Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS en ProRail slopen restanten van BV Nederland

veryfunnyNS.jpgBeter zetten de geduldige schattebouten van @NS_Online de hashtag #FML onder de sneltoets. Komende zomer komt het laatste restje mobiliteit van de geelblauwe onrendabelenauto's knarsend tot stilstand omdat NS en ProRail hebben besloten om simultaan de sporen rond Utrecht Centraal, Den Bosch EN Schiphol buiten gebruik te stellen. Want fuck die paar toeristen die ondanks de crisis toch nog naar Nederlandje komen vliegen met het vakantie-uitgeefgeld brandend in hun zakken. En ook de tiefus voor alle mensen die dit jaar een vakantie in eigen land hadden gepland wegens geen geld voor exotische reisjes. Een dagje weg met de NS zal deze zomer bestaan uit heen en weer pendelen tussen spoor 2a, oh nee 4b, nee toch 2a et cetera. Een soort animatieteam via de stationsspeakers, en uiteindelijk komt er geen trein, stopt alle informatievoorziening en kunnen de eerder genoemde werkstudenten van @NS_online de epische klantenhaat gaan uitleggen aan demense. De laatste vijf mensen die nog een baan hebben en per trein woonwerkforenzen: hahaha, sukkels. Verkeersministeriemeisje Schultz van Haegen-Maas Geesteranus Boetesopleggen thoe Reizigerminachtinghe, doe eens ingrijpen in dit verkeersinfarct in wording. Dit plan is dommer dan Kelly van der Veer en een bonobo een duobaan Chef Infrastructuur aanbieden. Of wacht eens, wij vrezen nu dat dit precies is wat ze hebben gedaan bij de NS, eigenlijk. Met Bonnie StClair die voor een pallet sherry de tijdelijke dienstregelingen wel wil maken. Dus, u mag kiezen deze zomer: zinloze flitsboetes vangen en een miljoenmiljard aan peut betalen in de auto, of in stampvolle WC-loze wagons vol geweldstokkies en dagjesmensen stranden in een weiland. Met kapotte airco, uiteraard. Arm Nederland. Nu ook infrastructureel failliet. De FaalExpress vertrekt over enkele minuten van spoor 4. Misschien. Oh nee, 2a. Of nee, 10b.

Reaguursels

Inloggen

Reizigers zijn maar bijzaak voor de NS. Het interesseert ze echt geen ruk of je op tijd komt of niet. De regering tevreden houden is hun core business. En het grappige is dat ze hun eigen rapportcijfer mogen verzinnen. En dat voor 4 miljard per jaar. Zo'n bedrijf zou ik ook wel willen runnen.

Swaffeldude | 04-02-14 | 22:23

Ben absoluut geen fan van voorgenoemde bedrijven maar op zich is het idee erachter helemaal zo slecht niet. Althans, als het strookt met mijn idee erachter. Namelijk dat elk van die knooppunten op zich al zo vitaal is dat een ingreep bij één van die slagaders voor railverkeer onmiddelijk leidt tot het onverbiddelijk falen van zowat driekwart de hele infrastructuur op het spoor, als je het missen van aansluitingen bijvoorbeeld ook meerekent. Als je Utrecht CS dicht gooit dan merk je dat in Den Bosch, in Amsterdam, in Rotterdam, in Eindhoven en in Zwolle. Vrijwel overal zeg maar. De NS en ProRail zijn simpelweg niet capabel genoeg om dat soort vitale verstoringen soepel te laten verlopen. Dan kunnen ze toch beter al die ellende maar in een zo kort mogelijke tijd bij elkaar proppen dan de boel project voor project te gaan rekken en dat er straks een half jaar lang geen trein meer normaal rijdt.

JiggyNL | 04-02-14 | 20:53

Dat krijg je met Timo Huges aan het roer. Meneer heeft eigenhandig heel FloraHolland kapot gesloopt. Gezeik met kwekers, gezeik met kopers, gezeik met medewerkers. Meneer had visie en voegde de veilingen Aalsmeer en Naaldwijk samen. Bij zijn vertrek waren zijn laatste woorden "Met pijn in mijn hart verlaat ik de veiling maar ik weet de veiling staat als een huis." En nu de hele handel op instorten staat is hij dus heel handig ertussen uitgepiept en directeur NS geworden. En geloof mij, deze gaat hij helemaal kapot stuk slopen. Want Timo is een incompetente rukker.

Finnenhaaiensoep | 04-02-14 | 19:49

Simultaan?

Den Bosch gaat in elk geval in maart een tijdje 'dicht'. Is dit nou stemmingmakerij van de Telegraaf, of gooit de NS het daar in de zomer nóg een keer dicht?

#34 | 04-02-14 | 19:33

@Ars Vivendi | 04-02-14 | 17:29
Niet nodig.. Ik geloof niet dat wij dezelfde persoon vertegenwoordigen.

Danskeidoterne | 04-02-14 | 19:24

Jaja, het Telegraaf-artikel laat één briesende idioot venten tegenover het Grote Boze Bedrijf; en doet geen enkele poging tot achterhalen wat er werkelijk zal gebeuren. Is nu de bedoeling stemmingmakerij en een wedstrijdje wie de grootste heeft en daarmee de reiziger het hardste naait, of daadwerkelijk informeren?

Ach, who am I kidding. Telegraaf. De vraag stellen is haar beantwoorden.

daniel37 | 04-02-14 | 18:50

Maar heb je eindelijk een trein gevonden die rijdt, dan mag je ook genieten van geweldig uitzicht!
http://www.dumpert.nl/mediabase/6583644/335032d8/noord_afrikaanse_zwartrijder_spoort_niet.html

Schietmijmaarlek | 04-02-14 | 18:15

Hoezo "typisch NL"? Eerst tyfusstralen we 't OV ook in de shredder en daarna doen we vol trots de wegenbelasting, accijns en boetes op alles wat de erectie-kwekers in hun binnenhofje kunnen bedenken verhogen met 75% en laten daarna eind van de maand studentje Rutte op televee vertellen hoe Fantastisch het in Nederland gaat en dat we allemaal vooral nieuwe auto's moeten kopen. Gelukkig tank ik 'm af in Duitsland 2x per maand dus aan mij zullen ze niet verdienen! Klotevolk daar in Den Haag...

Ouwe Zwitsal... | 04-02-14 | 17:59

Hoi Duitse Herder ?
@CornholioNL | 04-02-14 | 17:17 |
Zal ik voor de zekerheid iets vragen over waterputten?

Ars Vivendi | 04-02-14 | 17:29

Die boetes worden toch niet betaald!

r04drunn3r | 04-02-14 | 17:28

ElMatadero | 04-02-14 | 17:24 Of Japan, in Japan wordt een machinist die niet op de seconde precies het station binnenrijdt gedwongen hari-kiri te plegen.

zeg maar jansen | 04-02-14 | 17:27

'Toeristen die naar Nederland komen...'(?)
Dat zijn dan waarschijnlijk ramptoeristen. Rijke Amerikanen en Chinezen die nog snel effe Nederland willen aandoen, voordat het land definitief ten onder is gegaan ten gevolge van het regeringsbeleid.

VanBukkem | 04-02-14 | 17:26

@(c)ZWITSUL | 04-02-14 | 17:22
Is Blok een wijf? Ik wist niet dat hij nu Steffie heet.

Ongeblustekalk | 04-02-14 | 17:26

Stuur de NS eens op studie stage in China. In China ligt namelijk een spoorlijn Beijing-Shenzen, en die rijdt op de minuut nauwkeurig...

ElMatadero | 04-02-14 | 17:24

Godsammekraken | 04-02-14 | 16:41 Het feit dat die McKinsey-lul z'n conclusie niet in dat rapport mag zetten zegt genoeg over wie dat onderzoek betaald heeft.

Dat waren Prorail en N.S. Beiden willen de conclusie niet in hun rapport.

zeg maar jansen | 04-02-14 | 17:22

dit is toch echt het domste kabinet ever .. wat een stelletje ongeschikte wijven zitten er in.
Van Klijnsma tot Schultz en van Schippers tot Bussemakers, van Hennis-Plaschaert tot Blok ect.

(c)ZWITSUL | 04-02-14 | 17:22

@ CornholioNL | 04-02-14 | 17:17 |
Haha! Net wat ik dacht.

goedverstaander | 04-02-14 | 17:18

CornholioNL | 04-02-14 | 17:17 Is dat de enige die in Denemarken woont?

zeg maar jansen | 04-02-14 | 17:18

@ Danskeidoterne | 04-02-14 | 17:11 |
Het beleid van de Nederlandse overheid is er in deze op gericht om je geen keuze te geven. Op het moment dat de brandstofprijs omhoog gaat (accijns of marktprijs) gaan ook de treinkaartjes omhoog. Je bent beide keren de sigaar. Net als bijvoorbeeld scheefwoners die ineens veel meer huur moeten gaan betalen maar helaas geen hypotheek los kunnen krijgen omdat de regels zijn aangescherpt. Links- of rechtsom word je genaaid.

goedverstaander | 04-02-14 | 17:17

Danskeidoterne | 04-02-14 | 17:11 |

Hoi Duitse Herder ?

CornholioNL | 04-02-14 | 17:17

minimá-armezusvan.. | 04-02-14 | 17:11 De spoorverkeersleiders gooien een muntje op.

Wees blij dat een muntje maar twee kanten heeft. Ze zouden kunnen dobbelen, met drie stenen.

zeg maar jansen | 04-02-14 | 17:15

Met de dienstregeling heeft dit uiteraard niks te maken. Sterker nog deze is wiskundig dusdanig goed gedaan dat er prijzen voor zijn vergeven, namelijk de FranZ Edelman award.

Het grote probleem van de NS en Prorail zit hem meer in de beleidskant. Het gebrekkige onderhoud (bijv decennia oude wissels die ieder jaar weer kapot vriezen) en de totale onwil van de directie om te zorgen voor voldoende capaciteit tijdens onder andere de spits op verschillende lijnen. Maar ja, dat krijg je als je een bedrijf met een staatsmonopolie ineens vrij laat om winstmaximalisatie na te jagen. Echt een keuze heeft het gros van de reizigers toch niet.

a1a2a3 | 04-02-14 | 17:13

En ondertussen willen we de Nederlandert uit te auto krijgen. Wat denken ze, dat mensen dan thuisblijven? Het ov zou een ideaal substituut vormen voor de auto, mits er een beetje over de wensen van de (betalende) reiziger wordt nagedacht. Dus betrouwbaar, helder, schoon en stil. Zo moeilijk is dat niet.. Hier in Denemarken lukt dat prima: Treinen rijden op tijd, je kunt vooraf een plaats kiezen/reserveren, het is stil en er is betrouwbaar internet.

Danskeidoterne | 04-02-14 | 17:11

zo begrijp ik niet hoe fyra en thalys van spoor 5 of 6 zullen vertrekken op station schiphol. er is toch een dienstregeling, dus je kan toch weten dat die treinen van een bepaald perron vertrekken. waarom voor deze twee treinen een onzekere aankondiging?

minimá-armezusvan.. | 04-02-14 | 17:11

Midden in de vakantie onderhoud... wanneer hadden ze het dan moeten doen?

koyt | 04-02-14 | 17:11

Dan moeten die arme toeristen een taxi nemen.

Eurotokkie | 04-02-14 | 17:10

@Godsammekraken | 04-02-14 | 17:04
Ik lees je graag, ga zo door!

Ongeblustekalk | 04-02-14 | 17:07

De Nederlandse Spoorwegen: Een groot bingo-achtig spel waarbij je niet weet hoe laat je aankomt, of je aankomt en al helemaal niet waar je aankomt. Nadat je gestrand bent in de middle of fucking nowhere kan je dan de helft van je treinkaartje terugkrijgen als je bereid bent om 3 weken lang brieven te schrijven naar de klanten"service". Ook vriest de wisselverwarming elke winter stuk, laat dat nou precies de enige weersomstandigheid zijn waarin je die wisselverwarming nodig hebt.

Den Heerscher | 04-02-14 | 17:06

@Ashtrey | 04-02-14 | 16:58
Zo zwaar til ik er niet aan en ach ik vind het wel vermakelijk. ;)

Ongeblustekalk | 04-02-14 | 17:05

@Ongeblustekalk | 04-02-14 | 16:54
Ik val best mee. Helft van de topper kwa volume. Af en toe veel en dan weer niet.

Godsammekraken | 04-02-14 | 17:04

Probeer anders perron 9 3/4 eens.
De kans om daar een trein aan te treffen is groter dan op Schiphol, als ik dat zo lees.

Kapitein Sjaak Mus | 04-02-14 | 17:04

No comment...

ProFail | 04-02-14 | 17:01

Ach, gelukkig kun je met de Fyra nog naadloos inprikken op het internationale treinverkeer...
.
Oh wacht.

Parel van het Zuiden | 04-02-14 | 16:59

@Ongeblustekalk 16:54
Bedoel je die snuiter die onwelvallige reacties van anderen afdoet als trollen en de hele dag door fipo's probeert te scoren met lege retoriek die al tot in den treuren is gerecycled?

Nee die niet. Haha. ;)

Ashtrey | 04-02-14 | 16:58

@goedverstaander | 04-02-14 | 16:56
Lees eens terug.

Ongeblustekalk | 04-02-14 | 16:58

Wat is het eigenlijk triest als je als volwassene afhankelijk bent van het openbaar vervoer.

Ongeblustekalk | 04-02-14 | 16:57

@ Ashtrey | 04-02-14 | 16:52 |
@ Ongeblustekalk | 04-02-14 | 16:54 |
Staakt uw wild geraas. Soms zie je me dagen niet. Soms wel.

goedverstaander | 04-02-14 | 16:56

De NS is het al jaren alleen te doen om de shoppingmalls rondom stations. Vervoer en treinen is bijzaak geworden. Wanneer duikt de politiek eens in deze maffia-achtige onroerend goed deals en windhandel??

070 | 04-02-14 | 16:56

Herfst: Blad op de rails .... treinen rijden niet. Winter: Sneeuw op de rails ..... treinen rijden niet. Lente: Alles in onderhoud ..... treinen rijden niet.
Zomer: Zie boven ..... treinen rijden dus ook niet.
Fyra: rijdt ook niet.

Het enige dat WEL beweegt (omhoog) is uiteraard het flinke salaris van de NS & ProRail top.

Waar de treinen WEL rijden (en heel wat goedkoper) is op de modelspoorbanen ...

Benjamin Strong, Jr. | 04-02-14 | 16:55

Gelukkig heeft Brussel de oplossing: NS moet nog verder uit elkaar, en verkocht worden.
Doen de slimme Duitsers, Belgen en Fransen niet. Die houden hun Prorail, NS en goederenbedrijven bij elkaar.

Winston1 | 04-02-14 | 16:55

@Ashtrey | 04-02-14 | 16:52
Ik dacht meer aan godsammekraken, pssst niet verder vertellen he. ;)

Ongeblustekalk | 04-02-14 | 16:54

Arriën Kruyt moet niet zo zeuren, ze zou eerst eens naar haar eigen organisatie moeten kijken. Een mail beantwoorden is al teveel gevraagd daar, oh wacht mijn vraag was natuurlijk weer te kritisch daar kan Arriën Kruyt zeker niet zo goed tegen..

Boris die Sauertopf | 04-02-14 | 16:53

@goedverstaander
Ben jij de nieuwe Kaas? Qua frequentie toppiks volspuwen dan.

Ashtrey | 04-02-14 | 16:52

Maar het zou fijn als het rond Schiphol nou een keer goed geregeld zou zijn.

brutus68 | 04-02-14 | 16:52

@ Godsammekraken | 04-02-14 | 16:41 |
Heel interessant leesvoer. Begrijp alleen dat voorlaatste grafiekje met die geldstromen niet helemaal. Er ontbreekt een dikke pijl van de NS naar het ministerie mag ik aannemen. Anders bulkt de NS in het geld.

goedverstaander | 04-02-14 | 16:50

goedverstaander | 04-02-14 | 16:40 |

Het stuk dat op de schop gaat is bovengronds... ;-)

CornholioNL | 04-02-14 | 16:47

Je zult maar een treinkaper zijn die speciaal de bouwvak vrij heeft gehouden. Daar sta je dan met je rugzakje bammetjes ajam goreng en een uzi in een vioolkist op het uitgestorven perron 2b te Utrecht.

goedverstaander | 04-02-14 | 16:43

Ondertussen is de kudtzooi nog veel groter. NS en ProRail maken elkaar het leven zuur en huren toch een McKinsey-tijger in. Die vindt het slim om de boel weer samen te voegen maar mag dat niet opschrijven. Hij doet dat lekker toch en dat lekt uit. Smullen hoor!

static1.volkskrant.nl/static/asset/201...

Godsammekraken | 04-02-14 | 16:41

Om de treinen op tijd te laten blijven rijden in de toekomst zijn er verbeteringen nodig. Af en toe houdt dat in dat er een station even wordt geoverhauled. Dat onvermijdelijke kan dan het beste in de zomer als jij weg bent met vrouw + kids.

Expert Homo | 04-02-14 | 16:40

Bekijk de wiki van de NS even, in 125 jaar heeft het slechts 5 jaar gefunctioneerd en dat was met het deporteren van mensen naar Duitsland.

toetanchamon | 04-02-14 | 16:40

Tja, hoe kan ik dan nog gaan forensen vanaf vliegveld Eindhoven zonder auto. Treintaxi?

Petrus de Rewa | 04-02-14 | 16:40

Dat krijg je als je HBO'ers communicatie of welke fopstudie dan ook via een versneld traject het management in schiet en die dan dit soort beslissingen nemen.
Want mensen die vanaf de lagere regionen in een bedrijf zich met kunde en kennis omhoog werken doen we in Nederland niet meer aan.

sinar2 | 04-02-14 | 16:40

@ CornholioNL | 04-02-14 | 16:39 |
In de metro kom ik niet. Daar gebeuren dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.

goedverstaander | 04-02-14 | 16:40

Te makkelijk Annabel, de werkzaamheden worden tegelijk en juist in de zomervakantie uitgevoerd om de overlast voor werkend Nederland tot een minimum te beperken... zelfde geld voor de Metro in R,dam.
Die gaat ook op de schop in de zomer...

CornholioNL | 04-02-14 | 16:39

In de zomer moet je ook helemaal niet in Nederland, maar in warmweerië en strandinopel zijn.

Expert Homo | 04-02-14 | 16:39

De trein is kut natuurlijk en ik zou niet eens weten wat je nodig bent om in zo'n traag kruipend geel stuk ijzer te kruipen. Maar onderhoud is gewoon nodig. Dat ze dat dan midden in de vakantie een weekje doen, prima zou ik zeggen. Anders staat in oktober bij het eerste herfstblaadje alles weer shocking klem op slot bij de NS/Prorail.

goedverstaander | 04-02-14 | 16:37

@He gezellig | 04-02-14 | 16:32
Een stukje verder naar het westen?

G Bruikersnaam | 04-02-14 | 16:36

NS ..... hahahahahahahaha NS ...... Mwoehahahahahahaha
Ik heb een auto !

Kobus Kloothamer | 04-02-14 | 16:36

who cares

lekker plassen | 04-02-14 | 16:35

LOLweetje: het nieuwe interne beleid van de NS is: reiziger staat centraal. #feit

Rollins | 04-02-14 | 16:34

Ze vergeten 070 plat te leggen, da s toevallig.

Uw Verzekeringsadvis | 04-02-14 | 16:33

Strak stuk Annabel.
Schulz zal er even om glimlachen.

Einde van de Domheid | 04-02-14 | 16:33

Ja en waar zouden we zijn zonder de trein.

He gezellig | 04-02-14 | 16:32

Onrendabel bedrijf, onrendabele klanten.

Ieder bedrijf krijgt de klanten die het verdient. En omgekeerd.

Godsammekraken | 04-02-14 | 16:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken