is het item totaal niet meer belangrijk voor de VVD dus kunnen ze het gewoon laten vallen.
Het duurt dan nog ruim 2 jaar tot nieuwe verkiezingen, en dan is iedereen dit allang vergeten.
Ketel muziek, kabaal maken, immers er zijn wat zeteltjes te verdienen.
Gezellig. Niet twee, maar drie keer naar de stembus in 2014. Een feestje voor de democratie.
Verdonk speelde al eens met de gedachte om illegaliteit strafbaar te stellen en heeft dat toen niet gedaan, omdat illegalen zich op die manier slechts verder aan het zicht zouden onttrekken. Op die manier zou uitzetting verder worden bemoeilijkt. Dat zelfs Verdonk, die niet bepaald van de zachte aanpak was, het niet opportuun leek om een dergelijke wet in te voeren spreekt boekdelen. Die hele strafbaarstelling is slechts symboolwetgeving die lijdt tot een verlies-verlies situatie: Een nog penibeler positie in de marges van de samenleving voor illegalen en nog meer moeite om mensen uit te zetten voor de Nederlandse overheid.
rectificatie.
Ook al klapt dit Kabinet, laten wij nooit vergeten, dat de Partij van de Afbraak, de AOW-er met 20% heeft willen bestelen. En de VVD de stemmen trok met hun duizend-euro leugens!
Ook al klapt dit Kabinet, laten wij nooit vergeten, dat de Partij van de Afbraak, de WAO-er met 20% heeft willen bestelen. En de VVD de stemmen trok met hun duizend-euro leugens!
Ik wil stemmen.
Moet dagelijks vomeren van dit kabinet.
Dus haast geboden.
(c)ZWITSUL | 25-02-14 | 23:25
"De partij wil verder onder meer een rigoureuze doorlichting en strenger toezicht op banken, een maximum aan bonussen van 20 procent van een jaarsalaris en een werkverbod voor falende medici."
.
Over falende politici geen woord.
D66 nu de grootste partij in Amsterdam volgens de peilingen:
www.at5.nl/artikelen/122399/d66-is-de-...
Ik ga ook maar D66 stemmen voor de GR2014 al is het alleen maar om de PVDA een nederlaag te bezorgen.
Strategisch stemmen heet dat geloof ik.
@one hobo | 25-02-14 | 23:09
Een vrouw die zich vol laat blaffen door een PVDA'er is een soort moffenhoer.
".. En een flinke bitchslap voor de VVD (vooral voor Teeven)..". Diezelfde Teeven die vandaag doodleuk de deuren wagenwijd openzet voor homo's uit Oeganda (onder de noemer van Oegandese negers mogen geen homo meer zijn, Nederland vindt negers en homo's leuk dus.....Welkom. Dus worden heel veel Oegandese negers tijdelijk homo ennnnn.....kassa!)? Die Teeven?
Maar even over die leuke truuk van de PvdA, had men anders verwacht dan? Natuurlijk krijgt op dit vlak de PvdA gewoon haar zin, en moet de VVD dit gewoon slikken, inclusief het kinderpardon! Dit is gewoon een socialistisch land hoor, ondanks partijtjes als de VVD....
PvdA: Grenzen verder open
- www.telegraaf.nl/binnenland/22014710/_...
iedereen weet de de VVD, Teeven en Rutte gewoon gaan draaien. Probleem opgelost. Vertrouwen in de politiek kan toch niet lager meer.
Samsom "wil niet reageren", volgens zijn woordvoerder.
Ik wel... Paardelul!
"Samsom wil niet reageren, volgens zijn woordvoerder."
Want voor zelf zeggen dat hij niet wil reageren voelt hij zich te regentesk.
@Godsammekraken | 25-02-14 | 21:33
Ik moet bij Prutte en Zwamsome denken aan een ziekenhuis serie waarbij een paar vast bleef zitten vanwege een piercing. Ik ben er alleen nog niet uit wie de ander neemt.
Samsom wil niet reageren volgens Saar van Bueren. Nee, die hebben wel wat anders te doen met z'n tweetjes.
ITEACHYOU | 25-02-14 | 23:01
Strafbaar stellen, is per omgaande het land uitflikkeren.
Of dacht u dat men in bijvoorbeeld Australië eerst iemand veroordeeld en dan pas uitzet?
Nee dus. Zoals u het stelt, kost het inderdaad bakken met geld.
Nogmaals, opsporen en uitzetten.
Dat is voldoende.
Ommezwaai | 25-02-14 | 22:51
Dat is de discussie niet, dat ben ik met je eens uiteraard. Het gaat hier om het strafbaar stellen. Als je stelt dat iets strafbaar is, dan moet je ook straffen. Dat is in deze onzinnig tenzij je straffen gelijk stelt aan uitzetten.
Dynamite Arie blaast de hele zaak op. Prachtige visioenen.
Helaas weer een droom.
die suffe reclame waar Jinek zo snedig zegt 'knuffelen jullie elkaar ook?' maakt wel het interview kapot. Bij de vorige vraag werd de motorboy wat ongemakkelijk, DAAR had ze op in moeten springen, misschien juist door niets te zeggen, en motorboy verder te laten praten/stamelen. Met die suffe vraag kon hij er zich met een suf 'ja' als antwoord vanaf maken, weg momentum.
Geen illegaal is legaal en nu eruit!
ITEACHYOU | 25-02-14 | 22:47
De oplossing heb ik u al gegeven.
Opsporen en uitzetten, hoe moeilijk kan het zijn?
De VVD heeft zich volledig laten slopen door de PVDA. Je zal zon regerings partner hebben dan heb je geen vijanden nodig. Die laten nu de Cu de kastanjes uit het vuur halen. Wat een ongelofelijke sukkels bij de VVD. Ze kunnen geen kant meer op want eruit stappen is ook geen optie. Dan blijft er weinig van over
Parel van het Zuiden | 25-02-14 | 22:36 | + 1 -
Het principe deel ik met je... nu de oplossing nog
@Mark Smith | 25-02-14 | 21:43
Daar heb je gelijk in, maar als principieel fundamentalist kruis jij gewoon het vakje naast Geert rood in.
Iedereen roept wel om verkiezingen, maar wat bereik je daarmee? Dan krijgen we andere politici die de boel bij elkaar liegen en leeggraaien om weer op dezelfde manier door te modderen.
Smarties | 25-02-14 | 22:34 | + 1 -
Geen idee wat je bazelt
Gelukkig is alles altijd uiteindelijk weer de schuld van de PvdA, wat een heerlijk simpel wereldbeeld, net religie eigenlijk
Slob... Onthoudt die naam.
Ik heb sowieso helemaal niets met relie-gekken.
Maar met deze mongeaul is het pas echt slecht kersen eten....
Een socialist is iemand die structureel van mening is dat ie te weinig krijgt. En daar kom je achter als je afspraken met ze probeert te maken.
BANG!!!
Waar de macht zo overduidelijk de pers in de zak heeft, is de democratie dood.
ZZP-er | 25-02-14 | 22:14 | + 2
Het is een ontzettend moeilijke situatie. Je hebt helemaal gelijk.
Toch geloof ik in betere tijden ondanks het feit dat de mens graag zichzelf het meeste beloont.
We moeten streven naar een democratisch bestuur, waarbij de burger middels petitie een motie van wantrouwen kan indienen tegen een minister of partij-hoofd.
De burger is uiteindelijk de baas in een democratie. Niet voor de schijn, ook niet 1 maal per 4 jaar. Iedere dag. Het is uiteindelijk ook de bevolking die de consequenties draagt.
@Rebellis | 25-02-14 | 22:32
Opvangen in de eigen regio? Wie wil er nu opgevangen worden tussen de moskeeën? Oh.. wacht even...
ITEACHYOU | 25-02-14 | 22:33
Die oplossing is niet aan u, maar aan de politiek.
Kijk eens naar het immigratiebeleid van Australië, Canada en (dichterbij) Zwitserland.
Daar worden illegalen opgejaagd, vervolgd en het land uitgezet.
Ga nu niet zeggen dat het onmogelijk is, Australië en Canada zijn wel een stukje groter als NL.
@ITEACHYOU | 25-02-14 | 22:28 |
Dit gaat in eerste instantie natuurlijk om het principe, niet de kosten. Kosten zijn een pover gelegenheidsargument om het gebrek aan argumentatie te compenseren.
.
Het werkt vrij simpel. Dit land kan niet de hele wereldbevolking huisvesten. Dat zou ten koste gaan van deze samenleving. Dat doet het al. Ergens moet je een grens trekken. Ook dat is al gedaan. Dat gebeurt overal. .
Dit is dus een handhavingskwestie en geen wetgevingskwestie. De wet is namelijk al duidelijk.
Was Jezus trouwens ook niet een illegaal? Maar toen was dat ook strafbaar,of denk je dat die Romeinen hem zomaar aan het kruis nagelden?Dus moeten die gristengekkies niet zo zeuren, het kabinet doet precies wat er in dat schijnheiligen schrift staat geschreven.
@ITEACHYOU | 25-02-14 | 22:28
Nee, het zal ongeveer even veel kosten. Ze krijgen nu ook onderdak, nu ook voeding, nu OOK begeleiding. Grotendeels georganiseerd door stichtingen en instanties die dikke subsidies krijgen.
Het verschil? QatKnauwer en Oehoooeeeeganda vallen uw dochter niet meer lastig bij de lokale super.
Je weet waar ze zijn, terwijl je uitzoekt waar men terug naartoe moet. Plus het voorkomt dat fijne truukje van wat kinderen verwekken (aww zielig, die hebben recht op scholing!) om ze te laten wortelen en een verblijfsvergunning af te troggelen.
Cynisch en hardvochtig? Jazeker, want voor 1 Mauro met een (MBO) opleiding krijgen we ook 1000 oelewappers aan het staatsinfuus. Hebben we als NL niet nodig.
ITEACHYOU | 25-02-14 | 21:40 |
Al verdien jij miljoenen, netto grosso kan jij niet verdienen wat je familie hier soupeert aan inkomsten. Maar zo rollen jullie. Jullie zijn alleen te dom dat de portomonnee een keer op is en de andere dommen 'Nederlanders' gaan vragen waar het geld is gebleven? Die vraag wordt steeds groter en dan de wraak dan ook. Dan heb je de poppen aan het dansen. Dan ook zitten en geschoren worden. Toch? Of gaan we dan janken, of ik ben slachtoffer? Actie-reactie. Het is niet mijn toekomst, ik waarschuw ervoor, ik ben ertegen, maar het gebeurd wel. Wacht maar af. Het moment dat Nederlanders honger krijgen. Hoe een welvarend land met zulke verrijkers naar de klote is gegaan.
@iteachyou
Illegalen kosten geld, het lijkt me rechtvaardig als types als jij dan ook voor dekosten opdraaien.
Ommezwaai | 25-02-14 | 22:31 | + 0
Ik heb geen oplossing. Was het maar zo simpel.
Als ik iets illegaals doe is het altijd strafbaar, dus ook voor deze types.
Deze discussie is overigens prima, kan gelijk het dubieuze asielbeleid aangepakt worden. Stoppen met de import van kansarme naar Europa en start de opvang in de eigen regio !
ITEACHYOU | 25-02-14 | 22:19
In veel landen is dit heel normaal en al heel lang.
Na een bepaalde periode geen werk?
Uitzetten!
Is dat zo moeilijk?
Volgens mij is Nederland koploper in het niet kunnen opsporen van illegalen.
Feitelijk zou je politici die illegaliteit weigeren aan te pakken strafbaar moeten stellen...
Zeg ik al jaren, de gristenen zitten vuistdiep in de pvda.. Vanuit hun villa's in de bossen. Ik weet wie jullie zijn stelletje bosbewoners, veel van mijn jeugd heb ik persoonlijk mogen aanschouwen hoe dat ging daar. Het enkele negertje werd vertroeteld alsof het een bedreigde diersoort was, en dikke oude witte mannen zaten langs het zwembad te kijken naar spelende (vooral) meisjes. Vanalles werd er georganiseerd, zelfs s'nachts, met als thema oude witte mannen en jonge speelse kinderen.
En dus.. Zitten dit soort mannen te gniffelen om onze randstedelijke problematiek. Vuistdiep in de pvda. Echt waar. Doen alsof ze de medemens willen helpen. Ze lachen. Kan ze geen fuck schelen zolang de witte (half)naakte kindertjes maar rondrennen daar. Dealtje sluiten met een mede-gristen is natuurlijk ook zo gedaan. 'Ja, jij mag liesje een paar avondjes lenen.
Gaat je wel kosten vriend.. En geen penetratie hmm!
Alle legalen moeten het land uit, die zijn immers niet illegaal...
TeeJee | 25-02-14 | 22:25 | +
Dus het kost minder als je ze in een cel stopt? Dream on.
Voor de meeste zaken die fout zijn kom je vanzelf uit bij de PVDA, dat is zogezegd een rood draadje.
Het gaat om mensen die in strijd met de wet in Nederland verblijven en daarom uitgezet moeten worden. Om dat uitzetten te vergemakkelijken wilde het Departement van Veiligheid en Justitie die illegalen eerst strafbaar maken. Dan kunnen ze in voorlopige hechtenis en dat maakt allerlei detentieregels van toepassing die ze al in huis hebben. Dat spaart werk.
@Ooit_huisregelneef | 25-02-14 | 22:16 |
Een gutmensch van zijn moral high horse krijgen. Dan moet je welhaast dat niet-bestaande magazijn met niet-bestaande kernwapens in Volkel inzetten...
Tja, Arie Slob, gristengekkie dus kat in het donker knijpen en denken dat niemand het merkt. Rare figuren die lui want zelf zeggen ze dat god alles ziet. Waarom dan nog de kat in het donker knijpen?? Konkelefoezen met atheist Samson??
Peng ! Bam bam....
@ITEACHYOU | 25-02-14 | 22:19
U denkt dat deze mensen onze maatschappij nu niks kosten? Niet zo naief alstublieft....
@iteachyou 22:19
Illegalen kosten geld, hoe ga je dat betalen?
God en jezus verblijven hier ook illegaal, vandaag de angst.
Niet doen, VVD, laat de boel maar ploffen, das beter voor iedereen.
@nightwish | 25-02-14 | 22:01
Nu nog wachtten op die andere Geert adept.
Onderbuik | 25-02-14 | 22:17 | + 0 -
Denk nog even na.....1, 2, 3...... strafbaar stellen houdt in dat je ze gaat opsporen, opsluiten, beboeten, wat denk je dat dat kost? Vandaar dat ik zeg dat het populistisch gelul is.
Het enige waar de nederlandse politieke partijen nog actief in zijn, is een andere partij om zeep te helpen. Meer zit er niet in.
Iteachyou 22:15
Nou wat lul je dan.
@swift1.6 | 25-02-14 | 22:00
Mooi gezegd, je hebt helemaal gelijk!
Het huidige kabinet bouwt bruggen en blaast het land eromheen op. Grotendeels van de bevolking wil bruggen opblazen (grenzen dicht) en het land redden.
De brug tussen kabinet en burger is afgebroken, de nieuwe bruggen van Rutte, die zijn gebouwd staan tussen Den Haag en Brussel.
KRO = Katholiek = Volkskrant = Maxime Verhagen = Bom
Voor het echte uitzetten zijn ze te laf, ze durven niet ze zijn als de dood voor de linkse meute die hysterisch het hele land in gijzeling neemt.
We zijn met handen en voeten gebonden aan deze schrikbewind zolang de PvdA bestaat!
Als liberaal zou ik het erg prettig vinden als rechtsdragend Nederland zo vriendelijk zou willen zijn om het onderstaande riedeltje uit het hoofd te leren. Stel: In een serieus gesprek met goed onderbouwde standpunten valt de term "illegaal". Uit jouw mond. En dan...
.
Gutmensch: "Schandalig, om zo over mensen te spreken. Geen mens is illegaal!"
.
Jij: "Nee, natuurlijk niet, alle mensen zijn gelijkwaardig. Maar hun verblijf in Nederland is wel illegaal. Deze mensen kunnen op een veilige, verantwoorde manier terugkeren. Laten we hen daarbij helpen."
.
Help de gutmensch van zijn moral high horse af voordat je verder met hem in discussie gaat, en dek je bij voorbaat in tegen emo-argumenten. Bij voorbaat dank.
Onderbuik | 25-02-14 | 22:14 | + 0 -
Nee, vandaar. Strafbaar stellen van illegaliteit is neuken zonder klaarkomen. Het is het net niet.
ET007 | 25-02-14 | 22:05 | + 1
Helemaal mee eens. Maar je kunt dit systeem niet veranderen, het zit net zo structureel in ons staatsbestel als een kankergezwel wat in het hele lichaam is doorgedrongen.
Ik weet het ook niet meer.
Wat een land, wat een land.
De CU is absoluut ontsproten uit de NSB.
En Fred Teeven dan, die zal "ruimhartig" omgaan met homoseksuele asielzoekerTs uit Oeganda.
Dat gaat net zo'n plaag worden als de Somaliërs.
90% van de Oegandezen is plotskaps homo....
Iteachyou 22:10
Heb jij eigenlijk wel zoveel geld om dat te betalen?
Kan "Partij van de Applausmachine" toegevoegd worden aan de poll?
Er is geen bom nodig om dit kabinet te laten vallen. Even blazen is genoeg.
En zo besturen de christenhonden, zoals velen vreesden, stiekem toch het land.
En nou geen gezeik meer over de verbroken beloftes van de PVV, die doen het tenminste gewoon "straight up", in plaats van dit surprise!anaal gedoe.
@Mark Smith | 25-02-14 | 21:58
Weet je nog hoe het ging met plassterk?
Je hebt geen huis, geen eten. Wat is er dan beter dan een Nederlandse cel? We gaan het nog druk krijgen hier.
De beloftes van de PvdA, zijn net zo betrouwbaar als het ja-woord van een nymfomane...
CU heeft geleerd van D66. Men laat een kabinet wiebelen totdat men nog de enige is die het kabinet weer kan redden. Vervolgens gaat men chanteren onder het mom van discussie voeren en indien je voor jezelf iets moois kunt uitslepen ga je alsnog mee met het kabinet.
Dus mensen: ook CU in de ban.
Eerlijk gezegd zie ik geen toekomst meer met de achterbakse politici van tegenwoordig.
Als PVV geen kans krijgt door tegenstribbelende ego trippers blijft alleen nog een opstand als optie.
Het beste eentje zoals in Frankrijk waar mensen geholpen werden met vlieglessen uit het venster.
Ik vind overigens dat de regering hervormd dient te worden. Want zoals het nu is, kan nooit toekomst hebben. Wat we nu nodig hebben is een stabiel bestuur dat handelt in naam van de democratie.
Als een politicus zijn boekje te buiten gaat zoals bv Weekers, Plasterk en Timmermans, moet het volk in staat zijn middels een referendum de betreffende politicus van zijn pluche te wippen zodat onderlinge vrijpartijen niet meer voorkomen.
Verandert het systeem niet, zal er altijd rotzooi blijven. Soms moet ook de fundering opnieuw gelegd worden, wil nieuwbouw of opbouw succesvol zijn.
Illegalen schieten krantenbezorger neer.
nos.nl/artikel/616158-schutters-krante...)
Parel van het Zuiden | 25-02-14 | 21:58 | + 0
En blauw noemen we voortaan rood
nightwish | 25-02-14 | 22:01 | + 0 -
kan natuurlijk dat ik iets gemist heb, maar hoe zorgt strafbaar stellen ervoor dat iemand ineens wél uitgezet wordt? De illegaal behoort sowieso al uitgezet te worden.
Je zou bijna zeggen; "God zij dank"
@witte strepen: als het zo makkelijk zou zijn....
als je mensen zonder papieren die niet willen terug keren naar hun land van herkomst, terug weet te sturen naar landen die niet willen meewerken aan terugkeer van hun onwillige niet identificeerbare onderdanen, heb je een gouden toekomst als bewindspersoon op vreemdelingenzaken.
Nu ziet de VVD haar restant steun verdampen, en om erger te voorkomen zullen ze hun verlies moeten nemen en eruitstappen. Dat, of ze moeten iemand buiten de CU weten te vinden. Maar die zijn er niet.
Magnum Force | 25-02-14 | 22:00 | + 0 -
ook ik vraag me af hoe je iets wat al illegaal is überhaupt nog strafbaar kunt/moet stellen.
Hoe eerder de regering valt, hoe beter. De aanleiding doet er niet toe. Laat Arie "sloper" Slob de reden zijn dat we straks van de PVVDA af zijn.
Mooi Slob, blaas maar op dat zooitje en weet dan ook gelijk dat je na volgende verkiezingen alleen voor de cu in de kamer zit. Maar beter ook want die club van jouw begrijpt het woord ILLEGALEN niet. Nog 1 x:
Vreemdeling die op een niet-legale wijze in een land verblijft, zonder over de nodige verblijfsdocumenten te beschikken (zie clandestien).Dus: uitzetten en niet pamperen van onze belasting centen. Ze zijn er nog niet maar komen wel: homo's die geen homo zijn, ergo i
illegaal. Moeten we die ook maar houden.
OT
pownews eddy wally
Amai, amai. Beterschap hoor Eddy.
Supermatthijs | 25-02-14 | 20:47 | niet ok!
Is he back?
Ik neig er steeds meer naar om met de volgende stemronde het vliegtuig te kiezen.
Dus die hemelhoer van de CU naait hiermee de MinPres keihard zonder vaseline in zijn reedt?
Volgens de grote Van Dale:
il·le·ga·li·teit (de; v; meervoud: illegaliteiten)
1 -- onwettigheid
2 -- het verzet tussen 1940 en 1945
Ben ik nu de énige die het vreemd vindt dat er nog moet worden gediscussieerd over het al dan niet strafbaar zijn van iets dat onwettig is?
Pleurt op met die illegalen, het land uit of de bak in.
Arie heeft gewoon gelijk in deze.
Wat levert het strafbaar stellen nou daadwerkelijk op? Even een situatie schets. Persoon is hier illegaal en personen die illegaal hier zijn, die willen we niet. Persoon illegaal loopt tegen de lamp maar kan niet worden uitgezet (geen paspoort, statenloos, land van herkomst wil hem niet terug, vul maar in)
Nou maken we het illegaal zijn strafbaar. Dan loopt hij tegen de lamp en krijgt bijv. een boete die hij nooit zal betalen (of kan, gezien illegalen officieel niet mogen werken). Maar wacht, we kunnen hem ook in de gevangenis zetten. Let wel, we hebben het over een persoon in de gevangenis zetten (op staatskosten) die we helemaal niet in het land willen hebben. na de straf te hebben uitgezeten moet hij terug naar land van herkomst, maar wat is dat nou? Het uitzetten kan nog steeds niet (nog steeds geen paspoort, statenloos, land van herkomst wil hem nog steeds niet terug).
Of we gaan nog een stapje verder. De illegaal met gevangenisstraf gedraagt zich goed en wordt vervroegd vrij gelaten. Zeg dat hij 6 jaar gekregen heeft, dan komt hij na 4 jaar vrij en vervolgens mag hij de komende 2 jaar het land niet verlaten van onze wetgeving.
Dus de concrete vraag, wat levert het strafbaar stellen van illegaliteit nou daadwerkelijk op? Imo helemaal niks. Alsof iemand wel uit te zetten is als het strafbaar zou zijn.
Ach,drie verkkiezingen in een jaar: welke partijen gaan dan failliet???
Illegaliteit niet strafbaar willen stellen. Als je de contradictie hier niet in ziet ben je je intellectuele faillisement al heel lang geleden voorbij gegaan. Achtelijk, niets meer niets minder.
reageerbuis | 25-02-14 | 21:49 | + 2 -
Mensen die pas naar boven komen als de macht er is? U bedoelt opportunistische baantjesjagers? Oh wacht..
SanderL | 25-02-14 | 21:57 | + 0 -
Lol
CU en SGP naaien Nederland continu met d'r gedoogsteun
Ben
Dat die bom dan ook maar die irritante kut reclame op de mobiele site van Geenstijl mag wegvagen. Ik ben inmiddels top talker bij KPN, maar bem al klant.
Symboolpolittiek van zowel kabinet als dhr Slob.
Strafbaarstelling is er al in oa 66a ism art 108 van de Vreemdelingenwet (overtreding; voor zwaardere redenen voor een inreisverbod geldt illegaliteit als misdrijf). Tegelijkertijd vraag ik mij sterk af of het maar enige invloed heeft op mensen die Nederland niet willen verlaten.
Petrus de Rewa | 25-02-14 | 21:54 | + 0 -
Je loopt achter, we hebben tegenwoordig kalasjnikov's
CornholioNL | 25-02-14 | 21:48 | + 2 -
Dan krijgen we een coalitie waar Hugo Chavez spontaan van zou gaan ejaculeren. Ultra links met een nationalistisch sausje.
Christenhonden hun zin geven, nieuwe verkiezingen, en dan een kiesdrempel, opdat zulke splinterpartijtjes godverdomme niet meet gaan bepalen wat er in dit land gebeurt.
Economische vluchtelingen moeten direct worden uitgezet, dat is de eerlijkste oplossing.
Ik slaap tegenwoordig met een hooivork onder mijn bed.
Rutte en Teeven komen wel over de brug en geven Samson z'n zin.
De PvdA misbruikt bij voorkeur militaire missies en de offers die militairen daarvoor hebben gebracht voor een Kabinetsval. Dit zou een novum kunnen worden...
Nu maar duimen dat dit kabinet volidioten snel moge vallen..
Over tien jaar wil geen enkel weldenkend mens nog bij die rooie leugenachtige intriganten zitten. En zonder competente mensen hou je geen politieke partij op de been. De PvdA zal uiteindelijk -oh ironie- ten onder gaan aan LPF-toestanden.
*met een glas marc de bourgogne over een PvdA-loze toekomst verder mijmert*
Nee kleine Umfufu, je mag dan vijf zijn en hier zijn geboren, je blijft illegaal en je gaat de cel in samen met Bubba
-weggejorist-
@Mark Smith | 25-02-14 | 21:43
Zie jij dan wel capabele bewindslieden bij de pvvda?
Zodra de pvv aan de macht komt komen de bewindslieden vanzelf wel naar boven. Alles is beter dan de baantjesjager van de pvda.
Als Timmerfrans alle schuld van Cuba en nog meer miljoenen homo's uit Oeganda naar Nederland mag halen, alle 55plussers van Turkse en Suri afkomst zo maar gratis 600 euro per maand tot hun dood krijgen dan is het logisch dat onze politici al lang bereid zijn ALLE asielzoekende illegalen toe te laten. Nederland betaalt wel. In andere landen (spanje) gaat de belasting omlaag, Oekraine krijgt miljarden en de Nederlandse burger wordt verder uitgeknepen, wordt vreemdeling in eigen land en zal naar het Sinterklaasfeestje moeten fluiten.
Ik zal eerder de Nederlandse overheid strafbaar stellen voor illegaliteit.
Als je een illegaal een boete kan geven omdat hij illegaal is kan je hem ook oppakken. Als je de illegaal kan oppakken kan je hem ook het land uit zetten. Als je een illegaal het land niet uit kan zetten kunnen ze er dus niks aan doen het feit ze illegaal zijn. Achterlijke regelgeving dus.
Mark Smith | 25-02-14 | 21:43 |
De optie dat ze groot genoeg worden om samen een coalitie te vormen vergeet je voor het gemak even ?
Op naar de nul zetels! ........ Zullen we maar zeggen.......
Meer verkiezingen -> meer werken als stembureaulid/teller --> centjes --> Nixxor kan weer op vakantie
Was het Samson (niet van Gertje) niet die iets zei over smerige spelletjes spelen en dat daar mee gekapt moest worden?
KRO = Rooms Katholiek
CU = Protestant
U gaat niet door naar de volgende ronde.
- edit: Goed punt. Waar KRO stond, moest NCRV staan. 1 op 1 = KRO & NCRV. En nu klopt de formule weer -
Ja, verkiezingen nu! Iets veranderen zal er niet, want de pvv en sp zijn zo uitgesproken dat ze zonder kiezersverraad te plegen aan geen enkele coalitieonderhandeling mee kunnen doen. Of er is niemand die met hen wil onderhandelen. Bovendien zal Wilders geen capabele bewindslieden kunnen leveren. Beide partijen dienen dan ook slechts als protestpartijen waar de boze burger zijn stem kwijt kan.
Kortom, de rest heeft deze vuile spelletjes niet eens nodig. We zitten in een impasse en worden schaamteloos uitgeleverd aan Europa, helaas.
En dan stoppen we ze in een cel en laten we ze verbranden, goed plan..... Strafbaar stellen hahaha op papier klinkt het mooi maar onuitvoerbaar, simpel zat. Of bent u ook van mening dat u de cel in moet of op z'n minst een fikse boete krijgt als je een illegaal een appel geeft? Rot toch op met dat populistische geouwehoer
Mooi, 2 maanden na de GR2014 de landelijke verkiezingen. De PvdA en VVD mogen hun borst natmaken. (Liefst met zoutzuur)
Strafbaarstelling illegaliteit, dat ook strafbaar is in de Europese landen om ons heen, is afgesproken in het regeerakkoord. Daar gaan ze niet vanaf wijken want dan valt het kabinet en dan kunnen ze zich niet permitteren, gezien de maandenlange kelderende peilingen.
Net zoals de show van die Eerste Kamer PvdAdri dwarsligger met de verhuurdersheffing, zal deze Arie alsnog overstag gaan.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Sommige gezegden blijven tijdloos.
Mooi!
Hoeveel bruggen heeft dit kabinet gesloopt eigenlijk? Ik ben de tel kwijt.
Prima, opzouten met zn allen en verkiezingen. Maar ja, dat zal de pvvda niet willen, dus ze zullen wel weer wat bedenken om te zorgen dat deze ellende nog even voortduurt.
Met dat rooie gajes (vakbonden, partijen) valt nooit te werken. Je blijft iedere dag onderhandelen. Vraag maar aan Balkenende.
Hoe smerig de spelletjes ook: Mark en Didi laten elkaar niet los!
Hopelijk de impact van een atoombom. Verkiezingen. Nu.
Dat die bom maar snel mag afgaan.
REAGEER OOK