Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Te paard! Ze smelten de humor

bovenliptoupet.jpgEn weer een NPO-veldslag in de FatsoensVeldtocht tegen Kwetsgrapjes. Namens de generaals De Jonge, Jolo en Gario van de Alliantie van de Gekwetsten sloegen de moraalvoetsoldaten Huijbregts, Beerekamp en Van Nieuwkerk vanuit verschilligenbolwerk Fort DWDD hard toe tegen de Paljas van het Kwaad. Tot de tanden toe gewapend met humorvernietigingswapens als "we moeten beseffen dat onze woorden gewicht hebben" en "dit kan écht niet meer" sloegen zij diepe bressen in de verdediginglinies van het vrije woord. Een uitgekiende hearts and minds-campagne wint de sympathie van de TV-kijkende burgerbevolking en de guerilleros van de smakeloze grap vechten een uphill battle tegen dit zorgvuldig geëntameerde Gesundes Volksempfinden. Het argument "jamaar Freek maakte ook ooit harde grappen" is face down in the mud gesneuveld door een sabelhouw van NRC-babyboomer Hans Beerekamp: dat was broodnodige volksverheffing dus dikke prima, en nu is de vrijheid en het individualisme doorgeslagen dus MAG NIET. Huijbregts douwde alle humortradities in een POW-kamp met een strategisch briljante framing van humorcensuur als vooruitgangsideaal: tradities veranderen nou eenmaal en dat is beschaving en dus goed. Aan een Marokkaan vragen of hij wat van zijn tradities wil opgeven als hij geheel vrijwillig in een andere cultuur komt wonen doen de fatsoenstroepen nooit want daarvoor hebben ze geen NPO-bataljons voor rugdekking, maar dit terzijde. Dit is een schermutseling op het Weg Met Ons slagveld mensen, overzicht houden graag. De afsluitende oorlogstaal liegt er ook niet om: deze discussie en 'maatschappelijke verandering' moet en zal doorgaan. Vrijheidslievende onderbuikburgers. Hergroeperen. Beman de schuttersputjes. Vuur de humortiergranaten af nu het nog kan. Strijd tot uw laatste misplaatste grap, en onthoud: een volk dat voor gekwetsten zwicht, zal meer dan ROTFLOL en Zwarte Piet verliezen. Dan dooft het licht.

Reaguursels

Inloggen

Humor is van lang geleden, toen we nog mochten lachen.

youtu.be/JcCOktdsz-0

INH.30CL | 02-12-13 | 03:07

Hypocrietje was zelf een zwarte piet, iets van 7 jaar lang.

queenfanmichel | 01-12-13 | 21:27

Typisch DWDD. De eigen mening over en weer kaatsen, heel belangrijk doen, en stellen dat je door de massa de wil van de minderheid op te leggen het probleem oplost.

Als wij die andere mensen zo'n plezier moeten doen, waarom kunnen die andere mensen dat niet? Is het niet kwetsend om tegen een bevolkingsgroep te zeggen om hun cultuur bij het oud vuil te zetten?

Piet van het Padje | 01-12-13 | 21:25

@Naninga, feit is wel dat hier te lande al meer dan 10 jaar onvoorwaardelijk Links wordt afgezeken, wat die mensen ook mogen zeggen of doen.

Links is een vrij normaal gegeven in een land, net als rechts. Probleem is natuurlijk fossiellinks en de 2 politieke moorden die dit land kende.

Maar dat mensen het op gegeven moment niet meer gaan pikken dat ze na die moorden de schuld krijgen van alle ontstane problemen in NL, dat kon je wel verwachten. Die beweging is nu langzaam aan t op gang komen.

micd | 01-12-13 | 18:53

Ik kijk al heel lang niet meer naar dat reclame programma van de pvda-omroep, maar ik vermoed dat dit allemaal over die psoriasis pisnicht gaat?
Slecht geschreven trouwens; te lang zitten strepen en editten, Nanninga.

Shareholder II | 01-12-13 | 18:26

Gebeurt niet vaak, maar mooi geschreven. Helaas helemaal mee eens. Onder het mom van zogenaamd fatsoen leveren we stukje voor stukje onze vrijheid in. Komt nog wel een dag dat zelfs je gedachten al strafbaar gaan zijn.

soundwave070 | 01-12-13 | 15:16

@Pa Cartwright | 30-11-13 | 20:57
Oh jee, Nanninga voelt zich nodeloos gekwetst door Pa.

niet voor de hond | 01-12-13 | 13:07

Haha, PVDA en het boemerang effect. Parool kopt gister:
Amsterdam 'Witte man heeft het lastig bij de PvdA'
www.parool.nl/parool/nl/3587/POLITIEK-...

Ze gaan het nog veel moeilijker krijgen. Over 5 jaar zit er geen witte man of vrouw meer in de Amsterdamse (en Rotterdamse en ws Utrechtse) Gemeenteraad. Dan begrijpen ze misschien eindelijk wat we bedoelen met 'weg met ons'. Maar dan is het te laat. Dan zijn al onze grote steden overgenomen door islam en consorten.

Frans1156 | 01-12-13 | 12:23

Beter rotgelachen dan doodgeswegen?

Jan Boel | 01-12-13 | 10:17

Humoristschen menschen...
Das müssen wir nicht wollen mit einander...
(Der Feltwebel).

meneer Q | 01-12-13 | 10:07

Al die fucking bourgeois-bohèmes voelen aan hun vervuilde water dat ze inmiddels worden overlopen door de door hen zo verfoeide zelf nadenkenden. Als ware obscurantisten proberen ze in tal van tenenkrommende achterhoedegevechten krampachtig hun 'progressieve' dogma's door de strotten van het plebs te duwen, maar ze gaan, onder aanvoering van die natte kont uit Tilburg, piepend ten onder.

Ayatollah Oink-Oink | 01-12-13 | 08:58

DWDD kijkt ik niet meer, al jaren niet.
Wat wel leuk is was afgelopen vrijdag de wetenschapsversie met Robbert Dijkgraaf die ging over Einstein, leuk en leerzaam.
Maar zodra die Matthijs van Nieuwkerk in beeld komt zet ik het geluid even uit, wat een onechte neuroot blijkt dat toch als je het programma een tijd niet gezien hebt, met zijn overdreven manier van applaus vragen voor Robbert Dijkgraaf (wat hij natuurlijk ook stiekem naar zichzelf toetrekt). Hij heeft ook een oude kop gekregen, dus hopelijk stopt hij er gauw mee.

Onderbuik | 01-12-13 | 08:34

@Stormageddon | 30-11-13 | 21:02
Putin en het IOC hadden 'm al gelezen.

Ayatollah Oink-Oink | 01-12-13 | 08:11

De Parel van het Zuiden moet ik toch volkomen gelijk geven.
Bij de Vara, DWDD, de NPO en aanverwanten liggen ze onder leiding van ........ op het sterfbed weg te teren,tuberculose.
Kent u de oudhollandse uitdrukking de vliegende tering krijgen nog?

succesvol | 01-12-13 | 07:01

@Djenghiz_ken_net | 30-11-13 | 22:00
"waarom die politieke koppeling ineens?"

And the answer is...

Raad van Europa: Racisme groeit in Europa
"Veelzijdiger mediaberichten en tolerantie-lessen op scholen zouden de trend moeten afremmen"
Sprak de toenmalige mensenrechtencommissaris tegen de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa(OVSE)
www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvj9idsj0...

Dus werd op in juni 2013 oa het volgende aangenomen voor Nederland:

"Climate of Opinion and Racism in Public Discourse

ECRI recommends that, without encroaching on the independence of the media,
the authorities encourage the Netherlands Press Council to extend its mandate to
cover the regular monitoring of the media for racist content and to provide special
training for media professionals on the role of reporting in a diverse society.
Support to the Netherlands Press Council should also be provided so that its
outreach capacity to the public is enhanced and its powers to combat racism in
the printed press, the broadcast media and the Internet are strengthened."
www.coe.int/t/dghl/monitoring/ecri/Cou...

En vlak voordat dit stuk werd gepubliceerd in oktober was daar de gelegenheid bij uitstek voor de eurofiele media om meteen een wit voetje te halen ten koste van zwarte piet.

De eurobrainwash is on dus. En we zijn nog lange niet af van de beschuldigende belerende vingertjes die overijverig alles zullen aangrijpen om aan te tonen hoe fout en racistisch allen niet behorend tot de "vulnerabel/target group" wel niet zijn. Ze krijgen een podium.

Bye bye zwarte piet. Bye bye zwarte humor.

(Hoi aivd! :-) Ben ik weer. Alles okay daarzo?)

lieve | 01-12-13 | 05:45

Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen? GS doet al jaren verongelijkt maar blijven toch trouw in de ogen van hun baasje met de ovenschaal kijken. Links bestaat niet meer maar is NEOFASCISTISCH. Kenmerken hiervan zijn de vernietiging van de eigen cultuur, specifiek de J/C cultuur ( die overgens dan ook niet meer bestaat maar is overgegaan in de linkse islam maar dan wordt het wat te ingewikkeld). Neofascistsch of links fascistisch dus omdat het niet de eigen cultuur boven andere stelt maar juist andersom, de eigen cultuur dient vernietigd te worden. Als men jaar in en jaar uit stemt op de neofascisten , de pvdarab maar ook de koers van cda, cu en sgp naast de neoliberalen, dat zijn vvd, d666 en gl, dan gaan de minderheden hun kans grijpen onze cultuur om te duwen. De Linkse Jihad, massaimmigratie, onderdeel van de politieke linkse islam ( 3e Zuil) begint zijn "vruchten" af te werpen

G. Raayer | 01-12-13 | 04:24

-weggejorist-

HesselWorst | 01-12-13 | 03:24

-weggejorist-

HesselWorst | 01-12-13 | 03:15

Mooi gesproken van Jinek.

kicktherabbit | 01-12-13 | 03:12

M.M. de ultieme pisnicht. Met zijn nagemaakte kotsstem.

--neus-- | 01-12-13 | 03:02

Elessir | 01-12-13 | 02:38 |
Nou ja, dat bedoel ik. Kleineren is al te vaak terugbrengen tot de juiste proporties. Humor relativeert. En aan de lach hoor je of het een echte lach is of een valse lach. De hofnar weet welke lach hij los moet maken. Hofnarren brengen balans, ontwrichten niet. Koningen die geen hofnar verdragen zijn het niet waard om koning te zijn. Freek de Jonge was een hofnar, maar wil nu koning zijn. Hij verdraagt niet, dus zal hij nooit koning worden. Bakito wil al bij voorbaat geen narren toelaten, Gario snapt niet wat een nar is.

Schoorsteenveger | 01-12-13 | 02:48

@ Schoorsteenveger | 01-12-13 | 02:23

Het zal heel moeilijk worden die Gario kleiner te maken want het is al niks, net als Bakito overigens.

Elessir | 01-12-13 | 02:38

Staan een aantal kindertjes te wachten op de Sint En zijn(ZWARTE)Gario pieten ,er staat ook een vervelend Marokkaans jongetje tussen hen in en die roept Sinterklaas bestaat niet ,Sinterklaas bestaat niet ! Waarop een van de andere kindertjes zich omdraait en roept NEE jullie Allah is lekker geloofwaardig !!!

andjing | 01-12-13 | 02:35

Elessir | 01-12-13 | 02:15 |
Ik ook. Maar kleineren van minderheden, zonder daarbij racistisch te zijn, dat vereist nóg meer nuance. Dat kun je van Bakito echt niet verlangen. Kleineren, dat is klein maken, wat in de meeste gevallen neerkomt op terechtwijzen. Zo'n halve Gario mag van mij gekleineerd worden, kleiner gemaakt, want hij heeft zichzelf opgeblazen. Kleineren kan zeer effectief zijn, als het maar vanuit de juiste positie wordt gedaan.
Humor, ik beaam het, is uiterst effectief om vanuit de juiste positie te kleineren.

Schoorsteenveger | 01-12-13 | 02:23

@ Schoorsteenveger | 01-12-13 | 02:02

Och, ook om kleinerende opmerkingen over minderheden kan ik anders best wel lachen.

Elessir | 01-12-13 | 02:15

Elessir | 01-12-13 | 01:56 |
Badineren is iets anders dan kleineren, maar dat snapt Bakito niet, dat vooronderstelt het vermogen om nuance waar te nemen.

Schoorsteenveger | 01-12-13 | 02:02

@ Bakito | 30-11-13 | 20:55 | + -86

"Badinerende opmerkingen over mensen die anders zijn of minderheden heeft helemaal NIKS met humor te maken."

Nou, dat mag ik anders graag horen en ik kan er ook met plezier om lachen. Jouw getrol daarentegen is al tijden lang niet te harden.

Elessir | 01-12-13 | 01:56

En dan hebben we nog niet eens gehad over de echte zwarte piet, namelijk de schoorsteenveger.

afpilser | 01-12-13 | 01:51

De satire is even dood. Maar 'the powers that be', de gevestigde orde is hard op weg om zichzelf onsterfelijk belachelijk te maken, en daarmee kwetsbaar. En dan zal de satire herleven. De satyricus zal zich op een nieuwe, ongemeen zwakke prooi kunnen richten en zonder veel moeite de traditie nieuw leven in kunnen blazen.
We zitten even gevangen in cynisme, maar we zullen weer vrolijk worden, lachen om onszelf en dan ook weer de durf hebben om te lachen om de ander. En hoe verontwaardigder die ander zal reageren, des te zeker zullen we weten dat we weer op de goede weg zijn. De wereld draait door, ook zonder fatsoensralkkers die fatsoenskloven als diepe voren door onze samenleving trekken. Onkruid tiert welig in voren die getrokken worden om maar één gewas te laten groeien. Monocultuur is een strijd tegen de natuur. Humor is als onkruid, niet te verdelgen.

Schoorsteenveger | 01-12-13 | 01:42

Ik haak een beetje laat in vanwege dingen te doen en zo, maar dit is je beste artikel van dit jaar, Annabel. Dat je het even weet.

SvennusMax | 01-12-13 | 01:32

En voor die pulp van de NPO moeten wij burgers van + 31 tot overmaat van ramp ongevraagd, en helemaal tegen onze (iig mijn) zin ook nog 'ns verplicht belasting afdragen...

EA 827 | 01-12-13 | 01:02

En voor die pulp van de NPO moeten wij burgers van + 31 tot overmaat van ramp ongevraagd, en helemaal tegen onze (iig mijn) zin ook nog 'ns verplicht belasting afdragen...

EA 827 | 01-12-13 | 01:02

Heel simpel: onder werktijd gemaakt = eigendom van de werkgever. Klaar.

Snorry! | 01-12-13 | 00:21

Ballenman | 30-11-13 | 23:58 |
Hoezo beschuldigen? Wat is het verschil tussen gesundes en ungesundes Volksempfinden? Vanavond zong Brigitte Kaandorp een hele serie volksliederen voor ten overstaan van een publiek dat tweehonderd jaar Oranjes zat te vieren. Hier werd ongegeneerd op het Volksempfinden gespeeld, maar dat heet dan uiteraard geen onderbuik, dat mag zelfs geen Volksempfinden heten. "De Nederlandse identiteit heb ik niet gevonden" blaatte die importbruid, maar diezelfde hypocriete trut zat nu wel naast Koning Onbenul op de voorste rij te applaudiseren.

Schoorsteenveger | 01-12-13 | 00:11

@afpilser | 01-12-13 | 00:02 |
Proost en out.

Lewis | 01-12-13 | 00:05

Tijd voor glas vijf.

afpilser | 01-12-13 | 00:02

Lewis | 30-11-13 | 23:58 |
No problem. Heb ik ook last van na vier glazen goede bourbon.

afpilser | 01-12-13 | 00:01

@ afpilser | 30-11-13 | 23:55 |
Pardon, ik minde je terwijl ik wilde plussen.
Kon er wel om lachen.

Lewis | 30-11-13 | 23:58

Ben het voor de verandering een keer eens met een stuk van Nanninga.
Maar asjeblieft, anderen beschuldigen van 'Gesundes Volksempfinden' is wel heel erg de balk in het eigen oog niet zien. Beetje jammer.
Verder goed stuk wat mij betreft.

Ballenman | 30-11-13 | 23:58

@Lewis L.
Kijk, zo kom je nog eens iets te weten van elkaar.
Ik moet me eens meer gaan verdiepen in Reed, ken te weinig van hem.
En ik heb de Narnia-boeken voor het eerst gelezen op m'n dertigste. Vond en vind ze geweldig.

Lewis | 30-11-13 | 23:57

Het enige dat ik vanavond heb gezien is een uitstekende bezuinigingspost voor het het ministerie van "cultuur". En waar haalt zo´n volgevreten oude dweil als Beeredrol toch de arrogantie vandaan om als openbaar geweten te functioneren?

Spielmacher | 30-11-13 | 23:55

En ik las net op de Telegraaf site dat Justin Bieber een nieuwe tattoo heeft, dus waar hebben we het over?

afpilser | 30-11-13 | 23:55

@Lewis | 30-11-13 | 23:46
Ik was dol op zijn Narnia-boeken als kind. En later ook op zijn werk voor volwassenen, zoals Reis naar Venus.

Mijn voornaam is een referentie aan ome Loe Reed, de zanger.

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 23:54

Hepjum?

afpilser | 30-11-13 | 23:48

En die tegenstanders/vijanden zijn allemaal klootzakken, allemaal...

afpilser | 30-11-13 | 23:47

@ Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 23:24
In één keer goed. Ken je hem een beetje?
En jij?

Lewis | 30-11-13 | 23:46

En daarna ga ik nog wat tegenstanders uitschakelen met Battlefield 2 Bad Company

afpilser | 30-11-13 | 23:46

Ik schenk nog even een glaasje Elijah Craig in.

afpilser | 30-11-13 | 23:45

Schoorsteenveger | 30-11-13 | 23:41 | + 0 -
Zo meneertje, wie is er nu de superieure en arrogante grappenmakker, jij of Freek?

Bakito | 30-11-13 | 23:44

wat jij gaat tegen jensdensen in? de mensen van monty python hebben zelf gezegd dat de humor van life of brian dezelfde is als alle andere sketches namelijk engelsen die reageren als mongolen in één of andere historische situatie. (of domme mensen in het algemeen.. hu hu..) Misschien kan ik de youtube wel vinden.

JensDensen | 30-11-13 | 23:42

@King of controversy | 30-11-13 | 23:06
En de maatschappij die zichzelf ook "goed" vindt, want ze kijken naar Freek, en ze vinden hem leuk, lacht dan met Freek mee om die domme maatschappij. Zij voelen zich niet aangesproken, want zij zijn ook goed, anders zaten ze niet in de zaal, maar het is de buurman, die niet in de zaal zit.

Tenzij die buurman dan op TV kijkt en ook lacht, want dan is hij ook goed en Freek spreekt namens hem over die andere racistische klootzakken in de maatschappij, en hij maakt die mensen belachelijk. Maar natuurlijk niet de Kingetjes of Controversy, die fan van Freek zijn en hem een groot kunstenaar noemen, want die zijn natuurlijk uitgezonderd van kritiek. Die snappen de grap en kunnen het juist interpreteren en dus zijn ze goed.

Als de Kingen van Controversy in het publiek zitten, dan maken ze eigenlijk geen deel uit van het publiek dat belachelijk wordt gemaakt door de cabaretier, maar staan ze eigenlijk aan dezelfde zijde als Freek. Ze staan naast Freek op het podium en met hun lach lachen ze iedereen uit die Freek belachelijk maakt, namelijk "het publiek" ... waar zij natuurlijk niet bij horen, want de Kingen van Controversy, die kunnen de grap interpreteren en op meta-waarde schatten. En dus zijn ze goed en uitgezonderd van de kritiek. Dan is lachen om de racistische en seksistische grappen volkomen in de haak. Maar alleen dan. want dan lach je eigenlijk om de domme tokkie-buurman waarvan je meent dat die dat echt denkt.
Niet beseffend dat je oordeel over die "domme guurrechtse tokkie-buurman" en "het domme publiek dat belachelijk wordt gemaakt" waarvan je jezelf uitzondert net zo'n vooroordeel is.

Stormageddon | 30-11-13 | 23:41

Bakito | 30-11-13 | 23:37 |
Humor is iets anders dan haat, dat begrijp jij niet.

Schoorsteenveger | 30-11-13 | 23:41

knerf | 30-11-13 | 23:34 |
Het zat er altijd al in. Hij is een dominee, altijd geweest, zie je aan de verbetenheid, het betweterige, en vooral de onbegrensde blinde ijdelheid. Vooral die ijdelheid is zo stuitend, die overtuiging het grote gelijk bij zich te dragen, tegen alle signalen in dat dit volstrekt niet het geval is. Ijdele mensen die niet meer geprezen worden zijn heel patjhetische wezens. Freek de Jonge is zo'n wezen. Die kwijnt weg, ook al wordt hij nog zo vaak door stervend links op het schild gehesen.

Schoorsteenveger | 30-11-13 | 23:40

"Komt een Marokkaan bij de kassa......"

Rémy Martin ® | 30-11-13 | 23:39

Stormageddon | 30-11-13 | 23:25 | + 0 -
Nee, Life of Brian is een karikatuur van het Christendom door de moslims van Monty Python.

Bakito | 30-11-13 | 23:37

King of controversy | 30-11-13 | 23:23 | + -1 -

Klopt niet.

Gordon maakt over iedereen platte grappen ook over homo's en bi-sexuelen.
Die verontwaardiging van jou is selectief.

knerf | 30-11-13 | 23:36

Discriminatie in de zin van onderscheid maken tussen groepen is een natuurlijk proces en een manier van overleven. Dat doen we allemaal en dat is ook niet per se verkeerd. Racisme in de zin van zichzelf superieur voelen ten opzichte van andere groepen ligt in het verlengde daarvan. Dit wordt pas een probleem als hiermee personen of groepen worden benadeeld. Iedereen heeft m.i. namelijk recht op gelijke kansen en het benadelen puur op basis van ras/afkomst/uiterlijk/sekse/etc. is daarom ook verwerpelijk en strafbaar.
Humor is m.i. het wapen tegen de waanzin en de zwaarte van het leven. Humor relativeert. Humor is een spiegel. Humor is wat ons menselijk maakt. Het is m.i. eigenlijk heel simpel. Het feit dat je het over verschillen in mensen/groepen grappen kan maken, betekent juist dat we deze zaken niet al te serieus nemen en juist zeer tolerant zijn. Denk even na. Denk je nou serieus dat mensen als Gordon, Daphne Bunskoek en Jack Spijkerman andere mensen willen benadelen op basis van ras? Het antwoord is natuurlijk nee. De zogenaamd benadeelden (lees: gekwetsten) zullen altijd dergelijke uitingen aangrijpen/misbruiken om hun persoonlijke leed te etaleren. Dit zijn volgens mij vaak mensen die hun persoonlijke ervaringen projecteren op de hele groep.
Ja, pak apert racisme keihard aan, maar nee, verwar humor/satire niet met racisme aub.

afpilser | 30-11-13 | 23:36

noblesse_oblige | 30-11-13 | 21:50 | We vinden uw nick wel grappig. Mensen moeten iets te dromen hebben. Dat gezegd zijnde: wij worden er van beschuldigd zelfs de klassiekers van humor te hebben geleerd. Dat gaat terug tot de 17e eeuw, qua onderricht. U maakt echter een kwalijke denkfout: u verwart humor met boeren, scheten laten en schelden, hetgeen is wat uw 'humoristen' doen. Dienaangaande kan ik u verwijzen naar de strips van De Familie Doorzon, uit de jaren '80. Daar werd dat reeds toen onsterfelijk belachelijk gemaakt. Het komt mij niet vreemd voor dat uw 'helden' hun inspiratie uit die strips haalden. Neemt u van mij aan: die strips waren beter dan datgene dat die supsidieslurpers van u later op tafel legden. Hoe dan ook: humor is iets geheel anders dan wat het afval dat u aanbidt over de samenleving uitbraakt.

BellaBella | 30-11-13 | 23:35


schoorsteenveger | 30-11-13 | 23:16 | + 2 -

Je hebt wel gelijk maar ik zie het anders.
Het ging fout met de Jonge toen hij begon om te gaan met bekende voetballers en later met andere mensen uit het politieke, sportieve en culturele establishment.
Omgekeerd wilde men ook met hem omgaan want succes zoekt succes.
Vanaf dat moment begon hij op te schuiven naar het midden, hij werd een arrivé en behoorde nu zelf tot het establishment waar hij vroeger tegen aan schopte.
Later begon zijn succes te tanen en moest hij het met mindere theaters doen.
Maar het establishment houdt hem nu overeind in ruil voor zijn politiek-correct mening en zijn zalvende domineespraatjes.

Kortom, de Jonge is gewoon een aangepaste zakkenwasser.

Zo en nu ga ik slapen geworden.....
Welterusten.

knerf | 30-11-13 | 23:34

Jim Lovell | 30-11-13 | 21:39 | We begrijpen werkelijk niets van uw laatste zin. Dat ligt aan u, niet aan ons. Daar mag u zeker van zijn.

BellaBella | 30-11-13 | 23:29

@JensDensen | 30-11-13 | 22:43
Oh ja... tuurlijk.
"Romani eunt domus" is natuur een pastiche op iets Engels. Stomme ik. Ik maar denken dat het satire was op "Yankee, go home". Het gaat helemaal niet over Joden in de sketch over afdingen op de markt. Het gaat niet over Joden bij het haarkloven en interpreteren van heilige teksten: "Blessed are the cheesemakers. Obviously not to be taken literally, but anyone in dairy-industry". En "Big Nose" is geen grap over de neuzen van Joden.
Kut man, ik heb die hele film niet begrepen. Er komt geen stereotype in voor. Er wordt niemand belachelijk gemaakt in Life of Brian. Je hebt gelijk man!
Het is Engelse zelfspot. Allemaal.

Stormageddon | 30-11-13 | 23:25

@Lewis | 30-11-13 | 23:12
Jij hebt je laten inspireren door C.S. Lewis?

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 23:24

@ Schoorsteenveger 23:19
Kul, Hans Teeuwen schopt elke dag tegen de linkse kerk aan (instituut bij uitstek) en de maatschappij (dan ben jíj!) vindt het prachtig.
Duizenden andere schoppen elke dag tegen de maatschappij van alle kanten en het wordt allemaal toegestaan.

Maar Gordon schopte niet tegen een instituut. Gordon blurtte er gewoon vuig racisme uit en vond dat zelf prachtig. Als een inwoner van San Fransisco die z'n eigen ruften ruikt.

King of controversy | 30-11-13 | 23:23

Even los of het belachelijk maken van mensen met andere afkomst racistisch is of niet. Ik vind die zogenaamde humor geen reet aan, dat in de zeik nemen.

gz | 30-11-13 | 23:23

Dat lijkt mee ook leuk, een piano kopen op marktplaats en dan van een flat afdonderen en het filmpje terugsturen met de blije tekst erbij: "Daar gaat 'ie!!" "oh was dat niet de bedoeling oh oh.."

JensDensen | 30-11-13 | 23:22

Ze smelten niet alleen de humor !
onderschat ook niet de taak van de media hierin
die klaren momenteel een mega klus
die hebben zich tot taak gesteld, daartoe ook aangemoedigd door niemand minder dan zeer vooraanstaande VN. medewerkers, aan te tonen hoe RACISTISCHE NEDERLANDSE kinderfeestjes wel niet zijn

Maar waar christenen in brand worden gestoken;zwijgen de media en VN !
Waarom horen we DWDD of P&Weg met ons hier niet over ?

www.elsevier.nl/Buitenland/blogs/2013/...

andjing | 30-11-13 | 23:22

Als je er om kunt lachen is het leuk. Klaar.

Djengo123 | 30-11-13 | 23:21

King of controversy | 30-11-13 | 23:06 |
Kritiek op de maatschappij en de instituties is niet meer geoorloofd. Die maatschappij is ontworpen door de voormalige critici die inmiddels ook de instituties vormen.

Schoorsteenveger | 30-11-13 | 23:19

Wat een ontzettende verzameling drollen daar aan tafel.

Spielmacher | 30-11-13 | 23:19

knerf | 30-11-13 | 23:04 |
Freek de Jonge is van opstandige zoon verworden tot autoritaire vader en daarmee stereotiep voor de teloorgang van links Nederland. Vooral de onverdraagzaamheid is tekenend. Hij zal zeggen dat zijn 'scherpe' humor van toen een heel andere was dan die racistische humor van nu. Context en zo, tijdsgeest. Freek lijdt aan het Syndroom van Duijvendak, ziert méér werkelijkheden waar er maar ééntje is.

Schoorsteenveger | 30-11-13 | 23:16

Bemoedigend vond ik de bijdrage van Paul van Vliet heden avond tijdens de koninklijke zelfpijperij op Ned1. Humor geheel in lijn met Goudenkoets beschilderingen. Hulde!

HJdeT | 30-11-13 | 23:16

@ Bakito | 30-11-13 | 22:27 |
Wel vermoed ik zomaar dat mijn naamgenoot zich niet door dezelfde Lewis heeft laten inspireren als ik.

Lewis | 30-11-13 | 23:12

@ Bakito | 30-11-13 | 22:27 |
Wel vermoed ik zomaar dat mijn naamgenoot zich niet door dezelfde Lewis heeft laten inspireren als ik.

Lewis | 30-11-13 | 23:12

"Maar goed, je gaat nog steeds de vraag van mij uit de weg hoe het nou komt dat zo'n keurige wijk als de Bijlmer was begin jaren zeventig in 5 jaar tijd verpest kan worden door één bevolkingsgroep?
Te lastig voor je denk ik….."

'de bijlmer' is sowieso een hopeloos communistisch project het maakt niet uit wie er in trekt het maakt me ook niet uit zolang ze die vuilniszakken maar van 9 hoog naar beneden gooien.. da's in elk geval nog spectaculair (ik heb gezien hoe een voetbal ging vanaf de 9'e verdieping die stuiterde terug naar de 5'e het was mijn idee ik heb in m'n broek gepist van het lachen)

JensDensen | 30-11-13 | 23:08

@Stormageddon | 30-11-13 | 23:00
Ik hoef niet te zoeken, want ik heb het meest hier zelf liggen. Ik interpreteer dat toch ook wel als spiegel naar de maatschappij toe. Zoals Joep zo nu en dan de elitaire kakker uithangt, of een groffe grap maakt en als het publiek dan "ohh" zegt, het publiek affikken.

Kritiek op de maatschappij en de instituties van die maatschappij hoort bij kleinkunst en cabaret. Op TV roepen "He, dat is een Chinees" heeft niks met maatschappijkritiek te maken.
Ofwel: Freek goed, Gordon fout.

King of controversy | 30-11-13 | 23:06

Stormageddon | 30-11-13 | 23:00 | + 0 -

Freek de Jonge toen hij nog bij Neerlands Hoop zat (ik weet even niet meer welke Lp:

"ik hou ontzettend veel van negers en ze hebben van die geweldige gebitten"

Zou dat nu ook weer racistisch zijn?

knerf | 30-11-13 | 23:04

@King of controversy | 30-11-13 | 21:40
Gelul. Kijk Freek's eerste shows maar eens terug, zo'n beetje van 'De Komiek' tot 'De Bedevaart' (en daarna ook nog wel).
Freek schopt tegen alles en iedereen. Minderheden, gehandicapten en vrouwen niet uitgezonderd, en vaak op basis van niets anders dan uiterlijk of biologische toevalligheden waar iemand niets aan kan doen. Helaas is Freek ook nogal een scherp op z'n copyrights en is er niet zoveel online te vinden (beetje gericht zoeken op fucktimkuik.org, dan vind je wel wat.)
Het is gewoon niet waar wat je beweert.

Stormageddon | 30-11-13 | 23:00

Waarom lopen de Hollanders met zwemvliezen in het park rond? Om sneller dan de eendjes bij het brood te zijn.
.
Wat is het verschil tussen een Nederlander en een vibrator? Een Nederlander is een echte lul.
.
Waarom staat Manneke Pis in België en niet in Nederland? In Nederland hebben ze al zeikerds genoeg.
.
Hoe drijft de Hollandse politie een betoging uiteen?
Ze schudden met een collectebus.

CREXIS | 30-11-13 | 22:59

Waar is bakito gebleven? Zekers een goeie mop aan het vertellen.

joyriders | 30-11-13 | 22:53

eerstneukendanpraten | 30-11-13 | 22:43 | + 0 -
Prut, ik leeg zo mijn fles rood, even een bodempje leggen anders staan ze in de kroeg te kijken dat ik binnen 15 minuten tien bier naar binnen hark. Ooit wel eens wijn gedronken in een kroeg? Dat moet je dus niet doen.

joyriders | 30-11-13 | 22:49

@ Bakito | 30-11-13 | 22:19 |
Knerf heeft precies verwoord wat ik bedoel, daar hoef ik helemaal niets aan toe te voegen.

Lewis | 30-11-13 | 22:46

Humor is nu geclaimd door de policor kerk en die wil nu ook gaan bepalen hoe die humor eruit gaat zien zoals die policor scheefdenkers eerder wilden bepalen hoe Zwarte Piet eruit moet gaan zien.
De laatste stuiptrekkingen?
Ik moet het nog zien want de policor scheefdenker is overtuigd van zijn eigen morele gelijk en heeft de rechterlijke macht voor een deel wel aan zijn kant.
Dus mochten er processen komen over "foute grappen', dan kunnen we nog wat beleven.

De policor scheefdenker is eigenlijk een diep bevlogen "religieus" mens die absoluut zijn denkbeelden wil opleggen aan de andersdenkenden.
Niet goedschiks dan wel kwaadschiks...

knerf | 30-11-13 | 22:45

@ joyriders 22:37

En hij was ook nog sociaal bezig met: Geef Max de zak. En nu ga ik aan het kaltgestellt Duitsch bier...

eerstneukendanpraten | 30-11-13 | 22:43

Om nog maar te zwijgen van Life of Brian. Lekker Joden belachelijk maken. Man man, wat een zelfspot die Engelsen.
Stormageddon | 30-11-13 | 21:09

Dat heb je verkeerd begrepen life of brian gaat over engelsen in een bepaalde situatie het is wel degelijk zelfspot. wat trouwens niet.. ik bedoel.. dat betekent (hopelijk) niet dat.. spot over anderen niet grappig kan zijn.. kan best grappig zijn hoor..

JensDensen | 30-11-13 | 22:43

@arie181818 | 30-11-13 | 22:36
Uitsmijters worden door jou neergezet als gevoelloze types die iemand van dorst laten omkomen vanwege het ontbreken van zoiets onbenulligs als een stropdas. De Bond van Uitmijters zal dat zeer erg vinden.

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 22:41

Toppunt van Racisme: bij het zien van een hoopje poep
bij een neger aanbellen en zeggen dat z’n kind gesmolten is.

CREXIS | 30-11-13 | 22:41

Ze smelten de humor: duhhh ,egt nie !!(pakt fondu vorkje)

newray | 30-11-13 | 22:39

Een Marokkaan staat in Amsterdam stil bij een rood licht als hij van achter wordt aangereden door een Amsterdammer. Kwaad stapt de Marokkaan uit en roept: “Vuile racistische Amsterdammer, je bent express tegen mijn auto gereden, omdat je niet van Marokkanen houdt!”
De Amsterdammer, die ondertussen zijn raampje open heeft gedraaid zegt: “Kalm blijven, kalm blijven, da’s niet waar, 't ging per ongeluk…”
De Marokkaan onderbreekt hem en zegt: “Niet waar, je bent een racist.”
De Amsterdammer zegt: “Als je nou niet rustig blijft, haal ik de politie erbij…”
Op dat moment komt er een auto van de Amsterdamse politie aangereden, de agenten stappen uit en vragen wat er gebeurd is, waarop de Marokkaan direct begint te roepen: “Die racist is achter tegen mij opgereden! Het zijn hier allemaal racisten! Een agent onderbreekt hem en zegt met harde toon: “KALM BLIJVEN, hier zijn geen racisten, wij zijn niet tegen jullie. Hier is een ongeluk gebeurd en dat gaan we beschaafd oplossen.”
De agent ziet dat de Marokkaan kalmeert, slaat een arm om hem heen en vraagt: “Zeg nou eens eerlijk, waarom ben je achteruit gereden?”

Ik was in Haren | 30-11-13 | 22:39

Er zit gewoon te weinig zelfspot in het kraanwater.
Nederland, Langetenenland.

Jackanders | 30-11-13 | 22:38

eerstneukendanpraten | 30-11-13 | 22:34 | + 0 -
Die was goed het zelfspot en humor, kunnen velen nog een voorbeeld aan nemen.

joyriders | 30-11-13 | 22:37

@Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 22:25
wat zijn dan de beledigingen voor de desbetreffende groepen? (in jouw kromme redenatie vergeet je dan ook dat ik mensen die Vincent heten beledigd hebben, of niet?)

arie181818 | 30-11-13 | 22:36

Bakito | 30-11-13 | 22:32 | + -1 -
Kom maar op alleen die van mij hebben een grote kern van waarheid en je kunt er nog om lachen ook. De laatste dan maar voor vanavond want ik ga straks moppen tappen in de kroeg;
.
In een treincoupé zitten een Amerikaan, een Arabier, een Nederlander en een Marokkaan.
Staat ineens de Amerikaan op en pakt z’n koffertje, maakt het open en telt het geld dat erin zit. Vervolgens doet hij het koffertje dicht en smijt het koffertje uit het raam, en zegt tegen de anderen: “Het is maar een beetje wat er in zit. In Amerika stikken we van het geld”.
Daarop staat de Arabier op en pakt een vaatje olie, ruikt eraan, smijt het vaatje uit het raam en zegt tegen de anderen: “Het is maar een beetje olie wat erin zit. Bij ons in Koeweit stikken we van de olie”.
De Marokkaan en de Nederlander kijken elkaar aan, zegt de Marokkaan: “Je waagt het niet, he?!”

joyriders | 30-11-13 | 22:35

Bakito | 30-11-13 | 22:15 | + -2 -

Dus als ik ergens al jarenlang woon en er komt iemand uit een ander land de boel verzieken, dan moet ik maar verhuizen?
Merkwaardige opvattingen heb jij...

Maar goed, je gaat nog steeds de vraag van mij uit de weg hoe het nou komt dat zo'n keurige wijk als de Bijlmer was begin jaren zeventig in 5 jaar tijd verpest kan worden door één bevolkingsgroep?

Te lastig voor je denk ik.....

knerf | 30-11-13 | 22:35

@ joyriders 22:22


En ik maar denken dat Max Tailleur dood was...

eerstneukendanpraten | 30-11-13 | 22:34

Humor is voor dit topic de mislukte powerplay van de gemankeerde linkse spijtoptanten die een blikje Schultenbrau met wat groene schimmel op de opening genegeerd hebben.
Daarvan raak je aan de schijt. Daar heb ik geen last van want ik drink Grolsch.

Jim Lovell | 30-11-13 | 22:34

@ Bakito
Ze kwamen niet want de trein reed niet?

King of controversy | 30-11-13 | 22:34

joyriders | 30-11-13 | 22:29 | + 1 -
Ok, mijn beurt.

Ken je die mop van Breivik, Wilders en Le Pen bij het Holocaustmonument?

Bakito | 30-11-13 | 22:32

Een Chinese man staat voor een sexshop. Komt er een jongetje aanlopen en zegt: “Nu staan je ogen wel open hé!”

CREXIS | 30-11-13 | 22:32

Vind ik dus allesbehalve humor. Zeer stigmatiserend. Hiermee schep je een klimaat waarbij mensen in sollicitatie-procedures worden afgewezen vanwege hun huidskleur.
Bakito | 30-11-13 | 22:25 | + 0 -
.
Nee niet de huidskleur maar de kennis van en de acceptatie van de Nederlandse cultuur. Als -destijds- werkgever in NL heb ik daardoor tientallen sollicitanten afgewezen.
Ik ben namelijk verantwoordelijk voor een gezonde stabiliteit onder mijn personeel. Alsmede bij mijn klanten.

duitse herder | 30-11-13 | 22:31

Wanneer je vroeger als hotemetoot niet als slachtoffer werd afgeserveerd in de oudejaarsconference van Wim Kan waren de rapen gaar. Tegenwoordig zou Wim Kan zijn tekst waarschijnlijk eerst hebben moeten voorleggen aan een stel randfiguren die zichzelf hebben verenigd in een landelijke antikwetscommissie.

voorschot | 30-11-13 | 22:29

Bakito | 30-11-13 | 22:25 | + 0 -
Jij vraagt om een goede mop en dan krijg je die en nog niet tevreden maar ik weet het goed gemaakt in het kader van de vrijheid van meningsuiting. Twee voor de prijs van een dus nu niet zeuren;
.
Er komt een Marokkaan bij de burgerlijke stand in Rotterdam en zegt: “ik kom mijn zoon aangeven” waarop de ambtenaar zegt: “dan moet je niet hier zijn maar bij de politie!”

joyriders | 30-11-13 | 22:29

Euhm, Lewis en Lewis Lewinsky. Valt me nu pas op. LOL.

Bakito | 30-11-13 | 22:27

@arie181818 | 30-11-13 | 22:13
Je hebt kamelendrijvers, stropdasdragers en uitsmijters beledigd. Hulde!

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 22:25

joyriders | 30-11-13 | 22:22 | + 0 -
Vind ik dus allesbehalve humor. Zeer stigmatiserend. Hiermee schep je een klimaat waarbij mensen in sollicitatie-procedures worden afgewezen vanwege hun huidskleur.

Bakito | 30-11-13 | 22:25

Eertijds eigende links zich het morele recht toe om geweld te gebruiken teneinde zijn doelen te bereiken, maar verbood ieder ander om datzelfde geweld voor andere doelen in te zetten. Vervolgens eiste datzelfde links het recht op de grap op, eveneens om het eigen programma door te drukken, maar verbiedt nu ieder ander om diezelfde grap te maken.
Maar er is iets veranderd. Dat links heeft zich in het centrum van de macht gemaneauvreerd en moet nu enkel nog verdedigen, heeft geen behoefte meer om met nieuw gekozen wapentuig ten strijde te trekken en heeft dus veel te veel tijd om scherprechter te spelen en fatsoenskloven als een matrix over onze samenleving te trekken.
En dus maken ze de verdediging van het fatsoen tot inzet van hun nieuwe, waarschijnlijk ook laatste strijd. Wie had dat gedacht, dat juist degenen die met zoveel felheid tegen elke scheen meenden te moeten schoppen nu elke proto-schenenschopper bij voorbaat onschadelijk willen maken.
Het zal niet lukken. Humor laat zich niet kanaliseren, humor knaagt aan regels en wetten, taboes en fatsoenskloven, ook als die door links zijn uitgevaardigd.

Schoorsteenveger | 30-11-13 | 22:23

Het wordt mij steeds duidelijker dat de meeste van de intelligentia Nederland hebben verlaten... we kijken en luisteren nu naar wat er is overgebleven, steeds aangevuld met binnenkomers...

duitse herder | 30-11-13 | 22:22

Bakito | 30-11-13 | 21:44 | + -2 -
U vraagt wij draaien;
In het park van Antwerpen, dicht bij de Zoo, ligt een Marokkaan in ‘t gras te zonnen naast ‘n vijver.
Komt daar plotseling een ontsnapte krokodil uit de Zoo uit die vijver! HAP!!, heel het lijf van die Marokkaan wordt opgeslokt behalve zijn hoofd, dat hangt daar nog zo uit de muil van die krokodil!
Passeert daar een oud koppel “Toe maar zeg” zegt de man, “kijk dat nou, profiteren van een uitkering en dan heeft hij ook nog een slaapzak van Lacoste!”

joyriders | 30-11-13 | 22:22

Gewoon tijd om afscheid te nemen van de oude media. Wie zit er behalve Gario nou te wachten op een flutprogramma waarin handgepikte idioten bazelen over de moraal in Nederland. Schei toch uit. Zeg je tv-abonnement op. Je hebt er niks aan. Voetbal kun je kijken op de PC via speciale kanalen. Kranten kun je gelukkig heel gemakkelijk negeren. Dat is geen kunst. Hetzelfde geldt voor de radio, die kan gerust het huis uit, die dient nergens meer toe. Ze zijn toch zo voor diversiteit en veelkleurigheid? Nou, dan moeten ze ook de consequentie trekken en zich eindelijk eens realiseren dat het geen zin meer heeft om nog in algemene termen te spreken over de moraal in Nederland. Er zijn ook geen figuren meer die gezag hebben en waar de mensen nog naar luisteren. Wie A zegt, de grenzen openzet en een multikul samenleving propageert, moet ook B zeggen en beseffen dat er niet meer moraliserend gesproken kan worden naar de bevolking, terwijl je uiteindelijk alleen te doen is om het vullen van je zakken.

Rest In Privacy | 30-11-13 | 22:22

Wat een fucking gejank zeg. Hoopte nog op wat weerwoord door Eva Jinek, maar die heeft ook definitief afgedaan, met haar amerikaanse opvoeding. Allemaal zo kritiekloos dezelfde mening. Wat een treurige bende, ik weet weer waarom ik dit programma nooit kijk.

de count | 30-11-13 | 22:20

Lewis | 30-11-13 | 22:14 | + 0 -
Ga toch weg. De Nederlander heeft de afgelopen eeuw zelf de volkscultuur ingeruild voor kabeltelevisie, Mediamarkt en magnetronmaaltijden van de Aldi. En alles wat er nog over is, wordt (hier) steevast weggezet als provinciaals of boers.

Of is het de schuld van Ali B. dat jij geen jenever drinkt of ganzenbordt?

Bakito | 30-11-13 | 22:19

-weggejorist-

noblesse_oblige | 30-11-13 | 22:19

Het is weer typerend dat dergelijk vingerwijzers altijd het parasitaire deel van de samenleving wat nog nooit een baan heeft gehad waar de belastingbetaler niet voor betaalde dat dit soort onzin roept.

Wanneer komt er eens een regering die zegt doe eens iets nuttigs waar een burger commercieel voor wil betalen of ga maar deaud. Deaud van de honger omdat geen hond nog wil betalen voor dat wijzende vingertje van je. Ga maar iets maken wat een belastingbetaler wil kopen.

Goofy Goofball | 30-11-13 | 22:18

knerf | 30-11-13 | 22:09 | + 0 -
Zoals ik al zei, overal ter wereld vind je wijken waar immigrantenpaupers en inheemse paupers als jij elkaar op de zenuwen werken.

Als je een beetje benul had gehad, was je ergens anders gaan wonen. Plek zat, ook in Nederland.

Bakito | 30-11-13 | 22:15

smdyasc | 30-11-13 | 22:08 | + 0 -

Reden te meer om de policorkerk en de anti-racisten even het vuur na aan de schenen te leggen en ze te confronteren met de feiten.

knerf | 30-11-13 | 22:14

@ Bakito | 30-11-13 | 22:05
Maar is het je echt nooit opgevallen, of wil je het niet zien? De deinteresse, de vijandigheid jegens de ontvangende cultuur en de totale gerichtheid op de eigen... ik vind dat toch wel een bijzonder groot probleem.

Lewis | 30-11-13 | 22:14

@Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:55
Een man, Vincent, die kruipt kapot gaande van de dorst door het zand van de woestijn. Hij komt een man op een kameel tegen. Vincent vraagt 'meneer, heeft u soms wat water voor me' De kamelenman zegt: 'nee, maar ik verkoop wel stropdassen' Vincent kreunt en roept, 'wat heb ik daar nu aan', en hij strompelt verder. Even later komt hij, inmiddels nog dorstiger. Opnieuw komt hij een man op een kameel tegen. Vicent probeert het nog eens en vraagt 'heeft u wat water voor me'. De man roept: 'dat niet, maar ik kan u wel een stropdas geven'. Vincent slaakt uit 'wat heb ik nu in hemelsnaam aan een stropdas. Kruipend op zijn laatste krachten gaat hij verder. Na 1,5 uur ziet hij een café. Als hij niet snel iets te drinken krijgt zal hij sterven. Vincent werkt zich op handen en voeten naar de deur van het café, maar wordt tegengehouden door een hele grote uitsmijter. Weet je wat die uitsmijter zei? 'Ho, ho; niet zonder stropdas'

arie181818 | 30-11-13 | 22:13

@Djenghiz_ken_net | 30-11-13 | 22:00
Voordat de grammatica nazi's ingrijpen, het hele leven is een grap, je moet er alleen serieus me omgaan.

Jim Lovell | 30-11-13 | 22:12

Laat Marie z'n snor staan op die foto? Staat hem wel modelletje A.H?

pinkelotje | 30-11-13 | 22:10

Bakito | 30-11-13 | 22:05 | + 0 -

Nu nog even een antwoord op mijn vraag:
Hoe zou het komen dat een nette wijk door een bevolkingsgroep zo verpest wordt?

Maar gewoon rechtstreeks antwoord geven is te veel gevraagd voor jou, nietwaar?

knerf | 30-11-13 | 22:09

@knerf | 30-11-13 | 22:03
De multikul heeft een ongekende golf van intolerantie gebracht, dat alleen al is meer dan genoeg reden om de multikul te wantrouwen en te bestrijden, uit hoofde van tolerantie.

smdyasc | 30-11-13 | 22:08

Kijk, die media denken dat zij namens ons allen spreken. Maar het enige waar ze het over hebben zijn andere media en publieke figuren die daarin optreden. Het is een media-discussie over het handelen van de media. Maar ze beweren te spreken over de hele maatschappij. En daar zitten ze fout, ze overschatten hun eigen rol en invloed. Die is groot, maar nu ook weer niet zo groot dat ze de hele maatschappij omvat. Dat ter relativering van het gebabbel voor de tv-camera's. Eigenlijk zijn het de oude media, tv, radio en krant die deze discussie voeren. En daarmee voeren ze eigenlijk al een achterhoede gevecht. Ze voelen hun invloed als oude media tanen en proberen nog vast te houden aan de vroegere macht door moralistische prietpraat op te hangen, zo tussen de pulp en alle reclame door.

Rest In Privacy | 30-11-13 | 22:07

knerf | 30-11-13 | 22:03 | + 0 -
Man, overal ter wereld vind je in grote steden pauperwijken. Maak er toch niet zo'n drama van.

Bakito | 30-11-13 | 22:05

Ik ken Nederlanders als een tolerant volk.

Maar in 1975 overspoelde een grote golf Surinaamse emigranten ons land.
Was geen probleem, want "we" hadden ten slotte ook de Indonesiers en eerder de Chinezen zien komen en die pasten zich over het algemeen goed aan.

Veel van die Surinamers kwamen in Amsterdam in de Bijlmer terecht. Tot dan een nette wijk waar starters, twee verdieners etc. woonden.
Binnen 5 jaar was de Bijlmer veranderd in een ghetto waar berovingen plaatsvonden. Liften vernield, trappenhuizen raakten vervuild, vuiliszakken werden van 9 hoog naar beneden gegooid.
Mensen durfden vooral 's-avonds niet meer over straat.
Binnen no time waren al mijn vrienden en kennissen die daar woonden verhuisd.

Beste anti-racisten en policor scheefdenkers...
Hoe zou dat toch komen dat binnen 5 jaar een bevolkingsgroep er in slaagt om van een keurige wijk een verloederd ghetto te maken.
Idem met de nette wijken Slotervaart, Geuzenveld en Slotermeer waar onze cultuurverrijkers uit het Rifgebergte gingen wonen.
En dan het raar vinden dat de oorspronkelijk, autochtone bewoners in deze stad op z'n zachtst gezegd kritsch is over deze door de overheid opgedrongen multiculsamenleving?

knerf | 30-11-13 | 22:03

@Jim Lovell | 30-11-13 | 21:16
Ik mail je de dresscode wel, proost!

Jim Lovell | 30-11-13 | 22:03

@ lewis & willianus:

Dank voor deze geniale grap, ik kon hem nog niet!!!

CornholioNL | 30-11-13 | 22:02

@Bakito | 30-11-13 | 22:00
Er is altijd wel iemand gekwetst.

Die brede scheiding staat je goed, trouwens.

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 22:02

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:49 | + 0 -
Opmerkelijk dat kaalkopjes altijd grappen moeten maken over mensen die wel haar hebben.

Bakito | 30-11-13 | 22:00

Ja ja bij P&W was het het de hel weekook al raak,we zullen en moeten weten dat we rascisten,fascisten en xenofoben zijn!laten we gewoon helemaal stoppen met grappen maken pfff1waarom die politieke koppeling ineens?

Een grap kan gewoon slecht,plat of smakeloos zijn zoals met mevr Bunskoek maar als Najib ahmali feilloos de bontkraag nadoet en de grap negatief voor de bontkraag uitpakt kan het ook lachen zijn!Next

Djenghiz_ken_net | 30-11-13 | 22:00

@Willianus Wortelus | 30-11-13 | 21:57
Ik hoorde hem voor het eerst toen een Surinamer hem aan een Marokkaan vertelde.

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:59

Wat is een turk in een vuilcontainer?
Een egoïst want er kunnen er veel meer in.
.
In Marokko is een grote aardbeving geweest en er zijn bijna 12.000 Marokkanen gestorven. De EU landen willen graag helpen en sturen als snel hulp en ondersteuning. De Fransen leven erg mee en sturen vrachtwagens vol met voedsel naar Marokko. De Duitsers willen ook graag meehelpen en sturen militairen om Marokko te helpen met de handhaving. De Hollanders vinden het allemaal wel mee vallen en sturen gewoon 12.000 Marokkanen.
.
Wat moet je doen als een Belg een handgranaat naar je toe gooit?
De pin eruit halen en de handgranaat snel terug gooien.
.
Een man tegen zijn vrouw: “Lieverd... Wat zou jij doen als we de lotto winnen?” Waarop zijn vrouw zegt: “Ik zou de helft pakken en van je scheiden.”
“Oké is goed,” zegt de man “we hebben 12 euro gewonnen, hier heb je 6 euro en nu oprotten!”

CREXIS | 30-11-13 | 21:58

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:56 | Een paar weken geleden maakte je'm al, en toen moest ik er a) harh om lachen en b) heb ik vrienden er hard om laten lachen :)

Willianus Wortelus | 30-11-13 | 21:57

o wat zijn we weer zuur rechts

istawa | 30-11-13 | 21:57

inderdaad totaal geschokt toen ik gisteren dat stukje zag van die vieze kankernicht met zn caviahoedje.

2emeREP | 30-11-13 | 21:57

@Willianus Wortelus | 30-11-13 | 21:56
Heel goed!

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:56

Het begon eigenlijk toen de moekes met hun aldi-pc gingen klagen over kankerleiers.
(nou nou! moet dat nou, ik heb kanker van nabij meegemaakt en dus.. zwetselzwateletcetera)
-
kankerstraal allemaal op dus!
Dit is mijn land

2emeREP | 30-11-13 | 21:56

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:49 |

"Ik heb niets gedaan, edelachtbare."

Willianus Wortelus | 30-11-13 | 21:56

@arie181818 | 30-11-13 | 21:53
Maak dan maar eens een grap die voor niemand kwetsend is. Als voorbeeld.

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:55

@CornholioNL | 30-11-13 | 21:50
Pff, mietje...

King of controversy | 30-11-13 | 21:55

@wolffman | 30-11-13 | 21:48
Een goede witz wordt hier niet altijd gewaardeerd.

Jim Lovell | 30-11-13 | 21:54

@Parel van het Zuiden | 30-11-13 | 21:44
Tja, de beste manier om kinderen zelfkritiek te leren is door kritisch op ze te zijn. Maar alle ouders vinden natuurlijk dat hun kleine schatjes perfect zijn.
Scholen zijn er op gebrand om pesten tegen te gaan in plaats van te zien als gezonde voorbereiding op het leven.

en omdat alle scholen links zijn, kom je dan toch weer uit bij een complot van de linkse kerk om al onze kinderen op te voeden als notoire mietjes. Ofwel het Gordoniseren van de maatschappij.

King of controversy | 30-11-13 | 21:54

@Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:44
Oneens. Niet elke grap is wel voor iemand kwetsend. Bovendien kan je de kans op kwetsen zo klein mogelijk maken - uiteraard speelt tact en timing hierin een zeer belangrijke rol.
Een timide iemand die toevallig Chinees is op tv voor een groot deel van de natie met semi-lollig bedoelde, al 300000× herhaalde chinese restaurant grapjes min of meer voor schut zetten is kwetsend en absoluut niet nodig. Als de betreffende Chinees zelf ook met een grote bek opkomt is het een heel ander verhaal.

arie181818 | 30-11-13 | 21:53

CornholioNL | 30-11-13 | 21:50 |
Ergens is het nu ook een soort van Queen toch?

Ik was in Haren | 30-11-13 | 21:52

King of controversy | 30-11-13 | 21:47 |

Als u Queen was geweest wel... :-)

CornholioNL | 30-11-13 | 21:50

-weggejorist-

noblesse_oblige | 30-11-13 | 21:50

Humor is leuk, humor moet kunnen, zelfs zwartgallige humor.
Lachen is gezond.
Ik lach om de meeste grappen en zelfs als ze over mij gaan, lach ik vrolijk mee.
Soms mompel ik "Auw!", maar om dan gelijk naar de media of een rechter te stappen? Nee, natuurlijk niet.
Ik beschik over een flinke dosis zelfspot.
Kan ik van die fatsoenszeikerds niet zeggen.

Allemaal lange tenen en korte lontjes en belust op schadevergoedingen.
Wat een treurig volk.

Schietmijmaarlek | 30-11-13 | 21:50

@wolffman | 30-11-13 | 21:48
Wat zegt een Marokkaan die zijn haar gekamd heeft?

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:49

Kent er nog iemand een goeie racistische grap?
Ben er wel aan toe.

wolffman | 30-11-13 | 21:48

@CornholioNL | 30-11-13 | 21:43
Hoi, neuqen?

King of controversy | 30-11-13 | 21:47

@Bakito | 30-11-13 | 21:44 |

Probeert u het eens bij Ron Brandsteder. Waarschijnlijk deelt u beiden ook andere interesses...

Parel van het Zuiden | 30-11-13 | 21:47

@Bakito | 30-11-13 | 21:44
Ik heb al drie grappen gemaakt hierboven. Dat moet je ontgaan zijn. Om de linkse grachtengordelgestapo te ontwijken maak ik tegenwoordig namelijk grappen die niemand begrijpt.

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:47

arie181818 | 30-11-13 | 21:40

Nee, maar ik doe dan ook niet mee aan China's got talent met een Chinese Gordon in de jury.

brutus68 | 30-11-13 | 21:46

@Russells Teapot | 30-11-13 | 21:41
Dat is natuurlijk een erg beperkte analyse.
Door alleen te kijken naar het soort grap (hard of zacht) en niet te kijken naar wie of wat de grap gericht is, kun je gemakkelijk de babyboomers van hypocrisie beschuldigen.

als je wat verder nadenkt, zie je dat je vergelijking tussen de jaren 60 en nu geen hout snijdt.

King of controversy | 30-11-13 | 21:46

Gaat er nog iemand een goede mop vertellen of blijft het zoals altijd bij verzuurd, pseudowetenschappelijk uiten van onbehagen?

Bakito | 30-11-13 | 21:44

@King of controversy | 30-11-13 | 21:22 |

Er zijn gelukkig subtielere methoden om kinderen zelfkritiek, (incasserings-) relativeringsvermogen, en kritiek ontvangen te leren. Geen of te weinig daarvan wordt meegegeven door ouders en scholen. Grof generaliserend gesproken dan, hè. 'T is tenslotte een tegeltje...

Parel van het Zuiden | 30-11-13 | 21:44

@arie181818 | 30-11-13 | 21:36
Welke grap je ook maakt, er zullen altijd mensen door gekwetst zijn. Kwetsen is onvermijdelijk.

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:44

King of controversy | 30-11-13 | 21:40 |

Nu is Annabel mijn oogappeltje maar u heeft in deze helemaal gelijk...+1

CornholioNL | 30-11-13 | 21:43

Stormageddon | 30-11-13 | 21:09 | + 8 -
Dat is dus net de humor die het goed doet in het primitievere Nederland, maar dus niet typisch Engels. Zoals Rudi Carrell niet typisch Nederlands is.

Bakito | 30-11-13 | 21:43

@terrormannetje | 30-11-13 | 21:18
Ben jij het, Achmed the dead terrorist?
Infidel, I kill you!

Jim Lovell | 30-11-13 | 21:42

Mensen met totalitaire neigingen zijn altijd bang voor humor, zeker als ze macht hebben.

In de jaren 60 waren de huidige linkse gutmenschen nog een onderdeel van een tegendraadse, rebelse cultuur, dus toen kon een grap niet ver genoeg gaan, want de gevestigde orde was de grote vijand.

Maar nu hebben zij de touwtjes in handen in de Nederlandse media, politiek en onderwijs, en ze vinden dat monopolie op de waarheid en de moraal wel prettig. Daarom moet de vrijheid van meningsuiting nu wél aan banden worden gelegd, want anders lopen zij het risico om van hun morele voetstuk gestoten te worden, zoals zij ooit het christendom daar van af hebben gestoten.

Russells Teapot | 30-11-13 | 21:41

@brutus68 | 30-11-13 | 21:39
dat zullen ze vast doen ja. Maar ben je ooit door een Chinees in je gezicht getrakteerd op een al dan niet leuk bedoelde grap?

arie181818 | 30-11-13 | 21:40

Wát een boven ons gestelde, superieure, élitaire dédaingrachtengordelaars.... de zaak was ook nog eens even vooraf doorgeoefend, vraag en antwoord waren wel érg goed op elkaar afgestemd
-
Nog hééél even wachten... en er komen 'gasten' in actualiteitentalkshows die aan elkaar geketend zijn met slaven-enkelboeien of nog beter: met concentratiekamppakjes (-of was dat nu van een andere lobbyclub?)
-
De zieligheids- en compensatiegeldenindustrie is compleet doorgeslagen; in Californië kunnen ze nog een puntje aan ons zuigen.

azoturie | 30-11-13 | 21:40

@ A Nanninga,
Het verschil met de harde grappen van Freek de Jonge of Hans Teeuwen is dat de grappen gericht zijn op instituties of personen die die instituties vertegenwoordigen.

Gordon pakte gewoon een willekeurige Aziaat. Dat deed hij niet om wat die Aziaat vertegenwoordigde, maar om wat die jongen is (en ook niet kan veranderen). Dat vind ik toch een fundamenteel onderscheid waar je hier te makkelijk overheen walst.

King of controversy | 30-11-13 | 21:40

@BellaBella | 30-11-13 | 21:33
Ik heb je geplust én een rood vinkje achter je naam gezet om je uit deze lijdensweg te verlossen.
Thank me later, gmail lijkt me wel een goed middel.

Jim Lovell | 30-11-13 | 21:39

arie181818 | 30-11-13 | 21:33

Denk je nou echt dat die Chinezen geen grappen maken over die rare Hollanders die ze in hun restaurants over de vloer krijgen?

brutus68 | 30-11-13 | 21:39

noblesse_oblige | 30-11-13 | 21:36 | U maakt zich werkelijk *onsterfelijk* belachelijk met de volgende zin: "Wat zou ons land zonder Hans Teeuwen, Theo Maassen, Youp van 't Hek, Freek De Jonge (die van de jaren '80), etc. zijn?". U noemt een rijtje van het grootst mogelijke afval, vergat slechts 'paul de lul', nog.

BellaBella | 30-11-13 | 21:38

@Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:35
dit is dan niet de bedoeling geweest. Op welke manier, dan kan ik het de komende keer voorkomen?

arie181818 | 30-11-13 | 21:36

Wat vinden linkse fatsoensrakkers van hun verleden, zoals aktie tomaat, het met tomaten gooien naar onschuldige toneelspelers. Dat is honderden keren verheerlijkt, net zoals vele buitenparlementaire acties die zelden door de beugel kunnen. Nu Powned op een uitdagende manier vragen stelt, is er ineens een fatsoenskloof, hoe hypocriet wil je het hebben.

Mark Krachtwijk | 30-11-13 | 21:36

-weggejorist-

noblesse_oblige | 30-11-13 | 21:36

Rattennesten, riep mijn oom Fred altijd (ijzervlechter) en dan doelde hij toch echt op mede- nederlanders.

Supermatthijs | 30-11-13 | 21:35

@Ik was in Haren | 30-11-13 | 21:27 | + 0 -

Een turk/marokaan met medelijden?

hmmm dat gedrag zou ik niet kunnen herkennen dus je zou gelijk kunnen hebben inderdaad!

lady blabla | 30-11-13 | 21:35

@arie181818 | 30-11-13 | 21:33
Je kwetst mij met je comment.

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:35

Over kwetsgrapjes gesproken: wat krijg je als je een Marokkaan met een olifant kruist?
Platgetrapte scooters...

eerstneukendanpraten | 30-11-13 | 21:34

Ik heb het toevallig ook gezien en er wordt nergens gesproken over het inperken van de vrijheid van meningsuiting. Allen dat je eens zou kunnen nadenken of je mensen kwetst als je een grap maakt. Dat is toch niet zo'n heel raar idee, geenstijl? Ik kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat het heel irritant is als mensen consequent leuk bedoelde woordspellingsgrappen met de l i.p.v. de r maken als je in in een Chinees restaurant werkt.
Je kan best rekening houden met een ander, dat is echt geen complete wijziging van de Nederlandse cultuur.

arie181818 | 30-11-13 | 21:33

Wij zijn nederlander. Dat is niet noodzakelijk iets om trots op te zijn, want dan zouden we generaliseren, en dat schijnt niet te mogen ondanks dat de statistische leer dat tegenspreekt. Het is overigens hoe dan ook niet iets om noodzakelijk trots op te zijn gelet op het merendeel van wat zich ook 'nederlander' mag noemen. U weet wat wij van de 90-95% vinden. We wilden nog 4 zinnen intypen maar doen dat niet; de intelligente verstaander weet wat wij bedoelen - de rest - de meerderheid - gaat nu weer driftig minklikjostie spelen. Om daarna weer genoegzaam het volgende rtlx-rioolputje uit te likken.

BellaBella | 30-11-13 | 21:33

@Stormageddon | 30-11-13 | 21:25
Ik begrijp ironie heel goed, jochie, maar ik zat er in dit geval naast.
Mea maxima culpa.

Jim Lovell | 30-11-13 | 21:31

@Stormageddon | 30-11-13 | 21:25
Wat kan er nou grappig zijn aan het omgekeerde beweren van wat je bedoelt?

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:30

Alsof die andere culturen onze grappen begrijpen.

Lewis Lewinsky | 30-11-13 | 21:28

En weer denkt de policor kerk te willen bepalen wat wel en wat niet mag in dit land.
Nu is de "humor" aan de beurt.

En ik bepaal dat ik me geen reet aantrek van wat de policorkerk vindt en wil.

knerf | 30-11-13 | 21:27

lady blabla | 30-11-13 | 21:21 |
Je weet zeker dat ze geen medelijden met je hadden?

Ik was in Haren | 30-11-13 | 21:27

@Bakito | 30-11-13 | 20:55
helemaal juist. Daarom kun jij ook nooit leuk zijn.

dekogelkwamvanlinks | 30-11-13 | 21:25

@Jim Lovell | 30-11-13 | 21:20
Nog steeds het concept van ironie niet begrepen, knul?
Tip: Lees wat de huistrol beweert; lees mijn reactie én bekijk de clipjes. Dan heel goed nadenken. "Wat zou die gast Stormageddon nou eigenlijk beweren?"

Stormageddon | 30-11-13 | 21:25

@lady blabla | 30-11-13 | 21:21
Ik geef ze meestal een sigaret wanneer ze dat vragen, anders slaan ze me in elkaar.

Jim Lovell | 30-11-13 | 21:25

ik moet ook lachen als ze zeggen dat oranje de "overall" kleur is van het straten schoonmakersgilde. ik weet beter!! en begin over de fiets van Opa, en hoop dat ze met dat gedoei over oranje praten over voetbal ofzo

foxmean | 30-11-13 | 21:23

Bakito | 30-11-13 | 21:04 | + -7 -

Grappen gaan altijd over anderen.
Sam & Moos liepen door de Kalverstrat ...
Kwam een vrouw bij de dokter....
Twee Belgen liepen over straat zegt de ene Belg tegen de andere...
Een blondje kwam een winkel binnen
Etc, etc.

Nog nooit gehoord dat Joden, Belgen, vrouwen, blondjes zich gekwetst voelden...

Gekwetst zijn , gediscrimineerd voelen.....
Daarover gaan straks de nieuwe grappen.... en terecht.

knerf | 30-11-13 | 21:22

@Parel van het Zuiden | 30-11-13 | 21:18
True,
Maar nou is het wel zo dat de meeste Nederlanders goed kunnen zwemmen omdat ze dat op school hebben geleerd.
Zouden er ook "schoolhumor" moeten komen?
Eens per week met de klas naar Hans Teeuwen, die dan elk kind kapot scheldt, om de weerbaarheid te verhogen, zeg maar.

King of controversy | 30-11-13 | 21:22

@Supermatthijs | 30-11-13 | 21:19
Ja jammer maar de reservetroepen hebben hun boots nog stevig aan de grond, mattie.

Jim Lovell | 30-11-13 | 21:22

Iedereen heeft z,n eigen gevoel voor humor. de ene vind discriminerende grapjes leuk de ander niet.

Dat een ander dan vind dat deze grapjes niet meer mogen is pas discriminerend.

(een tip, als je over straat loopt en je een groepje marrokanen/turken tegenkomt roep dan eens de zin "Je moeder"naar ze. Ik heb aan de lijve mogen ondervonden dat ze dan bijna gaan huilen en heel raar aapjes gedrag gaan vertonen.
Zo schattig en lollig en geen discriminatie!

lady blabla | 30-11-13 | 21:21

@Stormageddon | 30-11-13 | 21:09
Yak! Ben je weer een wit voetje aan het halen, held?
Stumper.
Maar wel leuke filmpjes, voor in het openbaar vervoer.

Jim Lovell | 30-11-13 | 21:20

Samenvatting graag? Ik krijg uitslag als ik naar DWDD kijk.

Symmachus | 30-11-13 | 21:19

Hé is Pa ons zojuist ontvallen.

Supermatthijs | 30-11-13 | 21:19

Haha

terrormannetje | 30-11-13 | 21:18

@King of controversy | 30-11-13 | 21:15 |

Tenzij je kalm blijft en kunt zwemmen. Daar zit in Nederland dan ook het probleem. Teveel van die goedmensjes die het grootste deel van hun leven met zwembandjes boven water worden gehouden...

Parel van het Zuiden | 30-11-13 | 21:18

@Jim Lovell | 30-11-13 | 21:16
Okay!

Jim Lovell | 30-11-13 | 21:18

"Vrijheidslievende onderbuikburgers"
Hee Annabel, daten?;)

Jim Lovell | 30-11-13 | 21:16

Btw Annabel, die stukjes kan je ook op het strand hier schrijven. Trouwen?

Freddie Stobart | 30-11-13 | 21:16

Humor is als water:
Zonder kun je niet leven, in teveel verzuip je.

King of controversy | 30-11-13 | 21:15

Lewis | 30-11-13 | 21:11

Omdat ze bij de Joop tot ongewenst persoon zijn verklaard. GeenStijl is hun schuilkerk.

brutus68 | 30-11-13 | 21:15

@Supermatthijs | 30-11-13 | 21:13
Wanneer jij erom moet lachen moet het wel crap zijn.

Jim Lovell | 30-11-13 | 21:14

Ik heb moeite met linksmensen, marokkanen, vakbondslieden, ambtenaren, milieuterroristen etc, dus ik heb mezelf preventief weggejorist. Want ik ben een ontolereerbare racist in nederland.
Ik heb mijn geld meegenomen. Dat vind ik dan weer humor.

Freddie Stobart | 30-11-13 | 21:14

Stormageddon | 30-11-13 | 21:09 | + 1 -

Hilarisch ! De comeback is in aantocht alleen jammer dat Cleese de "silly walks" niet meer kan ivm. zijn kunst knieën.

Supermatthijs | 30-11-13 | 21:13

Ik voel me als netto-belastingbetaler regelmatig tot op het bot beledigd door het politiek correcte gereutel. Ik heb er last van. Het is dus een kleine moeite om daarmee op te houden, want wat verliezen zij? Zij verliezen niets!
.
Dank voor het meedenken, Marc. Veel dank.

Parel van het Zuiden | 30-11-13 | 21:11

@ Bakito en Supermatthijs
En dat zeggen jullie die niet van GeenStijl zijn weg te slaan?

Lewis | 30-11-13 | 21:11

@Bakito | 30-11-13 | 21:04
Oh ja... zoals John Cleese in Fawlty Towers met die grappige Spaanse ober Manuel...

www.youtube.com/watch?v=H-oH-TELcLE

Of Duitsers belachelijk maken.
www.youtube.com/watch?v=yfl6Lu3xQW0

Om nog maar te zwijgen van Life of Brian. Lekker Joden belachelijk maken. Man man, wat een zelfspot die Engelsen.

Stormageddon | 30-11-13 | 21:09

@Bakito | 30-11-13 | 21:06
Dat denk je maar, kleuter.

smdyasc | 30-11-13 | 21:09

Kan me een grap van Freek herinneren waarbij hij buiten een ziekenhuis door een doos gebak met zijn bek op een stoeptegel valt en dus het ziekenhuis binnengaat. Door een entreehal met allochtonen. (De zaal "ooohhhhh") Freek:"Wat nou ooohhhh. Mogen die mensen niet ziek zijn"

wolffman | 30-11-13 | 21:08

Bakito | 30-11-13 | 21:06 | + 0 -

Juist en ze pluizen iedere dag de Joop uit.

Supermatthijs | 30-11-13 | 21:08

"Wij verliezen niks!"
--
Als je nu toegeeft verliezen we uiteindelijk alles.

Merkava | 30-11-13 | 21:07

Ik ben het niet met je eens.
Van mij mag je grappen over iedereen maken, als je het dan maar echt over *iedereen* doet. En niet gaat miepen als je zelf ook eens het lijdend voorwerp van een grap bent.

Lewis | 30-11-13 | 21:07

De grootste grap is natuurlijk dat de Roze Khmer dag in dag uit aan de buis gekluisterd zit als DWDD en PenW beginnen.

Bakito | 30-11-13 | 21:06

Hulde Nanninga.

Coyote | 30-11-13 | 21:06

@watapatja
Dan wil ik het dossier van Kaas de Vies inzien

Ing. eslapen | 30-11-13 | 21:06

Huijbrechts had zijn minutes of fame van tevoren goed ingestudeerd. Zonder nadenken en/of stotteren reutelden zijn keutels over ons heen...

"Wat maakt het ons uit als mensen daar last van hebben om daar een beetje rekening meet te houden? Wat verliezen wij? Wij verliezen niks!"

Hilarische hersenstront van een niksnut pur sang.

Willianus Wortelus | 30-11-13 | 21:05

Supermatthijs | 30-11-13 | 20:59

Gelukkig is Annabel weerbaar genoeg om zich niet door jou te laten lastigvallen.

brutus68 | 30-11-13 | 21:05

Parel van het Zuiden | 30-11-13 | 20:56 |

*Bidden en hopen doet* +1

CornholioNL | 30-11-13 | 21:04

Humor is een manier om klein dagelijks leed te relativeren. In maatschappijen waar zulks onbreekt zie je een verhoogde neiging tot zelfvernietiging. De aanleiding en de uitvoering verschillen van simpele zelfdoding tot een flinke boem waarbij liefst zo veel mogelijk andere mensen worden meegenomen in de dood. Zonder humor, zonder vrije woord en zonder de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen wat je als maximaal haalbaar acht, is het zinloos om als mens geboren te worden op deze wereld.

Andersdenkend | 30-11-13 | 21:04

-weggejorist-

Pa Cartwright | 30-11-13 | 21:04

Lewis | 30-11-13 | 21:00 | + 0 -
Dat soort humor is voor mensen die te onzeker zijn voor zelfspot, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de veel intelligentere Engelse en Joodse humor.

Grappen maken over anderen is vergelijkbaar met de magnetronmaaltijd van de Lidl.

Bakito | 30-11-13 | 21:04

Het honen van de ander, in vaak ook zeer grove vorm, om te lachen, maar vaak ook ter verdediging van het eigen gelijk zonder inhoudelijk te hoeven worden, is juist met het opkomen van de linkse rebellie, het zich afzetten tegen de “gewone” burger, het establishment gevestigd.

Een van de grootste en (zeker!) meest geniale voorgangers hiervan was Freek de Jonge. Dezelfde die zopas zo symbolisch zelf op een dergelijke wijze is gejonast.

Het is zeer opvallend dat na decennia dat de vooral linkse liefhebberij van het honen, het bespotten, van de andersdenkende nu er een rechtse evenknie is ontstaan dit rebelse links opeens begint te sputteren over het ontbreken van fatsoen waar dezelfden zich eerder zo lachend tegen afzetten.

Pas nu ze zelf object ervan zijn geworden, en ik mag zeggen wel een zeer gemakkelijk object vanwege de onervarenheid met die rol, wordt er dus opgeroepen ermee te stoppen.

En dan nog wel, buiten de in deze zeer hypocriete de Jonge, vooral vanuit een van de bastions van deze cultuur, de VARA, vooral via JOOP, en nu dus ook met weerklank in eigen discussieprogramma’s die tijdens dezelfde uitzendingen dezelfde humor nog steeds omarmen in filmpjes en scherpe discussies.

Zal daarnaast ook nog meespelen dat programma’s als Dit Was Het Nieuws met anchors en panelleden steeds meer bij de commerciële opduiken waar die eerder bij de publieke en vooral de VARA zaten?

Het is sowieso al vreemd dat Gordon en Bunskoek er op aangepakt worden terwijl er in eigen stal genoeg aanleiding was.

Voor de duidelijkheid. Lang leve deze relativerende politiek incorrecte humor zolang zij niet hatelijk is.

GingerTed | 30-11-13 | 21:03

Ik weiger DWDD te kijken, ik kan mijn tijd wel beter besteden.

Mark Krachtwijk | 30-11-13 | 21:02

fast eddy | 30-11-13 | 21:00 |
De VARA heeft als doelgroep: mensen die zo weinig mogelijk werken. En wie hebben er heel veel tijd om televisie te kijken?.... Precies.

Ik was in Haren | 30-11-13 | 21:02

@Diareeremmer | 30-11-13 | 20:50
Dat beseft Marc-Marie niet. Zo goed is de homo-emancipatie dus geslaagd. Mensen die gekwetst worden door het feit dat homo's bestaan en doen wat ze doen en zich ook openbaar profileren als homo, die hebben dat ook maar te slikken. En terecht. Dat verwachten wij van bekrompen christenen en ander (al dan niet religieus) anti-homo tuig.

Als dat zo is, dan kun je niet gelijktijdig toegeven aan andere gekwetsten en gekrenkten die zeuren en klagen. Weigerambtenaren, anti-abortus activisten et cetera, enzovoorts. Same rules apply.

morganalyx.files.wordpress.com/2012/09...

Stormageddon | 30-11-13 | 21:02

Probeer maar eens als blanke man te solliciteren bij de overheid. Dan maak je weinig kans omdat de vrouwen cq allochtonen quota op peil gebracht moeten (?) worden.

Discriminatie pur sang die alleen maar onbegrip en dus meer discriminatie uitlokt.

wolffman | 30-11-13 | 21:01

Ik vind zo'n vertoning zoals in dit geval bij DDD een sketch op zich. Ik krijg daar een beetje een Koot & de Bie gevoel bij.

Arrested Development | 30-11-13 | 21:00

Ik snap nog steeds niet hoe die VARA aan zoveel zendtijd komt. Het is telkens een ware propaganda machine die je op t.v ziet. Dat mensen er nog naar kijken.

fast eddy | 30-11-13 | 21:00

@ Bakito | 30-11-13 | 20:55 |
Jawel, want eruit lichten wat afwijkt/anders is, is nu eenmaal een vast onderdeel van de Nederlandse humor. Kun je grappig vinden of niet, het hoort erbij. Grote neus, rood haar, dikke lippen en alle mogelijke stereotypen, we pikken ze eruit en benoemen ze.
Uitzonderingen daar gelaten ben ik ervan overtuigd dat zulke grappen (zoals die van Gordon) NIETS met racisme te maken hebben.

Lewis | 30-11-13 | 21:00

Ik vind A. Nanninga een leuke, intelligente en grappige vrouw.

SharpEye | 30-11-13 | 21:00

Pa Cartwright | 30-11-13 | 20:57 | + 1 -

Geen grapjes over zware botten hé Pa ? Heb ik zelf ook en ik zou je ondanks alles gewoon doen hoor Annabel.

Supermatthijs | 30-11-13 | 20:59

Op de laatste zin na vind ik het een vrij wollig stukje, Nanninga.

niet voor de hond | 30-11-13 | 20:59

' een volk dat voor gekwetsten zwicht, zal meer dan ROTFLOL en Zwarte Piet verliezen. Dan dooft het licht. '
* like knop zoekt

(c)ZWITSUL | 30-11-13 | 20:58

"we moeten beseffen dat onze woorden gewicht hebben" en "dit kan écht niet meer"

Godallejezus, lijdt je dan aan een partij grootheidswaanzin of wat ???

Hallo linkschegrachtengordelrooskliek!!! Geen enkel zelfnadenkend persoon neemt jullie serieus, rot toch een eind op met politieke correctheid...

CornholioNL | 30-11-13 | 20:58

-weggejorist en opgerot-

Pa Cartwright | 30-11-13 | 20:57

Ik schreef een tijdje terug over dat het politiek correcte wanhoopsoffensief teneinde haar doodsstrijd te voorkomen erg ging worden. Oh boy, was that an understatement. De groteske vormen die het inmiddels heeft aangenomen kon ik niet bevroeden.
.
Maar er is hoop Nederland. Hoe harder en luider de policoren schreeuwen hoe dichterbij het sterfbed is. Nog even volhouden...

Parel van het Zuiden | 30-11-13 | 20:56

Volslagen waanzin om zo'n klein links smaldeel, zo'n prominent podium te geven. Primetime. De kale volksmenner Huijbrechts mag schijnbaar zonder enig weerwoord uitzending na uitzending onzinnig orakelen. Het is dat ik het via dit soort blogs nog meekrijg maar kijken naar De Wij Die Deaudt moeten kijk ik al lang niet meer.

de Voorzittert | 30-11-13 | 20:56

Velen zullen het veel te zwaar aangezet vinden, Nanninga, maar ik ben het roerend met je eens.

Lewis | 30-11-13 | 20:56

Badinerende opmerkingen over mensen die anders zijn of minderheden heeft helemaal NIKS met humor te maken.

Bakito | 30-11-13 | 20:55

Die hamster zat aan tafel dus dan kijk ik sowieso niet. Dus de link met de discussie ook niet. Ik geniet nog na van het moment dat Freak op z'n nummer gezet werd..

DeRustige_ | 30-11-13 | 20:54

Het is allemaal onderdeel van de islamisering.

wakkere_nederlander | 30-11-13 | 20:54

Humor was een manier om je te verheffen boven de alles verstikkende moraal van de dag, er is niets veranderd dus, behalve dat de knechters nu uit de hoek komen van het zelfbenoemde machthebbende fatsoen ..., oh nee, er is dus echt niets veranderd.

smdyasc | 30-11-13 | 20:53

Kunnen we onze mening nog geven of wordt met iedere tegel ons AIVDdossier dikker.

Watapatja | 30-11-13 | 20:53

Nationaliteiten die zich telkens tot op het bot gekwetst voelen door onze humor, hebben onvoldoende aanpassingsvermogen voor onze maatschappij.

Ik was in Haren | 30-11-13 | 20:51

Marc Marie Huijbregts was helemaal ontluisterend. Volgens hem kunnen we best de Zwarte Pieten inruilen voor Bonte Pieten omdat een klein deel van de bevolking erg lange tenen heeft.
En geen gast aan tafel die Marc de vraag stelde hoe om te gaan met mensen die zwaar gekwetst worden door openlijke homofilie of het homohuwelijk.

Marc Marie wil toegeven aan alle gekwetsten. Nou dat kan nog wel eens al een boemerang terugkomen!

Diareeremmer | 30-11-13 | 20:50

Marc Marie moeten ze nodig eens anders laten piepen!

ZDEV | 30-11-13 | 20:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland