Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feyenoordtuig terroriseert familievak FC Utrecht

masonkey.gifBent u ook zo blij dat de winterstop van de Eredivisie weer voorbij is? Wij ook! Lekker met je brakke kop potjes voetbal kijken op zondagmiddag. Mooi man. Helaas genoeg is de winterstop ook voorbij voor het eencellige beroepstuig dat zich 'voetbalfan' noemt maar in werkelijkheid 'hooligantuig' zou moeten heten. Bij FC Utrecht thuis tegen Feyenoord was het gisteren weer driedubbel raak. Door een fout kwamen er een stuk of 100 'Feyenoordfans' in een familievak van stadion Galgewaard te Utrecht terecht. In een familievak zitten ouders die hun kinderen meenemen naar het stadion voor een leuke gezellige middag. Het is al enorm triest dat er überhaupt speciale vakken moeten zijn voor beschaafde mensen die in enige veiligheid met hun kinderen naar het stadion willen, het is nog veel en veel triester dat de 'Feyenoordfans' zich zelfs in het bijzijn van moeders en kinderen niet in weten te houden. 'Getuigen laten RTV Utrecht weten dat enkele Feyenoordfans tekeer gingen in het vak waar ook kinderen zaten. Stewards hebben vervolgens met hulp van de ME een deel van het familievak van Utrecht leeggehaald. Voor veel gezinnen was toen de lol er vanaf. Terwijl zij huiswaarts keerden, konden de Feyenoordfans, omringd door ME'ers de wedstrijd, uitkijken.' Jep. Dat leest u goed. De hooligans mochten omringd door van uw taxpoet betaalde ME'ers de wedstrijd uitkijken terwijl moeders en kinderen van de tribune waren gejaagd. Driewerf BAH. Voor en na de wedstrijd werd er in de stad overigens ook nog lustig op los geschopt en geslagen, met acht aanhouding en een paar gewonden als resultaat. Dit zijn trouwens de types die boos zijn op de burgemeesters van 010 en 020 omdat ze geen uitsupporters mee mogen nemen naar de Klassieker. Hilarisch. Nooit meer 'uitsupporters' bij voetbal, wij stemmen voor. Update: Feyenoorders: het waren hunnie van Utrecht die gemeen deden. Schuld van de ME. Schuld van de media. De kinderen sloegen ons.

Reaguursels

Inloggen

Die Feyenoordsupporters horen toch helemaal niet in dat vak te gaan zitten? Of ben ik nou gek?

willem653 | 21-01-14 | 01:51

Altijd top stukjes schrijven maar zodra het over voetbalsupporters gaat zijn jullie net zo sensatie medium als het AD of de Televaag.
Feit is alleen dat dit al seizoenen lang gebeurt en bijna altijd goed gaat. Daarnaast was de desbetreffende supporter niet aanwezig op het zogenaamde gezinsvak (wat zich naast het uitvak bevind), maar op de lange zijde. De supporter in kwestie werd belaagd door Utrecht supporters omdat hij niet juichte bij een doelpunt voor Utrecht. Na een doelpunt van Feyenoord begonnen inderdaad in het gezinsvak feyenoord supporters te juichen. Dit tot enkele ergenissen en een woordenwisseling maar niet meer. De sfeer was nog goed totdat men het nodig vond om een blik ME'ers open te trekken en die het vak op te laten draven. En jawel u raad het de sfeer werd grimmig. Want laten we eerlijk zijn worden we als kind bang van iemand die juicht of van een ME'er met het schuim op ze bek en een stok in ze hand. Juist ja u begrijpt. Over het feit dat er supporters in thuis vakken zitten is al genoeg geschreven naast te kleine uitvakken zijn de prijzen achterlijke combiregelingen en de aanpak van supporters nou niet echt een leuk dagje weg om naar je hobby te gaan.

Raff93 | 20-01-14 | 23:13

Ik dacht we tegen linkse cq rechtse hobbies waren. Daar hoort voetbal toch ook bij met al die dure stations en kosten voor de ME en speciale veetransporten? Geef dat geld dan maar aan amateur-clubs waar tantes de koffie staan te schenken en er nauwelijks geld is voor een fatsoenlijk veld. Dan komt het tenminste echt bij de bevolking terecht.

kloopindeslootjijook | 20-01-14 | 23:05

De kosten van ME e.d laten betalen door beide clubs. Kijken of er enige zelfregulering in zit. En of die supporters dus echt van voetbal houden. Zou me niets verbazen als van beide clubs er handen ineen geslagen worden om het tuig er samen uit te lazeren.

kloopindeslootjijook | 20-01-14 | 22:42

Ik vind het persoonlijk wel weer erg makkelijk om te stigmatiseren. Er wordt nu net gedaan of gezinnen met kinderen in elkaar zijn gebeukt door Feyenoord supporters.
Tevens zijn het de Utrecht-supporters die de Feyenoorders uitdaagden en niet andersom. Makkelijk copy-pasten en niet zelf onderzoeken. @GS: Waarom is er geen hoor en wederhoor toegepast? Ik weet dat jullie in Amsterdam zitten, maar dit vind ik persoonlijk een beetje jammer.

ShameLess | 20-01-14 | 19:49

Jammer om te zien dat we GeenStijl nu in dezelfde categorie als het AD, Nu.nl en meer kunnen plaatsen. Een kopie van ad.nl jatten die na 5 minuten google volledig ontkracht is. Diep triest dit.

sneakez | 20-01-14 | 19:39

Afgaande op het nogal hoge gehalte van vrij dubieuze kudo's in dit topic kunnen ze hun adagium beter veranderen in "No one likes us, we DO care"...

Coyote | 20-01-14 | 18:19

-weggejorist-

He gezellig | 20-01-14 | 18:17

doet het reaguren het nu weer?
:-)

guillaume | 20-01-14 | 17:22

@demeny | 20-01-14 | 16:50 |
Ik vind het meestal jammer als mensen het pad van een populaire vendetta kiezen om wat te schreeuwen te hebben. Als er daadwerkelijk doorgesnoven mongolen op het familievak hebben gezeten, zijn ze ongetwijfeld vastgelegd op video en worden ze thuis opgezocht. De relschoppende snuivers gebruiken meestal hun resterende hersencellen niet afdoende om tegen de politieobservatie van tegenwoordig opgewassen te zijn. Heel de Feyenoordpopulatie is minutieus in kaart gebracht met genoeg foto en videomateriaal om de NSA een natte droom te geven, dus relschoppers van Feyenoord worden relatief makkelijk aangepakt sinds Hoek van Holland en het gebeuren voor het Maasgebouw. Alleen weten figuren als VanLeeuwen dat kennelijk niet...

guillaume | 20-01-14 | 17:09

@demeny | 20-01-14 | 16:50 |
Ik vind het meestal jammer als mensen het pad van een populaire vendetta kiezen om wat te schreeuwen te hebben. Als er daadwerkelijk doorgesnoven mongolen op het familievak hebben gezeten, zijn ze ongetwijfeld vastgelegd op video en worden ze thuis opgezocht. De relschoppende snuivers gebruiken meestal hun resterende hersencellen niet afdoende om tegen de politieobservatie van tegenwoordig opgewassen te zijn. Heel de Feyenoordpopulatie is minutieus in kaart gebracht met genoeg foto en videomateriaal om de NSA een natte droom te geven, dus relschoppers van Feyenoord worden relatief makkelijk aangepakt sinds Hoek van Holland en het gebeuren voor het Maasgebouw. Alleen weten figuren als VanLeeuwen dat kennelijk niet...

guillaume | 20-01-14 | 17:01

God god god wat zijn we weer goed ingelicht volgens mij zat degene die dit verhaal heeft geschreven in het zelfde vak zo goed heeft hij het gezien. Of zou hij met klakkeloos overgenomen hebben van een of andere gare nieuwsbron.?
De werkelijkheid was namelijk dat er inderdaad Fr. Supporters op de lange zijde zaten en dat toen Feyenoord voorkwam er een aantal Utrecht supporters niet kon verdragen dat deze mensen juichten dat daar ook vaders bij waren. Van die zelfde kindertjes uit het familievak wordt gemakshalve maar even weggelaten . Beter zou ik maar een andere bron raadplegen want zo wordt het wel erg makkelijk scoren over de rug van Fey supporters

Kees q | 20-01-14 | 16:56

guillaume | 20-01-14 | 16:47 | + 0 -U heeft volkomen gelijk.Lees mijn tegel maar even.

demeny | 20-01-14 | 16:50

Zonder enige hooligan actie goed te praten (zelf ben ik fel tegen zulk geweld), kan mij de indruk niet ontgaan dat dit een enorm opgeklopt lulverhaal is. Hoor en wederhoor is hier niet van toepassing, want VanLeeuwen vindt het verhaal van Utrecht-getuigen afdoende en verdraait de feiten precies zo dat ze in dit verhaal passen. Zo kun je ook tendentieus zijn en enkel preken voor de goegemeente in de eigen kerk. Wel een beetje jammer voor een weblog. Het lijkt niet meer te gaan om de kwaliteit, als het aantal stukjes maar gehaald wordt met een hoog populariteitsgehalte. Mijn 'taxpoet' wordt ook gebruikt voor partijen als de CU, de SGP en andere partijen waar ik het fundamenteel niet eens ben, hun ideologiën en gedragingen. Zo ook politie-inzet bij festivals e.d. maar ik roep dan ook niet op om dit soort zaken te verbieden of te beperken voor selecte gezelschappen. Zou een beetje raar zijn...

guillaume | 20-01-14 | 16:47

http://cabrasfeliz.files.wordpress.com/2014/01/utrfey15.jpg
Ah, durf vanavond tijdens het tandjespoetsen weer gerust in de spiegel te kijken, het kan altijd erger :-)

Boris die Sauertopf | 20-01-14 | 16:46

N naar boven stuurt.

demeny | 20-01-14 | 16:44

Ik zat zelf in vak x.Het vak naast het uitvak.Dat er kinderen overstuur waren en moesten huilen betreur ik.Maar er zijn geen kinderen geslagen of bedreigd.De kaarten die de meeste van ons hadden waren vrij te verkrijgen via amateur verenigingen.De dreigende sfeer ontstond pas toen de m.e. het vak op kwam en mensen ging weg sturen.Praat niets goed ben tegen elke vorm van geweld,maar alle Feyenoord fans beschrijven als door gesnoven beesten gaat mij te ver.Of mij 11 jarige dochter die mee was moet sneaky een pakje hebben mee genomen.

demeny | 20-01-14 | 16:43

.... ouders die hun kinderen meenemen naar het stadion....
.
Volgens mij moet Jeugdzorg tegen zulke ouder optreden met een uithuisplaatsing van de kids.

Musset | 20-01-14 | 15:52

overVecht | 20-01-14 | 11:14 |
Dat ziet er niet best uit. Bizar dat de burgemeesters hier niets tegen (lijken te) doen.

malang | 20-01-14 | 15:27

Betaalde sport ......... afschaffen.
Alle supporters van betaalde sport zijn Idioten, waarom? omdat "normale" mensen plots niet meer normaal kunnen doen. zie nog steeds die hooligan voor me met die baby op de arm ........ idioten stuk voor stuk, liggen zich druk te maken over een balletje terwijl er in dit land andere dingen zijn waar je je druk over zou moeten maken (maar ja brood en spelen en dat soort dingen, regeren is nog niets veranderd)

gentle_giant_58 | 20-01-14 | 15:08

waar ik van x schrijf, bedoel ik de vakken T en U.

luisternueensnaarmij | 20-01-14 | 15:03

overVecht | 20-01-14 | 13:05 | + 2 -
ik was wat aan de late kant, dus wat voor de wedstrijd is gebeurd heb ik gemist. Tijdens de wedstrijd zat ik praktisch naast de feyenoorders die tegen het uitvak aanzaten, alleen gezinnen met kinderen zaten er nog tussen in. Een gedeelte van die feyenoorders zaten daar niet echt lekker, een andere groep liep te provoceren naar de Utrechters in het vak. Das toch vervelend, ook omdat je niet weet wat er gebeurd als Utrecht had gewonnen. Na de wedstrijd zag je aankomen dat er gevochten ging worden, want je pikt ze er zo uit die komen om te rellen en er waren er genoeg in de omgeving van het viaduct. Maar wij zijn zonder een centje pijn naar huis gefietst.
Ben nu wel benieuwd hoeveel Utrecht "fans" het nodig zullen vinden om tegen ajax op de stadszijde te komen kutten. Dit naast de gebruikelijke sneuerts in van x.

luisternueensnaarmij | 20-01-14 | 14:54

-weggejorist-

ikdenkwat | 20-01-14 | 14:32

Komopnougelijkmeteen van leeuwen, doe eens proberen stukje opnieuw te schrijven, maar dan wel met feitjes. Sinds wanneer knip en plak jij alles over uit de rommel van het Algemeen Dagblad?

Noordoost | 20-01-14 | 14:10

@Koettoerk | 20-01-14 | 13:38

Prima. Je noemt mijn stad niet dus ik vind alles best.

overVecht | 20-01-14 | 13:45

@cornholio&overvecht

Feyenoord, Ajax, Den Haag: allemaal een pot nat. Met clubs afkomstig uit smerige steden, met veel stinkend volk, en achterlijk straattaal gebruik. En die straattaal en het gedrag vertaalt zich naar de gemiddelde clubaanhang uit deze steden. Bedorven en verdorven. Beste is gewoon dat we jullie van NL afsnijden en met huid en haar de Noordzee in storten.

Koettoerk | 20-01-14 | 13:38

Subsidies voor musea, concertpodia etc. hebben we gestopt (op zich niet gek trouwens) maar we blijven honderden miljoenen taxpoet in deze uitbarstingen van zinloos geweld steken. Waarom? Laat die hooligans zelf betalen voor stadion, vervoer en beveiliging! Laat die verwende sporters hun geld bij sponsors halen!

John Muts | 20-01-14 | 13:32

@luisternueensnaarmij | 20-01-14 | 13:00

Ik was er dus wel bij.

overVecht | 20-01-14 | 13:06

@luisternueensnaarmij | 20-01-14 | 12:55

Vele kennissen van mij zijn de stad en de wijk ingetrokken. Verder hebben ze twee jongens de tering getrapt omdat één of andere malloot riep dat het Feyenoordsupporters waren wat niet zo bleek te zijn.

Dus zeg niet dat er niks gebeurd is en het is dus NIET alleen maar de schuld van de Feyenoord aanhang zoals ook hierboven wordt vermeld.

overVecht | 20-01-14 | 13:05

He van Leeuwen.. het AD heeft het artikel aangepast.Nu jij nog even aangezien je alles maar klakkeloos overneemt.

Dop | 20-01-14 | 13:03

Nu even iets belangrijks doen, kom ik vanmiddag terug om op alle onzin commenteren van mensen die er niet geweest zijn en van niets weten te reageren.

luisternueensnaarmij | 20-01-14 | 13:00

lsimon | 20-01-14 | 12:19 |
Sneuneus. Ik zat er naast, en jij praat peop.

luisternueensnaarmij | 20-01-14 | 12:59

@OverdrevenGeouwehoer | 20-01-14 | 10:41
Mensen van weinig woorden, meestal buurmannen met snor, zonder nuance, vinden dat ' die apen terug moeten naar hun rifbergen' en bedoelen daarmee dan dat de Surinaamse met BMW tot hun spijt een betere baan heeft.
Of zo'n zure administratief medewerkert, met opel station auto en plakzonneweringdier op de ramen, die -naast postduiven melken- niet veel omhanden heeft.

Eén woord, het zegt zo weinig hè?

hfakker | 20-01-14 | 12:56

LOL quote van de dag: "De politie zegt tegen RTV Utrecht dat uitgezocht wordt waarom niet de Feyenoordfans zijn verwijderd uit het vak".
Ik zat er 15 meter vandaan en het antwoord is:
Ten eerste omdat die incompetente sukkels eerst in het verkeerde vak stonden te vechten tegen utrecht supporters, nl tegenover het uitvak. Ten tweede omdat ze niet hebben gezien dat er ongeveer 120 feyenoorders het verkeerde vak ingingen.
Ten derde, omdat ze bang waren om in te grijpen.
Bovendien wilden de meeste gezinnen helemaal niet weg. Die zaten daar prima.
Grap van dit alles is dat we bij de volgende thuiswedstrijd weer plezier mogen beleven aan zogenaamde Utrecht supporters die kaartje kopen om naast het uitvak (= het familievak)de boel te provoceren. Dat zijn btw dezelfde 'supporters'die voor de feyenoorders kaartjes hebben gekocht in het 'familievak'.
Overigens was het wel gezellig hoor, want feyenoord won, maar je moet er niet aandenken wat er was gebeurd als Utrecht had gewonnen.
Tot slot. Niks gezien of gehoord behalve hier op geen stijl, zal dus elke uitwedstrijd van feijenoord wel zo gaan.
Tot zover het weinig samenhangende verhaal van een vader die gezellig met zijn dochter naar het voetbal ging.

luisternueensnaarmij | 20-01-14 | 12:55

Wel mooi om eindelijk te weten wie de godganse dag op alle topics de minnetjes gever is...

overVecht | 20-01-14 | 12:48

Compleet onzin verhaal.

Quinten1908 | 20-01-14 | 12:48

@Koettoerk | 20-01-14 | 12:37

Haal jij even lekker ADO en Feyenoord supporters door elkaar knurft. Als je geen verstand van zaken hebt over een onderwerp houdt dan gewoon even netjes je waffel.

overVecht | 20-01-14 | 12:47

Bug in de -1 button? Hij haalt er net zoveel kudo's vanaf als jij wilt! :)

Janus van Anus | 20-01-14 | 12:45

@yoast1970 | 20-01-14 | 10:46
En bij Vitesse - Feijenoord zat dat tuig er ook op de familietribune.

zutzooi | 20-01-14 | 12:43

@CornholioNL | 20-01-14 | 12:38

Aan kaarten kun je altijd komen... het gaat om het feit dat het niet mogelijk is om meerdere clubkaarten heb..

Ik heb zelfs wel eens tussen de harde kern van Vitesse gezeten toen ze tegen 030 speelde. Idem in 020. Komt omdat vrienden van mij daar zitten die dan een kaartje halen voor mij.

overVecht | 20-01-14 | 12:43

@Koettoerk | 20-01-14 | 12:37

En een F-side supporter van Ajax niet ?

Rot toch op met je domme gelul joh lutser...

CornholioNL | 20-01-14 | 12:41

@overVecht | 20-01-14 | 12:06

Ten eerste: Ik beweer nergens dat het mijn vrienden zijn...
Ten tweede: Ze doen het toch echt op deze manier, over het hoe en wat laat ik mij verder niet uit, ik weet wel zeker dat ze altijd aan kaarten komen voor een thuisvak... zelfs voor Ajax (barcode online kopen van Ajacied), er zijn genoeg "kanalen" om dat te regelen.

De vader van een van die gasten stond gisteren tegen mij te vertellen dat zijn zoon toch echt een clubcard van Ajax had gekregen, hoe ie dat heeft geregeld weet ik niet en boeit mij ook geen ene reedT maar deze man is geen leugenaar...

CornholioNL | 20-01-14 | 12:38

De gemiddelde fanatiekere Feyenoord supporter heeft anders veel raakvlakken met Finnen. Bijvoorbeeld in het niet kunnen formuleren van normale zinnen zonder daar 35 keer die kk ziekte in te vermelden. Ook qua kort lontje en statisch hogere rellenhistorie hebben ze flink overeenkomsten. Wellicht reikt de dagelijkse invloed van lichtgetinte stadsgenoten en een burgervader toch verder dan ze zelf beseffen. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet.

Koettoerk | 20-01-14 | 12:37

Ongelofelijk dit bericht. Ik ben zelf toevallig Utrecht supporter en was bij deze wedstrijd aanwezig. Wat er gebeurde was ronduit schandalig. Na de 1-0 van Utrecht was er uit het niets een opstootje met deze ene Feyenoord supporter. Wat er precies aan vooraf ging, is mij niet bekend, maar wat ik wel heb gezien is dat een groep van circa 30 supporters deze ene fan wilde aanvallen, nota bena na de 1-0 van de eigen ploeg(!?). De handelswijze die ik toen zag vond ik ronduit schokkend, i.p.v. dat de stewards en politie (die eerst stonden toe te kijken) een aantal van de raddraaiers van Utrecht kant eruit haalde wegens openlijke geweldpleging werd deze supporter eruit gepikt. Als 10 kopschoppers op 1 iemand intrappen dan is het schandalig, en als 20 'fans' 1 supporter van een andere club aanvallen, dan ligt het blijkbaar aan die ene supporter!? Haha, ongekent. In Engeland en Duitsland kunnen supporters gewoon door elkaar lopen en naast elkaar in het stadion zitten, maar als dat in Nederland gebeurd dan vinden we dat raar? Wat willen we dan?! En die voetbalwet waar hierboven om gevraagd wordt is er al lang, alleen stelt die in Nederland niks voor.

Dimitry | 20-01-14 | 12:32

Vroeger gingen we met de familie naar Feyenoord. Pannenkoeken mee. Gezellig kinderen en ouderen door elkaar. Vaak ook tegenstanders een bank voor en achter je. Niemand die er over dacht om supporters van de andere een klap te geven. Hooguit wat uitdagende grapjes heen en weer.
.
Niet voetbal is de oorzaak van de rellen. Het is ergens anders mis gegaan. Begin jaren 70. Toen alles ineens moest kunnen. De jaren 70 toen begon alles in NL naar de kloten te gaan.

metdedag | 20-01-14 | 12:31

Ongelofelijk dit bericht. Ik ben zelf toevallig Utrecht supporter en was bij deze wedstrijd aanwezig. Wat er gebeurde was ronduit schandalig. Na de 1-0 van Utrecht was er uit het niets een opstootje met deze ene Feyenoord supporter. Wat er precies aan vooraf ging, is mij niet bekend, maar wat ik wel heb gezien is dat een groep van circa 30 supporters deze ene fan wilde aanvallen, nota bena na de 1-0 van de eigen ploeg(!?). De handelswijze die ik toen zag vond ik ronduit schokkend, i.p.v. dat de stewards en politie (die eerst stonden toe te kijken) een aantal van de raddraaiers van Utrecht kant eruit haalde wegens openlijke geweldpleging werd deze supporter eruit gepikt. Als 10 kopschoppers op 1 iemand intrappen dan is het schandalig, en als 20 'fans' 1 supporter van een andere club aanvallen, dan ligt het blijkbaar aan die ene supporter!? Haha, ongekent. In Engeland en Duitsland kunnen supporters gewoon door elkaar lopen en naast elkaar in het stadion zitten, maar als dat in Nederland gebeurd dan vinden we dat raar? Wat willen we dan?! En die voetbalwet waar hierboven om gevraagd wordt is er al lang, alleen stelt die in Nederland niks voor.

Dimitry | 20-01-14 | 12:31

Rot toch op met iedereen maar hooligan te noemen. Wat een onzinstukje van Leeuwen.Ga bij het AD solliciteren.

Dop | 20-01-14 | 12:26

Uitsupporters verbieden is juist een ontzettend dom idee. Dan ga je alleen maar meer van dit soort incidenten krijgen. Supporters volgen hun club toch wel, dan kun je beter zorgen voor gereguleerd vervoer/bezoek dan dat dit soort idioten nog meer in te thuisvakken te vinden zijn.

Absoluut niet waar | 20-01-14 | 12:22

Flauw om alle uitsupporters maar weer over één kam te scheren. Want het RKC legioen bijvoorbeeld mag je natuurlijk niet straffen omdat die havenjo.... Feyenoordsupporters zich niet kunnen gedragen. Bovendien kunnen die Feyenoordsupporters zich thuis ook niet gedragen, dus dan maar alle thuissupporters ook verbieden? Ik vind van niet.

VanBukkem | 20-01-14 | 12:21

Jezus Van Leeuwen, wat ben jij slecht geïnformeerd. Een rondje langs de media/internet levert voldoende breed gedragen bewijs op dat het, zoals jij het nu beschrijft, niet zo is gelopen. Ik had van een secuur medium als GS wel beter verwaht. De heren Feyenoord fans hebben via de reguliere weg kaartjes bemachtigd. Gewoon, via ticketbox. Omdat het kon. 4 stuks op 1 clubkaart. Vervolgens slaat de angst toe als die heren aan het juichen zijn na een doelpunt. Die onterechte angst wordt door stewards apatisch omgezet in de roep om ME. Die was niet nodig, want er was totaal geen dreiging vanuit die groep. Sterker nog, men zat rustig met vaders en hun Utrecht-zoontjes te babbelen over de wedstrijd. Gevolg? Dit soort stemmingmakende haterijen richting voetbal en zijn volgers specifiek. Zonde, want de beeldvorming klopt zo niet en geeft voetbal voor 99% een fout aanzien bij onwetenden.

Bergamo | 20-01-14 | 12:21

Ik zeg. Opsluiten die idioten bij de apen in blijdorp. Eerst steriliseren anders degenereren de apen. Vervolgens bordje erbij niet voeren. Dan vader, moeders met kinderen uit het gezinsvak de apen bezoeken.

Maar serieus, ik vraag me al jaren af waarom deze halfapen dit iedere zondag weer ongestraft kunnen doen. Komt dat door Opstelten die de zaak weer keihard aanpakt?

metdedag | 20-01-14 | 12:19

Van Leeuwen, je hebt weer duidelijk niet goed opgelet. Utrechttuig zorgde voor de problemen, zij wilde koste wat kost Feyenoordsupporters een kopje kleiner maken en gingen hiervoor op zoek naar andere vakken om Feyenoordsupporters te benaderen (zoals in het familievak).

lsimon | 20-01-14 | 12:19

@richieyeah | 20-01-14 | 12:07

Dan ben ik maar een tokkie.... gelukkig ben ik niet zo triest door met zo'n kansloze uitgekauwde opmerking te komen...

Godskolere wat heb jij verrot saai leventje.

overVecht | 20-01-14 | 12:17

IJS-T | 20-01-14 | 11:56
Gast, ga in een praatprogramma zitten zwetsen
Canis Spurcus | 20-01-14 | 12:01 | + -1 -

Allicht dat mensen daar wel met een onderbouwde mening kunnen komen en niet lukraak "Hooligans moeten dood, allemaal" schreeuwen zonder met een manier hoe dat te realiseren valt komt.

IJS-T | 20-01-14 | 12:13

Voetbal is voor tuig en tokkies

richieyeah | 20-01-14 | 12:07

De beste manier om uit-supporters te weren, is door uitwedstrijden af te schaffen...

Aap, Noot & Mies | 20-01-14 | 12:06

@CornholioNL | 20-01-14 | 12:00

Je lult compeet uit je nek met je zogenaamde vriendjes bij de harde kern.

Het is ONMOGELIJK om legaal een (S)CC van meer dan éé club te hebben. Ik heb een SCC van Utrecht. Denk maar niet dat ik zomaar een SCC van Ajax kan halen.

overVecht | 20-01-14 | 12:06

@Behangdelul | 20-01-14 | 12:01

Precies wat je zegt... het goede voorbeeld is ver te zoeken.

overVecht | 20-01-14 | 12:02

IJS-T | 20-01-14 | 11:56
Gast, ga in een praatprogramma zitten zwetsen

Canis Spurcus | 20-01-14 | 12:01

@Overvecht
de video waar je op wijst geeft het hele probleem weer. Deze ZIEL staat tussen de kinderen, ik hoor alleen al:hoerenzonen, kut, homo's etc... dan heb je toch het verstand van een garnaal??

Behangdelul | 20-01-14 | 12:01

De die hard Feyenoord fans (ik ken er een paar) hebben van alle clubs uit de eredivisie een clubcard, dit om er zeker van te zijn dat ze elke wedstrijd kunnen bezoeken. De kaarten voor uitwedstrijden via de KNVB zijn schaars en daarbij zit je vaak met die vervloekte combi-regeling, op deze manier kunnen ze toch aan kaarten komen maar zitten ze helaas wel tussen het "thuispubliek"...

Feyenoorders zijn er altijd...

CornholioNL | 20-01-14 | 12:00

IJS-T | 20-01-14 | 11:45
Hooligans moeten dood. Allemaal. Met je konttekst.
Canis Spurcus | 20-01-14 | 11:54 | + 0 -

Eens, echter is de reguliere supporter hier te vaak de dupe van.

IJS-T | 20-01-14 | 11:56

Ajacieden, Feyenoorders, Adohago's, (bijna) allemaal tuig. De enige grote club waar je zelden tot nooit gedonder hebt in PSV. Gemoedelijk. Dat kennen we hier in de Randstad niet meer.

Uni010 | 20-01-14 | 11:55

Lees weer een hoop verhalen van mensen die gehoord hebben van een kennis, die een neef heeft en daar weer het verstandelijk gehandicapte broertje vanhoe het gegaan is.

Was er ook bij. Stond op de bunnik dus kon het goed zien.

het begon met onrust in vak U. Waar in de loop der jaren wat jongens naar verhuisd zijn omdat ze dan dichter bij de tegenpartij zitten. Hier bleken ook feijenoord supporters plaats te hebben genomen. Je kunt een hoop zeggen, maar daar gaan ze niet voor niets zitten. Gevolg, een opstootje.

Later in de wedstrijd werden de feijenoorders steeds luidruchtiger in het utrecht familievak. Het vak wat gecreëerd is om rustig met je kinderen te zitten. Hier zitten geen hooligans, gewoon vaders met hun kinderen. Kansloos dus om daar als feijnoord aanhanger de boel op stelten te zetten. Gevolg is dat de gezinnen dus, terecht bang, vertrekken. Stadion was uitverkocht, dus als het mis gaat ben je niet snel weg. Grote schande!!!!

Na de wedstrijd bleek aan het gejuich te zien dat er ook genoeg feijenoorders op de eretribune zaten. Ook hier werd na de wedstrijd door de utrecht aanhang op gereageerd.
Er is niet voor niets een uitvak. Daar hoor je in thuis. Als je er voor kiest om op slinkse wijze op andere plekken in het stadion terecht te komen verdien je het om aangepakt te worden. Lees wel, legaal/wettelijk.
De ME had bijvoorbeeld de mannen in het familievak 3 uur kunnen laten wachten na de wedstrijd alvorens ze eruit te laten. Nu maar een klein uurtje, wat standaard is.

hutch2k | 20-01-14 | 11:54

IJS-T | 20-01-14 | 11:45
Hooligans moeten dood. Allemaal. Met je konttekst.

Canis Spurcus | 20-01-14 | 11:54

@rara | 20-01-14 | 10:44
1 woord. Complete bullshit, dit verhaal. OK, dat zijn er meer. Maar toch.

Cappuccino | 20-01-14 | 11:53

De uitvakken moet je gaan gebruiken om te vullen met schoolkinderen van de uitspelende ploeg en die nu geen geld/mogelijkheden etc hebben om daar naar toe te gaan... De busreis er naar toe kan worden verhaald op de hooligans die het voor de rest vergallen of door de jaarkaart met 25 euro te verhogen... Of laat dit door de spelers van de uitspelende ploeg tikken, dat kan ook nog... Er loopt zelfs bij de laatste uit het competitie toch gauw voor een paar ton maandsalaris op het veld...

Maximaxi | 20-01-14 | 11:47

Ik ga nergens aan voorbij, ik gaf een linkje naar een docu waar dat bedrag wordt uitgerekend. Ga met de makers in discussie zou ik zeggen.
Canis Spurcus | 20-01-14 | 11:43 | + 0 -

De makers hebben de link hier niet gezet. De berekeningen en conclusies van de makers hebben ook gewoon gelijk, alleen de context ontbreekt hier.

IJS-T | 20-01-14 | 11:45

Het zullen de Feyenoord aanhangers weer eens niet zijn. Die slaan zichzelf zo hard op de borst dat ze de beste supporters hebben dat ze het onderhand nog geloven ook. Helaas menen ze dit regelmatig met fysiek geweld te moeten bewijzen.

Maar rugnummers noteren is toch niet ingewikkeld? Zorg er voor dat dit soort volk nooit meer de binnenkant van een stadion kan zien. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die op hun aanwezigheid zit te wachten.

Ares | 20-01-14 | 11:44

-weggejorist-

overVecht | 20-01-14 | 11:44

IJS-T | 20-01-14 | 11:21
Ik ga nergens aan voorbij, ik gaf een linkje naar een docu waar dat bedrag wordt uitgerekend. Ga met de makers in discussie zou ik zeggen.

Canis Spurcus | 20-01-14 | 11:43

Dus na supporters van Twente en Ajax is ook de Feyenoordaanhang niet meer welkom door problemen rondom het 'familievak'. Wellicht dat de club en de gemeente eerst eens de bezem door dat vak moeten halen. Week in week uit zitten daar randfiguren met een psychosociale afwijking en een taalachterstand die zich gewoon NIET weten te gedragen. Doe die gasten een valiumpje voor aanvang van de wedstrijd voordat je naar supporters van de bezoekende club wijst. Waar twee vechten, hebben twee schuld.

Jan6887 | 20-01-14 | 11:42

@Baal Illegaal | 20-01-14 | 11:19
Ik verafschuw geweld. Domme tokkie. Leer eens lezen met je amoebe IQ.

Botte Hork | 20-01-14 | 11:41

Je zou jezelf maar Hooligan noemen. Dan is je leven dus zó bekrompen dat je voetbal niet eens snapt.

Mgr. Denwop | 20-01-14 | 11:39

Iemand die zijn hart vasthoudt voor de Klassieker is niet wijs. Dat handjevol debielen uit rotjeknor zit in vak 419, op de tweede ring. Laat ik het zo zeggen, dat is een verloren strijd voor de Feyenooit-hoolies. Sterker nog, ik heb zo'n vermoeden dat ze het stadion niet eens inkomen. Mocht dat toch het geval zijn, dan denk ik dat de oneerlijke strijd een snel einde kent.

Voordeursleutel | 20-01-14 | 11:38

@rara | 20-01-14 | 11:12
Natuurlijk. Ze hebben het levenslange wantrouwen tegen de macht van de staat geërfd van hun vader...

Petrus de Rewa | 20-01-14 | 11:36

Maar die hooligans gedragen zich toch als kleuters, dan hebben ze alle recht om in het kindervak te zitten

De J | 20-01-14 | 11:34

Ik vind het elke keer weer van de pot gerukt dat ik moet betalen om wat mensen met een te heftige kortsluiting in hun bovenkamer in bedwang te houden. Zout nou toch eens op zeg. Malloten.

RedBill | 20-01-14 | 11:34

Ik ben onlangs nog naar een Europcup wedstrijd Rugby van Biarritz geweest. Dan sta je in de rust een biertje te drinken met de tegenstander. Gewoon omdat dat gezellig is. Ik kijk er graag naar, maar dat supportersgebeuren heb ik nooit echt begrepen.

Hank Nozemans | 20-01-14 | 11:31

@Artwido | 20-01-14 | 11:16

Uw argument klopt niet. Bij een concert is iedereen daar voor dezelfde reden en bestaat er geen A versus B.

Echter.. als je een voetbalshirtje aantrekt naar een concert..

Kabila de stijlloze | 20-01-14 | 11:30

Ik begrijp niet dat dit elke week weer hetzelfde is. Waarom worden al deze onnodige kosten niet op een hoop gegooid en achterhaald bij de raddraaiers. Als ze zo nodig rotzooi willen schoppen, laat ze lekker opdraaien voor de kosten. Ik weet zeker dat er op den duur niemand meer hooligantje wil spelen.

abom | 20-01-14 | 11:29

Ik heb de lol van voetbal nooit begrepen. Als je wil zien hoe mensen 1200 jaar geleden leefden hoef je maar een willekeurig stadion te bezoeken. Voor deze éne keer kunnen we wel een voorbeeld nemen aan onze Amerikaanse vrienden; daar is sport SPORT. Maar ja, daar hebben ze ook handhavers die in zo'n geval de gezinnen beschermen en de eencelligen onder het stadion even professioneel demonteren.

Mgr. Denwop | 20-01-14 | 11:25

Randdebielen!!! Allemaal levenslang stadionverbod.

Men moet een voorbeeld nemen aan FC Barcelona. Iedere zondag zie je in Camp Nou hele gezinnen gezellig naar het stadion gaan, broodje butifarra (worst) meenemen van huis om gezellig ter plekke op te eten. Zonder enige agressie in het stasion, zelfs niet als ze tegen aartsrivaal Madrid spelen!

Dat is voetbal zoals het bedoeld is..

Ik neem mijn kind daar graag mee naar Cam Nou over een paar jaar, maar moet er niet aan denken om haar mee te nemen naar een wedstrijd in de Mickey Mouse competitie, zelfs kinderen zijn niet meer heilig...

Vincent_B | 20-01-14 | 11:25

IJS-T | 20-01-14 | 11:21 | + 0 -
300 man personeel moet zijn 300 man ME.

Daarnaast als aanvulling: Ook bij oefenpartijen zonder uitpubliek, wedstrijden tegen VVV, Roda JC en andere clubs uit het oosten des lands, die relatief weinig uitpubliek meenemen, zijn aanleiding voor de burgervader meer man politie in te zetten dan dat er uitsupporters en mogelijke belhamels aanwezig zijn.

IJS-T | 20-01-14 | 11:25

Feynman | 20-01-14 | 11:02
Rellen is niet leuk als je altijd in het ziekenhuis eindigt.
Ja, ja, dan gaan de zorgkosten weer omhoog en kan de belastingbetaler er voor opdraaien.

wakker worden | 20-01-14 | 11:22

"Nooit meer 'uitsupporters' bij voetbal, wij stemmen voor."

En daar slaat meneer VanL volledig de plank mis. Die supporters, van welke club dan ook, die in thuisvakken komen te zitten, dat komt juist door het ridicuul strenge beleid met de supporters in het echte uit-vak. Bus/trein/tractor-combi's, bronze/silver/gold/platinum/unobtanium-kaarten, hordes ME en paarden.

Dus sluit vooral de uitvakken, dan heb je straks werkelijk geen enkel idee waar de uitsupporters zitten in je stadion. (Vaak gaan de uitsupporters nog rond het uitvak zitten/staan.) Dan komen ze dus overal en nergens te staan.

Daarnaast mag ook wel over de grootte van een uitvak nagedacht worden. In Engeland is er naar ik meen een stuk meer ruimte voor uit-supporters. Dat Utrecht of Vitesse, waar het steeds halfleeg is, wil vasthouden aan een klein uitvak moeten ze zelf weten maar dan zijn dit soort problemen ook niet onmogelijk. Vraag en aanbod.

Maar goed, het zal wel weer aanleiding zijn voor een groep Antons om al 't voetbal in de ban te willen doen. Nog nooit naar een voetbalwedstrijd geweest, nog nooit een bal getrapt, en geen flauw benul van het plezier dat 45.000 man minus 400 etterbakken eraan beleeft.

Figurant 42 | 20-01-14 | 11:21

Maar als u geen tijd heeft voor docu's, zo'n beroepsmongool kost de samenleving in zijn 'carrière' 500.000 euro. Per stuk..
Canis Spurcus | 20-01-14 | 11:08 | + 0 -

Waar je echter aan voorbij gaat is de vraag in hoeverre de loonkosten voor politie inzet (meer dan) onnodig blijkt te zijn. Vaak hoor ik het argument, zowel uit de politiek als in mijn kennissenkring: "Laat de clubs zelf opdraaien voor de kosten". Dit argument raakt natuurlijk kant noch wal. Als een inbreker, via de openbare weg, bij jou inbreekt. Moet dan de gemeente (eigenaar openbare weg) opdraaien voor de door jou gelede schade?

Daarnaast hebben clubs niks te zeggen over de, in vele gevallen, excessieve politie inzet bij voetbalwedstrijden. De rekenkamer kwam naar mijn idee ook met de totale uitgave per club, waarbij Feyenoord met stip bovenaan stond. Een nogal vertekend beeld, aangezien het feit dat dhr. Aboutaleb sinds zijn teloorgang bij Hoek van Holland op iedere wedstrijd minstens één peloton ME inzet, met als absoluut diepte punt al 5 jaar op rij bij de klassieker 300 man personeel en meer dan 500 man aan reguliere politie. Dit ondanks het feit dat er geen uitpubliek aanwezig is en er dus ook al vijf jaar geen noemenswaardige incidenten zijn geweest.

Waarom zou een club op moeten draaien voor overbodige, niet door hem ingezette politie. Zulke wetgeving is leuk voor de bühne, maar lost een probleem niet op.

IJS-T | 20-01-14 | 11:21

Die hoolies sporen echt niet, maar toch is het ook behoorlijk tokkie als je met je kind in een 'familie vak' gaat zitten.
Botte Hork | 20-01-14 | 10:49 | + -15 -

Hee eikel, flikker jij voortaan ook lekker ff de gracht in. Ik neem mijn kids niet mee naar profvoetbal omdat lutsers zoals jij het maar normaal vinden dat er geknokt wordt. Ga je schamen, lul.

Baal Illegaal | 20-01-14 | 11:19

clubs gaan er zelf niks aan doen. ja beloven maar dat is het ook wel. die zogenaamde supporters brengen geld in het laatje.
schuld bij de clubs leggen. jaar geen voetbal in nederland of geheel zonder publiek!! moet je eens kijken hoe snel dit probleem is opgelost door de clubs.

zundappboer | 20-01-14 | 11:17

@ Ikdus | 20-01-14 | 10:52
Je argument klopt niet.
Bij concerten zitten en staan er zelfs meer mensen opeengepakt in en stadion maar dan gebeurd er ook niets.

Artwido | 20-01-14 | 11:16

Alle uurtjes en onkosten van de politie turven en die factureren aan de club(s) van de veroorzakende hooligans. Zoveel mogelijk hooligans arresteren en namen en rugnummers doorgeven aan de club. Kunnen ze zelf hun gelederen zuiveren. De hoogte van de factuur vormt ongetwijfeld een prikkel om hooligans de toegang te ontzeggen.

FrankVeer | 20-01-14 | 11:15

Wacht maar op wat er woensdag te wachten staat.

mwnw.nl/blog/2014/01/17/burgemeesters-... ...

Ik zat overigens op de Bunnikside aan de overkant. Al voordat de wedstrijd begon werden er plannen gemaakt om richting de Feyenoord supporters te trekken.

Waar ik overigens niet aan meedoe dat soort praktijken ivm kansloos.

overVecht | 20-01-14 | 11:14

@Petrus de Rewa | 20-01-14 | 11:06
Maar was het leerzaam?

rara | 20-01-14 | 11:12

Waarom hoor ik Geertje nu nooit van leer trekken tegen dit tuig? De zweep erover.

Coyote | 20-01-14 | 11:11

Een vreemde stelling, dat "Nooit meer 'uitsupporters' bij voetbal, wij stemmen voor." Dit waren duidelijk niet de 'uitsupporters' die met de verplichte buscombi mee waren gekomen (dan hadden ze in het uitvak gezeten), maar feyenoorders die buiten die combi om met eigen vervoer waren gekomen en tussen het thuispubliek zijn gaan zitten. Door uitsupporters te verbieden los je dit niet op: er zullen dan juist meer supporters van de bezoekende club tussen het thuispubliek gaan zitten.

stom schaap | 20-01-14 | 11:11

Die doorgesnoven haat josties die ik altijd bij Feyenoord op die tribunes langs het veld zie bokito'eren, dat zie ik nou nergens in Engeland. Helemaal wappie. En het terroriseren van een familievak kan ook alleen in je opkomen als je totaal geen notie vd wereld om je heen hebt. Misschien bij wijze van experiment gewoon eens een heel Feyenoord vak aan de xtc zetten. Qua uitpuilende ogen geen verschil, maar wie weet spuien ze dan geen haat uit maar vinden ze iedereen opeens aardig.

Koettoerk | 20-01-14 | 11:09

Zoals we al eerder zeiden: het land van 'voebal', ikea en media markt, vinexslaven en afgeschafd onderweis (nieuwe spelling). Dit land moet terug gegeven worden aan de haringen. Die zijn er productiever mee.

BellaBella | 20-01-14 | 11:09

Maar als u geen tijd heeft voor docu's, zo'n beroepsmongool kost de samenleving in zijn 'carrière' 500.000 euro. Per stuk..

Canis Spurcus | 20-01-14 | 11:08

..."Nooit meer 'uitsupporters' bij voetbal, wij stemmen voor."...
Ik ook.

Sjaak uit Dordt | 20-01-14 | 11:08

@rara | 20-01-14 | 10:50
Ooit in een demonstratie verzeild geraakt met drie kinderen waarbij gepantserde voertuigen traangasgranaten schoten. Spannend, maar niet leuk.

Petrus de Rewa | 20-01-14 | 11:06

Ik was er gisteren ook bij. Inderdaad met mijn zoontje. Het was werkelijk schandalig dat ouders met kinderen werden gesommeerd om te vertrekken omdat ze die 100 feyenoord Hooligans niet durfden te verwijderen. Uit angst voor rellen. manmanman. Het is heel simpel, Feyenoordfans horen niet thuis in een familievak dus moeten opbokken. Overigens lost een uitverbod voor supporters helemaal niets op. Dan krijg je juist uitsupporters die toch wel aan kaarten komen in de 'thuisvakken'.

one hobo | 20-01-14 | 11:05

Ach gossie, de Utrecht supporters zijn hier ook al om "jamaar hunnie deden ook iets!" te roepen.


Beide groepen zijn gestoord. IQ van een uitgedroogde sinasappel en de supporter van een ander SPORT team als vijandbeeld. Brood en spelen, dommer wordt het niet.

TeeJee | 20-01-14 | 11:05

Kosten van voetbal hooligans zijn straks nog groter dan budget voor ontwikkelingshulp, doen we goed! Kosten verhalen bij de grootverdieners van het voetbal; de tv, de clubs, de voetballers en sponsoren, kijken hoe snel er dan oplossingen gevonden worden!

gedachtespinsel | 20-01-14 | 11:04

@Ashtrey | 20-01-14 | 10:58
Ik weet nog een veldje bij Beverwijk.....
Overigens gaat de landstitel dit jaar naar Vitesse.

necrosis | 20-01-14 | 11:04

Hier mooi beeld: www.ad.nl/ad/nl/5617/FC-Utrecht/articl...
rechts een boze Feyenoord opa-hooligan? in een vak met kinderen en ouders. Hoe dieptriest. Zoals wijlen Tim Dog ooit al rapte: "fighting over colors? all that gang shit's for dumb muthaf****az!!!"

Nanker Phelge | 20-01-14 | 11:04

Voetbal is het virus dat financiële absurditeit heet. Het is een collectief uit de hand gelopen verslaving. Niets meer, niets minder.

blandurego | 20-01-14 | 11:04

Te dom om te schijten die supporters.

Botte Hork | 20-01-14 | 11:03

Gezellig met de kinderen naar een voetbalwedstrijd. Of wij maar even heel snel willen ophoepelen omdat onze veiligheid in het gedrang is. Omgekeerde wereld. Graag handhaven, gewoon omdat het kan.

Wouterhetkanstouter | 20-01-14 | 11:03

Toch vreemd dat er gelijktijdig gesproken wordt over het toestaan van uit-supporters bij risicowedstrijden. Ajax-supporters mogen weer naar de Kuip en Feyenoorders naar de Arena. Vijf jaar hebben we dat "feest" aan ons voorbij laten gaan vanwege de kosten, geweld en slachtoffers.

Misschien moeten we die uitkaarten alleen verkopen aan mensen die aantoonbaar met hun kleinkinderen op pad gaan. Of weggeven aan de vrijwilligers van het amateurvoetbal, meeste ervaring maalt eerst. Misschien wordt het dan weer ouderwets gezellig, zonder dat legers van stewards en politie moeten inzetten.

Over legers gesproken, waarom laten we deze veldslagen met losgeslagen volwassenen niet over aan het leger? Die hebben de tijd, de energie en de organisatie om het kosteneffectief, snel en daadkrachtig op te lossen. Naar het model van de Quardia Civil. Rellen is niet leuk als je altijd in het ziekenhuis eindigt.

Rellen bij minimale straffen en pakkans zullen altijd herhaald worden.

Feynman | 20-01-14 | 11:02

Gezellig met de kinderen naar een voetbalwedstrijd. Of wij maar even heel snel willen ophoepelen omdat onze veiligheid in het gedrang is. Omgekeerde wereld. Graag handhaven, gewoon omdat het kan.

Wouterhetkanstouter | 20-01-14 | 11:02

Hoe moeilijk is het om van die debielen de namen te noteren om ze daarna allemaal de rekening te sturen? En ja, van een uitkering van zo'n pauper kan je ook makkelijk geld inhouden. Dan gaat ie maar een tijdje bij zijn moeder eten.

sinar2 | 20-01-14 | 11:01

Pfff, van alle voetbalfans, zijn die van Feyenoord toch wel het meest treurig.

point blank | 20-01-14 | 11:00

Aanpakken, die trieste amoebes. Het is sowieso geschift. De instelling van: "Jij bent fan van een andere voetbalploeg, dus ik ga jou slaan." (Met geloof is dat hetzelfde, maar dan nog erger: "Jij hebt een ander fantasievriendje dan ik, dus jij moet dood.")

Lina Mosa | 20-01-14 | 11:00

Al die gasten die gaan vechten, zijn jumbogarnalen. Heeft niets met de club te maken. In Engeland lopen de supporters door elkaar en wordt er wat getreiterd maar verder niets en hier moet het telkens weer uitdraaien op een treurige bedoeling. Waarom durven we hier geen deugdelijke voetbalwet aan te nemen? Als je in Engeland het veld op rent of vecht, krijg je 10000 pond boete, twee jaar cel en een levenslang stadionverbod met zo'n rukker om je enkel. Pappen en nathouden, dat is wat men hier doet, met alles. Cowards!

NACademicus | 20-01-14 | 10:59

Ik heb regelmatig beweerd dat voetbal voor paupers is. Bij dezen wil ik mijn excuses aanbieden aan de paupers, dat ik ze in dezelfde categorie als deze monosynapten heb geplaatst.

Teiltjes Tekort | 20-01-14 | 10:59

Wat een éénzijdig lulverhaal en alle nerds hier die nog nooit een stadion van binnen hebben gezien hebben hun oordeel al klaar. Collega is er geweest en die wist mij gisterenavond te vertellen dat er één opstootje was waarin 1 Feyenoorder het opnam tegen 15 Utrechtsupporters, waarna de ME het vak ontzetten.
Door het hele stadion zaten Feyenoordsupporters en dat zorgde voor geen enkel probleem.
Verder een geweldige wedstrijd van mijn club waarin we ons nadrukkelijk presenteerde als een waardig titelkandidaat!

Feyenoord! YNWA!

Ashtrey | 20-01-14 | 10:58

Feyenoordsupporters worden in diskrediet gebracht terwijl het de Utrechtsupporters waren die in en buiten het stadion zich ongelooflijk misdroegen.

Buiten het stadion twee jeugdtrainers van Feyenoord onder 9 mishandeld (die twee gewonden). In het stadion 20 Utrechtsupporters op Vak U die 1 Feyenoordsupporter belagen en daarmee ouders met kinderen het vak uit jagen.

En die 120 supporters op het gezinsvak van Feyenoord, die hebben zich keurig gedragen. Dat ouders met kinderen zich geïntimideerd voelen door juichen en zingen, dat zou best kunnen. Maar men moet klagen bij Utrecht dat de stewards en politie juist hen verwijderde, want dat was helemaal nergens voor nodig.
Facta Non Verba

HeadY` | 20-01-14 | 10:57

Misschien kent Van Leeuwen het principe van hoor- en wederhoor niet niet? Oh wacht....

DirckII | 20-01-14 | 10:57

paranoya | 20-01-14 | 10:50 | + 0 -
In Nederland is het voetbal. Dat trekt ook verre weg het meeste mensen. In andere landen zijn basketbal, waterpolo en volleybal groot. Daar zijn ook problemen, ik heb het dan wel over landen ten oosten van ons.

In Köln is het van 't weekend ook aardig uit te hand gelopen tussen Dortmund & Köln vs. Schalke.

Dakpanmaker | 20-01-14 | 10:56

@MoonBeebe | 20-01-14 | 10:51

Onzin. De laatste keer dat ik een situatie heb gezien in een stadion dat kinderen op de loop moesten is begin jaren 90 geweest NAC tegen jawel feyenoord. Toen die beesten stukken lood een familievak in pleurden. De honderden wedstrijden er na niks van dit alles gezien.

De Bredaonaar | 20-01-14 | 10:56

"Nooit meer 'uitsupporters' bij voetbal, wij stemmen voor."
Nooit meer supporters bij voetbal: VOOR!!!
(maak er weer gewoon een spelletje van, zoals het bedoeld is)
Waar ik ook voor ben: idioten die zich misdragen kei- en keihard aanpakken. Ooit moeten ze het toch leren. Deze idioten staan toch allemaal op de camera?

Haatgenerator | 20-01-14 | 10:54

Tot woensdag in 020 !!! Whaaaaaaaaaaaaaaaa

JHK187 | 20-01-14 | 10:54

Voordat het gehele voetbal weer de kop van jut is...

Stel die ajax en feyenoordbeesten niet gelijk aan dé voetbalsupporter. at Zwarte Piet verhaal was ook een amsterdamse aangelegenheid. Dit soort gedrag komt slechts bij 5% van de eredivisieclubs voor.

De Bredaonaar | 20-01-14 | 10:54

Waar door VanLeeuwen aan voorbij wordt gegaan is het feit dat het niet de Feyenoord supporters waren, maar supporters uit andere vakken van FC Utrecht die per se naar de "loslopende" Feyenoord supporters moesten gaan om even een lekker robbetje te stoeien.

Neemt niet weg dat het schandalig is dat een gezellige middag voor veel gezinnen op deze manier wordt verpest, zou inderdaad wel andersom moeten zijn, echter lijken de diverse clubs en burgemeesters zich niet bewust van het feit dat dit "vrije vervoer" van Feyenoordsupporters juist een gevolg is van het feit dat je beestachtig(lees: onnodige inzet van verplichte vervoersmiddelen en razzia's in en om speelsteden voor mensen van een bepaalde komaf in dit geval Rotterdammers) wordt behandeld als uitsupporter (behandel iemand als beest en zo gaat hij/zij zich gedragen).

Ik hou mijn hart vast voor de klassieker, naar verluidt zullen een kleine 1500 Feyenoordsupporters plaats nemen op de tribunes en ik vermoed dat er lieden tussen beide kampen zullen zitten die kennelijk niet normaal naast elkaar kunnen plaatsnemen.

IJS-T | 20-01-14 | 10:54

Een vak vol Utrecht supporters en een handje vol Feyenoord supporters.... de Utrecht supporter hebben niets gedaan. A ziellugggg... Yeah Right. Broodje aap dit verhaal.

ikdenkwat | 20-01-14 | 10:53

"Voor veel gezinnen was toen de lol er vanaf"
Het is echt heel vervelend zoiets, maar het wedstrijdverloop zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben gehad.

Rico Tampeloerus | 20-01-14 | 10:53

Zo te zien aan de minnen, veel Feyenoord fans op dit paneel..

Ommezwaai | 20-01-14 | 10:53

@paranoya | 20-01-14 | 10:50
Meh... Die sporten trekken gemiddeld 25 man per wedstrijd aan toeschouwers.
En hoe groter de massa, hoe groter de kans dat er een zwikkie randdebielen tussenzit.

Ikdus | 20-01-14 | 10:52

Altijd die gezinnen weer, die een gezellige, sfeervolle voetbalmiddag weten te verpesten. Gezin-vrije stadions aub.

wo ist der bahnhof | 20-01-14 | 10:52

Belachelijk dat men hier stelt dat kinderen niet meegenomen mogen worden naar voetbalwedstrijden omdat voetbal "oorlog "is. Dus de "grootste bek" bepaalt wat in dit land gebeurt en de rest moet maar thuis blijven.

MoonBeebe | 20-01-14 | 10:51

@Petrus de Rewa | 20-01-14 | 10:46
En we moeten ook meer rubber tegels op speelpleinen neerleggen?

rara | 20-01-14 | 10:50

Artikel 5 hoeft mijn inziens niet beperkt te worden tot het verkeer. Verstoring van de openbare orde wordt te licht bestraft.

sbennieke | 20-01-14 | 10:50

@Dakpanmaker | 20-01-14 | 10:42
Toch vreemd dat de gemeenschappelijke deler niet vollybal, zwemmen, hockey of dammen is maar altijd voetbal. Steeds maar weer.

paranoya | 20-01-14 | 10:50

En dan klagen we over één keer per jaar vuurwerk en dat iemand die snoep en kadootjes brengt zijn gezicht zwart maakt.

doskabouter | 20-01-14 | 10:49

Zo jammer deze eenzijdige informatie om Feyenoord fans in een hoek te plaatsen, ik mis hier namelijk de informatie dat deze Feyenoord fans zijn mishandeld door Utrecht fans.

HeadY` | 20-01-14 | 10:49

Zielige meelopertjes zijn het.

Getson | 20-01-14 | 10:49

Die hoolies sporen echt niet, maar toch is het ook behoorlijk tokkie als je met je kind in een 'familie vak' gaat zitten.

Botte Hork | 20-01-14 | 10:49

Een woord: handhaving.

Je kan regels maken en plannen bedenken tot in het oneindige, maar als het altijd misgaat bij de uitvoering dan zou je daar eens naar moeten kijken. Ook dit keer ging het mis in de uitvoering. De verkeerde mensen werden uit het vak gehaald, en de daders werden niet eens ter plekke gearresteerd. Terwijl dat absoluut wel mogelijk en gewenst was.

rara | 20-01-14 | 10:49

Clubs waarvan 'supporters' zich misdragen: gewoon puntenaftrek in de competitie!

necrosis | 20-01-14 | 10:48

Ach, die gasten komen niet voor het voetbal maar voor het rellen.
Ze zien absoluut niet in hoeveel schade dit toebrengt aan hun geliefde club. Hoe zwakbegaafd kun je zijn?

Ommezwaai | 20-01-14 | 10:47

Het is, zoals gebruikelijk, weer een handjevol oproerkraaiers die het voor de rest moet bederven. Snoeihard aanpakken, levenslange stadionverboden, etc.

Het mag niet zo zijn dat een paar van die ellendelingen iets verbruien waar hele volksstammen en families (met kinderen) veel plezier aan beleven.

goedverstaander | 20-01-14 | 10:47

Goh. Tijdens de laatste ADO-Feyenoord gebeurde precies hetzelfde, Feyenoord-Hoolies in het kidsvak.

yoast1970 | 20-01-14 | 10:46

Kinderen moet je ook niet meenemen naar risicogebieden: politieke demonstraties, massale concerten, voetbalwedstrijden, etc. Als de vlam in de pan slaat en er paniek uitbreekt, zijn zij de eersten die onder de voet worden gelopen of kwijtraken.

Petrus de Rewa | 20-01-14 | 10:46

DNA van Neanderthalers.

kutsmurf | 20-01-14 | 10:46

Foebal is oorlog en daar horen koters niet bij.

Dus kinderen thuis laten en al het tuig mag een week zonder voer worden opgesloten in het stadion. Endemol of Eyeworks mogen me bellen voor de verdere details van het format.

blinde kip | 20-01-14 | 10:44

@OverdrevenGeouwehoer | 20-01-14 | 10:41
1 Woord: context.

rara | 20-01-14 | 10:44

-weggejorist-

Cuyahoga | 20-01-14 | 10:44

Zet hooligans van twee tegenpartijen gewoon altijd verplicht in hetzelfde vak met een groot hek eromheen.
Uiteindelijk lost het probleem zichzelf dan vanzelf op.
Iedereen blij.

wakkere_nederlander | 20-01-14 | 10:43

Een cellig lijkt me te ruim bemeten. Gewoon preventief ruimen dat tuigh.

niksneem | 20-01-14 | 10:43

Ik als uitsupporter van een andere club kan zeggen dat we weer lekker aan het normaliseren zijn. Niet alle voetbalsupporters zijn idioot.

Dakpanmaker | 20-01-14 | 10:42

"Feyenoordtuig": pleonasme du jour. Nuff said.

Reinaert | 20-01-14 | 10:42

Mooi. Duidelijk bewijs dat de idioten er nog niet klaar voor zijn. Wat mij betreft nooit meer een klassieker met uitsupporters, wie niet luisteren wil moet maar voelen.

Rest In Privacy | 20-01-14 | 10:41

1 woord: Voetbalwet.

OverdrevenGeouwehoer | 20-01-14 | 10:41

Voetbal is oorlog.

Beo Leenhakker | 20-01-14 | 10:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken