Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jeffrey wil LALALAGELD zien voor negermail

jeffreyinzijnhuisjas100.jpgHet opportunisme dat je vreesde dat zou komen: de gediscrimineerde neger Jeffrey Koorndijk wil een SCHADEVERGOEDING van de computerwinkel voor de 'negermail' waarmee hij werd afgewezen als stage-sollicitant. (Nou nou nou. Wij van zijn de GeenStijl zijn niet bepaald mietjes. Maar een woord als 'negermail' Nee, niet bij ons, NOS). "Ik heb nog geen tijd gehad om een advocaat te zoeken, maar ik wil zeker een schadevergoeding." En *poef* daar gaat de geloofwaardigheid van de gekwetste Jeffrey in rook op. Als iemand je discriminatoir behandelt en je neemt daarop geen genoegen met de gemaakte excuses: prima. Dan staat een rechtsgang voor een officiële behandeling van de kwestie je helemaal vrij. Eens zien wat een rechter er over te zeggen heeft en of die een passende straf voor de verdachte racist in kwestie kan bedenken. Maar je gaat NIET als een klein meisje jengelen om een zak genoegdoeningsgeld. Dat klinkt net zo goedkoop als: 'Zwarte Piet is racisme, DUS nu willen we geld voor het slavernijverleden'. Het degradeert discriminatie tot een aartslui verdienmodel. Dat suggereert dat je handenwrijvend de racistische afwijsmail hebt gelezen: "Lalala, GELD! Nieuwe Bberry, fresh patta's, rondje KFC voor alle matties ja tog." Echt. Als we iedereen waar iemand wat lelijks over ze zegt een schadevergoeding moesten geven, zouden Anouk, Gordon en Daphne Bunskoek dit boekjaar als miljardair af kunnen sluiten. Als je als totale nono je kans grijpt om de spotlights van de hype aan te wenden om zielig te doen in ruil voor geld, dan ben je een goedkope hoer van de mediacratie. Wij zouden je ook afwijzen voor een stage. Niet omdat je een neger bent. Maar omdat slachtoffergedrag niemand siert. Met je huisjas.

Reaguursels

Inloggen

Natuurlijk helemaal fout die neger opmerking. Maar als ik die reacties op de facebook pagina bekijk dan zou ik me als werkgever toch nog wel een paar keer extra bedenken voordat ik iemand zou aannemen uit een bevolkingsgroep met zo'n kort lontje.

Mr Ker | 29-11-13 | 18:22

dus hij wil geld omdat iemand zijn menig gaf

Remcork | 29-11-13 | 15:37

-weggejorist en opgerot-

soldaat_van_oranje | 29-11-13 | 02:53

Wat is dat de laatste tijd toch met discriminatie? Mensen die lopen te lullen over zwarte piet, een flauwe grap over een chinees, als je je daarbij op je pikkie getrapt voelt, dan zoek je toch mooi een ander land waar het allemaal beter is? Niet dat ik zeg dat je naar je eigen land terug moet, als je hier dan in Nederland geboren bent tenminste, maar hey, keuze zat op de wereld toch? Ik werk op een bedrijf waar velen werken met verschillende kleuren, als ik een schadevergoeding zou moeten vragen voor iedere keer dat ik witje genoemd word of kaasje, dan zou ik inmiddels op 23 jarige leeftijd met pensioen zijn gegaan en met m'n reet geparkeerd zitten op Hawaï. Ligt het nou aan mij, of zijn het nou de anderen die nou juist zoveel discrimineren? Stel je toch niet aan man.

bartjeb1989 | 28-11-13 | 23:34

Die kan ie op zijn buik schrijven. Welke schade valt er in alle redelijkheid te vergoeden dan? Wat onverlet laat dat hij wel degelijk racistisch bejegend is. Dat bedrijf mag best aan de schandpaal. Maar mensen, van een racistische opmerking ga je heus niet dood. Politici en ombudsmannen willen ons weleens het tegendeel laten geloven.

The Green*Machine | 28-11-13 | 19:09

Het mailtje is gelekt door ZPIR. Zegt genoeg, toch?

Libuse | 28-11-13 | 18:17

E.e.a. wordt natuurlijk vergemakkelijkt door de 'verontwaardigingsverslaving' waar deze maatschappij aan leidt.

Geil Kippetje | 28-11-13 | 18:14

Hij zou de baan ook niet hebben gekregen als hij blank was. De andere reden(en) -onvoldoende vaardigheden- blijft overeind. Het zou geen verschil hebben gemaakt voor het eindresultaat. Geen schadevergoeding dus.

kloopindeslootjijook | 28-11-13 | 17:44

@rooiruier | 28-11-13 | 11:01
lezen wat er staat NIET de ervaring cq KENNIS die ze ZOCHTEN

Kutmaatschappij | 28-11-13 | 17:42

kicktherabbit | 28-11-13 | 15:14
Ja gevoelsmatig treft het bedrijf wel blaam, maar het gaat om de wettelijke context. Het valt gewoon moeilijk te bewijzen dat 'het bedrijf' c.q. 'de eigenaar' opdracht gaf om kandidaten te shiften op basis van huidskleur. Want dat is de basis van Jeffreys eis tot schadevergoeding.

Aktivist | 28-11-13 | 17:08

Moi2 | 28-11-13 | 10:29 | + 5 -

Ga je beklag doen bij het Meldpunt Discriminatie.
Heb ik gedaan voor de aardigheid en kreeg toen eerst een mail dat de betreffende persoon, Presley Bergen, een column had geschreven en dat je in een column nu eenmaal mag overdrijven.
Dus ik de Volkskrant gebeld en die zei dat Presley Bergen helemaal geen columnist is bij de Volkskrant maar dat het gewoon een ingezonden brief betrof die als een soort open brief was geplaatst.
Dus ik weer gemaild maar het MD dat ervan columnisme geen sprake was.
Toen heette het ineens dat je in een ingezonden brief ook de vrijheid had om te overdreven en dat zij het nog steeds niet als racisme beschouwde.
Kortom, die policorklootzakken van het Meldpunt Discriminatie maken zich schuldig aan partijdige behandeling van klachten over racisme of discriminatie.
Alleen als de zwartman is gediscrimineerd, telt het mee als racisme.

knerf | 28-11-13 | 16:31

De landverraders en wegmetons infrastruktuur draait op volle toeren. Het lijntje naar de vn en de rest van de internationale gemeenschap werkt. Eerst zwarte piet, nu een quote van een hofnar, wat nu nog, kerst?

andjing | 28-11-13 | 16:15

Het is toch ook een negert? Wat is het probleem nou?

Kededian | 28-11-13 | 16:01

Aktivist | 28-11-13 | 11:14 |
De man bepaalde namens het bedrijf wel of iemand wel/niet aangenomen moet worden. Dus zolang je personeelszaken als eigenaar van een bedrijf niet zelf doet mag je discrimineren? Ik denk namelijk niet dat bijvoorbeeld Gerrit Zalm zelf de personeelszaken regelt.

kicktherabbit | 28-11-13 | 15:14

Ik zou een tegenclaim indienen wegens het schenden van het auteursrecht door openbaarmaking van zijn email

WimCock | 28-11-13 | 15:12

Doet me denken aan een mopje...

Jannes, een anders gekleurde uit een ontwikkelingen land moet elke dag 25 minuten lopen om op school te komen. Met uw bijdrage hebben wij een zweepje gekocht en nu is Jannes in 15 minuten op school. Zal hem leren die luie [email protected]#e% (iets waar je vla van maakt).

Nobeltje | 28-11-13 | 15:11

Hij doet gewoon iets wat in bepaalde kringen, neem politiek, doodnormaal is. Neem de PVDA. En denk paard en gebit. Voor een start. Gewoon wit en eigen eerst is zo ouderwets.

biltong | 28-11-13 | 15:02

Veel Charmante reacties Geenstijl, is dit nu het publiek waar jullie het tegenwoordig van moeten hebben .

Sterkte, wees er maar trots op

truusch | 28-11-13 | 14:34

-weggejorist en opgerot-

schaterlach | 28-11-13 | 14:25

Even wat tekstontleding ende duiding.
"Ten eerste donker gekleurde (neger)" Vanwaar deze dubbele benoeming?...
Wanneer iemand binnen mijn persoonlijke (werk)sfeer het heeft over 'die donkere', dan betreft dat een objectieve aanduiding waar verder niets achter gezocht behoeft te worden. Als men het echter heeft over 'die neger' dan weet ook iedereen waar men het over heeft. Afhangende broek, bontkraagje, glimmende jas, een hoop blingbling, aanhanger van de (kansloze) nigga-hiphop-gangstarap-cultuur. En aan zijn selfies en FB foto's voldoet deze jongeman volledig aan deze laatstgenoemde kwalificaties.

Niets mis dus met zo'n aanduiding als grond om iemand niet aan te nemen als bediende in je elektronica- en computerwinkel.

Ven1V1d1V1c1 | 28-11-13 | 14:19

"De media heeft tegenwoordig de aandachtspanne van een 2-jarige. Dus voordat de shitstorm echt goed op gang komt, is het alweer voor bij."
@TisNieZoMoeilijk,
Denk dat jij het allemaal niet zo goed begrijpt, komen rechtzaken van met media-aandacht en dat gaat echt wel langer duren dan 2 maanden. Een bedrijfje met 5 man zoals Mike de wilde electronics gaat dat echt niet overleven en dat allemaal dankzij die blanke dombo van een personeelschef die niet met een computer kan omgaan. Hadden ze beter een neger voor aan kunnen nemen.

louis6227 | 28-11-13 | 14:10

Maar als stagair ben je toch een soort van slaaf.... de ironie dat de zwarte medemens zelfs niet voor graties aan de bak komt.

paranoya | 28-11-13 | 13:53

als je al generaties lang door de pvda wordt wijsgemaakt dat je zielig bent en daarom niet kunt werken voor je geld en dat je altijd je hand bij blanken kunt ophouden, dan kan je inderdaad zoiets verwachten. nog even los van de vraag of deze publiciteit deze jongen wel helpt bij het vinden van een baan. heel mkb-nederland zal deze jongen mijden als de pest, zodat een gesoepisideerd overheidsbaantje het enige is wat nog rest. bedankt pvda. jullie maken meer kapot dan ons allen lief is (inclusief de gekleurde mensen)

minimá-armezusvan.. | 28-11-13 | 13:52

Jeetje.. Jongens wie springt hier nou in de slachtoffer rol? Die jongen (neger) staat gewoon in zijn recht en mag volgens de wet een schadevergoeding eisen. Hij berooft niemand, gaat netjes naar school. Vanwaar al deze woede toch? Ik lees alleen maar stereotyperingen en racistische opmerkingen. En allemaal volhouden dat racisme niet bestaat in Nederland.

kwakoekwakoeneger | 28-11-13 | 13:49

Misschien iets voor Anouk?

Jankurt | 28-11-13 | 13:46

@Slappehap | 28-11-13 | 11:12

Ook niet als je eerst al je kinderporno eraf haalt?

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 13:36

Ik ben het gezeik met 'gekwetste' minderheden in dit land helemaal zat. STFU already.
Het is volkomen begrijpelijk dat je als 'blank' bedrijf liever geen negert in dienst neemt. Kun je dat wel discriminatie noemen maar zo denkt de meerderheid van Nederland erover (heb ik uit betrouwbare bron).

enelkoklort | 28-11-13 | 13:29

Regelmatig wordt ik afgewezen omdat ik direct wil neuken en dan pas praten. Daarna gaat mijn leven weer gewoon verder.
Toevallig ben ik blank, maar als dit een ander kleurtje was geweest, had ik altijd kunnen denken: het ligt vast aan mijn kleur.Door de media aangewakkerd was dit 2013 reeel geweest.

zwemverbrander | 28-11-13 | 13:19

Waar kan ik zo'n huisjas kopen.

van_de_pot_gerukt | 28-11-13 | 13:15

Jeffrey is door 'vrienden' natuurlijk helemaal gek gemaakt, en gaat dan geld vragen. Jammer, maar op dat moment gaat het mis, en is er niemand meer die hem kan beschermen.
Stil zitten en mond houden, dan is het in 1 dag afgelopen. En stop met de Facebook, brengt alleen maar narigheid.

Oerkoendoe | 28-11-13 | 13:10

Schadevergoeding: ik klaag Jeffley aan omdat hij mij als blanke negeerde en niet antwoordde op mijn plembsel. Tevens wil ik een fikse schadevergoeding want mijn imago heeft nu GEEN deuk opgelopen.

Iwmac | 28-11-13 | 13:09

Zeg ja tegen de negers, zeg nee tegen de jagers...

Ruftende Buffel | 28-11-13 | 12:58

Feit is wel dat hij op deze manier gegarandeerd nooit meer een baan krijgt :-)
TIP voor J, ga een goede computeropleiding volgen als je met computers wilt gaan werken.

LostSandWich | 28-11-13 | 12:53

Echt té bizar dat deze jongen hier afgeschilderd wordt als degene die fout zit.

SbSp 2.0 | 28-11-13 | 12:49

Ik zelf zou denk ik ook raar staan te kijken als ik zo'n mail ontvang, maar om er gelijk een schadevergoeding voor te vragen...?!? Die e-mail is privé ontvangen, dus van heel veel schade kan je niet spreken. Hij heeft het zelf in openbaarheid gebracht.
Verder zat ik nog te denken. Wie weet was het een grap onder collega's? Zou wel heel stom zijn als het zo naar buiten kwam. Hij is namelijk niet alleen afgewezen op zijn huidskleur maar ook op het feit dat hij geen ervaring had.
"Hey, ik heb nog een keer gekeken... ten eerste is het een donker gekleurde (neger)" Jeweettoch! Nee geintje... hij heeft "gewoon te weinig pc ervaring" Grote blunder nonetheless.

Orator | 28-11-13 | 12:45

Cosmic Traveller | 28-11-13 | 11:42 |
Dat zijn geuzennamen. Zoals nu, dankzij Quinsy, racist óók een geuzennaam is. Dat gaat zo met woorden die je door overgebruik devalueert.

Kafkaatje | 28-11-13 | 12:44

Positieve discriminatie door overheid waardoor jarenlang NL blanke man werd uitgesloten. Leeftijddiscriminatie 50+. Turkse ondernemers nemen bij voorbaat Turken aan etc etc. En ga eens naar t buitenland en eis werk op, wordt je ronduit uitgelachen, hypocrieten de linkse huilers, door 40jaaropgedrongen multi culti zijn de Nederlanders het beu

Suz | 28-11-13 | 12:40

@louis6227 | 28-11-13 | 11:59 | + -1 -
Gaat het bedrijf de kop kosten? Geloof jij dat echt? Dan geef je er nog meer blijk van dat je niet snapt hoe de wereld werkt.

De media heeft tegenwoordig de aandachtspanne van een 2-jarige. Dus voordat de shitstorm echt goed op gang komt, is het alweer voor bij.
Over 2 maanden herinnert niemand zich dit meer en als Mike de Wilde gewoon een goed prijs/kwaliteit niveau levert dan interesseert het verder ook niemand een biet meer.

Het klinkt meer of dat jij wel graag zou willen dat dit bedrijf kapot gaat en dat is een hele slechte insteek.

TisNieZoMoeilijk | 28-11-13 | 12:40

Nog nooit van z'n leven gewerkt en nu al geld eisen?

GebuktIsGenomen | 28-11-13 | 12:27

-weggejorist-

De Anaalprofeet | 28-11-13 | 12:10

Op die FB pagina mag ene Clibba Sandro ( ik zeg niks) zich ook op gaan maken voor een gang naar de rechter, als de vriendin van die electronicamedewerker slim is slaat ze met dezelfde middelen terug, ze wordt met naam, toenaam, fb pagina met foto ed , genoemd.
Kind heeft er niks mee te maken maar staat nu voor altijd op internet als zijnde vriendin van iemand die blijkbaar negers niet leuk vindt.
Ze heeft daar niet om gevraagd en kan aangeven er last van te hebben in haar directe omgeving als wel in de toekomst als bedrijven haar gaan opzoeken op fb om te zien wat voor vlees ze in de kuip willen gaan halen.
Benieuwd of die Clibba dit snapt, al denk ik het antwoord al te weten.

Tsja, en nu? | 28-11-13 | 12:08

-weggejorist-

Responder | 28-11-13 | 12:01

Tja er zijn duizende MKB'ers die dergelijk beleid hanteren. En ik geef ze nog gelijk ook. Meteen weer graaien en moeilijk doen. Ik zou er ook niet aan beginnen als ik ene eigen bedrijf had.

rvg | 28-11-13 | 11:59

Niet echt slim (= zeker dickriminerend) van Jeffrey Koorndijk om met naam & phootoo erbij zoveel misbaar te maken.
Nu is hij bekend als de bonte hond (= zeker dickriminerend), en zal niet echt helpen bij volgende sollicitaties.
Bovendin het werkt 2 kanten uit, als neger zou ik niet bij dat bedrijf willen werken.
Verder als All Male White Kaukasian wordt ik dagelijks gedickrimineerd, voornamelijk door dikke oude uitgedroogde wijven van NL origine!
Ik heb daar altijd veel pret om.

Brandend Zand | 28-11-13 | 11:59

"Het blijkt dus dat de electronicazaak de enige juiste beslissing heeft genomen om deze gast niet aan te nemen. Een visionaire blik dus."
@Ray Skak,
Ze waren duidelijk minder visionair bij het aannemen van die personeelschef, gaat het bedrijf de kop kosten.

louis6227 | 28-11-13 | 11:59

moemoe moe moemoe moe moemoemoemoe moe moe moemoe moe moemoemoe moe
moe moemoe moe moe moe moe moemoemoemoe moe moe zo moe van al dat racisme gezeur zo moe van al die zielige menschen die zich achter gesteld of zich niet gewaardeert voelen! maar de hamvraag is waarom denken sommige mensen een eenzijdige pattent te hebben zich gediscrimineerd te voelen? als je iemand de waarheid wilt vertellen dan moet dat kunnen,maar zeg je dat tegen een medelander ........ dan is het wachten op de reactie jij bent raciest jij discriemieneerd ! schadevergoeding? is het dan alleen maar daarom te doen? hoog inzetten hopen dat je er een paar centen kan uithalen? ga je schamen! zo moe moe zo moe weet je wie er gediscrimineerd worden? de nederlandse ouderen de nederlandse vrouwen de nederlandse homo's en lesbienne's ! de nederlander in het algemeen moet zich maar aanpassen aan het zielige gevoel van de medelander ! en helaas hebben we hier een politiek klimaat die dat ook nog eens toelaat dankzij de idealistische utopie van de pvda! heel het land wordt uitgeknepen zowel de staatskas loopt leeg ook het begrip van de nederlander begint op te geraken! waardoor er straks 2 dingen overblijven de haat op straat end e angst die regeerd in denhaag! lang leve de democratie en de vrijheid van meningsuiting......... alleen voor hoe lang nog?

bubbabuks | 28-11-13 | 11:58

Ik ben een 'blondje'.

Waar kan ik aangifte van discriminatie doen en m'n hand ophouden?

JIP! | 28-11-13 | 11:58

ik vindt het heel vervelend voor Jeffrey hoor en toen ik het mailtje zag dacht ik wtf?? hoe kan je zoiets neerzetten? en ook nog eens als eerste
Echter geld? waarom? de baas van t concern heeft gereageerd de medewerker is op non-actief al dan niet tijdelijk. Wat kan hij nog meer doen?,Ik zou geen geld willen van dat soort mensen. Maar een bizar mailtje was het wel degelijk en begrijp ook niet hoe die gene denkt.

cryptolau | 28-11-13 | 11:56

Geachte meneer neger
Bij deze bieden we onze excuses aan .
Hoogachtend
Zwarte piet.

Eurotokkie | 28-11-13 | 11:55

@K Wakkie,
Dat ie neger is, ontkent hij niet. daar hoeft hij niet voor in de spiegel te kijken, is gelul van jou. Het neger zijn is voor die personeelschef echter argument nr.1, dat het "niks is" en dat is een lul argument, temeer daar hij zelf aantoont met zijn domme en slordige omgang met e-mail, een bedrijf naar God weet te helpen. Kun je toch echt beter een neger in dienst hebben, dan deze dombo, die niet begrijpt hoe het werkt.

louis6227 | 28-11-13 | 11:55

Ja, het is jammer dat een aantoonbaar geval van discriminatie -dat zeker strafrechtelijke opvolging dienet te krijgen- gelijk wordt aangegrepen voor het eisen van een schadevergoeding. Als er in de mail had gestaan; jammer geschikte kandidaat maar te donker, dan had ie allicht nog een kans gehad.

Rommelende Onderbuik | 28-11-13 | 11:43

Het blijkt dus dat de electronicazaak de enige juiste beslissing heeft genomen om deze gast niet aan te nemen. Een visionaire blik dus.
Wel hebben ze het onhandig uitgelegd en de waarheid mag in Nederland niet gezegd worden!

Ik wordt zo moe van deze mensen!

Ray Skak | 28-11-13 | 11:43

Laat die gast eens in de spiegel kijken en met droge ogen zeggen dat hij GEEN neger is .

K Wakkie | 28-11-13 | 11:43

Dom volk, die blanke hollanders;
Schrijft personeelchef Ruben Willemsen "En op zijn CV weinig tot geen ervaring met computers, enz " om gelijk daarna aantoonbaar aan te tonen dat ie zelf niet eens weet hoe e-mail werkt. Hoe dom kun je zijn, haha, wat een eikel.

louis6227 | 28-11-13 | 11:43

@Tsja, en nu? | 28-11-13 | 11:26 | + 1 -
Ongelooflijk he?! Heb er zelf ook 2 rondlopen, 17 en 18 jaar. Alles gaat in hetzelfde gezapige tempo, zeker als het op lopen aankomt.
Het is niet dat ze niet willen werken, maar van echt tempo aanhouden hebben ze nog nooit gehoord.

TisNieZoMoeilijk | 28-11-13 | 11:42

Wat is eigenlijk het probleem? Die negers spreken elkaar toch ook continu aan met 'nigger' en die Rap-baggermuziek van ze barst o.a. van woorden als 'bitches' en 'niggers'. Dit is wederom eenzijdige fatsoensmoraliteit plegen, vind ik. Steelnegers hebben zelf hun slechte imago opgebouwd, wees dus niet verbaasd dat werkgevers niet meer op dat volk zitten te wachten. En zeker nu met die ZwartePietendiscussies bewijzen de negers dat het heel link is om zo'n figuur in dienst te nemen. Ze zijn inmiddels te goed ingelicht door de uitkerende instanties en gesubsidieerde discriminatiepunten en hebben het 'wij eisen geld' afgekeken van de Rifapen. Het zijn dus net Marokkanen: lui, achterbaks, agressief en zieligheidstroefkaarten trekkend als ze weer eens geld ruiken. Wat hebben al deze rovers en onruststokers ons land nou eigenlijk gebracht, behalve heel veel onrust en slinkende staatssaldo's en een verzuurd leefklimaat? Ze maken zich niet bepaald geliefd, dat zij duidelijk en het vernederde Nederlandse volk vergeet niet. En maar zingen 'Why they hatin' on me?' Wat een apenvolk met hun spiegeltjes en glittertjes, maar aan enige zelfreflectie doen ze niet.

Cosmic Traveller | 28-11-13 | 11:42

En daarom hoor je een pasfoto op je CV te zetten. Dan kunnen bedrijven selectie aan de poort toepassen en een standaard briefje sturen naar alle negers, hoofddoekjes, langharigen, en snor/baarddragend onvolk.

"sorry we hebben inmiddels een geschiktere kandidaat gevonden"

de euro middenweg | 28-11-13 | 11:36

Wat is Bakito stil.

Kafkaatje | 28-11-13 | 11:35

Als je op je 23e nog geen werk kunt vinden... dan is er iets met jou aan de hand... niet met de werkgever.

duitse herder | 28-11-13 | 11:35

Als tweede baantje gaat die neger in een computerwinkel werken. Bij iedere verkoop even naam en adres vragen, en 's avonds/ 's nachts je eingelijke beroep uitoefenen en de spullen weer ophalen voor eigen gebruik.
Wel een druk baasje, die neger.

Oerkoendoe | 28-11-13 | 11:34

Angel_eyes | 28-11-13 | 11:27
die zelfde schade kunje ook de medewerker aanrekenen die heeft immers de mail verstuurd

rooiruier | 28-11-13 | 11:29

Er is ook een basis voor het bedrijf om juist Jeffrey voor de rechter te slepen. Jeffrey stelde zich immers eerst op als iemand die aan het bedrijf wilde bijdragen, en kreeg alleen daarom gevoelige bedrijfscommunicatie onder ogen, en zocht vervolgens negatieve publiciteit. De naam van het bedrijf is nu aantoonbaar beschadigd. Laat Jeffrey maar even 100.000 euro schadevergoeding ophoesten.

Angel_eyes | 28-11-13 | 11:27

Kreeg laatst ook een stel leerlingen van een ROC voor een rondleiding binnen het bedrijf, nu ben ik niet meer de snelste maar het tempo waarmee sommigen door het magazijn slenterden verried niet veel goeds als het straks op werktempo aan zou komen.

Tsja, en nu? | 28-11-13 | 11:26

Misschien moet-ie zich, samen met die eikel die vindt dat-ie vijf miljoen is misgelopen, melden bij RTL4, om mee te doen met het programma 'Effe geen cent te makken". Racist Gordon kan er dan nog eens lekker overheen met wat ongepast gore opmerkingen.

Schoorsteenveger | 28-11-13 | 11:26

Amen.

Fred van Ria | 28-11-13 | 11:26

We hebben geen KFC in de koekstad, zal dus Big M worden.

davinci67 | 28-11-13 | 11:21

@el che | 28-11-13 | 10:12 | + -5 -
Ik denk dat veel negers tegenwoordig niet vanwege hun huidskleur gediscrimineerd worden, maar vanwege andere karakter eigenschappen.

Maar nu stigmatiseer ik natuurlijk en dat is ook weer niet goed...

Maar toch, als ik een eigen zaak had, dan zat ik ook niet te wachten op een stagiair die wakoewakoe Nederlands koeterwaalt omdat dat nu eenmaal de slang van zijn peepz is. Da streetz u know nigga?! Eeyyy!!
Een medewerker die overduidelijk een andere cultuur adoreert en waardeert dan waar jij met je hardwerkende Hollandse handel voor staat.
Een hoop bling bling en bla bla, maar zweetdruppels, ho maar.

Het is niet meer zo zeer de huidskleur beste Gutmensch, die zijn we nu allang wel gewend, dat is geen nieuwigheid meer op het dorpsplein.
Het zijn de verschillen, die door de multicul gebaggatelliseerd worden, maar er daarom niet minder zijn.

Meneer Mike de Wilde kan namelijk wel heel hard roepen dat zijn medewerker op non-actief gesteld is.
Maar zou deze medewerker deze zin geschreven hebben als hij vooraf wist dat zijn baas Mike dit echt niet zou kunnen waarderen?
Of heeft Mike ook niet zoveel op met bling bling, kwakoekwakoe negers die de hele dag met hun telefoon zitten te spelen en geen zweetdruppel bij dragen maar wel zogenaamd alles weten over hun rechten en de plichten van de werkgever?
En weet die medewerker dat en houdt hij de mail daarom kort maar krachtig, zodat er zo weinig mogelijk tijd van zijn hardwerkende baas verspeeld wordt bij het lezen ervan?

Kortom, het gaat allang niet meer om de huidskleur. Alvast niet voor het overgrote deel van tolerant Nederland. Het gaat om de associatie van huidskleur en gedrag.
Aangezien anders dan blank getinten nog altijd verreweg de minderheid vormen in Nederland, maar zij toch veel sterker gestigmatiseerd worden, moeten "zij" met zijn "allen" wel iets doen dat deze stigmatisering "rechtvaardigt".

En daar doen een excuusneger bij Sesamstraat of een Marokkaanse knuffelrapper verder weinig aan af.

TisNieZoMoeilijk | 28-11-13 | 11:20

Ben trouwens benieuwd welk thema de maand december krijgt. Ik heb het behoorlijk gehad met november racisme maand.

Mesmer | 28-11-13 | 11:18

bottlebaby | 28-11-13 | 11:15
mee eens ik had al geschreven dat hij dom bezig was

rooiruier | 28-11-13 | 11:16

rooiruier | 28-11-13 | 11:09
Hij had zich niet zo moeten aanstellen in de media. Dat is een klassieke fout die Feestboek gebruikers ook maken: het exhibitionisme. Mijn punt is dat deze meneer niet zo moet schreeuwen over zijn afkomst/huidskleur etc. Marokkaanse scholieren/studenten gebruiken een Nederlandse naam, alleen om op de stapel *ja* terecht te kunnen komen. Het is helemaal geen nieuws dat deze neger meneer afgewezen wordt, net zo goed dat ik veel MEER blanke meneren afwijs. Omdat zij verhoudingswijs meer solliciteren naar de functie die ik bied.

bottlebaby | 28-11-13 | 11:15

Zag hem gisteren bij Late Night, hij heeft nog nooit iets gepresteerd maar vond dat hij nu wel het recht had om voortaan 'gedemotiveerd' door het leven stappen, hij bedoelde in feite:'Zoek het maar uit, na school ga ik in mijn huisjas een beetje chillen met mijn matties, de aanvraag voor een Wajong uitkering is reeds opgestuurd'.

Tsja, en nu? | 28-11-13 | 11:14

Slappehap | 28-11-13 | 11:12
ik ben blij dat ik niet zo kortzichtig bent als u

rooiruier | 28-11-13 | 11:14

kicktherabbit | 28-11-13 | 11:09 | + -1 -
Geen straf want de mail is niet van de werkgever persoonlijk, maar van een personeelslid en als zodanig reflecteert de mail de persoonlijke opvattingen van dat personeelslid. Daar is - volgens mij, correct me if I'm wrong - de werkgever niet verantwoordelijk voor.

Aktivist | 28-11-13 | 11:14

Je moet als klant je computer spullen afgeven voor reparatie en dan je adres gegevens opgeven...

Dat ga ik echt niet doen!

Slappehap | 28-11-13 | 11:12

Verwachtbaar opgevoed...

duitse herder | 28-11-13 | 11:12

goede waarschuwing voor werkgevers in Nederland om NIET.. en ik herhaal NIET, een kansloos figuur als Sjeffrie op je werkvloer toe te laten.

(c)ZWITSUL | 28-11-13 | 11:11

racisme en discrimminatie zijn slachtoffertermen geworden die het zicht op de echte discrimminatie en racisme verduistert.

Islamofiel | 28-11-13 | 11:11

@ Friezerik | 28-11-13 | 10:56 |
Dat staat er immers in. U kunt niet lezen?

goedverstaander | 28-11-13 | 11:10

rooiruier | 28-11-13 | 11:04 | + 0 -
Uuuhm wakker worden. Het is 2013! Feesboek of andere krochten van het interwebs...? Tegenwoordig heel normaal om je sollicitanten even op het interweb op te zoeken.

Datzegiktoch | 28-11-13 | 11:10

Aktivist | 28-11-13 | 11:07 |
Wat voor straf (want het mag niet, regeltjes enzo) zou jij de werkgever opleggen?

kicktherabbit | 28-11-13 | 11:09

Zo gaat het nu eenmaal bij veel bedrijven. Ook als de persoon gekwalificeerd is weet iedereen dat de kans op gezeik nu eenmaal een stuk groter is. Dat is discriminatie jawel, maar hoe komt dat dan? Daar hoor je nooit wat over. Waarom willen werkgevers wel graag blanken en aziaten, maar geen negers en moslims?

Vindefin | 28-11-13 | 11:09

bottlebaby | 28-11-13 | 11:03
Kijk deze jongen is niet echt slim om dit op de sociaal media te gaan delen zo kan hij het voortaan vergeten bij iedere sollicitatie, dom.

rooiruier | 28-11-13 | 11:09

Begrijpend lezen is niet zijn ding.

Zijn huidskleur is in die email niet gebruikt als reden, slechts een juiste constatering. Zijn gebrek aan inhoudelijk kennis was wel een bezwaar.

Slappehap | 28-11-13 | 11:08

meneer is toch wel zooooo gekwetst. Maar met een zakje geld is het wel af te kopen. Ik kan nu rustig zeggen dat deze meneer met de voor zijn bevolkingsgroep typische huisjas een aartsluie parasiet is!

Aktivist | 28-11-13 | 11:07

bottlebaby | 28-11-13 | 11:03
uw goed recht u zoekt de man/vrouw die u wilt hebben , niets mis mee maar ik mis dit alleen wel in dit topic totaal geen uiteg hoe er tot deze uitkomst is gekomen.

rooiruier | 28-11-13 | 11:07

Jammer voor al die andere donkere mede-landgenoten, die door Jeffrey in de zeik worden genomen. Als ie een held was geweest had ie aan de werkgever een open brief gestuurd met de vraag waarom geen neger? Hoe bedoelt U? Dat was de Vraag. Dan had ie meer bereikt.

Nee daar waar een dader is, is er ook een schlachtoffer. In dit geval eentje die heel graag op zijn huiskleur aangesproken wil worden.

Het gaat dus helemaal niet om discriminatie, maar om een diepzittend minderwaardigheidscomplex zijdens Jeffrey. Jezelf om je huidskleur verhoeren. Lul, wordt eens volwassen.

waffefucq | 28-11-13 | 11:05

Kutmaatschappij | 28-11-13 | 10:58
hij is afgewezen op een brief dus hoe wist die vent of het een neger was die kwam voor een stageplek

rooiruier | 28-11-13 | 11:04

rooiruier | 28-11-13 | 10:49
Nee, nog niet op gesprek. Na het lezen van hun motivatie, taalgebruik, zinsbouw, onderbouwing, foto en beoordeling sociale media gegevens... Zo op de stapel *nee* De gegevens van sociale media gebruik ik bij twijfel en dat-werkt-altijd kan ik u verzekeren. Laat ik het zo zeggen: door uitspraken of afbeeldingen op hun sociale media is er nog NOOIT eentje door mij AANGENOMEN....

bottlebaby | 28-11-13 | 11:03

Kutmaatschappij | 28-11-13 | 10:58
jaa maar de vraag blijft hoe wist de onderknuppel dat het een neger is en de ervaring dat ging hij daar leren het was een stageplaats

rooiruier | 28-11-13 | 11:01

Die hele zwarte piet discussie, slavernij-doekoe vragen, Arabieriers en moslims die de politieke macht Karrakaseren, euh ik bedoel corrumperen, gutmenschen van de Partij van de Afpakkers die met kokervisie en plaat voor het hoofd steeds meer lapjes op de bedekmantel der onterechte subsidie, nepotisme en weg-met-onsliefde plakken, Goldon nr negerendeltig, Ivo Opstelten Big Brother is afluisteryou, massa mediamanipulatie Propaganda door onze gekozen ( *vuistlachende hoge zitblijfambtenaren*) democratische Grote Leiders, crisis onder het volk door ongestraft graaien in Banklandia, Europa als groot soevereiniteit-opslokmonster en een niet aflatende massa-werkeloosheid....
En dan lees ik gisteren dat er voor Antillianen (lees negerts) een ander paspoort zou moeten komen... WTF! Ook zo een met een ster en een letter er op ofzo?
Al deze deprimerende feiten doen zo enorm denken aan hoe het was in het Europa van zo'n 80 jaar geleden, dat het me niet gaat verbazen als rond de verkiezingen de bruine hemden ineens heel erg in de mode gaan raken...
Uit een puur desperaat gevoel van machteloosheid en drang naar escapisme steek ik nog maar een 800 miljoen-belastinggeld mislopend gedoogd jointje op. Oogjes dicht en snaveltjes toe lieve kijkbuiskinderen...

Rudjen | 28-11-13 | 10:59

Geef die jonge wat zwart geld en al is goed.......

Nyte | 28-11-13 | 10:59

Ik ken Jeffrey verder niet dus ik kan zijn computer skills niet beoordelen, maar een stage plaats zoek je om ervaring op te doen. Best lullig dat ze je dan afwijzen omdat je geen ervaring hebt. Dit bedrijf was dus gewoon op zoek naar een ervaren kracht die gratis wil werken. En van mijn part stopt die Jeffrey die hele schade vergoeding in het anti soewarte Pieten fonds van Quincy Gario. Dit bedrijf moet gewoon gestraft worden want zo ga je niet met stagiaires om.

Osdorpertje | 28-11-13 | 10:59

1) ik heb de foto van de man gezien, en het blijkt inderdaad een neger te zijn, dus wat is er mis met de constatering?
2) hij heeft niet de ervaring cq kennis die ze zochten.
3) discussie gesloten, en weer verder gaan met ademhalen!

Kutmaatschappij | 28-11-13 | 10:58

Schoorsteenveger | 28-11-13 | 10:57
bijna zo mooi als negerzoen , ooooooo dat mag niet meer

rooiruier | 28-11-13 | 10:58

Dit is voor Jeffrey een win-win situatie. Allereerst kan hij een schadevergoeding vragen (welke door een rechter graag gegeven wordt, want voorbeeld stellen) en daarna zal er zeker een organisatie zijn die hem op basis van zieligheid aanneemt. Neem de bureaucratie bijvoorbeeld, waar selecteren op basis van kwaliteit ondergeschikt is aan afkomst, godsdienst of sexe... Die jongen gaat het helemaal maken als ambtenaar, is hem ook op het lijf geschreven die baan waar je de hele dag lekker kan chillen...

Eagle_Eye | 28-11-13 | 10:58

Negermail, een mooi Nederlands woord, bijna zo mooi als negerzoen.

Schoorsteenveger | 28-11-13 | 10:57

Schietmijmaarlek | 28-11-13 | 10:56
en zo is het

rooiruier | 28-11-13 | 10:57


goedverstaander | 28-11-13 | 10:52 | + 1 -

kan er nog een noemen, maar die mag duidelijk zijn toch.

[G]eenstijl | 28-11-13 | 10:57

@goedverstaander Ja en?

Dan had de pipo die dat mailtje stuurde dat er in moeten zetten.

Friezerik | 28-11-13 | 10:56

Deze mail is wel erg precies.
Het is een zwarte. Maar niet zo maar een zwarte zoals een Hindoe of Singalees die er wel mee doorkunnen. Nee het is ook nog een zwarte neger.
En daarnaast kan hij ook niet met computers overweg.
Tsja. Wat moet je daar nu mee.
Die schadevergoeding is dan ook weer uit een speciale, bekende hoek.

Mantisomantis | 28-11-13 | 10:56

deministerpresident | 28-11-13 | 10:30
Ik denk, dat je iets niet goed begrijpt.
Ik heb gezegd, dat ie de media kon gebruiken, om aan een baan te komen.
Niet dat ie op z'n knieën moest bij de baas van die discriminerende werknemer.
Dus in mijn ogen volkomen terecht dat ie de media heeft opgezocht vanwege de discriminatie, maar gewoon stom dat ie daar verder geen gebruik van heeft gemaakt
Hij weet namelijk net zo goed als jij en ik, dat negers niet bekend staan als hardwerkenden. Dat is gewoon een feit.
Zeggen dat je graag wil werken, heeft niets met politieke correctheid te maken.
Iedereen die solliciteert kan met enthousiasme en een positieve instelling een hoop bereiken.
Heeft niets met kleur te maken.
Dat jij dat er van maakt.... moet jij weten.
Ik ben zelf ook vaak gediscrimineerd bij sollicitaties, maar heb vrijwel altijd een baan gehad, omdat ik me niet uit het lood liet slaan.
Kwestie van zelfvertrouwen, meer niet.

Schietmijmaarlek | 28-11-13 | 10:56

spanarchist | 28-11-13 | 10:52 | + 1 -
Welke "verborgen" agenda? De agenda van de multiculti is heel helder: Weg met ons!

Datzegiktoch | 28-11-13 | 10:54

Jeffrey is nu officieel een huilneger!, hij had het verschil kunnen maken, maar ging voor easy money, hadden die gasten in de mail toch gelijk, het is een neger!.

Overigens doe ik niet aan vooroordelen , en neem ik afstand van Jeffrey zijn gedrag alsmede boze blanke man zijn email, daarbij wil ik wel aangeven dat stigmatiseren erectie verwekkend werkt.

[G]eenstijl | 28-11-13 | 10:54

@ Friezerik | 28-11-13 | 10:51 |
Ik zal u een minpunt noemen.

Jeffreyboy had geen tot weinig ervaring met computers.

goedverstaander | 28-11-13 | 10:52

Maar goed, het is policor Nederland weer gelukt om van een mug een enorme olifant te maken. Wat een media-hetze vanwege één mailtje van een onnozelaar. Toch benieuwd welke verborgen agenda hier achter zit.

spanarchist | 28-11-13 | 10:52

Jammer, hij had het onderscheid kunnen maken door gewoon door te gaan met z'n leven. Maar nee, meneer wil een schadevergoeding..?! Waarvoor dan? We leven hier niet in de VS waar je met een door koffie gebrande tong miljoenen kan binnenslepen. Ik denk dat door alle ophef zijn kansen voor een stageplek alleen maar zijn gestegen. Gezien de racismestuip waar Nederland op dit moment in verkeerd ben ik als arbeidsbemiddelaar geneigd om alles wat anders is juist voorrang te geven. Voor je het weet sta ik met m'n kop naast Gordon in de krant.
Ander dingetje.. wordt de dader trouwens ook ontzien van een zware straf gezien de publiciteit? Doen ze met de échte criminelen toch ook zodra ze met hun kop op GS hebben gestaan.

Datzegiktoch | 28-11-13 | 10:52

1 ding weet ik wel deze jongen wordt straks als Sinterklaas binnengehaald bij een multi-culti knuffel bedrijf, of in ieder geval een bedrijf dat zich zo wil laten voorkomen.

pinkelotje | 28-11-13 | 10:51

Ik ben het wel eens met @rara, het is gewoon racisme en als er de mogelijkheid is om daarmee naar te rechter te gaan dan zou ik ook die mogelijkheid met beide handen aanpakken.

En nou zou het prima kunnen dat de beste man verder totaal niet geschikt is voor de functie.... dan had de pipo die dat mailtje stuurde dat in de mail moeten zetten, had hem veel ellende gescheeld.

Kom maar op met die minpunten.

Friezerik | 28-11-13 | 10:51

@Joris
Je kunt me wel wegjorissen @ 09.54, maar ik redeneerde vanuit de visie van de beklaagde in kwestie.
Met andere woorden, het onderscheid die je wist dat zou komen.

Larry Cook | 28-11-13 | 10:49

bottlebaby | 28-11-13 | 10:46
oke maar die waren dus al op gesprek geweest bij u aardoor u een mening kunt hebben uit het geheel maar deze neger is niet eens op gesprek geweest dus zou ik zijn brief wel eens willen lezen.

rooiruier | 28-11-13 | 10:49

Aangezien deze jongen nu helemaal nergens meer aan de bak zal komen , geef 'm een eurootje.

nemeton | 28-11-13 | 10:48

Koopt allen bij de Arnhemse electronicazaak!

maggoo | 28-11-13 | 10:48

King of the Oneliner | 28-11-13 | 10:32

Gemiste kans Jeffrey, niet meteen om een vergoeding schreeuwen. De mail die je met ons hebt gedeeld heeft al heel wat impact gemaakt.

@King of the Oneliner, uitsluiten van wel willende burgers kan hele grote gevolgen hebben voor de samenleving..

Willen we niet.

Goudse Kaas | 28-11-13 | 10:47

@Dikke Buschauffeur | 28-11-13 | 10:09 | + -3 -
Kun je me aub uitleggen wat er mis is met het gebruik van het woord neger? Dat het neger zijn als reden gebruikt wordt om iemand af te wijzen is discriminatie, ja.

Maar deze jongen is toch een neger? Het is toch geen oosterling, of blanke, of indiaan, of eskimo, arabier, aboriginal, of inca, of mannetje van Mars?

Hij is toch een neger?
ne·ger (de; m,v; meervoud: negers) 1lid van een van de zwarte rassen die oorspronkelijk uit Afrika afkomstig zijn (tegenwoordig meestal zwarte)

Kijk, de van Dale noemt ze tegenwoordig zelfs "meestal zwarte". De vuige rascisten en discrimineerders, klaag ze aan!

Dat gezeik over een normaal Nederlands woord.

TisNieZoMoeilijk | 28-11-13 | 10:47

Dat is nou precies wat ik gisteren bedoelde met dat eeuwige slachtoffergedrag. Iedere afwijzing heeft deze groep volkomen aan zichzelf te danken. Heeft niks met biologische raseigenschappen te maken, maar alles met het keiharde statistische verband tussen koeltoer en gedrag.

De echte Stolwijker | 28-11-13 | 10:47

Er wordt door mijn zeer geachte mede-reaguurders veel gesproken, gschreven, gesuggereerd over die werkgever en over Jeffrey.
Maar laten we nu eens Jeffrey de kans geven om in deze reaguurders kolom uit te leggen wat zijn kwaliteiten zijn.

Kom er maar in Jeffrey, en leg uit waarom je zelf vindt dat je een capabele sollicitant bent (of was). Overtuig ons met feiten.

ljcoster | 28-11-13 | 10:46

rooiruier | 28-11-13 | 10:43
Mee eensch. Het gaat om het complete plaatje.
Ik heb sollicitanten afgewezen op de kleur van hun stropdas: discrimineer ik nu of is het een optelsom van informatie die je doet besluiten iemand op een gesprek te laten komen of niet.

bottlebaby | 28-11-13 | 10:46

Hij heeft nog geen tijd gehad om een advocaat te zoeken omdat...?
Omdat hij het te druk heeft met zijn veeleisende consultancy job?
Omdat hij het te druk heeft met het aan elkaar knopen van de eindjes?
Omdat hij een zeer moeilijke computerstudie volgt die het uiterste van hem vergt?
Die personeelsklojo zat fout en als-ie voor mij werkte ontsloeg ik hem op staande voet. Maar daarmee zou de kous ook af moeten zijn.

Djong | 28-11-13 | 10:46

@ Opeens weet je het, je word negert!
RenoWurreld | 28-11-13 | 10:36 |

No way. Mag niet van Quincy Gario c.s.

goedverstaander | 28-11-13 | 10:45

Een juwelier die drie keer overvallen is door Marokkanen zal ook nooit een Marokkaan als stagiaire aannemen. Ik snap "racisme" wel. Graag meer info over de reden van dat mailtje. En verder is dit land enorm goed in van een mug een olifant te maken.

Kan me ook voorstellen dat, ook al hebben ze de kwalificaties, je geen persoon met donkere huidskleur aanneemt uit angst in de toekomst (bij ontslag, geen loonsverhoging, geen promotie) de racismekaart toegespeeld te krijgen.

Mesmer | 28-11-13 | 10:45

@Herman957 | 28-11-13 | 10:42

Jij gooit elke GeenStijl redacteur op één hoop.
Discriminatie!

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 10:45

Als hij zich met wat zelfspot en humor had gepresenteerd, hadden de werkgevers al voor hem op de stoep gestaan. Gemiste kans.

mijntweecent | 28-11-13 | 10:45

Hoeveel mensen worden door de overheid wel niet afgewezen voor een baan omdat ze blank/mannelijk zijn?

NiceGuysFinishLast | 28-11-13 | 10:44

Misschien een mooie casus voor Zwarte Kip?

Conan de Rabarber | 28-11-13 | 10:44

Wat is eigenlijk zijn verweer?
Hij is een neger en hij weet niets van computers
-
Is het de fout van dit bedrijf dat de negroïde bevolkingsgroep in Nederland een dermate slechte reputatie hebben opgebouwd dat niemand hen nog wil aannemen?
Dan moet hij maar eens met de Surinaamse en Antilliaanse bevolkingsgroep gaan praten.
Die zijn voor het grootste gedeelte verantwoordelijk voor deze reputatie.

Moi2 | 28-11-13 | 10:43

bottlebaby | 28-11-13 | 10:40
ik geloof u helemaal maar ik vraag mij af of deze onderknuppel wel de waarheid zegt in zijn mail en niet gewoon van negers houd.
als we niet de neger zijn opleiding weten en zijn sollicitatiebrief zien weten wij niets.

rooiruier | 28-11-13 | 10:43

Dus "als je hier wil integreren moet je niet zeiken en zeker geen eigen mening hebben of eigen initiatief tonen".

Van Rossem, lees je eigen post nog eens en geniet van je eigen vooroordelen, racisme en superioriteitsgevoel.

Jij bepaalt wel even hoe 'het negertje' zich moet gedragen. Met welk doel? Om 'cool' gevonden te worden door de tikgeiten van Geenstijl?

Herman957 | 28-11-13 | 10:42

@ denans | 28-11-13 | 10:38 |
In jouw zicht op de algehele tendens op deze website deel ik deels met je.

Anderzijds is het zo dat Jeffrey van zijn opleiding -net als andere leerlingen- moet solliciteren naar een stageplaats. Zoals jij het nu opschrijft moeten we bijna blij zijn dat hij op school zit en niet een drop-out is. Hij doet gewoon wat alle leerlingen moeten doen en dat is geen extra verdienste en zegt allerminst iets over zijn niet-luiheid.

goedverstaander | 28-11-13 | 10:42

Fijn,hier krijg ik dus jeuk van!
Wat moeten de ouderen op basis van leeftijd afgewezen wel niet denken?Het word nooit hardop gezegd maar het is wel altijd de barierre,lees net dat de gewone bouwvakker door de pool de markt uitgedrukt word,wat zullen die wel denken?!Waneer is het overigens voor het laatst dat u in het door koffiehuizen,visboeren,kappertjes,belwinkeltjes gedomineerde gedeelte in de stad een autochtoon daar heeft zien werken?!

Djenghiz_ken_net | 28-11-13 | 10:42

Wat een ellende weer in deze donke... ehh... getinte dagen.
Zouden Sint en zwa... ehh... blauwe piet nu nog wel langskomen?

Brandend Zand | 28-11-13 | 10:41

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 10:33
Je stage hoort aan te sluiten bij de competenties vanuit het curriculum. De school hoort de stage en het uitzoeken van een stagebedrijf te begeleiden. Het lijkt er op dat dit niet gebeurd is, echter: de stagiaire heeft zich vergaloppeerd aan de minimaal vereiste competenties voor een stage start/aanvang functie binnen het bedrijf om vervolgens aan de overige (open staande competenties) te kunnen werken.

U wilt niet weten hoeveel stage aanvragen ik krijg van scholieren/studenten alleen maar om de plek zelf en al helemaal niet om de ervaring (theorie/praktijk)in combinatie met de competentiekaart.

Dat komt omdat ondernemers niet berokken zijn/worden met het onderwijs en vice versa.

bottlebaby | 28-11-13 | 10:40

King of the Oneliner | 28-11-13 | 10:32 |
En je verwacht tegelijkertijd dat iemand die dus blijkbaar geen native-speaker is, dat diegene subtiele taalgrapjes moet gaan begrijpen. Want jij komt zo lekker mee bij taalgrapjes in andere talen.

deministerpresident | 28-11-13 | 10:39

Dit is nou de reden waarom Zwarte Piet nog bestaat in NL. Als je maar genoeg betaald (of te eten geeft) mag je een deel van de zwarte mensen waar eigenwaarde, respect en menselijke waardigheid compleet is vernietigd door witte sinterklazen, van alles mee doen. In het gezicht spugen, overheen zeiken, etc... alles heeft een financiele (tegen-)waarde.

Dit land heeft zoveel meer Islam nodig...

Kaan78 | 28-11-13 | 10:39

@ Moi2 | 28-11-13 | 10:35 |
Dat is de uitgelekte interne mail, die kennen we.

Ik bedoel de brief waarin onze Jeffrey solliciteert naar die stage-plek.

goedverstaander | 28-11-13 | 10:39

Je verwacht het niet...

cestca | 28-11-13 | 10:39

@Muxje | 28-11-13 | 10:21 | + 1 -

Bedankt voor je reactie , het gaat niet zo zeer om jeffery, het gaat erom dat afkomst , of uiterlijk ( zoals gangbaar ) of geslacht geen rol heeft in een job beoordeling maar het gaat om een strafmaat stellen als voorbeeld naar andere werkgevers . dat je met respect met je medemens collega en of werknemers omgaat .

el che | 28-11-13 | 10:38

@ deministerpresident | 28-11-13 | 10:25 | + -2 -
We krijgen allemaal nog 1.000 Euro van je: verkiezingsbelofte. Plus gemiste inkomsten door te laat, rente, psygische schade, etc.

Niet alles hoeft aggresief of met en nou moet hij betalen aan mij te worden afgekocht. Niet voor niks dat het lalalageld wordt genoemd.

TheseDays00 | 28-11-13 | 10:38

Gisteren deze jongeman bij Pauw en Witteman gezien: hij straalde nou niet bepaald werklust en een hoge mate van added value voor een gemiddeld bedrijf uit..
Hij was zwaar verbaasd dat ze wisten dat hij donker was want zijn naam kon dat niet verraden en ze hadden hem nog nimmer ontmoet.. Toen hij even langer nadacht, besefte hij dat ze het dan gezien moesten hebben op zijn Facebook pagina..
Maar goed, dit heldere licht heeft blijkbaar het licht nu gezien... kassa voor Jeffrey!

havannahapper | 28-11-13 | 10:38

laminaatplaat | 28-11-13 | 10:36
klopt maar om schadevergoeding te eisen gaat wel erg ver hij zet zich nu bij alle werkgevers voor joker.

rooiruier | 28-11-13 | 10:38

De Geenstijl beerput is weer open gegaan. Wat een bagger reacties. Racisme zit in ons allemaal. Net als de drang om naar vieze plaatjes te kijken. Maar daarom hoef je er nog niet mee te koop te lopen.
Bij het eisen van een schadevergoeding gaat het niet om gratis geld maar om laakbaar gedrag te bestraffen. Helaas is geld in onze maatschappij een van de beste manieren om iemand te raken.
Deze jonge man is niet lui anders zou hij namelijk niet solliciteren.
Dit is gewoon ontzettend fout en nog fouter om het goed te praten.
En dat iemand weinig ervaring heeft met computers is altijd relatief. Het ging niet om een baan als computerspecialist maar om een werkstage. Dan heb je veel meer aan een gemotiveerde knul dan aan iemand die het allemaal al denkt te weten.

denans | 28-11-13 | 10:38

King of the Oneliner | 28-11-13 | 10:32 |
Hoe vaak heb je dan daadwerkelijk een gesprek met iemand anders dan een blanke collega aangeknoopt. Eerlijk!!!?

deministerpresident | 28-11-13 | 10:36

@ rooiruier | 28-11-13 | 10:26

Je hebt helemaal gelijk. Het was dan misschien niet direct voor geld te verdienen, maar voor scholing wat ook belangrijk is. Hoe dan ook verandert naar mijn idee weinig aan het feit dat 'ie (open) gesolliciteerd heeft naar een positie binnen een bedrijf en hier in eerste plaats op racistische gronden voor is afgewezen.

laminaatplaat | 28-11-13 | 10:36

Opeens weet je het, je word negert!

RenoWurreld | 28-11-13 | 10:36

Schietmijmaarlek | 28-11-13 | 10:26
Als ie dan toch een soort van correcte reactie had moeten geven, had ie beter iets kunnen zeggen over de waardeloze IT-skills van de medewerkers van dit bedrijf en dat dit dus sowieso geen geschikte stageplek is om skills te leren. En dat dit soort domme acties iets zegt over het IQ van kortzichtige klootzakken zoals zij.

deministerpresident | 28-11-13 | 10:34

@ King of the Oneliner | 28-11-13 | 10:32
Jullie zijn lekker bezig daar op het werk.

Lijkt me enorm leuk om daar te werken. NOT.

goedverstaander | 28-11-13 | 10:34

Die komt nou nergens meer aan de bak, en terecht.
Je zal hem maar aannemen en vragen : hoe moet jij je koffie zwart?

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 28-11-13 | 10:34

Weet je wel hoeveel werk het is om een advocaat te regelen. Nee, zolang er geen advocaat zelf actie neemt en bij hem op de stoep staat hoor je hier nooit meer iets van.

roze_bril | 28-11-13 | 10:33

@Absoluut niet waar | 28-11-13 | 10:28

Het was niet de bedoeling de indruk te wekken dat ik het racisme niet veroordeel.
Dat doe ik zeker wel.
Gigantisch domme, onterechte actie van het bedrijf.

Een stage doe je nadat je een en ander hebt geleerd over een bepaald vakgebied. Misschien heeft Jeffrey gewoon het verkeerde soort bedrijf uitgezocht om te solliciteren (sluit niet aan bij studie).

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 10:33

"Het degradeert discriminatie tot een aartslui verdienmodel."
Lol, dat "aartslui" pas hier wel een leuk gevonden....

Moi2 | 28-11-13 | 10:33

Ik zou de negersollicitatiebrief wel eens willen zien.

Ik kan me met de nu beschikbare informatie niet echt een goed beeld vormen.

goedverstaander | 28-11-13 | 10:32

Op mijn werk worden iedere keer mensen geplaatst die moeten integreren, een taakstraf hebben, stagelopen, de baan hebben gekregen vanwege hun kleurtje etc.
De oude blanke garde heeft het in de rookpauzes altijd beregezellig met elkaar, terwijl de hoofddoekjes en takkie-takkiesprekenden met de ziel onder de arm lopen, want zij begrijpen a)de subtiele taalgrapjes niet
b)kunnen nergens over meepraten
c)als zij er bij zijn moet je op je woorden passen (zo slim zijn wij ondertussen wel)
De bedoeling is om hun het werkplezier te ontnemen en lekker buiten te sluiten.
Dat krijg je er van, de subriele wraak van de Nederlander die een opgelegd multiculti ideaal in de maag gesplitst krijgt.

King of the Oneliner | 28-11-13 | 10:32

Iedereen kan zich wel eens vergissen door per ongeluk iets te zeggen wat niet mag ook al is het de waarheid.

behangtafel | 28-11-13 | 10:32

Gelijk dat ie heeft.
Met de billetjes bloot en op de pijnbank met dat tuig.
Kindertjes moet je nu eenmaal confronteren met hun gedrag en de mogelijke consequentie's.

CumGranoSalis | 28-11-13 | 10:31

Schietmijmaarlek | 28-11-13 | 10:26
Dus dan moet hij impliciet dus van jou zeggen dat alle andere negers NIET werken. Want hij is daar toevallig wel even toe bereid. Onzin.. hij is gewoon keihard gediscrimineerd. Waarom zou een donkere jongen dan ineens wel politiek correct moeten gaan antwoorden?? Zou jij dat doen als je net geschoffeerd bent? Tuurlijk niet.. maar je verwacht het wel van iemand met een kleurtje.

deministerpresident | 28-11-13 | 10:30

Hij is hooguit een stagevergoeding misgelopen. 350,- per maand of zoiets. Maar er zijn andere stageplaatsen.

bottlebaby | 28-11-13 | 10:30

Die foto op z'n Facebook, zit hij daar te poepen?

pinkelotje | 28-11-13 | 10:30

@goedverstaander | 28-11-13 | 10:22
Misschien niet, ik ben geen rechter. Het is wel voldoende reden om een eis tot schadevergoeding in te dienen.

rara | 28-11-13 | 10:30

Die schadevergoeidng zou hij best nog wel eens kunnen krijgen. Er is weliswaar een andere reden voor afwijzing, maar de tekst van de mail van die bedrijfsleider kot als een boemerang terug. Deze jongen in de eerste plaats af omdat hij donker is ( het staat er echt). Pas daarna om dat hij geen ervaring heeft. Maar ja, wat is dan de schade? Zal wel iets rond de Euro 500,- zijn.

Stijlicoon | 28-11-13 | 10:29

En ik wil geld van die neger die zonder één keer voor racist uitgemaakt te worden mag beweren dat alle blanken een Racist-gen hebben.

Moi2 | 28-11-13 | 10:29

"Met je huisjas" zegt ie... whahahaha

welbesnedengeenm | 28-11-13 | 10:29

Misschien werkt er wel iemand bij het bedrijf die door ooit een fobie voor negers heeft opgelopen. Kan me voorstellen dat een neger in je bedrijf dan nogal een probleem geeft. Ik ken ook iemand die serieus bang is voor lilliputters.

Alleen in dat licht snap ik het mailtje en dan is het nog netjes dat er ook op het gebrek aan ervaring wordt ingegaan. Natuurlijk wel uberstom om het naar de verkeerde te sturen.

En direct om geld zeuren verzwakt zijn positie zo enorm dat ik hem ook nooit aan zou nemen. De volgende werkgever zal ook wel googlen naar zijn foto en dan op dit topic uitkomen. Groot risico voor ellende dus next.

Mesmer | 28-11-13 | 10:29

Racisme is het nieuwe verdien model.

StijlvolRechts | 28-11-13 | 10:28

Goh ik had dit echt niet aanzien komen. Arme gediscrimineerde jongen je zou er bijna medelij mee krijgen. Natuurlijk is dat bedrijf buiten zijn boekje gegaan maar tegenwoordig is het zo dat iedereen kan denken en zeggen wat hij wil. Iedereen heeft een mening zo zou onze hoofdpiet Prem het zeggen. Misschien wil Prem voor deze arme jongen nog een keer zijn togus aantrekken en er een mooie vergoeding voor hem uitslepen. Ik zit toch zelf richting 500.000 te denken. Ik denk dat ik zo maar eens een rondje Lijnbaan ga doen, kijken of er nog Arabische prinsjes naar mij slissen... valt zoiets nou ook onder discriminatie, of is het positieve discriminatie al die aandacht, o ja die fluimen en wittekkhoer verwensingen die om mijn oren vliegen als ik er geen aandacht aan schenk is dat nou ook discriminatie?

pinkelotje | 28-11-13 | 10:28

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 09:50
Wat een flauwe tegel om maar niet toe te hoeven geven dat hier wel degelijk sprake is van racisme.

Het ging om een stageplek als verkoper in een elektronica zaak. Dan is het toch niet heel vreemd dat je daar op solliciteert als je nog geen ervaring hebt opgedaan. Daar zijn stages immers voor, niet waar?

Waarom zou dat in godsnaam de bedoeling van deze jongen zijn?

Het was daarnaast overduidelijk dat de interne mail niet als grap bedoeld was, maar wel degelijk als daadwerkelijke reden om iemand af te wijzen. Dat kan gewoon niet, hoe je het ook wendt of keert.

Wat echter niet hoeft te betekenen dat ze hem ook hadden moeten aannemen, want op basis van zijn Facebook foto had ik hem mogelijkerwijs ook niet aangenomen. Niet omdat hij een neger is, maar puur omdat hij niet heel representatief overkwam.

Daarnaast snap ik niet wat hij nu nog wil. Bij zo`n bedrijf zou ik persoonlijk niet meer willen werken en waarom een schadevergoeding eisen? Had hij dat ook gedaan als hij voor de bühne met een `fatsoenlijke` reden was afgewezen?

Absoluut niet waar | 28-11-13 | 10:28

Schietmijmaarlek | 28-11-13 | 10:26
+10

rooiruier | 28-11-13 | 10:27


De tekst in de mail was inderdaad niet netjes, maar dat had ie ook op een slimmere manier op kunnen lossen.
Hij had in de media kunnen zeggen.... ik ben inderdaad een neger, maar ik wil gewoon graag werken en ik ben bereid om alles over computers te leren.
Dan had ie veel meer bereikt dan nu.
Die mail was de kans om te laten zien, dat niet alle negers hetzelfde zijn.
Helaas Jeffrey.... gemiste kans.

Schietmijmaarlek | 28-11-13 | 10:26

Hij lijkt wel wat op Zwarte Piet.

van_de_pot_gerukt | 28-11-13 | 10:26

laminaatplaat | 28-11-13 | 10:25
hij ging niet voor een baan maar een stage plek

rooiruier | 28-11-13 | 10:26

Hij mag toch een schadevergoeding WILLEN? Of zijn verlangen ook overeenkomt met de rechten die hij heeft is een tweede. Hopelijk vind hij een advocaat die hem de mogelijkheden voorhand uitlegt.

Ik vind het echter niet een heel vreemde gedachte van hem aangezien hij ging solliciteren voor een baan waar hij z'n brood mee kon verdienen en een belangrijke motivatie om hem niet aan te nemen duidelijk racistisch van aard was.

laminaatplaat | 28-11-13 | 10:25

Waarom zou je er geen slaatje uit slaan? Hoe je het ook wend of keert, deze gast is enorm gediscrimineerd vanwege zijn huidskleur. En wie zich brand moet op de blaren zitten. En dit keer zeer terecht.

deministerpresident | 28-11-13 | 10:25

Dat die jongen erbij loopt als kempi zal er blijkbaar niet toe doen! Denk dat de betreffende werknemer subtieler was geweest als er een Carlton type (van fresh prince) op de foto's stond!

Hier de kempi foto:
www.facebook.com/photo.php?fbid=36140...

-=AL CAPONE=- | 28-11-13 | 10:24

FrankVeer | 28-11-13 | 10:22 |
eens , als dat klopt wat deze onderknuppel beweerd naar zijn baas want zo te lezen heeft hij het niet zo op negers dus klopt ZIJN verhaal wel.

rooiruier | 28-11-13 | 10:24

Klaus Herzog | 28-11-13 | 09:49 | + 3 -
Deze komt beter van toepassing
youtu.be/PxvhqmRa4Xc
Ben dat gezeik wel zat onderhand.

klote land | 28-11-13 | 10:24

Die mail is gewoon kut, staat gewoon: het is niets, ten eerste: een neger. Gewoon op zwart - wit. Mail is gewoon geschreven door een domme lul.

ikdenkwat | 28-11-13 | 10:23

naar de goelag, allebeide, die huilbabie en die infantiele phrenoloog die het nodig vind vind om donker gekleurde te moeten onderklassisiceren en verduidelijken met haakjes neger, wat een belediging voor ieders intelligentie.

Bamzaaiert | 28-11-13 | 10:23

Kun je iets vaags zeggen over jeffreys IT kwaliteiten (onbewezen en subjectief) T'is i.i.g. duidelijk dat die "hollands glorie"personeelschef niet eens in staat is een mailtje correct te verzenden.

louis6227 | 28-11-13 | 10:23

Computerwinkel? "Grossier die caraudio, navigatie multimedia, telefonie en alle toebehoren levert en monteert in de automotive branche" zeggen ze zelf. Dus wat ze met "weinig tot geen ervaring met computers enz" bedoelen kun je alleen maar raden - waarschijnlijk nog meer stereotiepe lariekoek.

VWTS | 28-11-13 | 10:23

LEZEN hij wilde stage lopen dus LEREN.
rooiruier | 28-11-13 | 09:55

Maar daar moet wel een basis voor zijn. Bijvoorbeeld door een ICT-opleiding o.i.d. Het lijkt mij dat zelfs aan die basisvoorwaarde niet wordt voldaan. Een stage moet natuurlijk wel aansluiten op je opleiding.

FrankVeer | 28-11-13 | 10:22

@ rara | 28-11-13 | 10:20 |
Dat is, zoals ik het lees, zo goed als niet voldoende voor een schadevergoeding.

goedverstaander | 28-11-13 | 10:22

Havenwerker | 28-11-13 | 10:14 | + 5 -
Helemaal waar, vaak nog goed betaalde banen bij het gemeentelijke apparaat.

XaaD666 | 28-11-13 | 10:22

@el che 10:12: Eensch, maar alleen als het afwijzen op basis van ras beleid is bij het betrokken bedrijf, of dat het systematisch gebeurt. Anders is er eigenlijk niets aan de hand; een misplaatste of leuk bedoelde opmerking in een intern mailtje gaat per ongeluk naar buiten. Het bedrijf heeft excuses aangeboden en de medewerker op non-actief gesteld, en daarmee moet de kous af zijn.

Muxje | 28-11-13 | 10:21

@goedverstaander | 28-11-13 | 10:15
Net als de eerste reden, die toch wel overtuigend bewijs is van discriminazi.

rara | 28-11-13 | 10:20

This Far No Further | 28-11-13 | 10:18
die is heeel goed

rooiruier | 28-11-13 | 10:19

Op zich lijkt mij een russische puber met zeer veel ervaring met computers, werken in de cloud (een netwerk met bots) Handig met creditcards etc, ook niet echt ideaal voor je computerzaak.

This Far No Further | 28-11-13 | 10:18

Schadevergoeding... Wat is de hierbij geleden schade dan? Om daarbij aanspraak te maken op zo'n vermadelijke vergoeding zal hij het aannemelijk moeten maken dat hij met een ander kleurtje wel aangenomen was.

Met weinig tot geen ervaring met computers e.d. solliciteren bij een computerwinkel. Er zijn onder kaaskoppen zelfs al genoeg 12-jarigen te vinden (al 2 in mij familie) die daar wél hun hobby van hebben gemaakt en vanuit losse onderdelen een pc in elkaar kunnen zetten en installeren. Dat soort gassies wil je als kleine ondernemer in je winkel. Niet dat de klanten het winkelpersoneel moet uitleggen wat ze willen, wat helaas maar al te vaak voor komt bij grotere ketens.

En de huidige publiciteit rond zijn persoontje, die heeft hij helemaal aan zichzelf te danken. Succes met solliciteren in de toekomst.... Jeffrey Koorndijk.

Ven1V1d1V1c1 | 28-11-13 | 10:18

En meneer toont hiermee weer haarfijn aan waarom ik een grondige hekel heb - niet aan negers - maar aan hun mentaliteit die zij keer op keer tentoonspreiden. *feit*

Sunabalk | 28-11-13 | 10:17

Gelijk heeft ie. Dat is de enige manier waarop je foute bedrijfsleiders kunt pakken. Op hun centen. En het is maar geld, verdien je wel weer terug.

kicktherabbit | 28-11-13 | 10:17

@Lief meiske | 28-11-13 | 10:13
Ik ook niet, maar zou niet zo stom geweest zijn om als reden "neger" naar de kandidaat te mailen.

Jan Passant mk2 | 28-11-13 | 10:16

Ik denk niet dat het neger zijn het probleem was, maar meer zijn uitstraling c.q. attitute, wat je bv ziet in zo'n zwarte getto jas, of hoe die dingen ook mogen heten.
Ook het feit dat iemand van zo'n jonge leeftijd niet eens met computers om kan gaan zegt veel over hem, veel meer dan zijn huidskleur.

Onderbuik | 28-11-13 | 10:16

Zou niet graag de organisaties de kost willen geven die er net zo over denken, maar pakken het slimmer aan. De hetze tegen onze gewoontes en reacties als van de afgewezene zal het er niet beter op maken.

watazooi | 28-11-13 | 10:16

Als het een zwarte whizkid was geweest met een berg diploma s en ervaring had het bedrijf hem heus wel aangenomen.
Want zo racistisch zijn ze dan ook weer niet.

Terpen-tijn | 28-11-13 | 10:15

@ rara | 28-11-13 | 10:12 |
Daarin heeft u gelijk, is discriminazi. Maar voor een schadevergoeding is meer nodig. Ik citeer:

"Grootste struikelblok hierbij is het bewijs van de discriminatie, mede doordat een werkgever geen reden of een andere reden voor het niet aannemen kan opgeven."

Die (andere) reden staat dus wel degelijk in dat mailtje.

goedverstaander | 28-11-13 | 10:15

Lief meiske | 28-11-13 | 10:13
ge zeit niet lief

rooiruier | 28-11-13 | 10:14

Gisteren werd ik door een of andere vrouwelijke Mobutu-afstammeling voor Hitler uitgemaakt, omdat ik vroeg of ze gaarne iets verder dan 50cm achter mij aan de groepsles gewichtslingeren wilde deelnemen. Naast het direct trekken van de racisme kaart vond ik het ook nogal een ongepast staaltje van territoriumdrang. Zo van: "Hé, ik ben wel ff met 100 man in een kano de Mediterranée overgestoken en nu heb ik recht op een plek hiero in Gratisgeldland!" Echt niet te geloven, het is gewoon mode ofzo gelijk de blanke in zn eigen land een racist te noemen. Les 1 bij de inburgering? Heb mn Antilliaanse vriendin gevraagd of het soms een internationaal Negercomplot is, maar ze had het niet meegekregen omdat ze haar NL paspoort was inruilen voor een exemplaar met een groot KFC logo en de letter N op de voorkant...

Rudjen | 28-11-13 | 10:14

Eerlijk? Ik had hem ook niet aangenomen !

Lief meiske | 28-11-13 | 10:13

strak stukkie van Rossem, mag ook wel eens gezegd worden.

Nina Haanzuiger | 28-11-13 | 10:12

Ik kan mij de rechtsgang van zo'n Jeffrey Koorndijk wel voorstellen. In Nederland is het gevestigde gewoonte dat iedere Nederlander iedere dag weer dik betaald voor fouten die een enkele landgenoot maakte, meer dan 150 jaar geleden. Nu heeft een medewerker van een computerwinkel een stomme fout gemaakt, dus gaat die tent failliet omdat er uiteraard een inkomen voor het leven voor Jeffrey Koorndijk betaald moet worden. Plus dat van zijn advocaat.
Zo werkt dat in een goed geoliede multiKul.

Jan Passant mk2 | 28-11-13 | 10:12

Terecht dat hij om een schade vergoeding vraagt. Hij is ten eerste om zijn huidskleur en bijbehorend stigma afgewezen, ( het is een neger ). Een keurige voorbeeld straf ter preventie van discriminatie omwille van huidskleur in de toekomst door anderen , met financieele compensatie aan het slachtoffer vind ik een goede maatregel.

el che | 28-11-13 | 10:12

@goedverstaander | 28-11-13 | 10:06
in dat geval zou er geen andere reden aangegeven moet zijn

Dat er nog een geldige reden wordt gegeven neemt niet weg dat de eerste reden discriminatoir is.

rara | 28-11-13 | 10:12

Zielepoot die denkt gratis geld te snuffelen. What's next?

daytripper | 28-11-13 | 10:12

-weggejorist-

XaaD666 | 28-11-13 | 10:11

Haha, lutser! Schadevergoeding voor een anoniem mailtje, waarmee hij zelf de openbaarheid heeft gezocht? Materiële schade is € 0,- (hij had de baan vanwege zijn kwalificaties toch niet gekregen) en de immateriële schade? Max. € 20,-. Dit doet niet af aan het feit dat die kerel die dat mailtje stuurde een debiele racist is.

Boris Kapotjeplof | 28-11-13 | 10:11

Begrijp Jeffrey wel, die wil wraak, das logisch, en een schadevergoeding doet die de Wilde Electronic pijn en zet ze voor schut. Zet em op Jeffrey, screw them .

louis6227 | 28-11-13 | 10:10

Weinig ervaring met computers? Logisch... daarvoor doe je stage. Het was tenslotte een stage-sollicitant.
Medewerker vertelt een hoop over zichzelf door het woord NEGER te gebruiken om sollicitant te beschrijven.
OOk blijft het vreemd dat een onderknuppel zijn baas moet vertellen over de vaardigheden van een sollicitant.
Kan de baas dat zelf niet? Lijkt mij een bedrijf van niks als ik er dieper over nadenk.

Dikke Buschauffeur | 28-11-13 | 10:09

Sjonge jonge jonge, ik word hier wel zo moe van. Dit hele land is aan het doorslaan wat betreft discriminatie/racisme. Het beginpunt ligt bij Quincy en het eindpunt is nog lang niet in zicht. Alles kan onder de noemer racisme, en als het daar niet onder valt dan drukken we het fijn onder discriminatie. Met als doel om bepaalde bevolkingsgroepen weer 30 jaar terug in de emancipatie te werpen en er met een beetje geluk nog een leuk bedrag uit te slaan ook. Kotsmisselijk word ik er van. En dat Meldpunt Disciminatie mogen ze van mij ook meteen opdoeken, die zijn momenteel net zo geloofwaardig als Peter Jan Rens.

ilse | 28-11-13 | 10:09

O maar dit is geweldig nieuws voor alle blanke mannen die ooit zijn afgewezen vanwege die gelijke geschiktheid blablabla. Katching!!!!!

Lucifer | 28-11-13 | 10:08

Belachelijk om geld te eisen discriminatie is gewoon een mensenrecht, iedereen heeft het recht om niet met iemand om te hoeven gaan om welke reden dan ook. What's next de overheid die gaat bepalen dat hippe meisjes om moeten gaan met nerds op straffe van een dwangsom!?

rode peper | 28-11-13 | 10:07

Het is ook helemaal niks.

Een maat van me krijgt met enige regelmaat "Jeffreys" over de vloer. "Studenten" die een tijdje stage moeten lopen binnen zijn bedrijf en zo werkervaring op moeten doen. Maar met een IQ wat anderhalve standaarddeviatie onder het Nederlands gemiddelde ligt en een werklust van een zak aardappelen komt het meer neer op zeer tijdrovende en overmatig energieslurpende bezigheidstherapie vanuit het bedrijf richting de "sollicitant".

Maar hey, iedereen heeft recht op een diploma.

Willianus Wortelus | 28-11-13 | 10:07

@ rara | 28-11-13 | 10:01 |
U heeft gelijk, ik zie het nu ook.

Echter, in dat geval zou er geen andere reden aangegeven moet zijn voor afwijzing. En dat is wel degelijk het geval (ervaring met computers ontbreekt).

goedverstaander | 28-11-13 | 10:06

Pretzwalkski | 28-11-13 | 10:04
als je niets anders te melden hebt rot dan a.u.b op hier , dit is achterlijk

rooiruier | 28-11-13 | 10:06

Ohnoes ze hebben me beledigd en ik kan de discriminatie kaart trekken!
Geld geld geld!

Kut voor je dat je die baan/stage niet krijgt, move on!
Ffs...

Lalala Geld! | 28-11-13 | 10:06

Nou, die schadevergoeding gaat hem niet lukken. Volgens mij heeft dat bedrijf deze sukkel volkomen terecht niet aangenomen...

Brou Is Back | 28-11-13 | 10:05

Max Navelstaar | 28-11-13 | 10:00 |
De meeste werkgevers zijn wat slimmer, dit zouden ze nooit gezegd hebben, hooguit, er is een geschiktere kandidaat aangenomen!

lanexxx | 28-11-13 | 10:05

-weggejorist-

zeg maar jansen | 28-11-13 | 10:04

-weggejorist-

Pretzwalkski | 28-11-13 | 10:04

-weggejorist-

Van Druten | 28-11-13 | 10:04

Hij werd in de eerste plaats afgewezen omdat hij niet de juiste kwalificaties heeft. Toevallig ook nog een negert en dat helpt in deze tijden logischerwijs niet mee gezien alle ellende waar we in 0031 dagelijks mee geconfronteerd worden. Toevallig zag ik van de week opsporing verzocht en ik hoefde het aantal (licht)getinte daders niet eens te turven. Ze waren nagenoeg allemaal van die kleur.
Maar als hij wel de juiste papieren had gehad en zich duidelijk in positieve zin had onderscheiden van de anderen, dan had men er mijns inziens geen probleem mee gehad, integendeel.
Kijk naar dat filmpje met Jay Leno over die zingende negert bij een pompstation. Dat is pas positief. Als zo'n gast de juiste kwalificaties voor een dergelijke baan zou hebben dan zou hij zonder pardon aangenomen worden.

Van Druten | 28-11-13 | 10:03

rara | 28-11-13 | 10:02 |
ja lekker , waar?

rooiruier | 28-11-13 | 10:02

En na dit voorval zal het voor negers weer een stuk moeilijker worden een baan of stageplek te vinden, alleen de afwijzingen zullen wat zorgvuldiger geformuleerd worden.

spanarchist | 28-11-13 | 10:02

@mental K | 28-11-13 | 10:00
Letterlijk citaat uit mijn linkje: Als bijvoorbeeld een sollicitant gediscrimineerd wordt, dan kan hij op grond van de onrechtmatige daad een vordering instellen.

Tijd voor koffie?

rara | 28-11-13 | 10:02

Misschien is het eens tijd dat sommige bevolkingsgroepen eens na gaan denken hoe het toch komt dat bedrijven sollicitatiebrieven erg snel archiveren wanneer er aan bepaalde "voorwaarden" wordt voldaan in sollicitatiebrieven.

Een kleine zelfstandige ondernemer zou wel gek zijn om een achternaam aan te nemen die onuitspreekbaar is.

Ikdus | 28-11-13 | 10:01

Ik zou het CV wel eens willen zien dat hij had meegestuurd.

yamahaha | 28-11-13 | 10:01

@goedverstaander | 28-11-13 | 09:57
Onder het kopje 'Schadevergoeding"staat letterlijk: Als bijvoorbeeld een sollicitant gediscrimineerd wordt, dan kan hij op grond van de onrechtmatige daad een vordering instellen.

rara | 28-11-13 | 10:01

Ik geef em groot gelijk!
Pakken wat je pakken kan!

geezzmeteeezzz | 28-11-13 | 10:01

Voor geld mag je hem een neger noemen. De hoer.

zeg maar jansen | 28-11-13 | 10:01

@rara | 28-11-13 | 09:54 | vreemd dat jij niet ziet dat het raar is om geld te vragen als je wordt afgewezen bij je sollicitatie naar een stagebaantje op racistische gronden. Het gaat toch om het idee, en dat het idee fout is en dat dat idee eruit geramd moet worden bij zo'n bedrijf, het gaat toch GVD weer niet om GELD??
En nee, dit staat niet in 'de wet', want het stukkie wat je stuurde slaat op een verhouding tussen een werkgever en werknemer, geen sollicitant naar een stageplaats en zijn toekomstige werkgever.

mental K | 28-11-13 | 10:00

Laat ze maar diep in de buidel tasten, dan halen andere werkgevers het voortaan wel uit hun hoofd om te discrimineren! Of is dat nu wishful thinking?

Max Navelstaar | 28-11-13 | 10:00

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 09:58
hij komt niet zonder voldoende punten in het 3e jaar maakt verder niet uit maar geld vragen is not done.

rooiruier | 28-11-13 | 10:00

Misschien heb ik het mis, dacht dat niet alle donker gekleurde hetzelfde zijn, maar als ik zo naar zijn foto's kijk valt hij wel in de categorie waar ik weinig vertrouwen in heb om geholpen te worden. Misschien is het probleem wel gewoon dat de benaming te algemeen is en hebben we subgroepen negers nodig.

Moordjong | 28-11-13 | 09:59

"Het degradeert discriminatie tot een aartslui verdienmodel"

Net als de hoofddoek voor moslima's. Die hebben dat ook haarfijn door.

rooiruier | 28-11-13 | 09:55
Basiskennis van wat je verkoopt mag wel verondersteld worden.

spanarchist | 28-11-13 | 09:58

Jetta Kleinsma werkt ongetwijfeld al aan een nieuwe wet; het neger quotum.http://nos.nl/artikel/454347-quotum-werk-gehandicapten.html

de honden blaffen... | 28-11-13 | 09:58

@rooiruier | 28-11-13 | 09:55

Een stage doe je om het reeds geleerde in de praktijk te brengen.

Dat is precies de reden waarom je bij opleiding nooit meteen in het eerste jaar een stage krijgt. De meeste stages beginnen pas in het derde jaar.

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 09:58

Als Jeffrey er netjes uit had gezien en zijn yoyowasapbitches attitude had thuis gelaten was er niks aan de hand geweest.

Eduardo- | 28-11-13 | 09:58

@blandurego | 28-11-13 | 09:45
dat woord wordt eerdaags geschrapt uit de Nederlandse taal.
Iets met kwetsen...

Jeffrey is gewoon een onnozele opportunistische dwaas die, wat betreft het feit dat hij zich gediscrimineerd voelt, absoluut gelijk heeft en vanuit dat gelijk meent geld te kunnen krijgen, wat dan weer de schuld van de wig drijvende Quinsy en zijn volgelingen is.
En daarom stel ik dat Quinsy moet betalen, allemaal!

Hoogachtend,
Uw Reagurende Rechter

Simon de Danser | 28-11-13 | 09:57

En zo krijgt de racist in kwestie gelijk, tis gewoon een tralalaneger die enkel gaat voor de poen.

had de beste man door, net zoals de rest van zijn "neger" vriendjes even slecht voor een bedrijf.

GekkeDave | 28-11-13 | 09:57

@ rara | 28-11-13 | 09:51
De door u geposte link gaat uit van het opzeggen van een bestaand dienstverband op mogelijk 'kwalijke' gronden. Daarvan is in dit geval geen enkele sprake.

Het ging om een sollicitatie naar een stage-plek.

goedverstaander | 28-11-13 | 09:57

Als deze jongen een beetje intelligentie zou bezitten zou hij dit oplossen door een gesprekje aan te gaan met het bedrijf, die dan misschien excuses zou geven, case closed zou je zeggen, maar nee, deze rat wil er een discriminatoire slaatje uit slaan, en de gutmenschen staan weer te juichen, dom!

lanexxx | 28-11-13 | 09:56

Dat lijkt uiteindelijk het enige wat die 'slachtoffers' en 'gekwetsden' willen.. GELD.

mental K | 28-11-13 | 09:56

Dat lijkt uiteindelijk het enige wat die 'slachtoffers' en 'gekwetsden' willen.. GELD.

mental K | 28-11-13 | 09:56

Zo eentje hebben we bij ons ook aan MOETEN nemen. Vervolgens begon hij nadat de klanten begonnen te klagen over zijn gebrekkige beheersing van de Nederlandse taal te klagen over discriminatie en minderheden.

wakker worden | 28-11-13 | 09:56

Donkere huidskleur, geen kennis van zaken van computers.
Die kan zo bij een ICT afdeling van de overheid terecht.

sinar2 | 28-11-13 | 09:56

spanarchist | 28-11-13 | 09:50
Koninging Beatricks | 28-11-13 | 09:50
LEZEN hij wilde stage lopen dus LEREN.

rooiruier | 28-11-13 | 09:55

Wat Mike de Wilde schreef aan Jeffrey Koorndijk kan totaal niet door de beugel: men vond het vooral jammer dat hij op deze wijze kennis moest nemen van de afwijzing. Daar spreekt weinig spijt uit.

Simon_GS | 28-11-13 | 09:55

Als Jeffrey voldoende kwaliteiten heeft zal het geen enkele moeite kosten een andere baan te vinden. Daarnaast zal de aangeklaagde schade ondervinden omdat hij een geschikte kandidaat heeft laten schieten en nu langer bezig is de vacature te vullen.

Maar waarschijnlijk maak ik hier een aanname teveel...

Godsammekraken | 28-11-13 | 09:55

Whatever de schadevergoeding is, het zal minder geld kosten dan het in dienst nemen van deze neger had gekost.

Oerkoendoe | 28-11-13 | 09:55

Vreemd dat veel mensen hier het slachtoffer tot dader willen maken.

rara | 28-11-13 | 09:54

Als je zelfvertrouwen hebt en trots op je afkomst bent, kunnen ze je niet discrimineren.

durfniet | 28-11-13 | 09:54

-weggejorist-

Larry Cook | 28-11-13 | 09:54

Tis discriminatie, kut en onterecht, maar het schade verhaal (anders krijg je geen schadevergoeding)...

Andere stage aangeboden gekregen, doen! Deze had je niet gekregen, ook niet zonder de mail. De enige schade, Jeffrey Koorndijk (ik herhaal Jeffrey Koorndijk) is dat je tot in den treure op internet hiermee rond gaat (Jeffrey Koorndijk) door vol met je bakkes en naam in alle kranten aandacht te gaan zitten vragen Jeffrey Koorndijk .

TheseDays00 | 28-11-13 | 09:54

Ik wist dat er iets achter zat. Klagen over racisme is inmiddels ook een hele winstgevende industrie. Eerst maak je heel veel ophef over een incidentje of iets heel kleins, dan zorg je dat het overal in de media komt waardoor mensen aan de top zich gedwongen voelen je te steunen, en dan pas daarna dien je de eis in die aan het hele conflict ten grondslag heeft gelegen.

Net als dat gedoe met Zwarte Piet, eigenlijk; Quinsy Gario verdient letterlijk geld met klagen over Zwarte Piet en mevrouw Shepherd heeft geregeld amicaal contact met organisaties in Suriname en op de Antillen die geld van Nederland willen zien om gaten in de eigen begroting te dichten.

Nequebard | 28-11-13 | 09:53

Onze Jeffrey is nog niet helemaal goed geïntegreerd. Het bedrijf kan in geval van discriminatie veroordeeld worden en zelfs een boete krijgen. Dat geld verdwijnt echter in de zakken van de overheid.

Hiernaast is het mogelijk dat Jeff een schadevergoeding krijgt toegewezen maar dat is in het onderhavige geval niet echt aannemelijk, want geen fysieke schade en/of inkomstenderving.

goedverstaander | 28-11-13 | 09:53

Krijgen we morgen straks het bericht dat hij dit bij meer werkgevers geflikt heeft.

Klaus Herzog | 28-11-13 | 09:53

Misschien een snuffelstage doen als computerpiet, meer kans op succes dan dit achterlijke gedoe.

Unl1m1teD | 28-11-13 | 09:53

En zo geeft Jeffrey de racistische werkgever met terugwerkende kracht gewoon gelijk... Elke keer dat je wel met die lui in zee gaat krijg je elke keer weer dit soort gesodemieter.

Ik wens Jeffrey veel succes met et vinden van een stageplaats, maar vrees dat hij alleen nog afwijzingen tegemoet kan zien. Subtieler geformuleerde afwijzingen, dat dan weer wel...

Of is vanaf nu iedereen die hem afwijst automatisch een racist?

Glandula magna | 28-11-13 | 09:52

Over zwarte pietluttigheid gesproken...
Uiteindelijk gaat t dus nergens over!

Professor Pipo | 28-11-13 | 09:52

Haha, het is gewoon een ordinaire zakenvuller.!

Argeloze burger_1 | 28-11-13 | 09:52

Nou ja. Hoewel we allemaal wel weten hoe het werkt in de onze wereld vind ik het mailtje wel erg (te) ver gaan.

Maar Jeffrey zou ook eens bij zichzelf, of liever bij zijn leeftijdsgenoten, te rade moeten gaan waarom het soms zo te ver door schiet. M.i. heeft het mailtje meer te maken met, hoewel erg weinig subtiel, een aanduiding voor een groep die er over het algemeen een puinhoop van maakt.

BedrijfsTijgerT | 28-11-13 | 09:51

Zo te horen een prima inschatting geweest van die werkgever, die afwijzing.

Ales | 28-11-13 | 09:51

Hij had de kans om dit keihard aan te pakken en er korte metten mee te maken. En wat doet hij? Hij wil geld zien. Net als Quinsy erover begon in de DeBalie dat hij niet betaald kreeg. Ik zie een patroon. Gata het wel om racisme en discriminatie of is het gewoon één grote roep om free money. Ik weet waar ik mijn geld op zet.

Kafkaatje | 28-11-13 | 09:51

Neger 39 met rijst.

yamahaha | 28-11-13 | 09:50

Weinig tot geen ervaring met computers lijkt me voor een computerwinkel ook wel een aardige reden voor een afwijzing. Maar dat is iets waar de racisme-schreeuwers snel overheen lezen omdat dat nu eenmaal niet zo goed uitkomt.

spanarchist | 28-11-13 | 09:50

Ik begrijp dat er 2 punten in de mail waren waarom meneer niet werd aangenomen.

Hij klaagt alleen maar over het 1e punt. Kan ik nu aannemen dat het 2e punt(incompetent) gewoon klopt?

Waarom solliciteren op een baan waar je niet competent voor bent? Je weet toch dat je afgewezen wordt.
Of was dat precies de bedoeling?

Koninging Beatricks | 28-11-13 | 09:50

Jammeren en handje ophouden. Waar kennen we dat toch van...

Rittersport | 28-11-13 | 09:50

Wat als een Nederlander per mail bij een kebabtent zou solliciteren en hij krijgt een mail terug dat eigenlijk naar de baas moest met: "ey mattie, deze kaaskop kan niks jonge, die blanke moet oprotten, wahed varken" oid

Staat Nederland dan ook op z'n kop?

EllaRouvoet | 28-11-13 | 09:49

De mail is niet correct. Maar om nu gelijk geld te eisen, dat is al even laag als het aantal letters in de mail.

Boerenhoofd | 28-11-13 | 09:49

Dat is geen vraag om schadevergoeding, dat is een verkapte sollicitatie naar Meldpunt Discriminatie en andere zieligheidsclubjes.
En hij is met vlag en wimpel geslaagd.

Rico Tampeloerus | 28-11-13 | 09:47

Krijg ik ook een schadevergoeding voor die moffen mails die ik dagelijks ontvang?

Klaus Herzog | 28-11-13 | 09:46

Negeren aub!

blandurego | 28-11-13 | 09:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken