
De PVV komt op voor de immigrant. Sterker nog, de PVV komt op voor de illegale immigrant. Ja, dat leest u goed. De PVV gaat zich sterk maken om de illegale immigrant meer hoop op een betere toekomst in Nederland te geven. Niks deporteren, de PVV blijkt te bestaan uit enorme illegalenknuffelaars. Als het er namelijk op aan komt, wil de PVV tegen de strafbaarstelling van illegalen stemmen in de Eerste Kamer. Waarom? Omdat de PVV toegeeft liever
het kabinet dwars te zitten dan voor hun eigen principes te gaan staan. Rutte I werd gesloopt door Wegloop Wilders en nu zit de PVV weer te azen op een kans om het kabinet ten gronde te richten. Omdat ze weer scoren in de hoaxpeilingen. Zelfs al moet het daar al haar principes voor overboord gooien, de zeemeeuwzeloten maken zich drukker om het politieke spel dan om de belangen van Nederland. Liever maandenlange politieke chaos dan een eigen standpunt tot wet zien worden. De PVV wil namelijk niet wat goed is voor Nederland, de PVV wil wat goed is voor de PVV. Het is een egocentrische, sensatiebeluste, mediageile en een tot op het bot kinderachtige politieke foppartij met nul constructieve oplossingen voor een beter Nederland. De PVV is een schreeuwerig marketingvehikel, niet een partij die wil bijdragen aan een betere samenleving. Dat blijkt nu ze zelfs bereid zijn hun enige issue -de aanpak van (illegale) immigranten- aan de kant te zetten voor eigen gewin en aandacht. Echt, PVV'ers zouden nog een moslimfundamentalist pijpen als het ze extra aandacht zo opleveren. Oh, hallo, Arnoud van Doorn, jij hier? De partij van de losse flodders, gebakken lucht en slechte ideeën
strikes again. Wat dat aan gaat is de zeemeeuw een treffend logo: aasgierige, krijsende kudtbeesten. Neem je de PVV nu nog serieus, dan ben je echt een enorme kneus.
Reaguursels
InloggenWederom slecht schreeuwerig stuk. Vanwaar deze persoonlijke vete...
eindelijk een stuk wat precies aangeeft wat een enge partij de PVV is. Je weet niet wat hun mening over wat dan ook is voordat ze een standpunt hebben ingenomen... hoe kan je daar nou op stemmen ? Dat is toch griezelig...
Gaan we nu ineens wel de dode bomen media aanhalen?
Quid doe eens ophouden over de PVV te schrijven, je lijkt wel een drammerig wijf.
Je krijgt je zin toch niet, hou je bek!
Ga iets over muziek doen of zo, dat kun je beter.
@Russells Teapot | 14-10-13 | 19:11
Ah okay... Dan was die opmerking over dat het dwarszitten van politieke tegenstanders belangrijker is dan het uitvoeren van je eigen partijprogramma (!) waarschijnlijk van die andere Russells Teapot op deze site. Sorry hoor, dat ik jou vanwege deze persoonsverwisseling onjuist bejegende.
@Pierre Tombal | 14-10-13 | 13:28
Nee, het is geen constatering. Ik heb helemaal niets gezegd over vreemdelingenhaat, dus er is geen enkele basis waarop jij kunt roepen dat ik "dus wel zal denken dat mensen alleen op de PVV stemmen uit vreemdelingenhaat."
Een "constatering" betekent dat je iets ziet dat er is. Uit niets wat ik gezegd heb, zou logischerwijs kunnen volgen dat ik denk dat alle PVV-ers vreemdelingenhaters zijn. Kortom: jij ziet iets dat er niet is, wat dus geen constatering is, maar een hallucinatie.
Tjonge jonge jonge ....
Diepe Zucht .. echt waar het is weer tijd...
Laat de politieke stoelen dans maar beginnen.
Ik heb als een persoon geen enkel vertrouwen meer in geen een partij, het maakt niet uit of het links of rechts is.
-----------------
Politics: Poli a Latin word meaning "many" and "tics" meaning "bloodsucking creatures".
Wel apart toen een Ome Plasterk riep dat men tegen alles ging stemmen omdat men tegen het kabinet was, heette het strategisch stemmen. PVDA zou alles uit het raam gooien waar het voor stond, en neomde dit oppositie voeren tegen een dramatisch kabinet. Geen hond, ook Geenstijl niet die daar om kraaide, echter nu de PVV aangeeft een bepaalde stem uit te brengen als deze het kabinet net instabiel genoeg kan maken om grote schoonmaken te houden staat Geenstijl hypocriet vooraan huilie huilie te doen over een uistpraak van de PVV waarin men eerlijk is vanaf het begin.
Gelukkig zijn de banden tussen Ome Plasterk en GS zo sterk dat laats genoemde de liegende, stelende en bedriegende PVDA maar wat graag uit de wind houdt. GS ooit schoppend tegen het bestel zit nu vastgeroest tussen de oude media die blind het woord van de overheid voeren. In de laatste maanden dat ik GS niet kon volgen heb ik blijkbaar helemaal niet gemist. In ieder geval niet op het vlak war GS zich ooit onderscheide. Leve de oude overheidshielenlikkendemedia leve GS!!
"De Graaff houdt nog wel een slag om de arm. ,,Als ons duidelijk wordt dat de strafbaarstelling de VVD geen crisis waard is, dan tellen wij onze knopen en halen dit punt alsnog binnen.''". Uiterst beknopte tekst niet tot het eind doorgelezen?
Het is niet te geloven..
DAAR KOMEN JULLIE *NU* ACHTER???
.
Ik heb heel wat mensen met down gezien in mijn leven, maar die waren gvd Einsteins vergeleken met jullie snelheid van begrip..
Hahaha, dat is even genieten net terug van een dag werken. Bedankt Johnnie. Ik ga er een paar van je lenen. De zeemeeuw een treffend logo: aasgierige, krijsende kudtbeesten. Briljant, pure poëzie.
Merkwaardige politieke zet van de PVV. En hoewel ik het goeddeels eens ben met Quid, blijf ik bij gebrek aan beter op de PVV stemmen vanwege de kritische houding jegens Europa, de Islam, de massale arbeidsmigratie en de afbraak van onze verzorgingsstaat.
Het standpunt van de PVV over strengere regels en strafbaarheid voor al dan niet vermeende illegalen, heeft me nooit erg geboeid.
-weggejorist en opgerot-
Zo te zien heeft Kwit zijn portie downers vandaag nog niet binnen,of gisteren teveel uppers geslikt. Iedereen in bed met de SGP is geen probleem, maar de PVV moet principieel zijn. Hilarisch werkelijk.
@vanhetvarken | 14-10-13 | 14:14 | + 0 -
Het idee van de eerste kamer is dat ze alleen de kwaliteit van wetgeving controleren. Echter wordt het sinds tijden alleen maar misbruikt om het politieke spel. En nee, PVV maakt de kwaliteit ook niets uit, die zijn alleen uit op nieuwe verkiezingen.
.
Echter, nieuwe verkiezingen lossen het probleem ook niet op, die maken het waarschijnlijk alleen maar erger. PVV word mogelijk de grootste, niemand wilt samenwerken met deze boe-roepers en zullen zeggen "neem nu jullie verantwoordelijkheid maar". Minderheidskabinet komt er niet door, meerderheid zullen ze nooit krijgen, vervolgens kom je op een coalitie van 4 of 5 partijen die weer eindeloos in onderhandeling moeten.
Ik hoor -steeds maar weer-, dat de 1e kamer erzit om de kwaliteit van de wetgeving te controleren, als die voorgestelde wet mbt illegaliteit strafbaar stellen naadje is, moet de 1e kamer dat terug sturen naar de 2e kamer. Wees blij dat er nog 1 partij zich zorgen maakt om de kwaliteit van de wetgeving.
@Troef | 14-10-13 | 13:25
Dus binnen 4 uur terug gekomen op een standpunt, daar is Woutertje Bos een kleuter bij.
@ iustus | 14-10-13 | 13:39 |
Ongeldig maken van je stem is mijns inziens de beste optie, je weet maar nooit wat ze met blanco stembiljetten uitspoken.
Een voorbeeld hier uit Amsterdam waar de beheerder van het buurthuis (gesoepsidieerd door de gemeente) ook de stemmen telt...
Ja mensen, ik beken! Twee verkiezingen heb ik een uitstapje gemaakt van de VVD naar de PVV. Wilders is toen wegggelopen van het kabinet. Verder is het een ruziepartij gebleken met veel ego's.
Ik stem er niet meer op!
VVD ook niet.. die hebben hun eigen kiezers helemaal bedrogen.
Ergo, geen vertrouwen in de politiek.. ik stem niet of blanco..
Daar was ik weer | 14-10-13 | 13:04 | + -1
Helemaal gelijk! Opportunisten kún je niet genoeg hebben in de politiek.
Kan jij geen politieke partij beginnen Quid? Ik heb fout gestemd, volgende keer is het de PVV van die lelijke vogel.
pvv--pvv--pvv...
iets anders kan ik er toch niet van maken met de komende verkiezingen.
Sinds mijn bekering tot radicaal anti-politiek heb ik helemaal niets meer met de PVV, dat gewoon een zoveelste politieke partij is, maar dan met een grote waffel in plaats van technocratisch en zalvend geneuzel.
Maar als ik ergens kotsmisselijk van wordt dan is het wel het onzinargument dat de PVV niet "democratisch" is.
HALLO, DEMOCRATIE IS VOOR BURGERS; NIET PARTIJEN.
Als de gang van zaken bij een partij je niet bevalt, moet je maar niet op die partij stemmen. Hebben zogenaamde "democratische partijen" als VVD en PVDA zich aan hun beginselen en beloften gehouden? Hebben zij Nederland iets opgeleverd?
Het is niets meer dan een niet ter zake doende fopargument tegen de PVV.
Of mensen het willen horen of niet; democratie is wat Nederland heeft gebracht tot waar het nu is. Kijk maar eens een keer in de spiegel. Dit kabinet is verkozen, dus niemand anders dan het volk is uiteindelijk verantwoordelijk voor de huidige ellende. De politiek doet wat het altijd al heeft gedaan; de tent belazeren.
Nogal een verregaande aanname die je daar doet, louter omdat iemand een ander standpunt inneemt.
@Russells Teapot | 14-10-13 | 11:59
.
Dat is geen aanname maar een constatering. Zijnde dat jij aan het weggeven van een puntje dat niets feitelijks toevoegt aan de bestaande vreemdelingenwet, eenzelfde gewicht toekent als dat bijvoorbeeld de PvdA de AOW afroomt. Dat jij met andere woorden dus de PVV identificeert met regelgeving die betrekking heeft op vreemdelingen, zoals (te) veel Nederlanders de PvdA identificeren met het sociale stelsel in Nederland.
þ@MJRLdeGraaff
Natuurlijk stemt de PVV EK-fractie voor strafbaarstelling illegaliteit
twitter.com/MJRLdeGraaff
Volgens mij begrijpt onze Johnny niet helemaal wat de intentie van deze zet is.. Denk dat het helpt als je wat objectiever naar het hele plaatje kijkt.
De VVD zet al zijn principes overboord om aan de macht te blijven. De PVV zet een principe overboord om aan de macht te komen. Zoek de verschillen.
"De PVV wil namelijk niet wat goed is voor Nederland"
quid vindt het akkood dus goed voor Nederland.
Ik denk dat het hoog tijd is het meerpartijenstelsel te herzien. Waar dit vroeger nog goed werkte omdat men over het algemeen het landsbelang voor ogen had, lijkt het nu alleen maar zand in de machine van de democratie te zijn. Dit omdat het landsbelang ondergeschikt lijkt te raken aan het partijbelang. Het lijkt tegenwoordig voor politieke partijen belangrijker elkaar te bestrijden dan samen tot goede oplossingen te komen, terwijl het land in diepe crisis is. Wat je krijgt is dat de grotere partijen elkaar bevechten en om toch tot een meerderheid te komen, het gaan zoeken bij de kleinere partijen. Dit levert instabiele regeringen op met weinig daadkracht, zoals de (bizare) coalitie nu. Waarin er partijen zitten die er helemaal niks te zoeken hebben. Het ''over de eigen schaduw springen'' ligt ver achter ons. En het wordt alleen maar erger. Ik ben geen expert maar zie wel dat dit zo niet langer werkt. Wat wel? Mischien het Amerikaanse systeem?! Al lijkt het erop dat met die shutdown zij aan soortgelijke symptomen lijden.
Vindt u het erg als ik het stukje (na de kop) verder oversla? De tirades van dhr. Quid tegen de PVV zijn me intussen wel bekend.
En ja, ik stem de volgende keer nog steeds PVV.
Ach ik denk dat de VVD bij een nederlaag over de strafbaarheid van illegalen dit graag meenemen de komende jaren om tegen Geert Wilders te gebruiken als ammunitie. Dit punt ligt zo moeilijk bij de PVDA en een andere meerderheid vinden in de eerste kamer is toch een onbegonnen zaak dat het wel op een ander manier wordt opgelost. (Zie ik daar opeens Jan van Zanen burgemeester van Utrecht worden). Op het laatste moment zal PVV deze inschatting ook wel maken en alsnog meestemmen.
Een politieke partij die aan partijpolitiek doet.
Vreemd dat in deze tijd daar nog iemand over valt, als er elke keer dat dat gebeurd een topic op GeenStijl komt, haal je dagelijks het aantal posts wat hier nu per jaar geplaatst wordt.
Maar goed, het gaat nu om de PVV, dus even populistisch schande spreken.
De meesten hier weten wel wie de echte landsverraders zijn.
Geert is mijn held, zonder twijfel, altijd, en met mijn oogkleppen op.
-weggejorist en opgerot-
@navigator18 | 14-10-13 | 12:18 | + 0
Ik weet hoe het werkt. Maar mijn punt is juist wáárom partij politiek? Wat is het argument dat partijpolitiek een absolute voorkeur verdient ten opzichte van bijv. referenda? Waarom een partij waar u of ik of iemand anders achteraan/voorop moet lopen?
Ik wil geen keuze maken uit 30 partijen. Ik wil keuze maken uit 10000'en mensen die weten waarover ze praten. ik wil hen mijn gewicht aan hun stem hangen.
Kijk, nu begin ik die partij een beetje serieus te nemen.
VVD is met die strafbaarstelling van illegaliteit eigenlijk de enige partij in de Kunduz club; de rest is zo ongeveer tegen.
Denk dat bij afschieten door de PVV van dit VVD plan de hechtheid der coalitie toeneemt...
VVD heeft zo ongeveer alles al laten vallen, dit kan er ook nog wel bij.
Als de PVV het toch doet, schiet ze met zwaar kaliber in eigen voet...
hfakker | 14-10-13 | 09:59 |
Spijker op zijn kop. Of in sjezus zijn poot.
Brulboei_61SB | 14-10-13 | 12:24
Het zijn allemaal volksverlakkers, brulboei die je bent..
Maar goed, ik verlak nog liever het volk dan dat ik steel van daklozen.
@kicktherabbit | 14-10-13 | 10:18
Bovendien is het bij die andere partijen wel verstandig om te luisteren. Die hebben leden die tijdens congressen in opstand kunnen komen en voorstellen en mensen weg kunnen stemmen. De PVV heeft nog steeds maar één lid: Wilders eigens. En hij hoeft zich van zijn 'achterban' geen ruk aan te trekken. Geen leden, geen invloed.
Mozeskriebels | 14-10-13 | 12:19
Ja Quid! Hier sluit ik mij naadloos bij aan...
Wellicht is een column bij Viva inderdaad wel iets voor je. Kun je eens beginnen met: "Hoe neuq ik een socialist in zijn aarsch."
De PVV laat eindelijk zijn ware gezicht zien. Waarvan akte. Bewijst maar weer dat je niet op deze volksverlakkers moet gaan stemmen. Of om hun leider te citeren: Wat ben je toch een miezerig mannetje Geert Wilders! Niet eens dit artikel van Johnny Quid waard!
En het dwarsbomen van de PVV is hetzelfde als de pvda deed ten tijde van Rutte I, toen riep oa. klaas de vries: "wij zullen tegen alle voorstellen van Rutte I stemmen' en dit zijn de mensen weer snel vergeten blijkt maar weer.
Er is er maar één heel erg zielig en een dikke kneus, en dat is quid, elke zucht die van de pvv komt gaat dit mannetje los hier!
En het is ook een hele rare manier om zo het kabinet dwars te zitten, en het zal ook zeker niet gaan gebeuren, maar dit zooitje nederlandhaters door laten gaan is helemaal een fiasco.
En het heeft alles met die stinkende hoop graaiers, de eu genaamd, te maken.
Zonder eu en zonder euro had Nederland allang deze crisis lachend achter zich gelaten, hadden we dus niet ene gulden hoeven te bezuinigen en waren we booming in deze regio geweest.
Elke manier om dat zooitje te stoppen heeft mijn steun, ik zie zelfs nog liever een breed verzet vanuit de hele bevolking om dit zooitje te stoppen, alles dicht gooien tot er eens geluisterd gaat worden, referenda houden welke kan het volk op wil.
En de pvv gooit even een proefballonetje op, en quid gaat weer los, alsof dat nog belangrijk is nu!
Nederland staat voor 210 miljard garant aan de eu, dat is iets waar je je kwaad om moet maken, en meer van deze vieze spelletjes die ons land naar beneden trekken in het faalproject de de EU is.
Ga lekker in de viva of Libelle schrijven quid, heb je nog meer van die zeikwijven die niks snappen van de wereld.
@navigator18 | 14-10-13 | 11:48 |
Ehm... natuurlijk wordt je wel wat gevraagd. Je hebt wel 30 politieke partijen waar je uit kan kiezen. Je kan je eigen partij oprichten. Je kan lid worden van een politieke partij. Het staat je dus vrij om actief mee te doen met politieke beslissingen. Punt is wel dat je dan ook actief mee moet doen :-) !
Laat ze lekker hun gang gaan. De PVV met Wilders voorop is een clubje jankers die met de staart tussen de poten wegrennen als er verantwoordelijkheid genomen moet worden.
Dat is niet alleen de PVV! Dat geldt voor iedere politieke partij in NL. Het politieke eigenbelang gaat voor het landsbelang en dus zelfs voor de eigen principes. Dat is het failliet van een democratie waar de volksvertegenwoordigers de politiek als een leuke carriere zien en simpelweg een baantje in plaats van wat het daadwerkelijk is; het voorrecht om het volk te mogen vertegenwoordigen in een parlement en daarbij het beste voor het volk te willen bewerkstelligen, daarbij zichzelf en het eigenbelang wegcijferend.
Dit land kan zichzelf met de huidige politici niet meer redden. Het wachten is op de sterke man die opstaat en dan maar hopen dat dat geen "Hitler" zal blijken te zijn. Dat is waar de huidige status quo toe kan leiden.
Zolang die illegalen geen islamisten zijn,heb ik er vrede mee hoor.En Quid... wat maak jij je druk om welk lid van de Haagse bende ook.Principe's ? Daar hebben ze allemaal bij tijd en wijlen de schurft aan gehad.
Och jee, sjonnie kwit is weer terug van verkansie. There goes the neighbourhood.
@navigator18 | 14-10-13 | 11:48 | + 0
Ok, ik ben ook maar een domme boer maar waarom moeten het partijen zijn die hun punten ingewilligd willen zien? Misschien wil een brave betalende burger ook wel eens wat zeggen. Maarja mij word niks gevraagd. Ja, of ik misschien een vakje rood wil kleuren om een moloch te legitimeren.
En gezien de huidige staat van alles,is het mijns inziens gerechtvaardigd om vraagtekens te zetten bij het één en ander wat volgens u niet ter discussie staat.
Het maakt niet uit wat de PVV doet. Hun achterban vindt alles prachtig.
@TeeJee | 14-10-13 | 11:56
"De stukjes van Quid zijn altijd zo rancuneus en simpel."
Daar heb je normaal gesproken gelijk in, meestal probeert Quid alleen maar tegen zere schenen te schoppen.
Maar dit stukje is een uitzondering. Ik vind dat Quid in dit geval echt een punt heeft. Als de PVV dit zou uithalen, zijn ze niet meer serieus te nemen, en tonen ze zich net zo corrupt en onbetrouwbaar als al die andere partijen.
Gelukkig is de Graaff alweer teruggekomen op zijn eerdere tweet.
D66, SGP en CU helpen dit kabinet Rutte in het zadel te blijven. Een ondenkbare situatie, D66 voor Abortus, Zelfbeschikking, Softdrugs, winkel zondagen etc etc, de andere 2 partijen tegen. Deze partijen hebben dus het startschot gegeven om koste wat het kost de huidige coalitie niet te laten vallen tegen hun eigen principes in want dan................., worden PVV en SP de grootsten. Logisch dat PVV daar een politiek trucje tegen over zet. Ze zijn nergens aan gebonden en willen van dit huilie, huilie kabinet af.
@Pierre Tombal | 14-10-13 | 11:10
Je tegel slaat helemaal nergens op. Dat "hullie het ook doen" is een rechtvaardiging die hier door mensen wordt toegepast op de PVV, en een onterechte.
Of dit in het belang van de PVV-kiezer is, valt nog te bezien. Het kabinet gaat hier echt niet over vallen, en de PVV zet zich alleen nog maar meer buitenspel. Bovendien maakt de partij zich onbetrouwbaar bij de kiezer, omdat ze hiermee aantonen hun principes overboord te zetten voor kinderachtige politieke spelletjes.
Het gaat er hier om dat de PVV dezelfde streken uithaalt als waar de andere partijen op deze site altijd om afgebrand worden. Denk aan de PvdA die het wetsvoorstel over de ouderenzorg van Agema wegstemde. Maar voor de PVV gelden duidelijk hele andere regels hier, dat wordt door dit soort artikelen duidelijk gemaakt
"Maar wat mij vooral verbaast is dat jij van mening bent dat ik het wel belangrijk zou moeten vinden."
Als jij je erover opwindt als de PvdA of D66 het doen, dan is het inderdaad raar als het nu ineens de normaalste zaak van de wereld is.
"Omdat het schijnbaar voor jou onmogelijk is om in te zien dat mensen om andere redenen dan vreemdelingenhaat een stem aan de PVV zouden willen geven."
Huh? Hoe kom je hier nu weer bij? Best mogelijk dat ik zelf PVV stem de volgende keer (al hou ik dus niet van dit soort streken), en ik haat ook geen vreemdelingen. Dus nee, dat denk ik niet. Nogal een verregaande aanname die je daar doet, louter omdat iemand een ander standpunt inneemt.
Het doel heiligt de middelen volgens de PVV.
Om diezelfde reden ben ik voor een directe vrijlating van van de G. Die man komt goed van pas.
@Russells Teapot | 14-10-13 | 11:50
De kritiek op de PvdA, D66 etc etc. is altijd een stuk scherper en met sterkere argumenten omgeven.
De stukjes van Quid zijn altijd zo rancuneus en simpel.
Ik kan me niet voorstellen dat het moeilijk is om de acties van de PVV scherper te analyseren en met betere argumenten af te serveren. En dan moeten we het doen met dit soort... meuk. Deze website kan zoveel beter!
@the Jackdawn | 14-10-13 | 11:46
Zorgt u maar voor uw welvaart, dan bestuurt Rutte daar wel een 70% tax op.
Een kabinet wat voor rust zorgt is dit ook niet bepaald, aangezien de sociale partners nu alweer onrustig aan het drentelen zijn.
Dat gezegd hebbende, dit kabinet zorgt amper voor betere bestuurbaarheid, maar dat zult u de komende jaren nog wel mee maken. Het afschuiven van een legio aan taken naar de gemeenten, zonder daarbij in de financien te voorzien (dat noemt hij dan bezuinigen), gaat nog voor heel wat problemen zorgen.
Hé kwit. Noem eens een partij die wel wil bijdragen aan een betere samenleving. Of noem eens 1 politicus die dat wil. En mocht je dat lukken, wat ik zeer betwijfel, ben ik benieuwd of je er 1 kunt vinden die dat dan ook echt kan.
Hé kwit. Noem eens een partij die wel wil bijdragen aan een betere samenleving. Of noem eens 1 politicus die dat wil. En mocht je dat lukken, wat ik zeer betwijfel, ben ik benieuwd of je er 1 kunt vinden die dat dan ook echt kan.
@bakoenin | 14-10-13 | 11:01
Er wordt op deze site geregeld hard uitgehaald naar andere partijen, vooral D66 en PvdA, dus dan kun je niet zeggen dat het selectief is, als de PVV ook wat kritiek te verwerken krijgt. Moet elk PVV-kritisch stuk vergezeld gaan van een disclaimer "maar andere patijen doen het ook?" Als andere partijen kritiek te verwerken krijgen, zeg je toch ook niet "ja, maar de PVV dan?"
Mensen die al decenia lang op die linkse kutpartijen blijven stemmen, en zo medeverantwoordelijk zijn voor de totale ondergang van dit in en in zieke kutland, zijn de enige echte kneuzen!
@de reaguurbuur | 14-10-13 | 11:44 |
Dat valt wel mee, maar je volgt de politiek waarschijnlijk ook niet heel erg goed. Partijen hebben fundamentele punten en minder fundamentele punten. Zodra ze een fundamenteel punt binnenhalen zullen de meeste partijen dat niet laten. Uit hun daden blijkt echter juist wat hun meest fundamentele punten zijn. Bij D66 is dat de EU en de belangen van graaiers en het marktwerkingsexperiment. Bij SGP en Christenunie iets met gezinnen. Bij de VVD houden ze net zoveel van de EU, belangen van graaiers en het geldverslindende marktwerkingsexperiment als D66. En de PvdA... ja... lastige partij. Net als de PVV ;-) !
@TeeJee | 14-10-13 | 10:52
Een kabinet met VVD en het CDA heeft mij nooit windeieren gelegd, niet dat het minder ging met andere kabinetten. Ik ben blij dat je Wilders met Wouter Bos vergelijkt want volgens mij hebben ze dezelfde instelling en zijn daarom niet geschikt voor de politiek.
Geef mij maar mensen zoals Rutte die de verantwoording nemen om Nederland bestuurbaar te houden. Geef mij een kabinet dat voor rust zorgt en ik zorg zelf wel voor mijn welvaart, daar heb ik geen politieke partij voor nodig.
witte strepen | 14-10-13 | 11:38 |
Lijkt me redelijk voorspelbaar. PVV-liefhebbers zullen het uitleggen als het doel heiligt de middelen (waarvan ik me dan afvraag wat precies het doel is, maar goed... iets met cognitieve dissonantie). De tegenstanders van de PVV zullen wijzen op de waarde die de PVV hecht aan standpunten. Lijkt me redelijk kansloos om dit als PVV blijvend te verdedigen. Ze zijn ook alweer gedraaid!
Ik zal even een open deur intrappen. Álle partijen draaien, liegen en bedriegen wanneer het hen uitkomt. Graag zou ik een artikel lezen waar het systeem dat deze machtsgeilerts faciliteerd onder de loep word genomen.
Ik bedoel, het verhaal leest nu een beetje als: "Specifiek deze vis in de oceaan is nat".
Quid, waar wauwel je nu weer over? Deporteren? Deporteren?!? Hoe durf je het met een luxe passagiersvliegtuig terugbrengen van illegalen, vaak crimineel, die JARENLANG op kosten van de Nederlandse belastingbetaler hun uitzetting juridisch aan hebben kunnen vechten, keer op keer, want ja, alleen in het asielrecht kun je als jenul op rekest gekregen hebt, gewoon weer een nieuwe procedure starten. Dat alles begeleid door een eveneens door de Nederlandse belastingbetale in het asielrecht gespecialiseerde advocaat. Dat noem jij deporteren??? Jochie, depoteren is met veewagons onschuldige mensen naar vernietigingskampen sturen. Dat deden de nazi's met de Joden. Dat heet deporteren. Het met een luxe vliegtuig naar hun thuisland brengen van tot het gaatje uitgeprocedeerde gelukszoekers heet uitzetten. Goed in je oren knopen. Hoe durf je, uitzetten 'deporteren' te noemen! Ga stukkies bij je linkse vrienden op Joop.nl schrijven, daar verdraaien ze allemaal de feiten!
denoorman | 14-10-13 | 11:37 |
Nuance is het woord dat niet in uw woordenboek te vinden is?
PVV heeft zoals gewoonlijk gelijk.
andjing | 14-10-13 | 10:37 |
En natuurlijk heeft de PVV gelijk.
Kamervraag | 14-10-13 | 10:53
*
Worden jullie niet dood- en doodmoe van elke dag opnieuw, steeds maar weer, klaarkomen op elke ruft en natte wind waarin jullie Grote Geliefde Gelijkhebbende Geblondeerde Leider zijn gelijk over ons spuit? (Van het werkwoord spuien.)
www.geennieuws.com/2013/10/migranten-k...
Nu wordt het spannend hoe de anti pvv'ers dit gaan uitleggen en hoe de pvv'ers dit gaan uitleggen!
Weet je wat pas erg is? Dat dit kabinet in zee gaat met de SGP. Schandalig, alleen daarom hoop ik al dat ze gaan vallen.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
Owjee, nu moeten we fanboys weer recht lullen wat ze net recht geluld hebben.
"Natuurlijk stemt de PVV EK-fractie voor strafbaarstelling illegaliteit."
www.twitter.com/mjrldegraaff/status/38...
O, en kereltje Pechtold en die twee bible belters met hun emmers glijmiddel zijn geen opportunisten zeker? En de VolksVerlakkendeDievenbende en Partij van de Afpakkers zetten geen principes overboord?
.
Gelul dus, Quid, met alle respect. De PVV is net zo opportunistisch als de rest van het zooitje, met als pluspunt dat hun opportunisme dit kabinet de nek om kan draaien, iets waar het de hoogste tijd voor is!
Lichtstadfan | 14-10-13 | 11:21
"Beste Johny, Je weet toch in tijd van oorlog is alles geoorloofd. "
Nogal aangezet. Het is geen oorlog, het is een politieke machtsstrijd. En doorberedeneerd in oorlogstermen: wint de PVV niet een heel klein succesje ten koste van een grotere succes? Ik zie dat de PVV fundamentele politieke punten inlevert om in de media te blijven. Welke fundamentele punten gaan ze nog meer inleveren om alleen maar dwars te zijn? Generaals die in oorlogstijd alleen maar dwars zijn om dwars te zijn winnen geen enkele oorlog. Oorlog - al dan niet een politieke machtsstrijd - wordt enkel gewonnen door pragmatici. Zie: Alexander de Grote!
We moeten verder, we zitten nu al bijna 5 jaar dat gekut van de PVV aan te horen. Van gedoog constructies, kabinet laten klappen en nu weer. Moet je gewoon niet willen!
Ach, zodra Quid weer op deze panelen verschijnt, moet Greet het weer eens ontgelden.
Quid, ik neem je anti-PVV houding al niet meer serieus.
Wanneer kom je eens met iets zinnigs?
Over het continue gedraai en gepolder van andere partijen horen we je immers nooit.
goeie move.
in die kut politiek is alles geoorloofd.
En de PVV is gedraaid.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
Goed punt wat Quid maakt. Het punt van veel PVV'ers: "Het doel heiligt de middelen en daarom mag je fundamentele punten inwisselen voor een snel succesje"... helaas werkt het in de Nederlandse politiek met 10 partijen niet zo. Met het binnenhalen van (ieder) politiek fundamenteel punt kun je niet opportunistisch genoeg omgaan, want anders is je kans op politiek succes zomaar verkeken. En het punt van een politieke partij is dat ze toch in het groot of klein politieke successen boeken? Bij de PVV kennelijk niet en daarom zullen ze alleen al voor hun eigen fundamentele punten nooit daad bij woord kunnen voegen. En dat is ongekend, iets waar Quid terecht op wijst! Bovendien geven ze nu munitie voor de politieke opponenten om de draak te steken met Wilders' immigratiestandpunten, en terecht! Een politiek zeer domme zet van de PVV die niet te verdedigen valt met "het doel heiligt de middelen"... de PVV schiet zijn eigen doel voorbij door politieke winst te laten schieten voor een korte termijn succesje door er iets bij te halen wat er in zijn geheel niet toe doet. Wie dat niet kan doorzien - zoals veel PVV-liefhebbers hier - is liever blij met een dooie meeuw ;-) !
Alleen maar hun eigen zakken vullen.. daar denken ze alleen maar aan...
Neem je Quid nu nog serieus, dan ben je echt een enorme kneus.
Beste Johny, Je weet toch in tijd van oorlog is alles geoorloofd. Maar los daarvan: ik denk niet dat Rutte zal opstappen. Die grijpt zich weer vast aan een ander stuk drijvend wrakhout. En er drijft wat wrakhout rond daar in den Haag. Rutte en aanhang weten : Nieuwe verkiezingen = Wachtgeld.
Dus een middelvinger van Rutte kun je krijgen Iedereen wel te verstaan. Zelfs jij.
Als daardoor het kabinet valt is dit het zeker waard. Kwestie van één wet offeren om vervolgens in een positie te zijn waar tig wetten door de PVV kunnen worden opgezet, aangepast of afgeschaft.
Wanneer krijgen we weer een stukje van Nanninga? Die kan wel schrijven.
Goedzo Quid, jouw stukje heeft ervoor gezorgd dat de PVV toch gewoon met de VVD mee stemt.
Ik snap niet dat iedereen niet een keer doodmoe wordt van al dat modder gooien. Natuurlijk is het niet "één groot zootje" en natuurlijk is ook niet "iedereen heilig". Maar de parlementaire democratie is niet de slechtste vorm die we de afgelopen eeuwen hebben gehad. Dus ga zelf een partij oprichten of word lid van de "minst slechte", en ga in discussie. Wie met modder gooit, verliest grond. Maar misschien ben ik zo langzamerhand wel een roepende in de woestijn.
@Russells Teapot | 14-10-13 | 10:22
Je praat peop. Dat "hullie het ook doen" is niet waar het om gaat, want dat is nu eenmaal het logische gevolg van het regeren met coalities. Waar het om gaat is welke belangen er worden verkwanseld en dan moet je constateren dat clubs als D66 er geen enkel probleem mee hebben om hun eigen kiezers te schaden.
.
En sowieso zie ik toch al geen brood in dat strafbaar stellen van illegaliteit. Ik heb er geen beeld bij omdat het om te beginnen al bizar is dat er schijnbaar niet al eerder represailles bestonden voor iets dat reeds bij wet verboden is (derhalve dus illegaal). Voor mij is het schijnpolitiek en dan kan het in die zin misschien nog wel effectief zijn om er Brussel mee om de oren te slaan, maar meer ook niet.
.
Maar wat mij vooral verbaast is dat jij van mening bent dat ik het wel belangrijk zou moeten vinden. Omdat het schijnbaar voor jou onmogelijk is om in te zien dat mensen om andere redenen dan vreemdelingenhaat een stem aan de PVV zouden willen geven. Maar zo snap ik dan weer niet waarom mensen zouden willen stemmen op een partij waar ze persoonlijk nadeel van ondervinden, "in het belang van het land".
Mouth Of The South | 14-10-13 | 10:57
Het blijft schipperen, kunnen ze hiermee dit EU verdwaasde kabinet wegkrijgen wat totaal Nederland aan het verwoesten is, dan is dat een grote overwinning.
De strafbaarheidstelling is een kleine niet zo relevante overwinning.
Immers, dat is een papieren tijger.
Quid is een hater, haters r gonna hate. We weten het nou wel met je anti PVV/Wilders riedeltjes Quid, time to Quit.
Als deze wet niet goed genoeg is / niet ver genoeg gaat moet de PVV natuurlijk tegenstemmen.
Maar ik geloof dat het een illusie is ervan uit te gaan dat deze partijen, met schitterende EU banen in het zicht, de regering zal laten vallen.
Alleen de PVV komt er voor uit. En dat is niet gebruikelijk in de achterkamertjes maatschappij.
Kamervraag | 14-10-13 | 10:53 |
*
Dus als je er maar voor uit komt dan kun je met alles wegkomen. Een ander omschrijving voor opportunisme en principeloosheid.
@Mouth Of The South | 14-10-13 | 10:57
Dan zeg ik nogmaals, vul er maar een andere partij voor in. Ik geef u wel 2 voorbeelden om mee te beginnen:
- GroenLinks; Mariko Peters
- D66; Toch maar geen referendum. Leden die benoemd worden tot Burgemeester.
- CDA; Ernst Hirsch Ballin die tekenaars van hun bed licht
- PvdA; recent nog Bertje
Principes? Welke principes.
Russells Teapot | 14-10-13 | 10:16
Blij ben ik natuurlijk niet met Pechtold zijn romances met de zwarte kousen maar ik besef wel dat de manier zoals hij, en anderen politiek bedrijven de normaalste zaak van de wereld is.
Dat is namelijk politiek, het aangaan van tijdelijke verbintenissen om een voordeel te behalen.
Principes zijn voor de borrel tafel, of voor een discussie op een blog. D66 en haar kroonjuwelen weet je nog wel? Als er ook maar 1 partij is geweest die haar principes om macht verkwanselt heeft dan is het D66 wel. Met de PvdA als goede tweede.
En dat weet Quid natuurlijk ook, daarom is dit overdreven stukje behoorlijk selectief.
Kabaal maken door iemand die zo blind is door de balk in zijn oog dat het zoeken naar splinters aandoenlijk is.
Quid, dat je het niet op hebt met de PVV dat weten we allemaal al jaren. Maar soomigen van ons uitmaken voor een kneus vind ik toch wel een beetje beledigend. Ik zeg tegen jou toch ook niet dat je een linkse, vrouwenhatende, geheelonthoudende, geen gevoel voor humor hebbende, kop in het zand stekende, islamietenknuffelende slechte blogger bent of wel soms?
TeeJee | 14-10-13 | 10:54 |
Dat kan wel zo zijn, maar de PVV gaat er juist prat op zo principieel en recht door zee te zijn. En dat zijn ze dus juist helemaal niet.
foute beslissing van de PVV.. hou je rug recht tussen al die bochels in Den Haag
Kennelijk is pluchekleven ook voor Greet en de zijnen belangrijker dan principes. Valt me tegen, ik had dit niet verwacht van iemand die op mij toch over komt als een man die voor zijn principes staat en er niet van af gaat wijken voor een politiek doel.
@Mouth Of The South | 14-10-13 | 10:51
Elke partij is een egoistische kudtpartij. Quid ramt er elke keer een stukje uit waarin hij doet voorkomen dat de PVV de enige partij is die tijd, geld en principes loopt te verkwanselen in Den Haag.
U heeft liever een kleuterklas? Die zit er al, alle 150 + 75 stuks, en het gaat werkelijk Fan-Tas-Tisch.
"Als ons duidelijk wordt dat de strafbaarstelling de VVD geen crisis waard is, dan tellen wij onze knopen en halen dit punt alsnog binnen."
.
Ik zie de VVD al sidderen van angst.
Er zijn wel meer partijen die tegen de strafbaarstelling van illegaliteit stemmen. Maar die mogen dat dus wel.
Hmmm, voor of tegen stemmen?
What to do, what to do?
'Het kabinet gaat illegaliteit strafbaar stellen. Dit betekent dat alle illegalen zullen worden gestraft, louter omdat zij illegaal in Nederland verblijven. Dit mag het kabinet echter niet doen van Brussel. De Europese Terugkeerrichtlijn laat dit niet toe. Het Hof van Justitie oordeelde op 28 april 2011 dat het strafbaar stellen van illegaliteit in strijd is met deze Europese richtlijn.'
www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar...
Kwit heeft er zin in. Goed zo Kwit, even de boel op scherp zetten. En natuurlijk heeft de PVV gelijk. Alsof Den Haag niet allemaal zulke dealtjes maakt. Alleen de PVV komt er voor uit. En dat is niet gebruikelijk in de achterkamertjes maatschappij.
Inderdaad,het wordt nu tijd voor de bezem.
@the Jackdawn | 14-10-13 | 10:48
Loopt u hier nu ook al zo kortzichtig en blind te blaten?
Quid's stukjes zijn bagger. Volledig inwisselbaar voor elke andere politieke partij. Nog steeds loopt u te mekkeren over de zogeheten "verantwoordelijkheid". heeft u mooi over genomen van de poppetjes in de regering, maar het komt er op neer dat deze "leiders" het kabinet harder zouden laten vallen dan een baksteen als ze denken daar politiek gewin uit te halen. Zie ook Wouter Bos.
U bent simpelweg naief als u uw rancune alleen richt op Wilders, in plaats van op al die fopneuzen die daar op het pluche kleven.
TeeJee | 14-10-13 | 10:41
De enigen die krampachtig doen zijn PVV'ers die ontkennen dat de PVV een egoistische kudtpartij is die het land werkelijk ten gronde zal richten. Ik laat het land nog liever besturen door een kleuterklas dan door de PVV.
Wel frappant dat als de PVV een standpunt laat vallen om het grotere doel binnen te halen het gelauwerd wordt als politiek pragmatisme, en als andere partijen het doen het (terecht) als huichelarij wordt beschouwd. De PVV is in niets beter of consequenter dan andere partijen in Nederland, en dat Quid daar af en toe een stukje aan wijdt is dat prima. Reaguurders zijn uiteindelijk net zo inconsequent in hun veroordelingen als politieke partijen in hun prioriteiten.
Waarom? Gewoon omdat het kan Quid! En de val van dit kabinet is prio 1, dus prima zet.
Tsja, de PVV. Eeuwig zonde dat die partij, buiten hun zeer geprezen Islam-standpunt, geen knip voor de neus waard is. Maar goed, elk land krijgt blijkbaar de partijen die het verdient.
Stel wet wordt aangenomen. Dan zal er in de praktijk niets van gemerkt worden. De PvdA zal daar wel voor zorgen.
Stel wet wordt niet aangenomen. Dan zal een volgend kabinet zonder PvdA een net iets afwijkende wet kunnen indienen met een grote kans dat er wel wat gebeurt.
@Absoluut niet waar | 14-10-13 | 09:46
Eerst brengt Wilders de PvdA aan de macht door weg te lopen voor de verantwoordelijkheden, en nu wil hij het kabinet inruilen voor een nog linksere variant.
De politiek in dit land heeft niks meer te maken met democratie, daarover zou het moeten gaan... Je hebt als burger simpelweg niks te vertellen "moderne loonslaven 2.0".
Wie het laats lacht lacht het hardst en dat is niet Rutte.
De helft ligt hier aan het infuus , de banken worden indirect geholpen met uw geld .
Maar arme drommels kunnen niet eens de huur meer kunnen opbrengen om dat het zo nodig was deze op marktwerking te laten draaien kost ons miljarden aan incapabele bestuurders en graaiers en het goed lopende ziekenfonds werd ons ontnomen ook al marktwerking even als de energie sector ook marktwerking het cadeau dat telkens wodt weggeven loop in de jaren al over 100 miljard wat naar africa is gegeven en waar geen enkele controle op is.
De eu die ons meer kost dan op levert , dus IK stem op Geert en de rest veeg ik me reet mee af .
Om demonen te verjagen zoals D66(6) en die vermaledijde christelijke partijen moet je wel ingrijpen .
inplaats om het ambtenaren terug te brengen komen er 3000 erbij ,waar ben je dan mee bezig ? zelf belasting op de waterleiding om deze rommel die gedoogt een cadeau te geven is absurd .
Ik weet je krijgt wat je kiest dat zegt men maar een partij met 2 zetels en een met 3 a 4 zetels is toch van te gekke het doel heiligt de middelen schijnbaar
Over drukmaken gesproken, quid doe is rustig!
Die Quid toch. Loopt als een blinde door het politieke landschap en ziet niet hoe D66 SGP eb CU zich prostitueren om macht. Ziet ook niet dat VVD en PvdA principes over boord zetten om aan de macht te blijven. Dus Quid als deze meeuwenpartij hun macht dreigen in te zetten om die van deze foute kneuzen regering te breken slaan ze twee vliegen ineen klap. Regering weg en later alsnog strafbaarstelling van illegaliteit. Prima politiek en het is ook nog eens goed voor ons land als de macht van de traditionele partijen eindelijk eens wordt gebroken.
Toch mooi hoe Quid elke keer de vinger op de gevoelige plek weet te leggen.
Ik snap al die PVV bashers niet...
Eigenlijk zouden ze nu toch allemaal een vreugdedansje moeten maken?
Maar blijkbaar vinden ze schoppen leuker...
@irma zonderboezem | 14-10-13 | 10:10
niets, volgens Dubbert. Hij vind GL levensgevaarlijk.
VVD is met het strafbaar stellen van illigaliteit ook alleen maar uit op politiek gewin. Het aannemen van de wet zal niets veranderen in de praktijk. Goede actie van Wilders. Het land kan beter een poos niet geregeerd worden dan verkeerd geregeerd.
@hfakker | 14-10-13 | 09:59
dat heet voortschrijdend inzicht. kunnen we kerkgangers niet van betichten.
verder klinkt uw nick als "Ha Fucker".
/offtopic.
Maak je laatje vanmiddag maar leeg Quid. We weten je standpunt nu wel.
Quid schrijft weer een kansloos stukje anti-PVV. Heb het gevoel dat Quidje elk weekend vier a vijf stukjes rancune tikt, om deze dan te plaatsen wanneer dat mooi uit komt.
Vul voor elke keer dat Quid krampachtig PVV uit zijn toetsenbord weet te persen eens een andere partij in. Past perfect, en net zo nietszeggend.
Voor scherpe analyses, bel Quid niet!
Het gaat er mij helemaal niet om de opstelling van de PVV hier te verdedigen, maar doet die PVV hier niet exact hetzelfde als wat alle andere partijen doen. namelijk de positie van de Eerste Kamer zwaar misbruiken om machtspolitiek te bedrijven?
Ik heb het nooit gesnapt, een Eerste Kamer die er eigenlijk is om de deugdelijkheid van aangenomen wetsvoorstellen te toetsen wordt steeds meer een politieke arena waarin bepaald wordt waar het met Nederland in politieke zin naartoe gaat.
Dat accoord met D66, CU en SGP is er enkel om grip te krijgen op de oneigenlijke machtswerkingen in de Eerste Kamer.
Ik zie niet in waarom de PVV nieyt op eenzelfde oneigenlijke wijze politiek zou mogen bedrijven.
Kortom, weg met die Eerste Kamer, daar hebben wij ook niet op gestemd, op dat gajes.
Borrelende Boris | 14-10-13 | 10:37 | + 0
Zou Boris dan toch gelijk hebben?
Wilders en zijn stemmers zijn net zo voor democratie als de haatbaarden die hier een kalifaat willen stichten. Niet alle Henken en Ingrids stemmen PVV, en in een democratie moet je met je politieke tegenstanders om de tafel om compromissen te vinden die het land verder helpen. Geen enkele coalitie zal de PVV 100% zijn zin geven, omdat niet iedere Nederlander dat wil. Zelfs op het hoogtepunt wou 1 op de 5 Nederlanders op de PVV stemmen. 4 op de 5 dus niet. Ook met die mensen moet je rekening houden in een democratie. En dan moet je niet meteen wegrennen als gedoogpartner als je niet volledig je zin krijgt.
Dit doet me sterk denken aan die keer, dat de PvdA tegen het wetsvoorstel van Fleur Agema over het "recht op een schone luier" stemde uit rancune jegens de PVV:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/...
Eigenlijk hetzelfde als nu: tegen je principes stemmen om je tegenstanders dwars te zitten. Maar vergelijk eens de tendens van de reaguursels onder dat artikel, met de tendens van de reaguursels hier.
Als de PvdA het doet, is het een schandalig symptoom van de verziekte oude politiek. Als de PVV het doet, dan is het goed, want de PvdA doet het ook.
En intussen lacht Quid zich suf.
Als Geert het zegt, is het een goed idee.
Dankzij de PVV zal illegaliteit niet strafbaar worden. De VVD slikt dit verlies wel, aangezien het geen hoofdthema voor de liberalen is. Als je het goed bekijkt, helpt de PVV hiermee de PvdA en andere "linkse" partijen aan een meerderheid. Kortom, het kabinet zal hierdoor niet vallen en de PVV zorgt ervoor dat illegaliteit niet strafbaar wordt. De ironie.
PVV heeft zoals gewoonlijk gelijk ,de wet op strafbaarstelling van illegalen is een wassen neus zoals een ieder die een beetje na kan denken zou moeten weten ! Dus als PVV hiermee de regering kan laten vallen GRAAG !!!
Dat de schrijver van bovenstaande artikel ( Zijn VVD bloed laat spreken in zijn artikel ! ) en tegen de PVV is mag duidelijk zijn , Maar dat de schrijver van dit flut artikel hier dan weer misbruik van probeert te maken getuigt dan ook direct zijn simpelheid ,
Tip voor de schrijver van het artikel ! ,Begrijp nu eens dat de lezers van Geenstijl in de loop der jaren volwassen zijn geworden !! Verbeter uw taalgebruik of ga schrijven voor Sesamstraat .
Finn | 14-10-13 | 10:13 | + 1
Wil je mij er buiten laten? ;-)
Overigens ook al zal de PVV tegenstemmen. Ik denk niet eens dat de VVD eruit stapt. Waarom niet? Zij staan bijzonder slecht voor in de peilingen? Zegt dat wat? Neen. Als de media oproept tot strategisch stemmen dan tuint het volk er massaal in.
Dus eigenlijk hoeft de VVD zich helemaal geen zorgen te maken.
Government shutdown in 3..2..1..
Beste Geert-aow op 65-Wilders, je hebt groot gelijk, jij bent tenminste consequent, alles voor de peilingen. Bravo!
Ik vraag me af of dit wel de juiste zet is. Immers de strafbaarstelling van illegalen ligt ontzettend moeilijk bij de PvdA en als het wetsvoorstel wordt aangenomen zal er nog meer heibel ontstaan binnen deze partij. Des te groter de kans dat ze gaan stekkeren in het zicht van de GR 2014 om nog iets van hun machtsbasis te behouden in de Gemeenten. Zie ook wat er 4 jaar geleden gebeurde.
Daarnaast denk ik dat het beter voor Nederland is om de PvdA te gronde te richten, dat kabinet kan nog wel even blijven zitten, zolang het de PVV vrijwel wekelijks virtuele zetelwinst oplevert.
Je bent pas een enorme kneus als je doet/schrijft alsof je opkijkt van dergelijke politieke praktijken. De PVV zegt het nu hardop, dat is het enige verschil. Dus.
@Bokito ergo sum | 14-10-13 | 09:51
Ik niet. Maar goed, dat is net zo goed irrelevant :)
Goh! Johnny Quid voelt zich blijkbaar nogal een Frits Wester vandaag. Met het niet steunen van de strafbaarstelling van illegaliteit ontneemt Wilders Rutte een belangrijk onderdeel van hetgeen Rutte zijn achterban met het regeerakkoord biedt en het is om die reden een taktische beslissing. Tot zover niets nieuws onder de zon want zo opereren alle andere partijen ook. De aanpak van het kabinet bestaat slechts uit het op losse onderdelen zoeken naar nauwelijks bestaande meerderheden buiten de tweepartijencoalitie: een aanpak die geen blijk geeft van respect voor het democratisch bestel en de uitslag van het daarbij behorende democratisch proces. Het kabinet houdt zich niet bezig met kiezers. Zij is alleen gericht op het in stand houden van zichzelf ten koste van alles waar de kiezer om heeft gevraagd. Rutte deinst er zelfs niet voor terug om fundamentalistisch christelijke partijen te knuffelen om maar te kunnen blijven doorknoeien. Als er een mogelijkheid is deze regering tot stoppen te brengen en de kiezer tussentijds door verkiezingen te laten oordelen, dan ben ik daar voor.
"Neem je de PVV nu nog serieus, dan ben je echt een enorme kneus."
Weet niet.
De enige partij die:
1) tegen de EUSSR is.
2) Die een bindend correctief referendum wil. De Kroonjuweel van D'66 waar D'66 nu maar al te graag afstand van heeft gedaan.
dan stem ik wel op de SP die zijn ook tegen dit kabinet
@Balzakius | 14-10-13 | 09:46
yep, en ik heb zo het idee dat het probleem niet beperkt is tot de PVV :(
@ zeg maar jansen 09:57
Precies! Gelukkig is GroenLinks weggelopen, anders hadden ze geheid ook weer die debiele vliegtaks ingevoerd. Dit kost op termijn een dikke 30-duizend arbeidsplaatsen en het milieu wordt alleen maar meer belast vanwege massale vlucht naar buitenlandse luchthavens. En je wagen voltanken in het buitenland kan straks gewoon lonend zijn als je bv. in Nijkerk woont. En ook nog even boodschappen doen over de grens als je er toch bent.
Jammer dat Supermatthijs nog in zijn nest ligt.
Alle middelen zijn goed om dit kabinet te laten zinken, dan voelen ze het ook maar eens hoe het is om te watertrappelen, het water staat ons Nederlanders al jaren tot aan de lippen.
Met een correctief bindend referendum had je dit soort gezeik niet gehad.
@dictatorgio
ZwitsSPul ??
''De Graaff houdt nog wel een slag om de arm. ,,Als ons duidelijk wordt dat de strafbaarstelling de VVD geen crisis waard is, dan tellen wij onze knopen en halen dit punt alsnog binnen.''
Selectief lezen is ook een vak he Sjonnie...
Het zijn allemasl pijpsletten in DH maar dit is of schandalig opportunistisch of het is een sterk geval van any means necessary.
Dieven van de portemonnee zijn er altijd. Als de Roemenen en Bulgaren hier binnen komen wordt het geld uit de binnenzak van de burger gejat. Als illegale Roemenen en Bulgaren hier binnenkomen en opgepakt of uitgezet worden wordt het geld uit de belasting, betaald door de burger, gejat.
Als dit Paars-met-bijbel akkoord er dus in zit halen we lachend de Roemenen en Bulgaren binnen vanaf 1 januari. Politie doet niks, gemeenten spelen de excuuskaart en spreken over incidentjes, terwijl de burger hier van alle kanten leeggeplukt wordt.
Als Wilders hoopt met deze zet het akkoord op hoogspanning te kunnen zetten heeft hij nog steeds mijn zegen. If you can´t beat them, join them. (With two fingers crossed on your back.)
Dat Kwit dit soort stukjes schrijft is logisch...... hij slaapt tenslotte ook het liefst in een warm bed. Overigens is niet het standpunt van de PVV gewijzigd, alleen de tactiek..... en nog niet eens bewust....
De kiezer is bedrogen omdat ie het politieke spel niet snapt. De PVV doet dat wel, en laat zich niet nog eens naaien door de VVD en de PVDA die de PVV salonfähig willen maken om daarna in de rug abzuknallen.
Als regeringspartijen continu hun principes over boord zetten is het wel eens verfrissend te zien dat een oppositiepartij dit ook doet om een hoger doel te bereiken. Top hogereschoolpolitiek! Daar snapt de schrijver van dit stuk niet zo veel van, de naieveling. Weet ie nu nog niet hoe politiek werkt?
waarom wordt de sp erbuiten gelaten ?
deministerpresident | 14-10-13 | 10:23 | + 0 -
Dat links/rechts denken heeft de PVV ze ooit zo geleerd. En eenmaal zo geprogrammeerd krijg je het er maar moeilijk uit. Je hoort de PVV tegenwoordig niet meer over sinds ze een enorme ruk naar 'links' hebben gemaakt.
@Zure Sigaar
Ik blijf bij mijn standpunt. De kogels in Nederland komen altijd van Links.
Links is trouwens een andere benaming voor Ambtenaren en werknemers in de gesubsidieerde en gepremieerde sector. Zij vreten altijd uit de belasting pot.
Een echte zelfstandig ondernemer zal nooit links stemmen.
Maandagmorgen en het PVV bashen is alweer begonnen voor Sjonnie...laat mij raden ?
Niet geneukt Sjonnie ?
Geheel in Wilders-stijl : Quid is maar een miezerig ventje met zijn zoveelste anti-PVV stukje.
Verder wat @James Lastig | 14-10-13 | 09:50 zegt....
Ga voor de spiegel staan, spreek je naam 3 x hardop uit, en handel ernaar..
De opvolger van die verzuurde Freek de Jonge is vanaf nu bekend , zijn naam is Johnny Kwit.
Wat ik overigens niet begrijp is dat de meeste pubers hier toch meteen weer een links-rechts discussie aangaan. Het gaat gvd niet om links of rechts, het gaat om verstandig-onverstandig. En zoals het er nu naar uit ziet heeft onverstandig de absolute meerderheid van rond de 150 zetels. Ik twijfel nog over de Partij van de Dieren, die zeggen af en toe nog wat zinnigs (dat ook wel weer zal veranderen zo gauw ze mee mogen regeren) maar de rest praat vooral poep. Wat we moeten doen is dat hele zooitje wegstemmen en op nieuwe partijen stemmen. Bijvoorbeeld piratenpartij, libertariers.. whatever. Als het maar niet deze troep is die nu de boel verkloot. Slechter kan het niet jongens, dus probeer voor de gein eens iets anders... zo blijven we aanmodderen. Kijk naar IJsland, daar hebben ze het roer omgegooid en het volk eens laten meepraten, het gaat best goed daar momenteel!
Toch snap ik wel van Quid dat hij af en toe de PVV onder vuur neemt. Ik krijg de indruk dat hij dat niet eens doet omdat hij nou zo'n hekel aan die partij heeft, maar gewoon omdat hij al die hypocriete reacties van de Wilders-fanboys wil zien.
Het is tenslotte ook bijzonder grappig, om te zien hoe Wilders-adepten hun idool eigenlijk met dezelfde argumenten verdedigen als D66-stemmers Pechtold verdedigen:
"Dat is nu eenmaal politiek! Hunnie doen het ook, en nog erger! Dit is in het partijbelang! Het dwarszitten van politieke tegenstanders is belangrijker dan het uitvoeren van je eigen partijprogramma! Als andere partijen het doen is het erg, maar als mijn partij het doet dan past die zich gewoon aan aan de rest van de politiek!"
Kijk toch eens in de spiegel, mensen, en lach om jezelf.
Onbegrijpelijk waarom de PVV denkt dat een dergelijke opstelling het kabinet in de problemen gaat brengen.
De PVDA wil die strafbaarstelling sowieso al helemaal niet maar heeft dit weggegeven aan de VVD tijdens het "Kwartet Akkoord" van Wouter Bos. Volgens mij interesseert dit onderwerp de VVD ook helemaal niet zoveel, ze doen het meer om de VVD-kiezers die overwegen PVV te stemmen wat te paaien, de VVD zal de schouders ophalen over deze actie van de PVV. Deze opstelling zal dan ook eerder resulteren in een stabieler kabinet dan dat het kabinet hierdoor valt. Er moet wel iets heel anders aan de hand zijn.
Oftewel.. de PVV is net zoals D66, de ironie :)
Old_Spice | 14-10-13 | 10:18 | + 0 -
Nice try, maar nee. Ze zeggen immers zelf ook dat ze het met die maatregel eens zijn. Maar goede poging om het recht te lullen.
Wat een verademing zou het zijn als dit land eens een regering krijgt zonder de Elite Partijen. (CDA, PvdA, VVD, D'66, SGP, Groen Links en CU)
Dan kan er eens grote schoonmaak worden gehouden onder al die baantjes voor Partij-vriendjes.
PVV bashen? altijd + van mij
Pim Fortuyn wist het precies, maar was gevaarlijker dan Geert Wilders. Daarom werd hij vermoord door links.
waarzeggertje | 14-10-13 | 10:05 |
*
Fortuin is dood, de wereld draait door met Wilders en v.d. Graaf was de moordenaar van Fortuin. Links is een concept waar je het al of niet mee eens bent maar een rechter kan een concept niet straffen. Dus stop dat domme gelul over 'vermoord door links'.
@ bakoenin | 14-10-13 | 10:10 | + 0 -
Wat is het grotere doel dan?
Overigens zijn er veel kanttekeningen bij het strafbaar stellen van illegaliteit. De manier waarop de PVV het wil, is niet de manier waarop de PvdA en de VVD het gaan implementeren, en derhalve past het niet bij het PVV programma. Ook daarom is tegen dit wetsvoorstel stemmen, geoorloofd vanuit de positie van de PVV.
Ik denk dat de regering plus gelegenheidssteunpartijen zich niet zullen laten piepelen. Het is een te groot blok die allemaal de pest aan de PVV hebben.
Dus ja, laat de PVV ook eens een keertje.
James Lastig | 14-10-13 | 09:50 | + 18
Het verschil met de PVV en alle andere partijen is dat bij andere partijen de achterban in opstand komt als principes overboord worden gegooid voor de macht en ze enorm zakken in de peilingen. Zie bijvoorbeeld de PvdA en de VVD op dit moment. De volgers van de PVV verdedigen alles wat Geert doet, zelfs als hij principes opzij zet. Net een stelletje gelovigen met blinde liefde voor de messias.
Met strafbaarstelling van een illegaal wordt niks opgelost, want er wordt niet actief naar illegalen gezocht.
Zelfs niet op de makkelijkste manier; iedere dag bij de vluchtflat (of waar ze nu ook zitten) posten en boetes uitdelen.
Russells Teapot | 14-10-13 | 10:16 Een kwestie van 'uitruilen'.
Deden de PvdA van Samsom en de VVD van Rutte ook. En kijk wat we ermee opschieten.
@(c)ZWITSUL
Waarom staat de sp er niet tussen ?
@bakoenin | 14-10-13 | 10:10
Inderdaad. Daar houdt Quid, de D66 aanhanger, dan weer z'n mond over. Van Mierlo draait zich niet alleen om in zijn graf, maar doet een volledige harlem shake. Over principes overboord gooien gesproken... D66 spant de kroon.
Sjonge jonge Quid, zeker een enorm kudtweekend gehad? Ik weet dat je geen PVV-fanboy bent, maar ze zijn absoluut niet slechter dan dat zooitje schorem wat zich VVD en PvdA noemt.
Als ze hun eigen principes even overboord zetten om dat kabinet een hak te zetten dan heb ik daar eerlijk gezegd totaal geen problemen mee.
Heb je je trouwens al eens verdiept in de principes van de PvdA? Iets met zelfverrijking en zo, vraag maar aan Bert van der Roest die weet er alles van.
"De PVV wil namelijk niet wat goed is voor Nederland, de PVV wil wat goed is voor de PVV"
Zo! Ik val even van mijn stoel hier! Die stoute stoute PVV toch, die willen verdikke wat goed is voor de PVV! Maar inderdaad Quid, de andere partijen handelen doorgaans in het landsbelang... Met name PvdA afd. Utrecht.
Succes Quid, met de volgende pogingen om op een volslagen belachelijke wijze de PVV in een kwaad daglicht te stellen!
Als dat nodig is om die Brusselse soldaten van hun voetstuk te krijgen, hebben ze mijn zegen!
Onze welvaart zijn we inmiddels kwijt. Laten we dan in ieder geval voor onze vrijheid gaan!
Kun je programma punten binnenhalen, doe je het niet, rare jongens die PVV'ers
@bakoenin | 14-10-13 | 10:10
"Het opofferen van een standpunt om het grotere doel binnen te halen.
Niets mis mee, pragmatisme."
Riep je dit soort dingen ook toen Rutte en Pechtold dit soort fratsen uithaalden? Of sprak je er toen ook schande van?
Als we van Rutte en Pechtold dit gedrag niet accepteren, waarom dan van Wilders wel? Of andersom, als we het goedpraten als Wilders dit doet, hoe hypocriet is het dan om Rutte en Pechtold ervoor te veroordelen?
Grote verschil tussen de PVV en de andere partijen is dat de PVV gewoon eerlijk toegeeft de zaak op te willen blazen. Geen achterbaks gedoe, gewoon zeggen wat je van plan bent. Kunnen de andere partijen nog wat van leren.
Iedereen praat in de comments maar over links en rechts, maar er is al lang geen echt links en rechts meer. Alles is "vloeibaar" geworden en schuift/vloeit met de stroom mee als het de betreffende partij belieft. Wat de PVV doet is niets anders dan wat er al jaren in de politiek gebeurt. Het doel heiligt de middelen, niks anders.
Dit kabinet maakt meer kapot dan goed. Als dit bijdraagt aan het stoppen van dit kabinet, dan is het geoorloofd wat mij betreft.
Ik sta 100% achter Wilders.
Andere partijen hebben ook geen principes. Dus hoeft de PVV ook geen principes te hebben. Als je dat niet snapt ben je echt dom! Meesterzet! (ik word hier nog een keer goed in)
Zo af en toe gooit Geert een speeltje de linkse arena in om de gekkies bezig te houden, en.. hij weet wat ze leuk vinden en nodig hebben om hun agressieve energie kwijt te raken,want anders gaan ze met taarten gooien of nog erger.
Deze keer een geliefd hebbedingetje waar ze lang mee bezig zullen zijn.. goed werk Geert!
Alsof de illegalen meteen naar het buitenland zullen vluchten zodra ze strafbaar zijn.
De gevangenissen hier zijn beter dan welke woonomgeving die ze ooit gehad hebben.
Ranzige bedoening die politiek. Ranzige mensen met ranzige plannetjes die zogenaamd het beste met de mense voor hebben. Wie trapt er nog in?
- De PVV wil namelijk niet wat goed is voor Nederland, de PVV wil wat goed is voor de PVV.
- De VVD wil namelijk niet wat goed is voor Nederland, de VVD wil wat goed is voor de VVD.
- De PvdA wil namelijk niet wat goed is voor Nederland, de PvdA wil wat goed is voor de PvdA.
- De SGP wil namelijk niet wat goed is voor Nederland, de SGP wil wat goed is voor de SGP.
- D66 wil namelijk niet wat goed is voor Nederland, D66 wil wat goed is voor D66.
- De CU wil namelijk niet wat goed is voor Nederland, de CU wil wat goed is voor de CU.
Meesterzet! Alles wat Geert doet is goed! Wat een demoniserend haatzaaiend links stukje om de PVV kapot te maken! Iedereen weet dat strafbaarstelling illegaliteit niet helpt, behalve de PvdArabieren natuurlijk weer! /uitgeraasd
Ik zeg op naar de 47zetels
Dit beste Quid is gewoon politiek bedrijven.
Het opofferen van een standpunt om het grotere doel binnen te halen.
Niets mis mee, pragmatisme.
Zo kruipt ene Pechtold, onze liberaal op schoot bij de zwarte kousen, als je het dan toch wilt hebben over verloochenen van standpunten.
En ruilt Rutte zijn anti EU sentimenten een dag na de verkiezingen weer in om vol op het orgel pro EU voorwaarts te stomen.
Niet zoveel selectieve herrie maken Quid.
Gelukkig hebben zowel de VVD als de PvdA wél het beste voor met Nederland hè? Zij staan volledig achter de partijbelangen.... en dus de belangen van u en ik, hardwerkende medelanders.
Mag ik even een teiltje!?
dubbert | 14-10-13 | 10:01 |
Vertel, wat is er levensgevaarlijk aan het PVV gedachtengoed?
Er zijn weinig partijen die handelen naar wat ze beloven. Partijen als de SGP en de PVDD doen dit, volledig uit eigen overtuiging, wat je ook van hun ideeën vindt. Het nadeel is alleen dat Nederland er niet beter op wordt wanneer zij winnen. Andere partijen die zich niet volledig op één issue storten proberen nog te doen wat het beste is voor Nederland in het algemeen, al moeten ze hun principes daar voor verloochenen. Helaas hebben ze geen idee wat het beste is voor Nederland en lijkt het nu alsof ze vooral hun eigen belangen en dat van hun stemvee behartigen (ergens in hun achterhoofd kunnen ze hun verkiezingsprogramma nog wel herinneren).
De PVV klaagt alleen maar, alles is kut. Principes hebben ze, maar die zijn inwisselbaar wanneer ze de mogelijkheid hebben tot nog meer klagen.
Als een willekeurige andere partij op een dergelijke manier haar principes overboord zou zetten, zou iedereen in de panelen het hier over eens zijn: "Schande, om zo je principes overboord te zetten! Dit is wat er mis is in de politiek! Pure partijpolitiek! Dit zou Geert nooit doen!" Et cetera.
Een beetje zwak, dat, nu het om de PVV gaat, alle standaard excuses uit de kast worden getrokken.
"Zo gaat dat nou eenmaal in de politiek! Politiek is keuzes maken!"
Oh, echt? Dat roepen ze bij VVD/PvdA/CDA/D66 ook als ze een principe inleveren voor politiek gewin, en dan is het ook geen excuus. Waarom nu wel?
Smerige politiek bedrijven is sinds het eerste kabinet Balkenende usance. Nu doet de PVV niet anders wat in Den Haag al jaren gebruikelijk is en dan is het weer niet goed ;-)
Hahaha.
De PVV doet één keer wat alle andere partijen altijd doen en dan zijn de rapen gaar. Hahaha. Schijnheiligheid ten top. Selectieve verontwaardiging van de werkelijke machtsgeilen.
NIemand zal u redden.
basweetutwel | 14-10-13 | 10:07 Met de plannen van Teeven om gevangenissen te sluiten is het ook niet te handhaven.
En als je het niet kunt of wil handhaven heeft strafbaarstelling geen enkele zin.
Dat gaat de PVV weer virtuele zetels kosten.
Ah Quid is weer maandagochtend ongesteld en geeft weer af op de PVV. Ik ga me er eerst maar eens in verdiepen.
"een egocentrische, sensatiebeluste, mediageile en een tot op het bot kinderachtige politieke foppartij met nul constructieve oplossingen voor een beter Nederland."
Dat geldt natuurlijk voor alle politieke partijen hier.
Waarom maken de linksgekkies zich dan zo druk ? Als dit toch een links standpunt is. En aanemend voor quit dat er meer gaan komen. waarom maken jullie je dan zo druk. Dan krijgen jullie toch weer een linkse partij in het torentje.
Maar wacht. Jullie kijken niet verder als dat jullie intresses gaan
Als het strafbaar wordt zullen ze het toch nooit handhaven.
De PVV maakt zich ongeloofwaardig
Tja, de zwartmakers van de PVV zijn weer volop bezig. Volgens mij, gewoon ingehuurde ambtenaren.
Nee, je moet blijven stemmen op de Elite Partijen.
Hoe dom kan je zijn.
Pim Fortuyn wist het precies, maar was gevaarlijker dan Geert Wilders. Daarom werd hij vermoord door links.
Zo'n ellendige subsidietrekker.
Het is ook een absurd idee om illegaliteit strafbaar te stellen.
Er zijn illegalen. En die leven nu van de bedeling van gutmenschen. Zodra ze strafbaar zijn laten ze zich oppakken en kunnen de belastingbetalers ze huisvesten en voeden.
Dat gaat bakken met geld kosten.
Politiek is niets minder dan blufpoker
Yeah right, alsof het kabinet hierover gaat vallen. In het ergste, of eigenlijk beste geval stapt Teeven op.
Je wordt bedankt Sjonnie, nu gaan alle reaguurders CDA stemmen...
Ah!.. de eerste linksgekkies hebben zich al vroeg gemeld hier in de panelen,na het bericht in de televaag zie ik.
Nou Sjonnie je hebt een boel medestanders hoor! ghe ghe..
Laten we het linkse spel der politiek gewoon lekker meespelen wie weet??
Het geeft alleen bizar goed weer hoe de volstrekte chaos is in den Haag.
Ze komen er op een normale beleidsmatige manier niet meer in uit.
Gestel dat niet de PVV maar een andere 'fatsoenlijke' partij dit standpunt had ingenomen en daarmee de val van Rutté 2 in werking had gezet, dan was iedereen staande aan het applaudiseren.
Beuh. D66 verkocht onze pensioenen omwille van gratis schoolboeken. SGP en CU deden hetzelfde omwille van de (zondag) winkelsluitingstijden en automobilistje pesten, omdat in hun boek auto's ook niet als toegestane middelen voor een mens om zich te verplaatsen wordt genoemd. Ik mis het drama in het opportunistische knuffelgedrag dat hier nu wordt aangehaald.
Heel goed van de pvv dat ze hun principes rangschikken, niet alles is even belangrijk. Wel even slikkende natuurlijk voor Kwit want nu is het een stuk moeilijker om de pvv te beschuldigen slechts xenofobe partij te zijn.
"Het is een egocentrische, sensatiebeluste, mediageile en een tot op het bot kinderachtige politieke foppartij met nul constructieve oplossingen voor een beter Nederland."
Klopt helemaal. Toch ga ik op ze stemmen. De alternatieven zijn nog meer ruk.
Protestpartij. Net als SP. Ik ben desondanks opgelucht dat GroenLinks is weggelopen, dat is nl mijn PVV! Levensgevaarlijk gedachtegoed.
Wilders, van conservatief naar republikein in 8 jaar!
Er is op dit moment geen enkele partij die Nederland zomaar uit de crisis kan halen. Deze regering is verre weg de slechtste na WOII en alle partijen die daar mee, meeheulen zijn onbetrouwbaar. Maar hoe sneller we van dit kabinet af zijn hoe beter en als dat op deze manier kan vind ik het prima.
Alexander zal nu wel denken, wat is het ook een enorme miezerige mannetje.
In het bedrijfsleven kennen we term "Seagull management". Daarmee bedoelen we de welbekende "interim-" of "crisismanagers". Waarom seagull?
Ze komen met een hoop kabaal binnenstormen op een moment dat je ze niet verwacht, schijten op alles en iedereen en vertrekken dan weer krijsend, ons met de shit achterlatend.
In dat licht bezien is het symbool van de PVV uitstekend gekozen.
Mijn god, mijn god, het wordt hierboven nog goedgepraat ook door de meelopers van Wilders en hun pluskudojosti's. Wat een gênante en plaatsvervangende schaamte oproepende vertoning. Inderdaad: Wilders kan doen en zeggen wat hij wil. Zijn aanhangers gedragen zich als trouwe honden. Mishandeld door hun baas, maar door en door loyaal. Waar is de dierenpolitie als je 'm nodig hebt?
Als het bijkomend effect van het redden van een terminaal patient, een verkoudheidje is, dan moet dat maar.
Daarom stem ik PVV, de enige manier waarop terminaal patient Nederland nog gered kan worden.
Beetje als iemand die vroeger naar de kerk ging en boekjes schreef over hoe te geloven, die nu daar hard tegen ageert? Maar dan vanwege een of ander vernieuwd inzicht of transformatie.
De politiek is een smerig wereldje.Allemaal politieke spelletjes...
Thja... ook de PVV zijn gewoon een groepje politici die in het pluche zitten (greetje inmiddels al 15 jaar) voor eigen gewin en om de agenda van hun broodheren te promoten. Politici zijn politici allemaal!
Wat is goed voor mij! En fuck de rest, lijkt Alexander pechvogel wel hè Johhny?
eerstneukendanpraten | 14-10-13 | 09:52 Heb je gezien waarmee ze denken de economie op gang te krijgen?
Het idee is dat ouderen hun kinderen hun spaargeld geven en dat die kinderen daar dan een huis van kopen.
Het idee dat er na acht jaar zuur van Balkenende en drie jaar nog zuurder van Rutte nog ouderen zijn die spaargeld hebben is belachelijk.
Los van het feit dat áls er al spaargeld is die ouders dat nu ineens aan hun kinderen gaan geven. Die er niet eens vrij over mogen beschikken want er mag alleen maar een huis van gekocht worden.
Luchtfietsers met absurde dromen.
Tja, als de PVV tegen is, stemt de rest automatisch voor. Dus dit is wel de manier voor Wilders om iets binnen te slepen. Slim hoor.
De PVV zet ook haar allerlaatste rechts standpunt overboord. Niets staat de fusie met de SP en de PvdD nu nog in de weg.
Het is bizar dat een stelletje klootzakken in de regering moet bepalen hoe we ons moeten gedragen.
En nu dit weer. Ipv opbouwend te werken gaan ze ellaar een beetje dwars zitten.
God wat kinderachtig.
Maar wat maakt het verder uit. Ik ga gewoon verder met werken, mijn bek houden en betalen.
Het doel heiligt de middelen.
ow kut wat nu? Is johan vlemminx nog verkiesbaar? Die kan je tenminste nog serieus nemen..
De PVV is er alleen maar voor om Meneer Wilders een platform te geven (het is ook geen democratische partij maar een dictatuur zonder leden).
Blijkt dus ook nu weer, het is voor Meneer Wilders belangrijker het land in chaos te storten dan op de eigen principes te staan.
Ik ben ook zelf niet blij met onze huidige regering maar als er iemand een redelijk alternatief heeft hoor ik het graag (en kom mij niet aan met een SP of een GL of meer van die graai partijen die iedereen in een betonnen blokkendoos willen hebben met allemaal hetzelfde inkomen).
Laten we het er maar op houden dat er in de huidige politiek geen partijen zijn die ook maar iets kunnen bijdragen danwel mijn stem verdienen/krijgen
Hoe eerder we van een belastingverhogende VVD die schuldig is aan al die faillissementen van ondernemers weg is, hoe beter.
Nou ja, om dit kabinet van luchtfietsers aan de grond te krijgen is alles geoorloofd.
Voor degene die nu de PVV van vals spel wil betichten, bedenk wel dat dit kabinet alleen maar kon doorregeren vanwege steun in de Eerste Kamer van twee godsdienstgekke partijen en de EU-fascisten van kereltje Peggold. Vind deze move nog niet eens zo onlogisch.
Waarom de PVV afzeiken op dit punt? Alle andere partijen doen exact hetzelfde. Hun eigen belang gaat boven landsbelang.
Ik heb meer respect voor de PVV dan ik heb voor Johny Quid
Alles is geoorloofd om dit "kabinet" te laten vallen.
Prima zet van de PVV !
Dat met die illegalen regelen we later wel, als ze tenminste niet tegen die tijd al gebruik hebben kunnen maken van een pvdapardon.
Niet geneukt vannacht Quid?
"De PVV wil namelijk niet wat goed is voor Nederland",
Oh, mijnheer Quid, u meent te zeggen dat het accoord wat we nu hebben is goed voor Nederland? Heb ik het niet helemaal goed begrepen?
-weggejorist-
Kan iemand zich nog herinneren wanneer de VVD voor het laatst voor zijn eigen principes ging staan? En het CDA? En de PvdA draait zo hard dat er van principes als 10 jaar geen sprake meer is. D66 .. *proest* .. laat ook maar.
Dus ja, laat de PVV ook eens een keertje. En de reden om dit kabinet ten gronde te richten is een zeer valabele. Dit kabinet richt het land ten gronde dus zijn alle middelen geoorloofd.
Soms moet je middelen toepassen die erger zijn dan de kwaal. Gewoon omdat je niet meer anders kunt. Vind het geen mooie oplossing, maar dit kabinet heeft het zelf veroorzaakt.
Allahoe akbar
Mooi, nu houdt geen enkele partij zich meer aan zijn beloften. Weer een bewijs dat de politiek alleen maar bestaat uit een stel incompetenten. Wat het doel van deze actie ook is, het volgende kabinet wordt toch weer waardelozer dan het huidige als we op dezelfde partijen blijven stemmen. Niet doen dus aub
Zeemeeuw? Een Koekoek jonguh!!1!
Ah, de dagelijkse anti-PVV rant van Quid.
tja quitje als je weet dat rutte de belfote maakte om de werkeloosheid terug te dringen, de werkende nederlander 1000 euro te geven. en hogere straffen voor criminelen wou invoeren.
dan zal je hopelijk zelf doorhebben dat ie liegt. dus waarom zou de pvv ook niet zon maneuvre doen om het kabinet onderuit te halen
Mmm, ik kan me herinneren dat er de afgelopen week heel veel parijen bij de oh zo mega belangrijke onderhandelingen zijn weggelopen Quid... Al die partijen willen niet wat goed is voor ons land! volgens jouw redenatie...
Hear hear! Kom er maar in Wilders fanboys.
De PVV is een machtspartij. Dat weten we onderhand toch wel?
-weggejorist-
Raak.
De politieke positie is belangrijker dan principes. Dan weet je het; de Nederlandse politiek is officieel naar de klote.
Fuck de pvv!
Ik kan me prima in deze opstelling vinden.
Ten eerste omdat het illegaal maken van ongewenste immigranten het probleem niet gaat op lossen en ten tweede omdat ik dit kabinet graag zie ontsporen.
REAGEER OOK