Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Automobilist dokt 21 miljard p/jaar aan MinPres

Get Adobe Flash Player
Als het niet mogelijk is Flash te installeren kunt u de video bekijken via deze link.
KRO Brandpunt, het NPO-programma met 8 anchors die er een handje van hebben om business class te vliegen (Hoi Sven!), vatte gisteravond in een kijkenswaardige repo een paar jaar Flitsservice, Autoblog en GeenStijl samen. Autorijden = kassa voor DenHagistan. We weten het allemaal al, maar toch goed dat het weer eens gezegd wordt. Ook al is het door de gordelloze villabewoner Fons de Poel, die feitelijk in zijn eigen bord aan het spugen is, waarvoor hulde. Sinds de VVD de scepter zwaait - dat is al 3 jaar - roken de schoorstenen van MinPres Boete & Accijns Industries GmBH harder dan u hebben kunt. En volgend jaar zet Mark Rutte er nog een paar schoorstenen bij op de snelweg, want de geldhonger van De Roverheid is niet te stillen. IDEETJE! Als we met z'n allen 3 maanden gaan fietsen, valt alles om. Gemeente, Provincie, Rijk én EU. Oké, het kost een paar natte pakken, handschoenen en lekke banden. Maar dan hebben we ook wat - conditie om dit land weer op te bouwen. Tring! [LINK:]

Reaguursels

Inloggen

@roverheid | 21-10-13 | 09:33
@kweetitwel | 21-10-13 | 09:42

Ik heb een parkeerboete gekregen (in mijn eigen) straat, 5 meter van de hoek ding.
Ik ga die op deze manier voldoen: Direct 7 pleuro administratiekosten, en iedere dag 10 afgeteld van sluitingsdatum.

Al SchietjemeLevend | 22-10-13 | 02:13

En Nederlanders blijven alles maar slikken, want ergens voor op komen... dat durven we niet meer of daar zijn we te lui voor.

Raevin | 21-10-13 | 21:52

We klagen allemaal wel, maar er zal toch niets veranderen....

RMoser | 21-10-13 | 20:01

@VanBukkem | 21-10-13 | 09:51
Bedankt voor de kudo Henk. Maar ik ben bang dat een kabinet Westbroek er niet in zit.

VanBukkem | 21-10-13 | 19:13

-weggejorist-

drammerd | 21-10-13 | 18:41

Mag ik Rutte nomineren voor de "Totale Lul van de afgelopen kabinetsperioden"? Utlimo kiezersbedrog, ofwel wegdecimeren.

drammerd | 21-10-13 | 18:39

net een bekeuring uit duitsland ontvangen, ik reed 120 waar je 100 mocht (op de autobahn veranderen de max-snelheden ook op de haverklap), en dat kostte mij een schappelijke 30,- ... in nederland zou dat 155,- zijn geweest

Satria | 21-10-13 | 15:31

de Fransjaarden zijn momenteel vooral medeveroorzaker azoturie. Als ze nou ergens weigeren te herstructureren en Marx vierkant heilig verklaard hebben is het wel tussen de stokbroden.

Hedge_it | 21-10-13 | 14:46

Ik heb mijn bijdrage al gedaan, ik ben verhuisd naar het buitenland. Nu betaal ik geen bpm, en 250euro wegenbelasting per jaar (was ruim 3000 in NL).

Diesel is nog altijd duur, maar dat kan ik hebben want de rest van de belastingen zijn een stuk minder en zorg is gratis.

Sketcher | 21-10-13 | 14:44

Wil iemand ter redactie Pritt Stift ff uitleggen dat er tussen stilstaan en topsnelheid allerlei nuances mogelijk zijn? Dan komen we misschien van zijn kansloze eenmansqueeste tegen snelheidsboetes af.

quichot | 21-10-13 | 14:15

De accijns is de grootste ergernis. Zelfs als je nooit te hard rijd wordt je nog genaaid door de overheid.

Eraser | 21-10-13 | 14:10

Het is de hoogste tijd voor een burger staking. Gewoon een shutdown, te beginnen met een week allemaal thuisblijven en zo min mogelijk uitgeven.

pfffft! | 21-10-13 | 14:01

Wij zijn slaven van een paar apparatsjiks die de overheidsmoloch en haar uitgaven in stand houden en zelfs: uitbreiden.
-
Zeven miljard per jaar voor het in stand houden van onrendabelen, vier miljard voor paternalistisch negertjes afschuifschuldgevoelen, een miljardje voor missies in landen waar wij niets te zoeken hebben, zeven miljard voor verouderde straaljagers: het houdt niet op.
-
En intussen doet de overheid NIETS substantiëels om haar takenpakket in te krimpen en er is nog altijd geen politicus te vinden die het durft aan te leggen met ambtenarenvakbonden, ergo: de overheid blijft een gigantische Rups Nooitgenoeg.
-
En dat terwijl de stad Den Haag toch zo simpel lám gelegd kan worden: elf in/uitvalswegen zijn met slechts 24 vrachtwagens makkelijk te blokkeren.
-
De Fransen hadden het alláng gedaan...

azoturie | 21-10-13 | 13:58

Volgens IOO geeft de overheid jaarlijks ongeveer 17 miljard uit aan het wegverkeer. De wegenbouwsector haalt daar echter slechts 4,5 miljard euro omzet op, waarvan ook nog eens 1,2 miljard op het conto van de provinciën komt. Dat is een gat van ruim 13 miljard per jaar - dure cameraatjes hoor...

Pierre Tombal | 21-10-13 | 12:46

Ander ideetje: Allemaal niet meer betalen. Dan moeten we uiteindelijk een paar dagen de cel in. Een gedetineerde kost toch gauw 80.000 per jaar. 'ns kijken hoe de regering dan reageert. En wij kunnen eindelijk een potje klaverjassen op kosten van de staat.

Knoopsgat | 21-10-13 | 12:22

Dat kleine stukje van Rutte, dat-ie zegt dat we in opstand moeten komen tegen deze regering en zo... los er uit knippen (iemand?) op Youtube zetten... zou wel es viraal kunnen gaan. Zeker als een of andere partij/belangenbehartiger het naar hun achterban mailt. De mensen moeten wakker geschopt worden.

Spittertje | 21-10-13 | 12:16

In Nederland treedt justitie het hardst op tegen wanbetalers. Als je een bekeuring niet kunt betalen, gelijk de bak in, voor de volle mep. Want dit is stelen van de overheid.
Jat je daarentegen iemand zijn fiets, scooter, auto, meubilair met/zonder geweld... Tja dat is iets voor belastingsbetalers onderling, alleen niet met geweld je eigen spulletjes verdedigen. Alleen de overheid heeft het recht geweld toe te passen.

Ron_Paul | 21-10-13 | 11:47

grijzeharrie | 21-10-13 | 10:52 |
Aftrekken?

Schoorsteenveger | 21-10-13 | 11:40

Waar meneer kale samson en pvda van de armoede steelt,zo doet rutte en de vvd dat van de middeninkomens. Daar hebben ze beide een mooi woord voor. Niveleren. Het is zelfs hun spreuk geworden,niveleren het is een feest,een goede weg naar een participatie samenleving. Wat ze eigenlijk zeggen burger stik maar.

tweetybird | 21-10-13 | 11:38

@VanBukkem | 21-10-13 | 10:18
Collateral damage(Schilderswijk) nemen we op de koop toe.

VanBukkem | 21-10-13 | 11:33

Op de fiets weet de gemiddelde BOA je ook te vinden hoor, er worden natuurlijk dagelijks voetgangers van hun sokken gereden in binnensteden, dus die 35€ die me onlangs werd aangenaait betaal ik met graagte, erg handig als je in de binnenstad werkt...

Maline Genie | 21-10-13 | 11:32

Meneer rutte geeft ook zelf het goede voorbeeld zoals het een. Ech vvd-er. Betaamt. Voor kleine stukjes gaat hij op de fiets,voor de grote stukken met auto en chauffeur op kosten van de burger. Het beleid van de vvd. Het opleggen aan anderen ,maar er zelf geen rooie cent insteken. Dat betalen doen die stomme burgers maar.

tweetybird | 21-10-13 | 11:32

Nu weet u ook gelijk waarom rutte riep,koop een nieuwe auto dat komt de economie ten goede. En hoe!

tweetybird | 21-10-13 | 11:24

En dat van die sterkste schouders moet ook letterlijk genomen worden. Het zijn de mensen met het karigste loon die de sterkste schouders hebben, van het harde werken dus. En inderdaad, die worden het hardst genaait door Rutte. De grootste speknekken en driedubbele onderkinnen blijven gewoon hun bonussen en multimiljoenen aan afzwaaipremies incasseren.
We hadden een prachtig land maar dat is totaal naar de filistijnen geholpen door de onbekwame en ijdele politici van de laatste 30 jaar.

Conan de Rabarber | 21-10-13 | 11:22

Al dat geld komt ten goede aan de samenleving en dus ook aan reaguurders.
Ik betaal van mijn aandeel een flink stuk van de beveiliging van de idiote blonde.
Willen jullie daarmee stoppen dan????
Skunk57 | 21-10-13 | 10:08 | + -4 -

Als die vriendjes van jouw die meneer niet bedreigen met dood en geweld hoeft deze meneer ook niet beveiligt worden. Linkse gladjakker moralist

tweetybird | 21-10-13 | 11:19

Mijn hele lange leven nog geen ene boete gekregen.
En ben heus geen Lief meiske in het verkeer, heb gewoon geluk gehad.........
Lief meiske | 21-10-13 | 11:04 | + 0 -
Het gaat hier over auto's... niet over kinderwagens.

duitse herder | 21-10-13 | 11:11

Mijn hele lange leven nog geen ene boete gekregen.
En ben heus geen Lief meiske in het verkeer, heb gewoon geluk gehad.........

Lief meiske | 21-10-13 | 11:04

Het zijn schooiers in dat haagse rovershol niets meer niets minder!

wocky | 21-10-13 | 10:58

Waar ik me dan nog het meeste aan erger: mijnheer Elias, woordvoerder van de VVD op dit thema en verantwoordelijk voor dit beleid heeft even geen tijd om voor de camera te verschijnen. Waardeloos stuk vreten.

Borrelende Boris | 21-10-13 | 10:53

Ik heb nog een ideetje. Nederland is een handelsland. Wat we moeten doen is geld uit het buitenland halen. Deze manier van eigen burgers bestelen gaat niet lang werken zo. Inmiddels rijden ze in Rusland en China mooiere (nieuwe) auto's dan wij. De overheid zou er eens voor moeten zorgen dat wij een welvarend land blijven, ipv steeds verder op de knieën.

mennie | 21-10-13 | 10:52

@schoorsteenveger: ja! Neukbelasting! Dan kan ik tenminste vijf jaar terugvragen!

grijzeharrie | 21-10-13 | 10:52

21 miljard... Zolang de automobilisten dat kunnen ophoesten valt het alleszins mee met die crisis.

Zure Sigaar | 21-10-13 | 10:49

Auto laten staan lukt gewoon niet. Onhaalbaar.

Ik stel voor een Langzaammaandag. Elke maandag iedereen niet harder dan 50 km/u. Overal.

Eisen? Kwartje van Kok terug. In Euro's.
Geen belasting over belasting (accijns)
Geen blauw op straat voor flitscontroles

Kijken wat die bolle @tonelias na een aantal langzaammaandagen dan nog te zeggen heeft.

Hurdle-Durdle | 21-10-13 | 10:45

@ZoltarTheMagnificent | 21-10-13
Bijzonder weinig, aangezien het zo bouwbaar is dat de straling niet omlaag "straalt". Het gaat dus over ze heen.
De vrachtwagen chauffeurs zitten wel hoog genoeg voor een dosis, maar dit is nooit lang genoeg voor enig negatief effect

TeeJee | 21-10-13 | 10:37

Mij hebben ze niet meer. 100 in de luxewagen, 80 in de vrachtauto. Noem mij maar een saaie pik, maar deze jongen stort al een kleine 8 jaar niets meer in de CJIB-kas.

Ridocar | 21-10-13 | 10:35

De (r)overheid verplichten om de (juiste) snelheden op de matrixborden aan te geven.

callmejustmac | 21-10-13 | 10:27

Was inderdaad een paar jaar Flitsservice, Autoblog en GeenStijl bij elkaar samengevat. Moeten ze een dag voor de verkiezingen nog een keer uitzenden. Dat mensen vooral geen VVD gaan stemmen. Deze jongeman wil het Wilders een keer laten proberen. Dan maar het risico lopen dat alles naar de kl*te gaat. Is het niet mogelijk dat wat reaguurders van GS een partij oprichten? Mijn stem hebben ze!

Quattro Stagioni | 21-10-13 | 10:25

aan dat afplakken van de hectometerbordjes hebben minstens 50 ambtenaren gewerkt en zijn er weer tien contracten aan bevriende wegenbouwvriendjes toegekend in ruil voor dinertjes, studireisjes en bordeelbezoek. ziehier de ijzeren driehoek in optima forma. alles nodeloos ingewikkeld maken zodat er een tolheffing op de samenleving kan worden toegepast. het voorbeeld bij uitstek van een parasitaire drain op de reële economie. is dus ook volstrekt irrelevant welke politieke partij er in de regering zit, want politieke partijen zijn juist onderdeel van het parasitaire stelsel. charlie aproot burgemeester van zoetermeer is toch het beste bewijs. was er niet iets met homosexuele contacten en chantage? klaarblijkelijk is burgemeester van zoetermeer een ongevaarlijke positie en kan als fopspeen dienen. bah, wat een kliek van onbenullen, uitvreters en opportunisten.

minimá-armezusvan.. | 21-10-13 | 10:23

Kunnen we dan niet allemaal gaan fietsen verkleed als Zwarte Piet?

Slaan we 2 vliegen in 1 klap....

CornholioNL | 21-10-13 | 10:22

@ duitse herder | 21-10-13 | 09:33
DK is vást waar Walhalla. Afgaande op jouw dagelijkse verwijzingen naar dit land althans.
Pa Cartwright | 21-10-13 | 09:45 | + 1 -
Absoluut waar.
Over vrijheid gesproken.... dit is een kwartiertje lopen

mijn privé schaatsbaan in de winter... het zwembad van mijn duitse herder en mijzelf in de zomer

druk op video en billeder

www.landbogruppen.dk/sag/Hulmosevej-1-...

duitse herder | 21-10-13 | 10:15

En altijd met dat Hollandse belerende vingertje naar het buitenland wijzen, daar gaat altijd alles fout.

Tja logisch, als het in NL zou gaan als in den vreemde, zouden 60% van die ambtenaren geen inkomen meer hebben.

Roestende Hond | 21-10-13 | 10:14

Leuk ideetje maar het is alleen jammer dat veel mensen afhankelijk zijn van hun auto om op hun werk te komen.

ProAsfalt | 21-10-13 | 10:11

Al dat geld komt ten goede aan de samenleving en dus ook aan reaguurders.
Ik betaal van mijn aandeel een flink stuk van de beveiliging van de idiote blonde.
Willen jullie daarmee stoppen dan????

Skunk57 | 21-10-13 | 10:08

We zitten klem. OV is inmiddels in handen van multiculti gangs. Woonwijken zijn kilometers ver van het werk. Belastingen te hoog om te kunnen sparen, en wat je hebt wordt fictief (te hoog) belast.
Zeg het maar.

funkyd | 21-10-13 | 10:08

Vooral VVD blijven stemmen, mensen.

ZoltarTheMagnificent | 21-10-13 | 10:08

@Mastermattie | 21-10-13 | 09:40
.
En dan jaarlijks 500 Euro meer aan brandstof verstoken om 200 Euro aan boetes te sparen...

Bytemaster | 21-10-13 | 10:07

Ik had een grijs kentekenbusje met 21 euro wegenbelasting per maand. Toen werd grijs kenteken afgeschaft voor mij. Hoppa, 89 euro per maand wat al rap 118 euro per maand werd. Dit werd mij te gek. Ik heb m'n busje ingerolen voor twee kleinere auto's, eentje 45 euro per maand, eentje wegenbelasting- en bpm-vrij voor de vrouw. En een 2e-hands aanhanger die je na twee jaar voor 60 euro minder verkoopt, dus die kost maar 30 euro per jaar! Dus ik rij nu twee auto's met 2x zoveel CO2 productie voor maar eenderde van het busje.
.
En bij flitsen moet je gewoon bedenken, vlak om het hoekje van een viaduct of zo en dan alleen op rechte vlakke stukken, daar staan ze. Verder gebruik ik nooit betaalde parkeerplaatsen, dus ik kom gewoon niet bij die winkels met duur parkeren. Dan ga ik naar grote boulevards en zo waar het gratis is.

Brabant hier | 21-10-13 | 10:06

De automobilist is gewoon de melkkoe van de overheid, dat is al jaren zo. Je word gepakt met de BPM (kijk eens hoeveel een auto in het buitenland kost qua aanschaf en je word gek) met de accijnzen op de benzine en nog veel meer. Maar zuiver beschouwd is de onduidelijkheid rond de maximumsnelheden gewoon pure oplichting. Als je als particuliere onderneming zo'n beleid voert en niet duidelijk bent over de spelregels voordat je een boete uitdeelt word je binnen een maand kapodt geprocedeerd! Al die boetes voor 1 t/m 5 kilometer te hard van mensen die aan zich aan de snelheid proberen te houden, walgelijk is het!

frankmeister | 21-10-13 | 10:04

Flitsambtenaren die wegduiken voor een camera en VVD-ers die zich beroepen op hun zwijgrecht. Alles wijst erop dat we hier te maken hebben met een criminele organisatie.

VanBukkem | 21-10-13 | 10:04

Geflitst worden is een keuze.

HJdeT | 21-10-13 | 09:59

Zodra het volk stopt met autorijden, komt de accijns wel op een ander product te liggen, waarvan het gebruik niet te vermijden is.

Liefst met een mooi policor smoesje erbij (vet/drinkwater/genotsmiddel) maar als die niet voorradig zijn, dan maar zonder.

Ik voorzie een flink accijns op (mobiele) internetaansluitingen in de toekomst. Dat helpt gelijk in de strijd tegen al die vervelende, mondige burgers.

Anijsblokje | 21-10-13 | 09:55

Als je in het woordenboek onder 'politicus' zoekt, dan vind je 'leugenaar'. Onder 'kiezer' staat overigens 'domkop'. Dat dan ook wel weer.

Jimmydepimmy | 21-10-13 | 09:53

@Bytemaster | 21-10-13 | 09:31
Kozen we maar een regering. Dan hadden we nu het kabinet Westbroek en konden we eindelijk orde op zaken stellen.

VanBukkem | 21-10-13 | 09:51

Een schofterigheid die zijn weerga niet kent. De website Tuftufclub stelde het jaren geleden voor het eerst aan de kaak, toen een motoragentje de schoolbanken inging en met ellebogenwerk officiervanjustitie werd, en zich als doel stelde 'zoveel mogelijk snelheid uit het verkeer halen'. Koosje Spee won er ook de harten mee van het Ministerie van Financiën en haar ambtenaren, want wie wil dat nou niet, gelegaliseerd graaien? Het is gewoon diefstal. En het is vreemd dat zo weinigen tegen dit buitenproportionele acceptgirogeweld in opstand komen.

Faragefan | 21-10-13 | 09:51

Uhmm *kuch* voor werk heb ik nooit echt de auto nodig gehad.. Wel ben ik heel europa en erbuiten geweest in meerdere auto's. Schijnbaar kon het mij weinig schelen hoeveel de benzine koste. Maar ik begin het nu wel te snappen dat mensen er echt op achteruit gaan.

Lastig, dan moet ik mij dus zorgen gaan maken om een heleboel mensen die ik niet eens ken.

de grote Anti | 21-10-13 | 09:50

Een NPO programma dat 'the hand that feeds' bijt, een zeer zeer zeer zeldzaam moment!
Zal ook wel een boete op volgen.

me,myself and IK | 21-10-13 | 09:47

In het filmpje wordt gezegd dat je 's avonds wel harder mag op de A2, trap er niet in, wij hebben een rekening gehad van 227 euro 18km te hard om 23.30uur. We reden 118km per uur op dat stuk waar je volgens de borden (die er niet staan) 130 mag. Wij hebben beroep aangetekend met gedownloade pf van de overheid dat dat stuk 130km per uur is. Maar vervolgens kregen wij antwoord terug dat dat alleen tussen hectopaaltje ?? en hectopaaltje?? is en dat wij daar niet reden!!
Dus er is maar een klein stukje kennelijk waar je 130 mag. Papieren weggegooid dus weet hectopaalnummers niet meer. Wij rijden het hele stuk nu gewoon 100.

bonje | 21-10-13 | 09:47

@ duitse herder | 21-10-13 | 09:33
DK is vást waar Walhalla. Afgaande op jouw dagelijkse verwijzingen naar dit land althans.

Pa Cartwright | 21-10-13 | 09:45

Ik heb een veel technischere oplossing. Een skibox op de auto met daarin op de.bodem een isolerend gaas en daarbovenop een uitgebouwde magnetron. Elk trajectportaal waar je onderdoorrijdt genoeg gestoord om niet gefotografeerd te worden. Met nog wat meer vermogen is die apparatuur zelfs gefrituurd. Das pas een middelvinger naar Rutte!
Mastermattie | 21-10-13 | 09:40 | + 0 -
 
Wat doet dat met de gezondheid van je medeweggebruikers?

ZoltarTheMagnificent | 21-10-13 | 09:44

eens.. het wordt de reguliere automobilist niet makkelijker gemaakt. Ik benadeel deze groep berijders zeker niet. De groep die het verdiend zijn toch echt de links blijven rijders, de rijdende telefoon kijkende/bellende super toppers, en de ik mag overal 150 igers... dit resulteert meestal in het fout parkeren op de hoofdbaan of vluchtstrook..

D-SEK | 21-10-13 | 09:42

@
roverheid | 21-10-13 | 09:33 |

Wekelijks een deel overmaken,hoe klein de boete ook is.Bv 50 euro,5x 10.Bezorgd hun veel geouwehoer.

kweetitwel | 21-10-13 | 09:42

Inkomsten van zulke zaken moeten simpelweg alleen gebruikt mogen worden waar ze voor bedoelt zijn (dus wegenbelasting moet naar wegen gaan) en boetegeld mag ook op geen enkele manier (ook niet indirect) ten goede van politie of overheid komen. Dit zou ook in de grondwet zo moeiten worden opgenomen en lijkt me niet meer als redelijk, geld vragen met een smoesje als reden en dan voor iets anders gebruiken is voor iedereen strafbaar (oplichting) en zou dat dus ook voor de overheid moeten zijn. Alleen dan los je zulke problemen op.

DerUnterMensch | 21-10-13 | 09:42

Natuurlijk is het goed dat GS aandacht besteedt aan nutteloos geld smijten, maar de meer maatschappij-kritische stukjes vind ik toch leuker. Het hele politieke spectrum kunnen wij gewoon bar weinig aan doen.. Moet je eigenlijk ook niet willen.

Als het klagen werkt dan ben ik een idioot natuurlijk, maar mensen zouden zich meer moeten focussen op hun 'buurt'.. gaat alles goed in je buurt. Pak problemen aan op regionaal niveau. Als je in lutjebroek woont heb je geen fluit te maken met amsterdamse politiek bijvoorbeeld.

de grote Anti | 21-10-13 | 09:41

't' naar boven schopt

cobie | 21-10-13 | 09:41

Ik heb een veel technischere oplossing. Een skibox op de auto met daarin op de.bodem een isolerend gaas en daarbovenop een uitgebouwde magnetron. Elk trajectportaal waar je onderdoorrijdt genoeg gestoord om niet gefotografeerd te worden. Met nog wat meer vermogen is die apparatuur zelfs gefrituurd. Das pas een middelvinger naar Rutte!

Mastermattie | 21-10-13 | 09:40

@ VanBukkem | 21-10-13 | 09:35 |
Ik heb niet vaak een boete, maar laats hadden ze mij ook te pakken.
Een weg die altijd 80 is geweest was ineens 70 met direct achter dat bord een flitspaal en een paar meter verderop een mobiele flitser.
Dat was 2maal 63 eurie .

cobie | 21-10-13 | 09:39

Nog een reden om dit faalkabinet voor de kerst naar huis te sturen.

vhKarelkruizenruiker | 21-10-13 | 09:37

Ik fiets al elke dag, en er verandert niets. Maar blijf vooral auto rijden, accijnzen betalen en boetes verzamelen, dat scheelt mij weer wat in de belastingen. :-)

ZoltarTheMagnificent | 21-10-13 | 09:36


@Herr Vorragend | 21-10-13 | 09:16
Makkelijk gezegd als je elke dag hetzelfde stukje naar je werk in de file staat heen en terug. Als je echter voor je werk dagelijks kriskras door heel Nederland vliegt, veelal over voor jou onbekende binnenwegen, dan loop je wel een tegen de lamp. Je mist namelijk wel eens een bordje en het wegbeeld geeft nog wel eens een verkeerde indruk van de aldaar heersende max. snelheid.

VanBukkem | 21-10-13 | 09:35

@
Welke idioten stemmen dan ook op Rutte, Aptroot, Opstelten en al die andere VVD gladjakkers!

Mazzeltov | 21-10-13 | 09:29 |

Dat vraag ik me ook af.

kweetitwel | 21-10-13 | 09:34

D-SEK | 21-10-13 | 09:30

Verkeerscriminelen... niemand zal je betwisten dat die aangepakt moeten worden hoor. Maar wat de overheid nu doet raakt alle automoblisten zonder onderscheid doordat er verwarring wordt gezaaid over snelheidslimieten en de boetes veel te hoog zijn.

Van Duyvenbode | 21-10-13 | 09:34

-weggejorist-

roverheid | 21-10-13 | 09:33

Ik woon nu 6 jaar in DK... een maandje geleden voor het eerst een snelheidscontrole gezien... verder nooit files.

duitse herder | 21-10-13 | 09:33

@ ukuppes | 21-10-13 | 09:26
Die verordening bestaat al iets van 10 jaar, handhaving is er echter niet tot nauwelijks. Zou overigens geen kwaad kunnen in een aantal straten hier.

Pa Cartwright | 21-10-13 | 09:33

Als het zou kunnen zou ik de auto wel willen boycotten voor een maandje.
Maar dan moet ik ww aanvragen , kost ook weer geld.

cobie | 21-10-13 | 09:32

@VanBukkem | 21-10-13 | 09:15
.
We kiezen geen regering. Was het maar waar. We kiezen voor een bepaald verkiezingsprogramma, maar omdat de grootste partij slechts 25% van de stemmen behaalt, begint daarna de koehandel. Er blijft van partijprogramma's niets meer over. Als een partij wil bezuinigen komt een andere partij met een eis van compensatie voor de getroffenen. Je blijft dus met geld schuiven, maar je schiet er netto geen meter mee op. Ook al wil het volk wel bezuinigen op bepaalde uitgaves.

Bytemaster | 21-10-13 | 09:31

Aan de reacties te lezen reaguren er veel personen die meelopen en opkomen voor de belangen van "verkeerscriminelen" ik zeg niet dat het verhogen van boetes bevorderend zal zijn voor de verkeersveiligheid echter "mensen" het niet volgen van veiligheidsprotocollen wordt nu eenmaal beloond.... je zal je toch echt aan de verkeersregels moeten houden. Ik ben zo iemand die zich kapot ergert aan verkeerscriminelen... kom maar op met die negatieve reacties....

D-SEK | 21-10-13 | 09:30

5 jaar geleden bijna 1000 bruto per maand ingeleverd om een baantje te doen op fietsafstand. Beste beslissing ooit. Nooit meer gezeik over files, geen extra kosten, extra fit en een leukere baan. Okay, dan maar een minder groot huis, maar dat scheelt me ook weer een paar ritjes naar Ikea

deministerpresident | 21-10-13 | 09:29

Welke idioten stemmen dan ook op Rutte, Aptroot, Opstelten en al die andere VVD gladjakkers!

Mazzeltov | 21-10-13 | 09:29

Schoorsteenveger | 21-10-13 | 09:22

Er hangen overal camera's, behalve bij de mensen in huis.
Maar ook dit gaat veranderen natuurlijk. Bij elke geregistreerde coïtus betaal je 10 euri. Dan moet je pas echt diep in de buidelzak tasten.

Van Duyvenbode | 21-10-13 | 09:28

@necrosis | 21-10-13 | 09:11
Ik kan me wat voorstellen bij uw schrik voor vrachtwaggels, combi's en trailers. Onderschat echter het gevaar van de opgepimpte Golfs met een jongetje van 18 achter het stuur ook niet.
Mijn excuus om niet met het openbaar vervoer te gaan is dat ik dikwijls al aan het werk ben als de buschauffeur nog aan de koffie zit. Variabele werktijden enzo. Bovendien -jaag- rij ik nou in 15 minuten naar mijn werk, terwijl ik met het openbaar vervoer naar schatting bijna een uur onderweg ben.

VanBukkem | 21-10-13 | 09:27

Hebben we het nog niet over de rokende en zuipende automobilist gehad.....

ikdenkwat | 21-10-13 | 09:27

Niet autorijden? dan pakt de overheid je op een andere manier zoals fietsen. Hier in Amsterdam krijg je 45,- boete als je fiets op de stoep staat ipv in het rek. Helaas zijn er veel te weinig rekken en woont half Amsterdam drie hoog achter zonder kelder of box dus binnenshuis plaatsen is onmogelijk. Ook hebben de Amsterdamse ambtenaren een proef bedacht namelijk het het verplicht chippen van fietsen zodat eigenaar van fiets altijd op te sporen is om de boete te betalen. Zolang de ambtenaren geld van de burger kan afpakken en kan overhevelen naar de overheid verzinnen ze wel iets.

ukuppes | 21-10-13 | 09:26

Ik rijd altijd voor de zekerheid expres te langzaam, dat leidt wel geweldig de aandacht af. Ik heb gehoord dat het om de verkeersveiligheid ging.

van_de_pot_gerukt | 21-10-13 | 09:22

Wat niet uit de lengte komt komt uit de breedte. Als ze die miljard niet uit verkeersboetes kunnen halen, zullen ze wel iets anders gaan proberen. Neukbelasting of zo.

Schoorsteenveger | 21-10-13 | 09:22

"Het MKB zou de loonbelasting en btw en masse een maandje later moeten betalen, of twee. Dan gaat het hele systeem op zijn reet."
@ löl met vingers | 21-10-13 | 09:14
Dat is juist uiterst lucratief voor de Belastingdienst. De boete op te laat betalen is ronduit buitenproportioneel.

Pa Cartwright | 21-10-13 | 09:22

Allemaal met de trein gaan helpt ook. Al het openbaar vervoer bij elkaar, tram bus, trein en taxi is bij elkaar net in staat om 10% van het totale reizigersaanbod te verwerken. Daarom is het ook links gelul dat openbaar vervoer een alternatief,is voor de auto. Allemaal met de trein en NIEMAND die op z'n werk komt. Bedrijven failliet, geen belasting en geen accijns in de bodemloze put. En als maar 20% van wie nu met de auto reist meedoet, werkt hat al. Krijgt de trein 200% meer reizigers dan ze nu hebben. Dus totale chaos!

Jos Schmitz | 21-10-13 | 09:20

Aan de ene kant creëren ze met dit beleid werkeloosheid,met aan de andere kant dus minder inkomsten.Dat moet weer ergens vandaan komen dus zwaarder belasten van de nog actieve Nederlander.Tot die het ook niet meer kan opbrengen en dan klapt het zooitje in elkaar.Dus doe geen moeite,ook dit probleem lost de overheid voor u op.

van stampij | 21-10-13 | 09:20

Laatste half jaar bijna 2000 euro aan boetes betaald. Op de A2 zoals Sateetje 9.10uur beschrijft en ook 2x op hetzelfde traject (A12 geloof ik), 2 minuten van elkaar 5 km te hard maar 2 gemeentes dus 2x betalen 59 euro per stuk.
Wij zijn er klaar mee ondanks dat we voor eigen bedrijf zo'n 2000 km per week moeten rijden. Cruisecontrole aan en geen km te hard meer.

bonje | 21-10-13 | 09:18

"Het CJIB heeft, en gebruikt, het middel van gijzeling. Vorig jaar zijn zo'n 20000 mensen de gevangenis in gegaan omdat ze de erg hoge boetes niet in één keer konden betalen".

Toen vielen de schellen van de ogen, we leven echt in een politiestaat waar met geweld en met dreiging van geweld en opsluiting geld wordt geroofd van burgers.

Tieneus | 21-10-13 | 09:17

@löl met vingers | 21-10-13 | 09:14
Het 'systeem' heeft maar één motto: betalen zul je, desnoods met boeterente!
Je wint het NOOIT!

necrosis | 21-10-13 | 09:17

Jezus we lijken wel een stel finnen hier. En maar anderen de schuld geven.
En 3 maanden de auto laten staan ? Wat een kulonzin. Gewoon je 3 maanden aan de maximum snelheid houden, netjes je gordel omdoen en niet met je telefoon spelen achter het stuur en natuurlijk niet teveel drinken. Wat is daar moeilijk aan ? En het effect is grandioos. En dan heb ik het nog niet eens over die ca 70 families die niet in het ongeluk gestort worden omdat dit in die 3 maanden even zoveel doden scheelt.

Herr Vorragend | 21-10-13 | 09:16

Als je de LB of BTW een maand te laat betaald krijg je automatisch een hoge boete. Die overheids automatisering werkt namelijk wel.

van_de_pot_gerukt | 21-10-13 | 09:16

Dat we een geldverslaafde criminele overheid hebben, is mij al langer duidelijk. Wat ik niet snap, is dat het na iedere stemronde in dit democratische land erger lijkt te worden. Alsof we het zelf willen. Wanneer kiezen we nou eens een regering die niet meer uitgeeft dan dat er binnen komt, en tegen zijn ambtenaren zegt "Sorry, het geld is op. Blijf maar een paar dagen thuis", in plaats van de jacht te openen op de portemonnee van de burger.

VanBukkem | 21-10-13 | 09:15

Dat is wel de goede toonzetting, meneer Stifft.
Het enige waar die parasieten naar luisteren is geld.
Het MKB zou de loonbelasting en btw en masse een maandje later moeten betalen, of twee. Dan gaat het hele systeem op zijn reet.

löl met vingers | 21-10-13 | 09:14

De lulligheid ten top, afgeplakte paaltjes.
En dan door de ontstane verwarring extra beboeten.
Het is een geraffineerde vorm van flessentrekkerij.

van_de_pot_gerukt | 21-10-13 | 09:12

Fons vd Poel sprak ook de legendarische woorden:

'Wij boomers hadden de kans om alles te veranderen, maar het enige dat we veranderden was dat we onszelf aan de macht hielpen...'

vd Poel en Komrij, de enigen die het toegeven....

Einde van de Domheid | 21-10-13 | 09:12

@VanBukkem | 21-10-13 | 09:04
Openbaar vervoer komt niet eens in de buurt van mijn werk (op een industrieterrein) en daar is het vanwege de honderden vrachtwagens, combi's en trailers (24 uur per dag) levensgevaarlijk om te gaan fietsen.

necrosis | 21-10-13 | 09:11

Ik zet sinds kort overal de cruisecontrol aan. 30 waar je 30 km/h mag, 50 waar je 50 km/h mag rijden. Laatst was de wijkagent weer aan het laseren vanachter een boom. Van mij krijgt de flitsmaffia geen cent meer, de tiefus!

botteslopert | 21-10-13 | 09:10

Ik heb het gisteren ook gezien (samen met dat achterlijke schoolbeleid hiero....).
De A2 als melkkoe voor de staat waar hectometerpaaltjes zijn afgeplakt waardoor je het idee krijgt harder te mogen rijden en alsnog op de bon komt, schijnheilige manieren om zo aan je geld te komen, maar ja zo regeert men in Nederland...

Sateetje | 21-10-13 | 09:10

Alhoewel ik dacht dat ik laatst geflitst was, is er, 3 maanden later, nog steeds geen brief op de mat gekomen. Kan ook een kenteken controle zijn geweest...

In ieder geval, je hoeft niet harder te rijden dan mag, maar zelf wordt ik ook gék van de flitsfuiken die ze overal opwerpen.

LangeTijdGeleden | 21-10-13 | 09:10

ff kijken 07:28 tot en met 07:40

De zoveelste smerige leugen van kameleon Rutte.

roverheid | 21-10-13 | 09:10

Simpel gedacht: "wij" gaan tijdje geen auto rijden, staat geen inkomsten dus paniek, gaan "ze" de autorijder wel cadeautjes geven om de km-boycot op te heffen. Echt niet. Dan wordt er bijvoorbeeld fietsbelasting ingevoerd, de BTW gaat naar 30% etc. Inkomsten worden toch wel gegenereerd.
Wat als dit jaar 10% minder bekeuringen worden uitgeschreven? Dan gaan volgend jaar de tarieven met 11% omhoog.
Wat als we allemaal in zuinige auto's rijden die 2x minder benzine gebruiken? Dan gaat volgend jaar de benzineaccijns keer 2.
Etc.

Warhammer | 21-10-13 | 09:08

Ikzelf dacht: consequent 95km/h rijden op iedere (snel)weg.

Einde van de Domheid | 21-10-13 | 09:07

Vorige week een boete gehad voor het door rood fietsen LOL! €92 inc administratiekosten. Het is omdat het kan ma dam gaat nergens meer over

0906Salafist | 21-10-13 | 09:05

Waarom niet drie maanden een grote totale staking tegen alles?
Of een (1) maand? Dan zijn we er wel denk ik.

Botte Hork | 21-10-13 | 09:05

Vind het echt misdadig hoe je als automobilist genept wordt door onze teringleid.

-dvh- | 21-10-13 | 09:05

De auto 3 maanden laten staan. Goed idee. Ik ga de komende 3 maanden met het openbaar vervoer naar mijn werk!
(Haha nee, grapje!)

VanBukkem | 21-10-13 | 09:04

Helemaal eens, maar tóch vind ik dat je niet beter verdient als je nu nog steeds een boete op de A2 pakt..

Op veel plekken is het inderdaad onduidelijk, maar het is onderhand voor iedereen toch wel duidelijk dat je op die brede lap asfalt 100 mag?

Heb liever dat deze mensen, die blijkbaar onder een steen leven, de staatskas spekken dan dat ik daar op een of andere wijze voor op moet draaien (verhoging loonbelasting bijvoorbeeld).

Dit staat overigens los van het feit dat de overheid moet besparen en überhaupt niet zoveel inkomsten nodig zou hoeven hebben in mijn ogen.

Absoluut niet waar | 21-10-13 | 09:00

Het is werkelijk belachelijk dat boete-inkomsten verwerkt worden in de begroting van een land. Die inkomsten zouden moeten dienen als extra te besteden middelen voor de sector waarin ze geïnd worden.
Aan de andere kant vind ik het prima zo. Als de Staat het boetebeleid gaat veranderen, wordt dat geld via andere belastingen en prijsverhogingen toch wel geïnd. Nu heb je de keus om je gewoon aan de snelheid en de regels te houden zodat je niet hoeft te betalen (hoe kinderachtig het ook allemaal is).

Bytemaster | 21-10-13 | 09:00

-weggejorist-

ik--+ | 21-10-13 | 09:00

@ kapotte stofzuiger.
Hahahaha ;) scherp lol

samsamsam | 21-10-13 | 08:58

je moet niet 3 maanden fietsen gaan voor stellen vlak voor de winter, artikeltje even reposten in april.

Idontgiveafunk | 21-10-13 | 08:58

Conditie krijg je niet in een week fietsen, dream on. De eigen verslaafdheid aan de auto wordt een beetje onderschat.

roze_bril | 21-10-13 | 08:57

Slim, je moet belasten wat mensen niet vermijden kunnen. Werk is daar een zo'n ding van. Mensen moeten daar meestal heen met een auto.
Lucht happen is ook een idee, dankzij de klimaatoplichters betalen "wij" daar al een zeker bedrag voor, maar een ingebouwde teller op de luchtpijp zou een optie kunnen zijn. Per slot van rekening wordt die schone lucht veroorzaakt door (linkse) regenten; de EUSSR; en nog wat betrokken instanties en NGO's.

Jan Passant mk2 | 21-10-13 | 08:56

@Jan de Schot | 21-10-13 | 08:54
Toch raar dat die ene Oostenrijker juist extra veel snelwegen heeft aan laten leggen.

kapotte_stofzuiger | 21-10-13 | 08:55

Dit wisten we toch al? En zolang iedereen z'n kilometers maakt blijft dit een dankbare melkkoe,. Wat dat betreft een niksig artikel en loze oproep.

Donkersloot | 21-10-13 | 08:54

3 maanden lang niet naar Ikea gaan moet toch lukken? En voor de snelheden, doe net alsof je in Zwitserland of Oostenrijk rijd. Daar zijn de boetes ook echt boetes, in plaats van een hardrijbelasting.

Jan de Schot | 21-10-13 | 08:54

Het enige wat je kunt concluderen is dat de na-oorlogse regeringen, tot en met Rutte II(I) aan toe, precies wisten hoe ze de bevolking moeten uitmelken.
1) scheidt wonen en werken, vroeger liep je naar fabriek of kantoor
2) leg beperkte infrastructuur aan
3) geef de automobilist de schuld van longziektes/zure regen/broeikaseffect/dode kindertjes
4) "schuldige" automobilist dient te betalen

kapotte_stofzuiger | 21-10-13 | 08:53

Zet maar op poten pritt, de media kan meer dan 1 persoon.
Maak maar een project x achtig project dat idd iedereen mee doet.
Maak allemaal maar eens een vuist en dan echt allemaal.
De enige manier denk ik.

samsamsam | 21-10-13 | 08:52

3 maanden niemand in de auto en je denkt dat er dan geen fietscontroles, schoencontroles, vetercontroles oid wordt uitgevonden om toch aan de gedorven inkomsten te komen?

Ja, bovenstaande controles klinken belachelijk maar wie had 20 jaar geleden gedacht dat 3km te hard rijden je, omgerekend, 100 oud Nederlandse florijnen zou kosten in 2013?

Ikdus | 21-10-13 | 08:51

Stijlicoon | 21-10-13 | 08:45 |
Je kunt ook vanaf Tilburg gaan fietsen. Dat is naar Eindhoven prima te doen. Scheelt in elk geval de helft.

Varkensjuin | 21-10-13 | 08:50

Ik heb het programma life gezien, en al wist je het al, het is ontluisterend. We worden genaaid waar we bij zitten (rijden). Toch zal er niets aan worden gedaan vanwege de centen, hoe plat kan je de moraal nog maken.
In één woord: treurig.

van_de_pot_gerukt | 21-10-13 | 08:49

De enige reden waarom de auto(mobilist) de ideale melkkoe is, is omdat men de auto niet KAN laten staan.
Fietsen? Leuk als je een schappelijke afstand moet afleggen. OV? Alle behalve vlot en betrouwbare (geen auto dus moet wel) manier van reizen.
Als heel Nederland zou stoppen met autorijden, alcohol consumptie en roken zou de Staat falliet gaan en water € 250.- de liter kosten.

Super Grover | 21-10-13 | 08:48

Zolang mensen tijdens Pasen in de file staan bij de afrit richting Ikea zal het niet lukken het autoverkeer ook maar 1 dag stil te leggen.

Ton Plafond | 21-10-13 | 08:48

Er moeten nu eenmaal targets gehaald worden en of dat nu linksom moet of rechtsom: de rechterarm van Rutte moet en zal (tot voorbij de elleboog) in de aars glijden van José Manuel Barroso.

Willianus Wortelus | 21-10-13 | 08:47

Ik ben voor. Het lullige is dat er nooit genoeg mensen meedoen. Is ook lastig als je in Breda woont en in Eindhoven werkt.

Stijlicoon | 21-10-13 | 08:45

Ah yesh boetes. Ik heb mijn plicht voor het vaderland ook weer gedaan afgelopen weekend. Het is uw allen van harte gegund.

de reaguurbuur | 21-10-13 | 08:42

De stiekeme belastingverhoging in ons landje is mooi weggewerkt in de begroting van justitie. Enron had dit plan kunnen verzinnen.

rara | 21-10-13 | 08:38

ik zeg, doen !

dictatorgio | 21-10-13 | 08:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken