Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dodelijke ripdeal in huis PvdA-raadslid Utrecht

lijkopstraat.jpgVorig jaar juli werd in de Utrechtse tokkie- en schotelwijk Overvecht een 20-jarige ripdealer op straat afgeschoten na een mislukte hashroof. Buurtbewoners en kinderen waren getuige van dat 'incident'. Vandaag, anderhalf jaar later, heeft RTV Utrecht ontdekt dat de ripdeal plaats vond in de flat van @Bouchra Dibi, raadslid voor de PvdA, en dat een van de verdachten een familielid van Dibi is. Jups. De lijntjes tussen misdaad en de PvdA in Utrecht blijken weer eens flinterdun. OK, Bouchra Dibi is geen verdachte en was niet thuis toen de rippers een partij hash uit haar woning kwamen roven. Ze was op vakantie en had naar eigen zeggen geen weet van de handel en wandel van haar broer (die wel een sleutel van haar flat had). Maar Dibi heeft de ripdeal in haar huis wel anderhalf jaar verzwegen voor haar partij, de gemeenteraad en de kiezers. (Over kiezers gesproken. Wist U Dat: Bouchra de gesprekspartner was van Steeds Maar Weer Meneer?) Fractievoorzitter Ruben Post erkent dat de PvdA-fractie niets wist. 'Ach, privékwestie', zegt-ie. 'Niks aan de hand. Wie heeft er nou niet wel eens last van een hardcore crimineel drugs dealend en pipa knallend familielid. Dat komt in de beste families voor joh'. Heeft-ie gelijk in. De meeste PvdA'ers hebben inderdaad een boel lijken in hun kast. Maar dit doorzeefde lijk lag gewoon midden op straat. En toch: laten we 't van de goeie kant bekijken. Voor 1 levensgevaarlijke gangster van een broer, levert de familie Dibi tenminste ook 1 hardwerkend raadslid voor de publieke zaak. 1 - 1.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

RepubliekNL | 30-11-13 | 06:31

Je verwacht het niet van de rovende dealende graaiende PvdA .....

FapMaster | 29-11-13 | 21:16

Hans Spekman "ik zou het zo niet doen" al gereageerd?

ad melkert | 29-11-13 | 17:49

-weggejorist-

ad melkert | 29-11-13 | 17:48

De moordpartij was op zondag 15 juli. Toen was meteen bekend dat er misdaden plaatsvonden in de woning van een gemeenteraadslid. De pliesie wist dat, Dibi wist dat, de buren wisten dat. Toch is het vier maanden stilgehouden.

En de verzwijg-de-misdaden-van-pvda'erts-kranten doen dat nog steeds. Geen woord hierover in de Azijnbode en NSB Handelsblatt vandaag. Hoezo klassejournalistiek?

Lewis Lewinsky | 29-11-13 | 17:45

Is mevrouw uit haar huis gezet? Zou wel moeten, als het een huurhuis is.
*doe eens vragen stellen in de gemeenteraad*

Lewis Lewinsky | 29-11-13 | 17:29

De pvda Utrecht zit kniediep in de misdaad.

Lewis Lewinsky | 29-11-13 | 17:27

Lekker ook weer. Drugs nooit gevonden en maar 200 uur taakstraf. NL gaat in de eerste plaats naar de klote dankzij de rechters. De PvdA komt pas daarna.

sitzkrieg | 29-11-13 | 16:53

Dibi, Dibi... die naam komt me bekend voor.
Nee, weet het zo niet. (Verdrongen, denk ik. 'k Zal Femke eens vragen. Of Jolande Sap. Die weten het misschien wel).

Stormageddon | 29-11-13 | 16:22

Verbaast me geen seconde. De PVDA en schandalen. De PVDA en misstanden. De PVDA en criminaliteit en misdragingen. Je zult er maar op stemmen...

Rest In Privacy | 29-11-13 | 16:08

@Gelaarsdekat | 29-11-13 | 15:13
Zij heeft het stil gehouden. Verzwegen. Gedaan alsof haar neus bloedde. Dat is haar probleem.

Lewis Lewinsky | 29-11-13 | 15:51

En weer een pvda'ert die het eerlijke verhaal niet vertelt. Vreemdt. Je verwacht het niet.
*pvda weg ermee*

Lewis Lewinsky | 29-11-13 | 15:49

Persoonlijk heb ik liever een drugsdealer in de familie dan een PvdA raadslid

ZonderNaam | 29-11-13 | 15:25

Ben een fervent PvdA basher, ageer in mijn dromen zelfs tegen de wachtgeldkameraden,maar 'familie van..' is een zwaktebod. Genoeg munitie om een PvdA'er in den lande op zijn/haar eigen fouten/tekortkomingen/leugens, etc. te pakken

Gelaarsdekat | 29-11-13 | 15:13

Steeds.Maar.Weer!!11!!

gnarfie | 29-11-13 | 13:44

Die broer is er nog goed vanaf gekomen met zijn 200 uur. Zal er wel niks mee te maken hebben dat zijn zus raadslid is.

Wat hier schrijnend bij afsteekt si de oude dame die door de gemeente verantwoordelijk wordt gehouden voor 45.000 euro wegens het opruimen van afval van een drugslab dat op haar grond was gedumpt. Maar ja, dat was dan ook geen allochtoon raadslid.

Werd er niet es een keer een man vervolgd omdat huurders van zijn loods een wietkwekerij op hadden gezet. Is toen wel vrijgesproken, maar toen heeft justitie hem uit wraak gewoon naar Polen uitgeleverd.

kees1960 | 29-11-13 | 13:32

De broer is er trouwens nog goed mee weggekomen, zo lees ik elders op RTV Utrecht. 200 uur schoffelen wegens het verhandelen van 15 kg hash. Zijn maat die geschoten had kreeg 10 jaar (14 geëist) en de 2 overlevende "Amsterdammeers" 6 en 3 jaar.

Leon Tosti | 29-11-13 | 12:44

De PVDA begint meer op een criminele organisatie te lijken dan op een politieke partij.

afcaforlife | 29-11-13 | 12:24

Als het huis o jouw naam staat huur/koop ben jij gewoon verantwoordelijk uitendelijk.. had je je dubieze criminele drugsbroertje maar de tering moeten wensen en hem GEEN sleutel geven. Enorme muts dat ze is. Je kent je eigen broer niet???

Rene7559 | 29-11-13 | 12:19

lijn5 | 29-11-13 | 11:09
Het zou inderdaad geen kwaad kunnen om na te trekken of ze alleen dit huis had of dat ze zelf ergens anders een optrekje heeft.

Boy Cot | 29-11-13 | 11:45

Ven1V1d1V1c1 | 29-11-13 | 11:18
Ik snap je punt. Daarom vind ik ook dat ze het voorval zeker intern had moeten melden.

Verder kan ik weinig zinnigs zeggen over het screenen van familie. Ik weet simpelweg niet hoe dat nu gaat en wat normaal gezien de consequenties zijn.

Wel lijkt me de functie van gemeenteraadslid niet een dusdanig risico voor de staatsveiligheid dat deze dame haar functie niet kan uitoefenen.

Absoluut niet waar | 29-11-13 | 11:34

Wat er tegenwoordig allemaal bij de PvdA zit is ver beneden de maat. Stelen, corruptie, oplichting,etc.
.
In Rotterdam is de deelgemeente Delfshaven totaal overgenomen door PvdA Turken die aan vriendjes politiek doen en vaak in het bijzijn van Nederlanders Turks spreken.

Mortimerr | 29-11-13 | 11:34

Ik zie de link niet. Als mijn broertje iets doet ben ik en de politieke partij waarvoor ik in de raad zit ook medeschuldig ?

Quinsy | 29-11-13 | 11:33

@Absoluut niet waar | 29-11-13 | 10:41
Staatsroof dus.

reageerbuis | 29-11-13 | 11:28

Desmoulins | 29-11-13 | 11:14
Wie zegt dat zij haar woning beschikbaar heeft gesteld? Hij heeft de sleutel, dat is iets anders.

Zelf heb ik ook de sleutel van mijn zus haar huis, puur om praktische redenen. Bij haar afwezigheid laat ik haar hond uit, mijn mountainbike staat bij hen in de schuur (heb zelf geen ruimte) en zo zijn er nog wel meer praktische redenen. Dat houdt voor mij niet in dat ze haar huis beschikbaar stelt en mij dus altijd toestemming geeft om haar huis te betreden wanneer zij er niet is.

Laat staan dat ik mensen zou uitnodigen in haar huis. En dan helemaal maar niet te spreken over een eventuele drugs deal.

En de hypothetische vergelijking slaat wel degelijk ergens op. Dit zou een PVV raadslid toch ook kunnen overkomen? En het is toch een terechte vraag om jezelf af te vragen hoe er dan gereageerd zou worden?

Dat de PVV in de media wordt gestigmatiseerd staat hier los van. Ik begrijp ook niet waarom je dat aanhaalt.

En daarnaast vind ik dat zij niet schuldig is aan het geheel omdat zij geen invloed heeft gehad op het plaatsvinden van deze strafbare feiten. Wanneer die broer niet haar sleutel had, had het mogelijk op een andere plek plaatsgevonden. De lokatie is voor mij dan niet heel relevant in dit geval.

Absoluut niet waar | 29-11-13 | 11:27

zus bewaarde partijtjes hash voor broer á 100/150 per kilo waarschijnlijk.
zo gaat dat in die kringen,leuke stash en safe house bij een raadslid.

S.Hole | 29-11-13 | 11:26

Aha, de gebruikelijke nooit-verdachte verdachten weer. Ik houd ervan als mijn vooroordelen zo warm bevestigd worden.

Jan Passant mk2 | 29-11-13 | 11:20

@Absoluut niet waar | 29-11-13 | 10:34
Als je een (hogere) ambtelijke functie in overheidsdienst wil vervullen, wordt je familie tot in de 3e graad nagetrokken. Zelfs voor een ambtenaar zou zo'n voorval serieuze consequenties hebben.

Als politicus geldt dat dus blijkbaar anders. Niet zo gek dat de NSA -ook- juist onze politici afluistert. Je weet maar nooit wanneer en waarbij dat ooit nog van pas kan komen.

Ven1V1d1V1c1 | 29-11-13 | 11:18

Wat heeft dit incident nu weer met politiek te maken? Wel erg ver gezocht.

kicktherabbit | 29-11-13 | 11:16

Absoluut niet waar | 29-11-13 | 11:03
Exact.

Mark Smith | 29-11-13 | 11:15

Hash-roof? Had hij een tuinhekje gejat? Als je het over pretdrugs hebt, spreek je over hasj.

Jos Tiebent | 29-11-13 | 11:14

Absoluut niet waar | 29-11-13 | 11:03 |

Als zij haar woning niet zou delen met haar broer, of althans de sleutel niet aan hem had overhandigd, was er niets aan de hand geweest en was het ook helemaal niet nodig geweest om hier afstand van te nemen.
Maar juist door woning beschikbaar te stellen is zij verantwoordelijk. Dat je dit dan niet bij voorbaat meld, gezien de maatschappelijke functie die je uitoefent, is zeer laakbaar. En geeft blijk van een functioneren dat zeer onwenselijk is.
De hypothetische vergelijking die u aanhaalt is ronduit belachelijk. Zelfs als er niet eens duidelijkheid is of de PVV'er in kwestie daadwerkelijk verantwoordelijk is, wordt hij als schuldig gezien en gaat het verhaal een eigen leven leiden. U raaskalt maar wat.

Desmoulins | 29-11-13 | 11:14

Blijft lastig om te vergelijken wat nu erger is.
Het in de brievenbus van je blanke buurman pissen of het neerpoppen van een auslander.

Skunk57 | 29-11-13 | 11:09

Vraag: Woont ze daar wel echt? Misschien alleen op naam en heeft ze de sociale-woning onderverhuurd aan haar broer? Mag natuurlijk niet, dus ze zal er wel eens komen. En woont ze zelf buiten Utrecht wat natuurlijk ook niet mag als je in raad zit. Want laten we eerlijk zijn: wie geeft nou de sleutel van zijn huis aan een broer? Niet te geloven verhaal, dus ik zou zeggen vraag de buren eens als ze NL spreken.

lijn5 | 29-11-13 | 11:09

Cuyahoga | 29-11-13 | 11:01 |

''Dat familielid''

Zo kennen we ze weer. Als het ze uitkomt is het slechts één van de talloze familieleden, maar als het puntje bij paaltje komt zullen ze geen moment onbenut laten om welke vage neef of nicht voor te trekken omdat het ook Marokkanen zijn, laat staan broer of zus.
En natuurlijk heeft ze na dat 'incident', een ieder handelt spontaan weleens in (soft)drugs of is berokken bij een ripdeal, ieder contact verbroken.
Liegen als tweede natuur.

Desmoulins | 29-11-13 | 11:07

Desmoulins | 29-11-13 | 10:52
Ze had het inderdaad wel mogen melden bij het PvdA bestuur, dat vind ik inderdaad ook wel.

Publiekelijk afstand nemen en openheid van zaken geven vind ik weer een compleet ander verhaal. Ik vind dit totaal niet relevant voor de burger om te weten. Dat is alleen van belang bij verwijtbaar gedrag en dat vind ik in dit geval niet aan de orde.

Ik vind dat een politica op haar functioneren moet worden beoordeeld, niet door de handelingen van haar familie.

Hoe was hier gereageerd als een PVV raadslid dit was overkomen? Dan had iedereen hier lopen janken over de linkse media die in de `vuilnisbakken` en het privéleven lopen te snuffelen om maar smeuïge verhalen te kunnen publiceren.

Absoluut niet waar | 29-11-13 | 11:03

De een jat geld om zijn booze te kunnen betalen, de ander verzwijgt een rip-deal (= dus medeplichtig!).
Het is met recht een partij van de Apen geworden.
Afserveren die handel komende maart!

Brandend Zand | 29-11-13 | 11:02

Tinusutrecht | 29-11-13 | 10:51 |

Ik zag jouw nick ook al voorbijkomen op de site van RTV Utrecht. Het is stemmingmakerij, dus, en men probeert mevrouw Dibi kapot te maken, dus. Opmerkelijk dat haar criminele broertje in deze vrijuit lijkt te gaan.
Als iemand immers verantwoordelijk is, is hij het wel.
Maar u bent dus opgetrommeld om 'nuances' aan te brengen in de berichtgeving...
Wat een droeftoeter.

Desmoulins | 29-11-13 | 11:01

"Een familielid had de sleutel van mijn woning. Met dat familielid heb ik direct na het incident al het contact verbroken. Ik wist niet wat er speelde. Dat zoiets in je huis kan gebeuren... Daar hou je totaal geen rekening mee. Het was een nachtmerrie", zegt Dibi tegen RTV Utrecht.

Tuurlijk, kan iedereen gebeuren.
Als je je huissleutel aan een Marokkaan geeft tenminste.

Cuyahoga | 29-11-13 | 11:01

Privé en werk gescheiden houden. Inderdaad.... Met drank op rijden als volksvertegenwoordiger is privé, vreemdgaan is privé (hoi, Jack), etc.

Nee, nee, nee! Als volksvertegenwoordiger heb je een voorbeeldfunctie en heb je je te gedragen. Als er privé iets fout gaat (zelfs al kun je er niks aan doen) meld je dat aan de partij en kunnen er maatregelen getroffen worden. Hard, maar waar en nodig. Zelfreinigend vermogen heet dat. Leer dat nou eens, anders blijft je een partij vol met corruptelingen en fouterikken.

TheseDays00 | 29-11-13 | 10:59

Dus de familie Dibi verrijkt onze cultuur met één zware crimineel een één PvdA raadslid. Wat zullen pappa en mamma Dibi trots zijn.

très cool | 29-11-13 | 10:58

Utrecht overvecht... een normaal mens komt daar niet (meer), die zijn al dan niet vrijwillig al lang vertrokken...

Terpen-tijn | 29-11-13 | 10:54

bovenwater | 29-11-13 | 10:52 |

De naam Dibi is net als Jansen in Nederland.
Maar u heeft wel degelijk een punt; genetisch gezien zijn ze vrijwel allemaal zeer verwant aan elkaar.

Desmoulins | 29-11-13 | 10:54

En de media produceren weer een oorverdovende stilte. Bij een PVV lid zouden ze het zwaarste geschut in stelling gebracht hebben, maar ja, dat is dan ook de partij van de brievenbuspissers, nietwaar? Niet waar, maar we blijven het hardnekkig roepen. Zoals Goebels zei: wanneer j e en leugen lang genoeg herhaalt, gelooft men hem uiteindelijk.

Polletje Piekhaar | 29-11-13 | 10:53

Absoluut niet waar | 29-11-13 | 10:34 |

Oneens. Juist gezien haar functie had ze openheid van zaken moeten geven en zich openlijk compleet moeten distantiëren van haar criminele familielid. Mevrouw was niet aanwezig maar door haar sleutel aan een familielid te geven, is zij verantwoordelijk voor wat er in haar woning heeft afgespeeld.

Desmoulins | 29-11-13 | 10:52

Punt is natuurlijk dat als een hardwerkende blanke vastgoedman een woning verhuurt aan criminelen hij er niet zo makkelijk vanaf komt in dit land.

sjaakdeslinksesul | 29-11-13 | 10:52

Bij de volgende verkiezingen nog maar eens extra hameren op de uitkeringen en alles komt weer goed voor de pvda.

Terpen-tijn | 29-11-13 | 10:52

Moet haast wel familie van Tofik zijn: BAM!

bovenwater | 29-11-13 | 10:52

[email protected] | 29-11-13 | 10:45 |

Een andere vraag zou kunnen luiden: waarom kan jij continu niet correct spellen? Of wellicht: heb jij niet goed opgelet op school?

Tinusutrecht | 29-11-13 | 10:51

Volgens mij was dan die broer de enige die echt hard werkte van de twee, want PvdA-er zijn is gewoon makkelijk publieksgeld graaien terwijl je alleen een beetje op je reedt zit uit het raam te staren... een beetje hosselen daarentegen is best gevaarlijk en lastig werk, want klantenbinding, afdingen, inkoop, verkoop, marketing, etc.

Fopspeen | 29-11-13 | 10:50

Wat is dit nou weer voor populistisch correct geneuzel. A propos, boekje, voorstelling, wie maakt me los.

très cool | 29-11-13 | 10:48

Eigenlijk niets aan de hand dus.

Mark Smith | 29-11-13 | 10:46

Dat de pvda een door en door verrotte partij is vol met foute figuren is al lang duidelijk. De vraag is alleen waarom dat soort Pvda-figuren er continue mee weg komen, zoals een Fatima bijvoorbeeld.

De lijntjes tussen misdaad en de PvdA in Utrecht blijken weer eens flinterdun.

Coke moet je ook niet in te dikke lijnen snuiven.

FrankVeer | 29-11-13 | 10:44

sorry voor de mensen. maar ik moet het kwijt. pvda is partij van de autisten

giovanni erkelens | 29-11-13 | 10:44

"Geen weet van de handel en wandel van haar broer"
... uhhh Tofik?

Conan de Rabarber | 29-11-13 | 10:42

Als Dibi een voorstel maakt kun je niet weigeren

Idontgiveafunk | 29-11-13 | 10:42

Weer een reden om niet op pvda te stemmen. De sukkel partij

wp4027 | 29-11-13 | 10:42

Tja, de sleutel van Nederland is in goede handen hoor.

niksneem | 29-11-13 | 10:42

Ik zei nog je hebt eenderde gelijk het is correct.

zooishettoch | 29-11-13 | 10:42

Kaas de Vies | 29-11-13 | 10:39
Fout. Er is namelijk helemaal geen sprake van een deal.

Meer een straatroof of een woninginbraak dus.

Absoluut niet waar | 29-11-13 | 10:41

Gemeenteraadsverkiezingen Utrecht zijn in maart. Ik had liever gehad dat dit nieuws net begin van die maand naar buiten was gekomen.

Angel_eyes | 29-11-13 | 10:40

Nederlandse burger wordt al jaren geripdealed door de PvdA.

Kaas de Vies | 29-11-13 | 10:39

Freek nog ff gebeld die vindt dit bericht wel een beetje stigmatiserend populistisch correct.

zooishettoch | 29-11-13 | 10:39

Partij van de Ach ik ga in een ander land wel even met het opgeheven vingertje vertellen hoe het allemaal moet.

Mr. Neon | 29-11-13 | 10:38

Mevrouw Dibi heeft haar sleutel zelf aan haar broer gegeven. We kunnen haar dus niet vertrouwen. Niet omdat ze direct medeplichtig zou zijn, maar omdat ze criminelen in haar huis laat zonder de consequenties te kunnen overzien. Zo iemand hoort niet in het bestuur thuis.

rara | 29-11-13 | 10:37

Een participatie maatschappij in alle lagen, eigenlijk doet de PvdA precies wat ze beloven. Actief en betrokken in alle lagen van de samenleving.
De PvdA doet al jaren niets anders dan ripdeals uitvoeren op de burger, ze zijn alleen zo slim om de burger (melkkoe) niet af te knallen.

chiel_labiel | 29-11-13 | 10:36

".. ook 1 hardwerkend raadslid voor de publieke zaak.."

Hardwerkend misschien maar zeker niet voor de publieke zaak. Vijfde kolonne.

Godsammekraken | 29-11-13 | 10:36

Ze had er geen weed van.

goedverstaander | 29-11-13 | 10:35

Ik ben er gek op om PvdA`ers af te zien gaan, maar dit lijkt me een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Zelf heb ik ook een sleutel van mijn zus haar huis, die toevallig ook op vakantie is, en zou dus bij haar ook een hasj deal kunnen organiseren. Het lijkt me dan niet dat je haar hier op aan kunt kijken.

Absoluut niet waar | 29-11-13 | 10:34

Is de doofpot van de PvdA nog niet vol?

Boerenhoofd | 29-11-13 | 10:34

bouchra dibi. pvda. tofik dibi. groen links.

behalve politieke partij zie ik geen enkel verschil hoor.

giovanni erkelens | 29-11-13 | 10:34

RIP-deal

Ars Vivendi | 29-11-13 | 10:34

Goh, je verwacht het niet:
a) PvdA-er heeft criminele connecties.
b) Een PvdA-er iets aan willen doen betekent standrechtelijke executie.

kapotte_stofzuiger | 29-11-13 | 10:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken