Zielig! Hilhorst (PvdA) is aan het trippen
Speech! Van Pieter Hilhorst. De eerder alhier compleet afgeserveerde lijsttrekker van de PvdA. De partij die de hoofdstad al sinds mensenheugenis in haar salonsocialistische regentengreep gegijzeld houdt. Het thema was Dromen van Amsterdam. Haha. Ja zo kunnen wij het ook, een stad besturen. Een beetje lalala dromenlandmijmeren. Wij zien vooral veel nachtmerrie-achtige toestanden in het dorpje aan het IJ. Modale gezinnen kunnen er geen woning betalen. Minima overleven er op toeslagen en extraatjes, opgebracht door de alsmaar zwaarder belaste sterke schouders van de werkenden. De horeca is kapotbetutteld en de ondernemerhaat tiert er welig. De Top600 straatcriminelen maken er de dienst uit en in Nieuw-West zijn deze week al 2 schietpartijen geweest. Maargoed, Hilhorst werkte een handje 'pammetjes weg deelt zijn kennelijk gedrogeerde droom van Amsterdam met ons, demense. Oh, dingetje nog. Hilhorst is een slacker die zijn werk niet af heeft. Stukken niet leveren zodat het voor hem pijnlijke debat over de blunder van 188 miljoen getraineerd wordt, maar wel bij Knevel en Droomhoofd aanschuiven om te moraalvingerwapperen over het voor hem volstrekt irrelevante Sotsji-vraagstuk. IJdeler dan Timmerfrans, kan dat? Terug naar de speech. De eerste alinea duiden wij even met u, daarna staat u er alleen voor in deze wollige brij van dromerige idealen en wereldvreemde vergezichten van Pieter Hilbama. Komt die idealistische faalrede:
"Sluit je ogen en denk aan onze mooie stad." Hmkee. "Het veldje waar je als kind voetbalde." Ja daar gaan we al. Pieter. Jij provinciale fopMokumer. 'Het veldje.' Veldjes zijn provinciaal, wij hebben al sinds mensenheugenis pleintjes. Vol hondenschijt. En hangjongeren. "Het plein waar je met vriendinnen hinkelde." Hinkelde? Nee echt? Niet bikkelen, tollen of hoepelen? Sowieso, meisjes die op pleinen hangen komen daar niet om te spelen, vrind. "Het zolderkamertje dat je had toen je hier als student kwam wonen." Als je met 'zolderkamertje' 'troosteloos hok op Uilenstede' bedoelt heb je een punt. Anders praat je peop, wat ons niet zou verbazen want PvdA. Studentenhuisvesting is dankzij decennialang desastreus PvdAbeleid een drama. "De plekken in de stad waar je je uitsloofde voor een geliefde." Hier bedoel je waarschijnlijk weer die pleinen waar de meisjes 'hinkelen met vriendinnen' he? Sissen en fluiten naar die hoeren. Zo gaat dat in Amsterdam. "Denk aan de stad waarvan je houdt." Zucht. Ja. Jammer van het bestuur van die stad. "s Avonds over de verlichte grachten fietsen," Hahaha. Ja en let op je telefoon zodra je buiten de Gordel komt. "met vrienden op een terrasjes in de pijp," Ben jij betoeterd. Mag niet. Niet verwarmd, staand of buiten de rooilijn en zeker niet later dan half een. "inkopen doen op de Dappermarkt of op het Bos en Lommerplein," Spreekt u Turks of Marokkaans? Anders word dat niks he. "juichend in de Arena," Uh-huh. "swingend op Keti Koti" /care. De keti is al zo lang koti dat hij niemand meer boeit. "of hardlopend om de Sloterplas." Zelf weten. Ons niet gezien. Nouja dit zijn slechts de eerste seconden van de oeverloos lange speech en wij hebben ons nu al dood-gefacepalmd om zo veel pluizige wensdenk-retoriek. En dan moet het stukje nog komen waarin hij mensen die zelf geld verdienen door hard te werken 'mazzelaars' noemt die 'door rechts gefêteerd worden.' Jep, dat zegt hij echt. De PvdA fêteert vooral elitairen en criminelen moet u weten, met geld van die nare 'mazzelaars'. Onze droom voor Amsterdam? Wij zien duizenden rode potloodjes krassen. Op alle mogelijke hokjes behalve die van Lijst 1. Want de afstand tussen de Amsterdamse Droom en de Amsterdamse Realiteit is te groot om door politieke nonvaleurs als Hilhorst te laten dichten met mooie praatjes.
"Sluit je ogen en denk aan onze mooie stad." Hmkee. "Het veldje waar je als kind voetbalde." Ja daar gaan we al. Pieter. Jij provinciale fopMokumer. 'Het veldje.' Veldjes zijn provinciaal, wij hebben al sinds mensenheugenis pleintjes. Vol hondenschijt. En hangjongeren. "Het plein waar je met vriendinnen hinkelde." Hinkelde? Nee echt? Niet bikkelen, tollen of hoepelen? Sowieso, meisjes die op pleinen hangen komen daar niet om te spelen, vrind. "Het zolderkamertje dat je had toen je hier als student kwam wonen." Als je met 'zolderkamertje' 'troosteloos hok op Uilenstede' bedoelt heb je een punt. Anders praat je peop, wat ons niet zou verbazen want PvdA. Studentenhuisvesting is dankzij decennialang desastreus PvdAbeleid een drama. "De plekken in de stad waar je je uitsloofde voor een geliefde." Hier bedoel je waarschijnlijk weer die pleinen waar de meisjes 'hinkelen met vriendinnen' he? Sissen en fluiten naar die hoeren. Zo gaat dat in Amsterdam. "Denk aan de stad waarvan je houdt." Zucht. Ja. Jammer van het bestuur van die stad. "s Avonds over de verlichte grachten fietsen," Hahaha. Ja en let op je telefoon zodra je buiten de Gordel komt. "met vrienden op een terrasjes in de pijp," Ben jij betoeterd. Mag niet. Niet verwarmd, staand of buiten de rooilijn en zeker niet later dan half een. "inkopen doen op de Dappermarkt of op het Bos en Lommerplein," Spreekt u Turks of Marokkaans? Anders word dat niks he. "juichend in de Arena," Uh-huh. "swingend op Keti Koti" /care. De keti is al zo lang koti dat hij niemand meer boeit. "of hardlopend om de Sloterplas." Zelf weten. Ons niet gezien. Nouja dit zijn slechts de eerste seconden van de oeverloos lange speech en wij hebben ons nu al dood-gefacepalmd om zo veel pluizige wensdenk-retoriek. En dan moet het stukje nog komen waarin hij mensen die zelf geld verdienen door hard te werken 'mazzelaars' noemt die 'door rechts gefêteerd worden.' Jep, dat zegt hij echt. De PvdA fêteert vooral elitairen en criminelen moet u weten, met geld van die nare 'mazzelaars'. Onze droom voor Amsterdam? Wij zien duizenden rode potloodjes krassen. Op alle mogelijke hokjes behalve die van Lijst 1. Want de afstand tussen de Amsterdamse Droom en de Amsterdamse Realiteit is te groot om door politieke nonvaleurs als Hilhorst te laten dichten met mooie praatjes.
Reaguursels
InloggenNou ja,als ie gaat strippen,zal ik het wel lezen hoor.Schouders ophalen en doorlopen,zoals met zoveel politici in het A'damse.
Is er iemand die de half uur bullshit heeft kunnen uitzitten. Ik haak na 5 minuten af (nog knap zou ik zeggen)
Amsterdam huilt...... Met Hilhorst aan het financiele roer blijft het huilen met de pet op. En met een warrige, misplaatst poetisch geleuter red je het ook niet Hilhorst. Maar hij moet zich wel ergens proberen aan vast te klampen, want na deze baan is het wachten wat de PvdA baantjes carrousel in petto heeft voor deze jongen. En met de zakkenvullers, graaiers ed wordt de carrousel steeds kleiner.
Wat weer een heerlijk raak stukje van Nanninga! Het verdrietige is altijd weer dat al die rode potloodjes straks weer degenen aankruisen van wie de meeste gratis kadootjes krijgen op kosten van anderen. Want zo materialistisch is de linksstemmer. Niks idealen, niks zelfredzaamheid, niks verheffing, niks vrijheid, niks liefde voor het eigen volk of land, welnee - op links zitten juist de meest fanatieke egoistische zakkenvullers.
de Voorzittert | 10-01-14 | 23:15 |
Nou moet je niet gaan janken Voorzittert. Dat jij 010 niet zegt is geen graadmeter voor je stadsgenoten. In beide kampen zitten stumperts en in beide kampen zitten mensen die hier normaal mee om gaan. Wel leuk dat je die T achter je nick hebt staan. Dat is toch wel een Rotterdamse verspreking.;)
Wat aan deze mensen zoals Hillhorst ontbreekt is een volkomen afgesloten gevoel van verhouding en voeling met de burger (wel met de zogenaamde pechvogel!). Deze ijdeltuit heeft kilo's boter op het hoofd en waant zich de nieuwe Amsterdamse messias, wat een gotspe dit. Hij leest natuurlijk geen kritische commentaren en luistert alleen naar het gezwets van die rooie regenten die Amsterdam al decennia in hun greep hebben.
Hij ageert tegen de tweedeling in de samenleving tussen de onder- en de middenklasse door te spreken van pechvogels en mazzelaars. Door het vervolgens alleen maar op te nemen voor die 'pechvogels' gaan al die middenklassers weer denken (Facepalm) "daar gáát m'n belastinggeld weer." Meneer Hilhorst, Ziet u niet in dat u die tweedeling alleen maar blijft vergroten met uw partijretoriek en het solidariteitsgevoel onder de bevolking uitholt? Of heeft u een beetje boter op uw hoofd?
Een bijstandsgezin met kinderen in m.n. A'dam kan netto 3.200 beuren www.nrc.nl/next/van/2013/december/21/e... en ziet alle (gemeentelijke) loketten geopend wanneer de breedbeeld bv kapot is. Meneer Hilhorst, nu rekent u uzelf ook tot die gefortuneerde boven ons gestelde elite en daarom snap ik dat uw connectie met de werkelijke maatschappij al een tijdje verbroken is maar het netto modale inkomen van die *geluksvogels* waar u het over heeft ligt op 2.350, daarvoor gaat elke morgen weer vroeg de wekker, staan ze rond uw kutstad in de file en gaan vervolgens inderdaad de hele dag hard aan het werk, iets wat u nog nooit gedaan heeft. En kom dan maar eens bij de gemeente als je ze nodig hebt na jarenlange trouwe belasting-afdracht, als een uitgewrongen uier-speen, eindelijk los van een op hol geslagen melkmachine. Je wordt uitgelachen, pure burgerhaat.
Tijdens het VVD-PvdA coalitie-overleg was ik er al bang voor. PvdA zou het opnemen voor de onderklasse, VVD voor de bovenklasse en samen zouden ze de middenklasse verneuken. En wat voor een keiharde DP zonder spuug is dat geworden. Nu gaan zowel die onderklasse als de middenklasse er allemaal in koopkracht op achteruit terwijl het gemiddelde inkomen van geliefde Amsterdammers wel stijgt, dus wat is er dan aan de hand in A'dam? Het laat zich raden.
De 50.000 meest verdienende semi-publieke topbestuurders van dit land (geen stadion vol) graaien meer bij elkaar dan alle bijstandsuitkeringen of werkeloosheidsuitkeringen ons bij elkaar kosten. Uw vriendjes meneer Hilhorst, behorende tot de elite waar u zichzelf ook op laat voorstaan. Blijkbaar wordt uw stad steeds populairder onder die nep-ondernemende bestuurders zonder marktwerking en al die overige ambtelijke/politieke uitvreters die het zo goed toeven vinden in uw stad. Dat zijn de enigen waar het alleen maar beter mee blijft gaan. Hoe kunt u anders die onverwachte inkomensstijging in Amsterdam verklaren?
Als er al een tweedeling gaande is in de maatschappij dan is dat wel tussen die kunstmatig gecreëerde bovenklasse en het gewone volk. En Pieter ondertussen datzelfde volk heel achterbaks tegen elkaar uitspelen door te spreken van pechvogels en mazzelaars. Verdeel en heers, meneer Hilhorst? Opdat die incestueus aan uw politiek gelieerde regenteske bovenklasse in al haar decadentie vooral ongestoord door kan blijven graaien?
Mij houdt u niet voor de gek met uw geveinsde idealistische bevlogenheid, meneer Hilhorst. Het is duidelijk dat die bij u (ook) ondergeschikt is aan het partijbelang en daarbij behorende strikte kadaverdiscipline. De omerta is er niets bij. Anders was een lichtgewicht zoals u nooit in de bevoorrechte positie gekomen waar u zich in bevindt. Maar laat u zich vooral door mij niet tegenhouden en ga namens uw partij vooral nog even door over vooral die geluksvogels die ondanks hun harde werken steeds moeilijker rond kunnen komen. Dan raken de ogen bij de rest van Nederland misschien ook eindelijk eens geopend omdat ze in gaan zien dat ze met bestuurders zoals u altijd allemaal pechvogels zullen blijven. Nepsocialist!
Er zat maar één goed advies in, helemaal aan het begin; "Doe uw ogen dicht". Dat is hoe Amsterdam bestuurd wordt.
De avond van 19 Maart gaat hele mooie TV opleveren.
Iemand nog klompenlijm (*)?
www.telegraaf.nl/binnenland/22202308/_...
(*)met dank aan Nanninga voor de mooie vondst
Heb het anderhalve minuut volgehouden. Het was duidelijk : voor onze Pieter moet dieper pluche zeker beschikbaar zijn, want van dit soort luchtfietsers kan "de" politiek nooit genoeg hebben.
Amsterdam; Alleen om af en toe een wedstrijd van Ajax te gaan bekijken.
Om me onder te dompelen in wild feestgedruis in mooie kroegen en clubs, vlieg ik, voor een scheet en 3 knikkers,liever 2 uur oostwaarts. De mazzel!
@Peter Emile 1:53
Amen. En zo is het. Alleen als je notoir wegkijkt komen er geen spontane tranen.
Net als met zoveel zaken. Als je niet beter weet ga je het geloven en loven.
Hij is PVDA. Vergeven.
Fouten maakt iedereen.
Komt goed in een volgend leven.
Als m0sl1m.
Hij komt helemaal niet uit Amsterdam.
Bij mij(n) heet dromen over Amsterdam een nachtmerrie. Je weet wel, zo een waarvan je zwetend wakker wordt en waarna je pas kunt geloven dat je thuis bent als je de Euromast vanuit je slaapkamerraam heb(t) kunnen zien...
Bij mij(n) heet dromen over Amsterdam een nachtmerrie. Je weet wel, zo een waarvan je zwetend wakker wordt en waarna je pas kunt geloven dat je thuis bent als je de Euromast vanuit je slaapkamerraam heb(t) kunnen zien...
@van heinde en verre | 11-01-14 | 04:05
Nog zwakker zijn zij die er voor applaudisseren. Gelukkig minderen zij in aantal, maar toch....
Wat is die gast zwak in zn presentatie.
youtu.be/tbkOZTSvrHs
@Lewis Lewinsky | 11-01-14 | 03:36
Ik gebruik mijn stem om te praten. Daar is ie voor bedoeld toch? Verder is het nutteloos en dan vooral in het politiek stelsel als in der Nederlanden een vakje rood te kleuren.
@INH.30CL | 11-01-14 | 03:16
Je hebt een stem. Gebruik hem dan, dombo.
*stempt allen PVV*
Hey 30,zoek eewn uitgever.
En dan maar een valide link.
lextells.wordpress.com/2012/08/26/laat...
@Lewis Lewinsky | 11-01-14 | 03:14
Het beste stemadvies is *niet stemmen*
@Torero | 11-01-14 | 03:10
Rot op met je stemadviezen, landverhuizer.
Ik heb het maar eens copy/paste gedaan. *Bron: Visionair.nl*
DE ILLUSIE VAN DE POLITIEK
VISIONAIR: DOUWE OP 15 SEPTEMBER 2012
Eerder publiceerden we hier het interessante artikel: Laat je stem horen, Stem dus niet (op 12 september)! van Lextells. Meer van zijn interessante artikelen zijn te vinden op lextells.wordpress.com. Hij legde hierin duidelijk uit waarom het volgens hem zinloos is om te stemmen. En dat juist niet stemmen het meest nuttige is wat je kunt doen met je schijndemocratische recht. Nu de verkiezingen over zijn en ook ik me weer flink heb laten beetnemen door de poppenkast in Den Haag hieronder het vervolgstuk. Wederom in overleg overgenomen op visionair. (Het origineel is te vinden op: De illusie van de politiek.)
Inleiding
Het zit er weer op. Nederland heeft weer mogen stemmen. De zetelverdeling is bepaald en dat was het dan weer. Klaar met onze invloed. Nu mogen we weer allemaal langs de zijlijn plaatsnemen om te kijken hoe de coalitievorming verloopt en hoe het regeerakkoord tot stand komt. Met andere woorden: om te kijken hoe verkiezingsbeloften loze woorden bleken, hoe compromissen moeten worden gezocht en hoe de draad van afbreken weer wordt opgepakt. De oppositie zal flink de strijd aangaan en er zal vast nog heel wat commotie zijn maar invloed op de besluitvorming hebben we vanaf nu niet meer. Dit is onze democratie.
Waar de mensen vroeger ook voor gevochten hebben en waar op dit moment mensen ook voor sneuvelen, dit kan het echt niet zijn.
In dit artikel ga ik voor het laatst in op de illusie van de politiek. Ik wil er daarna geen woorden meer aan vuil maken, geen druppeltje energie meer aan besteden. Het is zonde van mijn energie. Dat is mijn conclusie. Maar voor ik afscheid neem van de discussie over de politiek geef ik graag nog even wat mee. Zo ben ik nou ook wel weer. Afscheid met een kadootje!
Dus, nog even op een rijtje waarom we de volgende keer niet moeten gaan stemmen. En waarom we ons echt mogen afkeren van de politiek. Dan zal ik later nog eens komen met een artikel over de oplossing die ik voorstel. Die is voor veel mensen toch nodig. Ook al komen ze vol overtuiging tot de conclusie dat stemmen zinloos is en onze democratie een hol begrip, velen gaan dan gek genoeg toch stemmen. Alleen omdat een alternatief niet voorhanden zou zijn! Als een roker die wil stoppen en toch weer naar de sigaret grijpt. Voor de ongeduldigen licht ik op het eind alvast een tipje van de sluier op.
Maar goed, op een rijtje dus, waarom de politiek een illusie is en iedere gedachte erover al zonde van de energie:
1. De redenen om wel te gaan te stemmen zijn niet valide.
Toelichting: zie lextells.wordpress.com/2012/08/26/laat... over de mythes omtrent stemmen. Ik heb ze doorgeprikt. Geen mens is in staat ze weer recht te breien. Ik daag je bij deze uit. We geloven in de mythes omdat we ons onvoldoende hebben verdiept in de materie, in hoe het werkt. Lees alsjeblieft de mythes nog eens door, dat kan ook door te klikken op www.stemniet.info, waar de kern van het artikel is vervat.
2. De politiek is met vanalles en nog wat bezig maar niet beter: nooit met de kernvragen.
Toelichting: In de kern blijft alles bij hetzelfde. Links of rechts of wat dan ook gaat regeren, het maakt niet uit. Nogmaals: in de kern blijft alles bij hetzelfde. Laat die zin eens doordreunen. Alle poeha/circus/show gaat over symptomen van symptomen. Ze lijken ontzettend belangrijk maar ze zijn het niet écht. Daar waar het over zou moeten gaan, de kernvragen, daar houdt niemand in Den Haag zich mee bezig. Je kunt het vergelijken met onze huidige gezondheidszorg: een hele hoop fuzz over het symptoom, naar de oorzaak kijkt niemand.
Wat zijn dan de kernvragen? Een paar voorbeelden:
Waarom houden we een economisch systeem in stand dat intrinsiek leidt tot schaarste, armoede, strijd en ellende?
Waarom focust gezondheidszorg niet op de oorzaak van ziekte? Waarom accepteren we dit systeem dat niet is gebaat bij onze gezondheid?
Waarom vervuilen we onze planeet met onze industrie en transportmiddelen terwijl dat helemaal niet hoeft?
Waarom zijn er gewelddadige conflicten en gooien we bommen waarbij mensen sterven?
Waarom is er nog steeds armoede in grote delen van de wereld?
Waarom is onderwijs niet vrij?
Waarom zijn de media niet onafhankelijk?
Waarom beschikken we niet over voedsel zonder schadelijke additieven?
Waarom geven we onze kinderen niet wat ze nodig hebben?
Waarom geven we onze ouderen niet wat ze nodig hebben?
Etc.
De kernvraag is dus: wat is er eigenlijk echt gaande?
3. De politiek heeft de macht helemaal niet.
Toelichting: de macht zit achter de schermen van de politiek. Achter de schermen zitten de bankierfamilies, de grote corporaties, de koninklijke families, de geheime genootschappen. Dat netwerk bepaalt wat er gebeurt en zorgt dat wij ons met symptomen bezighouden in plaats van met de kern. Dat geldt trouwens ook voor Brussel waarvan we al vinden dat het democratisch gehalte zo laag is.
Maar goed, de vraag is dus: waar stem je eigenlijk op? Een poppenkast. Bijna letterlijk als je bedenkt dat onze politici de puppets zijn in de handen van de elite. We kijken naar een theaterstuk. Nee, we doen er zelfs aan mee door te stemmen en politiek actief te zijn en erover te discussiëren en ertegen te demonstreren! Keken we er maar naar, dan zouden we zien hoe groot het bedrog was! Al dat theater leidt alleen maar af. Van de waarheid dat er nog steeds oorlogen zijn, armoede is, de zorg en onderwijs verschralen, ons voedsel steeds meer vervuild raakt, de media afhankelijk zijn, vrije energie niet beschikbaar is etc.
4. Volksvertegenwoordigers bestaan niet.
Toelichting: die 150 mensen dragen die naam wel maar als je gaat kijken vertegenwoordigen ze:
1. zichzelf (eigen belangen),
2. hun partij (partijbelangen),
3. de sterkste lobby (financiële belangen).
Volksvertegenwoordigers vertegenwoordigen het volk niet, maar belangen. En vooral niet die van jou. Hoe kunnen ze ook? 150 mensen moeten bijna 17 miljoen burgers vertegenwoordigen? Tja, dat gaat `m dus niet worden! Helaas is het woord volksvertegenwoordiger zo ingebakken dat we uit het oog zijn verloren wat ze echt doen.
5. Politiek is geen instrument van het volk om een goede samenleving te creëren maar van de elite om ons af te leiden.
Toelichting: we denken dat we invloed hebben door te stemmen maar dat is niet zo. Als gezegd: Den Haag heeft geen invloed, zelfs Brussel heeft dat niet werkelijk. We stemmen dus op een grote illusie. De invloed van onze stem rijkt daarnaast niet verder dan de zetelverdeling. Echt waar. That`s it! Wat er daarna gebeurt is weer volledig in handen van de elite achter de schermen. Met zo`n invloed kun je onmogelijk werken aan een betere samenleving. Dit kunnen we onmogelijk in verband brengen met dat heilige woord democratie.
Het is eigenlijk ongelooflijk dat we zo massaal geloven in de democratie als het dat overduidelijk niet is.
Kennelijk hebben we zoveel zand in onze ogen. Maar o ja, dat is waar ook: de democratie is precies bedoeld om ons zand in de ogen te strooien! Een rookgordijn is het. Een kolossale afleidingsmanoeuvre van wat er werkelijk aan de hand is. We kijken massaal in de verkeerde richting.
6. Politiek vloeit direct voort uit het principe verdeel en heers.
Dát is de essentie van de politiek: het volk verdelen. En door alle strijd, discussie en commotie ziet het volk niet meer dat er een stille kracht achter de schermen gewoon doorgaat op dezelfde koers. We zijn te druk met elkaar bevechten. Over de symptomen dus ook nog, niet eens over de kernvragen.
Alles wat de politiek voedt, verdeelt ons meer. Zelfs deze tekst doet het. Het zet zich namelijk af tegen de politiek. Die kracht maakt de politiek alweer sterker.
Ik schrijf het toch op om de ogen te openen voor het evidente. Hoe meer mensen gaan inzien wat er werkelijk speelt, hoe meer mensen de energie op verbinding kunnen richten en niet op de verdeling die de politiek nastreeft. We mogen de politiek met een gerust hart laten zijn voor wat het is: een systeem dat niet dient, nooit heeft gediend en nooit zal dienen. En er vervolgens geen enkele aandacht meer aan besteden. Geen enkele. Klaar. Basta. Dus ook niet van binnenuit gaan proberen te veranderen want het is al een lege huls. Ook niet demonstreren, want what you fight, you become. Gewoon, klaar, geen aandacht. Spaar je energie, je zult het nodig hebben.
In verbinding
In een volgend artikel meer over de vraag waar we onze energie wat mij betreft dan op moeten richten. Maar iets zal ik er nu over zeggen. Het zoeken naar verbinding met elkaar vraagt ons de verbinding met onszelf te gaan zoeken. Dat is een pittige reis met grote uitdagingen. Maar wel een heel vervullende reis met onmiddellijk een duurzaam effect op de wereld buiten ons. Hierin zit m namelijk de crux: de wereld om ons heen is slechts een reflectie van onze innerlijke wereld. Wij ZIJN de wereld. We MAKEN de wereld met iedere keuze in het hier en nu. Het resultaat van al onze keuzes bij elkaar is wat we in de wereld buiten ons waarnemen. We zijn ongelooflijk machtig in die zin. De enige relevante vraag is dus: Waarop baseer jij je keuzes? Vrijheid of controle? Liefde of angst? Waarheid of leugen? Eenheid of afgescheidenheid? Etc. En vervolgens: wat weerhoud je ervan te kiezen op basis van vrijheid, liefde, waarheid en eenheid? Daar bestaan heel concrete antwoorden op. Neem nu verantwoordeljkheid voor jezelf en de wereld. En ga op reis naar je ware zelf.
Dat is mijn antwoord op de illusie van de politiek.
@ Lewis Lewinsky | 11-01-14 | 03:07 |
Richt dat agressieve toontje tegen de EU en je krijgt mijn stem.
Ik zit hier heerlijk, maak je geen zorgen. En toch geef ik om Nederland, heel vreemd natuurlijk.
@Torero | 11-01-14 | 03:03
Ik stem PVV. En ik geloof niet in een "privéleven", voor wie dan ook, en zeker niet voor een politicus.
Maar waarom geef jij, nu je weg bent uit Europa, een stemadvies?
Of nee, laat ik dat anders zeggen. Hoe haal jij het in je botte hersens om een stemadvies te geven terwijl je zelf aan de andere kant van de wereld verblijft, mallotige malloot?
@ Lewis Lewinsky | 11-01-14 | 02:59 |
Wat iemand in zijn of haar priveleven voor foutjes maakt lijkt me inhoudelijk totaal onbelangrijk, zeker als het gaat over het terugvechten van beslissingsrechten versus die in de handen van totaal Nederlands belangelozen te leggen. Met betaling van 500 miljoen euro wat Nederland lief en zonder tegensputteren betaalde aan Brussel vorig jaar, toen zij hún begroting niet op orde kregen. Als Nederland vervolgens "vriendelijk vraagt" die absurde 3%-norm ietsje te mogen overschrijden, regeert Kaiser Hermann afwijzend.
Het paardenhoofd in Ruttes bed ontbreekt nog net, maar weet waar je je stem aan geeft.
@Torero | 11-01-14 | 02:55
En vanuit Colombia ga je ons vertellen dat we op drankrijder Van der Stoep moeten stemmen?
@ lady blabla | 11-01-14 | 02:42 |
Filmwaardig!
@ Lewis Lewinsky | 11-01-14 | 02:48 |
Yep. Colombia.
@DANNY3960. Gooi dat scheermesje weg en vecht met ons mee!
Ik ga nu maar eens naar bed. Welterusten allemaal.
@Torero | 11-01-14 | 02:14
Je bent geëmigreerd?
Ik dacht dat het een grap was, een kleine minuut heb ik geluisterd........ ik zit nu in een hoekje met een scheermeswje me vragen te stellen...... all in of pass,
QK suited, klotenkaart.
@Torero | 11-01-14 | 02:37 | + 0 -
Mijn Opa heeft mijn oma bevrijdt in ww2. If that ain't love then I don't know what love is.
@ Maria.1 | 11-01-14 | 02:33 | & lady blabla
De Canadezen hebben Nederland al eens bevrijd. Je oma is weggevlucht, lady blabla? Dan zit er wel iets in Maria's oproep. Een 21e-eeuwse Jeanne d'Arc (hoewel ik je geen brandstapel gun...).
@Lady blabla. Ik heb diverse reacties van jou gelezen. Dan denk ik: blijf hier en vecht met ons mee! Ik heb zelf jeugdige kinderen en denk wel eens dat het vanwege hun beter is te emigreren, maar verdorie! ik laat me toch niet wegjagen. Ik blijf en vecht!
Oh en
7 - geen onzinnige al 2000 jaar durende conflicten uit het Midden-Oosten naar Nederland halen. Laat ze het daar lekker uitzoeken, het zorgt alleen maar voor dom kopieergedrag, "quenelles" en andere zielige nichtentruukjes. TV de deur uit en de wereld in.
@Distel. Een reden is jaloezie. De Joden zijn heel slim geweest. Men heeft het steeds over bezet gebied, maar dat klopt al niet. Daar kun je de geschiedenis op nalezen. Er is niks gepikt van Palestina, want er bestond helemaal geen Palestina. Wat men ook graag vergeet is dat de Joden onvruchtbare grond van de Arabieren heeft gekocht en deze grond door hard te werken, vruchtbaar heeft gemaakt. En ja, dat steekt...
@Torero | 11-01-14 | 02:14 | + 0 -
Inderdaad, Ik woon hier nu 3 en halve jaar omdat het mij leuk leek om hier te studeren en om de cultuur van mijn oma te leren kennen. Maar ik denk niet dat het dezelfde is die mijn oma heeft achtergelaten.
Nederland is een mooi land maar het is heel hard aan het verslechteren en dat doet best pijn.
Als klaar ben met de university ga ik ook weer snel terug naar Canada.(denk ik nu)
@ Maria.1 | 11-01-14 | 02:19 |
Soortgelijke pogingen heb ik ook ondernomen op verschillend vlak, met wisselend resultaat (e.g. contact met Tweede Kamerleden, ministers etc).
Eens met je stelling massaal protest! Alleen is daar afgelopen jaren, ondanks snoeiharde en dwaze maatregelen van meerdere kabinetten, maar bar weinig van terecht gekomen (neem gezamenlijk protest militairen, verpleegkundigen en leraren op een voor een kwart gevuld Malieveld als voorbeeld). Tijd voor nieuwe partijen denk ik....
@ Maria.1 | 11-01-14 | 02:19 | Maar ik denk: wat is de volgende stap?
1 - uit de EU, dus in mei Artikel50 (Nederlanddraaitdoor reaguurde de link)
2 - demonstreren, staken, rellen, duidelijk maken dat het zo niet langer kan (laat je GeenStijl-stem spreken)
3 - niet of alleen op kleine nieuwe, frisse partijen stemmen
4 - van je land houden. Je moest eens weten hoe Nederland in het buitenland (nog) bekend staat. Ik hoor Colombianen over Nederland alsof het een paradijs is en leg ze uit dat dat 20 jaar geleden zo was, terwijl voor Colombia precies het omgekeerde geldt.
5 - geen onzinnige religieuze of racistische scheidslijnen leggen
6 - luister naar en leer van Nigel Farage, een van de weinige politici die uit het volk en een normale baan komt, en de problemen dus kent, en nog iets kan veranderen
@Nederlanddraaitdoor. Wat kunnen we er aan doen? Het antwoord is volgens mij dat we als 1 vuist er tegen in gaan; eendracht maakt macht. De overheid is "vergeten" dat zij het belang van haar burgers hoort te dienen. Daar zijn zij voor gekozen. Maar dat doen zij niet; zoals AntiSoof al zei: het gaat om het ego. Als voorbeeld wil ik geven dat ik als eenling gecommuniceerd heb met de RvD, de nationale ombudsmand en 2 leden van de Tweede Kamer over de pasfoto's. Dat er onderscheid wordt gemaakt met de foto's dat mensen met beide oren op de foto moet, terwijl mensen die vanuit religieuze overweging dat niet hoeven is al in strijd met artikel 1 van de Grondwet. Ik kreeg nergens gehoor. Maar als we daar massaal tegen protesteren, dan ben ik ervan overtuigd dat dit onderscheid niet meer mogelijk is. Veel mensen denken dan, waar maak je je druk over?! Maar ik denk: wat is de volgende stap?
aangezien de pvda de massa media en het onderwijs in handen heeft, zullen ze vele zetels hebben en behouden.
maw hoe je het wendt of keert, pvda wint altijd.
80% van de bevolking denkt niet na, of immigrant, en om deze 80% gaat het. de rest is bijzaak
Maria.1 | 11-01-14 | 02:03
Ik ben het geheel met je eens, dat het onbegrijpelijk is dat die 'kankerjoden' zogenaamd uitgeroeid moeten worden. Het speelde in de middeleeuwen, daarvoor hadden de Romeinen er ook een handje van, dan hebben we nog onze oosterburen, Polen, Fransen. En dat zandvolk heeft het altijd al geprobeerd. Joden hebben domme fouten gemaakt, maar waren ook briljant, maar de massale haat begrijp ik niet. Waarom is een linksmens (dus inclusief de feministen) begaan met een Arabier en niet met een jood? Geen idee.
Goeie tip, Torero!
Meer over Artikel 50 hier; www.artikel50.nl/
@ lady blabla | 11-01-14 | 02:10 |
Mooi!
Ik ben 2 jaar weg uit Europa, maar als ik de teringzooi zo bekijk doet het pijn, serieus. Kaiser Hermann von Rompuy I die met zijn socialistenkliek van boekverkopers dwingelandje speelt en Nederland nog verder in de sociale misere drukt.
Hoeveel Roegaren zijn er al geland? Hoeveel werklozen zijn er nu? En hoeveel pinautomaten zijn er nog over?
@Torero | 11-01-14 | 02:02 | + 0 -
Goede tip, Ik zeg dit ook zoveel mogelijk in mijn vriendengroep en gesprekken met mensen om toch te proberen mijn stem een beetje te laten gelden.
(Ikzelf mag niet stemmen helaas)
*Ik bedoel natuurlijk niet Kennedy maar de helaas te vroeg overleden profeet Barrack Obama.
@Distel. Ik heb me altijd afgevraagd wat er in Israël nu precies speelde en heb me er in verdiept. Conclusie is dat ik geheel achter Israël sta, terwijl ik er onbevooroordeeld in dook. Als je ziet hoe er tegen Israël opgetreden wordt en hoe in diverse media anti-Israël geluiden de kans krijgen en pro-Israël geluiden gecensureerd worden, dan is dat ook om te huilen. En ik ben slechts een simpele burger.
@ Maria.1 | 11-01-14 | 01:45 |
Het is best wel een zootje hiero hè! Maar wat doe je er aan? Op andere partijen stemmen haalt geen fluit uit dankzij ons huidige "water bij de wijn" systeem, ook wel parlementaire "democratie" geheten. De politieke verworvenheden van de afgelopen 20 jaar op een rij (met veel "verschillende"politieke stromingen aan het roer); 1) ons zorgstelsel stelselmatig naar de knoppen 2) Onze krijgsmacht teruggebracht naar niveau Afrikaans blotevoetenland 3) Lastenverzwaringen middels belastingen, accijnzen en indirecte belastingen die leiden tot hogere kosten 4) Verharding in de maatschappij 5) Een met de dag groter wordende kloof tussen autochtonen en nieuwkomers 6) een met de dag dommer wordend stelletje "politici" 7) Alcohol-leeftijd omhoog, dus omzet horeca omlaag en meer pre-zuipen thuis 8) Voor het buitenland is nu heel Nederland racist, homo en islamofoob (en dat met ongeveer de grootste nieuwe moskee van Europa in ons land) 9) Een werkeloosheid van Oost-Europese proporties, en dat in een rijke handelsnatie 10) Stortvloed van Oostblokkers die hier of werken tegen slavenloontjes, of de zaak besodemieteren, leegroven of zich scheel frauderen. Ik kan nog een hele tijd doorgaan, maar de conclusie is; de grootste incompetente faalhamsters zitten op het pluche in Den Haag (partij maakt niet uit). Wat gaan we er aan doen?
@lady blabla | 11-01-14 | 01:59 |
Wat je normaal ook stemt, stem in mei bij de EU-verkiezingen op Artikel50.
Meer EU betekent minder zeggenschap en meer problemen. Uit de EU betekent in ieder geval onze soevereiniteit terug, het beslissingsrecht en handelsvrijheid die ons in 400 jaar als klein land groot gemaakt hebben.
EUrocraten weten nog minder van "kansen"wijken dan een idioot als Hilliehorst. Nóg een laag van zulke wereldvreemde mongolen betekent alleen maar nog minder kans dat het ooit nog goed komt.
Het lijkt me geen pretje je kinderen in zo'n superstaat te moeten opvoeden. Succes Nederland.
Van dit soort incompetente narcisten is de Nederlandse politiek zowel links en rechts vergeven. Een morele parasiet als deze Hilhorst is bloedserieus in zijn verwijzing naar Kennedy's "American Dream"; hij gelooft écht dat hij op die hoogte staat. Zo denkt dit type geesteszieken.
Pieter Hilhorst is een sociopaat. Niet te verwarren met een psychopaat, die tenminste nog iets van normen en waarden heeft en zich beseft dat hij een onderdeel van het probleem is.
Reetrozijnen als Pieter Hilhorst ( en Mark Rutte, Wouter Bos en, jawel, Geert Wilders - niet toevallig de drie grote spelers in de komende verkiezingen) KUNNEN geen enkele oplossing aandragen omdat ze volledig opgaan in dat wat ze denken dat goed is.
Als schuim als Hilhorst et al komt bovendrijven is het einde van een samenleving nabij.
Laats kwam ik een vrouw op een verjaardag feestje tegen! Die vertelde me dat haar opa/ oma en ouders al op de PvdA stemden en dat zij dat ook zou blijven doen. ( Hoe dom kan je zijn!) Het gaat dan ook om mensen die het belangrijk vinden dat hun uitkering weer op tijd gestort wordt. Uit het verhaal bleek ook dat opa en haar vader graag een uitkering op tijd ontvingen. Het is niet alleen het achterlijke domme stemvee dat ze importeren in het kader van partij belang. We hebben hier ook te maken met gewoon lui en des geïnteresseerd Tokkie volk. Dat al generaties aan het PvdA infuus verslaafd is geworden aan gratis geld in de vorm van een bijstand & uitkering!
Het nadeel van de PVDA is dat ze te veel macht heeft bij de media.
Het charme offensief om de stemmer terug te winnen is al enkele maanden geleden in gang gezet, gelukkig verpesten ze het zelf door allerlei gedraai/keuzes/fraude/crimineel gedrag wat de media niet kan negeren.(Wat in de media komt over de pvda is nog maar het topje van de ijsberg)
Ik weet zeker dat deze partij tijdens de gemeenteraad verkiezingen stevig gaat verliezen. Ik baal er we van that het maar gemeenteraadsverkiezingen zijn in plaats van landelijke omdat het volk snel vergeet en vergeeft en de 2e kamer pvda de klappen niet krijgt die het verdiend. (Ze zullen heel sneu en gemaakt reageren voor de camera om de harten weer te veroveren van het volk... die er intrapt, let maar op!)
Maria.1 | 11-01-14 | 01:45
Om te huilen? Ik kan je één zekerheid geven. Die Palestijnen, wie dat ook mogen zijn, een verzamelnaam voor gestoorde mafkezen, zelfs gehaat door de Arabische wereld, gaan Israel niet vernietigen. Geen lulletje rozenwater, die de titel Nederlandse minister draagt, of een Nederlands bedrijf, die ervoor kan zorgen dat dat gebeurt.
Ik droom nog wel eens van het Amsterdam waar ik 43 jaar geleden kwam wonen; van het hofje in Slotervaart waar ik een kamer huurde van een jong stel, en waar ik het gevoel had dat ik langzaam verstierf vanwege de burgerlijkheid van die wijk en door de afstand naar de binnenstad, die ik als enorm ervoer.
Nu fiets ik, heel af en toe, nog wel eens door die wijk. Altijd zo snel mogelijk. En met een hevig verlangen naar de tijd dat die wijk nog 'burgerlijk' was. En dat ik mijn patatjes en kroketten haalde in de snackbar bij Tante Sjaan.
Nu maakt die wijk deel uit van de bezette Westelijke Amsteloever van de hoofdstad. Tante Sjaan is er allang niet meer. Op de plek waar haar snackbar was, staan nu Arabische teksten op de gevel; de taal die je uitsluitend nog hoort in die wijk.
Elk huis aan 'mijn' vroegere hofje wordt nu ontsierd door meerdere roestige satellietschotels; óók op het balkonnetje van mijn vroegere kamer staat er een. in de hele wijk zijn het er duizenden.
En elke satellietschotel is een opgestoken middelvinger naar de Nederlandse samenleving.
De natte, zoete droom van Pieter Hilhorst is al jaren een nachtmerrie. En er is geen hoop meer dat we uit die boze droom nog ooit wakker worden. Niet zo lang mensen als hij, en een partij als de zijne, alsmaar weer het mandaat krijgen de stad verder te vervreemden en verkankeren.
En om bij Nederland te blijven. Blok met zijn woningen. Mensen moeten opschuiven om plaats te maken voor minder bedeelden. Iedereen heeft toch verdorie het recht om zelf te kiezen waar hij zijn geld aan uitgeeft. Er is al belasting betaald over het inkomen en nog wil Blok dat mensen die meer verdienen in een duurdere woning gaan zitten. Je mag niet meer uitmaken waar je je geld aan uitgeeft; de overheid bepaalt dat voor je. In de grondwet staat overigens dat je je vrij mag vestigen.
@AntiSoof. Natuurlijk is het egogedrag. Het hele kabinet is gespeend van enige kennis. Je maakt mij niet wijs dat Van Doorn achter zijn keuzes staat; heeft hij geen familie (vrouw, moeder, dochter). Dan wil je toch zeker geen islamitische staat voor hen?! Maar het scoort zo lekker bij het toenemend aantal moslims. mw. Ploumen die geld strooit naar ontwikkelingslanden, terwijl er geen enkele controle op is wat er met dat geld gebeurt?! mw. Hennis die onze jongens en meisjes naar een zeer gevaarlijk gebied stuurt en pakken koopt uit China (die èn niet voldoen èn gekocht worden in het buitenland, terwijl hier grote werkeloosheid heerst. Timmermans die de palestijnen steunt en Israël verguist, terwijl iedereen weet dat de palestijnen niets anders voor ogen hebben om Israël te vernietigen en Israël zich slechts verdedigt. En zo kan ik nog wel even door gaan. Het is om te huilen!
AntiSoof | 11-01-14 | 01:32
Jouw brein is niet gespleten, maar ontploft waar zo'n rancuneuze, zwarte weduwe jaloers op zou zijn.
@Lewis Lewinsky | 11-01-14 | 01:39
Emari Rashaad O'Garrow. Typisch Amerikaanse naam idd. Geadopteerd uit de Emiraten vermoed ik.
@INH.30CL | 11-01-14 | 00:57
Over Noorwegen gesproken.
www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/articl...
Nederlanddraaitdoor | 11-01-14 | 01:34 |
Dezelfde ja. Dromer pur sang. De man van de idylle. Geef hem een fluit en hij is een herder zoals Rousseau ze graag zag.
Hilhorst? Is dat die zelfde beukennoot die bij K&vdB aanzat vanavond? Met zijn homo-dram verhaal? Alsof heel de wereld zit te wachten op het corrigerende vingertje van linkse Nederiglanders, en heeeeeeel Nederland kontenbonkend door het leven gaat. PvdA=faalpartij, Nederlandse homo-promotie=nog grotere faal! Geachte regenten, PvdA-ers, Amterdammers, Hillywood & gayscene-Holland.... er zijn ook nog gewoon hetero's in Nederland hoor, eikels!
Hier, Hilterworst, een voorbeeldje:
www.at5.nl/artikelen/119377/politie-op...
@legomuis
Ja het wordt tijd dat keizer Nero burgemeester van 020 wordt.mag hij ook nog viool bij spelen.
@Steenrijk | 11-01-14 | 01:19,
Euh, het probleem lijkt mij inderdaad ook nogal 'oeroud'.
Btw er is een vooruit-denker en een achteraf-denker in de mythologie;).
Maar ja. Ik hou het allemaal op ego-gedrag. (De dingen die gewoon naar zijn, behalve de nare dingen die dan weer wel goed bedoeld zijn, die bedoel ik dan weer niet, natuurlijk.)
(Maar zonder gekheid... Ons brein is gespleten,denk ik)
Wat een kwijlebal; getver!
Enfin, juist bij deze malloten moeten ogen en oren in hoogste staat van paraatheid worden gebracht. Zij roepen op tot het sluiten daarvan zoals ze zelf doen. Ze willen dat we deelgenoot worden en mee gaan draaien in die mallemolen die zich pvda noemt. Elk weldenkend mens weet dat je een keer omvalt als je teveel hebt rondgedraaid. Des te eerder des te beter overigens!
Ik sluit mijn ogen niet, Hilhorstelmans.
Ik vertel je wel wat ik wil:
Alle illegalen Amsterdam uit, nu!
@Rien7847 | 11-01-14 | 01:23
Gewoon even door sparen, een penthouse kopen en een helideck op je dak laten aanleggen.
Sta je ook nooit meer in de file.....
@Lady blabla. Ik zeg 1 woord: Misbruik.
Mijn God, die Hilhorst is echt een idioot. Wat een ouwehoer is die man zeg. Hij is niet in staat enige zelfreflectie aan de man te brengen. Alles wat die kneuzen doen is in zijn ogen geweldig. Hij is de Popie Jopie van Amsterdam, of nee, bij de crematie van Amsterdam. De lolbroek van het crematorium. Daar gaan nog vele problemen uit voortkomen, mark my words
@Steenrijk | 11-01-14 | 01:20
Die heb ik alleen nodig om gaten te boren in gipswanden om een wandcontactdoos aan te leggen.
Maar ieder zijn meug.....
Sinds je flink moet erven om alleen maar je auto in die kudtstad te parkeren .......
Op 1:58, helemaal aan het begin van zijn verhaal horen we:
"... werelden die we kennen, maar ook heel veel werelden waar we geen flauw benul van hebben..."
Geen flauw benul. Hilhorst,houdt van Amsterdam maar heeft geen flauw benul. Hilhorst slaapt, Hilhorst droomt.
@necrosis
Jaaaa de zeven gatenboor
Hype uitkeringstoerisme overgeslagen naar Duitsland
www.dewereldmorgen.be/artikels/2014/01...
zucht...
Hermes,toth,hij die vooruit denkt,dat soort halfgodin,hebben we niet in dit land uitsluitend kreunprinsen van de PvdA en was ook wel menslievend maar dat wordt er wel uitgehaald,de politiek bemoeit ze eigen wel met jou,of heb jij niks te leiden gehad. De afgelopen 30 jaar? Oja @antisoof
@Maria.1 | 11-01-14 | 01:13,
Mooi gesproken.
@Steenrijk | 11-01-14 | 01:07
Ik heb nog een zeer scherpe 25 mm speedboor in mijn collectie.
En voor de extremisten onder ons heb ik ook nog een 'grote gaten' boor met een diameter van 70 mm.
Wel zonder restjes hersenen teruggeven na gebruik.....
*gnehe*
Ik denk ook vaak terug aan mijn zorgeloze jeugd. Waar je nog dacht dat de overheid het beste met haar burgers voor had. Waar je nog dacht dat de gezondheidszorg de gezondheid van de mensen als prioriteit stelde. Waar je nog dacht dat er gerechtigheid was; dat boeven bestraft werden en slachtoffers hulp kregen. Waar je nog het nieuws zag over wat er in moslimlanden gebeurde en dacht "gelukkig leven wij in een vrij land, waar alle mensen gelijk behandeld worden".
En toen werd ik wakker.
@Maria.1 | 11-01-14 | 01:07
Men zegt niets voor niets.
Als men zegt dat anderen voor je ogen graaien, dan wil men je boos maken, denk ik.
@Pieter al-Hilihoer: ik heb ook een droom voor Amsterdam. Een waterdicht plan om al die racistische mocro-jeugdbendes, zoals gisteren in Culemborg -gek genoeg nog niet op GS gezien- aan te pakken:
- brakke boot
- geen navigatie
- veel camera's
- Endemol
- uitmelken met sms-acties
- kijkcijfers
- iedereen blij
- voorbeeld gesteld
@Steenrijk | 11-01-14 | 01:05,
Om politieke conclusies te trekken heeft men verstand nodig van politiek. En dat heb ik niet. Ik weet pas iets als ik het ervaren heb. Daarom hou ik het maar simpel bij de Gnostiek of de Hermetiek en zo. Dat begrijp ik meer dan dan gedoe over links of rechts.
@Steenrijk | 11-01-14 | 01:05,
Om politieke conclusies te trekken heeft men verstand nodig van politiek. En dat heb ik niet. Ik weet pas iets als ik het ervaren heb. Daarom hou ik het maar simpel bij de Gnostiek of de Hermetiek en zo. Dat begrijp ik meer dan dan gedoe over links of rechts.
AntiSoof | 11-01-14 | 00:56 |
U zei:
"De realiteit zie ik als ons bewustzijn. Zonder bewustzijn is er niet veel."
Ik wil u niet in een hokje plaatsen, maar dat klonk voor mij nogal solipsistisch.
@lewis lewinsky
Hij had ook me slijptol mogen lenen
@AntiSoof. Geen idee. Ik weet wel dat dit de moraal niet ten goede komt. Je kunt het me vast uitleggen?
@antisoof
Ja,hr.antisoof iedereen is lichaam en geest maar dat neemt niet weg dat die linkse kliek een stelletje halve tering zolen zijn..... toch?
@Maria.1 | 11-01-14 | 01:00,
Waarom denk je dat ze laten weten dat de graaiers graaien?
Schitterende tekst weer, Annabel!
@Steenrijk | 11-01-14 | 00:54
Je vergist je. Het was niet Johnny de Selfkicker, maar Hugo Bart Huges die met een black en decker een gaatje in zijn voorhoofd boorde.
nl.wikipedia.org/wiki/Bart_Huges
@MrWorf | 11-01-14 | 00:54
Het gaat niet zozeer om de inzet an sich, maar om het doel van de inzet, en bij de PvdA stel ik standaard kamervragen, want: niet te vertrouwen!
Wat zegt hij nou eigenlijk? Moeten de mensen die nog wel zelfstandig het hoofd boven water kunnen houden nog meer delen? En dat terwijl wij regelmatig op de hoogte worden gehouden over hoe de graaiers zich gigantische bedragen toeeigenen?! Zoals vandaag weer die "topman" van de Rabo. En dan het verleden aanhalen, terwijl de partij van die mesjokke Van Doorn ons terug wil voeren naar de middeleeuwen?! Waarin vrouwen nauwelijks rechten hebben. Wordt eens wakker Hilhorst!
@Itzamná | 10-01-14 | 22:04
Weggejorist maar ongeveer wat ik ook zei een jaar geleden.
Nog een kleine 60 jaar en dat gekke Noormannetje bleek gelijk te hebben wat zijn uitspraken betreft. Zijn daden hadden anders gekund, dat wel.
@Schoorsteenveger
Nee, dat ben ik niet.
Ik ben misschien eigenlijk niets, want wat ik denk te zijn is ook maar illusie. Ik bedoel. Ik ben nooit wat. Ik kan niets zijn, want dat hokjesplaatsen is hét niet. Ik (en iedereen verder) is lichaam en geest. Vlees en zijn.
Als ik in een hokje geplaatst wordt, dan kán ik dat niet zijn, geestelijk gezien, want de geest is vrij.
Het lichaam is gebonden. Maar het denken is ongebonden.
A.Nanninga. Vingerwijzend naar mensen die zich voor Amsterdam inzetten en wel de durf hebben te zeggen wat ze willen. Tsja A.Nanninga dan heb je een topleven. #proest
Nou gozer bij onze regenten in het Haagse pluche lopen er nog zat met een gaatje in der hoofd dat merken we aan alles.(was geloof ik Johny the selfkicker als ik me niet vergis)
Hulde ende applaus Nanninga voor dit mooie stukje PvdAchterlijkheden-aantoonbaargebeurendinges. Meneer Hilhorst leeft in de jaren '50, en dan nog zit-ie kilometers naast de realiteit.
Samenvatting van het topic en alle tegels daaronder; incapabele lul 2.0
Geen dank, was een kleine moeite.
De 800.000e Amsterdammer heet Alex.
Hoe toevallig.
Amsterdammer 799.996: Mohammed
Amsterdammer 799.997: M'hammad
Amsterdammer 799.998: Meh'med
Amsterdammer 799.999: Mohammad
Amsterdammer 800.000: Alex
Amsterdammer 800.001: Mohammed
Amsterdammer 800.002: Achmed
Amsterdammer 800.003: Fatima
@honderddagen | 11-01-14 | 00:42
Volgens mij hoef je niemand te brainwashen.
Laat scholieren gewoon het filmpje van dit topic zien en vraag daarna of ze willen worden zoals hij.
Mensen die 'ja' zeggen, pleur je van school, aangezien PvdA'ers toch geen opleiding nodig hebben om de politiek in te rollen (hoi Sharon).
Mensen die 'nee' zeggen, adviseer je om te leren/ studeren en een echte baan te zoeken.
En adviseer ze gelijk om géén PvdA te stemmen!
AntiSoof | 11-01-14 | 00:32 |
U bent solipsist?
@Steenrijk | 11-01-14 | 00:43,
Grappig dat je dat noemt. Er waren eertijds inderdaad mensen die dachten het geestelijke te kunnen dwingen door de druk in de sferen weg te nemen. Die waren abuis. Maar ja. Zo gaat het hè?
@Torero | 11-01-14 | 00:39
Ok.
@necrosis | 11-01-14 | 00:39,
Ja. En om touwen en zeilen te maken.
@antisoof
Gaatje in het voorhoofd geboord?
Overigens, het enige goede aan Amsterdam is GSHQ en BGK!
Waardoor komt het dat die scholen zo slecht waren? Omdat de leerlingen niet hard genoeg kunnen worden aangepakt als het echt nodig is. Je moet mensen een kans geven, maar als ze het verprutsen moet je ze een andere kans geven, bijvoorbeeld op een internaat. Je kunt bij iedereen het talent eruit trekken, maar daarvoor moet je overgaan op meer geavanceerde methodes zoals brainwashing. Maar die methodes moeten wel legaal worden gemaakt.
Pieter de Geldschieter is een totale lul. Ik weiger de Flash te laten afspelen.
AntiSoof | 11-01-14 | 00:32 | + -1945 -
Veel bestuurders zijn nog als kinderen.
Dat zinnetje was ook genoeg geweest. De rest van de THC was echt niet nodig.
@AntiSoof | 11-01-14 | 00:32
Hennep?
Je bedoelt dat spul wat men vroeger 'apenhaar' noemde en werd gebruikt om schroefverbindingen in waterleidingen waterdicht te maken?
@distel | 11-01-14 | 00:18
De ziel je je eigenste zelf.
Ik bedoel,
de oude geschriften lezende kom ik er steeds meer achter dat het niet gaat om de 'schijnrealiteit' maar om de werkelijke realiteit.
De (werkelijke) realiteit is niet die van dat politiek geneuzel. Best wel belangrijk, maar onze wereld is zo veel groter dan die van de wetsgeleerden en regelaars.
De realiteit zie ik als ons bewustzijn.
Zonder bewustzijn is er niet veel.
Heel veel wijsheidsgeschriften wijzen naar de verlichte staat van het bewustzijn.
Het doel van het leven is misschien dat leven zelf te leren kennen. Zonder het hoogste bewustzijnsnivo te hebben bereikt is er geen kennen mogelijk en is veel als najagen van de wind.
Daarom gaat er veel fout.
Veel bestuurders zijn nog als kinderen.
Of dat wat met Hennep te maken heeft weet ik niet.
Ik lees wel graag religieuze (spirituele) kennis.
@distel | 11-01-14 | 00:11
Ik heb nog goede herinneringen aan de West Kruiskade, vanwege Nighttown.
Ik praat al gauw over 20 jaar geleden, maar toen liepen er al drugsrunners en hoeren rond en stonk de muur bij de uitgang van CS naar zeik.
Maar problemen heb ik daar nooit gehad.
Zo te zien weer een nieuwe idioot in het rijtje van uil, kok,melkert,bos,samson,en van theijn,aan landverraders geen gebrek bij die lapzwanschen.
Pieter Himmlerhorst: Een paar weken geleden kon ik trots melden dat er in Zuidoost geen enkele zwakke school meer is.
Ja, als je de normen zo laag legt als bij de PvdA gebruikelijk, bestaan zwakke scholen niet meer. Hij moest er maar es voor de klas gaan staan. Na 40-45 minuten rent ie huilend, over het falen van zijn eigen droompjes, naar de rector.
AntiSoof | 11-01-14 | 00:12
Smaakt je joint goed. Is vast niet je eerste. Oftewel aan wie bedoeld en wal wil je ermee zeggen? Wat is de ziel bijvoorbeeld?
Zo een beetje alles wat de man opnoemt is verdwenen. Ik voetbalde op het droogbak (dat is nu een doorgaande weg), juichen deden we in de Meer en we dansten echt niet op die Soko Soko muziek waar hij het over heeft.
Wtf is je punt Hilhorst?!
De kalverstraat afgesloten. Hoezo crisis? Ik zal t je uitleggen Hilhorst, dat waren voor een groot deel toeristen uit het Oostblok. Ongelijkheid? Doe je ogen toch eens open man.
-weggejorist-
Het blijven keien in het recht wat krom is praten! Kunnen ze zo langzamerhand deze partij niet gaan verbieden, de grootste sloper van een compleet LAND en alles wat daarmee samenhangt!
Een goed politicus speelt gewoon een rol ontleend uit de geschriften van weleer. Het is gewoon een spel.
Met als inzet de ziel.
Nou, ja Hermetisch gezien dan hè?
Alles draait immers om het licht en de duisternis.
Blijf je slapen in je hel of wordt je wakker in de hemel.
arie181818 | 10-01-14 | 23:58
Klopt, 30, nou ja 50 jaar geleden was er onzekerheid als je je dochter over bijvoorbeeld de West-Kruiskade liet lopen in het donker. Met haar vader erbij was er geen probleem. Nu heb je zekerheid, dat je gedonder krijgt met haar papa erbij. Dat is natuurlijk een vooroordeel, dat weten ze zeker in het Gooi en in Wassenaar. Maar dat is een vooroordeel en laat de linksmensen het niet horen.
Hoe lang gaat dit toneelstuk nog door? Wanneer worden we verlost door slechts een klein beetje realiteitszin?
@ lady blabla | 10-01-14 | 23:53
Thx. Ik zit het stuk van Paul Fentrop (het is eigenlijk meer een soort "J'accuse") uit 2002 nu ook nog eens rustig na te lezen en het is inderdaad een erg indrukwekkend artikel dat 200% treffend de stemming van toen beschrijft en nog verrassend actueel is. Dit stuk kan inderdaad linea recta de geschiedenisboekjes in.
Hier nog maar een keer de link:
www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archie...
@distel | 10-01-14 | 23:51
dat mag wel gezegd worden, net als een in jouw woorden uitzondering ook mag zeggen dat hij het vervelend vindt om altijd als cokesnuivende, werkloze, blonde vrouwen verkrachter te worden neergezet. Woon trouwens ook in 010 en bovendien zou ik een jong, aantrekkelijk blond meisje sowieso niet in geen enkele stad in Nederland in het donker over straat laten gaan als het mijn dochter was. Ook 30 jaar geleden niet. Ook niet op de veluwe, limburg of de achterhoek.
@Outsider-Inside | 10-01-14 | 23:17 | + 3 -
Wow indrukwekkende link!!
Zou verplichte kost moeten zijn voor elke Nederlander!
(En wat een herkenbaarheid, want nu doen ze het zelfde met Wilders)
arie181818 | 10-01-14 | 23:32
Of jij van de Veluwe, Limburg of de Achterhoek komt, doet er niet toe. Uit ervaring weet ik dat het absoluut onverantwoord is om een jong, aantrekkelijk blond meisje in Rotterdam alleen over straat te laten gaan. Overdag gaat het vaak nog wel, maar met het donker worden, kan ik niet anders dan het haar verbieden of haar brengen en halen. En er zijn ongetwijfeld uitzonderingen. Maar het aandeel van medelanders is godgeklaagd. We wonen toch in een beschaafd en veilig land, dat Nederland wordt genoemd. Gelul. Het is gewoon niet waar, maar dat mag niet gezegd worden natuurlijk. Wellicht heeft jouw dochter er minder last van als ze 's avonds de koeien gaat melken.
Ik kan niet wachten op de uitslagen van de komende gemeenteraadsverkiezingen.
dat gaat pijn doen voor dat PvdA gajes....
Zit ik aan de paddenstoelen of maakt jiskefet een comeback.
@Cuyahoga | 10-01-14 | 23:10
een nick als macrokansenparel is idd wel erg suspect voor een autochtoon
@CornholioNL | 10-01-14 | 23:20
Fouten toegeven, dat zouden meer mensen moeten doen.
Ik heb daar geen last van.
@Itzamná | 10-01-14 | 23:42
Enjoy pik en bedankt voor het lachen vanavond.
@Plukkiehaar | 10-01-14 | 23:42
scheer dan dat plukkie haar ook maar weg, die paar haren in je bakkes zijn dan ook niet de moeite waard
@Plukkiehaar | 10-01-14 | 23:42
Eerstneukendanbeffen?
Klinkt als een goeie nick.
@Cuyahoga | 10-01-14 | 23:34 |
Na 24:00 uur wordt er alleen nog gebeft.
- mezcal -
@blabla9899 | 10-01-14 | 23:27
een hoop blablabla met hier een daar een leesteken, maar je frustatie tegen de pvda is desondanks invoelbaar door het bovenstaande filmpje te kijken.
de Voorzittert | 10-01-14 | 23:15
Eerst het inwoneraantal. Ik heb het over de regio, niet over de gemeente. Het is geen spectaculair verschil, maar Rijnmond heeft meer inwoners. De frustratie naar Amsterdam, die overigens over heel Nederland verspreid is, maar zich vooral In Rotterdam, Den Haag en Utrecht het sterkst opspeelt, heeft als twee voornaamste redenen de volgende: Onevenredig veel aandacht voor Amsterdam en irritatie over da mateloze arrogantie, vooral door die klotezangers uit de Jordaan die wedijveren met elkaar qua weerzinwekkende kutmuziek met Volendam.
@Plukkiehaar | 10-01-14 | 23:25
Nu al?
Ik dacht dat het neuken pas om 24:00 uur begon?
Cuyahoga | 10-01-14 | 23:24 | + 3 -
Sigaartje en een goede wijn doet wonderen, morgen ga ik me weer ergeren. Overigens lig ik dus nu op de bank en ik heb eerst mijn rode potloodje geslepen en die rust nu zacht achter mijn rechter oor.
Ik ben er klaar voor en ik ben er ook klaar mee.
Outsider-Inside | 10-01-14 | 23:17 | + 3 -
Dank voor je informatieve link. Zou iedereen moeten lezen. Zou men ook begrijpen waarom een Wilders niet zonder bewaking door het leven kan.
En dat we blij moeten zijn, terzijde, met een site als GS waar je in de regel gewoon kunt plempen wat je wilt, onderbuik of niet.
Mijn BMI ligt op 21, dus van een onderbuik is eigenlijk geen sprake - dit nog meer terzijde.
@Itzamná | 10-01-14 | 23:15
eensch. Toch denk ik dat je gehgeh ietwat sarcastisch bedoelt is..
@distel
? Veluwe/blonde meisjes ? sluit niet echt aan op mijn comments.
@Outsider 23:17
Heb in 2002 ook alles bewust meegemaakt maar toch goed weer eens te lezen hoe verschrikkelijk fout gutmensch-Nederland was. En... schrijnend dat al due mensen na een kort moment van bezinning zijn doorgegaan met hun vingertjes heffen. Of naar mooie posities in het buitenland gepromoveerd (Melkert).
Your interpretation: "Of te wel hij geeft toe dat alles beter was voor de massa immigratie. Duidelijk toch?"
Inderdaad, daar lijkt het wel op. Uit de hier boven geanalyseerde eerste alinea maak ik niet op dat hij de loftrompet steekt over de Amsterdamse multiculturele verworvenheden.
pvda heeft sch!@t aan het plebs
tis de 0,1% en de rest kan...
multi-cul is verdeel en heers: Yugo, syrie, libie, etc, het gaat om $$$. een homogeen land is veul moeilijker te controleren en te sturen.
ongelofelijk dat mensen nog in politiek geloven, de ranitz en co runnen de tent al sinds mensenheugenis. deze hebben !@!@ aan iedereen, en mochten er mensen zijn welke de elite voor het blok zetten, zie fortuijn
bah, om te kotsen deze video.
Ik ga zo neuken.
Het is hier vanavond al een paar keer gezegd, maar dit is toch de allergrootste kolder.
Hij maakt zich druk om de mores in een ver land, terwijl zijn eigen stad zwicht onder het homo-hatend stemvee dat ervoor gezorgd heeft dat hij zijn baantje heeft gekregen.
Knevel en Onnozele Kwibus naast hem - kan het geen 30 seconden volhouden daar naar te kijken.
of nee, wacht, vanaf 23:30, waar nog aar een enkeling applaudisseert. OMG hoe troosteloos
Ik ga niet klikken geen zin in alleen al het beeld wordt ik kotsmisselijk van. Ik dop een flesje rood en steek maar eens een sigaartje op en ga maar eens filosoferen over vroeger.
Gewassenkruid | 10-01-14 | 23:16 |
Ah, dank... mijn fout.
Beide ook..
Hij zit nu bij Knevel en van den Brink.
Hier even stemmen: www.eo.nl/tv/knevelenvandenbrink/live/...
Hij krijgt de uitslag over +- 5 min te horen.
Mooi gelul.
Ik ben politiek bewust. Ik weet waar elke partij voor staat of zegt te staan.
En stemmen zal ik.
Maar er is geen partij meer waar ik op wil stemmen.
@omanders | 10-01-14 | 23:14 | + 0 -
"Een stad met 198 nationaliteiten, die zich allemaal hier thuis voelen."
Hier bedoeld Hilhorst mensen zonder Nederlands paspoort mee. (Nederlanders zijn namelijk al thuis.)
Ah, meneer Kweetniet spreekt op Staats1.
@ André van Delft. | 10-01-14 | 22:24
Sorry, maar je bent echt behoorlijk naief als je in dat krokodillentranen-verhaal van Pieter Hilhorst trapt dat hij 5 dagen na de moord op Fortuyn ophangt in de Groene omdat Volkert het script van zijn toneelstuk vrij exact gevolgd had.
Ik heb die periode heel bewust meegemaakt en de demonisering van Fortuyn was toen echt gigantisch, niet half te vergelijken met Wilders, vele malen erger (terwijl Fortuyn in heel veel opzichten veel redelijker, linkser en intelligenter was dan Wilders).
Pieter Hilhorst speelde in het demoniseringsproces van Pim Fortuyn een kwalijke rol op TV, in de VK en met zijn toneelstuk Hetze.
Waarschijnlijk omdat Hilhorst zo'n nitwit is (was ie toen ook al) is zijn rol toen een beetje ondergesneeuwd in vergelijking met de zeer kwalijke rol van Ad Melkert, Paul Rosenmoller, Tom de Graaf, Folkert Jensma, etc.
Voor de lezers die dat in 2002 allemaal niet zo bewust meegemaakt hebben hier een goed artikel dat goed beschrijft hoe de stemming toen was (inclusief namen en rugnummers):
www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archie...
hahahahahaha... zelfs de ras-PvdA-ers in het publiek zitten er moedeloos bij. Het zwakke, ingehouden maar verplichte applausje vanaf 20:25 zegt alles..
@CornholioNL | 10-01-14 | 23:09
Berbers zijn de echte marokkanen, de koning van marokko stamt af van de binnenvallende arabische horden.
Beiden is het uitschot.
arie181818 | 10-01-14 | 23:02 | + -1 -
Niet door mij. Ik was eigenlijk wel benieuwd welke kant het uit zou gaan.
Enfin, het banbeleid hier is aan GS.
Ik kan me ook voorstellen dat iemand die zijn best doet het zat is om elke keer dat Marokkanen-gebash te lezen. Lijkt me dat hij zich dan beter niet kan profileren als Marokkaan, maar als Nederlander. Dus geen dubbel paspoort.
Ook hij zal een blokje omlopen als hij een hond tegenkomt die 8 van de 10 keer bijt, of zelfs maar 2 van de 10 keer.
Dat nu is juist het probleem met die Marokkanen. En waarom gaan ze de neuk niet gewoon terug naar Marokko? Ik zie mezelf daar al wonen. Waarom zou ik dat gaan doen als je niet gratis geld zou krijgen?
Maak je maar niks wijs. Daarom zijn ze hier, nergens anders om. Iemand die te beroerd is om mee te helpen z'n eigen land op te bouwen, daar heb ik niks mee.
Ik ben wel voor free immigration to jobs, niet voor free immigration to welfare. De rest vind je wel op de interwebs.
@Distel 23:00
Heb jaren in Adam gewoond en wij hadden het nooit over 010. Gewoon Rotterdam, prima havenstad. Andersom is er echter enkel frustratie, woede en minderwaardigheidscomplex. Hebben sporters en supporters ook al last van. Waarom richt je je niet wat meer op de positieve zaken van beide steden? Dat Adam alleen wat met toerisme verdient lijkt me trouwens een behoorlijke misvatting. Vermoed dat de rechtspraak/advocatuur, de banken (gek genoeg), de reclamewereld, tv, verzekeraars, logistiek, vliegveld, horeca en gewoonweg inwoneraantal ook nog wel iets opbrengt.
"Een stad met 198 nationaliteiten, die zich allemaal hier thuisvoelen."
Nee Peter. Het zijn 197 nationaliteiten die zich er thuisvoelen. Eentje voelt er zich al sinds langere tijd niet meer thuis. Mag je raden welke.
De bevolkingssamenstelling is inmiddels zo drastisch veranderd in die stad, dat ik er niks meer mee heb. Het maakt mij helemaal niet uit wie of wat die stad bestuurt. Vroeg of laat komt er vast één of andere oligarch die het op een akkoordje gooit met de maffia's en die hele stad opkoopt.
Itzamná | 10-01-14 | 23:06 |
Tja, heb dat zelf ook wel een beetje... hij kan het bloed onder je nagels vandaan halen maar soms kun je ook vreselijk lachen om zijn absurde tegels... saai is ie zelden.
@Itzamná | 10-01-14 | 22:55
Ik denk ook zoiets.
Was in ieder geval géén mocro.
Viel me na twee comments zonder schrijffouten al op.
arie181818 | 10-01-14 | 23:02
Donder toch op man. Misschien is het op de Veluwe anders, maar hier in Rotterdam, azen Marokkanen als vale gieren op blonde meisjes, zoals mijn dochter. En niet om een gezellig avondje naar een popconcert te gaan.
arie181818 | 10-01-14 | 23:02 |
Een echte Marokkaan is het probleem niet, de Berbers zijn het probleem...
De koning van Marokko wad maar wat blij dat ie van die rifapen af kon komen toen wij "gastarbeiders" nodig hadden.
Tel daar nog even een paar generaties aan inteelt bij op en zie hier het resultaat...
Hilhorst... een soort publieke toiletjuffrouw, maar dan voor 178 Nationaliteitenamsterdammers... die mogen gratis.
@arie181818
Juist die groep: de goedwillende werkende moslims blinken uit in het ultieme wegkijken. Hoor je nooit wat van. Staan niet op tegen de eveneens grote groep booslims. De reden is natuurlijk duidelijk: pure angst. En waarschijnlijk terecht. Maar die totale stilte bij elk willekeurig booslim incident stuit me redelijk tegen de borst.
@arie181818 | 10-01-14 | 23:02
Een beetje Marokkaan guurt dan ook niet op GS!
CornholioNL | 10-01-14 | 22:58 | + 0 -
Yep. Vond Bakito een originele reaguurder, hoewel ik het zelden met hem eens was.
Ik mis zijn 'lul op tafel legt'.
@Itzamná | 10-01-14 | 22:53
Alhoewel zijn comments (die van Macrokansenparel) makkelijk in het belachelijke te trekken zijn, kan ik me wel indenken in zijn gedachtegang. Het moet behoorlijk irritant zijn om als werkende Marokkaan telkens weer als minderwaardige bevolkingsgroep te worden weggezet. Natuurlijk is de kritiek op de groep niet onterecht, maar als lager opgeleide man die zijn best doet kan ik me best voorstellen dat hij al die danwel leuk bedoelde comments op geenstijl over Marokkanen zat is.
Als gieren op een dode zebra wordt er hier op hem ingepikt.
de Voorzittert | 10-01-14 | 22:26
Ik heb het niet perse over vandaag, maar in zijn algemeenheid. De regio Rijnmond. is groter en belangrijker dam de regio Amsterdam, uitgezonderd, toerisme en misschien nog wat. De aandacht voor het Amsterdamse vind ik onevenredig groot t.o.v. de eerder genoemde regio. Dat is mijn punt. Typisch.
@Itzamna 22:55
Terwijl met #Defember iedereen geleerd is Tor te gebruiken... op die manier kunnen de Bakito's onophoudelijk reincarneren toch?
Itzamná | 10-01-14 | 22:55 |
Je mist hem echt hè ? :-D
de Voorzittert | 10-01-14 | 22:54 | + 0 -
Reïncarnatie van Bakito? We weten het niet. Ging wel erg vlot, kennelijk op IP.
En opgerot is de mocrokansenparel! Wat zou de reden geweest zijn?
de Voorzittert | 10-01-14 | 22:52 | + 0 -
Is al opgerot, zoals je kunt zien.
Denk dat hij aan het werk is, en velen met hem. Gehgeh.
@Mocrokansenparel 22:43
Misschien beter om in plaats van quizmaster te spelen eens objectief naar statistieken te kijken. En wellicht ook naar het huidige ten opzichte van 50 jaar terug (leef je maar in). En daar de graadmeters criminaliteit, veiligheid, saamhorigheid en staatsschuld aan te relateren. Graag jouw invalshoek svp.
Mocrokansenparel | 10-01-14 | 22:43 | + 0 -
Dan word ik wel Führer van die partij, vergeet iedereen Wilders en grijp ik de macht. Ik ben nog veel erger dan Wilders, als hij al erg is. Hij beperkt zich, heel verstandig, tot kritiek op het mohammedanisme.
Dat leidt tot niks. Ik kan ook wel kritiek hebben op de ouwe Egyptenaren met hun Ra en Isis. Het gaat om de aanhangers van die maffe, morbide maangodtideologie.
Jawel, dan gaat de windrichting wel veranderen. Overigens begrijpt iedereen wel dat het zinloos is te strijden tegen een ideologie zonder aanhangers. Zou Wilders wegvallen (vermoord worden), dan staat er wel weer iemand anders op.
Heb jij enig idee hoe groot de haat van allochtoon NL is tegen mocro's? En hoezeer die terecht is?
@Mocrokansenparel | 10-01-14 | 22:43
mafkees!
Onze man in Mockba | 10-01-14 | 22:45 | + 0 -
Zeker wel, publieke omroep en volkskrant. Dat zijn bedrijven. Hoewel die ook aan politiek doen.
@CornholioNL | 10-01-14 | 22:30
gheghe!
Amsterdam is inderdaad een hele mooie stad met alle kansen. Kansen die iedereen kan grijpen. Grijp dan.
Zou dat jochie wel eens een bedrijf van binnen hebben gezien...?!? of een paar maanden ergens buiten de politiek gewerkt hebben...?!?
Waarschijnlijk niet.
-weggejorist en opgerot-
gedachtespinsel | 10-01-14 | 21:24 |
Daarin verschillen wij dus van opvatting: ik wil graag een partij die iets voor de maatschappij kan betekenen, niet voor mij. Jouw reactie interpreterend ben jij dus een pvda'er die vind dat de politiek iets voor JOU moet betekenen?
Stelletje wereldvreemde mafkezen.
ik kijk er maar niet naar, want ik wordt waarschijnlijk woest en gefrustreerd.
@Mocrokansenparel | 10-01-14 | 22:34
Geen coke dus, maar kan ik wel een broodje shoarma bij je bestellen?
-weggejorist-
-weggejorist-
André van Delft. | 10-01-14 | 22:24 | + 0 -
Wat was er precies populistisch aan Fortuyn?
Dat was toen al de kennelijke mening van miljoenenverkwanselaar Hilhorst. Met een stukje dagen na de moord (Hilhorst janken op 6 mei, Fortuyn vermoord op 2 mei) nog proberen z'n gezicht te redden met oerdom geleuter. Hij vindt het vooral jammer dat 'zijn' toneelstuk werd afgelast. De kwal.
Flikker toch op met die debiel.
Mocrokansenparel | 10-01-14 | 22:26 | + 0 -
Goed en verder niet bijzonder.
Lijkt wel een linkse kerkdienst!
PvdA'ers had a dream: Sluit je ogen en denk aan hoe wij de stad hebben verneukt. Het veldje waar we vroeger gepest werden en waarom we ons later samen met andere kneuzen bij de PvdA hebben aangesloten. Het plein waar we van een afstandje toe moesten kijken hoe de VVD jongens de meisjes pakte. Het zolderkamertje waar we ons aftrokken op foto's van Tofik Dibi. De plekken in de stad waar we ons uitsloofde met rode rozen uitdelen, omdat.... ehhh... tja. Denk aan de stad die je leeg wil zuigen tot de laatste cent. s Avonds iemand over z'n lul fietsen, met sloebers in een steegje in de pijp, inkopen doen bij de sociale dienst, swingend op folkmuziek of hardlopend achter autodieven aan om de Sloterplas. Dat is de droom van iedere socialist!
Mocrokansenparel | 10-01-14 | 22:26 |
Op een scooter coke rond brengen valt niet onder de noemer "werk"...
Een beetje de Patrick Janssens van Amsterdam zeg maar.
-weggejorist-
@distel | 10-01-14 | 21:48 | + -1 -
Onnozele visstick: topics van vandaag. Dus ook geen Amsterdam, op deze na dan.
--sql error-- | 10-01-14 | 22:11 |
sorry.. de 2e helft van m'n post is weggevallen. Volgende keer beter.
@Outsider-Inside | 10-01-14 | 21:18
Dank je voor de link; het zit alleen anders: het toneelstuk was een uiting van bezorgdheid voor politiek geweld. Hilhorst blijkt een (voor mij onverwacht) goede kant te hebben. Ik vond de volgende tekst op www.groene.nl/artikel/deja-vu-van-een-... :
De verbijsterende actualiteit van toneelstuk ‘Hetze’
Déjà vu van een moordaanslag - door Pieter Hilhorst 11-05-2002
Eerst dacht ik dat het telefoontje over de moord dat ik in de trein kreeg een wrange grap was van iemand die me de stuipen op het lijf wou jagen. Vanaf het moment dat ik werkte aan Hetze, een toneelstuk over een aanslag op een populistisch politicus, ben ik immers steeds bang geweest dat er iets met Pim Fortuyn zou gebeuren. Bij de première op 1 mei in De Balie bekende Jaffe Vink, redacteur van Trouw, me nog dat hij in eerste instantie schrok van het stuk, omdat het een sluimerend angstvisioen plompverloren beschrijft: politiek geweld in Nederland. Mijn onbewust vooruitziende blik werkt vervreemdend. Dat bizarre gevoel versterkte zich toen de identiteit van de vermoedelijke dader bekend werd gemaakt. In mijn boek De wraak van de publieke zaakschrijf ik namelijk lovend over zijn werk bij de Vereniging Milieu Offensief.
(...)
Hetze is begonnen als een thea traal gedachte-experiment. In februari werd een look alike van Pim Fortuyn in elkaar geslagen. Het kleine berichtje daarover in De Telegraafdeed me huiveren. Stel dat ze de echte Pim Fortuyn te grazen hadden genomen. In Hetze heb ik geprobeerd te beschrijven wat er dan zou kunnen gebeuren.
(...)
Mocrokansenparel | 10-01-14 | 22:17 | + 0 -
LOL. Leuke binnenkomst. Plusje.
@Outsider-Inside | 10-01-14 | 21:43 | + 8 -
Ben er meteen in blijven hangen. Wat een nostalgie.. en alles wat Fortuyn zei klopte gewoon. Raar idee dat zijn doelbewuste en ijskoude moordenaar waarschijnlijk nu alweer heerlijk ergens aan het wandelen is over het strand bij het Veluwemeer (horen we met terugwerkende kracht over 3 maanden).
-weggejorist-
Ik heb het niet gewaagd langer dan 10 seconden hier naar te luisteren, ergens halverwege nog eens en toen naar het eind. Opsluiten voor langdradige lapzwanserij.
En op water en brood totdat die vier miljoen terug zijn.
@lady blabla | 10-01-14 | 21:12
Neej! Nu zit dat liedje en die speech van Hilhorst in mijn hoofd.
Kutkutkut pvda.
perfect verwoord, Nanninga.
Hilhorst probeert wat jaren 50 beelden op te roepen omdat hij denkt daarmee te scoren. goedkope, doorzichtige propaganda.
De makke schaapjes op 0'55 zijn waarschijnlijk allemaal ambtenaren; een IQ van <85 en behorend tot een minderheid: zielige, afhankelijke mensen, precies zoals de pvda het graag ziet.
Ik heb het anderhalve minuut volgehouden om naar dit filmpje te kijken.
The Amsterdam dream, you have be asleep to believe it..
rintelman | 10-01-14 | 22:02 | + 1 -
Grappig genoeg had Fortuyn dezelfde makke. Als je hem Engels hoorde praten, stop! Dat kon hij gewoon niet.
Heb dat altijd erg vreemd gevonden, al vind ik het bijzaak. Hoeveel Engelsen spreken Duits, Frans, Spaans, Russisch, Chinees etc.?
Het feit dat ze al niet normaal klaverjassen zegt eigenlijk al genoeg.
De speach van Geert was wat vlak maar dit is niet best, HH dit is vreselijk.
-weggejorist-
Heb die gast ooit een wetenschappelijk congres horen openen in de RAI. Met zijn steenkolenengels. Dan geneer je je echt dood als nederlander tussen je internationale collega's. Wat een fopverhaal deze vent, echt triest...
Pieter H. (Voorburg 7 maart 1966) is inderdaad slechts een omhooggevallen provinciaal. Beetje likken bij zijn vriendjes en opeens is de columnist een topbestuurderT in Amsterdam. Zal wel toeval zijn. Of toch niet? Neem nou die andere Pieter, ook een typegeit en lid van De Partij die eveneens zonder enige bestuurlijke ervaring zomaar Hilversum cadeau kreeg. De PvdA, duidelijker kunnen we het niet maken.
prince | 10-01-14 | 21:40
Als dat zo is, des te meer reden om er wat meer aandacht aan te besteden. Maar das logisch, toch?
CornholioNL | 10-01-14 | 21:44
Het vreemde is dat wanneer ik door Berlijn loop, hoor ik de mensen gewoon Duits spreken, op de expats na die over het algemeen in het openbaar alleen Engels spreken, maar wel altijd worden vergezeld met ten minste één Duits sprekende persoon. Geen Turks, geen Arabisch: Duits en soms Engels, waar je ook komt. Kunnen we hier in Nederland een voorbeeld aan nemen.
de Voorzittert | 10-01-14 | 21:40
Euh ik begrijp je ff niet. Sotchi, 's Gravenzande, Geert, wat is de link met Rotterdam?
@DoorDraaiDeur | 10-01-14 | 21:35
Verwaardig mij een paar keer per maand van mijn landgoed af te komen en in 020 een paar dagen te logeren, gelukkig rijke vrinden daar, vermaak me altijd prima, ligt er maar net aan in welke buurt je zit.
@Itzamná | 10-01-14 | 21:35
Hahaha, ook nog eens motorisch gemankeerd.
Jongetjes die niet eens fatsoenlijk tegen een bal konden trappen, maar vooral uitblonken in handvaardigheid; het preciezere brei -en steekwerk.
Het is helaas een zure waarheid.
Geboren stumperds aan de knoppen.
de Voorzittert | 10-01-14 | 21:34 | + 2 -
Lichtpuntje in je juiste maar droevige verhaal is dat veel babyboomers binnenkort aan een terminaal infuus gaan.
Bij de jongeren weet ik het nog niet zo. Er zijn veel jongeren die elk weekend last hebben van de kansenparels, mogelijk niet op GS komen en wel in de MSM en de PVV niet eens zo gek vinden.
Een beetje jongere heeft bij de PvdA niks te zoeken, fossiel als die partij is. Eigenlijk zou je t.z.t. elke poster van de PvdA moet volkalken met 'Voor fossielen'.
Dat zou nog kloppen ook. Eigenlijk moet je iedereen met een rollator wantrouwen, gehgeh.
DoorDraaiDeur | 10-01-14 | 21:35 |
In geen enkele (middel) grote stad hoor je tegenwoordig meer dan 2 mensen Nederlands praten...
Nog even en Arabisch is een standaard vak op de basisschool...
Ach, Pietertje, je moet maar zó denken:
Politiek is net als seks.
Je hoeft er niet goed in te zijn om ervan te kunnen genieten.
@de Voorzittert | 10-01-14 | 21:40 | + 1 -
Ik denk dat Distel Joop.nl bedoeld
@de Voorzittert | 10-01-14 | 21:08 |
Moest gisteren bijna in m n broek pissen van ergernis, ene Turk of zoiets voorzitter van deelraad West, of Zuid west zoiets, durfde te zeggen " mijn stadsdeel " en dan van ikke dit ikke dat, kan daar niet zo goed tegen.
Hier nog een filmpje van 9 april 2002 (IKON voor je kiezen) waarin Pieter Hilhorst verbaal aangepakt wordt door Pim Fortuyn. In die tijd werd Fortuyn door de publieke omroep enorm in de fascistische hoek gedrukt en Hilhorst speelde daarbij een belangrijke rol. Begint ongeveer bij 13 minuten:
www.youtube.com/watch?v=_X1H5hbRwKA
De droom is de sharia, of heb ik dat verkeerd meegekregen.
Als kind kan ik me nog goed herinneren dat ik het gezever van de toenmalige burgemeester Ed van Thijn als schokkend ervaarde en mij niet kon voorstellen als boerenkind uit het Zuiden des lands dat iemand die woorden echte meende.
distel | 10-01-14 | 21:37 | + -1 -
Tamelijk onnozele opmerking:
10-01
- Zielig! Hilhorst (PvdA) is aan het trippen
- Video. Tussen Geert en Kitsch
- Is 'Guccifer' de grootste hacker ter wereld?
- LOL! 's-Gravenzande in de VrijMiBo
- Partij van de Eenheid wil gescheiden zwemmen
- Weee gaaaan naaaaar Sotchi toe, we gaan naar...
- Filmpje. Man steelt smartphone in shoarmazaak
- Afschaffen buurthuis leidt tot peuterbeukers
- Voor de fans: Jennifer Hoffman #widm Tetten GIF
- Topambtenaar: ZZP'ers ook van alles verplichten
@distel | 10-01-14 | 21:37
Denk dat het bij jullie nog zelfs wat erger is.
Sterkte man/vrouw!
Als ik wederkom breng ik voor jou
Turken uit Amsterdam
Duizend imams, over de rooie
Roven van jou, 't allermooiste
Wat mijn mond niet zeggen kan,
Zeggen Turken uit Amsterdam.
@DoorDraaiDeur | 10-01-14 | 21:35
Dan was jij vast in het centrum/dam want daar is geen Nederlander meer te vinden inderdaad.
Naar mijn idee komt Amsterdam met hun politici en bestuur, of wat daar voor door moet gaan, verhoudingsgewijs iets te vaak aan bod. Niet dat in de belangrijkste stad van Nederland alles zo geweldig verloopt, maar hebben jullie wel eens van Rotterdam gehoord? Mag daar ook eens een topic over komen? Goed, 020, kom maar op met jullie hemeltergend, tenenkrommend, achterlijk accent, vergezeld van weerzinwekkende reacties, doordrenkt met arrogantie. Minkudo's geen bezwaar.
@gedachtespinsel | 10-01-14 | 21:26
De volledige of grotendeelse afwezigheid van een overheid? Al eens over nagedacht?
Daadkrachtig graaien en sociaal onverantwoordelijk.
Die Pieter Hilhorst is zo iemand die intuïtief aversie oproept, ook al weet je verder niets over hem. Zit het 'm in de koude blik in de ogen, of in die nuffige trek om de mond? Geen idee eigenlijk.
Laatste keer dat dit provinciaaltje in Amsterdam was, was met oud & nieuw. Het nieuwe jaar in met Duitse vrienden die in Amsterdam verbleven. Wat een ongelofelijke kut stad zeg.
Overal meurt het naar kattenpis.
Overal mannen die zoveel mogelijk onherkenbaar zijn en erbij staan alsof ze ieder moment een liquidatie gaan plegen.
Overal buitenlanders, danwel toeristen. Ik heb de hele avond en nacht misschien maar twee personen Nederlands horen praten: mezelf en mijn (in Duitsland geboren) vriendin. Zelfs winkel/bar/restaurant eigenaren spreken geen Nederlands meer!
Mij zul je daar niet snel meer terugzien.. wat een baggerbende.
Cuyahoga | 10-01-14 | 21:30 | + 1 -
LOL ja.
Die sukkel mist meer dan een beetje redelijke been/hand-oog coördinatie.
Typisch iemand die vroeger op 'het voetbalveldje' niet als laatste werd gekozen, maar domweg het veldje werd afgetrapt.
@Boris die Sauertopf | 10-01-14 | 21:32
+t :-(
@Itzamná | 10-01-14 | 21:23 | + 2 -
Sta volledig achter je verhaal maar helaas is de praktijk anders. De PvdA heeft 38 zetels. Dat zijn niet alleen Noord-Afrikanen of links grachtengordel volk. Nee, dat zijn helaas hele volksstammen babyboomers die wegkijken met de paplepel hebben meegekregen en - hoe onbegrijpelijk dan ook - ook hele nieuwe generaties 20'ers en 30'ers weg-met-onzers die quasi-interessant mee willen blijven praten op feesten en partijen en daarvoor hun levenlang Jeugdjournaal/Nieuwsuur/Journaals/Azijnbode/NRC tot zich nemen en dit blogs van GS of redes van Farage gewoonweg nooit tot zich nemen.
@lady blabla | 10-01-14 | 21:29
En er staat inderdaad een hoop te koop maar dat is landelijk wel zo geloof ik.
gedachtespinsel | 10-01-14 | 21:26 | + 0 -
Censuskiesrecht.
Weet je wel, alleen stemrecht voor degenen die per saldo betalen. Waarom zouden netto-ontvangers (niksnutten) moeten mogen bepalen wat een ander moet betalen?
Daar gaat het nooit van komen, van dat censuskiesrecht, weet ik ook wel. Iets meer dan 100 jaar geleden was dat nog vanzelfsprekend en in feite is het voor iedereen common sense.
Wat wil een lutser? Geld van een ander. Staat morgen bij jou aan de deur, kassa!
Jij lijkt te denken dat democratie alles is, of geweldig. Over the top is het een totaal debiel, zichzelf vernietigend systeem.
@lady blabla | 10-01-14 | 21:29
Dat bedoel ik!
Pieter Hilhorst vind zichzelf dus succesvol, je zou dan toch verwachten dat dit uitgebreid op Wiki te lezen is, hoe ik ook kijk ik zie het echt niet
nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Hilhorst...
"veldje waar je sportte zonder vrouwen", "plein waar je scooters toeeigende", "zolderkamertje waar je de koran las", "plekken waar je stiekem die burka optilde", "de stad die je wilde opblazen". PVDA - 2514AD
"Het veldje waar je als kind voetbalde."
Hij zegt in ieder geval niet:
"Het veldje waar ik als kind voetbalde."
Want dat is het veldje waar zijn klasgenootjes aan het voetballen waren terwijl Pietertje langs de kant stond te koekwauzen met zijn barbie-poppen.
@prince | 10-01-14 | 21:24 | + 0 -
Ik heb eens op Funda gekeken en wat een prachtige appartementen staan er te koop in het rondom/in het centrum!! (En veel!!)
Alleen jammer dat het onbetaalbaar is.
@prince: daarom zei ik "was"een mooie stad.
Amsterdam krijgt waar het om gevraagd heeft.
@lady blabla | 10-01-14 | 21:12
Het is duidelijk, deze man gaat gewoon erg ver gaat komen met zijn 'beter gejat als slecht zelf verzonnen'. Jeetje, wat een flikker (in de originele bedoeling van dat woord).
@Itzamná | 10-01-14 | 21:23
wat is het alternatief voor een democraitie??? Ik denk het dat het zou helpen als democratie niet wordt gezien als wil van meerderheid, maar als rekening houden met minderheid, en volgens mij ontbreekt het daar nog wel eens aan hier op GS en in Nederland in algemeen!
@Itzamná | 10-01-14 | 21:23
Vooral je laatste alinea, helemaal mee eens!
Wie verlost deze man uit Amsterdams lijden?
@Dead Silence | 10-01-14 | 21:22
Amsterdam is al langer niet meer!
Een bewoner uit de Bosenlommer! (tegenwoordig hipstertown)
Het veldje waar je voetbalde met je vrienden, het pleintje waar je hinkelde met je vriendinnen..... daar staan straks allemaal moskeeën.
@Cynevisie | 10-01-14 | 21:22
kortzichtigheid is niet te verwijten aan jou, maar aan de partij die het meeste je voor je zou kunnen doen...
de Voorzittert | 10-01-14 | 21:08 | + 3 -
Ik vrees dat je gelijk hebt. 't Is allemaal een beetje de makke van democratie. 51% kan besluiten dat 49% het feestje mag betalen.
Totdat die 49% wegzakt naar een paar procent. Dan is het afgelopen met die zooi. Ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat de PvdA totaal rücksichtslos zowel 020 als NL naar de kloten wil helpen.
Op de normale arbeiders kotsen ze, want die moeten die partij niet meer, dus ze zoeken nu aansluiting bij de vrijwel niets bijdragende import uit apenlanden. Met vrij veel succes, dat dan wel. Op korte termijn, dat is.
Om kort te gaan, iemand stemrecht geven die niet per saldo bijdraagt is altijd en overal de toverformule voor totale FAAL gebleken.
Je moet denk ik een ongehoorde, egoïstische klootzak zijn om te stemmen op de PvdA en al helemaal om die landverraderspartij op welk niveau dan ook te willen vertegenwoordigen. In die zin vind ik een Hilhorst heel wat kwalijker dan om het even welke rifaap, Elatik uiteraard incluis, met haar totaal tegen de borst stuitende kopvod.
Amsterdam was een hele mooie stad, aparte stad. Nu is onze hoofdstad poep op de stoep, rioolput van ons land. Je zult er maar wonen. Het resultaat van onze salonsocialisten. Prachtig voorbeeld van terminatie. Sterkte toegewenst aan de echte Amsterdammers.
nu even niet ... trouwens, pvda, helemaal niet
Er is genoeg reden om PvdA'ers overal ter land rechtelijk te vervolgen, smerig lanvderradend volk dat ze zijn.
Het slot van een gedicht van Bloem:
'Dit heb ik bij mijzelve overdacht,
Verregend, op een miezerigen morgen,
Domweg gelukkig, in de Dapperstraat.'
Dan denk ik; Das war einmal...
En wel andere koek dan dit nasaal gebral van, hoe zal ik het zeggen, deze exponent van middelmatigheid tot de vierde macht min 2.
@brutus68 | 10-01-14 | 21:00
Het is werkelijk om van te kotsen, 'Robin die zich schaamt omdat ie al 2 jaar in de ww zit', need i say more. Een normaal mens wil toch in Amsterdam niet eens dood gevonden worden.
Ik was even niet van plan te dromen van het islamiserende PvdA-rampgebied Amsterdam. Nachtmerries kan ik wel zonder.
@Itzamná | 10-01-14 | 21:04
Van hetzelfde laken een pak, twee handen op één buik, enfin.
Alle grote steden staan gebukt onder idealistische mafketels van de PvdA, maar hier in 020 maken ze het wel heel erg bont, en toch zullen ze in de randstad, maar ook Eindhoven bijvoorbeeld, tot in lengte van dagen de dienst blijven uitmaken. De demografische cijfers maken dat in ieder geval duidelijk.
Nee bedankt, ik wil nog van mijn weekend genieten... sorry Annabel.
Ik als Amsterdamse mazzelaar snap het ook niet meer!
Aan de ene kant wordt elke sociale huurwoning die vrij komt te koop gezet,(voor de hipster die zo graag Amsterdammer wil worden).
Terwijl aan de andere kant voor de allochtonen geld vrij wordt gemaakt door de Pvda om maar vooral op de Pvda te stemmen.
Dezelfde allochtonen kunnen straks ook niet meer verhuizen binnen Amsterdam omdat de huren zo belachelijk hoog worden.
Datzelfde geldt overigens ook voor mij, ik modaal, vrouw zzp'er, nu een huurtje van nog geen 400(woon er al ruim 20 jaar), ik moet of gaan kopen of de vrije sector in.
Amsterdam wordt momenteel een stad voor de rijken, iets anders kan ik er niet van maken.
Op deze manier heft de Pvda zich daar gelukkig wel op.
Wel jammer voor al die Amsterdammers die de stad zijn ontvlucht wegens de allochtonen, lees Purmerend, Almere en omstreken!
De buitenlanders komen ook naar jullie dorpen deze tijden, Amsterdam wordt weer blank en rijk!
"Het zolderkamertje dat je had toen je hier als student kwam wonen." Kwam wonen... juist. Die droom is geweest.
Dankzij illegale over-bewoning door open grenzen mogen in de PvdA krachtwijken, prachtwijken, Vogelaarwijken maximaal 2 personen een 5-kamerwoning bewonen. Ook al betreft het een eigen woning waar geen sprake is van overlast en over-bewoning.
Zelfs dan ziet men de noodzaak er van in om burgers van woonruimte te onthouden en geld uit de zak te kloppen.
Een eigenaar met een eengezinswoning hing een dwangsom van 15.000 boven het hoofd omdat die woning met 4 slaapkamers netjes en legaal met huurcontract was verhuurd aan 1 zoon en 2 studerende vrienden. De pandbrigade werd op ze afgestuurd omdat ze in overtreding waren, er mogen maximaal 2 personen wonen.
De enige redden dat deze mega-nitwit Pieter Hilhorst wethouder is geworden, is omdat hij nog een PVDA-tegoedbon op zak had wegens het schrijven van een toneelstuk in 2002 waaruit Volkert van der G. inspiratie kon putten voor zijn gruwelijke actie van 6 mei 2002:
www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...
Pieter geef eens antwoord!!
www.youtube.com/watch?v=Q22T3-Wdpu4
Ga toch koken, nitwit !
@lady blabla | 10-01-14 | 21:12
welk nummer?
Maar even zonder gekheid, dit is natuurlijk geen half uur vol te houden voor een niet-Amsterdammer. En ook voor een echte Amsterdammert moet dit niet te verdragen zijn. Ik heb dan ook medelijden met de redacteuren van de GeenStijl, die hier waarschijnlijk wel het hele half uur naar hebben moeten zitten kijken. En klaarblijkelijk geen hoogte- en/of dieptepunten hebben kunnen ontdekken, want anders hadden ze ons wel een samenvatting voorgeschoteld.
@brutus68 | 10-01-14 | 21:00
Obama ja, teleprompter gigant.
Wel een goede stem.
Net in de "Slimste mens quiz" Spektrui gelijk in de eerste ronde eruit, gebeurt nooit, wist echt helemaal niks, typerend voor de PvdA, was wel lachuh, wat een afgang.
Wie gaat mijn rekening bij het GGZ betalen? Denk dat ik compleet doordraai als ik hier -29- 2 minuten naar kijk..
Overigens begint hij met vrienden en die heb ik helemaal niet!! Zal dan ook wel helemaal niet voor mij bestemd zijn.
De stad wordt geregeerd door import Amsterdammers die de hoofdstad zien als een soort van ... www.lego.com/nl-nl/city/games/web-game...
Hilhortst pleegt gewoon plagiaat!!
Hij heeft de tekst gewoon gejat van de nieuwe cd van Marco borsato
1-Sluit je ogen en denk aan onze mooie stad.
(zang: marco Borsato. tekst: john ewbank)
2-Het veldje waar je als kind voetbalde.
(zang: marco Borsato. tekst: john ewbank)
3-Het plein waar je met vriendinnen hinkelde.
(zang: marco Borsato &Treintje Onderhuids. tekst: john ewbank)
4-Het zolderkamertje dat je had toen je hier als student kwam wonen.
(zang: marco Borsato. tekst: john ewbank)
5-De plekken in de stad waar je je uitsloofde voor een geliefde.
(zang: marco Borsato. tekst: john ewbank)
6-Denk aan de stad waarvan je houdt.
(zang: marco Borsato. tekst: john ewbank)
7-Avonds over de verlichte grachten fietsen.
(zang: marco Borsato. tekst: john ewbank)
8-met vrienden op een terrasjes in de pijp.
(zang: marco Borsato. tekst: john ewbank)
9-inkopen doen op de Dappermarkt of op het Bos en Lommerplein.
(zang: marco Borsato. tekst: john ewbank)
10-juichend in de Arena.
(zang: marco Borsato & Louis van Gaal . tekst: john ewbank)
11-swingend op Keti Koti
(zang: marco Borsato& Ali B. tekst: john ewbank)
@Itzamna 21:04
De PvdA heeft bijkans een absolute meerderheid in vele stadsdelen en bijna ook in de raad. Er is voor hen geen enkele reden om ooit af te stappen van de multikul-pamper taktiek. Lekker burgermeestertje leveren, wat onnozele wethouders en een raad vol wegkijkende, doorgefokte gutmensch socialisten die nooit een moeilijke vraag zullen stellen.
nee!!!!!!! kan toch niet waar zijn, eerst noemt Wilders mij een vriend en nu PvdA ook?!!!! Hoe moet ik nou kiezen? One-liner stupide uitspraken zonder ook maar enkele onderbouwing door heer Wilders of TE genuanceerde uispraken van een PvdA die alle realiteit verloren is........, zucht......... CDA doe eens toegift?! Oeps vergeet ik de VVD?
Itzamná | 10-01-14 | 21:04
Elatik is gewoon een heks. Hilhorst is waarschijnlijk geeneens zo'n onaardige jongen, maar totaal wereldvreemd.
"Als het je goed gaat, dan heb je geluk dat je in Amsterdam woon..."
(Hij is echt knettergek!)
Doorgaans kijk ik die filmpjes wel, maar kijken/luisteren naar deze totaal gedrogeerde, elke realiteitszin missende fluim... dat trek ik niet.
Laat hem graag asap oprotten uit 020 (waar ik woon).
De million dollar question is wie rotter is, hij of Fatima Elatik. En met die twee de totale kutpartij die 020 alleen maar verder naar de kloterij helpt en geholpen heeft.
Er studeren gaat nog nét. De enige droom die je als werkende Amsterdammer hebt is om de stad zo snel mogelijk te verlaten.
Het mooiste uit Amsterdam blijft de A2 naar Eindhoven
Komplete faal dat islamerdam
Wereldvreemde PvdA'ers schrijft vanuit zijn ivoren toren een speech voor mensen waar hij niks van af weet en ook niet begrijpt. En schept een beeld van Amsterdam zoals dat was ten tijden van "De Avonden" en dat Frits van Egters nog in een kolengestookte kachel zeek.
Bij het tuinhek van mijn vader (in de Apollolaan)..
@brutus68 | 10-01-14 | 20:45
Socialisme, zo 1910
De betrokken galbak-spreker doet behalve dit soort speeches helemaal niks voor zijn tonnetje per jaar.
@smdyasc | 10-01-14 | 20:43
Dat ook.
Pakweg een Kennedy, Reagan, Clinton of Obama hadden/hebben de uitstraling en de stem (niet onbelangrijk!) voor het uitspreken van dit soort speeches. Ik zie hier vooral een clown met een iel stemmetje die iets probeert te vertellen waar hij beter zijn mond zou kunnen houden gezien een totaal gebrek aan uitstraling.
Ik snap niet hoe de Amsterdammers steeds maar weer hun stad verpauperen door elke keer PvdA te stemmen.
Lucius Verus | 10-01-14 | 20:40
.
Dat doen die Amsterdammers ook niet... wel die 178 Nationaliteitenamsterdammers.
As we speak zet meneer Spekman - nog zo'n PvdA-coryfee - zichzelf gigantisch voor lul in 'De Slimste'. Wat een lulhoofd. Weet niks.
Hier past maar 1 lied: www.youtube.com/watch?v=pr4erUiuWYM
Is er nog Nederland buiten Amsterdam?
15 jaar geleden verhuisd naar 020, maar wil hier niet mn laatste dagen slijten. Denk dat de eenzaamheid hier groter is dan het gemiddelde dorp.
Als ik veel te veel gezopen heb spreek ik ook met zo'n dubbele tong en zo vaag en wollig als die Hilhorst piepo.
Als je in Amsterdam 5 seconden je ogen dichtdoet, is je portemonnee gerold. Nee, dank je.
Man, man, man, en toen ging de wekker.
En deze dwaas behoort tot de zogenaamde elite.
Hopeloos.
Kan de baantjesmachine van PvdA een plekkie voor dit joch regelen waar hij geen schade kan aanrichten? Coördinator frankeermachine of zoiets?
"Hinkelen" Dat was zo ongeveer voor het laatst hip in de jaren dertig, zo'n tachtig jaar terug.
Immers: Amsterdam is het Brussel van Nederland, qua totaalbetutteling.
Amsterdam? Dat wil toch een vrijstaat worden? Wel, mijn zegen heeft dit voorstel. Amsterdam onafhankelijk van de Rest van Nederland. Goed plan. Maar dan ook de Rest van Nederland onafhankelijk van Amsterdam. Helemaal fantastisch. Als Rest-van-Nederlander wil ik dan niets, maar dan ook écht niets meer met Amsterdam te maken hebben. Dag Amsterdam! Eindelijk vrij!
Nou was dat filmpje van Geert net geen hoogstaande proza, als een kind van 6 dit als spreekbeurt gebruikt zou hij nog een onvoldoende verdienen.
Geheel van God los, dromen van Amsterdam, de stad die 17 bekeuringen per minuut genereert, daarvan dromen ?
@Ars Vivendi | 10-01-14 | 20:
De PvdA is een open riool.
Straatbeeld Amsterdam #2025 dankzij het grote nivelleringsfeest van de Pvda en de ongelimiteerde import van uitheems stemvee.
washingtonbureau.typepad.com/photos/un...
PVDAers verhouden zich tegenover normale mensen als kankercellen tegenover normale cellen
i14.photobucket.com/albums/a304/pauken...
Ik moest vorige week nog in Amsterdam zijn.
Op sommige plaatsen ruikt het er naar een open riool.
Was blij dat ik weer weg kon.
Ik durf dr niet op te klikken. Dan is gelijk mn weekend verziekt.
-weggejorist-
Amsterdam huuiiiilt
waar het ooit heeft gelachen
Mede door de PvdA
Of ik even mijn ogen dicht wilde doen en terug wilde denken aan dat veldje waar ik altijd voetbalde. Ik kwam niet meer bij.
GA toch echt niet naar die Lulhannes luisteren, durf te wedden dat meneertje koekepeertje nog tig miljoen kwijt is n.a.v. z n laatste falen.
Nog een paar maandjes we zullen het zien.
Waar kan ik mijn gratis bakfiets ophalen of moet ik dan ook allochtoon zijn?
De Pvda is de killer voor ondernemend Nederland en de economie.
De werkelijkheid is meer een nachtmerrie.
De PvdA kan toch niet langer door Nederland geduld worden.
Wat heeft die man een spraakgebrek op allerlei gebied niet mooi meer. Hij past niet eens op een soc. werkplaats .
uhmmmmm uhmmmmm
Wanneer rotten die palen nu eens door?
Of te wel hij geeft toe dat alles beter was voor de massa immigratie. Duidelijk toch?
Mijn droom voor Amsterdam? Aan iedere lantaarnpaal een socialist.
Honderachtentachtig miljoen. Denk daar maar aan met je veldje.
Ik droom ook wel eens van Amsterdam.
Hoe het 65 jaar geleden was.
En dan word ik wakker en kan ik wel janken.
Kan beter overschakelen naar het andere net, daar is Geert aan het woord.
REAGEER OOK