Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De e-sigaret dodelijk (voor je reputatie)

esigaretgenant.jpgHey, de RIVM heeft weer iets staatsgevaarljks gevonden. De e-sigaret. Uit onderzoek blijkt dat je van het lurken aan een e-sigaret ook dood gaat. Want giftige en kankerverwerkende stoffen. En dat geldt ook voor de shishapen. Die is ook volkomen kudt, aldus de RIVM. Allemaal allang weer achterhaald, aldus lui die op het elektrisch roken (mirror) zitten, dus vast weer een hoax om ook over de iPeuken accijns te gaan heffen. Maar toch, zo'n batterijroker komt schijnbaar met allerlei klote bijwerkingen, zoals duizeligheid, misselijkheid en oh ja, dat je enorm voor lul staat. Met je sneue e-sigaret. Een e-sigaret is niks anders dan een fopspeen met licht- en rookeffecten. Als je dat als volwassene daadwerkelijk gebruikt zonder enige vorm van ironie, sta je wat ons betreft gigantisch voor lul. Oh, dus je sabbelt graag aan staafvormige objecten om maar iets in je mond te hebben. Weet je wie dat ook doen? Hoeren. Mensen die serieus e-sigaretten roken zijn vroeger waarschijnlijk stelselmatig misbruikt door hun priester, vader of oom en hebben de routine van toen omgezet in het mondsoppen aan een nepsigaret. Waarom zou je in Philip Morris' naam je serieus verlagen tot een e-sigaret? Ga of roken alsof je een echte vent bent, of geef het staafsabbelen compleet op. Wat ook een indicatie is van authentieke ventschap. Maar niet zo'n zielige tussenoptie als een e-sigaret. Wat stel je dan eigenlijk voor, als mens? Kap er gewoon mee, of ga weer roken. En niet omdat de RIVM nu ineens zegt dat e-sigaretten schadelijker zijn voor je gezondheid dan het beffen van loopse straatkat met AIDS. Maar vooral omdat het dodelijk is voor je gezondheid. Lutser.

Reaguursels

Inloggen

sommige hier lullen echt uit hun kont zoals Quid
Ik heb 24 jaar zware shag gerookt 4 tot 5 pakjes per week.Met e-cig was ik binnen een maand af van de gewone sigaret af.Maar het draait allemaal om de accijns die ze mis lopen.En dat onderzoek van ze wie heeft dat betaald? volg het geld!!Pas geleden liet iemand een nieuw pakje zw. van nelle liggen 50 gr weetje wat dat kost 8.80 euro zonder vloei wat gaat daarvan wel niet van naar de staat,ik denk minstens de helft .Het mooiste is nog wel e-cig willen ze het liefste verbieden of heel duur maken maar soft drugs legaliseren we WTF.BRANDSTOF SIGARETTEN ENZO IS AL DUURDER DAN ANDERE LANDEN DE ZORG IS KUT EN WE MOETEN OOK NOG WERKEN TOT 70 JAAR WE GEVEN 70 MILJARD AAN GRIEKEN LAND KADO MAAR VOOR DE RERST IS HET WEL TOP HIER.En Leoncup als ze het als medicijn maken wat het niet is ,wat denk je wat er met de prijs gebeurd JEEEEZZZZZ STUPIDO.
Alle mede dampers peace alle gewone rokers probeer de e-cig
En aan J.Quid je mag mijn sterretje likken konte likker misschien heeft Rutte nog iemand nodig voor onder zijn buro

dgrill | 30-11-13 | 15:25

Kom op Quid, nog twee jaartjes, dan ben je 18 en mag jij ze ook kopen.

per kilo | 29-11-13 | 11:46

Hier ook nog eentje.
40 jaar zwaar gerookt, alle hulpmiddelen om te stoppen met roken geprobeerd.
Nu rook ik al bijna een jaar niet meer zonder,noemenwaardige,moeite.
Ik damp en heb er meteen een nieuwe hobby bij.

floske 1 | 29-11-13 | 11:41

Volgens mij wordt hier het gebruik van e-sigaretten een beetje onderschat. Over de hele wereld zijn 1.3 miljard rokers (en dus potentiele e-cig rokers)

In amerika heeft één op de 5 rokers wel eens een e-cig geprobeerd. De e-cig is populair geworden vanuit China. Miljoenen mensen maken inmiddels ghebruik van dit soort devices. Het is een enorm groeiende markt.

De markt zorgt inmiddels voor geweldig mooie devices welke meer voldoening geven dan een sigaret. De lekkerste smaken worden op de markt gebracht, inmiddels zijn het er zo veel dat we de tel zijn kwijt geraakt. Zeker tig duizend.

Wanneer je een beetje verdiept in het fenomeen zal je zien dat het een populaire bezigheid is welke significant beter en lekkerder is dan roken. Maar als je inderdaad bang bent wat anderen over jou denken, dan moet je vooral blijven roken Lutser!

Darksand | 29-11-13 | 09:42

Ik vind dit een slechte zaak. Ik ben van af eind augustus bezig met de E-sigaret. Ik rookte voorheen zwaare vanellen. Ik ben begonnen met 36 mg nicotine hede rook ik nog maar 12 ng nicotine. Over +/- 3 maande hoop ik er van af te zijn. Ik denk dat ze het besten onder de medicienen kunnen laten vallen. Dat er onderzoek word gedaan vind ik OK. En dat er een minimaal leeftijd aanzit. En iemand die van het roken af wil komen dat die word gesteund door de huisarts. Het hept echt.

LeonCup | 29-11-13 | 01:35

Ik ben nu 4 maanden aan het dampen. Geen sigaret meer aangeraakt. Heerlijk, voel me ook een stuk beter en geen vieze rooklucht meer. Zit nu op 6mg nicotine dus dat is heel wat minder dan de 18mg die ik voorheen in sigaretten rookte. Het blijft bizar dat flutwetten over bijv de cookiewet klakkeloos in Nederland worden overgenomen, en dat een beslissing in de EU waarbij e-sigaretten zijn goedgekeurd in de lidstaten vervolgens weer ter discussie wordt gesteld. Zoals boven gesteld het is zuiver te doen om accijns.

Lafayette | 29-11-13 | 00:06

De anti roker is bang dat de 2,5 miljard aan tabaksaccijns nu ook deels op hun bordje komt.Het is echt niet om de gezondheid van de roker te doen, maar puur om accijnsinkomsten. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat de omgeving absoluut geen gezondheid nadelen ondervindt van het E-roken.Gezond is het niet voor je,maar een stuk minder ongezond dan het roken van echte peuken. In België is het verboden,omdat het gezien wordt als een ongeregistreerde medicijn.Minister Schipper heeft dit ook geprobeerd in Nederland. Is haar 2x maal mislukt voor de Nederlandse rechter.
Uiteraard moet er op de verpakking van deze vloeistoffen komen te staan,niet drinken en gevaarlijk voor kinderen,net als schoonmaakmiddelen gevaarlijk zijn voor kinderen.Deze vloeistoffen zijn trouwens al voorzien dopjes,die niet te openen zijn door kleine kinderen,net als alle andere flessen die niet door kleine kinderen te openen zijn.
Ik voorzie nu al dat de overheid een accijnsheffing gaat invoeren op nicotinehoudende vloeistoffen.Het is maar dat u dat weet.

020er | 28-11-13 | 23:41

Verder wat bartjeb1989 zegt...

basweetutwel | 28-11-13 | 22:49

Ik rook al een half jaar een E-sigaret. RIVM voorziet gewoon een briljant middel dat ervoor gaat zorgen dat ze op de accijns een stuk minder knaken kunnen vangen. Dat ze maar mooi de tyfus krijgen, eerst al überhaupt praten over een zorgverzekering die voor rokers duurder moet worden, rook je iets wat gewoon beter voor je is dan een normale sigaret, moeten we daar ook al voor betalen? Middel om te stoppen, die worden ook niet meer vergoed. De staat moet eens wakker worden...

bartjeb1989 | 28-11-13 | 22:44

Gisteren een e-sigaret gekocht bij jawel.... Kruidvat. Kostte me slecht 9,95 en is goed voor ca. 4 pakjes sigaretten. Deze week zijn ze dus in de bonus bij Kruidvat en dan zal je zien, net als ik eindelijk zo'n ding aanschaf ze in opspraak raken vanwege accijns derving.

Nou, het ding smaakt goed en ik koop geen sigaretten meer. De rest is aan u....

basweetutwel | 28-11-13 | 22:15

De tabakslobby doet erg haar best om e-smoking (dampen) in een kwaad daglicht te stellen. Ook de overheid doet stiekem mee, want die wil eigenlijk dat we blijven roken (accijns).
Inmiddels heeft zelfs Stivoro vandaag erkend dat e-roken stukken minder ongezond is dan echt roken.
Wat vanmorgen het echte nieuws was, is dat je moet oppassen dat kinderen niet aan een flesje e-liquid gaan lurken... Dat lijkt me vrij logisch. Bleekmiddel of de fles Wodka moet je ook niet in de kinderkamer bewaren...

Lafayette | 28-11-13 | 21:21

Het eerste wat na het lezen van dit artikel in me op kwam was: "Wat zijn dat voor apen die shish apen?"

afpilser | 28-11-13 | 20:53

Zelf een 3 week geleden een "digitale" sigaret aangeschaft. Gewoon voor thuis. Resultaat is dat ik nu van 2 a 3 pakjes zware van nelle naar 2 a 3 potjes vloeistof ben gegaan.Scheelt wel even wat euro's! Natuurlijk ligt er nog wel een pakkie shag naast voor naar de kroeg.
Bevalt mij prima, en t is gezonder dan "analoog" roken.

Dus, up yours, quid!

*puff*

dropl*l | 28-11-13 | 20:39

E-roken is gewoon lekkerder als een vieze stinkende peuk man! Gen vieze teer, stank in mijn lijf meer!

Tja NL is een klein landje die gewoon wat achterloopt... Kijk maar naar de rest van Eu en US. Daar is E roken gewoon normaal man!

En de RIVM googled vanuit hun luierstoel, rapport bij mekaar... zoals altijd... zonder enige wetenschappelijke onderbouwing. RIVM vergelijkt appels met peren.. ook opgevallen??! Stelletje prutsers van de roverheid zijn het. RIVM kom toch eens met bewijzen schooiers

Alex2819 | 28-11-13 | 20:32

Ik rook gewone sigaretten, toch vind ik de e- sigaret echt geen slecht idee. Het is toch een aardige oplossing om toch na het eten in een restaurant een soort van sigaret te roken, of in het cafe. Het is enkel nog een beetje vreemd om te zien. Het is zeker niet slechter als gewoon roken, want echt roken is gewoon zeer slecht. Maar wel mijn eigen keus. Toch geloof ik zeer zeker in de toekomst van de e sigaret. Ik vind de conclusie van het rivm zeer voorbarig en lijkt meer ingegeven door de staat vanwege mislopende belastingen. Nu vinden mensen het nog een vreemd gezicht zo, n e sigaret maar als er steeds meer mensen mee lopen wordt het een verschijnsel wat niet meer als raar gevonden wordt. Tuurlijk is stivoro ertegen. Die zien u liever aan de gewone sigaret. Want stel dat iedereeen uiteindelijk op de sigaret overstapt die voor de omgeving niet meer schadelijk is. Dan is er voor stivoro geen bestaansrecht meer. Stivoro is een vereniging die veel geld verdienen aan de echte roker. Diewillen helemaal niet dat u stopt, net als clean air en net als met het downloaden de heer kuik. Want dan verdienen ze niet meer over u rug. Voor stivoro , het rijk en die andere debielen is de relatief veilige e sigaret dus een wezenlijk gevaar. Dus gooien ze er maar wat uitspraken tegenaan, maar zonder wetenschappelijke onderbouwing. Ze brengen de e sigaret alvast maar in discrediet. Nou dat geeft mij extra reden om buiten het echte roken, ook de e sigaret erbij te houden. Nee de e sigaret is en wordt de toekomst al wil de roverheid en de verenigingen het niet want het kost hun geld en inkomsten. En een feit is dat het zoiezo niet schadelijk is voor de omgeving erom heen. En dat het zeker minder schadelijk is als gewoon roken. Ook voor de roker zelf. En de e sigaretten worden langzaam aan ook steeds beter. De opmerkingen van een mietje die zo, n ding gebruikt zijn nu misschien nog maar op een gegeven moment is zol, n sigaret algemeen geacceppteerd en zul je ze steeds meer zien en kijkt niemand er meer van op. Denk ook dat de tabaks industrie er niet happy mee is want ik denk zeer zeker dat de e sigaret hun klanten gaan kosten als deze e sigaret meer geaccepteerd is , vele malen veiliger blijkt te zijn en hij zo goed verbeterd dat het een hele echte rook ervaring geeft. Ja er is een echte toekomst voor weggelegd, dat is mijn mening. Ik ben een echte verstokte roker, die nu nog wel meer gewone sigaretten rookt. Stoppen is zeer moeilijk. Maar hoop uiteindelijk wel over te stappen op de e sigaret.

tweetybird | 28-11-13 | 20:07

als d'r schadelijke stoffen (behalve nicotine dan als je daarvoor kiest) vrijkomen is je e-sigaret kapot. Een vaporizer verdampt en het eindproduct wat je uitblaast is waterdamp. Wat erin zit qua smaakjes is hetzelfde als ze in je eten en snoepgoed stoppen. Ze zullen wel bang zijn dat iedereen op de werkplek zo'n ding aansteekt dadelijk.

sufkut | 28-11-13 | 20:02

Nu 6 maanden lekker aan e-sigaret, ruim 1000 euro bespaard.

Laat Quid maar zeuren in z'n schrijfsels.

Mr.Q | 28-11-13 | 19:35

.... Misschien dat ik als niet roker aan een nicotine vrije E-sigaret ga. Gewoon, om de anti-rook fascisten op de kast te jagen!!.... Lol.

Megalomaantje | 28-11-13 | 18:59

Lullig voor de roverheid, maar een E-sigaret maakt gebruik van vullingen, waarbij er een keuze kan worden gemaakt tussen vullingen met of zonder nicotine. Dus, is het geen roken meer van nicotine, maar gewoon lurken aan een smaakje. En hoe wil men dat dan verbieden? Eerdaags, let maar op, komen er vullingen met stoffen op natuurlijke basis en dan is het voor de roverheid helemaal niet meer onder controle te krijgen.... Mensen kunnen dan gewoon weer 'paffen' in de kroeg of waar dan ook maar en verspreiden alleen nog onschadelijke en misschien zelfs helende luchten. Overigens ruiken die dingen niet vies, maar zelfs heel lekker!....

Megalomaantje | 28-11-13 | 18:56

Roken is niet de meest frisse gewoonte maar de meeste rokers gaan aan heel andere dingen dood,Alcohol om maar een voorbeeld te noemen helpt veel naarderder veel meer mensen om zeep,mensen die het spul zelf niet eens gebruiken maar gewoon op het verkeerde moment onder de verkeerde wielen terecht komen.
Het boeit mij niet wat anderen doen als ze mij er maar niet mee lastig vallen.
Het leven zelf is sowieso al de dodelijkste ziekte die er is dus niemand heeft er baat bij,alleen de belastingdienst.

Meneer-reetkever | 28-11-13 | 18:11

Ik heb ook zo'n e-rokertje gekocht en ben om. Nu nog ff stoppen met de normale sigaretten :-( en dan kan de overheid mooi de kolere krijgen met z'n tabaksaccijns

clockandhammergame | 28-11-13 | 18:09

Ik denk dat het voornamelijk schadelijk is voor accijnsinkomsten.....

René5934 | 28-11-13 | 17:26

ik rookte 7 pakjes tabak in de week a 7,20 =50,40
nu 3 pakjes + E sigaret 1 flacon 5,95 = 27,85
mooi besparing van 23,55 x 52 =1224,60 besparing per jaar

bossnl | 28-11-13 | 17:09

RIVM én Quid vinden het niets? Dan ga ik het eens uitproberen. Altijd een goede graadmeter, net als Voeding en Waren Autoriteit. AUTORITEIT. En centrum voor de voeding. Als die het afkeuren, is het tijd om zelf te gaan onderzoeken.

Jaap de Paap | 28-11-13 | 16:42

Ik ben een absolute niet-roker, maar als ik zou roken, dan wel zo'n e-sigaret. Niet zo'n meur, wel het aroma.

PisFinger | 28-11-13 | 16:34

Waarom vergelijkt het RIVM de e-stomer niet met roken van een gewone sigaret? Het is het inademen van waterdamp met een geurtje versus rook waarin CO, teer, ammoniak en andere verslavingopwekkende rommel, om mee te beginnen.
Er zit een rare bias in dit onderzoek. Een beetje verdacht eigenlijk.

kloopindeslootjijook | 28-11-13 | 16:31

a ja het RIVM die weten alles
https://www.google.nl/search?q=rivm+vergist+zich&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=pFyXUoLkGOrOygO4x4KoBQ#q=vergissing+rivm&rls=org.mozilla:nl%3Aofficial

pejoar | 28-11-13 | 16:13

Acvoda analyseert het RIVM-rapport kapot:

'Helaas moeten we constateren dat het RIVM in dezen een document heeft opgeleverd dat onterecht de naam factsheet draagt. In plaats van feiten presenteert het document onvolledige, achterhaalde en zelfs foutieve informatie, aangevuld met impliciete opinies, een suggestieve vraagstelling en ongefundeerde zorgen. Een betrouwbaar instituut als het RIVM dient een objectieve, wetenschappelijke en op actuele feitenkennis gebaseerde informatievoorziening en risicoanalyse te doen. Met verbazing en verdriet moeten wij concluderen dat we deze pijlers en kernwaarden van het RIVM niet vertegenwoordigd zien in de gepubliceerde factsheet. Deze publicatie lijkt erop gericht te zijn de e-sigaret negatief te belichten, teneinde over te kunnen gaan tot een (de facto) verbod op het gebruik dan wel de verkoop van de e-sigaret.'

Meer op:
www.acvoda.nl/2013/11/21/de-rivm-e-sig...

Dit is het RIVM-onderzoek voorzien van commentaar,concrete kritiek dus. Zie de rode vlekjes.
www.acvoda.nl/wp-content/uploads/2013/...

Misschien wel een update waard van het artikel op GS.

kloopindeslootjijook | 28-11-13 | 15:51

@janwillem3008

Ik iets minder 3 maanden aan zo een sneue e-sigaret en 450 eypo in de pocket. :)

TheStef | 28-11-13 | 15:43

wat is er met Kwit aan de hand weer een stukje zonder PVV bashing, volgens mij is het identiteitsdiefstal.

bijna_raak | 28-11-13 | 15:39

RIVM kan aan mijn e-peen zuigen.
De antirook lobby kan het gewoon niet hebben dat we een gezonder en goedkoper alternatief hebben.
Vorige week dacht ik voor lul te staan op een feest met mijn E-peuk bleek de halve tent vol te staan met e-rokers die proberen af te kicken.

Rest In Privacy | 28-11-13 | 15:13

Boeiend verhaal :)

Darksand | 28-11-13 | 15:08

Ik ga niet terug naar gewoon roken. Dan steun je via de accijnzen de NL roofstaat + bijbehorende prutsende politici weer.

hetbozeoog | 28-11-13 | 15:06

Goh, dat je ooit doodgaat, dat verwacht je niet he.

niksneem | 28-11-13 | 14:58

Ik begrijp dat je een klabanus-obsessie hebt Johnny, maar waar je even aan voorbij gaat is dat wij reaukers gewoon keihard verslaafd zijn aan nicotine.
Wat dat betreft overweeg ik ook al een tijdje om over te stappen op electrisch reauken. Kan ik toch nog een shotje van mijn favo drugs nemen, zonder (of in ieder geval met minder) al die andere troep die je met reauken tot je neemt.

Dat ik daarmee eventueel voor lul zou staan neem ik op de koop toe, want je moet wel heel sneu zijn als je als volwassen kerel je nog druk gaat maken of anderen je wel 'cool' vinden.

ZonderNaam | 28-11-13 | 14:55

Kan het RIVM even vertellen wat er in vaccinaties zit, wat niet goed is voor een mens. Als ze het niet weten een googletje is nooit weg.

wallenberg | 28-11-13 | 14:50

Goed en slecht nieuws, vanaf 2015 is ook de chocolade sigaret verboten , niet door Nederland maar door de EU.

Vraag me af welke schadelijke stoffen er in gevonden zijn.

O wacht nee , omdat het tot roken zou aanzetten.

laserbrains | 28-11-13 | 14:46

Vroeger had ik woest geweest om de complotten van de regering en de tabaksmaffia.

Nu, na 7 maanden rookvrij/900 euro in de pocket, denk ik. Oké.

janwillem3008 | 28-11-13 | 14:38

Ik dacht dat ik zelf een citroen-zuren zeurpiet was met een verzameling daddy-issues en arsenaal aan sub-par vooroordelen en verkeerde denkbeelden over masculiniteit.

Maar gij kent er ook wat van Kwit.

R0BB3RT | 28-11-13 | 14:36

Nicotine is an sich ook niet gevaarlijk voor het lichaam behalve dan dat het een verslavende werking heeft, maar het is niet veel gevaarlijker dan een caffeïne verslaving. Teer, benzeen en diverse andere carcinogenen maken gewone sigaretten gevaarlijk, en die stoffen zitten niet in de e-smokers. Voorzover bij mij bekend is dat een oplossing van nicotine en glycerine...

DickieDick | 28-11-13 | 14:28

Weer allemaal grote bullshit, maar nu kunnen ze hier straks ook accijns op gaan heffen en daar is het ze om te doen...

DickieDick | 28-11-13 | 14:26

Dit lijkt me een bord vol onzin. Ik verwijs naar een artikel uit The Economist (www.economist.com/news/leaders/2158685...). E-roken is een stuk minder schadelijk dan analoog roken, dat staat als een paal boven water. Het overdadig eten van rood vlees of overdadig drankgebruik is overigens ook schadelijk, en in een stad wonen (want uitlaatgassen, lawaai en steelerts enzo) leidt tot hart- en vaatziekten en geestelijke kwalen. Laten we ten slotte eindigen met een vrolijke noot: leven is dodelijk (fact).

Ozon | 28-11-13 | 14:25

E-sigaret is de chocoladesigaret voor volwassenen. Kansloos dus.

Datzegiktoch | 28-11-13 | 14:23

Tijd voor een samenzweringstehoerie! De tabaksindustrie brengt zelf gevaarlijke e-sapjes in omloop! Bijvoorbeeld.

kloopindeslootjijook | 28-11-13 | 14:19

trouwens in de tijd van de e-sigs met een `lampje`is er heeel veel verandert veel meer smaak en damp ed check deze foto maar.http://www.alibaba.com/product-gs/1462418590/Yiloongtech_e_cig_king_mod_fogger/showimage.html

Z.aaddonorshoarma | 28-11-13 | 14:13

Eerst zit je te zeiken op vogelspotters en nu op mensen die om wat voor redenen ( die hun eigen zijn ) aan een e-sigaret zitten te lurken? Qua zuurheid zit je nu aan het niveau van een citroen. Azijnpisser.

Wc-kip | 28-11-13 | 14:13

Zeg, is ISON nou al ontploft, of hoe zit dat?

zetje01 | 28-11-13 | 14:11

Als je wil kun je overal ziek van worden. Het lijkt meer een wanhopige poging van de tabaksindustrie om de e-sigaret te stoppen door zaken uit de context te trekken of uit te vergroten (idioot hoge concentraties testen bv). Alsof tabak dan dus wel goed is.

Als de regering consequent is (maar ja) dan promoten ze de e-stomer ten opzichte van de sigaret. Maar misschien zijn accijns belangrijker dan de gezondheid van de gemiddelde Nederlander. Kan zijn.

kloopindeslootjijook | 28-11-13 | 14:10

Wanneer krijgen we Johnny Quit in plaats van Johnny Quid. De manier waarop ik naar zijn blogs kijk gaat precies hetzelfde toen ik puistjes uitkneep en naar het pus keek.

Pork & Beans | 28-11-13 | 14:06

Die laatste regel is fout, toch? Je bedoelt toch dat het dodelijk is voor iets als "ventschap" of een van die andere woorden van je?

bokbier | 28-11-13 | 14:05

Ik vraag mij werkelijk af waarom jij voor geenstijl werkt Johnny...!
je kan beter koffie gaan halen voor je collega`s en van het toetsenbord afblijven.

Z.aaddonorshoarma | 28-11-13 | 14:03

Maar zo'n ding is waardeloos als je een jointje wil roken. Moet je toch weer naar de tabakdetailist.

rara | 28-11-13 | 14:02

Hmm, ik ga ook eens zo'n e-ding proberen. Het stukje van Quid heeft me overtuigd.

Rochel | 28-11-13 | 14:02

Ik gebruik nu zo'n 3 weken zo'n e-sigaret. Ik moet zeggen vindt een goede uitvinding. Geen nare tabaksrook, 10x zo goedkoop, je kleren en haar stinkt niet meer als de nete, geen vuur meer nodig, geen as, geen troep. Er was mij verteld dat het ook nog eens gezonder is als een normale sigaret. Al is net zo slecht als een normale sigaret, ik zie nog steeds de voordelen. Vooral het grootste voordeel mijn portomonee

Tomonic | 28-11-13 | 14:01

LOL ik word weggejorist omdat ik kritiek heb op de kwaliteit van jullie artikels? Het is toch verdoemme zo; Geenstijl takelt af! En stop die censuur, stelletje hypocrieten.

Senza | 28-11-13 | 14:01

Puur en alleen een accijnskwestie, wil ik wedden. En logisch - het geeft rokers een alternatief om hun verslaving af te bouwen dat WEL werkt, en afgezien van de nicotine veel en veel minder schadelijk is voor de gezondheid dan tabak verbranden. Las ik daar niet tussen de regels door dat over drie jaar de regels al worden aangepast om dit soort 'roken' ook onder de accijns te laten vallen? Verbaast IEMAND zich daar nog over?

Adversary | 28-11-13 | 13:56

@compleet nutteloos | 28-11-13 | 13:51 | + 0 -

je bedoeld denk ik zeik Prem

lady blabla | 28-11-13 | 13:54

Ja, nu is het definitief. Ik ga morgen zo'n ding kopen.

Scaldis | 28-11-13 | 13:54

volgens mij was de reden van de e sigaret iets dat de omgeving geen last had van de rook. Niet dat je er zelf gezonder van gaat leven.

dolffie | 28-11-13 | 13:53

En voor de rokerts: zo'n e sigaret is best lekker.

löl met vingers | 28-11-13 | 13:53

Niet meer roken en een leuke hobby erbij. Beste uitvinding sinds tijden.

Chief | 28-11-13 | 13:53

Ik zag van het weekend 2 Hipsters ermee rondlopen in club Trouw. Het wordt hip jongens, pas op!

blitse-frits | 28-11-13 | 13:53

Zou de naam Quid staan voor dat hij zelf gestopt is met roken en daarom zo zure zeik pruim is geworden.
Laat mij lekker e-roken en als het je niet bevalt Quid , zal dat mij aan me stijve krijger roesten.

compleet nutteloos | 28-11-13 | 13:51

Katten hebben een ander soort Aids, Quid.
Je kunt dus weer gerust naar je lokale afhaalchinees.

löl met vingers | 28-11-13 | 13:51

Als ik nog geen e-sigaret had, had ik hem nu zeker gekocht. Geweldig ding!

deepblue | 28-11-13 | 13:50

gewoon cold turkey stoppen met al die troep. Ik ben ook na 10 jaar lang een pakje per dag weg vlammen gestopt met die ellende.

[G]eenstijl | 28-11-13 | 13:50

Er zit ook fijnstof in. Daar leef je 79 dagen korter van hoorde ik vanochtend van een milieugeleerde over de 100Km op de A10.

Tjemig | 28-11-13 | 13:49

Roken is überhaupt voor losers.
el burro | 28-11-13 | 13:16

De enige juiste constatering van vandaag!

Strange Glue | 28-11-13 | 13:49

Ik ben anders mooi van het roken afgekomen door die dingen. Dan sta ik maar voor lul!

Grasgriezel | 28-11-13 | 13:49

Ik wacht nog even op de THC capsules.

Tishetnetnie | 28-11-13 | 13:49

Volgens mij rookt Josh Homme die dingen ook. Dus is het gebruik ervan officieel cool.

Willem VanDer Decken | 28-11-13 | 13:48

De Kretek sigaret. *good ol'days*

bottlebaby | 28-11-13 | 13:48

Toen de eerste mensen e-mail gingen gebruiken in plaats van de snail-mail werden ze ook uitgelachen.

Ik denk dat dit voorlopige rapport van het RIVM, gemaakt in opdracht van onze overheid, een eerste aanzet is om accijns te gaan heffen op de e-juice. Want zo rolt men in Den Haag.

goedverstaander | 28-11-13 | 13:42

Dit heeft "tabaksindustrie" written all over it!

Lalala Geld! | 28-11-13 | 13:42

ady blabla | 28-11-13 | 13:38 |

Weet dat je een grapje maakt. Maar toch.
De overheid heeft liever helemaal geen burgers. Ze zijn er alleen nog niet achter op welke wijze dan geld binnen te harken.

calamiteiltje | 28-11-13 | 13:41

En wederom lees ik de eerste zinnen, constateer dat het weer een zuur zeurtopic is over iets wat 99% van de bevolking aan de reet roest en trek de conclusie dat het van Quid is. En wat zie ik? Ik heb warempel gelijk!

Korporaal Banaal | 28-11-13 | 13:39

Ik rook niet maar als het slecht voor een mens is dan zou de regering het roken wel gaan verbieden.

Net zo als de doodstraf wat wel slecht voor een mens is.

Of het downloaden van films of muziek en het laten zien op scholen. ook veel slechter dan roken volgens de regering en www.fucktimkuik.org/

lady blabla | 28-11-13 | 13:38

Reputatiemanagement is voor mietjes.

calamiteiltje | 28-11-13 | 13:38

Johny Quid is een sjappie...

Moriarty | 28-11-13 | 13:35

Niet alleen met een esigaret kun je voor lul staan, na 2000 beschaving, zie het eindproduct, de vrouw die elektrisch koffie gat zetten..........
www.dumpert.nl/mediabase/6574103/2a121...

toetanchamon | 28-11-13 | 13:34

E sigaretten? Wat dacht van je E Baco's ?

Kobus Kloothamer | 28-11-13 | 13:33

Jaja, een echte GSer rookt en gaat daarvoor door het vuur!

Einde van de Domheid | 28-11-13 | 13:32

Als rokende wijven er minder van uit hun bek gaan meuren ben ik voor

Harry Turtle | 28-11-13 | 13:32

Ik vind het meer iets voor de rokers binnen de gay-community zo'n USB stick met wolkjes

Articaïne | 28-11-13 | 13:32

die licht-effecten zijn wel tof.

ganzo | 28-11-13 | 13:30

Pijproken daarentegen is wel stoer. Maar dan moet het niet zo'n grote joekel van een pijp zijn of die Tattoo pijpjes uit de vorige eeuw, want die waren heel erg gay.

Duh² | 28-11-13 | 13:28

@Andy Devins | 28-11-13 | 13:25
maar niet de kanker

Dat is dus de vraag.

rara | 28-11-13 | 13:27

ZO'n e-peuk is hetzelfde als dat je zegt dat je nooit meer neuqt en vervolgens alleen nog maar homokontsex hebt om af te kicken.

Conan de Rabarber | 28-11-13 | 13:26

Ik ben een e-sigaret en ik ben beledigd.

spanarchist | 28-11-13 | 13:26

Niks mis met de E-sigaret.
Wel het dampgenot en de nicotine, maar niet de kanker en de stinkende kleren.
En dat voor een fractie van de prijs van een sigarettenverslaving.

Andy Devins | 28-11-13 | 13:25

natuurlijk zijn e-sigaretten slecht. De overheid kan er immers onvoldoende accijns op heffen.

accijnstoerist | 28-11-13 | 13:25

Quid je bent een zuur pruim, moet iedereen toch zelf weten wat ie doet. Ook al loop je met een e sigaret in je hoofd en je duim in je kont door het huiskamer heen te dansen wat dan nog. Zeikstraal dat je er bent.

dwar | 28-11-13 | 13:25

Dit doet denken aan de imams in Saoedi Arabië die alcoholvrij bier willen verbieden omdat het de drinkers ervan in de waan brengt dat zij alcohol gebruiken . En dat is zeer schadelijk.

Polletje Piekhaar | 28-11-13 | 13:24

E-sigaretten zijn hetzelfde als vleesvervangers, malt bier en hybride auto`s. Daar kun je gewoon niet mee aankomen als zelf respecterend mens.

Absoluut niet waar | 28-11-13 | 13:22

Wacht maar tot het debat wordt verlegd naar passief e-meeroken.

Kapitein Sjaak Mus | 28-11-13 | 13:22

Ik heb nieuws voor het RIVM. Aan het leven ga je dood.

Godsammekraken | 28-11-13 | 13:22

E-sigaret rokers eten volgens mij ook light chips, light leverpastei en light slagroomijs. En 's avonds voor het slapen gaan nog even een Radler biertje wegtikken.

leo de pejo | 28-11-13 | 13:21

Dit is gewoon een verkapte advert van Stivoro!

Klaus Herzog | 28-11-13 | 13:21

Niets lekkerder dan een elektrische sigaret na het gebruik van de elektrische melkboer.
Daarna met de elktrische auto naar huis, en lekker onder de elektrische deken, totdat de elektrische wekker weer afgaat.
Edison en Tesla, Faraday en Maxwell, BEDANKT!

King of the Oneliner | 28-11-13 | 13:20

Ik ga direct zo'n E-sigaret aanschaffen! Al is het alleen maar om die zuurpruim van een Johnny Quid te pesten!

StijlvolRechts | 28-11-13 | 13:20

-weggejorist-

Senza | 28-11-13 | 13:19

*Blaast wat damp uit* Hmmm, perzik. :)

_ILT_ | 28-11-13 | 13:19

En alles wat ze beweren is gebaseerd op jaren oude onderzoeken uit amerika (die ongetwijfeld gesponsord zijn door de tabaksindustrie).

BekiekUtMoar | 28-11-13 | 13:18

Hahahaha, Johnny raakt hem weer goed!

De esigaret is vergelijkbaar met alcohol-vrij bier.

Sumato | 28-11-13 | 13:18

rara | 28-11-13 | 13:16 | + 0 -
Klopt, denk aan de tere zieltjes.

Bakito | 28-11-13 | 13:17

Wanneer Quid je een loser vindt, ben je stiekem een held.

Dömper | 28-11-13 | 13:17

ik blijf wel bij mijn sigaren

Umbra | 28-11-13 | 13:17

@Bakito | 28-11-13 | 13:15
Ja, we moeten niet zomaar mensen zwart maken.

rara | 28-11-13 | 13:16

Roken is überhaupt voor losers.

el burro | 28-11-13 | 13:16

Het RIVM, niet de ....

Ruben Koene | 28-11-13 | 13:16

Doen alsof je rookt om rook binnen te krijgen, dit is ironie in ironie verstopt.

rara | 28-11-13 | 13:16

Johnny Kwid is een zure zeikerd.

mental K | 28-11-13 | 13:16

We moeten dit per geval bekijken imho. Alle e-sigaretrokers over één kam scheren is wel heel erg gemakkelijk.

Bakito | 28-11-13 | 13:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken