Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Slechte verliezer eist recht op Postcodemiljoenen

postcodekloterij.pngDus een of andere banketbakker drukt op de verkeerde knop in een spelletje van de Postcodeloterij, mag niet verder spelen en wint daarom 'slechts' 125.000 euro in plaats van vijf miljoen. Sja, lullig. Iets beter opletten en je had als Brabantse banketbakker een flinke kers in de vorm van een leuk Zwitserleven op je pensioenstaart kunnen zetten. Maar Arrold van den Hurk uit Son en Breugel legt zich d'r niet bij neer. Die vijf miljoen zijn voor hem, goedverdoeme! Want hij had niet genoeg uitleg gehad en Linda de Mol zei ook nog dat ie gewoon door mocht spelen en waarom zijn de spelregels achteraf aangepast? HIERRR MET DIE MILJOENEN! Sja. Dat krijg je in een land waarin mensen denken dat ze overal onvoorwaardelijk recht op hebben. Dan krijg je zo'n ontzettende banketstaaf als Arrold die met z'n meelharses op de verkeerde knop drukt en het spelletje de schuld geeft. Een Helène de Giertje, heet dat in Postcodekloterij-jargon. Arrold denkt bovendien te gaan winnen, want hij heeft alvast een bak knaken geïnvesteerd in topadvocaat Peter Plasman, bij wie hij het 'Aanvallende Verdediging + Pluggen in Nieuwsuur-Arrangement' heeft besteld. Nou succes Arro. Dat je maar je gelijk mag halen en een paar miljoen die anders naar arme 555-landen zouden gaan, op je eigen bankrekening bij mag schrijven. Maar je zal wel voor altijd bekend staan als die sneue lul die niet tegen z'n verlies kon. Al zouden wij daar ook schijt aan hebben als we een banksaldo van zeven cijfers voor de komma hadden. Zo is het ook weer wel natuurlijk. Oeps: Sorry Arrold, we hebben per ongeluk op de rooie knop van de server gedrukt. In dit koffertje zit een mirror van je site.

Reaguursels

Inloggen

Peter Plasman is een strafrechtadvocaat en geen civilist. Misschien kan Louis van Gaal na Oranje het Nederlands elftal badminton onder zijn hoede neme? Fucking prutser, ga boeven uit de gevangenis houden.

NACademicus | 21-11-13 | 17:43

Je ziet niet dat ie slaat --> raar geen camera erop?
De eerste sec met de hand op de knop kijkt ie niet verbaasd daarna pas --> per ongeluk mijn ass
Het 1e "ja ik ook op het moment dat ik sla"
Het 2e wat ie zegt is:"Op het moment dat ik sla heb ik het idee dat ik het fout doe"

graaiende sukkel overduidelijk geen ongelukje

Ben_online NL | 21-11-13 | 14:35

Je ziet niet dat ie slaar --> raar geen camera erop?
De eerste sec met de hand op de knop kijkt ie niet verbaasd daarna pas --> per ongeluk mijn ass
Het 1e "ja ik ook op het moment dat ik sla"
Het 2e wat ie zegt is:"Op het moment dat ik sla heb ik het idee dat ik het fout doe"

graaiende sukkel overduidelijk geen ongelukje

Ben_online NL | 21-11-13 | 14:34

koekenbakker

D.A.G. Krant | 21-11-13 | 12:01

koekenbakker

D.A.G. Krant | 21-11-13 | 11:59

Zit je dan met je ADHD, lekker impulsief op knoppen rammen. Daarom plukt hij tomaten, en zit hij niet in een verkeerstoren te werken.

Crak-ho | 20-11-13 | 23:52

@ Wees_eens_creatief | 20-11-13 | 12:52 | + 0 kijkt te veel de rijdende rechter

spek | 20-11-13 | 23:22

In het spel is heel duidelijk dat de knop indrukken je keuze definitief maakt. Op de beelden is duidelijk te zien dat dat de man geen definitieve keuze maakt door op de knop te drukken. Dus na het op de knop drukken had Linda moeten vragen; wat wil je nu doorspelen of ingaan op het bod. Man weet niet wat hem overkomt en de notaris weet niet wat hem overkomt. Oplossing man mag nog een keer het spelletje spelen en zijn eerder gewonnen geld houden. In de toekomst zal de quizmaster er beter op toezien dat er een duidelijke wilsovereenstemming is bij de kandidaat.

spek | 20-11-13 | 23:19

De overeenkomst wordt al van tevoren aangegaan, wanneer de kandidaat mee gaat doen aan het spelletje, niet wanneer hij wel of niet op het knopje ramt.
.
Die verbintenis is aangegaan, geen andere. Anders zou je voor elke nieuwe ronde, vraag, trekking etc. een nieuwe overeenkomst aan moeten gaan.
.
Daarnaast; rode knop indrukken is einde spel. Dat weet iedereen. Dus gewoon met zijn tengels van die knop afblijven was genoeg.

Aatje | 20-11-13 | 23:01

Vind eigenlijk wel dat die kerel gelijk heeft. Nergens in de originele regels staat dat de knop van enig belang is, het is meer een symbolische bevestiging van een keuze. In het filmpje is duidelijk te zien dat zijn beslissing niet overeen komt de druk op de knop.

WammesWonder | 20-11-13 | 23:00

Linda had echt op het laatste moment het kastje open moeten doen en niet openen terwijl ze nog staat te ouwehoeren over die koffers, die man was daar helemaal niet bij dat zie je .Nervositeit,overspannenheid ongecontroleerde reflexen en daardoor ondoordachte handelingen namen de overhand.Stom? misschien maar sommige mensen zijn onbeheersbaar als de spanningen te groot worden.

L.M. | 20-11-13 | 21:50

Plasman heeft gelijk. Die notaris is niet onafhankelijk. De juridische argumenten van Plasman zijn valide.

Simon6145 | 20-11-13 | 21:30

Hij kon vroeger al niet tegen zijn verlies.

ohcarol | 20-11-13 | 20:15

Ok, dus jij, van Rissum, zou er liever voor kiezen om met 4.875.000 euro minder te blijven zitten? Jij zou er voor kiezen om de rest van je leven als loonslaaf te blijven werken? Jij denkt, kom ik wil toch niet als slechte verliezer te boek staan? Jij zou liever bezig zijn met wat andere denken in plaats van voor het geld te gaan?
.
Sukkel!

Rest In Privacy | 20-11-13 | 19:10

Regels zijn regels, maar als je de spelregels na een uitzending aanpast, gelden de oude spelregels. Heel simpel gezegd: Hij heeft gewoon recht op die 5 miljoen. Er staat namelijk letterlijk.... als je het bod niet accepteert, ben en blijf je eigenaar van de inhoud van de koffer.Er stond dus niets over een rode knop in de spelregels. dat is 2 dagen na de opname pas gebeurd.Ik zou ook proberen om die 5 miljoen te krijgen. Regels zijn regels.

Het leven is zwaar | 20-11-13 | 19:01

@seven | 20-11-13 | 13:59
"Even opletten hè. Die site is van de advocaat, die geeft maar een kant van het verhaal. De kant van de knopdrukker. Da hij er post uitgebreide spelregels heeft ontvangen en wat daar in staat laat men toevallig weg."

Seven, denk je dat dat bij de rechtbank niet voren komt? Waarom zou hij dat op de site moeten plaatsen? Heeft die advocaat ook wel bij nagedacht.

Poesje in t midden | 20-11-13 | 18:42

het is gewoon een inhalige sukkel.

dezeookalbezet | 20-11-13 | 18:02

zitten jullie nu partij te trekken voor RTL? mij lijkt dat die makkelijk een miljoentje of vijf kunnen missen!

4champ | 20-11-13 | 18:02

De moraal van het verhaal: in elk mens schuilt een graaier.

Rest In Privacy | 20-11-13 | 17:45

Jack 1000 even reageren op internet doet.
Jack even rare krompraat typen gaat.

Jack1000 | 20-11-13 | 17:36

Had hij dat deeg maar uit zijn oren moeten halen.

eagleye | 20-11-13 | 17:22

Ik zou ook zeggen we geven Armold een volledig nieuwe kans.
geen 5 mln of 125 k
gewoon van voor af aan weer beginnen mee da spelleke.

verder vind ik Arrold een klabanus van de bovenste plank.

Oskaar Blafzuur | 20-11-13 | 16:59

LostSandWich heeft ook een punt. Heeft de thuiswinnaar ook inbreng? Is die wel tevreden?

Maria.1 | 20-11-13 | 16:40

Ja het schoolvoorbeeld van een bofty

De matige toestand tussen een softy en een boner in, je kan er echt helemaal niks mee. Wat een droeftoeter.

DiabeticBunny | 20-11-13 | 16:30

Simpel: overeenkomst ontbinden (op zijn eigen site maakt hij de vergelijking met een koopovereenkomst) en 125.000 terugbetalen.
Als het meezit, mag hij de belastingschuld (want kansspelbelasting) houden.

Michiel 30 | 20-11-13 | 15:59

De conclusie is dat Arrold het bod van de bank niet heeft geaccepteerd en dat de spelregels in dat geval voorschrijven dat hij moet doorspelen. Dat doorspelen werd hem belet. Echter nimmer zal duidelijk worden dat hij ook daadwerkelijk zou hebben doorgespeeld tot het bittere einde. Misschien zou hij nog een aantal koffers hebben geopend en daarna het bod van de bank geaccepteerd hebben. Om de 5 miljoen euro te winnen zou Arrold alle koffers geopend moeten hebben. En wat zou Arrold gedaan hebben in het geval er een laag bedrag overbleef ten opzichte van zijn eigen koffer (waarvan wij slechts achteraf weten dat er 5 miljoen in zat). Zou hij dan niet eerder het wellicht hoge bod van miljoenen van de bank geaccepteerd hebben? Anders zou Arrold wel een echte gokker zijn geweest, welhaast te bestempelen als een onweldenkend mens. Niet duidelijk is welk bedrag hem toegekomen zou zijn bij doorspelen. Er is maar een manier om op een redelijke en billijke wijze tegemoet te komen aan gedupeerde Arrold. Arrold het spel opnieuw laten doorlopen tegen inlevering van zijn oude prijs van 125.000 euro. Dit is mijn oordeel en daar moet u het mee doen.

Cirkelred | 20-11-13 | 15:56

Meneer heeft een zaak. Of hij nu wel of niet op de knop heeft gedrukt, de deal moet inovereenstemming met beide partijen gebeuren en dat was duidelijk niet het geval. Daarbij komt dat de notaris wist dat er 5 mil in de koffer zat en meneer niet. Deze notaris was dan ook niet geheel onbevooroordeeld. Aanpakken dat tuig van de PCL. Deze zaak doet me ook denken aan die film Slumdog millionaire.

Robertski | 20-11-13 | 15:53

Als deze meneer 5 miljoen kan krijgen dan gun ik hem dat van harte net zoals ik ieder ander in dezelfde situatie 5 miljoen zou gunnen. Ik zou zeggen succes met proberen!

Hetiswat | 20-11-13 | 15:49

Zou dit in het echte leven ook werken? "Ik EIS dat mijn flitsboete ongedaan wordt gemaakt, want ik reed per ongeluk te hard ja!!!"

Nietvoordekat | 20-11-13 | 15:36

De postcodeloterij zelf is ook niet op de graat. Een wel erg spammende organisatie. En echt niet voor het goede doel hoor.

Iwmac | 20-11-13 | 15:28

Nu kan onze koekebakker echt op miljoenenjacht..

madeyes | 20-11-13 | 15:25

0% kans vriend en om je nou nog een tweede keer te laten naaien.. Die Helene heeft wat mij betreft nog steeds wel een punt. De PC-loterij is de enige loterij ter wereld waarbij je zeker weet dat als je mee had gedaan, je had gewonnen. In het begin maakten ze daar ook reclame mee, zo van je wilt toch niet dat alleen je buren winnen oid. Is emotionele chantage, maar ook briljant concept natuurlijk..

waarisdelol | 20-11-13 | 15:17

@ Juris | 20-11-13 | 12:02

En gij gelooft het zelf? Plasman werkt nooit op die basis. Het bakkertje heeft 125.000, dus betalen zal ie. Kost hem minimaal 25 ruggen en dat is ie straks ook gewoon kwijt. Plasman is niet gek...

Jan Gordelroos | 20-11-13 | 15:02

De uiteindelijke prijs hangt slechts minimaal af van wat er in dat koffertje zit. Veel belangrijker is wat hij daarvoor kiest.
Als de rechter hem hierin gelijk geeft, kan iedereen vervolgens wel 'per ongeluk' halverwege op de knop drukken: 50% kans dat de prijs in zijn koffer hoger blijkt dan het aangenomen bod van de bank, en alleen dan pas weer een rechtszaak aan gaan.

artijn | 20-11-13 | 15:01

Kansloos..... De sukkel stond zo goed dat hij niet eens hoefde te twijfelen, om door te gaan, Nee dan eerst het spelletje spanning opbouwen meespelen. Hij had met een slechte koffer hooguit 25000 gezakt. Terwijl hij met een goeie koffer zo een dubbele bieding had gekregen.....
Bovendien had hij dat kastje om door te spelen al een paar keer dichtgeklapt. Spelregel was dus bij hem bekend.
Wat mij betreft is het oordeel van de rechter op zijn hoogst het hele spel overnieuw, incl de koffer keuze...... al zou ik als bank dan gaan trollen met de biedingen :-)

Frimu2 | 20-11-13 | 14:53

Neemt niet weg dat RTL heel erg schimmig doet nu.

Dakpanmaker | 20-11-13 | 14:52

Het is wederom zo simpel; Als een piloot roept "gear down" maar drukt op het knopje " Fasten seat belts" dan crashen ze toch. Zielig maar maar zo pvv om nu te mopperen.

Skunk57 | 20-11-13 | 14:50

Een echte graaier mentaliteit. €125.000,= daarmee kun je een flink stuk hypotheek af betalen en dan structureel lagere maandlasten hebben. Je kunt je banketvakkerij pimpen, die dikke auto kopen, een uitbouw, nieuw interieur of gewoon al die dingen! En nog is het niet genoeg. Idd sneu!

ratelaar | 20-11-13 | 14:42

Elke ochtend 3 of 4 uur je nest uit om brood te bakken. tssssss!!! Het had zo mooi kunnen zijn.

Jan Gordelroos | 20-11-13 | 14:41

Tis maar een spelletje

Rob Ronalds2559 | 20-11-13 | 14:39

JA, en laat hem meteen plastische chirurgie nemen, want Arrold van der Hurk is wel de domste SUKKEL die ik ooit heb gezien in mijn hele levens van bijna 45 jaar oud, dus kun je bijna niet normaal meer over straat straks als de rechter de vloer aan heeft geveegd met Harrold - H van 'Heel veel centen' of 'Heerlijke oetlul'.

Hoe vaak zit er nou 5 miljoen in je koffer? WHAHAHAHA, de eerste keer sinds het begin van de Miljoenenjacht. Whahagaha, en meneer Van der Hurk hoeft maar 1 ding te doen: NIKS en wat doet ie? Op de rode knop lellen. Ben je dan zuur? Straks is ie ook nog minimaal 25 ruggen kwijt aan Plasman. Nog mooier. En Plasman krijgt vast 20% van de afgedwongen prijs die nooit gaat komen. De rechter denkt: Ik ben toch niet gek?

Jan Gordelroos | 20-11-13 | 14:38

Ik hoop dat Plasman een deuk slaat in het RTL-Unilever pakje boter en dat de Postcode Loterij het lid op de neus krijgt. Als je zoveel aandacht besteedt aan de aankleding van het spelletje en niet aan de spelregels is het tijd dat je een keer een dure tik op de vingers krijgt. Als je ook nog zo onbetrouwbaar bent de spelregels achteraf te wijzigen en de notaris (zich) als buikspreekpop bedient, heb je blijkbaar wat achter te houden en naderhand uit te leggen. Nou dat mag best 10.000.000 euries kosten. Dure blaren om op te zitten met de verzekering dat elk spelletje op tv van betere spelregels is voorzien. En wat helaas weer bevestigd lijkt: een notaris is net zo onafhankelijk als de portemonnee die hem betaald. Wat mij betreft een totale lul van de nederlandse wet en rechtdienstverlening.

web_krijter | 20-11-13 | 14:16

Gadverdamme, hier moet je toch van kotsen. Hoop dat die strontbakkerij van hem failliet gaat en hij de rest van zijn leven zelfgemaakt droog brood moet vreten. Ondankbare hond.

schaapindewei | 20-11-13 | 14:16

Ach de advocaat heeft een punt. Jammer dat het zo gelopen is, had ie maar niet moeten drukken etc etc., maar de notaris geen onafhankelijke rol zoals dat zou moeten.

pindle | 20-11-13 | 14:11

Nogmaals vrienden. Wat op de site van RTL wel of niet stond is niet belangrijk. Het gaat erom of de man wel of niet op de hoogte had kunnen zijn van de regels. Dwz: Als meneer de regels uitgereikt heeft gekregen via de post en de voorwaarden heeft getekend voor aanvang van het spel is dit juridisch volstrekt kansloos.
*
De website maakt nergens melding van beiden. U kunt er dus vanuit gaan dat de man op de hoogte was van de regels. Dat de man in z'n zenuwen op de knop duwt is helaas voor hem, sneu maar geen reden tot enige vergoeding buiten het bod

Wees_eens_creatief | 20-11-13 | 14:10

Elk jaar hebben ze een eindejaars filmpje waar het lijkt alsof het heel makkelijk is om geld te verdienen met de loterij maar waar ze vooral het gevoel willen geven wat indien je geen lot heb gekocht en ineens zoveel geld misloopt? De waarheid? De loterij betaald miljoenen om dit non-nieuws te verspreiden op tv/radio en internet zodat er meer loten verkocht worden. Altijd omstreeks het einde van het jaar ... toeval? Houw het nieuws maar even in de gaten de aankomende weken, dit wordt disproportioneel aangekaart.

ian | 20-11-13 | 14:04

Pork & Beans | 20-11-13 | 13:11
Even opletten hè. Die site is van de advocaat, die geeft maar een kant van het verhaal. De kant van de knopdrukker. Da hij er post uitgebreide spelregels heeft ontvangen en wat daar in staat laat men toevallig weg.

seven | 20-11-13 | 13:59

Wat heeft de thuiswinnaar hier eigenlijk over te zeggen?

LostSandWich | 20-11-13 | 13:57

@ian | 20-11-13 | 13:47
De merkwaardige reactie van Linda de Mol na de flater van haar kandidaat geeft wat dat betreft inderdaad te denken.

18konijn | 20-11-13 | 13:56

Tja, zo kan ik het ook: Ik ga naar dat programma, accepteer het bod. Doe net of dat per ongeluk is en als blijkt dat ik beter had kunnen doorspelen huur ik een dure advocaat in.

Wat een lutser zeg.

hearair | 20-11-13 | 13:53

Van banketbakker naar 125-tonnair, hij mag nie zeure, nie klage nie!

opzaterdagnaardeikea | 20-11-13 | 13:52

Voor een rechtsgeldige verbintenis moet er inderdaad wilsovereenstemming zijn, maar er is ook nog zoiets als de vertrouwensleer. RTL mocht er in dit geval op vertrouwen dat de kandidaat de deal sloot door op de rode knop te drukken. Kandidaat was namelijk bekend met de rode knop en de beslissende werking ervan, daarover kan absoluut geen misverstand bestaan. Dat hij zich direct daarna bedacht, is daarom irrelevant. Case closed.

18konijn | 20-11-13 | 13:49

"Dan kan hij ook wel alsnog zeggen dat ie per ongeluk gerukt heeft." moet zijn: Dan kan hij ook wel alsnog zeggen dat ie per ongeluk gedrukt heeft.

Maar gerukt mag ook hoor. Wat een rukker. ;)

markwillems1971 | 20-11-13 | 13:48

De eiser zal zich wel moeten opmaken voor 15 jaren procederen.
Rechter
Gerechtshof
Hoge Raad
Mogelijke terug verwijzing.

Het gaat om zo veel geld dat één van de partijen telkens verder zal procederen.

Tot over 15 jaren.

ProAsfalt | 20-11-13 | 13:47

Notarissen hebben toch een beroepsmatige plicht om bij het bezegelen van elke overeenkomst in te schatten of het ook echt conform de wil van beide partijen is... Vooral op dat punt schiet de notaris in elk geval tekort (in combinatie met de spelregels, die niks over de knop zeggen én die de deelnemer nooit voor akkoord heeft ondertekend). Maar het is niet hard te maken dat ie in dat geval tot de laatste koffer had doorgespeeld, dus ik heb geen idee wat voor 'vergoeding' je daar dan aan zou moeten hangen...

Helsie | 20-11-13 | 13:47

Ah, daar is de eindejaars viral van de Postcode loterij. Gewoon doorlopen mensen is gewoon ge-enceneerd.

ian | 20-11-13 | 13:47

5 miljoen kan ie al nooit krijgen, gaat 1/3 belasting vanaf. En de thuiswinnaar dan? Heeft die dan ook alsnog recht op 5 miljoen? Sommige mensen zijn ook nooit tevreden: één week vóór deze vent drukte ook een kandidaat al bij het tweede bod (toevallig ook 125.000) op de rode knop. Die man was daar al tevreden mee, terwijl alle hoge bedragen nog in het spel zaten. Dan kan hij ook wel alsnog zeggen dat ie per ongeluk gerukt heeft. Bah, wat een geldwolf. Hij had ook tegen Peter Plasman kunnen zeggen: laat maar hangen. Nu maakt ie zich compleet belachelijk. Ik hoop dat ie moet verhuizen en dat hij zich de komende jaren belaagd voelt als het zijnde een vermeende pedofiel. Hup mensen, gooi maar stont door de brievenbus. Besmeur zijn ramen maar met eieren. Heb je nu je zin?

markwillems1971 | 20-11-13 | 13:46

5 miljoen kan ie al nooit krijgen, gaat 1/3 belasting vanaf. En de thuiswinnaar dan? Heeft die dan ook alsnog recht op 5 miljoen? Sommige mensen zijn ook nooit tevreden: één week vóór deze vent drukte ook een kandidaat al bij het tweede bod (toevallig ook 125.000) op de rode knop. Die man was daar al tevreden mee, terwijl alle hoge bedragen nog in het spel zaten. Dan kan hij ook wel alsnog zeggen dat ie per ongeluk gerukt heeft. Bah, wat een geldwolf. Hij had ook tegen Peter Plasman kunnen zeggen: laat maar hangen. Nu maakt ie zich compleet belachelijk. Ik hoop dat ie moet verhuizen en dat hij zich de komende jaren belaagd voelt als het zijnde een vermeende pedofiel. Hup mensen, gooi maar stont door de brievenbus. Besmeur zijn ramen maar met eieren. Heb je nu je zin?

markwillems1971 | 20-11-13 | 13:45

OT
@redactie: ik wil graag reaguren op het volgende topic (lachende pindief), maar dat gaat niet. Kunnen jullie dat laten fiksen?

Kees Maf | 20-11-13 | 13:43

Articaïne  | 20-11-13 | 12:08 | + 3 -
Goed lezen is blijkbaar moeilijk voor je

Pikkestrijder | 20-11-13 | 13:43

Humm, Arrold maakt overduidelijk een fout. Beetje jammer dat die notaris zo'n enorme lul is.

Kabila de stijlloze | 20-11-13 | 13:43

Ik vind dat die man recht heeft op zijn geld. Als je de tekst achter de link: www.geenstijl.nl/archives/images/recht... leest dan blijkt dat de spelregels rammelen aan alle kanten. RTL is stiekem achteraf de spelregels aan aan het passen. Dat bovendien die notaris, die weet dat in het koffertje 5.000.000 zit, als een god mag beslissen of het spel doorgaat of niet is, is ook aanvechtbaar.

Zaniker | 20-11-13 | 13:42

@Bytemaster Eh, deelnemers aan dit spelletje weten nogal prima dat er 5 miljoen op het spel staat hoor, dat is namelijk waar het hele spel om draait. Heb jij het eigenlijk wel eens gezien, dat programma? Nee he?

Kameroudste | 20-11-13 | 13:41

@Capt. Iglo | 20-11-13 | 13:28 |
Dat is ook het mooie van het aansprakelijkheidsrecht.
De schade moet objectief vast te stellen zijn. Echter in deze zaak zal dat moeizaam zijn. Maar goed. De geschreven feiten door mij (uit de media) blijven vooralsnog wel staan.

ProAsfalt | 20-11-13 | 13:41

Gaat een interessante zaak worden. Er zitten allerlei juridische aspecten in.
Inderdaad al de genoemde wilsverklaring. Direct na het drukken van de beruchte rode knop heeft de eiser al medegedeeld dat dit uitdrukkelijk niet de bedoeling was. Is er dan sprake van wilsovereenstemming?
Hiervan zijn diverse getuigen, op beeld, waaronder Linda de Mol die het verzoek tot ongedaanmaking bij de notaris heeft ingediend.
De eiser wist niet op moment van protesteren dat in het bewuste koffertje de 5 miljoen zat.
De notaris die heeft bepaald dat het drukken van de rode knop niet ongedaan kon worden gemaakt, wist wel wat er in dat beruchte koffertje zat, zo wordt gesteld. En dat vind ik een boeiend gegeven. Hoe onafhankelijk kun je dan zo'n beslissing nemen?
Ook zijn na het programma aantoonbaar de regels aangepast.
De volgende vraag zal ook van toepassing zijn: in hoeverre de gewoonterecht de doorslag zal gaan geven. Immers het is al sinds het bestaan van het programma al bekend waarvoor de rode knop dient (ondanks dat ik het nooit heb gezien maar uit de media vernomen).
Al met al zal het een interessante zaak worden.

ProAsfalt | 20-11-13 | 13:39

Sterker nog: elke kijker (naar de uitzending, de herhaling, de samenvatting, het nieuwsfragment, Nieuwsuur, de site, de mirror etc.) heeft recht op VIJF MILJOEN (of een veelvoud daarvan).

wil van reem-talma | 20-11-13 | 13:36

@Capt. Iglo | 20-11-13 | 13:28 | + 0 -
Je moet het probleem dus opdelen.

Heeft de man gelijk? Zo ja
Heeft hij recht op schadevergoeding, en zo ja hoeveel.

Ik denk dat het bij de 2de deelvraag strandt.

Kaas de Vies | 20-11-13 | 13:33

Voor al die mensen hierboven die zeggen dat ie een goede kans maakt: Jullie hebben juridisch misschien gelijk maar hij had die 5 miljoen nog helemaal niet, misschien had ie op het bod erna of daarna wel bewust met het volle verstand dat bod geaccepteerd en had ie die 5 miljoen dus nog steeds niet. Hij vraagt om iets wat ie helemaal niet had en misschien wel nooit had gekregen dus die claim voor 5 miljoen is helemaal nergens op gebaseerd... Verder vind ik die vent een enorme lul wees blij met wat je krijgt, 125k is een heel mooi bedrag en je was zelf zo dom om te drukken. Eigenlijk zouden ze die 125k ook weer terug moet eisen want zo'n enorme zak verdient dat ook niet

Capt. Iglo | 20-11-13 | 13:28

Juris | 20-11-13 | 12:02 | + 43 -
Wat Asmodean ook al zegt! No cure no pay is niet toegestaan. Hij mag wel een soort mengvorm bedenken maar vooralsnog krijg ik hier weer helemaal de kriebels van. Je bent idd een totale lul als je denkt te moeten gaan procederen terwijl je zelf met je grote kop op die rode knop slaat. ZeikerT

Kobus Kloothamer | 20-11-13 | 13:18

Mijn god wat een losereaguursels hier. Wanneer je rechtopmiljoenen.nl inhoudelijk hebt doorgenomen, zie je gewoon dat Miljoenjacht FOUT zit, ondanks de 125K die ook erg plezierig is. VanRossem je bent erg scherp, maar hier gaat het even mis.

Pork & Beans | 20-11-13 | 13:11

Voorstel: schikken met ome Joop,
zwemverbrander | 20-11-13 | 13:03
.
Ome Joop? Behalve dat zijn naam nog in Endemol voorkomt, heeft Joop helemaal niets meer met het bedrijf te maken. Al vele jaren niet meer. De Mol trouwens ook niet, hoewel die nu bezig is met het terugkopen van aandelen.

Bytemaster | 20-11-13 | 13:11

De meeste vergelijkingen die getrokken worden gaan gewoon mank. Na het drukken van de knop wist de man niet dat hij 5 miljoen gemist heeft. Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij verder wilde spelen. Pas daarna bleek dat er 5 miljoen in het spel was. Als het "Point of no return" nergens in de spelregels is vastgelegd, heeft de man een punt. Na het drukken van de knop kreeg hij geen extra informatie waardoor hij een andere beslissing zou nemen.
Bij de meeste spellen op tv is punt dat de mondelinge mededeling dat je wel of niet doorspeelt en geen rode knop.

Bytemaster | 20-11-13 | 13:08

Voorstel: schikken met ome Joop, 2,5 miljoen, praten we nergens meer over. Notaris, die wist wat er in de pot zat, had zich moeten distantiëren. Dat is de essentie vh hele verhaal.

zwemverbrander | 20-11-13 | 13:03

Het helpt natuurlijk nie als zo 'n KUT als Linda Mol compassie heeft en het zo sneu vindt. Die is ook door de mand gevallen. al die BN-ers zijn zo naief als de neten maar in deze loserswereld kunnen die boven drijven.
Trouwens het hele ENDEMOL gebeuren is een bewijs hoe slecht het hier gesteld is in NL op IQ-niveau

frenchy | 20-11-13 | 13:01

Had de uitzending toen 'live' gezien. Man kondigde al aan dat hij tot het bittere eind door zou gaan met koffer 17, wegens wens van zijn zoontje. Vervolgens kwalificeert hij zich naar de tweede ronde door 2 vragen goed te beantwoorden. Die tweede ronde ging er om wie als eerste op een knop slaat om een oplopend bedrag te claimen. Je bent inderdaad dan helemaal gefixeerd op het drukken op knoppen. Zijn tegenstander drukte eerder, en niet zo zachtjes ook.
Vervolgens werd hij dus aan dit koffertjesspel gezet. Hij speelde een beetje met zijn keuzes over doorgaan of niet, gepushed door Linda. Veel oogcontact met zijn vrouw en zo en drukte als reflex op de rode knop toen hij moest kiezen.
Nu vind ik rood een verkeerde kleur voor een deal, maar dat terzijde. Hij gaf direct na het drukken op de knop aan dat dit niet zijn bedoeling was, nog voordat Linda wat zei. Als die advocaat het gooit op wilskracht tegenover een fysieke handeling, denk ik dat hij een goede kans maakt. In de Eddy Zoey-versie vroeger moest je gewoon zeggen: Deal of No Deal. Daarmee kun je nog aanvoeren dat je het woordje 'No' misschien niet duidelijk genoeg gezegd hebt, maar navraag daarop is duidelijker dan het drukken op knoppen of om klepjes dicht te doen.

Jos Tiebent | 20-11-13 | 13:01

Hartstikke simpel: had je maar niet op de knop moeten drukken. Nu heb je een stomme fout gemaakt en nog kun je weglopen met €125k.

Nietvoordekat | 20-11-13 | 13:00

Laat ze maar aanbieden om nog een keer mee te doen, vanuit het publiek. Tegen inlevering van zijn €125k natuurlijk.

fail | 20-11-13 | 12:58

Wat is eerlijk? Deze man zijn prijs laten inleveren en nogmaals kandidaat laten zijn. Wel laten tekenen dat hij genoegen neemt met de uitslag, dus ook als hij maar 50 cent wint nu. Kijkcijfers gegarandeerd ;)

Maria.1 | 20-11-13 | 12:57

De rechtzaak die je wist dat zou komen...

MmmBie | 20-11-13 | 12:55

Deze man heeft helemaal gelijk. Is geen loser (op papier nog wel). Hij heeft tijdens de uitzending gelijk gekregen van de spelleiding, alleen de notaris zag zijn commissie waarschijnlijk in rook opgaan. Denk dat deze bakker heel veel brood kan gaan kopen ipv zelf maken.

de look | 20-11-13 | 12:54

Eigenlijk had ik 10.000 bitcoins willen kopen toen ze nog voor tien dollarcent verhandeld werden, ik eis mijn bitcoins!

Borakh | 20-11-13 | 12:53

Wees blij dat Obama niet meespeelde. Stel je voor dat die per ongeluk op de rooie knop drukte......

Polletje Piekhaar | 20-11-13 | 12:52

Prima rechtzaak; bij verlies sluit dit de deur voor alle gekkies die menen een loterij te kunnen aanklagen.
*
Zuiver juridisch is dit natuurlijk kansloos. De man heeft waarschijnlijk documentatie thuis gekregen (waarover de site zwijgt en vandaar dat men hamert op de veranderingen op de website van RTL) en iets moeten ondertekenen (Dit is Endemol!!). Rechter maakt daar gehakt van."Eiser had kunnen weten dat druk op rode knop "overeenkomst" betekent en daarmee het spel beëindigd"
*
Exact hetzelfde als een online ABV als u iets koopt. Zodra u op de knopt "bevestig" drukt, gaat u ermee akkoord dat..." Het is uw plicht als koper deze te lezen. Doet u dat niet bent u kansloos.
*
In casu zal de te rechter hetzelfde doen: Als speler in het spel had u kunnen weten dat... Kansloos dus

Wees_eens_creatief | 20-11-13 | 12:52

Ik vind dat die man zeker een punt heeft. Hij gaf meteen aan dat hij door de zenuwen de fout maakte op de knop te drukken. Als het om deze gigantische bedragen gaat moet daar toch nog een vraag komen of je het zeker weet. Ik kan niet meer op de naam van het programma komen maar dat was met Robert Ten Brink, die vroeg zeker 3 of 4 keer weet je het zeker dat je speelt of past. De inzet is te hoog om dit van een reflex onder grote spanning en stress af te laten hangen en waarom wordt de rode knop na dit gebeuren expliciet ineens in de spelregels opgenomen ?
Deze man maakt imo een serieuze kans.

krem | 20-11-13 | 12:51

Ik kijk dus dus nooit. Maar ik zag deze meneer sip doen op tv omdat hij 125K had gewonnen, ik snapte er geen reet van. Maar het was per ongeluk, want het was eigenlijk 5 milj ofzo ? Nou ja, whatever.

René B. | 20-11-13 | 12:49

Arrold is vast prominent lid van de PvdA.
Die claimen ook altijd tonnen/miljoenen aan geld van anderen waar ze recht op menen te hebben.

Jammer voor hem dat ie tijdens de uitzending al toe had gegeven dat ie op een bepaald moment gestopt zou zijn. Op beeld staat dus gewoon dat ie never nooit door had gespeeld tot de 5 miljoen.

Martiiiiiin | 20-11-13 | 12:49

Lekker moralistisch om die man een loser te noemen. Ieder ander mens zou natuurlijk met een glimlach een kans op 5 miljoen laten voor wat het was. Hij heeft een paar valide argumenten om het in ieder geval te proberen. En de Postcodeloterij bestaat sowieso bij de gratie van hebzucht en afgunst, dus deze man past perfect in het plaatje.

Dampert | 20-11-13 | 12:46

Juridisch gezien heeft hij natuurlijk deels een punt, met die wilsbeschikking en zo meer. Maar ook z'n advocaat weet dat hij te laat is met deze claim.

Immers, hoe was het spel verlopen als hij door was gegaan en deze deal niet had geaccepteerd? Als we kijken naar welke koffers hij vervolgens raadt, had het bod van de bank bij de volgende ronde waarschijnlijk rond de 400.000 gelegen. Wie zegt dat hij dat niet had geaccepteerd? Dat zal ook wel de subsidiaire vordering van die Plasman worden.

breakingnews | 20-11-13 | 12:45

En nog wat... als ik thuis op de verkeerde knop druk krijg ik ook een slag op mijn tater. Kan ik nog zo lopen zeiken; ze draait zich en gaat snurken. Zo is het leven nu eenmaal.

waffefucq | 20-11-13 | 12:44

Geef hem groot gelijk, wat moet je anders met je geld...?

polleke745822 | 20-11-13 | 12:42

In Brabant spreken ze de 'H' niet uit, vandaar dat hij nu Arrold heet.

Piet van Schwaffelen | 20-11-13 | 12:42

De rol van de notaris is op z'n minst twijfelachtig. Plasman heeft daar wel een punt als hij zegt dat de notaris met teveel petjes op zat.

Brulboei_61SB | 20-11-13 | 12:41

In normale landen gaan deals mondeling en a contant. Moet je zien hoe diep dit land is gezonken met deze Arrold en die achterlijke loterij voor het Klootjesvolk.

Piet van Schwaffelen | 20-11-13 | 12:40

Jongens houd eens op met z'n naam belachelijk maken, straks gaat Arrold de banketbakker uit frustratie nog koppensnellen, net als Jejoen de patatbakkerszoon.

Simon de Danser | 20-11-13 | 12:40

@mijntweecent 12:37
Gevoelige knop, het was dus de Arrtificiële Intelligentie die hem de das omdeed.

Ashtrey | 20-11-13 | 12:40

Gelijk heeft ie.
Is het proberen waard.
Al die k*t spelletjes op tv moet maar eens afgelopen zijn.

Ronnie Rauwkost | 20-11-13 | 12:39

Shit, ik zie dat Ad Hok | 20-11-13 | 12:35 mij voor was. Excuus!

mijntweecent | 20-11-13 | 12:38

Hij: 'Hij gaat Arnold heten'
Zij: 'Nee, ik wil dat hij Harrold heet!'
Hij: 'Arrold dan maar?'

mijntweecent | 20-11-13 | 12:37

@Ad Hok 12:35
Haha. Leuk. +

Ashtrey | 20-11-13 | 12:36

Nu zie je hoe diep dit land gezonken is met eikels zoals deze Arrold en zijn 'Stichting 'Recht''. plus.google.com/106617648804887354909...
Maar de Postcodeloterij zijn ook grote oplichters, daar niet van. Niet oplichters van de domme Arrold maar oplichters van de domme deelnemers, die ze ieder jaar honderden miljoenen aftroggelen.

Piet van Schwaffelen | 20-11-13 | 12:36

Aan Arnod de Koekebakker: Je wist hoe het spel gaat. Daar doet een toevoeging of beter nog een verduidelijking van vragen over de spelregels geen afbreuk aan. Rode knop was en is aanname van het bod. PUNT.

Je bent zelf slachtoffer geworden van je eigen dommigheid en nu laat je publiekelijk vrijwillg offeren voor je hebberigheid.

Als je een held was had je gewoon vrolijk die 125k genomen, de buurt getrakteerd op een stukkie taart en je mokkel een geile vakantie gegund. Nu ga je lopen zuren en waarschijnlijk tot aan je 65e lopen mokken dat jij arme stumper brood moet bakken. Heel Nederland lacht zich over je kapot. Is dat het je waard?

Mocht je besluiten toch een held te zijn dan geef je je fout grif toe en neem mijn welgemeend advies aan. Geef iedereen een stukkie vlaai. Misschien valt er nog wat te redden. Of wil je elke ochtend bij de koffie met je wijf die andere 4.875.000 Pegels natreuren. Had ik maar... Had ik maar.... Had ik maar..., komik moet weer aan het werk pffff....

Veel plezier!

waffefucq | 20-11-13 | 12:36

Als er 10ct. in z'n koffer had gezeten had ie zeker eigenlijk willen stoppen bij het bod van 125.000 maar vergat hij uit verstandsverbijstering op de knop te drukken...

willem653 | 20-11-13 | 12:36

Hij heeft wel wat van die tandenfee op Powned

joyriders | 20-11-13 | 12:36

Die notaris wist dat er 5 miljoen in die koffer zat.
De kandidaat vergiste zich heel duidelijk. Die notaris was alles behalve objectief toen hij z'n beslissing nam. En als het aan Linda gelegen had, had de deelnemer mogen doorspelen.. Bovendien stond er nergens in de spelregels dat een druk op de rode knop bindend en onomkeerbaar was.
Ik denk dat de man wel een kansje maakt.

KoninginWildemina | 20-11-13 | 12:35

Nu ben je pas echt een verliezer Brabo.

LJBrinkhorst | 20-11-13 | 12:35

Hij is gewoon verbitterd omdat ie net geboren ook de naam Arrold moest houden, terwijl z'n moeder Harold tegen de verloskundige had gezegd. We willen allemaal wel Harold heten maar dat kan nu eenmaal niet.

Ad Hok | 20-11-13 | 12:35

Dat was voor de verandering een mooi stukje TV met echte emoties.

decadent degeneraat | 20-11-13 | 12:34

Misschien is het allemaal wel een doorgestoken kaart:
Is die "Arnold" ingehuurd om "miljoenenjacht" op de kaart te zetten.
Aandacht bij het journaal.
Die kale advocaat heeft ook weer even werk.
Kijkcijfers gaan de volgende keer weer omhoog.
Dat denk ik ook wel eens bij "dubbeltje op zijn kant". Mensen die 4000 netto ergens verdienen en zo dom zijn om de meest knullige aankopen te doen en leningen te sluiten.
Of die klussende mannen die 5 jaar tussen de pallets leven....

Verder valt het me tegen van de Filipijnen dat ze nog geen avondvullend "Help Arnold" programma hebben ingelast.

TB2318 | 20-11-13 | 12:33

De Postcodeloterij bestaat bij de gratie van de hebzucht van mensen. Ze moeten dus niet verbaast zijn dat iemand zo'n proces aanspant.

niet voor de hond | 20-11-13 | 12:33

Als de geldboot daadwerkelijk komt binnenvaren dan mag dat een bijbels wonder mogen genoemd: De Arrk van Arrold.

Ashtrey | 20-11-13 | 12:32

@ Asmodean | 20-11-13 | 12:08
Je hebt gelijk voor zover dat verbod van no cure no pay in Nederland geldt (vooralsnog), niet voor zover je aanneemt dat ik die kennis over het Nederlands recht paraat zou hebben.
Plasman heeft in Nieuwsuur gezegd dat hij zijn declaratie pas opstuurt naar Van den Hurk als 'er iets uit gaat komen, als we gelijk krijgen'.

Juris | 20-11-13 | 12:32

Die gast doet uiterlijk me aan twee zielige mensen denken. André Manuel en Theo Maassen. Hoe zielig kun je zijn? En dan ook nog zo'n rare voor- en vieze achternaam. Wat een treurnis.

patat - generatie | 20-11-13 | 12:32

Onderaan die site ook: "Arrold heeft recht op miljoenen". Ga dat iedere negert die van 1 dollar per dag moet rondkomen even uitleggen zou ik zeggen. Het is een spel en je verliest door je eigen (domme) beslissing die je maakt. Ga dan niet achteraf lopen janken alsof je er keihard voor hebt lopen buffelen.

OpperGek | 20-11-13 | 12:31

Overigens is de uitvinder van de PCL goed voor 76 mio en dat is geen diefstal zeker.

Uw Verzekeringsadvis | 20-11-13 | 12:31

Hij beschuldigt de postcodeloterij/tvprogramma eigenlijk van "mind control" - ze hebben hem vrijwillig op de knop laten drukken terwijl hij dat helemaal niet wilde. Goed dat dit uitgezocht wordt.

Giskard Reventlov | 20-11-13 | 12:31

Wie zou de werkelijke drijvende kracht zijn achter deze zaak, Arrold zelf of Plasman? Bekijk de uitzending en oordeel zelf.

daatzel | 20-11-13 | 12:28

Het eraan gekoppelde mailadres [email protected] hoort bij 'Stichting Recht', voor al uw 'speur- en ontwikkelingswerk op het gebied van maatschappij- en geesteswetenschappen.' plus.google.com/106617648804887354909... Kennelijk zijn er stichtingen die dit soort faalpraktijken sponsoren.

mijntweecent | 20-11-13 | 12:27

Hoe onterecht en zeikerig het ook mag zijn, die man heeft wel een punt. Een overeenkomst komt tot stand dmv. wilsovereenstemming. Daar is hier duidelijk geen sprake van. Nergens blijkt dat het onomkeerbaar zou zijn als er per ongeluk op die knop wordt gedrukt. De enige bron die dit verklaarde was de notaris, die volgens Plasman op de hoogte was van het bedrag. En dat maakt het extra dubieus. Wat dat betreft heeft die man, hoe zeikerig ook dat hij niet tevreden is met een ton, zeker een punt.

Aan de andere kant is het natuurlijk onzin dat hij 5 miljoen schade zou hebben geleden. Als er achteraf een cent in had gezeten was hij vast geen zaak begonnen. Er is ook geen enkele garantie dat hij door zou zijn gegaan tot het eind. En opnieuw vanaf het punt dat het misging kan niet, nu hij al weet wat er in de koffers zat.

Ik ben heel benieuwd naar hoe de rechter hiermee omgaat. Ik acht het in ieder geval zeker niet kansloos.

Asmodean | 20-11-13 | 12:27

Hmm kiezen tussen een slechte verliezer (die gewoon een stomme fout maakte) en die graaiers van de postcodeloterij.. Go Arrold!

KabbelendKontwater | 20-11-13 | 12:26

Hij deed aldoor vrij laconiek in de uitzending. Maar je k0on zien dat het een gehaaid mannetje was. Dit was een vooropgezet plan. Kijk maar eens naar zijn reactie. Net of het iemand anders was die die knop indrukte. Ja, koekoek. Dat hij uiteindelijk 5 miljoen in zijn koffer had, kwam hem nog goed uit.

roze_bril | 20-11-13 | 12:26

@Mark Smith 12:24
Piraat. Arrrrr.

Ashtrey | 20-11-13 | 12:26

Ik druk bij m'n vriendin ook wel eens op de verkeerde knoppen. Maar dan win ik alleen een tirade...

Buffell | 20-11-13 | 12:26

lijkt me compleet kansloos. Iets met gewoonte recht. Als je op een veemarkt een beetje gaat handjeklappen moet je ook niet gek op kijken als je een koe hebt gekocht.

Gekke_Gert | 20-11-13 | 12:25

Het is te makkelijk om deze man nu als schuldige aan te wijzen.... Maar wie was er zelf bij? Ik kan mij goed voorstellen dat een commercieel bedrijf als de postcodeloterij alles wat mogelijk is zal doen om zo'n bedrag niet uit te keren.We kennen allemaal de kleine lettertjes in verzekeringspolissen waarin allerlei uitsluitingen genoemd worden ... maar waar de verzekeringsagent wijs zijn mond over houdt.

Loebas | 20-11-13 | 12:25

En Arrold, als je dan toch wint. Spendeer een paar meier aan een naamsverandering, Arnold lijkt me wel wat.

Mark Smith | 20-11-13 | 12:24

Laat hem proberen de 5 miljoen binnen te harken, op voorwaarde dat hij z'n 125k kwijt is als hij de zaak verliest, gewoon een extra spelelement voor deze pseudo-dwangmatige-rode-knoppen-drukker.

Simon de Danser | 20-11-13 | 12:24

Kans op 5 miljoen volledig naar de knoppen.

Ashtrey | 20-11-13 | 12:22

Ik zou het ook proberen... Als ik zoveel zou kunnen winnen zouden mijn principes ook op de tweede plaats komen.

jeanmondo | 20-11-13 | 12:22

Volkomen kansloze zaak... Hopelijk worden werkelijk álle proceskosten op deze wannabe-graaier verhaald.

Goldfinger | 20-11-13 | 12:21

Die opgetuigde site rechtopmiljoenen.nl staat op naam van 'Rijk Plasman'. Peter Plasman denkt alvast 'Rijk' te worden?

mijntweecent | 20-11-13 | 12:21

drs.Aeneid | 20-11-13 | 12:05
Spelregels op internet en facebook is wat mij betreft nog iets anders dan de (spel-)regels die meneer zelf ooit heeft thuisgestuurd gekregen en welke vast en zeker bij de deelname behoorden (en wellicht heeft hij zelfs een en ander ondertekend op voorhand?). Misschien is het aardig dat hij eens de complete voorafgaande documentatie online zet, zodat we goed kunnen oordelen?

Jimmydepimmy | 20-11-13 | 12:21

sukkel!

Kerejaan | 20-11-13 | 12:20

Ja natuurlijk is die man hebberig, maar het is een kleine jongen in vergelijking met de Postcodeloterij.

Die zijn pas hebberig.

Speelde een paar jaar mee met 1 lot. Om de haverklap werd ik gebeld. Of ik niet nog een lot wilde?

Heb vaak nee gezegd en opgemerkt dat ik daar niet van gediend ben. Is 1 lot niet goed genoeg vroeg ik telkens.

Uiteindelijk heb ik opgezegd. En wordt nog steeds gebeld of ik weer mee wil spelen? Het bel-me-niet-register werkt voor geen ene meter!

Verbreek tegenwoordig gewoon maar de verbinding als ze me bellen. (mijn eigen bel-me-niet methode)

Hoop (terwijl ik weet dat die man wellicht zwak staat) dat die man wint. En dat die andere persoon 'thuis' ook zo'n bedrag krijgt.

Al was het alleen maar om dat ik deze beeldbuisvervuiling zat ben. De mensen zijn hebberig. Jazeker, maar ze worden compleet gek gemaakt door de Postcodeloterij. Moet je die reclame maar eens goed bekijken!

bosa | 20-11-13 | 12:20

Met zulke zenuwen zal hij die 5 miljoen toch vergooien aan elke investeerder die straks aan zijn deur komt en vertelt dat het nog meer kan worden.

Gwakkamolie | 20-11-13 | 12:20

@Dima Beeline | 20-11-13 | 12:15
En als je verliest mag je meneer Plasman alles betalen wat je hebt gewonnen bij Linda.

Articaïne | 20-11-13 | 12:19

Vermakelijke casus, maar dit gaat taartmans niet winnen. Spelregels zijn voor elke idioot duidelijk.

brutus68 | 20-11-13 | 12:19

*al gokgeld verloren bij snackbar claimen doet* (niet goed uitgelegd hoe dat kop of munt spelletje werkt..)

Datzegiktoch | 20-11-13 | 12:19

Daar gaat een advocaat lekker aan verdienen.

bas ooms53686289 | 20-11-13 | 12:19

Bekijk het allemaal maar, zure guurders hierboven! Deze kerel heeft technisch een heel goed punt, gezien er nogal wat aan het reglement schort, er geen overeenstemming was over het beëindigen van het spel en de notaris helemaal geen beslissingsbevoegdheid had over het eindigen van het spel!

Deze kerel gaat gewoon winnen, en dat vind ik terecht. Markeer mijn woorden.

SvennusMax | 20-11-13 | 12:18

Hoezo miljoenen afgepakt?? Hij had die miljoenen toch nog niet?Huilie huilie ... triest figuur.

pim achtertuin | 20-11-13 | 12:18

Verrekte koekwaus.

ik kom van rechts | 20-11-13 | 12:17

Bot = bod :-)

Achterhooker | 20-11-13 | 12:15

Het spel is al 10 jaar hetzelfde. Druk je op de rode knop, dan stop je en krijg je het dan geldende bot. Dat wist iedereen, en dat weet meneer de banketbakker ook. Want daarom reageerde hij dus als eerste in de trant van: shit ik had liever doorgespeeld. Kansloze zaak.

Achterhooker | 20-11-13 | 12:15

Zou het ook proberen. Als je wint is het mooi meegenomen.

Dima Beeline | 20-11-13 | 12:15

U weet het met rode knoppen, het is even leuk maar daarna komt de kater

Simpele Boerenlul | 20-11-13 | 12:14

Ongelukkig zijn met een ruime ton. Dat is gewoon dikke lol. Tuulk had je 5 miljoen kunnen hebben maar dat heb je niet. Ga nu maar genieten van de centen die je wel hebt lul. Al zou je de 5 miljoen alsnog krijgen dan lezen we over een paar jaar toch dat je in de goot ligt. Zo werkt karma bitch!

Datzegiktoch | 20-11-13 | 12:13

je zag de eurotekens in de ogen van die %$^#$%*! advocaat .. een wandelende anti reclame voor 'het vak'

(c)ZWITSUL | 20-11-13 | 12:13

De enige graaier is die pannenkoek van een advocaat hij heeft hem gebeld dat hij advies nodig had van hem. met natuurlijk het doel om dan zelf een vette rekening te sturen als hij gelijk mocht krijgen

Wenna | 20-11-13 | 12:13

"Resource Limit Is Reached" zegt de eerste link.
Wellicht zegt dit ook iets over de afloop van dit verhaal.

Gefundenes Fressen | 20-11-13 | 12:12

Heerlijk hypocriete organisatie "de Postcodeloterij" mag ieder jaar een paar euro cashen aan ingeleverd oud papier wat de postcodeloterij verstuurd aan "spam". Maak minstens 2x per jaar kenbaar dat ze me beter kunnen uitschrijven omdat ik zelf die moeite niet wil nemen.

First Contact | 20-11-13 | 12:12

.. dagelijks komen hier mensen binnen die zo'n bedrag gewoon verwachten te krijgen van Nederland, over de rest van hun leven. Drukken ze nog niet eens voor op een knop.
Ook die worden boos en halen er allerlei hulpfiguren bij als ze het verboden woordje "Neen" menen te horen.

Jan Passant mk2 | 20-11-13 | 12:11

Heb zojuist een claim bij de Staatsloterij neergelegd. Achteraf wilde ik toch met het winnende lot spelen.
Als dit goed uitpakt meld ik me bij de Postcodeloterij dat ik heb overwogen om in de winnende buurt te gaan wonen voordat de prijs viel.
Als ik niet meer reaguur na volgende week weten jullie waarom.

Mark Smith | 20-11-13 | 12:11

Ik druk ook wel eens op de verkeerde knoppen op m'n toetsenbord, is toch echt mijn verantwoordelijkheid. Man ga toch een taart bakken.

Amano | 20-11-13 | 12:10

Plus schade voor het ongemak lijkt me.

zooishettoch | 20-11-13 | 12:10

-weggejorist-

Bofkip | 20-11-13 | 12:10

In een interview gaf hij zelf aan: "je moet tevreden zijn met wat je hebt". In het bijzijn van zijn zoontje.

De sprinkhaanadvocaat zal hem gek hebben gemaakt en zal inderdaad de grote winnaar worden.

BedrijfsTijgerT | 20-11-13 | 12:10

Zou de beste man niet eerst eens in de spiegel kijken en tot de conclusie komen dat hij zelf zo stom is geweest om op die knop te drukken?

Zelf een fout maken, ruim een ton opstrijken en je daarna nog zo laten kennen ook. Sneu.

Ik zeg Ai | 20-11-13 | 12:09

-weggejorist-

Bofkip | 20-11-13 | 12:09

Plasman heeft zeker een punt. nl.wikipedia.org/wiki/Overeenkomst_(Ne...) :

Een rechtshandeling bestaat uit een wil en een verklaring van die wil, maar de wil kan onder omstandigheden worden vervangen door het vertrouwen van de wederpartij, wanneer dat vertrouwen – terecht – is gebaseerd op een verklaring van degene die verklaart. Om die reden gaat het overeenkomstenrecht er weliswaar van uit dat er tussen partijen wilsovereenstemming moet bestaan, maar kan wilsovereenstemming niet als fundamentele eis voor het bestaan van een overeenkomst worden aangemerkt. In veel gevallen zal volledige wilsovereenstemming niet bestaan, zodat voor de vraag wat tussen partijen geldt wederom beslissend is wat deze personen in de gegeven omstandigheden redelijkerwijze uit elkaars gedragingen hebben mogen opmaken.

André van Delft. | 20-11-13 | 12:09

Nee heeft ie al.
Afgezien van de advocaatkosten, heeft ie niks te verliezen.

WillemWordtWakker | 20-11-13 | 12:09

"Dat krijg je in een land waarin mensen denken dat ze overal onvoorwaardelijk recht op hebben."

De betonrot van een doorgeslagen socialistische heilstaat.

ZKH EénOog | 20-11-13 | 12:08

Juris | 20-11-13 | 12:02 |
Plasman werkt op basis van no cure no pay? Met jouw gebruikersnaam zou je toch moeten weten dat no cure no pay vooralsnog niet is toegestaan binnen de advocatuur.

Asmodean | 20-11-13 | 12:08

Claimen gaat nog veel groter worden,USA proporties zeg maar!Wie kent niet de verhalen van de rokerts die na jaren roken tabaksfabrikanten voor de rechter slepen?!Het "uitglijden" in de MC Donalds omdat de vloer net schoongemaakt is?!En aangezien die claims nog toegwezen zijn ook ,kan je wachten op het spreekwoordelijke hek!

Djenghiz_ken_net | 20-11-13 | 12:08

Wat een ongelofelijk domme man hebben we hier mee te maken. 125k winnen, een advocaat inhuren die claimt dat je recht hebt op 5mil en uiteindelijk heeft je advocaat de 125k en moet meneer het doen met het supermarktbaantje dat hij heeft.

Articaïne | 20-11-13 | 12:08

Wees toch blij met wat je hebt kluns. 125.000 is meer dan wat de meesten mensen in Nederland hebben. Geniet ervan en verder je bek houden. Wat geweest is, is geweest. Voorwaarts! En nu die nieuwe auto kopen!

Klaus Herzog | 20-11-13 | 12:07

Groot gelijk. Weg met die postcode-terreur. Doel heiligt de middelen.

propper1000 | 20-11-13 | 12:07

Ik voorspel dat Arrold met lege handen uit dit avontuur komt. Géén miljoenen en geen bakkerij meer. Hebzucht keert zich uiteindelijk altijd tegen je.

awakened | 20-11-13 | 12:07

We leven in een land waar het vooraanstaande actualiteitenprogramma items maakt over perikelen in spelshows.

bijscholing | 20-11-13 | 12:06

Geef die man groot gelijk, slachtoffertje spelen loont (in Nederland).

First Contact | 20-11-13 | 12:06

Van mij mag hij die zaak winnen. Mits hij gelijk 4.875.000 euro overmaakt naar 555.

Jos Tiebent | 20-11-13 | 12:06

Wat een ondankbare hond...!!

vlaghalfstok | 20-11-13 | 12:06

Ik vermoed dat Plasman dit gewoon als een kansrijke zaak ziet en een en ander wordt verrekend met eventuele schadevergoeding. Soort no cure no pay. Jezelf als advocaat weer eens goed in de publiciteit zetten is ook wat waard.

mijntweecent | 20-11-13 | 12:05

Alsof je hem ooit nog gehoord had als er minder dan 125k in de koffer zat. 125k winen en nog zeuren, pfff.

seven | 20-11-13 | 12:05

Natuurlijk, gewoon proberen! Niet geschoten = altijd mis.

daatzel | 20-11-13 | 12:05

Rode knop stond niet in de spelregels, meneer heeft een zaak.

drs.Aeneid | 20-11-13 | 12:05

Tja, de volgende stap is dat al die VVD-stemmers in koor roepen: "Als we dat geweten hadden, hadden we nooit op die oplichters gestemd. Mijn stem moet met terugwerkende kracht naar de PVV". Zou wel leuk zijn trouwens.

Kamervraag | 20-11-13 | 12:05

Lekker belangrijk. Of meneer 125k of 5 mi krijgt zal voor mij weinig verschil maken. Al is het wel weer grappig als de oplichters van de Postcode Loterij de deksel op de neus krijgen. Maar goed, ik ga weer verder met mijn sneue leven zonder 125k of 5 mi. Nog maar een nummer van Ataraxie opzetten doet.

zelfvernietiging | 20-11-13 | 12:04

@ZDEV | 20-11-13 | 12:01 | + 0 -
Kan je gewoon inwisselen bij de kudoshop voor bitcoins. Het enige wat ik dus kan aanschaffen met die kudo's zijn geenstijl strings en pizza's.

Kaas de Vies | 20-11-13 | 12:04

Iedereen die mij een kudootje geeft maakt kans om 5 miljoen te winnen, iedereen die een kudootje afpakt ook!

Kaas de Vies | 20-11-13 | 12:03

Ja ik zou het ook proberen niet geschoten is altijd mis.

ikdenkwat | 20-11-13 | 12:03

Zal een principekwestie zijn, dit had hij uiteraard ook gedaan als er slechts €10 in zijn koffer zat.

dlyslextis | 20-11-13 | 12:03

You win some, you lose some.

Maar in dit geval is meneer natuurlijk een figuurlijke loser.

Nacho_Vidal | 20-11-13 | 12:03

Mooi hoe het kapitalisme zich van binnenuit opblaast door dit soort graaitokkies. #karl #marx

Bakito | 20-11-13 | 12:02

Plasman werkt hier op basis van no cure-no pay. Dus Van den Hurk heeft hier nog geen cent uitgegeven. Plasman heeft een hekel aan het loterij-syteem dat de POstcodeloterij heeft. Daarom doet ie dit.

Juris | 20-11-13 | 12:02

-weggejorist-

Bofkip | 20-11-13 | 12:01

En waar zijn mijn kudovergoedingen, Geenstijl!? Ik heb daar verdomme recht op!

ZDEV | 20-11-13 | 12:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken