Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Erik de Vlieger kondigt nieuwe vastgoedfraude aan

Eerder vanmiddag op BNR: een rondje tweets voorlezen met @EWdeVlieger. Dan kom je altijd wel iets tegen waar je op voort kan borduren. Codewoord du Jour: Blackrock. Amerikaans bedrijf, grootse vermogensbeheerder ter wereld en de nieuwe bouw- en vastgoedfraude in wording. Volgens De Vlieger. Blackrock is door De Nederlandsche Bank ingeschakeld om de vastgoedportefeuille van Nederlandse banken in kaart te brengen en dat heeft de nodige wenkbrauwen doen fronsen. Dijsselbloem kan dan wel brieven aan de Kamer schrijven waarin hij het over Chinese Walls tegen belangenverstrengeling heeft, dat deed hij pas nádat de SP Kamervragen stelde over Blackrock, dat een belang van 4,36 procent in ING heeft maar dus wél hun vastgoedportefeuille moet gaan keurmerken. Of daar al mee bezig is, zelfs, want het MinFin probeerde de samenwerking met Blackrock geheim te houden. Het was NRC dat daar een een stokje voor stak. En het is Erik de Vlieger, zakenman, investeerder en ex-verdachte, die er nu het fijne van wil weten. Met een Wob-verzoek, want met het kleuterklas-antwoord van MinFin Dijsselbloem neemt hij geen genoegen. Want de bankencrisis is ook met dit soort huichelachtige, geheimzinnige gerotzooi in de financiële wereld begonnen. Waarom Erik de Vlieger, zelfverklaard mafkees alsook roeptoeter, deze taak op zich neemt? Vanwege de levensles die hij van zijn overleden vriend Prof. Van Frikschoten (vzmh) heeft geleerd: "Iemand moet het doen." Occupy Dijsselbloem!
Notities: Erik notuleert. Leest u mee?

Reaguursels

Inloggen

@Halve Zoolstra | 25-11-13 | 22:54 | + 2 -
NHG wordt gegarandeerd door de Nederlandse staat, als de pot leeg is wordt deze gevuld.

Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:22

Ik zeg alleen: Hij heeft een punt. Een heel groot punt...

G-Klasse | 26-11-13 | 00:17

Hulde aan deze held die opstaat tegen de corrupte norm.

sickstyle | 25-11-13 | 23:20

@Kaas de Vies | 25-11-13 | 22:28 |

De NHG is nog blutter dan alle banken bij elkaar.. Dat weet je toch wel?

Halve Zoolstra | 25-11-13 | 22:54

@Kaas de Vies | 25-11-13 | 22:28 | +

De verliezen op Amerikaanse CDO's vallen voor Nederlandse banken nog wel mee (niet voor pensioenfondsen trouwens).
Nederlandse hypotheken zijn veel belangrijker, want veel zwaarder verhefboomd.

@Hedge_it | 25-11-13 | 22:35 |

Inderdaad, ze zoeken euro hedges. Want de euro is inmiddels de sterkste van alle zwakke broeders. En dat is trouwens precies hoe ze bij BlackRock naar Nederland kijken - het schoonste laken in de wasmand.

Halve Zoolstra | 25-11-13 | 22:51

http://adbroere.nl/web/nl/columns/dnb-al-sinds-1998-onafhankelijk.php

am*dam | 25-11-13 | 22:44

... en dat vastgoed is een ramp. Maar de olifant in de porseleinkast is die bizarre structuur van al die verschillende europeesche staatsleningen die de euro overeind moeten houden.
...
rente gaat stijgen en alles en iedereen is pleite. Daar gaat geen Duitse bezuinigingsdrift tegen helpen. Take the money and run.
Dat Blackrock kan het topvastgoed uitzoeken/taxeren en daar mooi zn eurorisico in parkeren. Dijsselbloem haalt de koffie. Melk en suiker bij ? Koekje ?

Hedge_it | 25-11-13 | 22:35

@Halve Zoolstra | 25-11-13 | 22:26 | + 0 -
SPV's kan je ook laten klappen. Heeft dus geen invloed aangezien het niet op de balans staat.

Het grote gevecht nu zijn de ratio's op orde te brengen.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 22:29

@Halve Zoolstra | 25-11-13 | 22:24 | + 0 -
Dat weet ik niet.

NL heeft 2 vastgoedproblemen. De reguliere hypotheekmarkt met onderpand.

En zakelijke markt.

2 problemen, maar van verschillende aard. Hypotheekmarkt wordt vooralsnog gestut door NHG en allehande noodgrepen.

Zakelijke markt zal als eerste nu echt afgeschreven moeten worden.

Maar................. de vraag is, Nederlanse banken zijn zo groot, kunnen ze het trekken? Ik bedoel indien USA portefeuille is aangetrokken, kunnen die de verliezen/afschrijvingen in NL dempen? Dan is er vooralsnog niets aan de hand.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 22:28

Bakito | 25-11-13 | 20:53 | + -3 -
Als je zou roepen dat een hoge drukgebied de grootste vijand is van sneeuw of dat komkommers iq hebben van 5 zei je net zoveel zinnigs.

Hedge_it | 25-11-13 | 22:28

@ Kaas de Vies | 25-11-13 | 22:13 | + 0 -

Tja, je zult uiteindelijk toch een partij moeten hebben die de benodigde expertise heeft voor zoiets. Gezien de staat waarin de NL financiele sector verkeert zullen de kopers voor dat vastgoed waarschijnlijk ook wel van buiten NL moeten komen, Blackrock is wel een van de allergrootste beleggingsinstellingen ter wereld, die hebben daar toch wat meer kijk op denk ik. Bovendien denkt Dijsselbloem misschien ook wel, nou dan weet ik in ieder geval wat Blackrock er voor wil betalen, kunnen de banken meteen zaken doen. Ik ben totaal geen fan van Dijsselbloem, maar in dit geval is het wel verstandig, maar ik dacht dat DNB de benoeming van Blackrock doorgedrukt had. Dat was onder Nout Wellink echt niet gebeurt, die had een van zijn kleffe vriendjes benoemt en dan was het probleem weer voor een tijdje onder het tapijt geveegd en dat lost dus niets op. Het is hoog tijd dat de NL financiele sector nu eindelijk eens door de zure appel heenbijt en accepteert dat ze veel te veel geld in allerlei belachelijke kantoorprojecten op "schitterende zichtlocaties" langs snelwegen hebben gestopt waar echt nooit meer een hond interesse in gaat hebben.

Outsider-Inside | 25-11-13 | 22:26

@Kaas de Vies | 25-11-13 | 22:21 |

Ze staan soweiso niet allemaal op de balansen, daar hebben ze allemaal spv's voor. Vooral Rabo.

Halve Zoolstra | 25-11-13 | 22:26

@Kaas de Vies | 25-11-13 | 22:20 |

Niet op dezelfde schaal, al waren de zogeheten bail-outs inderdaad vooral om Franse en Duitse banken te redden van afschrijvingen op hun PIIGGS-leningen. Maar dat valt echt in het niet bij het Nederlandse vastgoedfiasco.

Nogmaals, die Nederlandse hypotheken zijn bij uitstek gebruikt als AAA onderpand. Is een heel ander, en minder overzichtelijk probleem dan Frans-Duitse leningen aan falende soevereinen.

Halve Zoolstra | 25-11-13 | 22:24

@Halve Zoolstra | 25-11-13 | 22:17 | + 0 -
p.s.

Als ze zijn doorverkocht... boeien, staan ze niet meer op balans NL-banken.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 22:21

@Halve Zoolstra | 25-11-13 | 22:17 | + 0 -
Jij denkt dat de Franse banken er goed voor staan, jij denkt dat er geen afschrijvingen zijn bij Duitse banken?

Curieus, want Nederland heeft via het solidareitsprogramma miljarden in die banken gepompt. Allemaal lucht.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 22:20

Icarus of Daedalus? De beste man klinkt sowieso nogal paranoïde.

boasatlas | 25-11-13 | 22:19

@Kaas de Vies | 25-11-13 | 21:59 |

Ok, maar ook vergeleken met andere Europese banken staan ING en Rabo er heel slecht voor. Behalve in Spanje heeft geen enkel ander land zo grof moeten afwaarderen op het nationale vastgoed - ING vooral commercieel, Rabo residentieel.

Natuurlijk hebben ze die verliezen weten te verbergen met allerlei boekhoudtrucs en gratis geld van de ECB. Maar al die Nederlandse hypotheken zijn juist bij uitstek doorverkocht als hoge kwaliteit onderpand. Waartegen weer voor een veel te hoge hefboom is uitgeleend. Enfin, reken maar uit. En buckle up.

Halve Zoolstra | 25-11-13 | 22:17

@Outsider-Inside | 25-11-13 | 22:11 | + 0 -
Maar de vraag is hoe outside is blackrock.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 22:13

Nou ik heb anders een stuk meer vertrouwen in Blackrock die als relatieve outsider en met meer kennis van zaken de vastgoedportefeuilles van de banken gaat beoordelen dan dit aan het kleffe ons-kent-ons Nederlandse vastgoed -en accountantswereldje over te laten. Die hebben echt nog veel meer conflicts of interest en andere belangen dan Blackrock (en dan weet je vaak nog niet eens waar de belangenconflicten zitten ook, dat is bij Blackrock tenminste nog helder).

Je denkt toch niet serieus dat Nederlandse vastgoedpartijen gaan zeggen dat de banken hun vastgoed seriues moeten afwaarderen, en KPMG, PWC, E&Y etc. gaan die conclusie ook niet trekken want dan hebben ze zelf hun werk niet goed gedaan en creeren ze hun eigen problemen en claims. Dus logisch om in dit geval een outsider als Blackrock in te schakelen.

Outsider-Inside | 25-11-13 | 22:11

Bitcoins, al is het alleen maar om die banken te zieken.

yamahaha | 25-11-13 | 22:10

Jan Deeg & Parsons
Dank u.

Jimmydepimmy | 25-11-13 | 22:09

Quincy Gario had gelijk! Het is me nu wel duidelijk dat er inderdaad geïnstitutionaliseerd racisme is. Klik ik daar op de link van Blackrock, zie ik gewoon een lachende negerin. Wat de neuk? Hoe racistisch is dat? Een neger die reclame maakt voor Blackrock. B-L-A-C-K-rock. Straks worden er nog grappen gemaakt als in de trant van: All she wants is a blackco... *gaat de Francisco om wat vingergewapper vragen*

Fopspeen | 25-11-13 | 22:08

De Vlieger gaat er vanuit dat Blackrock SNS property gaat kopen. Nou, dat zal dan wel lekker laag gewaardeerd worden. Stom van Dijsselrock.

Hans Hillen | 25-11-13 | 22:08

@Man-Bijt-Hond | 25-11-13 | 21:02 | + -3 -
Jij bent ook niet veroordeeld. Doe eerst eens onderzoek in de elementaire begrippen van het strafprocesrecht, etc. Dan praten we weer verder.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 22:06

De Vlieger haat de EU. Dat ziet ie in ieder geval goed.

Hans Hillen | 25-11-13 | 22:00

@Halve Zoolstra | 25-11-13 | 21:12 | + 3 -
Vergeleken bij de rest van Europa. Dat bedoelde ik.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 21:59

Dus Blackrock gaat hoog waarderen, want eigenbelang. Dijsselbloem blij, want denkt slim te zijn geweest. Blackrock verkoopt eigen positie. EU gelast vervolgens nieuw onderzoek, waardering blijkt veel te hoog. Banken moeten alsnog afschrijven en burger mag bijpassen. Zoiets?

Hans Hillen | 25-11-13 | 21:55

Bakito | 25-11-13 | 21:27 | + 1 -

Ik ben het niet vaak met uw eens. Vooruit: Voor deze ene keer dan.

Wc-kip | 25-11-13 | 21:40

Hopelijk maken de mensen een denksprongetje en gelooft uiteindelijk niemand meer dat het hier om incidenten gaat.

Herman957 | 25-11-13 | 21:35

Goed bezig die Erik de Vlieger!

Hirsch Ballast | 25-11-13 | 21:33

Natuurlijk probeerde die PvdA stiekemerd Dijsselbloem dit geheim te houden,als hij Blackwell de stresstest laat doen is het het zelfde als dat een slager zijn eigen vlees keurt.
Die stiekemerd zal er alles aan doen om te voorkomen dat de banken met hun billen bloot moeten.Maar net zoals veel mensen onder water staan met hun hypotheken staan die banken ook onderwater als de echte waarde van hun onroerend goed gewaardeerd wordt,hoezo de crises is achter de rug,geloof dat schorem in Den Haag niet,de echte crises moet nog beginnen.Nog ff wachten tot die beurs in elkander stort en dan zijn de Pensioen fondsen aan de beurt, ook daar zit heel veel onroerend goed in wat op de balans de waarde heeft van 2008, ff waarderen op huidige waarde en ook daar breekt de pleuris uit.

baanaru | 25-11-13 | 21:30

@seven | 25-11-13 | 21:21 |

Inderdaad. Windowdressing in optima forma.

Goed om te lezen dat tenminste iemand een idee heeft van wat hier speelt. Een schrale troost, maar troost niettemin.

Halve Zoolstra | 25-11-13 | 21:27

Koninging Beatricks | 25-11-13 | 21:23 | + 0 -
Ja, jammer voor jou is Geenstijl geen Noord-Korea waar alleen de meest zuivere PVV-mantra's gereciteerd mogen worden.

Bakito | 25-11-13 | 21:27

@Eric Blair | 25-11-13 | 21:25

Was al bekend: 96%

Koninging Beatricks | 25-11-13 | 21:26

neemjemoederindemali | 25-11-13 | 21:22 |
Ben jij wel lekker?

Hoeveel divisies heeft die de vlieger?

Smaalpapil | 25-11-13 | 21:26

BREKEND
De Vlieger zegt nu ook te beschikken over de F5 statistieken van Kaas "fipo" de Vies.
Schokkende getallen.

Eric Blair | 25-11-13 | 21:25

@Ongeblustekalk | 25-11-13 | 21:16

Dijselbloem is een Jan Klaassen. De hand van de EU reikt van zijn reedt tot zijn mond.

Koninging Beatricks | 25-11-13 | 21:25

@Bakito | 25-11-13 | 20:53

Nee hoor. Wat jij hier al jaren doet is trollen en vervelen.

Dat is heel wat anders dan zogenaamd waarschuwen voor een vijand.

Jammer dat jij nog steeds gedoogd wordt.

Koninging Beatricks | 25-11-13 | 21:23

+veel kudo's voor Erik, hij verklaart de oorlog aan de overheid, laten we hem steunen.

neemjemoederindemali | 25-11-13 | 21:22

Kaas de Vies | 25-11-13 | 20:51
Zowel Dijs als Blackrock hebben er iig gezamenlijk belang bij dat ING niet omvalt. 4,36% van ING is veel geld, meer dan een de mogelijke extra korting op de aankoopprijs van SNS Property Finance. Maar beide tegelijk kan ook, vastgoedondepand ING hoog waarderen, en dat van SNS laag. En NL doet in ruil blindemannetje/gunt t ze als ze Rabo & ons eigen ABN hoog waarderen.

seven | 25-11-13 | 21:21

Dijsselbloem begrijp er niets van, maar dat wisten we al.

Ongeblustekalk | 25-11-13 | 21:16

@pinkelotje | 25-11-13 | 21:10 Die vergat ik nog.

gentle giant | 25-11-13 | 21:16

Parel van het Zuiden | 25-11-13 | 21:07 |

Dat is een makkelijke.

Om schuld te kunnen afschuiven zodat ze zelf hun baantje kunnen houden.

Smaalpapil | 25-11-13 | 21:15

Donar_Thor | 25-11-13 | 21:06 | + 0 -
Dit kapitalisme heeft inderdaad zowel private als publieke grondslagen.

Kern is en blijft dat grote geldstromen en economische machtsconcentratie uiteindelijk nadelig zullen uitpakken voor de meeste individuele burgers. Helaas doet vrijwel iedereen onverdroten mee met deze eeuwige ratrace, waardoor het graaisysteem in stand blijft.

Bakito | 25-11-13 | 21:13

@Kaas de Vies | 25-11-13 | 21:08 |

Bankenprobleem opgelost? Afschrijvingen vallen mee? Je loop wel te koop zeg, met je gebrek aan kennis en nous... Ik waardeerde je bijdragen altijd wel, maar sinds je fiponeurose gaat het bergafwaarts.

Halve Zoolstra | 25-11-13 | 21:12

Eric weet waar hij het over heeft. Ik noem maar een Badr en Stellemans.

pinkelotje | 25-11-13 | 21:10

@Jimmydepimmy | 25-11-13 | 21:02 | + 0 -
En dan valt NL qua afschrijving reuze mee. Zijn fors hoor, maar vergeleken bij onze nieuwe broeders van de bankenunie.......... hoed je maar..... en die gaat komen, op onze solidaire conto.

Het leuke is dat NL volledig haar bankenprobleem tot nu zelf heeft opgelost, en 100% heeft meebetaald en risico loopt voor het bankenprobleem van andere landen. Zo leuk joh, zo leuk ik schrijf er pas 34095039459034509 jaar over hier op geenstijl.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 21:08

"Iemand moet het doen." Nou dan stel ik de hamvraag maar eens.
.
Waarom heeft het Ministerie van Financiën bij iedere zaak van enige importantie en financiële impact externe partijen nodig om hun werk te doen?

Parel van het Zuiden | 25-11-13 | 21:07

@Bakito | 25-11-13 | 20:53
"Ik roep hier al jaren dat het kapitalisme de grootste vijand is voor de individuele burger."

Wij leven niet meer in een kapitalistisch systeem. Wij leven onder economische fascisme. Kapitalisme is een systeem waarin als je geld verdient het toegestaan is om dat geld te houden. Als je geld verliest dan moet je leven met de schuld.

Vrijheid betekent dat vrijheid van succes hebben is gekoppeld aan (vrijheid) van falen en daar voor beide gevallen verantwoording voor moet nemen.

Onder communisme of socialisme, als je veel geld verdient, wordt dat geld middels belastingen van je afgepakt voor de benefiet van de hele gemeenschap. Wanneer je geld kwijt raakt wordt de gemeenschap belast om de verliezen weg te werken, zodat je jezelf weer kunt oppakken en van vooraf aan het opnieuw kan proberen.

Onder fascisme, als je geld verdient is het toegestaan om dat geld te houden, maar als je geld verliest is gemeenschap belast met het weg werken van de schulden. Dat is het systeem waar we nu in leven. TARP (Troubled Asset Relief Program) zijn één van de vele bailouts = reddingsoperaties = het volk leeg plunderen, om het huidige bankensysteem langer in stand te houden.

Dus wanneer je als een natie gedwongen wordt, dat private centrale banken de afgifte regelt van valuta als een lening tegen rente.
Het Westen en het kapitalisme is gestaag maar nu overduidelijk zichtbaar fascistisch geworden. Wanneer er bij de ECB, FED ja zelfs de DNB www.beursbox.nl/nieuws-beleggen/laatst...
bijvoorbeeld gedemonstreerd wordt, voeg je dan snel aan het is de juiste plek. Want de gemeenschappelijke vijand van de mensheid is en blijft private centrale banken.

Een systeem gebaseerd en gemaakt om naties en mensen in permanente schulden te houden en tot slaaf te maken. De blueprint voor een betere wereld is top prioriteit maken van openbare valuta als een publieke utiliteit! Dus zeer zeker niet een één of andere geprivatiseerde geld makende zwendel ten gunste van private centrale bankiers!

Donar_Thor | 25-11-13 | 21:06

Het woordje Bn'r komt me echt de spuigaten uit. Doei

Nielsiepielsie | 25-11-13 | 21:04

Sinds zijn twittergeboorte volg ik Erik de Vlieger, ik meende te begrijpen hoe hij met Frik omging, dat klopte achteraf gezien. Alleen maar respect, hij heeft Frik ontmoet, ik niet, toen z'n Raborant, Demmink mag hij ook al niet, nu dit weer.
Die man weet dingen.

gentle giant | 25-11-13 | 21:03

Dus als je niet veroordeeld bent zoals die Vlieg (er) dan ben je een misdienaar! Vreemde kijk op zaken.. Kaas de Vies.

Man-Bijt-Hond | 25-11-13 | 21:02

Kaas de Vies | 25-11-13 | 20:51
Als al dat vastgoed (waar de banken zwaar in zitten) laag gewaardeerd gaat worden, dan verdampt er dus heel veel vermogen van de banken en zijn de banken kapot. Zo simpel is het. Tot nu toe hebben de banken amper afgeschreven. Dat vastgoed staat theoretisch net zo erg, of erger, onder water als onze woningen. Maar correcties op de boekwaarde worden er niet gedaan. En het belang van Blackrock om hoog te waarderen ligt in het simpele feit dat ze zelf weer grote belangen in die banken hebben. Ze treden in eerste instantie dus niet als koper op. Pas als ze op grond van hogere taxatiewaardes hun posities hebben veiliggesteld (belangen verkocht) dan zal vanzelf de zure appel bekend worden en hebben de banken een groot probleem. En moet je dan eens raden wie er -op executiebasis zeg maar- al dat tegen die tijd afgewaardeerde vastgoed gaat kopen...? To be continued...

Jimmydepimmy | 25-11-13 | 21:02

Hoeveel personen zijn uiteindelijk in de bak beland na de Bouwfraude-enquête van 2002?

Zullen we het weer over tasjes- en scooterdiefjes gaan hebben?

Bakito | 25-11-13 | 21:00

Een halve crimineel met grootheidswaanzin is niet echt de meest betrouwbare bron.

Mark Smith | 25-11-13 | 20:56

Welcome how a government of the corporations, by the corporations, and for the corporations, operates.

Donar_Thor | 25-11-13 | 20:56

Je weet als land toch meteen dat je diep in de problemen zit als alleen een charlatan als Erik de Vlieger de financiele problemen en endemische corruptie aan de kaak stelt.

Het is nog veel erger dan mensen weten. Hedge accordingly.

Halve Zoolstra | 25-11-13 | 20:55

@Jimmydepimmy | 25-11-13 | 20:46
Ja, vanmiddag bnr terugluisteren van 13:30 - 15:00

Parsons | 25-11-13 | 20:55

Ik roep hier al jaren dat het kapitalisme de grootste vijand is voor de individuele burger. Gelukkig begint mijn scherpe observatie nu ook in VVD-kringen anschluss te vinden.

Beter laat dan nooit, zeg maar.

Bakito | 25-11-13 | 20:53

@seven | 25-11-13 | 20:48 | + 0 -
Barterdeal?

Deel van betoog de vlieger is dat ze dubbele pet hebben als waardeerder en koper. Dus logisch zou zijn lager waarderen.... maar in jouw scenario zou het zo maar kunnen zijn dat ze hoger waarderen dan het werkelijk waard is, maar hun krent tegen gereduceerd tarief kunnen kopen.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 20:51

@seven | 25-11-13 | 20:48
Dat is nog eens een angstaanjagend telraam...

Petrus de Rewa | 25-11-13 | 20:51

Ja!?

Plukkiehaar | 25-11-13 | 20:49

Dat Dijsselbloem uitgerekend een belanghebbende als Blackrock het vastgoed laat waarderen is best te begrijpen. Dijs is doodsbenauwd dat de hypoheekbubble onder zijn ministerschap knapt. pbs.twimg.com/media/BZ2tOHOCUAAvKck.p...

seven | 25-11-13 | 20:48

Beste GS, nu ben ik alleen ook wel benieuwd geworden naar de rest van het interview. Ergens te vinden?

Jimmydepimmy | 25-11-13 | 20:46

Die verrekte Moslims toch. Chairman Laurence "Larry" Fink heeft weer een flinke chutzpah geleverd. Ja we hebben een Moslimprobleem.

Donar_Thor | 25-11-13 | 20:42

En zo is het. De man met de roeptoeter doet het omdat iemand het moet doen.

yamahaha | 25-11-13 | 20:41

@Jimmydepimmy | 25-11-13 | 20:36 | + 0 -
Maar we rollen van de ene in de ander fraude. Racisme is niet institutioneel in Nederland, fraude wel.

Maar ja weet Quinsy veel, die ouwe dichter. Iemand al een gedicht van hem gelezen?

Kaas de Vies | 25-11-13 | 20:37

Oehhh, heerlijk wat er allemaal weer aankomt aan bagger! Codewoorden: Blackrock, Multi, Van Veggel... Hoppa. Heel goed, De Vlieger. Een beetje frustratie klinkt er uiteraard wel uit terug, maar gooi maar open, die in beton gestorte beerput.

Jimmydepimmy | 25-11-13 | 20:36

Met boeven vang je boeven met de Vlieger denken. En waarschijnlijk heeft hij ook nog met een aantal "korrekte" mensen een appeltje te schillen.

ad melkert | 25-11-13 | 20:35

@Parsons | 25-11-13 | 20:33 | + 0 -
Het is schrikbarend voor mij dat dit niet al bekend was. Zal wat vaker mijn mond open trekken dan. Dit is niet het enige.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 20:35

@Man-Bijt-Hond | 25-11-13 | 20:31 | + 0 -
Flauw.

1. Hij is nooit veroordeeld.
2. Zie 1.

Je mag kritiek hebben dat is prima, maar dat is echt dikke onzin.
Totaal ongeleid projectiel met hart op de juiste plek en een Amsterdamse grote mond. Tja, daar moet je van houden.

Kaas de Vies | 25-11-13 | 20:34

Die de Vlieger is toch een ex crimineel van het gehalte waar rook is.. is vuur! Next!

Man-Bijt-Hond | 25-11-13 | 20:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken