achtergrond

Geenstijl

Man schrijft WOEDEND briefje #BeaBedankt

BeaBEdanktFAALFESTIJN.jpgWoedende man is woedend. Op IDTV. Want hij is schandalig behandeld door de organisatie van het NOS dociele juichaapjesfestijn voor Prinses Beatrix. U weet wel, een soort NOS Muziekfeest waar halfies uit alle lagen van de maatschappij van een glijbaan mochten en dan a-tonaal blokfluiten voor een gepijnigd grijnzende ex-vorstin. Nou, en Ron Lindeman uit Almere, singer songwriter, was ook gevraagd. Al in juli 2013. Het evenement werd uitgesteld vanwege de dood van Friso, hee, kan gebeuren, daar had Ron alle respect voor. Ron moest een paar woorden in zijn lied aanpassen om Beatrix niet verdrietig te maken. Deed Ron. Net zo makkelijk. Alles had Ron over om te shinen op het podium voor de PensioenPrinses. Maar toen. Toen werd er een vies, vuil, gewetenloos spelletje gespeeld met Ron. "Pas na lange tijd zag ik mezelf op het videoscherm voorbij flitsen. Hooguit 20 seconden of zo en zonder mijn naam te vermelden of de titel van mijn liedje te vermelden. Want voor niemand in de zaal was duidelijk wie ik was. Misschien op de televisie maar niet in de zaal voor prinses Beatrix. Mijn naam werd niet genoemd door een presentatrice en mijn naam stond niet op het scherm. Niemand in de zaal kon weten wie ik was of hoe mijn liedje heette." En daarna was de vernedering compleet: of Ron van een glijbaan wilde. "Toen kwam er nog een andere medewerkster van u naast mij zitten en die zei me dat ik van een glijbaan naar beneden moest glijden. Toen dacht ik helemaal dat ze gek waren. Denkt u dat ik dan doodleuk van een glijbaan af ga? Als ik zo nodig van een glijbaan af moet dan ga ik wel met mijn kinderen naar de speeltuin of naar de Efteling. Voelt u zich wel lekker of zo?" Echt, zo gaan we in dit land toch niet met artiesten om? Ron schreef het van zich af in een episch postmodern kattenbelletje van het autobiografische wraak-genre, na de lees verder. Lees véél verder.
De directeur van IDTV Postbus 37782 1030 BJ Amsterdam d.d. Almere, 2-2-2014 Afz. Ron Lindeman Betreft: Afscheidsconcert voor prinses Beatrix Geachte heer/mevrouw, Ik werd in juli 2013 opgebeld door uw medewerkster genaamd Michelle Bais. Zij vroeg mij of ik wilde meewerken aan een afscheidsconcert voor prinses Beatrix. Ik zou dan een liedje moeten schrijven als ode aan prinses Beatrix en dat zou ik dan live op het podium in Ahoy te Rotterdam voor haar moeten zingen. Het liedje moest bij voorkeur in het Nederlands zijn geschreven. Zo werd mij dat gevraagd. Ik zou op het podium worden begeleid door het Nederlands Blazers Ensemble. Het concert zou plaatsvinden op 14 september 2013 werd mij gezegd. Er werd mij heel duidelijk gezegd, dat ik live zou optreden op het podium in Ahoy voor de prinses. Niets anders dan dat werd mij gezegd. Ik heb daarop ja gezegd omdat ik het toen een eer vond om daarvoor gevraagd te worden. Ik heb daarop een liedje geschreven. Op 1 augustus 2013 werd ik weer gebeld door Michelle Bais. Ik heb diezelfde dag het liedje opgenomen op een videootje en dat op You Tube gezet en de link plus de tekst via email aan haar gestuurd. http://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=SIvMMqEb9mI Ik kreeg van Michelle Bais ook te horen dat ik zou worden opgebeld door Bart Schneemann, artistiek leider van het Nederlands Blazers Ensemble en volgens haar de opdrachtgever van IDTV Productions. Ik werd in augustus ook gebeld door Bart Schneemann die mij zei, dat hij het liedje mooi vond. Het liedje was vier minuten en nog wat en dat vond hij te lang. Ik moest het in korten tot twee minuten. Dat heb ik toen gedaan. Ik moest ook wel twee woorden veranderen want de prinses zou anders verdrietig worden . “”In de “eenzaamheid” van paleizen””, moest ik veranderen. En “” in de “herfst” van haar leven””, moest ik veranderen. Dat heb ik toen ook veranderd in “de schoonheid van paleizen” en in “in de bloei van haar leven”. Daarna was het liedje volgens Bart Schneemann goed. Bart Schneemann zei ook tegen mij dat ik samen met het Nederlands Blazers Ensemble live ging optreden op het podium in Ahoy voor prinses Beatrix. Omstreeks diezelfde tijd kreeg ik ook een berichtje van Michelle Bais, dat ik naar Den Bosch moest komen, omdat er daar filmopnamen van mij zouden worden gemaakt. Ik moest mij daarbij ook aankleden als straatmuzikant. De filmopnamen zouden op vrijdag 16 augustus 2013 plaatsvinden. Maar ik werd een dag tevoren opgebeld met de boodschap dat ik naar Breda moest gaan omdat er een kermis in Den Bosch was. Ik ben op 16 augustus 2013 ook naar Breda gegaan waar ik een complete filmploeg ontmoette die de hele ochtend opnamen van mij maakte op straat. Dat verbaasde mij toen zeer. Ik had een man met een camera verwachte en geen complete filmcrew. Bij de filmopnamen was ook een lid van het Nederlands Blazers Ensemble aanwezig. Er werd mij op die dag ook weer duidelijk gezegd, dat ik live zou optreden op het podium en ook werd mij gezegd, dat de filmopnamen op een groot scherm op het podium zouden worden vertoond. Daarbij zou het Nederlands Blazers Ensemble gaan spelen en ik zou dan live vanaf de zijkant van het podium het podium opkomen. Zo werd mij dat toen letterlijk duidelijk gezegd en uitgelegd. Op 22 augustus 2013 ontving ik een email van Michelle Bais waarin werd medegedeeld, dat het afscheidsconcert niet plaats zou vinden op 14 september 2013, omdat haar zoon prins Friso was overleden. Een andere datum werd toen niet genoemd. Er werd ook vermeld, dat de opnamen in de Muzyq studio’s te Amsterdam zouden doorgaan. Daar zouden opnamen worden gemaakt voor het slotstuk van het afscheidsconcert voor prinses Beatrix. Ik ben er toen ook geweest. Ik zou reiskosten vergoeding krijgen maar heb daar twee maanden op moeten wachten en heb zelf moeten bellen om te vragen hoe het zat en waar het bleef. Op 28 augustus 2013 kreeg ik een email van Michelle Bais met een verzoek om een tabel voor contactgegevens in te vullen. Dit heb ik gedaan. Op 11 september 2013 kreeg ik een email van Michelle Bais waarin zij mededeelde, dat de nieuwe datum van het afscheidsconcert voor prinses Beatrix zou zijn op 1 februari 2014. Tevens gaf zij aan dat voortaan Monique van der Wielen als contactpersoon zou fungeren. Op 13 september 2013 kreeg ik een laatste email van Michelle Bais met het verzoek om de rechten op te geven en in te vullen op een meegestuurde muziekrechten tabel. Ik heb het liedje geschreven dus gaf ik op, dat de rechten bij mij liggen. Rond medio december 2013 kreeg ik opeens een email dat voortaan ene Momo Zarroue als contactpersoon zou fungeren. In een email van hem stond tevens, dat “ Zoals je wellicht al zou weten is het Nederlands Blazers Ensemble ( kortweg NBE) verantwoordelijk voor de muziek voor de dankbetuiging, dus tijdens de repetities zal je door hen begeleid worden.” Geen woord over dat ik helemaal niet live zou optreden. Ik ging er gewoon van uit dat ik live zou optreden. Immers zou het Nederlands Blazers Ensemble mij begeleiden tijdens de repetities, schreef Momo Zarroue. Rond 18 januari 2014 ontving ik van IDTV Productions een formulier wat heette “Opdrachtbevestiging”. Dat was minder dan twee weken voor de dag van het Afscheidsconcert op 1 februari 2014. In dit formulier staat onder andere vermeld dat u opnamen gaat maken van het gebeuren en dat ik u door ondertekening toestemming geef om alles te doen met die opnamen wat u maar wilt. Kort voor 1 februari 2014 kreeg ik nog een email van Momo Zarroue, dat ik mijn paspoort diende mee te nemen op 1 februari 2014. Tot op de dag van het Afscheidsconcert zelf, op zaterdag 1 februari 2014, verkeerde ik in de stellige overtuiging, dat ik daadwerkelijk zou optreden op het podium samen met het Nederlands Blazers Ensemble. Meer dan zes maanden lang verkeerde ik in die veronderstelling. Dat was mij immers ook in juli 2013 duidelijk gezegd door uw medewerkster Michelle Blais en wederom door uw medewerkers bevestigd op vrijdag 16 augustus 2014 tijdens de filmopnamen in Breda. Ik zou live optreden op het podium voor de prinses in Ahoy. Pas op zaterdagochtend 1 februari 2014 werd ik door uw medewerkster genaamd Hester gebeld en werd mij gezegd, dat ik helemaal niet ging optreden. Ik was helemaal en totaal verbijsterd. Echt ik was zo totaal verbijsterd. Dat kan ik gewoon niet in woorden uitdrukken, hoe totaal en totaal verbijsterd ik was. Ik had de dag tevoren nog zitten oefenen op dat liedje. Meer dan zes maanden lang heeft u mij voorgelogen dat ik daadwerkelijk live op het podium in Ahoy zou meedoen en optreden. Ik had tot op dat moment van helemaal niemand te horen gekregen, niet per telefoon en niet per email en niet per brief, dat ik helemaal niet zou optreden. Ik ging er daadwerkelijk tot op zaterdagochtend 1 februari 2014 van uit, dat ik ook echt zou optreden. Zoals mij dat al die meer dan zes maanden is voorgehouden en toegezegd. En achteraf blijkt: gewoon is voorgelogen. Ik was helemaal en volledig en totaal verbijsterd. En dan het gevoel van walging wat ik over me heen kreeg. De volkomen walging die je dan voelt. Deze organisatie die zegt voor prinses Beatrix iets te doen??? Voor de voormalige koningin?? En die nemen je dan zes maanden lang gewoon in de maling. De pure walging die je dan voelt. Pure en diepe walging. Dat je bijna daadwerkelijk moet kotsen! Het eerste wat ik dacht was: “Waarom is mij dat niet gezegd? “ Uit goed fatsoen had u mij dat gewoon eerder behoren te vertellen. Want dat was al veel langer bekend. Ik wilde helemaal niet meer gaan. Ik ben toch gegaan omdat mijn vrouw me dat vroeg. Ik ben vanuit mijn woonplaats Almere naar Rotterdam gereden en bij aankomst heb ik meteen tegen uw medewerkster Hester en tegen Bart Scheemann en tegen een andere man gezegd, dat mij al die maanden was voorgehouden, dat ik gewoon daadwerkelijk op het podium live zou optreden. En dat als dat gezegd wordt men zich daaraan diende te houden. Er werd mij toen gezegd, dat de beslissing al minstens vier weken tevoren was genomen, dat ik helemaal niet live zou optreden en dat er niets meer aan kon worden veranderd. Dat werd duidelijk gezegd. En aan de manier dat aan mij werd gezegd kon ik duidelijk zien dat het allemaal was ingestudeerd. Wie wat tegen mij zou zeggen en op welke manier. Die Bart Schneemann die dan gewoontjes en te snel zei van : “Ja walgelijk dat ze niets hebben verteld, schuld van IDTV”. Ik heb toen tegen uw medewerkster en tegen een man, die klaarblijkelijk van de organisatie was en tegen Bart Schneemann gezegd, dat ik dit geen stijl vond en een belediging en dat ik nooit zou hebben meegedaan als ik dit van te voren had geweten. Dat is ook echt zo. Ik heb ja gezegd omdat mij werd gezegd, dat ik live op het podium zou optreden. En als men al vier weken van te voren wist en had besloten om mij helemaal niet live te laten optreden, dan had men mij direct daarvan op de hoogte moeten stellen zodat ik direct had kunnen zeggen, dat ik niet meer mee wenste te doen en mij zelf terugtrok. Dat heeft u niet gedaan en dat heeft Bart Schneeman niet gedaan en dat heeft het Nationaal Comité ook niet gedaan. Dat vind ik getuigen van pure arrogantie en moedwillige kwade wil. Want kort daarna kreeg ik, niet eens twee weken voor het Afscheidsconcert, wel een formulier toegestuurd wat ik moest ondertekenen en waarin ik u toestemming gaf om met de opnamen te doen wat u wilde. En toen had u al besloten, dat ik helemaal niet live zou optreden. En het kan beslist geen “miscommunicatie” zijn. Of “vergeten aan mij te zeggen”. Want de filmopnamen moeten worden bekeken en geknipt en bewerkt en dus ook de filmopnamen van mij. Vervolgens moet Bart Schneemann ze nog bekijken en misschien zoveel anderen nog. Dus iedereen van u en van het Nationaal Comité en het Nederlands Blazers Ensemble wisten er gewoon van. Dat kan echt niet anders. Als dat niet zo is dan bent u niet capabel om iets dergelijks te organiseren. Ik neem het u zeer kwalijk, dat u mij niet van te voren in kennis heeft gesteld van uw beslissing om mij niet live op te laten treden. Want dat was de reden waarom ik ja heb gezegd om aan het afscheidsconcert mee te doen. Ik ben een muzikant en ik werd gevraagd door u om een liedje te schrijven voor prinses Beatrix en dat live op het podium voor de prinses te zingen. Dat was de bedoeling. En wat u zegt en beweert en belooft moet u doen. Anders is uw woord en wat u zegt en beweert totaal niets maar dan ook niets waard. Dan bent u een gewone leugenaar en bedrieger en iemand die andere moedwillig een loer draait en kletspraatjes verkoopt. Dan bent u iemand zonder eer en respect. En anders had u mij gewoon moeten zeggen, dat ik helemaal niet mocht optreden. Want ik had dan nooit meer meegedaan als ik dat van te voren had gehoord van u. In plaats van mij op de hoogte te stellen heeft u gewoon niets tegen mij gezegd en mij ook nog eens bewust een formulier toegestuurd wat ik diende te ondertekenen en waarmee ik door mijn handtekening u daadwerkelijk toestemming gaf om alles te doen met opnamen, die u van mij had gemaakt of zou maken. En ik had dat papier nooit en nooit en te nimmer ondertekend als ik van te voren zou hebben geweten dat u al weken daarvoor had besloten om mij helemaal niet live op te laten treden. Ik noem dat bedriegerij en oplichting. Want dat is het ook echt. Als u mij gewoon een maand geleden had gezegd, dat u mij helemaal niet zou laten optreden dan had ik u gewoon gezegd, dat u iemand anders moest zoeken voor uw poppenkast. Want ik hou er niet van om te worden voorgelogen. Door helemaal niemand. Ook niet door u of door meneer Bart Schneeman en het Nederlands Belazert je Ensemble. Het getuigt van een pure minachting die u voor mij heeft en van een arrogantie door te denken dat het toch niet nodig is om mij van uw beslissing in kennis te stellen. Het getuigt van een slechtheid om daarna toch simpeltjes mij een formulier toe te sturen waaronder ik dan mijn handtekening moet zetten. Dat is bedriegerij en oplichting. Dan ben je slecht in je hart en je ziel. Ik had nooit ondertekend als ik de waarheid had geweten. U heeft mij doelbewust laten ondertekenen terwijl u mij niet wilde laten optreden. Ik heb op zaterdag 1 februari 2014 tegenover uw mensen in Ahoy direct gezegd, dat ik het walgelijk vond en dat ik weg wilde gaan. Uw mensen hebben mij toen gevraagd om alsnog te blijven om de generale repetitie mee te maken en omdat ik tegen het einde van het gebeuren op het scherm op het podium te zien zou zijn. Ik besloot toen om te blijven. Ik was zeer verbaasd over wat ik tijdens de generale repetitie voorbij zag komen. Er was mij vanaf juli 2013 gezegd, dat het om een muzikaal afscheidsconcert zou gaan. Ik zag een aantal acts voorbijkomen die niets met muziek te maken hadden of gewoon ronduit slecht waren. Ik zag mensen met houten klompen zichzelf op de borst slaan, ik zag rappers voorbij komen die ik gewoon slecht vond, ik zag een dikke politieagent die echt totaal maar dan ook totaal niet kon zingen en gewoon echt voor joker stond, ik zag een hele oude man die tijdens het zingen zijn tekst vergat, ik zag een groep jongens die salto’s en buitelingen maakten hetgeen leuk is voor een circus en een circusact van een stel wat aan een koord boven het podium kunsten vertoonde. Ik was echt verbijsterd. Ik zat te kijken en kon alleen maar denken: word ik nu echt terzijde geschoven alsof ik niets ben omdat mensen die met klompen op hun borst slaan beter zijn? Of omdat circusacts beter zijn dan ik en mijn liedje? Omdat een dikke politieman die totaal niet kon zingen en het politiekorps belachelijk maakt beter wordt gevonden dan ik????Ik voelde me met de minuut enkel bozer worden. I k zag het Nederlands Blazers Ensemble meerdere nummers spelen gedurende de tijd dat ik in de zaal zat te kijken. Als zij 1 of 2 nummers minder hadden gespeeld dan had ik ook live kunnen optreden. Dat had niet meer dan normaal en fatsoenlijk van hun geweest. Maar zij zien zich toch als belangrijker dan ik ben. Immers zijn het klassieke muzikanten en ben ik enkel een liedjesschrijver met een gitaar. Een nul in hun ogen. Pas na lange tijd zag ik mezelf op het videoscherm voorbij flitsen. Hooguit 20 seconden of zo en zonder mijn naam te vermelden of de titel van mijn liedje te vermelden. Want voor niemand in de zaal was duidelijk wie ik was. Misschien op de televisie maar niet in de zaal voor prinses Beatrix. Mijn naam werd niet genoemd door een presentatrice en mijn naam stond niet op het scherm. Niemand in de zaal kon weten wie ik was of hoe mijn liedje heette. Het was gewoon een farce. Een volkomen schertsvertoning. Ik werd daar gewoon anoniem weggemoffeld tussen al de andere acts. Alsof mijn bijdrage er totaal niets toe deed. En dan zeg ik: waarom heeft u mij dan gevraagd om mee te doen???? Ik ben niet naar u gekomen! U heeft mij opgebeld! Want als ik dit van te voren had geweten had ik nooit maar dan ook nooit meegedaan aan deze belachelijke vertoning. Dan had ik direct gezegd van: zoek lekker een ander voor jullie bedriegerij. Ik had ook direct nee gezegd als ik een maand geleden van u te horen had gekregen dat u had besloten om mij helemaal niet te laten optreden. Dat is toch niet meer dan normaal. Ik heb ja gezegd omdat ik live zou optreden op het podium! En dan in die zaal te moeten zitten en al die idiote en rare acts voorbij te zien gaan die dan beter werden bevonden dan ik en dan mijzelf 20 seconden of zo voorbij te zien flitsen was helemaal bizar en beledigend. Wat een belediging ! Ik heb dat als een pure en diepe belediging ervaren. Zo ga je niet met mij om! Toen kwam er nog een andere medewerkster van u naast mij zitten en die zei me dat ik, nadat ik op dat scherm voorbij was geflitst, van een glijbaan naar beneden moest glijden. Toen dacht ik helemaal dat ze gek waren. Denkt u dat ik dan doodleuk van een glijbaan af ga? Als ik zo nodig van een glijbaan af moet dan ga ik wel met mijn kinderen naar de speeltuin of naar de Efteling. Voelt u zich wel lekker of zo? Bent u niet goed? Ik ben toen opgestaan en ben de zaal uitgelopen en ben naar huis gegaan. Ik heb dit allemaal als bizar en bovenal diep en diep beledigend ervaren en getuigen van een pure minachting voor mij. Zo ga je niet met mij om. Zo ga je überhaupt niet met mensen om! Dat doe je gewoon niet. Ik verdien gewoon meer respect en ik verdien om met meer fatsoen te worden behandeld. Ik ben geen stuk stront dat je zonder iets te zeggen weg veegt. Dat vind ik een pure en diepe belediging. Het getuigt van arrogantie jegens mij. Alsof ik gewoon maar niet het normale en fatsoenlijke menselijke recht heb om met respect te worden behandeld. Alsof ik het niet verdien om zelf de beslissing te nemen om te zeggen dat ik er dan mee op hield . En dat had u wel degelijk moeten toestaan. U had mij direct de kans moeten geven om zelf daadwerkelijk te kunnen besluiten om uit die hele idiote en belachelijke toestand te stappen op het moment dat u besloot om mij niet live op het podium te laten optreden omdat u mensen die met klompen op hun borst slaan belangrijker en beter vond dan ik. Dat is dan uw besluit maar dan had u het normale menselijke goede fatsoen moeten hebben om dat gewoon eerlijk en direct aan mij mede te delen op het moment dat u dat had besloten. Want dan had ik het normale recht gehad om mij daar op terug te trekken. Of ging het juist daarom? Dat u daarna nog te weinig tijd had om in mijn plaats een andere malloot te vinden? En hield u daarom maar gewoon uw mond dicht? En kreeg ik daarom maar gewoon, net als al die anderen, zo’n formulier toegestuurd, waarin ik u toestemming zou geven om alles met beelden van mij te kunnen doen. Zolang ik maar onderteken. Ik noem dat echte bedriegerij. U had mij gewoon moeten zeggen dat ik weggemoffeld was door u. Dan had ik mijn eigen beslissing kunnen nemen. Dat heet gewoon menselijk fatsoen hetgeen blijkbaar bij u ver, heel erg ver is te zoeken. En over fatsoen gesproken. Ik heb alles gedurende die maanden zo’n beetje aanschouwt. Ik zag in Breda een complete filmploeg opdraven. Dat kost nogal wat centjes. En die vertelden dat ze al een tijdje door het land aan het reizen waren. Toen al dacht ik van: dat kost wat centjes. Als je 33 mensen door het gehele land moet filmen. Al die dure filmmaterialen en camera’s en al die mensen die betaald moeten worden. Schijnbaar ook goed betaald want eentje kwam in een dure Mercedes aan rijden. En dan die studio die betaald moest worden. Ik bedoel maar: IDTV Productions doet het toch niet voor niets neem ik aan. U wordt er voor betaald. Uw medewerkers worden allemaal betaald. Dat moet wel. U doet het toch niet gratis en voor niets omdat u het zo’n geweldige “eer” vindt om het allemaal gratis en voor niets voor prinses Beatrix te doen?? U zoekt mensen als ik die u dan voor houdt dat het een geweldige eer is om voor prinses Beatrix een ode te maken en te komen zingen. Of met klompen o p de borst te rammen. En die mensen doen het dan allemaal gratis en helemaal voor niets vanwege de eer. Want die onnozele idioten doen het toch gratis en voor niets vanwege de “eer”???? Maar IDTV heeft zelf niets aan eer alleen. Daar worden de manuren niet van betaald en de dure studio-uren en de dure filmploegen. Dat is duidelijk toch? IDTV vult ondertussen de zakken zelf wel. En ondertussen houdt u de klompenrammers en mij voor dat het een geweldige eer is. Terwijl het voor u gewoon lekker centjes verdienen is. Wat een hypocriet en arrogant zooitje bent u allemaal. En wat te denken over het Nederlands Blazers Ensemble? Zouden die mensen ook allemaal gratis en voor niets maandenlang arrangementen bedenken en schrijven en leden met filmploegen mee laten reizen? Zouden hun al dat werk gratis en voor niets doen? Staat het Nederlands Blazers Ensemble tijdens het Afscheidsconcert voor prinses Beatrix gratis en voor niets op te treden en al die mensen te begeleiden? Ik denk van niet toch? Het Nederlands Blazers Ensemble is per slot van rekening een beroemd en gerenommeerd gezelschap en het huisorkest van het Koninklijk Huis toch? Die komen niet voor enkel de reiskosten opdraven. Al die muzikanten moeten toch betaald worden? Die vullen hun zakken toch ook? Ja toch? En dan dat hele gebeuren in Ahoy. Dat gigantische filmscherm. Dat is toch denk ik ook niet echt gratis en voor niets. En de directeur van Ahoy zal denk ik niet zeggen van: kom lekker gratis mijn gebouw en zaal gebruiken. Misschien wel maar ik denk als nuchter mens van niet. En al die mensen, de camera’s, de geluidsapparatuur, de televisiemensen, de politiemensen, de brandweermensen, de catering, de beveiliging, transportkosten enzovoorts, al die mensen en al die apparatuur en al die bijkomstige zaken moeten allemaal betaald worden toch? Of zie ik dat verkeerd? Was dat allemaal gratis? Alles was gratis en iedereen deed het voor de “eer” vanwege prinses Beatrix?? Nee toch ?? Het gehele gebeuren gedurende al die maanden en misschien langer moet toch verschrikkelijk veel geld hebben gekost? Dan spreek je toch over tonnen of zelfs miljoenen? Dat kan toch niet anders? Wie betaalt dat dan? Waar komt al dat geld vandaan? Van sponsors? Van de belastingbetalers misschien? Het moet toch ergens vandaan komen? Door wie wordt u betaald? Door wie wordt het Nederlands Blazers Ensemble betaald? Door de gewone mensen die belasting betalen? Wie betaalt u allen?? U krijgt allemaal gewoon betaald en u vult uw zakken over de ruggen van “gewone mensen” die u voor houdt, dat het voor hun een “eer” is. Of stel ik nu de verkeerde vragen en gaat mij dat niets aan? Maar ik moet van Almere naar Rotterdam rijden om te horen dat ik wordt weggemoffeld door u en ik krijg niet eens een reiskostenvergoeding. Helemaal niets. En de keer daarvoor moest ik er weken op wachten en moest ik zelf gaan mailen om de reiskostenvergoeding. Dat vind ik ongehoord onbeschoft. Het heeft mij maandenlang een heleboel tijd, energie, moeite en wat al dies meer gekost. En dat allemaal gratis en voor niets! Maar dat was de bedoeling toch?? U lekker centjes verdienen en die malloten met de klompen en die liedjeszanger maar alles gratis en voor niets doen en voor die geweldige “eer”! Wie denkt u wel wie u bent? En die “eer”. Wat is er voor eer aan om zo met minachting en arrogantie door u te worden behandeld? Ronduit onbehoorlijk en onbeschoft. Mij gewoon te bedriegen met zo’n “Opdrachtbevestiging” formulier. Wat bedriegerij en oplichterij is. Wat is daar voor mij de “eer” aan? Vertelt u mij dat eens dan? Wat voor eer heb ik er aan om 20 seconden door het beeld te flitsen terwijl ik meer dan zes maanden lang te horen kreeg dat ik live op het podium zou optreden? Wat voor eer is er aan om voorgelogen te worden over dat live optreden op het podium en niet eerlijk te horen te krijgen dat ik door u gewoon ben weggemoffeld. Wat is daar voor “eer” aan????? Legt u mij dat eens uit dan? Er is daar helemaal en totaal geen “eer” aan!! Op geen enkele wijze. Integendeel: het is eerloos, volkomen en totaal eerloos! En dan te bedenken dat ik alles voor prinses Beatrix heb gedaan! Voor de voormalige koningin! Dat ik vanwege de voormalige koningin en vanwege prinses Beatrix gewoon zo respectloos ben behandeld! Hoe verzin je dat? Dat is gewoon niet te verzinnen. Maar u en die meneer Bart Schneemann en die mensen van dat Nationale Comité doen het gewoon. Dat is toch van de gekke? Dat is toch volkomen en totaal schandelijk en walgelijk? Ik heb al die moeite gedurende al die maanden gedaan uit respect voor prinses Beatrix. Ik was zo blij dat ik voor haar mocht optreden. Echt ik was zo trots dat ik werd gevraagd. Dat is heel, heel echt waar. Ik voelde me vereerd omdat ik door hoogstaande mensen uit de samenleving werd gevraagd om dat te doen. Om voor hoogstaande mensen uit de samenleving op te treden. Voor de hoge culturele kringen in de samenleving. Lik mijn reet met die zogenaamde hoogstaande kringen. Het zijn hautaine arrogante kringen die met minachting over mij denken. Waar verdien ik die minachtende behandeling dan aan? Wie denkt u en wie denkt meneer Bart Schneemann dan wel wie u bent? Wie denken ze bij dat Nationale Comité wel wie ze zijn? Zoveel beter en meer dan ik ben? Vindt u zichzelf zoveel en zover boven mij verheven? Waar haalt u die arrogantie vandaan. U vult uw zakken en hebt schijt aan mij? Als ik dit had geweten had ik nooit maar dan ook nooit meegedaan. Echt niet! Nooit maar dan ook nooit! De vernedering, de walging, de arrogantie, de totale eerloosheid, de totale respectloosheid. Ik walg van u en van die meneer van het Nederlands Blazers Ensemble. Want als zij 1 nummertje minder hadden gespeeld dan had ik toch live op dat podium kunnen spelen! Dat is toch heel erg gewoon de simpele waarheid! Of was dat helemaal niet de bedoeling? Had mij dan niet gevraagd! Bah, wat een walgelijke mensen bent u! Ik heb zo’n spijt dat ik hier aan heb meegedaan. Ik heb hier zo’n diepe en enorme intense spijt van. Dat kan ik wel duizend keer opschrijven en herhalen. Want het is tot in het diepste van mijn ziel waar. Heel echt waar. Ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit zo’n spijt gehad als van deze volkomen respectloze en vernederende ervaring. Zo’n spijt, want als ik het niet had gedaan dan had ik deze walgelijke diepe beledigende vernedering niet hoeven mee te maken. En dat voor de voormalige koningin? Voor prinses Beatrix? Voor Hare Majesteit prinses Beatrix!! Wat een “eer” zeg! Bent u gek of zo? Spoort u niet!! Heb ik dit verdiend? Echt niet! Ik verdien om met respect te worden behandeld want ik ben net zo’n mens als u allen bent en niet minder dan u. Ik verdien dit totaal en helemaal niet!! Hoogachtend. Ron Lindeman

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.