Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ex-wethouder (PvdA): 503.485 euro wachtgeld

janiieee100.jpgKent u Jannie van der Loos? Wij ook niet, die kompt namelijk uit Dordt en daar willen zelfs de verzopen vluchtelingen van Lampedusa nog niet dood gevonden worden. Enfin. Jannie is ere-burger van Dordrecht, zet zich actief in voor de voedselbank en is bij Google Afbeeldingen te vinden met foto's van zichzelf en zielige baby's. Topwijf, horen we u zeggen. Maar er is meer. Jannie was twaalf jaar wethouder in Dordrecht. Hartstikke leuk, want toen ze opstapte was de oude wachtgeldregeling nog van kracht. Het komt er op neer dat Jannie tot d'r pensioenleeftijd voorzien wordt van wachtgeld. En hoe. Zo'n 75k per jaar. Een bezorgde burger deed een WOB-verzoek bij de gemeente en wat blijkt: Jannie heeft sinds 2006 een mind-blowing 503.485 euro aan wachtgeld uitgekeerd gekregen. Dat is dus exclusief zonder de periode 2002-2006. Nu is er heus, echt waar, wel wat te zeggen voor de wachtgeldregeling, maar hallo, doe eens normaal zeg. Jannie soupeert in d'r eentje bijna een miljoen belastinggeld en hangt in de tussentijd de betrokken vrijwilliger uit bij de voedselbank. Wat is dat toch met die PvdA'ers, dat ze pas enorm altruïstisch worden als het met andermans geld gedaan kan worden? Jannie, beste mevrouw, we zijn nu elf jaar verder, heeft u inmiddels, net als andere oud-wethouders uit Dordt, vriendelijk bedankt voor dat wachtgeld? Of moeten we u hier vriendelijk vragen godnondeju eens een van de taxpoet af te blijven? Alvast bedankt. Update: een bonus extracompleet overzicht (pdf). T/m maart 2013 kreeg Jannie ook alweer 19k. Gaat lekker zo.

Reaguursels

Inloggen

Hey Jannie, ik zit in de schuldhulpverlening en krijg 50 euro per week. Ik werk fulltime.
Voor de voedselbank mag je niet meer krijgen dan 40 euro per week. Ook al rijden er mensen met een auto naar een voedselbank, die hier om een of andere reden toch recht op hebben, moet ik mijn 50 euro per week gebruiken voor mijn eten, fiets, kleding, maar heb ik geen recht op de voedselbank omdat ik teveel ontvang per week. 50 euro per week.

Iemand zoals mij zou heel erg goed gebruik kunnen maken van de voedselbank en iemand zoals jij zou bijvoorbeeld een hoop wachtgeld kunnen doneren om de voedselbanken ruimte te geven om wat flexibeler te zijn.

Als ik zelf over een jaar verlost ben van dit pijnlijke traject van de schuldhulpverlening dan ben ik best wel bereid om wat vrijwilligerswerk te gaan doen, maar zoals het nu gaat, niet voor de voedselbank maar in de zorg. 50 euro per week krijgen is te veel voor de voedselbank. Een auto hebben/parkeren is wel acceptabel.

Capsicum | 20-10-13 | 22:20

Gelukkig woon ik al 8 jaar in Canada en hoef niet meer mee te betalen aan dit soort onzin. Gewoon volgende keer weer allemaal op PvdA stemmen.

rusmln | 20-10-13 | 21:54

HIER GA IK ZO VAN OVER DE ZEIK.

mastrubeertje | 20-10-13 | 20:43

Dit is al de derde pvda graaier/dief in een ruime week. Goed voor het imago van dat clubje.

Fundament | 20-10-13 | 16:22

Misschien een keer een idee om van alle gemeenten op te vragen hoeveel personen wachtgeld krijgen en hoeveel ze krijgen.Kunnen we eindelijk eens zien hoeveel geld er wel niet verdwijnt in de zakken van incompetente ex-bestuurders. Wellicht tevens een idee om dan ook eens te kijken bij welke partijen deze graaiers horen en daar een leuke Pie chart bij maken !

sokosko | 20-10-13 | 15:44

Ik heb 2 hele grote handen op tafel getekend en daarop mijn hoofd kapotgeslagen als een soort virtuele facepalm.

Bé Honderd | 20-10-13 | 15:33

de gewone man heeft straks slechts 1 jaar WW en daarna de bijstand in met sollicitatie plicht. Voor overheids dienaren geldt dit alles niet. Let eens op de jaren 2007 en 2008 daar staat de naam A. albayrak. Komt dat niet bekend voor? Nurten Albayrak-Temur (Sivas, 3 april 1965) was bestuursvoorzitter van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA). Daar is ze ook totaal mislukt. Ook weer op wachtgeld! Mensen laten we eens wakker worden met zijn allen en in aktie komen!
Lees de brief van een ongeruste bewoner in het kader van de WOB en kijk bij de jaren 2007 en 2008!!!!

barley1 | 20-10-13 | 14:10

Afschaffen die wachtgeld regeling met terugwerkende kracht. Het is echt ongelooflijk dat zoiets kan.
Dat die trut zich niet schuldig voelt om op deze manier op de samenleving te teren.

Tremor | 20-10-13 | 14:04

Heeft die boef nog geluk dat mijn voorstel voor de politietijger nog niet door de Eerste Kamer is aangenomen...

VanBukkem | 20-10-13 | 13:45

Onsmakelijk wijf, des te meer omdat het zich in een soort barmhartig jasje hult.Dan heb ik nog liever zo'n recht voor z'n raap proleet.

Elle92072182 | 20-10-13 | 13:40

Een echte nivelleerende PvdA-er.

Bataaf | 20-10-13 | 13:21

Inplaats van alleen maar klagen, vind ik dat we niet alleen maar ons gal moeten spuien, maar daadwerkelijk wat moeten ondernemen door middel van een burgerinitiatief, lijkt mij de beste mannier om oneerlijkheden, te bestrijden met het wapen dat geld in deze strijd tegen onrecht, de politieke weg, lijkt me niet onmogelijk om een kleine 50.000 handtekeningen te verzamelen, bij deze een oproep, wie is er beter geschoold en op de hoogte? de politiek is er van de de burgers voor de burgers, en niet andersom

Riku | 20-10-13 | 12:44

Tjonge jonge wat een artikel weer. Jannie spant de kroon, maar he Geenstijl, .. jullie missen een aantal pikante details bij de overige figuren op de lijst!

Neze Albayrak, weer een andere PvdA zus van Albayrak, toucheert €111k wachtgeld. Is uit de raad gebonjourd omdat ze het vertikte in Dordrecht te wonen. Bovendien was er in de raad veel ophef over oneigenlijk gebruik van haar dienstauto (! ..'t is zeker familietraditie)
nl.wikipedia.org/wiki/Neza_Albayrak

J.W. Spigt (PvdA) pakte ook een respectable €210k tussen 2010-2013
Is weer aan het werk, maar deed in zijn lange wachtgeldperiode gelukkig goed werk voor zielige Antillianen, maar was ook DGA van Cadanz consultancy BV. Ben benieuwd hoe vaak hij in die periode door vriendjes is ingehuurd.
www.linkedin.com/profile/view?id=72684...

Govert Veldhuijzen (VVD) - € 135k
Hoe kun je nu wachtgeld pakken van 2006 - 2009 en tegelijkertijd op je CV hebben staan: 2007-2012: directeur-eigenaar G. Veldhuijzen Advies en Management BV?
www.zuid-holland.nl/bestuur_en_politie...

Bas van der Zwaan - VVD - eur 195k
Na 3 jaar wachtgeld werd hij opeens fotograaf in 2009 (?). Was dit een spontaan idee, of zou hij tijdens de drie jaar zo links en rechts al eens een bruiloftje hebben meegepakt?
www.dordrecht.net/nieuws/2009-11-22-20...

www.fotozwaan.nl/bas-van-der-zwaan-fot...

Dirk Ten Veen - VVD - 285k
Beste man nam op eigen initiatief afscheid, maar pakt wel 3 jaar wachtgeld mee. (een werknemer zou in zo'n geval in de bijstand belanden)
www.dordrecht.net/nieuws/2011-03-25-64...
Zijn CV nergens te vinden. Zo slim is ie dan ook weer.

hank_nozemans | 20-10-13 | 12:35

Iemand sjonnie queer al gezien of geroken? Iemand?

WayneGretzky*99* | 20-10-13 | 12:29

Ja met zo een bescheten kop levend boven alle regels ga je natuurlijk bij de voedselbank je gratis bakkie halen zeker als ERE burger van de stad Dordrecht!!! Geroemd geëerd Ze trekt zich geen reet aan van wat Nederland beweert!! Dit gaat nog jaren door op dit spoor!!

jantha | 20-10-13 | 12:11

Ok, das Dordt, nu van heel Nederland? Zo'n overzicht?

BarneyBoner | 20-10-13 | 11:30

De bagger-beerput gaat eindelijk eens open! Nu de rest nog, want dit is nog maar het topje van de inmiddels haast oncontroleerbare diepte van die put. Ga zo door GS! Hulde!

Ja, ja, PvdA; zolang dat de "Portemonnee van de Ander" betreft geen probleem, nietwaar!? Het wordt tijd dat er eens poosje op ander niveau genivelleerd gaat worden en dan bij voorkeur onder de leden zelf!

Claudia M. | 20-10-13 | 11:13

-weggejorist-

Broeder Abstinentius | 20-10-13 | 11:00

dus eigenlijk zegt men dat de PVDA een criminele organisatie is al die bakken met bagger die naar boven komen over deze smerige graaipartij ja toch Spekman eens een loser altijd een loser past helemaal in jou straatje .kijk van die vrouw snap ik ook wel bekkie dicht en ik krijg een leuk inkomen terwijl ik een studie neem van gras zien groeien , maar aan de andere kant slaat dit kant nog wal die hele wachtgeld regeling moet op de schop half jaar en basta en dan gewoon met terug werkende kracht want dit geval zal niet op zichzelf staan , ik denk dat NL nog niet eens 10% weet van wat er allemaal gebeurt in vriendjespolitiek den haag .

rukkieduck | 20-10-13 | 10:17

Hup geenstijl! wacht-geld-o-meter.. staat er meteen een nieuw record! akelige graaifeeks dat het is :/

galgebroed | 20-10-13 | 09:59

PvdA is met de mond een evangelie belijden en dat vervolgens met daden met voeten treden...
Socialisme is een eufemisme voor schijnheiligheid en corruptie...

Wijze Uil | 20-10-13 | 09:44

Jannie van der Loos, Partij van de 'Arbeid' is een beroepswerkloze...

duitse herder | 20-10-13 | 07:15

Dat heet socialisme, en het is de rot van de democratie.

De Aarsonaut | 20-10-13 | 05:07

Geen stijl moet gewoon een vaste rubriek maken met de graaiert vd dag, en dan diens naam met foto, en het bedrag dat hij-zij al ontvangen heeft en nog gaat ontvangen tot hun pensioen erbij zetten, en dan dagelijks de totale score even updaten.
Wellicht dat we dan eens het lef gaan krijgen om het graaivolk met fakkels en hooivorken door de straten te jagen!

von sokkenstopfen | 20-10-13 | 03:37

Geen stijl moet gewoon een vaste rubriek maken met de graaiert vd dag, en dan diens naam met foto, en het bedrag dat hij-zij al ontvangen heeft en nog gaat ontvangen tot hun pensioen erbij zetten, en dan dagelijks de totale score even updaten.
Wellicht dat we dan eens het lef gaan krijgen om het graaivolk met fakkels en hooivorken door de straten te jagen!

von sokkenstopfen | 20-10-13 | 03:37

Geen stijl moet gewoon een vaste rubriek maken met de graaiert vd dag, en dan diens naam met foto, en het bedrag dat hij-zij al ontvangen heeft en nog gaat ontvangen tot hun pensioen erbij zetten, en dan dagelijks de totale score even updaten.
Wellicht dat we dan eens het lef gaan krijgen om het graaivolk met fakkels en hooivorken door de straten te jagen!

von sokkenstopfen | 20-10-13 | 03:36

Geen stijl moet gewoon een vaste rubriek maken met de graaiert vd dag, en dan diens naam met foto, en het bedrag dat hij-zij al ontvangen heeft en nog gaat ontvangen tot hun pensioen erbij zetten, en dan dagelijks de totale score even updaten.
Wellicht dat we dan eens het lef gaan krijgen om het graaivolk met fakkels en hooivorken door de straten te jagen!

von sokkenstopfen | 20-10-13 | 03:35

@herodus Antipas

Die Spigt ja, opknopen aan de ouwe populier..

"die kompt namelijk uit Dordt en daar willen zelfs de verzopen vluchtelingen van Lampedusa nog niet dood gevonden worden"

Beetje minder over m'n stadje van Leeuwen... er zijn juist heel veel bijna dode bejaarden die er heel graag komen ;)

arPos | 20-10-13 | 03:05

Vanmiddag hoorde ik iemand op de socialistische draadomroep zeggen dat de wachtgeldregeling moet blijven ter bescherming van het vrije woord. Deze deskundige (weet niet waarin) gebruikte als voorbeeld een Pvv'er: die moet onverbloemd en onverdund zijn mening kunnen geven zonder angst dat hij daardoor na afloop van zijn politieke loopbaan nergens meer aan de bak zal komen en de hongerdood zal sterven.

Hij had natuurlijk beter Pechtold als voorbeeld kunnen nemen.

geurtje | 20-10-13 | 00:43

Wat ziet die vrouw er verschrikkelijk uit zeg. Die kop van haar. Zo'n type die maar wat links lult maar nooit echt een baan heeft gehad. 2% van NL is lid van een politieke partij en uit dat potentieel moeten wethouders en gemeenteraadsleden worden gekozen. Wat een kneus. Net als die Hans Spigt. Je zou die 2 naast elkaar moeten zetten en een foto maken. Ze zien er onnozel uit en ze zijn het nog ook. Producten van de PVDA banenmachine.

Plosh | 20-10-13 | 00:25

@lekker wijf
U mag niet meer raden. Spigt is inderdaad ook PvdA.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 verloor de PvdA 6 van haar 12 zetels in Dordrecht. Als dit bericht bijdraagt aan een nieuwe halvering in 2014 dan is deze ex-wethouder toch nog ergens goed voor geweest.

Herodes Antipas | 20-10-13 | 00:06

PvdW Partij van de Wachtgeldtrekkers.

Willem van Rood | 20-10-13 | 00:02

@Brou Is Back | 19-10-13 | 23:43
Dat riekt naar Griekse toestanden! Waar is het journaille als je ze nodig hebt..

michello | 19-10-13 | 23:59

@FrankVeer
Het is heel simpel. De gemeente Apeldoorn is een 1% gemeente. Vermenigvuldig het totaal aan wachtgeld met 100 en je komt redelijk in de buurt van het totale bedrag wat in Nederland wordt uitgekeerd aan wachtgeld. Omroep Gelderland heeft uitgezocht dat er in 2012 voor € 675.000,-- aan wachtgeld is uitgekeerd aan ex-wethouders. Reken dus op zeker € 70.000.000,-- in totaal in Nederland over 2012, wetende dat het aantal partijen in de coalitie in de gemiddelde gemeente groter is dan vroeger, dus meer wethouders. De gemeente Apeldoorn was in 2012 ruim € 200.000,-- meer aan wachtgeld kwijt dan in 2011. De totale wachtgeldsom wordt zeer waarschijnlijk de komende jaren in Nederland alleen maar groter.

botteslopert | 19-10-13 | 23:58

En dan nóg blijven er mensen op de PvdA stemmen.
Zoveel domheid is helegaar niet voorstelbaar, maar tóch, het gebeurt... het gebeurt.
Het zou mooi zijn als er een folder werd gedrukt met al deze wanfiguren erin en dat die folder vervolgens zou worden verspreid in gebieden waar nog veel PvdA aanhang rondloopt. Waarschijnlijk is dat daar waar nog geen internet is, zoals Groningen en omstreken.

michello | 19-10-13 | 23:57

-weggejorist-

DigiDeaud | 19-10-13 | 23:49

Dom, dom, dom zoiets moet je pas melden een week voor de gemeenteraadsverkiezingen.

DigiDeaud | 19-10-13 | 23:48

Ik roep het al jaren, edoch ik word niet gehoord; zoals deze graaimuts zijn er nog meer, veel meer.... Als bekend zou worden hoeveel van dergelijke uitvreters er op alle bestuursniveau's en bij de ambtenarij rond-uitvreten, zou er opnieuw, net als toen om de tiende penning, revolutie uitbreken.

Brou Is Back | 19-10-13 | 23:43

Wachtgeld na 3 jaar met 110% belasten. Nivelleer tax zeg maar.

clockandhammergame | 19-10-13 | 23:33

Trouwens, wie is J.W. Spigt??? Die tikt volgens de pdf ook heel wat weg hoor. Ook een Pvda-er soms?

lekker wijf | 19-10-13 | 22:53

-weggejorist-

Slipsnifter | 19-10-13 | 22:41

Ik denk dat iedereen zich doodschrikt.
Willianus Wortelus | 19-10-13 | 15:38

Ik doe het even heel simpel: er zijn 408 gemeentes in Nederland. Ervan uitgaande dat Dordrecht een doorsneegemeente is, waar in de periode 20010-2012 863,778 euro (dankuwel Gootbalkoning) is uitgekeerd, kom ik uit op een bedrag van 117,5 miljoen aan wachtgeld per jaar in heel Nederland. Dan hebben we volgens mij nog niet de andere overheidswachtgelders meegerekend, alleen de gemeentelijke uitvreters.

FrankVeer | 19-10-13 | 22:31

Schaam-te-Loos

Proud2Bstupid | 19-10-13 | 22:12

De pvda is gewoon een criminele organisatie.

sodeja | 19-10-13 | 21:58

Nu is het natuurlijk wel de vraag of, als we alle PvdA'rs wachtgeld geven, ons land daar niet vreselijk van zou opknappen.

Trek zo'n twee miljard er voor uit en vermoedelijk scheelt dat zo'n 7 miljard aan subsidies en andere onnozele uitgaven waarvan alleen PvdA'rs beter worden.

Dan hoeven we nog maar één miljard te bezuinigen ipv van die moeizaam bij elkaar gesprokkelde zes miljard.

Islamofiel | 19-10-13 | 21:50

Vullus.... allemaal !!

Boy Denhaag | 19-10-13 | 21:48

Blotebelg | 19-10-13 | 21:38
Maar met een hoofdletter. Als je toch aan het verbeteren bent.

Ploertendodert | 19-10-13 | 21:44

@Ploertendodert: calimerocomplex. Dus zonder verbindingsstreepje.

Blotebelg | 19-10-13 | 21:38

@Goorbatsjov | 19-10-13 | 20:19
Ik ben overtuigd en trek mijn gezwam over jou moreel gebrek in.
Sorry daarvoor.

Jim Lovell | 19-10-13 | 21:28

@Blotebelg | 19-10-13 | 21:16
Plebs, met een B.

Nee hoor, ik voel me wel ver verheven boven mensen die klagen met een calimero-complex.

Ploertendodert | 19-10-13 | 21:20

Ploertendodert heeft dezelfde nare trekjes als BellaBella. Voelt zich ver verheven boven het pleps en denkt de waarheid in pacht te hebben.

Blotebelg | 19-10-13 | 21:16

U wilt niet weten hoe *on-ge-loof-lijk* wij het linkse parasitaire uitschot *haten*.

BellaBella | 19-10-13 | 21:13

Ergens in 2015 dus door de € 1.000.000,00 heen!

Bekijkhet! | 19-10-13 | 21:11

Als Jannie al vanaf 2002 met gemiddeld €71.926/jaar thuis zit;......... WAIT FOR IT..... heeft ze nu dus 810.102 Brusselse muntstukken verzameld. Let er iemand even op? € 810.102 TOT NU TOE.

Bekijkhet! | 19-10-13 | 21:08

Dankzij dergelijk smerig crapuul,dat nooit iets betekent heeft voor de mensheid, kan de gemiddelde stratenmaker,metselaar of andere hardwerkende Nederlander doorwerken tot zijn of haar 70 ste.

Loebas | 19-10-13 | 20:50

@Goorbatsjov | 19-10-13 | 20:19
Succes kerel!

Ploertendodert | 19-10-13 | 20:41

Jetta Klijnsma van de Parasieten van de Afpak, sprak gister werkloos Nederland aan, ze moesten actiever worden om armoede te ontlopen, ze worden volgens haar al te lang, teveel gepamperd.
Als je eenmaal omhoog geklommen bent, burgemeestershap of het wachtgeld je toelacht, valt het masker sociaal als herfstblad.

gebrokenvleugel | 19-10-13 | 20:27

Laten we allemaal lid worden van de PVDA!

Glorix | 19-10-13 | 20:21

In de brief van de gemeente staat nog iemand die jarenlang wachtgeld heeft getrokken. Namelijk meneer D. ten Veen. Ook zo'n 3,5 ton vanaf 2006. Omdat deze goede man tot 1998 wethouder was, moet je daar ook nog eens nog 8 jaar wachtgeld bijtellen, waardoor hij in totaal misschien wel meer heeft opgestreken dan mw vd Loos.
Waarom wordt deze man er niet uitgelicht? .... Oh ik zie het al, deze man is van de ... VVD

#Jurgen# | 19-10-13 | 20:20

Ja, niet netjes van mevrouw; gaarne een erehaagje met pek en veren voor d'r. Maar gaarne zag ik ook dat Van Leeuwen meldde dat het artikel waarnaar hij linkte ook wijst op het feit dat sommige wethouders compleet afzien van de regeling en gratis geld weigeren. Iets met honing en vliegen vangen.

daniel37 | 19-10-13 | 20:19

-weggejorist-

Goorbatsjov | 19-10-13 | 20:19

-weggejorist-

Goorbatsjov | 19-10-13 | 20:15

"Dat is het trieste. Net zo triest als jouw moreel en de moreel van het sujet uit dit topic"
@Goorbatsjov | 19-10-13 | 19:50
Blabla moreel, bla bla fatsoen. Face it, deze dame kon er weg mee komen en heeft die kans aangenomen. Je gestrooi met normen en waarden over mensen is zo triest dat ik bijna zou zweren dat je in de zieligheidsindustrie werkzaam was(je weet wel, zakken vullen met andere mensen vertellen hoe zielig ze wel niet zijn en dit in stand houden).

Deze dame heeft haar schaapjes op het droge, klaar. Of ze teveel krijgt is een discussie die de partij die het mogelijk heeft voor zichzelf moet bepalen, en dan ervoor zorgen dat het in het vervolg niet meer kan. Ze doet tenminste nog iets terug. Ik(!) had niks terug gedaan, en dat geef ik hier ook toe, in tegenstelling tot veel schijnheilige mensen.

Als het je een beter mens laat voelen door wel iets af te staan, is dat aan jou, maar jij staat net zoals ik niet in haar schoenen.

Ploertendodert | 19-10-13 | 20:04

Ik zie dat ze ieder jaar ook een fijne salarisverhoging kreeg, ongetwijfeld wegens excellent functioneren. We mogen blij zijn met zulke toppertjes!

HoogToontje | 19-10-13 | 20:00

Goorbatsjov | 19-10-13 | 19:52 | + 0
Helemaal mee eens !

ZZP-er | 19-10-13 | 19:59

Goorbatsjov | 19-10-13 | 19:50 | + 0
Vond laatst een portemonnaie en bracht die (jawel) naar het dichtstbijzijnd filiaal van een stadskantoor. Hier werd me verteld dat ik op het hoofdbureau van politie moest zijn, aan de andere kant van de stad. Ik heb t nog gedaan ook, maar dan wordt je toch suf van die bureaucratie?

ZZP-er | 19-10-13 | 19:58

-weggejorist-

Goorbatsjov | 19-10-13 | 19:52

Wachtgeld is wachten tot je pensioengeld. Wist je dat niet?

Rest In Privacy | 19-10-13 | 19:51

-weggejorist-

Goorbatsjov | 19-10-13 | 19:50

@Goorbatsjov | 19-10-13 | 19:43
Prima, dan betaal ik ook geen belasting meer en vul mijn eigen zakken, word studeren straks geheel op eigen kosten, en vervallen alle toeslagen, bijstandsmoeders op straat, en staat van beleg in de achterstandswijken. Is dat wat je wil?

Ploertendodert | 19-10-13 | 19:48

-weggejorist-

Goorbatsjov | 19-10-13 | 19:43

Owja, en frustratie.

Ploertendodert | 19-10-13 | 19:43

@Goorbatsjov | 19-10-13 | 19:35
Ik snap er volgens mij heel wat meer van dan jij. Als je een mogelijkheid hebt, pak je die aan. Dat je nou niet de kans hebt gekregen is jouw probleem, en dat je nou met zaken als moraal en fatsoen als argumenten gaat lopen is pure onmacht van jouw kant, niks anders.

Ploertendodert | 19-10-13 | 19:41

Babyboomer + pvda = graaien

Ik zie een verband. Waarom stopt dat wachtgeld trouwens niet na 1 jaar. Na een jaar moet je toch wel een baan hebben kunnen vinden. Of je tenminste omgeschoold hebben naar iets waar men wel op zit te wachten.

drs. KJ | 19-10-13 | 19:38

-weggejorist-

Goorbatsjov | 19-10-13 | 19:35

TUIG !

bas ooms53686289 | 19-10-13 | 19:35

Doe ook eens een onderzoek naar de oud-kamerleden die nog steeds wachtgeld genieten zoals bv ene brievenbuspisser van de PVV. Het stemvee van het vorige kabinet zit nu op de krent te genieten van de staatsruif. De bedragen die zij ontvangen nodigien echt niet uit tot het actief zoeken naar een baan

Gaucho29 | 19-10-13 | 19:32

Babyboom is PVDA is een boevennest pure criminaliteit

kungvoest | 19-10-13 | 19:22

Goorbatsjov | 19-10-13 | 19:17
Idem voor alle duidelijkheid, als ze het voor elkaar gekregen heeft om in haar contract opgenomen te krijgen dat ze tot haar pensioen geld krijgt, zou ze toch gek zijn als ze dit zou weigeren? Pak degene aan die haar die gelegenheid gaf!

Roepen om fatsoen is makkelijk als je het tegen mensen aan de andere kant van de lijn hebt.

Ploertendodert | 19-10-13 | 19:21

@Blotebelg | 19-10-13 | 19:13
Je haalt dingen door elkaar, en bij welke partij je besloten hebt te gaan werken bepaald hun CAO. Deze mevrouw heeft het toevallig beter getroffen dan jij. Boe-hoe.

Ploertendodert | 19-10-13 | 19:19

Links zijn is zo veel makkelijker als je gratis veel geld krijgt en er niets voor doen...

Moonwarrior | 19-10-13 | 19:17

-weggejorist-

Goorbatsjov | 19-10-13 | 19:17

Goorbatsjov | 19-10-13 | 19:11
Verdien je meer dan 7 ruggen bruto per maand dan? Of is die helft iets relatiefs?

Ik vind beroepsbijstandstrekkers een stuk erger, die hoeven nooit een dag in hun leven gewerkt te hebben om voor van alles en nog wat in aanmerking te komen, de parasieten komen niet voor niks hierheen.

Deze vrouw heeft tenminste iets gedaan, dan moet je haar niet veroordelen, maar de idioten die mogelijk gemaakt hebben dat ze op die positie kwam en er met dit geld vandoor kon gaan.

Ploertendodert | 19-10-13 | 19:16

-weggejorist-

Rock de Braziliaan | 19-10-13 | 19:14

@ploertendodert geen enkele werkgever is verplicht je inflatiecorrectie te geven tenzij afgesproken in de cao.
En wachtgeld is een bepaald percentage van het laatstverdiende loon. Dus niks inflatiecorrectie!

Blotebelg | 19-10-13 | 19:13

-weggejorist-

Goorbatsjov | 19-10-13 | 19:11

Door die wachtgeldregeling is de politiek vervuld met lieden die zo risicoloos mogelijk hun carrière willen uitbouwen.
Het is dan ook logisch om te veronderstellen dat door die wachtgeldregeling de politiek verstoken blijft van lieden die risicomijdende politiek wensen te bedrijven. Projecten als JSF, Fyra, IJzeren Rijn en noem maar op, zouden nooit in de huidige, megalomane vorm geïnitieerd zijn geweest als de politici zich niet voorzien zagen van eigen rugdekking. Terwijl de Burger zijn hachje op eigen rug draagt, dient deze jaarlijks óók nog even extra zijn beurs te trekken om het 'sociale harnas' van zijn dienaren te bekostigen. Het is een sociaal obsceen beeld, dat (nota bene) mede door de PvdA in stand wordt gehouden!

Het is de totale waanzin ten top die leidt tot nóg meer politieke fuckups. Deze waanzin moet stoppen.

Boris Poepnagel | 19-10-13 | 19:09

De wachtgeld regeling zal zwaar op de schop moeten, het kan niet zo zijn dat iemand zolang, zoveel geld krijgt, dat is geen enkele stimulans om nog ooit te werken zo. Wethouders, burgemeesters zijn geen uitzondering die maken net als alle anderen misbruik van zo'n regeling.

kovariant | 19-10-13 | 19:05

basweetutwel | 19-10-13 | 17:56

Je volslagen onnozelheid is haast vertederend.

Skunk57 | 19-10-13 | 18:59

@Rock de Braziliaan | 19-10-13 | 18:46
Dat moment was al een dikke tien jaar geleden, en de eerste die het inhoudelijk aan wilde pakken kreeg een kogel door zijn hoofd.

Het valt niet zomaar om, zeker niet in Nederland, en er is geen enkele oppositie partij in NL die ik een staatssgreep zou laten plegen, gezien hun achterban en boodschap bestaat uit complete idioten.

"verversing", duurt 20 jaar, gok ik, mits we nu met strakke regels beginnen om de oude garde van het pluche te jagen en te houden.

Ploertendodert | 19-10-13 | 18:57

-weggejorist-

john7682 | 19-10-13 | 18:56

@azoturie 17:39: De hoogte van het bedrag schokt niet, en de schaal ook niet. We hebben nu eenmaal veel lokale politici en die moeten na hun politieke avontuurtjes ook vreten. Er zijn goede redenen om die mensen wachtgeld toe te kennen, redenen die specifiek op politieke functies van toepassing zijn.

Wat schokkend is is de idioot lange duur van het wachtgeld. Een jaar zou redelijk zijn, voor landelijk bekende politici of lui met een lange loopbaan misschien iets meer (2-3 jaar), maar daarna moet het echt afgelopen zijn. En dat overbruggen naar het pensioen is helemaal van de gekke; ik kan me voorstellen dat je dat doet als ze 4 jaar tot het pensioen zitten, maar anders niet. Ja, ouderen komen lastig aan de bak maar dat geldt voor alle ouderen.

Muxje | 19-10-13 | 18:47

-weggejorist-

Rock de Braziliaan | 19-10-13 | 18:46

In Den Haag hebben we ex VVD-wethouder Engering, is vrijwillig opgestapt omdat haar man een betere baan in Zuid-Afrika kon krijgen. Heeft 6 jaar lang zoń 80.000 euro per jaar aan wachtgeld opgestreken. En misschien doet ze dat nog wel.

Sorry, geen dienst | 19-10-13 | 18:44

PvdA.... wie anders

bosmaloot | 19-10-13 | 18:39

@Goorbatsjov | 19-10-13 | 18:17
Zelf vind ik dat als je jezelf te pleuris werkt om op een bepaalde positie te komen, en de privileges daarbij inhouden dat je mag wat zij doet, je ze ook moet gebruiken. Als inzet niet meer loont, kun je net zo goed communist worden. Hoe zou jij reageren als men van je verwacht dat je de helft van je inkomsten in moet leveren "omdat"? Ik zou het niet pikken.

@Jopie2009 | 19-10-13 | 18:25
Mag je dit artikel zelf starten, volgens je link. Ze hebben trouwens ook een Makelaardij.

@Blotebelg | 19-10-13 | 18:30
Inflatie. Je eigen loon(danwel uitkering) stijgt ook elk jaar met een verplicht percentage. Als je baas beweerd dat hij dat uit vrije wil doet, loopt hij je te belazeren.

Ploertendodert | 19-10-13 | 18:37

schandalig.

dezeookalbezet | 19-10-13 | 18:33

-weggejorist-

Blotebelg | 19-10-13 | 18:30

Kan er iemand van het journaille eens de totale som wachtgeld per jaar boven tafel halen? Kunnen wij alvast de rieken uit het vet halen.

pfffft! | 19-10-13 | 18:27

Ploertendodert | 19-10-13 | 18:03 |
Het gaat om deze nog onbekende ruifvreetster van de Albayrak clan (mijn God, het lijkt wel een stel Roma's die familie):

nl.wikipedia.org/wiki/Neza_Albayrak.

Jopie2009 | 19-10-13 | 18:25

Zogenaamd maar voor 7 jaar aan gegevens, terwijl we in de 21e eeuw leven. Dát alleen is al, is corruptie van ernstigste vorm.

Crak-ho | 19-10-13 | 18:25

PVDA. Verbaas u niet, verwonder u slechts.

kenny harder | 19-10-13 | 18:24

Gvd, wat haat ik die club..

jowel | 19-10-13 | 18:20

-weggejorist-

Goorbatsjov | 19-10-13 | 18:17

Ik ben verbaast dat jullie verbaast zijn. Kennen jullie die linkse rooie cultuurwurgers nou nog niet???

Tipped Relic | 19-10-13 | 18:15

Bovenstaande was voor botteslopert | 19-10-13 | 17:58

Ploertendodert | 19-10-13 | 18:05

Nebahat en Nurten zijn nichtjes. Nebahat had nagenoeg direct een baan, Nurten is op staande voet ontslagen, en genoot nooit wachtgeld, maar heeft een rechtszaak lopen tegen de nederlandse staat wegens imagoschade.

Bij geen van beiden is wachtgeld van toepassing.

Ploertendodert | 19-10-13 | 18:03

Kots. Puke. Kots. En kotsen.

Mammeloe | 19-10-13 | 18:03

-weggejorist-

zhdrcjf | 19-10-13 | 17:59

Ene N. Albayrak heeft ook 2 hele jaren uit de wachtgeldruif gevreten.
Lijkt mij die Nurten Albayrak. Van welke partij was zij ook alweer?

botteslopert | 19-10-13 | 17:58

@Goorbatsjov | 19-10-13 | 17:51
Als jij de manager van de lokale V&D was, zou je haar waarschijnlijk nog een baan als kwartjesvangster weigeren, omdat je geen cameracircus(Van de prive, SBS, maar ook van Powned) bij de plee wilde. Beter zo iemand op permanent wachtgeld dan hem/haar een aanstelling geven waar die nog meer schade kan doen, binnen of buiten de politiek.

Wat ik wilde aangeven is dat je het probleem bij de oorzaak moet aanpakken, en niet bij het gevolg.

Ploertendodert | 19-10-13 | 17:58

Het mag toch bekend zijn dat "Socialisten" voornamelijk sociaal tegen zichzelf zijn.
De PvdA is nog nooit iets anders geweest dan een partij van parasieten die zichzelf op grove wijze voorzien van gemeenschapsgeld.

Moi2 | 19-10-13 | 17:57

@Skunk57 | 19-10-13 | 16:10,

Met dank aan je jihadisten vriendjes.

basweetutwel | 19-10-13 | 17:56

@Old_Spice | 19-10-13 | 16:06
Als er nu verkiezingen gehouden zouden worden, dan zouden de Duitsers waarschijnlijk ook op meer stemmen kunnen rekenen dan de PvdA.

VanBukkem | 19-10-13 | 17:53

Kortom, sinds 2006 is de inkomensbelasting van 50 modaalverdieners naar deze mevrouw gegaan.

Dus: ieder jaar moeten 7 mensen fulltime aan de slag zodat deze socialiste 2x zoveel kan krijgen als zij.

En omdat het zo absurd is, nog een keer: deze mevrouw heeft sinds haar aftreden een hele Vinexwijk een jaar lang voor haar laten sloven.

En dit gebeurt overal in Nl. Honderdduizenden huishoudentjes draaien overuren om een paar duizend geflopte ex-politici in leven te houden - typetjes die waarschijnlijk as we speak business-class de wereld over vliegen om geheel onbezoldigd 'Anti-slavernij Protocol Conferenties' te bezoeken. Liefst in de buurt van de evenaar.
En 's avonds op de veranda met zo'n beroepsdiplomaat, die ook nog nooit een landgenoot heeft geholpen, klagen over de verrechtsing in Nederland. "Alles draait daar alleen maar om geld - Ja, vre-se-lijk".
En dan met 5 cocktails achter de kiezen Steinbeck herlezen.
En het niet zien.

Magdatkandat | 19-10-13 | 17:51

-weggejorist-

Goorbatsjov | 19-10-13 | 17:51

Hi,hi,topje van de ijsberg.
-
Mevrouw van der Loos is klein bier. Gemiddeld 6.100,= Euro per maand bruto is conform de norm - en niet om van flauw te vallen.
-
De gemeente Dordrecht is klein bier. Vijfentwintig mille gemiddeld per maand aan oud-bestuurders is nu ook niet echt wereldschokkend. Er zijn gemeentes in Nederland die heel wat meer centjes per jaar kwijt zijn aan wachtgelden.
-
Wat schokt, is de SCHAAL waarop het gebeurt. De duizenden ambtenaren -waaronder ook hoge, zeer goed betaalde ambtenaren- en de duizenden ex-bestuurders bij het rijk, de provincies en de gemeenten die met behoud van allerlei bijkomende emolumenten soms al jarenlang thuis zitten en voor he-le-maal n i e t s doen een bedrag ontvangen dat de gemiddelde ZZP-er in dit land niet bij elkaar kan verdienen.
-
Als wij aan die beloningen en die uitzinnige voorrechten eens paal en perk konden stellen, dan waren wij al en heel eind uit de geldzorgen.
-
Maar u dacht toch niet dat er ook maar één enkele politicus of bestuurder in Den Haag rondloopt die het - behoudens de periodieke rituele dans rondom de loonsverhoging- durft aan te leggen met a m b t e n a r e n b o n d e n? (brrrrr!)

azoturie | 19-10-13 | 17:39

In het NLs politieke 'baantjes wezen' is er gelukkig zelf-regulering.
Zelf-regulering klinkt heel volwassen, maar helaas slaat het in de politiek ook wel eens voor:
minder doen, meer vangen en ook zo lang mogelijk met minimale tot geen eisen i.v.m. behoud wachtgelden e.d.

Zo is er dus o.a. Jannie van der Loos.

" want toen ze opstapte was de oude wachtgeldregeling nog van kracht. "

IK weet het niet, maar de nieuwe zal niet veel slechter zijn, waarschijnlijk zelfs beter.

1 van de PvdA-slogans:"Het moet allemaal eerlijker".

ALLEEN DE MEDIA kunnen hier m.i. mogelijk nog iets aan doen. Partijen zelf zullen het ook niet _echt_ en drastisch willen veranderen_ gok ik.
Er IS gewoon verschil tussen werknemers en politici, die nota bene de publieke zaak moeten DIENEN en vertegenwoordigen, VOORBEELDfuncties en zo.

De media kan de burger een jaar, desnoods tig jaar, laten zien dat stemmen op pro-politici vooordeeltjes partijen not-done is en dat diezelfde burger al die sigaren dokt.

De MEDIA kunnen politici hier voor de camera vragen over stellen, op de radio, in interviews welke de kranten halen.

Verwacht van politici in deze NIETS, niets anders dan waardeloze blah blah rond verkiezingen.

Inhunzijder | 19-10-13 | 17:25

Wij ook niet, die kompt namelijk uit.... moet komt zijn. komt met een t maar zonder p

frisenfruitig | 19-10-13 | 17:24

Pvda= Plukken van de Arbeiders

Statler en Waldorf | 19-10-13 | 17:23

Waar is het toch misgegaan met dit prachtige land? Een steeds maar uitdijende overheid, bevolkt met incompetente pannenkoeken en oliebollen. Hoogste tijd voor een grote schoonmaakactie!

Fred uit Amstelveen5 | 19-10-13 | 17:22

-weggejorist-

sickstyle | 19-10-13 | 17:22

PopperFlopper | 19-10-13 | 16:47
Fijn dat jij het verkeerde vak hebt gekozen. En spreek ajb ff voor jezelf.

madakantognie?! | 19-10-13 | 17:18

Hahahaha!! Hahahahaha! HahaHahahahahahahahahaaaahhhaha Uche.. hahaha-uche-uche-uche-hahahaha!!! Prfftt-hahaha-uche-uche... Hahahahaha!! Hips! Aldus Bert van der Roest...

Hai D. | 19-10-13 | 17:17

Wachtmeester B. | 19-10-13 | 16:20
Goorbatsjov | 19-10-13 | 16:29
Als een van jullie in de schoenen van deze troela had gestaan, hadden jullie ook niet je wachtgeld ingeleverd, gok ik. Ik had het zelf iig niet gedaan, ik had niet eens bij de voedselbank gaan staan meehelpen, maar was lekker op mijn reet gaan zitten ergens achteraf> Inleveren doen mensen maar die hun zaken niet op orde hebben, en je bent wel heel schijnheilig als je beweerd dat je anders zou zijn.

Idioterie ligt bij degene die het mogelijk maakten dat ze dit kon flikken. Ze heeft zwart op wit recht op dit geld(in tegenstelling tot de clausules die veel pensionado's niet nalezen). Problemen moet je bij de bron aanpakken, niet bij de gevolgen.

Ik ben het dan ook helemaal met Popperflopper eens.

Ploertendodert | 19-10-13 | 17:11

@Skunk57 | 19-10-13 | 16:10 |

Nou, nou, een klein beetje voorzichtig met Jeanine kan ook wel. Het Schoevers-generaaltje staat op het punt honderden Nederlandse jongeren naar een Moslimslagveld te sturen. Harstikke nuttig toch?

Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 17:10

Even googelen op wachtgeld en wethouder en je weet waarom we crisis hebben.

shit | 19-10-13 | 17:10

Stelen ze niet van de daklozen dan maar van anderen.
Als het feestje van de PvdA maar door kan gaan.

Dostranamus | 19-10-13 | 17:09

De pvda zei vaak dat de beloning voor dit soort ambtenaars goed moet zijn, anders krijg je geen kwaliteit.
Nou, ik denk als de salarissen en secundaire arbeidsvoorwaarden minder riant zouden zijn je ook betere ambtenaren krijgt,misschien wel mensen die gemotiveerd zijn om echt iets te doen en niet met zichzelf bezig zijn, maar zich echt voor de samenleving willen inzetten.het probleem voor de pvda is echter,dat het bijna geen leden heeft die zo denken en handelen

pejoar | 19-10-13 | 17:07

Er is heel wat Loos bij de PVDA

dirty dirk | 19-10-13 | 17:05

Google maar eens "van der Loos" en google maar eens Bontes. Over wie zou (veel) meer bericht worden?
"Onze" PvdA wordt beschermd en die tokkies van de PVV afgemaakt.

wittedewith | 19-10-13 | 17:04

Er is heel wat Loos bij de PVDA

dirty dirk | 19-10-13 | 17:04

-weggejorist-

Goorbatsjov | 19-10-13 | 17:02

@william7055 | 19-10-13 | 16:47
Nope, die worden vakkundig -weggeNOB't- door de Publieken, die door het 'herfstakkoord' minder hoeven te bezuinigen ten koste van de lokale omroepen.

necrosis | 19-10-13 | 17:00

Voedselbanken kennen wij hier niet... PvdA oplichterszakkenvullersjattersstelers ook niet. Dit is namelijk een fatsoenlijk en sociaal land

duitse herder | 19-10-13 | 16:58

Schrijver dezes had zo'n riant wachtgeld natuurlijk subiet en absoluut afgewezen!!!!!????

gerard7742 | 19-10-13 | 16:58

Mensen, betalen jullie wel allemaal netjes je belastingen, premies, heffingen, rechten, opcenten, tol, accijnzen, e.d. aan de Staat? Want Jannie staat in haar recht, en jullie zoeken het maar uit!

Piet van Schwaffelen | 19-10-13 | 16:57

En nu ffies terug betalen!!! en SNEL!!

VLIEG! | 19-10-13 | 16:56

Als je wat kan, heb je snel een echte baan, ik zeg maximaal zes maanden wachtgeld, en dan hooguit 50.000 euro, afhankelijk van het vorig inkomen, want hoger dan dat ze verdienen is sowieso nonsens.

captainobvious | 19-10-13 | 16:56

Er schijnt een baantje te zijn als penningmeester van de daklozenkrant te Utrecht, lijkt mij echt iets voor haar.
In ieder geval 40K, dat is niet veel voor een PVDA'er maar alle kleintjes helpen, ze is wel sterk en sociaal volgens de siegheilslogan van die club en dat heb je nodig natuurlijk.

zwak en a-sociaal | 19-10-13 | 16:55

@necrosis | 19-10-13 | 16:53
Eenvoudig toch.
Je krijgt 75K en je betaald 75K belasting aan je buurman.

Ing. eslapen | 19-10-13 | 16:55

Gek die J.W. Spigt is ook al van de PVDA.....

zienicus | 19-10-13 | 16:54

@PopperFlopper | 19-10-13 | 16:47
Probleem is alleen:
Wie gaat het betalen als IEDEREEN 75K aan wachtgeld wil hebben en er tevens 'recht' op heeft?
Jij soms?

necrosis | 19-10-13 | 16:53

@ PopperFlopper Spreek voor jezelf, ik voel geen enkele afgunst. Ik haal mijn identiteit en geluk uit het feit dat ik werk en mezelf kan onderhouden. Hand ophouden vind ik minderwaardig en van afgunst is dus geen sprake.

ukuppes | 19-10-13 | 16:52

www.youtube.com/watch?v=b197wj1mzn8
Doch ze heeft hooguit slechts tien euro in de Dortse kapper geïnvesteerd zie ik, zuinig, hand op de 'knip'-type, hoor.
Die kapper is vast klant bij haar 'bank'.
Ongelooflijk gelul, zeker als je weet wat zij in haar zak steekt en bij de mensuh langs gaat om haar hun financieel situatie te kijken, hoe voelt dat nu Jannie?
Is er wat Loos?
"Keurige financiële intake, keurig computerprogrammatje, alles ziet ze keurig in".
Keurige vrouw.. die graag ziet dat geld 90-95, t liefst 100% terecht keurig komt. Netjes.

Causa Sui | 19-10-13 | 16:50

@rara | 19-10-13 | 16:29 |

Risico van het vak. Een hardwerkende ondernemer die ten onder gaat door het financiële wanbeleid moet ook knokken voor een nieuw bestaan. Een ontslagen medewerker komt na ww ook in de bijstand en zal opnieuw moeten beginnen. Dat moet geen probleem zijn voor onze oh zo erudiete politici. De maatschappij hoeft niet op te draaien voor het levensonderhoud van een gewezen politicus.
.
Enneh, zelfs zo'n Geert Wilders komt vast wel op z'n pootjes terecht. Boekjes schrijven, praatjes houden...

Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 16:48

Hoop tegen de tijd dat er verkiezingen worden gehouden, nog eens zo,n up to date lijstje wachtgelders te zien circuleren tog?

william7055 | 19-10-13 | 16:47

Iedere reaguurder die 75k per jaar aan wachtgeld aangeboden gekregen zou hebben had dit geaccepteerd. Ik ook. Zonder blikken of blozen. Is verdomme net alsof je de loterij hebt gewonnen man. De bottomline is gewoon dat wij juist de verkeerde keuzes hebben gemaakt. We hadden wethouder, tweede kamerlid of ambtenaar moeten worden. Afgunst is het. AFGUNST!

PopperFlopper | 19-10-13 | 16:47

De gemeente Dordrecht speelt voor Sinterklaas en kijkt raar op dat wij aan het zwartepieten zijn.

Ongeblustekalk | 19-10-13 | 16:46

Volgens Spekman is graaien een feest.

CoffeePatch | 19-10-13 | 16:41

Al het wachtgeld gespendeerd aan PvdA'ers tezamen komt aardig in de buurt van de Nederlandse staatsschuld.

Ing. eslapen | 19-10-13 | 16:39

Al die graaiers meenemen naar de Waalsdorpervlakte onder het mom van partij uitje, oude kleding aantrekken!We gaan paint ballen..... met scherp!

gnarfie | 19-10-13 | 16:38

@gemeen mosje
Hallo!
Ze heeft het veel te druk met fröbelen en cursussen volgen!

Nacho_Vidal | 19-10-13 | 16:35

@ Graaf van Egmont | 19-10-13 | 16:31 |
Ja, dat denk ik ook.
Vergaderen en na afloop riant gaan eten op kosten van... ons. En zoals je zegt: Coordineren is the magic word.

Gemeen Mosje | 19-10-13 | 16:34

Zet haar maar rechtsonder bij Mart, de babyboommeter en de allochtoonometer met de 2 worsten bij de Wachtgeldometer nu Hero Brinkman weer politieagent is.

IndoFortuyn | 19-10-13 | 16:33

Gemeen Mosje | 19-10-13 | 16:20
Ik durf mijn kop er onder te verwedden dat deze tante geen voedsel uitdeelt of tasjes en kratten vult. Dit type mensch eigent zich een coördinerende taak toe en laat de echte vrijwilligers het vuile werk opknappen.

Graaf van Egmont | 19-10-13 | 16:31

In een land met een goeddraaiende economie en een lage staatsschuld leven dit soort mensen OP KOSTEN van de burger. In een land met een slechtdraaiende economie en een hoge staatsschuld leven dit soort mensen TEN KOSTE van de burger.
.
Dit geld vertegenwoordigt, 2 zorgverleners die niet kunnen worden ingehuurd voor zorg, of 2 soldaten in Mali die hun makkers niet kunnen dekken, of 2 agenten die niet dar geweldadige scooterklootzakje kunnen pakken, of 1 belastinginspecteur die niet achter Bulgaren aan kan voor onterechte toeslagen, of ........
.
Minderwaardige mensen, allemaal!

Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 16:30

@ Nacho_Vidal | 19-10-13 | 16:26 |
Ok, maar WW voor ons gewone menschen is bij lange na niet het geld wat deze (ex)-poilitici krijgen.
En als je gewoon 75k per jaar krijgt, dan is er ook geen enkele prikkel om te gaan soliciteren. Ik denk ook dat Jannie geen enkele sollicitatie heeft uitstaan

Gemeen Mosje | 19-10-13 | 16:29

@Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 15:57
Wachtgeldregeling voor politici of WW, het is mij om het even hoe je het wil noemen.

Maar laat ik even een exreem voorbeeld nemen: denk je dat iemand als Geert Wilders ooit nog een normale baan kan vinden? Na z'n politieke carriere zou zo iemand toch niet in de bijstand moeten komen?

rara | 19-10-13 | 16:29

-weggejorist-

Goorbatsjov | 19-10-13 | 16:29

@bakoenin | 19-10-13 | 15:43
Ik stel voor dat we tegen de tijd dat de PvdA verkiezingscampagne weer begint bij de VARA, we even een aantal hackers/crackers loslaten om in te breken in de streams tussen het mediapark en Ziggo/UPC/KPN etc.
Misschien dat we dan nog zinnige programma's krijgen op prime-time!

Mastermattie | 19-10-13 | 16:26

Steeds! Maar! Weer!

Slipsnifter | 19-10-13 | 16:26

@gemeen mosje
Inderdaad. Als ik ontslagen wordt heb ik recht op WW. Maar of ik het wil is een 2e.

Nacho_Vidal | 19-10-13 | 16:26

OT
Louis Bontes (PVV) stapt ook uit de Kring der Getrouwen wegens gebrek aan inspraak en transparantie.

Mark Smith | 19-10-13 | 16:25

Spekman is eigenlijk een SP'er die in het verkeerde rode nest terecht is gekomen. Het liefst had hij deze mevrouw uit de partij gegooid. Helaas mag hij dat niet van zijn socialistische vriendjes binnen de PvdA. Vandaar telkens die zalvende woorden. Diep in zijn hart vloekt 'ie als een achterlijke. Gelukkig maakt het riante salaris dat hij ontvangt een hoop goed.

Borrelende Boris | 19-10-13 | 16:24

PvdA is echt de partij met meest egoistische mensen. Ik hoop dat de partij haar eigen onderhang betekent.
Mesmer | 19-10-13 | 15:46 | + 2 -
Het ergste is dat die biefstuksovialisten zichzelf wijsmaken dat ze recht hebben op ons geld.

PvdA gaat steeds meer op de VDD lijken.
max_laadvermogen | 19-10-13 | 16:11 | + -1 -
De PvdA is juist de partij die het graaien heeft uitgevonden. Het meest walgelijke is dat ze zichzelf verrijken onder het motto "we zijn sociaal". Ze pakken geld af van mensen die niet op hun stemmen, graaien veel en geven de kruimels aan hun achteban. VVD is een partij waar de meeste stemmers en leden het geld verdienen in de commerciële sector. Die bestuurders hebben graaien juist van pvda-politici geleerd. Gegraai blijft fout maar er is een nuance.

NiceGuysFinishLast | 19-10-13 | 16:24

Nou, het kan nog erger hoor. Hier in Zwolle hadden we ene Hans Dijkstra, die van april 1998 tot juni 2012 jaarlijks 50.000 à 65.000 euro aan wachtgeld ontving. De man was, je verwacht het niet, wethouder namens de PvdA.

Onbevlekt blazoen | 19-10-13 | 16:23

Hoe zou het toch komen dat eens met al die graaierds de PVV nog eens de allergrootste partij in dit land wordt.

jasser | 19-10-13 | 16:21

@ Nacho_Vidal | 19-10-13 | 16:14 |
Ja, mee eens, maar deze graaiers zullen vinden dat ze heel 'belangrijk' zijn in het (kuch) vrijwillergerswerk. Allerlei neuzelcommissies en werkgroepen. En zeggen daarna idd : daar heb ik recht op... Tuigh is het

Gemeen Mosje | 19-10-13 | 16:20

-weggejorist-

Wachtmeester B. | 19-10-13 | 16:20

Skunk57 | 19-10-13 | 16:10 | + -6
Nee?

EigenVolkEerst | 19-10-13 | 16:20

Al 9 jaar leeft ze zeer riant op kosten van de belastingbetaler.. Dat moeten we niet willen toch! Hans Speklap grijp in!!

denoorman | 19-10-13 | 16:20

Wisten jullie trouwens al dat een wethouder tussen de 4.380.72 en 9.098.26 euro'tjes per maand aantikt?? Exclusief onkosten?? Ga over me fucking nek hier! Die gasten doen niets anders als kutideeën bedenken waar de inwoners alleen maar last van hebben! www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemee...

frankmeister | 19-10-13 | 16:19

Met de PvdA aan de macht hebben we GVD geen vijanden meer nodig!

kibambam | 19-10-13 | 16:19

Denk als we de P.v.d.a. opheffen,we in 1x uit de crisis zijn,.Man man wat een volk,.,.

Kromme Banaan | 19-10-13 | 16:19

Jannie houd je je wachtgeld maar weer vast
Want je weet niet, hoe je moet werken.

Jannie geeft nou dat wachtgeld maar weer terug
Want dat moeten, we beperken.

(SING ALONG)!!

Nacho_Vidal | 19-10-13 | 16:18

hee wat raar...geen topic van Johnny Quid?

kapitein_iglo | 19-10-13 | 16:16

En ondertussen lekker de WW verkorten en het ontslagrecht versoepelen. Het moet eerlijker... Ja ja tuurlijk.

Afgeschminkte Bassie | 19-10-13 | 16:15

@Skunk57 | 19-10-13 | 16:10
Linda de Mol?

necrosis | 19-10-13 | 16:15

Hey Jannie. Als je dit leest.
Schaam je. Schaam je heel diep.
En kom niet aan met een lulverhaal als 'ik heb er recht op'.

Je hebt recht om je in te zetten voor de maatschappij.
Niet om op je luie reet te zitten profiteren ván de maatschappij!
Trudt!

Nacho_Vidal | 19-10-13 | 16:14

@Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 16:04
Marcel van Dam is een minderwaardige graaier.
Een mens zou ik hem niet eens willen noemen....

necrosis | 19-10-13 | 16:13

Pvda'ers maken iedere keer alle vooroordelen waar.

Bokito ergo sum | 19-10-13 | 16:12

De werkende klasse wordt dom gehouden en afhankelijk gemaakt. Zodat de elite zich verder kan verrijken...
Het wordt weer eens tijd voor de guillotine!
-Vrijheid-Gelijkheid-Broederschap-

number668 | 19-10-13 | 16:12

Ik denk dat het de moeite waard is om een WOB-brieftemplate te maken, die naar alle gemeenten te sturen, en dit in een mooie database met d3js.org visualities te flikkeren. Krantenkoppen gegarandeerd! :)

GREENSKiN | 19-10-13 | 16:12

Ik vind 75K per jaar niet idioot hoog, gezien er nog steeds belasting over betaald word houd ze een dikke 3300 over, en mevrouw is voor de rest van haar leven kansloos op de arbeidsmarkt. Maar van haar loonbelasting financier je tenslotte wel weer bijstandskoningen, en geld moet rollen. Ook met het in stand houden van dit soort karikaturen is geld te maken.

En goed leven doet ze er vast niet van, anders zag ze er wel beter uit. Als ik haar was zou ik dan ook niet bij de voedselbank hulpverlenend gaan spelen, maar gewoon lekker thuis gaan zitten met een wekelijks krat sherry.

Ploertendodert | 19-10-13 | 16:12

Zij moet eens een voorbeeld nemen aan PvdA Eveline Herfkens.
Toen die de boel oplichtte heeft ze 90-110 uur per week extra gewerkt om dat geld terug te kunnen betalen. Toch? Of niet soms?
nl.wikipedia.org/wiki/Eveline_Herfkens...

duitse herder | 19-10-13 | 16:11

PvdA gaat steeds meer op de VDD lijken.

max_laadvermogen | 19-10-13 | 16:11

Wachtgeld beperken tot max 3 jaar.
Deze politici vinden zich allemaal heel erg goed... nou dan moeten ze toch ook werk weten te vinden binnen 3 jaar, als ze zo goed zijn als ze zelf zeggen.
GEN wachtgeld als: Ze vrijwillig opstappen, of als er fraude in het spel is, bv. sjoemelen met declaraties enz.
Wel is het opmerkelijk dat er geen politieke partij is welke een voorstel wil indienen om deze regeling laten we zeggen netjes te krijgen.

Gemeen Mosje | 19-10-13 | 16:10

Weet je welke blonde idioot ook onnodig veel geld kost???

Skunk57 | 19-10-13 | 16:10

Het is een viezewele cirkel:
politici willen wachtgeld omdat ze als politicus nou eenmaal een groot afbrandrisico lopen – dus is het logisch om een wachtgeld-vangende pollitikneus dan ook flink af te branden.

simpelman | 19-10-13 | 16:10

Begint een beetje een marathon te worden. Iedere dag een rooie graaier ontmaskeren. En ja dan nog afvragen waarom de overheid geld tekort komt.

Ik ban de PvdA het altijd kwalijk dat ze met hun beleid Nederland slopen, maar hun gegraai begint langzaamaan erger te worden

NiceGuysFinishLast | 19-10-13 | 16:09

En dat allemaal omdat het politiek incorrect is om toe geven dat overal (lees: overal) waar gratis geld (uitkeringen, subsidies, wachtgeld, bonussen) is er voor het grootste deel misbruik van wordt gemaakt. Door iedereen.

très cool | 19-10-13 | 16:09

@Schietmijmaarlek | 19-10-13 | 16:03
Was het gezegde niet 'arbeid adelt'?
Alleen jammer dat de 'adel' niet 'arbeit'.
Mocht ik morgen dictato... eh... MinPres van Nederland zijn, dan stopt die wachtgeldregeling per direct.
Dat geef ik je op een briefje!

necrosis | 19-10-13 | 16:08

Wordt wachtgeld ook genivelleerd? Wel duurzaam graag.

natte krant | 19-10-13 | 16:08

Net in een ander topic nog te horen gekregen dat de PVV zoveel gemeenschapsgeld kost. Nu lees ik dit, en lijkt mij dat de PvdA dit land meer geld heeft gekost dan de Duitsers tijdens de bezetting hebben geroofd uit de schatkist.

Old_Spice | 19-10-13 | 16:06

Whaat? WHAAAAAAAT?

Bartstr | 19-10-13 | 16:05

Ik ga ook maar de lokale politiek in :-)! Hele dag een beetje kibbelen over eenrichtingsverkeer en de winkeltijdenwet om vervolgens 20 jaar wachtgeld te innen omdat ik schijnbaar te incompetent ben om een echte baan te krijgen. Lijkt me een heerlijk leven!

frankmeister | 19-10-13 | 16:05

75K is geen geld om verder van het geblaat af te zijn.

Mask | 19-10-13 | 16:05

Volstrekt in de geest van Marcel van Dam...

Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 16:04

Wachtgeld afschaffen graag.
En de PvdA ook.
Die A staat niet voor Arbeid.... maar voor Achteroverleunenengraaienmaar.

Schietmijmaarlek | 19-10-13 | 16:03

Hoeveel keer minimum loon is dat?

ZZP-er | 19-10-13 | 16:03

@miko | 19-10-13 | 15:54
Natuurlijk niet, maar al nemen ze de hele PvdA op in hun personeelsbestand, ze kunnen niet zomaar een grotere financiële bijdrage van NL eisen.
Dus kunnen we de kosten mooi uitsmeren over meerdere landen.
Mooi principe toch?

necrosis | 19-10-13 | 16:01

Het is wachten op het verder in snijden van de WW,want ja 75k wacht geld moet garant staan natuurlijk.Wij zijn de slaven die hun zakken moeten vullen.Niet andersom.

ron78 | 19-10-13 | 15:59

@rara | 19-10-13 | 15:52 |

WW is goed genoeg voor de Nederlandse burger, dan is het goed genoeg van hen die de burger (horen) te dienen.

Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 15:57

Fijnstoffer | 19-10-13 | 15:54 |
Dan zal ze wel niet worden aangepakt.

Russ Meyer | 19-10-13 | 15:56

-weggejorist-

Goorbatsjov | 19-10-13 | 15:55

met zoveel wachtgeld loont het wachten echt wel.

tel dit geval eens op met alle wachtgeld wachters in heel nederland en voila weer een paar hondert miljoen gespaart :-)

van de zotte!!!

gider | 19-10-13 | 15:55

Die vrouw heeft er recht op en pakt die poen.
Wil je dit veranderen pak dan het ambtenarenrecht aan. Dit moet dan wel gebeuren door (ambtenaren) de 2e kamer. Voelt u hem al?

Piepkuukn | 19-10-13 | 15:55

Wat mij betreft staat deze PvdA-teef op gelijke hoogte met scootertuig, bontkraagjes, inbrekers, zakkenrollers en rovers.

Fijnstoffer | 19-10-13 | 15:54

@necrosis | 19-10-13 | 15:36
Bij de VN? Je denkt dat ze dan stoppen?

miko | 19-10-13 | 15:54

kunnen ze dit niet strafbaar stellen?
dit is toch gewoon diefstal van mijn geld?
Geert : doet er eens wat aan.

According2Mark | 19-10-13 | 15:54

Er is een regel en daar mag je dan ook gebruik van maken. Maar je bent wel een enorm slecht mens zinder moraal als je het ook daadwerkelijk gaat doen en het niet als tijdelijke overbrugging ziet. Mevrouw is een parasiet.

Mesmer | 19-10-13 | 15:53

Als Hans Spekman nu echt ballen heeft dan nivelleert hij al dit soort types per direct de partij uit, maar dat zie ik hem nog niet zo 1-2-3 doen.

MysteryQuest | 19-10-13 | 15:53

Zo werkt het in 0031: als je niets kan dan zoek je een baantje dat na afloop wachtgeld oplevert. Inkomen verzekerd, ook als het baantje misloopt.

Overigens heb ik niets tegen wachtgeldregelingen in hun oorspronkelijke vorm: als tijdelijke overbrugging naar een andere baan. Compleet met sollicitatieplicht enzovoort.

rara | 19-10-13 | 15:52

Snap het verhaal trouwens biet helemaal: eerst staat er dat ze 12 jr wethouder was en later wordt suggestie gewekt dat ze dat was vann 2002 tot 2006.

Jopie2009 | 19-10-13 | 15:52


@Willianus Wortelus | 19-10-13 | 15:38
Ik denk dat ik dat niet wil weten. Ik denk dat dat niet goed voor me is.

VanBukkem | 19-10-13 | 15:51

Kan iemand mij überhaupt uitleggen waarom wachtgeld zo hoog is? Ik snap dat een baan als politicus veeleisend en stressvol is, dus als je dat bent is het logisch dat er een goede beloning tegenover staat. Maar waarom moet je dan zoveel geld krijgen als je die baan niet meer uitoefent? In een tijd waar er wordt bezuinigd op dingen als zorg en onderwijs, blijven dit soort onzinregelingen gewoon doorlopen en dat maakt me echt super pissig.

Poepus | 19-10-13 | 15:51

Wat ook leuk zou zijn is om wob verzoekjes te doen bij alle rijksoverheden om eens te checken hoeveel ambtenaren daadwerkelijk dagelijks aan de slag zijn en hoeveel er dagelijks lekker thuis op de bank zitten zonder plaatsing, maar wel gewoon doorbetaald krijgen. Neem maar van mij aan, dat de zaak van deze mevrouw daar in het geheel bij verbleekt..

Nou heb ik weinig zin om me in details te verdiepen, maar zit er geen max op de tijd dat er wachtgeld betaald wordt?

Jopie2009 | 19-10-13 | 15:50

PVDA dus alle schaamte voorbij.

Joffri | 19-10-13 | 15:49

ze praten het altijd goed voor zichzelf. zelfreflectie tot aan de houten plank!!!!

Heisessie | 19-10-13 | 15:49

@Mark Smith | 19-10-13 | 15:39
Dat is goedkope PR tegen een veel te hoge vergoeding!

necrosis | 19-10-13 | 15:48

Hahaha met een schijnheilige bek je inzetten voor de voedselbank terwijl zzpers en kleine ondernemers die daar aankloppen dankzij haar PvdA instelling en graaigedrag het pakketje vreten nodig hebben. Hoe hypocriet kan je in het leven staan.

ukuppes | 19-10-13 | 15:48

Zo kennen we de Partij van de Arbeid weer.

meneer Q | 19-10-13 | 15:48

Volgens mij zitten er meer politici in de wachtgeldregeling dan in de politiek.

VanBukkem | 19-10-13 | 15:47

Blijkbaar is wachten ook werken? Zo van, ik sta op wacht?

Van Duyvenbode | 19-10-13 | 15:47

En weer ééntje .... Zo langzamerhand begint dit land met zijn door en door verrotte en verwende (inheemse) bevolking mij ellenlang de strot uit te hangen.

Loebas | 19-10-13 | 15:47

PvdA is echt de partij met meest egoistische mensen. Ik hoop dat de partij haar eigen onderhang betekent.

Mesmer | 19-10-13 | 15:46

@denoorman | 19-10-13 | 15:42
Ik ben specialist op het gebied van 'oudere vrouwen', maar hier haak ik af!
*ieuw*

necrosis | 19-10-13 | 15:46

Die pisbak genaamd J.W. Spigt, die het in Dordrecht ongelofelijk heeft lopen verprutsen en van ellende naar Utreg moest verkassen www.rtvutrecht.nl/nieuws/932029 heeft ook flink zijn zakken lopen vullen zo te zien.

Or in good steenkool engliesh: joe were flink filling the pockets Spiggie. Wat doe joe see? Joe talk not so good engliesh? Go a lesje followen dan! politiek.thepostonline.nl/2013/07/24/u...

Willianus Wortelus | 19-10-13 | 15:45

We moeten eens ophouden met tekeer gaan tegen profiteurs,die doen nu eenmaal waar ze goed in zijn;profiteren.
Wie zijn de kiezers die dit soort gedrag faciliteren?
Supermathijs en z'n vriendjes,dat zijn de ware schuldigen,als je een varken in een banketbakkerij los laat ,moet je niet vreemd opkijken dat dat zwijn alle taarten op vreet,maar degene die dat beest los laat aanspreken.

zwellevertje | 19-10-13 | 15:44

En in maart gemeenteraadsverkiezingen en laat ons raden waar het volkje weer massaal op gaat stemmen, na 2 weekjes gekwaak bij P&W en DWDD.
Nou u raad het al denk ik.

bakoenin | 19-10-13 | 15:43

@* | 19-10-13 | 15:25

"Als ze nou de enige zou zijn."
Dat is ze inderdaad niet, zelfs niet in Dordt. Het handjevol wachtgelders kost de belastingbetaler in de periode 2009-2012 maar liefst 863,778 euro. Per jaar zo'n 216k.
Weggegooid geld, totale waanzin.

Gootbalkoning | 19-10-13 | 15:43

De TYPISCHE PVDA socialist.
Dan ga je laag. Dan ben je vies. Graaien ten voeten uit.
Walgelijke partij met walgelijke leden en walgelijke onfatsoenlijke mensen die er steeds maar weer op blijven stemmen.......

Rest In Privacy | 19-10-13 | 15:43

voor Jannie betaal je toch gewoon met plezier zo'n hoge belasting..

denoorman | 19-10-13 | 15:42

Ik vraag me steeds vaker af of Nederland zich een PvdA nog wel kan veroorloven.

kommabijmebinnen | 19-10-13 | 15:42

Ik zou het eigenlijk anders willen noemen : diefstal.

JohnDee | 19-10-13 | 15:41

Jezelf nivelleren met miljonairs is een feestje.

Harry Turtle | 19-10-13 | 15:40

Goed dat ze ondanks haar riante inkomen actief is voor de voedselbank.

Btw, leuke grap over Lampedusa Van Leeuwen.

Mark Smith | 19-10-13 | 15:39

Wederom een argument om te stoppen met gemeenten als bestuurslaag.

maggoo | 19-10-13 | 15:38

Ik zoek nog een bloeddonor, want het stroomt als de niagara onder mn nagels vandaan.

madakantognie?! | 19-10-13 | 15:38

Kan iemand die er verstand van heeft en de beschikking heeft over alle relevante data eens uitrekenen hoeveel wachtgeld er per jaar in totaal in Nederland wordt uitgekeerd? Ik denk dat iedereen zich doodschrikt.

Willianus Wortelus | 19-10-13 | 15:38

@(c)ZWITSUL | 19-10-13 | 15:32
Wat te denken van heel Nederland?
Laat ze maar solliciteren bij de VN!

necrosis | 19-10-13 | 15:36

Godgeklaagd!
Ik moet daar verdomme een jaar voor werken en dan nog overuren maken ook!
.
Overigens staan er nog twee namen in het lijstje van jullie die er 3x op voorkomen. Die hebben dus minimaal 2 ton gegraaid.

McPhart | 19-10-13 | 15:36

Inmiddels al 7 jaar dus beloond voor haar ongetwijfeld uitmuntende prestaties als wethouder.
En da nog, meer dan 70.000 euro voor een wethouderschap van Dordrecht? WTF?

spanarchist | 19-10-13 | 15:35

Het niveleren van " jou soort" ( zonder w volgens Spekman" ) is anders dan voor " ons soort" .

Tjemig | 19-10-13 | 15:34

De salonsocialist in optima forma. Je wordt er zo langzamerhand kotsmisselijk van.

FuckDeMonarchie | 19-10-13 | 15:34

Dit is niet gewoon links dit is extreeeeeeem links.

Onderbuik | 19-10-13 | 15:34

@La Bailaora | 19-10-13 | 15:27
Na de laatste onthullingen op (oa) GeenStijl heeft men besloten om over te stappen op 'het moet stiekemer'...

necrosis | 19-10-13 | 15:34

Hoe kan dit mens zichzelf elke dag in de spiegel aankijken! Wat een slecht mens ben je dan.
Dit is toch gewoon gelegaliseerde diefstal! Ongelovelijk

Dommelsch | 19-10-13 | 15:34

Hahahaha. Ik lach me rot. Gevalletje tienduizend zoveel van misbruik wachtgeldregeling.

Koessens | 19-10-13 | 15:33

Hé van der Loos, zakkenvuller, ga werken parasiet.

HoutekopHarryHendrik | 19-10-13 | 15:33

Van der Loos zit ook nog te zorggraaien in de Raad van Bestuur van Aafje Thuiszorg. www.aafje.nl
Partij van de Andersdenkenden. Want dit zijn graaiers zonder enige vorm van moraal. Vuile graaiende PvdA uitvreters.

Nivelleermarionet | 19-10-13 | 15:33

Weer een reden om 'wachtgeld' af te schaffen... Er wordt namelijk door de politieke idioten iets te veel misbruik van gemaakt.

Maar nee, de linkse kliek wil de wachtgeldregeling versoepelen/verhogen, want ze zijn zoooo zielug. Nu snap ik wel waarom.

LangeTijdGeleden | 19-10-13 | 15:32

PvdA moet ook Dordt is uitgetrapt worden ..

(c)ZWITSUL | 19-10-13 | 15:32

MAAAARRR< dankzij uitstekende salarissen, prima uitreed en herintreed, wachtgeld stagevergoeding, onkostenvergoedingen en etc etc etc etc etc , hebben we de beste bestuurders van de heeeellllleeee wereld!
*weer verder gaat slapen*

miko | 19-10-13 | 15:31

Tot haar pensioen? Nu snap ik waarom die leeftijdsgrens omhoog moet..

insensitive clod | 19-10-13 | 15:31

De PvdA is wel aan openbare graai-streak bezig, zeg... De schaamte totaal voorbij!

Parel van het Zuiden | 19-10-13 | 15:31

Ach, we zijn zo sociaal bij de PvdA. Eerlijk delen, dat roepen ze toch? Zielige mensjes helpen bij de voedselbank, maar intussen tweemaal modaal p.j. opstrijken voor he-le-maal NIETS doen. En dat heet dan 'eerlijk delen' bij de PvdA. Jannie van Loos, de PvdA-kamelenkut uit Dordt!

Jos Schmitz | 19-10-13 | 15:30

Kan iemand mij wakker maken uit mijn slechte droom. Dit is toch van de ratten besnuffeld. Het gaat ook niet 5k ook niet 50k maar een half miljoen euro, doe dit is in kanniewaarzijn Vara.

carramba | 19-10-13 | 15:29

Men noemt het wachtgeld, maar waar wachten ze eigenlijk op?
Op een nieuw graaibaantje?
Laat dat geld maar wachten, totdat ze een echte baan hebben!

necrosis | 19-10-13 | 15:29

Socialism only works until you run out of other people's money was het toch?

Comred | 19-10-13 | 15:28

Altruisme is per definitie met andermans geld.
Met eigen geld heet het liefdadigheid.

Josefus | 19-10-13 | 15:28

Het moet allemaal 'eerlijker', aldus de PvdA.

La Bailaora | 19-10-13 | 15:27

Dit is toch de waanzin ten top !!!!! VerRutte Bananenrepubliek.

snakeplisskin | 19-10-13 | 15:27

Babyboomer, hoe kon het ook anders ? Kotsgeneratie.

Nonkel Frituur | 19-10-13 | 15:27

Nooit gedacht dat een pvda ex-wethouder zich zo zou verrijken.
Ik wat aan mijn Cenosillicafobie doen, CU.

Ongeblustekalk | 19-10-13 | 15:27

Jullie moeten de PvdA welhebben de laatste tijd. Waar zou het nou aan liggen? Zijn de PVV roddels op?

Polletje Piekhaar | 19-10-13 | 15:27

En ze is niet de enige, er lopen heel veel wachtgeldvretende exwethouders rond, en gedeputeerden trouwens.

Watapatja | 19-10-13 | 15:26

Ik krijg moordneigingen van dit soort berichten - ik hoop dat die schurk nu door iedereen wordt uitgekotst. Dat is wat ze verdient. Gadverdamme!

Snelle Jeroen | 19-10-13 | 15:25

Nogmaals: Weg met wachtgeld. Ik zie geen enkele reden waarom ambtenaren niet bij UWV aan kunnen kloppen voor WW als ze kappen met werken, zoals elke andere sloeber in dit land.

Kampfhund | 19-10-13 | 15:25

waarom zou wachtgeld wachtgeld heten?

max_laadvermogen | 19-10-13 | 15:25

Hoe dichter bij Dort... hoe rotter het wordt.

Stillekracht | 19-10-13 | 15:25

Jannie wacht, op gratis geld.

neemjemoederindemali | 19-10-13 | 15:25

Als ze nou de enige zou zijn. Maar helaas zijn er heel veel van.

* | 19-10-13 | 15:25

En dit mag dus allemaal gewoon he? Dit geroof en gesteel, want dat is wat het is. Niets meer, niets minder.

bello | 19-10-13 | 15:24

2x modaal per jaar ontvangen, voor NIETS doen. Ongelooflijk dat dit kan.

EigenVolkEerst | 19-10-13 | 15:24

Hoe dichter bij Dordt hoe rotter het word.

Westheimer 2.0 | 19-10-13 | 15:24

Het is ook niet voor niets de Portemonnee van de Ander.

matatwork | 19-10-13 | 15:23

Tsja, geen werkgever zit te wachten op een muts die niks kan.

neemjemoederindemali | 19-10-13 | 15:23

Bestuurders worden gewoon marktconform betaald met alle privileges die daarbij horen, anders krijgen we niet de goede bestuurders..... aldus de logica van de bestuurder.

lingo star | 19-10-13 | 15:23

''Wachtgeld'' man man, schaf a.u.b af die onzin.

mrdump | 19-10-13 | 15:22

Zakkenvullers

pinkelotje | 19-10-13 | 15:21

Als Jannie van die 75K per jaar minimaal de helft doneert aan de Voedselbank hoor je mij niet klagen. Wel even een bewijsje overleggen graag.

Kloof2012 | 19-10-13 | 15:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken