Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU-kritiek nu gelijkgesteld aan fascisme

eussrkritiek.jpgEn toen werd het eng. EU-kritiek hebben wordt gewoon gevaarlijk. Er ligt een voorstel (PDF, via) ter tafel bij de boven ons gestelden, waarin kritiek op Het Europese Project netjes in één totaalpakketje wordt geframed samen met antisemitsme, nationalisme en rassenhaat. Allemaal kwalijke zaken die keihard bestreden dienen te worden. Maar dan niet, want kritiek op de EU en de immer groter wordende macht van dit Superstaatmonster heeft net zo veel te maken met rassenhaat als een Europarlementariër met democratische volksvertegenwoordiging. Komt nu een citaat dat wij hebben getracht te parodiëren of over de top te trekken, hetgeen faalde: "Alle pogingen om primitief nationalisme op te stoken met als doel het roer van de Europese integratie om te gooien en de naoorlogse Europese orde te ondermijnen moeten worden gedwarsboomd; de Europese integratie was en blijft de hoeksteen van de strijd tegen etnische intolerantie." Wat. De. Fuk. Dus Eurokritisch zijn zorgt ervoor dat treinen naar het oosten weer gaan rijden. Letterlijk. Godverdomme EU, jullie maken onze gretig gebruikte hyperbolen kapot door ze gewoon bloedserieus op te tikken! Als u het Burgerinitiatief tegen de EU hebt getekend, bouw maar een draaibare boekenkast in uw doorzonwoning want ze komen u halen. Beter kladt u een hakenkruis op een synagoge want daarbij is de pakkans geringer dan op internet de mening "de EU zuigt" te ventileren. Dat maakt u namelijk een primitieve nationalist en dan moet u kapot. De kritiek = fascisme kaart spelen is al eng als stomme zeikerige belangenclubjes het doen maar dit is De Macht die kritische burgers loopt te Goebbelsen als Ewige Rassenhaters. Het totalitaire karakter van de EU laat zich steeds onbeschaamder in zijn lelijke grijnzende smoel kijken. Heb kritiek, nu het nog mag, en wees voorzichtig. We citeren de opstellers van dit mondsnoerwerkje, hoewel met een andere motivatie: You should be worried as well. (En let vooral op de hetzepicas sfeerbeelden van massagraven erboven.)

Reaguursels

Inloggen

3 woorden voor deze enge club:

Kiss my ass

MoonBeebe | 25-10-13 | 15:13

Ik heb voor de EU maar 3 woorden nodig;

Kiss my ass

MoonBeebe | 25-10-13 | 14:47

.... een beetje laat natuurlijk, maar bet laat dan nooit:
Nu begrijp ik waarom ze zo graag Turkije bij de club willen hebben!

Pietgeluk | 25-10-13 | 04:41

Voor zover ik kan zien in de pdf van deze verklaring is ze niet bindend en moet ondertekend zijn door een meerderheid van het parlement. Ik denk dat het dus nog wel meevalt. Bovendien voor bescherming van mensenrechten hebben we geen EU nodig. Daarvoor heb je het EVRM al.

Jezus_Boeddha | 24-10-13 | 16:00

Kritiek op de ongekozen overheersers = straf. Communisme ? En dit wordt in stand gehouden door PVDA/CDA/D66 & CCD. Je zult er maar op stemmen. Weg met ons. Hebben deze stemmers kinderen ? Wat voor toekomst hebben ze voor ogen voor hun kinderen ? Miljarden wegsmijten en alle zeggenschap over wat mooi, leuk en goed is kwijtraken ?

Rest In Privacy | 24-10-13 | 15:33

Blijft de vraag wie ons deze keer van het fascisme mag bevrijden...
Amerikanen of Russen?

Hendrikaatje | 24-10-13 | 13:02

-weggejorist-

Goorbatsjov | 24-10-13 | 11:42

-weggejorist-

Goorbatsjov | 24-10-13 | 11:41

Fuck de EUSSR, ik ga naar het vrije Rusland.

Canis Spurcus | 24-10-13 | 11:28

-weggejorist-

Wachtmeester B. | 24-10-13 | 11:18

De return of adolf ?

slotbert | 24-10-13 | 11:09

Waar is Nigel Farage als je hem nodig hebt ?

Suske doet Wiske | 24-10-13 | 11:05

@ Syntax.... leider? Ja, die hadden de duitsers ooit een. Oh wacht....

Betweetert | 24-10-13 | 09:54

Tijd om ondergronds te gaan....

Betweetert | 24-10-13 | 09:52

Zpzp mischien dat de bedenkers hiervan willen uitleggen wat " project Europa" inhoud?!Want officieel heb ik er nooit van gehoord....

Maar wel of niet op papier ik geloof nou eenmaal niet in "alle mensen doorelkaar,alle religies doorelkaar en alle culturen naast elkaar" daar woon ik te lang voor in Nederland!!!
Het aanpassingsvermogen van met name de Noord-afrikaan ,Turk en Oost-Europeaan is nihil en het flexibel opstellen van de andere benodigde partij is helemaal op!

Djenghiz_ken_net | 24-10-13 | 09:36

volgens mij hebben ze een spelfoutje gemaakt. Het is natuurlijk fact-ism...

(Een irrationeel grote waarde hechten aan feiten)

right, not wrong | 24-10-13 | 09:29

Dit alles is nodig omdat Turkije binnen een paar jaar zal toetreden en er veel (HEEL VEEL) protest wordt verwacht. (zeg maar rellen)
Kan je dan mooi op deze wijze de kop trachten in te drukken.

(c)ZWITSUL | 24-10-13 | 09:26

dit soort informatie zal de burelen van de NOS nooit verlaten

(c)ZWITSUL | 24-10-13 | 09:21

Adolf Hitler was een democratische volksheld, vergeleken met de varkens van george Orwell bij hun gouden troggen in Brussel. Die man lag na vijf jaar afbraak dood achter zijn bunker, waarna Europa een kans kreeg op wederopbouw. Ieder in zijn eigen vertrouwde land met eigen vertrouwde mensen.

Deze lui gaan niet dood achter hun bunker liggen. Wanneer de totale instorting een feit is zitten die op een tropisch eiland, met de poet.
Wederopbouw gaat daarna opnieuw duizend jaren middeleeuwen kosten.

Bah, laten we maar weer over Zwarte Piet praten. En over 30 medeplichtigen van de Wereldverbetering in hun koelcel.

Jan Passant mk2 | 24-10-13 | 09:06

.. oh ja, grote kansloze onderklassen vormen de "democratische machtsbasis" van de EUSSR. In ruil voor stemmen krijgt deze absolute bodem het geld van het midden, herverdeeld door de steeds rijker wordende top.

Jan Passant mk2 | 24-10-13 | 08:55

De EUSSR is een fascistisch monster dat gewone burgers al bestreed, nog voor die wisten dat de EU hun vijand was.
De massa-immigratie was (en is) geen vergissing, maar beleid. Beleid dat erop gericht is de sociale samenhang van de bevolking te vernietigen en uit elkaar te rafelen. Beleid dat erop gericht is sociale onveiligheid te creëren, onveiligheid die "bestreden" wordt door een machtige overheid. Met drones en veiligheidsdiensten.

Natuurlijk dat zo'n fascistisch monster iedere vorm van kritiek uiteindelijk zwaar strafbaar zal gaan maken.

Is er nog zo'n levensgevaarlijke Eurofiel in de zaal om aangifte te doen van meningdelict? Voor "ons" eigen bestwil?

Jan Passant mk2 | 24-10-13 | 08:53

Waar zijn trouwens al die "Met Wilders aan de macht komt er oorlog" roeptoeters trouwens gebleven??
Want met dat zeikpieten gezeik en dit er nog es bij mag die wel wat mij betreft uitbreken, om ons weer effe op onze plaats te zetten... Want 0031 is echt de weg kwijt!!

dani7902 | 24-10-13 | 08:51

Als dit waar is... We're buttfucked then...

dani7902 | 24-10-13 | 08:49

Het is nog vroeg.. maar het moet zijn wel voldoende maar niet noodzakelijk.

therealbraindump | 24-10-13 | 08:37

@huh,ian?

Scherp, ik had deze drogredenering gisteravond ook al gezien, gevalletje van een als-dan-redenering omdraaien (wel noodzakelijk, niet voldoende).

Volgens mij streven deze lieden een federaal Europa na waar men geen kritiek op mag leveren (het daadwerkelijke doel) waarbij zij het middel, het tegengaan van etnische spanningen e.d., presenteren als doel.

therealbraindump | 24-10-13 | 08:30

Het word tijd voor een stevige oorlog hier over kunnen we legitiem ruimen

Qutjejuq | 24-10-13 | 08:24

Het word tijd voor een stevige oorlog hier over kunnen we legitiem ruimen

Qutjejuq | 24-10-13 | 08:23

Punt 1 van het voorstel luidt: "De huidige economische depressie heeft het nationalisme, het antisemitisme en andere vormen van etnische haat nog aangewakkerd, onder meer in de vorm van oppositie tegen het Europese project" en daarom wordt even later voorgesteld om eurokritiek te verbieden en te bestraffen.

HALLO, kunnen er misschien mensen opstaan die nog een heel klein beetje logisch denkvermogen hebben?

Als uit etnische haat al europakritiek volgt, is toch niet opeens elk geval van europakritiek een geval van etnische haat?

Vergelijk: wie graag in andere Europese landen uit stelen gaat, is natuurlijk voor een verenigd Europa. Maar daarom is toch niet opeens elk geval van eurofilie een geval van graag in andere Europese landen uit stelen gaan?

Maar ach, zelfs al zou het lukken om deze drogreden om eurokritiek te verbieden door te prikken voor een groot publiek, dan nog verandert er niets, want dan wordt er gewoon weer een nieuwe smoes bedacht om eurokritiek te verbieden. Terrorismebestrijding ofzo.
Of ze stellen het verbod voor zonder smoes. "Waarom? O, gewoon, omdat het kan."

huh, ian? | 24-10-13 | 06:20

De tyfus met de EU!

Occipitaalcasibus | 24-10-13 | 04:57

Het wordt echt tijd om te vertrekken voor vrijdenkers.

Slipsnifter | 24-10-13 | 02:04

Eurofascisten zijn niet wij,
Eurofascisten zijn zij.

Shareholder II | 24-10-13 | 01:36

Ons laffe Volk verdient niet beter. Volledig gehersenspoeld regeert zij op een zeurpiet ergens in Jamaica maar ondertussen is NL allang vergeven aan de EUSSR. Daar krijg je geen +1 Milj. Likes mee...

Zoek_ook | 24-10-13 | 01:11


dit is inderdaad héél héél kwalijk.
iedereen zou nu rillingen moeten krijgen.

vanvandaag | 24-10-13 | 01:05

EU > /dev/null

Zo. Nu weten er een aantal wie ik ben.

lustkapper | 24-10-13 | 00:39

"Alle pogingen .. met als doel het roer van de Europese integratie om te gooien en de naoorlogse Europese orde te ondermijnen moeten worden gedwarsboomd; de Europese integratie was en blijft de hoeksteen van de strijd tegen etnische intolerantie."

Wacht even.
Tegen etnische intolerantie moet worden gestreden. O.k. Begrijpen we.
Maar, wat nu als sprake is van intolerantie tegen inheemsen/autochtonen/oorspronkelijke bewoners? Door die etnische mensen dus. Wat dan? Dus; etnische intolerantie mag niet, maar wel als hij/zij niet etnisch is? Want daarover wordt niks gezegd. Ook niet over gehandicapten. Die worden ook niet genoemd. Dus dat mag ook.
Nou ja, .. tenzij het etnische gehandicapten zijn. Dan, natuurlijk weer niet.

Volgt u hem nog? Ik niet meer. Ik begin steeds minder en minder te snappen van die mensen daar bij de EU.

gaffelbaard | 24-10-13 | 00:37

Wat betreft punt 4 kan dan de houding van Rutte met betrekking tot een participatie samenleving door de gemiddelde kiezer/burger niet goed begrepen worden..
Enerzijds word ons door de politiek alles afgenomen, anderszijds is de boodschap zoek het zelf maar uit burger! Maar wel BETALEN! En natuurlijk de volgende keer weer gaan stemmen, He?
Want (Balkenende uitspraak) wie niet gaat stemmen mag niks zeggen. (maakt dat wat uit dan?)
En Balkenende kan het weten, want die vind ook dat uitsluitend als men gelovig is men goed kan functioneren! Als dat geen hypocriet fascisme is, weet ik het echt niet meer.

kiezer | 24-10-13 | 00:23

"the words of the prophets are written on a subwaywall"
Vertaling: Het volk IS het land, maar niemand luistert.
www.youtube.com/watch?v=dTCNwgzM2rQ
(Let even op hoe cool en relaxed hij dit verteld)

pawa | 24-10-13 | 00:21

@Graaf van Egmont

Ik kreeg ook de kriebels toen ik punt 4 las. De federalisering van dit continent moet doorgaan omdat dit volgens de auteurs van dit document de enige waarborg is tegen etnische spanningen. Zelfde categorie redenering als zonder de EU ontstaat er oorlog. Goedkope angst retoriek om de burger een bepaalde kant op te duwen.

therealbraindump | 24-10-13 | 00:12

Arjan | 24-10-13 | 00:00
Dat is een lekkere.

Graaf van Egmont | 24-10-13 | 00:09

""""EU-kritiek nu gelijkgesteld aan fascisme""""
Dat is zelfs doodeng!
Want: Hebben wij ooit een stem gehad in het ondemocratiese-uit de hand gelopen EU MONSTER?
En nu begint dat griezelige EU-MONSTER over fascisme.
Terwijl wij maar verplicht betalen aan deze niet ter zake kundige malafide (ahum) ""organisatie"".
Niet betalen (want geen geld) = BOETE!
Dus toch BETALEN.
Hartelijk dank aan de megakwallen als Balkenende, Rutte enzovoort.

kiezer | 23-10-13 | 23:56

Tot en met punt 3 kon ik er nog wel goed mee leven, maar bij punt vier worden de werkelijke bedoelingen duidelijk en overspelen ze hun hand.

Graaf van Egmont | 23-10-13 | 23:55

Europa is dus communistisch. Alle kritiek achter het ijzeren gordijn werd ook vereenzelvigd met fascisme. Volgende stap, de muur?

Fast Forward | 23-10-13 | 23:49

Resistance is futile you will be assimilated.

meneer Q | 23-10-13 | 23:44

Ein Reich...
Ein Volk...
Ein EU...

meneer Q | 23-10-13 | 23:38

Jammer dat zo velen van U zo strategisch op die Kunduz landverraders partijen stemden...
De politieke partijen die voor de €U/het 4e rijk zijn.
Het verraad van JP Balkenende tolereerden; onze soevereiniteit overdroegen aan die €U.
Het ESM verdrag ratificeerden; onze schatkist overdroegen aan dat €U/ESM gedrocht.
Allen die anders dan PVV of SP stemden kozen hiervoor...
Kijk eens in een spiegel en zie de landverrader.

Hendrikaatje | 23-10-13 | 23:28

Rutte weet dit al jaren .. daarom heeft hij bewust nagelaten een toekomstbeeld te schetsen van Nederland en de EU.
En het word echt niet fraaier.. Turkije zal met de hoogste spoed worden binnengehaald.. en met Turken in het EU parlement breekt pas echt de pleuris uit.

(c)ZWITSUL | 23-10-13 | 23:24

O hemeltje ik denk toch echt dat ik in een democratisch land woon, ik heb nooit voor de EU gekozen en zal dat ook nooit doen, ik blijf zeggen wat ik vind en denk, als dat dan racistisch is of facistisch wtf wat kan mij dat boeie. So be it!!!

KannieWaarZijn | 23-10-13 | 23:23

Met dit soort wereldvreemde acties vernietigen deze parlementariërs het allerlaatste stukje goodwill dat burgers hebben voor de Europese Unie. Hiermee wordt alleen maar aangetoond dat deze politici veel te ver afstaan van de dagelijkse werkelijkheid van de burgers die zij zouden moeten vertegenwoordigen. De gedachte dat je met een Europese Verordening de gedachten van burgers kunt sturen is volkomen belachelijk. Dit is Animal Farm 2.0 in de praktijk, niets meer en niets minder.

Juist dit soort parlementariërs zijn een gevaar voor de Europese samenwerking, door deze acties wordt straks het kind met het badwater weggegooid, kortom een onvoorstelbare domme actie.

therealbraindump | 23-10-13 | 23:18

Europese integratie is een gedrocht dat enkel in de hoofden van propagandageile eurofascisten bestaat.

natte krant | 23-10-13 | 23:03

"de Europese integratie was en blijft de hoeksteen van de strijd tegen etnische intolerantie". En in naam van de EU gaan we negers bombarderen in Mali. Zoek de verschillen

van heinde en verre | 23-10-13 | 23:02

Als we dan toch maar schaamteloos gaan Godwinnen zou ik iedereen er graag op attenderen dat een klimaat na een economische depressie waar de politieke elite en mannen met kapitaal zich als een teek vastgezogen hebben aan de tepel van de arbeider geleid heeft tot de tweede wereldoorlog. En als de beste mensen in Brussel een derde willen voorkomen het hun best zou sieren iets minder aan schaamteloos zelfverrijken te doen en iets meer energie te steken in de werkende man een stem te geven (in plaats van hoongelach, dreigementen en demonisering die kant op te sturen). Maarja, daarom zal ik ook nooit 150 euro per dag vangen voor mijn handtekening op een papiertje te zetten.

metalj | 23-10-13 | 23:02

FUCK THE EUROPEAN UNION!

*op mannen met witte pakken wacht*

Ook maar eens oriënteren voor een plekje buiten Europa. Het wordt me veel te gevaarlijk hier.

Tante Rikie | 23-10-13 | 22:52

De EU elite club is een dictatuur. Gewoon een stinkende zakkenvullers bende voor eigen club. Ein reich,niks meer niks minder. Beter gisteren weg als vandaag die bende steelgraaiers.

tweetybird | 23-10-13 | 22:35

E U = Er Uit

azoturie | 23-10-13 | 22:35

@ProAsfalt | 23-10-13 | 22:00
Veel mensen die ik ken willen dat inderdaad, het communisme zit dit volk gewoon in het bloed..

Slipsnifter | 23-10-13 | 22:23

Wanneer wordt de bouw van de nieuwe muur aanbesteed?
Want voor je het weet willen al die populistische dissidenten en masse naar Rusland vluchten.

Anijsblokje | 23-10-13 | 22:23

Dit is echt doodeng! Iemand Farage al gelinktipped?

Gen. Maximus | 23-10-13 | 22:23

Het wordt zo tijd voor Nederland deze EU dictatuur te verlaten!

Moi2 | 23-10-13 | 22:16

Op zich bevalt het leven hier me nog goed genoeg. Maar de groei van de EU moloch is een van de redenen dat er in elk geval al een zeewaardige boot aangeschaft is. Nu nog een huisje in oost duitsland, in the middle of nowhere, en ook in plan C is voorzien.

Ik heb namelijk wel sterk het idee dat ik en/of mijn nakomeling de noodzaak om te verkassen mee gaat maken.

koolteer | 23-10-13 | 22:07

En vooral D'66 stemmen als men EUSSR wil.

ProAsfalt | 23-10-13 | 22:00

Vervang die sterren door de hamer met sikkel en het kan meteen door voor CCCP propaganda anno 1960...

krem | 23-10-13 | 21:52

@Pa Cartwright | 23-10-13 | 21:24
Hoor jij trouwens niet met al je islamitische dispuutgenoten, amici en vrinden in een van de beste kroegen van amsterdam te zitten?

Slipsnifter | 23-10-13 | 21:48

Nu begrijp ik waarom Schulz zo boos werd toen Berlusconi zei dat hij zeer geschikt zo zijn om kampbeul te spelen in een nazi-film.
'Wat nou spelen in een film' dacht Schulz, 'ik laat dat kamp zelf bouwen'.

ZonderNaam | 23-10-13 | 21:44

@Pa Cartwright | 23-10-13 | 21:24
"platitudes" is echt je favoriete woordje, is het niet?

Slipsnifter | 23-10-13 | 21:43

Argh.. zijn die Eurofielen dan echt zo verblind door het Eurotopia-happy-eenheidsideaal dat ze vergeten dat dé les van de vorige eeuw juist is dat je volken en landenregio's juist niet een idealistisch systeem moet opleggen juist vanwege de eigen cultuurbehoudsbehoefte. Juist ideologie, de ismen opleggen aan de massa heeft geleid tot veel intolerantie, geweld, onderdrukking en veroordeling. Juist de grote systemen zijn een bedreiging voor de Europese vrede. Nationalisme/eigen cultuur zal je er nooit uit krijgen (als je dat al een goed idee vindt). Nationalistisch verzet ontstaat als overheersers elke connectie met het volk en haar cultuur verliezen en beslissingen nemen die niet te herleiden zijn tot het opkomen voor haar belangen. Ooit was Europa een mooi samenwerkingsverband op het gebied van economische groei. Met vrede en tolerantie als belangrijke voorwaarden. Die tolerantie en vrede staat op instorten als men met en nieuw maakbaarheidsideaal de diepste waarden eb behoeften van culturen overruled en probeert die te versmelten. Mensen zijn geen fucking zombies die willen leven in een Frankenstein-staat, een project van nutty professors! Gelukkig kent het volk de lessen van vorige eeuw nog wel. De blinde, nietsontziende, moreel superieure Eurofielen zijn de ware neo-fascisten!

M-Bozz | 23-10-13 | 21:42

-weggejorist-

Supermatrijs | 23-10-13 | 21:41

@ Armin Langbaard | 23-10-13 | 21:31
Chipolatapudding.
Aluminium.
M-Meta... Meta... Meta... Meta de Vries.

Pa Cartwright | 23-10-13 | 21:35

@First Contact | 23-10-13 | 20:10

En ze betaalde het terug.. Is ze echt van de PVDA?

shindai | 23-10-13 | 21:34

Pa Cartwright | 23-10-13 | 21:25 | + 0
ITEACHYOU | 23-10-13 | 21:23 | + 0

Ach, ik houd het graag simpel. F*ck you

Armin Langbaard | 23-10-13 | 21:31

Ach ja, die Rebecca Harms komt uit Uelzen v/h DDR. Damals wie heute.

fernseher | 23-10-13 | 21:28

Waarom leren we niet van de geschiedenis? Het was een zooitje in Europa. Elk decennium was er weer een oorlog. Waar ben je met je gelijk over nu als over tien jaar Nederland wordt betrokken bij een oorlog tussen de grootmachten? En denk nu niet dat dat niet zou kunnen gebeuren.

ITEACHYOU | 23-10-13 | 21:28

Wellicht nog enger:

"De huidige economische depressie heeft het nationalisme, het antisemitisme en
andere vormen van etnische haat nog aangewakkerd, onder meer in de vorm van
oppositie tegen het Europese project;"

Lijkt me logisch... | 23-10-13 | 21:28

Don't Worry:
www.youtube.com/watch?v=d-diB65scQU
===
Dan heb ik het wel eens met mensen over de nepheid van (de waarde van) ons geld, over de leugens van onze (weilen volksertegenwoordiging) overheid en over de relatie tussen NL/EU en USA ... en de jo .. umh .. bankiers (Rotchield) en Naatzies.
Ik vertel dat ik mij er erg druk om maak en dat ik echt geen enkele beweging zie in de formatie van deze EU (en wereld "politiek") dan een beweging richting een totalitaire staat waar het individu zijn vrijheid geen plaats hebben.
Het antwoord, .. "ja .. uhm .. tsja, je moet je er maar niet zo druk om maken .."
Of erger, "Je hebt het er echt zwaar mee he .. mischien moet je eens met de dokter gaan praten. Ze hebben hele goede medicijnen tegen depressie en angst tegenwoordig."
Ze hebben het eerlijk goed met mij voor, gelukkig en gezond zijn is het belangrijkste wat er is ... is ons altijd geleerd. Vooral na 1945. Vrijheid blijheid.
.. Dus .. roze bril op en uitgeven met die flappen ..
Het hele probleem is natuurlijk niet zo recent als 2001 .. of 1992 ..
Genieten wij van een ontwikkeling die rond 1800 is ontstaan?
“Let me issue and control a nation’s money and I care not who writes the laws.” (Mayer Amschel Rothschild)
www.themoneymasters.com/the-money-mast...
achtergeslotendeuren.punt.nl/content/2...
Natuurlijk spelen er ook andere belangen .. maar .. alle grote problemen, behalve die van zwarte piet, hebben direct met geld te maken.
En Jorge Zorreguieta mag NL niet in trouwens .. maar ja, dat is niet zo belangrijk.

SyntaxError | 23-10-13 | 21:27

-weggejorist-

fernseher | 23-10-13 | 21:27

Ach ja, die Rebecca Harms komt uit Uelzen v/h DDR. Damals wie heute.

fernseher | 23-10-13 | 21:26

-weggejorist-

Pa Cartwright | 23-10-13 | 21:25

@ Armin Langbaard | 23-10-13 | 21:19
Gewoon normaal Nederlands. Niets minder.
Dat jij over "moeilijke woorden" begint is wel schattig, om je vervolgens van platitudes te bedienen tekenend. Sterkte.

Pa Cartwright | 23-10-13 | 21:24

Zou Erdogan dit als voorwaarde hebben gesteld om bij de EU te komen?

donjon | 23-10-13 | 21:24


Armin Langbaard | 23-10-13 | 21:19 | + 0 -
Als je dat al moeilijk vindt raad ik je een loi cursus aan. Dan had je hem bijvoorbeeld kunnen uitmaken voor labia majora ipv domme zak

ITEACHYOU | 23-10-13 | 21:23

Dat eerste zinnetje alleen al:

"Over de gevaren van nationalisme, antisemitisme en andere vormen van
etnische intolerantie van de zijde van bewegingen tegen het Europese
project"

Dit is echt heel eng.
Ben je tegen het Europese projekt, dan ben je een nationalist, antisemiet en etnisch intolerant (een racist heet dat).

Lijkt me logisch... | 23-10-13 | 21:22

Er is nog 1 partij die tegenstander is van de (overheid) en dus ook de EU: libertarische partij.
Lijkt mij een betere keus dan PVV.

upbeat | 23-10-13 | 21:21

Heel langzaam maar zeker ontstaat das neue Europeïsche Grossreich.

Kritiek unerwünscht.

Rechtse partij in Griekenland wordt vanuit Brussel onmogelijk gemaakt. Verboten! Ze waren wel democratisch gekozen.

Uitslag van ons referendum, een tegen de EU grondwet werd ook gewoon genegeerd.

Referenda worden in alle EU landen verboden!

IN BRUSSEL ZITTEN DE NIEUWE DICTATORS

Ik gok dat binnen een jaar Wilders verdwenen is!

Mega Mindie 2 | 23-10-13 | 21:21

De drang om PVV te stemmen bij de Europese verkiezingen wordt nu wel heel erg groot.

lingo star | 23-10-13 | 21:20

Pa Cartwright | 23-10-13 | 21:11 | + -3
Gebruik je die moeilijke woorden om te verhullen dat je een domme zak bent?

Armin Langbaard | 23-10-13 | 21:19

"Alle pogingen om primitief nationalisme op te stoken met als doel het roer van de Europese integratie om te gooien en de naoorlogse Europese orde te ondermijnen moeten worden gedwarsboomd."
Iemand eigenlijk nog iets over het onderzoek naar de vrachtwagenchauffeur die Van Frikschoten doodreed gehoord?

Afgeschminkte Bassie | 23-10-13 | 21:19

Walgelijk hoe een groepje ex-maoisten, quasi-liberalen en alcoholisten hun macht probeert af te dwingen (impliciet) over de rug van de slachtoffers van de holocaust en fascisme in het algemeen. Het vervelende is dat er altijd veel gutmenschen zullen zijn die in de sovjeteske retoriek blijven geloven.

WildersJeugd | 23-10-13 | 21:17

*whistles The Smiths' Panic on the streets of London*
.
hmmm...
ik ben al voor van alles uitgemaakt in mijn leven, maar racist en fascist is absoluut nieuw voor mij.
well, i couldnt care less.
.
zo snel mogelijk afscheid nemen van dat gedrocht!

Devils smile | 23-10-13 | 21:16

Als ik niet meer openlijk kritiek mag uiten op de EU, dan moet het maar in het geniep. Ofwel gewoon -weer- na zonsondergang de stad in met een spuitbus tectyl. Linksom of rechtsom, ik zal laten weten hoe ik erover denk. Gewoon omdat het kan -en omdat het mag-.

VanBukkem | 23-10-13 | 21:15

Eng dit documentje. Als dit de EU is dan wordt het tijd om de Oranje Blanje Bleu vlag weer op te poetsen.

wim de goede | 23-10-13 | 21:14

donjon | 23-10-13 | 21:05

Nog even en ze hebben het anti-EU gen gevonden. Hup, even de dna bevolkingsbase checken en de adressen kunnen worden ingevoerd in een uitgebreid drone-programma. Zit je op woensdag gehaktdag een bal naar binnen te werken 's avonds om 6 uur,
verschijnt er plotseling een drone met buitenboort mitrailleurtjes voor je raam. Okay, dit keer gaat het goed, want je had je glas vervangen door plexi-glas, waardoor het raketje werd teruggekaatst naar de drone zelf.

Van Duyvenbode | 23-10-13 | 21:14

@ Goorbatsjov | 23-10-13 | 20:58
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er enige missconcepties in jouw hoofd rondwaren.
In beginsel kom ik hier louter ter vermaak, sporadisch ter lering. Dan lees ik zo eens wat, vind ik interessant, soms. En dan lees ik plots dat die EU "te veel naar Iran, foute landen, kijkt".
En dan vraag ik mij oprecht af: hoe komt deze man tot dit, wellicht, verlichte inzicht?

De polemische metier lijk jij echter beduidend minder te beheersen, daar je louter verzandt in obligate jij-bakjes.

Pa Cartwright | 23-10-13 | 21:11

Net toch nog even de PDF gelezen.
Wat een absurditeit.

Laten we de namen van de mensen die dit document hebben ondertekend even vasthouden op GeenStijl.

Boris Zala (S&D)
Elmar Brok (PPE)
Rebecca Harms (Verts/ALE)
Lena Kolarska-Bobińska (PPE)
Eduard Kukan (PPE)
Olga Sehnalová (S&D)
Marek Siwiec (S&D)
Hannu Takkula (ALDE)
Indrek Tarand (Verts/ALE)
Graham Watson (ALDE)
Cecilia Wikström (ALDE)

Leugenaars, en wegkijkers.

Stel je voor je gaat ervan uit dat de EU er voor de Europese burgers is. Dan zou je meteen denken dat de schriftelijke verklaring in de PDF het resultaat is van de islamisering van ons mooie Europa.

Koninging Beatricks | 23-10-13 | 21:11

@donjon | 23-10-13 | 21:05
Dat is het!
het symbool van de ellende die ik eerder in deze draad schetste.
Het wordt A Game Of Drones!

Kapitein Sjaak Mus | 23-10-13 | 21:10

Dit soort ontwikkelingen wordt een leuke combinatie met de drones in het verschiet.

donjon | 23-10-13 | 21:05

Islam en de EU-drammers, gevaarlijk en zelfvoldaan.

Iwmac | 23-10-13 | 21:05

Even mijn ogen nogmaals uitwrijven..... in de inhoud van het pamflet lees ik toch echt dat ethnische afkomst en identiteit inherent verboden is en bestraft wordt wanneer dit in Het Grote Pan-Europese plan en de uitvoering daarvan niet werkt of tegenstaat. Vervolgens beelden van massagraven en dood en verderf.

Daarom PVV! Nog vragen voordat mijn deur wordt ingetrapt??

Oktoberfest | 23-10-13 | 21:04

En nu heeft iedereen wel iets te verbergen...

hobbit | 23-10-13 | 21:02

De enige reden waarom de EU zo snel wil uitbreiden is omdat ze vanuit de nieuwe landen het gemiddelde draagvlak willen verhogen.

Ik zou wel eens een EU draagvlak enquête per land willen zien. Oh en zet daar ook even per land bij wat de netto bijdrage / afdracht is.

Koninging Beatricks | 23-10-13 | 21:02

Echt ik krijg de neiging om me er helemaal van af te wenden, zo helemaal niet goed word ik van wat ik allemaal hoor en zie op de mediacratie. Hoe je gvd via allerlei kanalen wordt verteld hoe je dient te denken, wat netjes is en wat niet. Vooral als je in een onbewaakt ogenblik radio 1 luistert, man, man. Het is één grote politieke zedenpreek tegen nationalisten, racisten, fascisten, islamofoben, en wat niet. Echt, ik trek dit niet meer. Wacht, ik moet even een pilletje nemen. Het lijkt me beter voor mijn gemoedsrust dat ik ga biljarten. Pilsje erbij.
Had ik maar nooit van de EU gehoord, of van de VN. Had ik maar nooit een krant opengeslagen. Ik ben het helemaal zat.

Van Duyvenbode | 23-10-13 | 21:00

Echt nog even en ga ik ondergronds om de strijd tegen de Europese Unie voort te zetten ...

el che | 23-10-13 | 20:59

Nee kapitein mus kloot precies met "botsende beschavingen" van Huntington. Zo zal het gaan.

Campinggast | 23-10-13 | 20:59

-weggejorist-

Goorbatsjov | 23-10-13 | 20:58

In het voormalige Joegoslavië mocht er ook geen kritiek zijn op het motto 'brotherhood and unity'. Toen sommige mensen in YU gevraagd werd waar het toch fout ging in dat land was het antwoord "het ging fout toen we geen kritiek meer mochten hebben en toen we geen grapjes over elkaar mochten maken ivm. policor".
Als je mensen gaat dwingen om iets leuk te vinden zal het eindresultaat zijn dat ze het gaan haten. Zeker als je mensen gaat bestraffen. De EU wil nationalisme bestraffen maar vervolgens moet iedereen EU nationalist worden. Een beetje krom.

Zzzzooooffff | 23-10-13 | 20:58

@duitse herder | 23-10-13 | 20:53
Gedragscode van de PvdA?
Je maakt een grapje......

necrosis | 23-10-13 | 20:58

Een nieuwe EU Partij van de 'Arbeid' geldrat:

PvdA-politica ontving 84.000 euro te veel
BRUSSEL -

PvdA-Europarlementariër Judith Merkies heeft van juli 2009 tot eind 2012 ruim 84.000 euro te veel onkostenvergoeding ontvangen voor haar werk in het Europees Parlement.
Ze betaalde het geld afgelopen juli terug. Merkies wil PvdA-lijsttrekker worden bij de Europese verkiezingen in mei volgend jaar.

De PvdA heeft kennisgenomen van de terugbetaling, aldus een PvdA-woordvoerder woensdagavond. De zegsman wilde verder niet op de kwestie ingaan.

Volgens de gedragscode van de PvdA in het Europees Parlement (EP) mogen PvdA-politici in principe maar een derde van de standaard dagvergoeding voor EP-afgevaardigden incasseren als zij in de buurt wonen van het EP.
Merkies woont in Brussel, waar het EP vergadert, maar ontving dus meer dan een derde.

www.telegraaf.nl/binnenland/21997400/_...

duitse herder | 23-10-13 | 20:53

-weggejorist-

Goorbatsjov | 23-10-13 | 20:53

1 Europa ?
Oké.
Maar dan ook in alle landen dezelfde regels.
Dus wij geen BPM meer.
En andere landen maken maar een pensioenpotje.
Verkeersregels overal hetzelfde.
Straffen overal gelijk.

Ofwel: 1 Europa
Niet: wij betalen de blunders van de rest.

eed | 23-10-13 | 20:52

@miko

Niks mis met een gezonde dosis nationalisme! Dat doen we ook met het WK voetballen. Maxima mag zeggen dat de nederlander niet bestaat, maar die onzin hoeven we toch niet te geloven? Ik vind ons volk een van de beste volkeren ter wereld. Wij zijn geduldig, tolerant, hardwerkend en boven alles lekker gul en nuchter. Wij mogen trots zijn op ons!

the uninvited guest | 23-10-13 | 20:52

Waar kan ik politiek assiel aanvragen?

Andersdenkend | 23-10-13 | 20:51

@Jackanders | 23-10-13 | 20:32
Hopen dat het niet zover hoeft te komen en dat het zieke megalomane zootje tot inkeer komt.

Conan de Rabarber | 23-10-13 | 20:49

-weggejorist-

Goorbatsjov | 23-10-13 | 20:47

@ Goorbatsjov | 23-10-13 | 20:42
En ook jij mag gewoon een openlijke knieval doen bij gebrek aan validatie. Gewoon iets te groot broekje aangetrokken vandaag.
Je zal je nog wel vaker vergalopperen. Hindert niks. Echt.

Pa Cartwright | 23-10-13 | 20:47


Goorbatsjov | 23-10-13 | 20:42 | + 0 -
Hij vroeg alleen wat je argumenten waren. Wil niet lullig zijn.

ITEACHYOU | 23-10-13 | 20:46

@paost712 | 23-10-13 | 20:13
Leuk, zo een maatregel. Zoude zie hier ook in moeten voeren. Als leiders van een partij zich verrijken of onterecht een graai doen de partij verbieden. Dan was er per direct geen PVDA, VVD en CDA meer.


@Goorbatsjov | 23-10-13 | 20:30
Of is het dat je de discussie niet aandurft? Een beetje vent.

miko | 23-10-13 | 20:46

Het Hitleriaanse gedachtengoed komt langzamerhand bovendrijven. Dus hebben Napoleon en Hitler post mortem toch nog Waterloo, Ieperen en Omaha Beach gewonnen.
Miljoenen doden voor niets want in Brussel huist het nieuwe Hitlerdom, EU geheten. Een niet door u gekozen dictatuur.

MacG | 23-10-13 | 20:46

@Desmoulins | 23-10-13 | 20:31
Mark smit is het pseudoniem van ene alexander p. die weer wat doet bij de club d666.

reageerbuis | 23-10-13 | 20:45

@Jackanders | 23-10-13 | 20:42
Zouden ze het merken als ik er eerst in spuug?

necrosis | 23-10-13 | 20:44

In de eerste paar jaar van de bezetting kon je ook nog best verder leven, het leven ging door. Als je je nou maar gedeisd hield, geen jood was of zigeuner, ging het allemaal nog wel.
Maar in 44-45 werd het voor de meeste mensen hoogst onaangenaam.

Van Duyvenbode | 23-10-13 | 20:43

Nee maar serieus, nu wordt het echt eng.

SilenceOuttaSpace | 23-10-13 | 20:43

Fascistische engnekken. Allemaal.

JosVerbeek | 23-10-13 | 20:43

'Follow the money' was het bekende adagium waarmee de inlichtingendiensten vroeger achterhaalden waar de maffia haar witgewassen geld naartoe bracht. Macht en geld gaan hand in hand. Het wordt tijd dat we stoppen met het pompen van geld in dit gedrocht van een Europees Monetair fonds.

Armin Langbaard | 23-10-13 | 20:43

-weggejorist-

Goorbatsjov | 23-10-13 | 20:42

Vrijheid. Vrijheid. Vrijheid.

balustrade | 23-10-13 | 20:42

Soms denk je, het zal allemaal wel loslopen.... Maar beetje voor beetje wordt mijn angstbeeld keiharde realiteit. Mensen wordt wakker, onze vrijheid en die van onze kinderen hangt aan een zijden draadje.

Afgeschminkte Bassie | 23-10-13 | 20:42


La Vie En Rose | 23-10-13 | 20:40 | + 0 -
Te makkelijk

ITEACHYOU | 23-10-13 | 20:42

@necrosis | 23-10-13 | 20:39
Gewoon heel vriendelijk koffie en een broodje brengen.
Zijn ze zo weg.

Jackanders | 23-10-13 | 20:42

Pa Cartwright | 23-10-13 | 20:22 | + -2 -
Dat zie je toch al aan het voetbal......;)

ITEACHYOU | 23-10-13 | 20:40

@SvennusMax | 23-10-13 | 19:40

Beetje makkelijk om het op jan met de pet te gooien. Zowel jan met als zonder pet heeft nooit een werkelijke keuze gehad, en als die keuze er al was, werd de uitkomst genegeerd. Verder deel ik je sentimenten wel volledig:)

maggoo | 23-10-13 | 20:39

Ik wil de EEG terug, en zwarte piet moet blijven!
*ziet verdacht zwart busje voor de deur staan*

necrosis | 23-10-13 | 20:39

Jonkheer Wttewaall | 23-10-13 | 20:28
Underground gaat het helemaal weer worden.
youtu.be/xO_NHg0PnJQ?t=2m3s

von sokkenstopfen | 23-10-13 | 20:39

toch zou ik eerst graag even een officieel linkje zien naar de europagina waar deze te vinden is. De vorige staat daar bijvoorbeeld wel, een zelfde soort verhandeling maar dan over tolerantie. Ook al zo'n veelomvattend begrip waar je eigenlijk iedereen mee op de trein kan zetten die niet meedoet met het partijideaal.

elfenstein | 23-10-13 | 20:38

@Slipsnifter | 23-10-13 | 20:22 |

Nope, zie pdf'je.

maggoo | 23-10-13 | 20:37

Zolang de EU-burgers alleen maar online en onderling in de kroeg hun ongenoegen uiten, gaat dit verhaal stap-voor-staap steeds verder. Dat is de realiteit die de macht achter de zichtbare bestuurders al lang begrepen heeft.
En degene op wie je stemt voor de 2e kamer (voor wie er nog stemt dan) zal er ook geen ene moer aan kunnen doen.
Zolang er niet miljoenen naar Brussel met hooivorken oprukken, zal het EU-fascisme groeien en bloeien.
Accepteer het maar en trek je consequenties.

Guy Veropzoudten | 23-10-13 | 20:37

De politiek wordt vaak verweten dat ze alleen maar aan korte termijn politiek doen. Een hecht Europa is over 50 jaar toch belangrijker dan de pijn die we nu voelen? Dit is de eerste generatie duitsers en fransen die niet met elkaar vechten!!!!!!!! is dat geen goed argument? Dit is echter natuurlijk een krankzinnig balonnetje, alsof je zoiets kan opleggen. Lekkere democratie.

ITEACHYOU | 23-10-13 | 20:37

Fascist wordt een Geuzennaam.

Koonkluk Huis | 23-10-13 | 20:37

Nou.... ik ga m'n ouwe sok weer gebruiken, hoor.
De ECB gaat vanuit een gloednieuwe toren al onze banken doorlichten.
Als ze alle banken failliet verklaren, komt die ene EUbank vanzelf.
Dan zijn we volledig aan de goden overgeleverd.
Ons werd ooit wat gevraagd, maar ons NEE werd volkomen genegeerd.
En nu wordt ons de mond gesnoerd?
Zo trainen ze olifanten ook.
Vastbinden en al het vreten weghalen. Iedere vorm van verzet wordt eruit geslagen.
Het doel? Totale afhankelijkheid en onderwerping.

Schietmijmaarlek | 23-10-13 | 20:36

Ik schreef het een paar jaar geleden al op GS , er komt een tijd en dat gaat niet lang meer duren dat er zomaar mensen verdwijnen die te eu kritisch zijn.

ja,diedus! | 23-10-13 | 20:36

@Allemamachie | 23-10-13 | 20:32

Dus?
De PVV is de enige partij die openlijk stelling neemt tegen de almaar verdere integratie van de EU.
Nood heiligt de middelen.

Desmoulins | 23-10-13 | 20:36

Ik stem tegen de EU dus mijn stem gaat naar Fleur.

reageerbuis | 23-10-13 | 20:35

@ Goorbatsjov | 23-10-13 | 20:30
Ergo, je blaat aldus maar wat.
En da's ok verder knakker, dit is het internet, tenslotte.

Pa Cartwright | 23-10-13 | 20:33

@the uninvited guest | 23-10-13 | 20:23
Terwijl de leiders naar eenheid streven zie je in Europa steeds meer nationalistische partijen opkomen.
Daar hebben ze wel gelijk in.

miko | 23-10-13 | 20:33

@Conan de Rabarber | 23-10-13 | 20:27
De bom zal uiteindelijk barsten, zoals @Parel van het Zuiden al aangaf: fashionably late.

Jackanders | 23-10-13 | 20:32

Iedereen die hierboven roept dat de PVV de enige oplossing is, zie dan van wie de tip afkomstig is, niet van de PVV, maar van Daniël van der Stoep www.artikel50.nl

Allemamachie | 23-10-13 | 20:32

Wij zullen het niet meer meemaken, maar hier ligt de kiem van het volgende grote en bloederige Europese conflict.

Scenario:

Geleidelijk worden we de US of E ingerommenld.
Een tijdje zal die situatie met meer of minder resultaat blijven bestaan, maar uiteindelijk zullen Serviërs zich herinneren hoe zeer zij de Kroaten haten, zullen de Duitsers Hermann weer van stal halen en vrij willen zijn, zal Albion zich in een splendid isolation terugtrekken, zullen de Basken nog een appeltje met de Madrilenen te schillen hebben en zullen de...
Enfin, de lijst is nog een stuk langer, maar u begrijpt de teneur.

En dan?
Schermutselingen? Aanslagen? Loopgraven? Rusland ziet z'n kans schoon?
Wie het weet mag het zeggen, maar een nieuwe grote Europese kladderadatsch is historisch gezien over tijd en zal uiteindelijk uitbreken.
Ironisch genoeg als uitvloeisel van de EU, die z'n wortels heeft in een "dat nooit meer" gevoel.

Wil iemand mij met de juiste argumenten voor zwartkijker uitmaken?
Alsjeblieft?

Kapitein Sjaak Mus | 23-10-13 | 20:32

De gevaren van nationalisme, antisemitisme en andere vormen van etnische intolerantie. Desalniettemin zijn ze weer in overleg met het religieus-conservatieve en nationalistische Turkije over toetreding in de EU.

In Turkije is de zuivering van christenen vrijwel voltooid van 20% in 1900 naar 0,2% nu.
www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/ara...

drs.Nee | 23-10-13 | 20:32

miko | 23-10-13 | 20:27
Nom! It is i, monsieur leclerc!

von sokkenstopfen | 23-10-13 | 20:31

@Mark Smith | 23-10-13 | 20:22

Beste Mark Smith,

Geniet de huidige koers uw goedkeuring?
Want ik begin me toch stellig af te vragen of uw zoveelste afleidingsmanoeuvre voortkomt uit een grenzeloze lafheid of dat u eigenlijk ook een antifascist bent die nog liever gisteren dan vandaag ons land tot een Europese provincie laat vervallen.

Desmoulins | 23-10-13 | 20:31

@Desmoulins | 23-10-13 | 20:15
Dat dus.

Parsons | 23-10-13 | 20:31

Tja, er is maar 1 partij die zich openlijk afzet tegen de EU. En die partij wordt verketterd. Ook hier. En diezelfde partij is ook de enige die waatschuwt voor het grote gevaar van de sluipende islamisering van Europa, Nederland in het bijzonder. En Wilders maar blijven affikken tot z'n veters. Tot er geen weg meer terug is met de islamisering en de superstaat EU. Pas als de sharia is ingevoerd zullen bij de meeste mensen de schellen van de ogen vallen. Helaas te laat dan.

Jos Schmitz | 23-10-13 | 20:30

-weggejorist-

Goorbatsjov | 23-10-13 | 20:30

@miko | 23-10-13 | 20:24
Die draai ik gewoon om.....

necrosis | 23-10-13 | 20:29

Ach fascisten racisten wat maakt het uit zolang ik allah maar niet hoef te aanbidden.

*winkelen gaat in België *

Veel Vaak | 23-10-13 | 20:29

Dan zit er maar een ding op, het verzet moet ondergronds. Er mogen weer bevolkingsregisters gesaboteerd worden en distributiekantoren worden overvallen om aan bonkaarten voor de onderduikers te komen. En dapperen onder het gewone volk zullen 's avonds stiekum naar de Radio Freedom luisteren.

Er is wel een lichtpuntje, nu de Oranjes onderdeel van het systeem uitmaken zullen ze dit keer niet met de schatkist het land ontvluchten.

Jonkheer Wttewaall | 23-10-13 | 20:28

@Jackanders | 23-10-13 | 20:17
De dagen van de guillotine zijn voorbij. Makke schapen zijn we, geldkoeien en consumenten die in de pas moeten lopen die Brussel dicteert. Netjes op tijd onze afdracht in de gulzige mond van de moloch storten want anders krijgen de zetbaasjes die onze regering moeten voorstellen een tik op de vingers. Ondanks dat steeds meer mensen de ogen geopend worden zijn er nog teveel die graag met de EU stroom mee marcheren in de hoop op een makkelijk baantje of status. Het gaat precies zo lopen als @huh, ian? op 20:10 al zei.

Conan de Rabarber | 23-10-13 | 20:27

@von sokkenstopfen | 23-10-13 | 20:19
Luister goed ik zeg dit maar een keer,....

miko | 23-10-13 | 20:27

Jeetje, ik vier geen Sinterklaas maar ik heb er ook niets op tegen en daarom word ik voor racist uitgemaakt.

Vind ik ritueel slachten barbaars dan ben ik islamofoob

En ik haat de EU simpelweg omdat het een extra bureaucratische laag van heerschers, bemoeials, psychopaten en politici (but i repeat myself) is die we helemaal niet nodig hebben om ons leven te leiden zoals wij dat goeddunken en dat maakt mij dus ook fascist?

prutserdeluxe | 23-10-13 | 20:26

-weggejorist-

Goorbatsjov | 23-10-13 | 20:26

Fuk, zo dwingen ze me om PVV te stemmen. Wil ik liever niet, maar de EUSSR wordt écht heel eng.

Dizzydent | 23-10-13 | 20:25

@Sjaak uit Dordt | 23-10-13 | 20:24 |

EU. Daarna zijn we weer vrij om zwarte Piet in ere te herstellen.. l

Parel van het Zuiden | 23-10-13 | 20:25

@necrosis | 23-10-13 | 20:21

Die foto heb ik ook bewaard voor mijn ongeboren kinderen.
Kan papa ze laten zien hoe we ooit in deze ellende terecht zijn gekomen.

Desmoulins | 23-10-13 | 20:24

Sinclair Lewis schreef in de jaren dertig van de vorige eeuw een boek getiteld : It can't happen here, waarin hij een fascistische machtsovername in de USA beschrijft. Laat dat nou een hele sterke gelijkenis hebben met wat er nu in ons eigen Europa gebeurt. Ik zou zeggen, wordt wakker mensen, want heel snel zal het te laat zijn en zullen wij met bloed, zweet en tranen moeten herstellen wat er fout gegaan is. Met dank aan onze eurofiele politici. Die we dan wel aan de hoogste bomen zullen opknopen. Deo Volente.

Polletje Piekhaar | 23-10-13 | 20:24

U mag kiezen, wat moet weg:
EU
Zwarte Piet

Sjaak uit Dordt | 23-10-13 | 20:24

@necrosis | 23-10-13 | 20:14
En die foto aan de muur?????

miko | 23-10-13 | 20:24

EU ga eens deaudt

tering! | 23-10-13 | 20:24

OT.

Als jullie willen lachen moeten jullie vanavond even Lucky tv terugkijken.
Briljant.

La Vie En Rose | 23-10-13 | 20:24

@miko

Zo'n vaart krijgt dat niet, joh! Die volgevreten bourgondische euro-ambtenaren zijn te sloom voor daadwerkelijke actie. Geweld? Etnisch bovendien? Valt te betwisten. Survival of the fittest draagt daar zorg voor dat het niet zo ver zal komen. Ik vermoed dat als je het volk maar lang genoeg treitert met deze ongein, de machthebbers wel eens vies zullen opkijken van het resultaat.

the uninvited guest | 23-10-13 | 20:23

@Ing. eslapen | 23-10-13 | 19:35
Er zullen zat bejaarden, ongeletterden en nieuwe nederlanders zijn die ergens een kruisje zetten omdat ze stemrecht hebben.

reageerbuis | 23-10-13 | 20:23

@ Goorbatsjov | 23-10-13 | 20:17
Waaruit maak jij dat op, zo ongeveer?


Iets van een empirische validatie zou helemaal fraai zijn, of vraag ik nu weer te veel?

Pa Cartwright | 23-10-13 | 20:22

Is die wet al bekrachtigd, maw zijn we al strafbaar?

Slipsnifter | 23-10-13 | 20:22

reageerbuis | 23-10-13 | 20:01 | + 4 -
Ja, democratie ís eng.

Mark Smith | 23-10-13 | 20:22

Sterf EU sterf...

tering! | 23-10-13 | 20:22

@Parel van het Zuiden | 23-10-13 | 20:06

Dat is de ultieme droom.
Inderdaad, bij gebrek aan een betere omschrijving.
Het is triest dat we dit zooitje landverraders en machtswellustelingen als 'onze elite' zijn gaan beschouwen... Het is tuig met een dun laagje fatsoen.

Desmoulins | 23-10-13 | 20:21

@SvennusMax | 23-10-13 | 19:40
Geen speld tussen te krijgen, Svennus!

De EU en alles wat ze in Brussel - mét medewerking van onze bestuurders - flikken, leeft slechts bij een klein deel van het volk. Dat bleek wel uit het feit dat het maanden duurde voor er 50.000 handtekeningen onder de petitie van het burgerforum stonden.

Vergelijk dat even met die pietitie.

Afijn, het is of emigreren als je de kans en mogelijkheden hebt, of totaal monddood worden gemaakt en kaalgeplukt worden.

Mooier kan ik het niet maken.


La Vie En Rose | 23-10-13 | 20:20

@Hobbykip | 23-10-13 | 20:19
Wat jij en ik willen zal ze worst wezen..

Slipsnifter | 23-10-13 | 20:20

Weet je wie er ook niet tegen kritiek kon .

Henk.Streepje.S | 23-10-13 | 20:20

De EU zuigt!!!

sugbo | 23-10-13 | 20:19

necrosis | 23-10-13 | 20:12
Ik denk dat je dan beter weer ouderwetse vlugschriften kunt gaan maken, want stel dat ze je pakken met die posters! Ik zeg, let's go underground and join the resistance!

von sokkenstopfen | 23-10-13 | 20:19

Verdomme!
Wat gaan we nou krijgen!!

Ik wil gewoon kritiek kunnen hebben op Brussel net zoals ik kritiek heb op Den Haag!!

Hobbykip | 23-10-13 | 20:19

@reageerbuis | 23-10-13 | 20:13
En al valt het kabinet, dan stemmen ze weer massaal d66, dus we schieten er toch geen millimeter mee op.

Slipsnifter | 23-10-13 | 20:18

De EU kan de vliegende vinkentering krijgen. Ik ben pro-Europa, ik vind dat samenwerking tussen bepaalde Europese Staten in wisselend verband een goede zaak, maar buitenland moet buitenland blijven, en de eerste Belg / Duitser / Fin / Griek die hier aan de deur komt claimen hoe ik mijn leven moet inrichten kan dezelfde behandeling verwachten als een inbreker, een Landwachter of een Napoleontische cavalerist, namelijk een ouderwets pak ros.

Graaisnaaiert | 23-10-13 | 20:17

@Conan de Rabarber | 23-10-13 | 20:13
Ach, wettelijk gezien kunnen ze zich misschien aan alle kanten ingedekt hebben.
In de praktijk wil het vroeg of laat nog wel eens anders uitpakken.

Jackanders | 23-10-13 | 20:17

-weggejorist-

Goorbatsjov | 23-10-13 | 20:17

Er kwamen bij mij zelfs drie schokkende afbeeldingen voorbij in de tweet van Van Der Stoep over ratten van het EP die hun ware aard laten zien. Vooral die bovenste.

sjaakdeslinksesul | 23-10-13 | 20:17

@reageerbuis | 23-10-13 | 20:13
Al halen we er 5 miljoen likes mee, ze lachen ons nog even lekker uit en blijven lekker zitten waar ze zitten.

Slipsnifter | 23-10-13 | 20:16

Oprotten met die censuur! Daarvoor hebben we Joris al!

von sokkenstopfen | 23-10-13 | 20:16

Ik ben blij dat ik zover ik weet geen kinderen heb.

brutus68 | 23-10-13 | 20:15

@Parsons | 23-10-13 | 19:35

En vrijwel alle overige ellende komt van dezelfde haatideologie die men geen strobreed in de weg legt; zelfs een bevoorrechte positie geeft...
Hoe durven ze fascisme en antisemitisme te linken aan kritiek op de EU.
Maar goed, het masker is eindelijk af.

Desmoulins | 23-10-13 | 20:15

@miko | 23-10-13 | 20:06
Dat is voor mij geen straf, zelfs niet zonder matras!

necrosis | 23-10-13 | 20:14

Een verkapte oorlogsverklaring dus. Have it your way EU but you'll lose.

Stroopdoos | 23-10-13 | 20:14

Oftewel de eu deporteert iedereen met eu kritiek per trein naar het oosten want eu kritiek staat gelijk aan het deporteren van mensen per trein naar het oosten. Begrijp ik dat nou goed?

Campinggast | 23-10-13 | 20:14

“The Fascists of the future will be the anti-fascists"

Onsterfelijke en profetische woorden.

Oktoberfest | 23-10-13 | 20:13

In Griekenland, de bakermar van de domocratie, is men al bezig partijen uit te sluiten van regeringsdeelname.
www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenl...

Of je het eens bent met de Gouden Dageraad of niet, dit blijft een facistoïde regeling.
Wedden dat de PvdA en soortgelijken buiten schot blijven wegens niet EU critisch?

paost712 | 23-10-13 | 20:13

@Slipsnifter | 23-10-13 | 20:03
Het is dat ik niet zo handig met feestboek ben anders zou ik een pagina starten met de tekst: *dit kabinet moet snel oprotten* . Dan een kijken of we dan ook 1Meg likes in de 24 uur halen.

reageerbuis | 23-10-13 | 20:13

Ze generen zich er niet eens voor, ze weten dat ze dit straffeloos kunnen roepen want er is al bijna geen weg meer terug.

Conan de Rabarber | 23-10-13 | 20:13

De VN die zich al bemoeit met de Nederlandse zwarte Piet. DO I NEED TO SAY MORE?

Armin Langbaard | 23-10-13 | 20:13

Allemachtig. De sfeer in dit land wordt er niet beter op, zal ik maar zeggen. Het moment van buigen of barsten komt steeds dichterbij.

Van Duyvenbode | 23-10-13 | 20:12

@Nestorix | 23-10-13 | 20:06
Misschien moet ik dan maar anti-EU posters gaan maken.
Uiteraard met foto's.
En geloof me, niemand overtreft mij in absolute smakeloosheid!

necrosis | 23-10-13 | 20:12

@ Kaas de Vries
Kaas geef ons ff je inlog gegevens, van jouw zijn ze wel wel wat gewend.
Als we allemaal als Kaas inloggen zijn ze zowiezo het spoor bijster.

in de hinterklappe | 23-10-13 | 20:12

Maak je niet zo druk. Het zijn juist dit soort tactieken die laat zien hoe hoog de wanhoop begint te worden over het feit dat mensen deze EU-hoax maar niet lijken te willen slikken. Waarom zouden ze zich anders zo druk maken en zich tot dit niveau verlagen?
De EU loopt gewoon op zijn laatste benen. Economisch gezien is het einde nabij want de EU wordt geregeerd door het domste soort dat zich maar met economie bezig zou kunnen houden, en als je weet dat er geen liefde voor de EU is onder het gewone volk, weet je ook dat men nooit in staat zal zijn om monden te snoeren. Dat ze in Brussel nog nooit van het woord "revolutie" hebben gehoord is hun probleem.

brulkikker | 23-10-13 | 20:11

George Orwell

mase | 23-10-13 | 20:11

De bewoners van Oostelijk Berlijn wisten dat er een muur werd gebouwd die ooit Oost- en West-Berlijn zou gaan scheiden. Op een ochtend werden ze wakker en was hij opeens af. En konden ze Oost-Berlijn niet meer uit. Op pogingen om te ontsnappen, stond de doodstraf.

De bewoners van Europa (kunnen) weten dat er een (electronische) muur wordt gebouwd die Europa en de rest van de wereld gaat scheiden.
Op een ochtend worden ze wakker en is 'ie opeens af. En kunnen ze Europa niet meer uit. Op pogingen om te ontsnappen...

huh, ian? | 23-10-13 | 20:10

@Jackanders | 23-10-13 | 20:00 |

Tsja, we willen natuurlijk wel "fashionably late" zijn...

Parel van het Zuiden | 23-10-13 | 20:10

-weggejorist-

ik--+ | 23-10-13 | 20:10

"If there is ever a fascist takeover in America, it will come not in the form of storm troopers kicking down doors but with lawyers and social workers saying. "I'm from the government and I'm here to help."
Jonah Goldberg

... en spiegel dat nu op de EU.

Oktoberfest | 23-10-13 | 20:09

@the uninvited guest | 23-10-13 | 20:01
De vraag is hoe het barst. Met een financiële crisis en wat gemor of met een grote klap met het verspillen van levens. ik zou er persoonlijk geen geld op durven zetten en dat maakt me triest.
De EU is mijn inziens juist een route naar etnisch en nationaal geweld.

miko | 23-10-13 | 20:09

Etnische intolerantie? Even mijn eigen ervaring in deze: In een amsterdamse bruine kroeg komt een neger binnen, waarop een geheide mokummer aan de bar zegt : Ha die roetmop ook een pilsje? Waarop de neger zegt: Graag, bleekscheet. Dan wendt de mokummer zich naar mij, en refererend aan mijn grijze haren, zegt : jij ook, Opa? Hier werd dus duidelijk gediscrimineerd zowel naar ras als leeftijd. Maar niemand zat daarmee. Dus laat die europese commissie nou gauw de vliegende vinkentering krijgen. Aan dit stelletje crypto-fascisten hebben wij geen enkele boodschap.

Polletje Piekhaar | 23-10-13 | 20:07

@necrosis | 23-10-13 | 19:56
Die worden in een cel gesloten met Fleur met een klein enkelpersoonsmatras en een foto van Greet aan de muur.
Zie dan maar eens klaar te komen.

miko | 23-10-13 | 20:06

@Desmoulins | 23-10-13 | 20:00 |

De ware Europese droom. Alle Europese volken gezamenlijk tegen de zelfbenoemde elite (for lack of a better word) en hun machtsconstruct de Europese Unie...

Parel van het Zuiden | 23-10-13 | 20:06

Sick

trippert | 23-10-13 | 20:06

necrosis | 23-10-13 | 19:56 |
Die smakeloze foto's op hun propagandapamflet met de subtiele tekst " You should be worried as well " laat aan duidelijkheid niets te wensen over.

Nestorix | 23-10-13 | 20:06

@Nequebard | 23-10-13 | 20:03

Ok

*laat bloksnor staan*

Koninging Beatricks | 23-10-13 | 20:04

Wow. Just wow. WTF

ventieltje | 23-10-13 | 20:04

@reageerbuis | 23-10-13 | 20:01
Dit volk leert het nooit, ik heb de moed allang opgegeven.
Een slak leren fietsen is nog makkelijker..

Slipsnifter | 23-10-13 | 20:03

De EU is een prestigeproject en daarom levensgevaarlijk. Het heeft wel kunnen gebeuren terwijl men 'nooit meer' heeft gescandeerd. Er is kortom niets geleerd en antisemitisme bloeit ook weer. Daar is een Frans gezegde over.

dubbert | 23-10-13 | 20:03

@Koninging Beatricks | 23-10-13 | 19:59 |
Ik wil niet godwinnen, maar fascisme plus racisme is nationaal socialisme. Dus in hun ogen ben je nu net als Hitler. Ik zou vannacht maar met één oog open slapen als ik jou was, want ze zijn gek genoeg om je van je bed te lichten als je te kritisch bent.

Nequebard | 23-10-13 | 20:03

Fascist gaat dan ooit nog eens een geuzennaam worden

Harry Turtle | 23-10-13 | 20:02

Alsof anti-EU zijn hetzelfde is als kleinzielig en eng zijn.

Roer | 23-10-13 | 20:02

@Kaas de Vies | 23-10-13 | 19:34
Wat pas echt eng is dat D66 zoveel stemmen gaat halen volgens de peilingen.

reageerbuis | 23-10-13 | 20:01

Dacht uit voorgaande berichten te hebben opgemaakt dat het geld op is. Was er al vanuit gegaan dat de handel krakend tot stilstand zou komen. Weer te vroeg aan het juichen geweest dus.

hoc expectabatur | 23-10-13 | 20:01

Mensen mensen toch! Dat eu-cluppie is al op weg naar zijn faillissement. Ga eerste rang zitten en ziet hoe de bubble gaat bursten. Die constructie krijgt never nooit geen poot aan de grond.

the uninvited guest | 23-10-13 | 20:01

Stuiptrekkingen van een bestuurlijke moloch.
Voor Europa, dus tegen de EU!

Desmoulins | 23-10-13 | 20:00

@SvennusMax | 23-10-13 | 19:40
Pak wat je pakken kan en geef niets terug. Daar zijn ze in de meeste andere landen al lang achter.

miko | 23-10-13 | 20:00

@Parel van het Zuiden | 23-10-13 | 19:55
Ze zijn er wel, die patriots.
Ze komen tot nu toe helaas alleen in beweging wanneer het Zwarte Piet betreft.

Jackanders | 23-10-13 | 20:00

Wacht, ik was toch een racist?
Nu ook al een fascist?
Kan dat zomaar allebei tegelijk?

Ik hou het allemaal niet meer bij hoor.

Koninging Beatricks | 23-10-13 | 19:59

@Old_Spice | 23-10-13 | 19:40
Je stemt? Zozo, leuk. En je denkt dat het er toe doet?
Veel plezier met Sinterklaas,je hebt toch wel een wortel en suikerklontjes klaar?
Want als je dat gelooft dan waarschijnlijk ook in sinterklaas.

miko | 23-10-13 | 19:58

Juist, nationalisme is primitief. Groot Europese rijken. Da's pas nieuw.

Oeleflaffel | 23-10-13 | 19:57

Ik zie het andersom. Als de immigratie beheerst was verlopen en de nieuwkomers door de staat gelijk zouden zijn behandeld met autochtonen, met dezelfde rechten, plichten en status, dan zou er van de kant van de inheemse bevolking veel minder etnische intolerantie zijn gekomen. De extremen zouden blijven, maar het gros van de bevolking zou weinig problemen met de nieuwkomers hebben... want daar zou ook geen reden toe zijn. Maar juist door de massa-immigratie, mede door "Europa" aangewakkerd en gesteund, en gevolgd door een ongekend geknuffel, cultuurrelativisme, weg-met-onsgedrag en het bagatelliseren van de problemen van de immigratie heeft de autochtone bevolking opgezet tegen de nieuwkomers. Deels onterecht, maar ook wel te begrijpen. Als je allochtoon en autochtoon tegen elkaar wil opzetten zonder daar zelf de schuld van te krijgen, dan zou je bijna niet effectiever te werk kunnen gaan.

De geluiden dat een te grote immigratie en een gebrek van inpassingsvermogen juist onze sociale structuren te boven zouden gaan, de waarschuwingen van de SP, de CD en PVV, zijn genegeerd of zelfs vervolgt. En ook daar is Europa debet aan.

Muxje | 23-10-13 | 19:57

Is er al bekend hoe 'men' dacht van bv. PVV of UKIP af te komen?
En wat is het lot van de mensen die daar op gestemd hebben?
Iemand?

necrosis | 23-10-13 | 19:56

wat maakt t uit, kritiek hebben heeft afgelopen jaren zoizo niet geholpen, alles macht is toch al verdeeld, we zijn zwaar de sjaak

teleshopper | 23-10-13 | 19:56

Nou dan doe ik het nog maar nu het nog steeds mag: De EU kan de tyfus krijgen!

BozeHenk | 23-10-13 | 19:55

Zou bovenstaande iets te maken hebben met dit werkdocument van de 'European Council on Tolerance and Reconciliation' www.europarl.europa.eu/meetdocs/2009_2... Je reinste conditionering en indoctrinatie middels onder andere het onderwijs en via de mainstream media.
De EU is eng, heel eng

Niemands Knegt | 23-10-13 | 19:55

The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.
- Thomas Jefferson -

The true tyrants have revealed themselves. It's time for the patriots to step up!

Parel van het Zuiden | 23-10-13 | 19:55

Kom ik toch nog in een communistische staat te wonen.

haring met slagroom | 23-10-13 | 19:54

Fascisme is in mijn ogen de enige uitweg uit de crisis en uit de apathische situatie waarin we ons hedentendage bevinden.

Mark Smith | 23-10-13 | 19:53

De EU moet hangen. Einde verhaal.

Woeler | 23-10-13 | 19:53

@Jackanders | 23-10-13 | 19:48
Daar sluit ik me bij aan.

Parsons | 23-10-13 | 19:51

Ik vond het vanaf het begin al eng..

Slipsnifter | 23-10-13 | 19:51

In feite betekend dit dat het zweet ze begint uit te breken. Het lukt ze niet.
Bijltjes dag komt steeds dichterbij.

Botte Hork | 23-10-13 | 19:51

Zo... heb ik in 1 week toch al de titels rascist en fascist binnengeharkt.

kutfries | 23-10-13 | 19:50

Hiermee stijgt de geloofwaardigheid van het EP naar het niveau van de VN.

Jaypelsteeltje | 23-10-13 | 19:50

Alsof mensen in 40-45 wel kritiek mochten hebben op Hitler.

domheid regeert | 23-10-13 | 19:50

De Nacht van de Lange Messen. Nu verkrijgbaar in een blauw kleurtje in plaats van bruin.

Oktoberfest | 23-10-13 | 19:48

"Alle pogingen om primitief nationalisme op te stoken met als doel het roer van de Europese integratie om te gooien en de naoorlogse Europese orde te ondermijnen moeten worden gedwarsboomd; de Europese integratie was en blijft de hoeksteen van de strijd tegen etnische intolerantie."

In andere woorden: Ein Volk, Ein Reich, Ein Führer. Godfrey Bloom had gelijk met die beschuldiging tegen Martin Schulz, en zoals de Europese Unie wel vaker doet is hij er een paar uur voor weggestuurd uit het Europees Parlement. Want dat doet men in de Brusselse bubbel met mensen die kritisch zijn.
www.youtube.com/watch?v=Lb8r6rvcgxA

Nequebard | 23-10-13 | 19:48

@Parsons | 23-10-13 | 19:35
Eerlijk gezegd zie ik liever eerst degenen die dit ons door de strot proberen te duwen, aangepakt worden.
De rest komt dan als vanzelf.

Jackanders | 23-10-13 | 19:48

Ik durf er niets van te vinden.
Daar hebben mensen als Hirsh-Ballin al voor gezorgd.

domheid regeert | 23-10-13 | 19:47

Wie wilde er nou ook nog meer volledige centraal bestuurde Europese integratie? Geen idee, is ook alweer bijna 70 jaar geleden.

Mr Dixit | 23-10-13 | 19:47

Nee, het fascisme is de EU.

Die willen gelijk A. Hitler maar één ideologie en dat is de Eurofilie.
Fuck you EU en kom mij maar halen. You, fascistic pigs!

knerf | 23-10-13 | 19:46

Ik ben niet bang. Hun, die zullen mij vrezen op de dag dat ze aan mijn bestaan zitten.

WeerEenPilsjeOp | 23-10-13 | 19:46

Nooit gedacht dat Racisme en fascisme iets zou worden om trots op te zijn. Nou ja ik neem het maar aan als geuzen naam.

zeertegendradig | 23-10-13 | 19:45

Duidelijk een moderne variant van:
"Wer nicht mit uns ist, ist gegen uns."
Alleen zijn deze lui nog gevaarlijker dan de bedenkers van de oorspronkelijke leus.

Nestorix | 23-10-13 | 19:45

Fascisten zijn dus de nieuwe verzetsstrijders? Goed, mij best.

Botte Hork | 23-10-13 | 19:44

Dit is goddomme the limit, deze beweging, want anders is het niet is het voorbeeld van fascisme. GS laat dit niet los, het burgerinitiatief is te flauw. Er moet nu wat gebeuren om deze verschrikking te stoppen!

lanexxx | 23-10-13 | 19:44

-weggejorist-

Goorbatsjov | 23-10-13 | 19:43

Ben benieuwd of ze in dat Europarlement nu ook verplicht hun (blok)snor moeten laten staan. Ohja en voor ik het vergeet; EU krijg de pleuris!

Z. Uurpruim | 23-10-13 | 19:42

Het zijn griezels. Het paternalisme is nog het engst - ze gaan er standaard vanuit dat kiezers 'het toch niet begrijpen' en geven de kiezers dus altijd zo min mogelijk invloed over de besluitvorming.

En op de vergaderingen die plaatsvinden in Brussel, zitten bijna alleen mensen die de Europese Unie, geforceerd multiculturalisme, modern feminisme, positieve discriminatie en al die onzin geweldig vinden. Die mensen versterken onderling het idee dat ze helemaal gelijk hebben. Het zijn mensen die, puur omdat ze in een bubbel buiten de samenleving leven, steeds gekker worden.

We moeten heel snel van deze mensen af, want hun einddoel is het einde van natiestaten en een onbedoeld effect daarvan zal zijn dat we finaal uitgeleverd worden aan de goede wil van verre bureaucraten die ons leegroven en gewelddadige criminelen die er nog een keertje overheen komen.

Nequebard | 23-10-13 | 19:42

Niemand houdt ze tegen dus we deserve it all.

ChristianV | 23-10-13 | 19:40

Kalm maar mensen. We zijn veel te laat. Een schone breuk met de EUSSR is onmogelijk, want onze "volkvertegenwoordigers" zijn op een enkeling na allemaal verslaafd aan het rattenkruid dat aan het pluche van de zetels in Brussel en Straatsburg kleeft.

Het is nu buigen of barsten, en alle toetsenbordhelden hier ten spijt zal er nimmer noemenswaardige actie worden ondernomen om de Goliath van onze tijd te stenigen. Ik zou willen zeggen dat we er met zijn allen zijn ingestonken, maar daar zou ik mezelf en enkele anderen hier tekort mee doen. Alleen Jan met de pet is er ingestonken, want polletiek is moeiluk en saai en zo. En in een democratie betalen we gewoon met zijn allen de rekening die de ongeinteresseerden en de volksmenners voor ons achterlaten.

Ik ga nog even een teiltje voljanken en een emmer wijn leegzuipen. Op de saamhorigheid. Op de kritiekloze horde. Dom kutvolk. *plop*

SvennusMax | 23-10-13 | 19:40

Ach, bij de voorloper van de EU (het Derde Rijk) ging het ook niet helemaal lekker, dus er is niets nieuws onder de (linkse)zon.

HoogToontje | 23-10-13 | 19:40

De PVV, het echte verzet tegen onderdrukking door de EU nazi's. Wordt lid van het verzet, de NSBVVDPVDA is onder ons. Sie haBen es gewust!

funkyd | 23-10-13 | 19:40

De EU zuigt u leeg dus houdt uw bek en werk mee!

Long Horn | 23-10-13 | 19:40

"... Alle pogingen om primitief nationalisme op te stoken met als doel het roer van de Europese integratie om te gooien en de naoorlogse Europese orde te ondermijnen moeten worden gedwarsboomd;..."

De ziekste vorm van nationalisme die ik ooit gezien heb is Eurofilie.

"... de Europese integratie was en blijft de hoeksteen van de strijd tegen etnische intolerantie..."

De opgedrongen Europese integratie is per definitie de grootste etnische intolerantie die er op deze aardbodem heerst.

ZKH EénOog | 23-10-13 | 19:40

Daarom stem ik PVV. De enige anti-EU en anti-Euro partij in Nederland. De rest is of niet kritisch genoeg, of gewoonweg pro-EU. En ja, ook de VVD is pro-EU aangezien ze in de fractie van Verhofstadt zitten. Dit document bewijst maar weer eens hoe megalomaan en hoe gevaarlijk de EU zich ontwikkelt. We moeten dit stoppen, of we raken onze soevereiniteit kwijt. Dat niet alleen, we raken ons geld kwijt, onze welvaart, onze cultuur, onze identiteit; de Nederlander bestaat dan niet meer.

Old_Spice | 23-10-13 | 19:40

Ik voorspel een stuk minder dan 1 miljoen likes voor een protest-Facebookpagina. Misschien 1000.

Raar land.

BenBinnen | 23-10-13 | 19:40

Kan iemand even een Anti EU Facebook petitie starten?

Botte Hork | 23-10-13 | 19:39

Wie wordt de lokale stroman (stadhouder) van 'Brussel' in Nederland?
Ik gok op Miezerig Mannetje!

necrosis | 23-10-13 | 19:38

I predict a riot.

Lijkt me logisch... | 23-10-13 | 19:38

Fascisme! Dat werd tot voor kort alleen nog maar geroepen als je kritiek op de Groep Wilders had. Straks wordt het nog een Europese hype.

kicktherabbit | 23-10-13 | 19:38

En de EU kan gelijkgesteld worden aan communisme. Dusss.

Bé Honderd | 23-10-13 | 19:35

Ongezien de tiefus, als er één haatzaaiende pedofiele ideologie is die te voet en te paard bestreden moet worden is het de fascistische islam wel.

Parsons | 23-10-13 | 19:35

Ik zie het volgende referendum al komen:

Bent u voor meer bevoegdheden naar Brussel:
[ ] Ja
[ ] Ja

Ing. eslapen | 23-10-13 | 19:35

Dan ben ik maar een fascist, maar dat neemt niet weg dat mijn kritiek op de EU hout snijdt.

Kaas de Vies | 23-10-13 | 19:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken