
De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) door de bocht. Zo moet de snorfiets maar worden
verboden, dat is nog tot daar aan toe. Maar ernstiger wordt het wanneer de overheid overweegt om begrenzers in te bouwen bij weggebruikers met een te zware rechtervoet. Daarnaast wordt gedacht aan systemen voor Intelligente Snelheids Aanpassing (de zogenoemde ISAs). Hierdoor is het op bepaalde plekken niet meer mogelijk om harder te rijden dan de maximumlimiet. Ofwel: geniet er nog maar even van dat je zelf het pedaal in kunt drukken, binnenkort bepaalt de overheid je snelheid. Na de
snack-tax is het nu de beurt aan de sneltax...
Reaguursels
InloggenHet maakt allemaal toch niet uit.
Want NATOS blijft.
Noord Afrikaans Tuig Op Scooters
Noord Afrikaans Tuig Op Snorfietsen
Als die wilders een wild imago wil krijgen dan moet een volgend punt het afschaffen van de Vmax zijn. Denk dat ie daarmee 10 zetels extra scoort, want zeg eens eerlijk: wie ken je in je direct omgeving -die geen suzuki salto, of alleen een fiets heeft- die 120 km als absolute bovengrens hanteert voor zijn eigen snelheid. Ik geen een.
Er schijnen overal doden te vallen.
Iedere dag staan er advertenties in de krant, waarin wordt aangekondig ter ere van wie er een DELA-feestje wordt georganiseerd.
Door te bekeuren voor sneller rijden dan toegestaan is de easy way out. Daarmee creeer je at best respect through fear. Straffen voor iets wat je anders doet als de wet voorschrijft is een zwaktebod. De regering wil dat het volk zich zus en zo gedraagt en als ze dat niet doen dan zullen ze je wel even pakken. Wat is dat toch voor een flut mentaliteit?
Zorg ervoor dat iemand inzicht krijgt waarom hij of zij zich zo moet gedragen.
Kan iemand mij in vredesnaam uitleggen waarom wij s'avonds op een nagenoeg verlaten snelweg volgens de wet onder alle omstandigheden in het kader van de veiligheid nooit harder dan 120 mogen rijden? En laat ik dan meteen even de vraag omdraaien. Waarom mogen we wel onder alle weersomstandigheden zoals regen, ijzel en sneeuw 120 proberen te rijden? Daar klopt mijns inziens geen ene f*ck van.
Ik zeg: advies snelheid maal eigen rijvaardigheids factor gedeelt door verkeerdrukte factor is indicatieve snelheid.
En om die snelle boys maar meteen even in het gereel te houden. Schaf die all risk verzekeringen maar eens af. Gewoon iedereen in de WA. Ongelukje maken is het gewoon zelf dokken.
dajudge,
bij het binnenhalen van mp3's vallen geen doden...
@. bwahaha
een rover 827si is idd niet echt een blinkbloink bak
@Conan de Rabarber, er bestaat een relatie tussen de afstand van 2 auto's en de snelheid waarmee auto's rijden. Hoe sneller de auto's rijden hoe meer afstand automobilisten van nature nemen (de bumperklevers onder ons daargelaten).
Zodra je harder gaat rijden komen er meer auto's voorbij een bepaald punt. Maar dat harder rijden en meer auto's voorbij dat punt gaat niet ongelimiteerd door.
Ergens ligt het optimum van meeste auto's over de weg. Of dat nou 70 is of iets meer weet niet. Toen de A10 west dicht was wegens verbouwing mocht iedereen daar max 70 rijden en dat bleek een prima snelheid te zijn omdat de files erg mee vielen. Maar laat er geen misverstand over bestaan als het harder is dan 70 dan graag.
Voor elke minister/staatssecretaris die het flikt weeer met een 'nieuwe' wet of taks aan te komen of te proefballonnen:
Schavot oprichten op het binnenhof, 20 stokslagen op de blote reet onder goedkeurende blikken van het volk, tv erbij etc.
Ik ben het zat, laat ze in godsnaam de huidige puinhoop eens aanpakken, wetten en regelingen uitmesten.
Men is GVD nog bezig met de regelingen van het voor-voorgaande kabinet .
Kappen nu. Bij mij gaan de handen alleen nog op elkaar als ze aantoonbaar regels afschaffen en mensen hun werk laten doen ipv de hele dag laten vergaderen en verplicht zotte lijstjes invullen die aantonen wat je zoal doet op een dag.
Nou, dat zal spannend worden als je op een 80km weg een auto inhaald die 70km/u rijdt. Rij je naast de andere auto, grijpt in ene keer de begrenzer in. Oftewel veel frontale aanrijdingen vanwege tegenliggers.
@hhoorn, klopt niks van. Als iedereen 70 rijd is de capaciteit van de snelweg per uur veel lager. Als je nog lager zakt naar 50, zakt de capaciteit evenredig.
Als je snelheid 0 km/u is heb je een file. Niet nuilen, maximum snelheid afschaffen, en een onderbegrenser inbouwen voor die ouwe wijven en zondagsrijers die te langzaam rijden: zakken ze met hun sufkoppen onder de 100 dan krijgen ze een electrische opdonder van een in de chauffeurs stoel ingebouwde prikstok. Weg file probleem!
Automatische snelheidsbegrenser invoeren???? Dat komt er nooit, dat kost de staat veel te veel geld aan gemiste snelheids bekeuringen. Ik zie ze er eerder voor aan om iets in te bouwen dat plak gas geeft als je een flitspaal nadert.
Ik zag laatst een artikel over hoeveel gasten illegaal mp3 binnen trekken over de adsl en kabel, klootzakken zijn het, ik denk dat we er verstandig aan doen alle bandbreedtes te limiteren tot een 7Kb/s, ook in de industrie want daar zijn ook flikkers die MP3 downen.
wat jij probeert te zeggen Respect is dat je geen wagens bij een bar meer wilt zien staan.
Bob of geen bob, genoeg gasten die ongelukken verzaken met een slok op dus iedereen moet maar op de fiets naar de kroeg.
Nodeloos te zeggen dat ik 15000 voorbeelden kan geven waarom ik jouw een debiel vind.
helemaal mee eens, hardrijders zijn doodrijders.
zaterdag toevallig dat sbs auto programma gezien, waar die gast in een bocht met 80 van de weg raakt, (je mag er maar 50) een andere auto raakt en vervolgens volgas er weer vandoor?
aangehouden door de politie die het voorval op video had staan en maar blijven ontkennen.
"gewoon weet je, ik reed gewoon weet je, ik schrok weet je ik heb niks gezien gewoon weet je gewoon"
asociaale eikels zijn het, keihard aanpakken
De overheid wil zoveel mogelijk auto's per uur over een wegvak laten rijden. Dat kan door iedereen ongeveer 70 te laten rijden.
De automobilist wil zo snel mogelijk op de plaats van bestemming zijn. Dat kan door te zo hard mogelijk te rijden.
Tegenstrijdige belangen dus.
Indien het zo druk op de weg is dat 70 het best haalbare is voor de automobilist. Prima doe maar snelheids begrensers is namelijk in mijn eigen belang. Maar als die weg leeg is dan wil ik ook 200 plus kunnen rijden.
Den Haag is gek geworden !!! Kunnen ze geen isa ontwikkelen voor pedo's en bij gewelds plegers dat als ze aggresief worden een schok krijgen maar nee hoor overheid ziet nog steeds zijn melkkoe. Tsja van een kale kip kan je niet plukken zeggen ze maar.....
DEN HAAG IS GEWOON GESTOORD HEEL DE POLITIEK IN NEDERLAND IS GEWOON GESTOORD !!!!
dat worden spannende tijden wanneer Judge ooit een keer terug mocht komen (hoewel dat er steeds minder in zit), Judge heeft niet echt het karakter om zich aan dergelijke autoriteiten te onderwerpen.
die rommel sloop je om het even er weer uit, en de politie sla je op de bak wanneer ze je een bon willen verkopen, als ze je al stoppen.
Mooi man oude tijden herleven lekker scheuren en op de run voor de pliesie.
Het fijne is, over een tijdje hoef je je eigen er niet druk meer over te maken of iets legaal is of niet daar alles illegaal is, gewoon lekker je eigen kop volgen en laat maar komen.
Ach jezus, nog meer pesterijen... na scooters en bromfietsen zijn nu ook snortfietsen aan de beurt.
-
Patat en frikadellen zijn al zo achterlijk duur, komt er nog nog ee tax op... wat een land zeg Nederland :S
En hoeveel mensen komen er per jaar om het leven waarbij een bus of trein betrokken is? ook meteen verbieden dan maar.
Ik vraag me af of, op het moment dat de overheid mijn auto gaat besturen, ik nog wel aansprakelijk kan worden gesteld voor overtredingen. Dus: een goeie rechtsbijstand verzekering nemen en uitbuiten die domme regels!
Waarom verzinnen vrouwelijke ministers op verkeersposten toch altijd van die rare slechtdoordachte plannetjes...
Ik vraag me af of, op het moment dat de overheid mijn auto gaat besturen, ik nog wel aansprakelijk kan worden gesteld voor overtredingen. Dus: een goeie rechtsbijstand verzekering nemen en uitbuiten die domme regels!
Waarom verzinnen vrouwelijke ministers op verkeersposten toch altijd van die rare slechtdoordachte plannetjes...
Dat is toch wat men wil: controle & keiharde bestraffing? Het rechtse Walhalla van GS & GW. Of als het dan om autorijden gaat dan ineens wat minder consequent? Die slappe houding lijkt wel het kenmerk van deze betweterige rechtse wereldverbeteraars.
Keihard aanpakken die hardrijders net als veelplegers en illegale allochtonen. Allemaal aan de schandpaal. En dat rijmt ook nog!
en maar denken dat je vrij bent.....
leve de USSR!!!
Het is slimmer om bij de hele Nederlandse bevolking een stukje elektronica te implanteren met voldoende sensoren. Natuurlijk mét draadloze verbinding.
Zo kunnen ze in Den Haag allés onder controle houden. Zit je vet te eten : Boem, volgende dag aanslag op de deurmat, rij je te hard... automatisch bekeuring op de mat. Misschien toch nog maar 1 actuator inbouwen welke je een opsodemieter geeft als je fout bezig bent.
En dan het cbs concluderen dat veel mensen nu emigreren vanwege het economische klimaat....
en muh spartametje dan is die ook faarlijk.
word lachen straks zo'n groot nummerbord 8erop kweet noch niet hoe ik die vast moet maken.
Niet meer zeuren, gewoon 100% belasting over je loon, alles word eigendom van Den Haag, en iedereen een uitkering.
Alle ministers worden voor het leven benoemd en het ambt gaat weer over van vader op zoon. Ieder gezin 1 pc met in iedere kamer een webcam aangesloten op het polizei netwerk zodat overtreders zich ook thuis wel twee keer bedenken alvoren een kroketje te frituren of zomaar onbelast een natte scheet uit te stoten.
Maar de guillotine zal wel eerder van stal gehaalt worden hoop ik.
@carlisle verbied dan gelijk de bijen want daar overlijden er ook een boel door en wereldwijd de muggen da's pas lekker aan de weg timmeren, jij komt er wel, oh nee je komt nergens meer want alles met wielen is inmiddels al afgeschaft...
@bwahaha<br>
De huidige bluetooth voorzieningen die jij en ik in labtop, gsm, pda etc hebben, werkt volgens mij toch echt maar tot ca 10 meter. Het kan zijn dat er zwaardere uitvoeringen in ontwikkeling/beschikbaar zijn, maar praat je dan niet over de opvolgers van bluetooth?<br>
Wat je beschrijft is overigens ook voor mij een nachtmerrie-scenario......(ondanks de voordelen die je aan het eind van je betoog noemt)
Het afschaffen van de snorfiets scheelt vijftien doden per jaar. Dat is dus vijftien keer meer dan die ene die hier per jaar aan moslim extremisme komt te overlijden. Zo'n maatregel heeft dus vijftien keer meer nut dan een nieuwe driftkikkerpartij op te richten.
Verdomme, je mag nog niet meer eens doodgaan op een snorfiets,
10% van de dodelijke verkeersongevallen door snorfietsers? Gelijk auto's verbieden, dan ben je van die andere 90% af. Scheelt een hoop. Maar even serieus. In Australië wordt een apparaat toegepast waar je in moet blazen voordat je waggie wil starten. Voor notoire dronken bestuurders. Lijkt me iets nuttiger dan zo'n snelheidsbeperker.
Volgende tax,
Reageren op geenstijl
En er komt ook een wiet-tax aan als het aan de burgervader Leers van Maastricht ligt. Dus legaliseren die hap en geld vangen in DenHaag.
dat er nog steeds meer menschen doodgaan door medische fouten dan door het verkeer hoor je bijna nooit. zal wel te weinig geld opbrengen.
Brommerts verbieden stimuleert het openbaar vervoer.
Waarneer er ook een computer voor mij stuurt, zodat ik met een stevige pul bier achter het stuur kan gaan zitten vind ik dat een prima idee.
Zolang dat niet kan moeten ze maar niet teveel computers langs de weg zetten.
Die dingen branden veel te goed.
Moet m'n snorfiets eerst een kenteken hebben....... Nou moet ik 'm nog inleveren ook!
is dit de opstap naar "werklozen-tax", "limbo-tax", "oudebejaarden-tax" enz ?
@Kakbouter: enkel voordeel? Ga jij maar eens 's nachts over de A6 naar leeuwarden en dan niet harder dan 120 rijden. Er rijd geen hond en je valt bijna in slaap van de snelheid...
Waar gaat dit over, lekker belangrijk allemaal
Dat er uberhaupt nog wat te verbieden is. Gaat de overheid nu tot 2007 zoveel mogelijk dingen verbieden omdat ze toch niet meer herkozen worden?
in flevoland word het ook al oppassen geblazen:
www.nu.nl/news/496370/12/Mobiele_traje...
@bwahaha (11.36): Nachtmerrie?
Als iedere auto zich aan de snelheidslimiet zou houden zijn files verleden tijd..... Kortom; maak je borstjes maar nat, want Spee & Co. zullen er alles aan doen om dat erdoorheen te krijgen. En, het zal nog lukken ook.
Wellicht eerst op de kritieke punten maar wellicht later overal. Zie het enkel als voordeel. Minder vervuiling, -ongelukken, -files, enz.
als ze nou eens eerst al die scooters gaan verbieden, worden ze ook niet meer aangereden en kunnen automobilisten weer wat sneller...
@Beasjt: Acht, Beasjt heeft geen bling bling bak :(... Kop op joh.
@Crimson: laat het me nou niet uitgebreid uitleggen. Koos Spee leest hier denk ik rustig mee.
Bluetooth is vanaf 10 meter tot ongeveer 100 meter afhankelijk van de klasse. Je zou bijv. bij iedere hectormeterpaaltje een BT transmitter kunnen plaatsen dat de max. snelheid (wellicht voor ieder type vehicel apart) uitzendt. Auto's worden dan verplicht zo een snelheidsbegrenzer te hebben en luisteren dat bericht van de paaltjes af, en houden zich daar aan. Auto's die toch te snel rijden hebben dus geen snelheidsbegrenzer en kunnen zeer zwaar worden beboet.
Zie hier dus mijn ultieme nachtmerrie.
Voordeel is wel dat zo een systeem dan ook gelijk files en rij-aanwijzingen kunnen doorgeven.
GS is ook Big Brother: alle IP-adressen van reaguurders worden opgeslagen.
wat een stelletje armlastige figuren zitten daar in den haag en ze worden er ook noch voor betaald .
sjonge jonge noch an toe .
het word toch echt tijd voor geert wilders.
hier word je toch niet goed van dat gezever over kroketten en snorbrommers .
hebben ze nou echt nix anders te doen .
man man man wat een stelletje kneuzen.
Stelletje eikels, what's next? neukbelasting omdat je er aids van kan krijgen?...
Hardrijden is poging tot doodslag. Geef mij de methode Wilders maar: drie keer gepakt is levenslang je rijbewijs kwijt.
lijkt mij idd een goed plan.. mijn auto is naar de klote, maar ik heb dus geen geld voor een nieuwe.. en die minderheden altijd wel, raar verhaal....
ISA's voor ASO's?
Hmmmm en gelijk eens kijken waar een hoop jongeren de poen vandaan halen om behoorlijk dure auto´s aan te schaffen. Zag zaterdag op sbs meen ik programma over asomobilisten. Kwam gozertje, van niet nader te noemen minderheid in voor die een grote dure bmw reed. Voortaan dus bij de papiercontrole ook ff bij de fiod invoeren om te zien waar de poen vandaan komt.
Iemand met minimum jeugdloon kan never ever zo´n auto kopen danwel een lening daarvoor krijgen.
Follow the money...
@Bwahaha<br>
Hoe zie jij dat dan, Bluetooth en snelheidsbegrenzing? Het lijkt me niet dat bluetooth zich daarvoor leent hoor. Dat werkt alleen maar over korte afstanden, zeg tot maximaal 10 meter (en dat is al ruim genomen volgens mij)....
Uitstekende plannen! Nog heel wat zinniger dan wat Geert W. zoal voorstelt. Snorfietsen afschaffen (in ieder geval voor iedereen onder de vijftig), brommers ook. En automobielen hoeven niet harder te kunnen rijden dan 100 km/h: laten ze gewoon meteen álle auto's en motoren knijpen! Levert meer op dan de huidige speefacturen.
Dat is ook lomp. Wat denk je dat de mensen gaan kopen die een bromfiets hadden of wilden kopen. Juist een brommer! Dan verschuiven die doden toch gewoon van snorfiets naar brommer.
Ach, het is nog maar een onderzoek met resultaten. Ik moet nog zien dat dit daadwerkelijk wordt doorgevoerd. Bovendien, hoe gaat de invoering verlopen? Nieuwe auto's hiermee uitrusten? Verplicht aanpassen bestaande auto's bij APK?
Ik voorzie dan een levendige handel in tweedehands wagens.......
Iemand een snack-car kopen ?
Helaas niet belasting-vrij maar wel zonder begrenzer.
Ideaal voor de "snelle" ritjes naar België.
Kneuterigheid ten top!
Snorfietsen afschaffen want het scheelt WEL 15 doden p/j. We gooien er nog ff een paar miljoen subsidie tegenaan. Per saldo gaat elke levende snorfietser ons dus geld KOSTEN. Nu nog een tasjesdief op een snorfiets en je kunt je geld terug verdienen.....
Allemaal zondag ochtend naar Duitsland, scheuren !!
De sneltax bestaat al. Dat is juist het werk van Koos Spee.
Maar ik heb al langere tijd gevreesd dat iemand zou gaan uitvinden dat bijv bluetooth goed kan werken met een snelheidsbegrenzer <:(
En nou leest ik ook nog eens net dat men mobiele trajectcontroles heeft neergezet :(---
Waar gaat dat heen?!
hoogste tijd om Nederland voorgoed vaarwel te zeggen. Emigreren jaw0hl!
Tijd om te verhuizen naar Deutschland...
... dacht dat men een hogere prio aan de achteruitschakeloptie van de Charmaines in deze wereld zou geven ;)
P.S. m'n opa zou als ie nog leefde niet weten wat ie hoorde: z'n snorfiets werd als levensgevaarlijk bestempeld door die eykels in 's-Gravenhage...
REAGEER OOK