Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WTF? Kerkmensen gaan Benno Larue begeleiden

bennouitspraaktbs.pngWat is dit nu weer voor plan? Volgens Trouw heeft burgemeester Lenferink van Leiden besloten dat leden van diverse kerken in Leiden de pedofiel Benno Larue bij elke stap die hij buiten de deur zet zullen begeleiden. Kerklui. Maar waarom? Het is niet dat kerken, noch de katholieke, noch de protestantse, zo'n goede naam hebben als het gaat om om pedofilie. Aan de andere kant, wellicht is de gedachte 'it takes one to know one'. Daarnaast is dit een vreemd bericht, omdat wij er eigenlijk van uitgingen dat Benno Larue sowieso klokjerond professioneel begeleid ging worden door mensen die zwaar gescreend zijn en opgeleid tot sociaal medisch pedobegeleider in de orde van Oranje-Nassau. Is dat niet één van de standaard voorwaarden van de reclassering van mannen die ruim vijftig kleine meisjes seksueel misbruiken en dan met name verstandelijk beperkte meisjes omdat die er minder last van zouden hebben? Maar nee, een clubje vrijwillige sprookjesgelovers met extreme vergevingsdrang, dat klinkt een stuk beter. En dat zou dan de boze buurtbewoners, die na het lezen van de hetzerige NRC massaal opgezweept naar het huis van Benno trokken, moeten geruststellen. Wij snappen er niets meer van. Niet van het feit dat Benno geen tbs kreeg, niet van het feit dat hij in 2010 zeven jaar kreeg en het nu pas 2014 is, niet van het feit dat van alle locaties waar hij gehuisvest kan worden er precies gekozen is voor een kindvriendelijke omgeving bomvol scholen, zwembaden en speeltuintjes en niet van het feit dat de begeleiding van een notoire pedoseksueel overgelaten gaat worden aan mensen die geloven dat bidden tot een fantasiefiguur helpt bij alles. Maar goed, wij hebben er dan ook niet voor gestudeerd. Het zal allemaal wel. We zijn allang blij dat Benno Larue niet bij ons in de straat woont, in ieder geval.

Reaguursels

Inloggen

@honderddagen | 22-02-14 | 11:42
Nog eens nadenkend over wat je schrijft, je begrijpt hoop ik wel dat het juist wel degelijk uitmaakt dat de schrijver op de hoogte is van wat doorgaans de motieven zijn en de beleving is bij de genoemde doelgroep. Immers als hij daarvan op basis van eigen ervaring op de hoogte is, dan is het dus vreemd en tegenstrijdig te beweren ft het niet klopt, als hij weet dat juist onbaatzuchtigheid en weldoen bij een grote groep de boventoon voert. Dat weet hij. Dat is ook onafhankelijk van om wat voor groep of belang het gaat.
Als een ex-greenpeace medewerker, een ex-PvdA-ert of en ex-Genstijl-medewerker iets schrijft over de groep waartoe deze heeft toebehoort, dan weet deze persoon dus dat er een bepaalde code of conduct heerst.
De relevantie hiervan ontkennen is bepaald zwak.

hfakker | 24-02-14 | 14:28

@honderddagen | 22-02-14 | 11:42
Het klopt niet wat je schrijft en ik vraag me sterk af waar je op baseert dat 'de kerk' een verschrikkelijke stat van dienst heeft. Wat is dat, 'de kerk'?
Heeft Jimmy Saville ' de omroepen' een verschrikkelijk staat bezorgt?
Wat weet jij van kerken in het algemeen, hun werk, de misstanden bij verschillende kerken tov wat je aangereikt hebt gekregen hier en in andere media?
Voorop gesteld dat Pedofilie verschrikkelijk is en kinderen ten alle tijden daartegen beschermd dienen te worden. Vooralsnog is dit het beste middel om iets aan deze situatie te doen, los van irreële oplossingen als 'opknopen', 'levenslang opsluiten', die niet binnen de huidige geldende wet passen.
En het kost de belastingbetaler niets.

hfakker | 24-02-14 | 14:04

Ik ben zeer anti pedo en vind de straffen veel te laag. Er behoort minstens castratie in het pakket te zitten.
Maar dankzij de Nederlandse rechters en begrijpende rechtspraak zitten we nu met een man die zijn straf heeft uitgezeten en staan een stel Tokkies te schreeuwen.
Als je het niet met ons rechtssysteem eens bent stem dan niet op partijen zoals D66 met je grote hoofd.
Daarnaast weet ik niet wat die man precies heeft uitgevroten. Foto's gemaakt van zwemmende kinderen, geholpen met aankleden? Erger? Niet zo erg?
Wie heeft deze commotie op het geweten. Ashja Tuinbroek?

Mantisomantis | 23-02-14 | 17:02

Nou benno tot binnenkort bij de supermarkt , we kijken naar je uit ......

8wall | 23-02-14 | 12:29

Persoonlijk zou ik de beste man elke keer wanneer ik hem zag helpen herinneren wat hij heeft gedaan. Uiteraard wachtend op die ene uitflippert van hem om hem vervolgens..... Tja, maar dat mag je tegenwoordig niet meer zeggen geloof ik.

Begrijp overigens ook niet waarom niet een van de ouders van de door hem misbruikte kinderen niet op bezoek is geweest in Leiden...

cybernijntje | 23-02-14 | 10:38

Voor- en tegenstanders blijven vooral keihard op elkaar afgeven. Dreigementen prima. Acties nog beter. Zodat het D66-gerecht i.e.g het signaal bereikt dat ze voor maatschappelijke onrust heeft gezorgd en Benno Larue dus veel te vroeg heeft vrijgelaten.

Shareholder II | 23-02-14 | 03:31

Pedo's: De nieuwe gristen- en tokkiehobby.

Iedereen kan zich bemoeien met Pedo's. Een gezelschapsspel voor de hele straat.

campion | 23-02-14 | 01:36

As we speak is er een documentaire bezig op ID over de zaak Dutroux. 300.000 man de straat op in Brussel, een groot deel van het land in staking.

Hier in NL worden die gekken na een fopstraf gedropt tussen potentiële slachtoffers en heerst er verontwaardiging dat de direct omwonenden niet eens even de kalmte kunnen bewaren om dit prachtige experiment een kans van slagen te geven. WTF

Morris Stockwood | 23-02-14 | 01:10

@purkpurkson | 22-02-14 | 19:42
Daar deugde hij ook al niet toch? We worden oud pik...

Petrus Poortwachter | 22-02-14 | 21:23

@Cabana Boy

Elke moslim is een uitkering geile sharia promoter. En elke christen is een pedofiel. Zo rollen we tegenwoordig, je weet zelf.

hamster2701 | 22-02-14 | 20:39

La Rue: Hill Street Blues?

purkpurkson | 22-02-14 | 19:42

Lekker wanstaltig van Johnny om de Leidse kerkgemeenschappen zwart af te schilderen. Ook wanneer er rotte appels tussen zitten, wat niet ontkent kan worden.
Behalve dat het belachelijk is om zo'n man midden in een Leidse volksbuurt te plaatsen, is het ook belachelijk van Johnny om de vrijwilligers van de kerken in Leiden te christenbashen.
Echt, ga es naar de Marekerk of de Baptistengemeente Leiden. Wellicht kom je nog bekenden tegen, mafkees.
Hopenlijk kunnen ze deze man elders in Leiden huisvesten, maar het is weer duidelijk dat de gemmenschap het probleem mag oplossen; u de brave burger

Cabana Boy | 22-02-14 | 19:25

Maar het "tokkievolk" weet uiteraard beter wat wel en niet goed is voor de slachtoffertjes en gaat gewoon zijn of haar eigen gang. En daarmee stellen ze zich min of meer op gelijke hoogte met Benno.
Want ook door hun gedrag worden kinderen nog meer beschadigd.
Flatulent | 22-02-14 | 14:28 | + -1 -
Ben jij een beetje lichtelijk gestoord of zo? Slappe zak!
Is benno nu de held en de tegenstanders zoiezo onschuldige mensen zoiezo niet hysterisch gelijk te stellen met de hoogte van die kotsbrok?
Ga jij s vlug voor aan in de kerk bidden tot gid of jij he hersens weer mag terug krijgen? Je bent echt van de pot gerukt! de omgedraaide wereld!!!! En ja ik denk aan die gehandicapte kindjes, die weerloos het slachtoffer waren, hun onvermogen om dat stuk vuil niet een flinke schop tussen zn benen te trappen!!!

KannieWaarZijn | 22-02-14 | 19:13

Ikzelf vind de straffen in Nederland vaak scheef en veel te laag. Maar daar gaat het hier niet om. Hier gaat het om een vent die zijn (volgens mij te lage)straf heeft uitgezeten. Die Tokkies moeten niet bij die foute vent zijn, maar bij de rechters die de straf hebben vastgesteld, en de partijen die zorgden voor de huidige slappe hap.
Moeten we aan het stenigen, ophangen aan een hijskraan in een stadion met muziek. Stelletje schorum.

Mantisomantis | 22-02-14 | 18:24

Kleuterneuqers onder elkaar...

Pikkestrijder | 22-02-14 | 16:51

Wie doe de moderatie bij Geen Stijl? Heftige stuff dit.

Daniel12345 | 22-02-14 | 15:55

En? Leeftie nog? Ze zouden hem er toch vanochtend om 8 uur uitwerken?

BarneyBoner | 22-02-14 | 15:53

Als het om pedovraat gaat is elke pragmatische oplossing er 1. In Canada blijkt deze aanpak zo'n beetje de enige te zijn die recidive uitsluit. Dat lijkt me meegenomen.

BlakeMiddle | 22-02-14 | 15:26

@rotjeknor38 | 22-02-14 | 14:19
Toch nog effe, en dan houd ik het ook voor gezien: In uw statement probeert u de schuld voor het gedrag van criminelen weer bij anderen te leggen. Anderen die 'het slachtoffer de crimineel' ooit buitengesloten hebben.
Als je je vergrijpt aan kinderen dan heb je dat helemaal zelf gedaan. Daar dien je ook zelf de verantwoording voor te dragen. Dat is niet af te wentelen. Iedereen heeft 'een slechte jeugd' gehad.

Petrus Poortwachter | 22-02-14 | 15:10

Dat wordt een belachelijk zakje patat tenzij Benno een begeleider opbelt om een zakje patat voor hem te halen.

dat is pech | 22-02-14 | 15:06

Alsof Leiden zo kerks is. Misschien de studentenecclesia, klopt het kwa leeftijd nog een beetje.

Jan de Schot | 22-02-14 | 14:53

Hoezo WTF? wij weten toch allemaal: De kerk en pedoseksuelen zijn 2 handen op 1 buik.

Wynardtage | 22-02-14 | 14:42

-weggejorist-

Daniel12345 | 22-02-14 | 14:34

-weggejorist-

Daniel12345 | 22-02-14 | 14:33

-weggejorist-

Daniel12345 | 22-02-14 | 14:33

KannieWaarZijn | 22-02-14 | 13:45 | + 0 -
Wou je zeggen dat je zelf maar 1 seconde stilstaat bij de ouders van de slachtoffers?
Als mensen rekening zouden houden met de slachtoffertjes en de ouders, dan zouden ze niet zo hysterisch doen.
Zoals je in een van mijn eerdere reacties kunt lezen zijn alle publiciteit en demonstraties helemaal niet goed voor de slachtoffertjes en hun ouders. En dat komt niet uit mijn mond, maar uit die van een van de ouders zelf.
Maar het "tokkievolk" weet uiteraard beter wat wel en niet goed is voor de slachtoffertjes en gaat gewoon zijn of haar eigen gang. En daarmee stellen ze zich min of meer op gelijke hoogte met Benno.
Want ook door hun gedrag worden kinderen nog meer beschadigd.

Flatulent | 22-02-14 | 14:28

Nu ander onderwerp. We hebben er lang over gediscussieerd. Het is over en uit. Ik ga over tot de orde van de dag en ga mij met nuttiger zaken bezig houden. Werk preventief en sluit niemand uit Petrus Poortwachter. Misschien was er ooit een Petrus Poortwachter, die ooit iemand zoals een Benno buitensloot in plaats van hem erbij te betrekken.Niet populair genoeg. Toen ging zo'n persoon zich op anderen richten of is dit psychologisch niet verantwoord? Het is maar een veronderstelling.Ik sluit af.

rotjeknor38 | 22-02-14 | 14:19

Trouwens is die krijser al bezig om de burgemeester en Benno Lange Urine Leider buiten de stad te zetten?

Meneeer zat toen zo te krijsen op de staatstelevisie.... emoties natuurlijk, en enig gebrek aan hersencellen, snap het snap het.

Sumato | 22-02-14 | 14:06

Ach, worden die Jehova getuign tenminste bij 1 deur niet weggestuurd.

Roland1976 | 22-02-14 | 14:04

Sla meteen maar een arm om hem heen, vertroetel hem maar hoor, levenslang begeleiden, zet hem in een kinderrijke buurt, Iemand wel eens aan die veeeele kinderen gedacht en hun ouders die het slachtoffer zijn van deze vuile vieze kotsbrok? Waar is hier het inlevingsvermogen? Krijgt de dader weer de volle aandacht alweer? Wat een volk! Als je hier iets over zegt ben je meteen een tokkie of lage plebs, dat ben ik geen van beide! Moet niet gekker worden hier!
Castreer hem gewoon en we kunnen weer lekker slapen

KannieWaarZijn | 22-02-14 | 13:45

@rotjeknor38 | 22-02-14 | 13:10
Het lijkt me niet verstandig om je eigen frustraties op het bovenstaande onderwerp te projecteren. Ik heb zelf geruime tijd in de psychiatrie gewerkt en ken voldoende gevallen waar medicatie wel geholpen heeft en zelfs gevallen waarin therapie een duidelijke steun aan de zelfredzaamheid van mensen heeft gegeven.

Petrus Poortwachter | 22-02-14 | 13:42

@rotjeknor38

Een groot deel van de mentale problemen van vandaag, zijn welvaartsproblemen. Gecombineerd met een waardeloze opvoeding / mishandeling / misbruik ( fill in the dots ) worden we dagelijks geconfronteerd met agressie en asociaal gedrag. Ondanks dat het aantal alleen maar toeneemt, wordt behalve de pillendraaiers, niemand er echt beter van. Gevalletje macht over het gepeupel. Control the mind. Ouderwets voor je gedrag afgestraft worden werkt een stuk beter dan al die geitenwollen stumperds die werkelijk denken dat erover gepraat moet worden. Met een pilletje erbij.

Sophie9985 | 22-02-14 | 13:41

rotjeknor38 | 22-02-14 | 13:10
Ik kan niets met je tekst...

duitse herder | 22-02-14 | 13:33

Duitse herder,
De psychologie en de psychiatrie zijn tot nergens toe in staat. En dat weten psychologen en psychiaters. Het is een dure hobby van een aantal zakkenvullers. Van medicijnen worden de mensen hoe langer hoe zieker. Ook weer zo'n aanslag op het menselijk brein. Wie gaat daar de straat voor op? En wij maar hoge premies betalen voor dat oeverloos geouwehoer. Als er al valt te ouwehoeren. No cure no pay zou ook voor dit soort lieden moeten gelden. Wettelijk getolereerde diefstal. Het komt ook voor dat nieuwe medicijnen worden uitgeprobeerd op de patiënten. Wel even een handtekening plaatsen voor het geval het fout mocht aflopen. Het ging vaak zo fout, dat patiënten op de intensive care terecht kwamen van een ziekenhuis. Vastgebonden, omdat ze er wild van werden. Terwijl ze voorheen zo rustig waren.
Ik heb het met eigen ogen gezien. Dat heet behandeling of is het mishandeling? Rot op met je medicijnen!

rotjeknor38 | 22-02-14 | 13:10

@rotjeknor38 | 22-02-14 | 12:57
'Werk preventief en sluit niemand uit.'

Ik zou liever zeggen:'Werk preventief, en pak bewezen misdadigers zodanig aan dat het nooit meer kan'

Petrus Poortwachter | 22-02-14 | 13:06

@ Lewis, natuurlijk kan zo iemand in de gevangenis geen kwaad meer doen en is het probleem opgelost door hem levenslang te geven. Maar dat is aan de rechter om uit te maken. Als iemand dan een straf krijgt die hij na en paar jaar heeft uitgezeten (je kunt moeilijk iedereen altijd maar levenslang geven), dan is et zaak de reintegratie in de samenleving zo te laten verlopen dat er geen verdere problemen meer komen, voor zover te overzien. Iemand tussen bejaarden huisvesten en enkel onder begeleiding naar buiten laten lijkt mij dan een vrij goede oplossing.

JoopRe | 22-02-14 | 13:05

Als pesionado heb ik liever een pedo als buurman dan een PvdA-bestuurder: de pedo zal mij niet naaien. Van een PvdA-politicus ben je daar nooit zeker van.

Wachtloper | 22-02-14 | 12:59

Petrus Poortwachter,
Je kan niet alles onder controle houden. Doen wat in je vermogen is het devies.Ik was er ook niet altijd bij wanneer de onderwijzer van mijn kinderen iets verkondigde waar ik het niet mee eens was. Wat te denken van pesten? Kinderen zijn de dood ingejaagd.Ik was ooit het slachtoffer van mijn docent psychologie.Eind jaren vijftig. Moet ik daarom alle psychologen haten? Ik heb dus de pest aan psychologie en aanverwante denkbeelden.Ook die lui kunnen je maken of breken met hun achterlijke denkbeelden. En wat komt er niet allemaal terecht in het brein van jonge kinderen en pubers via televisie en internet? Alles wat God verboden heeft mag en kan tegenwoordig. Vrijheid, blijheid. Vind je het gek, dat zoveel jonge mensen bij peperdure ,,hulpverleners"terecht komen. Het is dweilen met de kranen open. En wij maar hoge premies betalen voor GGZ. Wat lag ten grondslag aan het gedrag van Benno? God mag het weten? Ik heb er geen idee van. Zowel dader als slachtoffer zijn beklagenswaardig. Werk preventief en sluit niemand uit.

rotjeknor38 | 22-02-14 | 12:57

Lewis Lewinsky | 22-02-14 | 12:24 | + -2 -
Geen drogreden maar harde realiteit. De kans dat Benno zich aan een kind vergrijpt nu hij ergens woont waar iedereen hem (en zijn verleden) kent, is een stuk kleiner dan de kans dat je kind door papa, opa, of ome Kees wordt uitgewoond.
Dus ik vat verder de reden van de demonstratie niet zo. De kinderen van de demonstranten hebben relatief weinig te vrezen en om de slachtoffertjes van Benno schijnen ze net zo weinig te geven als Beno zelf, anders hadden ze wel naar de moeder van een van de slachtoffers geluisterd.

Flatulent | 22-02-14 | 12:53

Gewoon gezellig met een bosje bloemen langsgaan bij Benno Larue. Daarna hoor je nooit meer wat van 'm. case closed.....

Aktivist | 22-02-14 | 12:51

@JoopRe | 22-02-14 | 12:48
Levenslange opsluiting van Larue garandeert dat hij geen kinderen meer misbruikt. Nuff said.

Lewis Lewinsky | 22-02-14 | 12:50

@ Petrus Poortwachter, u kunt wel schamper doen over steeds maar weer kansen geven aan criminelen, maar dat is naar mijn mening niet waar het om gaat. Het belangrijkste is dat je een aanpak moet vinden die de kans dat een crimineel niet opnieuw in de fout gaat verkleint. Dat geldt met name bij soorten criminaliteit waarbij veel recidive te zien is, zoals pedoseksuele zedenmisdrijven.

JoopRe | 22-02-14 | 12:48

Dat is wat ik diverse keren heb geschreven. De Kerk leert ons dat homoseksualiteit en pedoseksualiteit afwijkingen (deformitates) zijn, die een intrinsiek ongeordend karakter hebben. De personen die aan dergelijke afwijkingen lijden mogen echter, aldus de Catechismus en de Congregatio pro Doctrina Fidei, op geen enkele wijze gediscrimineerd worden. Zij dienen echter wel kuis te leven, en kunnen daarin ondersteund worden door de christengelovigen. Zoals nu dus met Benno L. gebeurt. Ik neem aan dat de Kerk er voor zal zorgen dat er met hem gebeden zal worden, natuurlijk in eerste instantie tot de H. Jozef, die voortreffelijke Lelie der Zuiverheid. Ik heb ook regelmatig meegedaan aan bidstonden, voor en met jongeren die leden aan homoseksualiteit of masturbatiedwang. De resultaten waren voortreffelijk.

Michiel de Kater | 22-02-14 | 12:46

Kerkmensen hebben het ook steeds moeilijker om kinderen te misbruiken.
Best een goed idee om met Benno ideeën uit te wisselen.
Wat kunnen WE doen om niet gepakt te worden...

Bogart | 22-02-14 | 12:42

Ik vind het triest om te zien dat er in NL nog zoveel idealisten wonen. Iedere misdadiger verdient een tweede, derde en zelfs vierde kans, zelfs als dat betekent dat nette, oppassende medeburgers slachtoffer van zo'n crimineel kunnen worden. En de voorbeelden zijn legio.
Ik vind ook vooral dat een burgemeester die een zo boude uitspraak als:'Ik garandeer dat Benno L. nooit meer de fout ingaat' durft te doen, op het moment dat blijkt dat hij zich 'vergist' heeft medeplichtig moet worden bevonden aan dit misdrijf. Dan wordt de controle op dat tuig waarschijnlijk pas echt gegarandeerd of burgemeesters bedenken zich wel twee keer voordat ze dergelijke onzinnige uitspraken durven te doen.
Kijk alleen maar eens naar Aleid Wolfsen, die nu voor moet komen omdat hij garanties aan een weggepest gezin had gegeven, die na deze garantstelling alsnog weggepest werden.

Petrus Poortwachter | 22-02-14 | 12:39

@ Petrus Poortwachter, natuurlijk kan ik Geenstijl niet verplichten, maar ik kan Geenstijl wel ter verantwoording roepen: wat gebeurt er als je een hetze opzet?
Of het verstandig is als wetsovertreders overal bekend zijn is zeer de vraag. Dan verschilt waarschijnlijk per type wetsovertreder. Sommigen kunnen misschien dieper de misdaad in geduwd worden. Bij zedendelinquenten kan het zijn dat hun therapie er door wordt bemoeilijkt, wat mij niet in het belang van de samenleving lijkt.
Garanderen dat iemand niet opnieuw in de fout gaat kan nooit. U kunt mij ook niet garanderen dat u geen geweld gaat gebruiken. Wat wel kan is de kans dat zoiets gebeurt zo klein mogelijk maken. Als Benno onder toezicht staat van de reklassering en ook nog begeleid wordt door een aantal vrijwilligers, dan is de kans dat hij zijn vergrijpen herhaalt waarschijnlijk kleiner dan de kans dat de doorsnee buurman dergelijke dingen doet.

JoopRe | 22-02-14 | 12:37

Ik geloof niet dat je eerst 3 hartaanvallen moet hebben gehad om een hart transplantatie uit te voeren.
Prima initiatief van de kerken.
Quid: Jammer dat jij niet zelf het idee hebt gehad???

Skunk57 | 22-02-14 | 12:36

Al loopt de man buiten de gevangenis rond, hij zit nog steeds in zijn eigen cel. Klinkt het niet erg farizeïsch(schijnheilig) om te zeggen, wat ben ik blij, dat ik niet zo ben. Anderen hebben weer ergens anders last van. Het komt uit één en de zelfde koker. Satan, die de mensen geknecht heeft. Er is verlossing mogelijk.
Zijn Naam is Jezus !!

rotjeknor38 | 22-02-14 | 12:33

Laat ze, elke stap!, mooi toch. En dan denken zij dat ze in de hemel komen over de rug van pedo Benno, zo werkt het daar nu eenmaal.
Voor wat, hoort wat immers.

Causa Sui | 22-02-14 | 12:28

@Flatulent | 22-02-14 | 12:20
Drogreden. Omdat kanker erger is, laat jij je niet inenten tegen polio. Dat is wat jij zegt. Dom? Ik dacht het wel.

Lewis Lewinsky | 22-02-14 | 12:24

Lewis Lewinsky | 22-02-14 | 12:12 | + -1 -
Inderdaad. een pedo in de buurt. Haal de fakkels en hooivorken!

Statistisch gezien is de kans groot dat een van de kinderen van de demonstranten op datzelfde moment thuis wordt misbruikt door de aardige oppas of zelfs een familielid.
Die kans is zelfs vele malen groter dan dat hun kind door Benno misbruikt wordt.

Flatulent | 22-02-14 | 12:20

irma zonderboezem | 22-02-14 | 10:53 |
De enige 100% methode is om deze mensen buiten de maatschappij te houden. Er zijn landen die dat doen. Wi leven in een west europees land en claimen dat we democratisch zijn. Dat willen we (de ambtenaren eigenlijk) bevestigen door mensen een tweede kans (enz enz enz) te geven.
.
Wel ik zal je en anderen uit de dromen helpen. De psychologie en de psychiatrie hebben allang opgegeven om deze mensen te genezen. Dat is namelijk niet mogelijk!
Het enige waar ze aan werken is de impuls, de geconditioneerde reflex die ze allemaal hebben om opnieuw met een kindje om te gaan.
De burger en de psychiater kan alleen maar hopen dat hij zijn medicatie inneemt. Dat is alles...

duitse herder | 22-02-14 | 12:20

@rotjeknor38 | 22-02-14 | 12:02
'Kwestie van goede voorlichting en op je kinderen passen. Ga je maar niet werken buitenshuis.'
Dat lijkt me toch wel een verwijt aan de ouders van de slachtoffers.
U houdt,in uw comment, ook vooral een verhaal over kinderlokkers, mensen die uw kinderen nog nooit eerder gezien hebben. We hebben het hier over mensen aan wie u uw kinderen toevertrouwd, zoals leraren en in dit specifieke geval de zwemleraar. Mensen die wel bekenden van uw kinderen zijn, en die waarschijnlijk veel overwicht op jonge kinderen hebben. Dat is iets totaal anders.

Petrus Poortwachter | 22-02-14 | 12:13

En zo zit Leiden met een onbehandelde pedo in een kinderrijke buurt. Omdat de pedovriendelijke pvda-burgemeester zonodig zijn zin moest doordrukken, door middel van samenscholingsverboden, extra cameratoezicht en een overdosis politie. Wat is zijn volgende stap, scherpschutters op de daken? Stay tuned.

Lewis Lewinsky | 22-02-14 | 12:12

Petrus Poortwachter,

Bij de les blijven. Ik heb het niet over het schuldvraagstuk gehad.

rotjeknor38 | 22-02-14 | 12:02

De strafmaat is ook echt belachelijk. Er zijn mensen die langer in een depressie zitten, dan zo'n kinderverkrachter in de cel. En dat zal ook opgaan voor zijn slachtoffertjes. Die hebben dat nog niet verwerkt, en die vent loopt alweer rond. Sterker nog, veel zijn niet eens oud genoeg geworden om geen doelwit meer voor hem te zijn!

Ik heb tegen kennissen nog geopperd dat men hem in tuig-woningen zou moeten zetten. Dan is de eerste reactie van veel mensen "maar dan wordt ie in elkaar getikt". Leuk vindt ik dat, want dan kan ik meteen zeggen dat het risico-argument blijkbaar niet mag tellen voor kinderen die potentieel door hem verkracht kunnen worden, maar wél voor de pedo die misschien poffers mag vangen. Onzin, dus. Hem in elkaar rossen is ook tegen de wet, dus als we er van uit moeten gaan dat hij niks gaat doen, moeten we er ook van uit gaan dat de tokkies in tuigwoningen niks gaan doen. Als ie geslagen wordt, mag ie de politie bellen. Bovendien hebben die lui een reden om zich te gedragen, anders komen ze daar nooit meer weg.

Toen reageerde iemand met "maar dan kan hij niet in de samenleving rehabiliteren". Alsof dat moet, na drie jaar cel. Is ie soms vergeten hoe hij een brood moet kopen? Iemand die jaren als expat heeft gewerkt, is langer weg geweest uit de Nederlandse maatschappij dan dit figuur.

Ik ben voor een eerlijke rechtsstaat. Ik wil geen Amerikaans gedrocht met three strike laws en andere Law & Order troep die niet werkt, maar waar repressieve VVD'ers wel een stijve van krijgen. Maar de nadruk op de zieligheid -niet eens de rechten, maar de zieligheid- van zo'n smerig stuk vreten als Benno gaat me echt te ver. Dikke boehoe, meneer krijgt misschien klappen. Dat is een risico waar de politiek en "progressief" Nederland precies niks om geeft als je een homo in Amsterdam bent, bijvoorbeeld. Of een stappend meisje in Hilversum. Maar ach en wee, de pedo is gehaat. Hoe verwonderlijk.

Piet van het Padje | 22-02-14 | 11:59

Nog een tweede commentaar. Iemand schrijft, dat zelfs het ,,Opperwezen"de pedofiel niet kan verlossen. Hoe weet hij dit zo zeker? Het grote gevaar schuilt in de beeldvorming van kerkmensen, althans zij die nog een kerk of kring bezoeken. Ga eens kennis met hen maken. Wellicht kom je dan tot de ontdekking, dat ze niet zo lam en blind zijn als je denkt. Ze doen tenminste wat aan het probleem in Leiden. De rest staat te schreeuwen. Is dat een oplossing? Ik dacht van niet. Ik zou op dit moment niet in de schoenen willen staan van de burgemeester, maar hij nam een wijs besluit. Het is ook een mens, die gered dient te worden. En dat kan!!! Wie van u zonder zonde is, werpt de eerste steen. Over protectie (bescherming) van kinderen is ook niet goed. Ik ben moeder en grootmoeder. Ik ken iemand, die zelfs haar twaalfjarige dochter niet buiten laat spelen. Het meisje zit in de vakantie opgesloten in de tuin. Ze brengt en haalt haar nog steeds naar en van school. Is dat normaal?

rotjeknor38 | 22-02-14 | 11:57

@rara | 22-02-14 | 10:10
Is het niet wat overdreven te stellen dat de sfeer in de stad gespannen is. Ik ben al diverse malen door de stad gelopen; ga straks mijn dochter van het station halen maar ik merk er niets van. We weten nu eenmaal dat Justitie en de rechterlijke macht ook banden met pedofilie hebben. In Leiden zat een van de oprichters van Martijn. We kunnen ons overal wel druk over maken. Laten we eerst eens kijken en dan zien dat we worden opgevreten door het monster EU. Straks valt er niet eens meer wat te kiezen. Als uw dochter straks onder een burka loopt en Benno L. ook dan zien we wel wat er gebeurt(gechargeerd).

gnor | 22-02-14 | 11:53

Kerkmensen??? Maar dan wordt het nog erger!!!

Zaniker | 22-02-14 | 11:50

Quid, kerkmensen zijn mensen die hun best doen om liefde op te brengen voor anderen, hulp te bieden en niet meteen klaar staan met hun oordeel. Dat gaat niet vanzelf, dat kost jaren oefenen. Je moet er je best voor doen. Het zijn heel normale mensen, vaak zelfs erg vriendelijk. Sexuele delicten horen binnen het strafrecht beoordeeld te worden, niet in de lokale internet tabloid.
Als je kinderen hebt, dan weet je dat er overal pedofielen zijn. Je past dan gewoon op. Dat is helaas een realiteit.
De mensen die tegen Benno L. lopen te kankeren, helpen niemand, ook zichzelf niet. Ken je dat gezegde met splinter en balk?

DonJohnson | 22-02-14 | 11:50

@rotjeknor38 | 22-02-14 | 11:45
Ah, Benno is de schuld van de (ouders van de) slachtoffers...

Petrus Poortwachter | 22-02-14 | 11:49

Overdreven reactie van die mensen in Leiden. Het gevaar schuilt overal. Ik heb mijn jonge zoontjes destijds(jaren 70) goed voorgelicht. Dus liep één van hen niet mee met een rare man, die hem bij school aansprak. Die vroeg hem de weg naar de patatboer. Mijn zoon, destijds 12 jaar oud, vroeg hem of hij gek geworden was. Hij stapte niet in de auto. Een vriendje van hem waarschuwde hem ook. Niet doen, dat is een kinderlokker.
Wanneer er niemand in de gemeenschappelijke tuinen was, meestal op de zondagmiddag, moesten ze binnen komen en niet in de buurt van de kelders komen.
Kwestie van goede voorlichting en op je kinderen passen. Ga je maar niet werken buitenshuis.

rotjeknor38 | 22-02-14 | 11:45

De lamme leidt de blinde

DirkZz | 22-02-14 | 11:43

hfakker | 22-02-14 | 11:20 | + 0 -

Ik geloof niet dat het ook maar iets ermee te maken heeft wat voor soort leven de schrijven van dit stukje heeft gehad en of hij wel eens naar de kerk is geweest. Feit is: je kunt beter ouderen begeleiden die het wel verdienen dan Benno. En het is ook een feit dat de kerk een verschrikkelijke staat van dienst heeft in het algemeen en in het bijzonder als het gaat om pedofilie. Als je christelijk was geweest dan had je je rug allang gekeerd naar deze criminele organisaties.

honderddagen | 22-02-14 | 11:42

Ik word een beetje moe van deze volkswoede die voornamelijk wordt gevoerd door tokkies en ander laagopgeleid plebs. Wij leven nu eenmaal in een rechtstaat, maar als je dit moet uitleggen aan mensen die denken: 'wat staat er recht dan?', dan krijg ik daar snellere diaree van, dan wanneer Benno L naast mij komt wonen.

Plegers van moord, doodslag, geweld, overvallen, verkrachtingen en alle andere vormen van ernstige misdrijven keren dagelijks weer terug in de maatschappij, daar hoor je niemand over, maar als het over pedofielen gaat, dan gelden er ineens hele andere wetten en mag zoiets barbaars als de doodstraf worden heringevoerd.

Wij leven niet meer in de middeleeuwen waarin je mensen buiten de stadsmuren kon zetten. Wij zullen moeten vertrouwen op de instanties die hem moeten begeleiden bij zijn herintegratie in de maatschappij en de behandeling van zijn ziekte. Er is simpelweg geen andere oplossing.

Gestrekt been | 22-02-14 | 11:41

@JoopRe | 22-02-14 | 11:36
Drie zinnen, en alle drie fout. Chapeau!
Zin 1: Lees het regelement: Geen Stijl MOET niets...
Zin 2: Het is in IEDERS belang dat criminelen herkenbaar worden.
Zin 3: 'Niet in de fout KAN gaan': Durft U dat te garanderen? En lynchen bevorderen is gewoon Lulkoek.

Petrus Poortwachter | 22-02-14 | 11:41

Geenstijl moet ophouden met het bevorderen van geweld tegen Benno. Zijn gezicht laten zien en stemming maken tegen hem zijn in niemands belang. Zolang geregeld is dat hij in het jaar dat hij in Leiden verblijft niet opnieuw in de fout kan gaan, is er geen reden om lynchen te bevorderen.

JoopRe | 22-02-14 | 11:36

irma zonderboezem | 22-02-14 | 10:40 | + 0 -

Jaj 80% niet! Kost klauwen met geld, maar wel 80% die zijn fikken bij zich kan houden (zover het bewijs ontbreekt). Geweldig hoor!

Het hele idee dat mensen telkens maar nieuwe kansen moeten krijgen slaat nergens op. Ooit hebben mensen bedacht dat de samenleving bestaat uit alle mensen die er op een stuk land leven waar een bepaalde wetgeving etc is. In werkelijkheid maakt een groot deel moetwillig geen onderdeel van die samenleving door zich erbuiten te plaatsen. Dan moet je ze ook niet telkens proberen ze weer erin te plaatsen. Oftewel: allemaal op een eiland zetten waar ze niet vanaf kunnen en ze zelf voor hun eten laten zorgen.

honderddagen | 22-02-14 | 11:34

Brandend Zand | 22-02-14 | 11:26 | + 0 -
Een van de ouders was wel degelijk in het nieuws en heeft aangegeven niet blij te zijn met alle openlijke protesten tegen Benno, omdat dat ook voor de slachtoffers alles steeds weer oprakelt.
maar inderdaad: voor degenen die graag willen protesteren is dat inderdaad niet interessant. Alleen hun eigen (onderbuik) is belangrijk, net als hun 30 seconden fame wanneer ze met hun kop op het nieuws komen.

Citaatje: "De moeder begrijpt de gevoeligheid over de komst van Benno L. naar Leiden. Toch is ze niet te spreken over de heftige openlijke protesten van Leidenaren. Zij mist 'het realiseren dat ondertussen in Brabant opnieuw de kinderen en ouders alle consequenties weer ondervinden'."

Flatulent | 22-02-14 | 11:33

@goedverstaander | 22-02-14 | 09:38
Je verstaat het denk ik allemaal niet meer zo goed.
In kerken zitten ook gewone mensen, niet alleen breimoedertjes.
Klassiek geval ik praat over dingen waar ik geen snars van weet.
En dan zo'n pseudo voeren.
Proest. Knap hoor.

hfakker | 22-02-14 | 11:30

Ter aanvulling, benno wordt nu van alle kanten begeleid.
Hoe zit dat met zijn slachtoffertjes? (gehandicapte kinderen, dus NOG weerlozer dan een 'normaal' kind)

Brandend Zand | 22-02-14 | 11:28

@politiekgeneuzel | 22-02-14 | 09:32
Nee tuurlijk is dat niet het idee.
De strekking daarvan was juist dat de discipelen miet de kinderen moesten weghouden van Christus, omdat ze vonden dat het een volwassenen aangelegenheid was.
De neiging dat 'Jezus' alleen voor de happy volwassene is werd daar gedebunkt.

hfakker | 22-02-14 | 11:27

Er gaat geen dagje voorbij of Benno is weer in het nieuws.
Zijn slachtoffertjes (plus ouders) hoor je nooit.
Zeker niet belangrijk.

Brandend Zand | 22-02-14 | 11:26

-weggejorist-

hfakker | 22-02-14 | 11:20

Dit is heel logisch. Elke "zware" gemeente staat bekend om zijn incest. Katwijk (5 km van Leiden) had een paar jaar geleden 106 geregistreerde(!) incestgevallen. Die weten wel raad met sex met kleine kinderen. Over de kerk van Joost (Katholiek) hebben we het maar helemaal niet. Dus dat de kerk pedo's nu gaat uitlaten als een hondje is vrij logisch. Zou Benno onderweg ook tegen een boom mogen pissen?

jan-lul-de-behanger | 22-02-14 | 11:19

Er moet een eindoplossing worden gevonden voor het Benno-probleem.
honderddagen | 22-02-14 | 10:38 | + 1 -
Gewoon zijn gereedschap afhakken!

KannieWaarZijn | 22-02-14 | 11:14

En nu doen wij allemaal doodleuk alsof deze beste meneer Benno de enige pedosexueel is in dit land en pas wanneer zo'n man volop in het nieuws komt willen wij veel tijd en geld aan zo'n meneer besteden. Wees dan consequent en besteed dan ook zoveel aandacht en geld aan alle andere pedo's die op deze aardbol rondlopen.

Niels Otterman9517 | 22-02-14 | 11:04

orange pekoe | 22-02-14 | 10:36 | + 2 -
Als het Nederlandse tokkievolk zijn zin krijgt, wordt dat alleen maar erger. Want die willen het liefst dat je voor 1 klein meisje al levenslang vast komt te zitten.
In dat geval had Benno de overige 97 meisjes ook gratis kunnen misbruiken, want de straf zou dan al maximaal geweest zijn.

Flatulent | 22-02-14 | 11:01

de man is ziellug en dat zet de zieligheidsindustrie automatisch aan tot actie. Waarom de slachtoffers niet zielig zijn ontgaan mij enigszins.
Overigens is het bij zedenmisdadigers niet de programmatuur maar de bedrading die fout zit en dat is niet te genezen. Het zijn roofdieren die altijd op de loer liggen om toe te slaan zodat je ze eigenlijk zou moeten ophangen om van het probleem af te zijn. Feit is dat deze figuren vaak al meerdere keren hebben toegeslagen voordat ze gepakt zijn en die ellende zou de slachtoffers en hun families zijn bespaard als ze na de eerste keer een humaan nekschot hadden gekregen.
Nu wordt er een tijdje aan ze gesleuteld in de TBS waarna ze weer op de bevolking worden losgelaten zodat er weer slachtoffers vallen. Zoal gezegd de aard van het beetje.
Vervolgens gaan ze weer de TBS in en dan weer vrijgelaten en dat allemaal om de illusie in stand te houden dat de oppermachtige en alleskunnende socialistische heilstaat hier niet alleen het aardse klimaat op de tiende graad kan instellen maar zelfs bij machte is om crimineel waanzinnigen te genezen.

Wloddek | 22-02-14 | 10:58


goedverstaander en Perus,
dat weet ik ook wel, maar hij is nou eenmaal vrij. daar valt niks meer tegenin te brengen. schreeuwen dat hij nooit meer frij had mogen komen snap ik maar de werkelijkheid is dus niet zo.
dus zeg het maar? er voor gaan dat alle Benno's terugvallen in het kinderpakken of op deze manier 80% daarvan weerhouden?

irma zonderboezem | 22-02-14 | 10:53

De kerken zijn nog de laatste vrijwilligersorganisaties waar men op kan bouwen, en nog sterk vergrijsd ook. Een mooi gevonden oplossing dus. Tot Benno zich om laat scholen tot necrofiel natuurlijk.

Guido | 22-02-14 | 10:50

@zure reaguurder | 22-02-14 | 10:34
€50?
Ik zou haar niet doen, al kreeg ik €2000 per uur!!!!!

necrosis | 22-02-14 | 10:46

@ irma zonderboezem | 22-02-14 | 10:40 |
Helaas gaat het niet om die 80 maar om die 20 procent. Dat zijn heel wat schoolklasjes vol onschuldige kinderen.

goedverstaander | 22-02-14 | 10:45

@irma zonderboezem | 22-02-14 | 10:40
'oet men dit al jaren met pedo's en daardoor vervalt 80% niet meer in hun weerzinwekkende gedrag. '

De door jou genoemde 'Zweedse methode' houdt dus wel in dat 20% toch nog vervalt in hun weerzinwekkende gedrag.
Ik gok niet met mijn kinderen...

Petrus Poortwachter | 22-02-14 | 10:44

@rara | 22-02-14 | 10:31 | + 0 -
Zie ik dus anders.

Tommygunner | 22-02-14 | 10:40

Wat een gelul dit. Er zijn een paar honderdduizend mensen die niets op hun kerfstok hebben en óók in een isolement zitten of hulp en begeleiding nodig hebben....
Blijkbaar moet je eerst pedo worden en een strafbaar feit plegen, en veroordeeld worden om hulp te krijgen in dit land.
Marvin_NL | 22-02-14 | 10:24 | + 1 -

Dit.

honderddagen | 22-02-14 | 10:40

gruwelijk dat hij vrij is maar nu moeten we dat nou eenmaal accepeteren. hij krijgt begeleiding van 5 personen zodat hij niet in vereenzaamd ( al gun ik hem dat van harte).
in scandinavië ( zweden geloof ik) doet men dit al jaren met pedo's en daardoor vervalt 80% niet meer in hun weerzinwekkende gedrag. ik vraag me af of het ook helpt bij deze veel viespeukerd maar toch respect voor mensen die dit kunnen. vd kerk of niet, ik kan niet bij hem op bezoek gaan met een bosje tulpen en een rol Bastogne koeken om eens gezellig een kopje thee te drinken en over het weer te praten.

irma zonderboezem | 22-02-14 | 10:40

Er moet een eindoplossing worden gevonden voor het Benno-probleem.

honderddagen | 22-02-14 | 10:38

Het blijft raar: als je in Nederland vijftig kleine meisjes misbruikt krijg je even veel celstraf als wanneer je drie meisjes misbruikt. Die overige 43 meisjes tellen dus niet mee. Je wordt veroordeelt voor een misdaad en niet voor het aantal slachtoffers dat je hebt gemaakt, dat is slechts een abstractie.

Je zou de misdaden moeten stapelen en dan nog een extra straf er boven omdat je zoveel mensen leed hebt toegebracht.

orange pekoe | 22-02-14 | 10:36

Maarrrrr, als er weer een kinderlevens verwoest worden stapt de burgemeester op.

Parel van het Zuiden | 22-02-14 | 10:35

necrosis | 22-02-14 | 10:27 |

Juist, uit de mond van iemand die zich voor 50 euro de keer liet volblaffen. En dat komt *gniffel* bij de gristenunie terecht.

zure reaguurder | 22-02-14 | 10:34

@Tommygunner | 22-02-14 | 10:26
Jij, met je valse insinuaties.

rara | 22-02-14 | 10:31

@Mr Dixit | 22-02-14 | 10:11
Yvette Lont (ex-CU) meende dat ze mensen die 'homo' hebben, kon genezen door gebed.
Sterker nog, ze heeft haar man 'genezen' van HIV.
Maar ik weet uit welke mond dat komt.....

necrosis | 22-02-14 | 10:27

@rara | 22-02-14 | 10:10 | + 0 -
Nogmaals, want het komt niet aan bij je, het ging me om de band met het geloof en de verklaring voor de keuze voor kerkgangers als begeleiders.
JIJ blijft oeverloos doorgaan over die specifieke kerk en daar had je in je eerste reactie al korte metten mee kunnen maken, wat je vervolgens naliet.
Dan nog was het een interpretatie van jou op een bericht van mij met zaken die heel Leiden al weet en werkelijk overal op internet staan.

Je kunt mijn bericht zo ver uit z'n verband rukken als je wilt, maar ik ga daar niet in mee. Met je vuur opstoken. Wie stookt er hier nou iets op?

Tommygunner | 22-02-14 | 10:26

Don't get me wrong, maar is dit niet de man die zichzelf aangegeven heeft en er nu voor gekozen heeft om zijn intrek te nemen in een SENIORENflat?

Sure, er zijn scholen en zwembaden in de buurt, maar met het Nederlandse integratieideaal heb je dat overal. Hell, als er ergens in Amsterdam een locatie was geweest waar je geen kinderen in de buurt had gehad, dan was ik daar wel gaan wonen!

B0kito | 22-02-14 | 10:26

Wat een gelul dit. Er zijn een paar honderdduizend mensen die niets op hun kerfstok hebben en óók in een isolement zitten of hulp en begeleiding nodig hebben....

Blijkbaar moet je eerst pedo worden en een strafbaar feit plegen, en veroordeeld worden om hulp te krijgen in dit land.

Waarmee ik wil zeggen dat het op zich oke is dat een veroordeelde crimineel hulp krijgt, maar het is extra triest als je beseft dat er zoveel mensen zijn die hulp en begeleiding écht nodig hebben. Die worden helemaal vergeten, althans zo lijkt het.

De land is ziek, heel erg ziek!

Marvin_NL | 22-02-14 | 10:24

@ vindead
Het is maar de vraag in hoeverre een (chemische) castratie de seksuele behoeftes van mensen kan onderdrukken. Mocht het antwoord hierop een eensluidende 'ja' zijn, dan lijkt het mij een adequaat middel in de strijd tegen pedoseksuelen. Mocht het antwoord hierop daarentegen 'nee/we weten het niet zeker' zijn, creeeren we tikkende tijdbommen die uit frustratie tot veel ergere dingen in staat zijn.

In hoeverre wordt hier een gevaarlijk precedent gecreeerd? Vrijwilligers die een primaire taak van de overheid (het grondrechtelijke recht als burger op bescherming door de overheid) overnemen? En zijn deze vrijwilligers eigenlijk hoofdelijk aansprakelijk te stellen 'als ze even niet opletten?'

polleke745822 | 22-02-14 | 10:23

98 meisjes tussen de vijf en de zestien jaar...
Tiendduizenden foto's op zijn computers...
Den Bosch houdt speciale bijeenkomsten voor 600 ouders...
Het OM eist 10 jaar en TBS...
Hij krijgt in 2010 7 jaar zonder TBS...
Hij woont in februari 2014 in Leiden...
De burgemeester garandeert dat hij nooit meer de fout in gaat...

En dat komt bij jou in de straat wonen...

Petrus Poortwachter | 22-02-14 | 10:22

@Meneer-reetkever | 22-02-14 | 09:35 |
-
Aan welke universiteit zei u ook alweer dat u was gepromoveerd op sociale criminalistiek?

bisbisbis | 22-02-14 | 10:21

@jan Leul
Mijnheer Marcel Groenendaal zou er voor zorgen dat
benno om 8 uur deze ochtend vertrokken zou moeten zijn uit Leiden
Want stelde zelf dat ultimatum bij P&W

Maar idd bij zware jongens of mocrocriminelen blijft dat soort volk 7kleuren stront schijtend binnen

Oskaar Blafzuur | 22-02-14 | 10:20

@Mantisomantis | 22-02-14 | 10:14
Pedofiel, tatoeages, Ajax?
Ik weet niet wat je gerookt of gedronken hebt maar het klinkt niet erg gezond.....

necrosis | 22-02-14 | 10:19

Begeleid door kerkmensen. Dus toch levenslang.

bas ooms53686289 | 22-02-14 | 10:18

Dus die kerkmensen proberen extra op dat Benno figuur te letten zodat er geen ongelukken gebeuren.
Lijkt me een goede zaak.
Wat willen die getatoeëerde tegenstanders dan? Hem ophangen aan een hijskraan in het Ajax-stadion met de fanfare voorop?

Mantisomantis | 22-02-14 | 10:14

--sql error-- | 22-02-14 | 10:05
Volgens mij hebben de slachtoffertjes van Benno Larue en hun omgeving wel degelijk een probleem. Ik ben ook geen fan van volksgerichten, maar feit is dat Nederland een paradijs is voor allerlei soorten viezerikken, waaronder ook zwembadpedo's, die aan alle kanten geholpen worden terwijl fatsoenlijke mensen in de stront kunnen zakken. Dus kappen met downplayen, zwitsal!

Aktivist | 22-02-14 | 10:11

Bluto Blutarsky | 22-02-14 | 09:23
De illusie dat een pedo "zijn tijd heeft gedaan" en het dan noooooit meer doet is precies wat het is, een illusie. Als je dat écht gelooft, geloof je ook dat een homosexueel te genezen is.

Mr Dixit | 22-02-14 | 10:11

@Tommygunner | 22-02-14 | 10:01
De sfeer in de stad is gespannen, en jij stookt het vuur op met valse beschuldigingen tegen volkomen onschuldige verenigingen. Je weet welke effecten dat kan hebben, met het GS-publiek.

Dat ik weet hoe het zit met de Pieterskerk wil nog niet zeggen dat iedereen dat weet, vergissingen worden snel gemaakt.

rara | 22-02-14 | 10:10

In andere landen weten ze wel raad met kinderverkrachters. Bijvoorbeeld in de VS (waarschuwing: lichtelijk NSFW): www.liveleak.com/view?i=7f5_1281036313...

Nou roep ik niet op om een manhunt op Benno L. te beginnen, maar ik zou het niet betreuren als hij een loden object met/door zijn hoofd mag koppen.

zure reaguurder | 22-02-14 | 10:10

Barmhartigheid, compassie, altruïsme, de eigenschappen die het verschil maken tussen het gepeupel voor de flat en deze kerkmensen.

Heer Zwad | 22-02-14 | 10:09

Jan Leul | 22-02-14 | 09:45
Om in het licht van mijn vorige tegeltje hierop te reageren: volwassenen die elkaar iets aandoen zijn een compleet ander verhaal. Een jij-bak om je punt te maken over een oproep tot een volksgericht tegen een pedo is dan ook niet echt op z'n plaats. Geen kinderen zeker?

Mr Dixit | 22-02-14 | 10:09

Tuurlijk een wolf door schaapjes laten begeleiden....

lidlbier | 22-02-14 | 10:07

zwaar overdreven gedoe allemaal. en dat volkstribunaal al helemaal. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/07/...
Bij gebrek aan echte problemen zoeken NL'ers iemand op wie ze al hun frustratie kunnen afreageren.

--sql error-- | 22-02-14 | 10:05

Weet je waar ik niets van snap? Dat wij Nederlanders kennelijk een dusdanig dociel en in het rechtssysteem gelovend volk zijn dat géén van de ouders van de misbruikte kinderen deze meneer nog heeft omgelegd. Als ik er achter zou komen dat mijn kinderen werden misbruikt zou ik namelijk niet wachten op de rechter.

Mr Dixit | 22-02-14 | 10:05

@necrosis | 22-02-14 | 09:59
Natuurlijk ben ik niet tevreden. Er is dus geen goede oplossing voor dit probleem.

rara | 22-02-14 | 10:04

@Chiant | 22-02-14 | 09:55
De wet aanpassen?
Met Teeven en Opstelten?
Kan je rekenen.....?

necrosis | 22-02-14 | 10:02

O het wekelijkse christenbashen van Quid is weer begonnen...

Onderbuik | 22-02-14 | 10:02

@rara | 22-02-14 | 09:53 | + 0 -
Nee dat wist in niet. En als jij dat wel wist dan slaat die opmerking over stenen ook nergens op. Over hijgerig gesproken.

Tommygunner | 22-02-14 | 10:01

Ik snap hem... zomer 2014:
Benno met bijbel onder de arm belt aan:
Dag kindje... is je vader en moeder ook thuis?
Nee meneer...

Wil je een snoepje?

duitse herder | 22-02-14 | 09:59

Iemand die pedofiel is, is een gevaar voor de samenleving. Het is de taak van de overheid om de burger te beschermen. Als een pedofiel éénmaal de wet heeft overtreden weet je genoeg, de pedofiel is een gevaar.
-
Ik denk dat de overheid in dat geval de pedofiel voor een keuze moet stellen: of levenslange opsluiting (verwijdering uit de samenleving), of vrijwillige castratie. Ik weet dat castratie nogal wreed klinkt, maar ik denk dat dat eigenlijk wel meevalt. Gewoon netjes een chirurgische ingreep, en de seksuele behoeften zijn weg.

vindead | 22-02-14 | 09:59

@rara | 22-02-14 | 09:53
Binnen de grenzen van de wet en de tolerantie van mijn goedste vriend GU, heb ik inderdaad geen oplossing.
Tevreden?

necrosis | 22-02-14 | 09:59

@Chiant | 22-02-14 | 09:55
Ja, maar zelfs als de wet komend jaar veranderd wordt zal Benno L. tot die tijd een woonplaats nodig hebben.

rara | 22-02-14 | 09:58

@Tommygunner 22-02-14 | 09:50
"Ik zeg alleen dat de burgemeester banden heeft met EEN kerk in Leiden en dat hij op het eerste gezicht kerk en staat niet scheidt."

Wat een bullshit, ik kan je vertellen dat de gemeente de kerk heel goed weet te vinden als het over mensen met financiële problemen gaat. Mag dan zeker van jou ook niet meer?

kw_nl2 | 22-02-14 | 09:57

"de hetzerige NRC" het volk opruien, GS de schuld geven, maar zwijgen over connecties van bestuurders met Rotschild inzake SNS en ABN AMRO, of de pensioenconnectie met Blackrock, de grootste graaier in Griekenland...

Dakloze zonder krant | 22-02-14 | 09:56

@rara | 22-02-14 | 09:54
Gelukkig biedt de wet nog wel de mogelijkheid om de wet aan te passen.

Chiant | 22-02-14 | 09:55

Je kunt een pedo misschien niet genezen, maar je kunt natuurlijk wel enkele essentiële onderdelen verwijderen.

Polletje Piekhaar | 22-02-14 | 09:54

@Chiant | 22-02-14 | 09:47
Dat was in bepaalde opzichten niet verkeerd, maar de wet biedt die mogelijkheid niet meer.

rara | 22-02-14 | 09:54

@necrosis | 22-02-14 | 09:44
Mag ik concluderen dat ook jij dus geen passende oplossing hebt?

rara | 22-02-14 | 09:53

Benno en het kruisje... logische keuze... van Benno

duitse herder | 22-02-14 | 09:53

@Tommygunner | 22-02-14 | 09:50
Je weet dat de Pieterskerk al jaren geen kerk meer is, maar een soort congrescentrum? Dat maakt jouw opmerkingen richting de vereniging en de burgemeester gewoon misplaatst, hijgerig en hetzerig. Niet meer, niet minder.

rara | 22-02-14 | 09:53

' geschoolde vrijwilligers ' .. school met de bijbel ?
-
dit stukje zegt eigenlijk alles :
' Het gaat om twee dingen: reïntegratie van Benno L. en het wegnemen van angst bij de Leidenaren. Dat benadrukken alle betrokkenen van de beslissing dat Benno in Leiden blijft.'
-
ik voorzie een project X leiden binnen afzienbare tijd

(c)ZWITSUL | 22-02-14 | 09:51

"Ben je uit op ingegooide ruiten bij onschuldige verenigingen?"
@rara | 22-02-14 | 09:34 | + 0 -

Wat een onzin om te denken dat dit gebeurt en zover had ik inderdaad niet gedacht nee.

Ik zeg alleen dat de burgemeester banden heeft met EEN kerk in Leiden en dat hij op het eerste gezicht kerk en staat niet scheidt.
In de Volkskrant spreekt men trouwens over "Leden van verschillende kerken in Leiden" die hem gaan begeleiden. Niets over de kerk die ik net noemde dus.
Maar ik zie ook niet in waarom ze mensen die hem begeleiden en bij kinderen vandaan willen houden iets zouden willen doen.
Maar ik had Benno dus ook liever gecontroleerd zien worden door een overheidsinstantie dan door wat kerkmensen...

Tommygunner | 22-02-14 | 09:50

Alles moet wel in het juiste perspectief worden gezien, het is niet meer of minder dan een verkiezingsstunt dan wel profilering, een dappere daad.

van_de_pot_gerukt | 22-02-14 | 09:46

Ik kots van zo'n Benno maar kots ook van de de hijgerige media die dom Duinrell volk opzwepen tot een volksgericht (vandaag 'demonstratie')Ga ook FF bij Holleeder en Hari types voor de deur staan of bij die achterlijke Amsterdamse rechters die afgelopen week twee allochtone moordenaars vrijspraken en Badr Hari bijna beloonden voor z'n smerige geweldsexplosies.

Jan Leul | 22-02-14 | 09:45

Ik lees hier de reacties en zie de foto's in de krant van de lynchmob en maak de rekensom.
Er staat op die foto's werkelijk geen 1 persoon, maar dan ook geen 1, die ik het succevol opvoeden van een kind toedicht.

Bicycle_Repairman | 22-02-14 | 09:45

@rara | 22-02-14 | 09:35
De wet is simpelweg niet toereikend, je kunt een pedo niet genezen.
Iedereen die anders beweert, liegt!

necrosis | 22-02-14 | 09:44

@FerdiDeMier | 22-02-14 | 09:35
Ik doe het met oudere vrouwen, niet met minderjarige verstandelijk gehandicapten.
Bovendien kreeg hij 7 jaar: 2010 + 7 = 2017
Nog even los van het feit dat ik qua 'voorkeur' nooit zal veranderen, Benno ook niet.

necrosis | 22-02-14 | 09:39

@necrosis | 22-02-14 | 09:30
Ik schreef ook misschien te kort gezeten. Ik ben het persoonlijk niet eens met de strafmaat, maar dat is helaas ons systeem.
Maar ik maak me wel zorgen over het volkstribunaal en de aandacht die het krijgt... Het zou mij niets verbazen dat die man op een gegeven moment volledig flipt. Dat bedoelde ik met doorgedraaide psychopaat, hoewel een kleutersexer opzich al psychopatisch genoeg is. Nee ik ben geen psycholoog, heb ook geen kinderen en heb ook geen medelijden met Benno L.

Bluto Blutarsky | 22-02-14 | 09:38

Velen zeggen dat strenger straffen niet helpt. Zal best. Maar zo lang dergelijke nitwits achter het hek zitten kunnen ze zich niet opnieuw aan kinderen vergrijpen. Benno L. is slim genoeg om zo'n goedgelovige breiende en Libelle-lezende kerkmoeder met een zakbijbeltje in de hand om de tuin te leiden.

goedverstaander | 22-02-14 | 09:38

@necrosis | 22-02-14 | 09:33
En welke oplossing die binnen de wet past heb jij?

rara | 22-02-14 | 09:35

Dus jij wilt bescherming voor de dader die vele slachtoffers maakte?

necrosis | 22-02-14 | 09:30 |

Dus jij wilt iemand die al gestraft is de rest van z'n leven het leven zuur maken? Dan ben je van hetzelfde allooi als Benno L. e.d.

FerdiDeMier | 22-02-14 | 09:35

Eens een pedo altijd een pedo,de geschiedenis geeft een 100% score.

Meneer-reetkever | 22-02-14 | 09:35

@Tommygunner | 22-02-14 | 09:23
Ben je uit op ingegooide ruiten bij onschuldige verenigingen?

rara | 22-02-14 | 09:34

@spuitje11 | 22-02-14 | 09:28
Maar willen de Duitsers van het dorp/ de stad waar hij wil gaan wonen dat ook?
Problemen moet je niet verplaatsen, maar oplossen!

necrosis | 22-02-14 | 09:33

In de bijbel staat geschreven.. Laat de kinderen tot mij komen... Dat is het idee?... Grrrrr

politiekgeneuzel | 22-02-14 | 09:33

@Bluto Blutarsky | 22-02-14 | 09:23
Zonder andere naam zou ik zeggen. Met deze naam kan hij tenminste nooit meer in de buurt van kindertjes komen.
Dan is het gevaar toch over met deze man?

frank87 | 22-02-14 | 09:33

In de bijbel staat geschreven.. Laat de kinderen tot mij komen... Dat is het idee?... Grrrrr

politiekgeneuzel | 22-02-14 | 09:32

@Bluto Blutarsky | 22-02-14 | 09:23
Dus jij wilt bescherming voor de dader die vele slachtoffers maakte?
Het moet trouwens maar eens afgelopen zijn met die standaard aftrek wegens 'goed gedrag', gewoon de hele rit uitzitten.
Bidden kan je ook in je cel!

necrosis | 22-02-14 | 09:30

gewoon terug naar Duitsland - dat wil iedereen, hijzelf incluis. Dat gekwebbel van "begeleiding" staat in het kwebbelvonnis van de nederlandse kwebbeljustitie.

spuitje11 | 22-02-14 | 09:28

Laat ze hem dan maar rechtstreeks naar naar de heer begeleiden. Naar boven welteverstaan. Eens zien of hij die hemelpoort binnenkomt, of dat hij een deurtje verder wordt verwezen.....

DerHanzel | 22-02-14 | 09:27

Die god gaf mannen zowel een penis en hersens, maar jammer genoeg sommige niet genoeg bloedtoevoer om ze allebei tegelijkertijd te kunnen laten functioneren...

Toe Maar dan | 22-02-14 | 09:26

Ik probeer echt te begrijpen hoe zo'n burgemeester op dit idee komt. Na wat Googlen blijkt dat hij via zijn Linkedin ook de groep "oud-medewerkers Pieterskerk Leiden" heeft en dat hij zijn nieuwjaarspeech daar gaf.

Tommygunner | 22-02-14 | 09:23

-weggejorist-

Tommygunner | 22-02-14 | 09:23

In een dichtbevolkt land zoals NL struikel je over de schoolpleinen. De buurten met alleen geslaagde jong bejaarden is door de samen-leef-multi-cul maatschappij al jaren geleden de nek om gedraaid.
Het zal mij niets verbazen dat door de druk en aandacht we straks te maken hebben met een doorgedraaide psychopatische zwembad kinder pedo.
Benno L, hoe verderfelijk zijn daad ook was, misschien heeft hij te kort gezeten maar feit blijft dat hij zijn tijd heeft gedaan. Geef die man een andere naam en duw hem anoniem in een of andere flat.

Bluto Blutarsky | 22-02-14 | 09:23

Die gast is niet meer te redden, noch door het Opperwezen noch door het Vliegende Spaghettimonster...

eerstneukendanpraten | 22-02-14 | 09:21

Ik weet niet wie ik enger vind, Benno of die kerkmensen.
Ik probeer mijn kinderen iig zo ver weg mogelijk te houden van beide.

wakkere_nederlander | 22-02-14 | 09:19

@mezelf
oke=one

goedverstaander | 22-02-14 | 09:18

It takes one to know oke. Wie anders dan kerkmensen weten hoe pedo's in elkaar steken.

goedverstaander | 22-02-14 | 09:18

Soort zoekt soort

0910 | 22-02-14 | 09:17

Goed werk van de kerk.

Dr. Mabuse | 22-02-14 | 09:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland