Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TAPSTERK TE IJDEL OM OP TE STAPPEN

plaksterk.jpg Ome Roon blijft minister Plasterk. Ondanks een motie van wantrouwen van de voltallige oppositie minus CU & SGP. Nota bene Crematoriumpartner D66 diende de gezamenlijke motie in, maar dat zal wel betekenen dat Pechtold op het baantje als MinBiZa zat te azen. VVD en PvdA steunden hun minister(s), en ondanks snoeiharde woorden van de overige partijen weigert de Minister van IJdelheid (©Wilders) om op te zouten. Staande praktijk bij de PvdA dit soort arrogante plucheplakkerij, zullen we maar zeggen. Ome Roon gaat het volgende keer gewoon 'beter' doen om 'het vertrouwen terug te winnen' als lid van wat mogelijk het Meest Eerloze Kabinet sinds de Tweede Wereldoorlog is. Maar dat laatste is speculeren. Eén troost: de komende peilingen voor de PvdA zullen er net zo uit zien als de stand van uw recht op privacy: hondsberoerd. Video: Tapsterk voorlopig minder op tv. En Samsom vond de motie van wantrouwen 'volstrekt onbegrijpelijk'.

Reaguursels

Inloggen

PvdA; zum Kotzen

Nederlanddraaitdoor | 12-02-14 | 22:25

Als ras PvdAer heeft hij geen enkele schaamte, gaat door alsof het een grote grap is. De man hoort niet op deze positie thuis, hij is niet capabel, heeft zich met steeds dezelfde zinnen er vanaf gemaakt. Ongelofelijk dat ze niet unaniem de motie van wantrouwen hebben ondertekend.

lanexxx | 12-02-14 | 17:17

@miko | 12-02-14 | 04:23
Nou, nee, maar mijn internetverbinding lag er wel uit, bij deze uitgesteld antwoord.

gedachtespinsel | 12-02-14 | 15:51

@goedverstaander | 12-02-14 | 08:45
Wat mij betreft, zij die nog geen fout gemaakt hebben werken niet.

gedachtespinsel | 12-02-14 | 15:50

Die gristen partijtjes..

Die leven toch volgens de bijbel??

Staat daar dan niet in;

GIJ zult NIET liegen!!

Jemaintiendrai | 12-02-14 | 15:35

De overheid verzamelt wel degelijk (meta)data over haar eigen burgers en als zij het niet doen dan doen de VS, Rusland, Google, Facebook, China en alle anderen het wel. Er hebben voldoende investeringen in (nieuwe) datacentra en andere technologieën plaatsgevonden die dat aantonen.

Wees er dan helder over wat er aan de hand is en dat je niet achter kunt blijven, en/of pas de wetgeving aan. Nu overtreden ze zelf de wet en bedreigen zelf daarmee de rechtstaat die ze zelf juist behoren te beschermen.

De Christelijke splinterpartijtjes zijn daarbij de enig overgeblevenen in de 'oppositie' die nog vertrouwen hebben in de (ministeriële) aansturing van de veiligheidsdiensten om alle splinters in de ogen van ons burgers te helpen verwijderen.

Mogen we een nieuwe democratie?... Deze is stuk.

Ven1V1d1V1c1 | 12-02-14 | 15:11

Samson vond het maar weer raar ik vraag me af of deze man ooit nog eens iets intelligents gaat zeggen , wat een ongelooflijke nietsnut minkukel is het geval Samson eigenlijk . Plasterk had ook de eer aan zichzelf moeten houden en moeten opstappen de NL bevolking zal nu wel een giga vertrouwen in de politiek hebben ja u snapt hem 0% voor deze onbetrouwbare honden .

rukkieduck | 12-02-14 | 14:04

Ik wil trouwens nog even wat kwijt -- en waar beter dan hier? -- dat de film 'Das Leben der Anderen' een ware topfilm is. Zien. Het politieke drama met Plassie is zoals iemand hierboven al schreef een afleidingsmanoeuvre. Ik snap al helemaal niet waarom mensen zo'n waardering hebben voor die 'amiabele man'. Het kan me niet bommen of iemand in de politiek amiabel is. Liever niet trouwens. Heb er liever een vechthond die zich vastbijt in de verkrachters van de rechtsstaat en niet meer loslaat en blijft schudden totdat wat verlegen (maar eerlijke) honden de andere ledematen aan stukken scheuren. Doe mij maar een Nederlandse Nigel Farrage. Wordt tijd. Kunnen we alvast een potje vullen met veel poen om daarmee de boetes te betalen die de nieuwe held ongetwijfeld voor zijn kiezen krijgt in dit schijnheilige uitgezogen land.

Moet je eens voorstellen wat er gebeurt als je in dit land ook maar een slecht (lees: kritisch) woord uit over het koningshuis, en dat terwijl het gewoon een stel overheersers is die door geweld aan de macht zijn gekomen en nu teren op roofgeld en een stel onbenullen die blij met oranje vlaggetjes zwaait als de hoogheden ergens gespot worden, waarschijnlijk op een of andere skipiste ver weg. Hadden ze die Friso trouwens maar op tijd gespot. Was de baan gemarkeerd met opvallende vlaggetjes. Maar nee, de hoogheden zijn erg gesteld op hun rustige afgelegen buitenhuizen en ultraluxe hotels ver van het gepeupel. Al die machtsbeluste mensen zijn hetzelfde. Straks zetelen die EU-heerschers op de Kilimanjaro, met slaven die ze al wapperend met bananenbladeren van verkoeling voorzien. Maar ik dwaal weeeeeer af.

De Witte Wolf | 12-02-14 | 13:29

Weekers is voor minder opgestapt.

MistrX | 12-02-14 | 13:26

Ik vind het jammer dat de man aangevallen is omdat hij 'vaak' in de media verschijnt. Ik wil dat politici in de media verschijnen. Graag zelfs.

Romanov | 12-02-14 | 13:25

@ knerf | 12-02-14 | 12:59 |
@ goedverstaander | 12-02-14 | 12:59 |
Jeeeezzz... kids! Natuurlijk is hij niet op zo'n positie beland om de microfoons op te poetsen! Maar laten we er maar over ophouden, wij gaan elkaar niet begrijpen.

Good Meuning | 12-02-14 | 13:25

Shareholder II | 12-02-14 | 13:04 | + 0 -

Mooi.
En laten we het nooit meer hebben over "Ome Roon" alsof het een aimabele, toffe oom is.
Gelet op zijn uitspraak tien jaar terug dat je "alfa's van alles kan wijsmaken" en hij dat nu ook in de praktijk heeft gebracht, hebben we te maken met een arrogante, leugenachtige ijdeltuit.

De man DOET aimabel, maar IS het niet....

knerf | 12-02-14 | 13:16

knerf | 12-02-14 | 12:30
Niet alleen ons volk. Bij de NSA hebben ze Roon 'Pattex' Tapsterk nu ook op de korrel. Dit is nog niet voorbij voor de narcist Tappie..

Shareholder II | 12-02-14 | 13:04

@ Good Meuning | 12-02-14 | 12:50 |
We hebben het hier over het kabinet en niet over een sociale werkplaats. No offence.

goedverstaander | 12-02-14 | 12:59

Good Meuning | 12-02-14 | 12:50 | + 0 -

Je maakt een grote denkfout. "Wij" hebben geen regeringsverantwoording.

"In mijn overtuiging hoeft een minister pas weg als hij op geen enkele wijze in staat is een positieve bijdrage te leveren aan mensheid en aarde."

O, dus als hij onkundig is, mag hij blijven als hij maar positief blijft....

You must be joking!

knerf | 12-02-14 | 12:59

@ knerf | 12-02-14 | 12:30 |
In mijn overtuiging hoeft een minister pas weg als hij op geen enkele wijze in staat is een positieve bijdrage te leveren aan mensheid en aarde. Leugens kunnen op allerlei manieren ontstaan en die kunnen ons allen parten spelen. Het gaat erom hoe de betreffende persoon er invulling aangeeft om door hem/haar veroorzaakte problemen op te lossen. Ongeacht of dat met of zonder hulp van anderen gebeurt. Wij hebben allemaal een taak om elkaar verder te helpen, en het is niet in het algemeen belang om iedereen die fouten maakt genadeloos af te branden. Wij maken allemaal fouten.
Hoop dat ik hiermee uw vraag naar wens heb beantwoord.

Good Meuning | 12-02-14 | 12:50

Good Meuning | 12-02-14 | 12:19 | + 0 -

Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Wanneer is de grens bereikt voor jou en moet een minister weg?
Blijkbaar niet als hij onzin ( bij Nieuwsuur) verkoopt tegen het volk....

knerf | 12-02-14 | 12:30

@ goedverstaander | 12-02-14 | 11:42 |
@ knerf | 12-02-14 | 11:50 |

Zucht... jullie hebben gelijk.

Good Meuning | 12-02-14 | 12:19

Good Meuning | 12-02-14 | 09:46 | + 0 -

Dus bij jou kunnen ministers dus altijd blijven zitten omdat het ambt zo zwaar is?
En maakt het jou dus niet uit dat een minister tegen de media, dus tegen het volk, gewoon onzin verkoopt?

En wanneer moeten ze dan wel weg?
Als ze ingebroken hebben of een moord op hun geweten?

knerf | 12-02-14 | 11:50

@ Good Meuning | 12-02-14 | 11:25 |
Als je een dergelijke functie aanvaardt moet je een goed bestuurder, een goed politicus en een goede communicator zijn. Hou anders maar op. Plasterk is alleen een redelijk goede communicator al laat hij zoals bewezen hier en daar steken vallen.
Een Job Cohen bijvoorbeeld is alleen een goed bestuurder, voor de rest is ie waardeloos. Daarom redde hij het niet. Wilders is een mix van politicus en communicator, maar beslist geen bestuurder. Het is niet eenvoudig, dat geef ik toe. Maar ze zijn er heus, dus partijen die zichzelf serieus nemen en serieus willen worden genomen zullen beter moeten zoeken. Dus kwaliteit laten prevaleren boven wie er vooraan staat om in de baantjescarrousel te stappen.

goedverstaander | 12-02-14 | 11:42

Dit is niet meer de kiezer in de bek spugen maar gewoon vol in de bek schijten. Politici als Plasterk (en de meeste anderen) lachen het werkvolk keihard uit. En toch blijven mensen vrolijk stemmen. Onvoorstelbare naïviteit.

panadol | 12-02-14 | 11:26

@ goedverstaander | 12-02-14 | 10:22 |
En dan nog iets: De mensen die werkelijk weten wat er gaande is denken wel 1000 keer na voordat ze een dergelijke functie aanvaarden. Deze mensen werken liever vanuit de schaduw, doen niks of profiteren ervan.

Good Meuning | 12-02-14 | 11:25

@ goedverstaander | 12-02-14 | 10:22 |
Punt, maar dan moeten ze er wel zijn en vooral opstaan!

Good Meuning | 12-02-14 | 11:15

Wat gaat Plaksterk nu weer verzinnen om zijn ijdelheid te tonen?

Eerst een hoed, toen een baard, nu een T-shirt met de tekst "Fuck you"?

knerf | 12-02-14 | 10:29

Dus nog even kort samengevat:

Een minister die zelf heeft toegegeven dat wat hij in Nieuwsuur zei, dus tegen het Nederlandse volk, onzin was.

Een minister vertelt onzin tegen het Nederlandse volk en kan blijven zitten......

knerf | 12-02-14 | 10:27

@ Good Meuning | 12-02-14 | 09:46 |
Of juist wel. Een wetenschapper die het leuk doet op televisie is nog geen minister met alle verantwoordelijkheid die dat ambt met zich mee brengt. Politici die er over denken om een dergelijk ambt te aanvaarden denken hopelijk nu nogmaals.

goedverstaander | 12-02-14 | 10:22

Rechter tegen meinedige getuige: "U loog!"

Getuige: "Ik loog niet, ik speculeerde"

knerf | 12-02-14 | 10:21

ecologiste | 12-02-14 | 08:57 | + 4 -

LOL!

Leuke variant!

knerf | 12-02-14 | 10:18

De gerepeteerde verdediging van Plaksterk werd voor een belangrijk deel gesloopt, maar tegen een kapotte grammofoonplaat valt weinig anders te doen dan afzetten.
Hij werd gered door gristenen en dat snap ik nou weer niet. Tenzij die daar iets voor terug hebben gekregen. Heeft iemand een clou of moeten we nog even wachten tot dat konijn uit de hoge hoed komt?

Ondertussen vermaak ik me met de vraag hoeveel stemmen dit de PvdA gaat kosten. Het zwakste argument van Plaksterk was dat hij de AIVD in bescherming wilde nemen omdat het gonsde in het land over die dienst. Daar heb ik weinig van gemerkt. Drogredenering dus.

Islamofiel | 12-02-14 | 10:17

Nee, hij heeft niet gelogen maar hij heeft gespeculeerd...

BarneyBoner | 12-02-14 | 10:03

Ik ben voor dat debat gaan zitten om half 5, komt hij met "excuses" en verteld ie dat hij bij nieuwsuur zat te speculeren. Om 10 over half 5 afgehaakt omdat alle fractievoorzitters toen al om gingen en het de rest van het debat ook over speculeren doorgingen. Hoe kan je in godsnaam met droge ogen over speculeren spreken als je een briefje uit je zak haalt wat volgens jou bewijst wat je zojuist hebt gezegd?! En dat hij het zegt is nog 1 ding maar dat de andere het allemaal zonder morren overnamen vond ik echt ongelofelijk!! Leugenaars zijn het allemaal en dat ze zichzelf volksvertegenwoordigers noemen is een belediging naar het volk!

Capt. Iglo | 12-02-14 | 10:01

Weet je wat Roon nodig heeft?
Een lage instap.
Dan kan hij moeiteloos opstappen.

jemagookniksmeer | 12-02-14 | 10:01

Ijdel, minachtend en arrogant. PvdA ten top, Samsom snapt het niet, het is ongelooflijk dat ze nog stemmen krijgen.

VVD raakt hierdoor mijn stem ook kwijt.

Op naar de LP...

BarneyBoner | 12-02-14 | 09:54

Plasterk behoort tot dezelfde groep als de automobilist en zijn makkers. www.youtube.com/watch?v=VQ19lJkU-Xg&a.... Je veroorzaakt een probleem en gaat dan keihard liegen! Dit alles natuurlijk met steun van soortgenoten Asscher en Samson.

Jotum | 12-02-14 | 09:53

Wat dit hele circus ons nogmaals heeft laten zien, is dat de Nederlandse politiek door en door verrot is.

No Mo | 12-02-14 | 09:49

stemming mantelzorgboete op 11 februari 2014
-

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat het wetsvoorstel Wijziging van de Wet werk en bijstand en enkele andere sociale zekerheidswetten een verdere uitbreiding van de kostendelersnorm in de AOW introduceert;
overwegende dat AOW-gerechtigden die bij een ander intrekken om mantelzorg te krijgen of zelf te verlenen, nu gekort dreigen te worden op hun AOW-uitkering;
overwegende dat mensen door dit kabinet gestimuleerd worden om langer thuis te blijven wonen;
overwegende dat deze korting als straf kan worden gezien op het verlenen van mantelzorg en het verlenen van mantelzorg zal ontmoedigen;
overwegende dat hierdoor het beroep op de Wmo zou kunnen toenemen, welke gelden beter ingezet kunnen worden om mantelzorg te stimuleren door geen kostendelersnorm te laten gelden in geval van mantelzorg;

verzoekt de regering, in samenwerking met de VNG te onderzoeken hoe in geval van mantelzorg voor of door AOW-gerechtigden de kostendelersnorm niet toegepast hoeft te worden, en gaat over tot de orde van de dag.

Klein
- zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-3...
-
deze motie is door de kamer verworpen ! iemand een linkje waar ik de stemuitslag per partij kan vinden ? welke partijen in Nederland vinden het normaal dat jij als AOW er, die je zieke kind in huis neemt, daar dan financieel voor gestraft word ?

(c)ZWITSUL | 12-02-14 | 09:46

@ goedverstaander | 12-02-14 | 09:27 |
Als je ervan uitgaat dat iedereen in de AIVD en in de tweede kamer alles al weten, heeft u misschien gelijk. Maar met het uit de functie zetten van politici los je uiteindelijk niet zo veel op. Dan komt er weer een opvolger die dezelfde fouten gaat maken. En zodra het zover is zijn er opnieuw hele hordes schapen die roepen om ontslag, met als gevolg dat we hier nooit de zware, door de wol geverfde, ministers krijgen die we zo hard nodig hebben.

Good Meuning | 12-02-14 | 09:46

En Rotte en Samsam zagen dat het goed was.Nu begrijp ik ook waarom dit soort debatten zich altijd 's nachts ontknopen: Behoefte aan slaap.(Net of ze overdag niet slaapverwekkend zijn in Den Haag).

Dolphi | 12-02-14 | 09:35

Plasterk is nu Flappy Bird.

Rest In Privacy | 12-02-14 | 09:34

zaklamp | 12-02-14 | 09:17 | + -1 -

Azijnpisser?
Ik heb juist nog steeds de slappe lach.

Whaaaahahahaha!

Anijsblokje | 12-02-14 | 09:33

liegende PvdA ministers die gewoon blijven zitten .. only in Holland

(c)ZWITSUL | 12-02-14 | 09:33

Gelukkig. Ik was al bang dat er een lange traditie van bunkerhard falen en toch pluche blijven plakken door de asociaal-aristocraten zou worden doorbroken. Ik ga mijzelf even aan mijn oren ophangen aan het wasrek.

Sliptong | 12-02-14 | 09:28

Uit documenten van WikiLeaks bleek al dat Nederland 100 inlichtingendiensten heeft.
We leven in een heel eng land.

me,myself and IK | 12-02-14 | 09:27

@ Good Meuning | 12-02-14 | 09:14 |
Dat maakt helemaal niet uit. Als op een gegeven moment zou blijken dat iemand anders met zijn tengels aan jouw geclassificeerde informatie kan komen dan heb je gefaald. Punt uit. Dan heb je gefaald en moet je je verantwoordelijkheid nemen. Die verantwoordelijkheid heb je namelijk op je genomen op het moment dat je het ambt aanvaardde. Hennis kan geen JSF besturen maar ze is wel verantwoordelijk voor het wapentuig van Defensie. Zo simpel ligt het.

goedverstaander | 12-02-14 | 09:27

Dit is de volgende messteek in het vertrouwen van de burger in de politiek. Een faalkabinet met faalministers met aan het hoofd een faal minpres die zijn titel nooit waardig is geweest.
Achteraf bedacht ik me dat deze coalitie niet in zijn eigen vlees gaat snijden. En wrs heeft Samson tegen student Rutte gezegd dat als hij plasterk laat vallen, hij als wraak het kabinet zal doen laten vallen. Dat zou ik, als ik een figuur als Samson was, ook doen.
Dus ze hebben afgesproken dat ze Plasterk eens lekker zouden gaan grillen voor de tribune met de wetenschap dat een motie het nooit zou halen. Want PvdA, VVD en SGP hebben toch de meeste stemmen. En binnenkort keert als wisselgeld de zondagsrust weer terug.
Deze democratie werkt niet meer. De bevolking had met een online stemming moeten kunnen meebeslissen over het lot van deze man. Nu is weer bewezen dat partijbelang boven het belang van de bevolking gaat.

appeltjesgroeneweide | 12-02-14 | 09:24

@Parel van het Zuiden 09:09: The wrong thing for the right reasons, zeg ik. Hij zat fout, en dat verdient de aandacht van de kamer en een tik op de vingers. Maar hij verdient geen motie van wantrouwen, noch de harde retoriek vanuit de kamer.

Muxje | 12-02-14 | 09:22

@Borrelende Boris, zoek je echt een hele grote batterij voor je telefoon: zerolemon.com/
Hep um hier voor de Note 3.

Lenco | 12-02-14 | 09:20

Zeg stelletje azijn pissende pvv'ertjes...

Denken jullie nu echt dat de grootte geert en fleurige fleur anders hadden gehandeld? Die hebben al helemaal geen boodschap over hoe anderen over hen denken.

zaklamp | 12-02-14 | 09:17

Heeft hij toegegeven dat onder zijn hoed een radarinstallatie zit verborgen en zijn baard bestond uit duizenden mini-WLAN-antennes?

milky bar | 12-02-14 | 09:16

@ goedverstaander | 12-02-14 | 08:48 |
"Onzin": Denk dat we dit niet met zoveel zekerheid kunnen zeggen.
Je kan je ook afvragen of ze alles wel weten over "Prism". Dit wordt niet alleen door de NSA gebruikt, maar ook door de AIVD. Ze hebben het schrijven van deze programma's uitbesteed. Kennen wij alle makers? En zijn zij betrouwbaar? Een ding is in elk geval zeker: in dat "wereldje" werken spionnen, onbetrouwbaar zijn is hun werk.

Good Meuning | 12-02-14 | 09:14

@ Peyronie | 12-02-14 | 09:06 |
Helemaal mee eens. Het probleem voor het huidige kabinet is dat ze vrijwel geen bewindslieden (afgezien van bijvoorbeeld Teeven en Tapstelten) hebben die professioneel binding hebben met hun ministerie.

Mark Rutte zelf is daar zelf een goed voorbeeld van. Hij is een stootkussen tussen de huidige elite en de burgerij. Dat beviel in Rutte-1 dus hij mocht blijven. Hij lacht alles weg, doet net of ie het niet begrijpt, vangt alle kritieke klappen op en is een kameleontische allemansvriend. Dus relatieve rust in de tent. Daarom is ie premier, niet om zijn kwaliteiten als kundig staatsman of om zijn dossierkennis.

goedverstaander | 12-02-14 | 09:12

-weggejorist-

Wayde | 12-02-14 | 09:11

Wat een farizeeërs die CU en SGP, godverdomme , welkom in het communistisch bolwerk Nederland.

Wayde | 12-02-14 | 09:11

@Muxje | 12-02-14 | 09:00 |

Deze minister heeft zichzelf beschadigd door uit de losse pols te kletsen en uitlatingen te doen die onwaar bleken. Een minister onwaardig.
.
Deze minister heeft verzuimd z'n uitlatingen te corrigeren op het moment dat hem duidelijk werd dat hij fout zat. Een minister onwaardig.
.
Dat de rest van de politiek 'm nu pakt met electoraal gewin voor ogen doet daar niets aan af, the right thing for the wrong reasons..

Parel van het Zuiden | 12-02-14 | 09:09

Wat een ongelofelijke prutsers hebben we in de 2e Kamer zitten. Geen wonder dat zelfs Hennis er goed uitzag.

niks mis mee | 12-02-14 | 09:09

Twee dingen geleerd van dat debat: wat Ronalds koosnaam is voor zijn eigen achterwerk – hij gebruikte de term "informatie uit speculatieve bron" voor de verzinsels die hij uit zijn reet trekt – en dat je blijkbaar ongestraft leugens in de wereld mag helpen ("Plasterks vrouw doet het met de Bussumse schillenboer") zonder die leugens naderhand te hoeven herroepen, met als fop-argument dat het vertellen van de waarheid de privacy van Ronald Plasterk zou aantasten.

simpelman | 12-02-14 | 09:07

goedverstaander | 12-02-14 | 08:45 | + 2

"Want het is best een aimabele man."

Dat klopt. Alleen is dat geen enkele garantie dat hij een goede minister van BZK is, zo blijkt.

De wereld van geheime diensten bestaat doorgaans uit niet al te aardige mensen. Daar moet je geen twijfelende, aardige man boven zetten die vooral schittert in een laboratorium en het leuk doet op verjaardagsfeestjes omdat hij een grappige hoed op heeft of een baard heeft laten staan.

Een type Poetin heb je nodig. Mannen of vrouwen met sterke principes die het weinig uitmaakt of ze nu wel of niet aardig worden gevonden.

Peyronie | 12-02-14 | 09:06

@ Muxje | 12-02-14 | 09:00 |
Plasterk stond aan de hemelpoort. Dan ligt vergeving voor de hand.

goedverstaander | 12-02-14 | 09:02

@ Ommezwaai | 12-02-14 | 08:54 |
Samsom laat met die opmerking andermaal zien dat hij er geen idee van heeft wat er onder de bevolking leeft. Typisch voor een omhooggevallen milieu-terrorist die zich wentelt in nieuwe rijkdom, aanzien en status. Hij acht zich onaantastbaar en doet zonder enige gêne uitspraken waarvan hij vroeger dacht dat ze terecht gewelddadigheid uitlokten.

goedverstaander | 12-02-14 | 09:01

@goedverstaander 08:45: Goed gezien. En het is precies de reden waarom de oppositie hier zo fel op is. Dat heeft *niets* met zaak te maken en alles met het feit dat er verkiezingen aankomen. En dat CU en SGP niet meegingen met de motie verwachtte ik al, al weet ik niet precies waarom. Ofwel ze houden het liefst de coalitie te vriend aangezien ze er disproportioneel goed zaken mee hebben kunnen doen, of ze zijn (net zoals in het verleden) wat rechtlijniger dan andere partijen en gaan geen minister beschadigen omdat dat electoraal handig is.

Muxje | 12-02-14 | 09:00

Nu TimmerFranz nog wat minder Twitteren/Facebooken en het kabinet is bijna net zo monddood als de kiezer.

Had hier iemand echt het idee dat hij zou opstappen?
Lak aan alles & iedereen. Het meest voorspelbare kabinet sinds WOII. Ik krijg er langzamerhand de slappe lach van.

Anijsblokje | 12-02-14 | 08:59

Een rechtstaat kenmerkt zich door regels die paal en perk stellen aan overheid en politiek. Die regels stelselmatig schenden zonder consequenties betekent dat je geen rechtstaat bent. Nederland is geen rechtstaat.

Parel van het Zuiden | 12-02-14 | 08:58

Vandaag wordt de overdracht van BV Nederland aan de EU en gratis geld voor de Grieken door de Tweede Kamer gejast. Een belangrijke staatszaak liep uit vannacht tot laat in de ochtend waardoor de meeste kamerleden in slaap zijn gevallen op het pluche.

Ikbeneenzelfbouwer | 12-02-14 | 08:57

Plasterk, Glasterk, Wasterk.

ecologiste | 12-02-14 | 08:57

Wanneer gaat hij het Nationaal Museum in Arnhem openen? Oh nee, wacht ...

Mammeloe | 12-02-14 | 08:56

"En Samsom vond de motie van wantrouwen volstrekt onbegrijpelijk."
Ik vind het volstrekt onbegrijpelijk dat een liegende, incapabele PVDA minister gewoon blijft zitten waar ie zit.

Ommezwaai | 12-02-14 | 08:54

De belangrijkste conclusie van dit debat is dat veel reaguurders het zich kennelijk kunnen permitteren om een hele nacht door te halen. Ik neem het mezelf al kwalijk dat ik de tweede termijn heb uitgezeten.
Voor de rest: mensen die nu nog overwegen bij de Europese verkiezingen op de SGP te stemmen en niet op de PVV, SP of Dierenpoes zijn wel heel erg naïef.

Peyronie | 12-02-14 | 08:52

@ Good Meuning | 12-02-14 | 08:42 |
Onzin, maar om even met u mee te denken: Dan zou je als kabinet dus een vreemde mogendheid de mogelijkheid geven om binnen jouw AIVD te laten doen wat ie maar wil. Reden om het hele kabinet op straat te zetten.

goedverstaander | 12-02-14 | 08:48

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 02:50
In het huidige politiek systeem bestaat er ook zoiets als je eigen verantwoordelijkheid nemen. Plasterk en de fracties van PvdA en VVD hebben andere belangen dus wordt dit principe gemakshalve overboord gezet.

Je kunt je afvragen hoe slim dit allemaal is. Van de bewindslieden van Rutte-2 had Plasterk nog wel het nodige krediet, bij voor- en tegenstanders. Want het is best een aimabele man. Juist hij heeft het nu verbruit. Het feit dat het kabinet een falende minister de hand boven het hoofd houdt komt op een afrekening door de kiezer te staan. Ik ben daarom zeer benieuwd naar de peilingen van Maurice komend weekend. Naar het verlies van het kabinet en de winst van de oppositie, dat is.

goedverstaander | 12-02-14 | 08:45

Waarom toch al die ophef? Het waren toch de Amerikanen die onze AIVD geholpen hebben met het optuigen van het afluistersysteem? Als straks blijkt dat die Yanks een backdoor hebben ingebouwd blijkt Plasterk toch niet helemaal gelogen te hebben...

Good Meuning | 12-02-14 | 08:42

Wat ik nog veel enger vind; welke vrijheden zullen door landverraders Rutte en Samson worden opgeofferd voor de guurgristelijke steun teneinde een paar maandjes langer in het pluche te mogen zitten?

Let op mijn woorden; binnen een maand is er een discussie over de winkeltijdenwet, abortus of het homohuwelijk. Want ja, de CU en SGP gaan Tapsterk echt niet voor niets uit de brand helpen...

dlseth_ | 12-02-14 | 08:36

Het is veel erger dan dat plaksterk blijft zitten. Immers heeft de 2e kamer gewoon met deze zaak goedgekeurd dat wij afgeluisterd worden en dat de gesprekken netjes gedeeld worden met Amerika.
Het al dan niet mogen blijven van plaksterk was een duidelijk afleidingsmanoeuvre.

New Quacka | 12-02-14 | 08:31

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 02:50
Hij heeft geen gebruik gemaakt van het systeem, hij heeft dat systeem overtreden. Het voorlichten van de kamer is namelijk een grondwettelijke plicht.

En niemand heeft ervoor gekozen om belazerd te worden door deze man.

Russells Teapot | 12-02-14 | 08:30

+1 voor 't speculerenzinnetje. Even de audio op de achtergrond laten draaien, maar man man wat een kinderachtige vertoning zeg..

Fred van Ria | 12-02-14 | 08:30

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 02:49
Een minister liegt de kamer voor uit politieke overwegingen, hij is bewezen onbetrouwbaar, maar omdat hij van de juiste partij is, laten de coalitiepartijen hem zitten.

En jij loopt te juichen. De integriteit van onze overheid loopt opnieuw een geweldige deuk op, maar iets wat GS graag zou willen, is niet gebeurd, en dat is voor jou blijkbaar veel belangrijker.

Zolang dit kabinet dingen doet waar GS het niet mee eens is, is gedachtespinsel daar voor, want GS is stom. Bijzonder puberaal gedrag.

Russells Teapot | 12-02-14 | 08:28

En nu alle focus op onrechtmatig afluisteren, samenwerking met de nsa en laat de snowden files maar komen. Kunnen we het eindelijk weer over de inhoud hebben.

Mesmer | 12-02-14 | 08:26

En weer ging het niet im de afluisterpraktijken maar of hij heeft gejokt of niet. Zuurstof en speeksel verbruikt en kostbare tijd om uiteindelijk, wederom, status quo te bereiken. Steeds. Maar. Weer.

PopperFlopper | 12-02-14 | 08:17

Ik hoop dat je trots bent op jezelf, ome Roon.
Net zo'n zakkenwasser geworden als de rest. Je bent gewoon niet sterk genoeg.

löl met vingers | 12-02-14 | 08:16

Too vain to fail...

Ars Vivendi | 12-02-14 | 08:16

hij is nog krapsterk

gerben48 | 12-02-14 | 08:14

Tja stom ongelukje in het openbaar is wel zo transparant. Ik begrijp zijn onhandige fout wel en heb er minder moeite mee dan hetgeen wij jaren later horen en dat onder de pet blijft.

Simon_GS | 12-02-14 | 08:12

@De Witte Wolf | 12-02-14 | 07:15 |

Wat je met een teek moet doen is hem met een pincet vastpakken en alleen maar ronddraaien (niet trekken) en je hebt hem er zo uit. Ik weet nog niet precies hoe ik dit moet vertalen naar Plasterk.

roze_bril | 12-02-14 | 07:57

Goh, een liegende politicus die graag op het pluche blijft zitten, unicum. Dit kunnen we weer mooi gebruiken als bijvoorbeeld de belastingdienst ons beticht van liegen, doe dan even een Plasterkje en zeg sorry. Katholicisme in optima forma. Leve de democratie hoera hoera hoera.

ITEACHYOU | 12-02-14 | 07:55

Tijd voor een peiling lijkt me. Misschien geeft dat nog een beetje hoop.

Mesmer | 12-02-14 | 07:54

fap fap fap: "De Ochtendwijding"!

Centauri3 | 12-02-14 | 07:47

De Witte Wolf | 12-02-14 | 07:15 |
Klopt helemaal wat je zegt: de broodpoliticus is de laagste, schadelijkste en meest verachtelijke levensvorm op aarde die samen met zijn ondersoort de ambtenaar overal kaalgevreten vlakten achterlaat.

Dit zijn in het algemeen al gruwelijke randfiguren laat staan zo'n Plasterk of Rutte of de rest van de boys & girls in de topbaantjes bij de staat, hoe erg moeten die wel niet zijn als ze in staat zijn geweest om tussen het ergste vuil wat je kunt bedenken nog boven te komen drijven.

Wloddek | 12-02-14 | 07:46

Had iemand wat anders verwacht dan ?

Der Schnitzeljäger | 12-02-14 | 07:45

Toch ben ik blij dat ik zometeen 'gewoon' mag gaan werken, ipv de halve nacht in die tweede kamer naar dat gezwets en die muggenzifterij te moeten luisteren, terwijl je weet dat de uitkomst allang vaststaat...

Petrus Poortwachter | 12-02-14 | 07:43

Zou toch de perfecte storm zijn als dit hele dictatoriale zooitje vlak voor de Europese verkiezingen in elkaar zou donderen?

Een eclatante overwinning voor de anti-EU brigade, en in de euforie van onheil voorspellende euGekkies die daarop volgt het wegvagen van de gevestigde orde bij de dan te houden Tweede Kamerverkiezingen.

alexbl | 12-02-14 | 07:43

Toen ik ome Roon gisteren tijdens het debat met zijn mobieltje zag spelen en met het Schoeversmeisje zag donderjagen wist ik het al: die blijft geheid zitten want de PVVDA heeft hem al laten een eventuele motie van wantrouwen niet te zullen steunen. En zo geschiede met deze minister van het beste kabinet sinds de Tweede Wereldoorlog.

eerstneukendanpraten | 12-02-14 | 07:40

Jullie hebben vast wel eens gehoord van teken, toch? Welnu, luister: Een politicus is een soort van teek en wat een teek doet is er alles aan doen om maar vast te blijven zitten in de gastheer. Een teek laat nog niet eens los als je zijn hele achterlijf verwijderd door bijvoorbeeld vuur of een verpletterende pincet. Zo lang er nog een hersencel in de teek werkt (meestal hebben ze maar één hersencel, net als politici), dan blijft de teek zich vasthechten: het zit in de aard van het beestje. Hetzelfde met politici. Het verschil is dat als een politicus een telefoontje of schouderklopje op de golfbaan krijgt van een oliemaatschappij of investeringsbank of -- de jackpot -- een centrale bank ($$$ INFLATIE GRATIS GELD MACHT HOEREN NEUSPEUTEREN LEUGENS), dan zwermt de politicus uit en verlaat de gastheer om even later op grotere schaal op dezelfde gastheer te gaan parasiteren. Dit alles moet je lezen met een Attenborough-accent.

"En hier voor hopelijk de laatste keer zien we de verschrikkelijke Plasteek, een schepsel zo vreselijk dat hij door het hele dierenrijk wordt gehaat. Alleen andere parasitaire wezens zullen hem kunnen tolereren, indien hij hen van waarde is, en die waarde wordt bepaald door zijn capaciteit om glashard/glassterk te liegen en zuigen zonder dat de gastheer oog maar met een oog knippert. Net zoals een mug pijnloos bloed zuigt. Helaas voor de mug verraadt haar gezoem diens aanwezigheid. Gelukkig voor ons zijn politici ook niet feilloos. Als ik er eentje in mijn slaapkamer aantref, dan mep ik er flink op los. Desnoods tegen het plafond, tot er een grote vlek ontstaat. Einde biologieles."

De Witte Wolf | 12-02-14 | 07:15

zelfverzekerd is het juiste woord, ijdel ligt meer in Wilders straatje

istawa | 12-02-14 | 07:06

hoe zijn D66, GL en CDA oppositiepartijen ? VVD=PvdA=CDA=D66=GL=CU[=SGP zijn labels van 1 hechte socialistische eenheidspartij die uit marketing overwegingen om beurt good cop / bad cop spelen om bij de kiezers de indruk te wekken dat er een keuze is maar op zijn eggie willen ze allemaal precies hetzelfde

Wloddek | 12-02-14 | 07:03

Zo langzamerhand breekt dit rariteitenkabinet zichzelf af.
Wassterk staat op de wip, hij kan zich geen blunder meer veroorloven anders mag hij Weekers gezelschap gaan houden bij het ontvangen van de ruime wachtgeld toelage die ze zichzelf overigens toebedeeld hebben.
De rest van de zichzelf o, zo hoogachtende regeerders liggen aan aan alle kanten onder vuur en stapelen belofte op belofte, waarvan ze van te voren weten dat ze die toch niet na zullen komen, om toch maar vooral te kunnen blijven zitten.
In ieder geval is het fijn te weten dat liegen, bedriegen in Nederigland geen reden is om een minister naar huis te sturen.

theax | 12-02-14 | 06:56

Het volk helemaal de pleuris spioneren was al ok voor lieden die ons regeren maar nu is kennelijk de tweede kamer verkeerd informeren/liegen dus kennelijk ook al helemaal in orde. Goed om te weten.

Zzzzooooffff | 12-02-14 | 06:33

@lady blabla
Ik denk dat Ronnie nog wel een beetje krediet heeft bij zijn ambtenaren, want anders hadden ze hem wel 'weggestuurd', gelijk Fransje Weekers. Want zo werkt het in ambtocratie Nederland, waar de ambtenaren de ministers aansturen en desgewenst wegsturen.

VanBukkem | 12-02-14 | 06:24

Dit kabinet bepaalt zelf wel wat democratie is...

duitse herder | 12-02-14 | 06:22

@alweerjarig | 12-02-14 | 05:34
Keurige proza. Episch.

hfakker | 12-02-14 | 06:17

Ik zweer/beloof, dat ik mijn plicht nauwgezet en ijverig zal vervullen en de mij verstrekte opdrachten naar beste vermogen zal volbrengen.
Ik zweer/beloof, dat ik zaken, waarvan ik door mijn ambt kennis draag en die mij als geheim zijn toevertrouwd of waarvan ik het vertrouwelijk karakter moet begrijpen, niet zal openbaren aan anderen, dan aan hen, aan wie ik volgens de wet of ambtshalve tot mededeling verplicht ben.

hfakker | 12-02-14 | 06:13

Dus deze man mag leiding blijven geven als minister van binnenlandse zaken en koninkrijksrelaties.

Ik benieuwd of zijn werknemers dat wel willen, Plasterk heeft geen enkele marge meer dus staan er nu ongelofelijk veel ambtenaren onder Plasterk onder druk.

Het is dus gewoon wachten tot de volgende blunder en die is zo gemaakt.

lady blabla | 12-02-14 | 06:00


En daar staat weer een voormalig PvdA columnist te schutteren nu deze zich realiseert dat hij niet meer waarde- en feitenvrije meningen mag verkondigen op tv.
Net als zijn PvdA collega in Amsterdam, die na jaren van activistische stukjes schrijven en pretstudies aan zijn cv toevoegend die hij vaak nooit is gestart, laat staan heeft afgemaakt, nu de ene kapitale blunder na de ander begaat. Die dik doet over zijn eigen tramguerrilla ten behoeve van de kwetsbare gehoofddoekte Marokkaanse.

En ook in de nacht van Plasterk gaat het over de elite zelf. Om de pijn van de kamer (Slob) en de kwetsbare (3 maal) inlichtingendiensten (Samsom). Bezweringsformules en mantra's in een debat voor de bühne. De misleidde burger is nergens te bekennen. Die wordt geminacht en weggezet als boze, te wantrouwen horige; geil van de eigen onderbuik en gelokt door redeloos populisme.
Een vertoon van machteloosheid van een overheid die alleen uit is op het ronselen van stemmen door cliëntalisme of valse verkiezingsbeloften . Hem daarna onbeschaamd schofferend. Vergaande surveillance is dan nog het enige instrument in handen van een impliciet corrupt systeem van stelende en liegende politici.

Die bij een oproer van een handvol Groningers na wat ongemak rondom aardgaswinning met miljarden strooien, daarmee aangevend dat men doodsbang is. Niet voor die burger overigens, maar voor het amorfe Brussel en haar eigen carrièrekansen en dus uiteindelijk voor verlies aan macht. En daarom hangt men ook vannacht weer om elkaars nek. En zo zal men elkaar meesleuren. De diepte in van de vastgelopen democratie.

alweerjarig | 12-02-14 | 05:34

Goedemorgen. Ochtendploeg meldt zich. Avondploeg mag naar bed. Weltrusten jongens.

VanBukkem | 12-02-14 | 05:17

@K1100 | 12-02-14 | 04:20
Puur hypothetisch gezien zou Wilders nu het grootste aantal stemmen kunnen trekken.
Mocht hij te maken krijgen met ambtenaren die op voorhand al hadden gezegd om zijn beleid niet uit te voeren, kunnen ze ontslag verwachten wegens werk weigeren.
Als ik weiger om een bepaalde taak uit te voeren, sta ik op straat en kan ik direct door naar de bijstand.
Waarom geldt dat niet voor die k*tambtenaren?

necrosis | 12-02-14 | 04:30

Eindconclusie: Plasterk is een l*l en ik ga slapen.
-out-

K1100 | 12-02-14 | 04:29

Goh, wie had dat gedacht, hij blijft.

VanBukkem | 12-02-14 | 04:25

@Glas Koning | 12-02-14 | 04:21
Nederland, het land van de onbegrensde mogelijkheden;)

K1100 | 12-02-14 | 04:24

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 04:19
Je lult er over heen je maakt het plat.
Je beweert iets wat niet waar is. Geef het dan toe.

miko | 12-02-14 | 04:23

Hoe is het mogelijk?!

Glas Koning | 12-02-14 | 04:21

@necrosis | 12-02-14 | 04:18
En dat is wat er mis is.
Grote schoonmaak, dream on.

K1100 | 12-02-14 | 04:20

@necrosis | 12-02-14 | 04:10
yup, dus ik ga slapen, en als jij niet hoeft te werken , weet ik waar mijn belastingstuivers naar toe gaan :-)

gedachtespinsel | 12-02-14 | 04:20

@miko | 12-02-14 | 04:04
In alle gevallen of het nou suvival of the fittest is of niet, of Einstein wel of niet gelijk heeft, wat maakt het uit? Wordt je meer of minder gelukkig, ik hoop het niet voor je.

gedachtespinsel | 12-02-14 | 04:19

@necrosis | 12-02-14 | 04:10
Mijn voordeel is dat ik soms maar een uur nodig heb om wat te verdienen.
En daarna moet duimen draaien.Morgen heb ik weer wat te doen dus zal ik wat minder hier zijn.
Hehe.
Uitkering, zo makkelijk ;)

miko | 12-02-14 | 04:18

@K1100 | 12-02-14 | 04:11
Zodra de minister wiebert, verandert er wezenlijk niets.
Ministers zijn onderling uitwisselbaar.
Tijd voor een grote schoonmaak onder de ambtenaren, anders verandert er NIETS!

necrosis | 12-02-14 | 04:18

@necrosis | 12-02-14 | 04:02
Met "we" bedoel ik de regering, niet het klootjesvolk als jij en ik. En je bewering dat de topambtenaren de dienst uitmaken deel ik volledig. De minister is er alleen om hun beleid te verdedigen. Doet hij dat goed mag ie blijven, zo niet, wieberen.

K1100 | 12-02-14 | 04:11

@gedachtespinsel
@miko
Moeten jullie straks niet werken voor je geld?
*gnehe*

necrosis | 12-02-14 | 04:10

@Ven1V1d1V1c1 | 12-02-14 | 04:00
Vara = zendtijd voor politieke partijen, betaald door het plebs....

necrosis | 12-02-14 | 04:07

@miko | 12-02-14 | 04:00
Nee, kan ik me niets bij voorstellen. Neo's en slavernij, rare combinatie.

K1100 | 12-02-14 | 04:05

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:58
Ow, en de basis is niet verandert.Dat staat nog als een huis.
Of kun jij een studie laten zien waar aanpassing niet het belangrijkste aspect was?

miko | 12-02-14 | 04:05

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:58
Zijn opmerkingen zijn vaak uitgelegd als sterkste in de fysieke zin. Maar in zijn studies over de vinken gaf hij al aan dat het over aanpassing gaat.
Het was the fittest niet de strongest.
Survival of the fittest dat was de titel.

miko | 12-02-14 | 04:04

@K1100 | 12-02-14 | 03:52
Wie zijn 'we', ik voel me niet aangesproken!
Nog even los van de ambtenaren die op voorhand weigeren om PVV beleid uit te voeren: wat mij betreft prima.
Een legitieme reden tot ontslag op staande voet.
DAT is wat er mis is met dit land, regeringen komen en gaan, het rooie ambtenarenapparaat blijft altijd bestaan.

necrosis | 12-02-14 | 04:02

@Captain CrackWhore | 12-02-14 | 03:13
dan ben je dus niet iemand die geschikt is als volksvertegenwoordiger....

gedachtespinsel | 12-02-14 | 04:00

Toen eenmaal bleek dat Weekers zelfs de SGP niet meer mee had trad hij na het reces direct af, voordat er een motie in kon worden gediend. Bij Plasterk begonnen de Christelijke splinterpartijen kritisch maar zowel CU als SGP bleven hem toch steunen. Daar zal wel wat tegenover moeten komen te staan.

Betekent dat dat het volk er vertrouwen in heeft om voldoende maar vooral juist te worden geïnformeerd door haar bewindspersonen over dit toch al zorgwekkende onderwerp? Met slechts alleen de steun van VVD, PvdA, CU en SGP? Dat zullen de peilingen wederom uitwijzen, dezelfde peilingen waar ze zo bang voor zijn. Het kabinet spreekt met één mond dus dan zou Hennis die er altijd van geweten heeft ook moeten vertrekken en kan Rutte vervolgens niet achterblijven.

Ondertussen heeft Plasterk moeten beloven het publiek nóg minder te informeren om vooral maar aan te kunnen blijven. Ze doen maar, alle jojo-stemmers zijn allemaal allang al om maar het traditionele electoraat, waaronder oa de voormalige kinderen van de VARA, die hen nu de rug toe keren zijn er ook wel echt helemaal klaar mee. Dus ga vooral zo door.

Ven1V1d1V1c1 | 12-02-14 | 04:00

@K1100 | 12-02-14 | 03:57
Kun je na gaan dat door vele dit nummer als een neo-nazi nummer gezien word.
En ik weet dat Ian dat dus echt niet is.Als je het over een persoon hebt met principes en ze naleeft .

miko | 12-02-14 | 04:00

@miko | 12-02-14 | 03:41
oh, wat dan wel, was zijn uitgangspunt, dat er nieuwe inzichten zijn lijkt me evident....

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:58

@miko | 12-02-14 | 03:47
Die laatste zouden ze in het Nederlands moeten vertalen. En dan op 100 afspelen bij het slavernijmonument.

K1100 | 12-02-14 | 03:57

@necrosis | 12-02-14 | 03:46
De data waar het hier over ging had betrekking op data opgevangen van satellieten. Niet over gesprekken tussen Nederlanders.
Niet dar ik er enige twijfel over heb dat dit ook gebeurd. We zijn een 100 maal erger dan de DDR.

K1100 | 12-02-14 | 03:52

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:38
Einstein zette dus een wereldrecord, en dat is dan weer
verbetert, vooruitgang dus.

Al SchietjemeLevend | 12-02-14 | 03:51

@necrosis | 12-02-14 | 03:46
Wat de huidige 'democratische' regeringen doen daar zou Honecker en consorten stijve piemels van krijgen
mega swanschen

miko | 12-02-14 | 03:48

@miko | 12-02-14 | 03:39
Je bent in de war met Justin Bieber.
En zullen we het nu weer over ome Roon hebben, ik vind het namelijk zorgwekkend dat een minister gesprekken op laat nemen van landgenoten.
Zoiets verwachtte je vroeger in de DDR, niet in Nederland....

necrosis | 12-02-14 | 03:46

@Miko, leuk maar niet van: ik ga hier van uit mijn dak.
@necrosis, ga uit mijn vaarwater, er is maar een Slayer;)

K1100 | 12-02-14 | 03:43

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:38
Darwin houd niet in 'het recht van de sterkste" daar zit je weer fout meiske.

miko | 12-02-14 | 03:41

@blinde kip | 12-02-14 | 03:38
Dat is een mooie!
*op plusknop ramt!*

miko | 12-02-14 | 03:40

@necrosis | 12-02-14 | 03:36
Nee, die zanger is een fucking Gremlin on steroids.

miko | 12-02-14 | 03:39

@Al SchietjemeLevend | 12-02-14 | 03:35
Beide hebben gelijk, maar toch ook niet, Darwin geing uit van recht van sterkste, en lijkt niet zo te zijn gezien laatste bevindingen, en Einstein zei "god dobbelt niet", want hij wilde niet aan de quantum mechanica.... Onzekerheidspricipe was aan hem niet besteed.

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:38

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:33
Moehahahahah, ja.Wat mij betreft mag je blijven.
*handkusje toewerpt*

miko | 12-02-14 | 03:37

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:32
Enige plusje dat je van me krijgt, en wel omdat je respecteert dat ik een keuze heb.

tattooboer | 12-02-14 | 03:36

@tattooboer | 12-02-14 | 03:32
Ik wil een maar 1 tatoo, maar heb zo mijn wensen, groot en op mijn rug.... het symbool dat zegt dat hechting leidt tot lijden en dat kan overwinnen.

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:35

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:29
Geen Einstein maar wel Darwin?

Al SchietjemeLevend | 12-02-14 | 03:35

@miko | 12-02-14 | 03:30
Eindelijk erkenning....

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:33

@necrosis | 12-02-14 | 03:30
Teveel,veel teveel.

miko | 12-02-14 | 03:33

@tattooboer | 12-02-14 | 03:30
Nog afgezien van het feit of ik wel of niet vrienden/vriendinnen heb zegt dat niets over mijn drive om anderen te laten luisteren naar wat ik zeg, je kiest zelf om het te lezen!

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:32

@miko | 12-02-14 | 03:27
Nee joh, die muzakjes van necrosis staan tegenover die van mij als slayer tot K3 ;)

K1100 | 12-02-14 | 03:32

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:28
Ja.

tattooboer | 12-02-14 | 03:32

@shiptar | 12-02-14 | 03:15
Respect voor Wilders? Schei uit, hij zag gewoon dat hij niets te winnen had noch iets te communiceren naar zijn achterban, dan blijft hij braaf en nietszeggend....

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:31

LOL @update
Hoeveel mensen zouden nu op Samsom stemmen als er verkiezingen zouden zijn?

necrosis | 12-02-14 | 03:30

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:28
Ok muts dan. Ik zou die kwalificatie niet voor jou willen gebruiken . Maar goed zum befehl.
Muts van af nu.

miko | 12-02-14 | 03:30

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:26
Leuke woorden maar hebben totaal geen plaats in deze draad. Ik denk dat jij vrienden nodig hebt die naar jou spinsels willen luisteren dag in dag uit, maar spaar ons aub de onfeitelijkheden ok.

tattooboer | 12-02-14 | 03:30

@Al SchietjemeLevend | 12-02-14 | 03:28
nee, hooguit evolutie.

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:29

Heej update. Hij gaat minder op TV komen? werkelijk? Ik dacht dat het de enige reden was voor Roon om minister te zijn.

miko | 12-02-14 | 03:28

@miko | 12-02-14 | 03:17
muts!

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:28

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:25
Dat noem ik vooruitgang, en jij?

Al SchietjemeLevend | 12-02-14 | 03:28

@tattooboer | 12-02-14 | 03:17
Doe jij Boeddah's prikken op groot formaat?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:28

@K1100 | 12-02-14 | 03:22
Kun je dit niet aan necro over laten??
Wel een van de beste uitvoeringen trouwens.

miko | 12-02-14 | 03:27

@tattooboer | 12-02-14 | 03:23
Loslaten, acceptatie en aanvaarding geven waarschijnlijk meer voldoening....

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:26

@Al SchietjemeLevend | 12-02-14 | 03:23
Ja, zelfs computers worden sneller... Dusch?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:25

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:21
He? Nee wat mijn mening is daar zal ik aan twijfelen Maar dat Amerika meer partijen heeft dan twee is gewoon zo. Punt. Kun je niet over heen gaan met gezwatel over waarheid etc.

miko | 12-02-14 | 03:25

@Captain CrackWhore | 12-02-14 | 03:13
Schamen? Zonde van je tijd, ga waar je voor staat en waar je voor gaat, wat een ander daar ook van vindt. Dat anderen je dan volgen of niet is belangrijk?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:24

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:18
Ontwaring. ontplooing, relaas. Jij mag kiezen welke het meeste duiding kan geven aan feitelijk reaguren ok. Veel succes.

tattooboer | 12-02-14 | 03:23

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:18
Wereldrecords worden scherper gezet bijvoorbeeld.

Al SchietjemeLevend | 12-02-14 | 03:23

@miko | 12-02-14 | 03:15
Ik twijfel altijd over wat ik wel of niet weet, jij blijkbaar niet. En wat boeken betreft, of een pitch van een goeroe, dan nog steeds ga ik niet af op wat ZIJ vinden. Zelfs Einstein!

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:22

@miko | 12-02-14 | 03:15
Ik twijfel altijd over wat ik wel of niet weet, jij blijkbaar niet. En wat boeken betreft, of een pitch van een goeroe, dan nog steeds ga ik niet af op wat ZIJ vinden. Zelfs Einstein!

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:21

Halbe Zijlstra (VVD) wist het (onbedoeld) perfect samen te vatten: een regering die het eigen volk niet vertrouwt, moet gewoon opzouten!

necrosis | 12-02-14 | 03:20

@miko | 12-02-14 | 03:17
Gedachtenrag heeft tietuh?? awelnee..

tattooboer | 12-02-14 | 03:20

spookuur. laterszzzz

miko | 12-02-14 | 03:20

De vraag is wat dit gaat doen met de PvdA? Persoonlijk denk ik dat de MSM dit gaat spinnen als een glorieuze overwinning voor de VVD en PvdA. Dus is het best mogelijk dat ze er nog garen bij spinnen ook.
Ik denk niet dat veel mensen het debat gevolgd hebben, diegenen die dat wel hebben zullen ervan overtuigd zijn dat Plasterk er beter aan gedaan zou hebben de eer aan zichzelf te houden. Maar ja, dat pluche hè.

K1100 | 12-02-14 | 03:19

@tattooboer | 12-02-14 | 03:08
duddette. Blijf het niet zeggen.

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:09
Wat mij betreft ben je heel vrouwelijk. ik snap het niet.

miko | 12-02-14 | 03:19

@tattooboer | 12-02-14 | 03:13
Vooruitgang? wat is vooruitgang? er bestaat niet eens zoiets, er bestaat alleen maar zoiets als het onderkennen dat er niets is wat verandert, de emoties blijven hetzelfde, de oordelen ook, maar wat verandert er nou echt als je die 2 zaken buiten beschouwing laat?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:18

@tattooboer | 12-02-14 | 03:08
duddette. Blijf het niet zeggen.

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:09
Wat mij betreft ben je heel vrouwelijk. ik snap het niet.

miko | 12-02-14 | 03:17

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:15
"Doorgaans onderbouw ik mijn bevindingen, vandaag vind ik het verantwoord eens af te gaan op gewoon intuïtie, meestal is het andersom, dan zijn het reaguurders die afgaan op intuïtie" Is wat jij typt.

Ijdeltuit, ijdeltuit, ijdeltuit. is wat ik lees.

tattooboer | 12-02-14 | 03:17

Toch een beetje respect voor Wilders' actie aan het einde van het debat, toen hij Plasterk verzocht om af te treden. De rest die de motie ook steunde , vond het blijkbaar niet de moeite waard om even duidelijk te maken dat een minister met zo weinig vertrouwen in de kamer het beste de eer aan zichzelf zou moeten houden. Je kon ook merken dat sommigen met pijn in het hart zo'n motie steunen, omdat ze wellicht Plasterk nog goed kennen als kamerlid en bevriend zijn etc. Vriendjespolitiek ten top. Met een minister die er zo een bende van maakt hoort gewoon koelbloedig afgerekend te worden, en niet halfslachtig en vaag.

shiptar | 12-02-14 | 03:15

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:11
Als je hier geen weet van hebt dan moet je het ook niet plempen.Bovendien vind ik dat als je over politiek praat en daar die van de VS bij betrekt je dit feit toch minstens moest weten. Kom op zeg.
Het is ook niet zo dat je hiervoor heel diep in de boeken moet duiken. Dat weet je naar een presidentsverkiezing in de VS. En die heb jij toch ook wel een keer meegemaakt?

miko | 12-02-14 | 03:15

@tattooboer | 12-02-14 | 03:11
Doorgaans onderbouw ik mijn bevindingen, vandaag vind ik het verantwoord eens af te gaan op gewoon intuïtie, meestal is het andersom, dan zijn het reaguurders die afgaan op intuïtie.

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:15

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:01 |
Jawel, als ik met iets voor mezelf bezig ben. Als ik als volksvertegenwoordiger zou weten dat het volk hoogstwaarschijnlijk het vertrouwen in mij kwijt is geraakt na zo'n opeenstapeling van leugens en verkeerde afwegingen, zou ik mij schamen als ik zou mogen blijven zitten.

Captain CrackWhore | 12-02-14 | 03:13

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:11
Sinds 99% van wat je zegt de stroming van vooruitgang hier tegenhoud.

tattooboer | 12-02-14 | 03:13

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:09
Je image zal niet gebaseerd zijn op hoe ik je noem op GS, helaas. Je zult zelf feitelijker moeten reaguren om er iets van te maken. neem of laat die tip, doe wat je wilt.

tattooboer | 12-02-14 | 03:11

@tattooboer | 12-02-14 | 03:09
Euh, dan zou ik daar meer energie in moeten stoppen dan 99% van de reaguurders hier, sinds wanneer moet ik me bewijzen?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:11

@tattooboer | 12-02-14 | 03:09
Euh, dan zou ik daar meer energie in moeten stoppen dan 99% van de reaguurders hier, sinds wanneer moet ik me bewijzen?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:11

@Alteidt Glijck | 12-02-14 | 03:00
Politiek bedrijven via de eerste kamer. Pechtold doet het.

blinde kip | 12-02-14 | 03:10

@tattooboer | 12-02-14 | 03:08
Ik ben blij dat je me gozer noemt, heeft wel een soort van image...

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:09

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:09
Check even de feiten voor je hier wat plempt ok.

tattooboer | 12-02-14 | 03:09

@miko | 12-02-14 | 03:07
Ah, ik ben volledig verkeerd geïnformeerd... sorry

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:09

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:08
We hebben het even niet over jou gozer.

tattooboer | 12-02-14 | 03:08

Ze zijn gewoon arrogant en verwaant..
Ze kijken liever op twitter wat mensen over hun zeggen.. dan de mensen aankijken in het gezicht die het over jou hebben...
Ja of ze moeten in nieuwsuur of in p&w zitten

uuuu | 12-02-14 | 03:08

@tattooboer | 12-02-14 | 03:04
duh???? dan heb ik gave baas, die maakt er zelf gebruik van en ben daar vaak niet blij mee. Ik denk dat dat heel afhankelijk is van werk wat je doet.

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:08

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 02:58
Amerika heeft geen twee partijen stelsel. Hoe kom je daar bij?

miko | 12-02-14 | 03:07

Ze zijn gewoon arrogant en verwaant..
Ze kijken liever op twitter wat mensen over hun zeggen.. dan de mensen aankijken in het gezicht die het over jou hebben...
Ja of ze moeten in nieuwsuur of in p&w zitten

uuuu | 12-02-14 | 03:07

@tattooboer | 12-02-14 | 02:58
En ook zullen velen weer stemmen op de huidige grote partijen. Zeker na de belofte van een stapel euro's. Men leert niets.

blinde kip | 12-02-14 | 03:06

@Stroopdoos | 12-02-14 | 03:03
Zorg dan voor partij die dat niet doet. Wat een gemier, Roon maakt gebruik van regels zoals die door democratisch gekozen parlement is neer gelegd, of zie ik dat verkeerd?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:06

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:02
wat dacht jij dan? Op 99% van de banen word jij door de baas aangepakt als je zit te klooien met je foon. Als ik daar was, want ik ben ook zijn baas, had ik dat ding in de plee gegooid!

tattooboer | 12-02-14 | 03:04

Mensen we zijn een Sorry-minister rijker.

ElMatadero | 12-02-14 | 03:04

gedachtespinsel | 12-02-14 | 02:50 Zelf gekozen? Ik denk dat je het probleem aanstipt. Niemand heeft voor onbetrouwbare en bedriegende partijen/regering gekozen. De basis is kapodT dus is er eigenlijk helemaal geen regering meer wanneer liegen/bedriegen en in het geval van de PvdA, corruptie wordt gedoogd.

Stroopdoos | 12-02-14 | 03:03

@Borrelende Boris | 12-02-14 | 02:57
Daar zijn die pauzes voor. Even snel de lader pakken.

blinde kip | 12-02-14 | 03:03

@Koettoerk | 12-02-14 | 03:02
Jij?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:03

@uuuu | 12-02-14 | 03:00
Joh.... en dat zegt iets over zijn integriteit?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:02

Alsof we nieuwe verkiezingen hadden gekregen als ie was afgetreden. Komt gewoon een nieuwe Fapsterk voor in de plaats.

Koettoerk | 12-02-14 | 03:02

@Captain CrackWhore | 12-02-14 | 02:58
Als jij overwinning haalt ben jij niet blij?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 03:01

Over tot de orde van de dag... en daar was dan een slaapverwekkend debat van zo'n, pak hem beet, 10 uur voor nodig.
Lessons learned voor de minister: Geen flauwekul meer verkopen in de media en 2e kamer maar gewoon waar mogelijk open zijn en waar nodig zwijgen.
Andere smaken zijn er op dit vlak gewoon niet.

loze stijl | 12-02-14 | 03:01

Die plasterk is meer op zijn mobiel bezig dan bezig zijn waar het gaat
Als mensen tegen je praten leg je gewoon even je mobiel weg.. klaar..

uuuu | 12-02-14 | 03:00

Peggolt lijkt klaar voor verkiezingen (kuch)
Het is niet zonder betekenis dat juist hij de motie indiende. Geen steun meer voor kabinet in eerste kamer van D66.
Er wordt NIETS meer aangenomen daar dat van kant van Rutte cs komt.
tik tik tik tik tik...

Alteidt Glijck | 12-02-14 | 03:00

Realiteit is dat jij en ik weten dat het zelfde spel precies zo had uitgespeeld als bvb, d66 SP en CDA een coalitie waren en één van hun ministers hetzelfde had geflikt, liegen en ondermatig informeren, de oppositie, waaronder dan VVD en PvdA, de motie hadden ondertekend.
Juist deze hypocrisie ligt ten gronde aan de ondergang van de democratie. Wij moeten eisen dat politici strafrechtelijk vervolgd kunnen worden voor het afwijken van hun standpunt bij verkiezingen en dat ze dan simpele antwoorden geven op vragen zoals dat ze toestemmen dat er gelogen mag worden, dan weet je pas echt waar je aan toe bent!

tattooboer | 12-02-14 | 02:58

Vraag me toch af hoeveel mensen er nou opblijven om onze democratie in actie te zien. Wat een farce... Dat hinderlijke gegrijns nadat de microfoons uit zijn gezet was toch minstens zo onaangenaam om aan te zien als 2 girls one cup.

Captain CrackWhore | 12-02-14 | 02:58

@Glorix | 12-02-14 | 02:57
Nee de 2 partijden cultuur in USA is lekker voorbeeld?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 02:58

De meerpartijendictatuur Nederland handelt weer geheel naar verwachting.

Glorix | 12-02-14 | 02:57

Ben benieuwd welk merk en type telefoon die Hennis heeft. Het hele debat heeft ze ongeïnteresseerd zitten klooien op haar telefoon. Moet een ontzettend krachtige batterij in zitten, die wil ik ook wel. Ik geloof dat dit hele debat zorgvuldig was voorgekookt in het weekend, tot en met het steunen van de motie van wantrouwen door D66. Een aanfluiting voor onze parlementaire democratie.

Borrelende Boris | 12-02-14 | 02:57

@blinde kip | 12-02-14 | 02:55
Wie is jouw manager?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 02:56

Hoofdstuk twee op het punt te beginnen de komende dagen in de Eerste Kamer? (PVVDA en CU en SGP is 33 zetels)
Wier zient guhspannt.

Alteidt Glijck | 12-02-14 | 02:56

@Al SchietjemeLevend | 12-02-14 | 02:51
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

necrosis | 12-02-14 | 02:54

Een veiligheidsdienst onder je en de mp en koningshuis boven je, klinkt als een baangarantie.

toetanchamon | 12-02-14 | 02:52

Die tut van hennis wegsturen had ook geen zin. We zitten immers toch al lang en breed met onbruikbare jsf's opgescheept.

Bertus Balhaar | 12-02-14 | 02:51

Kiezer Uiterst Tevreden.

Al SchietjemeLevend | 12-02-14 | 02:51

@Maco3key | 12-02-14 | 02:49
Gebruik maken van het systeem wat we zelf gekozen hebben, zeur niet!

gedachtespinsel | 12-02-14 | 02:50

ijdelheid der ijdelheden, het is al ijdelheid.
Dat dekt de lading wel een beetje. Alles was lucht deze avond. Alles stond vast.

miko | 12-02-14 | 02:50

PLAKSTERK!

lerrative | 12-02-14 | 02:49

Dit is maar een kwestie van tijd. De bom is er onder gelegd. Elke kleine fout zal een ongenadige berisping uitlokken, elke steun die Plasterk nodig heeft zal er niet zijn. De muren zullen op hem af komen de komende weken.
Hij heeft te weinig vrienden om zijn functie te kunnen bekleden.
En het volgende debacel dient zich al aan.

tattooboer | 12-02-14 | 02:49

Dacht het wel gewoon blijven zitten ,niks opstappen

Maco3key | 12-02-14 | 02:49

christenen blijven altijd op zoek naar hun eigen religieuze voordeel,ook nu weer!

Welles! Nietes! | 12-02-14 | 02:49

Nee, hij herkent feiten en snapt hoe de regels te gebruiken! Hulde!

gedachtespinsel | 12-02-14 | 02:49

De zoveelste foute beslissing van Tapsterk.

neemjemoederindemali | 12-02-14 | 02:48

Pluchesterk. Had beter kunnen opzouten, maar ik denk dat we dit allemaal al wel verwacht hadden.

MrTitanski | 12-02-14 | 02:48

Als liegen geen politieke doodzonde meer is, wat dan nog wel?

SamKoeman | 12-02-14 | 02:48

Nou tot straks dan bij paul en witjes op de partijzender.

reageerbuis | 12-02-14 | 02:47

Ja maar nu wordt alles anders, nee echt!

OLO

Parsons | 12-02-14 | 02:47

En de partijen te gedisciplineerd.

miko | 12-02-14 | 02:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken