Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Raad van Europa: Nederland is een RACIST

EUtolerantie1.jpgKlootzakken. Vies vuil rabiaat kwetstuig. Haatdragend racistenschorem dat u bent. Ja, u ja. Dankzij u zijn wij, Nederland, op de discriminerende vingers getikt door de Raad van Europa. (Rapport, PDF) De wie? De Raad van Europa, een soort EU maar dan voor overkoepelend moralfagisme en fatsoensdictatuur. En de Raad van Europa is dus piswoest op Nederlandje. U mot geen zigeuners. U koewetst negers met uw koloniale soewartepietencultuur. En wij van de mediaas schilderen moslims zomaar af als bedreiging voor onze maatschappij, dat mag al helemáál niet van Europa, feiten benoemen. Althans, niet als het over zielige minderheden gaat. En Wilders (als anti-racisme dramlaven 'bepaalde politici' zeggen bedoelen ze Wilders, allemaal) moet ook eens zijn bek houden over moslims en MOE-landers. De Raad voor de Journalistiek moet dit afdwingen (LOL!) van de RvE. Verder moeten wij meer geld besteden aan respectpropaganda voor de burgers, het kan dan wel crisis zijn maar dat is geen reden om het faksisme welig te laten tieren. Folders, educatie, mind control en programma's om zigeuners die zichzelf afzonderen in afgetrapte kampen koste wat kost de maatschappij in te knuffelen. We moeten een nationale strategie opstellen anders gaat de all-white RvE-racismetaskforce (site is traag als een Surinamer, hier spiegeltje) stampvoeten en komen ze geen Keti Koti meer vieren. Welnu, doen wij even pro-actief meedenken qua 'de maatschappij, dat zijn wij'. Komt die nationale strategie: Sterf, Europese betuttelbaasjes, sterf. Met jullie moreel kolonialisme. We geven geen fuk, wij benoemen en bespotten het oeverloze gezeik van de booslims, de jengelfeministen, de humorloze kinderfeesthaters en al het andere chronisch verongelijkte gespuis zoals wij dat willen. Dit land is ons land. Ondanks de steeds engere en dwingendere bezettingstactieken van de EUSSR.

Reaguursels

Inloggen

Het rapport is een voorbereiding op 1 januari 2014 dan gaan de grenzen open voor de Roemenen , Bulgaren en Roma`s .

Die zullen in grote getallen hier naar toe komen om een beter leven te krijgen.

Onze regering zegt te willen bezuinigen en extra veel geld nodig te hebben. Niet verwonderlijk als je bedenkt dat in 2014 een zeer grote groep mensen hier naar toe komt . Daar is veel geld voor nodig .

Doemscenario : Volgens Centraal planbureau komen er hoogstens 5000 tot 6000 mensen hiernaartoe . Dat dachten ze van de Polen ook helaas bleken het er ruim 200.000 te zijn .

Mede dat het hier in Nederland makkelijk is om een uitkering te verkrijgen met bijbehorende toeslagen ( Denk aan de fraude met de Bulgaren) Kan je ervan uitgaan dat in 2014 ons land overstroomt met Roemenen , Bulgaren en vooral Roma`s met alle gevolgen van dien.

Velen zullen een uitkering krijgen de criminaliteit zal stijgen zo niet explosief stijgen . Velen Nederlanders zullen hun baan kwijtraken aan de goedkopere werkkrachten van deze landen .

De gevolgen van dit alles zal desastreus zijn voor ons land . Zowel de regering als het grote bedrijfsleven is hier debet aan.

Bij de tijd dat het 2020 zal zijn is Nederland geheel uitgemolken financieel . Met alle gevolgen van dien .

De rest mag u zelf invullen

janpieter46347429 | 16-10-13 | 13:57

Heerlijk geschreven!! Genoot ervan! Hou nooit op te bestaan, geen stijl: ik hou van u

Benchipi | 16-10-13 | 06:56

Hoop geblaat, weinig wol.

shindai | 15-10-13 | 22:18

-weggejorist-

syria sonofabitch | 15-10-13 | 22:15

Als dit is waar de EU voor staat - dan kunnen we er maar beter uitstappen.

wim de goede | 15-10-13 | 21:58

@andjing | 15-10-13 | 20:59
Ik luister naar het kind en ik denk ze is gek. Dus ik google eens op haar naam en wat blijkt? Ze is allesbehalve een kind maar wel compleet ende volledig knettergek. Bewijs: www.nrc.nl/nieuws/2012/10/09/felle-kri...
.
Prima interview overigens, met zonder meer valide tegenwerpingen van de interviewer en zonder waardeoordeel over de absolute flauwekul (dat is dus mijn mening) die mevrouw Samson daarop teruggeeft. Jammer dat dit niet maatgevend is voor de gehele publieke omroep.

Pierre Tombal | 15-10-13 | 21:47

Vanmorgen was er een interview op Radio 1 met Rieke Samson, lid van de Nederlandse Permanente Vertegenwoordiging bij de Raad van Europa. Zij zei dat de Raad het onterecht vindt dat Wilders niet is veroordeeld en dat de Nederlandse media de PVV veel teveel een podium bieden. Luister het interview met de Europese gedachtenpolitie terug op

www.radio1.nl...

(doorspoelen naar 33:24)

En ondertussen zeiken dat Nederland "racisme niet voldoende aanpakt".
("Zekere media en partijen". Jaja. PVV, Powned en Geenstijl dus.)
Met dat geklaag probeert de EU uiteraard hun critici verboden te krijgen.
Wat een ongelofelijk stel corrupte criminelen, die EU.
Weg ermee!

andjing | 15-10-13 | 20:56

Ik begreep dat misdaad uit racistisch motief extra hard gestraft moet worden. Gaan ze dan ook alle steeldiefmarokkanen extra lang in het gevang gooien omdat die altijd alleen maar witte mensen uitzoeken om te beroven?

Mike Gaatjeniksaan | 15-10-13 | 20:41

Dus ik zou niet meer mogen zeggen, dat de islam de ondergang van de westerse wereld gaat bewerkstelligen.
Dat de derde wereldoorlog door moslims veroorzaakt gaat worden. Dat de koran het meest kloterige boek op aarde is. En dat moslims, die van de moorddadige teksten in de koran geen afstand willen nemen, hier niet thuishoren.
Nu al is het merendeel van de gewapende conflicten een moslim-aangelegenheid. Worden we een keer wakker?

Tantelief | 15-10-13 | 20:11

-weggejorist en opgerot-

Kaas de Vles | 15-10-13 | 19:08

Godskolere wat een tyfus irritant geschreven brabbelstukje.

fappefras | 15-10-13 | 18:29

Scrabbelen met een eurofiel is verschrikkelijk irritant.
Nationaliteiten mogen niet en voor je het weet leggen ze het woord racisme op 3x woordwaarde.

Anijsblokje | 15-10-13 | 17:54

Ik lach om die zgn. Raad van Europa.

Rico Tampeloerus | 15-10-13 | 17:36

Opvallend is dat in het rapport gewezen wordt op een aantal trends maar de reden ervan wordt niet genoemd en is ook niet onderzocht. Zoek maar op het woord autochtonen in het document. Gewezen wordt op bijvoorbeeld de 'witte vlucht' naar scholen, en de verhuizing van 3 op de 10 NL-ers naar wijken waar geen/minder allochtonen wonen. De reden, die in het rapport niet genoemd wordt, is dat blanke autochtonen door allochtonen uit die wijken en van die scholen weggetreiterd worden. Mensen vluchten er - letterlijk - van weg.

Een rapport waarin niet de discriminatie van autochtonen (door allochtonen) wordt genoemd, kan en moet men niet serieus nemen.

Zolang de EU niet doorheeft dat onder discriminatie en racisme OOK discriminatie en racisme van autochtonen (door allochtonen) valt, is er iets zwaar 'mis' bij de Raad van Europa.

Ik denk dat Europa zijn definities van racisme en discriminatie eens bij moet stellen. Ze zijn niet meer van deze tijd.

gaffelbaard | 15-10-13 | 17:23

-weggejorist-

notoire_veelpleger | 15-10-13 | 16:30

Met andere woorden; Nederlanders zijn minder dan andere Europeanen? Ik voel mij gediscrimineerd.

notoire_veelpleger | 15-10-13 | 16:28

Deze lui kun je toch niet serieus nemen. Doen we dan ook niet. Probleem is alleen dat onze politici dat wél doen...

KlunsJohannus | 15-10-13 | 16:27

@André van Delft. | 15-10-13 | 15:01
Bedankt. Terecht zegt Bosma dat de Raad van Europa niet op de stoel van de Nederlandse rechter moet gaan zitten en dat de media-aandacht voor de PVV vaker negatief is dan positief.

De Raad zou volgens Bosma zelfs gezegd hebben dat de gedoogconstructie met de PVV tijdens Rutte-I niet tot stand had mogen komen. Het orgaan bemoeit zich dus en met onze rechtspraak, en met onze politiek, en met onze media. Ik vind dat ronduit stuitend.

harbi | 15-10-13 | 16:27

Mensen, beveilig je huis en bewapen je. Dat laatste mag niet, maar toch maar doen. Roma zijn allang in ons land. Dacht je nu werkelijk dat die tot 1 januari met hun armen over elkaar gaan afwachten tot ze binnen mogen komen? Nee he? Wordt overigens gefaciliteerd door overheid met grote medewerking door de politie in o.a. Romenie. Weet dit van mijn zuster, die bij de politie werkt. Baalt van het feit dat zij politie in Romenie "collega's" moet noemen.
Zijn zeer gewelddadig.

Kijk uit.

Dietrich | 15-10-13 | 16:23

de directeur | 15-10-13 | 15:57
Voor alle duidelijkheid..... ik betaal dus voor beide honden hetzelfde bedrag aan belasting.

de directeur | 15-10-13 | 16:03

Dan maar een racist genoemd worden. Ik weet wie het zeggen. Niet raar opkijken dat zodra hier homo's aan kranen hangen op De Dam ik heel hard 'TOLD YOU SO!' roep. Waarna mijn hoofd er waarschijnlijk met een kromzwaard wordt afgehakt of ik word eerst afgevoerd en vervolgd. Liever een racist in ogen van enablers van Eurabia en liever dood dan onder dwang bekeerd tot waanzin.

Canis Spurcus | 15-10-13 | 16:02

fastbikkel | 15-10-13 | 15:39
Ik voel me toch geroepen om even in te breken in uw bilateraaltje met #Russells Teapot en dan met name aangaande uw uitspraak dat ook "Chinezen gediscrimineerd worden...". Laat ik dan even toevoegen dat ik voor twee honden thuis hondenbelasting betaal - en niet te weinig ook - terwijl hond 1 een hond is van amper 4 kilo wiens drollen net zo groot zijn als die van onze cavia en hond 2 hopen schijt zo groot als molshopen. In uw visie wordt hond 1 dus feitelijk ook gediscrimineerd of zit ik nu helemaal fout.

de directeur | 15-10-13 | 15:57

Het is al jaren zo dat er een positief discriminatiebeleid wordt gevoerd waar minderheden zowat doodgeknuffeld worden en nog is het niet goed genoeg, in welk land is het dan beter ?

Mark Krachtwijk | 15-10-13 | 15:43

@Russells Teapot
En ik reageerde over Chinezen omdat iemand anders dat hier noemde.

Gaf ik jouw visie verkeerd weer? Ik ben egoistisch ingesteld en dacht dat ik alleen mn eigen visie probeerde te uiten.

Duidelijk, we komen er uiteindelijk dus wel uit.

fastbikkel | 15-10-13 | 15:39

De site van ECRI met rapporten over alle landen die bij de Raad van Europa zitten www.coe.int/t/dghl/monitoring/ecri/act...
Dus het is niet zo dat ze daar speciaal Nederland moeten hebben.

fredflange | 15-10-13 | 15:17

@fastbikkel | 15-10-13 | 15:08
Nie omdatikje visie niet deel, maar omdat je mijn visie verkeerd weergeeft, noem ik je een mafkees. Dat is namelijk iets waar ik dankzij negatieve ervaringen in het verleden een grote hekel aan heb. Ikkan het namelijk prima hebben als men het met me oneens is, maar dan moet de discussie wel op een eerlijke manier gevoerd worden. Ik kan er slecht tegen, als mijn standpunten verkeerd worden weergegeven, omdat ze dan makkelijker te bestrijden zijn.

Maar vooruit, ik zal je geen mafkees meer noemen.

Russells Teapot | 15-10-13 | 15:14

@Anijsblokje | 15-10-13 | 14:59
Tja, maar de macht ligt nu in Straatsburg omdat "onze" volksvertegenwoordigers dat zo`n goed idee vonden.
Al deze ellende vloeit voort uit onze wegmetons hobby.

Slipsnifter | 15-10-13 | 15:10

@Russells Teapot
Moet?

Ik zou het waarderen als je je gewoon gedraagt zoals je dat ook zou doen in een persoonlijk gesprek.
Kun je dat?

Je motivatie in je laatste antwoord kraakt ook aan alle kanten. Omdat jij mijn visie niet deelt noem je me mafkees. Dat zal wel lekker worden, we hebben namelijk allemaal andere opvattingen, als we elkaar dan gaan lopen uitschelden dan schiet het aardig op.

fastbikkel | 15-10-13 | 15:08

@fastbikkel | 15-10-13 | 15:01
Als je niet wilt dat ik je een mafkees noem, moet je geen standpunten aan gaan vallen die ik niet inneem.

Russells Teapot | 15-10-13 | 15:03

@Russells Teapot
Als je woorden als "mafkees" gebruikt dan neem ik je niet serieus, ik doe dat ook niet als ik een andere mening heb. Even chillen aub.

Ik probeer een degelijk gesprek te voeren hier, maar als je daar niet in meewerkt dan ben je geen goede gesprekspartner.

Dat de chinesen niet in dat rapport voorbij komen wil niet zeggen dat racisme jegens hun niet bestaat of dat het niet actueel is.

fastbikkel | 15-10-13 | 15:01

Slipsnifter | 15-10-13 | 12:35 | + 15 -

In principe betreft het hier geen "weg met ons."

Het is een ouderwets "Weg met jullie" vanuit Straatsburg.

Opvallend trouwens hoeveel bepalende kopstukken er Van Franse signatuur zijn bij onze eurofiele vrienden.

Anijsblokje | 15-10-13 | 14:59

@Max Navelstaar
We waren onze tijd ver vooruit ja.
Dat verval is echter begin jaren 90 al ingezet hoor. We staan niet meer zo bekend als innoverend of modern.

fastbikkel | 15-10-13 | 14:59

@fastbikkel | 15-10-13 | 14:44
Ik wijs op het feit dat dat in het rapport compleet niet voorkomt, mafkees.

Hoe eens op met overgevoelig zijn jegens racisme. Het komt door mensen als jij, dat die term inmiddels zo ver gedevalueerd is, dat het voor velen geen enkele betekenis meer heeft. En dat is hinderlijk, als je het échte racisme wilt uitbannen, ipv onschuldige grapjes over vieze Chinese keukens.

Serieus, als jij dat soort grapjes al te ver vindt gaan, dan hoor je thuis in een inrichting voor extreem overgevoelige mensen. Maar doe ons een lol, en beperk onze vrijheden niet louter omdat jij lijdt aan ernstige kringspierkramp, zodra iemand het waagt ook maar te suggereren, dat er zo iets zou bestaan als verschillende etniciteiten, en culturele variaties daartussen.

Russells Teapot | 15-10-13 | 14:58

Wij Nederlanders worden in het buitenland niet altijd begrepen, omdat wij onze tijd altijd vooruit zijn. We waren het eerste land met godsdienstvrijheid, met legale abortus, met het homohuwelijk, met euthanasie en met gedoogde softdrugs. Over een paar jaar zal men ook in het buitenland inzien dat we gelijk hadden met het verdedigen van westerse normen en waarden.

Max Navelstaar | 15-10-13 | 14:57

@fredflange
Nee want dan hebben ze Monaco, Montenegro, Noorwegen, Polen, Portugal en Roemenië overgeslagen.

buitenspeler | 15-10-13 | 14:52

@Parsons | 15-10-13 | 12:55
Die vrouw is niet wereldvreemd; ze beseft heel goed hoe de wereld in elkaar zit.
De corrupte Raad van Europa gaat al zijn macht gebruiken om de PVV te breken.

Samson: "De commissie is van mening dat Wilders gelet op de mensenrechten toch wel degelijk de mensenrechten wel degelijk geschonden heeft".
Die hele commissie is een criminele bende die achter slot en grendel hoort.

André van Delft. | 15-10-13 | 14:45

@Russells Teapot
Chinesen worden ook gediscrimineert.
Serieus, dit komt ook regelmatig voorbij. Dat je dat mischien niet weet wil niet zeggen dat het niet gebeurt.
Hoe vaak horen we wel niet datzelfde argument dat Chinesen altijd een vieze keuken hebben.
Of het feit dat ze niet integreren.
Of dat ze alles kopieren. Dat is minder erg racisme, dat is waar, maar racisme is het nog steeds.

fastbikkel | 15-10-13 | 14:44

Oh, het gaat dus weer over moslims. Die ons haten, die joden haten, die eigenlijk alles en iedereen haten.

Verzetstrijder | 15-10-13 | 14:44

Ik zie in de adresbalk bij dat rapport "country-by-country" staan. Wat vond de raad van Europa van racisme in andere landen?
Ik zie dat ze het hebben over Malta, Moldavië, Nederland en Rusland. hub.coe.int/web/coe-portal/press/newsr... Gaan die rapporten alfabetisch?

fredflange | 15-10-13 | 14:44

Mensen die zich 'normaal' gedragen worden doorgaans 'normaal' bejegend. Voor structureel racisme of etnische uitsluiting is meestal een reden, zeker in Nederland. Misschien dat deze morele kolonisten dit eens moeten onderzoeken.

Vindefin | 15-10-13 | 14:40

@Mahatma | 15-10-13 | 12:27
Jij generaliseert! Dat is discriminatie!

André van Delft. | 15-10-13 | 14:38

-weggejorist-

Moi2 | 15-10-13 | 14:34

Ah kijk mijn punt www.telegraaf.nl/buitenland/21974681/_... , Raad van Europa heeft een functie, want zij kunnen Rusland op de vingers tikken zonder dat er meteen wordt gedreigd met handelsembargo's tegen tulpen en Heinekenbier.

buitenspeler | 15-10-13 | 14:28

@Russells Teapot | 15-10-13 | 14:22
Excuus, discrimineerT

Russells Teapot | 15-10-13 | 14:23

@Tarak | 15-10-13 | 13:49
Toch probeert de Raad van Europa juist weg te blijven uit de onderwerpen waar geen brede concensus over is. Je zal ze niet snel een uitspraak zien geven waarin ze een kant kiezen in een brede Europese discussie. Bijvoorbeeld abortus waar zowel het recht op leven als zelfbeschikking sterke argumenten zijn laten zij passeren. Maar bijvoorbeeld de bizarre lange tijdsduur van Italiaanse rechtzaken wordt wel aangepakt. De bestuurderlijke elite in lidstaten missen vaak ook zelfkritiek over het binnenlands bestuur. En als een onafhankelijk instituut dan een niet bindende uitspraak kan geven. Zeker ook als de persvrijheid ook al onder druk staat.

buitenspeler | 15-10-13 | 14:22

Er is trouwens in het hele artikel letterlijk niets te vinden over racisme jegens de Chinese minderheid, terwijl er toch zo'n 100.000 Chinezen wonen in dit land. Wel wordt er heel veel gesproken over racisme tegen Roma, terwijl er daar maar zo'n 40.000 van in dit land wonen.

Zouden deze correctmongeaulen zich wel eens achter de oren krabben hoe dat toch komt, dat niemand Chinezen discrimineerd? Wij zijn toch heel naar en racistisch? Waarom zijn we voor hun dan wel lief? Waar kan dat toch aan liggen? Vreemd hoor.....

Russells Teapot | 15-10-13 | 14:22

Wat een droef rapport is dat zeg. Muiten over antisemitische leuzen bij voetbalwedstrijden, maar dan niet opmerken dat dezen altijd betrekking hebben op de voetbalclub Ajax. En deze is helemaal mooi: wij Nederlanders stoppen bewust buitenlanders in achterstandswijken bij elkaar. Nee, dat doen ze zelf omdat ze a) vlak bij de moskee willen wonen en b) niet tegen spruitjeslucht kunnen.

Pierre Tombal | 15-10-13 | 14:18

NL uit de Raad van Europa!

Lewis Lewinsky | 15-10-13 | 14:15

Weg met die Raad van Europa!

Lewis Lewinsky | 15-10-13 | 14:11

Guttegut.

"116. In haar derde rapport adviseerde de ECRI de Nederlandse autoriteiten om met de media en maatschappelijke organisaties in debat te gaan over de noodzaak ervoor te zorgen dat verslaggeving geen bijdrage levert aan het creëren van een vijandig, afwijzend klimaat jegens leden van etnische minderheidsgroepen, met inbegrip van de moslimgemeenschappen."

Let op: etnische minderheidsgroepen, met inbegrip van de moslimgemeenschappen

Moslims. Zijn. Geen. Ras.

Stelletje. Wereldvreemde. Totalitaire. Dictatoriale. Elitaire. Miezerige. Politiek-correcte. Staatsgevaarlijke. Volidioten.

*huilt*

Russells Teapot | 15-10-13 | 14:09

Russells Teapot | 15-10-13 | 13:55

Inderdaad.
Wilder wil dat criminele allochtonen worden aangepakt en bij recidive het paspoort afgepakt en naar thuisland worden gestuurd.
Waarom ook?
Omdat zij die blijven dus geen criminelen zijn. dan heb je goede ervaringen en hoef je niet wantrouwig te zijn.
Door de criminelen niet te straffen en weg te kijken kweek je juist racisme. Het zijn dus de politici en bestuurders die wegkijken die "natuurlijk racisme" bevorderen. Zij spelen met vuur zoals ook de Raad van Europa en de Europese Commissie doen.

ecologiste | 15-10-13 | 14:06

Nog zo'n juweeltje uit het rapport:

"113. De ECRI adviseert de autoriteiten in het Reglement van Orde van de Tweede Kamer der Staten-Generaal of in een aparte gedragscode voor kamerleden een bepaling op te nemen die racistische beledigingen verbiedt en die bij schending maatregelen en/of sancties mogelijk maakt. Verder adviseert de ECRI dat alle politieke partijen een ferm standpunt innemen tegen op groepen mensen gericht racistisch taalgebruik op grond van ras, godsdienst, nationaliteit, taal of etnische afkomst."

Nou is het natuurlijk een beetje ongelukkig geformuleerd, die laatste regel, want volgens mij is "racistisch taalgebruik" altijd "op grond van ras," dat zit min of meer verwerkt in het woord "racisme."

Maar ik vermoed dat ze gewoon illen aanbevelen dat alle religiekritiek (of gewoon islamkritiek specifiek) niet meer toegestaan moet zijn in de tweede kamer. Alleen mensen die een Europees Brevet van Bewezen Tolerantie hebben, mogen zich nog verkiesbaar stellen.

En dan zijn er mensen die denken dat de EU het bestte voor heeft met mensenrechten en democratie.

Russells Teapot | 15-10-13 | 14:05

"Leave NL alone!"
@Verzetstrijder | 15-10-13 | 13:42
Schrijf toch gewoon: "Laat Nederland met rust!" Zeker van een zelfverklaard nationalist mag je wel verwachten dat hij de Nederlandse taal gebruikt.

buitenspeler | 15-10-13 | 14:03

Stoppen met dat dure en volslagen overbodige bureaucratische ambtenarencircus in Brussel. Houden van ons geld enkel zichzelf aan het werk en doen Europa in sneltreinvaart achteruithollen naar de middeleeuwen. Dus nogmaals: stop met Brusselse bemoeizucht, nu!

lekker wijf | 15-10-13 | 14:00

Feynman | 15-10-13 | 12:41 | + 30 -
Top!

swassannuf | 15-10-13 | 13:57

Inwoners van Oude Pekela kom er maar in. Het zou zo een reclamespot van Telfort kunnen zijn. Van slechtste dorp tot......

First Contact | 15-10-13 | 13:56

@fastbikkel | 15-10-13 | 13:00
Het is toch niet de afkomst die dit verzorgt?

Nee, het is de cultuur en de ideologische achtergrond. En als mensen die onderdeel uitmaken van een bepaalde cultuur, oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken, is het volslagen redelijk om de mogelijkheid open te houden dat daar een verband tussen is. Al vind de eurofiele elite dus dat dat racisme is.

Als je nieuwe mensen tegenkomt, maakt de eerste indruk veel uit. Onbewust maak je in je hoofd namelijk al een analyse over het karakter en de betrouwbaarheid van een persoon, en het mogelijke gevaar dat die persoon voor jou is, op basis van eerdere ervaringen met vergelijkbare personen.

Dus als mensen slechte ervaringen hebben met allochtonen, is het logisch dat ze wantrouwiger en voorzichtiger zijn. Dat doen ze immers vaak ook voor hun eigen veiligheid: je kan erover klagen als een vrouw haar tas steviger beetpakt als er een Marokkaan langsloopt, maar zij wil gewoon niet dat haar tas gestolen wordt. Het behoud van haar tas is dan belangrijker voor haar dan of ze wel of niet racistisch overkomt, en gelijk heeft ze.

Dus in plaats van de schuld altijd maar weer bij de blanke mensen te leggen die minderheden wantrouwen, zouden mensen die gediscrimineerd worden zich er ook wel eens van bewust mogen zijn, dat die discriminatie het gevolg is van het wangedrag van hun eigen vrienden en familie.

Russells Teapot | 15-10-13 | 13:55

Houdt die zelfkastijding nou nooit op..
Hartstikke leuk hoor, die zwaar masochistische verlangens, maar met die verplichte deelname heb ik wat moeite.

Slipsnifter | 15-10-13 | 13:54

buitenspeler | 15-10-13 | 13:40 | + 0 -

Ik ben van mening dat dergelijke internationalisme leidt tot gelijkschakeling (meestal door mij gleichschaltung genoemd) welke uiteindelijk democratie ondermijnt. Volken hebben het recht om zichzelf te besturen. Internationale organisaties als de Raad van Europa leiden tot het bevriezen in de tijd van bepaalde opvattingen in plaats van de concurrentie tussen staten die juist noodzakelijk is om de mensheid verder te helpen.

Daarnaast bestaan internationale organisaties bestaan steeds meer vooral als baantjesmachines voor politici en zijn ze hun oorspronkelijke doel al ver voorbij geschoten. Ook al omdat elke organisatie - wat logisch is - er van nature op uit is om haar macht en invloed te vergroten.

Tarak | 15-10-13 | 13:49

Feynman | 15-10-13 | 12:41 |
Hear hear!

Vanilla | 15-10-13 | 13:49

@Terpen-tijn... Dit rapport heeft besloten dat u/gij/vous niet meer mag denken/schrijven dat dit land wordt verneukT door (...) Marokkanen!
Dus als je vanavond naar Opsporing Verzocht kijkt dan zie je (ook volgens de maatschappijverkrachters van de PvdA) alleen bi-culturele kansenjongeren uit een prachtwijk...

kibambam | 15-10-13 | 13:48

Claudia M. | 15-10-13 | 13:41 | + 2
=
Claudia, dit is mij ook regelmatig overkomen; was het vroeger niet maar nu WEL!!

meneer Q | 15-10-13 | 13:48

Of terwijl: stel je niet aan als er niks aan de hand is. Papier hoeft niet gevuld te worden om je salaris te verantwoorden/naar binnen te harken.

TheseDays00 | 15-10-13 | 13:46

Zo, ik ga als blanke getrouwde linkshandige atheistische man (zo, dan ben ik een marginale minderheid) eens vrouwen nafluiten, sissen en voor hoer uitmaken en daarna ga ik eens wat homofiele mannen hier op kantoor uitlachen.

TheseDays00 | 15-10-13 | 13:45

@ buitenspeler | 15-10-13 | 13:19
Ik bedoel eigenlijk: Leave NL alone!

Verzetstrijder | 15-10-13 | 13:42

tweetybird 13:38
Consekwent ben je ook al niet.

Terpen-tijn | 15-10-13 | 13:41

Klopt ik ben tegenwoordig inderdaad een racist! Dit is echter pas gekomen nadat ik in aanraking kwam met enkele van bovengenoemde bevolkingsgroepen, die het hier vervolgens geheel zelf naar gemaakt hebben!
Dus wat Nanninga zegt; STERPH ter hoogte van je enkels!!!

Claudia M. | 15-10-13 | 13:41

Straatsburg... Das toch Frankrijk?
 
En hoe zijn die ook alweer in het nieuws geweest deze week? Heeft Front National al een brief gehad dan?
 
Laat die moraalnazi's lekker eerst hun eigen stoep schoonvegen voordat ze aan die van mij beginnen.

pietvanvliet | 15-10-13 | 13:41

Hahahahaha!
Racisme en discriminatie hebben in Nederland al lang hun betekenis verloren. Noem me maar racist, ik noem het realist.

Tante Rikie | 15-10-13 | 13:40

@Tarak
Deze kant van de Raad van Europa vindt ik ook niet zo zinnig inderdaad. De rechterlijke afdeling met het Europese Hof voor de Rechten van de Mens is wel nuttig. Daar kan je als burger klagen tegen een lidstaat, en de uitspraak is niet bindend maar wel een goed diplomatiek drukmiddel tegen een psuedodemocratieën als Rusland en Turkije.

buitenspeler | 15-10-13 | 13:40

Weer een reden om de EUSSR te verlaten.

En ik dacht dat we al tot ons nek in de redenen stonden?

LangeTijdGeleden | 15-10-13 | 13:39

Afgelopen eeuwen werden regelmatig de jeuzïeten door menig land uitgezet.
Als we dat nu eens Europees doen zijn we in één klap van de tob van de EU af, zowel bestuurlijk als financieel.
Is dat racistisch? Nee, dat is goed kijken wat er momenteel gebeurt en wat er in het verleden is gebeurd.

Guy Veropzoudten | 15-10-13 | 13:38

Het wordt de hoogste tijd voor een burger-referendum over de EU.

meneer Q | 15-10-13 | 13:38

tweetybird 13:29
Altijd lastig dat spellen.
Terpen-tijn | 15-10-13 | 13:32 | + 0

Yep,maar zolang je het wel begrijpt vind ik het best. Ik praat in de nieuwe nederlandse spelling. Ben al ver voor op de van dale,je weet toch.

tweetybird | 15-10-13 | 13:38

Hahahaha,zojuist gehoord op radio 1:het maakt uit of je Marc of Mohammed heet.

swassannuf | 15-10-13 | 13:36

kibambam 13:32
Je mag alles zien, als je het maar voor je houdt.
Ruik censuur.

Terpen-tijn | 15-10-13 | 13:36

En we zijn zo rassistisch dat als wij met islam fanaten het debat aanwillen gaan,de vrouwen van hun apart moeten zitten en ze allemaal met hun gat waar de zon nooit schijnt naar ons toe gaan liggen en de ingang tot het debat blokkeren. Wie is er in deze dan rassistisch en discriminerend. De raad van europa ook zo'n fassichtisch rassistisch zooitje. Ga lekker patience doen jullie nog iets. Sukkels.

tweetybird | 15-10-13 | 13:35

Nanninga heerst !! Eat that zeurlul Peter Breedveld !

pleemobiel | 15-10-13 | 13:34

tweetybird 13:29
Altijd lastig dat spellen.

Terpen-tijn | 15-10-13 | 13:32

We mogen de islam en moslims niet zien als een bedreiging voor de Nederlandse maatschappij? Sorry?

kibambam | 15-10-13 | 13:32

Rieke Samson is er eentje die het niet zo nauw neemt met de waarheid, de realiteit. Zij is er zo eentje die van de werkelijkheid zelf een waarheid maakt. daarvoor schroomt zij niet feiten in doofpotten te stoppen. heb je wel vaker bij justitie en vooral vrouwen bij justitie die juist speciaal daarvoor lijken te zijn aangenomen. Trias politici wassen neus in NL. Je hoeft maar een beetje te googlen om te zien dat Rieke een enge vrouw is. Wellicht een pion van ene Joris Demmink? Hé gisteren was ineens Maddy weer in het nieuws toeval?

ecologiste | 15-10-13 | 13:31

@eerstneukendanpraten
Schotland is onderdeel van het Verenigde Koninkrijk en wel onderdeel van de EU. En De Raad van Europa waar dit topic toch echt overgaat, is geen onderdeel van de EU. Overigens is het Verenigde Koninkrijk ook lid van de Raad van Europa. Maar misschien moet je maar een Japanse single malt proberen, ook zeker niet slecht en ligt niet eens in de buurt van Europa.

buitenspeler | 15-10-13 | 13:30

'zigeuners die zichzelf afzonderen in afgetrapte kampen koste wat kost de maatschappij in te knuffelen'.
Ik las: kotsen

Ars Vivendi | 15-10-13 | 13:29

Rassisties is het feit dat zij ons rassistisch noemen. Dat heet heel nederland over1 kam scheren. Dat is niet alleen rassistisch,maar ook nog eens discriminatie. Raad van europa begint eerst eens bij u zelf voordat u ons de les gaat lezen.

tweetybird | 15-10-13 | 13:29

Wat de EU dictatoren voor elkaar gekregen hebben tot toe dat hebben Pol Pot, Hitler, Mao en Stalin niet voor elkaar gekregen. De Verenigde Soviet Staten van Europa.

Sjeng de helle | 15-10-13 | 13:27

Voor mij is discriminatie van ongekozen dictatoriale bestuurders een grondrecht en een burgerplicht.

Guy Veropzoudten | 15-10-13 | 13:27

Moslims met racisme vergelijken is te simpel.Heeft niks met elkaar te maken.
Oostbloklanden noemen is dan weer een twijfelgeval.

Terpen-tijn | 15-10-13 | 13:27

Ze hebben gelijk! Ik zag pas twee Groningse voetballers die een paar onschuldige g-sporters stonden na te doen!

Broadway Joe | 15-10-13 | 13:27

Hehe, site is zo traag als een surinamer. Annabel wordt echt met de week beter. Trouwen? Of neuken anders?

Freddie Stobart | 15-10-13 | 13:27

En bij het stukje over antisemitische misdrijven wordt er uiteraard weer met GEEN WOORD gerept over het feit dat deze verreweg het meest gepleegd worden door moslimjongeren. Hoe hypocriet wil je het hebben?

Russells Teapot | 15-10-13 | 13:25

@buitenspeler | 15-10-13 | 13:19 | + 0

Wellicht is de conclusie dat het bestaansrecht van de Raad van Europa weleens opnieuw tegen het licht mag worden gehouden.

Tarak | 15-10-13 | 13:22

Onder "kwetsbare groepen" (hoofdstuk VI) waarvan de ECRI heeft onderzocht of ze slachtoffer worden van racisme, vallen moslims, joden, antillianen/surinamers, polen, zigeuners, asielzoekers en "overige migranten."

Dus er is duidelijk maar één groep waarvan niet onderzocht hoeft te worden of ze het slachtoffer worden van racisme of discriminatie, omdat dat blijkbaar niet relevant is: de autochtone, blanke Nederlander. Hoezo gelijkheid?

Voelt u zich racistisch bejegend? Indien u allochtoon of gekleurd bent, bent u zielig en heeft u recht op speciale wettelijke bescherming en voorrechten. Indien u een blanke autochton bent, bent u gewoon een racistische kutblanke die niet zo moet zeuren. Dit is het Europese idee van gelijkheid en rechtvaardigheid.

Inmiddels kun je er gewoon niet meer omheen: eurofilie = landverraad. Iedereen, die nu nog op eurofiele partijen stemt, heeft het bloed aan zijn handen van de slachtoffers, die gaan vallen als deze situatie uit de hand gaat lopen straks.

We kunnen slechts hopen dat we dan nog de tegenwoordigheid van geest hebben om de mensen die dit soort rapporten hebben geschreven, en de ellende hebben veroorzaakt met hun politiek correcte zelfpijperij, te belonen met zo'n apparaat dat speciaal voor corrupte, wereldvreemde, burgerhatende elites is uitgevonden: de guillotine.

Russells Teapot | 15-10-13 | 13:22

Tijd voor bordjes op het raam: "Voor Eurofielen Verboden!" en "Deze Ruimte Is Eurofrei". Posters aan de muur van "Der Ewige Schulz" en "Sstt. Van Rompuy hort Mit". En natuurlijk dit verplichte lapje stof op de mouw van Barroso en soortgenoten:
blog.de-ictcoach.nl/wp-content/uploads...
Ik ga maar eens wat ontwerpen...

Graaisnaaiert | 15-10-13 | 13:21

@Verzetstrijder
Ik ben het inhoudelijk grotendeels oneens met dit rapport, maar het is wel duidelijk één van de hoofdzaken van de Raad van Europa om dit soort rapporten te schrijven over en voor de lidstaten.

buitenspeler | 15-10-13 | 13:19

Godverdomme steeds dat kutgezeik over zwarte piet.

Zwarte piet is helemaal geen negert, ook geen schoorsteenvegert, hij is van origine niet eens mens.

Zwarte Piet is afgeleid van 'Black Peter', een waterspuwer op de Notre Dame die stoute kinderen in de gaten hield.

Maarja, waterspuwers zijn een beetje eng voor kinderen dus hebben ze er een mens van gemaakt, dat ie zwart is heeft niets met negerts te maken en alles met het feit dat 'Black Peter' een zwarte waterspuwer was.

niemand specifiek | 15-10-13 | 13:19

23 jaar ervaring in het gevangeniswezen, kan niet ontkennen dat de populatie gedetineerden in een huis van bewaring uit 70% autochtonen bestaat, en binnenkort verwachten we een toename van boefjes van Roemeense afkomst! Tel uit je winst politiek Den Haag. Is dit ook een onderbuikgevoel?

swafful | 15-10-13 | 13:18

-weggejorist-

thom2401 | 15-10-13 | 13:18

Logisch denken en racisme wordt heden ten dage vaak met elkaar verwart. ELAL is bijvoorbeeld op de vingers getikt omdat ze bij vermoeden van terrorisme mensen met een kleurtje ter controle uit een rij hebben geplukt. Statistisch gezien is 99% van de terroristen een Arabische haatbaard. Het is toch ontiegelijk dom om dan een roomblanke zakenman uit de rij te trekken voor een ondervraging. Maar goed zodra je zoiets in het openbaar zegt dan mag je binnen de kortste keren in een rechtbank verschijnen want dat ies rasiesme.

Datzegiktoch | 15-10-13 | 13:18

Wat een propagande document, vreselijk!
Tomonic | 15-10-13 | 13:09 | + 1
=
De nieuwe fascisten zijn de ANTI-fascisten...

meneer Q | 15-10-13 | 13:17

carramba | 15-10-13 | 13:16 | + 0 -
Correctie, uitheemse natuurlijk.

carramba | 15-10-13 | 13:17

@meneer Q
Één Marokkanen werken meestal niet.
Twee je anekdote was overtuigender geweest als die jongen had geroepen vuile blanke kankerlijer.

buitenspeler | 15-10-13 | 13:17

De ECRI heeft vernomen dat de Holocaust een verplicht onderwerp is in het basis- en voortgezet onderwijs.
-
De autoriteiten hebben subsidie verleend aan seminars (van het CIDI107 in samenwerking met de Anne Frank Stichting) om docenten te leren lesgeven over de Holocaust en de Tweede Wereldoorlog.
-
In het hierboven genoemde rapport van de persoonlijke vertegenwoordiger van de Chair-in-Office on Combating Anti-Semitism van de OVSE staat dat onderwijs over de geschiedenis van de Holocaust aan moslimleerlingen veel uitdagingen met zich meebrengt.
-
Verder worden daarin diverse initiatieven (van de autoriteiten) beschreven voor verbetering van de relatie tussen de Joodse gemeenschap en de moslimgemeenschap, zoals speciale geschiedenislessen over de Holocaust en het conflict in het Midden-Oosten met zowel een Joodse docent als een moslimdocent.
-
Dit initiatief is echter niet goed ontvangen door vertegenwoordigers van de Joodse gemeenschap. Zij onderstrepen dat de twee onderwerpen geen verband houden met elkaar en dat de gebundelde aanpak ten nadele van het specifieke karakter van de Holocaust werkt.
-
De ECRI is van mening dat de Holocaust in aparte lessen zou moeten worden behandeld en niet aan andere onderwerpen gelijk zou moeten worden gesteld
-
WTF? Dit is toch werkelijk gestoord?

Tomonic | 15-10-13 | 13:17

Europa. stelletje racisten.

De Waterdrager | 15-10-13 | 13:16

@LangeTijdGeleden | 15-10-13 | 13:12 | + 0 -
Inderdaad het toelaten van allerlei inheemse barbaarse rituelen (offerfeesten). U heeft gewoon gelijk, racisme is volgens de EU beter zijn dan de ander, heeft niks met een kleurtje te maken. Nivelleren, godveredomme.

carramba | 15-10-13 | 13:16

Raad van Europa, bemoei je met je eigen zaken!

Verzetstrijder | 15-10-13 | 13:15

Van mij mag het allemaal nog wel een tandje scherper hier in Nederland. Maar ja, ik ben maar een real..*kuch* racist.

VanderMoody | 15-10-13 | 13:14

Wij zijn het meest tolerante land... Krijg je de dit om de oren, bevolkingsgroepen die het zelf veroorzaken:

"De commissie bekritiseert dat bepaalde politici en media de islam en moslims, net als de komst van Oost-Europeanen, vaak afschilderen als bedreiging voor de Nederlandse maatschappij. Ook is er geen nationaal beleid om de Roma en andere zigeuners beter in te passen in de samenleving, aldus het rapport."

En de 'racisme' (want eigenlijk is het geen racisme, we zijn allemaal van hetzelfde ras) vanuit de kant van DIE bevolkingsgroepen? Marokkaantjes die alleen onze witte oude vrouwtjes en mannetjes overvallen, die alleen blanke boeren jongens in elkaar trappen, die alleen blanke meiden voor hoeren uitschelden, en zo kan ik nog wel even door gaan.

En de Bulgaren, waarvan 90% alles leegtrekt/jat/etc mogen we niet beoordelen want die andere 10% voelt zich dan gediscrimineerd? Terwijl die 10% zich nergens van hoeft aan te trekken?

En de Polen dan? Als we in een ongeluk terecht komen met een pool en die pool slaat op de vlucht waarop jij dus lekker je eigen schade kan betalen (en zelfs als hij niet op de vlucht slaat want ze zijn vaak onverzekerd) dan is dat toch ook een reden om boos over te worden op de Polen die wél hun barrel bakken vanaf hun land hier mee naar toe nemen, vervolgens geen cent aan belasting er over betalen en dan niet eens laten verzekeren?

Even die onderbuikgevoelens er uit gooien...

LangeTijdGeleden | 15-10-13 | 13:12

Die ivorentorenidealisten hebben niet door dat wij een voorhoedegevecht strijden voor vrijheid en democratie, de kernwaarden van Europa.

Max Navelstaar | 15-10-13 | 13:12

"De commissie moedigde de autoriteiten aan zich te blijven inspannen voor de bestrijding van discriminatie en adviseerde hun op grotere schaal positieve maatregelen specifiek gericht op werkgelegenheid onder kwetsbare groepen in te zetten en zich op de meest kansarme mensen, in het bijzonder Marokkanen, Turken en Antillianen, te richten." Want daar wordt godverdomme nog niet genoeg voor gedaan.

Fubar88 | 15-10-13 | 13:12

Als we nu gewoon eens mensen niet over 1 kam scheren, dan zijn dit soort rapporten niet eens nodig.

Helaas willen mensen altijd de bocht afsnijden door iedereen van 1 groep over 1 kam te scheren. Zie hier het probleem.

Mensen zijn niet eerlijk, willen niet nadenken, willen gewoon lekker wijzen en vooral niet de eigen inschattingsproblemen zien.
Woorden als "referentiekader" kent men al helemaal niet.

fastbikkel | 15-10-13 | 13:12

Racisme werk aan TWEE kanten...
werd pas geleden nog door marokkaans schorum uitgemaakt voor "kankerlijer"

meneer Q | 15-10-13 | 13:12

Tering EU, zo dat is eruit.

carramba | 15-10-13 | 13:10

Het is een oorlog zonder wapens die we strijden.

Mr_Pikibelly | 15-10-13 | 13:10

Riekje heeft het niet zo op de digitale flora,
Uitspraak van haar uit 2008 die ook GS treft:
"
En dan het internet. Op het internet is werkelijk iederéen journalist. Met een minimum aan middelen kun je je eigen weblog beginnen. Met wat meer moeite zet je er foto’s en filmpjes bij. Een nieuw fenomeen – de doe-het-zelf-journalistiek – is geboren. Zeker op het web geldt, ‘Media-R-Us’.
Met als gevolg dat wat twintig jaar geleden nog een redelijk afgebakende sector was, inmiddels een amorfe massa vormt. Een ratjetoe van serieuze en zelfverklaarde verslaggevers, van professionals tot amateurs, van onderzoeksjournalisten tot bevlogen pleitbezorgers" .

Tjemig | 15-10-13 | 13:10

Wat een ontzettend grappig rapport! Helaas is het serieus bedoeld...

Max Navelstaar | 15-10-13 | 13:09

Wat ik overigens dan weer uitermate vermakelijk vind, is dat dit PvdA/VVD -kabinet internationaal inmiddels meer reputatieschade heeft verzameld als het vorige door Wilders gedoogde kabinet
.
Moewhahahahahaha!

Parel van het Zuiden | 15-10-13 | 13:09

Schop ons meteen uit de eu , wij gaan niet veranderen ,dus als het je niet aanstaat is dat jammer .

slotbert | 15-10-13 | 13:09

Ik moet het document serieus nemen?

-
De Monitor Racisme & Extremisme verzamelt gegevens over racistisch en extreemrechts geweld door de gegevens van het LECD Politie en de lokale antidiscriminatiebureaus aan elkaar te koppelen.
-
De cijfers over 2005-2009 laten een gestage daling zien van het aantal racistische en extreemrechtse geweldsincidenten: van 291 in 2005 naar 216 in 2008 en 148 in 2009.
-
Uit de negende rapportage van de Monitor Racisme & Extremisme blijkt dat het aantal geweldsincidenten met een racistische of extreemrechtse achtergrond in 2009 lager was dan ooit tevoren in de vijftien jaar dat de Monitor bestaat.
-
De ECRI verwelkomt dit nieuws. De samenstellers van de Monitor geven echter toe dat dit te maken kan hebben met het niet melden van incidenten.
-
De ECRI merkt op dat dit waar zou kunnen zijn, met name als het gaat om geweld tegen moskeeën.
-
Volgens de Poldis rapportage 2010 daalde het aantal geweldsincidenten tegen moskeeën van 32 in 2008 naar 16 in 2009 en 14 in 2010, maar de ECRI heeft van maatschappelijke organisaties vernomen dat geweld tegen moskeeën vaak niet wordt gemeld uit angst voor herhaling.
-
Uit een in 2012 gepubliceerd onderzoek naar islamofobie van de Universiteit van Amsterdam blijkt dat er in Nederland tussen 2005 en 2010 in totaal 117 gevallen waren van geweldsincidenten bij moskeeën 99.
-
Het betrof onder andere vandalisme, graffiti, brandstichting, telefonische bedreigingen en het ophangen van een schaap aan een moskee.
-
-
Dus het aantal geweldsincidenten met een racistische of extreemrechtse achtergrond is nooit zo laag geweest, maar het kan zo zijn dat incidenten niet gemeld worden, en dan gaat het natuurlijk over de moskee.
-
Dit is niet meer serieus te nemen, en het is wel toevallig dat bepaalde media en politieke partijen op de vingers worden getikt in dit document. Dezelfde media en politieke partijen die anti-europa zijn.
-
Wat een propagande document, vreselijk!

Tomonic | 15-10-13 | 13:09

Hee raad van Europa, Art. 7 lid 3 van de Nederlandse grondwet. Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Ranja Drinker | 15-10-13 | 13:08

Oost-Europese bendes willen nu ook al de stekker uit Nederland trekken. FAls dan toch het licht uit moet dan ik gun het arme sloebers uit Oost-Europa meer dan die verrekte volgegraaide Eurocraten.
www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvnieuws/2...

ecologiste | 15-10-13 | 13:08

Wouw wat een verhaal in dat rapport.
Dit leest erg ongemakkelijk en ik vraag me af hoeveel dit wel niet gekost heeft?

Toch 2 opmerkingen.
Niets gezien/gelezen over discriminatie tegen de gewone Nederlander door al die minderheden en.
Wanneer begrijpt men nou eens dat 'tolerantie' niet het zelfde is als 'accepteren', 'goedkeuren' of 'mee instemmen'?

Butchijo | 15-10-13 | 13:07

Geweldig handig rapport. Het is immers een exacte handleiding voor de volgende regering om een heleboel subsidies, maatregelen en wetten af te schaffen.

balustrade | 15-10-13 | 13:07

Citaat uit dit rapport. Het vrijspreken van een democratisch gekozen politicus die een zekere religie bekritiseert, wordt "zorgelijk" bevonden door deze enge mensen:

"19. De ECRI is echter bezorgd over de interpretatie van artikel 137c en 137d (over racistische beledigingen en aanzetten tot haat, discriminatie en geweld) in verband met de rechtszaak tegen de heer Geert Wilders, de oprichter en leider van de Partij voor de Vrijheid (PVV)21."

In andere woorden: "de Nederlandse rechters zijn kut, Wilders had veroordeeld moeten worden voor het hebben van een politiek incorrecte mening."

Niet alleen bemoeien ze zich met onze rechtspraak, ze pleiten ook voor een gedachtenpolitie die de mening van meer dan een miljoen mensen in dit land strafbaar maakt. Heel erg eng, dit. Zeg EU, sterph eens met je fascistoide wereldvreemde grootheidswaanzin.

Russells Teapot | 15-10-13 | 13:06

@eerstneukendanpraten | 15-10-13 | 13:02

De Schotten willen nog liever gisteren dan vandaag uit het VK treden en zich volledig richten op de EU en de steeds verdergaande integratie.

Desmoulins | 15-10-13 | 13:06

een commissie die de ogen sluit voor vrouwendiscriminatie onder het mom van de islam, die de blinde ziend en horende doof is voor racistische motieven uit niet-allochtone hoek, die democratische grondrechten zoals de vrijheid van meningsuiting wil onderschikken aan gekwetstheid en die openbare orde en veiligheid minder belangrijk vindt dan wensdenken onder een deken van groene appeltjes, is volstrekt en volledig ongeloofwaardig.
.
het prices dat hierachter zit wordt gedreven door iedologisch gemakeerde ambtenaren en aan belangengroeperingen gelieerde quango's. heel opvallend is dat nederland in allerlei internationale verbanden altijd als slechtste uit de test komt, terwijl om de een of andere reden wij nog staads de grootste financiele bijdrage leveren om alle zieligerds van deze wereld toch vooral maar van een rugzakje te voorzien.
.
het grote racisme - de ondergeschiktheid van de niet- moslims aan de moslims, om eens een klein voorbeeldje te noemen - laten we buiten beschouwing en de kleine zieligheid vergroten we zodanig uit dat we onze burgerlijke vrijheden aan een stel anonieme apparatsjiks in straatsburg opofferen.
.
het wordt echt tijd voor de herrijzing van de Republiek der Verenigde Nederlanden!

gooi en smijtwerker | 15-10-13 | 13:05

@eerstneukendanpraten | 15-10-13 | 13:02 | + 0
Jammer dat Schotland deel uitmaakt van het Verenigd Koninkrijk (EU-lid sinds '73) ;P

Humungousfungus | 15-10-13 | 13:04

Raad van Europa stelt onomwonden dat Wilders strafrechtelijk veroordeeld had moeten worden, zie interview in link van Harbi.

Tarak | 15-10-13 | 13:04

"Racistisch motief als verzwarende omstandigheid". (ECRI)
Daar ben ik het wel roerend mee eens.

Terpen-tijn | 15-10-13 | 13:03

Alle autochtonen ontdoen van hun bezittingen en met pek en veren het land uit flikkeren, en hier een tweede Afghanistan van maken, dat zal ons leren!

Slipsnifter | 15-10-13 | 13:03

@Russells Teapot | 15-10-13 | 12:56

Het nationale 'wij'-gevoel dient te worden gedecimeerd.
Naties zijn alleen maar lastig en staan de federale droom in de weg. De racisme kaart spreekt blijkbaar nog steeds tot de verbeelding, en al helemaal in een land dat totaal schizofreen is geworden en werkelijk niet kan wachten om een provincie, lees: wingewest, van het Grote Europese Rijk te worden.

Desmoulins | 15-10-13 | 13:03

reageerbuis | 15-10-13 | 12:53 | +

Die Franse 'kwaliteitswijnen' zijn in het algemeen niet te zuipen en veel te duur, ik ga meer voor single-malt whiskey. Vooral de Schotse zijn niet te versmaden en dat land is nog geen lid van de EU.

eerstneukendanpraten | 15-10-13 | 13:02

Ik heb niet gelogen over mijn bericht eerder.

@terpen-tijn.
Dat is jammer, ik lieg echter niet.

Het nare is wel elke keer dat als ik zo'n persoon aanspreek, ze altijd ontkennen of met slappe excuses komen.

fastbikkel | 15-10-13 | 13:01

Sprak onlangs een werkelijk geslaagde en ontwikkelde Rotterdamse Marokkaan(45)Geboren en getogen in Nedeland.Realistische vent. Hij merkte op: de gemiddelde Marokkaan hier is afkomstig uit het Rifgebergte en betreft voor 90% het uitschot van Marokko.
Maar... o.. wee als ik dat en plein public zou zeggen hoewel ik het natuurlijk wel wist.

daytripper | 15-10-13 | 13:01

Een anoniem opgesteld rapport schuilend onder de naam Raad van Europa.
Maar als wij dan discrimineren hoe komt het dan dat de criminaliteit bij sommige immigrantengroepen tot wel 7 x hoger ligt dan bij de autochton? Of lokken autochtonen dat dan uit?
Wat een betaalde betuttleing. Wilders moet meteen verontschuldigingen eisen en schadevergoeding in keiharde euros.

ecologiste | 15-10-13 | 13:01

@Russells Teapot
Ik woon ook in een buurt waar mensen met een kleur vaak crimineel gedrag vertonen.
Maar kijk ik daarvoor elk "gekleurde" persoon voor aan? Nee natuurlijk niet.
Het is toch niet de afkomst die dit verzorgt?

De verbittering zorgt weer onverschilligheid, dat is begrijpelijk, maar daartegen zul je altijd moeten blijven vechten.
Ik heb ook last gehad van marokkanen, maar ik kijk elke nieuwe marokkaan weer met nette blik aan. Als deze nieuwe persoon netjes is, ben ik ook gewoon netjes.
Het leven is niet moelijk, maar men maakt het moeilijk.

fastbikkel | 15-10-13 | 13:00

Als de koewetsen in het voorjaar vrij mogen grazen in de oer-Hollandsche weides dan vind ik het allemaal prachtig.

Strohond | 15-10-13 | 13:00

fastbikkel 12:54
Sterk verhaal, geloof er geen sikkenpit van.

Terpen-tijn | 15-10-13 | 13:00

@wallenberg | 15-10-13 | 12:54 |

Hoewel ongeveer even ver van het democratische en rechtstatelijke pad geraakt als de Europese Unie, is de Raad van Europa echt iets anders. Het biedt onder andere platform aan voorvechters van de mensenrechten zoals Putin en Erdogan...

Parel van het Zuiden | 15-10-13 | 12:59

Er komt een moment dat ik denk: "Ik ben dus een racist.... Heerlijk!"

de directeur | 15-10-13 | 12:59

@fastbikkel | 15-10-13 | 12:54 |

Ik zou zelf eens een dagje meelopen in zo`n winkel of bij een dergelijke instantie. Ongetwijfeld een eye-opener voor je.

roze_bril | 15-10-13 | 12:59

@ecologiste
@eerstneukendanpraten
@Wc-kip
De Raad van Europa heeft niks met de EU te maken, bestond al eerder en heeft bijvoorbeeld ook Zwitserland, Rusland en Turkije als leden. Het is meer een Verenigde Naties van Europa, en dan zonder veiligheidsraad.

buitenspeler | 15-10-13 | 12:58

@fastbikkel | 15-10-13 | 12:54

Vooral nooit de schuld bij jezelf zoeken. Ik weet niet wat voor een proleten dorp of stad jij woont maar het idee dat racisme een one-way street is, is te belachelijk voor woorden. Ook helpt het niet als je achter iedere boom een racistische blanke ziet of wenst te zien.
Racistisch bejegend worden in je eigen land is vandaag de dag zeer bon ton; zelfs progressief. Is een onderdeel van onze ereschuld aan iedere niet-blanke etniciteit.

Desmoulins | 15-10-13 | 12:58

De kerngezonde, heteroseksuele, blanke, atheïstische man heeft weer het nakijken. Wanneer gaat men daar eens iets van zeggen?

Megusa | 15-10-13 | 12:57

Typisch de EU weer. Er moet meer respect komen voor alle bevolkingsgroepen behalve natuurlijk voor de autochtone bevolking van een land, want dat zijn allemaal blanke kk-racisten. Altijd als er een oproep tot respect komt uit die hoek, wordt er met de vinger gewezen naar het blanke, autochtone deel van de bevolking, want volgens de EU is het alleen racisme als blanken het doen.

Stel, een blanke is racistisch jegens een zwarte. Wat zegt de EU?

"Schuld van de blanken! Blanken moeten toleranter zijn!"

Stel, een zwarte is racistisch jegens een blanke. Wat zegt de EU?

"Incidentje, resultaat van het gevoel achtergesteld te zijn, dus ook schuld van de blanken! Blanken moeten toleranter zijn!"

Laat de leden van die bespottelijke commissie maar eens een paar jaar gaan wonen in de Schilderswijk of Amsterdam West, en daar hun dochters naar school brengen.

Kijken of ze dan nog zo tolerant zijn als nu, in hun veilige blanke elitewijken, ver weg van de schade die hun multiculturele dogma's hebben aangericht, in de wijken waar de door de Europese elite intens gehate gewone mensen wonen.

Russells Teapot | 15-10-13 | 12:56

Punt 140: Gelukkig! Kan ik weer met m'n bivakmuts op door de stad lopen =)

Humungousfungus | 15-10-13 | 12:55

@harbi | 15-10-13 | 12:39
Interessant, die wereldvreemde trut zit gewoon te verdedigen waarom die flutraad zich meent te kunnen bemoeien met onze rechtsspraak.

Dafuq.

Parsons | 15-10-13 | 12:55

Maar goed, om even op nivo te pareren.
.
Hoe erg is het eigenlijk om voor rascisten uitgemaakt te worden door fascisten?

Parel van het Zuiden | 15-10-13 | 12:55

Waar bemoeit de EUSSR zich mee. Vrijheid, nooit van gehoord zeker. Maken we allemaal zelf uit. We heten niet allemaal Rutte of Peggold, lieden die ons land reeds verkocht hebben aan de EUSSR, het vierde rijk.

wallenberg | 15-10-13 | 12:54

En ja hoor, de moslimgemeenschap valt onder ras en is zelfs dik gedrukt. Hebben ze zich toch tot een ras weten te verheffen. Viva Eurabie!

Desmoulins | 15-10-13 | 12:54

Nederland heeft inderdaad veel racisten.
Ik merk het bijna elke dag.
Zelf ben ik 100% autochtoon, alle generaties voor mij waren Nederlanders.
Mijn vrouw heeft een huidskleur en wordt in vrijwel elke winkel gevolgd door personeel of onbeschoft bediend.
Als ik er dan bij kom staan verandert de houding. Of dit komt door mijn blanke huidje is lastig aan te tonen, maar het gebeurt elke keer weer bij verschillende winkels of instanties.

fastbikkel | 15-10-13 | 12:54

Goede betrekkingen met olielanden, het neo liberarisme kent zijn prioriteiten.

Terpen-tijn | 15-10-13 | 12:53

Men pleit er in het rapport onder meer voor om Wilders dood te zwijgen en delen deze taak toe aan de Raad voor de Journalistiek. Ja lieve mensen, die pijprokende, telexgebruikende corduroy broeken schijnen nog immer hoog in het aanzien te staan elders in Europa.

de directeur | 15-10-13 | 12:53

@eerstneukendanpraten | 15-10-13 | 12:48 Zuip jij nog wijn afkomstig uit de EU en het bijzonder frankrijk? Foei!

reageerbuis | 15-10-13 | 12:53

Krijgen we dan ook eindelijk een meldpunt racisme tegen autochtonen? Want het meldpunt discriminatie weigert racisme van allochtonen tegen autochtonen in behandeling te nemen. Autochtonen kunnen nergens naar toe. Ook dat is discriminatie.

The real McCoy | 15-10-13 | 12:52

.. iedere dag een nieuwe reden om afkeer te krijgen van de EU en van de multiKul.

Vroegah waren bedelaars niet degenen die het allerlaatste woord voerden. Maar wel in deze dagelijks steeds zieker wordende omgekeerde wereld!

Jan Passant mk2 | 15-10-13 | 12:52

De bibliografie van dit rapport laat weinig aan de verbeelding over.
Wij van wc eend adviseren wc eend.

Desmoulins | 15-10-13 | 12:51

Beste mensen van de EU, ik wou u dit mededelen:
STERPHT, STERPHT en STERPHT! Wij zijn u meer dan zat. En dat het lang mag duren en vooral erg pijnlijk mag zijn. En vooral niet vergeten de presentielijst te tekenen om uw daggeld te kunnen beuren terwijl u verderop met uw medeparlementariërs een paar flessen chateau lafite rotschild 1999 (een uitstekend jaar) soldaat maakt.

eerstneukendanpraten | 15-10-13 | 12:48

De Europese bovenonsgestelden gaan nu met scherp schieten omdat ze straks bij de 'verkiezingen' veel stemmen dreigen te verliezen. Daarbij zullen ze door eigenwaan overmand in hun eigen voet schieten. De geïnstitutionaliseerde leugenmachine is helemaal de weg kwijt omdat ze te lang in de hoosgte regionen leven onder genot van wederzijdse zelfbevestiging onder genot van chablis en roquefort.

ecologiste | 15-10-13 | 12:48

Je met je eigen belastinggeld de mond laten snoeren, het is zover.

Afgeschminkte Bassie | 15-10-13 | 12:47

Het rapport dat Nederland bespreekt schijnt 60 pagina's te bevatten, het Russische equivalent 30. Tuurlijk.........

de directeur | 15-10-13 | 12:46

Zijn wij lid van die club? Opzeggen dan... spaart miljoenen uit.

reageerbuis | 15-10-13 | 12:45

newray | 15-10-13 | 12:35 |
Ho ho, ze doen ook goede dingen, zoals maatregelen tegen taal-achterstand.

Tjemig | 15-10-13 | 12:45

"Nederland moet racisme in de samenleving beter aanpakken. Een racistisch motief bij een misdrijf moet als verzwarende omstandigheid gaan gelden."
.
Joehoe... Bozerikken hier allemaal... Ben ik nou de enige die hier een geweldige mogelijkheid ziet?
Iedere straatroof, iedere geweldsuitbarsting en mishandeling van ons "kang-kir kazen (wollah!)" dient nu dus zwaarder bestraft te worden! Per decreet van de EUSSR nog wel. En er wordt niet gezegd HOEVEEL zwaarder er gestraft moet worden.
.
Noem me een romanticus maar ik zie Zaghbi al aan een EU gesubsidieerde boom bungelen hoor...
Niet dat het ooit zal gebeuren maar hee. Een mens mag dromen nietwaar?

wasbeer1860 | 15-10-13 | 12:45

Wat zou GS nou zijn zonder dat gezeur van die moslims?
Oftewel, hoe wil je dat stoppen als kritiek op moslims als racistisch wordt gezien,
Censuur...???

Terpen-tijn | 15-10-13 | 12:44

Amerika is het mooiste voorbeeld van BullShit.

Er worden meer blanken door negers veroord dan omgekeerd. Maar als een neger door een blanke vermoord wordt dan moet het wel discriminatie zijn.

Verder worden de meeste negers door negers vermoord. Racisme????

De vermoorde blanke had uiteindelijk gewoon pech. Had nooit iets met discriminatie te maken.

Mokum Kosher | 15-10-13 | 12:44

Weet je wie ook graag de meningen van mensen beinvloedde?

Wc-kip | 15-10-13 | 12:43

Klopt geen fuck van dat rapport. Ben zelf regelmatig in het buitenland bij verschillende bedrijven en nergens is er de veelvoud van verschillende nationaliteiten zo groot als op de werkvloer hier in Nederland.

mente aperta | 15-10-13 | 12:43

Nou zeg, daar ga ik wakker van liggen vannacht!

irma zonderboezem | 15-10-13 | 12:43

The new racism: denying racism.

Gargamel2012 | 15-10-13 | 12:42

@Raad van Europa:
.
U heeft de vermetele moed mijn vrijheid van meningsuiting aan te vallen. Dit grondrecht, deze vrijheid ontstijgt uw jurisdictie. Er is geen enkele morele, intellectuele, of rechtsgrond te bedenken waarop u zich kunt beroepen om deze vrijheid van meningsuiting te beperken.
.
Deze vrijheid zal ik met hand en tand verdedigen. Vandaag doe ik dat nog met de pen.

Parel van het Zuiden | 15-10-13 | 12:41

De eerste stap naar minder racisme kunnen de getroffen bevolkingsgroepen zelf maken. Door die raddraaiers op straat die lid van hun groep zijn, eens ook naar school of werk te sturen. Door ze ook een willekeurige set normen en waarden mee te geven.

De ene noemt het racisme als hij bij de deur geweigerd wordt, de andere noemt het geheugen van de vorige avond. Het is heel jammer als bevolkingsgroepen op straat vertegenwoordigd worden door slechts een klein aandeel, maar dat is wel de realiteit. Die zijn immers het meeste zichtbaar.

Als u kind niet met twee woorden kan spreken tegen een docent, is het kansloos op school. Al helemaal als de hele klas dat gaat doen. Toch zijn dat normen en waarden die kinderen zelden mee krijgen. Ouders klagen liever bij het docentenkorps als dat ze kritisch kijken naar hun eigen opvoedkunsten.

Het leuke is nog wel dat de regering blijft kijken naar koopkrachtplaatjes en banen die ze in 2040 creëren, maar op deze weg pleurt de samenleving lang voor die tijd al uit elkaar.

De wetteloosheid neemt toe, werkenden betalen zoveel belasting dat ze het nut niet meer zien en hele steden zijn afgetopt met uitkeringstrekkers. De lage pakkans deelt bonussen uit aan deze groep als ze het dievenpad op gaan.

Als je meer belasting betaald dat de kostprijs van twee gewapende mannen, dan heb je helemaal geen overheid meer nodig.

Feynman | 15-10-13 | 12:41

Rompuy is de grootste fascist sinds ome Adolf. en hij ( of zijn slaafjes) vinden dat wij niet zo racistisch moeten zijn? Herman, ga toch voortaan pepermuntjes verkopen op de vrijdagmiddagmarkt in Brussel.

Wc-kip | 15-10-13 | 12:41

De Raad van Europa is geen onderdeel van de EU. Ook niet een soort van onderdeel van de EU. Alle landen van Europa zijn lid (inclusief de half in Europa gelegen landen Turkije en Rusland) met uitzondering van Wit Rusland en Vaticaanstad. Het is een tribunaal waar je kan klagen over hoe je behandelt ben door je land op het gebied van mensenrechten en beginselen van de democratische rechtstaat. Wat zij vervolgens als oordeel geven is niet bindend voor de lidstaten. In de praktijk is het vooral een goed middel om indirect Turkije en Rusland aan te spreken op hun dictatoriale gedrag zonder dat je als buitenlandse regering meteen ruzie en boycots hebt van die landen.

buitenspeler | 15-10-13 | 12:40

Blanke mensen die feiten benoemen over Marokkanen zijn racisten, Marokkaanse jeugdbendes die alleen maar blanken uitkiezen om te beroven niet.... De EU draait alles om, bemoeit zich met nationale aangelegenheden, en heeft schijt aan de trias politica.

vindead | 15-10-13 | 12:40

@newray | 15-10-13 | 12:35
Wij natuurlijk. Wie dacht je anders?

Che_cuevara | 15-10-13 | 12:39

Voormalig procureur-generaal Rieke Samson van de Raad van Europa had het vanmorgen op de radio niet over 'bepaalde politici', maar gewoon onomwonden over Wilders. Die zou volgens de Raad ten onrechte niet zijn veroordeeld en in de Nederlandse media een veel te groot podium krijgen.

www.radio1.nl/terugluisteren/tijd?teru... (vanaf 33:24)

Martin Bosma heeft omstreeks 12:17 gereageerd, maar dat fragment staat nog niet op de site van Radio 1.

harbi | 15-10-13 | 12:39

Of de geachte commissieleden ook een enkel woord Nederlands verstaan - of wie heeft ze die onzingegevens eigenlijk aangeleverd?

spuitje11 | 15-10-13 | 12:39

@Lijkt me logisch... | 15-10-13 | 12:37
Nou, als je de Azijnbode als moreel kompas neemt, dan begint het na een tijdje gelijk te draaien. En dan kan het niet anders of je wordt vanzelf PvdA-ert.

steven paul | 15-10-13 | 12:38

Och jee, als ik niet beter zou weten zou ik bijna denken dat men zich hier in een slachtofferrol plaatst.

Gargamel2012 | 15-10-13 | 12:38

Zie je het nou? Ik zei het je toch!

Libertinowitz | 15-10-13 | 12:36

Goed stuk van RTL. Bij een misdrijf waarbij de dader een Marokkaan is en het slachtoffer een niet-Marokkaan, moeten er verzwarende omstandigheden gaan gelden. Omdat het hier vanwege het recidiverende karakter in elk geval handelt om een racistische daad.

roze_bril | 15-10-13 | 12:36

Weg met ons!

Slipsnifter | 15-10-13 | 12:35

Ik mis hierin altijd het racisme naar blanken toe wat al zeker in Nederland welig tiert.

Kayleighb | 15-10-13 | 12:35

Wie betaald die club?

newray | 15-10-13 | 12:35

Ik mag dus niet meer aan mijn surinaamse buurman vragen of hij dit jaar weer voor zwarte piet wil spelen op de basisschool waar ik les geef. Nou, lekker dan.

niksneem | 15-10-13 | 12:34

Correctie: bevolkingsgroepen = beroepsgroepen

Tarak | 15-10-13 | 12:34

Weet je wie ook een gedachtenpolitie heeft geïntroduceerd?

Parsons | 15-10-13 | 12:33

Realisme is strafbaar want het is de aartsvijand van knechtende maakbaarheidscultuur.

Simon de Danser | 15-10-13 | 12:33

Van RTL nieuwssite: "De commissie wil verder dat de uitbuiting wordt aangepakt van uitzendkrachten die niet in Nederland wonen, bijvoorbeeld van Poolse arbeiders in de agrarische sector"

Is toch hilarisch... de Polen buiten Nederlanders uit door onder een prijsniveau te werken waarin je als je hier woont en dus je lasten hebt een bestaansminimum kunt hebben. Als je gedurende zes maanden met z'n achten op een kamer woont (en dat is overigens een bewuste goedkope keuze), heb je niet zoveel kosten, nee.

En dan komt zo'n wereldvreemde tutholaclub waarvan je je af kunt vragen of zij bestaansrecht heeft, met de idiote stelling dat wij Polen zouden uitbuiten. Die snappen het niet helemaal.

Het zou leuk zijn als advocaten en artsen uit het buitenland tegen goedkoper tarief zouden mogen werken in Nederland, kijken hoe snel dan de migratie wordt beperkt. Maar die hebben dat met hun "registers" goed geregeld voor hun bevolkingsgroepen.

Tarak | 15-10-13 | 12:32

Roma`s krijgen hier godverdomme een villa en nóg durven ze te beweren dat er niets wordt gedaan om ze te laten integreren?

Het wordt hoe langer hoe gekker met die EU..

Absoluut niet waar | 15-10-13 | 12:32

@Schoorsteenveger | 15-10-13 | 12:28
Roma worden inderdaad niet ingepast in de samenleving. Ze worden ruecksichtlos in een villa geplempt. De schande!

steven paul | 15-10-13 | 12:32

Markie gaat nu uiteraard meteen zijn excuses aanbieden aan alle die gedscrimineerd zijn behalve de nederlanders die moeten mond houden, belasting betalen en oja autos en huizen kopen! OLE!

Zoals Nanninga al mooi zei, STERF RvE

misterion | 15-10-13 | 12:30

Ho, zijn ze er ook achter?
Gaan autochtonen nu eindelijk dezelfde rechten krijgen als allochtonen?
Of was dat niet de bedoeling?

Che_cuevara | 15-10-13 | 12:29

Moslims, roma, Oost-Europeanen.. zijn dat tegenwoordig rassen?

Tascam | 15-10-13 | 12:28

"Ook is er geen nationaal beleid om de Roma en andere zigeuners beter in te passen in de samenleving, aldus het rapport."
We hebben toch dat prachtige villa-project?

Schoorsteenveger | 15-10-13 | 12:28

Als ze nou bedoelen dat er in de rechtspraak meer gekeken zou moeten worden naar racistische motieven van Marokkaanse geweldplegers, dan ben ik het daar helemaal mee eens.
Maar gezien hun gezeik over Wilders vrees ik dat ze het tegenovergestelde bedoelen.

Professor Superhirn | 15-10-13 | 12:28

We zijn racisten, allemaal!!1!

Mahatma | 15-10-13 | 12:27

We zijn het braafste jongetje van de klas, dus nogal wiedes dat we racist zijn. We durven zelfs daar niet tegen in te gaan.

Rollins | 15-10-13 | 12:27

tssss tsss Zwarte piet niet eens genoemd?

ox | 15-10-13 | 12:27

Participeer je eens ergens in, is het weer niet goed.

Fart Fader | 15-10-13 | 12:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken