Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fransen dumpen afgekeurd paardenvlees in NL

datzietersmakelijkuit.jpgMan o man o man o man. De voedselbranche is waarschijnlijk de meest smerige branche op aarde. En dat is inclusief de branche die handelt in minderjarige meisjes. De rotzooi die op ons bord komt, het is ongelooflijk. Nu blijken de Fransen weer 11.000 kilo afgekeurd paardenvlees middels fraude op de Nederlandse markt te hebben gedumpt. Nu is er niks mis met een mals stukje knol. Wat laurier er bij, uitje, kruidnagel, scheutje ketjap manis. Dan is zo'n Bonfire hartstikke goed weg te vreten. Maar afgekeurd paardenvlees dumpen dat rechtstreeks uit de farmaceutische laboratoria komen, tjokvol antibiotica, dat is echt een naaistreek van die Franse klootzakken. This will not stand, man. Dit vereist wraak. Een beetje afgehakte paardenhoofden in onze bedden leggen. Hoe durven die croissantvreters! Laten we ook ons afgekeurde vlees die kant op sturen. Diederik Samsom bijvoorbeeld. In Frankrijk vinden ze lelijke socialisten met een maîtresse namelijk helemaal het einde. In de categorie afgekeurde paardenbek valt natuurlijk ook Albert Verlinde. Laat hem lekker hypocriet de privézaken van bekende Fransen uitsmeren op TF1. En tot slot lijkt het ons een uitstekend plan om middels fraude de afgekeurde paardenlul Volkert van der Graaf tijdens zijn verlof in februari richting Frankrijk te deporteren. Die weet immers wel raad met mensen waar hij het niet mee eens is, zoals in dit geval handelaars in dierenleed. Laten we dit doen. Fucking klote Fransen.

Reaguursels

Inloggen

Frankrijk is een mooi land, alleen jammer dat die Fransen er wonen.

p3xxx | 15-01-14 | 00:22

Fransen hebben nog een moreel besef om rommel niet aan landgenoten te verkopen. De VOC mentaliteit van de Hollanders echter laat zelfs toe dat we onze eigen moeders nog verkopen, laat staan rotte paardevleesch.

lolapagola | 14-01-14 | 18:16

vraag maar aan Anki

Mega Mindie 2 | 14-01-14 | 17:57

Haha alleen al het feit dat men hier verontwaardigd over is laat weer zien dat de meeste nl ers gewoon marketingslaven zijn ..
Ambachtelijk dit, ambachtelijk dat, eerlijk,eco zus eco zo, fairtrade Ja Ja mijn rug op....
maar wat verwacht je ook anders dan met je pakjes, zakjes, doosjes eetgewoontes?

bukken zul je .....

Oskaar Blafzuur | 14-01-14 | 17:14

Na Chernobyl zwierf er een schip met 600kg zwaar besmet vlees langs europa. niemand wou het schip zelfs maar toelaten, laat staan het vlees hebebn, behalve nederland natuurlijk. Het zou hier worden "opgeslagen" waarom je als je al een vleesberg hebt, radioactief vlees zou willen opslaan ipv vernietigen is me al een raadsel maar ik vraag me af... waar zou dat vlees nu zijn? nog steeds ergens 'opgeslagen'? Ik betwijfel het. Allang zijn weg naar de consument gevonden.

kees1960 | 14-01-14 | 14:13

+1 voor de Big Lebowski-quote.

Ales | 14-01-14 | 14:01

Tja niks aan de hand zeggen de Fransen maar zo lang niet bekend is welke medicijnen op die paarden zijn getest kan geen mens daar wat van zeggen. Immers ze testen juist die medicijnen om te achterhalen wat ze doen dus gerust kan je daar echt niet op zijn.

Simon_GS | 14-01-14 | 13:22

Het is ongelooflijk hoe smerig de voedselindustrie is. Maar daar doet de politiek niks aan, want het is véél belangrijker om jarenlang te roeptoeteren hoe Wilders een gevaar is voor het land.

En wat gaat de EU hier tegen doen? Niks. Ik zie de EU eigenlijk als een soort slechte studentenvereniging: Het is best een gezellig feestje met wat voordelen, en goed om mensen te leren kennen. Maar aan het einde van de dag betalen de gewone leden eigenlijk voor het pils en de hobby van de invloedrijke leden zonder er verder zeggenschap in te hebben.

Ik ben echt helemaal klaar met de gevestigde politiek, en alle kronkels die ze bedenken om de brave burger er bij te naaien. Kan ze ook geen reet schelen, bijvoorbeeld, dat wetenschappelijk onderzoek heeft bewezen dat GMO's van Monsanto voor een enorme toename van het risico op kanker zorgen. Of dat een bestrijdingsmiddel van Bayer verantwoordelijk is voor de bijensterft, volgens zo'n beetje elke wetenschapper ter wereld. Behalve dan toevallig die ene die de Kamer heeft gekozen als adviseur. Die ook geheel toevallig op de payroll van Bayer staat. Goh. Of malafide vleesbedrijven die incompetente Polen inhuren, en daarmee ook bijdragen aan de hoge werkloosheid in Nederland. Of...

Nou ja, je ziet het, je kan een tijdje door gaan. We worden vierkant genaaid waar we bij staan, maar het is allemaal nét zo goed verborgen, en nét zo onbelangrijk dat niemand er voor op de been zal komen. En dan te bedenken dat ons land is ontstaan omdat we geen extra belasting van de Spanjaarden pikten.

Piet van het Padje | 14-01-14 | 13:11

Zolang die knollen niet voor citroenen verkocht zijn, lijkt me niets aan de hand.

baba4oog | 14-01-14 | 12:00

Frietje Stoofvlees is heerlijk. Is paardenvlees. Dus zeur allemaal niet over dat er wat bij gemixed zit hier en daar. Paardenvlees is gewoon top.

Koettoerk | 14-01-14 | 11:51

Weer een cheval van fraude.

Frans den Urste | 14-01-14 | 11:40

Gewoon 360.000 ton rotte tomaten over de grens flikkeren!

Kobus Kloothamer | 14-01-14 | 11:38

Maar dan wel voor een goede prijs hè? We hebben vast ook flink betaald voor dat paardenvlees.
Arrogante hufters...

RedBill | 14-01-14 | 11:37

Hulde aan de ondernemers om deze vol met chemische rommel gespoten afval knollen toch nog te verkopen met winst. Profit before people!

Bertus Brulbroek | 14-01-14 | 11:36

Kan zijn maar ik twijfel toch nog zeer: De Banken sector of de Voedselbranch.... wacht eens Zou daar het woord voedselbank van komen. ???

Lichtstadfan | 14-01-14 | 11:27

Handel in minderjarige jongens is minder smerig...?

Datzegiktoch | 14-01-14 | 11:20

@kapotte_stofzuiger
Daar ga ik dan maar vanuit. Die boer koopt iig geen dubieuze partijen vlees op.

kom hoe heet ie | 14-01-14 | 11:19

@kapotte_stofzuiger | 14-01-14 | 10:58
De Yanks lijken inderdaad 2 keer zo snel op te groeien.
Dat komt waarschijnlijk door al het fast food dat ze vreten. Met als gevolg dat ze altijd wereldkampioen basketbal worden.

wakkere_nederlander | 14-01-14 | 11:18

Waarom moet er gefraudeerd worden wanneer de risico's volgens de NWA "vrijwel nihil" zijn? Iets in me gelooft dat dan niet helemaal.

Ares | 14-01-14 | 11:17

@Ornoisliefde | 14-01-14 | 11:11
Als ik eerlijk moet zijn, denk ik dat dieren uit zo'n serumlab beter gecontroleerd worden dan dieren voor de vleesproduktie. Natuurlijk mag hun vlees niet verkocht worden voor menselijke consumptie, maar ik zou dat paardenvlees uit zo'n lab best willen eten. Ik denk zelfs dat als er iets mis mocht zijn met dit vlees, dit gebeurd is in de periode na het lab.

steven paul | 14-01-14 | 11:16

@kom hoe heet ie | 14-01-14 | 11:13
En die "fatsoenlijke" boer is van vreemde smetten vrij?

kapotte_stofzuiger | 14-01-14 | 11:14

Daarom betaal ik graag iets meer voor m'n vlees bij een fatsoenlijke slager. Zo eentje die zelf z'n dieren uitzoekt bij ook weer een fatsoenlijke boer.

kom hoe heet ie | 14-01-14 | 11:13

Zit je godverredomme zonder dat je weet vlees te vreten, rechtstreeks afkomstig uit een buitenlands farmaceutisch lab. En de autoriteiten weten niet hoe snel ze moeten roepen dat er absoluut geen risico is op gezondheidsschade. Zonder blozen en met droge ogen wordt je als een PEUTER behandeld. We zouden degene die als eerste riep dat we ons geen zorgen hoeven maken, verplicht de rest van z'n leven, en dat van z'n gezin, dagelijks afgekeurd paardenvlees uit een buitenlands laboratorium moeten laten vreten bij z'n aardappeltjes en z'n twee ons groenten.

Ornoisliefde | 14-01-14 | 11:11

als men ook nix voor zijn (vr)eten wil betalen.
dan vreet je afval.
er is geen eetcultuur in nederland en dat weten de fransen alles de kroketten,bitterballen,frikandellen en kant en klaar maaltijden in.
zo lekker en zo goedkoop!!

S.Hole | 14-01-14 | 11:10

Het paardenvlees waar het om gaat, is vlees van paarden die gebruikt worden om antiserum te maken tegen slangebeten, rabies en tetanus. Dus het vlees is hoogstwaarschijnlijk niet gevaarlijk. Maar omdat er nooit onderzocht is of het vlees van deze paarden veilig is, mogen deze paarden nooit gebruikt worden voor menselijke consumptie. Dat dit toch gebeurd is, is natuurlijk erg fout. www.foodlog.nl/short-news/detail/labor...

steven paul | 14-01-14 | 11:10

The big Lebowski +veul
This will not stand, man!

Sadomassochristus | 14-01-14 | 11:07

@goedverstaander | 14-01-14 | 11:00
Ik heb andere ervaringen. Ze bedoelen dus eigenlijk: we controleren iedereen waar we de pik op hebben kapot.

frank87 | 14-01-14 | 11:06

@kapotte_stofzuiger | 14-01-14 | 10:58
Daar zijn die hormonen ook helemaal legaal, en als het aan de volgende handelsovereenkomst met de US ligt binnenkort ook in de EU.

frank87 | 14-01-14 | 11:05

Onverklaarbare haargroei bij mijn staartbotje, maar ik ben al heel lang niet meer verkouden geweest....

VanBukkem | 14-01-14 | 11:04

Wat een Europese naastenliefde van onze Franse broeders.

Desmoulins | 14-01-14 | 11:00

De controles van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) zijn een druppel op de gloeiende plaat; die importerende vleesbedrijven kunnen rustig hun gang gaan. Dat komt ook door de strategie van de zwaar onderbezette VWA. Van haar website copy-paste:

'De handhavingsstrategie gaat uit van 'compliance' in de zin van vrijwillige naleving van wet- en regelgeving door bedrijven, instellingen en consumenten. De houding van de NVWA ten opzichte van bedrijven en consumenten kenmerkt zich door het principe 'vertrouwen, tenzij...'.

goedverstaander | 14-01-14 | 11:00

Scherp die opmerking over Samson

-TJ- | 14-01-14 | 10:58

@wakkere_nederlander | 14-01-14 | 10:54
Niet zo zeer groter. Kijk aan de overkant van de grote plas, waar 18-jarigen de fysieke bouw van een eind twintiger hebben. Dankzij grotere vleesconsumptie en dito gebruik van groeihormonen.

kapotte_stofzuiger | 14-01-14 | 10:58

@Feynman | 14-01-14 | 10:51
Is al goed, uw link heb ik met plezier doorgenomen.
En bedankt dat u even uitlegt wat antibioticaresistentie is ;-)

kapotte_stofzuiger | 14-01-14 | 10:56

De reden waarom Nederlanders 1 van de grootste mensen ter wereld zijn komt door alle groeihormonen in ons vlees.
Het valt me ook op dat veel Hollanders een ontzettend paardengebit hebben dus ik vermoed dat deze zwendel al langer dan vandaag aan de gang is.

wakkere_nederlander | 14-01-14 | 10:54

frank87 | 14-01-14 | 10:45 | + 1 -

nooit gehoord van? "van Gogh paarden" Het is zomaar een aluhoedje complot theorie.

[G]eenstijl | 14-01-14 | 10:53

kapotte_stofzuiger | 14-01-14 | 10:43 | + 2 -
Vul even voorhoofdsholte ontsteking in waar ik griep zij. Vul even ESBL-bacteriën in waar ik zwarte plaag zei. Als je resistent bent tegen antibiotica kan je op latere leeftijd overlijden aan een simpele onbehandelbare longontsteking. En waarom? Omdat we onze vleesproductie niet meer hun eigen afweersysteem laten gebruiken.

Feynman | 14-01-14 | 10:51

Nog zo'n mooi Frans woord: guillotine!

Geert Linkers | 14-01-14 | 10:51

Nederland kennende zal er om gevochten zijn,vlees wat om wat voor redenen dan ook 3 cent goedkoper is als ""normaal vlees"

zwellevertje | 14-01-14 | 10:51

@ Idontgiveafunk | 14-01-14 | 10:42 |

Ja want zo werken die dingen..

Okay even ter zake nu. Het is uberhaupt een grof schandaal dat veel vlees vandaag de dag bomvol zit met stofjes waar we de gevolgen op lange termijn nog niet eens van kennen. Alles lijkt toegestaan om winst te maximaliseren. Geld komt op de eerste plaats en pas dan komt de volksgezondheid een keer aan bod. Het zou omgekeerd moeten zijn want op deze manier helpen we onszelf naar de klote.

Persoonlijk koop ik zoveel mogelijk mijn vlees bij een lokale keurslager die zijn vlees ook bij boeren uit de streek weghaalt en de kwaliteit persoonlijk controleert. Dit kost meer geld dan kopen in de supermarkt, maar ik weet tenminste waar het vandaan komt en dat er iemand die ik ken de moeite heeft genomen de kwaliteit te waarborgen.

OpperGek | 14-01-14 | 10:50

Zou er stiekem een georganiseerd netwerk van veganistsen zijn dat hierachter steekt?

doedeljantje | 14-01-14 | 10:50

nederlandse inkoopmanagers... ze letten alleen op de centen.

ganzo | 14-01-14 | 10:49

Het bericht klopt. Sinds 3 maanden hinnikt mijn vriendin bij een orgasme en haar vagijn geneest ook steeds sneller.

Duh² | 14-01-14 | 10:49

Merci voor twintig jaar landbouwsubsidie!

kutsmurf | 14-01-14 | 10:48

Groot moeders gezegde:

steek een stok brood in je reet en laat dan maar eens een scheet

Paardenvleesch is gewoon jammie! Niks aan doen.

[G]eenstijl | 14-01-14 | 10:47

Maar sinds het oormerken in 1992 is het toch onmogelijk dat er gesjoemeld wordt met vlees?

frank87 | 14-01-14 | 10:45

deux-cheveaux s'il vous plaît?

Cynevisie | 14-01-14 | 10:45

@Schrale Kip | 14-01-14 | 10:38
Nee, dat is de politiek van de ruimtelijke ordening en woningbouw.

Petrus de Rewa | 14-01-14 | 10:44

METEEN boycotten, staken en wegen blokkeren! Dat doen die Fransen immers ook bij het minste of geringste.

Mijn ouders wonen in Frankrijk, het is niet normaal meer hoeveel macht die boeren hier hebben! Voorbeeld: verhuur je een stukje grond aan een boer dan krijg je 'm er met geen mogelijkheid meer vanaf! Zo is de Franse wet geregeld ter 'bescherming' van de boeren.

Xirdalan | 14-01-14 | 10:44

Om van wijn nog maar te zwijgen.
Zowat alle flessen Franse wijn die ik afgelopen tijd heb gekocht zijn afgekeurd!

Door mij ja!
Wrange zure meuk vergeleken bij de veel goedkopere en veel lekkerdere Zuid Afrikaanse en Chileense varianten.

wakkere_nederlander | 14-01-14 | 10:44

Alsof wij hier in Nederland zoveel beter zijn. Ik kan me voorstellen dat er een slimme Nederlandse handelaar is die 11K door de gehaktmolen draait en deze weer als exclusieve tartaar aan de Fransen weet te verkopen. Zo rulen we nu eenmaal zolang er maar centjes zijn te verdienen.

joyriders | 14-01-14 | 10:44

Kunnen ze het niet inblikken en verkopen als medicijn-voer voor katten wanneer er wat ontstokken is, hoef je ook niet van die pillen achterin hun keel de douwen, win win.

Idontgiveafunk | 14-01-14 | 10:42

Al het vee is tjokvol antibiotica, niet alleen het afgekeurde. Als je zelf een keer griep heb, krijg je niets om resistentie te voorkomen, maar dieren krijgen het profylactisch. Wij eten die dieren en die dieren bouwen zelf resistentie op. Kwestie van tijd voor de nieuwe zwarte plaag.

In de jaren 2009-2012 zijn de verkopen van antibiotica met 51 procent gedaald, van 495 ton werkzame stof in 2009 naar 244 ton in 2012. De doelstelling om de verkoop ten opzichte van 2009 in 2013 te halveren, is daarmee in 2012 al gerealiseerd. www.wageningenur.nl/nl/Expertises-Dien...

Het enige nieuwswaardige is, dat er niet alleen in de realiteit een probleem is, maar ook op het ambtelijke papier. We eten al jaren vlees wat afgekeurd had moeten worden, daar hoor je alleen voedselfetisjisten over, en nu er ook vlees wat afgekeurd is gegeten wordt is het huis te klein.

Het wordt tijd voor echte controle in plaats van dossiercontrole een jaar later.

Feynman | 14-01-14 | 10:42

@wakkere_nederlander | 14-01-14 | 10:41
MOE-landers, fijnstof/luchtvervuiling uit Rurhgebied, Frans stinkvlees, noem maar op.

kapotte_stofzuiger | 14-01-14 | 10:42

Ik krijg wel vaker het gevoel dat Nederland de dump van Europa is.

wakkere_nederlander | 14-01-14 | 10:41

Kwaliteitscontrole kennen ze niet bij de vleeshandel?

Idontgiveafunk | 14-01-14 | 10:40

Er moet natuurlijk wel voldoende zuurvleis zijn.

Meil | 14-01-14 | 10:40

En zoals het de Nederlander betaamt wordt dit vlees afgenomen en met grote winst doorverkocht. Het wordt gebruikt in de voedselindustrie waar de domme koper geen weet van heeft. De supers weten hier wel raad mee!

lanexxx | 14-01-14 | 10:39

Socialisten delen graag.

kapotte_stofzuiger | 14-01-14 | 10:39

- De voedselbranche is waarschijnlijk de meest smerige branche op aarde. -

Nee, dat is de makelaardij.
Snackbar van Allah | 14-01-14 | 10:37 | + 0 -

Nee, dat is de Politiek.

Schrale Kip | 14-01-14 | 10:38

- De voedselbranche is waarschijnlijk de meest smerige branche op aarde. -

Nee, dat is de makelaardij.

Snackbar van Allah | 14-01-14 | 10:37

Gratis Nederwiet in de banlieus dumpen!

Einde van de Domheid | 14-01-14 | 10:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken