Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TE PAARD. De EU komt uw spaargeld stelen

kutpersda.jpgHet is zofur. Hoeveel van u paranoïde reaguurders heeft in de panelen wel niet zitten te leggen te plempen dat de Europese Unie het gemunt heeft op onze pensioencentjes? Nou steek je duim trots omhoog en ga er op zitten: Reuters heeft een document gejat waarin staat: "The Commission will ask the bloc's insurance watchdog in the second half of this year for advice on a possible draft law "to mobilize more personal pension savings for long-term financing", the document said." Daar staat in normale mensen-taal dat er manieren moeten worden gevonden om uw pensioengeld te stelen. In Nederland hebben we een miljoentriljard pegels op de bank staan voor onze ouwe dag en die pot met geld ziet er wel heel appetijtelijk uit voor de EC. In Europa schijnt men op zoek te zijn naar andere manieren om (wat langere termijn) financiering van bedrijvigheid op poten te krijgen. U moet begrijpen: we zitten de afgelopen jaren in een totaalcrisis des acute herpesdoods omdat we de banken met bakken en bakken belastinggeld moesten redden. Dat was reuze belangrijk en wat al niet meer, maar nu blijkt steeds duidelijker dat de banken (mede door strengere regels) geen ruimte en/of zin meer hebben om hun poen te investeren in de echte economie. Lekker toch. De taxpoet ligt gewoon doodleuk weg te schimmelen op de spaarrekening van de bank en om het hele zooitje dan alsnog aan de praat te krijgen moet nu uw pensioengeld er maar aan geloven. Dat is het eerlijke verhaal, zullen we maar zeggen. Wat nu te doen? Voor iedereen onder de veertig maakt dit eigenlijk geen walnoot uit: u krijgt toch al geen pensioen wegens hebberige babyboomers en Henk Krol-achtigen. Iedereen boven de veertig daarentegen zou kunnen overwegen om toch maar fluks een nieuwe auto, grotere badkamer danwel nog een buitenvrouw te kopen. Iedereen, paniek!

Reaguursels

Inloggen

Je zult maar PVDA/VVD/CDA of D66 gestemd hebben en hiervoor letterlijk gekozen hebben. Dat soort landverraders............ iets met pek en veren. Ze zijn hiervoor gewaarschuwd. Ze konden het makkelijk weten. En om dan een heel land hier in te storten......... dan ben je simpelweg hoofdelijk verantwoordelijk en aansprakelijk....

Rest In Privacy | 14-02-14 | 18:28

Bankrun!

Marvin_NL | 14-02-14 | 18:27

EU of IMF: aan de galg met iedereen die voor werkt. En met galg bedoel ik geen ontslag of gevangenisstraf maar daadwerkelijk een touw om de nek en luikje open. En iedereen die nu nog op een pro-EU partij stemt houd ik persoonlijk verantwoordelijk voor de diefstal van mijn zuurverdiende centen.

Engebert Hinckerdump | 14-02-14 | 17:53

Wat een zegen was toch, die Euro. Wat een goed idee ook om die zuidelijke corrupte bende er aan mee te laten doen.
Wat waren ze denkende?

Stormageddon | 14-02-14 | 17:36

tsja,. die grand place in brussel is over 200 jaar wel een perfect lokatie voor filmopnamen over het guillotineren van brusselse bureaucraten nadat het volk van europa de unie paleizen had bestormd en de commissie-leden gevangen had genomen. omdat in de 21ste eeuw net een milieu hype aan de gang was vielen de hoofden in rieten manden gevlochten in bangla desh, hetgeen best wel een lastig styling puntje was. daarnaast was het casten van breiende, sigarenrokende toverheksen lastig zijn wegens het verdwijnen van breivaardigheden in de samenleving. gelukkig had de art director een hoop antieke i phones op kunnen snorren zodat hij een fotograferende meningte met in de lucht gestoken i phones kon filmen. neelie kroes bleek een pruik te dragen toen de beul het hoofd omhoog hield aan het haar en hoofd op de grond viel onder luid gejuich van het verzamelde uitgemergelde volk. brussel was nog dagenlang het toneel van executies toen de diverse europese landen hun politici in de boeien opstuurden met een briefje erop: ongebruikt retour. china toonde belangstelling voor de afgehakte hoofden als halloween versieringen voor het plein van de hemelse vrede. dit epos, geheten 250 years after paris, was een kaskraker in de vs en brazilië. in midden oosten werd de film voor alle leeftijden goedbevonden wat niet bijdroeg aan het commerciële succes.

minimá-armezusvan.. | 14-02-14 | 15:06

@ Makemyday! | 14-02-14 | 12:42 |
Begrijp waar u vandaan komt, maar toch weten wij niet zeker of dit nu juist een positief persoon was die op het punt stond om uit de school te klappen bij de lopende onderzoeken of één van de vele graaiers die alleen aan zichzelf denken en letterlijk over lijken gaan. Maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, dat iemand die zo slim is dat hij een toppositie in het bankwezen kan bekleden, zichzelf van kant maakt met een spijkerpistool. Nee, deze man is vermoord! En de kans is erg klein dat dit door vredelievende mensen is gedaan. Dus de echte [email protected]&$leiers zitten er nog! Vandaar mijn “droevig”.

Good Meuning | 14-02-14 | 14:32

Makemyday! | 14-02-14 | 12:45
Hoor ik daar een lijster schijten ?

Hedge_it | 14-02-14 | 14:08

@kicktherabbit | 14-02-14 | 10:22
Het probleem in dit land zijn mensen zoals jij.

Afgeschminkte Bassie | 14-02-14 | 14:04

Mega Mindie: Ja, wij = kereltje P en de rest van de kliek, die zullen er waarschijnlijk wel aan verdienen

nikolaos | 14-02-14 | 13:45

Voor de blinden onder ons: al enig idee waarom de bankrekeningen moesten worden veranderd?
Nee?
Omdat men dan foutloos rechtstreeks uw bankrekening kan plunderen. Daarom.
Men heeft er verdomme nog haast mee ook. Dit is al jaren in voren bedacht.

das_Freudenmädchen | 14-02-14 | 13:44

In al Uw wijsheid heeft U hier zelf voor gekozen door op vuige landverraders te stemmen.
U bent daardoor gewoon medeplichtig.
Kijk eens in een spiegel en zie wat voor stuk idioterie U ziet...

Hendrikaatje | 14-02-14 | 13:29

Ja, €1000,'- nog tegeod van Rutte. Eersty cashen, dan vasthouden en flux wegwezen uit dit debiele Europa-gedoe.

Iwmac | 14-02-14 | 13:26

Ja hoor en Pechtold blijft maar roepen dat we geld verdienen aan de EU.
En de Nederlandse varkenskoppenbevolking stemt massaal op D66.

Verloren zaak.

De oppositie zou veel meer moeten liegen!
Het werkt echt!
Kom op SP, elke Nederlander gratis zorg en een eigen huis!
Kom op PvdA iedereen met 55 AOW!
GL alle autos bio brandstof voor € 0.50 per liter!
PvD alleen nog bio biefstuk voor gehakt prijs!

Heus de achterlijk Nederlanders geloven het!!!
Bewijzen zijn er te over!
Rutte begon met zeteltjes winnen voor € 1000.-

Mega Mindie 2 | 14-02-14 | 13:24

@Zzzzooooffff | 14-02-14 | 13:17
We krijgen inderdaad terug met rente, dat is zeker.
Over 100 jaar, mits we nog in leven zijn op dat moment.

Slipsnifter | 14-02-14 | 13:23

Stelletje achterlijke schuldslaven, toe maar sluit nog maar een tweede hypotheekie op uw overgewaardeerde huis af uw kinderen betalen er toch wel voor.

ibex peak1774 | 14-02-14 | 13:20

En dat geld komt terug natuurlijk.... met rente....
Waar hebben we dat meer gehoord?
En wie dekt dat geconfisceerde/uitgeleende geld? Of wordt het ala Cyprus met haircuts en zo?
(Rethorische vraag).

Zzzzooooffff | 14-02-14 | 13:17

I call for revolution!!!

BryanNL | 14-02-14 | 13:04

Spaargeld zit bij den Oskaar gewoon in den oude sok
Zouden meer mensen moeten doen

Oskaar Blafzuur | 14-02-14 | 12:56

Nou ja, gelukkig doen ze verstandige dingen met mijn spaargeld.
O, wacht..

Slipsnifter | 14-02-14 | 12:54

Beste mensen, vooral blijven stemmen, op partijen die weten wat goed voor u is. Want dan kun je rustig gaan slapen, niet dus. Ik verheug mij op de dag dat wij die zakkenvullende elite club (die ons grijzen muizen onderdrukken) definitief de laan uit sturen.

Snowy2000 | 14-02-14 | 12:53

Hedge_it | 14-02-14 | 12:43 | + 0 -

O, je wordt ineens beleefd!

Makemyday! | 14-02-14 | 12:45

De enige die zich hier volstrekt belachelijk (en sociaal onmogelijk) maakt bent u zelf.
Verder maak ik aan u geen woorden meer vuil. U verdient het niet.

Hedge_it | 14-02-14 | 12:43

Nee, deze mensen zijn geholpen, hoe droevig ook.
Good Meuning | 14-02-14 | 12:33 | + 1 -

Hoe droevig ook? het is maar de vraag hoeveel ellende ze zelf op hun geweten hebben. Van mij mogen ze allemaal een hoog flat opzoeken, zolang er maar geen onschuldige onder loopt.
Nu worden mensen in Griekenland hun huis uit gezet voor een betalingsachterstand van €2800,-
Een huis wat al generaties lang in hun bezit is!

Makemyday! | 14-02-14 | 12:42

@ Makemyday! | 14-02-14 | 11:25 |
Om nog maar te zwijgen over de bankier die zogezegd "zelfmoord" heeft gepleegd door zichzelf 8 keer met een spijkerpistool te beschieten. Lijkt me best lullig als je er na drie keer schieten achter komt dat je nog niet dood bent. Hoe zou dat gegaan zijn?:
"ok, ik schiet.. [email protected]$#!!! Dat doet pijn!!! Ok, andere plek, daar gaat ie". "Hhhmmmpfff... AU!!! nee dat werkt toch ook niet". "Nog maar een keer... AU!!!" "Sjeumig!!! Ben er nog steeds." "Wat is er toch mis met dat spijkerpistool...?"
Nee, deze mensen zijn geholpen, hoe droevig ook.

Good Meuning | 14-02-14 | 12:33

Makemyday! | 14-02-14 | 11:58 |
Ga je mond spoelen mafkees
Hedge_it | 14-02-14 | 12:21 | + 0 -

Ga jij je huiswerk eens doen oetlul!
Goldman Sachs, Alan Greenspan, Silverstein Properties ,Ben Bernanke, enz enz.
Direct zo in de verdediging gaan zonder je te verdiepen in de zaak duidt op onkunde, onwetendheid en maakt elke discussie dood. Vooral als je met zware woorden komt als holocaust en antisemiet is geen discussie meer mogelijk. Verdiep je in b.v. de filmwereld en i.p.v. je zo belachelijk te maken!

Makemyday! | 14-02-14 | 12:33

.. "to mobilize more personal pension savings for long-term financing". Dat klinkt als de pensioenpotten leegroven om daarmee de belangrijkste medeplichtigen (ik denk aan Rutte, Samson, nog wat gebruikelijke verdachten) om te kopen en daarna het geld te verbrassen aan paleizen met gouden kranen in de badkamer voor de Europese elite.

Precies dus waar de EUSSR voor staat. Varkens van George Orwell.
Overigens hadden ze de pensionpotten en het geld van de Nederlandse burgers geruisloos voor 50% leeggestolen. In 1 klap, toen "wij" de Euro kochten. Een munt van minder dan 1,00 gulden waarde, gekocht voor 2,20371 harde Guldens - tegen 1 fopmunt.

De guillotine zal in de toekomst uitkomst moeten bieden, want de democratie is er al niet meer.

Jan Passant mk2 | 14-02-14 | 12:32

Makemyday! | 14-02-14 | 11:58 |
Ga je mond spoelen mafkees

Hedge_it | 14-02-14 | 12:21

Het gerucht gaat dat de commissie het in ere herstellen van het recht van "prime nocte" weer in het leven wil roepen voor bestuurders. Dat is namelijk echt in het belang van u en uw bruid.

Parel van het Zuiden | 14-02-14 | 12:20

Is niks nieuws.... ik roep al jaren dat denhaag/brussel ALLES van uw roven... de kunst is het zolang mogelijk uit te stellen!

pim achtertuin | 14-02-14 | 12:13

Iedereen die opgelet heeft had niet anders verwacht. Na het pensioengeld komen ze trouwens het spaargeld ophalen, dat iedereen dat vast weet. En daarna is er geen geld meer en knopen we die teringlijers van een bankiers en politici op aan de bruggen.

De Anaalprofeet | 14-02-14 | 12:01

Mensen hebben het maar over de EU. Maar wie heeft de leiding over dit zooitje?! De werkelijke leiding!
Barosso? Not! Rompuy? Not! Schulz? Not!
De joodse elite trekt aan alle touwtjes.
www.youtube.com/watch?v=XXLlrd5dKQc
Je moet wel duits kunnen verstaan. Maar dit komische stukje verteld veel.

Makemyday! | 14-02-14 | 11:58

pensioengeld is dat niet iets wat van je verdiende loon afgehouden word
dus eigen geld is
politie inschakelen nu:en ik altijd maar denken dat stelen niet mocht
oppakken die criminelen.

diani | 14-02-14 | 11:57

Wie ook maar iets om dit land geeft is faliekant tegen deze waanzin.

Pro Europa dus tegen de EU.

Desmoulins | 14-02-14 | 11:55

Die pensioenpotten zijn de enige reden dat de EU ons de duimschroeven niet harder aandraait. Er valt nog wat bij ons te halen.

simpelman | 14-02-14 | 11:47

@La Vie En Rose | 14-02-14 | 11:14
Jaloers dus.

No Mo | 14-02-14 | 11:45

Kreeg de brief gister al binnen. Dodebomenpensioenfonds kort met 3,7% plus -1,4% in april. Sterf.

Mammeloe | 14-02-14 | 11:40

Rutte en Peggold hebben hiervoor al getekend bij het kruisje. Bedankt. Vooral het volk die hier weer gaan stemmen.

ProAsfalt | 14-02-14 | 11:39

@debeterweter | 14-02-14 | 11:19
Oost-Duitsland verruilen voor de Sovjet-Unie.

steven paul | 14-02-14 | 11:35

@Bigi Bana Boy | 14-02-14 | 11:12
Je moet in Nederland wonen, werken in het buitenland en je vermogen stallen in weer een ander land.

steven paul | 14-02-14 | 11:34

@Kees8374 | 14-02-14 | 11:12
Op zich juist, maar je maakt 1 denkfout: je denkt dat je stemgedrag er toe doet. Je moet stemmen met je voeten. Geen geld op de bank houden en maximaal belasting ontduiken. Dat helpt tenminste. En als het niet helpt, dan sponsor je de uitvreters tenminste niet.

steven paul | 14-02-14 | 11:30

Het moet gewoon stuk, dit land, een andere motivatie is bij de huidige politiek niet te vinden, zet bij de burgers het water aan de lippen en kijk hoelang ze blijven watertrappelen tot er een paar verzuipen, democratie noemt men dit beleid, ik noem het genocide.(het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen.)ik bedoel maar.

hovawart | 14-02-14 | 11:27

Good Meuning | 14-02-14 | 11:22 | + 0 -

Dat deze mensen een handje geholpen zijn bij hun val lijkt mij een stuk waarschijnlijker als ze teveel weten!!

Makemyday! | 14-02-14 | 11:25

Intussen vallen en nog steeds bankiers van daken... Afgelopen maandag heeft de vijfde (dit keer van JP Morgan) in twee weken tijd "zelfmoord gepleegd". Wat zou er gebeuren als deze mensen hun woord hadden gedaan in de lopende onderzoeken naar de vele koersmanipulaties? Dit waren mensen uit de top van het bankwezen!

Good Meuning | 14-02-14 | 11:22

Het meest trieste is dat het merendeel van de(onwetende) stemmers straks onze grote pensioenpot rechtstreeks naar Brussel stemmen.
Welles! Nietes! | 14-02-14 | 10:45 | + 3 -

Maar hoe komt het dan dat die mensen onwetend zijn??!!
Juist,door die facilitaire leugenaars van de media.
Die hebben allang geen bestaansrecht meer. Vertellen al jaren de waarheid niet of omzeilen dit op slinkse wijze.
Dus,medeplichtig. Zodra wij ons echt gaan keren tegen de media zullen zij bijdraaien en eerder niet. Ze lachen ons gewoon uit. Wij zijn dom klootjesvolk dat je wel in de maling kan nemen.

Makemyday! | 14-02-14 | 11:22

TE PAARD!

Ik kom er zojuist achter dat mijn paard Marius is geconfisceerd door de EU.

Ik maak me een beetje zorgen over hem.

Anijsblokje | 14-02-14 | 11:21

Gaat nu echt emigreren.... wordt waarschijnlijk Noorwegen. Geen lid van EUSSR, géén pleuro maar kronen, zeer goede voorzieningen (op o.m. sociaal vlak), goede pensioenen en .... Nederlanders zeer gevraagd als immigrant.

debeterweter | 14-02-14 | 11:19

De schaamteloosheid is misschien nog wel het ergste: "to mobilize more personal pension savings for long-term financing" Als het niet zo treurig zou zijn, zou ik erom kunnen lachen:

Meester: "Jantje, heb jij de knikkers van Piet gestolen?" Jantje: "Neen, meester, ik heb ze gemobiliseerd!"

Renkum0317 | 14-02-14 | 11:19

Kunnen ook hoge rente/rendement EU-opties zijn.
Of andere incentives ompantser-EU te investeren.
Het gast immers om -buiten de banken om- te financieren.
Dat is nog niet zo gek gedacht.
Zie ook @Peter Verhaar zijn visie over zakenbanken versus beherende/consumentenbanken; hoe kun je het spaargeld meer laten renderen zonder dat het de risico's loopt van Private Equity of Venture Capitalists.

Blijf het kaf van het koren scheiden, gooi t kind niet met het badwater weg. Niet alles van de EU is per definitie fout. Alleen de onevenwichtigheid in centrale macht en bepaalde onderwerpen die nationaal horen te zijn.

hfakker | 14-02-14 | 11:18

Tsja gewoon op de PVV stemmen he? Misschien gaan we het dan nog s beleven om uit de EU te vluchten.
Ipv steeds commentaar te geven langs de zijlijn kunnen we dan eindelijk iets betekenen voor ons land.

KannieWaarZijn | 14-02-14 | 11:16

De EU komt mijn spaargeld zoeken?

Mooi, dan zoek ik mee...

dlseth_ | 14-02-14 | 11:16

@HoogToontje | 14-02-14
Ik denk dat die zich meer bezighoud met welk pilsje het lekkerst is en naar welke sportevenementen hij zonder kaartje kan dan dat hij zich zorgen maakt om de Bildenburger conventies van zijn moeder.
Zoals Maxima zo zeggen; 'Niet zo slim'

Kees8374 | 14-02-14 | 11:15

@No Mo | 14-02-14 | 11:08
Eigenpijper dus.

#next

La Vie En Rose | 14-02-14 | 11:14

@HoogToontje | 14-02-14 | 11:09 | + 0 -
Als je het aan de waxinelichthoudergooier/ex-lid piratenpartij vraagt dan is onze Willy geeneens nazaat Willem van Oranje.

Coenass_ | 14-02-14 | 11:13

Tsja, jullie weten dat de NL'se regering in tijden van nood wettelijk het recht heeft om al het privégoud van burgers te confisqueren ? Dat zal zo'n vaart niet lopen, maar toch. Kijk, als ze ons willen hebben doen ze dat toch wel. Wat dat betreft is geen enkel bezit veilig. Ook een afbetaald eigen huis niet. Je zou goud of diamanten moeten hebben zonder dat de aankoop te traceren valt. Alleen dan ben je safe.

Bigi Bana Boy | 14-02-14 | 11:12

@steven paul | 14-02-14 | 10:39
De Banken in Midden en Zuid Europa hebben biljoenen aan slechte kredieten uit staan en krijgen allemaal nog steeds advies van hetzelfde Coldman Sachs. De banken vechten tegen hun regeringen en vertikken het om nieuwe kredieten te geven aan bedrijven.
Daarom willen de regeringen belastingen gaan heffen op de banktegoeden en de pensioenen. In de PIGS landen lacht men daarom omdat men weinig pensioen heeft en stemmen ze graag met de EC mee, maar in Nederland hebben we meer dan 1 biljoen aan pensioengelden van burgers in de fondsen zitten. Voor al diegenen die denken dat ze toch alleen maar kruimels of schulden bij de banken hebben :'denk aan die pensioengelden'.
Die gaan nu verdwijnen naar de PIGS landen. De landen waar veel geld zit in sieraden en ondergewaardeerde niet 100% afgebouwde huizen en men weinig belasting betaald.
We worden op klaarlichte dag beroofd van alles door de huidige roverheid en 2e slaapkamer.
Als we deze Eurofiele partijen er nu niet uitschoppen verdwijnt al ons spaargeld en ons pensioen in investeringen in peeskamertjes in Oost en Zuid Europa.
Deze Eurofascisten zijn tegen één vreedzaam Europa, omdat dit beleid onherroepelijk leid tot afscheidingsoorlogen en strijd tussen de Europese volkeren.
Wij zijn de sukkels binnen Europa. In de PIGS landen heeft men regeringen nooit vertrouwd. Het gajes dat nu aan de macht is moet afgezet worden omdat het volstrekt incompetent is.
Iedereen dient zijn eigen omgeving te mobiliseren voor de komende verkiezingen. Gemeentelijk en Europees en hopelijk valt dit huidige kabinet. We moeten zo snel mogelijk uit deze EU en ons ontdoen van het afval in de 2e slaapkamer.
Het huidige beleid is een race naar beneden waarbij Nederland word gedowngrade naar het niveau van de PIGS landen omdat onze politici niet bij machte zijn om de rest van Europa te upgraden naar Nederland.
Neuk ze!

Kees8374 | 14-02-14 | 11:12

De tiende penning was ooit reden voor tachtig jaar oorlog voeren, en ook toen kwam het gevaar uit Brussel. Wat we nodig hebben is een nieuwe Willem van Oranje. Mazzel dat een nazaat daarvan net op de troon zit, nog meer dat hij net het eerste samenwerkingsverband heeft bekokstoofd met Poetin.

Van Sotsji de victorie!

HoogToontje | 14-02-14 | 11:09

--sql error-- | 14-02-14 | 11:07 : voor een groot deel aan pensioenfondsen, en dat gaat weer naar de uitkering van de gepensioneerden.

ongelovigehond | 14-02-14 | 11:09

@La Vie En Rose | 14-02-14 | 10:58
GeenStijl gebruikt regelmatig tips van twitteraars en reaguurders. Zo zien ze ook wel eens iets van mij voorbij komen. Ik heb nou eenmaal vaak wat interessants te melden en ben er snel bij. Ook ik heb mijn bronnen. Zo gaat dat in het leven. Ik heb niet voor niets veel trouwe volgers. Is geen eigenpijperij, zijn gewoon feiten. Jaloezie is een bitch. Gewoon eren wie ere toekomt. Bronvermelding weet je wel. Zo heurt dat.

No Mo | 14-02-14 | 11:08

en aan wie betalen we eigenlijk de rente op die enorme staatsschulden?

--sql error-- | 14-02-14 | 11:07

@IJzervreter | 14-02-14 | 10:19
Toch niet in euro's? Want die zijn binnenkort ook niet meer waard dan de Zimbabwaanse dollar

miko | 14-02-14 | 11:04

HET probleem is: de mensen komen toch niet in opstand en de EU weet dat.

Het grootste deel van de bevolking is decennialang door de steeds laksere pers onwetend gehouden over wat er in Brussel aan het groeien was.
Tel daarbij op een tandenloos en corrupt Europees Parlement, die ook niets doen voor de hardwerkende burgers.

En volgens het wetboek van strafrecht is wat de EU nu wil gewoon regelrechte georganiseerde criminaliteit. Het OM zou namens de burgers in actie moeten komen, maar dat is uiteraard een utopie.

Kortom, wegwezen uit de EU en neem al je centen mee. Dat is echt de beste optie.

Guy Veropzoudten | 14-02-14 | 11:03

Het hele pensioenstelsel is een grote wassen neus voor de post-babyboomer-generatie.
.
Je wordt gedwongen een deel van je inkomen af te staan aan een club (veelal gerund door iemand met affiniteit met een politieke partij) die ermee naar het casino gaat. Winnen ze (met jouw geld), dan zie je daar praktsich niets van terug. Verliezen ze, wordt je op je pensioen gekort.
.
Daarnaast zitten de politici met hun vieze gore tengels de pensioenfondsen af te romen omdat ze te fucking dom zijn om daadwerkelijk op de kosten van de overheid te korten.
.
Als je zelf dat deel van je inkomsten zou mogen beheren, had je het in de aflossing van je hypotheek kunnen steken, en rond je 50e een tweede huis kunnen overwegen.

ViagraFalls | 14-02-14 | 10:59

Needless to say..
.
Cash is king. Laat de leenmannen van de Unie maar eens voorbij de drempel van de voordeur komen...

Parel van het Zuiden | 14-02-14 | 10:58

@No Mo | 14-02-14 | 10:32

Hou een sop, eigenpijper.

Of dacht je soms dat de redactie van GS dit zelf niet op twitter langs heeft zien komen. Tskk.

La Vie En Rose | 14-02-14 | 10:58

Een kikker moet je langzaam koken. Af toe het vuurtje iets sneller omhoog zetten. Het kookpunt nadert.

BSmachines | 14-02-14 | 10:57

Socialisme: op een gegeven moment ben je door andermans pensioengeld heen.

goedverstaander | 14-02-14 | 10:57

Voor mijn part gaan ze van het geld naar de hoeren, maar ik kan ze verklappen, als ik 65 wordt en ik krijg geen centen, of minder, (Delta Lloyd) dan kom ik ze persoonlijk halen, desnoods met grof geschut!
Geen cent minder als wat ik hier op papier heb staan, en ook geen dag later als ik 65 wordt.
Alvast bedankt voor Uw medewerking Delta Lloyd.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 14-02-14 | 10:56

Na dit "opmerkelijke" nieuws verwacht ik dat alle Nederlanders massaal Te Paard gaan om dat zooitje in Brussel te verjagen. #not

Gelukkig zijn er in mei verkiezingen van het EP.

Dan zal ons volk het EP een poepie laten ruiken...

La Vie En Rose | 14-02-14 | 10:55

Nou als ze dat geld dan maar wel verantwoord investeren in Griekse staatsleningen en snelwegen naar nergens, dan zien we het ooit nooit wel weer terug.

ZSU-23-4 | 14-02-14 | 10:55

Volgens mij komen ze er in Nederland niet mee weg, hier wordt al sinds 2001 belasting geheven op spaargelden, dat wordt blijkbaar nog wel eens vergeten.

TheStef | 14-02-14 | 10:54

Op dit moment staat het spaargeld dus op de balansen van banken en pensioenfondsen. Hoe ziet de EU dit voor zich? Moet al dat geld overgeplaatst worden naar een EU bank? Of kopen zij deze assets ovet van banken? In het eerste geval kan je de banken wel gedag zeggen, in het tweede geval gaan ze als een zakenbank fungeren. Allebei lijkt me dat allesbehalve de functie van de overheid. Hoe verzinnen ze het...

Ares | 14-02-14 | 10:51

Pas als iedereen zo'n beetje alles kwijt is gaan we veranderen. Tot die tijd hoopt iedereen dat het goed komt. Tegen beter weten in.
Slimme geld heeft de EU allang verlaten.
...
Beste ga je nu in Amerikaanse aandelen zitten. Desnoods edelmetaal. Of kunst. Alles beter dan staatsobligaties.
Die gaan ALLEMAAL (gedeeltelijk) defaulten !!!
Dit is niets anders dan het einde van het socialisme en het zogenaamde gelijkheidsdenken. Einde van de links-rechts tegenstelling ook. Einde van het oversimplistische - dit is de oorzaak, dat is het gevolg - denken. Welkom in de 21ste eeuw. Leve de digitale revolutie.
...
De markt wint. Altijd.
Hoogste tijd dat de mensheid gaat leren HOE markten bewegen. Cyclisch. Voorspelbaar. In samenhang. In multidiminsionale verbanden. Onderling volledig gecorreleerd. We hebben nog een lange weg te gaan.
...
Tot die tijd blijft u in toeval geloven.

Hedge_it | 14-02-14 | 10:51

Massale onteigening. Veel dichter bij een communistisch regime kun je eigenlijk niet komen. Volgend jaar het blauw in de EU vlag maar vervangen met rood, met wellicht een sikkeltje tussen de sterren?

Parel van het Zuiden | 14-02-14 | 10:51

Dit is ook weer zo'n stokpaardje van Diederik Samsom. Die heeft het constant over dood kapitaal als ie over pensioenen praat. Hij zou het geld liever vandaag nog over de balk gooien. En het tekort is dan voor later, wie dan leeft wie dan zorgt.

Osdorpertje | 14-02-14 | 10:50

Je kunt je pensioenpremie ook zelf investeren/beleggen. En dus niet meegaan met de hedendaagse afdracht via het loonstrookje en/of de werkgever. Het is jouw geld namelijk !!

duitse herder | 14-02-14 | 10:50

Ik ben niet eens tegen als het gebeurd. Ik wil toch niet afhankelijk zijn van pensioen uit een fonds dus als het geld nuttig wordt besteed hou ik meer geld over en kan ik zelf sparen voor de oude dag.

pomtiedom | 14-02-14 | 10:49

Klaus Herzog = Kaas de Vies?

Ashtrey | 14-02-14 | 10:47

" De taxpoet ligt gewoon doodleuk weg te schimmelen op de spaarrekening van de bank ..."

Moderne economen beweren dat inderdaad.

De gedachte is echter belachelijk. Je brengt spaargeld naar de bank, de bank doet er niets mee... (= blijft op de plank liggen) en geeft de klant rente.
Tja zo werkt dat niet, dat begrijpt een kind !
.
Je brengt spaargeld naar de bank omdat je teveel hebt, niets wil kopen, maar sparen wil. Je verhuurt(!) aan de bank en ontvangt daar voor huur, zeg maar rente.
De bank gebruikt dit geld om hypotheken of leningen te verstrekken aan iemand die wel geld nodig heeft.
Er blijft dus NIETS op de plank liggen. NOOIT !

Het is gewoon een SMOES om je geld af te pakken, want GROTE BROER weet het beter en zorgt voor de economie voor ons allen..... zolang we maar onze mond houden ( in een vrije moderne samenleving)
.
kortom Dit is grootschalige onteigening van privaat bezit door de politiek elite.

sirik | 14-02-14 | 10:45

Het meest trieste is dat het merendeel van de(onwetende) stemmers straks onze grote pensioenpot rechtstreeks naar Brussel stemmen.

Welles! Nietes! | 14-02-14 | 10:45

Mensen die maar op hun centen blijven zitten zijn wel een serieus probleem in dit land.
kicktherabbit | 14-02-14 | 10:22 | + -14 -
Dat zie je verkeerd.
De mensen die geld hebben (ouderen), hebben alles al en hoeven dus niets uit te geven.
De mensen die geen geld hebben (want nivelleren is een feestje, wonen is onbetaalbaar en je mag al blij zijn als je uberhaupt werk hebt), maar wel behoeften (bv jonge gezinnen) kunnen niets kopen.

jemagookniksmeer | 14-02-14 | 10:44

@steven paul | 14-02-14 | 10:39
Ze willen ook je spaargeld.

No Mo | 14-02-14 | 10:44

@BedrijfsTijgerT | 14-02-14 | 10:40
Klopt, maar een pont past waarschijnlijk niet.

steven paul | 14-02-14 | 10:43

Geld heeft een rare nare eigenschap, nl deze: het schijnt te kunnen verdampen (!?)
Nu gebruik ik wel eens een vaporizor, dit slechts ter broodnodige intellectuele ontspanning.
Ook dit is (bewust) verdampen van centjes, maar ZELF gekozen, en FINANCIEEL goed uitgedacht.
Dat andere, met pensioencentjes e.d. gebeurt gewoon door dunne stront poepers, zonder mijn medewerking, ("hoezo is dat geld van jou?") die elkaar allemaal van de 2e kamerdarkroom kennen, en weten dat bijv. de strontkostjes van Hennis Plasje niet zo lekker smaken, maar dat Tofi bijv. wel lekker glijt en er veel kan hebben!
Werreku heb geen zin, je krijgt wat, ut verdampt toch weer.

Brandend Zand | 14-02-14 | 10:42

Ik heb alleen 100 calls aex mrt 415 ;-)

MyCatIsDoingThis | 14-02-14 | 10:41

steven paul | 14-02-14 | 10:38
Een schokbreker is geen veer.

BedrijfsTijgerT | 14-02-14 | 10:40

Uw zuurverdiende pensioen en spaargeld afstaan aan de Europese Unie. Nee, echt, die Unie is echt in uw belang!

Parel van het Zuiden | 14-02-14 | 10:39

@No Mo | 14-02-14 | 10:35
Wat hebben banken te maken met pensioenfondsen?

steven paul | 14-02-14 | 10:39

@No Mo | 14-02-14 | 10:32
Heeft iemand toevallig nog een schokbreker liggen? No Mo wil graag een veer in z'n reedt.

steven paul | 14-02-14 | 10:38

Europese Unie, op, en ten koste van u!

Parel van het Zuiden | 14-02-14 | 10:37

@ BedrijfsTijgerT | 14-02-14 | 10:24 |
Wen er maar aan.
Die kinderen moeten toch íemand de schuld kunnen geven?

Kapitein Sjaak Mus | 14-02-14 | 10:37

Die hele shit was al lang begonnen toen ze de nationale hypotheekbank gingen oprichten van de pensioenpotten. Dat plan is al in gang gezet.

Vaudt Varken | 14-02-14 | 10:35

Banken werken hier toch zeker niet aan mee wel? Kunnen ze niet maken. Bewijzen ze mee dat ze net zo crimineel zijn al de EU.

No Mo | 14-02-14 | 10:35

We zijn niet zulke coupplegers met burgeroorlog maar tijdelijk MASSAAL niet meer naar je werk gaan heeft zelfde verlammende effect op criminele regering en EUSSR. En iedereen kan het!

Canis Spurcus | 14-02-14 | 10:34

"gewoon doodleuk weg te schimmelen op de spaarrekening van de bank". En wat doet de bank ermee? Afstrepen van bezwaren tegen hypotheken kwam niet bij het IMF op, nee andere manieren van besteden is het enige.

TheseDays00 | 14-02-14 | 10:32

@ Zephyr | 14-02-14 | 10:27 |
De beleggingsregels voor pensioenfondsen zijn zeer onlangs nog aangescherpt om te voorkomen dat ze te risicovol zouden beleggen. Als je besluit te gaan graaien moet er immers nog wel wat te graaien zijn.
Pensioenfondsen hebben al moeten afschrijven in vooral Griekenland en Spanje, dus er is al het nodige geld heen gegaan. Niet dat vadertje staat of het pensioenfonds zelf daar last van heeft; ze verlaagden immers gewoon het pensioen van de mensen die daar hun hele leven voor hebben gespaard.

goedverstaander | 14-02-14 | 10:32

Is lang geleden door de betere aluhoedjes voorspeld. Gaat nu gebeuren. Het einddoel is het afschaffen van cash geld. En gezien de haast die de banken achter de EU de laatste tijd tentoonspreiden laat ook dat niet lang meer op zich wachten.

o)+ | 14-02-14 | 10:31

De maffia heeft een manier bedacht om zonder moord en doodslag geld te stelen.

watazooi | 14-02-14 | 10:31

@Unl1m1teD | 14-02-14 | 10:29
Dat roept iedereen al jaren. Weinig te zien. En als er al iemand de straat opgaat, staan ze daar met vlaggen en warme worst.

Balzakius | 14-02-14 | 10:30

Het fractioneel centraal bankieren (dankjewel Willem 3 van Oranje) heeft uw voorouders reeds 100-den jaren geleden gedegradeerd tot hamsters. Derhalve zijn ook wij geboren hamsters en zitten we vast in systeem dat ons compleet bij de ballen heeft en waar geen ontsnappen aan mogelijk is. Het leeuwendeel van de mensheid sterft zonder ooit te hebben begrepen wat er nu werkelijk aan de hand is.

netniet | 14-02-14 | 10:29

Geld jatten uit de pensioenpotten gaat onherroepelijk ervoor zorgen dat mensen de straat op gaan. Dat is in ieder geval wat ik ga doen als ze met hun vieze graaihandjes aan mijn spaargeld zitten.

Unl1m1teD | 14-02-14 | 10:29

Ik ben 37, heb geen spaargeld omdat de roverheid me financieel uitkleedt. En daarnaast ook nog weinig pensioen straks. Tegen de tijd dat ik 67 ben zal de grens wel op 75 jaar liggen. Wat een KUT land! En maar klagen dat het zo slecht gaat met de economie. Joehoe pak wat minder geld van me af en ik kan weer investeren!

Rest In Privacy | 14-02-14 | 10:27

Ik neem aan dat onze regering al bukkend akkoord is gegaan met het weggeven van ons geld?

Ronman2k | 14-02-14 | 10:27

Ik mag toch hopen dat de pensioen potten solide belegd zijn in bedrijven dus al worden aangewend voor lange termijn financiering? Of wil de EU deze gelden aanwenden voor hun lange termijn financiering van kantoor Strassbourg? Zolang Brussel deze geldverspilling handhaaft hebben ze voor mij geen enkel recht van spreken op enig gebied. Bij volgende Europese verkiezingen gaat mijn stem naar die partij die dit onvoorwaardelijk gaat stoppen.

Zephyr | 14-02-14 | 10:27

Pensioengeld, wat is dat?

fritsspits | 14-02-14 | 10:26

Als we te paard moeten, waarom moet die kutknol dan sterven? Graag duiding.

Bixier | 14-02-14 | 10:26

*Op aangeven van Van Leeuwen duim trots omhoog steken doet en er op zitten gaat*
Stelletje bloedhonden...

Ornoisliefde | 14-02-14 | 10:26

@kicktherabbit | 14-02-14 | 10:22
Jij denkt dat er in Nederland door het grootste deel van de bevolking niet op de pof geleefd is?

steven paul | 14-02-14 | 10:26

Eerste hoofdwet van de Eurodynamica: De hoeveelheid geld die van noord naar zuid stroomt neemt altijd toe.

Godsammekraken | 14-02-14 | 10:24

Oh, dat geld staat er serieus nog? Dat valt me nog alles mee.

Balzakius | 14-02-14 | 10:24

In het verleden heeft ook de BV Nederland al eens een grote miljardengraai uit de ABP-pot genomen. Nu gebeurt het in het 'groot'. De kiezers kunnen aan dit onzalige plan bij de verkiezingen voor de EU direct een eind maken. Stem anti-EU!

goedverstaander | 14-02-14 | 10:24

Dit lag al in de planning voor invoering van de Euro.
Er waren economen die hiervoor waarschuwden maar werden verketterd. Het is gewoon onderdeel van het totaalplan.

En he ... ben ik als 40+'er nu ineens een babyboomer?

BedrijfsTijgerT | 14-02-14 | 10:24

Nou.... onder een matras dan maar weer die munten.

Ikdus | 14-02-14 | 10:24

De knoflooklanden moeten zeker weer geld.
Geld, ja ze moeten GELD.
Je kan het wel tranches, of steunpaketten noemen, dan klinkt het voor het domme gepeupel misschien vriendelijker, maar het feit is dat ze ons geld moeten hebben van de EU.
Ook daarom, oprutte met die EU, weg ksst, weg uit Nederland, wij moeten jullie niet.

Cuyahoga | 14-02-14 | 10:23

ik verheug me op de dag dat 'Europa' met pensioen gaat.

Yabadabedoe | 14-02-14 | 10:23

Ze zaten toch al zo'n 2 jaar te kwijlen over onze pensioenpot? Wij zijn het enige land die op deze manier pensioenen betaald waardoor er daadwerkelijk 'een pot' is met al ons geld waar de overheid bij kan.

Procentueel gezien hebben wij (nog steeds, zelfs na alle jatterijen van banken) de grootste pensioen pot waar de EU maar al te graag bij wilt om te spenderen in Nutteloze projecten in de oostbloklanden.

LangeTijdGeleden | 14-02-14 | 10:23

De banken hebben nu genoeg geld maar doen niet waarvoor ze bedoeld zijn. Ze lenen het niet uit. Geen probleem! Pakken we het van burgers af.

Godsammekraken | 14-02-14 | 10:23

Told you so.
De EU is het best te beschouwen als een criminele organisatie. Net als onze NL overheid. Want ook zonder de EU zou dit vast wel gaan gebeuren (en het is overigens al bezig; was recentelijk in het nieuws).
Maar dit uitspelen via de EU komt onze Haagse flapdrollen wel goed uit. Zij hebben het waarschijnlijk zelf ingefluisterd. Nu kunnen zij weer zeggen "het moet van Brussel", een welkome dooddoener.

Fijnstoffer | 14-02-14 | 10:23

Men kan het ook subtieler aanpakken: pensioenleeftijd omhoog naar 120 jaar en vervolgens de pensioenfondsen afromen omdat het geld er toch maar nutteloos staat.

steven paul | 14-02-14 | 10:22

Pensioen? Pensioen? Dat is toch iets van vroeger?

Pretzwalkski | 14-02-14 | 10:22

Mooi zo'n paniekbericht. Iedereen rent naar de bank om z'n geld op te halen en uit te geven, de binnenlandse consumptie stijgt enorm, Nederland en de Eurozone uit de crisis zonder dat het de EU verder een cent kost.

FrankVeer | 14-02-14 | 10:22

Mensen die maar op hun centen blijven zitten zijn wel een serieus probleem in dit land. We zijn het tegenovergestelde van de creditcard-maatschappij, het andere uiterste. Niet dat dit de oplossing is natuurlijk.

kicktherabbit | 14-02-14 | 10:22

Alles om dat fractaal bankieren in stand te houden. Bah.

3.14nokkio | 14-02-14 | 10:20

Als er nu maar geen verplichte pensioenafdracht was geweest had me dit geen reedt kunnen schelen op het persoonlijk vlak.
Dat het politiek gezien een godsgeklaagd schandaal is, is ook duidelijk.
Dat het een mogelijk begin van een eventuele afscheiding is, is hopelijk.
*Wacht op georganiseerd verzet*

Mark Smith | 14-02-14 | 10:20

Dit idee is niet echt van de EU, maar van het IMF.

De Bundesbank kwam met het idee om in geval van een bankencrisis of een financiële crisis in een eurozone-land eerst de belanghebbenden te laten betalen: aandeelhouders, obligatiehouders en ook de spaarders.

kapotjeplov | 14-02-14 | 10:20

Vrij naar Eubank/Borsato: "de roofpartij die je wist dat zou komen". Onacceptabel, dit betekent een toekomstig afscheid van de EUSSR.

Dizzydent | 14-02-14 | 10:20

Dit is eerlijk gezegd al wat oud nieuws.

roze_bril | 14-02-14 | 10:19

Ik neem aan dat dit het moment wordt dat Nederland definitief "nee" zegt tegen de Europese politieke unie?

Trekhaas | 14-02-14 | 10:19

Leve de EU dictatuur met VerMofRat!

Dakloze zonder krant | 14-02-14 | 10:19

Matras optilt,....... alles safe gelukkig.

IJzervreter | 14-02-14 | 10:19

De dag die je wist dat zou komen....

Bobbbe | 14-02-14 | 10:18

En we laten dit ook echt gebeuren ook he. Man man man.

Klaus Herzog | 14-02-14 | 10:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken