Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FAAL. Cool Cat-baas buigt voor PvdA-chantage

coolcatfreetoabuse.jpgEén lullig kwootje van minister Ploumen en je bukt al? Roland Kahn, je bent een lul, een mietje en een slappe zak. Vanmorgen nog zo'n muil over Liliane Ploumen, en een paar uur later alsnog met de staart tussen de benen een zinloos kudtconvenant tekenen, zodat de PvdA zichzelf weer omhoog kan pijpen om hun eigen betrokkenheid bij landen die verder niemand in Nederland een kont kan schelen. Echt, wat een dweil van een Quote 500 miljonair ben je als je je laat feuten door een mevrouw met een achternaam als een stofborstel, die naar verluidt zelfs door MinBuZa-partijgenoot Timmerfrans als voetveeg wordt gebruikt. Bovendien kost deze knieval ons allemaal weer geld, want zo gaan Ploumen & Co nog denken dat de wereld écht maakbaar is met convenantjes voor confectieketens in krepeerlanden en voor je 't weet moeten de mensen die iPhones in elkaar schroeven, de kinderhandjes van de Nike-schoenen of de weesjes die menukaarten voor fastfoodketens lamineren óók allemaal meer geld hebben. Maar dan gratis, uit onze zakken, in plaats van (zoals te doen gebruikelijk) voor noeste arbeid in een groei-economie. Vanmorgen vonden we je nog cool met je fuck you-quote voor Ploumen van de Arbeid. Maar nu ben je gewoon een softe loser die bang is om omzet te verliezen bij een doelgroep die toch al nooit bij Kut Cat kwam omdat PvdA'ers nou eenmaal enorme C&A-, Miss Etam- en Wereldwinkel-mensen zijn. Komaan zeg, buigen voor smerige overheidschantage door een minister wier enige argument 'Ze staan aan de verkeerde kant van de lijn. Dat moeten ze niet willen' is? Tsssk. Dit was dus de laatste keer dat wij iets bij Cool Cat gekocht hebben. Voortaan maar weer naar de Wibra. Die hebben tenminste nog niet van die nonsens-contracten ondertekend. Update: Dit ruikt als een dealtje. Toch tekenen, en dan 's avonds je verhaal mogen doen reclame maken bij PvdA & Witteman. Hypocriet? Screenshot uit EenVandaag. Baretjes van het actieclubje 'Stoere Vrouwen’ spotten ‘foute kleding’ met apps op hun iPhone, van het merk van de Foxconn zelfmoordwerknemers in lagelonenlanden.. NUANCE! Fat Cat Kahn behield z'n Cool tegenover een mannenhatende moraalmevrouw in #PenW. En vroeg of Ploumen nog excuses gaat maken voor haar 'ouderwetse activisme'.

Reaguursels

Inloggen

Het bekende NL vingertje.
Gelukkig hebben we de Wibra die de rug recht houdt.
Voortaan daar mijn onderbroeken kopen en meteen mijn duim omhoog steken tegen het personeel. Wat een incompetente tuthola die Ploumen.
Zij had de regering van Bangladesh aan moeten spreken niet de handel en zeker niet de consument.

Lichtstadfan | 26-11-13 | 12:24

Het bekende NL vingertje.
Gelukkig hebben we de Wibra die de rug recht houdt.
Voortaan daar mijn onderbroeken kopen en meteen mijn duim omhoog steken tegen het personeel. Wat een incompetente tuthola die Ploumen.
Zij had de regering van Bangladesh aan moeten spreken niet de handel en zeker niet de consument.

Lichtstadfan | 26-11-13 | 12:23

Het is wel mooi dat die mensen daar werk hebben.... toch?
Ik hoop dat zij straks ook maatregelen nemen, als ze een Nederlands product kunnen kopen van hun zuurverdiende centjes, en erachter komen dat er bejaardenbloed aan hun nieuwe Nederlandse product klieft....
Want wij moeten werken tot ons 67e,om zulke rare regeltjes na te kunnen leven.Klinkt kort door de bocht, maar laten we wel wezen, er zijn daar 100.000enden banen, dankzij het feit dat het daar goedkoper produceren is.En over 10 jaar klagen we weer moord en brand omdat de opkomende industrielanden al de olie opslurpen...... Mooi cirkeltje zijn we in beland.
Ik zeg maar zo, als we allemaal aan ons zelf denken, word er aan ieder van ons gedacht!

Kutmaatschappij | 26-11-13 | 11:58

De Nederlandse regering moet bedrijven die in Bangladesh inkopen doen niet op de vingers tikken, maar de regering van dat corrupte land, die de invoer voordelen naar de EU(en door ons verschaft)in eigen zak steken.
Waarom controleert de EU en Ploumen dat niet? Zijn er te weinig ambtenaren?

Mantisomantis | 26-11-13 | 10:50

Wij kopen niet bij CoolCat.

wallenberg | 26-11-13 | 10:44

Dankzij het schrappen van importheffing voor Bangladesh zijn daar nu meer dan 5000 kledingfabrieken.
Zijn die overgeplaatst vanuit het naburige India dat nu 25% duurder moet produceren?

Mantisomantis | 26-11-13 | 10:42

In een reportage over de werkomstandigheden in kledingfabrieken in Bangladesh zag ik dat er hoofdzakelijk vrouwen werken. Het maandloon schijnt 70 euro te zijn.
Waar zijn hun mannen? Werken die op het land?
Dan vraag ik mij af wat die huismoedertjes die hier de post rondbrengen, er in de maand bijverdienen voor hun gezin?

Mantisomantis | 26-11-13 | 10:37

Helaas moet ik als socialisten-hater Ploumen hier toch wel gelijk geven. Dit is gewoon een uitwas van het kapitalisme waarbij Coolcat (en een hoop anderen) over de rug van uitgebuite werkers een paar extra centen verdienen. En wij maar in goedkope kleding willen lopen! Betaal toch gewoon wat meer voor iets wat wel op een goede manier is gemaakt.

WVB103 | 26-11-13 | 10:21

De PvdA heeft nog nooit iets anders gedaan dan ondernemers lastigvallen en chanteren. Ondertussen viert bij henzelf nepotisme hoogtij. Gevalletje "de pot verwijt de ketel..."

Brulboei_61SB | 26-11-13 | 09:07

Lilianne Ploumen heeft bijna 5 miljard euro ter beschikking - dus dat mens heeft een enorme macht.
Ze heeft nog meer geld dan Sinterklaas - kun je nagaan.

pitabroodje | 26-11-13 | 08:17

Lilianne Ploumen en Frans Timmermans - met zijn tweeen zetten ze de hele wereld recht.
Zo kennen wij de PvdA weer - zich met de hele wereld bemoeien.

pitabroodje | 26-11-13 | 08:16

Bakito | 25-11-13 | 19:42 | + -7 -

Ik ben benieuwd waar jij op gaat stemmen. Als enige op groenlinks?

Tipped Relic | 26-11-13 | 00:42

stoerevrouwen.nl/stoerezaken/

briljant stukje paarse broek, men richt een stichting op om de dingen te zeggen die een reclame bureau niet kan zeggen zonder dat het publiek WCEEND roept...

paranoya | 25-11-13 | 22:53

Dit is Sovjet Bolsjewisme in de overtreffende trap. Geen Kommissar maar een Kommissar-in van de PvdA die het niet alleen in heel Nederland, maar ook in Bangladesch eventjes gaat bepalen wie welke kledingstuk wel mag gaan produceren en verkopen en wie beslist niet. Dat men een natuurramp aangrijpt om dit sinistere convenant erdoorheen te hameren en sikkelen voorspelt eigenlijk alleen maar behoorlijk duistere tijden voor de Nederlandsche retail branche. Een politica die eventjes Vroom & Dreesmann, C&A etc. de les gaat lezen? Wat is hier aan de hand? Of is het zo dat in dit geval de kledingmafia uit Oost-Europa, het Verre Oosten en China, via de Haagsche Politieke achterdeur de Nederlandsche kleding-branch om de zeep wil gaan helpen?

rmstock | 25-11-13 | 21:58

Al mijn kleding is handgemaakt. Niet in Bangladesh, maar in Italië: shirts van Borrelli en Barba, pakken van Zegna en Loro Piana, truien van Domenico Vacca. Oh ja, en manchetknopen van Gentiluomo.

Fantastisch. Kost bakken met geld, maar dan heb je ook wat. En ja, ook in Italië verdienen ze er goed aan. Maar misschien wordt mijn kleermaker in Napoli wel 'beschermd' door de mafia. En dus financier ik misschien wel de mafia. En dus zijn alle bovengenoemde bedrijven misschien wel 'fout'.

Brrr, wat een logica.

malang | 25-11-13 | 21:11

Ik draag Lonsdale. Geen probleem.

boasatlas | 25-11-13 | 21:10

Ik ben zeker voor veiligere omstandigheden in de kledingfabrieken. Maar is dit niet een taak van de overheid aldaar om dit te bewerkstelligen?!

Maria.1 | 25-11-13 | 20:55

Toen Pollie begon te werken hadden we nog een 48 urige werkweek. Daarmee verdiende Pollie 18,50 gulden. Nog geen 9 euro. Per week. Sindsdien is er wel iets veranderd. Waardoor laten we even in het midden, maar met hard werken kun je best iets bereiken, en die vermaledijde werkgevers zijn als het er op aan komt ook de beroerdsten niet. Zoals Henry Ford ooit zei: Wanneer ik mijn personeel geen goed loon betaal, kopen ze mijn auto's niet. Dat besef dringt heus ook wel door in die lage lonen landen, maar hou alsjeblieft op met ze te betuttelen. Ik zou daar als inwoner van zo'n land behoorlijk pissig over worden. Ze moeten en kunnen hun eigen problemen best zelf oplossen zonder dat een nederlandse sufkut zich daar druk over maakt.

Polletje Piekhaar | 25-11-13 | 20:44

Ik ga me echt niet buigen over de vraag waar mijn kleding gemaakt wordt. Het interesseert me gewoon niet. Ik kijk alleen naar de kwaliteit en die is over het algemeen overal kut. Vind ik het vervelend als een kudde aziaten geplet wordt onder hun naaifabriek? Natuurlijk, maar daar doet zo'n convenant ook geen reet aan. En met de winkelprijs van het onderhavige product is al helemaal geen correlatie als het om de veiligheid in de productielanden gaat. Zie Apple, maar nu blijkbaar ook Prénatal. Nergens zijn babyspullen zo duur. Evolutie, ook in de wijze waarop Aziaten met werknemers omgaan, gaat niet polderend, dat gaat helaas met ongelukken.

LJBrinkhorst | 25-11-13 | 20:30

Dan zal zijn vrouw er wel achter zitten... oeps alweer discriminatie...

duitse herder | 25-11-13 | 20:27

@Bakito | 25-11-13 | 19:42
Wat een crap, en jij stemt nog PVV ook. Maar dat zou me niets moeten verbazen, want de PVV is links.

Jim Lovell | 25-11-13 | 20:17

Links is een hersenziekte van mensen die geestelijk in hun kindertijd zijn blijven steken. Het zou een zegen voor dit land zijn als er zou worden ingevoerd dat alleen volwassen mensen mogen stemmen.

HoogToontje | 25-11-13 | 20:06

Heel vervelend dat die 'Stoere Vrouwen' met hun Iphone voor anderen willen bepalen welke kleding wel en niet mag.

Hans Hillen | 25-11-13 | 20:05

Jim Lovell | 25-11-13 | 19:31 | + 0 -
Als individu moet je proberen een graantje mee te pikken uit de grote geldstromen, bijvoorbeeld tussen landen onderling.

Je kunt natuurlijk ook op de PVV stemmen in mei 2014, dat zet ook heel veel zoden aan de dijk.

Bakito | 25-11-13 | 19:42

Water naar de zee brengen helpt ook de zeespiegel te verhogen.

Rutte zal ook z'n handtekening gezet hebben.

Broed Kip | 25-11-13 | 19:42

Er is momenteel een trend gaande dat bedrijven die nu in de goedkope lonen landen laten werken weer teruggaan naar o.a. Nederland.
Als dat gemeengoed in de EU wordt, is er geen kinderarbeid meer, toch? Of gaan die dan zelf massaal naar de vuilnisbelt! Of gaat Ploumen dan weer gratis geld strooien.

Boy Cot | 25-11-13 | 19:42

Die mensen daar verdienen 1000 kwakels in de maand en daar komen ze van rond. Blijkt dat die 1000 kwakels hier maar 50 euro waard zijn, PVDA mevrouw politiek correct over de zeik, waarschuwt de achterban. Niemand koopt daar meer, fabriek failliet, kindertjes gaan massaal dood van de honger en de PVDA mevrouw marcheert met oogkleppen op verder naar de volgende goede daad.

Mantisomantis | 25-11-13 | 19:37

Parsons | 25-11-13 | 19:24 | + 0 -

Sluit je zo een fabriek en die mensen staan meteen op straat , kunnen niets meer betalen en hebben ook niets te verwachten van de overheid.
Ik wil best meer betalen voor een broek als ik maar weet dat het geld bij de mensen komt die het verdienen.

Eurotokkie | 25-11-13 | 19:37

Jongens, wat is nu precies het bezwaar om mensen een menswaardig loon te betalen. Dat willen we toch allemaal. Het enige dat er gevraagd wordt is dat men wat minder winst naar Guernsey overboekt. Een eurootje meer per dag en men kan in het weekend wat eerder naar huis, met de kinderen naar het park, naar de film. Studeren. Mooi toch.
Maar vooral klagen dat oostblokkers hier voor een habbekrats te werk worden gesteld.
Jesus H. Christ, grow a fokking heart.

Magdatkandat | 25-11-13 | 19:36

@Parel van het Zuiden | 25-11-13 | 19:14 & Miko
Natuurlijk is het symboolpolitiek, dat snap ik heus wel. Iedereen krijgt gewoon lekker goedkoop z'n SWAG-meuk, ook met dit stukje papier. Daarom vind ik het juist zo stuitend dat de steenrijke Kahn hier zo moeilijk over doet. Zelfs een symbolisch gebaar naar straatarme mensen is hem nog te veel. Bah bah bah.
@Miko: Dat zeg je tegen de verkeerde ;) Mijn overjas zit al twee jaar als gegoten.

DaughtersofLot | 25-11-13 | 19:36

Heel goed mevrouw Ploumen. Gaat u de uitgebuite werknemers in Bangladesh vertellen dat ze vanaf morgen helemaal geen werk meer hebben?

Mister Crabs | 25-11-13 | 19:34

Eerder vertelde de CoolCat baas op Radio 1 dat de EU / Nederland een 0-tarief heeft ingesteld voor de invoer van kleding uit Bangla Desh, juist om de arbeidsintensieve textielindustrie een kans te geven op onze markt. Daarmee is die textiel/kleding uit Bangla Desh nog weer een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld uit India. De overheid heeft dus juist de import van goedkope zooi uit BD aangemoedigd.

Als aan dat 0-tarief door Nederland de voorwaarde was gesteld dat bijvoorbeeld eerst de kinderarbeid moest verdwijnen, dan zou je nu ondernemers niet lastig hoeven vallen met het überidealisme van de theologe Ploumen. Want ze blijft toch een moralistische dominee / priester die het liefst op de kansel staat.

Dat soort types moet je ver houden van alles wat met economie te maken heeft. Maar helaas, ze moesten wat met haar om haar te belonen voor de verleende diensten aan haar partij.

Peyronie | 25-11-13 | 19:34

@Bakito | 25-11-13 | 19:28
Dat is de waterbed theorie, daar schiet je niks mee op.

Jim Lovell | 25-11-13 | 19:31

Speciaal voor Superkneus die moeite heeft met lezen...

"Kahn lijkt ondertussen een beetje afgekoeld. Hij mailt Quote het convenant van een handtekening te voorzien. ‘Wij gaan het veiligheidsakkoord tekenen. Dat ziet trouwens alleen toe op de brandveiligheid van de panden. Ik denk dat we het binnen een maand tekenen.’

Over de inhoud van het akkoord blijkt inderdaad verwarring te zijn ontstaan. Volgens het AD, dat als eerste met het bericht kwam over Cool Cat, Wibra en Prénatal, betreft het een convenant over ‘rechtvaardige salarissen’ voor Bangladeshi. Volgens Kahn bestaat een dergelijke overeenkomst niet, maar verwijst Ploumen naar een akkoord over brandveiligheid van kledingateliers."

CornholioNL | 25-11-13 | 19:30

@Parsons | 25-11-13 | 19:24
Beter sterven ze uit in deze landen. Als de zee spiegel stijgt dan verdrinken ze toch. Want die jutezakjes zijn dan niet klaar.

miko | 25-11-13 | 19:30

Supermatthijs | 25-11-13 | 18:13 |

Het gaat alleen over de brandveiligheid lutser!

CornholioNL | 25-11-13 | 19:28

Stormageddon | 25-11-13 | 18:59 | + 0 -
Hoe meer het westen gaat betalen voor zijn import, hoe hoger budget in die betreffende landen om kwalitatief goede artiesten als mij in te huren. Actie-reactie.

Bakito | 25-11-13 | 19:28

Werkloze kindjes die niet meer te vreten hebben is natuurlijk veel beter.

Parsons | 25-11-13 | 19:24

@DaughtersofLot | 25-11-13 | 19:09
Ik vind het een grote lul eigenlijk alle kledingmerken.
Maar goed ,
Never mind what's been selling,
It's what you're buying
and receiving undefiled.
(ian MC.Kay)
Je kunt ook een goede jas door een Gumus laten maken en daar drie jaar mee doen. Maar dat kan tegenwoordig niet meer, want mode mode laifstail etc.

miko | 25-11-13 | 19:23

@kicktherabbit | 25-11-13 | 19:03
Nee maar dit soort zaken is als knijpen op een ballon het komt er ergens weer uit.
Verder wil ik zeggen dat veel van de lokale ouders vaak andere kinderen naar school kunnen laten gaan om dat van de 8 kinderen er 4 werken. Het is er geen pretje maar denken dat je het tegen kunt houden door afspraken maken met kledingzaken en lokale fabrieken??? Pfff.Ik produceer wat in tropische landen en de werkweek is daar officieel 42.5 uur. Er zijn echter heel weinig mensen die zich daar aan houden. Immers niet overwerken is vaak je baan kwijt
ook als werkgever kun je niet anders dan mee doen want anders concurreer je jezelf kapot.
De maakbare wereld,de PVDA gelooft er nog steeds in.

miko | 25-11-13 | 19:19

Mark Smith | 25-11-13 | 19:00 | + 0 -
Daarom zit je hier ook

joyriders | 25-11-13 | 19:14

@DaughtersofLot | 25-11-13 | 19:09 |

Als dit werkelijk zo belangrijk is moet de minister algemene maatregelen nemen en niet met een vodje papier in de hand individuele bedrijven via de media chanteren. Importheffingen op goederen uit Bangladesh zouden wellicht passender zijn. Maar ja, dat past niet bij de vrije markt-leugen die dit Kabinet perpetueert. Immers, zoals in mijn eerdere tegel beschreven, die leugen is nodig voor andere dingen...

Parel van het Zuiden | 25-11-13 | 19:14

@No Mames | 25-11-13 | 19:05
Converter en een paar goedkope zonnepanelen op het dak. Helemaal niks aan de hand.

miko | 25-11-13 | 19:13

Slappe zak

Bono | 25-11-13 | 19:11

@Supermatthijs | 25-11-13 | 18:53
Ik dacht dat dwangbuizen van leer waren?

miko | 25-11-13 | 19:10

Dit ruikt als een dealtje. Toch tekenen, en dan 's avonds je verhaal mogen doen reclame maken bij PvdA & Witteman.
.
Meneer Kahn is een nare man. Maar ik ben blij dat niet alleen Anouk bij P&W zit, want dan gaat het weer de hele tijd over racisme en Zwarte Piet. Gaat het nu ook wel, maar igg niet de hele tijd.

Hans Hillen | 25-11-13 | 19:10

Vreselijk zeg, een regering die bedrijven op hun morele plichten wijst. Dat je niet zomaar mensen tot op het bot, in aftandse fabrieken mag afbeulen. Sprak meneer Kahn net nog op Radio1 "maar de lonen in die landen zijn recentelijk omhoog gegaan". Weet je waarom?
Omdat er aanhoudend protest tegen die maffia-praktijken van grote winkelketens is aangetekend. Niet omdat Kahn het zo'n goed plan vond. Dat je niet te veel voor je kleding wilt betalen, in crisistijd, soit. Maar de verontwaardiging alhier is om misselijk van te worden. Schaam je dood, als je zo'n uitbuiter van mensenrechten een TOP-gozer vindt.

DaughtersofLot | 25-11-13 | 19:09

Alles best, als ze maar niet aan Oilily komen, want bloemetjes staan zooo lief.

Jim Lovell | 25-11-13 | 19:08

Stormageddon | 25-11-13 | 19:04 | + -1 -
Neuh, slechts af en toe. Maar dat is hobby.

Mark Smith | 25-11-13 | 19:07

@kicktherabbit | 25-11-13 | 19:03

Waar is het wel rozengeur en maneschijn? In ieder land ook binnen de EU is wel wat schrijnend aan de hand... moeten wij als Nederland met 6 miljoen werkende mensen overal maar wat van vinden?

Daar heb je meer dan een dagtaak aan!

Fatwabuster | 25-11-13 | 19:07

miko | 25-11-13 | 19:04 | + 0 -
Op maandag wel ja. Kijken waar de reaguurders zich nu weer boos om maken. Beetje stangen, ach je kent het wel.

Mark Smith | 25-11-13 | 19:06

Moet je, je voorstellen dat die gasten daar een ieder zich een 2 tonaladas LG airco kanon aan de muur kunnen permitteren tegen lage energie kosten. Holy moses shit, dat is groenslopen 2.0.

No Mames | 25-11-13 | 19:05

Wanneer ik bij alles wat ik aanschaf moet gaan controleren of daar wel volgens de regels(die van ons dan) wordt gewerkt ben ik wel even bezig. Overigens ben ik van mening dat onze minister van handel en ontwikkelingssamenwerking een compleet van de pot gerukte suftrtut is. Wanneer de autoriteiten in Bangladesh hun zaakjes niet op orde hebben, is dat hun probleem, niet het mijne. En wanneer de Nederlandse kledingverkopers hun spullen niet daar laten maken maar in Laos of Vietnam zullen die jongens in Bangladesh ons natuurlijk zeer dankbaar zijn omdat wij hun van deze schandelijke slavenarbeid hebben bevrijd. Dat ze dan doodgaan van de honger is natuurlijk bijkomstig.

Polletje Piekhaar | 25-11-13 | 19:04

@Mark Smith | 25-11-13 | 19:00
Maar evenzo lummel je hier wat rond?

miko | 25-11-13 | 19:04

Nadat de Nederlandse regering de Nederlandse economie totaal kapostbelast heeft, gaat ze zich nu ook nog eens bemoeien met waar de consumenten wel en niet mogen kopen.

Een motie van wantrouwen tegen de communistische regering van PvdA en VVD is wel het minste.

Lewis Lewinsky | 25-11-13 | 19:04

@Mark Smith | 25-11-13 | 19:00
Behalve dan dagelijks van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zeiken dat je Kaas alweer de fipo voor je neus heeft weggekaapt. Over trivialiteiten gesproken.

Stormageddon | 25-11-13 | 19:04

De vrije markt...
Het begrip dat door de gevestigde politieke partijen slechts wordt gehanteerd om Nederlanders arbeidsrechten af te nemen, nieuwe zelfverrijkingsbaantjes in het leven te roepen, en onze ziel en zaligheid aan de Europese Unie te verkopen. Daarbuiten bestaat het niet. Dan zitten ze zelfs op de stoel van de inkoper. Ben benieuwd wanneer de eerste politiek correcte schappenplannen worden opgelegd.
.
Rechtstaat...
Ook zo'n begrip waar alleen lippendienst aan bewezen wordt. Deze minister schendt op grove en onbehoorlijke wijze de kaders voor deze functie. Er is geen enkele rechtsgrond te bedenken waarop een minister zulke uitspraken kan en mag doen. Dit is nou willekeur van bestuur en levensgevaarlijk voor de verhouding burger en staat zoals deze is vastgelegd in de optekening van onze rechtstaat.

Parel van het Zuiden | 25-11-13 | 19:03

-weggejorist-

Bofkip | 25-11-13 | 19:03

miko | 25-11-13 | 18:56 |
Wil jij nu beweren dat die situatie in Bangladesh allemaal rozengeur en maneschijn is? Lekker de andere kant opkijken, zijn we goed in.

kicktherabbit | 25-11-13 | 19:03

@Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:42
Heb je nog een oud archief Cheese wat je wil laten digitaliseren?
Laat het door dure Nederlandse mensen doen of een zooitje asvreters uit India. Dat winnen die asvreters dubbel en dwars op prijs en kwaliteit.

miko | 25-11-13 | 19:02

Stormageddon | 25-11-13 | 18:49 | + 1 -
Lol! Ik heb geld genoeg om mij niet druk te maken over alle trivialiteiten die hier op een dag voorbij komen.

Mark Smith | 25-11-13 | 19:00

@Bakito | 25-11-13 | 18:52
Omdat ze met kinderarbeid in China worden gemaakt. Als ze in de VS zouden worden gemaakt met union-wages (100 dollar per uur voor ongeschoolde lopende bandarbeid), of met wettelijke minimumlonen in Nederland dan was zo'n ding onbetaalbaar voor een pauper als jij.

Stormageddon | 25-11-13 | 18:59

@Eric Blair | 25-11-13 | 18:27
Op het moment dat je merkkleding koopt word je al opgelicht.Zelfde stof zelfde zaken als die van de merkloze.
Er staat alleen geen swoosh DKNY of Coolcat op.

miko | 25-11-13 | 18:59

@Jackanders | 25-11-13 | 18:24
Nee dat is DE winkel voor PVDA aanhangers vandaar de vrees van Coolcat voor diezelfde PVDA.

miko | 25-11-13 | 18:58

@Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:50
Daar doe ik geen mededelingen over, ik ben en blijf discreet....

necrosis | 25-11-13 | 18:57

Huh? ik koop niet bij winkels. Enkel webwinkels, en dan nog het liefste over de grens, scheelt bergen, even goed zoeken en je hebt het voor een appel en een ei. Interesseert me geen ene ruk waar het wegkomt, als de stumperds het maar goed in elkaar schroeven. de gehele bedoeling van het produceren in dergelijke landen was het goedkoop produceren. Anders kunnen we het net zo goed zelf doen, wanneer je het dan koopt doe je nog wat stimuleren tenminste hier achter de dijken. Nu wordt het nog meer geld wegpompen, naar daar waar wij er geen flikker aan hebben. Voor je het weet hebben ze het daar goed, willen ze auto's e.d. beter wonen, kopen ze meuk die ze niet nodig zijn net als wij en helpt dat hele groene kudt gebeuren (waar we ons al kapot aan betalen) geen donder meer hier daar de consumptie op de rest van globe gierend uit de hand loopt. Afgezien nog even van de tekorten aan grondstoffen die er dan ontstaan. je bent dus een lul als je hier meer betaald om het daar beter te maken, dat wordt bij je terug gesmeten op het bord.

Er is geen sneller manier om deze globe naar de sodemieter te helpen dan er voor te zorgen dat ze daar geld om handen hebben. De potentiëlen consumptie maatschappij die je daarmee stimuleert daar helpen geen 500 windmolens in de polder meer tegen.

No Mames | 25-11-13 | 18:57

Die lui moeten voor zichzelf opkomen dat hoeven wij niet te doen, dat hebben wij voor ons zelf gedaan.

eagleye | 25-11-13 | 18:57

@kicktherabbit | 25-11-13 | 18:26
Een salaris waar je niet van kan leven?
Waarschijnlijk ken je geen mensen die in dit soort zaken werken. Juist wat de kinderen verdienen is een substantiële bijdrage.
Verder zijn veel sweatshops een hele vooruitgang met wat er oorspronkelijk was. Voor veel kinderen is werken in een atelier vaak beter dan de zware landarbeid die ze voorheen moesten doen.
We juichen microkredieten toe die vaak naar lokale mensen gaan die een zaakje opzetten.Ik durf te wedden dat 80% van deze mensen uiteindelijk hun kinderen inzetten.Men wil immers vooruit. Ik zie om me heen chinese families die verhuizen uit China en hun kinderen gewoon mee laten werken,keihard en wat meer dan 12 uur per dag in hun nieuwe thuisland.
Simpele convenants verdrijven echt niet de armoede.

miko | 25-11-13 | 18:56

@Supermatthijs | 25-11-13 | 18:53

Hoi Spekman.... ouwe stinkhippie... ;-)

Fatwabuster | 25-11-13 | 18:56

Ik brei en punnik mijn kleding gewoon allemaal zelf. Kleine moeite.

Supermatthijs | 25-11-13 | 18:53

Ze moet toch wat roepen, ze zit niet voor niks op deze gecreëerde post voor een nietszeggende PvdAer. Ongelofelijk hoe erg het is dat deze lui dingen kunnen roepen, chantage plegen en ermee wegkomen met hun stompzinnige plannetjes.
Kahn van CoolCat is al om, wat een faalhaas om te buigen voor deze arrogante tante!

lanexxx | 25-11-13 | 18:52

Stormageddon | 25-11-13 | 18:49 | + 1 -
Onzin.

Tegenwoordig heb je zo'n ding al voor een apple en een i .

Bakito | 25-11-13 | 18:52

Goed bezig die Ploumen, de Nederlandse economie de vernieling in helpen is een streven van dit kabinet. Of de omringende landen er iets van aantrekken.
Vroeger was het al zo met een stelletje onderzeeërs, toen gingen de Fransen er lachend mee vandoor en nu willen we nog steeds moraal verplicht het beste beentje van de klas zijn.
Flikker toch op man alsof we ook maar iets voorstellen.

joyriders | 25-11-13 | 18:51

@necrosis | 25-11-13 | 18:47 | + 0 -
U houdt van zout beffen?

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:50

irma zonderboezem | 25-11-13 | 18:48 | + 0 -
Wat is er mis met vrije tijd? Cool Cat draait op vrijetijds-kleding. Die winkels allemaal maar sluiten dan?

Bakito | 25-11-13 | 18:50

Supermatthijs | 25-11-13 | 18:46
Een zwaluw maakt nog geen zomer, superm. Ik wacht de ontwikkelingen af. Mocht het aanhouden, dan spoed ik mij naar de dichtstbijzijnde huisartspost.

Magdatkandat | 25-11-13 | 18:49

@Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:42
Wat je met enige zekerheid kan zeggen is dat computers dan zo duur waren dat Supermatthijs, Mark Smith en Bakito (en vele andere debielen) ze niet kunnen betalen.
Dat dan weer wel. Maar ja, dan was het hier ook erg saai.

Stormageddon | 25-11-13 | 18:49


Bakito | 25-11-13 | 18:24 |
Genoeg van dat gajes is al hier, maar werken ho maar.

irma zonderboezem | 25-11-13 | 18:48

@Flightless bird | 25-11-13 | 18:39
Dergelijke vrouwen noem ik niet 'tweedehands', dat is het verschil tussen jou en mij!

necrosis | 25-11-13 | 18:47

Chiant | 25-11-13 | 18:46 | + 0 -
My two cent (no pun intended)

Bakito | 25-11-13 | 18:47

Stormageddon | 25-11-13 | 18:42 | + 0 -

E621 = Moord

Bakito | 25-11-13 | 18:46

@Bakito | 25-11-13 | 18:41
Ik zou het niet weten, want ik kom er nooit.
Die vreselijk ongeïnspireerde SLAM-FM grafherrie die je tegemoet gedreund komt als je door de winkelstraat in de nabijheid van zo'n filiaal loopt, weerhoudt mij ervan om ook maar een nanoseconde op het idee te komen er eens te gaan kijken.

Chiant | 25-11-13 | 18:46

Magdatkandat | 25-11-13 | 18:41 | + 0 -

Wij zijn nu eenmaal vaak een oase van redelijkheid in deze grote eng rechtse geitenbrei van woorden. Leuker kunnen we het niet maken !

Supermatthijs | 25-11-13 | 18:46

@Stormageddon | 25-11-13 | 18:39 | + 0 -
Ik zou graag eens berekening zien wat producten kosten als ze in NL worden gemaakt, zoals een

polo
ipad
printplaat

etc.

Kan me trouwens niet voorstellen dat hightech shizzle in Rimbo dimbo gemaakt MOET worden.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:42

@Bakito | 25-11-13 | 18:38
Chips zijn voor vegetarische stinkhippies zoals jij. Bah.

Stormageddon | 25-11-13 | 18:42

Tjonge, ben het eens met supermatthijs en bakito. Dat wordt een aspirientje en vroeg onder de wol.

Magdatkandat | 25-11-13 | 18:41

Chiant | 25-11-13 | 18:39 | + 0 -
Voor zover ik kan inschatten ben jij een van de best geklede reaguurders van Geenstijl. Die paupermode van Cool Cat moet jou toch ook een doorn in het oog zijn of niet?

Bakito | 25-11-13 | 18:41

@Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:33
Goedgekeurde? Goedgekleurde, bedoel je hopelijk.

Stormageddon | 25-11-13 | 18:40

Stormageddon | 25-11-13 | 18:32
Last van zweetoksels?

Mark Smith | 25-11-13 | 18:39

En wie hier, oh wie, koopt bij coolcat of prenatal dan?
Behalve necrosis | 25-11-13 | 18:27
Die houdt wel van tweedehands.

Flightless bird | 25-11-13 | 18:39

"die naar verluidt zelfs door MinBuZa-partijgenoot Timmerfrans als voetveeg wordt gebruikt"
Ja, duh! Die twee staan intellectueel gezien mijlen ver uit elkaar. Natuurlijk neemt Timmermans haar niet serieus. Maar dat zal hij natuurlijk nooit kunnen toegeven.

Chiant | 25-11-13 | 18:39

@Supermatthijs | 25-11-13 | 18:33
Verdomme! Wat moeten die Bengalezen dan? Het schijnt dat arbeid in China ook al te duur is en Foxconn naar Bangladesh kijkt. I-pads in elkaar knutselen. Nog erger dan textiel! Want ingewikkeld. Dat kunnen ze helemaal niet! En dan ook nog China failliet!
En Somalië moet gewoon een piratenparadijs blijven. Stel je voor dat Evil Global Capitalism daar werk komt brengen om ze uit de armoede te halen. Dat moeten we niet willen met z'n allen. Somalië moet een door warlords verscheurd territorium blijven, anders gaat het helemaal mis.
Nee, daar moeten geen vervuilende fabrieken komen waar ze een paar centen kunnen verdienen. Hebben ze in Twente ook gedaan 150 jaar geleden. En moet je nu eens in Almelo komen. Licht op rood en op groen en verder helemaal niets. Dat kun je Somalië niet aandoen.

Stormageddon | 25-11-13 | 18:39

Eigenlijk zou men allee nog maar moeten kunnen plusminnen als ze ingelogd zijn.

overVecht | 25-11-13 | 18:38

Stormageddon | 25-11-13 | 18:32 | + -1 -
Stel je niet zo aan, PVVers als jij gaan al janken als ze in plaats van 1400 zakken chips nog maar 1395 zakken chips per maand kunnen kopen.

Ga eens een keer naar zo'n land, dan piep je wel anders, verwende kaaskop.

Bakito | 25-11-13 | 18:38

hurenisvoorpaupers | 25-11-13 | 18:34 |
Aha, als Nederlandse ondernemers iets fout doen kijken we liever de andere kant op en maken we er flauwe grapjes over. Een soort kramp waar we altijd in terecht komen als er kritiek op ons superieure Nederlanders is. Want wij zijn toch zo goed, daar moet de rest van de wereld maar mee om leren te gaan.

kicktherabbit | 25-11-13 | 18:37

@Mark Smith | 25-11-13 | 18:30

Hahahahaha! Goed idee.

overVecht | 25-11-13 | 18:37

@Mark Smith | 25-11-13 | 18:35 | + 0 -
Held!

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:37

Godverredomme pleurt toch eens een eind op met dat kansloze geplus en gemin. Wie zijn degene toch die dat doen?

"Ja.. ik ben het ergens niet of wel mee eens. Vind iets wél of niet grappig... maar ik durf niet te reageren dus rag maar de godganse dag op de plus en min knopjes... ja... je kan mij wel zien als een soort schoolleraar ja die bepaalt dmv cijfertjes wat wel of niet goed is... of ik er trots op ben?... nouja... je moet ergens beginnen he..."

Val deaudt plus en minnetjes mens0n. Jullie zijn het niet waard om op het internet te mogen zitten!

overVecht | 25-11-13 | 18:37

necrosis | 25-11-13 | 18:34 | + -2
jij hebt nog wat biologie en scheikunde in te halen.

Mark Smith | 25-11-13 | 18:36

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:33 | + -1 -
Pffff. Nou ja, als je het zelf maar gelooft.

Mark Smith | 25-11-13 | 18:35

Het oerdomme activistenvolk staat bij 1 vandaag wél te pronken met hun IPhone, want uitgebuit worden tijdens het maken van een smartphone is natuurlijk veél minder erg dan uitgebuit worden tijdens het maken van een topje of een jeans......

Aktivist | 25-11-13 | 18:35


brutus68 | 25-11-13 | 18:28 |
( lieverd, je hebt het toch niet over mij hoop ik?)

irma zonderboezem | 25-11-13 | 18:35

kicktherabbit | 25-11-13 | 18:26 | + -1 -

Tsss, over je salaris onderhandel je gewoon. Ook als je 8 bent. Anders huur je toch een zaakwaarnemer. Wat doe je moeilijk man!

hurenisvoorpaupers | 25-11-13 | 18:34

Supermatthijs | 25-11-13 | 18:13 | + 1 -
Ja, het is erg om iets aan kinderarbeid te doen. Daarmee neem je namelijk die kinderen hun bestaan-mogelijkheid weg. Niet alle landen zijn als Europese landen... Waar ouders een minimaal inkomen gegarandeerd krijgen en kinderbijslag. Er is een wereld buiten Nederland waar alles nog niet zo goed geregeld is. En daar, om de monden te voeden, is kinderarbeid gewoon nodig. Net als in Nederland minder dan een eeuw geleden!!

byebyeholland | 25-11-13 | 18:34

@Mark Smith | 25-11-13 | 18:29
Je voelt je nog steeds 'superieur'?

necrosis | 25-11-13 | 18:34

@Stormageddon | 25-11-13 | 18:32 | + 1 -
Elke trade die ik doe met Afrika levert Afrika 2000 euro op. Doe er zo'n 60 per jaar.

Lachen toch. Wel stout van mij dat ik dat niet via de goedgekeurde organisaties doe.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:33

Zwarte Piet wordt vanavond nog een keer vermoord door die rancumeuze bejaarden van de Vara. Intens laffe en flauwe mensen. Dienaren van de oude macht.

ad melkert | 25-11-13 | 18:33

Op zich wel een moeilijk aan te pakken probleem dit. Ik hoorde vanmiddag dat de eerste fabrieken al willen verhuizen naar Somalie omdat de (kinder)arbeid daar nog minder kost. Maar dat is natuurlijk ook de schuld van Ploumen.

Supermatthijs | 25-11-13 | 18:33

Ik heb niets tegen een protest tegen slavenarbeid in kledingfabrieken, alleen niet uit de mond van een linkse politica. De laatste slavenarbeid in Europa werd verricht in socialistische heilstaten tot ver in de jaren '70.

Toch opmerkelijk dat de Britse slavenhouders een linkse achtergrond hadden: www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-2...

Petrus de Rewa | 25-11-13 | 18:32

@Supermatthijs | 25-11-13 | 18:13
Zo is dat. Derde wereldkindertjes horen dakloos op straat te bedelen en op vuilnisbelten te scharrelen naar hun kostje. Stel je voor dat ze zichzelf uit de armoede werken. Schande! Weet je wel hoeveel mensen bij Oxfam/Novib en Unicef dan werkloos worden en hun baan verliezen? En die mensen hebben allemaal hypotheken en verplichtingen. Stel je voor dat al die arme kindertjes niet meer arm zijn. Gruwel, horror en ellende. De hele liefdadigheidsindustrie failliet. Godverdomme!
AXIE, AXIE, AXIE!

Stormageddon | 25-11-13 | 18:32

@Mark Smith | 25-11-13 | 18:30 | + 0 -
Nooit!

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:31

@Havenwerker | 25-11-13 | 18:28

Mijn dochters willen helemaal nergens kleding kopen...

Maar ik heb eerlijk gezegd dan ook geen dochters zover ik weet.

overVecht | 25-11-13 | 18:31

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:29 | + -1 -
Gooi je toetsenbord er maar in.

Mark Smith | 25-11-13 | 18:30

@Petrus de Rewa | 25-11-13 | 18:27 | + 1 -
Juist, trieste shit allemaal. Ik gooi nog een zonnepaneel in de openhaard.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:29

Megalomaantje | 25-11-13 | 18:28 | + -1 -
Raad maar, als je graag mensen in hokjes wilt stoppen hou ik je niet tegen.

Mark Smith | 25-11-13 | 18:29

@Mark Smith | 25-11-13 | 18:26 | + 0 -
Dat klopt, omdat ik zo intens gaaf ben en genie, hoor ik net.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:28

Supermatthijs | 25-11-13 | 18:22

Weet jij wie zichzelf ook geniaal vond, en ook continu giftig gedachtegoed rondstrooide? Weliswaar met wat meer succes dat jij dat goed.

brutus68 | 25-11-13 | 18:28

@Koninging Beatricks | 25-11-13 | 18:26 | + 0 -
Gaaf he.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:28

Buiten mijn punt over vrijheid word ik ook ziek van de hypocrisie; geïmporteerde vrouwenonderdrukking is een rijk cultuurgoed dat de PvdA graag sponsort, maar als een minderjarige in een ver buitenland wat probeert bij te verdienen om zo een beter leven te krijgen, dan is dat duivels. Dan moeten Nederlandse bedrijven niet meer mogen concurreren met Italianen en Chinezen.

Misschien trouwens dat al die kinderen in Bangladesh weer erg veel moeite hebben met het Nederlandse cultuurverschijnsel dat 67jarigen moeten werken.

Rommelende Onderbuik | 25-11-13 | 18:28

Mark Smith | 25-11-13 | 18:23 |

Ben je fascist, socialist of communist? Je reactie past bij alle drie namelijk.

Megalomaantje | 25-11-13 | 18:28

Fuck de allerarmsten, ik wil gewoon een coole sweater van de Cool Cat voor een scherpe prijs.
En voor linkse praatjes over arbeidsomstandigheden etc ga ik wel naar Joop.nl

Eric Blair | 25-11-13 | 18:27

Ik doe een voorspelling: het convenant wordt ondertekend, maar de uitbuiting gaat door. Dat laatste wordt vlak voor de komende verkiezingen onthuld door de Volkskrant.

Petrus de Rewa | 25-11-13 | 18:27

@irma zonderboezem | 25-11-13 | 18:19
Mag ik je aankopen dragen?
*lievv kijken doet*

necrosis | 25-11-13 | 18:27

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:24 | + -1
Gelul. Dat denk je maar. 96% van al jouw reaguursels hebben betrekking op jou.

Mark Smith | 25-11-13 | 18:26

@Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:24
96,3581%
Wel correct blijven hè.

Jackanders | 25-11-13 | 18:26

@Mark Smith | 25-11-13 | 18:23 | + 0 -
Waarom speel je zo op de man, ben je zo onzeker geworden door je hoogbegaafdheid?

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:26

hurenisvoorpaupers | 25-11-13 | 18:24 |
Dan ga jij toch lekker voor ons in Bangladesh werken? Lekker je hele leven lang labeltjes aan spijkerbroeken maken en een salaris verdienen waar je niet eens van kan leven. Alles beter dan in onze samenleving terecht komen toch? Succes.

kicktherabbit | 25-11-13 | 18:26

@Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:24

Dat komt misschien omdat 96% van de reaguursels van jou zijn.

Koninging Beatricks | 25-11-13 | 18:26

@Mark Smith | 25-11-13 | 18:21 | + -2 -
Ben niet eenzaam, ik heb een mooie aantal mede geniën om heen verzameld.

Hoe is jouw leven?

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:25

Cool Cat, is dat niet nummertje 34 bij de Chinees?

Jackanders | 25-11-13 | 18:24

Wat is er mis met kinderarbeid. beter dat dan vanaf je 4e geïndoctrineerd worden door PVDA leraren in dienst van een zieke linkse overheid om de rest van je leven slaaf te zijn.

hurenisvoorpaupers | 25-11-13 | 18:24

@Mark Smith | 25-11-13 | 18:19 | + 0 -
Doe dat dan ook niet. 96% van je reaguursels hebben betrekking op mij.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:24

Supermatthijs | 25-11-13 | 18:18 |
Het is erger om te 'buigen voor de PvdA', dan dat je de allerarmsten meer dan 12 uur per dag laat werken voor 25 euro in de maand.

kicktherabbit | 25-11-13 | 18:24

irma zonderboezem | 25-11-13 | 18:19 | + 3 -
Welnee joh, laat de halve wereld maar hier naartoe komen vanwege onze betere arbeidsomstandigheden en hogere lonen.

Bakito | 25-11-13 | 18:24

staat er net een muts in een vandaag te klagen over uitbuiting van mensen in bangladesh, laat ze even op haar bij foxcon gemaakte I phone uit te leggen welke app je kan gebruiken om "duurzame"kleren te kopen
die I phone is wel duurzaam gemaakt zeker!! duffe muts

enpassant | 25-11-13 | 18:23

@Van Rossem | 25-11-13 | 18:12
Het is Lilliane ploumen en nee, ik zou haar niet doen!

necrosis | 25-11-13 | 18:23

irma zonderboezem | 25-11-13 | 18:19 | + 4
In je benzineslurper, terwijl je thuis de kachel op 30 zet en alle ramen open laat staan.
Stoer wijf ben je.

Mark Smith | 25-11-13 | 18:23

Mark Smith | 25-11-13 | 18:21 | + 0 -

Hoho, ik ben er natuurlijk ook nog.

Supermatthijs | 25-11-13 | 18:22

Cool Cat. Het favoriete kledingmagazijn van Maxime.

brutus68 | 25-11-13 | 18:22

irma zonderboezem | 25-11-13 | 18:19 |

Van mij krijgt je reactie een dikke plus. De PvdA chantage aan het adres van vrije ondernemers is toch te maffioos voor woorden.

Megalomaantje | 25-11-13 | 18:22

Cool Cat koop ik evengoed niks... loop je in dezelfde troep als 75% van mannelijk Nederland.

overVecht | 25-11-13 | 18:21

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:18 | + -1 -
Het valt niet mee hè, als eenzaam genie.

Mark Smith | 25-11-13 | 18:21

De man realiseerde zich opeens dat de kogel van links kwam....

Megalomaantje | 25-11-13 | 18:20

Oh gadver, ik zie het net op 1vandaag. De stoere vrouwen!! Lopen over straat om consumenten aan te spreken op wat ze ( en waar) kopen ivm eerlijke kleding.
Spreek de overheid van Bangladesh maar aan op ' hun arbo wetgeving' maar ga mij er niet mee lastig vallen. Niet te geloven. Ik ga morgen gelijk naar Wibra, Coolcat en prenatal!

irma zonderboezem | 25-11-13 | 18:19

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:14 | + -1 -
Betrek eens niet alles op jezelf.

Mark Smith | 25-11-13 | 18:19

@kicktherabbit | 25-11-13 | 18:17 | + 0 -
Maar tegelijkertijd wel geen strobreed in de weg leggen voor Zara.

Fuck it, waarom is iedereen zo intens dom.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:18

kicktherabbit | 25-11-13 | 18:17 | + 0 -

Juist maar vooral de Pvda mag daar niks van vinden. Die zijn hier namelijk verantwoordelijk voor al het slechte op de wereld.

Supermatthijs | 25-11-13 | 18:18

@Supermatthijs | 25-11-13 | 18:13

Hoe moeten die gezinnen daar dan gaan rondkomen? Het is daar al eeuwen het gebruik dat iedereen in het gezin, dus ook de kinderen, een steentje bijdraagt om te kunnen eten....

Of moeten ze maar aan de subsidietiet van Ploumen?

Fatwabuster | 25-11-13 | 18:17

Aha, als de PvdA iets aan de kaak stelt is het buigen voor de PvdA en niet: de arbeidssituatie verbeteren? Volledig terecht dat commentaar van Ploumen, beetje miljoenen binnen harken en in de Quote 500 terecht komen (niks mis mee) over de rug van de allerarmsten in de wereld (heel veel mis mee).

kicktherabbit | 25-11-13 | 18:17

Een volk dat voor PvdA-huppelkutjes zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.
(Vrij naar Van Randwijk)

Eric Blair | 25-11-13 | 18:17

Andere optie was: niets ondertekenen en beetje doorrommelen in de marge...
Neemt niet weg dat het jammer is dat het moet worden geïnitieerd door externen en dat het bedrijf niet eigen verantwoordelijkheid neemt. Aan elke euro op zijn bankrekening kleeft op de een of andere manier toch bloed. Al is het een druppel.

Jimmydepimmy | 25-11-13 | 18:15

Dat hele gedoe rondom het racistische Sinterklaasfeest en het ruziezoeken van Pownews met ambassadeurs van bevriende naties zijn veel schadelijker voor onze reputatie in het buitenland en daarmee de import en export.

Opmerkelijk hoe de voormalige VOC-mentaliteit heden ten dage averechts wordt toegepast door het domme deel der natie...

Bakito | 25-11-13 | 18:15

Wel eens jonge goudzoekertjes in Ethiopië gezien, mevrouw Ploumen?

eerstneukendanpraten | 25-11-13 | 18:15

Die muts van Ploumen zal wel weer zendtijd krijgen bij P&W... ik word zo ontzettend moe van dat wijf met die tenenkrommende zeikstem.....

Fatwabuster | 25-11-13 | 18:15

kutkat

w0f0z | 25-11-13 | 18:15

Ik ben absoluut tegen kinderarbeid, maar ik ga nu toch een draai maken. Puur omwille van vrijheid in Nederland koop ik voortaan alleen nog kleding van de Wibra.

Rommelende Onderbuik | 25-11-13 | 18:15

@Mark Smith | 25-11-13 | 18:13 | + 0 -
Wat weet jij er nou van, jij zit vanachter je computer een in jouw hoofd "geenstijl held" aan te vallen en denkt dat dit zin heeft.

Prutser.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:14

Jammer. Zo kunnen we nooit een vuist maken tegen waanzin.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 18:13

Held.

Mark Smith | 25-11-13 | 18:13

Roland Kan niets

commentator99 | 25-11-13 | 18:13

Want het is heel erg als je iets aan kinderarbeid wil doen ?

Supermatthijs | 25-11-13 | 18:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken