Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU werkt aan geheim noodstopsysteem voor auto's

rodeknopdesdoods.jpg De EU zal wel weer ergens die in de krochten van het eigen ondoordringbare persberichtensysteem een stukje tekst neerzetten dat het allemaal niet waar is wat u nu gaat lezen, maar volgens de Britse kwaliteitskrant The Telegraph werkt de Europese Unie in het geniep aan een systeem waarmee auto's op afstand kunnen worden stilgezet door de politie. OMG WAT EEN BRILJANT PLAN! Agenten, in een meldkamer, met een knopje, die auto's laten noodstoppen. Nee dat is echt niet gevaarlijk voor andere weggebruikers. En omdat het een overheidssysteem is, zal het natuurlijk ook ondoordringbaar beveiligd zijn tegen hackers. En totalitair is het verder ook niet. Nee joh, het is allemaal goed voor de veiligheid van demense in Europa. Het systeem is bedacht door een schimmige Europese veiligheidscommissie die het eufemistische acroniem 'Cosi' heeft, maar in werkelijkheid niet erg gezellig is: het clubje vergadert in het geheim en hun werk wordt niet door het Europarlement gecontroleerd. Lekker democratisch weer van de EU, maar goed: de commissie is opgericht onder het Verdrag van Lissabon en dat had met democratie sowieso al niets meer te maken. Iets met een Europees Grondwet-referendum, weet u nog? Enfin. Niet zo zeuren. Tegen het einde van dit decennium staat uw gestolen auto binnen tien seconden nadat de diefstal ontdekt is ergens stil, en kunt u hem gewoon weer ophalen. Hartstikke handig. En dan niet te hard naar huis rijden, want anders drukt meneer agent misschien nog een keer op het noodstopknopje. Omdat het kan.

Reaguursels

Inloggen

Evocatus | 30-01-14 | 23:45 | + 0 -

..... tegen het terrorisme".

Vul ik jou even aan. Want die smoes kan de overheid nog jaaaaren gebruiken zolang de jihadisten nog geloven in een alles overheersende islamitische wereldstaat.

Eigenlijk komt dat terrorisme die overheden wel goed uit. Kunnen ze eindeloos hun privacy-aantastende plannetjes uitvoeren die ze nu moeiteloos kunnen doorvoeren.

De drogreden van terrorismebestrijding....

knerf | 31-01-14 | 10:14

Het kan nog veel meer!!!!!!!!!!

Ecall
Het eCall/OnStar systeem is namelijk behoorlijk multifunctioneel, houd je vast: eCall/OnStar weet waar u rijdt, hoe hard u daar rijdt, het weet of u gecrasht bent, het weet de status van uw airbags, het kan 112 bellen voor u, of een hotelkamer voor u boeken.

Het kan op afstand olieniveau’s controleren, deuren op slot doen of van het slot halen, controleren of u uw gordel wel of niet draagt. Het kan je lichten aan en uitzetten. Het kan je toeter activeren en deactiveren. Het kan je kilometerstanden aflezen, het kan je bandenspanning uitlezen. Het systeem maakt het mogelijk ten alle tijde uw auto te vinden overal op de wereld, en kan daarna in overleg met de politie uw auto zelf laten afremmen en stoppen, het kan zelfs voorkomen worden dat u uw auto kunt starten.

En oh ja, eCall kan uw GPS informatie ook doorverkopen voor winst en doorspelen aan de inlichtingendiensten. Het kan door GPS coordinatie en snelheidsbepalingen gebruikt worden voor heel precieze kilometerheffing belastingen. Voor de 112 functie is de chip dus verbonden met daarvoor benodigde microfoon en uw speaker, zodat u daarmee ook goed afgeluisterd kan worden – de communicatie met deze chip is immers op continue basis door middel van (CDMA/GSM) mobiele-telefonie techniek. En oh ja, het speelt uw rijgedrag ook door aan verzekeraars. GPS informatie is per definitie nooit geanonimiseerd.

langleveeuropa.nl/2013/07/eu-verplicht...

Jan greeden42084575 | 31-01-14 | 09:40

@Muxje | 30-01-14 | 12:13
In 40-45 ging het ook uitstekend. Iets te verbergen?

Stir Glenfarclas II | 31-01-14 | 02:31

Het wachten is op de enkelband voor iedere burger...
knerf | 30-01-14 | 18:46 |

Wel, nee, dat is veel te ouderwets. Gewoon een soort super-RFID of een ander soort nog uit te vinden chip verplicht laten plaatsen in het lichaam. Kan allemaal al, dus je hoeft alleen nog maar wetgeving te regelen dat iedereen dit bijzonder jofel vind als strijd tegen de ... Mmm... dat wordt even nadenken... Criminaliteit loopt terug... Wiet zal over niet al te lange tijd gewoon in een pakje zitten met een banderolle erop... Maar de EU-Führers zullen wel iets vinden, waar de goegemeente ("Ik heb niets te verbergen") intuint.
Salut! Evocatus

Evocatus | 30-01-14 | 23:45

Alles wat sommige "hoge""heren" onwelgevallig is zal worden gestopt, belast dan wel ingenomen, behalve de hoge heren en hun inkomsten zelve.

Iwmac | 30-01-14 | 21:44

Heel doelmatig zo'n ding in miljoenen auto's om er een paar honderd per jaar te stoppen.

Jaypelsteeltje | 30-01-14 | 18:58

Het wachten is op de enkelband voor iedere burger...

knerf | 30-01-14 | 18:46

Ik wil weg uit de EU.
Sjaak uit Dordt | 30-01-14 | 11:42 | + 91 -

Nu kan het nog Sjaak.

nikolaos | 30-01-14 | 18:12

Ook nog een paar “oude koeien”:
Het zou me ook niet verbazen als ook Princes Diana en Jorg Haider met een dergelijke technologie zijn omgebracht. Beiden met een op hol geslagen auto. Diana wist voor haar dood al dat haar man van plan was om haar te vermoorden en als dat zou gebeuren dit in een auto ongeluk zou zijn en Jorg Haider had een paar weken voor zijn dood met grote woorden op tv geschreeuwd dat “we iets moesten doen tegen de bankenmaffia”... ach, we weten het allemaal al lang... Het enige nieuws is “schaalvergroting”.

Good Meuning | 30-01-14 | 17:54

@Sjaak uit Dordt | 30-01-14 | 11:42
In '98 had ook jij de kans om het te voorkomen, maar wat deed je toen?

Boris die Sauertopf | 30-01-14 | 17:07

Voor degenen voor wie het nog niet duidelijk was dat we in een politiestaat leven.

Fuck de EU!

sadfkasdhfd | 30-01-14 | 16:17

Het wordt hier nog ergens als vroagah in Rusland.

Tremor | 30-01-14 | 16:16

Dit moet haast wel een hoax zijn.
Verder vraag ik me af waarom niemand wat doet tegen hele EU gebeuren. Hoe ver moet het gaan voordat mensen in opstand komen? Waar blijven de demonstraties? Waarom kom ik zelf eigenlijk niet in opstand? Bijna niemand wil dit en toch gebeurt het.

AJB | 30-01-14 | 16:14

Wie verhuist er mee de eu uit?

Alteidt Glijck | 30-01-14 | 16:13

Kunnen ze de termen Europese Unie, Europese Commissie, etc niet gewoon vervangen met "het Regime" ?
.
Dekt de lading een stuk beter en is ook nog eens minder schrijven tijdens het ageren tegen dit monster in wasdom. Verder;
.
"The Eurocrats must be stopped, no matter the cost!"

Parel van het Zuiden | 30-01-14 | 16:11

Polen, Roemenen en Bulgaren die richting huis rijden in een auto die ze niet kunnen betalen... ff op die knop drukken voor de grens.

maruyama | 30-01-14 | 15:57

Nee, het gaat nog een stap verder, bij de noodstop vergrendelen alle deuren en rijdt de auto automatisch naar het dichtstbijzijnde politiebureau. Indien de overtreding ernstig is bent u verplicht minimaal een uur in de auto te verblijven..... waar gaat dat heen

PietGelukkig | 30-01-14 | 15:40

Er komt een dag waarop gevangenissen overbodig worden...

Good Meuning | 30-01-14 | 15:11

@ Prokapitaal | 30-01-14 | 14:37 |

... alleen hebben zij het graven uitbesteed

Good Meuning | 30-01-14 | 15:07

@ Prokapitaal | 30-01-14 | 14:37 |
Gelukkig hebben wij het spreekwoord nog: "wie een kuil graaft...."

Good Meuning | 30-01-14 | 14:59

Dit systeem zal een klein onderdeeltje zijn van het al verplichte E-call.
Daarbij zitten er opties in om in te luisteren in/rond voertuig.
Verder geeft dat E-call ook mogelijkheden tot permanente lokalisering per gps.
Nu dus ook nog op afstand schakelbare ontsteking/brandstofklep.
Verder zijn er al noodstoppen op internet gemaakt.
Noodstoppen op bankrekeningen.
Noodstoppen voor uw energieverbruik. (slimme meter kan op afstand stroom uitschakelen)
Belastingdienst en cjib kunnen al zonder toestemming bedragen die zij wensen van uw rekening af schrijven zonder toestemming.
En bedenk dat al die systemen verplicht door ons zelf worden gefinancierd!
Onze criminele overheid laat ons het eigen graf graven.
De vuiligheid vindt ook nog in het grootste geniep plaats door overheid en gerespecteerde bedrijven.
We leven echt in idiote tijden, dit moet stoppen.
Uit die EU nu!
Linkse idioten die dit verzinnen moeten verbannen worden.

Prokapitaal | 30-01-14 | 14:37

@Muxje | 30-01-14 | 12:13
Het is gewoon wachten op het eerste bericht van een moeder met kleine kindjes die net een spoorwegkruising oversteekt met haar Panda, als oom agent op de knop drukt omdat haar ex-man een valse aangifte wegens ontvoering had gedaan. De aanstormende intercity uit 's Hertogenbosch reed eindelijk een keer op tijd, maar dat was toen weer verleden tijd...

Joost Maghetweten | 30-01-14 | 14:28

@Nacho_Vidal | 30-01-14 | 11:42
Het is pas een drankprobleem als de drank op is...

Joost Maghetweten | 30-01-14 | 14:22

Het opvallende is dat als je "European Network of Law Enforcement Technologies" op het Internet opzoekt je via Google 62 hits krijgt en geen enekele, maar dan ook geen enekele verwijst naar een oficiële EU-pagina. Howel, hetwas natuurlijk wel te evrwachten, geizen eht maximum aan transparantie dat de EU wil betrachten in dit soort zaken. Koren op de molen van het burgerforum.eu denk ik.
Salut! Evocatus

Evocatus | 30-01-14 | 14:18

En allemaal onder het mom van "voor uw veiligheid".
Man, dat is zo'n beetje HET centrale thema in elke post-apocalyptische near future film. V = for Vendetta, om er maar eentje te noemen.
Nog even en u wordt vanaf uw geboorte tot aan uw sterven levenslang in een isoleercel gehouden, "voor uw veiligheid".
Kan Brussel nou alsjeblieft eens een keer heel hard deaudtgaan?

Graaisnaaiert | 30-01-14 | 14:17

I just lost my appetite once more.

Vieze vuile rattekoppen zijn het.

Sterf EU, sterf!

Baski | 30-01-14 | 14:14

Ik zie het al gebeuren over een jaar of tien; je rijdt per ongeluk door rood of per ongeluk met 120 km/uur door de bebouwde kom, en je auto rijdt geheel uit zichzelf computergestuurd naar het politiebureau.
Dit moeten we niet willen met zijn allen!

VanBukkem | 30-01-14 | 14:10

Dit is al jaren mogelijk met OnStar van GM, BMW Assist, MyFord Touch/Sync van Ford, en Oncall van Volvo en andere merken hebben ook dergelijke systemen.

Conner | 30-01-14 | 14:06

Was het niet zo dat Michael Hastings (alom bekend als “luis in de pels van het establishment”) niet precies op de omgekeerde manier om het leven is gekomen?

Zijn nieuwe auto sloeg midden in een woonwijk op hol. En voordat hij tegen een boom knalde waren er ook een paar ontploffingen onder de auto. Vlak voor zijn dood had hij aan vrienden doorgegeven dat hij met een wereldschokkend verhaal bezig was en een tijdje zou onderduiken. Hij zei dat hij gevolgd werd door de FBI. Echt subtiel zijn ze niet meer te noemen.

Good Meuning | 30-01-14 | 14:04

dit gaat levens kosten op de weg met dat systeem je.
een rijd harder dan de ander dus een langer rem weg lijk mijn

niks_nut | 30-01-14 | 14:02

Joris heeft ook zo'n knop. Zodat je niet meer kunt reaguren. En eentje om te zorgen dat je niet meer kunt plussen of minnen.

huh, ian? | 30-01-14 | 13:50

Is er ook een noodknop on de EU uit te zetten?

Nederlanddraaitdoor | 30-01-14 | 13:47

Russells Teapot | 30-01-14 | 13:04 | + 1 -

Ik ben bang dat een (Europese) dictatuur steeds dichterbij komt.
Met reuzenschreden..

knerf | 30-01-14 | 13:44

Deze knop is afgelopen nacht al uitgeprobeerd op Weekers

Brulboei_61SB | 30-01-14 | 13:40

Ik heb graag zo'n stopknop voor politici die uit hun nek lullen, de boel flessen, frauderen,blunders maken, liegen en wachtgeld willen opstrijken...

Wacht even, dat zijn al heel veel knoppen...

knerf | 30-01-14 | 13:38

Kunnen ze dat niet inbouwen bij bondkraagjes?

Tjemig | 30-01-14 | 13:30

Krijg ik die app ook op m'n mobiel?

Geert Linkers | 30-01-14 | 13:07

Dit soort plannen kan alleen bedacht worden door incompetente bureaucraten die nooit zelf een auto besturen, omdat ze een auto met chauffeur hebben om zich te verplaatsen op kosten van de belastingbetaler.

De dag komt steeds dichterbij, dat de bevolking opstaat en de ivoren torens van de elite met geweld omverwerpt. Met zoveel wereldvreemde burgerhaat is dat onvermijdelijk.

Russells Teapot | 30-01-14 | 13:04

Ik wil ook weg bah bah bah bah

Matchstick man | 30-01-14 | 13:03

@vonsockenstopfen... Dit deed ik in de jaren 80 met mijn 65er Chevy: klein gaatje boren in het uitlaatspruitstuk, koperen leiding (ivm hitte) richting ruitensproeierreservoir, diesel ipv van ruitenreiniger er in. En je hebt een instant rookgenerator van jouw oldie gemaakt ;)

number668 | 30-01-14 | 13:02

Haatgenerator | 30-01-14 | 12:27 | "Uiteraard heb je niets aan zo'n systeem als er niet een tracking systeem bij zit"
Helemaal eens, en dat plan is natuurlijk al lang tot in alle detail klaar, maak je maar (geen) zorgen. Het moet alleen nog even geimplementeerd worden, bijvoorbeeld wanneer we even massaal schaatsen kijken ofzo.
Ik schat dat er voor dit doel ook al lang een onderdeel dat een soort van stiekeme volgchip is in alle nieuwe auto's ingebouwd wordt, zogenaamd bedoeld voor iets heel anders. En tijdens de verplichte AP-keuringen kan er natuurlijk ook van alles worden gedaan.
Misschien is het helemaal niet zo gek om straks het Sotchischaatsen vanaf de tribunes, of in Noorwegen of in Zwitserland te gaan bekijken, of buiten Europa. Daarna gewoon niet meer terugkomen. Nu kan het nog. Straks kun je er niet meer naar toe vliegen, en wordt je auto automatisch gestopt bij een poging om een grens van Europa over te steken, alleen richting ERUIT dan he.

huh, ian? | 30-01-14 | 13:00

Dit komt er toch nooit doorheen. Al was het maar, omdat het technisch eenvoudig te omzeilen zal zijn.

Het allerergste is daarom dat er dus belastinggeld wordt uitgegeven aan salarissen van personen die hun tijd (en dus ons geld) verspillen met het bedenken van dit soort ideeën, er serieus over vergaderen en documenten over opstellen, waar weer verder over vergaderd moet worden en alle tijd en (belasting)geld die moet worden besteed om dit soort debiele ideeën zo snel mogelijk weer de kop in te drukken.

KropjeSla | 30-01-14 | 13:00

@arretje | 30-01-14 | 11:49 |
Je hebt het alleen over 2 verschillende systemen. Het systeem in je auto is bedoeld voor de veiligheid, kun je eventueel zelf uitzetten en word niet centraal gemonitord. Het voorgestelde EU systeem is bedoeld voor extra controle over de burger, kan uiteraard niet worden uitgezet en word gemonitord door een of andere machtsgeile instantie met onvoldoende computerskills in huis om zelfs het allersimpelste systeem lekdicht te krijgen.

potsenmakkert | 30-01-14 | 12:58

Wederom een bevestiging dat de combinatie van dinosauriërs met innovatie, techniek en internet een dodelijke cocktail is. Het systeempje zal ook wel de nodige data uitspugen en wordt dat allemaal wel netjes opgeslagen in de 'Europese Clouuuuuuuddd' mevrouwtje Kroes?

Latrinalia | 30-01-14 | 12:54

Ach die lelijke gele platen op de auto hebben we ook geaccepteerd. Een idee uit 1890. U koopt een mooie roze kar voor 50k en de roverheid plakt er aan twee kanten een geel oormerk op met letters en cijfers. Voor meer van uw geld. Hoe zot is dat eigenlijk, anno nu?

Mammeloe | 30-01-14 | 12:49

@jemagookniksmeer | 30-01-14 | 12:32
Dieudonné en er om lachen dat is net zoiets als lachen om Freek. Dan ben je rijp voor het gesticht

miko | 30-01-14 | 12:45

Systemen zijn er om te saboteren.

* duct tape over Tomtom plakt *

Kapitein Sjaak Mus | 30-01-14 | 12:43

Haatgenerator | 30-01-14 | 12:27 | idd. Probeerde dat ook te posten maar een ipad is niet geavanceerd genoeg om te posten op Geenstijl, altijd de vraag of de post is aangekomen, maar alle auto's krijgen dus ook een GPS-chip.

Bokito ergo sum | 30-01-14 | 12:43

@Terpen-tijn | 30-01-14 | 12:16
Inderdaad een tijdelijke stop.
Terwijl we weten dat als een overheid iets tijdelijk invoert het permanent is.(Friedman)
Je word dan door een of andere lulhannes stilgezet en het kost je waarschijnlijk dagen om weer op gang te kunnen komen na een berg papierwerk en koste.
Zo rollen ze met of zonder noodstop er op.

miko | 30-01-14 | 12:42

Dit zal dan alleen in moderne auto's toegepast kunnen worden, dus heb ik er geen last van, want ik rij alleen in oldtimers. En nu dat de jaren 80 oldtimers weer mrb moeten dokken voor diesel en lpg, koop ik gewoon een jaren 70 auto van 40 jaar oud, en lach ik zo de regering nog steeds uit. Een dikke mercedes 350 op lpg lijkt me dan ook de beste oldtimer die het meest geschikt is voor dagelijks gebruik.
En dan wel eentje die flink rookt, want je kunt de millieu emo's niet genoeg dwars zitten, en dan maar hopen dat ze in hun prius achter me staan bij de stoplichten, zodat ik ze flink kan vergassen!
Misschien moet ik wel even een ding uitvinden waarmee
ik dan wat diesel in de inlaat spuit, zodat ze gewoon blauw aanlopen achter mij.

von sokkenstopfen | 30-01-14 | 12:41

.. aanvraag moet doen waarna U een goedgekeurde verplichte route krijgt aangewezen, afwijken van die route is strafbaar)

(c)ZWITSUL | 30-01-14 | 12:41

Als Lenin dit hoorde, zou jij zichvoor de zoveelste keer in zijn graf eh verkneukelen (of is het in zo'n geval verknekelen?)

huh, ian? | 30-01-14 | 12:40

Een knop om het europarlement op te blazen misschien ,
Dat lost even een hoop problemen op.

De partizaan | 30-01-14 | 12:39

Haatgenerator | 30-01-14 | 12:30 |
We zijn inmiddels in een wereld terechtgekomen waarin er niets meer mis kan gaan. En als er al iets misgaat, dan is er eigenlijk niks misgegaan want je weet, "met de kennis van toen" kon het gewoon niet beter, en pas "met de kennis van nu" kunnen we met terugwerkende kracht stellen dat er iets mis is gegaan. Staat bekend als de doctrine van Balkenende. Werkt uiteindelijk door tot aan ons kiesgedrag. We doen allemaal maar wat en zijn nergens verantwoordelijk voor, we modderen maar wat aan, richtingloos, visieloos. Aldus ontstaan die krochten en spelonken waar enge mensjes enge dingen bedenken, gewoon omdat het kan.

Schoorsteenveger | 30-01-14 | 12:39

het hele doel.. U kunt U als EU burger niet meer verplaatsen van A naar B , lopend/fiets/brommert/auto/vliegtuig/boot ect zonder overheidscontrole.
-
overal verplicht blackboxes in/tussen .. haandig straks als er satelliet bewaakte zones' komen waar alleen de EU elite mag komen .. of als Brussel straks eist dat u voor het bezoek aan een andere EU staat een electronische

(c)ZWITSUL | 30-01-14 | 12:39

paard en wagen , die roemenen zullen het nog gaan missen.

De partizaan | 30-01-14 | 12:38

Was ooit een gek filmpje over totale controle... "worden wij wakker". Of was het niet gek?

SanderL | 30-01-14 | 12:35

Een nieuwe halsband voor de hond (burger) iemand?

NiceGuysFinishLast | 30-01-14 | 12:34

.50 door het motorblok

Getson | 30-01-14 | 12:33

Waarom niet meteen een chipje in een ieders hersenen waarmee ze de dief kunnen uitzetten als-ie een auto steelt. Of reaguurt op geenstijl, of lacht om een grapje van Dieudonné.

jemagookniksmeer | 30-01-14 | 12:32

die hele europese unie is een project van minkukektjes met kleine slappe piemeltjes die naar wereldheerschappij streven. gauw met de nekjes op het kapblok, voor het te laat is.

minimá-armezusvan.. | 30-01-14 | 12:31

Schoorsteenveger | 30-01-14 | 12:26
Waarschijnlijk zijn de uitvoerenden twee jaar geleden al gecontracteerd via een tig-miljoenencontract, op basis van de goedkoopste.
Wat kan er in godsnaam fout gaan?

Haatgenerator | 30-01-14 | 12:30

Uiteraard heb je niets aan zo'n systeem als er niet een tracking systeem bij zit die continu exact bijhoudt waar elke auto zich bevindt. En logt. Maar daar is om politieke redenen nog maar even niet over gesproken.

Haatgenerator | 30-01-14 | 12:27

Ja, die lobbygroepen doen hun werk wel daar in Brussel.

aardappelninja | 30-01-14 | 12:27

Graag Vettel in zo'n auto laten rijden. Kunnen we eindelijk weer es genieten van een spannende Formule 1.

patat - generatie | 30-01-14 | 12:27

Haatgenerator | 30-01-14 | 12:21 |
Yrans Link Systems lijkt mij een uitstekende kandidaat. Uiteraard in een joint venture met het bedrijf dat c2000 heeft ontwikkeld. Ze zouden figuren als Nout Wellink kunnen benaderen voor een waterdichte controle op het project.

Schoorsteenveger | 30-01-14 | 12:26

*heel

EigenVolkEerst | 30-01-14 | 12:24

Nu een noodstop in de auto, volgende week een camera erbij want anders levert een noodstop gevaarlijke wegsituaties op.
Het eng dit.

EigenVolkEerst | 30-01-14 | 12:24

Welcome to the new world order , gegroet bilderberg.

Maco3key | 30-01-14 | 12:23

En je WEET dat dit systeem nulkommaniks effect gaat hebben op de groep waar het specifiek tegen gericht is: criminelen. Mensen waarvan bekend is dat ze het niet erg hebben met de wet. Daarvoor mogen we dus weer een stukje vrijheid inleveren.

Nietvoordekat | 30-01-14 | 12:22

Mijn auto is van 1981 en verder rij ik motor. BRING IT ON!

Met nieuwe autos is dit trouwens helemaal niet ingewikkeld. Kan nu al. Twee jaar terug bleek bij een stadhuis waar ik werkte dat er door een storing in het draadloze alarm ook alle nieuwe autos op de parkeerplaats met startonderbreker niet meer konden starten..

Mesmer | 30-01-14 | 12:22

Zowel de overheid als de auto industrie is heeeeel goed in het bouwen van computersystemen die niet te hacken zijn, dus we hoeven ons geen zorgen te maken dat verkeerde mensen hiermee aan de haal gaan.

Haatgenerator | 30-01-14 | 12:21

Nederland is al een politiestaat en nu volgt de EU.
De raam amdtenaren hebben zeker in brussel met politie
amdtenaren hun buik vol gegeten.

gerrit5042 | 30-01-14 | 12:21

@duitse herder | 30-01-14 | 12:03
Je bent dan ook een DUITSE herder.

miko | 30-01-14 | 12:21

Noodstop kan ook gebruikt worden voor achterstallige wegenbelasting enz. Pernamente stop wordt het dan.
Past wel in het plannetje van de eu voor total control.
Volgende stap is de mens, een chip die de zuurstofopname kan beperken / uitschakelen.

Terpen-tijn | 30-01-14 | 12:16

aluminium hoed op de auto bouwt

Haatgenerator | 30-01-14 | 12:14

@duitse herder 12:03: Het probleem zit hem niet zozeer in het idee om foute mensen te stoppen, maar in het feit dat de overheid zelf mag bepalen wie er fout is. Begint met vluchtende autodieven. Dan hardrijders, wanbetalers, mensen die op weg zijn naar het malieveld voor een demonstratie? Alle auto's in een straal van 5km rond een net gepleegde ramkraak, of een gesaboteerde gasput? Hiermee krijgt de staat een bijzonder grote macht om in te grijpen op de persoonlijke levenssfeer en ons recht om ons vrij te verplaatsen, en we moeten de staat maar op hun blauwe ogen geloven dat ze daar verstandig mee omgaan. Dat vertrouwen mogen we ze niet geven, en ze hebben in het verleden al laten zien dat vertrouwen onwaardig te zijn.

Muxje | 30-01-14 | 12:13

De Anaalprofeet | 30-01-14 | 12:04 |
Als we straks terugkijken, dan zal het helder en duidelijk zijn waar het fout is gegaan, welke scharnierpunten bepalend zijn geweest. Dan zullen we niet snappem dat we het allemaal hebben laten gebeuren, dat we lijdzaam hebben toehgezien, hoe een ondemocratische macht langzaam maar zeker greep kreeg op onze samenlevinge. Dat is éérder gebeurd hier in Europa, en nog niet eens zo lang geleden.

Schoorsteenveger | 30-01-14 | 12:13

Lijkt mij de zoveelste aanleiding om eens na te denken of wij nog wel lid willen blijven van de eu. Greet kom d'r maar in!

Bolesmales | 30-01-14 | 12:12

Dit is het opstapje naar de individuele chip met constante monitoring.Via de heilige koe naar uw nobele vrijgevige belastinghart. "Meneer Modaal niet zo hard neuken u hartslag is te hoog en valt daarmee buiten uw zorgverzekering." "En wat doet u daar met uw auto bij dat bordeel".

JanModaaltje | 30-01-14 | 12:11

Geweldig als op dag 1 van dit systeem een hacker alle auto's van EU-commissarissen kan stilzetten.

Maar goed. het is nu wachten op een knop waarmee onze aanstaande dictator Verhofstadt straks ook onwelgevallige burgers kan kaltstellen. Die knop wordt vast ook al ontwikkeld.

Guy Veropzoudten | 30-01-14 | 12:11

@Mark Smith | 30-01-14 | 12:01
Niemand had dit kunnen voorspellen maar ik bedoel inderdaad de auteur van 1984 George Orwell.

wakkere_nederlander | 30-01-14 | 12:10

Alles in het geniep, alles in het geheim. Tegen die tijd weten ze uiteraard precies waar je bent.

Bokito ergo sum | 30-01-14 | 12:10

grappig als iemand met gestolen platen rijdt, dan werkt dit geweldig systeem niet meer.

ganzo | 30-01-14 | 12:10

@Schoorsteenveger | 30-01-14 | 12:06
Nog een groter probleem is dat iemand, misschien zelfs wel in een ander land, de macht heeft om op een knop te drukken die mijn bewegingsvrijheid beperkt.
Zelfs Winston Smith kon zich nog vrij bewegen in 1948.

Petrus de Rewa | 30-01-14 | 12:09

Een noodknop voor een EU-noodstop is al teveel gevraagd. #nuffsed

XHannibalX | 30-01-14 | 12:06

duitse herder | 30-01-14 | 12:03 |
Het probleem is dat jij en ik niet mee mogen bepalen wie er goed is en wie fout.

Schoorsteenveger | 30-01-14 | 12:06

@duitse herder: als ik mag bepalen wie fout is, dan spreekt dat idee me ook aan.

De Anaalprofeet | 30-01-14 | 12:06

Het is inderdaad wachten op de dag dat de grote landverrader Jan-Peter Balkenende voor het gerecht moet verschijnen voor zijn handtekening onder dat akkoord.

De Anaalprofeet | 30-01-14 | 12:04

Het idee om auto's met foute mensen door een externe ingreep te laten stoppen spreekt mij wel aan.

duitse herder | 30-01-14 | 12:03

De EU is echt heel erg eng aan het worden. Al een tijdje, maar de vaart begint er de laatste paar jaar echt goed in te komen.
De generatie die nu geboren wordt, zal alleen nog van horen zeggen weten wat persoonlijke vrijheid was.

panadol | 30-01-14 | 12:02

wakkere_nederlander | 30-01-14 | 11:53
George Or(son)well(es)?

Mark Smith | 30-01-14 | 12:01

Dat is dus de commissie "Cosi".
Klein bier, dunkt me.
Wat dacht je dat ze bij de geheime commissie "Capo" allemaal uitspoken?

Kapitein Sjaak Mus | 30-01-14 | 12:01

Orwelliaans eng. Alleen al het idee dat die lui vinden dat ze dit kunnen maken, zonder iemand iets te vragen, zonder enige vorm van democratische controle.
Ook als dit een dom plan blijkt te zijn en nooit ingevoerd gaat worden, dan nog mogen we ons zorgen maken over de 'mind set' van waaruit hier gedacht en gehandeld wordt. Het gedrocht dat EU heet kweekt in krochten en spelonken uiterst enge mannetjes -en vrouwtjes wellicht- die er behagen in scheppen om ons te controleren en te manipuleren., Dit gaat veel verder dan het schandaal rond de NSA, die enkel nog maar aan de zijlijn staat te kijken. Hier zien we het diepe verlangen om in te grijpen, en te manipuleren, om ons leven te controleren en te sturen.

Schoorsteenveger | 30-01-14 | 12:00

Wordt tijd dat we eens een noodstop plaatsen in het Europese parlement.
Zo eentje waar gelijk 220 volt in de pluche zetel wordt geschoten.

Ommezwaai | 30-01-14 | 11:58

Dan kunnen ze dus ook bij flitser wat extra gas geven...
Komt t toch nog goed met de overheids tekorten.

Aart Z. | 30-01-14 | 11:58

Uparticipeerdnietgenoeg.

newray | 30-01-14 | 11:58

Is erg handig om een filefuik te creëren, zonder dat er mogelijke politie-slachtoffers vallen.

BurgerSpionageNummer | 30-01-14 | 11:56

Big Brother is watching us. En denk erom dat hij ons allen donders goed in de gaten houdt. Voor ons eigen bestwil worden wij tegen alle gevaren beschermd. Helaas niet tegen het gevaar dat EU heet.........

Polletje Piekhaar | 30-01-14 | 11:56

Dit had Orson Welles zelfs niet kunnen verzinnen.

wakkere_nederlander | 30-01-14 | 11:53

Auto's stil zetten. Ook heel handig voor mensen die hun belasting niet betaald hebben, nog een boete open hebben staan of tegen de EU of de verkeerde politieke partij stemmen.

Haatgenerator | 30-01-14 | 11:53

Grappig, totdat het in handen komt van nog grotere klootzakken dan Brussel.

En dan slaat je auto af tijdens het invoegen op de A12, omdat je geen 5k roebels hebt afgedragen aan Vladimir... Komt die vrachtwagen!

dlseth_ | 30-01-14 | 11:52

@ Nacho_Vidal 11:42

En het toch zo eenvoudig: zodra je fysiek niet meer in staat bent een glas of fles vast te houden moet je gewoon stoppen met drinken!

eerstneukendanpraten | 30-01-14 | 11:51

En waarom moet een commissie 'ter bevordering van de veiligheid' in het GEHEIM overleggen?

Welk plein is ons Anti-Euromajdan?

Geenstijlfiguur | 30-01-14 | 11:51

De motie is unaniem aangenomen!

De oppositie kwam helaas stil te staan onderweg en kon niet op tijd hun stem uitbrengen.....

poli | 30-01-14 | 11:50

DT een kwaliteitskrant... voor Nederlandse CKV-slachtoffers misschien. In de angelsaksische wereld is het gewoon een Murdoch-vod, met een hele specifieke agenda.

Maar ja, feiten, weer zoiets waar die braljeugd hier geen boodschap aan heeft.

Theo van Deursen | 30-01-14 | 11:50

Ze moeten zo'n systeem voor scooters maken.

très cool | 30-01-14 | 11:49

Ben anders maar wat blij met het electronisch noodstopsysteem in mijn nieuwe auto, het heeft me al een keer behoed..

arretje | 30-01-14 | 11:49

.. de EU begint zich iedere keer weer een beetje meer te ontpoppen zoals te verwachten is van een ondemocratische moloch.
Een totalitair monster, dat nooit genoeg bevoegdheden of macht kan krijgen over haar onderdanen.
Daar moet. Steeds. Maar. Weer. een beetje meer controle bij, opdat het Beest zich veilig kan voelen tegen de grootste bedreiging van zulke monsters:
de gewone burgers.

Jan Passant mk2 | 30-01-14 | 11:49

Wat is er gebeurd met de goede oude spijkermatten en goede driversskills van politieagenten die zo'n bestuurder gewoon klemrijden?
Veel goedkoper, minder fraudegevoelig en nog eens onnoemelijk veel cooler ook!

RedBill | 30-01-14 | 11:49

Dan had Fred Flintstone het met zijn eigen ontwikkelde aandrijftechniek nog niet zo gek bekeken...

eerstneukendanpraten | 30-01-14 | 11:48

Ook handig voor belastingdienst en cjib.
Nog wat te dokken? Voor straf met het OV!

Treurig varken | 30-01-14 | 11:47

Nu nog verbonden met een pacemaker en gereguleerd door de overschrijding van het ziektekostenbudget.

Petrus de Rewa | 30-01-14 | 11:47

Fuck de EU, dan ga ik gewoon op mijn opgevoerde kreidler verder.

kruimelzuiger | 30-01-14 | 11:47

Ach, er bestaan al systemen om de portieren van (moderne) auto's ook op afstand open te kunnen maken en ze vervolgens te starten.
Na-apers van de "keycard" dus....

brawrf | 30-01-14 | 11:46

What's next, een halsband die op afstand stroomstoten geeft?

hunman | 30-01-14 | 11:46

Overigens snap ik nu ook opeens het minder belastingvriendelijk maken van oldtimers. Want die escape mag de overheids-invloed onwenselijk vindende burger natuurlijk niet meer hebben.

CynicalBastard | 30-01-14 | 11:46

Typisch EU plan, in het begin denk je "oh, dat is best handig", maar als je er over na gaat denken, dan zie je weer hoe die Brusselse kliek de totale controle wil over de bevolking en dat maakt ze uitermate eng.

Borrelende Boris | 30-01-14 | 11:46

Er komt een keer een dag dat iemand de EU en haar ideen zo zat is dat die persoon een Karst Tates wil doen. En dan hebbe nze dus de noodstop knop.

Want je denkt toch niet dat dat gebruikt gaat worden om je gestolen auto terug te vinden/krijgen of welk ander nuttig iets voor de burger dan ook.

Ikdus | 30-01-14 | 11:46

Ah en dan elke week betalen en hopen dat de eu-key die u nodig heeft om uw auto te kunnen rijden, op tijd per e-mail terugkomt, werkt, dat de login-server die uw auto nodig heeft om die key te verifieren beschikbaar is enz. enz. enz.
Geweldig, wanneer krijg ik dit!?

CynicalBastard | 30-01-14 | 11:45

@Nacho_Vidal | 30-01-14 | 11:42

Daar is vast wel ergens een toeslag voor te vinden.

neemjemoederindemali | 30-01-14 | 11:45

Vervolgstap: vanwege de rechtsongelijkheid krijg iedereen een nekband waarmee men vanuit de centrale getaserd kan worden.

Godsammekraken | 30-01-14 | 11:44

Dit bestaat al in de US.

hunman | 30-01-14 | 11:43

Ik heb liever zo'n knop voor de EU.

James Lastig | 30-01-14 | 11:43

Overigens zal het systeem ongetwijfeld niet werken bij oldtimers, deze zullen dus koste wat het kost moeten verdwijnen. Arme Femke met d'r mercedes.

neemjemoederindemali | 30-01-14 | 11:43

2014: het jaar dat Nederland definitief ten gronde werd gericht door de EU.

ilse | 30-01-14 | 11:43

Er is wel een project "Politiefuik 2.0" maar voor de rest kan men er niets over loslaten.

Godsammekraken | 30-01-14 | 11:42

Ik wil graag een noodstop op mijn drankgebruik.
Op sommige momenten is dat net een dieseltrein die maar doordendert.

Nacho_Vidal | 30-01-14 | 11:42

Ik wil weg uit de EU.

Sjaak uit Dordt | 30-01-14 | 11:42

Ik hou het voorlopig mijn klassieke kamper

Idontgiveafunk | 30-01-14 | 11:41

Vandaag de auto's, morgen de mensen.

Conan de Rabarber | 30-01-14 | 11:41

Ik heb liever dat ze gaan werken aan een belasting noodstop systeem maar dat zal wel weer teveel gevraagd zijn.

neemjemoederindemali | 30-01-14 | 11:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken