Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mein Kampf = saai kudtboek. Maar wel VERBOTEN

DDmeinkampf.jpgOi, gezeik met Federatief Joods Nederland. Die doen dus aangifte tegen een galeriehouder die het haatboekie Mein Kampf te koop aanbiedt. Dat is een soort Oude Testament of Koran qua saai, waanzin en rassenhaat maar dan geschreven door Hitler. En de geschiedenis heeft ervoor gezorgd dat wij hem niet, maar god, allah en jahwe wel als goden hebben geaccepteerd. Enfin, het boekje is dus verboden om te verkopen in Nederland en de chef van Totalitarian Art Gallery heeft kennelijk een goed gevoel voor PR want oehoe, controversiéél, hij verkoopt het toch. Nah. En nou zien we wat er van komt: heel Federatief Joods Nederland piswoest. En die doen aangifte, tegen de galerie en tegen Wikipedia, want daar kunnen demense Mein Kampf gewoon downloaden. En dat het grote publiek zomaar zelf kennis neemt van mogelijk schadelijke ideologietjes, dat mág dus helemaal niet van Federatief Joods Nederland. Federatieve verbiedwoede dus. Maar hoe veel joden zijn er eigenlijk bijelkaar gefedereerd in die club? Nouja. Eentje vooral. Herman Loonstein. Die is voorzitter, penningmeester en haalt de koffie. En hij zit dus bovenop de draaibare boekenkast nu. Kom er eens af, gek. Boeken verbieden. Weet je wie dat ook..? Precies. Nie wieder, weet je nog. Loonstein, die als beroepsslachtoffer met grootheidswaan meteen maar een federatie bijmekaar verzint om te suggereren dat zijn gezanik en leedclaims breed gedragen worden, vestigt wel de aandacht op een belangrijk puntje. Namelijk dat het verbod op het verkopen van bepaalde boeken maar eens kapot moet. Laat alle gekkies maar lezen en schrijven wat ze willen. Jammer voor andermans kwetspijn en magnietreflexen. Komop zeg. De goeien hebben die oorlog toch gewonnen, kan ons de Lieve Kitty van Adolf Hitler nou verrotten. Alsof prompt de treinen naar het oosten weer gaan rijden zodra Mein Kampf bij Bol.com te bestellen valt. Het wordt nu wel eens tijd om ook het allerlaatste stukje Europa te bevrijden en publiciteitsgeile sneuneuzen danwel kunsdt-types de wind uit de aandachtshoerende zeilen te nemen. Free Mein Kampf!

Reaguursels

Inloggen

Ik kwam niet verder dan halverwege... Het dagboek stuk is interessant, het filosofie stuk daar kwam ik niet door.

Ik kan me voorstellen dat de geallieerden dit boek willen verbannen. Adolf was een fan van Engeland, zo viel te lezen, en hoopte op een alliantie! Engeland stuurde op oorlog aan met excuus de bezetting van Polen. Engeland bezette helemaal geen andere landen in de tijd... Oh wacht... Anyway, in de geschiedenisboeken wordt alleen gehamerd op "Duitsland viel allerlei landen aan", terwijl dat niet helemaal klopt.

Nou ja dat is mijn indruk.

Istrilyin | 29-10-13 | 10:32

Ome Adolf zat in alle opzichten nogal in de anale fase. En dat voor de veertiger die hij in 1933 al was...
Ik heb het boek nooit gelezen en zal het waarschijnlijk nooit gaan doen. Ik heb ook wel eens het voornemen gehad om aan Das Kapital te gaan beginnen. Zelfs geleend in de bibliotheek. Maar ik kom gewoon niet door dat ideologische gelul heen.

LJBrinkhorst | 29-10-13 | 10:16

moet ik je echt de redenen uitleggen waarom ik dit boek zum kotzen vind?
raquelita | 29-10-13 | 00:18
.
Het ligt op de punt van mijn tong om te vragen: doe eens? Maar nee, het is volkomen duidelijk waarom jij denkt dat jij dit boek zum kotzen vindt. Dat is om dezelfde reden dat jij denkt dat de Britten en de Amerikanen de helden zijn die ons bevrijdden; omdat het zo in de schoolboekjes staat. de werkelijkheid is een stuk minder fraai, want de oorzaak van WO2 valt rechtstreeks terug te voeren op de buitenlandpolitiek van deze twee wereldmachten (en Frankrijk). Sterker nog: hun aandeel in voorheen de Volkenbond, tegenwoordig de VN, plaatst hun zelfs in de positie van veroorzaker van WO1.
.
Zoals #`Suspect Device` reeds stelde is waar strijd gevoerd wordt altijd sprake van ten minste twee verhalen. Objectiviteit houdt in dat je de waarheid in beide verhalen herkent dan wel zoekt en begint in ieder geval met de erkenning dat er dus meerdere verhalen bestaan. Sowieso: hoe rijm je het bestaan van de EU (met Duitsland en Oostenrijk als leden en binnenkort ook Bulgarije) met het absolute gelijk van onze schoolboeken? Wat klopt er niet aan dit plaatje?

Pierre Tombal | 29-10-13 | 10:04

Ome Adolf zat in alle opzichten nogal in de anale fase. En dat voor de veertiger die hij in 1933 al was...
Ik heb het boek nooit gelezen en zal het waarschijnlijk nooit gaan doen. Ik heb ook wel eens het voornemen gehad om aan Das Kapital te gaan beginnen. Zelfs geleend in de bibliotheek. Maar ik kom gewoon niet door dat ideologische gelul heen.

LJBrinkhorst | 29-10-13 | 10:01

Werkt dit?

Machteloze | 29-10-13 | 09:58

-weggejorist-

Machteloze | 29-10-13 | 09:49

-weggejorist-

Machteloze | 29-10-13 | 09:48

Ik ben een boek aan het lezen:
Zionism reconsidered.
Een boek geschreven door joden die het zat zijn dat hun volk,steeds zieligheid en slachtofferrollen aanneemt,om er een slaatje uit te slaan.. interessant.
Een joodse lente is de belangrijkste lente die de mensheid nodig heeft.

gimme a beat,rix | 29-10-13 | 08:56

Ik heb het boek nog niet uit, tot nu toe krijg ik nog steeds geen haatgevoelens jegens joden en zionisten. Misschien komt dat pas als je het boek uit hebt.

Meer zorgen maak ik me om een mij bekende ondernemer. Nee geen kale kop en hakenkruis, gewoon een uiterlijk “normale” man welke regelmatig op een tafel gaat staan (voor het overzicht), beentjes iets uit elkaar en handjes in de lucht.

Jolig het volgende luidkeels de volgende tekst zingend:
“Mein Mutti war bei de gestapo
Mein Vati war bei de SS
Mein Onkel arbeitet in Auschwitz
Da werden die juden vergasst”.

Het personeel staat er bij en lacht.

De tekst is ook te vinden op stormfront.org.

mois | 29-10-13 | 08:56

test

mois | 29-10-13 | 08:52

Het doet mij wat denken aan die tentoonstelling over het verboden boek in de Bijenkorf waar de Salman Rushdie boeken snel verwijderd waren na dreigementen. Ik wil op 5 mei niet vieren dat we hier 'andere' verboden boeken hebben maar dat we GEEN verboden boeken hebben. Dat is vrijheid.

Simon_GS | 29-10-13 | 08:52

Ik heb het boek nog niet uit, tot nu toe krijg ik nog steeds geen haatgevoelens jegens joden en zionisten. Misschien komt dat pas als je het boek uit hebt.

Meer zorgen maak ik me om een mij bekende ondernemer. Nee geen kale kop en hakenkruis, gewoon een uiterlijk “normale” man welke regelmatig op een tafel gaat staan (voor het overzicht), beentjes iets uit elkaar en handjes in de lucht.

Jolig het volgende luidkeels de volgende tekst zingend:
“Mein Mutti war bei de gestapo
Mein Vati war bei de SS
Mein Onkel arbeitet in Auschwitz
Da werden die juden vergasst”.

Het personeel staat er bij en lacht.

De tekst is ook te vinden op stormfront.org.

Mois

mois | 29-10-13 | 08:52

meteen gedownload, staat op server bij amusement/books/meinkampf...

cheiz | 29-10-13 | 08:51

Ik heb het boek nog niet uit, tot nu toe krijg ik nog steeds geen haatgevoelens jegens joden en zionisten. Misschien komt dat pas als je het boek uit hebt.

Meer zorgen maak ik me om een mij bekende ondernemer. Nee geen kale kop en hakenkruis, gewoon een uiterlijk “normale” man welke regelmatig op een tafel gaat staan (voor het overzicht), beentjes iets uit elkaar en handjes in de lucht.

Jolig het volgende luidkeels de volgende tekst zingend:
“Mein Mutti war bei de gestapo
Mein Vati war bei de SS
Mein Onkel arbeitet in Auschwitz
Da werden die juden vergasst”.

Het personeel staat er bij en lacht.

De tekst is ook te vinden op stormfront.org.

mois | 29-10-13 | 08:49

Ik heb het boek nog niet uit, tot nu toe krijg ik nog steeds geen haatgevoelens jegens joden en zionisten. Misschien komt dat pas als je het boek uit hebt.

Meer zorgen maak ik me om een mij bekende ondernemer. Nee geen kale kop en hakenkruis, gewoon een uiterlijk “normale” man welke regelmatig op een tafel gaat staan (voor het overzicht), beentjes iets uit elkaar en handjes in de lucht.

Jolig het volgende luidkeels de volgende tekst zingend:
“Mein Mutti war bei de gestapo
Mein Vati war bei de SS
Mein Onkel arbeitet in Auschwitz
Da werden die juden vergasst”.

Het personeel staat er bij en lacht.

De tekst is ook te vinden op stormfront.org.

mois | 29-10-13 | 08:48

@de grote Anti | 29-10-13 | 00:41
Jazeker. Sommige dingen zijn belangrijker dan je eigen leven zoals je maten naast je. En vechten tegen het kwaad motiveert ook enorm. Dood ga je toch een keer en gaan kan je beter op de toppen van je kunnen ipv als een ziek oud mannetje eenzaam sterven in een bejaardentehuis.

Jim Lovell | 29-10-13 | 06:19

De Nederlandse vertaling is gewoon in België te koop.

mothersfinest | 29-10-13 | 05:41

Ik heb het geval.
Het is een verzameling incoherent ge-eik0l van een totaalmalloot.
Geen zak aan.
Daarbij vergeleken is de Tenach superspannend. (Wat het ook is. David & Goliath is toch vetcool?)

mothersfinest | 29-10-13 | 05:40

Voordat je de gehele geschiedkundige context en Mein Kampf zelf kunt bevatten ben je ettelijke studiemaanden, zo niet jaren verder. Dit is echt alleen maar voor een klein aantal mensen van belang.
Dus het verbieden heeft echt geen nut.
Daarnaast is hier niet eens sprake van massale verkoop dus waar hebben we het over.
Het was ook zeker niet het boek "Mein Kampf" dat het ontstaan van Nazi-Duitsland heeft bewerkstelligd, dus waar schuilt het gevaar van dit boek nu in eigenlijk. Het is symboolpolitiek, meer niet.

michello | 29-10-13 | 01:15

De koran is minstens net zo haatzaaiend als mein kampf, dus Wilders vindt dat omdat mein kampf verboden is, de koran ook verboden zou moeten worden.

In de UK is de situatie anders, daar mag elk boek, ook mein kampf dus, gewoon worden verkocht en Farage KAN er dus niet voor pleiten om OOK de koran te verbieden.

Dat Farage momenteel niet uitgebreid met Wilders wil samenwerken omdat Farage geen koranverbod wil, komt dus gewoon door de verschillen tussen de wetten daar en hier.

huh, ian? | 29-10-13 | 01:08

@de grote Anti of als je het niet doet de kans groot is dat de tegenstander je vrouw verkracht en je kinderen vermoord.
Of als natuurlijk je eigen leider je met een pistool in de rug naar het front stuurt. Sterf op het veld of hier, je mag kiezen.

Dima Beeline | 29-10-13 | 00:56

Heerlijk, Annabel net voor het slapengaan...

Flashheart | 29-10-13 | 00:55

Speciale units gaan bijvoorbeeld alleen een strijd aan wanneer er een verdomd goede kans van slagen is... meestal.

de grote Anti | 29-10-13 | 00:44

Treffend. En wat schrijft ze toch prachtig. Nanninga heerst!

huh, ian? | 29-10-13 | 00:43

*de dood*.. Hips.

de grote Anti | 29-10-13 | 00:42

@Suspect Device | 28-10-13 | 23:05
Denk je echt dat die 'jongens' het hadden gedaan als ze wisten dat het dood werd? En als wel, moet je daar dan ontzag voor hebben.. hmm.

de grote Anti | 29-10-13 | 00:41

Veel van die protheses die in de kampen gevonden zijn kan je linken aan lui die in de eerste wereldoorlog ledematen zijn kwijtgeraakt om het land te verdedigen dat hen 22 jaar later zou vernietigen. Die zijn echt niet van Russische actieve strijders in WO2.

Dima Beeline | 29-10-13 | 00:24

bas ooms53686289 | 29-10-13 | 00:08 |
Kom net binnen met de hond, en wilde precies uw argument hier plaatsen. Dank!

Tjemig | 29-10-13 | 00:24

Pierre Tombal, moet ik je echt de redenen uitleggen waarom ik dit boek zum kotzen vind?

raquelita | 29-10-13 | 00:18

@raquelita | 28-10-13 | 23:52
Kinderen zeggen ook vaak, nog voor ook maar een hap genomen te hebben, dat ze iets niet lusten. En zowaar, als ze dan toch de plicht voelen er een hap van te nemen doen ze dat ook met lange tanden en zal er nooit een moment komen dat ze zeggen dat het stiekem toch best wel lekker is.
.
Zoals door meerderen reeds gesteld: het boek is feitelijk onleesbaar, warrig vooral. Iemand die zichzelf voorneemt het boek van voor tot achter uit te lezen is waarschijnlijk jaren van de straat, maar zal dan niet veel anders zijn dan dat hij daarvoor was. Het succes van het boek, voor zover je daarvan überhaupt kan spreken, is namelijk verbonden met de herkenbaarheid die deze opriep met het leven in het Duitsland gedurende de jaren na de Eerste Wereldoorlog. Tenzij iemand zo stom is om deze omstandigheden te repliceren bestaat er dus geen enkele reden om angst te hebben voor deze publicatie. Hè, meneer van Rompuy?

Pierre Tombal | 29-10-13 | 00:13

Boeken met kinderporno zijn ook verboden dus waarom dit boek niet.

bas ooms53686289 | 29-10-13 | 00:08

Als de HR er deze keer anders over oordeelt, wat niet te hopen is, wil ik in overweging geven om dit boek alleen te verkopen in een verpakking die overeenkomt met die van cigaretten. Dus met een pakkende tekst als " dit boek heeft al miljoenen doden veroorzaakt" en foto's erbij van stapels vegaste slachtoffers met trotse nazies in perfect uniform en een gehoorzame Duitse herdershond er naast.

Tjemig | 29-10-13 | 00:01

Sommige passages van dat boek zouden door Geenstijl weggejorist worden, dus als je dat boek niet wil wegjorissen zou je ook geen reaguursels moeten wegjorissen.

IndoFortuyn | 29-10-13 | 00:00

Heeft er al iemand op het naziknopje gedrukt voor onze holocaustontkenner hier?
Ik voel me gewoon fysiek ziekworden als ik dit soort troep lees. Gadver.
Daarop voel ik ook geen behoefte Mein Kampf te lezen. Boeken onderkotsen, niet mijn hobby. Aan de andere kant, geen weldenkend mens zal er door van gedachte veranderen, en die anderen zijn toch al verknipt, getuige de bijdragen van Suspect Device. Dus heel veel kan dat boek niet uitrichten....

raquelita | 28-10-13 | 23:52

De holocaust ontkennen is niet mogelijk, hoewel ik wel denk dat de geschiedschrijving éénzijdig en beïnvloed door de joden is. Ik begrijp ook niet goed wat het doel is van het ontkennen van de holocaust. Staat ontkennen niet gelijk aan achter de nazi ideologie staan? Zeg dat dan gewoon. Het feit dat er in Auschwitz een zwembad (en wat voor één)was, sportvelden, een theater en een kantine doet niets af aan het feit dat minimaal 1.5 miljoen joden er de dood vonden. Ik heb ook niets met joden, dat wil zeggen dat het leed van de joden er bij mij is ingeslagen vroeger. Het was joden voor en joden na en wat er ook gebeurde, ze werden er bij gehaald. Ik ga niet zover als het ontkennen van de holocaust, nog zeg ik dat het net goed is, maar ik ben wel klaar met het uitbuiten en de slachtofferrol die de hedendaagse joden vandaag de dag spelen en de bescherming die Israël nog altijd geniet. De joodse lobby is nog altijd de machtigste lobby in de wereld en daarin schuilt wel degelijk een gevaar.

L.ul | 28-10-13 | 23:46

Politieke partijen die een boek willen verbieden zijn achterlijke partijen.

kicktherabbit | 28-10-13 | 23:45

The Holocaust was the most extreme atrocity in human history, and we lose our humanity if we are even willing to enter the arena of debate with those who seek to deny or underplay Nazi crimes (Noam Chomsky).

henry_louis | 28-10-13 | 23:40

-weggejorist-

Suspect Device | 28-10-13 | 23:28

-weggejorist-

Suspect Device | 28-10-13 | 23:05

Verbieden. Dom. Laat maar zien wat voor onzin Adolfje uitkraamt. Verbieden maakt t alleen maar interessant.

ShameLess | 28-10-13 | 23:03

... maar je moet beseffen dat onze geschiedenisboeken er heel anders uit hadden gezien als Duitsland de tweede wereldoorlog had gewonnen, ...
Suspect Device | 28-10-13 | 22:07
.
Dat is absoluut waar. Het grappige is dat degenen die jou hier op aanvallen niet beseffen dat het propagandamiddel van de geschiedenisboekjes de andere kant op net zo goed werkt. Wat je zegt dus: zelf onderzoek doen en voor jezelf je conclusies trekken, in plaats van zomaar alles klakkeloos aannemen vanuit je wil te geloven dat de bron betrouwbaar is.

Pierre Tombal | 28-10-13 | 23:03

Kan de Telefoongids ze niet laten drukken en dan gratis verspreiden?

Andersom dag | 28-10-13 | 23:00

N.a.v. Suspect Device:

en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Hol...

(Suspect Device is overduidelijk nog maar een beginnende holocaust ontkenner, de meeste van zijn leugens ennhalve waarheden worden op wikipedia behandeld).

henry_louis | 28-10-13 | 23:00

Suspect Device | 28-10-13 | 22:30 |
Ik ben vorige maand in Normadië op vakantie geweest en ik kan je aanraden eens naar de Amerikaanse en Duitse militaire begraafplaatsen te gaan. Ga onderweg bij de beroemde stranden ook erns een museum binnen waar ze met authentieke beelden een film hebben gemaakt van 'operation overlord'. Dat is geschiedenis waar de rillingen van over je rug lopen ook jij niet omheen kan.
Veel succes verder met je Youtube geschiedenis, je zit er vreselijk naast!

irma zonderboezem | 28-10-13 | 22:50

-weggejorist-

Suspect Device | 28-10-13 | 22:48

Suspect Device | 28-10-13 | 22:30 | + 0 -
Ik ben historicus en ik weet donders goed dat geschiedschrijving nooit honderd procent objectief is.
Een historicus als Nolte is een serieuze historicus die ook andere kanten belicht. Maar Zundel is niet serieus te nemen, een andere discussie is of je zijn publicaties moet verbieden, daar ben ik tegen.

lingo star | 28-10-13 | 22:42

@ Suspect Device | 28-10-13 | 22:30
Het perspectief van de geallieerden krijgen we ons hele leven mee, want het is ons perspectief. Het perspectief van een democratische rechtstaat.

Het enige laakbare van ons geschiedenisonderwijs is dat we doordat we zo gefocust zijn op de terreur die vanuit Duitsland kwam, we veel te mild zijn over wat er nog een stukje verder naar het oosten allemaal gebeurde.

ZonderNaam | 28-10-13 | 22:42

@Suspect Device: ga ergens anders zitten holocaust ontkennen met je flauwekul-filmpjes van YouTube die door iedere eerstejaars geschiedenis al herkend worden als onzin. Een mooi voorbeeld van se tendentieuze onzin waarmee holocaust-deniers vaak zieltjes proberen te winnen is deze opmerking van je: ''Auschwitz had een zwembad, een theater, een bioscoop, een sportveld en een kantine voor de gevangenen. De gevangen konden zelfs geld verdienen door te werken (Lagergeld) waarmee ze in de kantine dingen konden kopen''. O jee, denken veel mensen dan, ja, dan kan het er niet zo erg geweest zijn. Wat je er niet bij vertelt is dat Auschwitz-Birkenau uit een heel cluster van kampen bestond, ieder met eigen doelen,soorten gevangenen, en regels. Bij Auschwitz hoorde bijvoorbeeld ook een krijgsgevangenenkamp, waar de gevangenen inderdaad kampgeld hadden, goede kleding hadden, paketten van het Rode Kruis ontvinfen, en behandeld werden conform de conventie van Geneve. Maar er was ook een werkkamp voor joden, waar bijna geen regels bestonden en de gevangenen doodgewerkt werden (Monowitz, waar Primo Levi gevangen heeft gezeten) Er waren ook kampen voor Russische gevangenen die onder weer andere regels leefden, of liever gezegd, stierven. En er was een vernietigingskamp. Hoeveel mensen daar zijn omgekomen is niet bekend omdat de Duitsers geen administratie bijhielden van diegenen die meteen vergast werden. En ga nu maar fijn naar je treurige Fred Leuchter-filmpjes kijken. Dat is het nadeel van YouTube, alles wat erkende onzin is blijft erop staan, en kan door holocaust-ontkenners (zelf noem je jezelf natuurlijk 'revisionist') weer worden gebruikt.

henry_louis | 28-10-13 | 22:38

-weggejorist-

Suspect Device | 28-10-13 | 22:30

Suspect Device | 28-10-13 | 22:00 |
Die bewijsstukken van je die geschreven zijn, daar hecht ik nul waarde aan. ( doe jij immers ook met bestaande geschiedenis boeken)
Dan zie ik vervolgens een keppeltje met een mevrouw door Auschwitz lopen en het keppeltje vindt het niet raar dat er kamers! Vol met haar zijn. ( ivm luizen kaal scheren) dat er kamers vol met schoenen zijn ( iedereen kreeg namelijk gevangenis schoenen).
Maar, wat hij niet laat zien zijn de kamers vol met protheses zoals onderbenen en armen. In die tijd, een prothese hebben. Kom op, ff eerlijk, hoeveel mensen ken jij met een plastic onderbeen?
Ik ken niemand die dat heeft. Dus kamers tot de nok vullen met nepbenen. Dan heb je toch echt miljoenen mensen ergens gelaten!! Want als ze nog naar de kantine gingen, of het theater in!! Dan hadden ze hun kunstbeen toch nog nodig gehad? Of denk jij van niet?
.
( dat ik nog serieus hier op in ga zegt vast ook iets over mij maar dat terzijde)

irma zonderboezem | 28-10-13 | 22:27

-weggejorist-

Suspect Device | 28-10-13 | 22:26

@ ZonderNaam | 28-10-13 | 22:21
Het is waarschijnlijk weer gewoon om een statement te maken.

cobie | 28-10-13 | 22:23

-weggejorist en opgerot-

Suspect Device | 28-10-13 | 22:22

Suspect Device | 28-10-13 | 22:11 | + 0 -
Het is ook heel duidelijk dat jij zeer eenzijdig bepaalt wat je kijkt.

lingo star | 28-10-13 | 22:21

@ Suspect Device | 28-10-13 | 22:15
Er staan dan ook foto's tussen van een luxe hotelzwembad in een of ander warm land.
Een paar ( kleurenfotos ) van schaars geklede vrouwen.
Om maar iets te noemen.
Als dat je informatiebron is....
Met een filmpje van yt.

cobie | 28-10-13 | 22:21

Overigens staat Mein Kampf, zij het dan in Engelse vertaling, bij mij ook gewoon in de kast. En het is bijlange na niet het meest extreme politieke werk in mijn bibliotheek.

Alleen al het boek dat er direct naast staat, waarin enkele belangrijke werken van Lenin in verzameld zijn, gaat veel en veel verder.

ZonderNaam | 28-10-13 | 22:21

Als we ons nu eens minder druk zouden maken over de dictatuur van de vorige eeuw en iets meer over de dictatuur van deze eeuw?
Zie het artikel hierboven op de hoofdpagina

ZonderNaam | 28-10-13 | 22:17

Amen

kinky winky | 28-10-13 | 22:16

-weggejorist-

Suspect Device | 28-10-13 | 22:15

-weggejorist-

Suspect Device | 28-10-13 | 22:11

Suspect Device | 28-10-13 | 21:42
Ik wil een eind met je mee gaan, maar als je met een link komt naar wintersonnenwende.com en ik ga daar heen, wil ik graag weten met wie ik van doen heb. Welke belangengroep zit daarachter? Ik kan het op die site niet vinden. En dan wordt ik toch weer achterdochtig: duitsers en heidense benamingen voor niet meer bekende feestdagen. Kun je me volgen?

Graaf van Egmont | 28-10-13 | 22:11

Auschwitz had een zwembad, een theater, een bioscoop, een sportveld en een kantine voor de gevangenen. De gevangen konden zelfs geld verdienen door te werken (Lagergeld) waarmee ze in de kantine dingen konden kopen.
Suspect Device | 28-10-13 | 21:42

Ik weet niet op welke school jij geschiedenis hebt gehad, maar geschiedenis is gebaseerd op feiten.
Harde weerlegbare feiten.
Oude archieven die bewaard zijn gebleven , menselijke getuigenissen.
Er zullen vast nog mensen in leven zijn die dit hebben meegekregen of iets van Auschwitz hebben gezien.
Ik denk als ik ze zou vragen of ze lekker gezwommen hebben in Auschwitz dat ik een knal voor mn harses krijg.

cobie | 28-10-13 | 22:10

-weggejorist-

Suspect Device | 28-10-13 | 22:07

Suspect Device | 28-10-13 | 21:42 |
Gelukkig is 1,5 miljoen joden ombrengen niet veel. Of zijn ze niet omgebracht, maar hadden ze gewoon geen zwemdiploma of verdwaalden ze op weg naar de kantine? Ik geloof best dat een deel van de geschiedschrijving eenzijdig is en nog steeds beïnvloed wordt door de joden, maar jou verhaal komt ook niet echt geloofwaardig over. Waar zijn de bewijzen?

L.ul | 28-10-13 | 22:02

-weggejorist-

Suspect Device | 28-10-13 | 22:00

De Treinende Rechter | 28-10-13 | 21:50 | + 0 -

Inderdaad, heel erg eng.

Supermatthijs | 28-10-13 | 21:56

@ Suspect Device | 28-10-13 | 21:42 | + 0

jij bent eng.

De Treinende Rechter | 28-10-13 | 21:50

Suspect Device | 28-10-13 | 21:42 |
Maar wie/wat zijn jou bronnen van informatie? Kantine en zwembad in Auschwitz? Heb je daar bewijs van als in foto's of filmpjes? Want dat bewijs is er wel van skeletten van mensen die achter prikkelgaas staan ( die zullen dan wel de kantine niet hebben kunnen vinden?)
U begrijpt dat ik graag bewijs zou zien voor uw beweringen! Verras me

irma zonderboezem | 28-10-13 | 21:48

-weggejorist-

Suspect Device | 28-10-13 | 21:42

Heb er nog één staan wel met gotische letters. Wie doet een bod?

De Treinende Rechter | 28-10-13 | 21:29

Wat is wijs? Ik begrijp, dat Joden in opstand komen wanneer iemand zo hoog nodig dat rot boek wil verkopen. Aan de vruchten ken ik de boom. Deze boom bracht geen goede vruchten voort. Ze hebben genoeg ellende met die verknipte vent meegemaakt. En zij niet alleen. Weg met die mafketel uit de Nederlandse etalages.Verboden dan wel niet verboden. Men moet dat boek gewoon niet willen lezen. Neem wat gezellige lectuur ter hand. Van Adolf word je niet vrolijk.Laat die vent voor eeuwig met rust.

rotjeknor38 | 28-10-13 | 21:24

@schoneslapert | 28-10-13 | 20:32
Het ligt er maar aan wat je vunzige jodenhaat noemt. Ik heb me nooit door het hele boek heen kunnen worstelen, maar van de passages die ik heb gelezen en die me ook nog steeds bijstaan herken ik veel zaken in de huidige tijd. Zo spreekt dezelfde soort jodenhaat uit berichten van mensen die zichzelf sociaal voelend noemen en de oorzaak van onder andere de huidige crisis zoeken bij bankiers als Rothschild, Lehman, Goldman Sachs - joden dus. Verder komen veel ideeën grotendeels overeen met die van Marx en Engels, zij het dat de aversie tegen rijke industriëlen die de arbeiders uitbuiten zich vooral richt tegen de buitenlandse mogendheden die de winsten afromen en daarmee doelbewust dergelijke uitbuiting van arbeiders nastreven. Eigenlijk best wel confronterend: Hitler was een socialist. Maar dat willen degenen die graag vasthouden aan hun zwart-wit, links-rechts, beeld helemaal niet weten. Die roepen hard lalalala en verkondigen vervolgens dat socialisme de ultieme goedheid vertegenwoordigt. Ik denk niet dat ze begrijpen dat dit wat botst met het idee dat Allah dat reeds doet.

Pierre Tombal | 28-10-13 | 21:18

De Duitse regering heeft in de jaren '50 een geannoteerde editie met selecties uit Mein Kampf uitgegeven, vanuit de gedachte dat je fascisme alleen kunt begrijpen als je de bronnen kunt bestuderen. Dus dat Mein Kampf nog steeds verboden is in Nederland is tamelijk zot. Niet dat het veel uitmaakt, want amazon bezorgt het binnen een week in je brievenbus.

henry_louis | 28-10-13 | 21:14

Niet door te komen dat boek, zo slecht geschreven.
Overigens is het niet verboden maar de Nederlandse staat meent er auteursrecht op te hebben.

80 | 28-10-13 | 21:10

Har har, wat een briljante zin dit:
"... Dat is een soort Oude Testament of Koran qua saai, waanzin en rassenhaat maar dan geschreven door Hitler. "
.
Verder is het pogen van het tegenhouden van verspreiding van teksten door internet kansloos. Net ff gecheckt, het boek staat nota bene op de Nederlandse wiki pagina!
.
En verder moeten mensen vooral zelf weten of ze deze gekkigheid willen lezen.
.
PS Hitler blijft stom en naar.

hotmint | 28-10-13 | 21:07

De grap van Theo van Gogh dat een antisemiet iemand is die een grotere hekel aan joden heeft dan strikt noodzakelijk, zal ook wel niet zo door de 'Federatieven' worden gewaardeerd.

Ik kon er wel om lachen.
Wat een zeikerds, vreselijk.

Itzamná | 28-10-13 | 21:05

Verbieden, het volk opleggen wat goed voor ze is, liegen en meer liegen, controleren en volgen van je ingezeten. Ach hoelang er voetbal is ligt daar toch niemand wakker van. Europese heilstaat ehhh Federatie of een derde rijk.... democratie komt er niet aan te pas. Kan een boeken verbod ook nog wel bij, snif nooit meer Kuifje in Afrika in de winkel.

byebyeholland | 28-10-13 | 20:57

Ik kan me nog herinneren dat Ronald Plasterk zo ongeveer gedwongen werd om zijn woorden op te eten toen hij het gewaagd had om te opperen dat boeken verbieden eigenlijk niet zo'n goed idee is in een open, democratische samenleving.

Ooit_huisregelneef | 28-10-13 | 20:45

Ff voor de test. Stel je typt: Ze hadden niet alle Joden moeten proberen te vergassen destijds, maar alleen die vuile sjacheraars !! Nee, die lieten ze dan weer met rust ..
Kan dat door de beugel?

SyntaxError | 28-10-13 | 20:44

schoneslapert | 28-10-13 | 20:32 | + 2 -

Jij heb een ander boek gelezen dan ik. Mein Kampf is taalkundig een verschrikking om doorheen te komen. Werkelijk alle gedachtespinsels van Hitler passeren de revue, zonder zich te belemmeren over een volgorde. De democratiekritiek die jij erin leest komt er maar in zeer beperkte mate in voor, vooral Hitler zijn rassenideologie begint vorm te krijgen in het boek. Mein Kampf is nooit de reden geweest dat het Nationaal-Socialisme voet aan de grond heeft gekregen in Duitsland (aangezien er ook maar 10.000 van zijn verkocht destijds). De redenen moet je eerder zoeken in de deplorabele stand waarin het land sociaal-economisch verkeerde eind jaren '20 en begin jaren '30.

OrgulloTulipano | 28-10-13 | 20:42

Annabel, dan een link naar de Nederlandse versie ?

Laten we dan gewoon meteen het origineel lezen.

Je weet tenslotte nooit welke PvdA politicus zich met de vertaling heeft bemoeit.

Koninging Beatricks | 28-10-13 | 20:39

@Parsons | 28-10-13 | 20:23
Ok .. thanx .. ik ga wel op zoek naar een Duits (audio) boek. Best interresant lijkt me .. ook al shijnt het rete saai te zijn.

SyntaxError | 28-10-13 | 20:37

Alles moet kunnen, behalve natuurlijk wat niet moet kunnen...

Kassaar | 28-10-13 | 20:35

Ach .. zolang er geen Razzias plaatsvinden waar justitie, cjib en belastingdienst iedere automobilist staande houdt.
Zolang de grootste crimineel niet die gene is die zijn reichs belasting/boetes betaald maar degene die de hulpelozen gewelddadig beroofd.
Zolang de burger maar niet wordt bespioneerd door zijn volks vertegenwoordiging.
Zolang er geen NSBer door de straten lopen om foutparkeerders aan te geven bij de polizei.
Zolang de overheid er voor U is ... is er nog niets aan de hand.
Laat toch lekker gaan die Hitlerfobie ..

SyntaxError | 28-10-13 | 20:34

Zeker geen saai boek, zeer scherp over de gebreken van democratie en de onzin van het links - rechts denken, het maken van propaganda en nog zo wat dingen.

De vunzige Jodenhaat die het boek voortdurend uit walmt, daar moet je wel even doorheen bijten. Hoewel het ook intrigerend is hoe Adolf H. die haat opbouwt. Het is niet meteen: Joden zijn beesten. Adolf H. beschrijft juist hoe hij eerst weigert te aanvaarden dat Joden minderwaardige mensen zijn. Hoe hij voor ze opkomt. Ze steunt! Vervolgens gebeuren er steeds meer vreselijke dingen waaruit de slechtheid van de Joden blijkt, waardoor Adolf H. langzaam maar zeker gaat aanvaarden dat de Jood 'het grote vergif' is. Hoewel een mens van deze tijd er natuurlijk meteen doorheen prikt is het verdomde sluw en overtuigend opgeschreven. Het doet je een klein beetje begrijpen hoe een heel volk zich door het nationaal-socialisme volledig gek liet maken.

schoneslapert | 28-10-13 | 20:32

brutus68 | 28-10-13 | 20:29 | + 0 -

Zeker, die vlucht naar Engeland enzo. Ik heb er wat boeken over gelezen en het zaakje stinkt. Alu hoedje weer afzet. De man heeft in ieder geval een schandalige behandeling gehad.

Supermatthijs | 28-10-13 | 20:31

@Guy Veropzoudten | 28-10-13 | 20:24
Dat klopt helemaal en geschiedenis lijkt zich te herhalen. Rome dweept met de Islam, en het vijfde rijk, de EU, ook. Daarbij wordt de weerzin tegen Israel niet onder stoelen of banken gestoken.

Ongeblustekalk | 28-10-13 | 20:31

-weggejorist-

Kassaar | 28-10-13 | 20:31

@phooney | 28-10-13 | 19:35 | die van mij heeft 781 pagina's, wat staat er in die 105 pagina's die ik dan niet heb?
Die van mij is uit 1940. Met blauw kaft, adelaar voorop én voorzien van handtekening van Hitler himself.
Ietwat langweilig gedukt in gothisch lettertype.
Achterin wat reclame voor boeken van andere nazi kopstukken zoals 'wetterleuchten' van Goebbels, Reden und Aufsatze van Göring en dan nog wat van Hess, Alfred Rosenberg en minder bekende nazis
Ik heb het niet gelezen, daarvoor is het wat te lastig dat Gothisch en wat ik gelezen heb is eigenlijk tamelijk droog en saai.
Heb de text in het engels gelezen.
Ik ben geen nazist, maar ik vind wel dat ik gewoon het recht zou moeten hebben om te lezen wat Hitler schreef.
Als toch het al dan niet lezen van een boek de mensen van slechte ideeen af zou moeten houden, waar zijn we dan mee bezig.
De Nederlandse regering speelt gewoon angsthaas. Het boek is niet verboden want dat doet het democratische nederland natuurlijk niet, maar er wordt een smoes rondom de auteursrechten verzonnen.
M.i. laten auteursrechten echter niet toe om de verkoop van reeds uitgegeven exemplaren te verbieden.
Dat is des te idioter omdat iemand die het lezen wil, het gewoon gratis kan downloaden. Het kopen van een antikwarisch exemplaar kan dus nauwelijks te maken hebben met het eigen willen maken van gedachtengoed maar lijkt meer uit historisch oogpunt in gegeven.
De Nederlandse staat heeft daarbij enkel het auteursrecht op de nederlandse vertaling (als zij dat al in rechte hebben). Desondanks heeft de Hoge raad de verkoop van de duitse versie ook verboden. Het bezit er van is echter niet strafbaar

kees1960 | 28-10-13 | 20:29

Supermatthijs | 28-10-13 | 20:20

Klopt. Hess is overigens 1 van de meest boeiende figuren uit die hele episode.

brutus68 | 28-10-13 | 20:29

@Parsons | 28-10-13 | 20:23

wtf geenstijl vlaggen!

Koninging Beatricks | 28-10-13 | 20:28

De Koran is toch ook overal te koop? Waarom moeilijk doen?

segalkjesaljksgahbi | 28-10-13 | 20:25

@Pa Cartwright | 28-10-13 | 20:19
Voor de bemoeienissen van de heren uit Rome met het hele Adolf-avontuur zijn meer bronnen te vinden dan een mens in zijn leven kan lezen. Veel plezier met zoeken.
Gaat dus over bemoeienissen vóór, tijdens, bij het einde van en ná dat avontuur.

Guy Veropzoudten | 28-10-13 | 20:24

Haat en gemeenschappelijke vijand zal immer de katalisator zijn .

lidlbier | 28-10-13 | 20:22

Koninging Beatricks | 28-10-13 | 20:21 | + 0 -

Stoer hoor naar iemand trappen die al op de grond ligt. Kop op Kaas ! Lol Kopkaas Laat ze maar lullen !

Supermatthijs | 28-10-13 | 20:22

@Kaas de Vies | 28-10-13 | 19:34

Spamhoer

Koninging Beatricks | 28-10-13 | 20:21

Guy Veropzoudten | 28-10-13 | 20:16 | + 1 -

Grote stukken zijn geschreven door Rudolf Hess met wie Dolfje toen gevangen zat.

Supermatthijs | 28-10-13 | 20:20

In zijn ééntje, tja, is ook niet zo gek, er zijn ook niet zo heel veel joden meer.
*
Dat boek komt op een dag vanzelf, als erfstukje, deze kant uit.

L.ul | 28-10-13 | 20:20

@ Guy Veropzoudten | 28-10-13 | 20:16
1 bron is géén bron.

Leer jij wellicht ooit nog.

Pa Cartwright | 28-10-13 | 20:19

Hitler heeft dat boek niet geschreven. Hij had een ghost writer, aldus Edmond Paris, Franse historicus in zijn boek 'The Secret History of the Jesuits' (1965).
"The Fuhrer had come to power, thanks to the votes of the Catholic Zentrum [Center Party overseen by Jesuit Ludwig Kaas], only five years before [1933], but most of the objectives cynically revealed in Mein Kampf were already realized; this book was written by the Jesuit [controlled] Father [Bernhardt] Stempfle and signed by Hitler. For it was the Society of Jesus which perfected the famous Pan-German programme as laid out in this book, and the Fuhrer endorsed it."

Guy Veropzoudten | 28-10-13 | 20:16

@irma zonderboezem | 28-10-13 | 19:58
Dat heeft bij mij ook al lang een grote attentie waarde.
Daarom vertrouw ik die Wilders ook voor geen millimeter.
En de FED ook niet trouwens ..

SyntaxError | 28-10-13 | 20:16

jonge jonge ... verder

chrissiepissie | 28-10-13 | 20:15

Geen enkel boek dient verboden te worden. De Bijbel niet, de Koran niet en Mein Kampf ook niet. Laat alle domheid maar weerloos achter de winkelruit liggen.

OrgulloTulipano | 28-10-13 | 20:14

Het is niet te lezen.

van_de_pot_gerukt | 28-10-13 | 20:11

Ik ben ervoor om met een schooleditie te komen, de tekst inclusief uitleg met historische achtergronden. Wordt wel dik boek, maar dan snap je het wel beter.

lingo star | 28-10-13 | 20:11

@ sjaakdeslinksesul | 28-10-13 | 19:50
Och, in de tijd dat inhoudelijk reageren nog bon ton was, zaten wij gewoon op de bank. Jij met een zooi voorgedraaide jongens, ik met een kist Chablis. En ik nét op pagina 37 van iets van Solzjenitsyn, jij halverwege Miller's Sexus.

Krijg je dat gezanik van die paupers weer.

Pa Cartwright | 28-10-13 | 20:10

@Niak | 28-10-13 | 19:49
Dus toch :O
WW2 de grootste false flag aller tijden?
"De Joden kunnen alles maken" (lego melodietje)
Want de Joden zijn het meest gruwelijk behandelde volk ooit op aarde, dus die laat je gewoon met rust.
Tsja .. wie zal het zeggen.

SyntaxError | 28-10-13 | 20:09

We mogen blij zijn dat die vlaggenzwaaiderts er zijn. Ze tonen ons de lafhartige, corrupte ruggegraat van onze landsleiding.
Pijnlijk nauwkeurig.

pennestront | 28-10-13 | 20:08

@el che | 28-10-13 | 20:03 |

Laat ze lekker zwaaien met hun vlaggetjes man. Het feit dat jij weet hoe die heet toont alweer de ongezonde interesse van de zelfislamiseerder.

Halve Zoolstra | 28-10-13 | 20:06

X gelezen mein god was ein wahnsin...

lidlbier | 28-10-13 | 20:04

En ik ben het eigenlijk ook stinkbeu dat gesoepsiedieëerden met teveel vrije tijd MIJ denken te mogen voorschrijven wat ik wil lezen/zien/doen/neuqen/enz. Al ZOU ik me ergens boos over willen maken (waarover dan?), ik heb er de tijd en de soepsiedie niet voor!

pennestront | 28-10-13 | 20:04

Gek is dat toch meinkampf niet , nazi vlag ook niet , maar je mag wel oproepen tot jihad van uit quoraan en je mag de jihad vlag (de shadada vlag ) wel zwaaien in Nederland .

el che | 28-10-13 | 20:03

Zwarte piet discussie 2.0
Go Nanninga

lidlbier | 28-10-13 | 20:03

Wie heeft het eigenlijk voor elkaar gekregen om Mein Kampf te vertalen naar Mijn kamp?

Kind Van De Rekening | 28-10-13 | 20:03

@Parsons | 28-10-13 | 19:57 Dan nòg eentje: Heinrich Himmler, Reichsführer SS, was een bewonderaar van de islam.

"Himmler vond de leer van de islam vooral geschikt voor Duitse soldaten. De belofte dat zij in de hemel beloond zouden worden met mooie vrouwen, zag Himmler als perfect motivatiemiddel." www.welingelichtekringen.nl/politiek/2...

vraagstaart | 28-10-13 | 20:02

Dit is een veel beter boek trouwens en schijnbaar behoorlijk legendarisch www.goodreads.com/book/show/1055015.Th...
Ja ik leef onder een steen, nooit eerder van het boek gehoord. Verhalen met trollen en elfjes sla ik altijd over maar forest of hours gaat veel dieper en bestudeert de evolutie van de mens. Bomvol met slimmigheden en feiten.

de grote Anti | 28-10-13 | 20:01

ach ja, mijn kamp, die goeie ouwe tijd, de kever hebben we ook aan hem te danken, en we waren één wereld geworden zonder oorlogen, maar AH pakte het verkeerd aan, zo zie je maar weer: niemand is perfect.

thepinkpainter | 28-10-13 | 20:01

Terwijl je het in Israel gewoon kan kopen. Het is een volstrekt saai boekwerk wat zeer gedateerd is en vol staat met wartaal van een getroubleerde dwaas die het door tijd en omstandigheden het heeft geschopt tot 1 van de meest wreedste dictators ooit. Het is een historisch werk.

brutus68 | 28-10-13 | 19:59

@Kaas de Vies | 28-10-13 | 19:34 | + -9 -
Ik weet niet wat je geplempt had, maar je bent alweer in mijn achting gestegen!

pennestront | 28-10-13 | 19:58

Acjh ja, het alleen recht op oorlogs pijn vd Joden.

irma zonderboezem | 28-10-13 | 19:58

@P-eat-her | 28-10-13 | 19:50 |

Mein Kampf is nou juist het boek dat bewijst dat boeken niet per se interessanter worden wanneer ze verboden zijn.

Trouwens, tegenwoordig zijn de mensen die vatbaar zijn voor de ideeën niet zulke lezers.

Halve Zoolstra | 28-10-13 | 19:58

@Parsons | 28-10-13 | 19:43
Heb je ook duits gesproken een audio boek in de aanbieding toevallig?

SyntaxError | 28-10-13 | 19:57

@Niak | 28-10-13 | 19:49 | + 0 -

Vandaag de dag wordt de wereld nog steeds op basis van deze "grote leugens" geregeerd.

De mensen die ook maar een beginnetje doorzien worden weggezet als complotdenkers, terwijl veel zaken toch wel heel zichtbaar zijn.

Ondanks de immense slechtheid was Hitler niet dom en een voorbeeld voor vele die vandaag de dag de touwtjes in handen hebben.

P-eat-her | 28-10-13 | 19:56

Geef hem een stuk Jodenvet om op te knabbelen.

eagleye | 28-10-13 | 19:54

Ze zouden het moeten verbieden voor religieuzen.
Die geloven alles wat er in oude boeken staat. Klakkeloos.

DaughtersofLot | 28-10-13 | 19:53

Mein Kampf is trouwens het enige boek waar ik ooit aan begonnen ben dat ik nooit heb kunnen uitlezen. De film is beter.

sjaakdeslinksesul | 28-10-13 | 19:53

Als het aan een kleine, doch zeer extremistische groep ligt, is het boek van Sinterklaas spoedig ook verboden.

Rico Tampeloerus | 28-10-13 | 19:53

Ik zeg: herstelbetalingen nu het nog kan!

ojédiaré | 28-10-13 | 19:53

Ik heb nog nooit zo'n slecht geschreven boek als Mein Kampf gelezen. Het is een allegaartje van hak op de tak en weer terug. Moeilijk door te komen, maar ik heb het dan toch maar geflikt. Daarbij was Das Kapital een opkikkertje.
Oh ja, en wie beweert dat je in de jaren '30 in Mein Kampf een verwijzing kon lezen naar Auschwitz: is niet zo!

Graaf van Egmont | 28-10-13 | 19:52

Amazon called on to pull books denying Holocaust, glorifying rape and incest.

www.ctvnews.ca/business/amazon-called-...

Enge Joodse organisaties en lobby's als je het mij vraagt.

Donar_Thor | 28-10-13 | 19:51

Ik heb het nog nooit gelezen en ook geen behoefte aan gehad.
Maar om het nu te verbieden.
De koran maakt meer slachtoffers hoor.

cobie | 28-10-13 | 19:51

Mein Kampf saai? Een van de meest interessante boekwerken die ik ooit heb gelezen. Ik heb overigens nog steeds geen bloksnor of stijve arm, dus zo schadelijk kan het niet zijn om dit gewoon te publiceren. Censuur is altijd fout.

OscarWilde | 28-10-13 | 19:50

Aha, Hitler maakte dus in ieder geval wel onderscheid tussen Joden, Zionisten en Semieten....

Handig ctrl+F ;-)

Ik heb het verbieden van een boek in ieder geval nooit begrepen. De gehele wereldgeschiedenis toont aan dat je dan juist iets interessant maakt....

P-eat-her | 28-10-13 | 19:50

Pa Cartwright | 28-10-13 | 19:46
Nochtans zijn jij en ik de enige die hier niet inhoudelijk reaguren.

sjaakdeslinksesul | 28-10-13 | 19:50

Ik ben dan misschien een uitzondering, want ik vond het een behoorlijk leesbaar boek. Met een verwerpelijke inhoud, dat wel - hoewel ik het eerste deel over zijn jeugd vond getuigen van een ontwapenende zelfkennis.

En de schrijfstijl is behoorlijk gedateerd, veel uitweidingen maar daar had niet alleen Hitler last van.

Leesbaarder dan de koran in ieder geval en qua haatzaaierij ongeveer gelijkaardig, dus ik zou niet weten waarom het boek verboden zou moeten zijn in een open samenleving.

vraagstaart | 28-10-13 | 19:49

Precies! In dat boekje van meneer Adolf, (moge Satan hem eeuwig in de reet neuken en een kringspier die elke morgen weer strak is) staat best nog wel wat leuke en actuele quotes. Adolje was namelijk een van de beste leugenaars die er ooit op aarde heeft rondgelopen. En hij was ook een meester in het manipuleren. Check deze quote dan van Adolf Hitler. Als je hem leest ga je meteen van: Aaaa Haaaa.

". Men ging daarbij van het zeer juiste principe uit, dat de
grootte van een leugen altijd een zekeren invloed uitoefent op
haar geloofwaardigheid, omdat de grote massa van een volk in
de grond van haar hart eerder bedorven dan bewust en
opzettelijk slecht kan zijn, en dus, door de primitiviteit en
simpelheid van haar gemoed eerder in een grote dan in een
kleine leugen kan geloven, omdat ze zelf immers wel eens een
kleine leugen vertelt, maar zich toch voor te grote leugens al te
zeer zou schamen. Zo een onwaarheid zou zij zich eenvoudig
niet kunnen voorstellen, en ze zal ook niet kunnen geloven, dat
een ander over de nodige brutaliteit beschikt, om zulk een
buitengewoon infame verdraaiing van de werkelijkheid voor
waar te kunnen verhalen, en ze zal, zelfs wanneer men haar
dienaangaande de juiste toedracht van zaken zegt, nog lang
twijfelen en aarzelen, en de ene of andere der oorspronkelijk
opgegeven oorzaken toch altijd nog wel voor waar blijven
aanvaarden; daarom dan ook, dat van de brutaalste leugen altijd
wel iets overblijft – een feit, waarmee alle leugenkunstenaars en
leugenverenigingen op aarde maar al te goed bekend zijn, en
wat ze daarom ook op gemene wijze uitbuiten"

Het woord leugen staat 69 keer in de Nederlandse vertaling en het woord Jood 303. God een keer of 150 en Satan 3 keer. Voor de rest is dit boekje eigenlijk gewoon de antisemitische bijbel. En met antisemitische bedoel ik anti-joods, anti-judah, anti-israël. Oh wacht er was geen israël toen dit haat boekje geschreven werd. Maar door de acties van meneer Hitler en de ideen in zijn boekje is er nu WEL een israël. Da's pas een epicfail. Hilter heeft niet goed opgelet toen de Darwinisten hem vertelde dat dat wat je niet dood je sterker maakt. Sukkel.

Niak | 28-10-13 | 19:49

Ten eerste, het beste middel om wannabee-Hitlerlovers van uw waanidee af te brengen, is ze dat prutboek proberen te laten lezen. Ten tweede, het is 2013. Wie is er zo ontzettend digibeet dat hij/zij dat boekje niet kan downloaden? Wat een ophef om niets.

Merkava | 28-10-13 | 19:49

@Pa Cartwright | 28-10-13 | 19:46
Vind je dat niet vervelend, de hele maand last hebben van PMS?

Ongeblustekalk | 28-10-13 | 19:49

@Akkefietje | 28-10-13 | 19:38
LOL!

Sliptong | 28-10-13 | 19:48

Sjeeesssusss, die Kaas gast neemt inmiddels nog nauwelijks de moeite iets te lezen.
De fipo bóven alles. Treurig.

Pa Cartwright | 28-10-13 | 19:46

Nooit echt de behoefte gehad het boek te lezen, maar zo te zien is het gewoon een soort van dagboek. Hier volledig in het engels vertaald - archive.org/stream/meinkampf035176mbp/...

Dat was niet echt wat ik in gedachten had. Het is gewoon een dagboek. Geen oorlogshandleiding. Natuurlijk heb ik het niet helemaal kunnen lezen binnen een kwartier, zo goed ben ik ook weer niet.

de grote Anti | 28-10-13 | 19:46

Ik wacht wel op de film...

VanBukkem | 28-10-13 | 19:46

Eensch, geen boek mag verboden zijn.

F#ckingAwesome | 28-10-13 | 19:45

@Parsons | 28-10-13 | 19:43
Thanx.

Botte Hork | 28-10-13 | 19:44

Ik het boek net uit, ik ga op zolder hobbieen met modeltreinen en werkkampen. Werk maakt blij. Bij-de-weg heeft nog iemand een recept voor zyklon-b. Binnenkort wemelt het land weer van zwarte slaven en als rechtsgeaarde racistische Nederlander ga ik mijn VOC mentaliteit laten gelden...

ratelaar | 28-10-13 | 19:44

Kaas de Vies | 28-10-13 | 19:34 |
Als je nou eerst eens bovenstaand artikel leest voordat je reageert domme doos... Want waar gaat dit topic over? Over mensen die direct in een slachtofferrol kruipen en niet doorhebben dat andere mensen ook recht hebben op een mening, al ben je het niet altijd met ze eens. En van de weeromsuit gaan ze dan maar hysterisch om zich heen schoppen in plaats van de meningen van anderen proberen te weerleggen.
Succes verder met je kudo's Kaas, dat is zo ongeveer nog het enige waarop je prat kan gaan na deze afschminkbeurt.

sjaakdeslinksesul | 28-10-13 | 19:43

Ik heb het boek een keer geprobeerd te lezen. Man wat is dat een slecht boek. Niet in de zin van dat het de belichaming van het kwaad is of zo, maar het is gewoon niet door te komen zo slecht.

En laten we niet doen alsof het boek zo moeilijk is om aan te komen. Behalve op Wikipedia kun je het boek ook gewoon lekker downloaden via de torrent (zelfs als een Duits luisterboek). Kort gezegd: het is niet alsof door deze inperking van de vrijheid van meningsuiting ook daadwerkelijk een mening beperkt wordt. Naast dat we hiermee dus onze principes verkwanselen, doen we dat dus ook nog eens volkomen effectloos, want het helpt geen kut.

Doe maar Mein Kampf weer in de verkoop. Mijn ideaal is dat iedereen mag zeggen wat hij wil, tenzij er een verdomd goede reden is om dat niet te mogen zeggen (aanzetten tot geweld of zo).

Nietvoordekat | 28-10-13 | 19:43

Boek is inderdaad niet om door te komen. Overigens qua antisemitisme vrij mild vergeleken met sommige contemporaine geschriften.

Maar het kan ons er wel aan herinneren dat we, soms, in selecte gevallen en omstandigheden, het geraaskal van een marginaal politiek figuur bloedserieus moeten nemen.

Dit laatste is overigens niet bedoeld als aanmoediging voor zekere reaguurders.

Halve Zoolstra | 28-10-13 | 19:43

Ach, een jood moet nu eenmaal klagen. Beter zorgt hij er voor dat zoveel mogelijk mensen Mein Kampf proberen te lezen, proberen ja, want het is een totaal onleesbare verzameling van waanideeën. Dan is de cultstatus er snel vanaf.

Mark Smith | 28-10-13 | 19:42

Nou, het IS inderdaad een dodelijk saai boek. Maar best wel interessant is dat de man multicultureel is opgevoeg. Zijn vader was ambtenaar van de dubbelmonarchie en daar werd haat tussen volkeren terecht als levensgevaarlijk voor die staat beschouwd. Het is alweer een tijd geleden dat ik er door gelezen heb maar volgens mij zegt hij ergens dat antisemitisme in het gezin een verboden was. Hij verteld dat antisemitisme in eerste instantie hem een besmuikte indruk gaf.


Nee. Als je de essentie van het fascisme wil begrijpen kan je beter Mussolini lezen.

omanders | 28-10-13 | 19:42

Mein kampf is niet verboden om te verkopen in Nederland, je mag er alleen geen reclame voor maken.

Watapatja | 28-10-13 | 19:40

Zijn er nog mense die boeken kopen?

van stampij | 28-10-13 | 19:40

Is er ook een audio book versie?

Botte Hork | 28-10-13 | 19:39

Mein boekje, groen boekje, rood boekje .. allemaal lectuur die er alleen toe doet als de megalomane dictator die het opgeschreven heeft al aan de macht is.

implosie | 28-10-13 | 19:39

@Parsons
Henk Kampf?

KorteMetten | 28-10-13 | 19:39

Een boek verbieden is gewoon ontzettend belachelijk en past ook helemaal niet in onze cultuur van vrije meningsuiting, die me heel wat waard is.

Zyprexa20mg | 28-10-13 | 19:38

Kaas de Vies | 28-10-13 | 19:34

''Mein Fipo'' heet je boek...

Akkefietje | 28-10-13 | 19:38

@Parsons | 28-10-13 | 19:36
Stalin?

Ongeblustekalk | 28-10-13 | 19:37

Ik zie een trend.

Een klein groepje idioten dat een verbod wil opleggen aan de meerderheid, Zwarte Piet style.

Weet je wie dat ook deed!?

Parsons | 28-10-13 | 19:36

886 pagina's, ain't nobody got time for that

phooney | 28-10-13 | 19:35

Een heruitgave van Mein Kampf die is voorzien van toelichting door historici. Wie kan daar nou een probleem mee hebben?

shakermaker | 28-10-13 | 19:35

-weggejorist-

Kaas de Vies | 28-10-13 | 19:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken