Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stijladvies. De Kopvod Index Infographic

boerkastaalkaart.jpgHee handig. Een Sletvreesindicator, gemaakt door de universiteit van Michigan. Keurige mevrouw nummer 1 draagt een boerka, hoerrrr nummer 6 is blootshoofds, en demense in de moslimlanden mochten kiezen hoe zij hun medemensmevrouwen het liefste over straat zien gaan. ('Niet' was geen optie in dit onderzoek, jammer wel. Gemiste kans.) Welke Meid van Halal is acceptabel? De uitkomsten zijn weinig verrassend, mohammedaanse creeplanden Pakistan en Saudi Arabië zijn het conservatiefst en Libanon en Turkije durven het aan om vrouwen niet helemaal uit te gummen. Het populairst is mevrouw nummer 4, dat lijkt een mooi gemiddelde maargoed, vergeet niet dat het spectrum loopt van 'volslagen crimineel achterlijk' naar 'normaal', alles wat afwijkt van numero 6 is al om te huilen natuurlijk. (En nummer 3 is geeneens een moslima maar de moeder van Brian.) Volgende vraag die de onderzoekers gingen vodpoppen in Islamistan: mogen wijvon zelf weten wat ze aantrekken? En hee kijk nou, daar scoort ieder land opeens best wel eng. Het ruimdenkendst is Tunesië, 56% beantwoordt de vraag met JA. Nog altijd bijna de helft die vindt dat vrouwen het niet zelf mogen weten dus. Jamaar jullie van GeenStijl zijn ook tegen burkae en kopvodden! Klopt. Niet omdat vrouwen het niet zelf mogen weten. Maar omdat anno 2014 geen vrouw die niet is vergiftigd met de middeleeuwse waanbeelden uit de koran uit zichzelf zal bedenken dat het een puik idee is om heur haar onder een lappie te vouwen voortegen ranzige meneren. Vooral doen hoor, een hoofddoek dragen, we leven (nog wel) in een vrij land. Maar onze achterlijk-indicator loopt van mevrouw 1 (totaal) naar mevrouw 6 (niet).

Reaguursels

Inloggen

knerf
---
Ik reken me niet rijk. Helaas zijn 8 toen-meisjes (vriendinnen/familie) uit mijn omgeving verkracht. Althans, dat zijn alleen degene waarvan ik het toevallig weet.
1 door 'cultuur verrijkers'.
1 niet in NL, maar in buitenwijk Londen, 15 jaar, verkracht vermoord en gemarteld en verbrand door autochtone westerse Engelsen. Op de fiets, uit school, overdag.
6 door 'fijne' autochtone Nederlanders.

De spaghetti bandjes hebben idd geen invloed. Maar de zieke geesten bestaan zeker, ook onder autochtone 'normaal' ogende 'zou hij nooit doen' typen. Ongeacht wat jij aanhebt of hoe je je gedraagt. Ik maak me geen enkele illusie. Ook in NL zeer veel mannen van mening dat een meisje alleen op de fiets, of onder 'bescherming' vrij spel zijn voor hun seksuele aandrang. Dat blijkt uit het aantal vrouwen dat ik ken met die ervaring. Ik denk dat er nog meer zijn die het me niet verteld hebben.

Laat onverlet dat die situatie in sommige landen nog erger is. Desondanks vind ik 1op 7 vrouwen die (geschat in NL) aangerand of verkracht zijn inNL ook behoorlijk triest en getuigen van misse verhoudingen.

NB ik geloof trouwens dat van de ouders die ik kende mijn ouders in het algemeen het minst streng waren (ook geen religie), neemt niet weg dat ik beperking ''s nachts niet alleen fietsen' beperkend vond omdat ik van mening was/ben dat ik net zoveel recht heb als elke willekeurige kerel me alleen, veilig, op straat te begeven. Ook 's nachts. Ook in een kort rokje.

Gelukkig wel een vader die Golda Meir citeerde: "Men are committing the rapes. Let them be put under curfew" (ipv vrouwen).

harstef | 11-01-14 | 02:55

NRC: “En dat is dus kennelijk niet zo, want moslims hebben in Duitsland aanmerkelijk minder rechten dan in Nederland. >> Sterker nog: in geen enkel Europees land hebben moslims zoveel rechten als in Nederland. << ”
www.nrc.nl/nieuws/2013/12/13/moslimfun...

milky bar | 10-01-14 | 14:51

Des te meer ze bedekt zijn, des te meer worden ze volgens mij gemept thuis.
De blijf van mijn lijf huizen worden voornamelijk bewoond door moslima's.

dat is pech | 10-01-14 | 10:01

Dat ik niet in elk land met spaghetti-bandjes kan lopen (zoals bv India) betekent dat ik me in veel landen moet aanpassen. Ik vind dat niet zoals jij noemt een 'onzinnig' terrein'. Net zo min dat ik het niet een 'onzinnig terrein' vindt dat je in bv Joburg als vrouw helemaal niet na zonsondergang alleen over straat kan.
harstef | 09-01-14 | 23:07 | + -1 -

Ja, dus daar mee geef je expliciet toe hoe de vlag er in die landen bijhangt.
En dat is niet zo best, zeker in het geval van Johannesburg.
Voor mij is dat ook een reden om nooit naar dat soort achterlijke landen te gaan.

Je voorbeeld over je ouders die je iets verboden zegt meer iets over de strengheid van je ouders dan over het werkelijke gevaar dat je liep.
Hedentendage, met al die cultuurverrijkers die de straten afschuimen, zou een dergelijk verbod van ouders veel zinniger zijn.
Al jouw relativeringen laten onverlet dat mensen uit India die hier op bezoek komen NIET hun kleding hoeven aan te passen aan eventuele kledingsvoorschriften hier.
En dat is nou net het verschil.

knerf | 10-01-14 | 09:27

BraadWorstLul | 09-01-14 | 20:36 | + 0 -

Je maakt een denkfout.
Kledingsvoorschriften BINNEN een bepaalde ruimte, hoe achterlijk ook, zijn iets waar diegene die die ruimte beheert ook over kan of mag beslissen.
Dat geldt b.v. ook voor een discotheek.

Het wordt anders als je die voorschriften ook gaat opleggen aan mensen in de publieke ruimte omdat degene die die voorschriften oplegt, geile muzelmannen, anders wel eens opgewondn zouden kunnen raken.

knerf | 10-01-14 | 09:19

Hardop gelachen om de moeder van Brian, hahaha wat een held was dat

ilse | 10-01-14 | 08:58

@Head&shoulders
Qua appels & olifanten: je hebt helemaal gelijk als je zegt dat de gemiddelde vrouw in NL veel beter af is dan de gemiddelde vrouw in SA, Jemen, Afghanistan, Pakistan, Irak, Egypte, Hezbolland, Talibland, Salafististan. Dat lijkt me zo evident als een olifant in een porseleinen fruitschaal.

Vandaar mijn opmerking over de toename van de hoofddoek als negatief punt. Als de hoofddoek nu nog gedragen werd, maar steeds minder, zou het prima zijn omdat dat een teken zou zijn van de liberalisering van de islamitische vrouwen.
Nu is de toenemende versluiering -hoewel in heel veel gevallen een eigen keus van de vrouw (op basis van sociale/financiële druk)- een teken van de-liberalisering van vrouwen, die helaas ook in toenemende mate gepaard gaat met onderdrukking en geweld tegen vrouwen.

harstef | 10-01-14 | 00:13

Islam heeft helemaal niets met geloof te maken; het is niet vrijwillig, het legt dwingende, beklemmende, racistische, haatdragende en moorddadige ideeën en maatregelen op aan velen die dit helemaal niet willen. Het is niet losgekoppeld van politiek (seculier dus), en daarmee in principe een totalitaire ideologie, die gelijk staat aan Nazisme. Nazisme wordt totaal niet getolereerd in het Westen, wanneer volgt nu eindelijk eens die verwerpelijke middeleeuwse islam!?

Nederlanddraaitdoor | 09-01-14 | 23:50

vDandruff | 09-01-14 | 19:36 | + 2 -
---
Is destijds een enquete naar gedaan, veel mensen vonden dat ze 'aanleiding' had gegeven of dat het 'eigen schuld' was. Veel van mijn klasgenoten deelde die mening. Uitgebreid over gehad tijdens de maatschappelijleerklas van mijn zeer blanke school, met weinig gelovigen, in een rechts dorp.
Ik herinner het me omdat ik daar razend over was: dat er in mijn -ogenschijnlijk normale- omgeving nog bavianen waren die dat soort achterlijke gedachten er op na hielden dat een vrouw eigendom mag zijn van een groep zieke geesten als ze te sexy is of flirt en zoent met iemand.

Wellicht nuttig te realiseren dat pas in 1991 verkrachting binnen het huwelijk werd 'erkend', voordien mocht je dus gewoon wettelijk je vrouw verkrachten. In NL. Tot 1991.

Het zou mooi zijn als de hedendaagse jongeren een andere mening is toegedaan en dat ze zich realiseren dat iedereen recht heeft op z'n eigen lijf. En dus van het lijf van een ander afblijven tenzij daar toestemming voor is.

harstef | 09-01-14 | 23:41

W. Eldenkend, jij zegt dat wij ons er niet mee moeten bemoeien! Prima, zolang ZIJ zich niet met ONZE cultuur bemoeien, m.a.w. hier wegblijven en in hun eigen land zeiken!

Predictor | 09-01-14 | 23:32

De verdere zaken die je opnoemt over drank en bloot vind ik onzinnig omdat je dan op een ander terrein komt.
knerf | 09-01-14 | 19:42 | + 1 -
---
Zal duidelijker zijn met 'bloot' bedoel ik in dit geval bv blote armen, dus jurkje met spaghetti bandjes of t'shirt met voorzichtige decolleté. Ik bedoelde niet 'naaktlopen' want ook in NL wordt je daarvoor opgepakt wegens tegen openbare zedelijkheid oid.

Dat ik niet in elk land met spaghetti-bandjes kan lopen (zoals bv India) betekent dat ik me in veel landen moet aanpassen. Ik vind dat niet zoals jij noemt een 'onzinnig' terrein'. Net zo min dat ik het niet een 'onzinnig terrein' vindt dat je in bv Joburg als vrouw helemaal niet na zonsondergang alleen over straat kan.

Net zo min als dat ik het irritant vond dat ik van mijn ouders 's avonds laat niet alleen over straat mocht.

Desondanks, de gemiddelde mens past zich voortdurend aan uit veiligheidsoverwegingen.

harstef | 09-01-14 | 23:07

Nr.1 -- 100% Kopvodden-tax heffing
Nr.2 -- 99.5% Kopvodden-tax heffing
Nr.3 -- 99% Kopvodden-tax heffing
Nr.4 -- 98.5% Kopvodden-tax heffing
Nr.5 -- 98% Kopvodden-tax heffing
Nr.6 -- 0% Kopvodden-tax heffing

mooi geluld man | 09-01-14 | 22:18

Achterlijkheids-indicator.
We hebben in Nederland (lees: Gouda) middelbare (Ghristelijke) scholen waar leerplichtige meisjes uit de klas gezet worden, omdat ze geen (kuise, lange)rok dragen.
En de onderwijsinspectie accepteert dat, raadt de ouders aan om een andere school voor hun dochters te zoeken.

BraadWorstLul | 09-01-14 | 20:36

W. Eldenkend | 09-01-14 | 14:07 |
Geweldige liberale opinie. U moet deze opinie tentoonspreiden tegen autochtone vrouwen in het vrije westen die in achterbuurten met een kopvod moeten lopen om niet lastig gevallen te worden. Zij hebben vast begrip voor uw liberale mening. Wat vindt u overigens van allochtonen, die hier wonen en een duidelijke mening hebben over de, in hun ogen, hoerige kledingdracht van de autochtone bewoners? Mogen zij daar wel een mening over hebben? Waarschijnlijk wel toch hypocriet. Het weg met ons staat u voortreffelijk. Bijltjesdag maakt u ineens 30 centimeter korter. En bij mij gaat de vlag uit.

Smarties | 09-01-14 | 20:02

Het dragen van een hoofddoek is vooral ontstaan door dom kuddegedrag. Als God zou bestaan, zou hij zich doodschamen.

g00f | 09-01-14 | 20:01

harstef | 09-01-14 | 17:49 | + 0 -

Ik zeg ook niet dat ik het met ieder punt van de PVV eens ben.
Maar je hebt de vrijheid in dit land om te je te kleden zoals je wilt.
Je kunt hier lang haar hebben of kort, allerlei soorten kleding dragen en ik denk dat zelfs hoofddoekjes niet meer irritatie opwekken.
Maar boerka's, nee...

Overigens zou ik nooit naar landen gaan waar ik me qua kleding moet aanpassen.
De verdere zaken die je opnoemt over drank en bloot vind ik onzinnig omdat je dan op een ander terrein komt.

knerf | 09-01-14 | 19:42

@Harstef,

Je kunt appels met olifanten blijven vergelijken, maar ik zal nooit olifanten op mijn fruitschaal leggen.

Waarop baseer je overigens je vooroordeel dat "het gros van de Nederlanders de verkrachting van Foster in the Accused goedkeurt"?

Dandruff | 09-01-14 | 19:36

@Deus,

Je hebt meer vooroordelen over Nederlanders dan de KKK over joods-katholieke Afrikaanse homofiele transgenders. Toch zijn je onnozele en irrelevante vooroordelen over tegenstanders van terrorisme en hun smakeloze kleding vele malen geloofwaardiger dan je politieke dogma's.

Het is onzin te geloven dat "wij" Westerlingen verantwoordelijk zijn voor het in stand houden van regimes die al ruim 1400 jaar door tyrannen geleid worden. Alsof het einde van de olie-inkomsten (veel moslimlanden hebben die niet eens, overigens) ineens een golf van verlichting gaat brengen in de islamitische wereld.
Want bestaan er dan alternatieven in die landen?
Welnee, daarom leiden verkiezingen standaard tot nòg achterlijker regimes. De islam predikt nou eenmaal ongelijkheid, onrecht, onwetendheid, wreedheid en moorddadigheid. Elke echt islamitische regering zal dus een dergelijk beleid voeren, en elke niet-islamitische regering zal zich alleen kunnen handhaven als het meer geweld gebruikt dan de islamisten.
De krappe christelijke meerderheid in Libanon rond 1965 vergat dat even; dus reeksen van aanslagen, pogroms, moordpartijen en een burgeroorlog later valt Libanon onder de islamitische landen. Voorlopig nog enigszins "seculier", dankzij dictator Assad die de touwtjes indirect (hezbollah) in handen heeft. De jihad in Syrië heeft zich echter ook al uitgebreid naar Libanon, de volgende burgeroorlog is al begonnen.

Dandruff | 09-01-14 | 19:27

Die moslimmannen moeten allemaal in de burka! Geen wonder dat die vrouwen daar in die landen zich gedragen als totale nymfomane zandsloeries bij het zien van al die lekkere baardkerels met jurken en sandalen! Daar is geen sharia
tegen opgewassen.

the uninvited guest | 09-01-14 | 19:04

@harstef | 09-01-14 | 17:49
Het belasten van hoofddoekjes is dan uiteraard wel weer zoiets dat nauwelijks te controleren valt. Je zou dan dragers moeten aanhouden op straat en verzoeken een betalingsbewijs te laten zien. En hoewel dat dan te koppelen is aan de gemeentelijke basisadministratie en een identificatiebewijs daarvoor bruikbaar zou zijn, druist dit tegen de geldende wetgeving in. Alhoewel het natuurlijk wel zo is dat bevoegde mensen ook onbevoegde dingen kunnen doen.
.
Logischerwijs zou een dergelijke wet dus nooit de Eerste Kamer kunnen passeren, maar ook daarvan mochten we de laatste twee maanden getuige zijn dat anti-PVV sentimenten doorslaggevender waren dan eer en geweten. Andersom zou het daardoor dus zomaar kunnen gebeuren dat zo'n hoofddoekjes dragen ontmoedigende maatregel wel ooit werkelijkheid wordt. De parallel met het extra belasten van joden gaat hier overigens niet echt op: het dragen van een hoofddoekje is een strikt persoonlijke keuze en aantoonbaar ook in de meeste gevallen als provocatie bedoeld.

Pierre Tombal | 09-01-14 | 19:00

Gematigde moslims = 4% van de totale populatie
Russells Teapot | 09-01-14 | 15:22 | + 4 -
---
Dankzij Turkije is dat (nu nog steeds) bijna het dubbele van 4%.
Als ik ruwweg reken is het 8% van de totale (gemeten) populatie (mediaan 4%, gemiddelde 8%). Dat is overigens ook weinig.

Ben ook benieuwd waarom o.a. Iran, Indonesië en Afganistan geen onderdeel vormden van dit onderzoek.

harstef | 09-01-14 | 18:01

Dank u alweer mevrouw Nanninga, telkenmale smul ik van uw stukjes. Blijf vooral ons informeren over deze meer dan abjecte zaken !

giuseppen | 09-01-14 | 17:51

Niemand is hier ook voor een verbod op hoofddoekjes maar wel op boerka's. En daar valt uit veiligheidsoverwegingen heel wat voor te zeggen.
knerf | 09-01-14 | 16:24 | + 1 -
----
Ik vind het -extra- belasten van hoofddoekjes (pvv partij programma) erg vergelijkbaar met de middeleeuwse praktijken uit Europa en hedendaagse klotelanden om bv joden extra te belasten.

In de federatie Maleisië draagt nu het merendeel een hoofddoek. Dat is door financiële bonus en sociale druk van dochter, vriendin en ja, soms ook manlief. De Maleise hoofddoek subsidie is achterlijk en doodeng en erg (omgekeerd) vergelijkbaar met de kopvoddentax van Wilders.

Ik vond het buitengewoon onprettig om in Iran door de kledingpolitie te worden aangesproken omdat mijn -wettelijk verplichte- hoofddoek te 'vrij' zat. Ik zou niet willen dat we in Nederland ook een kledingpolitie krijgen, een die vindt dat mijn haarband te breed is of mijn wintermuts te religieus...

Qua aanpassen in een land waar je op vakantie bent: dat doe ik vrijwel altijd. Maar niet alleen of altijd in islamitische landen. In veel Afrikaanse landen wordt het niet gewaardeerd als je te bloot rondloopt. Topless is ook niet aan te bevelen in de VS, net zo min als het drinken van een biertje op strand. Iets dat wel weer kan(kon) op de stranden van Borneo. India en Zuid Afrika zijn ook landen waar je niet overal te laat & bloot alleen kan rondlopen. Dit is niet het goedpraten van islamitische kut-landen, maar wel om duidelijk te maken dat kut-landerigheid niet is voorbehouden aan islamitische landen. De islamitische kutlanden zijn een deelverzameling van het totaal aan alle kutlanden.

Het vervelende van veel kutlanden is dat de daar heersende kutregels/normen/waarden worden gesteund door de bevolking, man EN vrouw. Vrouwen die over andere vrouwen zeggen dat ze zich onzedelijk gedragen of kleden: daar begint het elke generatie opnieuw. Kleine jongetjes en meisjes die worden opgevoed met vastomlijnde ideeën. Hatelijkheden voor degenen die afwijken. En daar doen we allemaal aan mee. Ook in NL.

Er is wel een verschil, hier hebben we een wet die mensen behoorlijk beschermd en een politie die -in het algemeen- hetzelfde doet. Hoe dun de laag geciviliseerdheid is blijkt uit de geschiedenis. Van ons, van onze buren, van onze overburen en uit sociale experimenten. Dat is een angstaanjagend idee.

harstef | 09-01-14 | 17:49

Wij zijn voorbij aan de democractie , het enige
passend antwoord aan deze shit is : wij geven jullie wat
Je begrijpt , kom aan onze vrijheid , en we pakken je .
Wie voor tirannen zwicht .......

De partizaan | 09-01-14 | 17:39

De lijn tussen extreem sterke sociale druk en wettelijke verplichting is vastgelegd in de wet. Da's een doordenkertje, veel plezier ermee.
rara | 09-01-14 | 16:23 | + 0 -
---
Ja, zeker als je je bedenkt dat maar in bijzonder weinig landen het dragen van een hoofddoek of zelfs gezichtsverhullende kleding wettelijk verplicht is.
Maar dat je wel door politie kan worden aangesproken op je onzedelijk gedrag, of niet door politie wordt beschermd als je wordt aangevallen wegens onzedelijk handelen (zoals als vrouw alleen in een bus stappen).
Politie als handhavers van de niet bestaande wet.

harstef | 09-01-14 | 17:03

Ben er helemaal klaar mee , met die islam
gasten , kom niet te dicht bij gasten
Shoot to kill

De partizaan | 09-01-14 | 16:55

Deus Absurdia | 09-01-14 | 15:06 | + -6 -

Gelukkig leven we hier in een land waar je voor 99% de vrijheid hebt om je te kleden zoals je wilt.
Dat jij of ik dat soms wansmaak vind, doet daar niets af af.

Ik raad je aan om eens een kijkje te nemen in Iran of Saoedie-Arabie. Neem je vriendin mee en laat haar het kortste rokje dragen dat ze heeft.
Ook even naar het strand gaan waar ze dan topless of in minikini mag gaan zonnen.

Graag je ervaringen even melden hier als je terugkomt...

knerf | 09-01-14 | 16:49

Is Libanon een typisch moslimland dan? Oké, met hun konijnengedrag zijn de moslims daar ondertussen wel in de meerderheid, maar nog steeds ruim 40% is christelijk. De houding van de moslims in Libanon wijkt daarmee niet echt af van die in Tunesië, behoudens dan het verhoudingsgewijs drie keer zo grote aantal freaks dat voor dame nummer 1 gaat.
.
Turkije ook niet echt een verrassing. Ongeveer een derde van dat land leeft als agnost.

Pierre Tombal | 09-01-14 | 16:43

Hoofddoek is de vlag van en voor de Islam. Ik ga waar mogelijk hoofddoeken uit de weg. Ik heb er niets mee.

frisenfruitig | 09-01-14 | 16:43

Deus Absurdia | 09-01-14 | 14:54 | + -4 -

Je doet je naam wel eer aan.
Wou je Staphorst vergelijken met landen als Iran, Saoedie-Arabie en nog wat van die vrouwvriendelijke, islamitische heilstaten waar kledingsvoorschriften voor het hele land gelden?

Mag ik effe lachen?

knerf | 09-01-14 | 16:40

@Deus Absurdia | 09-01-14 | 15:06
U bent lid van de modepolitie? Smakeloosheid is een grondrecht.

rara | 09-01-14 | 16:25

harstef | 09-01-14 | 16:02 | + 0 -

Preutsheid en ruime opvattingen komen afwisselend voor in de loop der jaren.
Er is niks op tegen om 6-jarige meisjes te verbieden bepaalde kledingstukken te dragen.Tenslotte zijn het nog kinderen met onvolwassen hersenen.Die moet je tegen zichzelf beschermen.
Er lopen nog steeds verkrachters rond zoals deze gek:

avro.nl/opsporingverzocht/NOL/mouad_be...

En die kleding en make-up regels komen alleen in zeer strenge gemeenten in de Bible Belt voor en er is in dit land zeker geen sprake van "volksstammen".

Raar argument trouwens om een misstand elders die op grote schaal voorkomt , goed te praten door te wijzen op
incidentele gevallen in ons land.

En dan nog dit: in verschillende islamitische landen moet je je als vrouwelijke toerist aanpassen met je kleding.
Omgekeerd hoeft men dat niet hier te doen, nog steeds niet.
Niemand is hier ook voor een verbod op hoofddoekjes maar wel op boerka's. En daar valt uit veiligheidsoverwegingen heel wat voor te zeggen.

knerf | 09-01-14 | 16:24

@boy_wulfe | 09-01-14 | 15:04
De lijn tussen extreem sterke sociale druk en wettelijke verplichting is vastgelegd in de wet. Da's een doordenkertje, veel plezier ermee.

rara | 09-01-14 | 16:23

shiptar | 09-01-14 | 15:34 | + -2 -

Overigens een oude debaterstruc om weer een vergelijking te maken met een andere godsdienst in Nederland en dan nog wel een minor godsdienst.
Het één (regels in christelijke gemeentes) maakt het ander (streng-islamitsche namelijk niet minder).
En ons land staat in geen enkele vergelijking met strenge islamitische landen.

knerf | 09-01-14 | 16:13

Wordt klederdracht in NL dwingend opgelegd door de mannen aan de vrouwen? Dat heb ik dan even gemist.
witwas | 09-01-14 | 15:13 | + 2 -
---
Sinds kort niet meer. Hier had de klederdracht/hoofddoek ook zijn oorsprong in de bijbel. Citaatje om 14:45 was ook trouwens een citaatje uit de bijbel. Ik geloof dat de heren uit Vaticaanstad pas in 1965 hun gebod een hoofddoek te dragen ophieven. Hoewel, bijbel? Eerder dan dat van de Joden. Orthodox joods gehuwde vrouwen moeten ook een hoofddoek op, of scheren hoofd kaal en zetten pruik op. Dus bijbelcitaat komt waarschijnlijk ook uit de thora. En de regio.

Buiten de hoofddoek worden hier voortdurend door ouders 'sletvrees' regels ingesteld. Mijn moeder vond nog wel eens een rokje te kort of een jurkje te strak. 6 jarige buurmeisjes met naveltruitjes waar de hele buurt schande van spreekt. Hele volksstammen meisjes uit zwaar gristelijke durpen mogen geen broek aan en geen make-up op van paps.

Sletvrees en religieuze regels. Van alle tijden, van alle religies en non-religieuzen.

Hoofddoekjes zijn niet erg, de toename ervan wel. Los van de islam zijn we in NL ook behoorlijk aan het vertrutten: je bent nu als vrouw behoorlijk ongepast als je zonder
bikinitopje op het strand loopt, je oksels niet scheert of een heel kort rokje draagt. En wee oh wee als je als vrouw meer dan 1 one night stand hebt gehad.Zolang het gros van de NLders nog vindt dat Jody Foster terecht werd verkracht in 'The accused', of het 'uitlokte' is er ook in NL nog veel werk te verrichten. Met of zonder hoofddoekje.

harstef | 09-01-14 | 16:02

De hoofd doek is bedoeld om het geloof in het hoofd te houden anders vliegt het er uit.

wocky | 09-01-14 | 15:43

Dus sommige (oudere) vrouwen van een bepaalde kerkelijk stroming die ook een soort hoofddoek dragen zijn natuurlijk ook om te huilen? Mooi dat Nederlanders dat ook tegen elkaar zeggen.

shiptar | 09-01-14 | 15:34

W. Eldenkend | 09-01-14 | 14:39 | + -2 -

Ben jij nou gewoon een domme muts of een kereltje dat feministes naar de mond praat?
Dit naar aanleiding van je voortdurend gestotter over "seksistisch".
A propos, de meeste vrouwen beoordelen mannen op de status of de bankrekening die ze hebben.
Noem je dat ook "seksistisch" of is deze kwalificatie net als dat gebler over "racisme" alleen maar van toepassing op een bepaalde groep?

Lees "De gedresseerde man" van de Duitse schrijfster Esther Vilar maar eens.Een boekje uit de jaren zeventig en een tamelijk agressief antwoord op het doorgedraaide feminisme.
Kunnen we het daarna nog eens over seksisme hebben.

Die vrouwen in genoemde landen beslissen helemaal niet zelf of ze een boerka of hoofddoekje dragen.
Dat hebben die geile baardapen beslist en nu hebben die vrouwen zichzelf wijsgemaakt dat zij er over gaan.
De muzelmannen zijn daar gewoon de baas en die schrijven dit soort gedragsregels voor.

knerf | 09-01-14 | 15:27

Gewoon even een vraagje over het vrijwillig dragen van zo'n hoofddoek...
Draag je zo'n ding nu altijd vrijwillig, of doe je het gewoon af als je op - bijvoorbeeld - donderdag even geen zin hebt?
Als het eerste het geval is, dan klopt er volgens mij iets niet.

Rico Tampeloerus | 09-01-14 | 15:23

@witwas | 09-01-14 | 15:13 | + 1 -
Correct, het niet dragen van hoofdbedekking werd als onzedelijk beschouwd.

boy_wulfe | 09-01-14 | 15:22

In totaal vindt slechts 4% dat nummer 6 acceptabel gekleed is. Dat betekent dus dat 96% vind dat een vrouw haar hoofd hoort te bedekken, en schijnbaar seksueel opgewonden raakt van vrouwenhaar.

Oftewel, we hebben eindelijk cijfers:
Gematigde moslims = 4% van de totale populatie
Achterlijke/Extremistische moslims = 96% van de totale populatie

Maar niet generaliseren hoor, want dat is racistisch! Het zijn tenslotte maar een paar rotte appels die het voor de resterende 4% verpest.

Russells Teapot | 09-01-14 | 15:22

Ik moet zeggen in het begin vond ik de stukkies van Nanninga moeilijk leesbaar, maar ze zijn vele malen beter geworden en zelfs raak en de spijker op de kop.

oranjerood | 09-01-14 | 15:20

@boy_wulfe | 09-01-14 | 14:51 Wordt klederdracht in NL dwingend opgelegd door de mannen aan de vrouwen? Dat heb ik dan even gemist.

witwas | 09-01-14 | 15:13

Deus Absurdia | 09-01-14 | 15:06 |
Ik wilde je net vragen, kan jouw vrouw ook niet ff een hoofddoek omdoen

milky bar | 09-01-14 | 15:13

Deus Absurdia | 09-01-14 | 14:48 | + 0 -
---
Ik blijf het vreemd vinden dat de grootste 'tegenstander van de islam' tevens de grootste tegenstander van lokaal geproduceerde duurzame energie is.

Wat dat betreft lijkt Wilders op een 'battered wife', in een relatie zitten die potentieel gevaarlijk voor hem is, en toch niet willen scheiden. Want waarom wil Wilders in hemelsnaam olie-afhankelijk blijven?

harstef | 09-01-14 | 15:11

Nederlanders mogen helemaal geen opinie hebben over kleding op straat. Nederlanders kunnen zich niet kleden, hebben geen smaak, hebben geen manieren en dat ook nog zodanig dat hoe harder Nederlanders klagen over anderen ( lees minderheden) hoe erger hun eigen smaak is..
Pitbullsmoking, lipleeslegging, matje, sjonniekapsel, anita-makeup, rukbroek, terrasbroek, sportsok, strontfloss slip, GAKOpak, en 2 voor de prijs van 1 pak zijn niet voor niets bekende termen voor uiterst autochtone culturele uitdrukkingen. Een hoofddoekje dekt daarnaast redelijk vaak een spuuglelijk wijf af, dus veel Tokkies zouden een voorbeeld moeten nemen aan Moslima's.. Voor ontwikkelde Nederlanders wel zo fijn.

Deus Absurdia | 09-01-14 | 15:06

@boy_wulfe | 09-01-14 | 14:51,

U heeft moeite met het verschil tussen een brommerhelm en een wehrmachthelm?

basweetutwel | 09-01-14 | 15:04

@rara | 09-01-14 | 14:59 | + -1 -

De lijn tussen extreem sterke sociale druk en wettelijke verplichting is bijzonder vaag

boy_wulfe | 09-01-14 | 15:04

Voorstel aan de moslims:
Wij doen over lelijke nederlandse vrouwen een doekje,en jullie halen alleen bij lekkere moslima's het doekje er juist af!!
Samen komen we er wel!!

gimme a beat,rix | 09-01-14 | 15:02

W. Eldenkend | 09-01-14 | 14:07 |
Nederland is ook een moslimland. Of wil je beweren dat je dat nog niet in de gaten had?

milky bar | 09-01-14 | 14:59

@boy_wulfe | 09-01-14 | 14:51
Klederdracht is oude geschiedenis, dus niet relevant voor de problemen van vandaag. Ook ontbrak de wettelijke verplichting die er in de sharia wel is.

rara | 09-01-14 | 14:59

Die nummer 4 kijkt wel lekker zwoel. Maar een man aankijken op straat, dat was toch verboden? Ik ken wel een boel 4-tjes die altijd wegkijken, en dan kom ik ze liever helemaal niet tegen.

kleuterleider | 09-01-14 | 14:57

boy_wulfe | 09-01-14 | 14:51 | + 0 -
Voor de tokieguurders hier zou een verplichte excursie naar Staphorst op zondag verhelderend werken. En dan gaat de leiding gewoon ook stug liegen dat alle christenen zo zijn.. Want anders is het te moeilijk te begrijpen..

Deus Absurdia | 09-01-14 | 14:54

1 = beuhsneden

nemeton | 09-01-14 | 14:53

@harstef
Als sociale druk niet zou bestaan zou de Nederlandse tokkie natuurlijk ook een bruikbaar persoon zijn in onze samenleving.. Nu is het stront.

Deus Absurdia | 09-01-14 | 14:52

Kopvod numero 1 t/m 5 mogen ze wat mij betreft trouwens het stemrecht per omgaande afnemen.

eerstneukendanpraten | 09-01-14 | 14:52

Even een vraagje, een hoofddoekje verplichten onder het mom van Nederlandse cultuur zoals bij de oud Hollandsche klederdracht is geen probleem, maar als een moslima het zelfde doet mag dit opeens niet meer?
Volgens mij hebben flink wat lieden hier problemen met spellen van hypocriet

boy_wulfe | 09-01-14 | 14:51

@BBmetR
Oh toen met die burgeroorlog van 15 jaar die geheel Beiroet in een slagveld veranderde.. Dat waren nog eens tijden!

Deus Absurdia | 09-01-14 | 14:50

Ik kan 'm even niet vinden maar er is ook een poll
waar de dames op mochten stemmen van 1 onbesneden t/m 6 warme coltrui

nemeton | 09-01-14 | 14:50

Onbegrijpelijk dat je, als je in NL opgroeit, of in een land waar dat ongebruikelijk is vrijwillig een hoofddoek opdoet.
Helaas bestaat er zoiets als sociale druk (of, in sommige landen financiële druk) o.a. om wel zo'n lap op je hoofd te binnen.

harstef | 09-01-14 | 14:49

Maar wie is nu verantwoordelijk voor het in stand houden ( los van in het zadel helpen) van dit soort achterlijke woestijnculturen?

Note: 90% van de olie en dus inkomsten en dus de macht van de leiding van de betreffende landen gaat naar niet moslim landen en niet iedereen wil een jaar lang op de fiets nar het werk.

Deus Absurdia | 09-01-14 | 14:48

. 5 Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw. 6 Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken (...)14 Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt? Het haar van de vrouw is haar gegeven om een hoofdbedekking te dragen.

harstef | 09-01-14 | 14:45

Ik vind vooral de vraagstelling 'wat is acceptabel voor vrouwen' fout.
Ik had liever gezien 'wat is voor u als moslim acceptabel voor vrouwen'.

Want 1 t/m 5 is voor mij hetzelfde, namelijk onderdrukking. Ik mis 7 t/m 11, vrouwen met kort haar, geblondeerd, blauwe puntjes in de blondering, met tuinbroek, met piercings etc. En daar hadden de hakbars 6 t/m 11 dan vast als hetzelfde gezien, namelijk hoer.
Ergo, de universiteit van Michigan differentieert 1 kant op. Discriminatie &#21328;

Shareholder II | 09-01-14 | 14:45

@de Voorzittert | 09-01-14 | 14:16
Wilde iets zeggen, maar dat mag nog ff niet.

Uw Verzekeringsadvis | 09-01-14 | 14:44

@Wc-kip | 09-01-14 | 14:25
De Zweedse overheid?

steven paul | 09-01-14 | 14:42

Gezellig, nummer 2 reed net achter me. In zo’n mooie oldtimer Mercedes.
Gelukkig reden ze stad-uitgaand.

basweetutwel | 09-01-14 | 14:42

Ik moet opeens ontzettend nodig poepen!

eerstneukendanpraten | 09-01-14 | 14:41

@Wc-kip | 09-01-14 | 14:20
Laat ze oprotten naar hun eigen land kunnen ze daar doen wat ze willen lees ik hier regelmatig. Dus?

W. Eldenkend | 09-01-14 | 14:39

Het ergste van dit onderzoek vind ik dat Libanon nu tot de moslim-landen wordt gerekend daar waar het tot een tiental jaren geleden nog een christelijk land was ( en dus ook een aangenaam land was ).

BBmetR | 09-01-14 | 14:39

We mogen de kop niet langer in het zand steken. Radicale moslimmannen eisen dat hun vrouwen zich sluieren. Waarom? Omdat het in de Koran zou staan, al bestaat daar geen enkele duidelijke tekst over. Omdat vrouwen dan overeenkomstig de wil van Allah het juiste doen? Goed gedrag heeft echter niets te maken met zogenaamde 'heilige' teksten. Wel met de acceptatie en toepassing van een reeks universele normen, waarden en regels. In die zin mogen we geen enkele toegeving doen aan mensen die medemensen onderdrukken omwille van religieuze bepalingen. We moeten die onderdrukkers krachtig bestrijden. Want als we dergelijke praktijken toelaten dan ondergraven we onze eigen principes zoals de scheiding van kerk en staat en vooral de gelijkwaardigheid van man en vrouw.

lady blabla | 09-01-14 | 14:37

Nr1 en nr2 = Barbamama

Temazepam60milligram | 09-01-14 | 14:35

Triest, maar dit soort ingebakken overtuigingen gaan er heel moeilijk uit. Vergeet niet dat daar ook veel vrouwen stemmen op optie 4. Ik denk dat wij in het westen de problemen teveel zien als goedzakken tegen de schurken. Als je kijkt naar de Taliban in Afghanistan of nu bij de onlusten in Irak dan komt dat naar mijn idee door problemen binnen de eigen bevolking. De cultuur is daar gewoon zo, dat gaan wij nooit veranderen. Mubarak was weg uit Egypte en bij de eerste verkiezingen kiezen ze iemand van het moslimbroederschap....

KapiteinClaus | 09-01-14 | 14:35

@Kaltsnautzige | 09-01-14 | 14:31
Je moet ook nooit een scheet laten als je net in je boerka een sigaretje hebt opgestoken.

Ars Vivendi | 09-01-14 | 14:35

Ongelovigen moeten nog steeds dood van allaatje, vandaar die beulskap.

Worstjes | 09-01-14 | 14:32

Nummer 3 ken ik uit de steeg hier achter. Laatst liet ze een scheet vliegen en vloog die hele fokking burka de lucht in. Zat een Australian-joggingpak onder. Wat je niet meemaakt.

Kaltsnautzige | 09-01-14 | 14:31

@Simon de Danser | 09-01-14 | 14:09
Ik ook!
Maar dan aan een onderzeeboot.

Ars Vivendi | 09-01-14 | 14:30

@Simon de Danser | 09-01-14 | 14:24
Het tegenovergestelde is helaas niet altijd waar: hoe meer bedekt, hoe mooier.

Petrus de Rewa | 09-01-14 | 14:29

Uw Verzekeringsadvis | 09-01-14 | 14:11 | + -5 -
Zij beginnen toch met die flauwekul!

zeefert | 09-01-14 | 14:26

Mr_Pikibelly | 09-01-14 | 14:18 |

Weet je wie ook vrouwen van bepaalde bevolkingsgroepen onvruchtbaar liet maken?

Wc-kip | 09-01-14 | 14:25

@Petrus de Rewa | 09-01-14 | 14:08 |: 'de rokjesindex'
Helaas geldt voor ons land dat met het toenemen van de temperatuur het straatbeeld het tegenovergestelde van niet te versmaden wordt; oftewel hoe lelijker het wijf hoe naakter het erbij loopt.

Simon de Danser | 09-01-14 | 14:24

@Mr_Pikibelly | 09-01-14 | 14:18
Weet u wie ook...?
Ach laat ook maar.

Ars Vivendi | 09-01-14 | 14:24

Het populairst is nummer 4, dat houdt dus in dat significant meer mensen op 6 dan op 1 hebben gestemd. Een hoopvolle tendens.
Maar bij mensen als Nanninga is het glas natuurlijk altijd halfleeg als het op moslims, vrouwen of moslimvrouwen aankomt

Mark Smith | 09-01-14 | 14:23

@Mr_Pikibelly | 09-01-14 | 14:18
Wat een enge domme reactie.

W. Eldenkend | 09-01-14 | 14:21

De lelijke 1. De knappe 6. Zo moeilijk is het toch niet?

Getson | 09-01-14 | 14:21

'... en zou er zeker mijn pik niet in steken...'
@Idontgiveafunk | 09-01-14 | 14:13
Is ook niet verstandig trouwens.
Dame met hoofddoek heeft standaard zeven broers.
Die hebben allemaal een pistool.
En een kort lontje.
Je weet toch?

Ars Vivendi | 09-01-14 | 14:21

W. Eldenkend | 09-01-14 | 14:07 |

In moslimlanden is het ook de gewoonste zaak om homoseksuelen 5 meter in de lucht aan een hoogwerker te laten hangen, maar dat keurt u dus ook goed omdat het ''hun land'' is?

Wc-kip | 09-01-14 | 14:20

@Gezwelgje | 09-01-14 | 14:10
Wat een enge domme seksistische reactie.

W. Eldenkend | 09-01-14 | 14:19

En dan zijn er nog van die alles goedpratende, op tafel dansende wijven die het prima vinden om als rund behandeld te worden. En stiekem sluipt het er hier ook steeds meer en meer in. Achterlijke primitievelingen.

Conan de Rabarber | 09-01-14 | 14:18

-weggejorist-

Mr_Pikibelly | 09-01-14 | 14:18

Ik houd niet van dictatuur, maar soms kom je zo'n stinkende zure 50+ vrouw tegen, met ook nog eens opvliegers en praatjes. Daar mag subiet een burqa overheen. Zou de mannen in dit land goed doen.

Hjalmar | 09-01-14 | 14:18

@Fopspeen | 09-01-14 | 14:13 Howabout: Nee, ga weg, je krijgt geen geld? Irak was ver voor Christus al een beschaafd land, zou van de olieexport net zo rijk moeten zijn als Noorwegen, zo niet rijker. Dat dat niet zo is: Islam. Daar gaan een paar miljoen euri's echt niets aan veranderen.

witwas | 09-01-14 | 14:17

@Idontgiveafunk | 09-01-14 | 14:13
Wat een enge domme seksistische reactie.

W. Eldenkend | 09-01-14 | 14:17

Allemaal goed en wel, die kopvoddendiscussie, maar de discussie over het al dan niet bedekken van genitalia zou eigenlijk wel wat meer aandacht mogen krijgen.

Zyprexa20mg | 09-01-14 | 14:17

@Uw Verzekeringsadvis | 09-01-14 | 14:11 | + -1 -
Over een jaar 5-10, als GeenStijl verboden is geworden door de heersende Sharia-wetgeving in dit land.

de Voorzittert | 09-01-14 | 14:16

Ik mis Nederland in het rijtje.

Sjaak uit Dordt | 09-01-14 | 14:16

OT/
Kan iemand mij de speklapjes even aanreiken? Ik kan er niet bij...

Ars Vivendi | 09-01-14 | 14:14

Vroeger durfden we dat soort landen nog te boycotten.

Conan de Rabarber | 09-01-14 | 14:14

Gelukkig vindt in het door de Arabische lente verrijkte Egypte wel 14(!) % dat vrouwen zelf hun kleding mogen kiezen. Vooral toejuichen die prachtige revoluties.

G Bruikersnaam | 09-01-14 | 14:14

Ik beoordeel een vrouw op haar sletheid eerder op d'r kleding dan wat ze om d'r hoofd heeft.
Vrouwen met doekjes op hun hoofd bestaan niet eens voor mij, ik kijk er niet naar en zou er zeker mijn pik niet in steken, missie geslaagd voor hun dus.

Idontgiveafunk | 09-01-14 | 14:13

Schikbarend om te zien dat onze regering miljarden stoppen in een land als Egypte waar maar 14% van demense vind dat een vrouw zelf mag bepalen wat ze doet. Dat is zelfs nog enger dat de 47% van Saudi Arabië. Moet er niet gewoon iets komen van: Jullie willen geld? Prima, maar op onze voorwaarden!

Fopspeen | 09-01-14 | 14:13

Als men in islamitische landen bedekt wil rondlopen moet men dat vooral zelf weten. Zolang men hierover maar niet in Nederland gaat zeuren.
Wacht even...

Ars Vivendi | 09-01-14 | 14:13

4,5 en 6. Moet kunnen, de anderen zijn ontoelaatbaar, in Nederland bedoel ik dan.

Per-Ongeluk | 09-01-14 | 14:13

Hoe vromer de moslimvrouw er bij moet lopen van de moslimman hoe meer hij de hele dag aan sex loopt te denken. Hij kan zijn dierlijke instincten niet in bedwang houden en maakt dat het probleem van de vrouw.

sinar2 | 09-01-14 | 14:12

laat ze lekker lopen met die kopvodden stel je voor dat het afgedaan wordt
komen er een hoop snorretjes/baarden erbij in het straatbeeld

wachtendopeenrukwind | 09-01-14 | 14:11

Wanneer kappen we nou eens met die islam flauwekul, laat de vrouwen dragen wat ze willen dat stelletje baardapen loopt zelf in jurken, wie is hier nou gek.

Uw Verzekeringsadvis | 09-01-14 | 14:11

Nummertje 7 heeft kort haar?

Petrus de Rewa | 09-01-14 | 14:11

Ik zou ze doen, allemaal!

Gezwelgje | 09-01-14 | 14:10

Helaas, ik ga niet om met mensen die hun religie moeten demonstreren. F* them. Dus alleen nr.6.

Thoth | 09-01-14 | 14:10

Als de dame in kwestie beschikt over forse lichaamsbeharing op de bovenlip en andere edele delen, dan is enige bedekking misschien geen overbodige luxe.

Petrus de Rewa | 09-01-14 | 14:10

Volgens mij is het gewoon een samenzwering van de textielindustrie.

SvennusMax | 09-01-14 | 14:10

Doe mij nummertje 6 maar. 1 t/m 5 retour afzender.

Wc-kip | 09-01-14 | 14:09

Tunisia, Egypt, Iraq, Lebanon, Pakistan, Saudi Arabia and Turkey.
Dat zijn een paar van de belangrijkste moslimlanden, maar ik mis Amsterdam in dit rijtje.

Cuyahoga | 09-01-14 | 14:09

Eigenlijk zouden buitenlanders in NL behandeld moeten worden zoals in hun land van herkomst de buitenlanders worden behandeld.
" investeert in schoopen fabriek, steenbakkerij, bijlen en zwaardenfabriek"

Zatkniss | 09-01-14 | 14:09

Ik ben ook benieuwd naar de tegenhanger van dit onderzoek: de rokjesindex.

Petrus de Rewa | 09-01-14 | 14:08

's Lands wijs, 's lands eer.
Er staat toch:How people in Muslim countries prefer women to dress in public.
Niet iets om je mee te bemoeien dus.

W. Eldenkend | 09-01-14 | 14:07

Veel lelijke vrouwen moeten gaan voor nummertje 1.

meneer Q | 09-01-14 | 14:07

Wie bukt voor de profeet is bang voor een warme spleet!

Godsammekraken | 09-01-14 | 14:06

Zwarte haatlap, blauwe haatlap, rooie haatlap, witte haatlap.

Ik weet al veel meer dan me lief is.

Godsammekraken | 09-01-14 | 14:05

Islam: waar alle mannen geperverteerden zijn die tegen vrouwelijk schoon beschermd moeten worden.

rara | 09-01-14 | 14:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland