Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD over 338 miljoen: 'niet op zitten letten'

neprus100.jpgNieuwig nieuws vanuit het Haagse politieke circus. De dames en heren politici zijn bijgekomen van de champagne en oliebollen en zijn op de hoogte gebracht van de arbeid van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt. Die schopte stennis over het feit dat het kabinet bijna geruisloos een verhoging van het eigen woningforfait heeft laten passeren terwijl het onlangs zelf nog rekende met de 'oude' waarde (0,6%) i.p.v. de nieuwe (0,7%). Die verhoging kost de hypotheekbezitter met een Jan-met-de-Pet-op-salaris al gauw weer een paar honderd euri per jaar en levert de schatkist niet minder dan 338 miljoen bunkeiharde pegels op. Dat is lekker binnenlopen, u snapt. Inmiddels zijn Kamerleden van andere partijen ook op de hoogte van de stiekeme diefstal uit de zakken van de doorsnee Nederlandse burgert. Schande, roept er eentje van de SP. Driewerf BOE, roept een meneer (m/v) van de PVV en lieve Heer wat is dit voor gepriegel, roept een ander poppetje van het CDA. De leukste verklaring komt van VVD-er Helma Neppérus: 'Van de stijging van het forfait word ik niet vrolijk, maar bij debatten in de Kamer heb ik hier niemand over gehoord. We hebben allemaal niet op zitten letten'. Heeft u dat even duidelijk? Uw gekozen volksvertegenwoordiging heeft collectief leggen slapen en niet op zitten letten en roept nu om het hardst moord en brand. Voor dat gebrek aan interesse in uw welbevinden mag u nu ter waarde van 338 miljoen in de buidel tasten. Kunnen wij ook ergens zo'n regeling regelen? Zelf niet opletten en anderen daarvoor op laten draaien. Lijkt ons heerlijk. Geteisem. Update: KAMERVRAGEN van Omtzigt, Knops (CDA) en Bashir (SP).

Reaguursels

Inloggen

@ de Voorzittert | 02-01-14 | 12:18 | + 2 -

Ja dat gevoel heb ik ook.

Daarom zou het wel handig zijn als een aantal gelijkgestemde reaguurders op de een of andere manier met elkaar in contact zouden kunnen treden.

Dan kunnen we de partij "Nederland Werkt" of zoiets oprichten. De partij voor werkende/belastingbetalende mensen die steeds meer van hun zuurverdiende centen af mogen dragen om niet-werkend NL en ambtelijk en subsidie-slurpend NL in stand te houden en daar geen zin meer in hebben omdat ze er onvoldoende voor terug krijgen.

Speerpunten: serieuze belastingverlaging, werken moet meer lonen dan niet werken en drastische kwaliteitsverbetering in het onderwijs om het steeds snellere verval van NL te stoppen.
Outsider-Inside | 02-01-14 | 12:38 | + 13 -

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Deze partij kan op mijn stem rekenen!!!

Kaposi_Sarcoom | 03-01-14 | 13:25

De VVD pakt mijn (oude) auto af, jaagt mij mijn huis uit en laat mij voor mijn drankprobleem extra accijns betalen.

double punch | 03-01-14 | 10:07

Maar straks wel weer massaal VVD, PVDA of D66, CU en SGP stemmen. Volgens mij zijn dat soort stemmers gek op pijn ook, en maar met je hoofd tegen de muur lopen. En dan gewoon weer hetzelfde stemmen. Ja, ja.

werkenisvoorgekken | 03-01-14 | 03:16

-weggejorist-

SaLeM71 | 02-01-14 | 21:34

Zo langzamerhand heb ik nog meer vertrouwen in een besnorde tweedehands autoverkoper dan in de politici van deze 2 k#dt kabinetspartijen.

Hufter | 02-01-14 | 19:12

En wie dan in 2014 bij de pomp komt, ziet ook dat aldaar de prijzen van diesel en gas lekker hoger zijn geworden. En nu dan weer een paar honderd euro per jaar extra kwijt! Had ik net gedaan wat Rutte wilde, een huis kopen, wordt je daarna lekker genaaid door de PvdVVD. Maar Mark, je beseft toch wel dat al het geld dat jij van me af neemt niet uitgegeven kan worden aan een nieuwe auto? Of andere spullen? Ja, de crisis is nog LANG niet voorbij want mensen kunnen nu niet meer vanalles kopen zo lang elke belasting of accijns zo blijft stijgen.

Moonwarrior | 02-01-14 | 18:48

Het lijkt wel een balans opstellen op de middelbare school. En met het laatste vakje moeten we hem nog even kloppend maken.

Geert Linkers | 02-01-14 | 18:36

Komen er kamervragen? Dus je moet tevreden zijn als er een vraag gesteld wordt, een antwoord krijg je niet, het is helaas pindakaas bij deze verlichte zielen in de kamer. Het is echt om te kotsen deze mentaliteit!

lanexxx | 02-01-14 | 17:45

@RedBill | 02-01-14 | 13:05
Nee, natuurlijk ga ik er niet vanuit. Sinds wanneer heeft de overheid minder geld nodig?
Uiteraard volgt het kabinet wel deze logica excusief voor verhogingen. Dat heeft Neppérus net toegegeven. Lekker volk, hè?

blinde kip | 02-01-14 | 17:11

Als het inderdaad zo is dat de kamer niets gehoord heeft omdat Blok en/of Dijselbloem niets hebben gezegd, dan hebben deze twee een probleem. Hebben ze wel wat gezegd dan heeft de 2e kamer niet zitten opletten. Ik denk dat het eerste het geval is, want je maakt mij niet wijs dat er 150 man collectief in slaap vallen.

Brulboei_61SB | 02-01-14 | 16:33

Tsja. Nederland heeft hier zelf voor gestemd. Ieder volk krijgt de regering die het verdient! Volgende keer toch maar PVV stemmen!
En laat u voor de verandering dan eens *NIET* in de luren leggen door de grote demoniseer-de-PVV-campagne die ervoor moet zorgen dat uw stem toch maar weer naar de gevestigde partijen gaat.
Trap daar voor de verandering nou eens níet meer in!

KoninginWildemina | 02-01-14 | 16:25

Nepperus is dus nu ook behalve officieel een VVD-er ook officieel een VVD-leugenaar. En als je dat bent dan behoor je tot de partijtop. 'Nep, let ff niet op', tja en wat doe je dan...

eastender | 02-01-14 | 15:40

In Nederland betaalt men BTW over BPM. Het betreft hier dus belasting op belasting. Waarom betaalt u overigens
belasting over uw arbeid? Waarom betaalt men al zeker tien jaar steeds minder omzetbelasting? (Van 35% naar 25% gedaald). Uw aanbeden Wit Konijn zal u ook niet naar Wonderland brengen. Deze zal ook de bedrijfsdood spekken ten koste van u.

StaatsvijandNo1 | 02-01-14 | 14:54

Outsider-Inside | 02-01-14 | 14:08 | + 0 -

Juistem. Inkomstenbelasing dient IN ZN GEHEEL te worden afgeschaft en vervangen te worden door iets als een comnsumptiebelasting op alles van maximaal 10%. Te heffen op LOKAAL nivo !!
Op landelijk nivo zijn er sowieso geen argumenten te verzinnen die belastingen rechtvaardigen. Op dat nivo kunnen we simpelweg drukken(en lenen VERBIEDEN) naar behoefte op basis van vast percentage BNP en een fiscaal prudente overheid die zich aan budgetten houdt(Ik realiseer me; Onvoorstelbaar in huidige paradigma, maar toch echt volkomen logisch met andere bril op.)

Hedge_it | 02-01-14 | 14:21

Lood om oud ijzer. Wanneer men 'wel' oplet kost het ons ook geld.

natte krant | 02-01-14 | 14:10

@ Hans Hillen | 02-01-14 | 13:47 | + 4

Exact, geode uitleg. Rutte en Dijsselbloem gokken er natuurlijk gewoon op dat weer allemaal veel te ingewikkeld is voor het NL electoraat (en misschien is dat ook wel zo, het electoraat is nu eenmaal erg slecht financieel onderlegd en heeft een zeer korte attention span).

Maar dit is gewoon een sneaky manier om de hypotheekrente verder te beperken en dan maar te hopen dat het niet opvalt of dat men het toch niet snapt. Pure volksverlakkerij want reken maar niet dat de WOZ waardes naar beneden worden aangepast zoals A. Dijkman bij DK denkt, dit is natuurlijk gewoon een verkapte belastingverhoging.

Daarom zou het ook veel beter zijn om dit ingewikkelde geode met HRA en eigenwoningboetes helemaal af te schaffen zodat het allemaal veel transparanter wordt mits uiteraard wel tegelijkertijd de inkomstenbelasting navenant verlaagd wordt.

Outsider-Inside | 02-01-14 | 14:08

Ze willen gewoon van die kuthypotheken af, althans de aftrekbaarheid ervan. Hadden ze dat maar in 2001 gedaan maar toen durfde niemand het aan. Als huizeneigenaar heb je nergens last van je plust wat en vervolgens mag je het weer aftrekken. Mensen die op de pof (=hypotheek) leven zijn de klos.

Andersom dag | 02-01-14 | 14:06

-weggejorist-

jamesverdussen | 02-01-14 | 14:06

Ik had de hoop dit jaar een kleine koopkrachtstijging te kunnen hebben door verlaging van de pensioenpremies en de wijziging van de eerste belastingschaal, maar dat is voordeel is al weer ruim gecompenseerd zie ik.
RedBill | 02-01-14 | 13:05 | + 3 -
.
Vergeet ook de verlaging van de algemene heffingskorting en de arbeidskorting niet. Dat gaat je honderden euro's netto per jaar schelen - negatief that is.

Hans Hillen | 02-01-14 | 14:02

Wat de meesten niet begrijpen. Overheid en samenleving zijn NIET hetzelfde. In de verste verte niet. Overheid heeft een eigen overlevingsbelang wat volkomen tegengesteld is aan dat van de burgers. Zolang je dat niet ziet ben je zelf onderdeel van het probleem. Net zo makkelijk.

"Some writers have so confounded society with government, as to leave little or no distinction between them; whereas they are not only different, but have different origins. Society is produced by our wants, and government by our wickedness; the former promotes our POSITIVELY by uniting our affections, the latter NEGATIVELY by restraining our vices. The one encourages intercourse, the other creates distinctions. The first a patron, the last a punisher.

Society in every state is a blessing, but government even in its best state is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one; for when we suffer, or are exposed to the same miseries BY A GOVERNMENT, which we might expect in a country WITHOUT GOVERNMENT, our calamity is heightened by reflecting that we furnish the means by which we suffer. Government, like dress, is the badge of lost innocence; the palaces of kings are built on the ruins of the bowers of paradise. For were the impulses of conscience clear, uniform, and irresistibly obeyed, man would need no other lawgiver; but that not being the case, he finds it necessary to surrender up a part of his property to furnish means for the protection of the rest; and this he is induced to do by the same prudence which in every other case advises him out of two evils to choose the least. WHEREFORE, security being the true design and end of government, it unanswerably follows, that whatever FORM thereof appears most likely to ensure it to us, with the least expense and greatest benefit, is preferable to all others."

Thomas Paine - Common Sense - 1776
www.gutenberg.org/files/147/147-h/147-...

Hedge_it | 02-01-14 | 13:58

Is belastingstaking geen optie?
Eagle_Eye | 02-01-14 | 13:12 | + 1 -
.
Ik werk bij de FIOD/Belastingdienst. Dat wij deze regeling nu een beetje uit moeten gaan voeren ... dat is toch walgelijk. Geen wonder dat mensen de belasting haten. Deze regeling (verhoging huurwaardeforfait) was ook binnen de Belastingdienst niet bekend. Ik las er voor het eerst over bij Omtzigt. Belachelijk. Echt heel achterbaks gedaan. Eigenlijk zouden belastingambtenaren moeten staken. Zeggen: al deze lastenverzwaringen willen wij niet uitvoeren. Maar dat zal maar 5% durven.

Hans Hillen | 02-01-14 | 13:53

De verhoging van de huur heeft niets met de verhoging van het huurwaardeforfait te maken. Ik ken geen wet of regeling waar in staat dat beide gelijk op gaan. Bovendien: het huurwaardeforfait heet tegenwoordig eigenwoningforfait. Waarom? Om de koppeling met huur te verbreken. Het hele huurwaardeforfait was namelijk al op lucht gebaseerd: belasting betalen over geld dat je niet ontvangt! Met het eigenwoningforfait kwam de naam igg overeen met wat het forfait echt was: een boete op het bezit van een huis. En nu zou het forfait ineens weer wel gekoppeld zijn aan huur? Right!. Het is een pure lastenverzwaring van honderden miljoenen die even snel aan het einde van het jaar zonder enige discussie of communicatie sneaky wordt doorgedrukt over de rug van woningbezitters. Waarom? Omdat dit kabinet niet wil of kan bezuinigen en daarom maar weer wat geld uit de burger perst. En waarom wordt er niet over gecommuniceerd? Omdat dit kabinet weet hoe impopulair het is, daarom wordt de zoveelste lastenverzwaring er maar even stiekem doorgedrukt, juist om géén discussie te veroorzaken. Dit is allemaal heel bewust gedaan, waarbij de vuige achterbaksheid mij vreselijk tegen de borst stuit. Maar als je naar die koppen van Blok en Weekers kijkt, dan zie je het toch: de achterbaksheid en kruiperigheid druipt er vanaf. Néperus vindt dat kamerleden beter op hadden moeten letten? Onzin. De eerste publicatie van deze maatregel was op 30 december, in de Staatscourant. En toen was de Kamer met reces. Nogmaals: dit is heel bewust stil gehouden. Overigens hoeft de Tweede Kamer niet in te stemmen. De tarieven worden aangepast bij Ministeriële Regeling en daar heeft dit beste kabinet sinds WO II misbruik van gemaakt.

Hans Hillen | 02-01-14 | 13:47

Zou dit het doel zijn, dat iedereen zijn hypotheek gaat aflossen, zodat er daarna een 'nieuwe belasting' gaat komen in de vorm van vermogensbelasting o.i.d.? Je maakt mij niet wijs, dat degene die nu hard aan het aflossen zijn, onder de belastingroede uit gaan komen, niet met deze dievenbende in ieder geval!

mom van avezaath | 02-01-14 | 13:35

Sinds wanneer geeft de SP iets om eigenwoning-bezitters???

Hobbykip | 02-01-14 | 13:33

Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 10:58 |
Heb je die cursus ook zelf al gevolgd?

Ze liggen daar niet te slapen in de kamer, als ze überhaupt aanwezig zijn zijn ze niet in staat om dingen op hun merites te beoordelen. Dit kabinet blinkt uit in niet capabel zijn, elke keer weer!

lanexxx | 02-01-14 | 13:32

Wat ook iedereen lijkt te vergeten: eigenwoningforfait is ooit eens door een paar ambtenaren (niet de politiek!) bedacht: als je een woning bezit dan kun je die verhuren en die huur is belastbaar inkomen. Als je woning bewoond is, is het verhuurd (al was het maar aan jezelf). Je betaald dus belasting over de huur die aan jezelf betaald.

Omdat het juridisch moeilijk is om fictieve inkomens uit te sluiten van belastingen (dan zullen creatieve figuren hun hele reële inkomen naar fictief weten om te toveren), heeft men ooit eens bedacht om deze extra belasting te compenseren met een extra aftrek: de beruchte hypotheekrenteaftrek (HRA). De meeste huiseigenaren hebben die toch. Vervolgens heeft men een aparte wet aangenomen die huizen waar geen hypotheek op rust, vrij te stellen van eigenwoningforfait.

Met name het feit dat de HRA ooit is ingevoerd als compensatie voor de eigenwoningforfait wordt in de discussies over de HRA vaak vergeten.

Daarnaast is een verhoging van 16.7% sowieso absurd veel.

KropjeSla | 02-01-14 | 13:27

@Eagle_Eye | 02-01-14 | 13:09
Inderdaad. Je zou ook op je huis moeten kunnen afschrijven. Het wordt immers ouder, onderhoud gaat meer kosten en na verloop van tijd zijn er renovaties nodig. Als de overheid eigenwoningbezit wil bevorderen, zou er geen eigenwoningforfait moeten zijn zoals nu maar juist een aftrekpost.

Zoetwaterpanharing | 02-01-14 | 13:21

Jonkheer van Tets , ik zou u een flinke tets willen geven . Gij zijt een zeer onaangenaam persoon.
Lief meiske | 02-01-14 | 12:56 | + 3 -

O lief meiske het was u ook al opgevallen. Mij namelijk ook. Hij springt er echt uit als trol. Een zeer onaangename trol.

tweetybird | 02-01-14 | 13:17

Eagle_Eye | 02-01-14 | 13:09 | + 1 -
Het ewf is in het leven geroepen om het "voordeel" te belasten dat je zou hebben als je een eigen huis hebt, nl dat je niet hoeft te huren. De eigen woning valt immers niet in box 3. Later kwam men tot het inzicht dat indien men geen eigen woningschuld heeft dit als onredelijk gezien moet worden. Wij zijn huis dus heeft afgelost betaald er geen belasting over. Hoe lang zo blijft weet ik niet mijn glazen bol is stuk

Zatkniss | 02-01-14 | 13:15

Het parlement is goed in het leggen van windeieren en dat terwijl ze liggen te slapen

Bob de Slopert | 02-01-14 | 13:14

@Eagle_Eye | 02-01-14 | 13:09 |
Zeker nu de meeste mensen die een eigen woning hebben gekocht na 2002 flink hebben verloren aan hun woning.
Ik sta op het punt om te gaan verkopen, waarschijnlijk tegen een verlies van rond de 40.000 euro. Mag ik dat ook aftrekken van de belasting als zijnde negatief inkomen?

RedBill | 02-01-14 | 13:13

Is belastingstaking geen optie?

Eagle_Eye | 02-01-14 | 13:12

ik hoop nu dat iedereen er van doordrongen is dat de VVD bestaat uit asociale mensen een soort van volk wat je niet eens meer bij het grof vuil zet maar per direct naar de vuilverbranding brengt en er zelf ingooit om maar vooral zeker te weten dat ze nooit meer terug komen. het had de VVD gesierd gestaan om het zelf op de agenda te zetten maar nee dat doen asociale mensen niet die drukken iets door en laten anderen ervoor bloeden .
ik hoop un dat voor de rest van NL de ogen nu eens werkelijk open gegaan zijn en dat dit de doodsteek is voor deze aso partij.

rukkieduck | 02-01-14 | 13:12

@Outsider-Inside | 02-01-14 | 13:05
Dan zou je bij wijze van experiment 3% moeten korten op de geldstroom en dan kijken of de overheid zichzelf in stand kan blijven houden. Armoe maakt creatief.

michello | 02-01-14 | 13:10

Gek, je verdient niet aan je huis en het is me dan ook compleet een raadsel waarom je een gedeelte ervan bij je inkomsten moet optellen. Voor zover mijn kennis strekt, kost een huis geld (onderhoud, hypotheek). Daarom zou je het woningforfait van je inkomsten af moeten trekken, zodat je goedverdoemme geld overhoudt om een keer het tuinhekje te kunnen schilderen.

Eagle_Eye | 02-01-14 | 13:09

@ michello | 02-01-14 | 13:01

De beste manier om verspilling bij de overheid aan te pakken is gewoon door te zorgen dat er structureel minder geld naar de overheid gaat (door lagere belastingen) dan valt er ook minder te verspillen en kunnen ze zichzelf eindelijk eens gaan reorganiseren in een wat efficienter apparaat. Ze weten nu gewoon van gekkigheid niet wat ze met al het belastinggeld moeten doen en smijten het dus maar over de balk, is toch hun geld niet.

Outsider-Inside | 02-01-14 | 13:05

@blinde kip | 02-01-14 | 11:35 |
Heerlijk, die naïviteit. Denk je nu werkelijk dat als de huren dalen, het huurwaardeforfait voor eigen woningen mee daalt? Dat zou een belastingverlaging betekenen. Ik moet het de eerstkomende 20 jaar nog zien gebeuren zolang we het geldinfuus zijn voor het verslaafde Europees bestuur.
Ik had de hoop dit jaar een kleine koopkrachtstijging te kunnen hebben door verlaging van de pensioenpremies en de wijziging van de eerste belastingschaal, maar dat is voordeel is al weer ruim gecompenseerd zie ik.

RedBill | 02-01-14 | 13:05

Het rotte is dat wij nederlandse burgers wel op hebben zitten letten. Maar helaas werden wij in de eerste kamer verraden door heer droevenstijn van de pvda. En door de nsb partijen als d66,cu en sgp. Anders was dit de burger oplichten allang beeindigt. Ik hoop dat de burger er goed van geleerd heeft en bij eventuele verkiezingen niet en nooit meer stemt op dit soort partijen.

tweetybird | 02-01-14 | 13:04

En er moet een burgerinstantie komen waar klokkenluiders zich kunnen melden, om te wijzen op onzinnige overheidsuitgaven, vriendjespolitiek, gokken met gemeenschapsgeld etc. Het verspillen moet stoppen!

michello | 02-01-14 | 13:01

Dit is ongetwijfeld de meevaller, waar het kabinet zo op hoopte, zoals de Televaag eergisteren vermeldde. Dit gelooft toch niemand meer? En als het een gevalletje 'niet opletten' geweest zou zijn, waarom niet gewoon aanpassen? Hè, VVD?? Tuig is het!

mom van avezaath | 02-01-14 | 12:59

@Outsider-Inside | 02-01-14 | 12:38
Er moet een partij komen die alle overheidsuitgaven openbaar gaat maken, alles op het internet zodat onderzoekers, burgers, programmamakers, de journalistiek onderzoek kan doen naar onderdelen, om zodoende onrechtmatige uitgaven aan de kaak te stellen. Heel Nederland moet worden gemobiliseerd om de overheidsuitgaven onder controle te krijgen.
Het is ONS GELD, daar hebben wij allemaal voor gewerkt, dus we moeten ook het recht hebben om te weten dat ons geld doelmatig wordt besteed. Wat hebben (gemeente)verkiezingen anders voor nut, als we geen inzicht hebben in de doelmatigheid van de ambtenarij? Wij moeten maar betalen, gedwongen, dus de overheid moet dan ook maar met de broek omlaag!

michello | 02-01-14 | 12:58

Jonkheer van Tets , ik zou u een flinke tets willen geven . Gij zijt een zeer onaangenaam persoon.

Lief meiske | 02-01-14 | 12:56

Huilen over E 100? Wat dacht je van dik E 100.000? Landelijke partijen kunnen een puntje zuigen aan de eensgezinde nivelleringsstrategie die in Den Haag tot in de puntjes wordt uitgevoerd. Het leuke van nivelleren via bestemmingsplannen is dat de meeste mensen daar geen *** van snappen en er pas achter komen als ze hun huis - bijv. na werkeloos zijn geworden - moeten verkopen.

Bestemmingsplannen worden opgeheven ten gunste van shoarmazaken/pizzabezorgrestaurants. Hiervan wordt gezegd dat dat 'ondergeschikte horeca' is. Tja. Altijd al een shoarmazaak naast je huis willen hebben? Kans op brand is 100%. In Deventer zijn minimaal 40 mensen dakloos geworden door brand Zie powned: www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/1... in shoarmazaak.
De waardedaling van je huis door komst shoarmazaak is trouwens zo'n 25-30%. Zie blog.toekomstvisiehoreca.nl en toekomstvisiehoreca.nl
Brandweer controleert pas brandveiligheid als je dat vraagt, en doet dan net of het een 'winkel' is ipv horeca. Dus hiervoor zijn lagere of geen brandveiligheidseisen.
Is beleid PvdA VVD D'66 en CDA. Er zijn wel regels voor ondergeschikte horeca vastgesteld, maar die worden niet gehandhaafd. Tuurlijk niet.

Haagse Tokkie | 02-01-14 | 12:53

" leggen " slapen ?

Lief meiske | 02-01-14 | 12:51

Daarom emigreer, laat de PvdA achter met hun geliefde kansenparels.

Zatkniss | 02-01-14 | 12:51

Citaat uit files.vvd.nl/verkiezingsprogramma-2012...

1.5 Belastingen
Op dit moment zijn de belastingen in Nederland hoog. De VVD is voor belastingverlaging omdat hard
werken en ondernemerschap moeten lonen. [......]

Dit is gewoon kiezersbedrog, los van de verhoging van het forfait zijn ook de accijnzen omhoog gegaan op benzine, tabak en alcohol.

Tini | 02-01-14 | 12:46

@ de Voorzittert | 02-01-14 | 12:18 | + 2 -

Ja dat gevoel heb ik ook.

Daarom zou het wel handig zijn als een aantal gelijkgestemde reaguurders op de een of andere manier met elkaar in contact zouden kunnen treden.

Dan kunnen we de partij "Nederland Werkt" of zoiets oprichten. De partij voor werkende/belastingbetalende mensen die steeds meer van hun zuurverdiende centen af mogen dragen om niet-werkend NL en ambtelijk en subsidie-slurpend NL in stand te houden en daar geen zin meer in hebben omdat ze er onvoldoende voor terug krijgen.

Speerpunten: serieuze belastingverlaging, werken moet meer lonen dan niet werken en drastische kwaliteitsverbetering in het onderwijs om het steeds snellere verval van NL te stoppen.

Outsider-Inside | 02-01-14 | 12:38

Nou, wat mij betreft de eerste
K A M E R V R A G E N !!
Geert kom er maar in. Tot hoelang duurt dat onverdiende kerstreces van die losers?

pennestront | 02-01-14 | 12:38

@Parel van het Zuiden

"Al mag gezien de achtergrond en opleiding van de meeste aangenomen worden dat dit "iets" ook maar zeer beperkt is"

Mind you, deze 2 kamerleden moeten wel een oordeel vellen over allerlei complexe operaties om de Euro te 'redden' met enorme consequenties voor de Nederlandse belastingbetaler. Ik vraag mij werkelijk af hoeveel van hen nu daadwerkelijk het overzicht hebben hoe e.e.a. met elkaar samenhangt. Als we dan toch voor alles een quota moeten hebben stel ik voor dat dit ook moet gaan gelden voor de achtergrond van onze tweede kamerleden. De alfa's (juristen/communicatie specialisten) zijn oververtegenwoordigd. Wat mij betreft kunnen er niet genoeg Pieter Omzig'ten (econometrist) in de tweede kamer zitten. Iets minder rechtmatigheid en wat meer doelmatigheid is wat dit land nodig heeft.

therealbraindump | 02-01-14 | 12:33

Corrupte tyfusbende...

HetMannetje! | 02-01-14 | 12:31

www.binnenlandsbestuur.nl/financien/ni...

Door Schenk op 8 juli 2013 22:52
Mensen, ik werk op een ministerie. En uit meer dan 30 jaar ervaring durf ik wel te stellen dat men waar maar doet op de departementen. Men heeft een (miljarden)budget en dat moet uitgegeven worden. Dondert niet waaraan, als het geld maar opgaat. Want geld overhouden, dat is en doodzonde, zoals iedere budgethouder weet. Alles liever, desnoods uitgeven aan onzinprojecten, dan het geld te moeten terugstorten naar Financiën.

michello | 02-01-14 | 12:28

"Bij debatten in de Kamer heb ik hier niemand over gehoord. We hebben allemaal niet op zitten letten", aldus Neppérus (what's in a name).
Natuurlijk heeft men niet op zitten letten en er niet over gedebatteerd. Zeker niet bij partijen als VVD en PvdA, daar zijn de 'vertegenwoordigers' bedoeld om op de juiste momenten even niet op te letten en te zwijgen.

Zoetwaterpanharing | 02-01-14 | 12:27

Overheid mist sturing op efficiëntie en productiviteit! De productiviteit van de overheid is afgenomen!
www.binnenlandsbestuur.nl/financien/ni...
De overheid bezuinigd niets! De laatste 11 jaar zijn de overheidskosten met maar liefst 17 miljard gestegen (na correctie)! Alles wordt op de burger afgewenteld!

michello | 02-01-14 | 12:21

@Outsider-Inside 12:03
Met de volatiliteit in het huidige kiezersklimaat is een partij die gewoon normaal nadenkt en 30 weldenkende reaguurders op de kieslijst een regelrechte hit vermoed ik.

de Voorzittert | 02-01-14 | 12:18

Een goeie atoombom op Frankrijk.
Dat zou ook helpen.

Hedge_it | 02-01-14 | 12:16

Een harder bewijs dat we ook net zo goed met de helft minder voklsvertegenwoordigers toe kunnen is bijna niet mogelijk.
Liever nóg 74 van het kaliber Omtzigt dan die andere 149 die er nu zitten.

CynicalBastard | 02-01-14 | 12:15

Ach, ik vraag gewoon gemeentelijkehuurcompensatiekoopwoningtoeslagforfaitaftrek aan bij de gemeente amsterdam, dat compenseert het wel weer

Tsjernodebiel | 02-01-14 | 12:15

Maar ja onze ministers zijn niet zo goed in hoofdrekenen. Vandaar dat ze allemaal een rekenmachine gekregen hebben. Helaas voor ons burgers is er bij de afleving van die rekenmachines iets fout gegaan. Er zijn wel machines geleverd ,maar de machines die geleverd zijn heten in de volksmond,KASSA

tweetybird | 02-01-14 | 12:14

Als ze moeten kruipen voor de keuning dan weten ze niet hoe snel ze moeten buigen. Het volk kan doodvallen.

rechtsdwalendeautist | 02-01-14 | 12:09

@mrrealistic
omdat dit niet via wet maar via amvb gaat. in de wet staat dat de regering het percentage via amvb vaststelt. zo is ook besloten om de belastingschijven niet aan te passen aan de inflatie. verder worden de heffingskortingen afgebouwd voor hogere inkomens, zodat spektrui nog meer geld richting het uitkeringsproletariaat kan sturen. u weet wel, de permanente import van mmulticulturele uitvreters die de pvda-regenten op het pluche moeten houden.

minimá-armezusvan.. | 02-01-14 | 12:09

en dan noemen ze mij een clown...
de grootste criminelen zitten in den haag.
wordt tijd om het hele zooitje weg te sturen en een passende niet ruifvretende regering te vormen.

Bassie B | 02-01-14 | 12:08

Ideologisch is de VVD volledig de weg kwijt. De VVD anno 2014 staat voor allemaal prachtige liberale verkiezingsbeloftes die, wanneer men aan een regering deelneemt, direct overboord worden gekieperd. Ik geloof ook helemaal niet dat de VVD niet op de hoogte was van deze 'misrekening'. En als dat wel zo is worden wij geregeerd door een stel onnozele politici.

therealbraindump | 02-01-14 | 12:08

Ja het wordt steeds makkelijker om kabinets mensen te herkennen. Zelfs voor mensen die helemaal niks met politiek hebben. Hoe herken je ze. Nou ze hebben allemaal een overdreven lange neus en een zwarte streep op hun voorhoofd. Hun leider herken je het best,die heeft zo`n lange neus dat hij overal zijwaarts naar binnen moet,en in zijn geval loopt de zwarte streep op zijn voorhoofd door tot aan zijn rug. Deze man spreekt u aan als pinnokio Rutte II. Zijn kabinet noemt u het leugenachtigste kabinet sinds wereldoorlog II en ver ervoor. Ook zijn ze vaak te herkennen aan beloftes die nooit uit komen,en ze hebben overdreven last van vergeetachtigheid in u nadeel. Verder hebben ze nog meer uiterlijke kenmerken die ze doen lijken op dat ze rechtstreeks uit een circus komen. Zo heb je joker weekers,1 been kleinsma,flaporen blok,pinnokio rutte,glasoog dijselbloem,clown ascher,rhinosaurus dijksma en vele andere van het circus der freaks met hun voorstelling genaamd ,PLUCHE

tweetybird | 02-01-14 | 12:05

Gaan we nu weer een jaar huilie doen, of gaan we er wat aan doen?

weg met ons | 02-01-14 | 12:05

@MrRealistic | 02-01-14 | 11:56 |

Ga er binnen de VVD, PvdA, CDA, D66, etcetera maar gewoon vanuit dat 95% van hun parlementariërs dit soort stukken niet leest en slechts de fractie-mail met de steminstructie tot zich neemt. Op zijn best weet de fractiespecialist iets van het onderwerp. Al mag gezien de achtergrond en opleiding van de meeste aangenomen worden dat dit "iets" ook maar zeer beperkt is.
.
Enfin.. Incompetentie is geinstitutionaliseerd bij deze partijen.

Parel van het Zuiden | 02-01-14 | 12:03

Zoals diverse reaguurders hier ook al constateerden: er is nu een groot gat in de politieke markt rechts van de VVD voor een partij die serieuze belastingverlaging en een kleinere overheid wil om de economie weer aan de praat te krijgen in NL en die wat intelligenter in elkaar zit dan de PVV. Zeg maar een soort Pieter Omtzigt-partij maar dan zonder het CDA.

Zo'n partij kan zeker 20 tot 30 zetels halen en met een aansprekende lijsttrekker misschien nog wel veel meer. Dan krijg je in ieder geval dat VVD/D66/CDA ook naar rechts opschuiven want die zien ook wel dat zo'n partij in hun electorale basis gaat zitten te vissen.

Neem 10 of 20 goede reaguurders hier en je hebt meer verstand van zaken bij elkaar dan in die hele 2e kamer vol met ambtenaren, welzijnswerkers en voormalig beleidsmedewerkers met terugkeergarantie, die mensen gaan ons echt niet uit de crisis helpen.

Outsider-Inside | 02-01-14 | 12:03

Dit kabinet was al niet te vertrouwen, maar dit is wel zo geniepig.......ben benieuwd wat de kamerleden daar nu aan gaan doen. Zal wel gewoon doorgaan toch, want veel volksvertegenwoordigers zitten juist helemaal niet het volk te vertegenwoordigen, maar gewoon de schatkist te vullen ism dit stiekeme kabinet.

Iwmac | 02-01-14 | 12:03

Onze overheid is te duur geworden voor de burger.
Laten we de overheid vullen met goedkope Roemenen, Marokkanen en Bulgaren! Lijkt mij een goed plan!!!

michello | 02-01-14 | 12:03

@Zephyr | 02-01-14 | 11:36
Zo is het ja.Maar ook de visie en richting die de partij uit wil is natuurlijk van belang,dus niet voor EU,maar wat de meerderheid van het volk wil.Desnoods bij referendum.

Welles! Nietes! | 02-01-14 | 12:03

In NL betaalde ik 2900 euro OZB, hier 250 euro...pand en grond is hier dubbel zo groot dan die in NL.
Kortom: U wordt staand liggend bukkend knielend genaaid...

duitse herder | 02-01-14 | 12:03

Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 10:58 | + -80 -

Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat u of familie,dan wel het holmaatje van Rutte bent.

pim achtertuin | 02-01-14 | 12:00

Heb gelukkig geen hypotheek meer dus ook geen bijtelling eigenwoningforfait.Ben daar best wel blij mee,maar eerlijk is het niet natuurlijk.

pim achtertuin | 02-01-14 | 11:59

Mensen die het goed praten willen praten door te redeneren dat het maar één tiende procent is en dus wel mee valt, moeten toch echt eens goed nadenken of ze nog wel bij hun verstand zijn.

Wat mij zorgen maakt, is dat dit soort maatregelen er doorheen komen, zonder dat onze gekozen volksvertegenwoordigers zich erover buigen.

Er wordt hier een precedent gezet (al zal dit vast al eerder een paar keer gebeurd zijn) waar de politieke figuurtjes geheid gebruik van gaan maken.

MrRealistic | 02-01-14 | 11:56

@pomtiedom | 02-01-14 | 11:47
Hoho, rustig aan met de rocket science heh?
Dergelijke rekenkundige uitleg gaat hem niet worden voor de meesten hier.

Maar goed; als de beperking op de aftrek omhoog gaat, mag je minder aftrekken van de belastbare som, en betaalt men technisch dus meer belasting (ceteris paribus).

TeeJee | 02-01-14 | 11:55

Op grond van de hypocriete VVD-kop van Blok verbaast me dit niet.

Fijnstoffer | 02-01-14 | 11:53

Politici, het lijken wel Roma`s.
O, wacht......

Dostranamus | 02-01-14 | 11:51

@appeltjesgroeneweide | 02-01-14 | 11:32 |

Ik begrijp dat je veel verwacht van Geert. Maar ik denk dat je je moet realiseren dat hij ook niet almachtig is.
roze_bril | 02-01-14 | 11:36 | + 0 -
---
Ik weet dat ook wel (op een vriendelijke toon geschreven).
Maar ik wil af en toe de ogen van anderen openen omdat we allemaal denken dat Geert onze nieuwe heiland zal zijn. Hoogstens is hij op dit moment een zeer gewenste voorhoede van een nieuw elan in Nederland. En mijn hoop is dat door de herschikking van het politieke veld er andere progressieve partijen zullen gaan rijzen a la PVV. We zijn zo ontzettend toe aan vernieuwingen. Zucht.
Ik leef onder het juk van een parlementaire dictatuur.

appeltjesgroeneweide | 02-01-14 | 11:50

@Feynman | 02-01-14 | 10:58
Het stond toch in het aangenomen voorstel? Waarschijnlijk in de voetnoten, maar geïnformeerd is geïnformeerd.
(Het zou ook loeigroot op de de voorpagina hebben kunnen staan: de politici lezen toch alleen de krant en de tweets van Geert Wilders).

frank87 | 02-01-14 | 11:48

EWF is nog altijd geen belasting maar eerder een beperking van de max. hypotheekaftrek. Het belastingvoordeel dat je krijgt voor de renteaftrek wordt verminderd met dit bedrag (enkele honderden tot duizenden euro's per jaar). Stel u heeft eens chuld van 200.000 euro tegen 4% rente, en daarvoor betaalt in 2014 €8000,- aan rente aan de bank. Dat is aftrekbaar maar moet daar het EWF optellen en dat is nu 0,7%*WOZ-waarde (b.v. €225.000)= €1575. Dan mag u 800-1575= €6425 aftrekken van uw inkomen, wat u netto 42%*6425 = €2699 scheelt in uw voordeel.
Overigens voor mensen met een kleine schuld (waarvan de rentelasten kleiner zijn dan het EWF) krijgt u korting op het EWF waardoor u netto niets betaald.

pomtiedom | 02-01-14 | 11:47

@Muggenmepper | 02-01-14 | 11:34
Investeer ook in boten en kanonnen om de Binnenhofgracht te overbruggen.

blinde kip | 02-01-14 | 11:44

''..collectief leggen slapen''.
En dan maar klagen dat mensen buiten de Randstad het ABN onvoldoende beheersen..

DutchLibertarian | 02-01-14 | 11:43

@Outsider-Inside | 02-01-14 | 11:39

Het probleem is dat het doel van de staat is om zoveel mogelijk belasting te graaien. Daar gaat het al mis. Door dan met zulke curves te komen geeft aan dat we dat doel accepteren.

Koninging Beatricks | 02-01-14 | 11:43

@Toetsiemonster | 02-01-14 | 11:39
Ze begrijpen heel goed waar het om draait, om hun eigen carriere.
In de politiek en daarna bij een groot bedrijf, bank, of de EU.

Slipsnifter | 02-01-14 | 11:43

@historyjunk | 02-01-14 | 11:30
Dat zeggen er wel meer maar minimaal de helft vervalt in het oude patroon. Dat krijg je met kiezers die dom genoeg zijn om te trappen in '1000 euro voor werkenden'. De VVD komt zeker weten met een nieuwe belofte om mensen over de streep te halen.

blinde kip | 02-01-14 | 11:42

Schaf gewoon die hele Hypotheekaftrek en woningforfaits, toeslagen, aftrekposten etc. af en voer een belastingvrije voet van EUR 25,000 in en daarboven een flat tax van 30%.

Dan gaat Dijsselbloem meer belasting innen dan hij nu doet. Hoe meer nu de belasting omhoog gaat hoe lager de totale belastingopbrengsten.

We zijn al lang voorbij het optimale punt op de Laffer curve in NL:

www.laffercenter.com/the-laffer-center...

Outsider-Inside | 02-01-14 | 11:39

Tietmier | 02-01-14 | 11:30 |

''Een nuchtere liberaal die voor u op de centen pakt''

Waarvan akte.

Wc-kip | 02-01-14 | 11:39

Wordt zo moe van die volksvertegenwoordigers, ze begrijpen het duidelijk niet waar het allemaal om draait. En wij ondertussen maar betalen, betalen, betalen, betalen.

Toetsiemonster | 02-01-14 | 11:39

Muggenmepper | 02-01-14 | 11:34 |

Ik heb de mijne al in het vet staan. Tevens een ketel pek & een zak veren.
Want vroeg of laat heb ik het nodig. Gezellig op mijn tractor richting Den Haag met een aanhanger vol reaguurders.

''En we gaan op de trekker naar Den haag!''
''En we gaan op de trekker naar Den haag!''
''En we gaan op de trekker, we gaan op de trekker, we gaan op de trekker naar Den Haag!''

Wc-kip | 02-01-14 | 11:37

Ze hebben die zitplaatsen van de politici veel te comfortabel gemaakt. Daar val je zo op in slaap. Dat zou ze niet gebeuren als je lekker ouderwetse kerkbanken ervoor in de plaats zou zetten.

Korsakov syndroom | 02-01-14 | 11:37

@ja,diedus! | 02-01-14 | 11:27
Wat vast staat is dat het een triest figuur is wat mij betreft.;)

Welles! Nietes! | 02-01-14 | 11:36

Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 11:24 Jij , de zelfbenoemde zurekwal met Freekeriaans gezwam en met onnozele en onwetenheid gelardeerde argumenten die iets eerder wat roept over een jij-bak argument en dan zelf ook zo los gaat. Je had je kunnen onderscheiden door zelf niet zo te reageren . Nu , bij deze ben je gedegradeerd tot Bakito-kloon en/ of clown zoals u wilt. Ga alstublieft even op Joop.nl uithuilen en daar krijgt u de handen misschien wel op elkaar. Succes met trollen!

ja,diedus! | 02-01-14 | 11:36

Welles! Nietes!

Mee eens. Die Maxim symboliseerde alles waarmee het CDA de mist in is gegaan. Verhagen is de über politieke strateeg die alleen nog maar in macht kan denken, daarbij totaal lak aan de principes waarvoor zijn partij staat. Daarom ook meer Omtzigt types en weg met de Verhagens.

Zephyr | 02-01-14 | 11:36

Volksvertegenwoordiger = volksverlakker.
Blok (VVD) naait zijn eigen partijgenoten in het pak. Verkiezingen komen er aan!

Snorry! | 02-01-14 | 11:36

@appeltjesgroeneweide | 02-01-14 | 11:32 |

Ik begrijp dat je veel verwacht van Geert. Maar ik denk dat je je moet realiseren dat hij ook niet almachtig is.

roze_bril | 02-01-14 | 11:36

Wordt ook mooi neergezet, niet?
.
We hebben niet op zitten letten en dus is het nu zo,
.
in plaats van,
.
we corrigeren het meteen, moties liggen al klaar.
.
Want uiteindelijk zijn Kabinet en Kamer het wel met elkaar eens. Dit geld moet uit de portomonnee van de burger en linea recta richting het spilzucht circuit.

Parel van het Zuiden | 02-01-14 | 11:36

We maken wel altijd grappen over dat politici totaal incompetent en overbodig zijn, maar berichten als deze maken mij helaas niet meer aan het lachen. Wat een armoe.

Nibdib Niddib | 02-01-14 | 11:36

Nu moeten huizen'bezitters' dus hopen dat de huren weer dalen. Sommigen waren dus blij met de stijging maar die wordt nu misbruikt om die EWF-verhoging door hun strot te duwen. Oftewel, hoe naai je jezelf door te trappen in politieke spelletjes?

blinde kip | 02-01-14 | 11:35

*opent hooivorken- en fakkels-winkeltje op 't Spui*

Muggenmepper | 02-01-14 | 11:34

Ik snap nu wel waarom Geert z'n handtekening niet wilde zetten en de stekker eruit heeft getrokken.
www.youtube.com/watch?v=9snqPQ1LqVQ
De lachende Kunduz-opportunisten, die het allemaal zo goed wisten, zijn debet aan de shit die nu over ons wordt uitgerold.

michello | 02-01-14 | 11:34

@Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 11:24
Noem jij mij maar lutser of PVV stemmer(tokkie taal in mijn ogen),maakt mij niet uit.Feit blijft dat jij leugens verkondigt of totaal geen inzicht hebt in de wereld om je heen.
En weet je wat..ik neem het je niet eens kwalijk want sommige leven van een broodheer wiens taal zij behoren te spreken..ook dat is een feit!

Welles! Nietes! | 02-01-14 | 11:34

Er is een gat in de markt!
2014: nieuwe politiek partijen.
De oude zijn namelijk KAPOT!

wakkere_nederlander | 02-01-14 | 11:34

Vind dat hele forfait een onbegrijpelijk en niet verdedigen concept. Laten we het daar eerst eens over hebben.

Bigi Bana Boy | 02-01-14 | 11:34

Is Bakito per koninklijk decreet met ingang van 1 januari in de adelstand verheven?

Petrus de Rewa | 02-01-14 | 11:34

Wat veel erger is, is het veronderstelde rendement van 4% op vermogen, maar daar hoor je hier helemaal niemand over, dat kost pas klauwen vol geld. Laat u verder lekker in slaap sussen door een CDA'r die op de tamboerijn slaat over een non-issue...

Springbank | 02-01-14 | 11:34

Ach wat leuk, de hardwerkende arbeider wordt weer eens gestraft.

Slipsnifter | 02-01-14 | 11:33

Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 11:24 |

Hoi Supermatthijs!

Wc-kip | 02-01-14 | 11:32

GOh, dus niemand heeft zitten opletten.
Geert dus ook niet.
Lekker!

appeltjesgroeneweide | 02-01-14 | 11:32

Je zou het eigenlijk niet verwachten, dat het beste kabinet sinds de 2e Wereldoorlog dit overkomt.

Kroepoeksclan | 02-01-14 | 11:31

Precies hierom is het recht om wapens te dragen in de Amerikaanse grondwet opgenomen. Dan laat de staat het wel om zijn burgers zoals hier te terroriseren. en leeg te melken.

bdn01 | 02-01-14 | 11:31

Korsakov syndroom | 02-01-14 | 11:24 |
Sorry :-)

Springbank | 02-01-14 | 11:31

Elke fatsoenlijke baan heeft KPI's behalve kabinet en tweedekamer leden. Die kunnen gewoon wat roepen, een zielloos pamflet in elkaar flansen en 4 jaar op het pluche SimCity spelen zonder enige kennis van zaken. Dit alles met hulp van een bureaucratisch Gutmensch ambtenarenapparaat inclusief propaganda agenda, geformuleerd vanuit Brussel, Bilderberg en Willy c.s.

de Voorzittert | 02-01-14 | 11:31

Ik ben ooit door een agent aan de kant gezet. Mijn verklaring dat ik 'niet zat op te letten' werd keurig genoteerd, waarna ik alsnog een week later de beschikking op de mat kreeg. Typisch genoeg is dat voor de overheid dan géén valide argument.

De volgende keer dat ik mag stemmen zal ik zeker wél opletten dat ik nooit, maar dan ook nooit meer van mijn leven VVD zal stemmen.

historyjunk | 02-01-14 | 11:30

De groep netto belastingbetalers wordt steeds kleiner en is inmiddels een minderheid in dit land. Daarmee niet meer zo interessant voor de politiek, immers de meeste stemmen zijn te halen bij de netto belasting ontvangers. Dit zijn dan ook diegenen die werken voor overheid of semi-overheid. (ambtenaren, onderwijs, NPO, P&W, DWDD) Elke Euro die aan netto belastingontvangers wordt besteed moet opgebracht worden door de netto betalers. Niets in het huidige regerings beleid is gericht op het versterken en vergroten van de netto belastingbetalers. Blijkbaar denkt men nog steeds dat het een eenvoudige rekensom van plussen en minnen is. Verdienen we met zijn allen 1000 en pakken wij wat meer van "rijken" voor de "armen" dan is de som niet meer 1000 natuurlijk.
Want, de "rijken" gaan meer belasting ontwijken of meer zwart laten klussen. De "armen" hebben een nog hogere break even voor betaalt werk. Meer export van werk naar buitenland of meer buitenlanders die het verdiende geld niet in NL besteden.
Onder aan de streep gaan we er dus met zijn allen op achteruit. Precies wat wij de laatste jaren hebben gezien.

Zephyr | 02-01-14 | 11:30

Politiek; de grootste hoererij. Dit item valt dan weer onder gelegitimeerde diefstal, zoals vele andere maatregelen. Laatste keer dat ik VVD gestemd heb, de ellende is dat er eigenlijk geen opties zijn voor de toekomst, de ellende blijft namelijk gewoon plakken.

hoc expectabatur | 02-01-14 | 11:29

de Voorzittert | 02-01-14 | 11:20 |

Niet waar je kan op basis de dalende woningprijs prima bezwaar maken. Zonder dat er ook maar 1 huis verkocht is in het nieuwbouw appartementencomplex waarin ik woon is er op basis van de door mij aangedragen argumenten, waaronder de dalende woningprijzen, toch zomaar 60K van de woz-waarde afgehaald. Verder ga je niet in op het rekenvoorbeeld. Jan-met-de-Pet heeft geen woning met een woz-waarde meer dan 250K, want dan moet hij toch al gauw zo'n 60K verdienen. En principes zijn dingen voor oude communistische ijzervreters, niet voor de pragmatisch ingestelde mens, die lukt het linksom of rechtsom toch wel leuke voordeeltjes bij elkaar te scharrelen.

Springbank | 02-01-14 | 11:29

Sorry winkeliers maar dit jaar kan ik nog minder uitgeven. Sterkte!!

zeefert | 02-01-14 | 11:28

Justin-Kees | 02-01-14 | 11:05
Boiling frog...

mallebabbe | 02-01-14 | 11:28

Welles! Nietes! | 02-01-14 | 11:17 Of hij komt net van school af , zou zo maar van de de nieuwe geindoctrineerde lichting kunnen zijn. Maar goed , verstand en inzicht schijnt bij de meeste mensen met de jaren te komen.

ja,diedus! | 02-01-14 | 11:27

@Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 10:58
'Een goede mindfullness cursus zou voor de meesten hier geen kwaad kunnen!'

www.boertiengroep.nl/Training-detail/2...

Dit zijn van die cursussen die voor normale ondernemingen in het MKB onbetaalbaar zijn. Welke ondernemer kan 1 vrije dag voor zijn personeel inplannen die ook nog eens €672,- per persoon kost?

Deze cursussen worden enkel en alleen afgenomen door de ambtenarij en overheidsorganen die van gekkigheid niet weten wat ze met hun geld (en personeel) aan moeten.

wakkere_nederlander | 02-01-14 | 11:27

Ik ga nooit CDA stemmen, maar die Omtzigt is een best ventje. Weet alles van wonen en pensioenen. jammer dat hij bij de verkeerde partij zit.

PetrusP | 02-01-14 | 11:27

@WaarDeWindWaait | 02-01-14 | 11:24

Aan de andere kant wil de SP dat iedereen een huis krijgt.

Dat huis blijft dan wel eigendom van de staat, dat dan wel weer.

Koninging Beatricks | 02-01-14 | 11:27

Lekker voor al die badmutsen die VVD gestemd hebben. Dat je jezelf maar mag opvreten met je kutkeuze. En heerlijk dat zulk slinks erdoorheen gesneakte maatregel nu backfired in gezicht van de VVD wegens deze exposure. Wat zijn ze toch dom daar in Den Haag. Wanneer krijgt het eerlijke transparante verhaal eens een kans ipv alle impopulaire maatregelen zo veel mogelijk te verdoezelen. Mooipraters. En maar eromheen draaien en kronkelen zodra men erover begint. Deze politici zijn zo verschrikkelijk in aanzien gedaald. Ik denk serieus als je er 150 geestelijk gehandicapten neerzet voor de sier, en het land verder laat bestureb door geautomatiseerde willekeurige random beslis-software dat je een beter bestuursresultaat hebt. De kans op een goeie maatregel is nog altijd 50% versus de huidige club die werkelijk alles fout doet wat er fout kan gaan.

Koettoerk | 02-01-14 | 11:26

De arrogantie en zelfingenomenheid druipt er gewoon van af. In de 1789 renden ze voor minder naar de Bastille.

Nestorix | 02-01-14 | 11:26

Sinds wanneer neemt de SP het op voor de huizenbezitter? Volgens hen zijn dat toch allemaal rijke graaiers met villa subsidie?

WaarDeWindWaait | 02-01-14 | 11:24

Welles! Nietes! | 02-01-14 | 11:17 | + 1 -
Er zijn natuurlijk altijsd lutsers als jij die zelfs onder goede omstandigheden buiten de boot vallen. Gewoon op de PVV stemmen, komt goed. ;)

Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 11:24

@springbank
Zou je mijn naam niet willen misbruiken om van Leeuwen in te lichten over een medisch falen van de hersencapaciteit.
Dank u.

Korsakov syndroom | 02-01-14 | 11:24

Die Omzigt is altijd goed bezig. Rutte is gewoon een mol van de EU.

Bokito ergo sum | 02-01-14 | 11:24

Volksvertegenwoordigers zijn het probleem ipv de oplossing. Zolang we dat in meerderheid niet willen begrijpen verdienen we niet beter ook.
...
De incompetentie van AL onze bestuurders is stuitend, het vloerkleed om de puinhopen onder te schuiven begint op een alpenlandschap te lijken. Het is wachten tot IMF en EU de 10% confiscatie van alle europeesche bankreserves doorvoert ergens in de zomer van 2014 zotdat het vertrouwen de definitieve genadeklap krijgt.
Beter leer je alvast Russisch nu. Je kinderen zeker. Of heel goed vechten. Russen staan hier met een paar jaar op de stoep. Die willen pas paar honderd jaar een warm water haven en waarom zou je dan als Rus met minder dan Rotterdam genoegen gaan nemen als we zelf niet in staat zijn om op de winkel te passen.

Hedge_it | 02-01-14 | 11:24

@Zephyr | 02-01-14 | 11:13
Zet er maar één Maxiem Verhagen naast,en we weten weer waar het CDA voor staat. Omzigt is wel een betere stemmentrekker dan Buma was na de grote val van het CDA,maar het blijft een punt wat je gaat doen als partij voor al die stemmen.

Welles! Nietes! | 02-01-14 | 11:24

Maakt allemaal niet meer uit , stem toch never nooit meer VVD steletje prutsers.

ja,diedus! | 02-01-14 | 11:24

@de Voorzittert 11:20
1x per jaar moet 1x per 5 jaar zijn

de Voorzittert | 02-01-14 | 11:22

@Springbank 11:15
Jij slaat de plank op alle fronten mis. Ten eerste: tis een principekwestie, feit is dat onze onnozele volksvertegenwoordiging geen idee heeft waar ze over stemmen. Daarnaast ga je ervanuit dat de WOZ met eenzelfde lastenverzwaring daalt door lagere WOZ schattingen. Dit is volstrekte lariekoek omdat diezelfde WOZ in mijn gemeente maar 1x per jaar door een ambtenaar achter zijn bureau wordt vastgesteld op basis van... verkoopprijzen in de buurt. Aangezien er geen huizen worden verkocht heeft die man geen flauw benul en laat tie gewoon alles hetzelfde.

de Voorzittert | 02-01-14 | 11:20

linksom , rechtsom , van voren en van achteren.

nemeton | 02-01-14 | 11:19

Tja, het lijkt erop dat we weer een heel jaar van Bakito mogen 'genieten'. Dit keer met nick "Jonkheer van Tets".

Weer een heel jaar waarbij de helft van de reaguursels bestaat uit trolreaguursels en reacties daarop.
Jammer.

Koninging Beatricks | 02-01-14 | 11:19

@Springbank. Je vergeet de essentie. Huizen worden minder waard, waarom moeten de huren en het huurwaardeforfait dan omhoog?!

Maria.1 | 02-01-14 | 11:19

En als je gewoon je huis hypotheekvrij hebt, betaal je helemaal geen huurdewaardeforfait. Een verhoging van 0.6% naar 0.7% over 0 is niks.

Springbank | 02-01-14 | 11:18

Huizenbezit wordt onaantrekkelijker, dus prijzen gaan omlaag. Ik zie het probleem nu even niet.

roze_bril | 02-01-14 | 11:18

@Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 10:58
"De economie trekt aan, de misdaad neemt af en er komen betere tijden aan."
Drie propagandaleugens in één zin.u bent al op cursus geweest op kosten van de staat zo te zien.

Welles! Nietes! | 02-01-14 | 11:17

Die Nepperus, wat een tering wijf. Het kabinet heeft het verzwegen en nu komt ze met dit.
Maar in de loop van dit jaar zullen ze allemaal gestraft worden.
Geert op 1.

PetrusP | 02-01-14 | 11:16

@wakkere_nederlander | 02-01-14 | 11:14
Wat doet de overheid eigenlijk allemaal voor mij dat ik zo'n hoge tol moet betalen om lid te zijn van het geweldige Nederland NV?

Nou vooral schulden maken. In uw naam. Heel veel schulden. Die u en uw kinderen dan weer terug moeten betalen. Met rente.
Schulden die u en de meeste Nederlanders nooit zouden maken.

Koninging Beatricks | 02-01-14 | 11:16

We nivelleerfeesten vrolijk verder in 2014! Ik als werkende tweeverdiener zit inmiddels te googlen op schuldsanering... zal bij de volgende lastenverzwaring automatisch van toepassing gaan worden.

de Voorzittert | 02-01-14 | 11:15

Wat een overdreven gelul zeg, VanLeeuwen zit je nu weer gewoon de Telegraaf na te bauwen? Kom eens met wat beter dan alleen maar stukjes uit andere kranten nabauwen. Ik zal je een voorbeeldje geven: Stel Jan-met-de-Pet waar hij het over heeft, heeft een huis met een woz-waarde van 250.000, dan was het het bedrag wat hij hierover aan inkomstenbelasting betaalde 2500x0.6x0.42=630 euro, dit jaar is dat dan 2500x0.7x0.42=735 euro, 105 euro verschil, en niet de honderden euro's waarover gesproken wordt. Overigens heb ik daar dan de daling van de woz-waarde nog niet in meegenomen. VanLeeuwen leer die grijze massa in je bovenkamer eens werken voor je weer van die onzin uitkraamt of heeft korsakov al toegeslagen in je stundentikoze bolletje?

Springbank | 02-01-14 | 11:15

Tja...de uitkeringen van de Roemenen moeten toch ergens van betaald worden.

sodeja | 02-01-14 | 11:15

-weggejorist-

Lichtstadfan | 02-01-14 | 11:15

ZUCHT ... het houdt maar niet op.

Hadden we Balkenende nog maar.... Nooit gedacht dat ik dat ooit zou schrijven.

Lichtstadfan | 02-01-14 | 11:15

En denk maar niet dat Ome Geert het beter zal doen. Dan krijg je een overheid die je zonder reden kan opsluiten én meneer is voorstander van de 'war'(niet lachen) on Drugs.
Die reservebrabander (Limburgers komen uit het Zuiden, niet Venlo) gelooft écht dat door het sluiten van coffeeshops de wereld een betere wordt. De lieverd.
Een soort USofNL, waar wie sjoet first and esque kwestions lator.

DaughtersofLot | 02-01-14 | 11:15

Heeft iemand enig idee waarom Bakito nu doet alsof-ie van adel is?

rara | 02-01-14 | 11:14

Allemaal op de platte strontkar Den Haag uitrijden!

Duh² | 02-01-14 | 11:14

Kennedy zei ooit: vraag niet wat uw land voor u kan doen, vraag wat u kan doen voor uw land.

Ik vraag me steeds meer af:
Wat doet de overheid eigenlijk allemaal voor mij dat ik zo'n hoge tol moet betalen om lid te zijn van het geweldige Nederland NV?

Maar sterker nog: is de overheid er eigenlijk gewoon niet in dienst van haar burgers?
Het tegenovergestelde is in Nederland absoluut het geval: wij zijn in dienst van de overheid.
Dat gaat hem niet worden hoor!

wakkere_nederlander | 02-01-14 | 11:14

De tentakels van de overheid komen steeds dieper in onze portemonnees. Ik vind 't echt niet normaal meer, waar ligt de grens en wie bepaalt die?
Als niemand aan de rem trekt dan kunnen we over 3 jaar niet meer met vakantie en over 10 jaar zijn we lijfeigenen van de staat geworden. Ja lach er maar om, nu het nog kan

michello | 02-01-14 | 11:14

Omtzigt for president! Mijn held. Deze man laat zien dat je met kennis van inhoud en hard werken invloed krijgt. Onbegrijpelijk dat het CDA nog niet geleerd heeft van het succes van deze man. Hadden ze er meer zoals Pieter dan waren ze snel weer de grootste partij !

Zephyr | 02-01-14 | 11:13

@Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 11:11
Ja, en die hield op toen we jouw opa onder de guillotine legden.

rara | 02-01-14 | 11:13

Ook daarom stemmen de echte liberalen volgende keer dus Libertarische Partij.

Kiwi45 | 02-01-14 | 11:13

Dit is de transparantie van de VVD.
Succes ermee.

pickalilly | 02-01-14 | 11:12

De politiek in dit land is al zo diep gezonken dat bewindslieden hun eigen partijleden in de zak naaien. En maar piepen dat het kabinet zo'n slecht rapportcijfer krijgt.

Natuurlijk hadden de kamerleden beter uit hun doppen moeten kijken. Waarvoor zitten ze daar uiteindelijk? Om uw en mijn belangen te dienen. Dus niet.

goedverstaander | 02-01-14 | 11:12

rara | 02-01-14 | 11:10 | + 0 -
Dat was toch de tijd van de slavernij?

Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 11:11

Nieuwe wet die de wachtgeldregeling compleet afschaft...We hebben het niet meegekregen, dus dan telt het niet :)

Frank Gruber | 02-01-14 | 11:11

@Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 11:07
Ben je 1789 vergeten?

rara | 02-01-14 | 11:10

En toch betaal ik dit jaar dan minder belasting, met dank aan de crisis.

Tja.... boeiend? Het is niet alsof we nog enige competentie verwachten van onze vertegenwoordigers.

TeeJee | 02-01-14 | 11:09

@Feynman | 02-01-14 | 10:58
ministrare (Latijn) - bedienen; dienen; helpen; van dienst zijn www.majstro.com/woordenboeken/Latijn-N...
De ministers dienen niet het volk; het is omgekeerd. Verraderlijke oplichters.

André van Delft. | 02-01-14 | 11:09

Daar gaat Blok dan lekker die aan Duyvenstront beloofde 70 miljoentjes van betalen. maw;Die PvdAer had er dus veel meer uit kunnen slepen als beloning voor z'n verraad aan de oppositie in de 1e kamer.Het resterende bedrag gaat dus netjes richting Europa waar het wordt verwacht.

Welles! Nietes! | 02-01-14 | 11:09

@Justin-Kees | 02-01-14 | 11:05 Omdat het maatschappelijk middenveld niet tegen haar gedoodverfde broodheer (PvdA) ageert.

DaughtersofLot | 02-01-14 | 11:08

Is zo'n verhoging eigenlijk wel rechtsgeldig als deze niet in de 2e kamer is behandeld?
Hij moet i.i.g. behandeld zijn in de 1e kamer.

Door dit soort voorvallen denk ik wel eens dat de 2e kamer een soort poppenkast is voor het volk en dat de echte politiek gewoon achter gesloten deuren wordt bedreven.

wakkere_nederlander | 02-01-14 | 11:08

Wat was de functie van de 2e kamer ook al weer?
Arrogante sukkels!

Ars Vivendi | 02-01-14 | 11:08

rara | 02-01-14 | 11:01 | + 2 -
Aha, de jij-bak, het ultieme domrechtse argument die je wist dat jij zou inbrengen.

Maar troost je, tegen jou verzuurde babyboomers mentaliteit is geen kruid gewassen. Geen cursus, je kunt gewoon doorgaan met jenever zuipen en zelfgedraaide sigaretten roken.

Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 11:07

Eens kijken of het geluid in deze panelen over 3 jaar nog steeds hetzelfde is. Ik vrees echter met grote vrezen dat die visieloze hypocriete opportunisten precies weten te timen wanneer ze met lastenverlichtingen en andere douceurtjes naar het stemvee toe moeten komen. Dan stinkt het Kuddevolk toch gewoon weer in de valse beloftes en voorwendselen van de politici. Allemaal, ook van de PVV en de SP.

Chiant | 02-01-14 | 11:07

Wat ze heel graag willen krijgen ze niet grondig en degelijk geregeld. Wat ze niet willen krijgen overkomt ze.
.
Tsja, dat is wel de samenvatting van 30 jaar gevestigde politiek aan het werk.
.
Maar vooral fatsoenlijk blijven stemmen, hoor.

Parel van het Zuiden | 02-01-14 | 11:07

NOOIT. MEER. V. V. D.

Maar dus echt nooit meer.

Ik heb nog meer met die dromers van de dierenpartij dan met die achterbakse weekdieren uit voormalige Liberalië.

très cool | 02-01-14 | 11:07

Laten we collectief een signaal afgeven en ook even niet opletten tijdens aankomende verkiezing terwijl ons stembiljet af fikt! Stem tegen, stem niet!

Ikweethetooknietmeer | 02-01-14 | 11:06

Edit:
Ik krijg nog 2000,- euro van je Mark Rufte!

getergde kaasboer | 02-01-14 | 11:05

-weggejorist-

Mart Sleets | 02-01-14 | 11:05

Waar zijn de massale protesten? Waarom gaat niemand de straat op?

Omdat we in slaap zijn gesukkeld. Niemand maakt zich hier druk om. En dat weten ze in Den Haag heel goed.

Justin-Kees | 02-01-14 | 11:05

Forfait geldt alleen voor mensen met hypotheek op huis, verhoging forfait is in feite een verlaging van de hypotheek rente aftrek, alleen klinkt dit anders, via bureaucratische sneaky omweg truc wordt alsnog renteaftrek verlaagd

louis6227 | 02-01-14 | 11:05

Complete minachting. Anders kun je deze opmerking niet verklaren.

Niet dat het me verbaast, maar mijn bloeddruk stijgt telkens weer als je met dit soort opmerkingen geconfronteerd wordt.

Absoluut niet waar | 02-01-14 | 11:05

Dat geneuzel over tiende procenten is marginaal geneuzel in de marge.
Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 10:58 |
.
kun je wel mooi stellen Jonkheer, maar het is wel een verstopte verhoging van 16,6 %. Op een woning van 200.000 euro is dat 200 Euro, wat opgeteld wordt bij een bedrag waarvan ergens in het verleden iemand heeft besloten dat dit een soort verkapte inkomsten zijn omdat je geen huurwoning hebt/wilt hebben.

frenkievee | 02-01-14 | 11:05

Tijd voor de grote dictator, monsieur Wilders.

bolkebeer | 02-01-14 | 11:05

De vogende verkiezingen worden een traktaat van heb ik jou daar. Kiezen tussen de huidige faalhazen of de extremisten. *zucht*

DaughtersofLot | 02-01-14 | 11:04

Ik herinner me nog ene meneer Zalm die de schofterige 30% loonsverhoging die politici zichzelf een paar jaar geleden gaven probeerde te verdedigen met "Dan kunnen we betere politici aantrekken" ...

Moi2 | 02-01-14 | 11:04

Goedverdoemme ruim een ton per jaar toucheren als kamerlid en dan niet opletten? En dat al ruim een decennium lang?!?
We kunnen het parlement eigenlijk net zo goed opdoeken.

Chiant | 02-01-14 | 11:03

getergde kaasboer | 02-01-14 | 11:01
€1000,00 per jaar. Dat is nu al €2000,00. Nog afgezien van alle doorgevoerde belastingverhogingen die volgens de verliezingsbeloften niet zouden komen.

NiceGuysFinishLast | 02-01-14 | 11:03

Geteisem. U bent nog mild, Van Leeuwen.
Ik begin bijna medelijden te krijgen met die VVD-ers. Er zullen in die club toch nog steeds mensen rondlopen die zich realiseren dat de partij ooit stond voor een sterke bevolking en een terughoudende overheid? Voor loon naar werken? Voor een stuk rationaliteit?
Zij zien de VVD nu afglijden naar een slappe bijwagen van de PvdA: voor een luie, graaiende overheid, afhankelijke mensen en geknevelde ondernemers. Het is tragisch en zielig tegelijkertijd, die VVD die niet meer bestaat.

De echte Stolwijker | 02-01-14 | 11:02

Help, het VVD adagium "pak de huurders en pamper de huiseigenaren" pakt verkeerd uit. Ze leggen te slapen, dat klopt voor kippen zonder kip.

BroodenSpelen | 02-01-14 | 11:01

'We hebben allemaal niet op zitten letten'
Hartverwarmend die eenhorigheid en betrokkenheid in de kamer.
En dat noemt zich volksvertegenwoordigers!

wakkere_nederlander | 02-01-14 | 11:01

@Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 10:58
Je stelt dus voor dat mensen die last hebben van te weinig geld een dure cursus gaan volgen. Bent u familie van Marie Antoinette?

rara | 02-01-14 | 11:01

VVD is inmiddels beter in belastingen verhogen dan Mao en Stalin bij elkaar. Dat krijg je als volksvertegenwoordigers niet op basis van kennis worden ingedeeld.

NiceGuysFinishLast | 02-01-14 | 11:01

'VVD iedereen betaalt mee'
Stiekeme socialisten met een oranje stropdas; wat stelletje volgevreten lastenverzwarende schijnliberale corrupte nietsnutten. Ik krijg nog 1000,- van Mark Rufte!

getergde kaasboer | 02-01-14 | 11:01

Een dergelijke parlement kost alleen maar geld.
In ieder geval geen hypotheek dus ook geen forfait.
Inderdaad, het zijn boeven.

van_de_pot_gerukt | 02-01-14 | 11:00

Nou, daar zijn we mooi klaar mee. Een regering die niet in staat is om haar eigen wetten te begrijpen dient zo snel mogelijk af te treden, als ze al weten hoe dat moet.

rara | 02-01-14 | 11:00

Aha en zo zullen er vast nog wel meer sneaky regeltjes worden doorgedrukt onder het mom van Bezuinigen.
Roma's kom er maar in

matrasrukkert | 02-01-14 | 10:59

Nou mevrouw Nepweerres..het is helegaar niet genoemd in de kamer,dus kunnen de Kamerleden het ook nooit gehoord hebben!Ook al hadden er nog 150 wakkere bijgezeten om op te letten,dan was het dus nog niet gehoord.

Welles! Nietes! | 02-01-14 | 10:59

De kamer ligt al jaren de slapen. Die paar die wel wakker zijn, hebben het veel te druk met zich zelf. maar geen zorgen. Frenk van der Linden zal het allemaal wel duiden zodra dwdd weer op tv is

Aantastelijk | 02-01-14 | 10:59

Goed geresumeerd. Geteisem!!

Maximus Cesar | 02-01-14 | 10:58

De economie trekt aan, de misdaad neemt af en er komen betere tijden aan. Dat geneuzel over tiende procenten is marginaal geneuzel in de marge.

Geniet eens van het leven mensen. Het kan zo mooi zijn, mits je daar open voor staat. Een goede mindfullness cursus zou voor de meesten hier geen kwaad kunnen!

Jonkheer van Tets | 02-01-14 | 10:58

Steeds.Maar.Weer.

L. Hannes | 02-01-14 | 10:58

Aah het is dus eigenlijk een beetje proberen om onder de radar te blijven en zo mensen een poot uit te draaien.
.....achterbaks kut volk. Dat zij ook maar ongezien de tyfus mogen krijgen.

Het is tijd voorverkiezingen of een grote schoonmaak!

chiel_labiel | 02-01-14 | 10:58

Nu wordt die mooi. Het kabinet heeft de plicht de kamer te informeren. Dat heeft het kabinet blijkbaar niet gedaan. Het is dus goedkoop om dan de verantwoordelijkheid door te schuiven naar de Kamer.

Feynman | 02-01-14 | 10:58

Hier word je toch ziek van......

Het leven is zwaar | 02-01-14 | 10:57

Je word genaaid waar je zelf bijstaat.

kneuterzak | 02-01-14 | 10:57

Moet ik eens een keer doen als ik m'n aangifte invul.

Fart Fader | 02-01-14 | 10:57

REAGEER OOK