Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. Wilders neemt de Paus serieus

paustrolololo.jpg“Authentic Islam and the proper reading of the Koran are opposed to every form of violence.” Hahahahahaha! Hij heb wel humor, die Pausmans. De oppermijter schreef dit in zijn Exhortatio (brief) aan de gelovigen. De 'echte' islam is tegen geweld, o zijn god, zou de man weleens een krant lezen? Sja, wat kun je verwachten van iemand die letterlijk gelooft dat hij de plaatsvervanger van Jezus is en die aan het hoofd staat van een mind control-fabriek annex vastgoed- en geldmachine die draait op angst, repressie en pedofilie. Nogal wiedes dat hij het opneemt voor die andere sekte, het is van hetzelfde wittejurkenlaken een tulband natuurlijk. De Paus is een hypocriete leugenachtige zak die geen enkel ander belang dient dan dat van zichzelf en zijn maffia-imperium. Is geen nieuws. Maargoed, Wilders hoorde ergens iemand iets aardigs liegen over de islam en tikte deze ingezonden brief. Allemaal waar hoor, wat er in staat. Niks op aan te merken, inhoudelijk. Maar wat verwacht hij nou? Dat Franciscus gaat rectificeren? "Ow. Zo had ik het niet bekeken. Wat een macaber stelletje haathufters eigenlijk. Weetjewat. Geef de tipp-ex ff aan. Zoooo, weg, en dan zet ik er in de plaats, De Koran ♥ geweld en pas op voor moslims." Gaat niet gebeuren. Want de paus kan men ook met gewelddadige bijbelcitaten om de mijter slaan waar de gristenhonden geen brood van lusten en dan staat hij met zijn bek vol tanden. Hij moet dit wel zeggen. Ze menen het niet zo, net zoals de katholieken inmiddels zo beschaafd zijn om niet meer inquisitie-style ketters te BBQ-en. Dikke onzin, maar komop Greet, het is de PAUS! Je gaat toch ook Roodkapje geen brief sturen dat ze een passief-agressieve trut is om ondanks de waarschuwingen van Oma toch van het pad in het Donkere Bos af te gaan. Sjees. Uitlachen, hoofdschudden en het ergste doen wat je religieuze leiders aan kan doen: zelf blijven nadenken.

Reaguursels

Inloggen

Je zit er deze keer goed naast, Annabel. Er is niets komisch aan deze goede, beleefde, informatieve OPEN brief aan de paus, die bovendien de meest toepasselijke pareltjes uit de koranverzen keurig, met naam en toenaam, vermeldt..

huh, ian? | 08-12-13 | 23:06

Annabel schopt em weer in de kruising.

lidlbier | 08-12-13 | 13:20

Nanninga, schiet je weer eens in een voorgeschreven anti clericale kramp? Was alweer even geleden, nietwaar? Had je geen inspiratie meer of was je mentor met vakantie?
Je zinnetje: "Want de Paus kan men ook met gewelddadige bijbelcitaten om de mijter slaan ......" is er wel een beetje naast hoor. Want het katholicisme is gebouwd op het Nieuwe Testament waar je geen verhalen en opjutterijen in vindt tot genocide en aanverwante liefhebberijen zoals in het Oude Testament. Behalve dan "Zijn bloed kome over ons en over onze kinderen" wat met zijn gevolgen de meeste andere godsdienstdrama's in de schaduw stelt. Maar misschien kunnen we besluiten dat deze jammerlijke zinsnede geen geloofspunt is en zeker niet (meer) door de Kerk wordt misbruikt. Al gebeurde dat vroeger ook wel als alibi om de bezittingen van de Joden te plunderen door het wereldlijke gezag.

bruine kikker | 07-12-13 | 14:33

Cuyahoga 19.41: Pausmans, zoals jij hem inspiratieloos noemt, erkent helemaal geen andere God dan de zijne, want de god van de Islam is wel dezelfde hoor.
Alleen de gods-"dienst" verschilt in de praktijk.
Je zou de Islam ook als een soort protestantisme kunnen zien. Men aanvaardt wel het Oude Testament maar niet het Nieuwe met het begrip van Jezus als Gods Zoon met diens prediking van universele naastenliefde. Nee, de starre wet (sharia) en het begrip van een boze God die op zijn strepen staat gaat voor alles.
En inderdaad, als Franciscus echt heeft gezegd dat de Islam "vrede" is, dan is hij wel wat uitleg verschuldigd. Als dat waar is tenminste.

bruine kikker | 07-12-13 | 14:20

Francis kus.. t de moslim-ass‏.

Rest In Privacy | 07-12-13 | 14:19

jesus jones!
rutte gelooft in verhofstadt en wilders in de paus.
dat rutte het niet snapt was al bekend, maar wordt wilders een afvallige ongelovige hond?
zo wordt de recessie een depressie.

dat is pech | 07-12-13 | 11:45

TisNieZoMoeilijk | 06-12-13 | 21:33 |

Jij bent nog dommer dan ik dacht. Jij denkt dat, als je al je familie 150 jaar in een niets betekend dorpje woont, en op een sombere dag schiet een kruisraket over je hoofd en raakt de school van je kinderen dat dit ongestraft blijft.
Ben jij zo naïef???
Ben jij zo naïef om te stellen dat geschiedenis niets met dit gelazer te maken heeft??
Dom gansje.

Skunk57 | 07-12-13 | 10:45

Natuurlijk zegt hij dat het geloof in de maangod helemaal jofel en oppie-toppie is. Zou hij iets anders zeggen, dan zou hij impliciet toegeven dat zijn eigen debiele pedo-sekte - die in aardig wat opzichten even erg is als het geloof in de pedo-profeet - ook gewelddadig is!

Aktivist | 07-12-13 | 10:38

Tja, Wilders kan niet veel anders.
In NL staat hij helemaal alleen in zijn strijd tegen de islam.

pitabroodje | 07-12-13 | 09:09

@duitse herder | 07-12-13 | 07:20
Ongetwijfeld en nogal logisch. Maar roep het niet te hard, anders schieten sommige mensen in een hypocriete kramp.
Ach, angst en eigenbelang hebben wel meer mensen buiten een discussie geplaatst.

Ongeblustekalk | 07-12-13 | 08:17

Ik denk dat hij in opdracht van Israel -of een groep Joden- deze brief geschreven heeft. Lees nog eens.

duitse herder | 07-12-13 | 07:20

Religie en stemmen is voor mongolen.

McShamus | 07-12-13 | 04:23

"En daarbij doet de Paus allerlei dingen die tegen de bijbel ingaan."
@MrPan | 07-12-13 | 02:24

Jezus zelf ook. skepticsannotatedbible.com/contra/by_b...
De plaatsbekleder heeft het volste recht om dat ook te doen, want hij is de plaatsvervangend profeet. Dus die mag het ook.

Stormageddon | 07-12-13 | 02:40

@Stormageddon
Schijnt hiervan te komen:
En ik zeg je: jij bent Petrus, de rots waarop ik mijn kerk zal bouwen, en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet kunnen overweldigen. (Matteüs 16:18 NBV)
Dus alle pausen zijn opvolgers van Petrus. Ik vind het vaag in ieder geval.
En daarbij doet de Paus allerlei dingen die tegen de bijbel ingaan.

MrPan | 07-12-13 | 02:24

@MrPan | 07-12-13 | 02:16
Flauwekul? Het staat in jouw boekje met de regeltjes en wetten waar jij je aan moet houden om jezelf christen te noemen. Ik verzin het niet.
Het maakt mij allemaal geen flikker uit.

Stormageddon | 07-12-13 | 02:24

Stormageddon | 07-12-13 | 02:12 | + 0 -
Leuk natuurlijk, deze flauwekul. Maar ik trap daar niet in.

MrPan | 07-12-13 | 02:16

"Of plaatsvervanger of plaatsbekleder van Jezus."
@MrPan | 07-12-13 | 01:54

Dat is 'ie dus wel. Heb de waterwandelaar zelf gezegd tegen Rocky. Die werd de leider van de kerk en zijn opvolgers zouden Jezus vertegenwoordigen bij diens afwezigheid.
En als je dat ontkent ben je een heiden. Dus jij bent helegaar geen christen maar een afvallige. Een ketter.
Dus. Weet je dat ook weer.

Stormageddon | 07-12-13 | 02:12

Jezus predikt: heb je vijanden lief.
En de paus is niet de vertegenwoordiger van alle Christenen.
Of plaatsvervanger of plaatsbekleder van Jezus.
Ik, als Christen, moet helemaal niks hebben van het katholicisme en zijn leugenachtige Paus.
Als je het nieuwe testament leest zie je dat alles om Jezus draait, en niet om de Paus of Maria.

MrPan | 07-12-13 | 01:54

Lewis Lewinsky | 07-12-13 | 01:13 |

Moslim asielzoekers doen hier hetzelfde als wat er in hun thuislanden gebeurd. Ze vluchten voor moorddreigingen en hier dreigen ze met moord. Omdat het hier mag.

Jan Dribbel | 07-12-13 | 01:44

Stormageddon | 07-12-13 | 01:19 |
De Renaissance-muziek is wat mij betreft het mooiste en meest verhevene wat de christelijke cultuur heeft voortgebracht. Maar, als je goed luistert hoor je bredere perspectieven, veel bredere, dan waarbinnen die muziek werd ontwikkeld.
Je kunt het keren of wenden wat je wilr. maar het Christendom heeft de kunsten geketend en getemd, heeft de kunsten volledig maar dan ook volledig in dienst van die ene Waarheid afgericht. Die kunsten zouden geen kunsten zijn als ze er niet het maximum van zouden hebben gemaakt, en dat hebben ze ook gedaan, maar wel binnen zeer enge grenzen.
Dat de symboliek vele malen rijker is dan wat zich binnen de Islamitische wereld heeft ontwikkeld ben ik roerend met je eens. Daar waren de restricties nog vele malen beperkter. Maar desondanks.

Schoorsteenveger | 07-12-13 | 01:31

@Lewis Lewinsky | 07-12-13 | 01:21
Jeeeej!!

Ongeblustekalk | 07-12-13 | 01:26

@Ongeblustekalk | 07-12-13 | 01:19
Je hebt gelijk.
*stempt allen pvv*

Lewis Lewinsky | 07-12-13 | 01:21

@Lewis Lewinsky | 07-12-13 | 01:13
Je vergat "Stempt allen PVV"
Het is al laat, ik weet het.

Ongeblustekalk | 07-12-13 | 01:19

@Schoorsteenveger | 07-12-13 | 00:45
Ach, per saldo heeft het de kunst ook verrijkt. Bach had niet kunnen componeren zonder kerk, Rembrandt heeft prachtige bijbelse taferelen geschilderd, Vondel heeft mooi geschreven over de zondeval enz., enz.
Daar staan ook Mozart, Vermeer en Shakespeare tegenover, maar iconografisch gezien hebben we artistiek net zo veel te danken aan de verhaaltjes van de bijbel als dat de dogmatische ideologie van de kerk heeft vernietigd in het denken en de filosofie. Ik vind dát ook niet één van de beste argumenten tegen het christendom.

We hebben er toch een aardig setje symboliek aan over gehouden waar atheïsten en vrijdenkers ook prima mee uit de voeten konden en kunnen. Probeer je zoiets in de islam (beelden en verhalen uit de Koran gebruiken voor kunst) als kunstenaar voortkomend uit een moslim gemeenschap dan krijg je een fatwa aan je broek (Rushdie).

Stormageddon | 07-12-13 | 01:19

WirMachenMusik | 07-12-13 | 01:01 |
Dat werkte goed richting de overheersers van toen,maar niet jegens een concurrerende monotheïstische godsdienstige stroming. Slaven tegen meesters, dat was waar het Christendom goed in was, maar slaven contra slaven, dat is een heel andere strijd. Christenen hebben Mislims te zwaard bestreden, kruistochten en zo, maar weten bij God niet hoe die Islam met woorden te bestrijden.

Schoorsteenveger | 07-12-13 | 01:16

uh, Roodkapje?

"en in een wipje trok Roodkapje een revolver uit haar slipje en schoot de boze wolf, ongelogen, midden tussen zijn gele ogen"

Rooms Katholieke Kerk / Roald Dahl

gaper | 07-12-13 | 01:15

Ja, gematigde moslims weer.

Lewis Lewinsky | 07-12-13 | 01:13

@WirMachenMusik | 07-12-13 | 01:01
Ik heb Jezus nooit serieus genomen door dat slappe vergevings verhaal. Door zwakte te tonen wordt je overrompelt en uitgeroeid.
Ik denk dat deze laatste paus daarmee accoord gaat.

Ongeblustekalk | 07-12-13 | 01:07

Zou die Bergrede met andere wang toekeren en zo, inderdaad zo bedoeld zijn dat naarmate er meer christenen door islamieten vervolgd worden je de islamieten moet aansporen om er nog een schepje bovenop te doen?

WirMachenMusik | 07-12-13 | 01:01

WirMachenMusik | 07-12-13 | 00:36 |
Juist. Het is ageren tegen het atheïsme. De atheïst is de duivel of op z'n minst de door de duivel vergiftigde incubus of succubus.

Schoorsteenveger | 07-12-13 | 00:51

Hebben we ons jarenlang verzet tegen al die Christelijke hobby's als het verbod op abortus, euthanasie, homohuwelijk, vrouwenkiesrecht en sinds kort godslastering. Komt MAVO-Geert weer aankakken met een brief aan de Paus en zijn 'Joods Christelijk beschaving. Christenen hebben de humanisten alleen maar tegengewerkt Geert. Van der Staaij moet niks hebben van de idealen van Boris van der Ham.

kicktherabbit | 07-12-13 | 00:50

kicktherabbit | 07-12-13 | 00:34
Denk dat U het niet begrijpt; de Bijbel bestaat uit een oud- en nieuw testament, waarin het oude testament de oorsprong en geschiedenis weergeeft en het nieuwe testament het christelijk geloof zoals wij dat kennen.
Mohammed pleegde gewoon plagiaat op een gedeelte van het oude testament en baseerde daarop de islam ideologie/doctrine naar zijn wensen; verklaarde tevens dat het onveranderlijk gehandhaafd moet worden en nageleefd.
Tevens droeg hij de volgers der islam op te leven zoals hij geleefd had.
Geen enkele mogelijkheid open latend met het vorderen der tijd aanpassingen te doen.
In feite is een moslim in een auto in overtreding van z'n geloofs/ideologie wetten.

Hendrikaatje | 07-12-13 | 00:49

minimá-armezusvan.. | 06-12-13 | 22:48 |
Het Christendom heeft de kunst gegeijzeld. Maar desondanks, het is mogelijk om de vrije kunsten waar te nemen, ook daar waar die kunsten geketend zijn. Jeroen Bosch is een goed voorbeeld, maar ook andere schilders hebben zich op allerlei slinkse wijzen vrijheden gepermitteerd en sporen nagelaten die door ons nu nog waargenomen en gewaardeerd kunnen worden. En laten we alles in de juiste proporties blijven zien, de gothische kathedralen zijn weliswaar godshuizen, maar zijn wel gebouwd door genootschappen zoals het genootschap der vrijmetselaars die schijt hadden aan wat er in de Bijbel stoind. Die wilden gewoon het maximale presteren en zijn daarin, binnen alle beperkingen die hem door de Kerk werden opgelegd, wonderwel geslaagd.

Schoorsteenveger | 07-12-13 | 00:45

er zijn verschrikkelijke dingen gebeurt met een door oma gebreide muts op.

nemeton | 07-12-13 | 00:38

Die jezuïtische paus denkt gewoon een vooruitziende blik te hebben wat betreft de toekomstige positie van de islam in Europa.
Zijn dhimmy-gedrag wordt net als dat van dhimmy-politici als Pechtold in het Duits prima aangeduid met 'vorauseilender Gehorsam'.
Daarnaast begin ik steeds meer te vermoeden dat veel conservatieve christelijke leiders orgasmische visioenen krijgen bij de gedachte dat ze binnen afzienbare tijd in coöperatie met de islamieten onze maatschappij kunnen herkerstenen door uitdrijving van de secularisatieduivel.

WirMachenMusik | 07-12-13 | 00:36

Flikker toch op Geert met je 'tolerante' Joods-Christelijke beschaving. De bijbel en haar tradities zijn geen haar beter dan die van de Islam. Er zijn verschrikkelijke dingen gebeurd met de bijbel in de hand. En nog steeds.
De beschaving die wij nu kennen heeft niks meer te maken met het Christendom en het Jodendom.

kicktherabbit | 07-12-13 | 00:34

Bedankt Geert,de waarheid moet maar eens gezegd worden.
U heeft veler gedachten op waardige wijze aan het papier toevertrouwd en ik hoop dat deze brief de ogen der paus zal openen.
Het zal tijd worden ook, er worden daar in Afrika nogal wat christenen vermoord.Dit zelfs financieel ondersteund met ons geld, dat ene Ploumen aan die genocide plegers in Soedan schenkt; € 180.000.000,-, Ja , daarvoor neemt ze elke Nederlander van 0 tot 100 € 10,- af.
Voor noodhulp aan de Filipijnen (95%christenen), na een vreselijke ramp, kon er maar een zeer schamele € 2.000.000,- vrij gemaakt worden...
Geert, bedankt!

Hendrikaatje | 07-12-13 | 00:32

@Schoorsteenveger | 06-12-13 | 23:54
Het was een religieuze kaping met een stockholmsyndroom. Religie kan steun bieden in moeilijke tijden, maar een mens dat mentaal gezond en weldenkend is zou het moeten afwijzen.

Ongeblustekalk | 07-12-13 | 00:31

@Stormageddon | 06-12-13 | 23:58
Je hebt helemaal gelijk.

Ongeblustekalk | 07-12-13 | 00:15

dinsdag = Tius

nemeton | 07-12-13 | 00:09

@Ongeblustekalk | 06-12-13 | 23:44
Oh, dus die kerstening van de middeleeuwen was veel meer dan een christelijk sausje over de heidense gebruiken en festiviteiten gieten? De herdertjes lagen inderdaad eind December bij nachte? En paaseitjes werden de apostelen zelf al rondgestrooid te Jeruzalem?
Man, ik leer nog wat. Het is de hoofdmoot van de westerse cultuur. Wist ik niet. Nou, gelukkig ben jij er om dat recht te zetten.

Stormageddon | 06-12-13 | 23:58

Ongeblustekalk | 06-12-13 | 23:44 |
Je hebt gelijk. De monotheïstische godsdiensten hebben een vernietigend spoor getrokken door wat er aan religieuze beleving aanwezig was. Wat bleef kleven werd meegenomen en omgevorms, wat niet bleef kleven werd achtergelaten of vernietigd.

Schoorsteenveger | 06-12-13 | 23:54

@minimá-armezusvan.. | 06-12-13 | 23:22
Zorg jij maar dat je scheerapparaat opgeladen is, anders sta je morgen weer tegen jezelf te praten in de spiegel, net zoals nu.

Ongeblustekalk | 06-12-13 | 23:48

@Stormageddon | 06-12-13 | 23:28
Ik beweer niet dat die woestijnreligies allesvormend zijn geweest voor het westen, maar wel dat deze het meest hebben bijgedragen daaraan, en dat was nu juist mijn punt.
Dus niet allemaal, maar wel de hoofdmoot.

Ongeblustekalk | 06-12-13 | 23:44

@Ongeblustekalk | 06-12-13 | 23:10
O ja joh? Het westen is niet gevormd door het Graeco-Romeinse Pantheon en de mythen daaromtrent? De westerse cultuur is niet doordesemd van de heidense mythologie? (Odin, Wodan, Thor en Frya hebben niks te maken met Dinsdag, Woensdag, Donderdag en Vrijdag?).
Het is allemaal dat sprookje van een Egyptisch slavenvolk en de waterwandelaar van Galilea?
Wist ik niet. Nou, gelukkig ben jij er om dat recht te zetten.

Stormageddon | 06-12-13 | 23:28

@stormageddon
hear, hear!!!
atheisten hebben recht op bescherming tegen de religieuze haatzaaierij.

minimá-armezusvan.. | 06-12-13 | 23:22

@Stormageddon | 06-12-13 | 22:55
De voorbeelden die je noemt hebben geen impact op de westerse cultuur zoals de drie grote boeken, dus doet het niet terzake hier een grote betekenis aan te geven. Snap je dat?

Ongeblustekalk | 06-12-13 | 23:10

De paus een brief sturen? Echt.. Geert heeft niets meer in zijn koker... Doodzonde..

Allemamachie | 06-12-13 | 22:56

@Ongeblustekalk | 06-12-13 | 22:48
O ja joh? Er staat geen spoortje haat en geweld in de Mahabharata, de Veda's, de Edda, het Egyptische dodenboek, de Popol Vuh? Dat gaat allemaal over liefde en gezelligheid?
Goh. Wist ik niet. Nou, gelukkig ben jij er om dat recht te zetten.

Stormageddon | 06-12-13 | 22:55

@van duyvenboden
jodendom, gristendom en islam zijn drie monotheistische godsdiensten met eenzelfde abrahamitisch oorsprong. dat zeggen ze over zichzelf. ik ga me niet eens verdiepen in zoiets absurds als een drie-eenheid die toch één is, net zo min dat ik me verdiep in pratende slangen, vliegende paarden, analfabete boekenschrijvers, maagdelijke geboortes en al die andere volstrekte sprookjes die eeuwenlang op straffe des doods als waarheid hebben gegolden. pas toen de mens zich daadwerkelijk ging afvragen hoe de dingen in elkaar staken en de macht van de kerkelijke instanties net op dat moment verzwakt was, heeft de moderne wetenschap een grote vlucht genomen. tot die tijd was het behelpen met ganzenveer en inkt zonder enige ambitie om verder te komen, precies zoals islam heden ten dage nog predikt. er is geen causaliteit, allah beschikt alles. alsof mensen geen boeken zouden gaan schrijven, muziek zouden componeren, schilderijen zouden maken als er geen kerkelijke opdrachtgevers waren geweest. de burgerlijk architectuur, componisten als mozart, schilders als rembrandt bewijzen uw ongelijk dat geloof instrumenteel is voor wetenschap of cultuur. ik zou eerder het tegendeel beweren. religieuze kunst in een museum verveelt na een half uur omdat het telkens weer de zelfde afbeelding is.

minimá-armezusvan.. | 06-12-13 | 22:48

@Stormageddon | 06-12-13 | 22:43
Gelul, de drie grote haatzaaiboekjes zijn basismateriaal voor gefundeerde reacties over religie.

Ongeblustekalk | 06-12-13 | 22:48

@Ongeblustekalk | 06-12-13 | 22:11
In elk reli-sprookjesboek kun je haat vinden. Het gaat mij te ver om ze allemaal op te noemen.

Stormageddon | 06-12-13 | 22:43

Als Greet had gezegd: 'van alle religies is de islam de gevaarlijkste' had ie nog een punt gemaakt.

exkoppijn | 06-12-13 | 22:32

Nee, de paus leest geen krant ,
las op geenstijl dat dat niet meer hip is , dus...

nemeton | 06-12-13 | 22:17

Altijd onzin om bij discussies over de koran de bijbel erbij te slepen. De bijbel is niet geschreven door één enkele auteur die mensenrechten schond. Het gaat er niet om hoe je een boek leest of interpreteert, maar om wie het geschreven heeft. Zeker bij het bepalen van een 'authentieke' islam. Als de auteur van de koran nog leefde stond hij voor het internationaal strafhof in Den Haag.

Angel_eyes | 06-12-13 | 22:16

@Stormageddon | 06-12-13 | 21:45
Hoort de talmoed niet in het rijtje haatzaaiboekjes thuis? Wel alle boekjes benoemen graag.

Ongeblustekalk | 06-12-13 | 22:11

@newray | 06-12-13 | 20:31
Omdat het in de koran staat.

Parsons | 06-12-13 | 22:07

TisNieZoMoeilijk | 06-12-13 | 21:53 |
Wat is "gewoon"? Wat is "gewoon zoals het is"? Al het leed in de wereld, alle pijn is niet gewoon, is ondraaglijk. Je kunt een God en een Hiernamaals ontwerpen om daarmee om te kunnen gaan, of je kunt het proberen om het zonder Almacht te flikken.

Schoorsteenveger | 06-12-13 | 22:04

In Nl is er een grote groep atheisten. In islamitische landen vaak niet en vraag me af of dat komt omdat die niet gegroepeerd zijn en zich dus veel eerder moeten onderwerpen aan de islam. Christenen houden het hierdoor (groep)waarschijnlijk iets langer vol. Ikzelf (atheist) durf bv niet aan mijn kinderen te vertellen wat ik van de islam vind, daar zij hier ongetwijfeld problemen mee op school gaan krijgen. Islamieten kunnen m.i. wel hun gal spuien daar dat in hun walgelijke "geaccepteerde" boekje staat. vragen,.vragen,..

Solomon | 06-12-13 | 22:00

De vorige paus zei "Mohammed brengt het geloof met het zwaard" Het gaat niet over het goed lezen, maar om de uitleg van deze woorden door de imams. Bovendien kan de koran op wel 3 verschillende manieren uitgelegd worden, na gelang de situatie van de moslim .

nan6896 | 06-12-13 | 21:55

@Schoorsteenveger | 06-12-13 | 21:43 | + 0 -
Leg eens uit?
Wat is er meer dan gewoon leven?
Netjes en fatsoenlijk leven. Met respect voor anderen en de wereld die ons voedt.

Bij spiritualiteit moet ik toch altijd vooral an Jomanda en andere, minder bekende hang bovenarmen denken...

Betekenis geven aan niets, aan de basis, zonder eigenlijk iets te snappen van die basis.
Neem het dan gewoon zoals het is en doe niet zo zweverig.

TisNieZoMoeilijk | 06-12-13 | 21:53

Het gaat Wilders helemaal niet om de Paus wakker te schudden. Het gaat hem erom dat zoveel als mogelijk mensen de waarheid over Islam horen als tegenwicht voor de overvloed aan leugens die er over Islam heersen.
Als hij de brief alleen voor de Paus had bedoeld had hij het wel via email gedaan.

suvois | 06-12-13 | 21:51

@Terpen-tijn | 06-12-13 | 20:25
Wat heb je aan rechten die gegeven worden? Wat gegeven kan worden, kan ook worden afgenomen. Ik claim rechten als intrinsiek van mij, behorend mijn fysieke en mentale integriteit, onlosmakelijk verbonden met mij als persoon, als gedrocht gevormd uit DNA. Niet gegeven, maar aangeboren gekregen. Wat er verder aan regeltjes wordt opgetekend, besloten als compromis van een comité, waar ik niet bij was en waar mijn handtekening niet onder staat, boeit me eigenlijk niet.

Wat heb je eraan dat een strafwet artikel 147 wordt afgeschaft, maar de inhoud van dat artikel gelijktijdig wordt toegevoegd aan 137? Helemaal geen fuck. En waarom zou je niet mogen discrimineren? Ik discrimineer me de hele dag suf. Ik maak constant onderscheid. Ik kies op voorkeur. Voor eten, drank, seks. Ik kies ervoor om naar winkel X te gaan in plaats van Y omdat de eigenaar van Y mij niet aanstaat. Waarom gaat niemand ene zak aan, ook al is dat een irrationele reden, ook al is het motief "niet eerlijk".

Wat ik zeggen wil: Heidenen hébben dezelfde rechten als gelovigen. En voor zover dat niet op papier staat, of het tegendeel staat op papier dan is het aan de heiden om zich daar niets van aan te trekken en om z'n reet met dat papier af te vegen.
Laat jij je tegen houden door art. 137 om wie dan ook te beledigen (al dan niet met opzet?). Religie en religieuzen beledigen mij door hun haatspreuken uit sprookjesboeken. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om naar de rechter te lopen. Ik beledig net zo hard terug. Art. 137 verbiedt de haatzaaiboekjes als Bijbel en Koran niet, *dus* is dat ook een dode letter in de wet. Een wet die die niet gelijk is voor iedereen is geen wet. Kun je naast je neer leggen, net als de sprookjesboeken van de gelovige. Onbelangrijk.

Stormageddon | 06-12-13 | 21:45

TisNieZoMoeilijk | 06-12-13 | 21:35 |
Nee, integendeel.

Schoorsteenveger | 06-12-13 | 21:43

@mattheusvdsteen | 06-12-13 | 21:38 | + -2 -
Ik heb zo'n idee dat de paus niet zo heel veel meer doet en vooral heelveel voor zich laat doen.
Een oude jurk die een van de machtigste organisaties ter wereld leidt. Dat kan echt niet de beste oplossing zijn.

TisNieZoMoeilijk | 06-12-13 | 21:42

@Skunk57 | 06-12-13 | 21:24

Waarom heb je dat dan gedaan, zo de baas spelen in andermans land?

Koninging Beatricks | 06-12-13 | 21:39

-weggejorist-

mattheusvdsteen | 06-12-13 | 21:38

Mijn grootste angst is dat de religies van het boek elkaar vinden en herontdekken in hun gemeenschappelijke waarden; ik kan me geen benauwder scenario voorstellen.

aceofspades | 06-12-13 | 21:36

@Schoorsteenveger | 06-12-13 | 21:33
Hulde! Jij bent een slimme dakwerker.

Ongeblustekalk | 06-12-13 | 21:36

@Schoorsteenveger | 06-12-13 | 21:33 | + 0 -
Is dat niet gewoon "leven"?

TisNieZoMoeilijk | 06-12-13 | 21:35

TisNieZoMoeilijk | 06-12-13 | 21:27 |
Er is een 'spiritualiteit' mogelijk die het zonder God af kan, in feite gebaseerd op een veel en veel diepere ervaring, namelijk de ervaring om als individueel mens gebonden te zijn aan de aarde en verbonden te zijn met alle andere mensen, door alle tijden heen. Dat is een stap verder, want niet meer gebonden aan het tribale karakter van een godsdienst. Geen hemel meer, geen hiernamaals, geen beloning achteraf, geen zonde, geen schuld, wat een bevrijding!

Schoorsteenveger | 06-12-13 | 21:33

@Skunk57 | 06-12-13 | 21:24 | + -2 -
???
Wie zijn wij en wat doen wij i het Midden-Oosten?
En mocht je op Israel duiden, dit schreef ik een paar topics terug:

""
Aan alle Palestijnen-knuffelaars:
Vanwege dit soort voorbeelden zal niemand mij ooit kunnen overtuigen van het gelijk van 2de wereldburgers en zal ik altijd 1ste wereldburgers blijven steunen.
Wat er 60 jaar geleden al dan niet terecht volgens oude stoffige boekjes en sprookjesachtige overleveringen besloten is, kan daar nooit of te nimmer afbreuk aan doen.

Israel zet een SWAT team in om een kind te redden, Palestijnse reli-idioten zetten kinderen in hun infantiele oorlogje in.
Ga sinaasappelbomen planten man en laat Israel met rust!
""

En daar kan geen dwarsligger mijn vanaf brengen. Met je pseudo-onderbouwde, niet terzake doende argumenten.
We leven nu!

TisNieZoMoeilijk | 06-12-13 | 21:33

Geen idee hoe, maar er moet iets van spiritualiteit, rituelen en liefde tegenover al die rare mono-theïstische godsdiensten worden gevonden.
@Peyronie | 06-12-13 | 21:11 | + 0 -

Nee, dat moet niet. Het is zoals het is
Of er is altijd al iets geweest. En dat kunnen wij stervelingen ons niet voorstellen. Iets zonder begin, terwijl ons leven toch echt eerst met foekie-foekie begint.
Of er is iets ontstaan uit niets.
Ook dat kunnen we ons niet voorstellen, want dan zouden we datzelde truukje wel uithalen met onze bankrekening.

En dan dat alles ook nog eens in een oneindig (in ons leven is alles eindig) heelal, waar tegen we beschermd worden door een laagje van een paar 100 km lucht....

Tis wat he. Maar het is nu eenmaal de werkelijkheid en daar kan geen god of spiritualiteit iets aan veranderen.
Eigenlijk toch ook best wel leuk en spannend, niet...?

TisNieZoMoeilijk | 06-12-13 | 21:27

Van Duyvenbode | 06-12-13 | 21:14 |
Hij buigt diep voor De Verhevene, zoals zovelen.

Schoorsteenveger | 06-12-13 | 21:26

Peyronie | 06-12-13 | 21:11 |
Die leegte is geen ideologie, maar een toestand, iets waar we met z'n allen in terecht zijn gekomen zonder dat we het wilden, maar wat onoverkomelijk was. De chaos in het westen, de wanorde in het westerse denken, de doellossheid, de vertwijfeling, dat is de basis waarop wij onze nieuwe kathedralen moeten bouwen. Wat wij als onze zwakheid beschouwen, namelijk dat we het allemaal niet meer weten, is wezenliijk onze sterkte.
Laten we er trots op zijn dat we het niet meer weten en ons niet uit het veld laten slaan als charlatans als Tariq Ramadan ons juist daarop willen pakken. Zo'n Paus doet niet meer mee aan dit gevecht tussen de radelozen die zich niet meer aan schijnzekerheden op kunnen blijven hangen en degenen die zich in absolute zekerheden opsluiten, die Paus zwalkt daar tussenin, vlees noch vis.

Schoorsteenveger | 06-12-13 | 21:24

TisNieZoMoeilijk | 06-12-13 | 21:20 |

Wat denk je nu zelf, dat al dat gezeik in het Midden-Oosten ooit (in de vorm van terrorisme bijv) naar hier was gekomen als wij gewoon met stoom machines waren blijven rijden i.p.v. de baas willen spelen on andermans land.
Grow up; dat hele gedonder is ontstaan door westerse hebberigheid en wij plukken daar nu de zure vruchten van. Kruisraket tegen bomvest.

Skunk57 | 06-12-13 | 21:24

brutus68 | 06-12-13 | 21:13
De paus doet vaak politieke uitspraken, nl. door de andere staatshoofden te herinneren aan hun morele plichten (gezien vanuit de Christelijke leer uiteraard). Daar is niks mis mee.
Maak u echter niet ongerust : de huidige paus praat hoofdzakelijk over voetbal, auto's en vrouwen. Kortom : een perfect normale man.

Nonkel Frituur | 06-12-13 | 21:20

Beste Skunk57 en Nonkel Frituur...
Trekt uw neuzen eens boven de wiet/frieten dampen weg en besef dat u nu over de inhoud van oude boekskes debatteerd. Boekskes die ook nog eens verteld, geschreven, herschreven en geredigeerd zijn.

Het gaat om nu!
Welk geloof, welke stroming vertoont de meeste tekenen van beschaving en ontwikkeling.

En dan kan ik alleen maar tegen Skunk57 zeggen dat het geen zin heeft om de koran met de bijbel te vergelijken. Het gaat er niet om wat er geschreven is, het gat er om welke beeldvorming en welke realiteit de betreffende geloven schetsen en verwezelijken.

En op basis van die competitie heeft Nonkel veruit gewonnen als hij het voor de bijbel opneemt.

TisNieZoMoeilijk | 06-12-13 | 21:20

Heeft ie ook aan de paus gevraagd of hij het oude testament uit de bijbel wilde scheuren ?

ongelovigehond | 06-12-13 | 21:18

Nonkel frituur 21:14
Logisch, god wist toen nog niet dat hij geboren ging worden.

Terpen-tijn | 06-12-13 | 21:17

Heb trouwens ooit eens een discussie met een zer gelovig christen gehad over het onderwerp geloof.
Man met leuke vriending, ze hebben me zelfs een verkapte uitnodiging tot een triootje gedaan.
Feyenoord supporter, winkeleigenaar, achter in de twintig destijds en gewoon een man van de tijd.

Behalve dan dat in een discussie van ongeveer een half uur bleek dat hij diep gelovg was. De discussie eindigde uiteindelijke in zijn uitspraak "maar de hele wereld en het heelal kunnen er toch niet zomaar zijn, dat alles MOET door een god gemaakt zijn", waarna ik het gesprek langzaam in een andere richting wendde en we agreed to disagree.

We hebben nog een een tijd lang een prima buren-relatie gehad totdat ik verhuisde. Dat triootje is er nooit van gekomen...
Maar het geeft wel aan dat mensen in een verlichte christelijke wereld het erbij kunnen laten.
In menige zandbak had mijn hoofd eraf gelegen...

TisNieZoMoeilijk | 06-12-13 | 21:16

Jan Boule | 06-12-13 | 21:10 |

Doe even Mattheüs 10:34-36

Uit zijn verband getrokken, net zo als de Koran door je-weet-wel-wie en hysterische aanhang.

Fijne avond.

Skunk57 | 06-12-13 | 21:15

Schoorsteenveger | 06-12-13 | 21:09

Ik zie in de uitspraken van de paus geen zwaktebod en ook geen poging tot zelf-islamisering. De paus probeert de positie van de christenen in de moslimwereld te verdedigen met zijn uitspraken.

Rest In Privacy | 06-12-13 | 21:14

Van Duyvenbode | 06-12-13 | 21:09
Meer nog : het Oude Testament heeft per definitie niks met Christus te maken vermits Christus nog moest geboren worden.
Christus is degene die alles vernieuwt en die ook de oude Mozaïsche wet naar de prullenbak verwijst, al bestaan over dat laatste verschillende interpretaties.

Nonkel Frituur | 06-12-13 | 21:14

Nonkel Frituur | 06-12-13 | 21:07
Met logisch gevolg dat de Paus geen politieke uitspraken mag of kan doen. Die in dit geval wel zo uitgelegd zouden kunnen worden.

brutus68 | 06-12-13 | 21:13

Nonkel Frituur 21:07.
Tuurlijk, wat geschreven staat moet je geloven...

Terpen-tijn | 06-12-13 | 21:12

@Schoorsteenveger | 06-12-13 | 20:59

Of die boodschap op termijn niet opnieuw weerklank zal vinden in het Westen is moeilijk te voorspellen. Dat hangt helemaal af van de omstandigheden. Bij voldoende angst, onzekerheid, en conflict is er een gerede kans dat dit wel het geval zal zijn. Zo'n omslag kan binnen een generatie plaatsvinden.
.
De RKK is zeker niet zwak. Zeer sterk vertegenwoordigd in het opkomende Zuid-Amerika bijvoorbeeld. Daarnaast heeft het middelen, organisatorisch vermogen en bereik.
.
U redeneert veel te veel vanuit de Nederlandse context. Onterecht mijns inziens

Parel van het Zuiden | 06-12-13 | 21:11

Schoorsteenveger | 06-12-13 | 20:59 |

Volgens mij heb je helemaal gelijk, alleen redden wij, ongelovigen, het nooit met alleen nihilisme. Het is te kil, te niks en te doelloos. Leegte en nihilisme kan niet het eindpunt van de rede en de vooruitgang zijn.
Geen idee hoe, maar er moet iets van spiritualiteit, rituelen en liefde tegenover al die rare mono-theïstische godsdiensten worden gevonden.

Peyronie | 06-12-13 | 21:11

skunk 57 21;00
In het Oude testament is er sprake van tomeloos geweld. Stammen en volkeeren die vechten om het gebied wat nu in grote lijnen Israël en de Palestijnse gebieden is. Echter , het Nieuwe Testament verhaalt van de testomonia van Christus , die in flagrante tegenstelling tot Mohammed , slechts vrede en liefde predikte.En wat Schoorsteenveger terecht zegt, er wordt niets tegenover de evangelisatiedrang van de islam gezet, de katholieke kerk laat het afweten en is dus medeschuldig aan de teloorgang de komende decennia van het moderne West Europa door de islamisering via geboortes, immigratie en asiel.

Jan Boule | 06-12-13 | 21:10

Skunk57 | 06-12-13 | 21:00

Voor de christenen is het Nieuwe Testament van groot belang. En dat gaat over het leven van Jezus. Daarin staan geen oproepen tot geweld. Wat het Oude Testament betreft, zul je er sporadisch aantreffen, maar dan niet tegen "de ongelovigen" in het algemeen, maar tegen volkeren waarmee de joden toentertijd in oorlog waren.

Rest In Privacy | 06-12-13 | 21:09

Van Duyvenbode | 06-12-13 | 21:04 |
Vreemde strategie dan, een 'authentic Islam', die dus eigenlijk je vijand is, op het zadel hijsen. Nee, het is uit zwakte, 'if you can't beat them, join them.'

Schoorsteenveger | 06-12-13 | 21:09

Terpen-tijn | 06-12-13 | 20:59
Omdat de rol van de paus omschreven staat in het canonieke recht. Daarin staat dus iets heel anders dan wat Nanninga hier beweert. Men heeft het in het canonieke recht over het primaatschap van de paus. Dat houdt o.a. in dat hij in geloofszaken (b.v. de interpretatie van een dogma) het laatste woord heeft. Het houdt ook in dat hij de opperste vertegenwoordiger is van de Christenen.
De paus kan volgens de Christelijke leer nooit de vervanger zijn van Jezus of van God. De enige vervanger van Jezus is de Heilige Geest.

Nonkel Frituur | 06-12-13 | 21:07

Skunk57 | 06-12-13 | 21:00 | + -1 -

Zegt wel onderdeel van de Bijbel snap jij niet???
min kudo idioot

Skunk57 | 06-12-13 | 21:05

Schoorsteenveger | 06-12-13 | 20:59

Voor de paus valt de islam ook onder het ongeloof.
Ik denk eerder dat de paus probeert de "wapens" uit de handen van de islamisten te slaan.

Rest In Privacy | 06-12-13 | 21:04

Klaarblijkelijk heeft die halfzachte blonde idioot de Bijbel niet gelezen. Daarin staan minstens zoveel oproepen tot geweld. Maar daar wil onze eigenste deaf, dumb and blind kid, evenals de reaguurder niet van weten.

Skunk57 | 06-12-13 | 21:00

Parel van het Zuiden | 06-12-13 | 20:33 |
De boodschap der katholieke kerk slaat in het decadente westen niet meer aan. We zijn er klaar mee, Parel, en dat is een onomkeerbaar proces. In de voormalige kolonieën is die katholieke kerk nog sterk, die gebieden hobbelen achter ons aan en moeten er nog helemaal doorheen, door die boodschap, om in dezelfde leegte terecht te komen waar wij al lang in terechtgekomen zijn.
Het is, als je het mij vraagt, het nihilisme tegen de Islam, de Katholieke Kerk is te zwak geworden. Die uitspraak van die Clown uit Rome is een zwaktebod. Hij wil zoete broodjes bakken, hopende op een verzoening en een front tegen het ongeloof.

Schoorsteenveger | 06-12-13 | 20:59

Nonkel Frituur 20:52
Budget betaalt de klant.
Waarom een leesteken op wel? omdat je persee gelijk wilt hebben?

Terpen-tijn | 06-12-13 | 20:59

Natuurlijk heeft Wilders gelijk als hij stelt dat de islam in de praktijk weinig tolerant is naar anders- of niet-gelovigen.

Maar om daar nou een brief op hoge poten over aan de paus te schrijven en die vervolgens op Gates of Vienna (de site voor een handjevol beroepskrijgerts tegen de islam) te posten, lijkt me weinig zinvol en eigenlijk contra-productief.
Stuur dan in ieder geval de brief rechtstreeks naar de paus, desnoods aangetekend.

Overigens heb ik liever dat Wilders zich concentreert op de Nederlandse politiek en de situatie in Nederland, dan dat hij zich internationaal probeert te profileren.

Peyronie | 06-12-13 | 20:59

@Nonkel Frituur | 06-12-13 | 20:52

Q.E.D.

Koninging Beatricks | 06-12-13 | 20:55

Polletje.
Je snapt zeker niet dat het soort geloof er niks mee te maken heeft?
Ongelovigen wacht hetzelfde lot.

Terpen-tijn | 06-12-13 | 20:54

@Schietmijmaarlek 20:43
Mooi gesprookjes. Proost.

Ashtrey | 06-12-13 | 20:52

Koninging Beatricks | 06-12-13 | 20:36
Maar in alle eerlijkheid : dat stukje van Nanninga is pas écht gebrabbel. Het slaat als een tang op een varken.
Bijvoorbeeld : de paus is helemaal niet de plaatsvervanger van Jezus, dat is totale onzin.
De paus is wél de vertegenwoordiger van alle Christenen, en tevens staatshoofd van de enige staat ter wereld wiens begroting in evenwicht gebracht wordt door alle overschotten door te sluizen naar Caritas International. 100% naastenliefde, na aftrek van de vaste kosten. De financiën van het Vaticaan werken zoals de Nobelprijs. De reserves dienen om ervoor te zorgen dat men ieder jaar een budget ter beschikking kan stellen voor ontwikkelingshulp. Een reusachtig budget nota bene.
Daar kan de hele wereld een voorbeeld aan nemen.

Nonkel Frituur | 06-12-13 | 20:52

Nee, Annabel. Geert neemt de paus niet per sé serieus. Geert legt op sluwe wijze bloot wie de collaborateurs van de islam zijn. En de paus is er dus een van.

Professor Superhirn | 06-12-13 | 20:51

@Ing. eslapen | 06-12-13 | 19:38 | + 11 -
Nee hoor, dan gaan ze NOG harder door met zich onderling afmaken.
Het is simpelweg jammer dat de islam nog eeuwen (lijkt het) nodig heeft om op het niveau van het christelijke en joodse geloof terecht tekomen.

Namelijke een sociale hobby voor erbij, een aanvulling op een verder productief en sociaal leven.
Waar je voor kiest, of niet, en waarvoor slechts heel weinig mensen kiezen om deze hobby fundamenteel, doch nog steeds vredelievend te beleven.

In Nederland hebben we kleine sektes christelijken, geschift, maar vredelievend.
Wereldwijd idem in verhouding.

De islam is van de domme, de 2de en 3de wereldburgers. Onverlicht.
En misschien is de massa wel relatief vredelievend. Maar aangezien onverlicht, heel snel overgelopen naar het kamp van de fundamentelen zodra hun sociaal maatschappelijk situatie dit verlangt.

En daar sta ik dan. Mijn dochtertje net gedoopt, terwijl ik in geen enkele god maar wel in gebod geloof. In het doopboekje staan tal van mooie stukjes die, als alle mensen meer zo zouden leven, een mooie wereld zouden vormen.
En de betreffende pastoor was zeker geen pedo, maar een bougondische Brabander met een groot hart!

Ik heb er geen spijt van haar te laten dopen, als onderdeel van een productief en sociaalleven, waarin sommige ouden normen en waarden nog iets betekenen.
Laat "God", "Heilige Geest" en "Jezus" weg uit het doopboekje en er staat gewoon een mooi, levenswaardig verhaal.

En dan vind ik het erg zat dat ik serieus moet piekeren of mijn dochter over 50 jaar, als zij ouder en zwakker wordt en ik er niet meer ben om haar te beschermen, nadelen zal ondervinden van haar doopsel.

Want de religie van de dominante haat vindt al veel te lang geen enkel serieus obstakel op haar weg.
Domme, domme Westerse wereld...

TisNieZoMoeilijk | 06-12-13 | 20:51

Het bloed der martelaren is het zaad der kerk. Dat was ooit de slagzin van het christendom. En kennelijk is dat nog steeds zo. Laat die moslims de christenen maar afslachten, ook Nero heeft daar de kerk alleen maar sterker mee gemaakt.

Polletje Piekhaar | 06-12-13 | 20:49

De man denkt ook te weten wat het ware katholicisme is, en zelfs dat weet-ie niet. Alleen God weet wat het ware geloof is, maar God zwijgt in alle talen. Kerkleiders die zeggen te weten wat God bedoelt dien je bij definitie te wantrouwen, diep te wantrouwen. En deze Paus is helemaal een clown. Als-ie werkelijk de Franciscus uit wil hangen, dan moet-ie eens echt de bezem door die corrupte decadente tent halen, maar nee, dat durft-ie niet. Hij speelt het leuk, maar het snijdt geen hout.

Schoorsteenveger | 06-12-13 | 20:48

No guts no glory | 06-12-13 | 20:39

Dat hoop ik niet. Het is dom een verkoopverbod voor te stellen op bijbel en koran. Ten eerste zie ik de reden van een verbod op de bijbel helemaal niet. Het is idioot. De koran verbieden heeft geen zin. Gaat niet werken.
Bovendien is het christendom helemaal het probleem niet. Het is dom christenen tot vijanden te maken. We hebben ze juist nodig als bondgenoten. Het is ronduit onhandig om christenen in de armen te jagen van de islam.

Rest In Privacy | 06-12-13 | 20:44

Terpen-tijn | 06-12-13 | 20:25

De wet beschermt juist heidenen die rondjes lopen om een heilige steen in Mekka, wat wil je nog meer..

Worstjes | 06-12-13 | 20:44

Als je zelf in een sprookjesfiguur gelooft, kun je andere mensen die ook in een sprookjesfiguur geloven, niet afvallen, natuurlijk.
En mensen die in een sprookjesfiguur geloven, zijn per definitie lief.
Want sprookjes zijn lief.
Miljoenen kindjes geloven in sprookjes.
Vallen in slaap, als pappa of mamma een sprookje vertelt.
De Efteling is ook liev.... want sprookjes.
Maar owee, als er iemand opstaat, die wijst op de gevaren van sommige sprookjes.
Omdat de gelovers ervan zijn doorgeslagen in totale waanzin.
Die vanwege het geloof in een sprookjesfiguur moordend, verkrachtend en misdadig door het leven gaan.
Ik, als ongelovige westerse hond, voel me daar niet veilig bij.
Ik sta namelijk in hun sprookjesboek vermeld als "Most Wanted".
En op het internet kan ik veelvuldig zien wat er met ongelovige honden gebeurt.
En met vrouwen, afvalligen, homo's, andersdenkenden en dieren.
Maar als ik dat zeg, ben ik ineens een discriminerende racist.
En dat, terwijl ik nog nooit een vlieg kwaad heb gedaan.
Proost Popi.... ik neem nu een borrel.

Schietmijmaarlek | 06-12-13 | 20:43

Ik hoop dat hier iets uit komt:
www.l1.nl...
No guts no glory | 06-12-13 | 20:39 |

Ik ben ook tegen de verkoop van biologische winterpeen.Loop zo'n biozaak binnen en vertel me of het zo is.

newray | 06-12-13 | 20:42

Die Nanninga neem IK in ieder geval niet serieus. Wat een frust.

jodidor | 06-12-13 | 20:40

@newray | 06-12-13 | 20:34

Het is altijd hetzelfde met onze frietbakker.
Leuke gozer hoor, maar als je iets tegen de katholieke kerk hebt, hoe waar het ook is, krijgt hij een hoofd als een frituurpan en komt er alleen nog maar raar religieus gebrabbel uit.

Koninging Beatricks | 06-12-13 | 20:36

Parsons 20:30
T zou kunnen, hij zou iig geen poot uitsteken om dat te verhinderen.
Dat geloof ik...

Terpen-tijn | 06-12-13 | 20:34

Je kan ook niets doen. Net als de rest van het gepeupel. Dat kan ook.

StijlvolRechts | 06-12-13 | 20:34

Koninging Beatricks | 06-12-13 | 20:31 |


Lievv, maar ik denk dat ik gelijk heb. :)

newray | 06-12-13 | 20:34

Je moet wat de paus zegt serieus nemen simpelweg omdat hordes katholieken hem serieus nemen. En die hordes mogen best wat vaker gewezen worden op het lot van gristenen in moslimlanden.

De ogen van de socialisten krijgen we nooit meer open, maar bij de gristenen is er nog hoop.

ZonderNaam | 06-12-13 | 20:34

De tijd om stelling te nemen tegen de Islam is voor de RKK nog niet aangebroken. Dat gaat overigens niet al te lang meer duren. De invloed van de Afrikaanse Christenen binnen de RKK is aan het toenemen, en zoals we inmiddels wel vernomen hebben lijden zij verschrikkelijk onder de terreur van de Islam op hun continent.
.
Een kwestie van tijd dus. En tijd, ja dat is waar de RKK in grossiert. Mensen en Nederlanders in het bijzonder willen wel eens vergeten dat dit instituut millennia overspant. Daar wordt niet gedacht in de tijdlijnen waar een Westerse democratie in denkt. Er wordt gewacht op het juiste moment om de omslag te maken zodat er voldoende voedingsbodem onder bevolkingen is en zij naar de RKK zullen kijken om aan de Islam te ontsnappen of zich er tegen te verdedigen. Conflict is nou eenmaal goed voor de godsvrucht.
.
Vergist u nooit in RKK. Zij zijn er al heel lang en er is een hele goede kans dat zij er nog heel lang zullen zijn. Zo als het er nu naar uitziet overleven zij in ieder geval de liberale democratie.

Parel van het Zuiden | 06-12-13 | 20:33

Parsons | 06-12-13 | 20:30 |

Klopt, maar de vraag blijft : waarom ?

newray | 06-12-13 | 20:31

@newray | 06-12-13 | 20:18

Nee gewoon Belg en überkatholiek.

Koninging Beatricks | 06-12-13 | 20:31

Het christendom zal door het eigen karakter nooit het ware kwaad van de islam benoemen voor wat het is.
Het is naïeve doch goedbedoelde hoop dat men ooit tot inkeer zal komen. Zelfs nu christenen op grote schaal verdreven en uitgemoord worden in het Midden-Oosten blijft men hoop houden...

Desmoulins | 06-12-13 | 20:31

@Terpen-tijn | 06-12-13 | 20:19
Een imam is pas tevreden als alle ongelovigen en andersdenkenden zijn vermoord of geknecht.

Parsons | 06-12-13 | 20:30

Er moet een wet komen die heidenen dezelfde rechten geeft als de gelovigen. Discriminatie moet dan zwaar bestraft worden.

Terpen-tijn | 06-12-13 | 20:25

Van Duyvenbode | 06-12-13 | 20:22 |
Islam heeft al haar kennis doormiddel van anexatie verworven.

newray | 06-12-13 | 20:24

newray | 06-12-13 | 20:20

Kruistochten? Aangezien jij je geschiedenis wèl goed kent, ben ik reuzebenieuwd. Vertel.

Rest In Privacy | 06-12-13 | 20:22

Van Duyvenbode | 06-12-13 | 20:18 |
Geschiedenis,
Iets met Kruistochten enzo..

newray | 06-12-13 | 20:20

De paus is de opperiman van de christenen.
Paus heeft klanten over de hele wereld, meer inkomsten dus, terwijl een islamiman al tevreden is met uitbreiding van zijn woonwijk.
Zaken zijn zaken.

Terpen-tijn | 06-12-13 | 20:19

minimá-armezusvan.. | 06-12-13 | 20:08

Scheer niet alle godsdiensten over één kam. De islam is monotheïstisch. Maar het christendom niet. Je hebt behalve god ook de heilige geest, jezus, maria, en nog een heleboel heiligen.
Het christendom heeft ook de wetenschappelijke vooruitgang niet in de weg gestaan. Integendeel. Het heeft in de kloosters eerst de traditie bewaard. Het heeft de universiteiten voortgebracht. En daaruit is de wetenschap verder ontwikkeld.
De moderne wetenschap is aan de kerk te danken.

Het christendom is iets heel anders dan de islam. De kerk heeft de islam buiten de poort gehouden èn heeft de moderne wetenschap voortgebracht. Feit is feit.

Rest In Privacy | 06-12-13 | 20:18

Nonkel Frituur | 06-12-13 | 20:04 |
Ruzie met het patatbakstertje gehad?

newray | 06-12-13 | 20:18

ach Wilders heeft zijn beste tijd gehad.

istawa | 06-12-13 | 20:15

Er zijn katholieken die vinden dat de kerkleiding best wat kritischer tegenover de islam zou mogen staan. Die zullen er niet droevig om zijn dat Wilders de paus serieus neemt.

Friedrich Frayek | 06-12-13 | 20:11

@Rugblaffer from hell | 06-12-13 | 20:10

Huh?

Koninging Beatricks | 06-12-13 | 20:11

-weggejorist-

Rugblaffer from hell | 06-12-13 | 20:10

alle religies zijn hetzelfde, en de monotheistische zijn van een bijzonder menshatend karakter gebaseerd op een wereldbeeld uit de late bronstijd uit het oost-groningen van het egyptische rijk. daarmee bedoel ik niets onaardigs over oost-groningen te zeggen, maar de streek waar het huidige israël ligt, was een onbeduidende grenstreek gelegen tussen de dominante rijken uit die tijd. toch opmerkelijk dat uit dit boer'nland zoveel narigheid is gekomen die tot op de dag van vandaag het leven van honderden miljoenen mensen grondig verziekt, hen zelf emancipatie onthoudt, hun kinderen blootstelt aan sexueel misbruik, wetenschappelijke vooruitgang tegenhoudt, willekeur tot norm verheft en een morbide verlangen naar de vernietiging van de aarde stimuleert en tot uitvoering tracht te brengen. deze drie monotheistische godsdiensten zijn regressies in de ontwikkeling van de hersenen van homo sapiens. iets dat je kunt missen als kiespijn.

minimá-armezusvan.. | 06-12-13 | 20:08

Helaas wordt ons niet de volledige cq juiste geschiedenislessen geleerd, op scholen en in de media.
Het radicale aspect van de islam is lang geleden voornamelijk door Britse en later Amerikaanse diensten georganiseerd. Vanaf halverwege de vorige eeuw zijn daar ook veel ex-nazi's actief in geworden. Landjes destabiliseren met als doel er zelf controle te nemen. Dat is het spel dat ze spelen. En het westen heel bang maken, zodat die telkens het ingrijpen of de 'revolutie' ondersteunen.
En met betrekking tot de paus: alle wegen leiden uiteindelijk naar Rome. Allemaal, dus ook die van de islam. Ze hebben het er zelfs verzonnen, volgens een voormalig jezuïetencollega van de huidige paus dan.

Guy Veropzoudten | 06-12-13 | 20:08

Als je het boek goed leest wel ja. Alleen aan de uitleg schort het nog wel eens

Mark van Leeuwen | 06-12-13 | 20:07

Het wordt al behoorlijk fris, ik smijt nog maar een extra Koran in de open haard...

eerstneukendanpraten | 06-12-13 | 20:06

Steeds maar weer die Christenen die het zwaar hebben in de Islamlanden.
Komt omdat daar geen ongelovigen (meer) zijn, iedereen gelooft wel iets...
Nou is een geloof hebben altijd nog "beter" dan geen geloof te hebben, in hun ogen dan...

Terpen-tijn | 06-12-13 | 20:05

Je kunt van de kerk zeggen wat je wilt, maar zij heeft wel eeuwenlang de islam buiten de poort gehouden. Iets wat je van onze huidige politieke leiders bepaald niet kunt zeggen. De kerk heeft weerstand geboden aan de islam, waar onze huidige politiek buigt als een knipmes. Kerk - politiek: 1 - 0.

Rest In Privacy | 06-12-13 | 20:04

Annabel, uw belachelijke tekst getuigt van een ontstellend gebrek aan kennis over de katholieke kerk.
U zaait bovendien meer haat dan alle moslims bij mekaar.
Ga uzelf even schamen over zoveel onzin.

Nonkel Frituur | 06-12-13 | 20:04

Islam, religie van de vrede. Een hele geruststelling voor de nabestaanden van 9/11.

Kassaar | 06-12-13 | 20:02

Nee, Wilders neemt niet perse de Paus serieus, Wilders neemt zijn invloed en de mensenmassa die hem wél serieus neemt, serieus. Daarom is het goed dat de Paus aangesproken wordt op zijn valse beweringen.

KoninginWildemina | 06-12-13 | 20:02

Waar de ene onverdraagzame de nog meer onverdraagzame de liefde verklaart. Treurig. Maar laten we wel wezen. Als je aan een echt gelovige vraagt (dit geld voor moslims als christen) wat er erger is. Niet geloven of een ander geloof aanhangen. Dan weet je het antwoord al. Dus dit verbaasd me niks eigenlijk. Religie. Een chronische ziekte. Meestal niet te genezen helaas.

c.onjo | 06-12-13 | 20:00

De paus is een handlanger van de islam.

smdyasc | 06-12-13 | 19:56

brutus68 | 06-12-13 | 19:49
de vorige Paus noemde het een bloeddorstige bende, werd hem niet in dank afgenomen.

Worstjes | 06-12-13 | 19:56

Stukjes van Nanninga zijn soms regelrecht cabaret.

YMMMV | 06-12-13 | 19:53

Nanninga gaat gemakshalve even voorbij aan het feit dat Wilders natuurlijk donders goed weet dat zijn brief niets zal veranderen. Maar hee, dat is het spel. En dat spel wordt overal gespeeld, dus waarom Geert er apart op aangesproken?

L. Rakker | 06-12-13 | 19:53

Islam = Geloof van de strijd.

newray | 06-12-13 | 19:50

De huidige paus, hoewel die me iets meer bij zijn verstand lijkt dan zijn voorgangers, gaat natuurlijk nooit en te nimmer beweren dat moslims een stel onverdraagzame bloeddorstige idioten zijn. De kans is aanwezig dat hij dat vindt, maar dat kan ie moeilijk gaan rondbazuinen. Ies onhandig.

brutus68 | 06-12-13 | 19:49

Greet heeft wel één punt .
Christenen worden uit het midden oosten verjaagd .
Terwijl moslims met open armen in het Westen worden ontvangen .
Hier klopt iets niet , goed dat Greet de paus hierop attent maakt .

likmegaties | 06-12-13 | 19:47

Ach ja, dat zegt de lijder van s'werelds grootste religie die in het verleden aflaten verkocht aan zijn aanhangers om toch maar in de hemel te geraken, of Nazi's hielp aan een enkele reis naar zuid Amerika, of die een organisatie leidt die redelijk recent nog onder vuur kwam te liggen vanwege het misbruik van duizenden kinderen rondom de gehele wereld, terwijl er in de kerk vrede en verdraagzaamheid werd gepredikt. Dus Geenstijl elk topic met deze kliek in uw Burelen dient direct verwezen te worden naar de prullenbak punt!

Francis Urquhart | 06-12-13 | 19:47

@Snackbar van Allah | 06-12-13 | 19:44
Ha! Tx.

Lewis Lewinsky | 06-12-13 | 19:47

@ Lewis Lewinsky | 06-12-13 | 19:40 | + 2

Toch mooi dat op ABC de D van Doodstraf staat. Gemiste kans.

Snackbar van Allah | 06-12-13 | 19:44

deze plaatsvervanger van Julius is een Rubicon teveel overgestoken.

Worstjes | 06-12-13 | 19:44

¢¾ Best wel discriminerend zo'n zwart hartje. ¢¾

lady blabla | 06-12-13 | 19:44

Ik had er niks over gelezen totdat Wilders een brief schreef. Ik blijf erbij dat zijn tactiek vaak contraproductief is. Of zou dat bewust zijn...

Datzegiktoch | 06-12-13 | 19:43

Popie Jopie gaat uiteraard niet reageren. Daar gaat het ook niet om. Het is een open brief.
Die schrijf je om een discussie te beginnen.

Antwoorden op open brieven zijn meestal alleen maar lastig.

Koninging Beatricks | 06-12-13 | 19:43

@“Authentic Islam and the proper reading of the Koran are opposed to every form of violence.” - Pausmans

De Paus heeft z'n Schopenhauer niet voldoende gelezen, of misschien wel gelezen, maar dan zonder dat er iets is blijven hangen van wat, niet de minste der grootste denkers aller tijden over de koran en de volgers ervan reeds in de 19e eeuw schreef:

'Dit inferieure boek volstond om er een wereldreligie op te grondvesten, twaalf eeuwen in de metafysische behoefte van miljoenen mensen te voorzien, de grondslag voor hun moraal te leggen, en een opvallende minachting voor de dood te kweken; bovendien wist het hen te enthousiasmeren voor bloedige oorlogen en omvangrijke veroveringen. In de koran worden we geconfronteerd met de treurigste en armzaligste vorm van het theïsme.

Er mag dan weliswaar veel door de vertaling verloren zijn gegaan, maar ik heb er niet één waardevolle gedachte in kunnen ontdekken’.

Simon de Danser | 06-12-13 | 19:42

Ing. eslapen | 06-12-13 | 19:38

Dan beginnen ze aan elkaar. Oh, wacht, daar zijn ze al mee bezig...

brutus68 | 06-12-13 | 19:42

Misschien snap ik het niet helemaal, maar als pausmans de islam serieus gaat benaderen dan geeft hij toch eigenlijk toe dat er meerdere religies mogelijk zijn, daarmee direct implicerend dat zijn eigen godjje niet perse de ware hoeft te zijn.

Cuyahoga | 06-12-13 | 19:41

Het ABC van de islam.

De A is van afvalligheid waarop de doodstraf staat.
De B is van belediging van allah waarop de doodstraf staat.
De C is van cartoons van Mohammed waarop de doodstraf staat.

Mail dat maar aan de paus.

Lewis Lewinsky | 06-12-13 | 19:40

Geinig dat Geert's broer Paul Wilders reageert.

Minder geinig is dat Paul nogal met zijn hoofd in het zand zit.

Koninging Beatricks | 06-12-13 | 19:40

Islam is vrede


Als alle ongelovigen gedood zijn.

Ing. eslapen | 06-12-13 | 19:38

“And slay them wherever you come upon them, […] Fight them, till there is no persecution and the religion is Allah’s.”

Liefde, eendracht en verdraagzaamheid, toch?

Parsons | 06-12-13 | 19:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland