Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Shit. Zorgkosten toch omhoog in 2014

bozeverpleegsterisboos.jpgJuichen deden we. Toeterend door de straten. Vreemdelingen omhelzen toen we het nieuws hoorden. Eind september kregen we te horen dat de zorgpremie omlaag ging in Nederland. Zorgverzekeraars maakten ziek veel winst, het eigen risico kwam zo hoog te liggen dat de meeste mensen eigelijk zorgpremie voor niks betalen en er werd over het algemeen minder zorg afgenomen. Slecht nieuws. Vandaag komt ineens toevallig zomaar de domper naar buiten dat de zorgkosten in 2014 alsnog gaan stijgen. Jawel. Alle redenen van iets meer dan een maand geleden zijn blijkbaar nu ineens ongeldig. Argumenten voor de beraming van de stijging: "De verwachte stijging komt met name door hogere ziekenhuiskosten, meer voorgeschreven medicijnen en de stijging van de kosten van de geestelijke gezondheidszorg." Ah, de gekkies strike again. In 2014 zal het aantal psychisch wankele kwetsbaren wederom toenemen, waardoor de kosten voor geestelijke gezondheidszorg toenemen. Zal wel de fall out van die compleet geschifte Zwarte Pietendiscussie zijn. Of de kwalificaties die nodig zijn om in aanmerking te komen voor geestelijke gezondheidszorg zijn weer eens breder gemaakt, zodat meer mensen weg gezet kunnen worden als labieler dan een kernreactor in Fukushima. Hoe dan ook, de vreugde om de lagere zorgpremie is van korte duur, want de zorgkosten gaan alsnog toenemen. Hier is onze beraming voor de zorg in 2014: zorgverzekeraars gaan nog meer winst maken, topbestuurders gaan nog meer geld graaien uit de zorgpotjes en op de werkvloer gaat er nog meer ingekrompen worden op verpleegsters, verzorgsters en begeleiders. De zorg in Nederland is namelijk zieker dan een astmatische diabeet met ADHD die in een vuilcontainer vol HIV-naalden is gevallen.

Reaguursels

Inloggen

Yep,als er weer centjes nodig zijn kijkt men even in de glazen bol en hup er wacht ons een toekomst die meer centjes kost dat weet men gewoon,dit gaat stigen ,dat gaat stijgen!Vreemd " What goes up must come down",wanneer worden we verrekend?!

Djenghiz_ken_net | 01-11-13 | 01:12

@ Stormageddon | 31-10-13 | 19:19
Kuuroorden; tja soms best nuttig, maar vaak heb ik zoiets van: daar heb je toch vakantie voor? Waarom moet dat dubbelop?

PisFinger | 31-10-13 | 23:03

@ Slipsnifter | 31-10-13 | 18:20
De huizen zijn daarvoor zonder hypotheekaftrek en in veel steden echt niet goedkoop.

PisFinger | 31-10-13 | 23:02

demonstreren tegen zwarte piet maar voor het behouden van je geld doen we niks....wat een land
klote187 | 31-10-13 | 19:54 | + 1 -
 
Zo lang we ons nog druk maken over zaken als zwarte piet dan hebben we het hier nog best goed.

ZoltarTheMagnificent | 31-10-13 | 22:42

@Marvin_NL | 31-10-13 | 20:00
Mensen die aanvullende verzekeringen hebben, hebben dat meestal niet voor niets.
Slecht gebit, chronische ziekte, fysiotherapie etc.
Dan betaal je je evengoed nog wel de tyfus aan eigen risico en eigen bijdragen, maar het kan schelen.
Verder is het natuurlijk allemaal 3 keer niks tegenwoordig met de zorg in dit land.

Slipsnifter | 31-10-13 | 21:35

Steeds. Maar. Weer!

Voor de mensen, zoals ik, die nog steeds aanvullende verzekeringen hebben. Stop. Daar. Mee!

Vanaf nu alleen nog maar de verplichte verzekering, de rest hou ik in eigen zak. Ik ben dit gedrag meer dan zat.

Marvin_NL | 31-10-13 | 20:00

demonstreren tegen zwarte piet maar voor het behouden van je geld doen we niks....wat een land

klote187 | 31-10-13 | 19:54

-weggejorist-

Mr aarsch | 31-10-13 | 19:26

@PisFinger | 31-10-13 | 18:00
De dekking is ook veel beter. Alles wat je Nederland extra moet bijverzekeren zit in Duitsland standaard in de verzekering. En een aantal weken in een kuuroord (lees: vakantie) per jaar wordt ook vergoed. Tel uit je winst.

Stormageddon | 31-10-13 | 19:19

@Kaas de Vies | 31-10-13 | 12:36
Dat komt omdat het ook geen markt is en nooit zal worden. Niemand kiest ervoor om ziek te worden, zorg nodig te hebben. Je bent verplicht afnemer of je gaat dood. En iedereen wil de beste zorg. Marktwerking in de zorg zal er nooit zijn omdat een patiënt geen klant is, geen consument. Het enige wat ze in Den Haag bedoelen met marktwerking is dat de overheid keuze heeft in aanbieders en dat de klant keuze heeft in zorgverzekeraar die hij verplicht *moet* afnemen. Maar dat is natuurlijk geen markt. Dat weet jij, dat weet ik, dat weten zelfs de verzekeraars... (maar ja die laatsten profiteren er van, dus zullen dat niet zeggen), de enigen dat dat niet snappen zijn ambtenaren en politici.

Stormageddon | 31-10-13 | 19:14

Dit is wat je krijgt van rechts marktdenken.

Roer | 31-10-13 | 19:11

Zorgkosten zijn hoog.
En wees blij!
In leven blijven, gezond zijn, behoud van levenskwaliteit, en de mogelijkheid tot zelfontplooiing ondanks een handicap, zijn veel meer waard dan auto's luxe, nutteloze diensten en overheidsgebroddel!

Crak-ho | 31-10-13 | 18:52

@PisFinger | 31-10-13 | 18:00
Dat is altijd al zo geweest.
Daarentegen is de zorg daar wel stukken beter en zijn huizen en auto`s veel goedkoper.

Slipsnifter | 31-10-13 | 18:20

Nou kan ik vertellen dat de ziektekostenpremies in Dld behoorlijk boven die van NL liggen, alleen stijgen die niet zo hard als in NL.

PisFinger | 31-10-13 | 18:00

SoepKip | 31-10-13 | 16:45 | + 0 -

ja dan krijg je een boete van de overheid en trekt de overheid je leeg via incassobureaus. Weigeren te betalen is cel! Wet Mulder!

Jaja, het zit goed in elkaar allemaal!

hurenisvoorpaupers | 31-10-13 | 16:54

Ben je eigenlijk strafbaar als je helemaal geen premie meer betaalt?

SoepKip | 31-10-13 | 16:45

bij de geestelijke gezondheidszorg mag je een eigen bijdrage betalen bovenop je eigenrisico hoor (200,-). Bij opname komt daar nog zo'n 1800.- bij. Wat gaat er dan omhoog? Ik heb nl. afgesproken met iemand die dat niet kon betalen dat ik die twee dingen zou betalen en ik vind dat al behoorlijk veel.

sufkut | 31-10-13 | 16:44

Afgelopen maandag nog in de media. De geldstromen van en naar ziekenhuizen zijn volstrekt onduidelijk voor álle betrokkenen. www.telegraaf.nl/binnenland/22009197/_... Hey Schippers, doe die geldstromen eerst eens beheersen voordat je er nog meer publiek geld in pompt.

Neoliberaal privatiseert de verzekeraars, privatiseert de uitvoerders, blijft van bovenaf de regels voorschrijven en stelt een onbeperkte hoeveelheid geld ter beschikking zonder enige zeggenschap over de besteding daarvan (bonussen), laat staan dat er ook maar enige controle over die bestedingen plaatsvindt.

Dat is vrágen om systeem -falen- fraude en kosten die de pan uitrijzen omdat al deze instanties ook streven naar hun eigen -winst- bonusmaximalisatie. Steeds.Maar.Weer.

Je kon er op wachten na dat goede nieuws. Er is na zo'n bericht altijd wel een partij die zijn hand op dat voordeeltje weet te leggen, ons kabinet voorop.

Ven1V1d1V1c1 | 31-10-13 | 16:36

blinde kip | 31-10-13 | 12:52

dat klopt blinde kip. Ze werken hard zelfs te hard, maar er zijn er teveel, ze doen daarnaast teveel onnodige dingen.

Thies | 31-10-13 | 16:22

Borrelende Boris | 31-10-13 | 12:39 | + 18 -

Je lult! Sad Holland 2014 e premie bekend € 96,- per maand. Aanvullende verzekering Extra Uitgebreid € 43,50 per maand waarbij je al voor € 1500,- kronen kunt declareren. Doe je voordeel ermee en trek ze leeg. Je kunt in ieder geval niet zeggen dat je genaaid bent. Alleen domme mensen laten zich naaien. la me raaien: Zilveren Kruis he? Of menzis

hurenisvoorpaupers | 31-10-13 | 16:02

't is hier nog niet eens zo slecht geregeld als je het met de US of A vergelijkt. (Met of zonder Obamacare)

ZoltarTheMagnificent | 31-10-13 | 15:57

Over de zorgkosten die zorgverleners declareren zeg ik maar 1 ding: FRAUDE! Over de zorgmanagers zeg ik maar 3 dingen. Insmeren met rode peper, opknopen en niet meer naar omkijken!

hurenisvoorpaupers | 31-10-13 | 15:56

-weggejorist en opgerot-

bier(d)op | 31-10-13 | 15:53

-weggejorist-

bier(d)op | 31-10-13 | 15:53

-weggejorist-

bier(d)op | 31-10-13 | 15:53

-weggejorist-

bier(d)op | 31-10-13 | 15:51

en uiteindelijk blijft iedereen in de vinexwijk braaf elke maand zijn automatische incassotjes gewoon door betalen.

Oskaar Blafzuur | 31-10-13 | 15:39

worden condooms wel vergoed?
Inmiddels wordt je zo vaak in de kont gebonkt door de diverse instanties, dat dat wel het meest minimale is wat er tegenover kan staan.

zuivergeweten | 31-10-13 | 15:19

Ik zit hier in 0033 en prima gezondheidszorg. Ongeveer 67% van wat het in NL zou kosten. Bezoek huisarts kost 23 en bezoek specialist 28 euri.
Krijg altijd een overzicht wat ik gekost heb bij mijn behandeling, bv een sessie van 2 dagen chemo kost:
€ 240 verpleegkundige hulp
€ 280 taxi
€ 2200 chemo zelf
Je weet dus wie het meeste kost in dit soort gevallen.

Graaf van Egmont | 31-10-13 | 15:00

Ab Klink is inderdaad een ware Judas. Btw, is euthanasie gratis binnen ziektekostenverzekering? Moest daar ineens aan denken toen ik de naam van landverrader Ab Klink las.

denoorman | 31-10-13 | 14:50

De invoerder van dit onzalige systeem, Ab Klink van het CDA, is net beloond voor zijn Judaswerk met een mooi baantje bij de bond van VGZ.

van heinde en verre | 31-10-13 | 14:45

Ik wacht nog steeds op een eerlijke berekening. Stel, de totale kosten van een operatie komen uit op €10.000. Hoeveel van dat geld is uitgegeven aan:

1. De arts;
2. De verpleging;
3. De medicatie of de medische instrumenten;
4. De aanvullende diensten van het ziekenhuis;
5. De administratie van het ziekenhuis;
6. De administratie van de zorgverzekeraar?

Als je kijkt naar de kostprijs van behandelingen, dan valt het heel snel op dat precies dezelfde behandeling in het buitenland meer dan de helft goedkoper kan zijn. In sommige landen kunnen ze behandelingen voor een paar honderd euro aanbieden die hier tienduizenden euro's kosten.

Dus, wie verdient er zoveel geld? Wie sleurt die tienduizenden euro's binnen tussen het moment dat de patiënt een diagnose krijgt en het moment dat de patiënt behandeld wordt? Volgens mij zijn het de ziekenhuizen met winstoogmerk, de zorgverzekeraars en de grote bedrijven die medicijnen onnodig duur maken om er veel winst op te maken.

Helaas hebben we wat volksgezondheid betreft alleen maar idioten. Ze doen alles wat ze kunnen - om het erger te maken! De minister die we nu hebben, loopt voortdurend met de botte bijl te bezuinigen op artsen, verplegers en patiënten. Intussen zorgt ze er wel voor - en haar man werkt in die sector - dat de zorgmanagers en de verzekeraars megawinsten draaien.

Nequebard | 31-10-13 | 14:40

Met moeders naar ziekenhuis afdeling hartfalen, daarna even bloedprikken.
Met moeder naar dezelfde ziekenhuis voor haar nieren, wordt voor groot onderzoek doorverwezen naar ander ziekenhuis, maar eerst even bloedprikken.
Met moeder naar ander ziekenhuis voor het grote onderzoek, en ook daar even bloedprikken.
Met moeder weer naar dat eerste ziekenhuis voor controle van haar nieren, en kunnen toch ook zelf een groot onderzoek verrichten, wat ze dan ook (niet echt)doen, maar eerst even bloedprikken.

bleekkijker | 31-10-13 | 14:39

Het is net als het kwartje van Kok; wel omhoog maar niet meer omlaag.

Cloe | 31-10-13 | 14:34

De zorg had het meest te lijden qua aantal van de "tijdelijke" crisisbelasting van veelverdieners boven de €150.000 dit zien we terug in de premies.
Zou het niet gewoon simpeler zijn net zoals we in gouden tijden klakkeloos alle lonen met procenten per jaar verhoogden, nu de salarissen klakkeloos verlagen met procenten, lijkt mij volkomen normaal.

gebrokenvleugel | 31-10-13 | 14:30

Jongens sodemieter eens op met die kutmetaforen als:
nog zuurder dan... nog dommer dan...,nog lelijker dan..., nog geschifter dan...

Hou een sop!

Verder is het weer gewoon een schande, maar dat is logisch

Jack1000 | 31-10-13 | 14:29

@Kloof2012 | 31-10-13 | 14:11 | + 0
Ok, maar dat dat naar de staat gaat en niet naar zorgkosten is niet mijn schuld. Ik betaal het immers al. Dus hoeft er voor de eindgebruiker weinig te veranderen. Dat er op organisatorisch vlak nogal wat te winnen valt, daar zijn we het beiden over eens, neem ik aan.

de reaguurbuur | 31-10-13 | 14:20

Temazepam60milligram | 31-10-13 | 13:47 | + -1 -
De beste en goedkoopste, maar in een aantal gevallen wel zéér effectieve, behandeling bij psychische klachten is een schop onder je hol. Ik ben er zó klaar mee. Weet je dat van de huidige 800.000 WAO-ers ongeveer de helft is afgekeurd wegens de één of andere "geestelijke stoornis"?

Kloof2012 | 31-10-13 | 14:15

En om nog meer geld uit de zorgpot te kunnen plukken, moffelen ze zorggeld weg in peperduur vastgoed welke vervolgens weer dient als uitmelkpandje van een of ander doelgroepje www.architectenweb.nl/aweb/redactie/re...

trivius | 31-10-13 | 14:13

de reaguurbuur | 31-10-13 | 13:49 | + 0 -
Nee hoor; niks verplicht sporten, verboden te roken, te drinken, te snacken, te computeren, te feesten e.d.

Je accepteert echter dat je daarmee een verhoogd gezondheidsrisico loopt. En daar hangt een prijskaartje aan (dat inderdaad deels al middels accijnzen wordt ingelost; dat gaat echter naar de staat en niet naar zorgverzekeraars). Net als dat je gaat wintersporten je accepteert dat je met behoorlijke kosten te maken kunt krijgen als er iets gebeurd. En daar verzeker je je dan voor bij. Niks mis mee.

Kloof2012 | 31-10-13 | 14:11

Goedkoop is duurkoop!
Dat geldt ook in de zorg. Inspanningen om op de (algemene) zorg te bezuinigen hebben een negatief effect op de (iets) langere termijn.

Je kunt bezuinigen op echt onnodige handelingen. Maar besparen op het verschonen van bejaarden wordt duurder per verschoning en levert extra kosten op andere plaatsen (afwentelen van kosten, kost uiteindelijk meer).

BraadWorstLul | 31-10-13 | 14:01

Vassisme is een staatsvorm waarin de vrije markt de dienst uitmaakt.

hallevvezool | 31-10-13 | 13:57

de reaguurbuur | 31-10-13 | 13:49
Dat soort maatregelen bestaat allang in de vorm van heffing op tabak en alcohol en de onlangs nog geopperde 'vetbelasting'. Helaas gaan die opbrengsten naar de algemene middelen en worden ze niet ingezet direct ingezet in de zorg.

Gielgb | 31-10-13 | 13:52

@Kloof2012 | 31-10-13 | 13:41 | + 0
Als de werkelijk afgenomen zorg inderdaad de grootste kostenpost zou zijn, dan zou u misschien een punt hebben. Echter staat het geheel ter discussie dat daarin de grootste kosten liggen. Daarbij, je bent verplicht zorgkosten te bepalen en dus ook verplicht te sporten, verboden te roken, te drinken, te snacken, te computeren, te feesten e.d? Enge gedachte.

de reaguurbuur | 31-10-13 | 13:49

Het is niet vreemd dat de kosten voor de geestelijke gezondheidszorg omhoog zijn gegaan in deze crisis. Veel werklozen, veel ZZP-ers die het hoofd niet meer boven water kunnen houden. Dit lijdt tot meer depressies, burn-ounts en andere psychische klachten. En psychische klachten zijn nu eenmaal duur vanwege relatief lange behandelingen.

Temazepam60milligram | 31-10-13 | 13:47

Als er daadwerkelijk mensen waren die dachten dat de zorgpremie volgend jaar omlaag zou gaan, dan vreet ik mijn spreekwoordelijke pet op.

Aiii | 31-10-13 | 13:47

@ eerstneukendanpraten | 31-10-13 | 13:42 | + 0 -

Ik moest het even opzoeken, maar ik kan me voorstellen dat jij daar inderdaad veel last van hebt gezien je nickname. Vraag me wel af hoe het behandelplan van de hulpverleners er uit ziet in jouw geval.

Outsider-Inside | 31-10-13 | 13:47

Wil je minder betalen voor de zorg? Dat betekent simpelweg dat er minder zorg verleend moet worden. Het gevolg is wel dat oma dan zelf haar luier uit en aan kan trekken. Maar een beetje zelfredzaamheid mag wel verwachten worden van een burger in een participatiemaatschappij.

BlitzFlicker | 31-10-13 | 13:43

als ze de premies voor de ziektekosten nou eens differentieren en jonnge scooterrijders meer laten betalen vanwege hoger risico, dan kan voor de rest van de nederlanders de premie omlaag denk ik zo.. www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/...

denoorman | 31-10-13 | 13:43

de reaguurbuur | 31-10-13 | 13:38 | + 0 -
Kweenie. Iedere aandoening die niet wetenschappelijk te diagnosticeren is heb ik mijn vraagtekens bij. Chronisch VermoeidheidsSyndroom enzo. Pfff.

Kloof2012 | 31-10-13 | 13:43

Kloof2012 | 31-10-13 | 13:41
Nee joh, dat speelt allemaal niet mee, het zijn de managers en allochtonen. Oh oh! En de marktwerking!
Struisvogelgehalte ligt weer hoog onder de reaguurders.

Gielgb | 31-10-13 | 13:42

@ Outsider-Inside 13:37

Je moet maar PSAS hebben, dan heb je echt wel iets aan je broek hangen...

eerstneukendanpraten | 31-10-13 | 13:42

We ontkomen niet aan impopulaire en harde maatregelen/een ethische discussie: Moet oma van 93 een nieuwe heup of zeggen we; jammer oma, maar lopen zit er helaas niet meer in? Moet iedereen die hierheen komt direct gebruik kunnen maken van dezelfde zorgfaciliteiten als mensen die al -tig jaar premie betalen? Hoe lang ga je door met behandelingen die zinloos zijn? Hoe ga je om met de schuldvraag van aandoeningen? (bv mensen die roken, véél te dik zijn/niet sporten e.d. Voor wintersport is toch ook een separate verzekering nodig?)

Kloof2012 | 31-10-13 | 13:41

@Kloof2012 | 31-10-13 | 13:32 | + 0
Eens dat er veels te snel deze labels geplakt worden. Maar ik ben van mening dat dit eerder komt door de -ter discussie staande- marktwerking dan dat deze ziektes in zijn geheel niet zouden bestaan.

de reaguurbuur | 31-10-13 | 13:38

Je hebt tegenwoordig in NL dringend geestelijke zorg nodig als je NIET een van die vele modieuze 4 letter woord-stoornissen hebt die ons dagelijks aangepraat worden door de hulpverleningsmaffia.

Normaal is het nieuwe abnormaal.

Outsider-Inside | 31-10-13 | 13:37

Managers de zorg uit: minder kosten en effectiever.

max_laadvermogen | 31-10-13 | 13:36

Nederland vergrijst == meer zorg.
Technologie in de zorg verbetert == meer zorg.
Specialistische behandelingen breiden uit == meer zorg.
We leven allemaal langer == meer zorg.

Die paar managers en bestuurders wegen echt niet op tegen al deze factoren. We eisen gewoon van alles maar willen er niet voor betalen, en houden onszelf voor de gek dat het aan overhead etc ligt. Daar kan ook een hoop winst gehaald worden, maar het is niet de belangrijke discussie die we moeten voeren.

Hou jullie oogkleppen maar lekker op en gewoon zeuren op die managers en allochtonen!

Gielgb | 31-10-13 | 13:35

Als we nu eens de volgende aandoeningen schrapten, om te beginnen uit de verzekeringsvoorwaarden en soepsidies als "rugzakjes":
ADHD, PDD/NOS, ADD, RSI, Burnout, anorexia, obesitas?
Wat levert dat op? En als we dan ook nog eens stoppen met het vergoeden van gewone doodnormale zorg voor een naaste/geliefde onder de zgn. noemer van mantelzorg?

Kloof2012 | 31-10-13 | 13:32

@Outsider-Inside | 31-10-13 | 13:30 | + 0 -
Inkomensafhankelijk maar dan wel andersom. Dus als je minder verdient betaal je meer.

Kaas de Vies | 31-10-13 | 13:31

@Mr aarsch | 31-10-13 | 13:21 | + 1
Interessante beredenering, dank. Nog nooit zo bekeken. Heeft u hier misschien ook wat achtergrond informatie bij, zodat ik straks niet met een bek vol zand sta wanneer ik dit punt zou willen aanhalen?

(Uiteraard blijft uw punt met mindere getallen gewoon staan.)

de reaguurbuur | 31-10-13 | 13:31

@rara | 31-10-13 | 13:10
een betrouwbare bron??

www.nrc.nl/nieuws/2011/12/20/achmea-wo...
maarrrr.. de objectiviteit van de site komt niet ter discussie te staan

nederland is verrot

shampo | 31-10-13 | 13:31

Ronathan | 31-10-13 | 13:00 | + 8 -
Het lijkt misschien objectief maar zegt natuurlijk helemaal niks. Hoeveel andere redenen zouden er te bedenken zijn?

Vula | 31-10-13 | 13:31

Het enige dat gaat werken is het invoeren van een flink eigen risico (desnoods inkomensafhankelijk) want er wordt nu veel te veel en te vaak een beroep op de zorg gedaan door mensen die het lang niet altijd nodig hebben.

Je krijgt hetzelfde gedrag als bij een "All you can Eat" restaurant. We hebben er toch al voor betaald, laten we ons dan nu ook maar helemaal vol gaan proppen. Zo lang men dit niet wil onderkennen in Den Haag krijg je die zorgkosten nooit onder controle.

Men wilde een eigen risico van 150 euro invoeren voor de geestelijke gezondheidszorg maar dat is door de PVDA na veel gekerm van de PVDA hulpverleningsmaffia weer snel teruggedraaid tijdens de formatie. Geen wonder dat de kosten nu stijgen.

Outsider-Inside | 31-10-13 | 13:30

Ach, het is maar een markt waar vele miljarden in om gaan. Pim stelde 10 jaar terug al dat er teveel lagen in de zorg zitten. Tel daar de overhead van deze reuzen erbij op, die nu vrolijk lopen te cashen op VERPLICHTE deelname voor elke nederlander. En tel uit je winst. En dat het maar door gaat ?! Ik blijf het herhalen, dat is juist de bedoeling en maakt deel uit van een hogergelegen plan om al ons geld uit de zak te kloppen.

Betweetert | 31-10-13 | 13:27

Op geestelijk zieken hoofdpoepen -1 Quidt.
Kinderlijk zuur.

hfakker | 31-10-13 | 13:27

De overheid is maffia welke er alles aan gelegen is gas klanten (wij burgers) zo langzaam mogelijk en zo veel mogelijk uit te buiten. Als het rechtstreeks niet wil lukken dan maar via derden of regelgeving ( want die moet nageleefd worden en gecontroleerd, hiermee groeit de inertie van de overheid en dat ies OK)

Verwilder(s)t Niet | 31-10-13 | 13:26

@rara | 31-10-13 | 13:18 | + 0
Damnit! *kruipt weer terug in de kolenmijn.*

de reaguurbuur | 31-10-13 | 13:25

Nou dat de zorg duurder wordt is mooi, want dan kunnen we hetzelfde blijven betalen en maken de zorgverzekeraars minder winst. Win win situatie dus, ohw wacht nee zo gaat het alleen in sprookjes :(

Charlie Sheen | 31-10-13 | 13:24

"U en iedereen weet dat de echte kosten zitten bij die vele tienduizenden volkomen nutteloze en overbodige bestuurders.
James Lastig | 31-10-13 | 12:36 | + 28 -"

Heeft u hier bewijs voor? Liefst met cijfers. Ik ben oprecht benieuwd.

Vula | 31-10-13 | 13:23

De grootste kosten van CZ zijn het klantenbinden , CZ geeft 50% van de inkomsten uit aan acquisitie , als ze zoals vroeger GEEN reclame hoefden te maken kan de kosten van een verzekering dus 50% lager.. ik zeg DOEN.

Mr aarsch | 31-10-13 | 13:21

we klagen allemaal wel maar we doen er niks aan dus doen ze wat ze willen

straatkat | 31-10-13 | 13:21

rara | 31-10-13 | 13:16 | + 0 -

Prijzen zeggen me niks. Het gaat om de inhoud van de contracten. Meestal kom je daar pas achter als je bij de fysiotherapeut staat en je verteld wordt dat er maar 4 behandelingen vergoed worden i.p.v. de 8 die je het jaar ervoor nog had.

Borrelende Boris | 31-10-13 | 13:21

Zorgkosten omhoog en de winsten voor de zorgverzekeraars nog veel meer omhoog.

2close | 31-10-13 | 13:20

zorg is gewoon de nieuwe melkkoe. makkelijker dan de auto en ook eerlijker wsl. Niet iedereen heeft een auto.

dolffie | 31-10-13 | 13:19

Ik hoor hier aan de ener zijde dat men de schuld legt bij de "marktwerking" en aan de andere zijde dat er geen "marktwerking" is.

Wat is het nu? Ik zie toch echt verzekerings bedrijven dikke winst maken, idem voor ziekenhuizen e.d. Primaire drijfveer: winstbejag. Eensch, het is geen "vrije" markt, maar het blijft toch een markt?, ergo: marktwerking?

de reaguurbuur | 31-10-13 | 13:19

@de reaguurbuur | 31-10-13 | 13:11
Asociaal zou ik het niet willen noemen, zo'n kunstenaarsuitkering. Afgeschaft komt eerder in me op.

rara | 31-10-13 | 13:18

En van wie komt dit bericht? Zorgverzekeraars Nederland, de lobbyclub van de zorgverzekeraars. Die moeten de premie vaststellen en hebben er alle belang bij dat U gelooft dat de zorg duurder wordt zodat ZIJ de premie niet hoeven verlagen en winsten kunnen blijven draaien.

Vula | 31-10-13 | 13:17

@Borrelende Boris | 31-10-13 | 13:12
Aangezien deze cijfers gebruikt worden om contracten af te sluiten denk ik niet dat ze onjuist zijn, dat zou eindeloze rechtszaken opleveren. Of Independer verder te vertrouwen is doet niet ter zake.

rara | 31-10-13 | 13:16

@Ronathan | 31-10-13 | 13:00
Wat voor personeelsleden zijn het het? Worden managers meegerekend of niet? En als er tegenwoordig sneller wordt doorgewerkt om iemand een reeks testen te laten afleggen zonder opname is dat mooi meegenomen. Logisch dat minder bedden nodig zijn. Kortom, wat meer details in dit verhaal zou goed zijn.

Ik gok erop dat de grootste stijger in de kosten bij de overhead ligt en verder zoals hier in de panelen al gesuggereerd is, de fraude en aanstellerij van bepaalde bevolkingsgroepen.

blinde kip | 31-10-13 | 13:15

Kan iemand mij even de opbouw van die premies uitleggen? Waar gaat hoeveel geld naartoe?
Kaas de Vies | 31-10-13 | 12:32 | + 8 -

Naar de spychise zorg Kaas. De verslavingskliniek hebben veel en veel meer geld nodig.

behangtafel | 31-10-13 | 13:13

rara | 31-10-13 | 13:10 | + 0 -

Independer....eigendom van Achmea en met Bert van der Roest in de reclame. Betrouwbaar is niet het eerste woord wat in me opkomt.

Borrelende Boris | 31-10-13 | 13:12

Ik weet dat ik moet werken om bij te dragen aan de maatschappij waarin we leven. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog maar weinig zin in heb. Ben van plan om een kunstenaarsuitkering aan te vragen en lekker hele dagen gitaar te spelen en wiet te roken. Het hoogste doel in het leven is tegenwoordig betalen aan mechalomane bullshit waar ik zelf niks aan heb. Noem me maar asociaal. eensgelijks.

de reaguurbuur | 31-10-13 | 13:11

Als in europa iedereen gelijk is ga ik me verzekeren bij de oost of zuiderburen.

niksneem | 31-10-13 | 13:08

@flame_me | 31-10-13 | 13:06
En in de kleine lettertjes staat dat het "eigen risico" verdrievouding wordt?

Slipsnifter | 31-10-13 | 13:08

Juist, dit zijn dus gewoon maffiapraktijken ondersteund door de overheid.
Kaas de Vies | 31-10-13 | 12:33

Niet eens ondersteund door de overheid maar het maakt gewoon deel uit van het beleid. Het hele beleid bestaat eruit de baantjescarrousel draaiende te houden zodat alle ex-politici de baantjes voor het uitkiezen hebben. En dat allemaal van belastinggeld.

Zet ze maar op een rij: Eurlings, Zalm, Bos, Kok, Nijpels, Cohen, Vogelaar, enz. enz. enz. Een eindeloze rij van bekende en minder bekende politieke vriendjes die allemaal vorstelijke bedragen uit de staatsruif vreten zonder dat ze ook maar iets kunnen en ook maar enige verantwoordelijkheid hebben.

De zorg is nog het gemakkelijkst want er zullen altijd mensen ziek zijn. Die industrie is dus niet conjunctuurgevoelig en dus kun je alleen daar al tienduizenden 'bestuurders' onderbrengen op kosten van de belastingbetaler.

En het mooiste van alles is (en dat weten ze dondersgoed in Den Haag) dat het klootjesvolk het toch gewoon accepteert en betaalt.

James Lastig | 31-10-13 | 13:08

Een patient is in het huidige zorgsysteem een inkomstenbron. En patient worden we vroeg of laat allemaal. In feite is het zorgsysteem ziek, maar dat zien de verantwoordelijken natuurlijk heel anders.

milky bar | 31-10-13 | 13:07

Kreeg gisteren een mailtje van mijn verzekeraar dat de basisverzekering 8% goedkoper wordt ...

flame_me | 31-10-13 | 13:06

Kennelijk willen "ze" willens en wetens aansturen op een confrontatie met de sullige onderdanen die alles lijken te pikken dus denken "ze" dan pikken wij wel van die lijken.

ecologiste | 31-10-13 | 13:06

Of is dit de reden:
Meer immigranten en asielzoekers komen voor gratis medische hulp...meer betalende nederlandse emigranten verlaten het land

duitse herder | 31-10-13 | 13:05

Klopt. De kwalificaties die nodig zijn om in aanmerking te komen voor geestelijke gezondheidszorg(pillen) zijn klaarblijkelijk inderdaad opgerekt. Een kameraad van mij is onlangs officieel geestelijk niet in orde verklaard. Het was de afgelopen 40 jaar nog niemand opgevallen, en hij funktioneerde ook gewoon, maar dankzij een oplettende rij-instructeur(tevens amateurpsychiater) weten we nu beter. De rijschool, het CBR, het ziekenhuis en de psychiater(contant af te rekenen!) worden er beter van, dus... compleet lotje getikt. En nu hopeloos verstrikt in het geestelijke gezondheidszorgweb.
Ik vraag me af wie er nou werkelijk gek is.

VanBukkem | 31-10-13 | 13:05

Waarom niet terug naar het ziekenfonds en de particuliere verzekering? De noodzakelijke zorg werd verstrekt en voor de rest kon je zelf bijverzekeren en er navenat voor betalen. Beter systeem. Nu is alles zgn. gratis, maar tweemaal modaal betaalt weer het gelag.

hansnl43 | 31-10-13 | 13:04

@Kaas de Vies | 31-10-13 | 12:33 |
Juist, dit zijn dus gewoon maffiapraktijken ondersteund door de overheid.

.
_________
.
Politici en bestuurders hebben zich met argument-constructies, debattrucs, en met behulp van spinners en psychologen zo ingenesteld in hun eigen absolute waarheid, (waardoor bijna iedereen dit ook ziet als zo ongeveer de enigste manier waarop gezondheidszorg geregeld kan worden) dat mensen uiteindelijk alleen maar met geweld uit deze onbewuste (besmettelijke)memen bevrijdt kunnen worden, en bewust gemaakt kunnen worden van de relativiteit van die waarheid.

donjon | 31-10-13 | 13:04

zolang we zwarte pieten petities tekenen maar geen petities tegen hogere zorgkosten zal het de burger vast niks kunnen schelen... www.youtube.com/watch?v=S5pNAEOec7Q

Interpoolbal | 31-10-13 | 13:04

@runderlap | 31-10-13 | 12:58
Ik ken zat landen waar het beter is, Duitsland, Belgie, Luxemburg, Italie, Denemarken, Zweden, Oostenrijk, Zwitserland etc.
Voor een dubbeltje op de eerste rang zeg je?
Je zit hier voor 1000 euro heel ver van de eerste rang.
Dan rot je toch op uit nederland zul je dan zeggen.
Wordt aan gewerkt.

Slipsnifter | 31-10-13 | 13:00

@donjon neem nog een paar valeriaan druppeltjes, wordt je rustig van.

Miezerig | 31-10-13 | 13:00

Pim schreef hier inderdaad over. Dit stukje tekst, wat waarschijnlijk in het archief gewoon te vinden is, blijft maar in mijn hoofd hangen:

---
Een aardige indicatie is de gang van zaken in het Academisch Ziekenhuis van de universiteit van Utrecht, thans Universitair Medisch Centrum Utrecht geheten. In 1988 had dit ziekenhuis 1065 bedden en 3000 personeelsleden en werd de aanwezige medische capaciteit volledig benut. Er bestonden toen ook nauwelijks wachtlijsten. Thans telt het ziekenhuis 875 bedden en 6000 personeelsleden en wordt de capaciteit fors onderbenut.
---

Dit soort objectief lijkende teksten lijken het probleem duidelijk aan te geven.

Ronathan | 31-10-13 | 13:00

Wordt het geen tijd voor een parlementaire enquete? Of op zijn minst een minister die eens gaat werken voor zijn geld en in de zaak duikt?
Het lijkt wel of we concreet een bovenlaag hebben die oncontroleerbaar en onherroepelijk zijn gang kan gaan. En het is (dus) juist deze laag die minutieus gecontroleerd moet worden. Maar doet de minister dat? Nope, omdat het een non-valeur is.
Doe mij maar een verlicht dictator ipv dit parlementaire gescherts. Ik ben klaar met ons parlementaire systeem. Heeft het ooit meerwaarde gehad tov een koning?

appeltjesgroeneweide | 31-10-13 | 13:00

Beter is te spreken van zorgmaffia.
Overheids- en managerslagen lachen hard en spugen en trappen naar onderen.

Shareholder II | 31-10-13 | 13:00

Dit is zo een groot schandaal dat de hele politiek de ogen uit de kop moet schamen.
Het is niet te verdedigen dat de omringende landen de helft of zelfs minder kost. Schippers is dolende in een zwaar bureaucratisch veelkoppig monster. Mensen zouden dit niet meer moeten accepteren, te beginnen met de gewezen verantwoordelijke minister Hoogervorst die deze chaos mogelijk heeft gemaakt. Het wordt tijd voor persoonlijke verantwoording af te leggen!

lanexxx | 31-10-13 | 12:59

*uitgelekt*.
Nieuw businessmodel van de Achmea "wij-zijn-geen-zorgkartel"-groep:
Wegens verregaande stijging van de kosten en overhead en in het licht van de continuering van onze bedrijfsvoering accepteren wij alleen nog maar gezonde, ik herhaal, gezonde, verplicht verzekerden tot 45 jaar.

Graaisnaaiert | 31-10-13 | 12:59

@Slipsnifter :

Weet u een beter land? Ik weet wel een hoop landen waar ze minder zeiken, dat dan weer wel.

Voor een dubbeltje (je zorgpremie) op de eerste rang (de zorg die je krijgt als je het nodig hebt) zitten.

runderlap | 31-10-13 | 12:58

@spijs plettinum | 31-10-13 | 12:44
Dat is de marktwerking, ze komen zelfs uit Donker Afrika omdat het hier goedkoper is.

Conan de Rabarber | 31-10-13 | 12:56

@dolffie | 31-10-13 | 12:41
Maar het was Hoogervorst die namens de VVD dit wangedrocht van een zorgverzekering door de strot van de burger duwde.

blinde kip | 31-10-13 | 12:55

Ik word zo ontzettend moe van dit kudtland..

Slipsnifter | 31-10-13 | 12:53

@Thies | 31-10-13 | 12:38
Specialisten eruit? Beter van niet. Die werken namelijk wel voor hun geld.

blinde kip | 31-10-13 | 12:52

En ons mooi voor houden zorgpremie omlaag,echt niet. Dacht je nu echt dat de graaiers dat van plan waren,no way. Die neuzen worden steeds langer. Maar stem maar bij de volgende verkiezingingen op die leugenaars. Een nederlander stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen 'maar rustig drie keer. Dat blijkt keer op keer weer.

tweetybird | 31-10-13 | 12:51

@steven paul | 31-10-13 | 12:49
Of de doktoren houden er hun eigen verslaving mee in stand.

LoenJWT | 31-10-13 | 12:51

Kan Maxim Hartman weg?
Dank!

Einde van de Domheid | 31-10-13 | 12:51

Wat verwacht je dan? als mensen uit de politiek naar de zorg gaan.

Die zitten niet voor jou en mij in de tweede kamer, en al helemaal niet bij de zorg om het ons zo goed mogelijk te verzorgen.

NL is ziek terminaal

indeklit | 31-10-13 | 12:50

@LoenJWT | 31-10-13 | 12:45
En de andere twaalf zijn verkocht op straat.

steven paul | 31-10-13 | 12:49

En dan willen ze de alternatieven zo veel mogelijk tegenhouden, waardoor we steeds meer zijn aangewezen op de uberrijke en machtige farmaceutische industrie.
Ook als mensen baat hebben bij alternatieven, al is het maar door placebo effecten.
.
Uit: www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen/de-co... :

.
Wie bepaalt of het wetenschappelijk bewijs relevant is?
Je raadt het al: de EFSA, en hun wetenschappelijk advies wordt volgens de wetgeving beschouwd als geldig wetenschappelijk bewijs. Een zeer interessante opmerking over de tiende clausule van de wetgeving stelt, dat de Commissie een aantal ingediende evaluaties heeft, die verband houden met kruiden en ‘botanische stoffen’, waarvan de EFSA botweg heeft verklaard dat een nadere evaluatie nodig zal zijn voordat de Commissie in staat is om zijn ‘mening’ met betrekking tot de onderbouwing van deze claims naar buiten te brengen.

Deze stoffen zullen niet worden goedgekeurd totdat deze evaluaties zijn afgerond. Dat betekent dat, ondanks dat veel van deze botanische stoffen diepe historische en intellectuele wortels hebben in de cultuur van veel Europese landen en al honderden, zo niet duizenden jaren bestaan, de EFSA zichzelf nu waarnemend God acht over de effectiviteit van deze stoffen en dat hun wetenschappelijke ‘mening’ duizenden jaren van empirisch bewijs kan aftroeven en teniet doen.
.
www.wanttoknow.nl/wp-content/uploads/l...

donjon | 31-10-13 | 12:49

De grootste Nederlander aller tijde Pim Fortuijn voorspelde het al vlak voordat hij door links werd gefusilleerd.

reageerbuis | 31-10-13 | 12:48

Fraude in de zorg is ook een heel groot probleem. Je hoort voornamelijk over de Bulgaren fraude, maar er worden in het buitenland duizenden operaties verricht zonder dat gecontroleerd kan worden of deze wel daadwerkelijk zijn uitgevoerd. Buitenlandse chirurgen weten dit. Ga in Turkije maar niet met buikklachten naar het ziekenhuis, want ze halen pardoes je blinde darm eruit, zonder dat daar een medische noodzaak voor is.

Borrelende Boris | 31-10-13 | 12:48

Ja zoals ik al zei,de jubelstemming van het akoord met d66 en de christelijke partijen zal snel omslaan. Het waren gewoon weer leugens en bedrog. Zoals dit kudtkabinet is. Enkel wat geld schuiven,maar de rekening voor de burgers nog hoger en geen enkele verbetering van de economie. U betaald enkel meer om de EU elite club te behagen. Niet voor een sterker en beter nederland. U betaald meer enkel voor de landen die er een zooitje van maken zoals griekenland. U. U betaald voor de graaiers bende aan de top en hun pluche,niks meer niks minder. Begrijp eindelijk eens de nederlandse politiek is ziek tot op het bot. Een graai cultuur,vol met corruptie en vriendjespolitiek. Met dit kudtkabinet is de democratie in nederland al een tijd om zeep. Zelfs minderheden hebben het hier al voor het zeggen. Het is die minderheid zelfs toegestaan onze cultuur aan te passen ten koste van de meerderheid. De Eu elite club bepaalt en dit kudtkabinet zegt ja en amen. Een mp zonder ruggegraat en een hele grote neus. Een kaalkop die zijn gezin ten behoeve van stemmen heeft misbruikt en er naderhand. Van dat gezin een puinhoop heeft gemaakt. Zijn partij 1 grote steelbende. Een d66 nsb eurofiel pechtold geheten. Man man,we zijn echt zonder slag of stoot aan die EU elite club dictatuur overgeleverd. Begrijp ik dat je op defensie kan bezuinigen. Helaas we zien het ,maar kijken er naar en dat is het.

tweetybird | 31-10-13 | 12:47

Gelukkig maar, je zou eens geld overhouden aan dit roverkabinet.

reageerbuis | 31-10-13 | 12:46

De ziekenhuizen zijn de grootste oplichters. Me moeder is pas geleden geopereerd, en kreeg morfine mee. Op het recept stonden 24 tabletten, die doorgekrast waren, en waar 12 van gemaakt was. Je raad nooit hoeveel ze er gedeclareerd hebben..

LoenJWT | 31-10-13 | 12:45

Na 1 miljard euro winst, zijn er ineens stijgende kosten.
Deze kosten zijn natuurlijk te raden BONUSSEN!
Tijd om eens met alle verzekerde een paar gebouwen te bezetten en wat bestuursleden maatschappelijk onder druk te zetten.
Want ik ben helemaal klaar met deze vorm van oplichting.

toetanchamon | 31-10-13 | 12:45

@Lord EZ | 31-10-13 | 12:33
Freudiaanse verspreking?

steven paul | 31-10-13 | 12:44

Conan de Rabarber | 31-10-13 | 12:37
wtf! ik dacht dat dat alleen bij ons was, serieus. Ik ben dus niet de enige die dat op is gevallen

spijs plettinum | 31-10-13 | 12:44

Er is overigens helemaal geen sprake van marktwerking in de zorg.

spanarchist | 31-10-13 | 12:44

@spanarchist | 31-10-13 | 12:40
Uiteraard. Vuige achterklap.

Conan de Rabarber | 31-10-13 | 12:43

@domheid regeert 12:35: Ga jij eens even 30x "er is geen marktwerking in de zorg" op je reet laten tatoeëren. Echte markt in de zorg betekent dat er vrij (maar gecontroleerd) aanbod van zorg is, dat wij zelf zorg inkopen (in bet buitenland als we dat willen), en dat de verzekeraars dat vervolgens vergoeden, al dan niet met steun van de overheid. Daar zou de zorg inderdaad een stuk beter van worden.

Obamacare gaat trouwens erg lijken op wat we hier hebben, en zal aan dezelfde problemen ten onder gaan.

Muxje | 31-10-13 | 12:43

-weggejorist-

dolffie | 31-10-13 | 12:41

-weggejorist-

dolffie | 31-10-13 | 12:41

let erop dat er veel pvda mensen nu hun carriere gaan voortzetten in de zorg.

wouter bos, mevrouw sint.

dolffie | 31-10-13 | 12:41

Conan de Rabarber | 31-10-13 | 12:37
En die verhalen dat zieke familieleden uit het Rifgebergte naar Nederland worden gehaald om onder de naam van een familielid met verblijfsvergunning behandeld te worden is onzin en de schuld van guurrechtse xenofoben.

spanarchist | 31-10-13 | 12:40

En verder moet er als de donder al die ziekenfondsverzekeraars weer terug naar een non-profit principe. Wat er nu gebeurd is crimineel en valt op geen enkele manier meer goed te praten.
En Rutte lacht zich weer een dag verder de coalitie in.

Conan de Rabarber | 31-10-13 | 12:40

natuurlijk, multicul vertaalt zich ook in meer zwakkeren van geest die de hand ophouden. daarnaast is het hele systeem er zo opgericht dat het vooral niet om genezing en zelfredzaamheid gaat, maar om omzet maken. schaf morgen al die uitkeringen af, en de helft is genezen. nederland is een land van uitvreters en handophouders bestuurd door een kliek van uitvreters en plucheplakkers.

minimá-armezusvan.. | 31-10-13 | 12:40

Ik verwacht toch wel weer een paar nieuwe glazen hoofdkantoren vol met marmer en design spullen want het geld klotst tegen de plinten op

Miezerig | 31-10-13 | 12:39

De zorgverzekeraars verdienen weinig aan een basisverzekering. Ze moeten het vooral hebben van de aanvullende verzekeringen. Steeds meer mensen schrappen de aanvullende verzekering om geld te besparen. Mag jij 3x raden wat de verzekeraars gaan doen met de basispremie? Juist ja.
borrelende boris | 20-09-13 | 10:23

Mijn plemp van ruim een maand geleden.

Borrelende Boris | 31-10-13 | 12:39

Toch wel triest dat er steeds maar weer verdiend moet worden op de zieken. Het valt een beetje te vergelijken met het stelen van geld voor de daklozen.

lulkoekhapper | 31-10-13 | 12:39

overbodige managementslagen fusilleren voor betere efficientie.

80% van de psychologen en psychiaters ophangen, zij hebben immers een groot deel van de bevolking een aandoening aangepraat..

1/3 van de specialistern eruit, en ook nog 1/3 inleveren op salaris. Daarnaast maximaal 50 uur werken in de week.

Deze maatregelen komen in m'n nieuwe partijprogramma iemand nog leuke toevoegingen?

Thies | 31-10-13 | 12:38

De zorgverzekeraars vonden het natuurlijk maar niks dat we een paar euro minder zouden gaan betalen, ten koste van HUN winst. Dankzij snel en kordaat ingrijpen kon dit scenario gelukkig alsnog voorkomen worden. Mooi man, die privatisering van de zorg.

panadol | 31-10-13 | 12:38

@Borrelende Boris | 31-10-13 | 12:34
Ik wou iets zeggen over hijskranen maar doe het toch maar niet.
En dat terwijl er oorlogen om minder zijn gestart. Hoe kan iemand de burger zo naaien?

blinde kip | 31-10-13 | 12:38

Die marktwerking werpt wel zijn vruchten af.

Ars Vivendi | 31-10-13 | 12:37

Als ik de wachtkamers soms bekijk dan is de autochtone bevolking toch het gezondste want die zie je maar sporadisch. Verder ziet het zwart van de allochtonen. Maar dat is uiteraard een persoonlijke observatie.

Conan de Rabarber | 31-10-13 | 12:37

Mijn Vlaamse vrinden lachen ons hier uit met de dubbele wegenbelasting, de peperdure benzineprijzen, de zorgkosten en huizenprijzen.

Leuk hé in de EU zitten, waarin sommige EU landen GEEN FUCK hoeven te betalen aan belasting en de andere landen ten onder gaan aan de druk die de overheid op de werkende bevolking voert.

En iets doen aan de zorggraaiers in het bestuur? Nee joh, laat die mensen maar zitten, die hebben het al 'zo zwaar met [insert-invalide-reden-hier]'. Waar blijft de REST VAN DE MEDIA die deze KLEAUTZAKKEN aan de schandpaal nagelt?!

Argh! Even bloeddruk weer laten dalen... Ik begin echt een haat te krijgen voor Nederland... *Alvast Noorwegen/Zwitserland brochures pakken doet*

LangeTijdGeleden | 31-10-13 | 12:37

Het probleem is dat we geen zorgverzekeraars hebben. Wat we hebben noemen de Amerikanen treffend "Health care providers". Leveranciers van zorg dus. En daar moeten we van af.

Muxje | 31-10-13 | 12:36

@Graaisnaaiert | 31-10-13 | 12:33 | + 0 -
Ja alleen is er geen marktwerking in de zorg, dat is het probleem en ik denk zelfs dat het een utopie is.

Kaas de Vies | 31-10-13 | 12:36

Ik zeg: borrels!

ilse | 31-10-13 | 12:36

Trouwens, wordt het zo ondertussen geen tijd om proactief de winst te verhogen, als verzekeraar zijnde.
Zeg maar, een soort van hit squads inzetten die langs de huizen bij chronisch zieken gaan, aanbellen, een kogel tussen de oren van de kostenpost jassen en dan op naar de volgende saneringsoperatie?
Want winstmaximalisatie muss sein!

Graaisnaaiert | 31-10-13 | 12:36

De kostprijs van de zorg zit 'm niet in de prijs van een pilletje, een ziekenhuisovernachting, de salarissen van artsen en verpleegkundigen.

U en iedereen weet dat de echte kosten zitten bij die vele tienduizenden volkomen nutteloze en overbodige bestuurders.

Maar ja, dat zijn de politieke vrindjes die de baantjescarrousel berijden. Stel je toch eens voor dat je dat zou afschaffen. Dan zouden al die 'bestuurders' ineens echt werk moeten gaan doen en dat zou onmenselijk zijn natuurlijk.

Dus betaalt u nu al 2000 Euro per persoon per jaar meer dan uw Ooster- of Zuiderbuur voor een slechtere zorg dan in de buurlanden. Maar daar kan nog best een beetje bij hoor.

Draai het eens om. Organiseer de zorg zoals in Duitsland of België en er zou 33 miljard per jaar bespaard worden. Dan zijn die 6 a 8 miljard aan lastenverzwaringen ineens peanuts geworden.

James Lastig | 31-10-13 | 12:36

Marktwerking is de opweg naar Obamacare.
Weinig voor veel geld. (en veel geld voor weinigen)

domheid regeert | 31-10-13 | 12:35

We hebben nog steeds geld teveel, dat kan en mag uit onze zak geklopt worden. En daar die ziektekostenverzekering verplicht is, heb je er ook niets over te zeggen. Sijmen, betaal!

Ageless | 31-10-13 | 12:35

Hans Hoogervorst, laten we die naam vooral niet vergeten.

Borrelende Boris | 31-10-13 | 12:34

Marktwerking Kaas, Marktwerking. Maakt de zorg goedkoper, concurrerender en vooral beter.
* plop *.

Graaisnaaiert | 31-10-13 | 12:33

Zorgmanagers zorgen goed voor zichzelf. Ook in 2014.

En dat met toenemende druk om je vooral niet meer ziek te melden vanwege je hoge eigen risico en gezeur met de baas. Mooi hè, die verplichting om te betalen? Super toch, die vrije markt van verzekeraars?

Ze lachen ons vierkant uit.

blinde kip | 31-10-13 | 12:33

@James Lastig | 31-10-13 | 12:31 | + 0 -
Juist, dit zijn dus gewoon maffiapraktijken ondersteund door de overheid.

Kaas de Vies | 31-10-13 | 12:33

Ho Ho, telegraaf als bron. Ik wacht even op iets beter ingerichte bronnen

Lord EZ | 31-10-13 | 12:33

Kan iemand mij even de opbouw van die premies uitleggen? Waar gaat hoeveel geld naartoe?

Kaas de Vies | 31-10-13 | 12:32

Aan groot-geld-graai-obesitas-lijdende managers zijn de k*nker in de zorg.

Simon de Danser | 31-10-13 | 12:32

De zorg is nu al 60% duurder dan in Duitsland of België
Kom op, dat kan best nog een beetje duurder. We zetten in op het dubbele van de buurlanden OK?

James Lastig | 31-10-13 | 12:31

Steeds. Maar. Weer.
Je verwacht het niet.

blinde kip | 31-10-13 | 12:30

REAGEER OOK