Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rotterdam komt klaar op lijstje NY Times

rotterdamterrorcorps.jpgHet is de eerste Marokkaanse burgemeester van Nederland, Ahmed Aboutaleb van Rotterdam, gelukt om zijn stad in het New York Times lijstje van 52 plekken op deze wereld te krijgen die je absoluut moet bezoeken in 2014. Kudo's voor deze praktiserend moslim, die hiermee aantoont dat islamisering hip and happening is en uitermate gunstig uitpakt voor de stad. Het is de manier om Nederland weer op de wereldkaart te krijgen, klaarblijkelijk. Top. Alleen kunnen Nederlanders niet zo goed met complimentjes om gaan. Kijk heel Twitter eens klaar komen op de vermelding in de New York Times. RTV Rijnmond schreef uit pure opwinding ook gelijk een 'WE ZIJN GENOEMD' artikel voor de website. En zelfs de over het algemene toch emotioneel stabiele nieuwsredactie van RTL vond het nodig dit te vermelden. Allemaal trappen ze in de ordinaire clickbait van de New York Times. Zet een rijtje willekeurige steden, landen, plekken, namen, of wat dan ook, onder elkaar, doe er een beetje sjiek over en alle betrokkenen gaan juichend over straat dat ze genoemd zijn. 'Ons bestaan wordt bevestigd, we tellen mee', zoiets. En een positieve bijwerking voor de NY Times is dat een hoop lui die niet genoemd worden vervolgens in de pen kruipen om daar verontwaardigd dan wel laconiek over te doen. Leer ons de principes van dit soort lijstjes kennen. Afijn. Rotterdam wordt genoemd in het Parool van de United Stupid of America. Gefeliciteerd. Het levert helaas geen korting op je afvalheffing op.

Reaguursels

Inloggen

Ben een Rotterdammer in hart en nieren. Heel mijn leven in Rotterdam gewoond. Ik vind het prima als Rotterdam buitenlandse aandacht krijgt. Promotie voor de stad en promotie voor ons land. Dat is het, niet meer en niet minder.

En iedereen die daar anders over denkt; Gewoon doen.
En alstublieft wegblijven.

JayJay | 13-01-14 | 14:35

Boeit mij geen hol wat anderen van mijn stad vinden. Heb het naar mijn zin en zal nooit ergens anders gaan wonen. Laat al die toeristen maar in dat Madurodam a/h IJ blijven, dan hebben wij er hier geen last van.
Laat Rotterdam maar aan de Rotterdammers over!

BadLieutenant | 13-01-14 | 14:10

sh*t's goin down :')
TeknoDnB KillerKitty | 12-01-14 | 22:09 |
Uiteindelijk denk je na twee miljoenmiljard R'damse PRSPCT-feestjes dat iedereen je gewauwel begrijpt.....

Aktivist | 13-01-14 | 09:08

MeRdam | 12-01-14 | 22:44 |
M.b.t. gesubsidieerde media = zelfde opinie. Sloes.
NRC: Als jij ongevraagd een A/damse bijlage krijgt - idioot ja.
Zijn er dan wel sowieso andere regionale uitgaven mogelijk?
Krantenuitgevers snappen het sowieso allemaal niet zo meer...

salted wound | 12-01-14 | 23:09

@salted wound. Fijn dat we het grotendeels met elkaar eens zijn. Dat we over NRC van menig verschillen, geen probleem. Persoonlijk blijf ik het vreemd vinden dat ik bij het op mijn iPad downloaden van de vrijdagse editie van NRC Handelsblad, ik automatisch de Amsterdam bijlage erbij krijg. En dat ik voortdurend moet worden geconfronteerd met wat er zich deze week allemaal in het Amsterdamse NRC Cafe afspeelt. En verder: waar vroeger artikelen over algemene binnenlandse onderwerpen geregeld werden geillustreerd met een door Vincent Mentzel of een andere fotograaf geschoten foto in (veelal) in of rondom Rotterdam (uiteraard ook niet goed), zijn dat nu vaak foto's die om de hoek in Amsterdam zijn geschoten. Over de buitenlandberichtgeving heb je gelijk, maar de look & feel van de binnenlandberichtgeving is naar mijn beleving Amsterdamser geworden. Maar ik laat me graag overtuigen van mijn eventuele ongelijk. Overigens vind ik NRC niet het grootste probleem. Dat is een private onderneming, die mogen hun eigen keuzes maken. Dat ligt mijns inziens anders bij de door de landelijke overheid gesubsidieerde media. De subsidiegever zou deze subsidies aan voorwaarden moeten verbinden, zodat heel Nederland zich in de programma's kunnen herkennen, en niet alleen Amsterdammers. Naar helaas worden de subsidies onder het mom van de redactionele vrijheid niet aan voorwaarden verbonden. Daar faalt de subsidiegever dus gewoon.

MeRdam | 12-01-14 | 22:44

-weggejorist-

bomlegverteller | 12-01-14 | 22:28

Technoharses-
salted wound | 12-01-14 | 22:20
Als ik Techno zou liken zou ik geen DnB en Hardcore liken.
Ik ben ook wel een beetje uitgepraat :')
*Verlaagt zich niet naar niveau van anderen*

TeknoDnB KillerKitty | 12-01-14 | 22:24

¨Ey yo.¨ ¨Shit´s goin´ down¨
TeknoDnB KillerKitty | 12-01-14 | 22:09 |
Ja. Technoharses. ¨Down¨waarts, nietwaar? Pies. Boks. Uitgepraat.

salted wound | 12-01-14 | 22:20

@MeRdam | 12-01-14 | 22:03 |
Vind ook dat de DWDD en aanverwante wegkijkmeuk de neus massaal op 020 richt. Druk maken heeft geen zin. Ik kijk het simpelweg niet.
Over de NRC ga je toch echt de mist in. Er is in NL geen enkele andere krant die de blik zo op het buitenland richt, en dat ook in de kopij laat doorschemeren. (nee geen werknemer)
Kortom. Precies dat waar jij voor pleit. Wou het maar gezegd hebben.

salted wound | 12-01-14 | 22:16

salted wound | 12-01-14 | 22:04
Ey yo zwitsalletje, strooi eens zout in uw eigen wonden ;) wij zijn goed bezig het hier steeds beter en veiliger te krijgen. houdt u zich maar lekker bezig met uw eigen waanideeën :)
sh*t's goin down :')

TeknoDnB KillerKitty | 12-01-14 | 22:09

TeknoDnB KillerKitty | 12-01-14 | 22:00 |
Want je kent je eigen stad niet?
Ik hou het erop dat je overdrijft om het overdrijven.

salted wound | 12-01-14 | 22:04

@salted wound. Ik ben goed bekend met de geschiedenis van NRC. Maar nu NRC pakweg een jaar in Amsterdam zit, moeten we constateren dat de krant haar eerdere onderscheidend vermogen ten opzichte van de andere Amsterdamse media bijna geheel kwijt is. Zo snel kan het dus gaan. En nee, ik ben helemaal niet zuur. Veel Rotterdammers richten zich steeds vaker op het buitenland dan op Nederland. Want als elke scheet die in Amsterdam wordt gelaten wereldnieuws bij DWDD is, en het meeste van wat er in Rotterdam en elders in Nederland gebeurt domweg wordt genegeerd, dan richten we ons gewoon steeds vaker op het buitenland. That's it. We hebben de Amsterdamse media niet nodig. Wel ben ik de laatste tijd voor het eerst gaan begrijpen waarom er volkeren en provincies in Europa en elders in de wereld zijn, die zich graag willen afscheiden van het land waar ze toe behoren. Vroeger kon ik dat niet begrijpen, maar nu de dominantie van Amsterdam in de landelijke media met de dag groter wordt in plaats van kleiner, en ik zelfs de recent afgetreden directeur van het Centraal Planbureau, Paul Schnabel, op Radio 1 hoorde zeggen dat het overgrote deel van het landelijke budget voor Kunst & Cultuur voortaan maar structureel naar Amsterdam moest gaan, terwijl de interviewster leek te beamen dat dat best wel een goed plan was, dacht ik: Misschien moeten we ons maar van Nederland/Amsterdam, afscheiden. We hoeven dat allemaal toch niet gelaten te blijven aanzien. Dat is niet zuur, maar common sense.

MeRdam | 12-01-14 | 22:03

salted wound | 12-01-14 | 21:50
HAHAHA mooi man.
Je hoort altijd tons of sh*t over de Diamantbuurt en toch is het de meest VEILIGE buurt in Amsterdam.
Wie is hier nou de grappenmaker :')

TeknoDnB KillerKitty | 12-01-14 | 22:00

Ornoisliefde | 12-01-14 | 21:41

True that. er zal never een goeie vergelijking komen tussen Rotterdam en Amsterdam.. de enige reden waarom er zo'n groot verschil wordt gemaakt komt volgens mij door het voetbal. Nobody cares but everyone wants to blend in and so it begins..

Sorry voetballertjes, you've got exposed :')

TeknoDnB KillerKitty | 12-01-14 | 21:56

Toerist boekt hotel in Amsterdam gaat een dag tripje R'dam doen want dat blijkt hip te zijn en vlucht na enkele uren gedesillusioneerd weer naar de hoofdstad om zich daar verder te vermaken. Zo zal het gaan.

plf | 12-01-14 | 21:55

Eerlijkgezegd is Amsterdam ook wat veiliger
TeknoDnB KillerKitty 12-01-14 | 21:25 |
Grappenmaker. De gemiddelde 54 moorden in Rdam per jaar zijn 94% afrekeningen.
Ex-Joego´s. Vietnamezen. Chinezen en nu ook MOE-ers in de haven.
W.bt. 020. Ik zie De Baarsjes liever in het aquarium. Wel eens een keppel opgehad?

salted wound | 12-01-14 | 21:50

Proef ik hier een beetje de kift bij Kwit en andere provinciaaltjes die in de hoofdstad ressorteren?

Rotterdam is voor Nederlandse, en misschien wel West-Europese begrippen een unieke stad. Niet de mooiste stad gemeten naar gezelligheid en trapgeveltjes, maar wel een stad met een volstrekt eigen karakter. De rivier, de Maasbruggen, HNY, De Rotterdam, De New Orleans, Montevideo, het (o zo tochtige) Schouwburgplein, Van Nelle Fabriek. Kruimelwerk voor Mokummers, but it takes an acquired taste.

Lator bitches!

LJBrinkhorst | 12-01-14 | 21:48

TeknoDnB KillerKitty | 12-01-14 | 21:25 |
Het is appels met peren vergelijken.

Ornoisliefde | 12-01-14 | 21:41

Ik ga niet ontkennen dat Rotterdam leuk kan zijn, wel, kan ik zeggen dat -of het nu in de NY Times staat of niet- Amsterdam wel een groot verschil is. Eerlijkgezegd is Amsterdam ook wat veiliger en willen er meer buitenlanders komen voor de zogenaamde 'jonko' en het feesten natuurlijk :D

TeknoDnB KillerKitty | 12-01-14 | 21:25

@Chartreuse
Beide steden hebben wel wat als je in beide steden al het tuigh zou wegdenken. 010 heeft wel iets een beetje miami achtigs. 020 heeft veel geheimen en verborgen schoonheid.

de grote Anti | 12-01-14 | 21:14

Heerlijk die kift van al die provinciepuppets. Lekker Amsterdammertje spelen, lekker gal spuwen op Rotterdam, je bent er immers toch nooit geweest en je vrienden zijn toch niet hip genoeg om je ervan te overtuigen nog eens naar 010 te gaan. Lekker wegblijven ook!

Chartreuse | 12-01-14 | 20:59

NRC en talloze andere Amsterdamse media.
MeRdam | 12-01-14 | 20:06 |

Weet je niet waar NRC Handelsblad voor staat, blijkbaar. Tot 2012 redactie aan de A20 bij Rotterdam, totdat die Belg het roer overnam en ze naar 020 heeft geloodst. Eens met je verdere analyse, maar het komt nogal ´zuur´ over, zou @Smarties zeggen.

salted wound | 12-01-14 | 20:55

MeRdam | 12-01-14 | 20:06 |
Goed gesproken. De publieke omroep is niet meer dan de grote broer van AT5. Als de NYT Amsterdam had genoemd, was het onderwerp niet van de buis af te slaan. Ik zie alle duiders al rond de tafel zitten bij een kirrende Matthijs. Gadverredamme. Nog niet zo lang geleden liet Jort Kelder in DWDD zich ontvallen dat hij geen idee had waar de 2de Maasvlakte ligt. Dat is nogal geen prachtig, wereldvermaard project van nationaal belang. Ik haal m'n schouders erover op, maar triest is het wel. En dat spul presenteert zich dan als de fine fleur van intellectueel Nederland. Yeah right...

Ornoisliefde | 12-01-14 | 20:33

Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag. Alles beter dan een saaie kutstad in de provincie.

Ad Hominem | 12-01-14 | 20:26

OT/
@Smarties | 12-01-14 | 19:37
@CornholioNL
Jezus gristus, heb net een paar honderd filmpjes afgelopen op dumpert met de zoekopdracht 'fap' en vond het steeds vreemder worden naarmate je terug gaat in de tijd. Dus toen maar als tag 'bed' gedaan en jaaaahoor.
Altijd leuk die tags, maarja dan weet je haar naam alsnog niet www.dumpert.nl/mediabase/6539624/47020... lekker puh.

de grote Anti | 12-01-14 | 20:21

@MeRdam | 12-01-14 | 20:06 | + 2 -
Waar hebben ze jou opgegraven(figuurlijk).
Goede inzet!

Flightless bird | 12-01-14 | 20:15

Inderdaad kunnen we niet met dit soort lijstjes omgaan. Of je leest cynische reacties, of er wordt gewoon over gezwegen, zoals DWDD, NRC en talloze andere Amsterdamse media. Op die Rotterdammers die enthousiast zijn dat ondanks de voortdurende tegenwerking van de Amsterdamse media en de landelijke overheid hun stad internationaal steeds aantrekkelijk wordt gevonden, wordt badinerend gereageerd. Het zij zo. Feit is dat het belastinggeld van zestien miljoen belastingbetalers die niet in Amsterdam wonen voor een groot deel naar Amsterdam gaat. Dat is weliswaar een groot schandaal, maar daar laten we ons in Rotterdam niet door uit het veld slaan. Amsterdam kreeg in 2013 zo'n 120 miljoen euro subsidie van het kabinet Rutte voor Kunst & Cultuur, Rotterdam moest het doen met 20 miljoen. Let wel, in de regio Rotterdam/Den Haag wonen veel meer mensen dan in de regio Amsterdam. KLM, het Nederlands Bureau voor Toerisme, het kabinet Rutte, Willem-Alexander en Maxima, Schiphol, KLM, ze doen primair aan Amsterdam promotie. Het belastinggeld van de belastingbetaler uit Maastricht, Groningen, Eindhoven, Vlissingen, het gaat allemaal naar een Nederlandse Publieke Omroep die maar 1 doel heeft: Amsterdam promoten en de Amsterdamse economie te stimuleren. Wie naar DWDD kijkt hoort de overwegend Amsterdamse gasten dagelijks over 'hier in Amsterdam' praten. De rest van Nederland bestaat voor Matthijs van Nieuwkerk en de meeste van zijn gasten niet. Ze kennen bij de VARA maar 1 stad en dat is Amsterdam. VARA, AVRO, BNN, you name it, het zijn allemaal omroepen die er enkel en alleen zijn voor Amsterdam. En dat allemaal met ons belastinggeld. Ik pleit ervoor dat Rotterdam, en wat mij betreft de regio Rotterdam/Den Haag zich onafhankelijk verklaart van Nederland. Andere delen van Nederland mogen zich overigens bij ons aansluiten of ervoor kiezen dat hun belastinggeld naar Amsterdam, blijft gaan. Eindhoven? Graag, kom erbij. Op die manier kunnen de miljoenen Nederlanders die niet in Amsterdam wonen voortaan zelf bepalen wat we met de in onze regio verdiende inkomsten doen. Het kabinet Rutte, het Binnenhof, Alex en Maxima, gaan dan maar lekker bij burgemeester Van der Laan intrekken, wij kiezen dan voortaan onze eigen weg. Het kan en mag niet meer zo zijn dat mijn belastinggeld primair naar Matthijs van Nieuwkerk, Burgemeester van der Laan, en 800.000 andere Amsterdammers gaat.

MeRdam | 12-01-14 | 20:06

Madonna heeft ondertussen ook Rotterdam ontdekt!
Fantastisch toch?

kippevlees | 12-01-14 | 19:49

@Itzamná | 12-01-14 | 19:28 |
Op het eerste gezicht wel, maar je vergeet dat er in plinten verschrikkelijk veel horeca zit.
In New Orleans zit een bioscopencomplex. Herman den Blijker zit daar met z'n restaurant, Hotel New York. Binnenkort opent een nieuw hotel in 1 van de oude pakhuizen die daar nog staan en FG (2 sterren) opent een nieuw filiaal.
In de zomer is het er stervensdruk.
Plus dat vrijwel al die hoogbouw woningen zijn. Dure woningen, Die lui hebben geld te besteden en gaan dat doen in de stad en dat merk je. Ondanks de crisis is Rotterdam nog steeds booming.

plaszak | 12-01-14 | 19:39

de grote Anti | 12-01-14 | 19:08 |
Op 19:08 nog wel. Voor de goed verstaander.
Maar Grote Anti, ze heeft een moeilijke naam, maar kan ze ook lekker pijpen?

Smarties | 12-01-14 | 19:37

StokeRR | 12-01-14 | 19:11 |
Klopt. Waarom dat verhaal toendertijd niet voor Amsterdam opging begrijp ik wel. Door die 2e maasvlakte hier moet er enorm veel veranderen in het wegennet. Dat beleid gaat natuurlijk over stadsgrenzen heen, dus allemaal 'belangrijke' figuren die wat moeten zeggen. Die hele discussie duurde te lang, vandaar dat er naar andere bestuursvormen werd gezocht.
Soms lees je hier wel eens over Amsterdam, die erg veel problemen ondervind van de plaatselijke politiek. Wat kan ons dat verrotten dan? Ik ben het daar niet mee eens. Het blijft Nederland. En als een bevolkingsgroep daar een Gaza strook wil maken? Ik zie Amsterdam kwetsbaarder dan Rotterdam in dat verhaal. Daar maak ik me wel zorgen over. Geef ze 1 strook en ze willen er meer. Defragmenteren heet dat toch? Totdat we allemaal tot aan de enkels in de hete kogelhulzen staan. Daar zit ik echt niet op te wachten. Er zijn ernstigere zaken bezig dit moment. Misschien moet de rivaliteit maar eens zakken. Wel om dit later weer op te pakken. Ies Coeltoer!!

Smarties | 12-01-14 | 19:35

Wat je in 010 iig niet hebt zijn van die gasten uit de provincie die naar 020 verhuizen en dan 'n btje tof gaan doen. Een hoop wannabe's net als dat dorp zelf.

Publius | 12-01-14 | 19:35

Itzamná | 12-01-14 | 19:28 |

Nou zeg, doe eens lief... dat is toch een prachtige foto ?

CornholioNL | 12-01-14 | 19:33

Laat die toeristen lekker thuisblijven. Rotterdam is van de Rotterdammers, houden zo! Amsterdam is van... ja van wie eigenlijk?

VanderMoody | 12-01-14 | 19:29

CornholioNL | 12-01-14 | 18:33 | + 2 -

Dat bedoel ik met leegte. Opgevuld door fallussymbolen versierd met onnozle lichtjes.

Itzamná | 12-01-14 | 19:28

Nou, uit oogpunt van geloofwaardigheid kunnen we die lijst dus ook meteen weggooien... blijkt maar weer...

Alteidt Glijck | 12-01-14 | 19:26

Guttegut, Amsterdam voelt zich tekortgedaan. Nog één keer: De wereld is gro-ter dan het hoofdstedelijke agglomeraat. Écht. En blijf als-je-blieft weg uit Rotterdam. Niemand hier zit op jullie pretentieuze grachtendrollen te wachten. Dus blijven jullie maar fijn aan mekaars scheten ruiken tussen de amsterdammertjes en mekaar vertellen hoe uitverkoren jullie wel zijn. Wij zien jullie wel weer op de kijkbuis als Amalia gaat trouwen. Dikke doei en van harte ongezien de tyfus. Of op z'n Rotterdams: de tering.

Ornoisliefde | 12-01-14 | 19:23

Meh. Die keer dat ik de Kuip ingeslopen ben met een aantal vriendjes (dit was toen ik 10 was, eikels) kon Rotterdam mij niet echt bekoren.

Vrije Nator | 12-01-14 | 19:22

@Roy G. Bif
Ik zal alle Schiedammers wel weer op de tenen trappen, maar voor mij is Rotterdam en Schiedam hetzelfde.
Overigens staat het beste eetcafé van Rotterdam in Schiedam. Als je van Rotterdam naar Schiedam rijdt, aan je linkerhand. Maar dat zal de NY-Times wel weer niet vermelden.

VanBukkem | 12-01-14 | 19:21

Toerisme naar Rotterdam is per definitie ramptoerisme.

Brou Is Back | 12-01-14 | 19:16

de grote Anti | 12-01-14 | 19:08 |

Ok, komt goed... thx.

CornholioNL | 12-01-14 | 19:12

@Smarties | 12-01-14 | 18:40

Snap je punt. Maar vervang het woord Rotterdam voor Amsterdam en het zelfde verhaal geldt.

Amstelveen,Diemen,Duivendrecht, Ouderkerk aan de Amstel Badhoevedorp etc. ook aparte dorpen/gemeentes maar gaat ook naadloos in elkaar over. En iemand uit Duivendrecht voelt zich echt geen Duivendrechter hoor, maar gewoon Amsterdammer. 1 pot nat allemaal.

StokeRR | 12-01-14 | 19:11

-weggejorist-

Roy G. Bif | 12-01-14 | 19:10

Smarties | 12-01-14 | 18:50 |
Hehe.. Je smaakpapillen zijn aangetast. Het is zoetzuur, met een augurk.
Goeie link, kenhem. Toch dank!

salted wound | 12-01-14 | 19:09

@CornholioNL | 12-01-14 | 18:58 | + 1
Iets met geschiedenis, en verloochenen herkomst,
Mensen die de stad verlaten omdat het niet meer "hun" stad is....*toen was geluk nog heel gewoon*
Oh nee, wacht,

Flightless bird | 12-01-14 | 19:08

@CornholioNL | 12-01-14 | 19:04
Crap, ze heeft een erg ingewikkelde naam waar ik even niet op kan komen. Anders moet je even google image search doen, moet naar de winkel. Ook heb ik een filmpje van haar op dumpert ergens. Die ik niet kan vinden.

de grote Anti | 12-01-14 | 19:08

Aan alle haters, 020 vs 010 is niet te vergelijken. In ieder opzicht anders. Oude stad vs nieuwe stad, Gemoedelijk vs straks en zakelijk, sfeervol vs kil, voorspelbaar vs out of the box, laagbouw vs. mega skyline.

Rotterdam en Amsterdam zijn beide on-Nederlands. Afgeven heeft geen zin. Te veel verschillen, waarin beide steden met kop en schouders uitsteken boven het Europese gemiddelde.

raym.deds.nl/grote_wallpapers_rotterda...

www.nationalgeographic.nl/fotografie/f...

www.upcoming.nl/matthijshgsmn/3159/14-...

zoom.nl/foto/full/1430712/architectuur...

Uni010 | 12-01-14 | 19:06

de grote Anti | 12-01-14 | 19:02 |

Hoi !!! Wat is de naam van deze schone beste Anti ?

CornholioNL | 12-01-14 | 19:04

Dit soort stukjes over de mooiste stad van Nederland kunnen beter door van Leeuwen geschreven worden. Die weet wel waar hij over praat. Kwit weet niet waar hij over praat.
Rotthurdam de gekste!!!

btw is dat kadootje nou al bezorgt?

hero_of_heaven | 12-01-14 | 19:03

@CornholioNL | 12-01-14 | 19:01
Dat is van mij altijd denk ik.

de grote Anti | 12-01-14 | 19:03

Naja, om af te sluiten postimg.org/image/3owttr5f7/ (kijk die site dan schoon zijn man!)
Er is een nieuw topic schijnbaar, maar heb een voorgevoel dat de battle tussen 020 en 010 nog wel even doorgaat. Dus als je daar geen zin in hebt kun je ook gaan fappen op het plaatje.

de grote Anti | 12-01-14 | 19:02

Een stad?

In Nederland?

Een 'stad' heeft meer inwoners dan Nederland...

dlseth_ | 12-01-14 | 19:02

de grote Anti | 12-01-14 | 18:49 |

Zie het hier wel vaker dus vandaar...

CornholioNL | 12-01-14 | 19:01

VanBukkem | 12-01-14 | 18:57 |

Daar kan ik zelfs om lachen... :-p

+1

CornholioNL | 12-01-14 | 18:59

Flightless bird | 12-01-14 | 18:50 |

Ik heb niet zo veel met de SS Rotterdam, ja het is een prachtig schip en hoort bij de stad maar door dat asbest debacle en de gigantische hoeveelheid taxpoet dat er voor nodig was heb ik er toch een zure smaak bij...

CornholioNL | 12-01-14 | 18:58

@rocco tevredi | 12-01-14 | 17:00
Oh u bedoelt mij? Excuus.
Wellicht dat de mix van culturen in New York aldaar als plezierig ervaren wordt.
De mix van culturen alhier leidt voornamelijk tot narigheid, agressie, verloedering, vernieling en algehele onttakeling van de samenleving.
Maak eens een wandeling over de Kruiskade, of willekeurig enig andere Roodkoperenkutsingel in deze godvergeten stinkstad.

Ars Vivendi | 12-01-14 | 18:58

... OVER Rotterdam gaat.

VanBukkem | 12-01-14 | 18:57

Het woord 'Rem Koolhaas' wil nog wel eens vallen als het om Rotterdam gaat, maar het mooiste gebouw van Rotterdam is natuurlijk gewoon de Beneluxtunnel.

VanBukkem | 12-01-14 | 18:57

Rotterdammers??Welke Rotterdammers??De originele Rotterdamse stedeling is allang vertrokken!

pim achtertuin | 12-01-14 | 18:53

@CornholioNL | 12-01-14 | 18:33
Ook maar eens postimg.org gevonden?
Snap nog steeds niet waarom mensen imageshack of tinypic gebruiken. Het is omslachtig, rommelig en soms extragratis reclame. Kijk postimg dan eens schoon zijn.

de grote Anti | 12-01-14 | 18:49

Ach , Rotterdam staat ook wel eens op de eerste plaats.
pegsontheline.com...
meneer der meneren | 12-01-14 | 17:33 |
Doe dame s;aat de spijker op z'n kop.
Ik deel haar mening en woon in Rotterdam. Er staat zoveel lelijks in Rotterdam, dat juist al die lelijkheid weer iets aantrekkelijks krijgt, Dat WTF momentje heb je hier op iedere hoek van de straat.
Ga maar eens op het Curchillplein staan en kijk om je heen. Je schrikt je de pleuris, lacht je te pletter, barst in tranen uit en dat alles tegelijkertijd.
Wel is Rotterdam veel trendier en hipper geworden de afgelopen 10/15 jaar. Er worden relatief veel woningen gebouwd voor jonge mensen en dat zie je terug in de stad. Er is meer vertier en meer kwaliteit in dat vertier, maar je moet het wel weten.
Hoeveel toeristen komen er eigenlijk in het Statenkwartier?
Terwijl je juist daar moet zijn voor eten en uitgaan in 1 van de mooiste stukken stad van Rotterdam met de statige panden uit de 19e eeuw.
www.rotterdam.info/bezoekers/locaties/...

plaszak | 12-01-14 | 18:48

Shareholder II | 12-01-14 | 18:19
Noemden ze nou maar staal, beton en levenloosheid. Hoort er allemaal bij.
In de argumenten rept men van Starbucks, restaurants en
culipr0n.
Gaat nergens over. Ja Koolhaas, die wordt wel nog even
genoemd.
Goh. Kon je tig jaar terug ook voor naar Rotterdam.
Ben wel eens met het argument ¨het is goed voor de omzet¨
Mag de voltallige raad weer een half uurtje meer declareren, wegens delibereren of gescheiden zwemmen nou wel of niet gepast is zo anno 2014 in de mooiste stad van NL die in rap tempo door bestuurders, pamperstichtingen, tokkie-handophouders en mafiaclubjes naar de tyfus wordt geholpen.
Netjes in samenwerking met het Haagsche, uiteraard.
Ook wordt er al jaren gewerkt aan een ´groot´ Rdams-Haags-Drechtgebied agglomeratie.
De toeristen blijven keurig dooorstromen naar 020. As usual.
In Rdam wordt het verdiend, in DH verdeeld, in 020 uitgegeven.
Een cliche, dat telt pas mee.

salted wound | 12-01-14 | 18:44

StokeRR | 12-01-14 | 17:46 |
Second city? Als je puur naar de stadsgrenzen kijkt kom je bedrogen uit. Rotterdam is de grootste gemeente van Nederland. Amsterdam heeft de meeste inwoners, dat klopt. Rotterdam heeft daarintegen 'enclaves' die zelf 'regeren' maar waar de mentaliteit eenzelfde is als in Rotterdam. Ook lopen deze steden naadloos in elkaar over. Er was niet voor niets een paar jaar geleden een politiek debat om de totale regio naar een stadsprovincie om te zetten. Dan zouden 1 tot 1,2 miljoen mensen onder 1 bestuur vallen, Groot Rotterdam genaamd. Ben overigens wel blij dat ze het niet gedaan hebben. Dan hadden de politieke klojo's nog meer mogelijkheden om de boel in het honderd te laten lopen. Het idee was goed, maar bij die amateurs zou het ongetwijfeld in uitvoering KUT zijn.
Over Mokum, zoals jij het noemt, wil ik niets kwijt, ik ben in een goede bui en heb geen zin om te kwetsen.

Smarties | 12-01-14 | 18:40

Ik kom uit Rotterdam maar ik vind Amsterdam veel leuker en er wordt ook beter voetbal gespeeld.

Mark Krachtwijk | 12-01-14 | 18:33

meneer der meneren | 12-01-14 | 17:43 | + 2 -
Daar kan Amsterdam het mee doen.

Mark Krachtwijk | 12-01-14 | 18:32

Medelijden met toeristen die erin trappen. Na de boottocht die je in een uurtje langs deze imposante skyline *kuch* vaart, wordt het vrij lastig om je tijd te vullen. Snel terug naar je hotel om je reisplan bij te stellen. Met een beetje mazzel kan je nog dezelfde dag pleite, om de rest van ons land te bekijken en nog iets van je trip te maken.

Shareholder II | 12-01-14 | 18:32

@VanBukkem | 12-01-14 | 18:16 | + 1
Bedoel ik ook, echter onder de rivieren is ook veel om met hart en ziel te beschermen, leek even dat u het allemaal opgegeven had, daar onder de rivieren.
@CornholioNL er melden toch een aantal aandachtshoeren die normaal zelf in de internationale media voorkomen, en nu afgeven op Rotterdam?!
Type van boven de rivieren?
Over in hokjes plaatsen...

Flightless bird | 12-01-14 | 18:31

Ik wist niet eens dat R'dam na het bombardement WO-II weer was opgebouwd. De keren dat ik er geweest ben vond ik het een vreselijke lege kutstad, zonder ziel.

Nog wezenlozer en anoniemer dan om het even welke kutstad in de US.

Niet zo raar dus dat de NYT Rotterdam in een of ander lijstje zet - verveling kent geen tijd.

Itzamná | 12-01-14 | 18:23

Rotterdam Terror Corps
+1

Nacho_Vidal | 12-01-14 | 18:19

Is dit ineens een gezaghebbend lijstje dan? Omdat er een Nederlandse lobby met succes gemeenschapsgeld in heeft gepompt?
Staal, beton en levenloosheid als argumenten. LoL. Al mag ik er gratis naartoe ende verblijven, ik zou er toch vooral weer heel snel weg willen.

Shareholder II | 12-01-14 | 18:19

Itzamná | 12-01-14 | 18:16 |

Voor u maak ik graag een uitzondering... dat heb ik vorige week al duidelijk gemaakt. ;-)

CornholioNL | 12-01-14 | 18:18

Kom op Quid, jullie komen zelf bijkans al klaar als jullie bovenaan een lijstje staan van een plaatselijk sufferdje

deministerpresident | 12-01-14 | 18:17

CornholioNL | 12-01-14 | 16:40 | + 60 -
Jij bent een Rotterdammer, hart en ziel.

Ik ben wereldburger - dat is dan weer een nadeel van 020, ghegeh.

Itzamná | 12-01-14 | 18:16

@Flightless bird
Wat is jammer? Dat figuren als ik vrijheid van meningsuiting hebben? Tja, het zij nou eenmaal zo.

VanBukkem | 12-01-14 | 18:16

@VanBukkem | 12-01-14 | 17:17 | + 0 -
OK geen vooroordeel., voorkeur past beter.

Flightless bird | 12-01-14 | 18:10

Geen probleem dat amsterdam er niet op staat toch.
Jullie kennen de geschiedenis van kaapstad en NY toch wel een beetje, hmm. Zat even te snuffelen in kaapstad, dit moet je echt eens proberen www.saprointernational.com/products/sp...
Pecks is de beste natuurlijk, ondanks wel door een brit bedacht te zijn. Wat is het? Een potje volgepropt met (heel verse) gepureerde makreel, ansjovis en sardines. Yumm.. verdacht lekker op toast.

de grote Anti | 12-01-14 | 18:09

@CornholioNL: ik zwaai naar u vanuit een blauwe 1206 op de prachtige Maasvlakte. Vergeet u niet uw IGS in te vullen, anders krijgt uw baas een prent.

Noepje | 12-01-14 | 18:09

@VanBukkem | 12-01-14 | 17:17 | + 0 -
Jammer, heel jammer. Vooroordeel? OK dat mag..

Flightless bird | 12-01-14 | 18:09

We kunnen hier in het Westland dus een tsunami aan voortijdig geloosde kwakjes verwachten? Bedankt voor de waarschuwing!

Guido | 12-01-14 | 18:06

@Pikkestrijder | 12-01-14 | 17:29 | + 0 -
Ik ben ook allochtoon, ik tel ook in de statistiek van buitenlander, je bedoelt denk ik "niet westers allochtoon"
Ook zo iets,, niet westers,, bedoeld denk ik achterlijke koeltoer en onaangepast?
Let wel, er bestaan ook hordes goede aangepaste niet westerse.. Zie @Koettoerk.

Flightless bird | 12-01-14 | 18:05

@CornholioNL
Voor mij hoort Krimpen a/d IJssel er ook bij. Het is gewoon één en dezelfde bebouwde kom. En eigenlijk zou die hele Rijnmondmetropool wel met één stadsbestuur af moeten kunnen, wat mij betreft. Scheelt een boel ambtenaren en politici. En dus wachtgeld.
Maar goed, dat moeten jullie daar zelf maar uitzoeken.

VanBukkem | 12-01-14 | 18:05

zo, ik heb weer wat mooie wallpapers!

[G]eenstijl | 12-01-14 | 18:04

Sorry, is natuurlijk 'Albanese'

Prof. P. Paardekuth | 12-01-14 | 18:03

@de honden blaffen... | 12-01-14 | 17:49 Het zijn vooral Duitse toeristen die op de Coolsingel vragen waar het centrum is.

lijn5 | 12-01-14 | 18:02

maar goed, wel handig zo'n lijstje, weet je gelijk waar de hipsters naar toe gaan en waar je dus niet moet boeken.

cumshaft | 12-01-14 | 18:02

HaagscheHarry | 12-01-14 | 17:17 |

Nee Den Haagistan is fijn joh, de blanken die er lopen verkopen ons aan Brussel en de kansenparels hebben de schilderswijk en Holland Spoor overgenomen... daarbij word het geld dat in de Rotterdamse haven verdiend wordt in Den Haagistan over de balk gesmeten...

CornholioNL | 12-01-14 | 18:02

Samen met de Albaanse kust, Addis Abbeba, Ishigaki, Yorkshire, de Urugyaanse(?) Riviera, Xishuangbanna en Umea in Zweden... to name a few... Echt een lijstje om trots op te zijn.

Prof. P. Paardekuth | 12-01-14 | 18:02

United Stupid of America? Vandaar dat hier alles, maar dan ook alles 15 tot 20 jaar later gebeurt dan daar. Vandaar dat vrijwel alle Novelprijswinnaars die ertoe doen (dus niet literatuur of kunsdt, maar echte wetenschap) vrijwel altijd uit de USA komen.

PopperFlopper | 12-01-14 | 18:02

T naar boven gooit.

Smarties | 12-01-14 | 18:00

meneer der meneren | 12-01-14 | 17:33 |
Al me al een mooi stukkie voor Rotterdam.

Smarties | 12-01-14 | 18:00

Mevrouwtje Mala (tipgeefster) noemt dan ook een paar mijlpalen;
-Een NOG te openen 2** restaurantje (interessantdoenerij)
-Starbucks in de Haaiebek! (interessantdoenerij/dure slootkoffie)
-3D food photography bij indoor Food Hall (interessantdoenerij)

Rotterdam zien, sjok beter een paar dagen door, rond en om de stad, en daarbuiten. Uitvalswegen, havengebied, scheepjes kijken.
De silo´s, centrales. Relatie met Pernis, Waal/Maas/Rijnhaven.
En als het dan 2u ´snachts is, kan je naar hotel want alles dicht.
Hij is fijn.


salted wound | 12-01-14 | 17:58

5 plekken op het lijstje toevallig in 2013 al afgewerkt, ben ik nu een hipster?

Linkse Zakkenvuller | 12-01-14 | 17:57

4. albania, europe at its best.
lolwtf.

cumshaft | 12-01-14 | 17:55

Terecht. Laatst voor werk een dag in Rotterdam rond mogen hangen. Worm, Bar, TENT, gevroten bij Burgertrut.... Leuke zooi allemaal! Werd er blij van! Niet weer rip-off van de inmiddels niet meer zo coole Berlijnse plekken zoals je in 020 ook nu nog tegenkomt.

En ik kon er nog gewoon parkeren ook!

Lepo | 12-01-14 | 17:53

VanBukkem | 12-01-14 | 17:10 |

Krimpen a/d Ijssel hoort niet bij Rotjeknor... zit de Hollansche ijssel tussen, hoort bij de Krimpernerwaard/Nederlek...

CornholioNL | 12-01-14 | 17:52

Het gebeurt regelmatig dat toeristen op de Coolsingel aan voorbijgangers vragen waar toch het centrum is...

de honden blaffen... | 12-01-14 | 17:49

VanBukkem | 12-01-14 | 17:17 |

No problem... ;-)

CornholioNL | 12-01-14 | 17:47

Er wonen nog wat Nederlanders in Rotterdam die de havens draaiende houden en zo inkomsten realiseren, waar dan 50% der overigen (vnl allochtoonse) bewoners een uitkering van krijgen.
Een zo wonderlijke stad dat het vermeldenswaardig word...

Hendrikaatje | 12-01-14 | 17:47

Dit topic gaat over Rotterdam. Waarom halen zoveel mensen Amsterdam erbij? De afkeer tegen Amsterdam is bij sommige blijkbaar groter dan de liefde voor hun eigen stad? Fascinerend hoe diep de frustratie en jaloezie bij velen in Rotterdam zit. Het Second city Syndrome noemen we dat in Mokum.

StokeRR | 12-01-14 | 17:46

Praat jezelf maar allemaal moed in daar in Randstadië met dit soort vermeldingen. Als je iets niet wil, is het op hipster lijstjes terechtkomen van een murrica krant die vol moet. De waarheid is natuurlijk dat je R'dam, A'dam, Utrecht en Den Haag in een open rioolstelsel leeft. Jullie hebben het alleen zelf niet door.

Koettoerk | 12-01-14 | 17:46

NY-érs kennen alleen het Zweedse Amsterdam, Haarlem en Breukelen.
Verhaal gaat het ene Yank oor in, andere Yank oor uit.
Overigens niet erg, want Rdam doet de laatste jaren meer fout dan goed.

salted wound | 12-01-14 | 17:42

Tsja, 't is geen 's Gravenzande, he
Maar voor een stad die 70 jaar geleden helemaal in puin lag lijkt het me een mooie mijlpaal in een dergelijk lijstje te staan. En dan niet bungelend onderaan.
En dat men daar dan trots op is lijkt me op z'n minst logisch, zo niet volkomen terecht!
Maar het is wel duidelijk: als Amsterdam een dagje niet in de belangstelling staat, wordt er gelijk weer afgunstig gereageerd.

Balthasar | 12-01-14 | 17:40

Amsterdam kwam zeker niet op het lijstje voor.

Mark Krachtwijk | 12-01-14 | 17:38

Wat een domme topic. Rotterdam is van Rotterdammers, niet van de burgemeester, en who cares about zo'n lijstje. Non issue van de bovenste plank, post dan niks Johnny Q

Una Bombaclat | 12-01-14 | 17:37

New York Times heeft een linksch bestuur... vrienden onder elkaar zeg maar

duitse herder | 12-01-14 | 17:36

Grappig. Al die megalomane 020-ers hier met hun gefrustreerde posts omdat 010 een keer ergens genoemd word en 020 niet. Triest als je keer op keer miskent voelt terwijl 020 altijd alle aandacht opstrijkt, terecht of onterecht. Zelfde geval met FC 020. Als er een volk de eigenpijperij heeft uitgevonden heeft dan zijn zij het wel. Moet er altijd erg om lachen om de lange tenen, korte pikkies en de mooie eierschaal op hun hoofd. Al zie je die haast niet door dat immens grote bord voor hun kop. Proost!

zelfvernietiging | 12-01-14 | 17:36

Mooi toch dat Nederlandse steden positief in het nieuws komen in het buitenland? 't is weer eens wat anders. Je kanttekeningen plaatsen bij zo'n lijstje is prima, maar het verband tussen de afkomst van de burgemeester en een lijstje in een Amerikaanse krant is een beetje ver gezocht. Zelfs de Azijnbode gaat niet zo zuur. Achja, Rotterdam is nu eenmaal de mooiste rotstad die er is!

Ben de Lid | 12-01-14 | 17:34

Ik vind dat er een beetje teveel buitenlanders wonen in Rotterdam, als ik zoiets nog mag zeggen.

pluk-87 | 12-01-14 | 17:31

Dordrecht vind ik mooier. Die synode dan.

Mammeloe | 12-01-14 | 17:31

Rotterdam op 10 en Belize op 50. Denk dat het lijstje van achter een PC is samengesteld...

Rest In Privacy | 12-01-14 | 17:30

In Rotterdam wonen onderhand meer buitenlanders dan Nederlanders... geweldig, echt iets om trots op te zijn.

Pikkestrijder | 12-01-14 | 17:29

.. overigens is de NY Times een parochieblad van de Linkse Kerkgenootschappen. Dat zegt genoeg over de betrouwbaarheid.

Jan Passant mk2 | 12-01-14 | 17:29

Lijstjes. Zo kan ik mij nog herinneren dat Job Cohen niet 1 keer, maar meerdere keren genomineerd werd als "beste burgemeester van den wereld".
Voor zover de waarde van zulke trendy en onzinnige claptrap.

Jan Passant mk2 | 12-01-14 | 17:26

Er zal ongetwijfeld een topic zijn over een lijstje waar GS niet genoemd is. Als ze ergens kleinzielig zijn.

roze_bril | 12-01-14 | 17:26

Ja mot je zeker doen en dan ook fff door het ouwe noorden dit was vroege een volkswijk tis nou net de kasba kerstverlichting het hele jaar door

Steenrijk | 12-01-14 | 17:25

CornholioNL | 12-01-14 | 16:46 | + -
.
Precies.... gewoon een troosteloze stad.

Rest In Privacy | 12-01-14 | 17:25

En geen woord in de NY Times over Lee Towers. Raar. Want als ik aan Rotterdam denk, dan denk ik toch in de eerste plaats aan Lee Towers. En in de tweede plaats aan Sparta.

VanBukkem | 12-01-14 | 17:25

Rotterdam moet gewoon doen wat het moet doen. Eensch, dat dit soort lijstjes teveel schuren aan eigenpijperij. Dat is niets voor ons. Meer voor die stad zo'n 60 kilometer ten Noorden. Daar zijn ze verzot op eigenpijperij lijstjes. Moet wel toegeven dat die inwoners zo'n 60 kilometer noordelijker van ons eenzelfde probleem kennen. Een roofzuchtige pvda-maffia die iedereen 6 voet diep wil nivelleren. En ik hoop daarom van harte dat zij er ook komende maart mee af kunnen rekenen.

Smarties | 12-01-14 | 17:24

"Rotterdam komt klaar op lijstje NY Times"
Mede mogelijk gemaakt door de belastingbetaler, niet door Mohammed!

Nederlanddraaitdoor | 12-01-14 | 17:19

@CornholioNL
Het is niet mijn bedoeling u als Rotterdammert te beledigen. Maar het ligt nou eenmaal in mijn aard om alles af te zeiken wat beneden Drenthe en ten westen van Marum ligt. Sorry daarvoor.

VanBukkem | 12-01-14 | 17:17

-weggejorist-

HaagscheHarry | 12-01-14 | 17:17

Terpen-tijn | 12-01-14 | 17:05 | + -1 -
Het is juist precies andersom. Hilter zag in dat Amsterdam toch helemaal niks betekende voor Nederland. Nederland kon makkelijk door zonder Amsterdam. Als Hitler Amsterdam zo belangrijk vond dan had hij die stad wel laten bombarderen. Hij koos juist voor Rotterdam omdat dat de belangrijkste stad voor Nederland is.

vindead | 12-01-14 | 17:14

Ik vind de haven van Rotterdam overigens wel heel indrukwekkend.
Voor de rest vind ik het een deprimerende kutstad.
Wel eens op 'Zuid' geweest? Of de Kruiskade?

Ars Vivendi | 12-01-14 | 17:13

@ rocco tevredi | 12-01-14 | 17:08 |
Nou, wás het maar een aanname dat veel niet-westerse minderheden in Nederland zich meer identificeren met het land van herkomst dan met het land waar ze zijn gaan wonen. Denk jij dat dat niet zo is? En van minderheden in Amerika is me altijd opgevallen (uit eigen ervaring en op grond van wat ik lees en zie) dat zij zich veel vaker identificeren met de VS, ja.

Lewis | 12-01-14 | 17:12

@Terpen-tijn

Nou, het werd gespaard omdat de meerwaarde van amsterdam eigenlijk nihil was, laat staan dat ze enig verzet boden. En nou 70 jaar later zichzelf joden noemen terwijl ze toen vooral de joodse bovenburen aangaven

Tsjernodebiel | 12-01-14 | 17:12

En later overgaf op A.dam... bedoel je die Det?

rocco tevredi | 12-01-14 | 17:11

Hip and happening vanwege kunst, moderne architectuur en tegen wil en dank multiculturalisme. Rotterdam is een toffe stad!

De Treinende Rechter | 12-01-14 | 17:10

En ik wil de pret niet nog verder drukken, maar denk Vlaardingen, Schiedam, Krimpen a/d IJssel, Ridderkerk, Barendrecht enzo er eens af, en er blijft verdomd weinig over: Een gemiddeld Nederlands stadje. Met een behoorlijk brede sloot, dat wel.

VanBukkem | 12-01-14 | 17:10

@Terpen-tijn 17:05: Amsterdam bestaat niet, er is wel een openluchtmuseum met als thema Amsterdam, op de plek waar het ooit gestaan heeft. Het centrum van Amsterdam voelt tegenwoordig aan als een ghetto-versie van Disneyland.

Muxje | 12-01-14 | 17:10

Weet je wie ook klaarkwam op Rotterdam?

Detlev Tarnowitz | 12-01-14 | 17:09

Ach, wij Rotterdammers zijn altijd al trots op onze stad. Leuk dat het tegenwoordig ook steeds vaker in het buitenland genoemd wordt ( paar weken terug nog in zo'n ander lijstje van beste steden om te bezoeken oid). En ik zie de laatste jaren sowieso meer toeristen in de stad. Ik jeuïg het toe. Meer exposure in de vorm van positieve PR, betekent meer inkomsten.

ShameLess | 12-01-14 | 17:08

@Lewis, ik ben wel benieuwd hoe jij weet dat de mensen in NY zich NYér voelen en de mensen in Rotterdam niet.
Wie verschaft jou deze informatie, of is het een aanname?

rocco tevredi | 12-01-14 | 17:08

Persoonlijk vind ik Rotterdam maar niks en Amsterdam 1 van de mooiste steden van de wereld.
Met dank aan Hitler, zelfs hij liet zich ompraten om Amsterdam te sparen.

Terpen-tijn | 12-01-14 | 17:05

En maar pronken met hun skyline, die Rotterdammers. Maar ze hebben niet één fatsoenlijke toren daar in Rotterdam.

VanBukkem | 12-01-14 | 17:04

vindead | 12-01-14 | 16:57 | + 0 -

Wat een kul man. Er gaan tig keer meer toeristen naar het Rijksmuseum dan naar de Haven van Rotterdam. Er gaan jaarlijks 13 keer meer internationale toeristen naar Amsterdam dan naar Rotterdam. Daarom is het juist leuk dat dit soort lijstjes aandacht besteden aan Rotterdam, want de stad heeft inderdaad genoeg te bieden als je de stad eenmaal leert kennen.

OrgulloTulipano | 12-01-14 | 17:04

Ik had dat Tora Bora complex te Den Haag eigenlijk hoger ingeschat....

Parel van het Zuiden | 12-01-14 | 17:02

Het gevolg zal zijn dat Rotterdam in 2015 in de top-10 van steden staat waar je als Amerikaanse toerist het vaakst wordt beroofd. Met de exotische bijkomstigheid dat de daders uit alle windstreken komen, behalve uit Nederland zelf.

Professor Superhirn | 12-01-14 | 17:01

@ rocco tevredi | 12-01-14 | 17:00 |
Ja, maar daar voelen de meesten zich ook New Yorker en Amerikaan, dat is het grote verschil.

Lewis | 12-01-14 | 17:01

Hee Aars, wel eens in New York geweest?.
die mix van culturen vinden ze daar juist GERS !

rocco tevredi | 12-01-14 | 17:00

@Meneer-reetkever | 12-01-14 | 16:53 | + 0 -
Moet ook wel met al jullie particuliere feestjes, daar in Groningen...

de Voorzittert | 12-01-14 | 16:58

Ik vind Rotterdam als Amsterdammer best oké, 't is tenminste een echte stad, maar er wonen wel heel veel Calimerootjes als ik de tegels zo lees.

Lewis | 12-01-14 | 16:58

@zelfvernietiging 16:37: Precies. Net als in Amsterdam trouwens. Het probleem met die lui is niet islamisering; dat zit veel meer in de (deel)raad. Het is gewoon PvdA, dus per definitie kut. Peper was ook kut. En hoe erg het ook sindsdien met Opstelten is afgelopen, qua burgemeester was hij een verademing voor de stad.

Muxje | 12-01-14 | 16:58

Dom aangeleerd gedrag.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand, wat is de mooiste stad van het land?

Terpen-tijn | 12-01-14 | 16:58

Dat je een heel betoog schrijft waarin je zegt dat een bepaald lijstje onbelangrijk is en weinig aandacht zou moeten verdienen, is toch eigenlijk een tegenstrijdigheid op zichzelf.
-
Het geeft toch te denken dat het oh zo geweldige Amsterdam een veelvoud aan cultuursubsidie verbrast, maar toch niet op dit lijstje voorkomt.
Mensen komen ook niet naar Nederland vanwege de cultuur hier. Daarvoor gaan mensen wel naar Spanje, Italië of Frankrijk. Mensen die naar Nederland komen zijn eerder geïntreseerd in één van de grootste havens ter wereld bijvoorbeeld.

vindead | 12-01-14 | 16:57

Snap de NY Times wel.
Het is hun Madurodam.

bleekkijker | 12-01-14 | 16:57

Een beetje trots zijn op Rotterdam mag best. Of 'groos', om het op zijn Rotterdams te zeggen. Ik ben er graag.

OrgulloTulipano | 12-01-14 | 16:56

BLR | 12-01-14 | 16:53 |

U weet wat Rotterdam Terror Corps is ?

CornholioNL | 12-01-14 | 16:54

Ja die afval heffing,wilde ik het nog even over hebben.Wij laten ons afval door een particulier bedrijf afhalen das een stuk goedkoper per keer dat die bak geleegd wordt maar de gemeente hier is onverbiddelijk.Die basis afval belasting moeten we gewoon blijven betalen ondanks dat we dus nooit vuilnis inleveren bij de gemeente.Gelukkig is in oost Groningen die belasting wel wat lager dan in Rotterdam.

Meneer-reetkever | 12-01-14 | 16:53

Rotterdam Terror Corps logo bij een stukkie over Aboutaleb... hmmm

BLR | 12-01-14 | 16:53

ha ha, de typhus met je stinkgrachten !
En maar janken de hele dag, of is dat ook een beetje vanwege het afscheid van Fleuril ?

rocco tevredi | 12-01-14 | 16:52

Gerrit gordijnstok 16:49
Joh! Bombarderen telt zeker niet?

Terpen-tijn | 12-01-14 | 16:51

Dit lijstje is net zo nep als de gemiddelde Amerikaan. Rotterdam is al decennia terug inclusief gratis geld verkocht aan de PvdA die er Robin Hoodje mee speelt. Zoals in alle grote steden.

de Voorzittert | 12-01-14 | 16:50

@CornholioNL | 12-01-14 | 16:40 | + 4 -
Juist, lekker normaal doen en recht voor zijn raap.
En eh, met de rest van je boodschap ben ik het ook eensch. Oh nee, wacht, recht voor de raap dan:
Ongezien de tyfus aan Amsterdam.

Flightless bird | 12-01-14 | 16:50

Rotterdam... Ech wel!!

dani7902 | 12-01-14 | 16:50

Aboutaleb is het slechtste wat Rotterdam ooit is overkomen! ( en dat is heel wat)

Gerrit gordijnstok | 12-01-14 | 16:49

Islamsterdam... Waar lech dat dan??

dani7902 | 12-01-14 | 16:49

CornholioNL | 12-01-14 | 16:46 |

Beetje tegen de wind inpissen, maar mensen uit 010/020 zijn sowieso ongelovelijke narcisten. 010 heeft Aboutaleb, 020 heeft Van Gaal... dat zegt genoeg me dunkt.

Wc-kip | 12-01-14 | 16:49

Wel een beetje mager die 10e plaats. In de lijstjes van de Casablanca Times en de Marrakech Evening Star staat Rotterdam op respectievelijk 1 en 3.

Rémy Martin ® | 12-01-14 | 16:48

necrosis | 12-01-14 | 16:44 |

Oeps... my bat. :-p

CornholioNL | 12-01-14 | 16:48

Elke toerist gaat naar Amsterdam.
Elke toerist gaat alleen naar Amsterdam, zeker als het een rondreisje Europe is.

Terpen-tijn | 12-01-14 | 16:48

Niks islamisering, we gaan binnenkort van start met onze tegenacties:
Amish4Holland en Amish4Belgium.

Conan de Rabarber | 12-01-14 | 16:48

necrosis | 12-01-14 | 16:41 |

Rotterdam is niet geweldig, Rotterdam is gewoon Rotterdam,

Amsterdammers vinden zichzelf in het algemeen juist geweldig...

CornholioNL | 12-01-14 | 16:46

Lullig voor die Amerikanen.
Komen in de koopgoot en zien alleen maar Antillianen, Surinamers, Turken, Marokkanen.
Schrikken zich de pleuris.
'Are we really in Holland?'

Ars Vivendi | 12-01-14 | 16:45

Het Hindu Kush gebergte in Afghanistan!

nielsjuuh23 | 12-01-14 | 16:45

Misschien moeten ze bij GeenStijl allemaal even naar Jelly School

Snackbar van Allah | 12-01-14 | 16:45

Dat de media hier op inspringen betekent nog niet dat dit Rotterdammers iets kan boeien. Maar het gaat een keertje niet over het verpauperde openluchtmuseum 020 en GS is gelijk van de leg. Neem nog een lekker glaasje azijn met een augurkje d'r bij.

Dampert | 12-01-14 | 16:44

CornholioNL | 12-01-14 | 16:40 |

Als Noorderling mag alles onder de rivieren ongezien de tyfus krijgen van mij, komt dat even mooi uit.

Wc-kip | 12-01-14 | 16:44

Ik ga toch echt veel liever naar -gooit pijltje op de kaart van Nederland- Diever! Dat is echt veel cooler! nl.wikipedia.org/wiki/Diever

Boris die Sauertopf | 12-01-14 | 16:44

Toen wij uit Rotterdam vertrokken,
vertrokken wij uit Rotterdam...

fleischer | 12-01-14 | 16:44

".. First-class architecture in
the Netherlands’ *second* city.."

Ouch! Open zenuw in Rotjeknor!

Godsammekraken | 12-01-14 | 16:44

@CornholioNL | 12-01-14 | 16:40
Hard? geen hart?
*gne*

necrosis | 12-01-14 | 16:44

De top 52 van de beste B-plaatsen.

Terpen-tijn | 12-01-14 | 16:43

Zo zie je maar weer. Randstad arrogantie kan best goed zijn. Als je maar hard genoeg schreeuwt hoe geweldig je wel niet bent (ongeacht of dat waar is of niet) dan zullen er altijd partijen zijn die dat oppakken. Bedrijven die er heen gaan of de NY Times die een stukje over je schrijft. Een kunst die de rest van Nederland eigenlijk zou moeten overnemen.

DerUnterMensch | 12-01-14 | 16:43

Het enige positieve aan Rotterdam is dat er genoeg water voorhanden is om jezelf in te verzuipen.

VanBukkem | 12-01-14 | 16:43

Nummer 53 is een Reader's Choice... Beste redactie, wat is het bindend stemadvies? Pyongyang? Mekka? Schubbekutteveen?

Wc-kip | 12-01-14 | 16:42

Is dit het lijstje van steden om te bezoeken om te zien hoe het dus niet moet?

Your interpretation | 12-01-14 | 16:42

Deelder had altijd commentaar op Amsterdam, maar wat is er nou zo geweldig aan Rotterdam?

necrosis | 12-01-14 | 16:41

Ik ben RotterdammerT, hard en ziel... en ik snap die ophef ook niet.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg zeggen wij... en ongezien de tyfus aan Amsterdam uiteraard.

CornholioNL | 12-01-14 | 16:40

Albanië op 4. Rotterdam op 10. Zegt genoeg.

Err | 12-01-14 | 16:40

Ze zijn knettergek, die Amerikanen. Dat blijkt maar weer eens.

VanBukkem | 12-01-14 | 16:40

"New York Times lijstje van 52 plekken op deze wereld te krijgen die je absoluut moet bezoeken in 2014."

Bezoeken ja, er wonen is weer een heel ander verhaal.

Rémy Martin ® | 12-01-14 | 16:40

Eerlijk is eerlijk. Abulaadklep heeft *niet* een obscuur marketingbureautje met taxpoet ingeschakeld om zichzelf op te pijpen.
www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2006/1...

Tenminste; niet dat we weten.

Godsammekraken | 12-01-14 | 16:40

Beetje waan van de dag-lijstje, maar toch een compliment.

brutus68 | 12-01-14 | 16:39

Jaloezie? GS was toch ook weleens internationaal genoemd? In Brussel bv.

Flightless bird | 12-01-14 | 16:39

Mooi lijstje om af te werken. Je bent alleen al 5x dood voordat je bij #52 komt.

Godsammekraken | 12-01-14 | 16:38

Deze burgemeester is een schande voor 010. Alles wat vreugde geeft of gezellig is voor de stad word vakkundig de nek omgedraaid door deze laffe burgervader, die totaal geen binding heeft met 010!

zelfvernietiging | 12-01-14 | 16:37

Rotterdam, daar wil je nog niet dood gevonden worden. #Nuffsaid

neemjemoederindemali | 12-01-14 | 16:36

Trots zijn op erkenning, mag niet in dit land. Is cultuur.

kicktherabbit | 12-01-14 | 16:34

Ach, Kaapstad staat op nummer 1. U weet wel, die stad waar vrouwen door rood mogen rijden, omdat ze anders het risico op 'carjacking' en verkrachting lopen.

kapotte_stofzuiger | 12-01-14 | 16:34

Rotterdam stinkt!

Rest In Privacy | 12-01-14 | 16:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken