Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asfalthaat van VVD en PvdA is vrijheidsberoving

asfaltmooispul.jpgMeisje Melanie van de VVD laat de automobilist steeds meer in de steek. Ze liet haar departement zonder slag of stoot kapotbezuinigen door het kabinet. 8 miljard ging er al af. Ook toen de vijf verraders van het Crematoriumakkoord daarna het geld van de automobilisten uit hun huizen kwamen slepen met verhoogde belastingen, verhoogde boetes en verhoogde BPM zweeg ze, want zij is zelf geen automobilist: ze treinforenst tussen Leiden en Den Haag. Rechts inhalen om de doorstroming te bevorderen gaat ook al niet door. Want dat werkt toch niet, zegt Meisje Melanie. Niet omdat de praktijk het uitwijst, maar omdat een onderzoekje van 13 jaar oud het zegt. Ondertussen slibt Nederland dicht en wordt de economische groei daardoor geremd. Maar Meisje Melanie krijgt hulp van de PvdA, dat af wil van 'asfaltdenken'. Mensen moeten maar de trein pakken. Of de fiets. Of thuiswerken. Maar geen nieuw asfalt, Nederland is vol. Nederland moet zich richten op 'flexibiliteit, duurzaamheid en innovatie', drie dure woorden die allemaal 'subsidie' betekenen. Niemand in het kabinet bekommert zich om de vrijheidsbeperking die minder asfalt en onbetaalbaar autorijden met zich meebrengen. De persoonlijke vrijheid om te gaan waar je wil, wanneer je wil, wordt afgepakt ten koste van 'duurzaamheid'. Het kabinet investeert liever in het kapotmaken van bewegingsvrijheid omdat de schatkist geld nodig heeft en omdat het klimaat nou eenmaal belangrijker is dan persoonlijke vrijheid. Weinig liberaal weer van de VVD, maar Meisje Melanie vindt het allemaal wel best. Die is toch te druk met het fixen van de Fyra. Update Ton Elias: "Ik blijf rijden. Zo rol ik!"

Reaguursels

Inloggen

Quote: "Maar Meisje Melanie krijgt hulp van de PvdA, dat af wil van 'asfaltdenken'. Mensen moeten maar de trein pakken."
Eh, waren het niet de markt-adepten Wim Kok (PVVDA) en Jorritsma (Neo-Liberale Taliban) die vonden dat het OV moest worden aanbesteed ?
Het zou meer, beter en goedkoper OV opleveren.
Nu wordt het OV ook wel "pauper vervoer" of "Lidl vervoer" genoemd.
En terecht, het OV is minder, slechter en duurder geworden.
En nu vind diezelfde PVVDA dat de hardwerkende Nederlander in dit pauper-vervoer moet stappen ?
Tip voor Meisje Melanie: Draai die aanbesteding terug, breng het gehele OV onder bij Verkeer en Waterstaat en ga zelf de regie voeren.
Zet de groot-graaiers, mis-managers aan de toppen van deze OV bedrijven buiten spel en zorg er voor dat er OV komt dat fijnmazig en van hoge frequentie is.
Bij bijvoorbeeld Connexxion is een dame aangesteld die "de relaties moet onderhouden" (wat dat ook moge zijn).
En om e.e.a. wat cachet bij te zetten, hebben de mannagers in de top van dit bedrijf haar gelijk gebombardeerd tot Directrice.
Mag wat kosten toch .......
Pak dit soort praktijken eens aan Melanie en misschien dat dan mensen weer gaan overwegen om in het OV te stappen.
En het is een hele dikke "misschien" !

Lenco | 06-11-13 | 12:11

Zag er om te beginnen uit als ongeinspireerd opdreunen van ambtenaren-nota's. Verder ook weer een flink aantal stappen terug in de tijd. Nadruk op alternatieven (flexibelen werktijden, transferia), schandalig bagatelliseren van 'twee uurtjes' file per dag. En ook erg; de hoax dat bredere snelwegen het fileprobleem alleen zouden verplaatsen was weer terug (bleek na alle wegverbredingen niets van uit te komen).

Het bljft trouwens schandalig hoe makkelijk er door politici of anti-auto activisten wordt geroepen dat mensen hun dag-indeling maar moeten aanpassen. Hardwerkende Nederlanders eerst opgehokt in per OV onbereikbare Vinex-wijken. En op het moment dat ze in de file terechtkomen maar even zeggen dat ze hun gezinsleven (of gezondheid) moeten opofferen zodat het schaarse asfalt efficienter benut worden.

Dit maakt me benieuwd naar waar deze ideeen vandaan komen, ben benieuwd of er een soort contiunuiteit van ideeen is op dat ministerie, die alleen even onderbroken is ten tijde van Erurlings (en tijdens de formatie van Rutte 1, qua vingers aflikken). Lijkt me een mooie vraag voor Eurlings, of hij toen weerstand had op het ministerie.

waskuip-admiraal | 06-11-13 | 01:41

Mogen al die rotcommunisten straks mooi op de fiets naar Pinkpop.
Vanuit 020!

mothersfinest | 05-11-13 | 19:49

Zo te lezen heeft Ton 'Ronde' Elias de Shell-lobby van Aptroot overgenomen en bedient deze gezette volksvertegenwoordiger het Telegraaf-deel van het electoraat...

Donkersloot | 05-11-13 | 16:07

Als er nou een woord synoniem is aan subsidie dan is het wel asfalt.

Djong | 05-11-13 | 16:06

Er rijdt geen bus meer op het platteland, omdat mensen zoals jij voor de auto kiest. Vroeger had bijna ieder gehucht wel een tramverbinding. Maar ja, later kon de arbeider zich een automobiel veroorloven.
Exit openbaar vervoer. Vraag en aanbod.

Kantinekoffiezetten | 05-11-13 | 15:57

#on topic
Meer asfalt werkt maar tijdelijk, de files ontstaan gewoon iets verderop, bij het volgende 'knelpunt'. Verkeersdeskundigen weten dat al jaren, men leert het tijdens de opleiding, alleen de politiek/publiek luistert niet.

Kantinekoffiezetten | 05-11-13 | 15:49

Eagle_Eye | 05-11-13 | 13:57 | + 0 -
Ik heb ooit eens met Spanjaarden moeten werken. Die waren tussen 13.00u en 15.00u spontaan verdwenen. Een siesta houden waarschijnlijk al is dat in het koude Duitsland niet zo vanzelfsprekend. Het tempo was overigens ook behoorlijk mediterraans.

Tante Rikie | 05-11-13 | 15:19

Walgelijk om te zien dat er onder de traditionele partijen, geen enkele partij meer is die daadwerkelijk voor het landsbelang, en het belang van de burger opkomt. Nee in plaats daar van bidden ze 's ochtends richting Mekka, en 's avonds richting Brussel. Ik word gedwongen om op de PVV te stemmen.

Old_Spice | 05-11-13 | 15:18

Als je net als ik in het buitengebied woont, kun je gewoon niet zonder auto.
Alternatief: eerst 10 minuten fietsen naar een bushalte, waar primetime 2 bussen per uur rijden is geen echt alternatief.
belastingvrij | 05-11-13 | 14:49 | + 0 -
Dit dus.

Tante Rikie | 05-11-13 | 15:16

Er staat niet eens een bushalte binnen een straal van 4km van mijn huis. Hoe moet ik dan in godsnaam met de trein? Eerst die 4km door de stromende regen fietsen met noord-oostenwind met windkracht 5? Bekijk het maar, ik doe de garagedeur open, rij mijn BMW naar buiten en ik ga op de snelweg bumperkleven bij PvdA-ers in hun Suzuki Alto.

Tante Rikie | 05-11-13 | 15:16

Als je net als ik in het buitengebied woont, kun je gewoon niet zonder auto.
Alternatief: eerst 10 minuten fietsen naar een bushalte, waar primetime 2 bussen per uur rijden is geen echt alternatief.

belastingvrij | 05-11-13 | 14:49

Hoezo, de partij van de armoe zegt, Nederland is vol. Een erg progressieve uitspraak.

wallenberg | 05-11-13 | 14:40

kan iemand de pvda en haar stemboekvee niet wijsmaken dat fietsen hartstikke reactionair en bourgeois is? dan krijgen ze er direct een hekel aan, en zijn ze voor meer auto's. om dezelfde reden denk ik dat linksche mensen niet van klassiek ballet houden, maar wel van moderne dans. noem het modern ballet en klassieke dans, en de rollen zijn ineens omgedraaid. waarom zijn er toch zoveel mensen in dit land die het anderen misgunnen anders te zijn, en het niet kunnen accepteren dat dit nooit verandert.

minimá-armezusvan.. | 05-11-13 | 14:28

De dood gegooide mantra "meer asfalt leidt tot meer verkeer" is een mooi voorbeeld van het volstrekt dogmatische "denken". van weldenkend links.

Rico Tampeloerus | 05-11-13 | 14:24

maar gelukkig blijven we wel miljarden aan osw jaarlijks weggeven. geld dat we niet hebben, want jaarlijks moet er 18 miljard bijgeleend worden om koloniale nsb-ers als bertje koenders tussen de negertjes rond te laten lopen.

minimá-armezusvan.. | 05-11-13 | 14:19

-weggejorist-

Zoontje Melkert | 05-11-13 | 14:03

@terror406 | 05-11-13 | 13:48 <br />
En als we met z'n allen op andere tijden gaan werken, hoe wil je dan de communicatie tussen bedrijven gaan organiseren? Of denk je dat ondernemers schema's gaan bijhouden wie van zijn klanten op welke tijd telefonisch te bereiken zijn? Ga toch weg.

Eagle_Eye | 05-11-13 | 13:58

@Professor Superhirn<br />
Petje af voor de wegwerkers? Ooit heb ik in Spanje een groep mensen een rotonde binnen 1 dag zien plaatsen, inclusief bloembakken en prachtige bloemen. 's Ochtends beginnen, 's avonds klaar. Hier doen ze goedverdoemme 3 maanden over een rotonde. Bij ons aan de overkant lopen al 2 maanden een aantal van diezelfde wegwerkers (BAM) die iets met glasvezel en riolering doen. In een andere wijk lopen 8 Polen, die binnen 3 dagen alle huizen voorzien van een glasvezelverbinding. Je kan zeggen wat je wilt, maar overal waar ik Buitenlanders zie werken, gaat het als een speer. Overal waar Nederlanders werken, gaat het op z'n dooie gemak.

Eagle_Eye | 05-11-13 | 13:57

Er is niet te veel asfalt, er zijn gewoon te veel auto's tegelijkertijd op de weg. Laat die auto maar eens een dagje staan of rijd niet in de spits.

www.youtube.com/watch?v=mO8NLEQB--c

ZoltarTheMagnificent | 05-11-13 | 13:56

Bullshit. Er ligt al genoeg asfalt om altijd snel van A naar B te komen. Het zijn alleen die debiele kut-forensen die zo nodig allemaal tegelijk naar kantoor moeten om daar de hele dag achter een bureau werk te zitten doen dat ze ofwel net zo goed thuis kunnen doen, ofwel op ander tijden dan van 9 tot 5 kunnen doen.

Voor een keer ben ik het met de regering eens: verzin zelf ff lekker een slimme oplossing in plaats van massaal elke dag zinloos als lemmingen heen en weer te kachelen.

En het is een minderheid die zo dom bezig is, de meerderheid van werkend Nederland staat niet elke dag in file. Waarom zouden we ons belastinggeld en ons landschap opofferen aan dat domme en onnodige kuddegedrag?

terror406 | 05-11-13 | 13:48

correctie: "flexibiliteit" betekent geen subsidie, maar "zoek het lekker zelf uit, het is ons probleem niet".
Subsidie naar forensen sturen zou natuurlijk onzin zijn: forensen zijn er om belasting te betalen.

frank87 | 05-11-13 | 13:44

Lang leve het linkse collectivisme! Allemaal verplicht als sardientjes in het Openbaar Vervoer (ehhh, '33-'45 anyone?) en de automobilist keihard discrimineren en er een geel/zwart etiket (ehhh, '33-'45 anyone?) opplakken!

Vrijheid is zoooooo na-oorlogs!

p.s. rechts inhalen is vragen om problemen! Nederlanders zijn sowieso al het spoor bijster als het sneller dan 100 km/h gaat (zijn ze niet gewend met al die files), laat staan dat ze dan ook nog eens links én rechts ingehaald gaan worden.

p.p.s. dat hele "milieu" is sowieso één grote drogreden om het de automobilist zuur te maken. Stel je namelijk maar eens voor dat we over 20 (?) jaar een auto hebben die NUL uitstoot heeft (waterstof o.i.d.) dan zal deze auto tóch nog steeds een plekje op de weg, of een parkeerplek nodig hebben. Alleen in 'gekke-Henkie' Nederland hebben ze dan alle parkeerplekken en wegen weggenaziet (behalve natuurlijk speciale wegen voor politici tussen Den Haag en Brussel, en hun resp. woonplaatsen!) en mag de rest van de bevolking, net als vroeger in de USSR, met een stinkende bus of uitpuilende trein! Iedereen arm nivelleren en en in het collectieve OV knuppelen, dat is de natte droom van Marx Rutte en Spektrui!

Xirdalan | 05-11-13 | 13:24

Nederland is niet vol met asfalt, dat is al jaren geleden bewezen, en aangezien er geen asfalt van noemenswaardige proportie bij is gekomen, geldt dat nog steeds. Nog geen half % van NL ligt asfalt. Waar hebben we het over? Er is meer ligt meer laminaat in Nederland dan asfalt.

mental K | 05-11-13 | 13:24

Als de PvdA stelt dat NL vol is, dan ben ik het daar helemaal mee eens. Al interpreteer ik dat iets anders dan zij, vermoed ik.
Zelf zie ik ook niet waarom alles in de Randstad moet, rol maar eens wat bedrijven uit in de NO polder en regel een goede treinverbinding met de randstad.

Febofiel | 05-11-13 | 13:22

bewegingsvrijheid = kunnen doen wat je wilt op/met de fiets zondat dat je wordt onderdrukt door benzineslurpende, gevaarlijke, ruimteverspillende auto's

autootje pesten gaat niet om milieu, het gaat er om dat het overgrote deel in de binnenstad totaal overbodig is en vervangen zou worden door fietsverkeer. Gezonder, neemt minder ruimte in, minder benzine, minder dodelijk/gevaarlijk, geen opstoppingen bij ongelukken, minder verbruik van grondstoffen voor de productie, meer parkeerplek, etc. etc. etc.

in de binnenstad is een auto nutteloos tenzij je grote objecten te vervoeren hebt. 90% van het verkeer in de binnenstad moet opflikkeren en op de fiets stappen. mensen zijn te lui. DAT is het probleem.

ianneman | 05-11-13 | 13:20

"De trein pakken"? Weet u wat voor uitschot er in die veewagens zonder toiletten zit? Ik bedank feestelijk voor elke vorm van openbaar vervoer. Zolang men in dit overleden landje het grootst mogelijke afval gewoon over straat laat zwerven gaan wij fijn met de wagen. Altijd een paar hondjes erbij, de chauffeur, en tot ziens allemaal.

BellaBella | 05-11-13 | 13:18

@ProAsfalt 13:11: Ja, dat idiote argument dat meer asfalt niet helpt omdat het vanzelf meer automobilisten aantrekt. Gek genoeg is er nooit een kamerlid of interviewer of wie dan ook die tegenwerpt dat we volgens die logica alle snelwegen terug kunnen brengen naar 2 rijstroken zonder dat de files daardoor toenemen, omdat een deel van de automobilisten dan op magische wijze in het niets verdwijnt.

Muxje | 05-11-13 | 13:17

Muxje | 05-11-13 | 13:08 |
Dat zijn inhoudelijk sterke argumenten. Er komt bij de PvMDR binnenkort een plaatsje vrij en ik zal je in de gaten houden.
Ik vind twee stroken stom en achterhaald, vooral als een vrachtwagen gaat passeren is de doorstroom finaal naar de knoppen. Met drie of meer stroken (Graaf, lees je mee?) is dat probleem er niet of nauwelijks. Sommige concepten, zoals twee stroken, voldoen in de basis wel, maar niet in de essentie.

Boerenbrandtlul | 05-11-13 | 13:17

Links is tegen auto. Links wil liever iedereen in de trein zetten als veevervoer.

Zolang als Links door allerlei (vroegere) wetgeving het voor het zeggen het heeft, denkende met name aan GreenPaece, Milieudefentie, milieu-offensief, natuurmonumenten, etc komt het niet goed en zal filerijden blijven bestaan evenals de myte: asfalteren helpt niet, terwijl het aantoonbaar wel helpt.

Opbrengst: 21 miljard. Wegen: slechts 4 miljard. Dit zegt genoeg. Als alles aan de wegen zou zijn besteed dan hadden wij geen files gehad en de allerbeste wegennet ter wereld gehad, echter dit geld is naar Afrika, EUSSR en de politieke/ambtelijke hobby's gegaan.

Bedenk goed wat u met uw stem doet.

ProAsfalt | 05-11-13 | 13:11

Er zijn al vliegende auto's die je binnen 10 jaar kunt kopen. Geen asfalt meer nodig. Wat is dat daar in de tweede kamer. Hebben die helemaal geen benul wat er gaat gebeuren. Het lijkt wel of er 150 leden van de 50+ partij in de tweede kamer zitten.
Mijn kinderen rijden in vliegende auto's.

Ton Elias wil heel Nederland volgooien met asfalt.
Deze malloot denkt niet verder dan zijn neus lang is.
De hoogwaardige techniek staat te springen om door te breken en de techniek zal onze natuur besparen die we hard nodig hebben om te overleven. Maar dank zij Ton Elias (zie foto) de volgevreten VVD-er moet de natuur wijken voor weer grijs asfalt. Wat weer een kortetermijnvisie van Ton Elias. www.telegraaf.nl/binnenland/21581905/_... …

luto333 | 05-11-13 | 13:09

@Boerenbrandtlul 12:40: Als je je toch op 1 issue gaat gooien is mobiliteit zo'n slechte keus nog niet. Maar ik zou ook van de VVD wat rationelere standpunten verwachten op dit onderwerp, in plaats van een emotionele, dogmatische afkeer van asfalt:
1) Automobiliteit en het wegennet zijn van levensbelang voor onze economie. Investeren in alternatieven is goed, maar onze levensaders laten dichtslibben is gevaarlijk en doen we dus niet, we blijven investeren waar nodig.
2) Niemand staat voor z'n lol in de file; de realiteit is dat veel mensen eigenlijk geen fatsoenlijk alternatief hebben. Als de auto zo belangrijk is gaan we hem dus niet zo duur maken dat alleen welgestelden zich nog een auto kunnen veroorloven. Vergroening van de belasting is leuk, maar bij het wegverkeer volkomen doorgeslagen. Autorijden mag voorlopig onder geen beding duurder worden.
3) Autootje pesten is afgelopen: besluiten worden enkel nog op rationele basis genomen, met een juiste afweging tussen economie, milieu, en omwonenden. Niet met allerlei flauwekul proberen de forens uit de auto te jagen.

Muxje | 05-11-13 | 13:08

Toevallig afgelopen zondag Buitenhof gekeken. Ik vond haar wel verstandig overkomen. Maar dat kan ook zijn omdat ik me groen en geel ergerde aan de tendentieuze en vaak zelfs irrelevante vragen die werden gesteld.

zws-vl | 05-11-13 | 13:07

Toch lief dat knulletje Van Rossem denkt dat een onderzoek naar rechts inhalen op een 2baans weg 13 jaar later een wezenlijk andere uitslag zou geven.

De weg is hetzelfde maar de auto's zijn opeens heel anders? Rijgedrag is opeens heel anders?

Als er een andere uitslag zou komen is dat niet omdat de situatie 13 jaar later heel anders is, maar dat het onderzoek in 1 geval niet juist zou zijn uitgevoerd.

harstef | 05-11-13 | 13:06

Boerenbrandtlul | 05-11-13 | 12:57
Nog net niet. Maar je was al hard op weg. Net als professor superhirn, die vergaderingen wilde houden vanuit de stoel van grote duitse auto's. Op dat soort politici zit Nederland niet meer te wachten. Ben dus maar blij dat ik je even tegengas gegeven heb.

Graaf van Egmont | 05-11-13 | 13:00

ZDEV | 05-11-13 | 12:06
Sinds de Duitse hereniging en de daarbij behorende vele miljarden kosten, is het onderhoud van de autobahn er nogal wat bij ingeschoten... sommige wegen zijn zelfs gesloten omdat ze meer op een hindernisbaan begonnen te lijken.

Vuurwezel | 05-11-13 | 13:00

Meisje Melanie schijnt niet te beseffen dat je de vraag naar verkeersbewegingen ook kunt afremmen door al die proleetfirma's van de zuidas hun kantoren te laten verhuizen naar de plaatsen waar de meeste van hun loonslaafjes wonen. Als loonslaaf zit je er echt niet op te wachten dat je baas om prestigeredenen de hoofdingang van het bedrijf aan de Polderbaan of op de zuidas wil hebben.

Brulboei_61SB | 05-11-13 | 12:59

Gezeur over files: de filedruk is al sinds jaren niet meer zo laag en nog steeds dalende
strange matter | 05-11-13 | 12:53 | + 0
Al die werkelozen hoeven niet naar hun werk te rijden, scheelt enorm!

Ron_Paul | 05-11-13 | 12:59

Attje Kuiken, . . . . zegt al genoeg toch?

rooiebosduivel | 05-11-13 | 12:58

Pa Cartwright | 05-11-13 | 12:52
Goed idee pa.
"Hé duitse herder, kom eens met je kloten van die bureaukruk en ga wat nuttigs doen met je zeikerige leventje."
*dat zal hem leren*

Graaf van Egmont | 05-11-13 | 12:57

Die speklap van een Elias zou eens wat vaker de fiets moeten pakken. Dat zou hem goed doen.

brutus68 | 05-11-13 | 12:57

Graaf van Egmont | 05-11-13 | 12:51
He Grapgraaf, noem je mij nou een leugenaar?

Boerenbrandtlul | 05-11-13 | 12:57

Ton Elias, wie? VVD, wie? Gekrakeel van een splinterpartij.

Rico den Hollander | 05-11-13 | 12:56

@ Ashtrey | 05-11-13 | 12:51
Oh. Ik was in de vooronderstelling dat hij voor de VVV van Denemarken werkt.

Pa Cartwright | 05-11-13 | 12:55

Je wordt als automobilist in Nederland gewoon enorm genaaid. Ik woon gelukkig al een aantal jaar in Amerika. Ben nu op bezoek in Nederland en zie allemaal dinky toys op de weg, peugeot 107, VW up, niet om aan te zien. Betaal je je helemaal blauw om uiteindelijk file te mogen rijden in zulke lelijke gedrochten.

Ron_Paul | 05-11-13 | 12:55

Ashtrey | 05-11-13 | 12:51
Nou ja, kennelijk zit ie daar goed. Weinig anders te doen dan reaguren. Zo'n leven heb ik ook hier. Maar om nou de hele dag achter het toetsenbord te zitten. Je moet er maar zin in hebben. Ik ging nou liever mijn hond uitlaten, ware het niet dat ie net doodgebleven is.

Graaf van Egmont | 05-11-13 | 12:55

Gezeur over files: de filedruk is al sinds jaren niet meer zo laag en nog steeds dalende

strange matter | 05-11-13 | 12:53

3% van Nederland wordt gebruikt voor infrastructuur, en 4/5 wordt gebruikt voor recreatie, landbouw, bos en natuur. Eigenlijk is de hele discussie met dit soort cijfers weer te koddig voor woorden, met zoals altijd een hoofdrol voor die walgelijke pvda.

Spreiding van de bedrijvigheid en wat extra asfalt en alles is opgelost. Als er dan toch subsidie moet worden gegeven, geef dat dan aan bedrijven om zich te vestigen in de periferie, in plaats van taalcursussen, windmolens en andere hobbies.

maggoo | 05-11-13 | 12:53

Nou nou, het is weer een schande hoor!

Jack1000 | 05-11-13 | 12:52

-weggejorist-

hanshoog | 05-11-13 | 12:52

@ Graaf van Egmont | 05-11-13 | 12:46
Geen flauw idee.
Maar wellicht een valide reden om hem óók eens goed voor rotte vis uit te maken?

Pa Cartwright | 05-11-13 | 12:52

@Graaf van Egmont 12:46
Omdat ie een duitse herder heeft die die nooit uitlaat, omdat reaguren en non-stop zeiken op alles wat in Nederland gebeurt belangrijker is.

Ashtrey | 05-11-13 | 12:51

Boerenbrandtlul | 05-11-13 | 12:48 |
Een boodschap moet helder zijn, Zeker als je er een politieke partij op wilt baseren. Onduidelijke leugenaars hebben we al genoeg in Den haag zitten. Dus, dan maar een margezeikerd.

Graaf van Egmont | 05-11-13 | 12:51

Ik dacht dat al dat overheidsgetuttel niet meer van deze tijd was. Laat de asfaltering gewoon over aan de vrije markt. Als iedereen zijn eigen tuin asfalteert en tol heft aan automobilisten die eroverheen willen, komt alles vanzelf goed.

simpelman | 05-11-13 | 12:49

Artikel: "Stimuleer mensen dichter bij hun werk te gaan wonen."

Ja, en weer ruim een jaarsalaris aftikken aan overdrachtsbelasting natuurlijk.

Mister Crabs | 05-11-13 | 12:49

De auto hoort bij vrijheid? Come on, zijn jullie helemaal gehersenspoeld? Mensen die dat denken zijn doorgaans oude verzuurde mannen. Vrijheid zit in je hoofd, zit ik het keuzen maken om beter te leven door niet in de file te gaan staan maar ergens anders te gaan wonen. Maar daar zijn we allemaal zo bank voor, want hypotheek e.d. Kom op, liberalisme beging bij jezelf vrijdenken in plaats van te zaniken over anderen!

Brimstich | 05-11-13 | 12:49

Graaf van Egmont | 05-11-13 | 12:43
Maar je begreep het wel. Het gaat om de boodschap, dergelijke details zijn voor margezeikerds.

Boerenbrandtlul | 05-11-13 | 12:48

Mark Smith | 05-11-13 | 12:45
Nee, ik ben in vorm!

Graaf van Egmont | 05-11-13 | 12:47

Pa Cartwright | 05-11-13 | 12:45
Als dat zo is, waarom noemt ie zich zelf dan geen Deense Dog?

Graaf van Egmont | 05-11-13 | 12:46

Als we nu gewoon de regel invoeren dat je op je eigen baan blijft
Rechts 80 en links 100
Als er een derde baan is daar 120
Bij het oprijden van de snelweg je baan kiezen en er niet meer van af gaan totdat je je afrit moet hebben
Er tussenin voegen en afremmen tot de snelheid die er op die baan gereden mag worden
Zou het op de snelweg een stuk rustiger zijn en minder fille/ongelukken
Het kan allemaal zo makkelijk zijn

elvis01 | 05-11-13 | 12:45

Graaf van Egmont | 05-11-13 | 12:43
Last van PMS?

Mark Smith | 05-11-13 | 12:45

@ Graaf van Egmont | 05-11-13 | 12:33
Denemarken. Jij behoort tot een van de weinigen die niet weet dat @duitse herder in Denemarken woont.

Pa Cartwright | 05-11-13 | 12:45

Als we nu gewoon de regel invoeren dat je op je eigen baan blijft
Rechts 80 en links 100
Als er een derde baan is daar 120
Bij het oprijden van de snelweg je baan kiezen en er niet meer van af gaan totdat je je afrit moet hebben
Er tussenin voegen en afremmen tot de snelheid die er op die baan gereden mag worden
Zou het op de snelweg een stuk rustiger zijn en minder fille/ongelukken
Het kan allemaal zo makkelijk zijn

elvis01 | 05-11-13 | 12:44

Boerenbrandtlul | 05-11-13 | 12:40
Leuk gevonden en humoristisch bovendien, Maar een weg bestaat toch echt uit 2 rijbanen. Waar jij het over hebt moeten rijstroken zijn. Lul.

Graaf van Egmont | 05-11-13 | 12:43

Het is tijd voor een volgende one issue partij: Partij voor Minimaal Drie Rijbanen. De PvMDR zal zich - de naam zegt het eigenlijk al- hardmaken voor minimaal drie rijbanen per rijrichting. Of dat nu naar het oosten, het westen, het zuiden of noorden is. Wij hebben geen voorkeur als het er maar minimaal drie zijn. Wij discrimineren niet: ouderen mogen op de rechter baan, zwarte piet is welkom evenals zijn gekke neefje Gairo, Mo, Maiwand de Nietplofkip, Greet met zijn lijfwachten, Didi met zijn bijvrouw, Mark met zijn moeder, Ventje Peggold met zijn Kroonjuwelen, de voltallige GS redactie met hun Audi's, Kaas met z'n Bentley, Supermatthijs en Bakito met hun Lada. Iedereen is welkom op de drie banen of meer (per rijrichting, ik zeg het nog maar eens) die zullen worden aangelegd als de PvMDR aan de macht komt. Dank u en leve het asfalt!

Boerenbrandtlul | 05-11-13 | 12:40

Waar PvdA ministers aan het roer zitten: Geen/weinig bezuiningen.
Waar VVD ministers aan het roer zitten: Veel/grote bezuiningen met grote consequenties voor vrijheid.

Juist. VVD is een beetje te ver gaan bukken met iets teveel vaseline.

LangeTijdGeleden | 05-11-13 | 12:35

Het probleem is: Te weinig ruimte, Te veel mensen en daardoor Teveel auto's en er komen nog 100 duizenden bij komend jaar. Waar moet het heen?. Onze kinderen geen huurhuizen, geen werk???

behangtafel | 05-11-13 | 12:35

Meisje Melanie...? Ik zou haar doen!!

vlaghalfstok | 05-11-13 | 12:34

duitse herder | 05-11-13 | 12:26
En waar ga je dan heen? Ruhrpott? Parijs?

Graaf van Egmont | 05-11-13 | 12:33

Wat nou "rechts inhalen mag niet".... mijn chauffeur doet dit consequent.
*
Files zijn voor stumperts

Wees_eens_creatief | 05-11-13 | 12:33

Meisje Melanie. Het blijft wennen, een vrouwelijke minister. Zo'n zwaar ambt is ook helemaal niks voor een juffrouw.

De Geus | 05-11-13 | 12:32

Aan de VVD trol: Luister eens naar roerganger Verwaayen in plaats van hier een beetje minnetjes uit gaan delen aan mensen die terecht screw-ups duiden. Die flauwekul op de A2, daar is geen enkele regie getoond!!

Einde van de Domheid | 05-11-13 | 12:32

@Professor Superhirn | 05-11-13 | 12:25
En wat denk je van amateurbandjes? PodiumCafé's kunnen alleen nog maar locale bandjes boeken want anders reizen de reiskosten de pan uit.

Conan de Rabarber | 05-11-13 | 12:32

VVD zijn jullie eigenlijk wel aan regeren toe?

Einde van de Domheid | 05-11-13 | 12:30

@steven paul | 05-11-13 | 12:29

Wat heeft de huizenprijs met verhuiskosten te maken ?

Koninging Beatricks | 05-11-13 | 12:30

Van Rossem, serieus, wat weet jij er nou vanaf, jij oude, zure rechts-populistische azijnzeikert die je bent.

GeenStijl is sinds de overname door de Telegraaf Media Group te vaak een doorgeefluik voor de TeleVaag, met zijn anonieme "respondenten" in het gelinkte artikel, dat er met plezier nog een schepje bovenop doet.

Ga in plaats van dit goedkope gekopieer weer eens echt tegen heilige sociaal-rode huisjes aanschoppen.

Juris | 05-11-13 | 12:29

Als de huizenprijs nog ietsjes blijft zakken, wordt verhuizen goedkoper en kan iedereen op de fiets naar z'n werk.

steven paul | 05-11-13 | 12:29

Autorijden is ZO 1970...

wodzje | 05-11-13 | 12:29

Ik denk niet dat knulletje "Van Rossem" het over "Meisje Melanie" moet gaan hebben. #geenstijllive

Wester82 | 05-11-13 | 12:28

Eén van de redenen om te emigreren is de Nederlandsche file.
Ik koop een auto om te rijden en niet om stil te staan in een file en daarvoor ook nog te betalen.
Ik rijd nu altijd... vrijheid is hier gratis.

duitse herder | 05-11-13 | 12:26

De trein is voor velen geen optie, wegens te onbetrouwbaar en omdat de NS-stations, reuze-handig, veelal niet naast bedrijvenparken liggen. Nu werk ik in Rotterdam, maar het OV hier naar toe is een regelrechte ramp, dus iedereen komt met de auto.
Thuiswerken is voor bedrijven geen optie omdat veel banen een lichamelijke aanwezigheid vereisen én omdat teveel werknemers niet met de gegeven vrijheid kunnen omgaan.
Ik zie het eerder gebeuren dat werknemers de reistijd zó beu worden dat ze een baan gaan zoeken in hun eigen omgeving.

Biff Eagleburger | 05-11-13 | 12:26

'VVD laat liberalen in de steek.'
Wat is nieuw?
De koers Rita en later die van Geert waren snel succes, snelle zetels te koste van liberalisme, ondernemerschap, conservatisme, maar hé, een zetel is een zetel!!!

Einde van de Domheid | 05-11-13 | 12:26

@Conan de Rabarber | 05-11-13 | 12:14
Of je gaat met de trein. Maar dan moet je tegenwoordig wel een hotelovernachting in Arnhem regelen.
Nederland is inderdaad doodziek.

Professor Superhirn | 05-11-13 | 12:25

Rikketiktik | 05-11-13 | 12:22 | + 0 -
Maar wel waar

ilse | 05-11-13 | 12:25

ilse | 05-11-13 | 12:19
je ben altijd nog zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van een bekeuring.

mecheng | 05-11-13 | 12:24

Ik ga in Amsterdam niet tussen de straatrovers in de tram zitten.

Reaaalist | 05-11-13 | 12:22

ilse | 05-11-13 | 12:19
Populistisch reaguurseltje...

Rikketiktik | 05-11-13 | 12:22

Kut Melanie en Kut NS. Lang leve de auto, dood aan de bekeuringen.

ilse | 05-11-13 | 12:19

Zelfrijdende auto's, mark my words. Over 20 jaar rijdt geen mens meer zelf auto. Nauwelijks nog ongelukken (93% van alle ongelukken wordt veroorzaakt door menselijk falen), mogelijkheid voor veel hogere maximumsnelheden, veel minder tussenruimte nodig, betere fileplanning, en het zal je toch aan je reet roesten want je hoeft zelf niet te rijden.

Nietvoordekat | 05-11-13 | 12:18

We hebben een vrouw op de ministers post Defensie en een vrouw aan de ministers post Infrastructuur.

De één (Minister van Defensie) heeft een diploma in secretariaat, zonder échte relevante werkervaring en laat staan ervaring in Defensie en de ander reist elke dag met de trein op het enige traject dat zo goed onderhouden wordt zodat er nooit problemen ontstaan waardoor ze ziende blind is voor de échte problemen op andere trajecten, laat staan op de Nederlandse snelwegen.

We hebben serieus (net als altijd) een ministersprobleem.

LangeTijdGeleden | 05-11-13 | 12:17

De weg zit vol met debiele idioten voor wie rechts inhalen net zo lastig is als rechts rijden, invoegen, uitvoegen, richting aangeven, spiegelen, poepen, en je broek ophalen. Dus mooi dat dat niet doorgaat! Bespaart een hoop ellende.

AsEl | 05-11-13 | 12:17

Het ergste zij die er over beslissen hebben er totaal
geen verstand van.

gerrit5042 | 05-11-13 | 12:17

En dat terwijl ondubbelzinnig *bewezen* wordt in de praktijk dat bredere snelwegen de doorstroming verbetert én tegelijkertijd de files terugduwt. Beter voor milieu én beter voor berijders. Bewijs in casu: A2 Nieuwegein <> Eindhoven en A12 Utrecht <> Veenendaal. QED ende einde discussie.

ole guapa | 05-11-13 | 12:17

Ik ben op zich wel voorstander van iedereen met het openbaar vervoer.. kan ik tenminste lekker doorrijden

Claude Jacque | 05-11-13 | 12:17

Ik snap niet waarom jullie de VVD maar blijven associëren met liberaal. De VPRO is ook niet meer protestants-christelijk.
Verder wat ZDEV (12:06) zegt.

De echte Stolwijker | 05-11-13 | 12:16

Iemand uit het noorden die met de auto op familiebezoek wil in het zuiden moet tegenwoordig eerst sparen voor een volle tank. Nederland is ziek, doodziek.

Conan de Rabarber | 05-11-13 | 12:14

Attje Uilskuiken van de PvdA, man, wat een onzin kraamt dat mens uit zeg. Gelukkig hebben we in Nederland een sterke wegenbouwsector. Die gasten mogen ook wel eens in het zonnetje worden gezet: iedereen die die lui wel eens heeft zien buffelen aan een nieuw stuk snelweg, bij nacht en ontij, weet wat ik bedoel. Aan zulke mensen heb je oneindig veel meer dan die natte scheten zonder werkervaring van de PvdA, en de rubberen ruggegraat van types als Rutte en nu ook meisje Melanie.

Als ik ooit nog met een eigen partij in de tweede kamer kom, dan laat ik ons vak asfalteren door Heijmans en voeren we het debat vanuit de stoelen van onze dikke Duitse auto's.

Professor Superhirn | 05-11-13 | 12:13

Probleem in NL is een gebrek aan een (goed) secundair wegennet en om de tig meter een afrit. Dat laatste werkt verstorend, zijn altijd jojo's die op het laatste moment er achter komen, bewust of onbewust, dat ze er af willen/moeten.
Zo maakt men nu op de A12 een ontsluiting voor houten een kleine 750 meter voor de afrit bunnik. De wens voor een onsluiting op de A12 begrijp ik nog wel maar waarom niet de bestaande afrit gebruiken en opwaarderen?

Bluto Blutarsky | 05-11-13 | 12:10

Als we van vrijheid nou eems een duurzaam begrip maken, kunnen we subsidie aanvragen voor onze vrijheid. Lijkt me toppunt van liberalisme.

Watapatja | 05-11-13 | 12:10

Niet zo pessimistisch. Als de wegen zo vol worden dat flitsen ook niets meer opbrengt, zal er wel wat aan gedaan worden.

steven paul | 05-11-13 | 12:08

De eerste de beste partij die eist dat alle spionagecamera's rond de snelwegen worden weggehaald krijgt mijn stem.

ZDEV | 05-11-13 | 12:08

Nou, zojuist hoorde ik op Radio1 Ton Elias nog een lansje breken voor meer asfalt én – komt-ie – rechts, ja rechts, inhalen.

Maar wellicht sprak de lunchkaart in de kantine Ton gewoon aan.

Pa Cartwright | 05-11-13 | 12:08

VVD is een one-tissue partij. Om te janken bedoel ik dan...

Rikketiktik | 05-11-13 | 12:08

Ben nu een week met de trein aan het reizen. Het is kut. Soms is het kutter.
Maar met de auto (naar Rijswijk vanaf Leiden) is ook niet te doen.
Overal file. Dat is gewoon het nadeel van wonen in de Randstad. Het is er nou eenmaal drukker. Maar ga mij godverdomme niet vertellen dat treinreizen leuk is.

Nacho_Vidal | 05-11-13 | 12:08

Neem een voorbeeld aan Saudi-Arabië: geen vrouwen in het verkeer, dus geen files en olie als water.

ZDEV | 05-11-13 | 12:07

Vrijheidsberoving gaat het helemaal worden in 2014/2015.

Wc-kip | 05-11-13 | 12:07

Leve MarX Rutte en de PvvdA, meer regels, meer belasting, minder vrijheid!! #IkVertrek

7e55e | 05-11-13 | 12:07

Ik stel voor dat we onze spoorwegen verkopen aan Duitsland onder voorwaarde dat ze het asfalteren en weer terugleasen aan ons. #Autobahn.

ZDEV | 05-11-13 | 12:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken