Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nigel Farage over de criminalisering van eurokritiek

En dan nu even een blokje zendtijd voor RealPolitieke Partijen. Nigel Farage, wiens UK Independent Party door El Pais onder de extreem-rechtse partijen in Europa wordt geschaard, legt nog 1 keer uit waarom een kritische houding tegenover de Europese Unie eigenlijk heel gezond is. Want de leiders in het Brusselse pluchepaleis beginnen een beetje door te slaan in hun federale populisme. Kritiek op de EU is in hun ogen niet meer alleen onwenselijk, maar keihard fascisme dat er op gericht is om de Europese democratie omver te werpen. Dat is sowieso grappig, komende van een Europarlement dat zelf letterlijk niet weet op wat voor wetten ze stemmen. Gelukkig is Ome Nigel er nog om aan zijn gewaardeerde collegae uit te leggen dat er niets rechts, links of fascistisch aan eurokritiek is. Zal wel geen enkele zin hebben. Maar toch blij dat iemand ze nog allemaal op een rijtje heeft, daar in de fopdemocratie van Hermann von Rompuy.
Live: Over fop gesproken. Op NPO2 De Slag om Europa, waarin het vriendje van Tony Chocolonely laat zien dat Nederlandse politici snoeihard liegen als ze zeggen dat ze minder macht naar Brussel willen. ALLEMAAL (terugkijklink)

Reaguursels

Inloggen

WHY THE FUCK CAN I NOT VOTE FOR THUIS MAN? IS THIS EUROPE OR NOT? IS THIS 1 PARLIAMENT OR NOT?

rexmundi666 | 29-10-13 | 21:13

Wat een held. En wij zitten daar met Sophie in 't Veld van D666. Zo jammer. Dan maar PVV stemmen.

HoutekopHarryHendrik | 29-10-13 | 16:26

@La Bailaora | 28-10-13 | 23:54 |
Gelukkig heb ik daar de grote La Bailaora voor, die alle wijsheid in pacht meent te hebben. Voor iemand die mij van mijn naïviteit wil genezen praat je achter vrij cryptisch, onduidelijk en stuur je het gesprek in alle richtingen behalve waar we het over hebben: godsdienstvrijheid in Nederland. Wat wil je nou precies zeggen met dat Kosovo verhaal? Zeg je dat Servië als enige land in de geschiedenis onder een islamitisch juk vandaan is gekomen? Of was Spanje dat? En wat dan nog, wil je van Flevoland ons eigen Kosovo maken door een islamitische staat te creëren? Moet Srebrenica herhaald worden? (sorry, semi-godwin) maar wat is hier in godsnaam overeenkomstig aan met de Nederlandse situatie? In al mijn naïviteit zal ik het wel weer niet zien maar ik ben benieuwd....
En dat stuk over mr. Sutherland post je nu al 2 keer (ik had het de eerste keer ook al gelezen) maar wat moet ik daarmee? De VN-directeur van immigratie wil dat Europa meer open staat voor immigranten? Ja hehe, dat is zijn baan! Hoe deze meneer tot “onze leiders” gerekend kan worden is mij echter een raadsel. Hij klaagt juist dat Europese leiders teveel tegen zijn belangen in gaan.
Ten slotte nog het ideologische terreur verhaal, want jij verkondigt nu exact hetzelfde als wat 90% van alle moslims doen met betrekking tot 9/11: zeggen dat dat hun geloof of ideologie niet is en dat ze zich er dus ook niet voor hoeven te verantwoorden. Ze willen niks te maken hebben met Osama! Zo wil jij niks te maken hebben met al deze mensen:
en.wikipedia.org/wiki/Christian_terror...
en terecht, het is jouw ideologie niet! Het feit dat Jezus volgens 99% van zijn volgers een pacifist was betekent nog niet dat deze 99% het oude testament overboord gegooid heeft of er geen andere interpretatie op na kan houden wat betreft de Bijbelse moraal met betrekking tot hun eigen daden.

mr.knetter | 29-10-13 | 13:25

De samenstelling van dat zooitje zelfbenoemde en omhoog gevallen rakkers is zo gekozen, dat het zichzelf in stand houdt.

Met het geven van mandaten en macht is zo een groep neergezet, waar je lastig doorheen komt. Ze dienen allen hetzelfde doel, namelijk dat de EU door ieders strot geduwd gaat worden. Hoe meer macht ze hebben, hoe meer ze hun eigen paden kunnen aanleggen.

Roeptoeteren, ze laten toe, ook wel wetende dat het niets uit maakt wat er geroepen word. Al heeft Farage het tot nu toe nog bijna allemaal GOED voorspeld, ze zullen het NIMMER erkennen. Hoeven ze ook niet, ze kunnen daar doen en laten waar ze zin in hebben. Intussen de macht stevig in hand houden met een idioot als Schultz aan het roer. Megalomane gevaarlijke mannetjes. Die de mensheid NIETS, maar dan ook NIETS gaan brengen, maar die vooral hun eigenbelangen aan het dienen zijn. En wij vinden het goed…..

Betweetert | 29-10-13 | 12:23

@cobie | 28-10-13 | 21:13 ; nee, ik denk niet dat direct alle deuren open gaan voor Powned. Maar alle items over Europa lijken van de UKIP te komen. Alle filmpjes die volgens GS en Powned het failliet van Europa aantonen komen van Farage. Ga er zelf eens een relatie opbouwen met de aldaar aanwezige politici en ambtenaren. En als je dat goed doet, en dat mag kritisch zijn, dan ben ik er van overtuigd dat we een beter beeld krijgen van dat hele Brussel.

Febofiel | 29-10-13 | 10:24

We kunnen wel in aanbidding gaan voor Farage, (hij is goed) maar de enige mogelijkheid die wij hebben is de PVV!
Dat er een onzichtbaar cordon sanitair om de PVV ligt wil of kan niemand zien.
Wilders is grof en kan niet zoals Nigel debatteren maar hij heeft wel dezelfde intentie en dat is TEGEN de EU en de immigratie.
Dat is voor mij genoeg om op de PVV te stemmen.
Doet rubberre rutte het zo goed? doet Samsam het zo goed, en de mee zeuler pechvogel? die zijn moeder ,vrouw, en kinderen nog zou verkopen om minister te worden en liefst premier?
Kom toch! Het is nu een tijd van gericht stemmen en die tijd komt er wel.

Henny Clemens9291529 | 29-10-13 | 10:09

-weggejorist-

Asap Ferg | 29-10-13 | 09:32

Links om of rechtsom we moeten de EU uit, desnood
met GROFGEWELD

Qutjejuq | 29-10-13 | 09:15

Wat ik nog niet begrijp is waarom wij alleen op Nederlandse partijen kunnen stemmen.. Lijkt me zeer ondemocratisch

Upperclasser | 29-10-13 | 09:12

@hfakker | 28-10-13 | 20:23
Hee ik weet het: laat ik de boodschapper zwart maken in plaats van de boodschap. Dat hebben ze vast nooit door. Etc.

Zucht.

Smuts | 29-10-13 | 08:48

@3Xniks - idd, het enige rechtschapen wat je kunt doen om Nigel Farage wind in de zeilen te brengen, is PVV stemmen. De enige echt eurokritische partij van Nederland.

Faragefan | 29-10-13 | 08:28

Beste reaguurders, bedankt voor mogelijke scenario's om indirect toch voor Nigel Farage te kunnens stemmen.

3Xniks | 29-10-13 | 07:52

Ook ik ben maar een produkt van massa voer en meedraaien in systemen :/ voelt niet goed ziekmakend zelfs..!.. hmm maar we mogen er niet teveel aan denken opgedrongen propaganda .. Het monster is bijna los stoppen wij hem?? Mijn hoop zegt JA! Mijn gevoel zegt...

All_Anonymous | 29-10-13 | 06:39

Hmm nevermind mijn kronkel haha

All_Anonymous | 29-10-13 | 06:34

Had net een droom kan wel janken .. Wordt serieus gek door onze ballingschap .. Al dan niet in hoeverre zelf aangepraat.. Zo is het godverredomme toch nooit bedoeld...

All_Anonymous | 29-10-13 | 05:49

Triest.Zo weinig reactie op deze superman ,Europa verdiend niet beter,

fleurtje | 29-10-13 | 05:15

Hoewel weer een geweldige speech van Farage begin ik steeds pessimistischer te raken over ons lot. Begin namelijk steeds bewuster te worden van het feit dat mensen zo verschrikkelijk beinvloedbaar zijn en Brussel maakt daar op een zeer slimme manier gebruik van. Sterker nog, het bestaan van de Brussel is te danken aan de uitgekookte manier waarop bezig zijn. Het is een puur psychologisch oorlogsvoering waar ze mee bezig zijn en niemand lijkt het door te hebben. Hun hoofdtaktiek: mensen stapje voor stapje laten wennen aan ongewenste situaties. Snel genoeg om de boel op gang te houden en langzaam genoeg om te voorkomen dat het volk gaat ingrijpen. Iedereen klaagt, is boos, vloekt erover op plekken als hier, maar laat het daarbij. En Brussel weet dat! Mensen vergeten het, worden zo nu dan (suggestief) gevoerd met wat Europa-propaganda door middel van bangmakerij, tijd verstrijkt, en dan op een onverwacht moment: Boem! Daar is dan ineens die wet. En zo wordt Nederland stapje voor stapje meer opgeslokt door heilstaat Brussel.

De blitzkrieg van Hitler faalde maar ben bang dat de Langsamkrieg van Brussel Nederland uiteindelijk de kop zal gaan kosten.

suvois | 29-10-13 | 05:02

Timmerfrans wordt alsmaar dikker en dikker zo te zien.

swassannuf | 29-10-13 | 04:51

Nigel Farage komt op mij toch vooral over als een Fortuynistische relnicht. Waardoor ik de beste man al per definitie niet serieus kan nemen.

Hastur | 29-10-13 | 03:23

En daarom zing ik maar van gekkigheid : " een twee drie vier hoedje van, hoedje van.. Een twee drie vier hoedje van papierrrr" prieeeeetttt ... Laaf.. bUrp.. Kutleven..

All_Anonymous | 29-10-13 | 01:27

We hadden een uitweg...

youtu.be/y-VT4sh39RE

Maarja die moest de mond gesnoerd en dat hebben we (ondanks zoveel overtuigende bewijzen) niet afgestraft door massaal de bende in den haag in de fik te steken..

All_Anonymous | 29-10-13 | 01:22

Nou, ik ben wel tegen immigratie, hoor. Dat is namelijk de standaard houding van elk land ter wereld, behalve die landen die in West-Europa zijn gelegen. Immigratie kost miljarden, brengt meer problemen dan mogelijkheden, en is al sinds het begin een cultureel-marxistisch spelletje.

De massa-immigratie is niets meer dan een middel om het Europese volk te knechten. Oneerlijke competitie op de arbeidsmarkt onder mooi EU gezwam over open grenzen. Prettige bruinhemden die je kan aanhalen zodra je iets wilt verbieden, want anders worden ze boos. Fijne moraliteit die een fascist maakt van iedereen die haar afwijst (grappig hoe dat werkt!). De zegeningen voor de politiek houden niet op. Voor het volk, echter...

Piet van het Padje | 29-10-13 | 01:15

In je kijktip halen ze de hele tijd Europa en de EU door elkaar. Staaltje EU propaganda want hoe kun je nou tegen Europa of tegen samenwerking zijn. Nee dat zijn veel mensen ook niet, ze zijn wel tegen de EU.

Daarbij is wat Timmermans zegt ook kortzichtig. Door met de EU mee te doen kunnen we sturen en anders kunnen we dat niet maar moeten we allen overnemen. Nee, nu kunnen we proberen te sturen, soms lukt dat soms niet en vervolgens moeten we doen wat de uitkomst is. Zwitserland (hun voorbeeld) kan overnemen wat ze goed vind niet overnemen wat ze niet goedvinden en iets ook gedeeltelijk over nemen, namelijk alleen het gedeelte dat ze goed vinden.

Timmermans zegt vervolgens ook nog dat als Frankrijk alles zelf doet en wij ook dat ook negatieve gevolgen heeft, daarbij heeft hij het nog over sluiten van de grenzen. Als Frankrijk door slecht beleid zich naar het faillissement helpt dat is dat vervelend voor ons maar zijn er nog genoeg andere landen. Dat was juist het sterke van Europa. Frankrijk kan zich dan ook weer beter op werken. Maar waarom zou de EU zich niet in de nesten kunnen werken (sterker nog, dat doen ze op dit moment). Dat zijn we allemaal de pineut. Daarbij gaat Timmermans er in zijn voorbeelden ook direct weer vanuit dat je dus alles zelfstandig doet als je geen EU hebt. Alsof je hoge muren om Nederland heen zet. Onzin, geen EU is niet het zelfde als geen samenwerking.

We moeten vrijwillig en vrijblijvende afspraken maken met andere landen. Zo zou onze samenwerking moeten zijn. Dat werk je samen maar ben je ook nog baas over je eigen land en wat ook heel prettig is. Als een land het verkeert doet dan kan dat ene land zich gemakkelijker weer op werken en wij hebben er relatief weinig last van. Ben je eigenlijk een groot land en je doet het verkeert tja dan heb je een groot probleem.

Het arrogantste is nog dat Timmermans doet alsof zonde de EU mensen hun banen verliezen. Beste Timmermans. We hebben een EU en raad eens. Inderdaad!

Wat ook leuk is, is dat ze in die docu doen alsof tegen de EU zijn het makkelijke verhaal is. Waarom is dat gemakkelijker dan voor de EU zijn? Om er vanaf te komen (zoals het nu is) is veel moeilijker dan om zo door te modderen. Dus om te zeggen, we moeten stoppen met de EU zoals het nu is, dat is het moeilijke verhaal. Het echter uitleggen als voor de EU zijn is het moeilijke verhaal zorgt ervoor dat het lijkt als het meer 'slimmere' verhaal dus beter. Leuk psychologisch spelletje.

Zo zitten er wat meer spelletjes in dit programma. D66 mevrouw Sophie in 't Veld zegt dat iemand van het CDA zegt “Brussel moet zich niet gaan bemoeien met ons pensioenstelsel” maar Brussel bemoeit zich daar ook niet mee. Dat is er echter ook niet gezegd. Ze moeten zich er niet mee gaan bemoeien gaat over de toekomst. Brussel heeft telkens plannetjes, zo word in het programma ook aangegeven dat Brussel niet over de perst vrijheid gaat echter kan ik me heel goed herinneren dat er een discussie vanuit Brussel was dat media minder Eurosceptisch moest zijn (niet dat ze dat erg zijn maar ze verwijzen dan natuurlijk vooral naar sites als GeenStijl). Zo komt dat waarschijnlijk ook op dat lijstje.

Als je een beetje van de feiten op de hoogte bent (en iedereen die de politiek een beetje volgt is dat in voldoende maten) dan kun je zien dat dit programma toch vooral lijkt te doen aan EU propaganda en feiten er minder toe doen. Dat terwijl ze juist een beeld willen geven van het omgedraaide. Eurosceptische zouden niet feitelijk werken. Leuk bedacht door de makers van het programma maar het werkt iig niet op mij.

Het tweede deel van de documentaire geeft wel een redelijk goed beeld over de werkelijkheid al lijkt het moraal van het verhaal nog altijd te zijn. EU kritisch zijn is onzin. En dat is onzin. De werkelijke moraal van het verhaal die je er eigen uit moet filteren (al is dat niet de bedoeling) Iedereen liegt behalve de PVV. Hierover tenminste.

Als afsluiting zou ik willen zeggen dat die lijstjes de eurosceptische niet voeden. De lijstjes gaan (en daar heeft het programma wel gelijk in) meestal niet over echt belangrijke zaken. Wat je echt niet in de EU wilt bepalen (wetgeving over financiële zaken, economie enz) staan er vaak niet in en met of zonder die lijstje wil je die dingen niet, die lijstjes voeden dat niet. Als je goed wilt samenwerken maar toch je eigen wetten wilt maken dan heb je een eigen munt nodig. Dat wilt niet zeggen dat de Euro weg moet maar wel dat je op z'n minst je echte eigen munt ernaast moet omdat die nou eenmaal gekoppeld is aan je economie. De enige partij die berijd is dat te doen is de PVV, voor de andere partijen zijn de lijstjes inderdaad niets meer als een poging wat extra stemmers te trekken maar het is zeker geen voedstof voor eurosceptisme.

DerUnterMensch | 29-10-13 | 01:09

Ik vind het jammer dat ik niet op Farage kan stemmen.
EigenVolkEerst | 28-10-13 | 20:25 | + 122 -
----

Kijk, dat dacht ik nu ook. Van wat ik van hem gezien heb komt hij kritisch, intelligent & neutraal over (buiten EU-verhaal).

Het verbaasd mij wel dat iemand met de nick "EigenVolkEerst" toch niet zo onder de indruk blijkt te zijn van z'n eigen volk en zich daarom toch tot een buitenlander-zonder-NL-paspoort zou willen wenden om door hem vertegenwoordigd te worden. Vreemd. Heel vreemd.

harstef | 29-10-13 | 01:09

Nigel Farage, de fatsoenlijke variant van boekjesverbieder Wilders. Zo kan het dus ook.

kicktherabbit | 29-10-13 | 01:05


Had dit filmpje 25-10-13 | 19:45 al geplaatst, dus ben blij dat er even wat extra aandacht aan besteed wordt.
Geert en Nigel hebben voldoende raakvlakken om samen te werken.
Als beiden iets inleveren aan idealen, onstaat er een team wat we keihard nodig hebben.
We hebben meer nodig dan 900 Watt stofzuigers om van de vuiligheid af te komen.

Schietmijmaarlek | 29-10-13 | 00:38

Bravo Nigel. De representatie van het resterend verstand in een losgeslagen, ongewenst en wereldvreemd instituut.

Mijn stem krijgt hij, al is het indirect, zodat de rest van dat clubje zich niet kruiperig kan legitimeren met mijn non-vote.

Oktoberfest | 29-10-13 | 00:29

Als je serieus vindt dat zn voorgestelde aanpassingen een voortzetting zijn ipv een trendbreuk zijn we het daar alvast ontzettend oneens.
Het huidige systeem is niet ontworpen maar zo geevolueerd, de problemen die er ontstaan zijn dezelfde die er altijd ontstaan en zijn volkomen voorspelbaar. Juist omdat we de systemen niet aanpassen en weigeren te leren uit het verleden lopen we steeds weer dezelfde zelfgegraven valkuilen in.
Zn voorstellen om daar eens mee te stoppen zijn zinnig. Alleen een gek blijft steeds hetzelfde doen in de hoop dat er een ander resultaat uit komt.
De computer voorspelt de veranderingen ook, de vraag is hoeveel slachtoffers er moeten vallen tijdens de staatschuldencrash en of we het dit keer eindelijk leren. Terug naar de dark ages is de andere kant van de medaille namelijk ...

Hedge_it | 29-10-13 | 00:19

@Hedge_it | 23:35
Wat ik zelf zou willen doet er (helaas) niet zoveel toe. Wat ik wel weet, is dat Armstrong's ideeën een voortzetting betekenen van het huidige systeem in een iets andere vorm. En dat leidt op termijn weer tot dezelfde problemen waar we nu in zitten.

hatari | 29-10-13 | 00:05

@mr.knetter | 28-10-13 | 23:21
Je snapt er werkelijk helemaal niets van, echt helemaal niets. Dat blijkt maar weer uit dit ellenlange verhaal.

Je grootste fout is al door te zeggen dat er ellende uit naam van het christendom is gepleegd. Dat kan helemaal niet, dat is een contradictio in terminis. Er zijn wel door christenen veel hele erge dingen begaan, maar dat kan nou juist helaas niet uit naam van het christendom. Christendom betekent leer van christus. En jezus was pacifist. Snap ie? Helemaal niet zo te lezen. Bij islam werkt dat precies omgekeerd. Met je 'om ideologische terreur in een breder perspectief te plaatsen'. Een gratuite opmerking, waaruit je naiveiteit over het zijn van islam blijkt. Ga dit maar eens luisteren, wat 'gematigde' moslims er van vinden. En dit is dus geen filmpje van 'terroristische islamieten':
www.youtube.com/watch?v=q9DRfGiRGBw

Je 2e naieviteit is die over Kosovo. Ja de situatie is anders, maar er is dus maar 1 land die onder het islamitisch juk vandaan is gekomen, en wel na 900 jaar. Jawel, 900 jaar. En wat de islam nou juist in onze landen zo voor heeft is het feit dat ze door onze eigen leiders geholpen worden:
www.bbc.co.uk/news/uk-politics-1851939...

Veel makkelijker dus dan in Servie krijgt islam het hier, want de Serven lusten die moslims rauw, vooral omdat men er niet zo naief is. Het is dus precies andersom als dat je denkt. Ongelooflijk, wat moeten die bovenons gestelden waarschijnlijk toch krom liggen bij zoveel naieviteit.

La Bailaora | 28-10-13 | 23:54

@muxje

Voor de burger onleesbare wetgeving schrijven hebben ze in Brussel tot een ware kunst verheven, daar heb jij volledig gelijk in.

Wel is het zo dat het Verdrag van Lissabon gebaseerd is op het door de Nederlandse bevolking verworpen 'Europese Grondwet', re-branding noemt Nigel Farage dit.

therealbraindump | 28-10-13 | 23:46

Als ik het goed begrepen heb, moet ik voor de Europese verkiezingen in 2014 .. stemmen op de SGP (Bas Belder), want die zit in de EFD (Europe of Freedom and Democracy) fractie, en die fractie wordt geleid door Nigel Farage.

Ik schrijf op: Nigel Farage --> EFD --> SGP --> Bas Belder.

RugOp81 | 28-10-13 | 23:44

Ik vind dat niet 1 boek verboden moet worden, maar net als Wilders vind ik dat als er wel boeken met beledigende of gevaarlijke teksten worden verboden zoals het schandalige "Mein Kampf", ook de Koran die gezien de ophitsing in bv Syrie, nog veel schandaliger en sturender is, ook moet worden verboden.
In bijna volledig Islamitische Turkije werd tot een jaar geleden de door Ataturk verboden en vervloekte hoofddoek, nog in openbare functies en gebouwen verboden

Mantisomantis | 28-10-13 | 23:38

Had u liever ruilhandel gewild Hatari ?

Hedge_it | 28-10-13 | 23:35

Nigel Farage is nu eenmaal te kolderiek, te 'u bent allemaal gek' om serieus genomen te worden. Te oponent.

hfakker | 28-10-13 | 20:23 |

_____
.
hfakker, weer zo'n EU-trol.

donjon | 28-10-13 | 23:34

Ik vind dat niet 1 boek verboden moet worden, maar net als Wilders vind ik dat als er wel boeken met beledigende of gevaarlijke teksten worden verboden zoals het schandalige "Mein Kampf", ook de Koran die gezien de ophitsing in bv Syrie, nog veel schandaliger en sturender is, ook moet worden verboden.
In bijna volledig Islamitische Turkije werd tot een jaar geleden de door Ataturk verboden en vervloekte hoofddoek, nog in openbare functies en gebouwen verboden

Mantisomantis | 28-10-13 | 23:33

@Hedge-it | 23:16
De heer Armstrong maakt natuurlijk met zijn Forecasting 2.0 deel uit van hetzelfde systeem dat hij zegt te verfoeien. Maar ik ben het eens met uw opmerking dat de huidige politieke machthebbers eruit geschopt dienen te worden.

hatari | 28-10-13 | 23:32

Wie is die schreeuwert op de achtergrond?
Is dat Guy Verhotstad weer.....

donjon | 28-10-13 | 23:32

Nigel Farage is nu eenmaal te kolderiek, te 'u bent allemaal gek' om serieus genomen te worden. Te oponent.

hfakker | 28-10-13 | 20:23 |

_____
.
hfakker <-- EU-Trol!

donjon | 28-10-13 | 23:30

Ta is niet meer dan een landkaart maar samen met cyclische analyse noodzakelijk als je beetje correct wil kunnen voorspellen. Of je moet een natte vinger in de lucht genoeg vinden ...

Hedge_it | 28-10-13 | 23:26

Op basis van crashes uit het verleden. TA is iets soort gelijks maar heeft het ook niet altijd juist.

WayneGretzky*99* | 28-10-13 | 23:22

La Bailaora | 28-10-13 | 22:40 |
Ja ik ben bekend met recente Nederlandse geschiedenis, het verhaal van Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali en sympathiseer ten zeerste met hun allebei. Ik neem aan dat ook jij inmiddels duizend lijstjes onder ogen gekomen bent met gruwelijkheden begaan uit naam van Islam, Christendom, Jodendom, Hindoeisme, Communisme, Nationaal Socialisme, Liberalisme, etc. Islamitische terreur staat misschien wat duidelijker op je netvlies gebrand maar ik zie niet wat er naïef aan is om ideologische terreur in een breder perspectief te plaatsen.
Ik denk ook niet dat je de situatie in Kosovo kan spiegelen aan Nederland. Die regio heeft met het Ottomaanse Rijk, Yugoslavië, Servië en Albanië zoveel verschillende heersers gehad in de afgelopen eeuw dat de situatie in Nederland een peuleschil is vergeleken met wat zich daar allemaal afspeelt met betrekking tot loyaliteiten, geloven, etniciteiten en recente persoonlijke verliezen.
Wat "de realiteit" betreft, hoe denk je die te kunnen veranderen anders dan door immigratiebeperking? De PVV heeft geen enkele constructieve bijdrage in dit politieke debat anders dan onze grondwettelijke godsdienstvrijheden op te heffen. Jij vind dit een goed idee, ik zeg dat als het zover komt radicale moslims al lang gewonnen hebben.

mr.knetter | 28-10-13 | 23:21

10 jaar lang onschuldig vast waarvan 7 vanwege contempt of court omdat ie stukken moest overhandigen die die niet had. Van een misdaad was geen sprake. De oplichters zitten aan overheidskant. Ik zou iets verder lezen.

Hedge_it | 28-10-13 | 23:19

Armstrong heeft een AI computersysteem ontwikkeld. En een vertrouwensmodel op basis van crashes uit het verleden. Forecasting 2.0. Niet voor niets veruit de grootste institutionele adviseur. Ooit. Niet vanwege zn mening, maar vanwege zn computer.
...
Alleen vanuit internationaal perspectief kun je de kapitaalstromen volgen. Die, in combinatie met het weer, zetten de toon voor de businesscycle. En die laat zich door niemand negeren. Adam Smith's invisable hand.
...
Economie is een wetenschap die al veels te lang gegijzeld wordt door charlatans. Marx voorop. Ze laat zich niet flatlinen, er is nooit sprake van simpel oorzaak en gevolg, maar iets is juist het gevolg van AL het andere. De suggestie dat er politici zijn die door even aan de "knoppen" te draaien ie de boel even bijstuurt is volkomen belachelijk. Alsof je een hoge druk gebied even verplaatst. Farage begrijpt dat als een van de weinige.
...
We gaan eerst crashen voordat mensen geloven dat er ook een andere manier is om hier mee om te gaan. De vrije markten. En echte democratie. Huidige politieke machthebbers geven die macht niet vrijwillig op. We gaan ze er straks uit moeten schoppen. Of we verdienen niet beter.

Hedge_it | 28-10-13 | 23:16

Zit net een klein stukje van Armstrongs doopceel te lezen. Blijkt het gewoon een veroordeelde oplichter te zijn. Dat boezemt vertrouwen in zeg.

WayneGretzky*99* | 28-10-13 | 23:12

Jammer dat Farage zo blijft hameren op de natie-staat als absolute waarde, terwijl het net zo'n kunstmatige en veranderlijke fictie is als de EU. En het ontstaan er van is zelden een expressie van de wil van het volk geweest. De UK valt vroeger of later ook weer uit elkaar, die constructie is niet "echter" dan de EU.

Het gaat gewoon om een keuze, en de ondemocratische Europese federale megastaat EU is alweer een keuze die over de hoofden van het volk wordt gemaakt, terwijl die juist de andere kant op wil.

terror406 | 28-10-13 | 23:11

@WirMachenMusik | 28-10-13 | 23:03
Ik denk dat dat op de lange termijn klopt. Maar vergis je niet, het wemelt nog van de mr. knetter types, die denken dat je islam kunt 'gedogen' onder het mom van de 'vrijheid van godsdienst is een groot goed'. Die krijg je voorlopig nog niet als stemmert met een anti-islam geluid. Daarvoor moet er nog veel meer gebeuren.

Op korte termijn denk ik dat Nigel zijn strategie hem wel stemmen gaat opleveren. Te veel richting islam buigen op lange termijn gaat hem stemmen kosten. Moeilijk, moeilijk.

Het allerbeste denk ik is dat Nigel zich zo afstandelijk mogelijk tov het islam issue opstelt. Anders komt dat op lange termijn als een boomerang op hem terug wanneer de ellende echt groot wordt.

La Bailaora | 28-10-13 | 23:09

@Graaf van Egmont | 22:32
De belangen binnen al die blokken zijn identiek: het behouden van macht. Binnen Europa had ik alleen meer tegenstand verwacht van het 'weldenkende deel' der bevolking. Maar waarschijnlijk is die groep -net als in de VS- te druk met (financieel) overleven.

hatari | 28-10-13 | 23:07

En inmiddels staat weer de Nederlandse politie in het verdachtenbankje van Amnesty, Huys is weer voorganger van de PO en gaat de boel weer lekker opkloppen zoals gewoonlijk, de racisme kaart wordt weer getrokken!

lanexxx | 28-10-13 | 23:05

Waar ik op ageerde is/was de stelling dat als je eender welk soort kennis je niet hebt je niet geschikt bent als bestuurder.

WayneGretzky*99* | 28-10-13 | 23:03

Mantisomantis | 28-10-13 | 22:47 |
Juist! En om dan in hoop om bij de MSM in het gevlei te komen en salonfähig te worden de islam te te gaan opvrijen werkt niet, want het gaat helemaal niet zo zeer om de standpunten maar wel om de bedreiging op de bedreiging voor het geëtableerde baantjescircuit. Met als gevolg van die strategie dat nu ook de populariteitstoename van de UKIP stottert. En al helemaal die van de Duitse AfD die bij de laatste parlementsverkiezingen in no time nog onverwachts 4,8% scoorde. En nu ondanks de bekendheidstoename door de verkiezingen nu kwakkelt. Zowel in de peilingen als op feestboek. Want ook de leiding van de AfD verklaarde een week na de verkiezingen, kritiek op de islam tot taboe-item.
De partijen die blijven scoren in Europa zijn de partijen die ruggegraat tonen tegenover de MSM en naast EU-kritiek ook openlijk tegen islamisering ageren.

WirMachenMusik | 28-10-13 | 23:03

Wie denk je trouwens dat ze dan inhuren Wayne ?
...
Dat zeg ik.

Hedge_it | 28-10-13 | 23:00

Dus Armstrong heeft alles zelf verzonnen en ontwikkeld,

WayneGretzky*99* | 28-10-13 | 22:59

@mr.knetter | 28-10-13 | 22:42
Je roeptoetert dat Koran, hoofddoek of moskee verbieden "het begin van het einde van onze vrije samenleving" zou zijn. Dat begin van het einde is dus volgens jou nog niet gekomen, ook niet door het oeroude verbod op Mein Kampf, dat goed vergelijkbaar is met de Koran.
Het buitengewoon leerzame boek "De Ondergang van Nederland" is de facto verboden; men wilde de auteur in de gevangenis gooien, maar kon hem niet vinden. De hetze tegen dat boek was het begin van het einde:
www.uitkijk.net/docs/De%20Ondergang%20...

André van Delft. | 28-10-13 | 22:57

Meeste economen hebben het uit een boekje en/of schijten niet in het nest dat ze te vreten geeft.
...
Lees Martin Armstrong. Niks gelul.
armstrongeconomics.com/armstrong_econo...

Hedge_it | 28-10-13 | 22:55

@ hedge_it: wat een gelul over je/de economische kennis. Zelfs economen onderling staan lijnrecht tegenover elkaar als het om oplossingen gaat. En als je die kennis niet hebt huur je die in of haal je uit je organisatie.

WayneGretzky*99* | 28-10-13 | 22:51

Held

kalkikalki-frakfrak | 28-10-13 | 22:51

Ukip, PVV, FN, Vlaams Blok, allemaal geneuzel in de marge. Ze maken stuk voor stuk deel uit van een ongewenst, overbodig, overbetaald en ondemocratisch 'parlement'. Het wachten is gewoon op een nieuwe Marinus van der Lubbe.

hatari | 28-10-13 | 22:48

Farage en aanhangers zitten in hetzelfde schuitje als Wilders, en worden door media en pluche-zitters op dezelfde manier bestreden. Namelijk massaal zwartmaken van henzelf en hun medestanders.
En het gros van de kiezers trapt er op den duur in die verdachtmakingen of complete onzin.

Mantisomantis | 28-10-13 | 22:47

@André van Delft. | 28-10-13 | 22:36 |
? Ik zeg dat ik het niet wil verbieden maar laat maar.

mr.knetter | 28-10-13 | 22:42

@mr.knetter | 28-10-13 | 22:27
Boeken verbieden helpt niet zo. En nee, christendom is onvergelijkbaar met islam. Dat je dat al niet begrijpt spreekt boekdelen over je naieviteit.

Dit interview kan veel verduidelijken:
reason.com/archives/2007/10/10/the-tro...

En over je niet bang zijn. Wat van belang is, is realisme.

Wat is de realiteit? In bijna, ik zeg, bijna, alle landen waar islam is neergestreken (met uitzondering van Spanje), is het uiteindelijk fout afgelopen. Dat zou je toch te denken moeten geven. Veel beschavingen, oa. Perzie, dachten er precies zo over als jij. Dat jij dat waarschijnlijk niet meer meemaakt wil niet zeggen dat je het dan maar onleefbaar voor je kinderen moet gaan achterlaten.

Andere realiteit is dat 40 jaar geleden islam in Nederland zo'n beetje non existent was. Tegenwoordig is islam in de randstad tegen de 50% aan het raken. Tel daar nog eens 40 jaar bij op. In Kosovo is het net zo gegaan. Een eeuw geleden woonden er in Kosovo voornamelijk Serven, met een kleine minderheid aan moslims (ongeveer 10%). De geschiedenis ervan is bekend.

La Bailaora | 28-10-13 | 22:40

Bezuinigen moet inderdaad. En hoe. Pleur 90% overheid eruit. Letterlijk. Ook Geert komt er namelijk bij lange na niet door wat te snijden in linkse en/of rechtse hobbies. Zoals ook het eenzijdig verlaten van de EU zonder plan de campagne meer kwaad doet dan goed. Zonder internationaal vertrouwen ken je dat echt vergeten. Gaat Geert dat bieden ? Met de gulden ? Be real.
...
De oversimplificering van alles is zomogelijk het ingewikkeldste probleem om op te lossen. De gedachte dat de politiek daarin een rol gaat/blijft spelen is niet de mijne.
...
Alleen als de bevolking de democratie weer zelf in de hand neemt hebben we een kans. Daarin is volgens mij amper plek voor welke politieke partij dan ook. We doen update van de hele shizzle naar de 21ste eeuw op internationaal niveau of we doen format c straks.

Hedge_it | 28-10-13 | 22:38

@mr.knetter | 28-10-13 | 22:27
Het gaat mij niet om iets te bereiken. Ik toon aan dat je maar wat roeptoetert. Je wil geen boeken verbieden maar Mein Kampf dan toch weer wel. Met denkers als jij gaan we het niet redden.

André van Delft. | 28-10-13 | 22:36

@therealbraindump 22:11: een paar correcties. 1) Er is nooit een voorstel voor een grondwet gemaakt. Een grondwet is een weldoordacht document in eenvoudige taal dat de verhouding tussen de staat en haar burgers regelt. Voor voorbeelden zie de grondwet van de VS of die van Nederland. 2) Het verdrag van Lissabon is geen kopie van die zogenaamde grondwet, maar iets dat expliciet tot doel had om de nog enigszins begrijpelijke passages in dat gedrocht dat voor grondwet moest doorgaan te vertalen in nauwelijks door leken te doorgronden juridische wartaal.

Muxje | 28-10-13 | 22:35

Winnaar.

NACademicus | 28-10-13 | 22:35

hatari | 28-10-13 | 22:26
Ik zit de laatste tijd veel te lezen op sites als stormcloudsaregathering.com, infowars.com enz. enz.
Het vervelende daaraan is, dat datgene wat in de USA gebeurt of nog staat te gebeuren, door de EU naadloos gekopiëerd wordt. In Rusland en China zijn ze met hetzelfde sop overgoten. Best wel eng.

Graaf van Egmont | 28-10-13 | 22:32

Marine Le Pen heeft, waarschijnlijk door haar beraadslagingen met Geert Wilders, na haar vader nu ook FN-prominent en fractievoorzitter van 'l'Alliance européenne des mouvements nationaux' in het EU-parlement, Bruno Gollnisch naar een lagere rang gedegradeerd.
Gollnisch is naast politicus ook wetenschapper en heeft zich ooit wat ongelukkig uitgelaten toen hij wetenschappelijke vrijheid bepleitte voor revisionisten.
recherche.lefigaro.fr/recherche/access...

WirMachenMusik | 28-10-13 | 22:30

@André van Delft. | 28-10-13 | 21:33 | Mein Kampf ook weer ter beschikking stellen in bibliotheken of winkels, met boeken verbieden bereik je echt helemaal niks.

@La Bailaora | 28-10-13 | 21:32 |
Dan wordt het een arbitrair spelletje religieze boeken verbieden. Het Jodendom en het boek dat het Christendom van hun heeft geleend propageert nou ook niet bepaald naastenliefde jegens "ongelovigen". Al die boeken roepen meermaals dat ik dood moet maar vooralsnog ken ik uit alle 3 deze religies mensen waarmee ik goed door een deur kan. Ik beoordeel mensen op wat ze zeggen en wat ze doen, ga met ze in discussie als iemand onverdraagzaamheid of haat predikt, maar weiger op basis van een boekenfanckub personen te diskwalificeren.
Tegelijkertijd denk ik dat een te grote influx aan immigranten met andere culturele achtergronden en maar weinig kans op korte termijn hoogwaardige participatie op onze arbeidsmarkt grote delen van onze samenleving heeft ontwricht. Ik denk echter dat veel van deze mensen veel beter in onze samenleving hadden kunnen integreren mits ze simpelweg met minder tegelijk waren gekomen, moslim of niet. Ik zou het verstandig vinden toekomstige immigratie te beperken en dan met name hoogopgeleide immigranten te verwelkomen maar ik ben absoluut niet bang dat onze democratische rechtstaat het af gaat leggen tegen een zooitje radicale gelovigen. We kunnen als samenleving wel tegen een stootje.

mr.knetter | 28-10-13 | 22:27

Het nare van dit verhaal is, dat het geen ene fuck uitmaakt wat u of iemand anders van dit hele systeem vindt. Kiezers zijn machteloos. Er is geen enkele lijst of partij waarop je met een duidelijk NEE kan stemmen. Want voor wie je ook kiest, hij of zij gaat zitting nemen in een van die zevenhonderzoveel dikbetaalde zetels. Ook al zou niemand in Europa naar de stembus gaan volgend jaar, het EP blijft gewoon zitten. Ik ben bang dat alleen grof geweld een einde kan maken aan deze ondemocratische, opportunistische en geldverslindende charade. Ik zou zeggen, voltanken, die paar F-16's die we nog hebben.

hatari | 28-10-13 | 22:26

@Hedge_it | 28-10-13 | 22:22
Belastingverhogingen? Waar heb je het over joh, of ben je in de war met Rutte en Samsom?

Geert wil idd. niet de AOW leeftijd verhogen. Dat hoeft helemaal niet, als je doet wat de PVV namelijk wil: snijden in de overheid, subsidies afschaffen, bezuinigen op OS, op stop op massaimmigratie (daar ga je heel veel geld mee besparen), geen windmolens (luttele miljarden), enz... Dat zijn geen belastingverhogingen, dat heet daadwerkelijk bezuinigen.

La Bailaora | 28-10-13 | 22:25

La Bailaora | 28-10-13 | 22:05 | + 1
Als ie naar de juiste experts zou luisteren kwam ie niet met belastingverhogingen aan zetten. DE garantie voor verdere economische neergang.
...
Ik begrikp best dat je de islam een probleem vindt, maar terug naar de middeleeuwen omdat de economie in mekaar pleurt gaat echt niets bijdragen aan het tegenhouden ervan. Integendeel.

Hedge_it | 28-10-13 | 22:22

@WirMachenMusik | 28-10-13 | 22:07
Marine le Pen is idd. een topvrouw, zie hier het interview terug met die verschrikkelijke Nederlandse MSM journalist, die maar blijft doorbashen, knap dat ze bleef zitten en zo beschaafd bleef. Pim was na 2 minuten al weggelopen, en terecht:
ooginoog.incontxt.nl/seizoenen/2011/af...

La Bailaora | 28-10-13 | 22:12

Frans Timmermans die spreekt over vertrouwen in de politiek, de man die de uitkomst van het referendum over de Europese grondwet heeft genegeerd en vervolgens de perfecte kopie, het Verdrag van Lissabon, door de tweede kamer heeft geloosd. Wie is deze Frans Timmermans nou helemaal om te spreken over vertrouwen wanneer je zo'n trackrecord hebt..

therealbraindump | 28-10-13 | 22:11

@WirMachenMusik | 28-10-13 | 21:53 | + 0 -
Het dragen van een burqa staat echt haaks op de Westerse waarden. Ik vind het jammer dat hij dat intrekt.

Kaas de Vies | 28-10-13 | 22:10

@Allemamachie | 28-10-13 | 21:47
Klopt niet he?:
www.youtube.com/watch?v=1hnfQZoFiqk

Dat ie nu niet samengaat komt door het keiharde bashen van de MSM in Engeland, daar heeft hij bij de komende verkiezingen last van. Hij wil, om strategische redenen, niet met een anti-islam partij worden geassocieerd tijdens de verkiezingen. Zijn kracht zit hem in economie en Brussel. Dat gaat hem in Engeland geen windeieren leggen.

La Bailaora | 28-10-13 | 22:09

Allemamachie | 28-10-13 | 21:47 |
Marine Le Pen is de wedergeboorte van Jeanne D'Arc maar nu voor heel Europa. Met een in het na-oorlogse Europa nooit eerder geziene groei aan populariteit voor Marine Le Pen en Front National denk ik dat Frankrijk het eerste Europese land wordt waar de islamisering effectief een halt toegeroepen wordt. Door het succes van Marine lijken nu zelfs ook al bepaalde Franse media al de bocht te nemen.
De Ukip daarentegen is met de opvang van overgelopen politici een nieuwe baantjespartij geworden met grotendeels extreem-nationalistische aanhangers die nog bezig zijn met hun frustraties over het verloren Empire te verwerken en meer nog dan aan Brussel, een hekel hebben aan heel continentaal Europa.

WirMachenMusik | 28-10-13 | 22:07

@koffiekannetje | 28-10-13 | 22:03
Uhm, nee.

Koninging Beatricks | 28-10-13 | 22:06

Dat gebrek aan economische kennis is dan ook een onoverkomelijk probleem.
@Hedge_it | 28-10-13 | 21:45
Dat is helemaal geen onoverkomelijk probleem. Ten eerste weet niemand alles, zoals we dat al zien bij Nigel over islam.

Het goede van Geert is nou juist dat ie ondanks die kennis toch schijnbaar naar de juiste 'experts' luistert, want hij neemt namelijk gewoon hetzelfde standpunt in als Nigel: uit de EU, uit de euro en nee tegen het ESM monster. Dat Nigel het beter uit kan leggen kan je Geert niet kwalijk nemen.

La Bailaora | 28-10-13 | 22:05

Geen zin om het mooi op te schrijven, maar het overheersen van andere landen door een centrale macht.... doet denken aan ... juist. Andere voorbeelden: Tsjechoslowakije, Joegoslavie. Deze landen vielen uit elkaar omdat de inwoners graag samen één europese vlag wilden? Vlamen en Walen, Italianen en Spanjaarden, Oostenrijkers en Duitsers, Polen en Hongaren, Roemenen en Bulgaren om maar wat koppels te noemen. Ergens gaat het niet werken, me dunkt.

koffiekannetje | 28-10-13 | 22:03

@WirMachenMusik | 28-10-13 | 21:53
En dan hebben we het maar even niet over offshore banking/tax evading en net zo hard graaien uit de kas van de EU als de rest van de partijen.
Maar het is voor de buhne een echte held.

Ongeblustekalk | 28-10-13 | 21:57

Koninging Beatricks | 28-10-13 | 21:48 | + 0
En bij Rutte, Diederik, Pechtold en de groenlinksrakkers is dat geen onoverkomelijk probleem?
...
Zeker wel. Die zijn stuk voor stuk net zo ongeschikt. Wat doet Roel Pieper tegenwoordig ? Of is die Henk krol achterna ?

Hedge_it | 28-10-13 | 21:57

Farage for EU President..... kan toch, of nie?

Schoade | 28-10-13 | 21:54

Als er al iets extreem-rechts is aan Nigel Farage is het, dat hij sinds enkele weken de islam aan het opvrijen is door moskees te bezoeken en het programmapunt burkaverbod schielings in te trekken.

WirMachenMusik | 28-10-13 | 21:53

@Koninging Beatricks | 28-10-13 | 21:51

En de typfouten waren vandaag weer gratis bij een krat Schultenbräu.

Koninging Beatricks | 28-10-13 | 21:53

@Allemamachie | 28-10-13 | 21:47

Partijen die samenwerken doen dat op bepaalde punten. Er zijn in Europe geen twee partijen die precies hetzelfde willen. Toch werken ze samen omdat ze het over bepaalde punten wél eens zijn.

Dat betekend nog lang niet dat een stem om Wilders een stem op Le Pen is.

Koninging Beatricks | 28-10-13 | 21:51

een geweldig politicus.. een die begrijpt waar die Eurofielen op uit zijn en het ook nog is prima kan verwoorden.

(c)ZWITSUL | 28-10-13 | 21:50

@Hedge_it | 28-10-13 | 21:45

"Dat gebrek aan economische kennis is dan ook een onoverkomelijk probleem."

En bij Rutte, Diederik, Pechtold en de groenlinksrakkers is dat geen onoverkomelijk probleem?

Die weten er namelijk ook geen fuck vanaf.

Koninging Beatricks | 28-10-13 | 21:48

En daar zitten ze met hun arrogante koppen, de elitaire grijns straalt er van af. Good Work Nigel!

fritsspits | 28-10-13 | 21:48

Begrijpt dan echt niemand dat Nigel niks met de PVV te maken wil hebben?? Dat heeft hij vaak gezegd en samenwerking is volgens hem onmogelijk.
Prima als je achter de PVV in het EP staat, maar doe dan niet alsof ze samenwerken met UKIP. PVV doet goed werk, maar de Nederlandse partij die Nigel steunt is Artikel 50 van Daniël van der Stoep.
Misschien moeilijk te behappen, maar is wel zo. Een stem op de PVV is een stem op Le Pen, een stem op Artikel 50 is een stem op UKIP.

Allemamachie | 28-10-13 | 21:47

Volgens Frans Timmermans liegen ALLE Europese landen die NIET in de EU zitten over hun financiën en kijken ze af van wat de EU beslist om het zelf toe te passen waardoor ze zo goed zijn qua economie.

Ja hoor Fransje, droom lekker verder met je eigen wereldje. Achterlijke idioot.

LangeTijdGeleden | 28-10-13 | 21:47

La Bailaora | 28-10-13 | 21:32 | + 1 -
Wat we wel weer zien is dat Wilders meer kennis heeft over islam dan economie, en Nigel andersom.
...
Dat gebrek aan economische kennis is dan ook een onoverkomelijk probleem. Juist van leiders moet je verwachten dat ze voor de functie serieuze kennis van zaken en de benodigde ervaring hebben. Eerst maar eens laten zien dat je geschikt bent om een bedrijf te leiden, dat je verantwoordelijk met een budget kunt omgaan en oog hebt voor de langere termijn.
...
Wilders is ook gewoon een opportunistische draaikont zonder economisch verhaal. Ook bij hem gewoon de bijna traditionele belastingverhogingen. Dat wij voorlopig nog niet beter hebben zegt uiteindelijk alles over ons. Sad state of affairs.

Hedge_it | 28-10-13 | 21:45

Wederom een goede video van Nigel Farage. Jammer dat je niet op hem kunt stemmen volgend jaar mei als Nederlander. Of is dit wel mogelijk?

Tierelier | 28-10-13 | 21:43

Mocht er een criminele "organisatie" zijn, heet dat EU.
En die bolderkar ter verdere onderdrukking van "het personeel" (de burger) boldert maar door.
Eigenlijk niet anders dan in de middel eeuwen.
In een woord: 1984 van Orwell. En wij maar maar gaan stemmen..... Op de volgende generatie geldbeluste minkukkels.

kiezer | 28-10-13 | 21:42

@Pa Cartwright | 28-10-13 | 20:34

Dat zegt meer over jou dan over Nigel.

Koninging Beatricks | 28-10-13 | 21:41

Het enige dat helpt tegen de EU zijn een paar kranen en 100 meter stevig touw.
En die Nigel vertrouw ik niet, er klopt wat niet aan die vent.

Ongeblustekalk | 28-10-13 | 21:41

La Bailaora | 28-10-13 | 21:34

Het is zoals altijd weer een genoegen jou te zien dansen in deze panelen. Keep it up!

Van Duyvenbode | 28-10-13 | 21:36

@MacG | 28-10-13 | 20:44
Het is de enige partij, die zelfs via een rechtzaak, geprobeerd heeft het ESM-monster (van de EU) tegen te houden.

Dat jij daar blind voor bent, tja, dat kan Geert niet helpen.

La Bailaora | 28-10-13 | 21:34

@mr.knetter | 28-10-13 | 21:12
Vind jij het al lang bestaande verbod op Mein Kampf ook het begin van het einde van onze vrije samenleving?
Of heb je twee verschillende maatstaven voor haatboeken?

André van Delft. | 28-10-13 | 21:33

@mr.knetter | 28-10-13 | 21:12
De islam moet bestreden worden omdat het nou juist onvrijheid propageert. Het is een gevaarlijke ideologie die verpakt is als 'religie'. Dat maakt hem extra gevaarlijk. Het wil a) de scheiding van kerk en staat nou juist afschaffen, en b) het is intolerant jegens alles wat niet islam is. Dat moet je dus niet toestaan, ook niet onder het mom van 'vrijheid van godsdienst' is een groot goed. Het tolereren van intolerantie is geen tolerantie.

Komt bij dat de EU en islam 2 handen op 1 buik zijn: de EU doet express de islam verwelkomen, en wel hierom:
www.bbc.co.uk/news/uk-politics-1851939...

Dat naieve moet je dus nog kwijtraken.

Nigel doet het overigens prima, omdat hij wel degelijk de massaimmigratie wil staken, en dat is ook meteen een rem op islam. Hij doet dat ook, omdat er nog veel te veel mensen zijn die jouw visie erop na houden en daarom geen Wilders gaan stemmen.

Maar Wilders heeft over islam helemaal gelijk. Hij heeft meer gelijk dan Nigel hierin, maar taktisch gaat Nigel denk ik idd. meer stemmen trekken.

Wat we wel weer zien is dat Wilders meer kennis heeft over islam dan economie, en Nigel andersom. Dus daarom kan je beide standpunten begrijpen.

La Bailaora | 28-10-13 | 21:32

De PVV beweert anti-EU te zijn maar tot op heden hebben ze weinig daadkracht laten zien.
MacG | 28-10-13 | 20:44
.
Dat heet democratie. Zolang ruim 66% op pro-EU partijen stemt knallen die eikels alles er rechtstreeks doorheen, tot en met wijzigingen van de Grondwet aan toe. En het enige wat die ruim 66% kunnen aanvoeren is dat Wilders een wegloper is omdat hij weigerde te tekenen voor extra belastingen in opdracht van de EU. Eeeehhh.... wat?

Pierre Tombal | 28-10-13 | 21:32

Hebben wij ooit een stem gehad in de EU??? Ik dacht van niet.
"Democrtaties" afgeschaft door CDA (wat een shidtdt zooi)door voorganger Balkenende.

kiezer | 28-10-13 | 21:31

@Van Duyvenbode | 28-10-13 | 21:24
Klopt, vrijheid wordt nogal overgewaardeerd. Het levert echter wel veel leuke reaguursels op.

Ongeblustekalk | 28-10-13 | 21:27

de sp is oorzaak van gros van de ellende met hunnie verachtelijke gedachtengoed. Wat zijn die tegen Brussel dan ? Gewoon jaloers omdat ze dat herverdelen en nivelleren zelf willen doen.
...
Wat dat aangaat hoop ik elk jaar weer dat de tomatenoogst mislukt.

Hedge_it | 28-10-13 | 21:25

Nooit gedacht dat een stem op de SGP de beste keuze bij een verkiezing zou zijn. Bij de volgende Euro-verkiezing op deze manier indirect op Mr. Farage & UKIP stemmen.

CaesarSalad | 28-10-13 | 21:24

De mens heeft van oudsher altijd al onder regimes geleefd, of dat nou het imperium was van de caesars, of het landgoed van de feodale heer. In de moderne tijd is de gedachte opgekomen dat de mens zijn instemming heeft verleend aan de machthebbers, het sociale contract. Maar oeps, hadden de Middeleeuwers toch gelijk. De politiek is een macht waaraan men vanaf de geboorte is onderworpen en die men beter kan vrezen. Zalig is hij die niet opgemerkt wordt.

Van Duyvenbode | 28-10-13 | 21:24

Nequebard | 28-10-13 | 20:53
En iedere keer als hij opstaat om te spreken, zoals ook nu, beginnen de vampiers van de andere fracties al te kreunen en te steunen omdat ze weten dat hij ze weer om de oren zal slaan met pijnlijke waarheden."

Precies! Of als een lompe boer achteroverhangen, gaap gaap. Of er doorheen schreeuwen. Ze wanen zich kennelijk onbespied. En de Zomergasten-kijker maar denken dat Verhofstadt zo'n erudiete, keurige, bevlogen man is.

Arjan | 28-10-13 | 21:23

In een echte Europese democratie moet ik op Nigel kunnen stemmen. Maar de EU is geen democratie, alleen al omdat ik niet de vrijheid heb om op elke willekeurige politicus te mogen stemmen.

Sjaak uit Dordt | 28-10-13 | 21:21

Eigenlijk zou een normaal mens eens moeten bellen met Al Qaeda. Wie zit te wachten op die zakkenvullers en volgevreten papzakken in Brussel die niemand vertegenwoordigen?

Itzamná | 28-10-13 | 21:20

Hadden wij maar een Farage in het EU Parlement.. wij hebben alleen plucheklevers die 40k per maand wegtikken, per persoon.. belastingvrij.. Excl. pensioen , en excl. wachtgeld tot 65 jaar...

070 | 28-10-13 | 21:20

koolteer | 28-10-13 | 20:50 | + 6
Inderdaad, de mensen in Brussel willen 1 Europa. Dan zou het toch logisch zijn dat we op iedereen kunnen stemmen, ongeacht nationaliteit.

EigenVolkEerst | 28-10-13 | 21:16

scheiding van kerk en staat is niet genoeg knetter. scheiding van markt en staat is zo mogelijk nog belangrijker !

Hedge_it | 28-10-13 | 21:15

En daarom de PVV. Dit doorgeslagen ideaal zal niet vanzelf stoppen, helemaal nu de bankenunie aanstaande lijkt. En wij dachten dat de Euro verregaande consequenties had, wake the fuck up mensen.

Desmoulins | 28-10-13 | 21:14

De simpelste manier om de politieke dynamiek te veranderen is politiek als beroep eenvoudigweg onmogelijk maken. korte termijnen. geen herverkiezingen meer. en daarna ook niet meer in overheidsdienst.
...
De gedachte dat je in de publieke sector carriere zou kunnen maken is sowieso een idiote.

Hedge_it | 28-10-13 | 21:13

@ Febofiel | 28-10-13 | 21:08 |
En jij denkt dat je die politiek gesloten deuren in Brussel worden open gezet voor PowNews?
Nee wat er reilt en zeilt in Brussel en wat er allemaal wel gedeclareerd word enz enz houden ze écht achter de deurtjes hoor.

cobie | 28-10-13 | 21:13

vanhetvarken | 28-10-13 | 20:42 |
Ik weet het op dit moment simpelweg nog niet. Op de EU standpunten na vind ik Nigel Farage ook een tegenpool van Wilders. Het gaat mij erom dat we onze soevereiniteit niet afstaan aan een ondemocratisch instituut waar ik mij totaal niet mee kan identificeren. Het verkwanselen van onze grondwettelijke vrijheden om een godsdienst te stangen vind ik echter nog onverstandiger en volgens mij liggen bij Wilders daar toch echt de prioriteiten. Het verbieden van Koran, hoofddoek of moskee zie ik als het begin van het einde van onze vrije samenleving. Persoonlijk heb ik helemaal niks met wat voor'n religie dan ook maar ik beschouw de scheiding van kerk en staat als essentieel in beide richtingen; religie bemoeit zich dus niet met staatsaangelegenheden (en dat mag van mij strenger dan nu het geval is) maar de staat moet zich ook zeker niet mengen in religeuze aangelegenheden van zijn burgers. De imigratiekwestie is dan simpelweg een pragmatisch verhaal, wat in dit filmpje ook goed verwoord wordt door Nigel Farage, en bovenal een beslissing van een soevereine overheid die verantwoording aflegt aan zijn volk.

mr.knetter | 28-10-13 | 21:12

We kunnen gewaarschuwd worden, het maakt niet meer uit. De volkjes in Europa kiezen vrijwillig voor de ondergang. Tuurlijk heeft Farage gelijk. Maar de EU draai je niet meer terug. En wordt alleenmaar gekker en gekker allemaal. Ik zie geen andere uitweg meer dan een radicale afwending van de politiek. De moderne mens heeft god verloren en is nu seculier, zoals dat heet. En hij heeft nu zijn hoop gevestigd op de politiek. Nou, je kunt nog beter je hoop vestigen op god dan op de politiek.
De politiek is de grootste desillusie na de dood van god.

Van Duyvenbode | 28-10-13 | 21:09

Schultz is een gevaarlijke gek.

Hedge_it | 28-10-13 | 21:09

@zware Piet | 28-10-13 | 21:07 | + 1 -
Yep en niemand boeit het.

Kaas de Vies | 28-10-13 | 21:08

Waarom pakt Pownews zijn spullen niet in en gaat naar Brussel. Geef ons 15 minuten dagelijks een overzicht van wat er gebeurd, wat er rammelt en waar het heen gaat. Dat zou ik beter vinden dan een Tom Staal die met drie pornohoerinnen een kerkbijeenkomst loopt te zieken.

Febofiel | 28-10-13 | 21:08

-weggejorist-

zware Piet | 28-10-13 | 21:07

@Slipsnifter | 28-10-13 | 20:58
Tsja, zo diep zijn we in dit treurige landje inderdaad helaas wel gezonken.

Vaffanculo! | 28-10-13 | 21:06

Het begon met het verbieden van de gloeilamp en het eindigt als een totalitair regime. We waren gewaarschuwd.

Conan de Rabarber | 28-10-13 | 21:04

@ i-Wonder | 28-10-13 | 20:59 |
Ik ben bang dat je gelijk krijgt.
Ze zullen weer van alle soorten verkiezingsbeloften doen.
En veel mensen zijn er gevoelig voor.

cobie | 28-10-13 | 21:03

@hfakker | 28-10-13 | 20:23

Als je uit je nek lult doe dat dan met dubbel p.

implosie | 28-10-13 | 21:02

Ze hebben in september 2012 massaal voor pvda en vvd gestemd. Nou dan. Dan ben je dus uitgeluld.
We gaan door het afvoerputje van de EU. En in de goot kunnen
we nog een sigaret delen misschien. Dat is de toekomst waarvoor NL heeft gestemd.

Van Duyvenbode | 28-10-13 | 21:02

Hoe meer mensen zien hoe zo'n ongekozene als Baroso zit te grinniken als Nigel Farage spreekt, des te beter.

Guy Veropzoudten | 28-10-13 | 21:00

Europese democratie omver werpen?
Welke democratie?
Brussel is instituut wat regelrecht op dictatuur afstevent.
Puur zelfverrijking, declareren tot de persoonlijke bankrekening het niet meer aankunnen, geen beslissingen durven te nemen (want meer vergaderingen = meer declareren) en compleet incompetent om belangrijke beslissingen te durven nemen.

Des te eerder dat ondemocratisch instituut omvalt des te beter.

Het erge is dat het grootste deel van de NLers bij de volgende verkiezing de Pravda leest en denk dat de PvdA toch zo gek nog niet is.

i-Wonder | 28-10-13 | 20:59

De NPO die het opneemt voor de PVV. Een warmer welkom van de linkse kerk kan je je toch niet voorstellen.

WaarDeWindWaait | 28-10-13 | 20:58

@Vaffanculo! | 28-10-13 | 20:42
Denk eerder dat hij dan een ongelukje zou hebben gehad.

Slipsnifter | 28-10-13 | 20:58

-weggejorist-

zware Piet | 28-10-13 | 20:57

Zo veel hier over geschreven, het maakt allemaal niet uit, behalve dan dat ik als criticus van het eerste uur als eerste de kogel kop.

Kaas de Vies | 28-10-13 | 20:57

Wat moet ik nog zeggen?
Ein Volk, ein Reich, ein Münze ?

SyntaxError | 28-10-13 | 20:55

Er was een paar jaar geleden een discussie over de komende verkiezingen. De voorstanders van een politieke unie wilden natuurlijk dat iedereen in elke lidstaat op elke kandidaat kon stemmen en dat lijsten op Europees niveau zouden worden geregeld. En voor één keer was ik het met ze eens!

Dan zou ik namelijk op Nigel Farage kunnen stemmen. Hij komt op voor de belangen van de gewone man, die helemaal geen zin heeft om zijn zekerheid en soevereiniteit te verliezen puur en alleen omdat de politieke elite het een goed idee vindt om een pan-Europees rijk te stichten.

Nigel Farage is als een spotlight in dat donkere, rotte huis. En iedere keer als hij opstaat om te spreken, zoals ook nu, beginnen de vampiers van de andere fracties al te kreunen en te steunen omdat ze weten dat hij ze weer om de oren zal slaan met pijnlijke waarheden.

Het gekreun van die mensen is over de jaren steeds erger geworden, want met de populariteit van Farage groeien ook de onzekerheid en de wanhoop bij de mensen die een hekel aan hem hebben. Ze kunnen zijn bloed wel drinken in Brussel, want ze weten dat zijn boodschap veel makkelijker over te brengen is aan de bevolking - omdat zijn boodschap nu eenmaal de waarheid is.

Nequebard | 28-10-13 | 20:53

@EigenVolkEerst | 28-10-13 | 20:25
"Ik vind het jammer dat ik niet op Farage kan stemmen."

Het feit dat dat inderdaad niet kan, geeft al aan dat de EU niks met democratie te maken heeft.

De goudzoekers van de gevestigde partijen worden dusdanig bedolven onder wein, weib und gesang, dat er niemand een tegengeluid zal laten horen.

Margepartijtjes als D66 en GroenLinks klampen zich wanhopig vast aan het luxe pluche en hopen op de gefêteerde hoernalisten om bij de volgende verkiezingen het domme stemvee hun kant op te sturen. Van beleid, visie, democratie of überhaupt realisme is geen spoor te bekennen in Brussel.

koolteer | 28-10-13 | 20:50

-weggejorist-

zware Piet | 28-10-13 | 20:50

Deze man zegt precies wat ik denk en altijd al gedacht heb. Jammer dat ik niet op hem kan stemmen. Democratie-ha-ha-ha. Zie ze eurobaasjes genoegzaam zelfingenomen onderuitgezakt zitten. Het wordt hoog tijd dat het echte Europa opstaat en deze dictators met pek en veren het huis uitjaagt! 10-20 jaar terug in de Eurotijd, weg met de gemeenschappelijke munt en terug naar slimme economische samenwerking naar model van de EEG.

Faragefan | 28-10-13 | 20:50

Je kan zeggen wat je wil, maar de VPRO zorgt toch echt voor pareltjes op de NPO: Tegenlicht, Slag om Nederland/Europa, etc ... en ja, ook Rembo & Rembo.

Melk met klonten | 28-10-13 | 20:49

Op 24 september van het jaar 2007 werd ons, bij monde van een allochtoon(!), verteld dat de Nederlandse identiteit niet bestaat. De EU heeft niets op met constructieve ideeën. Farage lijkt op zijn werkplek een roepende in de woestijn.

natte krant | 28-10-13 | 20:49

Farage zal wel net als Wilders er alleen voor staan wat betreft eurokritiek.
Mijn stem had ie gekregen als het kon.
En dat Nederlandse politici liegen als het om Brussel macht gaat.
Misschien hopen ze zélf op een baantje in Brussel.

cobie | 28-10-13 | 20:48

Willen we niet aan de nieuw te vormen Hitlerstaat ten onder gaan is het nu actie geblazen. De PVV beweert anti-EU te zijn maar tot op heden hebben ze weinig daadkracht laten zien. Wat daadkracht betreft is de PVV niet sterker dan een nylondraad waaraan een bulkcarrier is vastgemaakt. Om het maar eens metaforisch uit te drukken.
Er zal een nieuwe partij moeten komen die keihard is en zonde concessies de politiek een schop onder hun achterste geeft.

MacG | 28-10-13 | 20:44

Wat is hij gru-we-lijk goed in deze elevator pitch.

Knoopsgat | 28-10-13 | 20:44

De reacties in het EP als Farage spreekt doen me denken aan die van de Kamer als Janmaat aan het woord was.

Durven alleen labiele idioten tegen de heersende macht in te gaan, of weet de heersende macht tegenstanders altijd af te schilderen als labiele idioten?

Ik zit in ieder geval met smart te wachten op een politicus die vanuit weloverwogen standpunten de huidige richting van de Europese integratie bekritiseert. Zo iemand zullen ze veel moeilijker kunnen buitensluiten en ridiculiseren.

Halve Zoolstra | 28-10-13 | 20:44

Farage zou in Nederland premier geworden zijn.

Vaffanculo! | 28-10-13 | 20:42

mr.knetter | 28-10-13 | 20:36
U bent het eens met eu-kritikaster Farage, maar gaat geen PVV stemmen, op wat dan wel laat u in het midden. Dat is nu het probleem, er is maar 1 euro kritische partij in NL en dat is de PVV.

vanhetvarken | 28-10-13 | 20:42

@ mr.knetter | 28-10-13 | 20:36
Ohwww wacht... die pvv... die zouden toch de EU gaan slopen? Ofzoiets?

Pa Cartwright | 28-10-13 | 20:41

Timmerfranz zegt net dat we helemaal niks hebben aan soevereiniteit want een verenigd Europa geeft ons daar zoveel voor terug. Ga eens deaud, laplul...

eerstneukendanpraten | 28-10-13 | 20:40

Maandsalaris EU-afgevaardigden: € 12.255,87,- exclusief dagvergoeding à € 304,-, exclusief residentietoelage van 15% basissalaris, exclusief kinderbijslag à € 300,- per kind, exclusief secretariaatsvergoeding van € 21.209,- per maand, inclusief ruim 10 weken vakantie.

xandernieuws.punt.nl/content/2013/10/E...

Snowy2000 | 28-10-13 | 20:40

Er is een Nederlandse partij die samenwerkt met UKIP, dat is niet de PVV die samenwerkt met FN en VB, maar www.artikel50.nl Die partij is de zusterpartij van UKIP in Nederland. Wil je dat Farage meer macht krijgt, stem dan op Artikel 50 en niet op de PVV!

Allemamachie | 28-10-13 | 20:38

Amen mr. Farage! Zou indien mogelijk op deze meneer stemmen. Voor dergelijke standpunten moet je als Nederlander echter bij de PVV zijn en dat gaat hem toch echt niet worden.

mr.knetter | 28-10-13 | 20:36

Och, na 2 – ok ok, na 3 maal – terugluisteren, klinkt ie nét als Barry Madlener.

Pa Cartwright | 28-10-13 | 20:34

Democratie wat wil dat ook alweer zeggen?
OJA iedereen mag mee beslissen toch?
Ze hebben aan mij nog nooit gevraagd of ik het met hun plannen eens was
Ze duwen alles door onze strot en wij moeten onze bek houden daar komt het op neer
Dictatoriaal noem ik dat

elvis01 | 28-10-13 | 20:34

*popcorn, Fristi en borrelnootjes pakken doet*

Wc-kip | 28-10-13 | 20:34

EU = grootste criminele organisatie. gaat met die bankenunie in het verschiet alleen maar erger worden.

HetMannetje! | 28-10-13 | 20:32

@ Supermatthijs | 28-10-13 | 20:27
Ik kom hier louter ter vermaak. En heb dan werkelijk geen enkele behoefte mij druk te maken om belangrijke zaken. En dat hou ik ook zo.

Jij hebt de energie en tijd om hier de godganse dag rond te rotzooien, mooi. Ik niet.

Pa Cartwright | 28-10-13 | 20:32

V Pravde njet izvestij, v Izvestiach pravdy njet.

HoogToontje | 28-10-13 | 20:31

Farage de enige met verstand van zaken. Dat de rest 'allemaal gek' is doet daar niks aan af. Ook daarin heeft ie helaas gelijk.
Goed beschouwd is Farage zo'n beetje de enige niet fundamentalist die er zit. De overgrote meerderheid van die europeese doema heeft respect voor democratie en vrijheid allang overboord gegooid.

Hedge_it | 28-10-13 | 20:29

Volgens de communist Barroso zijn we een (1) grote natie, maar ondertussen is het voor mij als Nederlander niet mogelijk om op Farage te stemmen.
Da's toch vreemd, gezien de "Ein Volk, Ein Reich und Ein Fuehrer"-doctrine van de Europese Commissie.

McPhart | 28-10-13 | 20:28

waarom kunnen wij niet op Farage stemmen? Jammer dat die partij in de UK weer zulke onbenullen aantrekt, net als hier de PVV.

fail | 28-10-13 | 20:28

@hfakker | 28-10-13 | 20:23
nb dit plemp ik niet uit antipathie, maar eerder uit 'helaas maar waar'.

hfakker | 28-10-13 | 20:28

-weggejorist-

Supermatthijs | 28-10-13 | 20:27

Oh, klik ik op "Allemaal" is het eerste waarmee ik dood wordt gegooid die dikke pad van Indipender.

Mastermattie | 28-10-13 | 20:26

Ik vind het jammer dat ik niet op Farage kan stemmen.

EigenVolkEerst | 28-10-13 | 20:25

-weggejorist-

Pa Cartwright | 28-10-13 | 20:25

Heerlijke stem, ook.

Eugene Lury | 28-10-13 | 20:25

Nigel krijgt van mij altijd een plus kudo! De man weet steeds opnieuw de spijker keihard en loepzuiver op de kop te treffen!

kommabijmebinnen | 28-10-13 | 20:24

Een genot om te luisteren naar die man.

Botte Hork | 28-10-13 | 20:24

Afschaffen die hele EU zeaui.

kibbesoeb | 28-10-13 | 20:23

Nigel Farage is nu eenmaal te kolderiek, te 'u bent allemaal gek' om serieus genomen te worden. Te oponent.

hfakker | 28-10-13 | 20:23

Nederlandse politici willen een leuk baantje in Brussel.

lingo star | 28-10-13 | 20:23

"En dan nu even een blokje zendtijd voor RealPolitieke Partijen."


Nee nee, van Rossum. Realpolitik is uitgestorven in de negentiende eeuw. God weet dat we het nodig hebben, net als mannen als Bismarck. Maar tegenwoordig is vrijwel iedereen een moral fag; het tegenovergestelde van een realpolitiker.

omanders | 28-10-13 | 20:23

Helaas maar waar, in Den Haag, hebben ze, terwijl er duidelijk NEE was gestemd toch hun zin doorgeduwd en dit zal ook niet veranderen.
Eruit is de enige goede optie, helaas willen ze dat niet horen!

Mastermattie | 28-10-13 | 20:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken