Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Slag om Eurabië: boerkaverbod bij Europees Hof

NEINgeenburka.jpgDe aanklager: boerkadragers. De beklaagde: wij, de intolerante Europese racistmensen. Rechter: Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens. Inzet: het Franse boerkaverbod. Een superspannend rechtbankdrama op het snijpunt van vrijheid van godsdienst enerzijds en onze Westerse normen en waarden anderzijds. Een belangrijke slag in de Oorlog om Europa. Slaat het Vrije Westen de mohammedaanse aanval af en wordt de uitspraak een juridisch equivalent van de Poorten van Wenen? Of laten wij toe dat muzelmevrouwen uitgewist en daardoor juist demonstratief zichtbaar gemaakt mogen worden op onze straten en pleinen? Is het dragen van een boerka een onvervreemdbaar mensenrecht? De Straatsburgse magistraten gaan nog maanden hoorzitten, vorsen, wetboekbladeren en in hun krullenpruik krabbelen, voorlopig is er nog geen uitspraak. De anonieme aanklaagster heeft wel humor: zij stelt bij monde van haar raadsman dat zij zich met het verbod op de textielgevangenis een gevangene in eigen land voelt. Welnu mevrouwtje. De rest van de vrije Europeanen voelt zich nogal ongemakkelijk in de steeds klemmender greep van de islam op Europa. Wij hebben het volste recht om van mensen te eisen dat zij volwaardig deelnemen aan het sociale en economische verkeer. Wij hebben het recht om niet geconfronteerd te worden met andervrouws zelfhaat. Wij hebben het recht om in onze seculiere staten schadelijke religieuze gewoontes in de openbare ruimte aan banden te leggen. Hebben mensen het recht op godsdienstvrijheid? Zeker. Maar godsdienstvrijheid zit in je hoofd, niet om je hoofd. De godsdienstvrijheid loopt tegen een grens aan zodra zij raakt aan onze principes van gelijkwaardigheid, veiligheid en vrijheid. Een boerkadrager is een bedreiging van alle drie die pijlers van onze Westerse samenleving. De uitspraak van het Hof zal grote gevolgen hebben voor heel Europa. Wij wachten met spanning af. Is het nu eindelijk eens tot hier en niet verder, of worden we nog meer uitgeleverd aan de grillen van de religie van de vrede?

Reaguursels

Inloggen

Tjeeh ouderwets aanpassenofoprotten...
Zal toch niet zijn dat oma gelijk had/heeft.....

lidlbier | 29-11-13 | 19:37

@PisFinger. En toch zou het zo moeten gaan. Die vrouwen hebben even veel recht op bewegingsvrijheid als ieder ander. Willen ze zelf een boerka dragen, wat ik betwijfel, dan is het eigen keus. Je zou denken dat huiselijk geweld ook binnenshuis zou blijven, maar dat komt ook steeds meer naar buiten en er wordt steeds meer tegen gedaan. Zo zou het met vrouwenonderdrukking ook moeten gaan. Niet pappen en nathouden.

Maria.1 | 29-11-13 | 19:28

Typisch Islamistische Islam: De Universele mensenrechten niet erkennen maar wel bij het Hof aankloppen.
.
"Your fatwa does not apply here", Karima Benoune, blz 264:
Een Afghaanse die weet wat het is om onder de fundamentalistische duim te moeten leven zegt dit over sommige 'progressieve' westerlingen:
"I'm shocked that some of them call Taliban freedom fighters. I can't believe as a Muslim woman that we think burqa is okay, the way if you want to impose Sharia it's okay".

eastender | 29-11-13 | 16:32

@ Maria.1 | 29-11-13 | 14:58
dream on. Burkaverbod = vrouw thuis. Gijzelaar wordt door wie aangegeven? Niemand. Vervolgd door justitie? Nö. Gevolg = geen burka op straat dus probleem opgelost?
Probleem is dus niet de burka of het verbod erop.

PisFinger | 29-11-13 | 16:22

-weggejorist-

Kaposi_Sarcoom | 29-11-13 | 15:50

@ minimá-armezusvan.. | 29-11-13 | 13:51
Nog een wet hier of verbod daar lost niets op, zolang de justitie niet daadwerkelijk ingrijpt waar het fout loopt.

PisFinger | 29-11-13 | 15:30

minimá-armezusvan.. | 29-11-13 | 13:51
Wat een kul met die jodenster en veilig? Hoe kom je daar nou weer bij? Ik ben juist van mening dat onder het mom van 'veilig' al veel te veel wordt getolereerd (maar dan in een andere richting en dat heeft nu even niets in deze discussie te zoeken).
Het is naïef te denken dat door een verbod een cultuur veranderd en bv eerwraak niet meer voorkomt. Straffen zou nu ook al kunnen (maarja, het bewijs of zelfs een aangifte...). Van mij mag de hele familie zo worden uitgezet, als het blijkt om eerwraak te handelen, zodat het zelfreinigend vermogen van dat soort families wellicht verbetert. Er lopen echter zat mensen rond die vrijwillig islamiet zijn. Zij zouden dus niet hun vrije geloofsovertuiging mogen tonen? Dat is reinste discriminatie. Blijft enkel de vraag: hoe vrijwillig is een burka?

PisFinger | 29-11-13 | 15:26

@pisfinger. Vrouwen in boerka hebben de keuze om niet naar buiten te gaan zonder. Worden ze gedwongen om binnen te blijven zonder boerka dan is dat tegen de wet. In onze grondwet staat dat eenieder het recht heeft zich vrij te bewegen. Niet altijd precedenten scheppen, maar handhaven die wet!

Maria.1 | 29-11-13 | 15:08

@pisfinger. Dan komen vrouwen in boerka helemaal niet meer buiten; tja dat is dan zo. In onze Grondwet staat dat eenieder recht heeft om zich vrij te bewegen. Als een vrouw in boerka niet naar buiten gaat zonder, dan is dat uit eigen vrije wil. Wordt ze gedwongen om thuis te blijven, dan kan de "gijzelaar" worden aangeklaagd. Eenieder dient zich aan de wet te houden en daar hoeven niet altijd uitzonderingen voor worden gemaakt.

Maria.1 | 29-11-13 | 14:58

@pisfinger
ja daarom moesten joden hun ster op. zodat ze herkenbaar waren en veilig? wanneer het aan vrouwen duidelijk is dat hun onderdrukking niet wordt getolereerd en dat onderdrukkers worden gestrafd, dan komen ze van zelf naar buiten. buigen voor terreur is altijd fout en treft de zwaksten onder ons. een kerel die zijn vrouw in elkaar slaat omdat zij haar hoofd niet bedekt, hoort in de gevangenis thuis. zodra die regel duidelijk is, houdt het op. of bent u van mening dat eerwraak onbestraft gelaten moeten worden, omdat er anders te veel moslimmeisjes verkracht worden. dood het slachtoffer, want de dader mag niet geschoffeerd worden. een useful idiot bent u. een goedprater van een onderdrukkende haatideologie, die islam helpt door het de westerse waarden te laten misbruiken ten eigen gerieve. die stembusfraude van turken goedpraat onder het motto: het is toch goed dat ze stemmen?. een democratische rechtstaat is een kostbaar bezit en verdient bescherming, en niet achteloze relativering.

minimá-armezusvan.. | 29-11-13 | 13:51

Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens.(..)
.
Daar moeten wij vanaf. Gvd. Wanneer het niet gaat, dan moeten wij uit de EC...

Thoth | 29-11-13 | 13:31

@Anoniemtje. Meningen kun je alleen hebben over feiten. Geloof is m.i. een overtuiging; geen mening. Ieder mag zijn geloof belijden zo lang een ander, die een andere mening heeft, er maar geen last van heeft.

Maria.1 | 29-11-13 | 13:29

@pisfinger

Punt is meer dat denken wat je 'wil' al onder de vrijheid van meningsuiting valt. Religie is ook maar een systeem van gedachten. Beetje vreemd om er een aparte clausule voor te hebben.

We hebben tenslotte ook geen vrijheid van links/rechts-denken, valt er ook allemaal onder... Dus de waanbeelden kunnen er ook wel bij.

Anoniemtje | 29-11-13 | 13:12

@ minimá-armezusvan.. | 29-11-13 | 12:11
Ik denk niet dat een burkaverbod het probleem opgelost. Als die vrouwen geen burka meer mogen dragen, komen ze gewoon helemaal niet meer buiten. Dat kan bedoeling niet zijn. Dat heeft met mode niets te maken; dat is te eenvoudig.
Net als het onzinnige argument dat een burka het 'veiligheid' in gevaar brengt (behalve als bestuurder in een auto dan).

PisFinger | 29-11-13 | 13:04

@pisfinger
maar het is nou juist niet een vrije keuze. vrouwen kunnen niet op maandag in een boerka lopen en op dinsdag in een korte broek. vrouwen worden opgesloten in een persoonlijkheids-ontkennende tent omdat het per definitie smerige hoeren zijn, allemaal, en alle mannen beesten zijn die bij de aanblik van een enkel bovenop de wijfjes springen en hun sperma moeten sproeien. het is een mysogyn achterlijk wereldbeeld van een stelletje analfabeten die dachten dat de aarde plat is. islam is een regressie in het de menselijke hersenen, een ziekte die 900 miljoen vrouwen in deze wereld treft, gebaseerd op ongefundeerde waarheidsclaims die telkens weer door het wetenschappelijke denken worden weerlegd. een boerka is hetzelfde als een hakenkruisvlag. het is het symbool van een totalitaire dictatuur erger dan noord-korea. immers als je dood gaat, ben je weg uit noord-korea. islam heeft nog een hel, ook na je dood wordt je gestraft voor de keuzes die je gemaakt hebt in je leven. islam is volstrekt incompatibel met de westerse samenleving en de propanda ervan moet verboden, dan wel zeer ingeperkt worden. anders heeft u de onderdrukking van honderden miljoenen vrouwen op uw geweten, omdat u zonodig vond het dat niet uitmaakt of je in een tent op in een korte broek rond loopt. reduceeer het tot een mode kwestie en alles is goed te praten, als een kwestie van smaak. usual idiots heten zulke mensen.

minimá-armezusvan.. | 29-11-13 | 12:11

Boer K was ook al niet zo blij met de komst van nog meer Boer K's.
Hij zou zijn varkens nog niet in zo'n vod laten lopen.

Veel Vaak | 29-11-13 | 11:23

Vrijheid van alles in je eigen huis. Niet daarbuiten. Op straat geen uitingen van repressie. Hoofdoek en burka zijn er om de vieze moslim mannen te weerhouden van onacceptabel gedrag. Laat die mannen sterven en pak je vrijheden.

Veel Vaak | 29-11-13 | 11:20

@ Anoniemtje | 29-11-13 | 10:41
Ah, moeten we dan allen hetzelfde geloven, of mag je niets meer geloven? Ik 'geloof' niet dat het zo werkt.

PisFinger | 29-11-13 | 11:07

citaat : de vrijheid van godsdienst zit in je hoofd, niet om je hoofd.
Waarbij het niet je vrijheid is om te kiezen of je het in je hoofd wilt of niet, volgens eeuwenoude traditie wordt dit gewoon je hoofd ingeramd. Wil je niet? Ongelovige hond, dan maar dood!
Want dat is dan weer een uiting van vrijheid van godsdienst van degene die het in je hoofd wil rammen.

monokul | 29-11-13 | 11:03

Aan de ene kant zijn we een vrij land (zijn we toch nog, toch?), aan de andere kant laten we ons door onze eigen vrijheid onderdrukken. Van mij part draag je een korte broek in de winter, een pruik op je werk of een burka op de markt. Echter mag het niet zo zijn, dat je zonder die pruik niet kan werken of ik jou toegang moet geven als je een burka aan hebt. Net zo min als dat je een baan als vertegenwoordiger niet krijgt, als je in korte broek komt opdraven.

PisFinger | 29-11-13 | 10:42

@Maria.1

Waarom ben je voor de vrijheid van godsdienst? Dit valt toch al gewoon onder de vrijheid van meningsuiting?

Het wordt tijd om de vrijheid van godsdienst gewoon te schrappen.

Anoniemtje | 29-11-13 | 10:41

@Maria.1

Waarom ben je voor de vrijheid van godsdienst? Dit valt toch al gewoon onder de vrijheid van meningsuiting?

Het wordt tijd om de vrijheid van godsdienst gewoon te schrappen.

Anoniemtje | 29-11-13 | 10:25

Godsdienst vrijheid is ook het hebben van geen (vastgelegd) godsdienst en dienst ook gerespecteerd te worden.

Mark van Leeuwen | 29-11-13 | 10:15

Die drammoslim/a's ook altijd maar weer.. Ik hoop dat het verbod op gezichtsbedekking blijft en in heel Europa als wet aangenomen. Ze moeten zich maar eens gaan aanpassen.

Iwmac | 29-11-13 | 10:03

Als je hier in West-Europa wilt wonen en werken, in of uit je eigen huis, dan PAS JE JE AAN AAn ONS. Je moet als westerling eens in een Islam-land komen. Nou nou, zij eisen dan toch ook een aanpassing van jou kant.

Iwmac | 29-11-13 | 09:57

@DeGitaarman. Ik ben voor vrijheid van godsdienst, maar tegen boerka's. We hebben met elkaar afgesproken dat we elkaars gelaat moeten kunnen zien. Voor de veiligheid, maar ook omdat gezichtsuitdrukkingen belangrijk zijn bij de communicatie. Een boerka dragen is geen vorm van vrijheid, maar van onderdrukking. Dat is o.a. te zien in het filmpje van drs.Nee hierboven. Als je geen boerka draagt, ben je "naakt". Ik lees wel eens boeken (Bakito!)o.a. over vrouwen in Afghanistan. Eerst mogen ze studeren, kleding naar eigen keuze tot de Taliban het voor het zeggen kreeg. Dat is geen vrijheid! Ik heb medelijden met de mensen die naar Nederland zijn gekomen, zodat ze in vrijheid konden leven en nu met lede ogen moeten toezien hoe de vrijheid ook hier aan diggelen gaat.

Maria.1 | 29-11-13 | 08:26

Nederland heeft geen boerkaverbod nodig.
Nederlandse vrouwen hebben aangetoond dat je je ook onaantrekkelijk kunt maken voor mannen met een kort kapsel, kekke bril en platte schoenen.

the Jackdawn | 29-11-13 | 07:46

Wat een hypocriete lul is die De Jonge ook. Hij kan flauwe grappen wel ethisch verantwoord brengen maar Gordon niet. Terwijl hij dan ook nog opmerkt dat hij die Gordon nooit gezien heeft. En dan dat chaotisch en laf gedoe over populisme.
En over babyboomers. Ik ben er zelf een, en heb nooit ook maar een fluit aan De Jonghe gevonden. Ik heb me steeds afgevraagd waarom anderen wel en vond geen andere verklaring dan een soort omgekeerde Schweigespirale. Zoiets van die medialui vinden het leuk, steeds meer vrienden ook al en ik wil niet uit de toon vallen.
Net zoals die UvA-student gewapend werd tegen links subjectivisme door Ayn Rand's 'Atlas Shrugged' (prachtig literair-filosofisch boek) had ik in die tijd gelukkig al kennis genomen van de experimenten van Asch. Leukigheidsbeleving is immers subjectief en daardoor zeer gevoelig voor groepsdruk. Dus heb ik er nooit moeite mee gehad om rechtuit te zeggen dat ik De Jonghe niet eens zo leuk vind als de meeste klassegekkies op school.
Trouwens, als ik Oostaziaat was zou ik die twee spleetoogchickies eens goed op hun nummer zetten. Dit omdat ze met hun optreden het imago van hun bevolkingsgroep hebben beschadigd op zowel de algemene mening dat Oostaziaten bovengemiddeld intelligent zijn als op de waarneming dat Oostaziatische immigranten zich hier prima hebben aangepast.

WirMachenMusik | 29-11-13 | 03:32

Wil je een boerka dragen, lekker doen. Ik studeer al jaren in een stad en heb er eerlijk waar nog nooit 1 gezien. En al zou ik t zien zou het me verder ook niet boeien, sterker, als iemand namelijk daadwerkelijk die (aparte) overtuiging heeft en het nodig vindt, wie zijn wij dan om het tegen te houden? Ik kan immers niet iemands ideeën over goed en kwaad bepalen, al zou ik het willen. Er zijn middelbare tokkievrouwen die hun haar paars verven of hun kinderen dagelijks patat voeren, daar stoor ik me misschien ook aan, maar daar kan ik ook niks aan of tegen doen.

Liberale samenleving is een liberale samenleving. Bepaalde groepen rechten wel gunnen en anderen niet hoort daar absoluut niet bij. Misschien ben ik een te verlichte geest en zit ik hier verkeerd, maar een oneliner over kopvodden zit er bij mij niet in, helaas.

DeGitaarman | 29-11-13 | 02:33

@Smarties | 29-11-13 | 01:54
Dat kereltje uit Noorwegen lijkt nog gelijk te krijgen ook met zijn statement over Islam?! If so, zullen de doden die hij heeft gemaakt met zijn rare aktie in het niet vallen bij wat komen gaat. daar wordt ik wel een beetje bang van, jij niet?

INH.30CL | 29-11-13 | 02:22

Oh ja......

Stop eens met KK!!!!!!

Daar kan ik als KK patient niet zo best tegen!

G-Klasse | 29-11-13 | 02:17

@Smarties | 29-11-13 | 01:54 |

Ik word ook beroofd! € 2744,00 MRB voor één auto die nu niks kost..... Dat is omgerekend € 1,00 per KM! Zonder brandstof en onderhoud.... Ik zou zeggen: FUCK OVERHEID!!!!

G-Klasse | 29-11-13 | 02:05

Boerkadragers moeten gewoon eens normaal doen.

80 | 29-11-13 | 02:00

drs.Nee | 28-11-13 | 22:12 |
Het gaat nog veel verder. Elke dag zijn er berovingen op native Europeanen. Maar in de politiek is er maar een ding waar elke lul zich druk om maakt. Dat is hooliganisme. Er is een draaiboek, het kan niet anders, om iedereen zo dom te maken als het filmpje wat jij net toont. Een half woord en je gelooft de leider die de helft van je familie heeft uitgemoord, van moslim kant. Daarom kwam je naar Europa, toch? Dit is nu de macht van de elite. Kijk naar de joegoslavische burgeroorlog, die is begonnen met hooliganisme. Ik ga hooliganisme niet romantiseren. Maar ze zijn een kracht die de moslims en de STAAT niet beheersen. Daar zijn ze bang voor. Hooliganisme is onze tribal war. Zoals moslims niets anders kennen. Onze 'donkere' kant zal uiteindelijk die strijd aangaan. Maar worden erg tegengezeten door binnenlandse 'wet' en PC. Dat hunnie de goede zijn en hooligans de slechte. In Oost-Europa zien ze dit ook. De gates of Vienna word weer door Oost-europeanen beslecht. Want dit kkgebroed in de video gaat het niet winnen. Het uiteindelijke gevecht wordt groot. Ik ben er geen voorstander van, helaas kunnen we niet samenleven, blijkbaar? Jammer. Als het escaleert moeten we ook doorpakken op leiders die al 40 jaar dit beleid door je strot heen hebben gedrukt. 40 jaar geleden had je nooit kunnen zeggen dat dit je droom was. Haat, en allen maar haat wat je importeert. Het verschil tussen welvaart en welzijn. Er komt geen oorlog tussen landen, er komt weer een ouderwetse godsdienstoorlog. Fuck godsdienst!

Smarties | 29-11-13 | 01:54

-weggejorist-

G-Klasse | 29-11-13 | 01:39

G-Klasse | 29-11-13 | 00:59 |

Je dochter zal er om spannen waarschijnlijk, want uithuwelijken van heel jonge meiden zal er helemaal verplicht bij horen. Je vrouw kun je eventueel laten stenigen als je er niets meer in ziet. Wordt het toch nog lekker rustig in de kelder.

Megalomaantje | 29-11-13 | 01:31

Prima die Boerkatroep, maar dan alleen bij en tijdens asbest verwijdering.

INH.30CL | 29-11-13 | 01:12

Een mogelijke wetenschappelijke verklaring voor de mekka's, zoals de theorie (CD) ook is toegepast door Gager op het christendom. De cognitieve dissonantie zegt dat wanneer een voorspelling niet uitkomt, het geloof toeneemt. Dit is precies wat er gebeurt. En als het Europees Hof dit een podium zou gaan geven, dan voorspel ik niet veel goeds.

Bill Cosby | 29-11-13 | 01:08

Op zich heeft het voor ons autochtonen ook wel weer voordelen als je er goed gebruik van maakt, heb je zin in een half of heel jaartje sabattical, kom je op je werk in boerka binnen een week heb je een bijstanduitkering en je sabattical.

gebrokenvleugel | 29-11-13 | 00:59

@Megalomaantje | 29-11-13 | 00:44

Vrouw en dochters in de schuilkelders gedaan. Drank en roken erbij.
Nu nog een baard laten groeien, de G voor een 190 Djiezell inruilen en een soepjurk aantrekken en we zijn weer helemaal bij de tijd! Wolla, thanks voor je waarschuwing;-)

G-Klasse | 29-11-13 | 00:59

Als ik schrijf wat ik werkelijk van Boerkha's vind dan krijg ik 800 weken taakstraf opgelegd door onze islamofiele D'66 rechters. Plus nog wat zweepslagen van Schultz, de pleitbezorger voor een duizendjarig Boerkha Rijk in Europa.

Jan Dribbel | 29-11-13 | 00:51

Och ja, voor de altijd oplettende GS lezert:
Reik was natuurlijk geschreven als in Reich of in Rijk;-)

G-Klasse | 29-11-13 | 00:46

De Nazi EU moet islamiseren, dus dit boerkaverbod kan/gaat/moet de prullenbak in. Over pak weg 5 tot 10 jaar zal iedere vrouw in de EU verplicht een hoofddoek moeten dragen, is alcohol drinken ten strengste verboden, is het roken in openbaarheid totaal verdwenen, mogen vrouw en man niet meer naast elkaar lopen, zullen islamitische wetten gelden en zullen de luidsprekers in iedere gemeente binnen de EU oproepen tot het islamitische gebed... en zo verder.

Megalomaantje | 29-11-13 | 00:44

Anoniem.... oh ja, ook dat nog;-)

Wanneer gaan we het eens omdraaien en vragen, nee, eischen, wat wij in 'hun' landen mogen? Of behoren wij nu al reeds tot het Groot Islamitisch Reik?

G-Klasse | 29-11-13 | 00:41

"De anonieme aanklaagster.. "
lol, tja.. dat wil ze niet alleen zijn tijdens het aanklagen en het voor zich'zelf' opkomen, maar als alomvattende lifestyle.
Zo ver heen is ze al.

Causa Sui | 29-11-13 | 00:29

En Shulz zag dat het goed was.
5 MILJARD aan Morsie en zijn moslimbroederschap van Europees gemeenschapsgeld en wel een luttele 3 MILJOEN aan onze getroffen medemensen in de Filipijnen? Ja, ik weet dat het later verhoogt is, maar staat echt in geen verhouding! Let wel, dit is ook ONS geld....

G-Klasse | 29-11-13 | 00:20

Had ook niet bedacht dat Enaid zou kunnen winnen om niet te hoeven opstaan in de rechtszaal....

harstef | 29-11-13 | 00:15

Ik kreeg er kippenvel van die verklaring van “Génération Identitaire”.

Het is gewoon zo,er word een genocide gepleegd op de cultuur, normen en waarden van de autochtone Europeanen.

En als je denkt dat het nu erg is, wacht nog maar een tijdje.

Indianaskywalker | 29-11-13 | 00:01

Het is inderdaad je reinste discriminatie! Ongehoord!
En dat moet hard aangepakt worden!
Net zoals het op zijn minst raar is dat je in een aantal islamitische landen geen bijbel bij je mag hebben, laat staan een kerk wil stichten. Gestenigd zal je worden..... maar dat is dan waarschijnlijk weer geen discriminatie......
Wanneer houden we eens op onszelf kapot te (laten) maken?

G-Klasse | 29-11-13 | 00:01

Nanninga, Nanninga, ".. wij hebben het recht..." en ".. Europa.." in een zin gebruiken maakt je betoog niet geloofwaardig. Persoonlijk denk ik dat de boerka dit gaat winnen.

Febofiel | 28-11-13 | 23:46

@Supermatthijs | 28-11-13 | 23:15
Nee, jij gelooft nog steeds in Arabische Lente, het einde van de crisis, de EUSSR en de haatzaaiende pedofeetaanhangers?

Kom jij wel eens buiten?

Parsons | 28-11-13 | 23:39

En hoe regel je dan een bezichtiging of moet je gewoon dubbelblind een huwelijk aangaan.?

newray | 28-11-13 | 23:38

Supermatthijs | 28-11-13 | 23:28 | + -1 -

Moslimhonden zou je nooit zege he ?

Indianaskywalker | 28-11-13 | 23:38

-weggejorist-

dimitrios007 | 28-11-13 | 23:35

De religie van de vrede ? Dat zijn die christenhonden toch ?

Supermatthijs | 28-11-13 | 23:28

Het grappige is op zich wel dat je vrijheid van godsdienst wilt afdwingen met de rechten van de mens in de hand , om een godsdienst uit te oefenen dje zo'n driekwart van de overige rechten uit dezelfde universele mensenrechten niet onderschrijft.

Dat zo'n mens überhaupt de mogelijkheid krijgt bij zo'n rechter te komen is eigenlijk al te tolerant.

Bruno Alaska | 28-11-13 | 23:26

Zo, ik verheug me op het topic van morgen over die held die nu bij P en W zit tegenover die zak met zuur.

Cuyahoga | 28-11-13 | 23:26

Goed stukje Annabel!
De grens van godsdienstvrijheid komt in zicht wanneer je een ander tot last bent. En zo'n wandelende tent werkt negatief op mijn humeur; is me dus tot last. Bovendien zijn die tenten bijzonder handig voor het meevoeren van bomgordels. (Ik noem maar wat, het is wel de religie van de vrede, maar je weet maar nooit.) In deze rare samenleving dient iedereen herkenbaar te zijn. Daarom ben ik ook voor een verbod op integraalhelmen en bivakmutsen.

j.m.de graaff | 28-11-13 | 23:25

@Supermatthijs | 28-11-13 | 21:58

Had ietjes meer van je verwacht. Ideologie is nog geen ras en we hebben ook niets tegen een Chinees, dus...

Mr_Pikibelly | 28-11-13 | 23:24

Supermatthijs | 28-11-13 | 23:21

Ga eens dood met die stomme YT-linkjes van je.

brutus68 | 28-11-13 | 23:23

duitse herder | 28-11-13 | 23:07 | + 0 -

Ach rot toch eens op met die haatsite. Ik wil hun koekies niet dus...
Supermatthijs | 28-11-13 | 23:08 | + -7 -

.
Voor Bakito... voor een leuker leven elders... als je het niet snapt moet je het even zeggen...

www.joop.nl/lekker/detail/artikel/2405...

duitse herder | 28-11-13 | 23:22

Schrijft Nanninga een goed stuk zonder het expliciet over 'rascisme' of 'discriminatie' te hebben, doen de reagluurders dat wel. Jammer. Het stuk tekst heeft zonder die stokpaardjes van de laatste tijd een veel sterkere inhoud en het gaat eens niet over zalfjes, maar over een essentieel deel Europese politiek!

PisFinger | 28-11-13 | 23:22

brutus68 | 28-11-13 | 23:19 | + 1 -

Zo is dat...

youtu.be/Kmn4NzoSB1w

Supermatthijs | 28-11-13 | 23:21

Hmm. Dus een geblinddoekte vrouwe gaat uitspraak doen over een gehoofddoekte.
Om binnen het domein van het feminisme te blijven: ik ben voor de bitch met de minste kleren.

Magdatkandat | 28-11-13 | 23:19

Supermatthijs | 28-11-13 | 23:15

Zei jij "zwart"? Racist!!

brutus68 | 28-11-13 | 23:19

Och wat maakt het uit dat Boerkaverbod.
Het is al in Frankrijk en als de politie daar wat aan wil doen is er weer een wijk intifada.

Dus of dat ding nu verboden is of niet, moslims hebben toch schijt aan de regeltjes van de ongelovige honden.

Indianaskywalker | 28-11-13 | 23:18

ik ga slapen. Lees het morgen wel.

basweetutwel | 28-11-13 | 23:17

Boerka's zijn het product van indoctrinatie en moeten alleen al om die reden verboden worden.
Geen enkele weldenkende meid/vrouw draagt vrijwillig een boerka. Degene die dat wel zeggen te doen zijn volledig geïndoctrineerd.
Als kleine Jantje vanaf zijn 4 tot zijn 16 jaar iedere keer een pak slaag krijgt wanneer hij om een koekje vraagt moet je ook niet denken dat kleine Jantje vanaf zijn 16 jaar geen koekjes wil. Hij is gewoon doodsbang dat hij weer een pak slaag krijgt en liegt daarom maar dat hij vrijwillig weigert om koekjes te eten. Niets meer, niets minder.
Het geloof wordt aangeleerd, desnoods met vuistslagen.

Verum | 28-11-13 | 23:16

klote land | 28-11-13 | 23:14 | + 0 -

Nee, dat gaat namelijk voor iedereen op.

Supermatthijs | 28-11-13 | 23:16

Parsons | 28-11-13 | 23:13 | + 0 -

Vast niet. Zo zwart als jij het ziet zal het hier wel nooit worden.

Supermatthijs | 28-11-13 | 23:15

Laten wij blanke rasisten volgende week allemaal een, lonsdale jas aantrekken en een bivakmuts opdoen. Gewoon omdat het kan.
Ooh wacht, die bivakmuts mag niet,wij mogen ons gelaat niet bedekken op straat. Is dit geen rasisme??

klote land | 28-11-13 | 23:14

@Supermatthijs | 28-11-13 | 22:34
Als er ook maar één is hier die achteraf, vrijwel altijd, gelijk blijkt te hebben gehad ben ik het wel ja.

Of bedoel je dat niet?

Parsons | 28-11-13 | 23:13

Enfin, het houdt niet vanzelf op/weg met ons/daarom pvv.

*gaap & out *

Bakito | 28-11-13 | 23:11

boerkadragers zien er vaak uit als een wandelende darkroom met hier en daar een gloryhole er in ,Ik heb het in ieder geval niet zo op die Boerkaas !!!!

andjing | 28-11-13 | 23:09

De EU gaat steeds meer lijken op Afghanistan.

benjemal | 28-11-13 | 23:09

duitse herder | 28-11-13 | 23:07 | + 0 -

Ach rot toch eens op met die haatsite. Ik wil hun koekies niet dus...

Supermatthijs | 28-11-13 | 23:08

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 23:06 | + 0 -

Een beetje kort van stof ?

Supermatthijs | 28-11-13 | 23:07

@Supermatthijs | 28-11-13 | 23:06

Ok joh.

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 23:06

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 23:05 | + 0 -

Het is bijzaak voor de mollen van Joop die ons zo rijkelijk van geld voorzien.

Supermatthijs | 28-11-13 | 23:06

@Koninging Beatricks | 28-11-13 | 23:01
Daar ga ik eens stevig voor bidden, mwhoehaha.

First Contact | 28-11-13 | 23:05

Burka = KKK!

KoninginWildemina | 28-11-13 | 23:05

@Bakito | 28-11-13 | 23:04

Goh.

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 23:05

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 23:01 | + 0 -
Welnee, duizenden Geenstijl-lezers leren hier dagelijks de ins en outs van het werkelijke leven dankzij de wijze maatschappijlessen van S. en mij. Dat puntenklassement is leuk, maar daarvoor worden wij niet ingehuurd.

Bakito | 28-11-13 | 23:04

@Wedstrijdkrokodil 22:38
Ook geografisch en politiek. Als je het omdraait blijkt de idioterie pas echt: West-Europeanen die in heel het Midden-Oosten megakerken bouwen, Sharon Dijksma stadsdeelvoorzitter in Baghdad die consequent alle blanke misdaden goedpraat en vrolijk meedoet aan de volgende verkiezingen, een Anonieme Europese dame die ervoor zorgt bij de allehoogste sharia-rechtbank dat zij alle vrouwen in het Midden Oosten met een groot jezus-kruis op hun shirt/jurk mogen lopen enzovoort. We Zijn Hier Gek Geworden.

de Voorzittert | 28-11-13 | 23:03

De religie van de 'wrede' Nanninga!

wakkere_nederlander | 28-11-13 | 23:02

Gegarandeerd wordt dit verboden. Ook in Luxemburg is de rechterlijke machr een D'66 bolwerk met wensdenkende luchtfietsers.

NACademicus | 28-11-13 | 23:02

Supermatthijs | 28-11-13 | 22:57 |
Jij past je toch zeker wel aan als je in het buitenland verkeert neem ik aan?
drs.Nee | 28-11-13 | 22:49 |
Het is gewoon een horror vooruitzicht!

lanexxx | 28-11-13 | 23:01

Wie weet, misschien zet Joris Bakito en Superkneus gewoon op 31 december om 23:00 allebei op +0 kudos.

Alles voor niks.

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 23:01

Bakito | 28-11-13 | 22:59 | + 0 -

Dat moet dan eerst maar eens bewezen worden toch ?

Supermatthijs | 28-11-13 | 23:01

-weggejorist-

Bakito | 28-11-13 | 22:59

Maria.1 | 28-11-13 | 22:53 | + 0 -
Nederland is maar een klein onbeduidend landje, ik doel op de wereldwijde crisis, waar internationale ondernemers en globetrotters als ik voornamelijk mee te maken hebben.

Kijk een keer verder dan de dijken of lees eens een boek.

Bakito | 28-11-13 | 22:58

-weggejorist-

Supermatthijs | 28-11-13 | 22:57

Als de boerka niet wordt verboden, dan stel ik voor dat we allemaal in een boerka gaan lopen. Zowel mannen als vrouwen. Om aan te tonen dat het een verkeerde beslissing was. Want wanneer we allemaal een boerka aanhebben, kan onze maatschappij niet meer functioneren. En het dragen van een boerka is discrimineren naar de niet boerka drager omdat de boerkadrager de niet boerka drager opzadelt met haar niet functioneren en niet volwaardig bijdragen en participeren aan de westerse samenleving. Boerkadragers ondermijnen de westerse samenleving. De boerka is bovendien in strijd met de mensenrechten en schendt de vrijheid van de vrouw en het principe van gelijke rechten voor mannen en vrouwen.

benjemal | 28-11-13 | 22:56

-weggejorist-

Bakito | 28-11-13 | 22:55

@Eric Blair | 28-11-13 | 22:26

Ik beoordeel vrouwen op hun uiterlijk.
Discrimineer ik nu ?

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 22:53

@Bakito. De bankencrisis in Nederland is m.i. door andere oorzaken te wijten. Hypotheekje nodig; ach u kunt nog wel meer lenen hoor....
Maar we wijken af.

Maria.1 | 28-11-13 | 22:53

@BlitzFlicker | 28-11-13 | 22:50 |

Waarom zou in een democratie altijd de minderheid moeten bepalen?

Bruno Alaska | 28-11-13 | 22:53

Bakito | 28-11-13 | 22:51 | + -1 -

Taalnazi !

Supermatthijs | 28-11-13 | 22:53

-weggejorist-

dimitrios007 | 28-11-13 | 22:51

@Mazzeltov | 28-11-13 | 22:19

Hoezo zover al het niet komen?
Zover is het al gekomen.
Stap 3 is bijvoorbeeld in de UK al in volle gang. Je leest er pas over als het te laat is.

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 22:51

BellaBella | 28-11-13 | 22:49 | + 0 -
Je zegt "trend" maar dat moet zijn "trant"

Bakito | 28-11-13 | 22:51

Ohoh. Straks mogen vrouwen zich in Europa nog kleden zoals zijzelf willen, in plaats van wat de meerderheid hen opdracht.

Dat moeten wij natuurlijk niet willen. Ik stem er dan ook voor dat vrouwen enkel nog schaars gekleed over straat gaan. In de winter blijven zij maar thuis. Al die kleding vormt namelijk een veiligheidsrisico en ook dat moeten wij niet willen.

BlitzFlicker | 28-11-13 | 22:50

@lanexxx | 28-11-13 | 22:45
In Engeland zijn ze al een stapje verder, daar worden schoolmeisjes al gedwongen sluiers en een burka te dragen.
www.telegraph.co.uk/education/educatio...

drs.Nee | 28-11-13 | 22:49

Mevrouw Nanninga, u had al een stapeltje plusjes van onze familie, en u krijgt er nu weer een bij. In de trend waarin u schrijft denken wij ook: in ons huis gelden onze regels. En wie daar bezwaar tegen maakt mag gaan spelen met onze Molossers. Daar maken wij geen woord aan vuil; het is de moeite niet waard.

BellaBella | 28-11-13 | 22:49

@ Bakito | 28-11-13 | 22:45 |
Het woord 'zionism' komt niet één keer in dat artikel voor, dus hoe wil je hiermee nou die 'uitwassen van het zionisme' bewijzen?
O ja, laat hem toch zei ik.

Lewis | 28-11-13 | 22:48

Maria.1 | 28-11-13 | 22:44 | + 0 -
Kom op, het is ordinair machtsvertoon van een arrogante overheid richting de weerloze burger

Bakito | 28-11-13 | 22:46

Je kunt verwachten dat als er verkiezingen komen de massa weer ouderwets gaat stemmen op hun geliefde partijen. Dus de partijen die het mogelijk maken dat het EU parlement het voor het zeggen heeft. Ga er maar rustig vanuit dat dit door die angsthazen voor de islam mogelijk wordt gemaakt. De boerka wordt straks ons straatbeeld!

lanexxx | 28-11-13 | 22:45

@Bakito. Hoe weet jij dat ik altijd mag doorlopen? Ik werd ook wel eens gecontroleerd hoor! En dag mag; het is voor je eigen veiligheid!

Maria.1 | 28-11-13 | 22:44

@Maria.1 | 28-11-13 | 22:43
Ach, laat hem toch.

Lewis | 28-11-13 | 22:44

-weggejorist-

Bakito | 28-11-13 | 22:43

Er komt een tijd dat zelfs immigranten "ons" landje weer ontvluchten.

First Contact | 28-11-13 | 22:43

@Bakito. Zo, daar suggereer jij nogal iets! Heb je daar bewijzen van?

Maria.1 | 28-11-13 | 22:43

RegseHippie | 28-11-13 | 22:38 | + 0 -
Ho ho, ik heb niks tegen het jodendom, alleen tegen de uitwassen van het zionisme, zoals het veroorzaken van de huidige economische bankencrisis.

Bakito | 28-11-13 | 22:40

@Baktio. Ik suggereer helemaal geen voorkeursbehandeling; het IS een voorkeursbehandeling!

Maria.1 | 28-11-13 | 22:38

-weggejorist-

Bakito | 28-11-13 | 22:38

de Voorzittert | 28-11-13 | 22:25
Demografisch is de zaak is allang verloren. Kijk eens wat er allemaal in de kinderwagens ligt. Dit komt niet meer goed. De grootste tekortkoming van het menselijke ras is het onvermogen om de exponentiële functie te begrijpen. (Bartlett). Wel, dan zijn moslims dus kennelijk geen mensen, want zij begrijpen deze wiskunde heel goed en gebruiken dit al vele honderden jaren met veel succes.

Wedstrijdkrokodil | 28-11-13 | 22:38

Whahaha, 99% van de reaguursels zijn gebaseerd op uiterlijk, kleding of andere oppervlakkige hokjesgeest.
Bakito | 28-11-13 | 22:28 | + -1 -

Whahaha, ja hebt het nu vast over je eigen anti-jodenposts en je Nederland(er)haat opmerkingen, NSBakito

RegseHippie | 28-11-13 | 22:38

Een boerka is niet opgelegd door de islam maar vanuit de sharia verplicht gesteld.
Sharia is de islamitische wet en die gaat kennelijk boven de wetten van het land waar de draagster leeft.

paost712 | 28-11-13 | 22:37

@ lekker wijf | 28-11-13 | 22:32 |
Ik vind het ook een mooi citaat.
En dat zeg ik als overtuigd gelovig iemand.

Lewis | 28-11-13 | 22:37

Maria.1 | 28-11-13 | 22:34 | + 0 -
Onzin, jij suggereert een voorkeursbehandeling. Ik weerleg dat, zoals zo vaak, op een zeer briljante wijze.

Nog meer drogredenen?

Bakito | 28-11-13 | 22:37

De agenda is één wereldregering. Om dat te bereiken moeten mensen (al dan niet gedwongen) het idee opgeven dat ze in een land wonen, cultuur hebben en een vrij individu zijn. /aluhoedje

Canis Spurcus | 28-11-13 | 22:35

@Bakito | 28-11-13 | 22:30 | + -2 -
Dat heeft een reden lijkt me zo. Statistieken liegen niet. Net zoals dat de ME paraat staat bij voetbalduels en niet bij bijeenkomsten van lesbische breiclubjes in Heerhugowaard.

de Voorzittert | 28-11-13 | 22:34

-weggejorist-

Supermatthijs | 28-11-13 | 22:34

@Bakito. Zoals ik laatst al schreef; je wijst altijd met je vingertje naar een ander, praat het goed of kijkt weg. Daar gaat het helemaal niet om; het gaat erom dat we volgens de Grondwet gelijk behandeld dienen te worden. Maar dat geldt kennelijk niet als je een blanke, autochtone Hollander bent.

Maria.1 | 28-11-13 | 22:34

Ik weet de uitkomst van deze zaak al.

Parsons | 28-11-13 | 22:32

"Godsdienstvrijheid zit in je hoofd, niet om je hoofd. De godsdienstvrijheid loopt tegen een grens aan zodra zij raakt aan onze principes van gelijkwaardigheid, veiligheid en vrijheid."
Heel mooi gesproken Nanninga! Hopelijk lezen die rechters ook mee.

lekker wijf | 28-11-13 | 22:32

Maria.1 | 28-11-13 | 22:28 | + 0 -
Dat wordt ruimschoots gecompenseerd bij de paspoortcontrole, waar moslims en negers er stelselmatig meer worden uitgepikt voor nadere controle.

Bakito | 28-11-13 | 22:30

Het belijden van een geloof is niets anders dan het hebben van een mening. Dus de vrijheid van godsdienst valt gewoon onder de vrijheid van meningsuiting. Wettelijke bepalingen over vrijheid van godsdienst zijn overbodig en kunnen worden afgeschaft.

Maar laat die EU-rechters zich eerst nog even onsterfelijk belachelijk maken en die tentmevrouw gelijk geven. Des te meer mensen komend voorjaar op partijen zullen stemmen die de oprukkende islam wel onder ogen zien en een halt toe willen roepen.

Professor Superhirn | 28-11-13 | 22:30

Als je werkelijk van je vrijheid houdt, van je drive om zelf te bepalen hoe je leeft... emigreer uit Nederland... het komt niet goed.

duitse herder | 28-11-13 | 22:29

@ProAsfalt | 28-11-13 | 22:25
Idd. Of zelf een religie/profeet gaan verzinnen. Je kan blijkbaar dmv een religie zelf je wetten creëren. Of het overkoepelend orgaan zou kleur moeten bekennen.

First Contact | 28-11-13 | 22:28

@Nebuchednezzar. We zijn al verder dan je denkt. Wil je pasfoto's maken voor officiële documenten dan moet je met beide oren op de foto om de breedte van je hoofd te bepalen, tenzij je wegens religieuze overwegingen een hoofddoek draagt. Hoezo gelijke behandeling en scheiding van kerk en staat?!

Maria.1 | 28-11-13 | 22:28

Eric Blair | 28-11-13 | 22:26 | + 0 -
Whahaha, 99% van de reaguursels zijn gebaseerd op uiterlijk, kleding of andere oppervlakkige hokjesgeest.

Bakito | 28-11-13 | 22:28

@fuckje
Helaas wel, vooral na vanavond, wanneer de studentico's weer gaan stappen.

Boerenhoofd | 28-11-13 | 22:27

Luikje van de Boerka open.
nr 39 met lijst.
Luikje dicht.

ProAsfalt | 28-11-13 | 22:27

-weggejorist-

Bakito | 28-11-13 | 22:26

De boerka wint want geloof in een sprookjesfiguur met alle toeters en bellen gaat nou eenmaal boven alles wat iemand anders er van vindt. Daarnaast zou het mij verbazen als de Islamisering van Europa wordt stop gezet door een Dhimmi rechter. Maar ja, wonderen zijn de wereld nog niet uit. Verbaas me!

Fopspeen | 28-11-13 | 22:26

Bakito | 28-11-13 | 22:20 | + -3 -

je moet mensen niet beoordelen op hun uiterlijk Bakito, dat zou jij toch moeten weten.

Eric Blair | 28-11-13 | 22:26

Nebuchednezzar | 28-11-13 | 22:20 | + 2 -
Je bedoelt W.F. Hermans die ons land de rug toe keerde en nota bene in Brussel ging wonen?

Bakito | 28-11-13 | 22:25

Man man man, als Michiel de Ruyter en consorten ons vanuit de Gouden Eeuw toch eens konden zien... met al die hedendaagse D66-rechters-gekkigheid. En maar recht lullen, en maar de racisme-Gario-kaart trekken. Dag in, dag uit. En we laten het allemaal gewoon gebeuren want het (s)linkse journaille zal Samsom, Pechteld en co bij de volgende verkiezingen weer als vanouds lanceren. En wie de media heeft, die krijgt stemmen. Heeft ook die geyle Berlusconi ons geleerd.

De uitslag van deze kekke Europa-rechters laat zich vrij eenvoudig raden natuurlijk. Die uitslag is net zo spannend als een rit op de 10 kilometer tussen Sven Kramer en Ikki Kunstrovi uit Roemenië.

Het blijft toch gewoon consequent vergoelijken van de zelf gecreëerde teloorgang. We staan erbij en kijken er naar. En elke keer als we 10-20-30 jaar terug in de tijd gaan kunnen we alleen maar hoofdschuddend constateren dat we op alle fronten terrein aan het verliezen zijn in dit land en dat de Islam zich allang onuitroeibaar geworteld heeft wat op een bepaald moment ook als voornaamste reden gehanteerd zal worden voor het aanpassen van onze wetten op Sharia invloeden her en der.
Niks geen VOC mentaliteit meer. We gaan gewoon langzaam maar zeker op alle fronten naar een policore heilstaat.

de Voorzittert | 28-11-13 | 22:25

Europees recht? Dan is het voor 100% zeker dat de dame in kwestie deze zaak gaat winnen!
De voorzitter van het Europees parlement is zelfs een voorstander voor meer ruimte en respect voor de islam, kritiek op de islam wordt door hem veroordeeld.
Maar mensen, volgend jaar wel weer op D66, PvdA, GL, VVD, CU of CDA stemmen hoor!

wittedewith | 28-11-13 | 22:25

Als de boerkaverbod in France niet gehandhaafd wordt dan ga ik eens kijken welke bank ik mét boerka ga 'bezoeken'.

ProAsfalt | 28-11-13 | 22:25

Bakito | 28-11-13 | 22:20 | + -1 -

Nou, nou kan dat niet wat minder ? Ik heb ook wat last van een beetje overgewicht en voldoe verder ook helemaal aan de omschrijving van pauper maar ik begin nu toch ook niet over bananen ofzo ?.

Supermatthijs | 28-11-13 | 22:23

@Nebuchednezzar | 28-11-13 | 22:20 : Als het kon, 10 plusjes van mij!

Mazzeltov | 28-11-13 | 22:22

@Boerenhoofd,
Die vismarkt ruikt toch wel even een beetje anders.

fuckje | 28-11-13 | 22:22

Nog los van het boerkavraagstuk: laat landen dit soort kwesties lekker zelf bepalen.

Lewis | 28-11-13 | 22:22

De Nederlandse feministen vinden het verzet tegen burkaverbod een goede zaak, vrouwen moeten er zo onaantrekkelijk mogelijk er uitzien, anders hebben mannen er plezier aan en dat is seksistisch.

Mark Krachtwijk | 28-11-13 | 22:21

-weggejorist-

Bakito | 28-11-13 | 22:20

Wat nou als wel allemaal boerka's zouden kopen en gewoon willekeurig dingen zouden slopen? Onherkenbaar voor elke camera én de kans op burkaverbod vergroot.

patatjihadi | 28-11-13 | 22:20

Zaniker | 28-11-13 | 22:18 | + 0 -

Oeps, nee ik ben gewoon dwars en tegen boerka's. Nergens voor nodig zo'n ding maar als zo'n wijf erin wil lopen moet ze dat zelf weten volgens mij.

Supermatthijs | 28-11-13 | 22:20

Die uitspraak zal zeker pas komen als de Europese Verkiezingen van 2014 geweest zijn. Dit policor college zal niet het Front National in Frankrijk nog meer wind in de zeilen willen meegeven. Dat zij het verbod zullen vernietigen, dat staat vast. Zie eerdere uitspraken van hen. Zoals Nequebard als zegt, er is hier vergaande sprake van onbalans van de tolerantie van botsende normen en waarden. Zij eisen 100% vasthouden aan Eigen normen en waarden, wij moeten inbinden en Mogen onze normen en waarden niet vasthouden. Zo hebben we al godsdienstbespotting moeten censureren, mogen geen bikini meisjes op abri's, moeten wij de oproep tot het vrijdaggebed maar accepteren, moeten wij aan alle kanten rekening houden met de extreme lange tenen van deze bevolkingsgroep. Maar, oh wee, als wij eens een keer opkomen voor onze normen en waarden en aan hen vragen een stukje op te schuiven in onze richting. Dan is de wereld te klein.
Bij een grote onbalans van tolerantie zal dit onherroepelijk overgaan in dominantie, en dat is net wat de moslims nastreven.
De gewone man in de straat ziet dit steeds verder opschuiven. Verschrikkelijk om te zien dat er maar zo weinig mensen in onze elite zitten die hun laffe policor houding niet durven los te laten en durven op te komen voor onze Eigen normen en waarden, voor de al het goeds dat deze normen en waarden hebben gebracht. Kijk eens goed om je heen naar de westerse beschaving en dan naar die van het Arabisch smaldeel en zie welk normen en waarden system het meeste vooruitgang heft geboekt.
Onze voorouders en de grote denkers die wij hebben voortgebracht, zoals Spinoza, Erasmus, Vondel, Hermans, zullen zich in hun graf omdraaien bij het aanzien van deze verkwantseling van onze cultuur.

Nebuchednezzar | 28-11-13 | 22:20

@fuckje | 28-11-13 | 22:01 | + 16 -
Daar is de Vismarkt ook voor bedoelt ipv de Grote Markt.

Boerenhoofd | 28-11-13 | 22:19

@Nequebard | 28-11-13 | 22:06 : Wees gerust, zover zal het niet komen omdat dan de pleuris inmiddels allang is uitgebroken in West EU.
Oke, er zal bloed vloeien, maar de westerse beschaving zal uiteindelijk toch zegevieren, mede ook omdat wij de modernste wapens hebben en 'zij' niet.
Het is alleen nog het wachten op een regiemchange in de VS, daar zal weer een sterke Conservatieve president moeten zitten i.p.v. die halve moslim Obama.

Mazzeltov | 28-11-13 | 22:19

@Supermatthijs.
Ben jij tegen burkaverbod dus vóór heerschappij van de echtgenoot van de burkadraagster?

Zaniker | 28-11-13 | 22:18

drs.Nee | 28-11-13 | 22:12 | + 1 -

Bedankt voor het linkje; nou kan ik niet meer slapen vanavond...

Maria.1 | 28-11-13 | 22:18

Wanner die rechters daar slappe knieën krijgen zijn we toast in Europa.

070 | 28-11-13 | 22:18

met al die camera's op straat wordt het onderhand noodzakelijk gezichtsbedekkende kleding te dragen, voor wie geen baard heeft.

Worstjes | 28-11-13 | 22:17

Uw Verzekeringsadvis | 28-11-13 | 22:14 | + 0 -

Ja belachelijk dat die nederlandse buren de taal nog niet leerden. Daar hebben ze toch tijd genoeg voor gehad.

Supermatthijs | 28-11-13 | 22:16

"Eisen" lijk wel zo ongeveer het enige werkwoord dat voorkomt in het islamitische vocabulaire.....

Rémy Martin ® | 28-11-13 | 22:16

De enige keer dat het dragen van een boerka zin had was toen Gregorius Nekschot er eentje droeg in de uitzending van Pauw en Witteman.
Redenen bekend.

Eric Blair | 28-11-13 | 22:15

Supermatthijs | 28-11-13 | 21:58
Jij hoort bij die 90%

Olc32 | 28-11-13 | 22:15

Gelukkig heb ik nog een flinke voorraad Euroshoper vaseline. *smeer smeer*

First Contact | 28-11-13 | 22:14

Zit tussendoor ff naar een lulprogramma op RTL 4 te kijken, probleem met een boom in de Transvaalwijk in 070, om de buren die er al 18 jaar wonen een vraag te stellen moest er een tolk aan te pas komen.
Laat ook maar.

Uw Verzekeringsadvis | 28-11-13 | 22:14

Veiligheid en goed fatsoen gaan in dit geval boven vrijheid van godsdienst.
Je gaat nu eenmaal niet in een plunjezak in een bus, school of gemeentehuis geven, dat geeft geen pas.

Eric Blair | 28-11-13 | 22:13

Ik had liever gezien dat ze de ramadan hadden aangepakt.
Want dit kost bedrijven gewoon geld en de burger heeft hier last van.

Maar dit is in ieder geval al iets, nu de hoofddoekjes nog aanpakken.

lady blabla | 28-11-13 | 22:10

Nee , helaas is er een veel grotere bedreiging.

gatesofvienna.net/2013/10/the-dangers-...

Enige vorm van kritiek op de islam , staat gelijk aan misdaad tegen de mensheid , I kid you not.

Als de VN did aanneemt en als er een wet van komt, verhuis dan maar , en dan kan GS ook gelijk in een bunker in Vanatu gaan zitten.

Het gras is groen voor de haas :)

laserbrains | 28-11-13 | 22:09

Het hof van de rechten van de mens moet maar eens steekproefgewijs uitvinden of er wel mensen onder zo'n bourka lopen.
www.telegraaf.nl/buitenland/22096194/_...
lees en huiver!!

Welles! Nietes! | 28-11-13 | 22:09

Volgende stap : een Kopvod-verbod.
Uiteindelijk had Geert nog gelijk ook met zijn kopvoddentax, maar het duurt altijd even voor de niet zo slimmeriken in NL dit door krijgen.

Mazzeltov | 28-11-13 | 22:08

Parel van het Zuiden | 28-11-13 | 22:03 | + 0 -

Ik citeer slechts onze bevallige Annabel zoals altijd geheel ontopic. Niets meer en niets minder. Maar begrijpend lezen was niet echt je sterkste punt op school begrijp ik ?

Supermatthijs | 28-11-13 | 22:07

Ergens zijn al die islamitische kledingstukken - of dat nu boerka's zijn of hijabs of niqabs of jellaba's - ook een teken van bezetting. Als ze die mogen dragen in ziekenhuizen, in scholen, in gemeentehuizen en zelfs in het parlement, dan is dat binnen hun gemeenschap een teken van overwinning.

Helaas zijn er nog heel veel mensen in Europa die denken dat we deze mensen kunnen behandelen zoals we mensen uit andere Europese landen behandelen. Maar dat is niet zo. Met mensen uit de meeste Europese landen is het mogelijk een compromis te sluiten, maar islamitische immigranten willen altijd méér. Meer, meer, meer.

Daar is overigens ook een goed onderbouwde theorie over. Die theorie stelt dat islamitisch expansionisme drie stappen telt:

1. Relatief kleine groepen moslims verhuizen naar een gebied en vragen daar om de één of andere reden asiel aan. Ze gedragen zich nog niet zo slecht en zorgen ervoor dat de leiders van het gebied zich niet uitspreken tegen meer immigratie.
2. Wanneer er een flinke hoeveelheid moslims zijn gearriveerd, gaan ze rechten eisen die andere minderheden niet hebben en die zelfs de meerderheid vaak niet heeft. In Nederland hebben ze bijvoorbeeld de mogelijkheid om hun kinderen op een door de staat betaalde islamitische school te zetten waar alle leerlingen zich verplicht aan islamitische leefregels moeten houden. Bovendien hoeven hun moskeeën en internaten niet aan veiligheidsregels of welstandsregels te voldoen.
3. Uiteindelijk, als de moslimbevolking in een gebied een kritieke massa heeft bereikt, grijpt die bevolking in dat gebied de macht en blijken de nieuwe machthebbers ineens niet zo tolerant te zijn voor hun voormalige gastheren. Die laatste, destructieve stap zal zich in de komende twintig jaar in onze binnensteden aftekenen en in de komende eeuw in onze landen over het algemeen.

Het is allemaal onderdeel van een veel groter probleem, maar er zijn maar weinig mensen die dat durven te erkennen.

Nequebard | 28-11-13 | 22:06

Ja maar als ik die burka niet om mag voel ik mij letterlijk náákt. Ik ga toch ook niet in m'n blote kudt lopen? Zo voelt het dan. Bij wijze van.

Koonkluk Huis | 28-11-13 | 22:06

Snackbar van Allah | 28-11-13 | 22:03 | + 0 -

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Je kan ook best kritisch zijn en toch een beetje respect hebben ook.

Supermatthijs | 28-11-13 | 22:05

Aangezien onze eigen overheid ook discrimineert, tegen artikel 1 van onze Grondwet in!, vrees ik het ergste....

Maria.1 | 28-11-13 | 22:04

Misschien ben ik over 3 jaar in spanning. NU heb ik wat anders te doen. Maak mij maar wakker als die niet vooruit te branden slome duikelaars eruit zijn.

niks mis mee | 28-11-13 | 22:04

@Supermatthijs | 28-11-13 | 21:58
Maar dan wel een democratische meerderheid van 90%!

*lampendanser denkt.*

Welles! Nietes! | 28-11-13 | 22:04

@Supermatthijs | 28-11-13 | 21:58 |

Alleen een geretardeerde voert racisme aan bij een topic over godsdienst. In het kader van totaal niet begrijpen wat een woord betekend, vanzelfsprekend. Gelukkig hebben ze het voor u heel simpel gemaakt. Roep voortaan gewoon "discriminatie!". Die term is zo opgeblazen dat zo'n beetje alles eronder valt...

Parel van het Zuiden | 28-11-13 | 22:03

@ Supermatthijs | 28-11-13 | 21:58 |

Liever een oprechte racist dan een laffe wegkijker.

Snackbar van Allah | 28-11-13 | 22:03

Alles mag hier, behalve ergens anders.

Juriaan Schraamhaar | 28-11-13 | 22:02

Laten we dan maar een wet invoeren die het fabriceren en verkopen dan wel als geschenk aannemen van een bourka verboden zal zijn op straffe van onmiddellijke inname van het vod binnen de openbare ruimten.

Welles! Nietes! | 28-11-13 | 22:01

Normen en waarden. Ik mag ook niet in m'n blote kudt over de Grote Markt lopen, als ik daar zin in zou hebben. Integraalhelmen, niet op straat. Je moet elk medemens goed kunnen zien. In een Burka zou ook best wel eens een man met een uzi kunnen zitten.
Er zijn trouwens landen waar burka's gewenst, zo niet verplicht zijn. Het staat iedere moslim/ moslima vrij daarheen af te reizen.

fuckje | 28-11-13 | 22:01

In een zelfislamiserende samenleving is alles wat middeleeuws is, toegestaan.

lulleficatie | 28-11-13 | 22:01

Je moet eens in die landen met een keppeltje oplopen. Wat zou er dan gebeuren?

Boerenhoofd | 28-11-13 | 22:00

Nee het is hartstikke normaal joh, om in die woestijngewaden in een westerse samenleving rond te lopen.

EigenVolkEerst | 28-11-13 | 21:59

Bij boerkaverbod je een gevangene in je eigen land voelen, maar je geen gevangene voelen van die lap stof of de extreme vrouwenhaat vanuit een krankzinnige ideologie. Religie kweekt debiliteit

Stilicho | 28-11-13 | 21:59

Wel geil hoor zo'n boerka.

Supermatthijs | 28-11-13 | 21:59

Die boerkadiscussie moet eens heel gauw uit de "vrijheid van godsdienst"-sfeer getrokken worden en heel snel in de "recht op leven"-sfeer. Een boerka is namelijk, net als een bivakmuts, een veiligheidsrisico.

JaNeeTochNietDan? | 28-11-13 | 21:58

Je kan natuurlijk ook gewoon in Burkastan gaan wonen.

Yabadabedoe | 28-11-13 | 21:58

-weggejorist-

Supermatthijs | 28-11-13 | 21:58

Ik ben heel bang dat dit slecht afloopt. Die rechters zijn natuurlijk ook bang voor de stempel discriminatie.

Boerenhoofd | 28-11-13 | 21:58

Discriminazie ! Wij blanken, wij slecht. Boerka goed.

eelko1976 | 28-11-13 | 21:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken