Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Korfbalterreur: korfballen of uitkering kwijt

zesjedraaienmetkorfbal.jpgDe korfballobby heeft het weer voor elkaar. En het land zwicht voor de korfbaljihadi's. Bijvoorbeeld in Rotterdam. Daar word je gekort op je uitkering als je weigert te korfballen. Brrr. De horror. Liever nooit meer seks dan één keer korfballen. Korfbal is ooit ontwikkeld door de CIA als martelmethode en om die reden door de poepsaaie gereformeerde gemeenschap als een soort zelfkastijding uit zondebesef ingevoerd in Nederland als officieel spel. Een uitvoerige analyse waarom korfbal de stomste sport ooit ever is, leest u hierrr. Wij vinden ook zeker dat mensen in de bijstand hard aangepakt moeten worden, maar ze dwingen te korfballen gaat wel erg ver. Kun je ze nog beter als kanonnenvoer naar Syrië sturen en zo een menselijker bestaan gunnen. Met gedwongen korfballen overtreed je bovendien de Geneefse Conventie en diverse mensenrechten. Natuurlijk, sporten is goed voor die bankzittende uitkeringstrekkers. Maar buiten het feit dat korfbal geen echte sport is, help je ze er alleen maar verder de psychische vernieling in. Ach ja, de tentakels van de sinistere korfballobby reiken ver. Nu gaan ze hun zieke haatideologie dus over de rug van arme werklozen injecteren in de samenleving. Dat je je bijstandsgerechtigde zo vervuld met gif. Ongelooflijk. Een verstandige uitkeringsgerechtigde pakt de korting op zijn uitkering en weigert zichzelf, zijn reputatie en zijn psychische gesteldheid op te offeren voor de zesjes draaiende haatsport. Je kunt beter seks hebben met een heroïnehoer waarbij de AIDS uit alle poriën stroomt, terwijl ze in de fik staat, dan een potje korfbal spelen. Als je gezondheid je lief is.

Reaguursels

Inloggen

Rotterdam, je zult er maar wonen, zucht

Occipitaalcasibus | 16-11-13 | 10:13

Korfbal is een fantastische sport.

dezeookalbezet | 16-11-13 | 08:44

Het lijkt wel basketbal, die zwarte pieten (sport).

Jozes | 16-11-13 | 07:56

-weggejorist-

Ies niet graties | 16-11-13 | 00:02

loopt anders wel een lekkere neger bij. dat is wat ik trouwens mis in deze hele pieten-discussie. zwarte mannen kunnen ook heel aantrekkelijk zijn. of is dat ook weer racisties?

minimá-armezusvan.. | 15-11-13 | 23:22

Aangezien ik een jaartje in de bijstand en bijbehorend reintegratietraject doe, kan ik zeggen dat 75% niet kan meedraaien in de maatschappij. Deze werken bij de Sociale Werkplaats met behoud van hun uitkering en onderhouden plantsoenen in gemeentes, maken schoon in overheidsgebouwen en serveren koffie voor ambtenaren, enzo..

Maar dat zijn allemaal Nederlanders (op, wellicht, 10% van buitenlandse origine na) en amper Marrokanen of Turken. Welgeteld 2 op 40 man in de plantsoenendienst. Bij vrouwen liggen die getallen ongeveer 50/50 naar mijn observatie.

Dus mijn vraag is: Wat doen al die gasten hier dan..? Helemaal niets?

Cabana Boy | 15-11-13 | 21:39

Is die Klijnsma voorzitter van een noodlijdende korfbalvereniging?

Straks moeten werklozen verplicht lid worden van de PVDA, VVD of CDA.......

knerf | 15-11-13 | 18:26

Wat een samenleving. Waar de ene onuitvoerbare luchtbal(lon) steeds weer naast het netje gemikt wordt.

Eens kijken. Wie profiteert hier van?
Niet de bijstander.
Wel de lokale maatschappijwerker of lokaal-politicus bij een of ander inspraakorgaan die ergens op een triest veldje of triest gymlokaaltje het clubje bij elkaar geraapte motivatieloze (terecht) KORFBALLERS hun naam op een beduimeld lijstje mogen aanvinken.

Erger nog, na verloop van tijd is ´men´ het erover eens dat dat veldje en die gymzaal ´best´ een opknapbeurt verdienen wegens ´relatief succes´ met het Korfbal-program.

Daar buigt dan weer een blik tussenlaag-ambtenaren zich over en als aan het eind van de lokale regeerperiode de zoveelste andere hersenloze middenpartij het roer overneemt, besluit die het korfbalbesluit wegens ´stijgende kosten´ toch maar weer terug te draaien.

De NL politiek in een notendop:
Draaien, draaien, wielewielewagen.
Koos werkloos klopt aan, om een boterham te vragen.

íbice ibérico | 15-11-13 | 17:41

Ja natuurlijk, de bierdrinkende en shagrokende bankhangers laten sporten zodat ze de langverwachte hartaanval krijgen is DE manier om de werkeloosheid terug te dringen.

Afgeschminkte Bassie | 15-11-13 | 16:58

@Pa Cartwright 13:40
Ja das de volgende vraag hé .
Daargelaten of mocro's gaan korfballen of toch liever kickboksen denk ik dat ze naar mocroland gaan als de pvda een reissubsidie regelen.
Mij persoonlijk zal t roesten, ik sta heeeel ver buiten de doelgroep en voor mn pensioen (vanaf december) hoef ik niks meer te doen dat neem ik na ruim 40 jaar werken lekker mee na Roemenië om daar als Nederlander in moelandie lekker in de boomgaard de hele dag niks te doen en via satelliet de korfbal interland nederland vs. mocroland te kijken. Ondertussen lekker tipsie wordend van eigen gemaakte wijn of likeur en etend van eigen geschoten en geroosterd zwijn.
Das n heerlijk vooruitzicht.
U bent welkom om mee te komen genieten, kzal zorgen dat t gastenverblijf comfortabel is volgende zomer. :)

amin | 15-11-13 | 16:37

Djenghiz_ken_net | 15-11-13 | 15:28
Oh ja joh? Heb jij een colega? En colega's? Die achtjes maken? Met korfballen?

Mr Dixit | 15-11-13 | 16:01

Eigenlijk had de ambtenaar die de tekst schreef bedoeld "solliciteren", maar 's avonds op de bank met een wijntje erbij zitten typen op de iPad, Damn You Autocorrect en poef... Korfballen.

Mr Dixit | 15-11-13 | 16:00

Bij Motip in Wolvega is korfbal geen sport maar een functie-eis

Air van Boven Dorens | 15-11-13 | 15:48

Ik heb een colega die Korfbalt,man man man
De achtjes gemaakt door colega's zijn vaak niet van de lucht...

Daarvoor natuurlijk wel een plus met een Korfballert in je omgeving!

Djenghiz_ken_net | 15-11-13 | 15:28

En als je nu steeds de bal net niet vangt, over je speler gooit en naast de korf? Krijg je dan strafkorting?

Koonkluk Huis | 15-11-13 | 15:24

Ga nou eens een boek schrijven Quid. Moet een kassakraker worden.

löl met vingers | 15-11-13 | 14:59

Korfballen voor je uitkering?
Met wie zijn kop dan? Aboutaboe? Opastelten? Karakus?

eagleye | 15-11-13 | 14:58

Nou en? Mooie afwisseling van het op de bank hangen. Al zou ik ze liever koffie zien schenken in verzorgingshuizen, of zoiets.

Basje1738 | 15-11-13 | 14:58

Korfballen is best leuk, en moeilijk, is me nog nooit gelukt iemand door dat mandje te pleuren.

KarelMarks | 15-11-13 | 14:58

ukuppes | 15-11-13 | 14:41 | + 0 -
Die motivatie is zo laag omdat mensen dondersgoed weten, dat ze hun geld toch wel krijgen en weer kunnen terugkeren naar de bank en televisie. Wanneer de volgende halte de vuilniswagen of kas is, krijg je een hele andere instelling.

Feynman | 15-11-13 | 14:44

Ik het filmpje kijken en ja hoor PVDA! Die dikke poep hoer mag zelf wel eens gaan korfballen. Dit gaat echt helemaal nergens over. En dan ook nog korfbal je zou bijna gaan werken als je in de WW zit.

Rocknrolla7372 | 15-11-13 | 14:42

Halve Zoolstra | 15-11-13 | 14:27 | + 1 -
Grappig dat je het probeert.

Ad 1, er is 6 miljard structureel bezuinigd. Belastingverhogingen zijn immers met ingang met 2013, 2014, 2015 en niet alleen in die jaren. Kijk maar even naar het kontneuk akkoord. Hier zit je dus fout.

Ad 2, Iemand die geen eigen inkomen heeft, maar de lage bijstand geniet krijgt niet alleen een materiële toelages, maar ook veel immaterieel. Het is normaal om bij een kosten calculatie ALLE kosten mee te nemen. Het contante verschil tussen een arbeider en een werknemer is meer dan alleen de betaalde bijstand.

Ad 3, Een arbeider betaald zich in Nederland kapot aan belasting. Zelfs al bij minimumloon. Bij een bruto salaris van 2500 euro betaald je al bijna 700 euro loonheffing. Dat is meer dan de bijstand die je kreeg. Ik ken ongeschoolde werknemers op de bloemenveiling die meer dan dit verdienen.

Wat er nu aan bijstand betaald wordt, kan ook door dezelfde groep als belasting afgedragen worden als ze gaan werken. Moet je voorstellen als ze op basis van een opleiding nog beter terecht komen.

Ik meld de integratie kosten om aan te geven dat ze verkeerd besteed worden. Daarnaast tel ik ze zeer terecht op, omdat iedereen in Nederland al een gratis kans heeft gehad om een beroepsopleiding te volgen. Vanwege de bijstand krijgen mensen een tweede kans, die arbeiders naast hun belasting gewoon zelf mogen ophoesten. Kosten voor de overheid, dus gewoon optellen.

Als je wilt weten wat mensen in de kas verdienen, zeker Polen, dan kan je ze dat gewoon in het Duits vragen. Werkgevers willen Polen omdat die komen rennen, niets minder niet meer. Je kan ook logisch nadenken, voor welk geld zou jij 3000 km van je familie aan het werk willen?

Of dingen wel of niet kloppen aan mijn tegels is niet aan jou om te beoordelen. Ten eerste ben je God niet, ten tweede ben je er niet zo goed in.

Feynman | 15-11-13 | 14:42

@Feynman | 15-11-13 | 14:22
Ik begrijp je frustratie maar ik heb kort op het ROC les gegeven aan herintreders vanuit uitkering via de BBL constructie en uitstroom is bijzonder laag omdat er zeer weinig motivatie is. Lesgeven is een crime omdat deze mensen eigenlijk niet willen leren. Geldt niet voor iedereen maar wel voor een groot deel. Probleem ligt bij attitude daarom zitten ze ook zolang in een uitkering: ze willen niets, niet werken, niet leren en niet korfballen.

ukuppes | 15-11-13 | 14:41

Beter korfbal dan kickboksen heur.
En laat die gasten wat doen, maakt niet uit wat. Alles om ze uit hun stinkende nest te krijgen. Maak het die lui steeds vervelender om als parasiet te leven, desnoods met korfbal. Who cares.

lekker wijf | 15-11-13 | 14:40

Feynman | 15-11-13 | 14:22 | + 0 -

In veel gemeenten is er nauwelijks budget beschikbaar voor cursussen/opleidingen. Als bijstandtrekker ben je overgeleverd aan de grillen en grollen van je case manager bij sociale zaken. Mensen worden passief door het ontbrekend toekomstperspectief, niet door een gebrek aan lichaamsbeweging. Trouwens, op een arbeidsmarkt waar universitair geschoolde mensen het werk overnemen van MBO'ers, maak je met een ROC of LOI opleiding net zo min kans.

Borrelende Boris | 15-11-13 | 14:36

@Feynman | 15-11-13 | 14:11 |

Non-sequitur: het valt niet mee om 6 miljard te bezuinigen, daarom is 10 miljard best veel. Onzin natuurlijk, 6 miljard discretionair is heel iets anders dan 10 miljard structureel. Waarvan, als gezegd, het overgrote deel direct terugvloeit de economie in. Massaal korten op de bijstand zal vooral de middenstand pijn doen.

Drogreden: bijstandsgerechtigden eisen meer aandacht van instanties, daarom moeten die kosten opgeteld worden bij de kosten van de bijstand. Als we die redenering zouden aanhouden zijn steuntrekkers misschien wel de goedkoopste burgers van dit land.

Non-sequitur: als bijstandsgerechtigden 10 miljard kosten en allemaal gaan werken, betalen ze tien miljard belasting die we nu missen. Hopelijk geen uitleg vereist.

Drogreden: de integratiekosten optellen bij de kosten van de bijstand zonder rekening te houden met positieve inkomenseffecten.

Eigenlijk deugt er dus vrijwel niets van je plemp. Overigens is mijn informatie over de tuinbouw weliswaar uit de eerste hand, maar daarom ook anekdotisch. Geen idee hoeveel de gemiddelde Pool daar verdient, hell, dat weet het CBS niet eens.

Halve Zoolstra | 15-11-13 | 14:27

Was korfbal vroeger niet de sport waar jongens en meisjes gemengd sporten om relaties te bewerkstelligen,net als dansles vroeger?
Dit plan lijkt aan te sluiten bij het idee dat je 600 randdebielen moet voorzien van een vrouw een huis en een baan.En dat bereik je dan om ze verplicht in een sport te laten meedoen waarbij ze letterlijk elke 5 seconden tegen een vrouw opbotst,waarbij het voordeel duidelijk wordt.Veel vrouwen om uit te kiezen.. en ze moeten een sportieve sorry (vooral als ze pijnlijk tegen vrouwen botsen)aanleren.
Ik zeg win win.

Welles! Nietes! | 15-11-13 | 14:25

@steven paul | 15-11-13 | 14:14
Lezon? Je steekproef deugt niet.
www.tubantia.nl/thema-landing-page/Tag...

Ik neem aan dat je met Tukkerstan Twente bedoelt?
Of wil je nog wat meer linkjes? Ga eerst eens op internet kijken voordat je loop te roeptoeteren.

Ongeblustekalk | 15-11-13 | 14:23

Ik weet dat je deze stukken met een kilo zout moet nemen.
Maar kom op, doet die ellendige partij eens iets aan verplichte participatie. Is het wéér niet goed.
--
Wie zich niet zelf kan bedruipen. Wie een beroep doet op de samenleving. Die heeft niet zo te klagen. Is het zo raar dat de overheid probeert de bevolking een beetje op te voeden? Rij voor de grap eens door een van die aso-wijken en je zult zien; deze mensen kunnen het niet zelf.
Punt uit. Dit land heeft kordaat optreden nodig, zelfs als het van de PvdA komt ben ik er blij mee.

DaughtersofLot | 15-11-13 | 14:23

Borrelende Boris | 15-11-13 | 14:13 | + 0 -
Toen Rotterdam invoerde dat bijstandsaanvragers standaard twee weken welkom waren bij de Roteb was de helft van de rij weg.

Nu zie je re-integratiebudgetten van 5000 euro uitgedeeld worden tegen de tijd dat mensen net wel net niet onbemiddelbaar worden. Een keer meegemaakt hoe dat werkt. Het re-integratiebureau krijgt 4000 euro om een oplossing te bedenken en 1000 euro om de oplossing uit te voeren, de persoon in de uitkering krijgt geen inspraak.

Terwijl de gemiddelde LOI, NTI en ROC 5000 euro rekenen voor een jaar opleiding. Waar je meer aan hebt als een rapportje. De gekheid op een stokje.

Nog even los van dat in het buitenland complete technische opleidingen volledig gratis online staan. ocw.mit.edu/index.htm en www.youtube.com/user/nptelhrd

Nederland wil een kenniseconomie worden, maar stuurt mensen afhankelijk van een uitkering niet naar school. *zucht*

Feynman | 15-11-13 | 14:22

Ik zou Sharon Dijksma eens willen zien korfballen. Die blijft waarschijnlijk halverwege in de korf hangen.

patat - generatie | 15-11-13 | 14:21

@Ongeblustekalk | 15-11-13 | 13:49
Lezon! Korfbal heeft toch zeker de naam een grefosport te zijn. Ik ken in het oosten van Tukkerstan niemand die aan korfbal doet. Ik ken trouwens wel Veluwenaren die aan korfbal deden. Dus in mijn kleine persoonlijke steekproef is korfbal inderdaad een grefosport. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Quid de schrijver van het stukje is.

steven paul | 15-11-13 | 14:14

Feynman | 15-11-13 | 13:53 | + 1 -

Noch het UWV, noch de gemeenten hebben geld om dit te kunnen bekostigen. Als je in de WWB loopt, heb je zelf geen financiële middelen om je eigen herscholing te betalen. Erg zuur dat je dan moet korfballen omdat één of andere gemeentemuts op dit zaligmakende idee is gekomen. Aangezien gemeenten zelf de WWB mogen en moeten uitvoeren, zul je in de toekomst nog meer idiote verplichtingen tegen gaan komen. Met werk heeft het steeds minder te maken.

Borrelende Boris | 15-11-13 | 14:13

Halve Zoolstra | 15-11-13 | 14:04 | + 0 -
Ik drogredenen en non sequiturs ?!? Of je geeft aan waar ik de fout in ga of je stopt met schelden.

Het geld wat een gastarbeider verdient verlaat de economie. Dat zeg ik nu voor de derde keer. Leer lezen. Als een bijstandsgerechtigde gaat werken krijgt die nog meer geld binnen, die hij ook weer uitgeeft in deze lokale economie.

Polen verdienen hier meer dan minimumloon en meer dan bijstand. Lager dan bijstand wordt het prijspeil dus niet. Deze uitspraak van jou is aantoonbaar onjuist.

Tomaten worden voornamelijk door Polen en scholieren geplukt die ver boven het minimumloon verdienen ALS ze stevig doorwerken. Deze uitspraak van jou is aantoonbaar onjuist.

Zelfde geld voor de winstmarge. Ga eens naar een kas en vraag wat daar verdiend wordt. Het is echt geen toeval dat !academisch! opgeleide Polen hier in de kassen komen werken.

Feynman | 15-11-13 | 14:11

en dat is nou het grote gevaar van die idiote PvdA plannetjes.. er zijn geen uniforme regels meer, iedere gemeente kan doen en laten met bijstanders wat ze maar willen.
Straks moeten bijstandsmoeders wiet gaan knippen in de gemeentelijke kassen.

(c)ZWITSUL | 15-11-13 | 14:10

@Feynman | 15-11-13 | 13:53 |

Helemaal eens met je laatste zin, al is de rest van je betoog een oefening in drogredenen en non-sequiturs.

Het geld dat de steuntrekker ontvangt gaat doorgaans direct weer terug de economie in. Broekzak vestzak dus. Zo verlicht bijstand de gevolgen van langdurige conjuncturele werkloosheid voor de effectieve vraag.

Laaggeschoold werk gebeurt inderdaad vaak door importarbeiders, maar dat komt in de eerste plaats door de werkgevers zelf, die het lagere prijspeil in de herkomstlanden gebruiken om onder te betalen.

Als bijstandsgerechtigden massaal tegen minimumloon de kassen in moeten zal de prijs van tomaten omhoog schieten, en de winstmarge van tuinders omlaag.

Halve Zoolstra | 15-11-13 | 14:04

Het is een wijdverbreid misverstand dat sporten gezond zou zijn.
Bewegen is goed voor je, maar dat is wat anders dan sporten.

Guy Veropzoudten | 15-11-13 | 13:56

Halve Zoolstra | 15-11-13 | 13:41 | + 2 -
Wat jij een schijntje noemt, 10 miljard. Net meegemaakt hoe moeilijk het hier is 6 miljard te bezuinigen. Het is ook een jaarlijks terugkomend bedrag en niet zoals met de JSF een eenmalige actie van 4 miljard.

Daarnaast neem je alleen bijstand plus toeslagen. Dan neem je nog niet alle instanties mee die zich bovenmatig vaak met bijstandsgerechtigde bezighouden. Jeugdzorg, politie, schuldsanering, gezondheidszorg en zo verder.

Daarnaast neem je niet mee dat banen die prima door bijstandsgerechtigden kunnen worden uitgevoerd, nu door buitenlanders gedaan worden. In plaats van dat 10 miljard wordt bespaard en mensen betaald werk hebben en belasting betalen, gebeurd dat nu door mensen die bijna hun hele inkomen in het land van herkomst besteden.

Dus even een resumé in plaats van dat de bijstandgerechtigden 10 miljard kosten, zouden ze ook de vele gastarbeiders kunnen vervangen en 10 miljard belasting betalen vanuit hun eigen inkomen. Dan is de schade al 20 miljard. Capiche?

Had je trouwens de anderhalf miljard al meegenomen die het de gemeentes kost de eerder genoemde 10 miljard uit te delen? www.gemeenteloket.minszw.nl/binaries/c...

We moeten echt een keer stoppen met die zinloze reintegratie maffia en mensen gewoon weer naar school laten gaan in richtingen waar baangaranties bij horen.

Feynman | 15-11-13 | 13:53

Eigenlijk gaat dit artikeltje maar over 1 ding: de hekel die Johnny Quid heeft aan korfbal. Maar dat wisten wel al. Geen nieuwswaarde dus.

Controllos | 15-11-13 | 13:52

@steven paul | 15-11-13 | 13:47
Bijten R'dam is iedereen grefo? Right.

Ongeblustekalk | 15-11-13 | 13:49

Nou wil ik niet stigmatiseren maar zijn een behoorlijk aantal van die uitkeringstrekkers niet de slaaf van 1 of andere primitieve maangod des doods?

Je weet wel, die al verkrachtingsneigingen krijgen als ze een blote vrouwenenkel zien.
En die moeten dan gaan korfballen (enige gemengde sport ter wereld) ?

Indianaskywalker | 15-11-13 | 13:49

Heb vroeger jarenlang gekorfbald, leuke sport, niks mis mee.Het leuke was altijd het gemengde douchen als je kampioen werd...:).....

jan de patatboer | 15-11-13 | 13:48

Perfect idee. Verplicht die werklozen maar eens tot iets. En sport is inderdaad ok.

Febofiel | 15-11-13 | 13:47

@Ongeblustekalk | 15-11-13 | 13:42
Buiten Rotjeknor sta je dan hoogstwaarschijnlijk met een stel grefovrouwen onder de douche. Nou zegt het spreekwoord: hoe langer de rok, hoe natter het hok, maar op mijn leeftijd pas ik voor dames die niets mogen en stiekem alles wel willen. Ik heb itt mijn jonge jaren nu wel wat te verliezen.

steven paul | 15-11-13 | 13:47

Korten op uitkering en een gymleraar de WW in. Dat bespaart dubbel.

monokul | 15-11-13 | 13:47

Voor zichzelf zal Jetta Klijnsma wel weer een smoesje hebben, om niet te hoeven korfballen straks in het wachtgeld.

gebrokenvleugel | 15-11-13 | 13:46

Je kan ze moeilijk hockey, golf of polo laten gaan spelen. Is ook weer zo wat.

brutus68 | 15-11-13 | 13:46

Schop ze op rugby. Krijgen ze meer karakter en kloten van.

Willem VanDer Decken | 15-11-13 | 13:46

Pa Catwright, je bent een cultuurbarbaar. Elk belezen persoon weet dat Pietje Bell in zijn vlegeljaren ook met zijn vrienden ging korfballen (wat in die tijd als ab-so-luut verval van zeden werd gezien).

Boretti | 15-11-13 | 13:46

@Mesmer | 15-11-13 | 13:42 |

Dat klopt, maar het zijn er minder dan een paar jaar terug. Ik zie ook niet in hoe de samenleving er mee gediend is dat een HBO'er in de bijstand dan maar gaat schoonmaken.

Hij verliest skills, neemt de plek in van een laaggeschoolde, lijdt meer onder het werk en verdient marginaal meer dan bijstand. Toch is dat precies wat men hier wil, of dacht je dat alle steuntrekkers laaggeschoold waren?

Halve Zoolstra | 15-11-13 | 13:45

@McPhart | 15-11-13 | 13:43
Het bier zat zeker in pijpjes?

Ongeblustekalk | 15-11-13 | 13:44

Korfbal wordt gemengd gespeeld.
Ik heb altijd veel plezier beleefd aan de trainingen. Vooral als we de dames een biertje brachten onder de douche.
Korfbal FTW!

McPhart | 15-11-13 | 13:43

Je kunt niet dunken met korfbal. Dat is een tekortkoming.

Armin Langbaard | 15-11-13 | 13:43

@steven paul | 15-11-13 | 13:34
Er zijn meerdere korfbalverenigingen in Nederland, je hoeft niet in R'dam te gaan sporten.

Ongeblustekalk | 15-11-13 | 13:42

Een betere manier om mensen te dwingen om aan het werk te gaan kan ik me niet indenken.

Zzzzooooffff | 15-11-13 | 13:42

@Halve Zoolstra | 15-11-13 | 13:35 | Juist de laaggeschoolde baantjes zijn de banen die er nog zijn. Ik werk in een regio waar je beter schoonmaker kunt zijn dan hbo'er als je een baan wil.

Mesmer | 15-11-13 | 13:42

@Feynman | 15-11-13 | 13:38 |

Lezen Feynman, en als dat moeilijk gaat, gewoon het gezond verstand gebruiken.

Het gaat in dat artikel over de kosten van WW, AOW, pensioenen en zorg. De bijstand is, nogmaals, een schijntje.

Halve Zoolstra | 15-11-13 | 13:41

@irma zonderboezem | 15-11-13 | 13:36
Excuus is niet nodig, je mag toch zeggen wat je wil?

Ongeblustekalk | 15-11-13 | 13:41

@ amin | 15-11-13 | 13:37
Voorts, eventuele loyaliteitskwesties: ga je na een jaartje voor het Nederlandse óf Marokkaanse nationale Korfbalteam spelen?

Pa Cartwright | 15-11-13 | 13:40

Feynman | 15-11-13 | 13:24 |

Laat ze de politiek in gaan, oh nee wacht, daar zijn ze te goed en net even te veel mens voor.

Megalomaantje | 15-11-13 | 13:39

Ach, de VSO heeft net besloten dat werkloze leraren maar in Tanzania aan de slag moeten

kees1960 | 15-11-13 | 13:39

Quid, hebben jij en Mart Smeets meer gemeen dan je waarschijnlijk gehoopt zou hebben.

IjzerenMietje | 15-11-13 | 13:39

In het filmpje spelen ze een volleybalvariant met een snijplank.

henriette | 15-11-13 | 13:38

Halve Zoolstra | 15-11-13 | 13:35 | + 1 -
Totdat je weet dat iedereen wel in een vorm van uitkering zit. www.elsevier.nl/Economie/nieuws/2010/8... De werkende Nederlander heeft het afgelopen jaar 169 miljard euro afgedragen aan sociale uitkeringen. Dat komt neer op 30 procent van wat Nederlanders in 2009 hebben verdiend.

Feynman | 15-11-13 | 13:38

Goed doordacht weer dit.
Zijn ze nu gewoon te lui om te werken, zijn ze er straks te moe voor vanwege t sporten of hebben ze blessures en moeten met de poten omhoog op de bank zitten om gezondheids redenen .

amin | 15-11-13 | 13:37


Ongeblustekalk | 15-11-13 | 13:33 |
ik hoop het niet, eens een korfballer......:-) ben weer mijn eigen rustige en vredige zelf hoor.
Mijn welgemeende excuses

irma zonderboezem | 15-11-13 | 13:36

irma zonderboezem | 15-11-13 | 13:32 |
Hetzelfde als mensen die wel eens recreatief drugs gebruiken?

Temazepam60milligram | 15-11-13 | 13:36

Eén miljoen raamhangende ruifvreters inclusief volgevreten en volgelopen bestuurders, moeten die niet verplicht sporten? Krijg overigens ook nog steeds geen hoogte waarom er spookambtenaren en andere vakantiegangers op kosten van de staat zijn die hééélemaal niets meer doen. laat staan sporten.... Ja, misschien met kinderen krikkenspel doen in Thailand?... Laten ambtenaren en bestuurders het goede voorbeeld geven -vooral door dood te gaan natuurlijk- door te stoppen met feestjes met gevreet en drankgelag op kosten van de belastingslaven of reizen, naar de hoeren gaan, auto's met chauffeur en cadeautjes voor zichzelf en bijvrouwen te kopen, eveneens gefinancierd door ons slaven.

Megalomaantje | 15-11-13 | 13:36

In het filmpje trouwens geen korf gezien. Gaat het nu om de locatie, of om de activiteit ?
Eigenlijk kan de schrijvert zo eerder aan het weekend beginnen, die luie donder...

exkoppijn | 15-11-13 | 13:35

@menzo | 15-11-13 | 13:30
Hoezo? Als je in de buurten komt waar veel uitkeringsgerechtigden zijn, dan zie je toch behoorlijk veel mensen in trainingspak naar het cafe gaan. En dat zal wel niet voor niets zijn.

steven paul | 15-11-13 | 13:35

@Feynman | 15-11-13 | 13:24 |

Een bom onder de samenleving, get a grip. Totale uitgaven aan bijstand incl. toeslagen liggen onder de 10 miljard. Een schijntje.

De bom onder de samenleving is juist die hier gepropageerde 'harde aanpak' van bijstandsontvangers.

Nu zijn het nog marginale groepen die de pesterijtjes en verplichte kruiprondjes bij de DWI moeten ondergaan. Maar ook de laaggeschoolde baantjes liggen niet meer voor het oprapen. Dus wacht maar tot ze de WW-duur gaan bekorten en Henk van Ingrid er belandt. Met z'n tophypotheek.

Korten is helemaal contraproductief. Wie heeft er baat bij wanneer deze mensen hun rekeningen niet meer kunnen betalen?

Halve Zoolstra | 15-11-13 | 13:35

@Ongeblustekalk | 15-11-13 | 13:30
Ja, Douchen met beroepswerkloze vrouwen lijkt me prachtig...

steven paul | 15-11-13 | 13:34

@irma zonderboezem | 15-11-13 | 13:32
Kun je verslaafd raken aan korfbal? ;)

Ongeblustekalk | 15-11-13 | 13:33

Ik zal maar niet verkondigen wat ik van korfballen en van uitkeringstrekkers vind

irma zonderboezem | 15-11-13 | 13:32

Ze kozen voor korfballen omdat bowlen of klaverjassen niet in het pakket zat. En dat is te zien ook.

menzo | 15-11-13 | 13:30

Korfbal=gemengd douchen, dus een supersport.

Ongeblustekalk | 15-11-13 | 13:30

Een bijstander heeft straks helemaal geen tijd meer om te solliciteren. Korfballen, gepaste kleding kopen, gemeente klusjes opknappen.

Voor sommigen is het natuurlijk wel goed.
Ik denk hierbij aan de tokkies en de noord Afrikaanse medemens.
wat een leuk gezicht moet dit zijn een korfbal team dat bestaan uit tokkies en pinguin snorren.

En het word nog leuker als straks heel veel wajongers in de bijstand komen, Wat een vertier.

lady blabla | 15-11-13 | 13:28

Een variant op het "Arbeit macht Frei" ethos?

Conan de Rabarber | 15-11-13 | 13:27

Levens vragen....... levens vragen......

ikdenkwat | 15-11-13 | 13:26

de Voorzittert | 15-11-13 | 13:23
Ghehehe.

Mark Smith | 15-11-13 | 13:26

Pa Cartwright | 15-11-13 | 13:20
Ja, vooral het incident bij Ons Eibernest - Dalto waarbij de scheidsrechter naar verluidt voor schobbejak zou zijn uitgemaakt heeft de korfbalwereld danig opgeschrikt.

Mark Smith | 15-11-13 | 13:25

RTFA. Korfbal is 1 van de opties waaruit ze kunnen kiezen.

swift0321 | 15-11-13 | 13:24

Zou Pius nu korfbaltrainer worden?

rara | 15-11-13 | 13:24

De hele maand gratis geld en dan klagen als je _ergens_ voor je (toch al lege) dag moet onderbreken.

Mensen die zonder fysiek of psychisch probleem in een vegetatieve toestand geraakt zijn. Ze krijgen te weinig geld om van te leven en te veel geld om te sterven. Buitenlanders zitten dagen in de auto om hier te kunnen werken, de mensen die er al zijn komen niet meer van de bank af.

Dit eindeloze gezeur met de bijstand is een bom onder de samenleving. Financieel kunnen we het niet dragen. Maatschappelijk kunnen we het niet verantwoorden. Oplossen gaan we het ook nooit meer. Die mensen hebben geroken aan dit vrije bestaan en laten het nooit meer los.

Laat ze allemaal eens om 7:00 opstaan en een vak gaan leren.

Feynman | 15-11-13 | 13:24

Korfbal macht frei!

cpio | 15-11-13 | 13:23

Hey Quid, gisteren had je het ook al over heroinejunkies met Aids. Begint saai te worden.

Temazepam60milligram | 15-11-13 | 13:23

Worden geinige CV's:

2014: clubtopscoorder Rotterdamse Korfbal competitie
2013: PolderJihad Strijder (Syrie)
2010-2012: PolderJihad Strijder (voor de TV)
tot 2011: hangjongere

de Voorzittert | 15-11-13 | 13:23

Korfbal verplicht, kan zomaar met instemming Jetta klijnsma.
Junks opsluiten en afkicken, kan niet, korfballen gaat ze ook niet lukken dus geven we die maar wajong.

gebrokenvleugel | 15-11-13 | 13:23

Korfbal verplicht, kan zomaar met instemming Jetta klijnsma.
Junks opsluiten en afkicken, kan niet, korfballen gaat ze ook niet lukken dus geven we die maar wajong.

gebrokenvleugel | 15-11-13 | 13:23

Korfbal is toch veredeld basketball?

Sadomassochristus | 15-11-13 | 13:21

Belachelijk. Iedereen weet dat er niks gaat boven kickboksen om mensen weer in het gareel te krijgen. Zie Badr Hari. Heeft die een uitkering? Nee dus, waarmee de stelling maar weer bewezen is.

VanBukkem | 15-11-13 | 13:21

@ Mark Smith | 15-11-13 | 13:16
De verruwing langs de zijlijn vind ik wél verontrustend.

Pa Cartwright | 15-11-13 | 13:20

Oei, de SP gaat vragen stellen. Er zou maar wat van je verwacht worden in ruil voor gratis geld.

Zoiets | 15-11-13 | 13:20

Ik speel liever 24 uur lang korfbal met de voltallige jostiband, dan dat ik 5 minuten naar dat übersaaie slaapverwekkende NBA moet kijken.

Biff Eagleburger | 15-11-13 | 13:20

Werklozen verplichten om te sporten is helemaal niet nodig. De meesten darten, biljarten of pokeren al.

steven paul | 15-11-13 | 13:19

Korfbal, hoewel geen fuck aan, is een veel intensievere sport dan bijvoorbeeld basketbal, ook geen fuck aan, is. #feit.

Mark Smith | 15-11-13 | 13:16

Niets gaat wat mij betreft te ver om luie muitende handophoudende ruifvreeters te vernederen, zelfs korfballen niet.

Simon de Danser | 15-11-13 | 13:16

En eerjst moeten de Rjotterjdammerjs natuurjlijk bekakt leerjen prjaten.

crisiswhatcrisis | 15-11-13 | 13:15

Zie maar eens een lopertje te maken met zo een soepjurk aan.

Pa Cartwright | 15-11-13 | 13:15

De gemeente is dan wel aansprakelijk voor alle sportblessures bij die werklozen die al 20 jaar op de bank hangen. Kan nog duur uitpakken, dit.

rara | 15-11-13 | 13:15

"In het project moeten werkzoekenden gaan sporten om fit te worden. Ze hoeven dan niet per se voor korfbal te kiezen, maar het is wel een van de mogelijkheden."

Nodeloos tendentieus weer dit :-)

Lijkt me logisch... | 15-11-13 | 13:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken