Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Dam: Tuinieren is de weg naar het paradijs!

Nederland is bijna af. De rechtsstaat is opgetuigd, gendergelijkheid is vastgelegd, discriminatie verboden verklaard en samen zullen wij allen één zijn. De volzinnen van de beschermende verzorgingsstaat staan geschreven in de genivelleerde novelle van de natiestaat. Wat rest is slechts de obligate irritatie over het interpunctiegebruik. De mensheid heeft nog maar een laatste taak: om het paradijs op aarde te stichten. Daarvoor dient de mens het klimaat te onderwerpen. En wie kan zulks beter duiden voor demense dan Marcel van Dam? Voor het NTR-programma 10x Beter (365k kijkers) bezocht Harm Edens de walmend rijke PvdA- en VARA-coryfee om hem te horen oreren over hoe hij liever tuinman was geworden, als hij maar eerder had geweten dat tuinieren helegaar geen 'burgerlijke bezigheid' is. Neen, het heeft hem rust gebracht om de vele hectaren grond om zijn landhuis onder zijn groene vingers op te zien bloeien. Wég met het dictatoriale efficiencydenken, het vernietigt de verrassingen die een organische ontwikkeling in zich herbergt. Marcel doet het tegenwoordig helemaal anders. Veranderingen in de samenleving zouden we meer aan de samenleving moeten overlaten, en minder aan de mensen, hoort de kijker hem zeggen. Goh. Wijsheid komt dus écht met de jaren. Het moet groeien, evolueren en zich wortelen. We geven toe: bij Van Dam hadden we het gezien zijn hoogbejaarde leeftijd nooit meer verwacht. En daar krijgen we gelukkig ook gewoon gelijk in, want aan het slot van zijn groene gedachten ontsnapt er nog even een vleugje van zijn arrogante oude zelf: "Je zou mensen uit de stad moeten stimuleren om drie tegels uit de stoep voor hun huis te halen, en daar planten neer te zetten. Dan leef je binnen de kortste keren ook in een dependance van het paradijs." Wie pakt de tuinhandschoen op?

Reaguursels

Inloggen

Kan mij niet aan de gedachte onttrekken dat het plaatsen van een stevig hek rond zijn linkse domein een reeele optie is geworden voor vriend van Dam na het lezen van bovenstaande opbeurende commentaren.

homokineet | 12-10-13 | 14:13

vies ventje is het, noemt zich socialist, had zich in 40-45 net zo makkelijk bij de nsb aangesloten.

12pints | 12-10-13 | 11:15

Misschien kan deze arrogante opperverdeler-van-andermans-geld dan snel in een kist in die tuin van hem gaan liggen. Wat een drama van een man dit.

Spielmacher | 11-10-13 | 23:52

-weggejorist-

vincentttt | 11-10-13 | 23:51

-weggejorist-

vincentttt | 11-10-13 | 23:48

Walgelijke vent die Marcel van Dam!

Snel maar naar Pim kijken om mijn gemoedstoestand weer tot rust te brengen:

www.youtube.com/watch?v=kxqPoYKI8V8

vincentttt | 11-10-13 | 23:45

Deze man is de belichaming van ALLES dat verkeerd is aan (linkse) politici. Hij staat zo los van de werkelijkheid en heeft geen enkel besef van de realiteit. Zum Kotzen. Als hij in de brand stond zou er nog niet overheen pissen. Linkse ratten uit de Regentenklasse, walgelijk. Vooral als ze ook nog eens Marcel van Dam heten.

Jodelahiti | 11-10-13 | 20:49

sinds wanneer is ie lid van rode khmer?

vimes | 11-10-13 | 18:08

Het was al in de Chinese oudheid bekend dat qua tijd-besteding geld en sex najagen wordt overtroffen door tuinonderhoud.Daar komt immers nooit een eind aan.Helaas is ons leven wel eindig,ook dat van Marcel van Dam.Dat is dus zijn volgende ontdekking en hype ? Gedenk te sterven (Memento Mori)

Dolphi | 11-10-13 | 17:32

-weggejorist-

duitse herder | 11-10-13 | 17:05

Nog steeds geen gulden uitgegeven om al die rotte tanden eens uit z'n bek te trekken....

K.L. Oot | 11-10-13 | 16:21

Het holmaatje van Jan Hagel, excuus Nagel. NSB ers foute figuren

joyriders | 11-10-13 | 15:27

Ik weet in ieder geval waar ik komende week mijn wintervoorraad houtblokken voor de open haard kom hakken.
Botte Hork | 10-10-13 | 20:54 |
Dan ben je 1 a 2 jaar te laat.
Het moet ook nog drogen.

MyCatIsDoingThis | 11-10-13 | 15:26

Ik zal later (spoedig!) dansen op zijn graf. Mischien is dat wel een beetje sneu, maar ik ga het toch doen!

Temazepam60milligram | 11-10-13 | 14:49

Marcel is een filantroop. Al die natuur mag gratis bij hem komen wonen.

dekruisvaarder | 11-10-13 | 13:47

Wat een ongelovige arrogante zelfingenomen Untermensch is deze vuile klootdzak toch die andere mensen opdraagt 3 (drie!!!) tuintegels te verwijderen en daar een lullig plantje te poten. Ga toch eens gauw deaud, vuile rooie profiteur.

Temazepam60milligram | 11-10-13 | 13:18

Als je zo "rechts" woont als Van Dam is het toch vreemd om links te lullen. Maar goed, het gezegde gaat: als je niet links stemt als je jong bent heb je geen hart, als je nog steeds links stemt als je oud bent, heb je geen verstand...

Plop! | 11-10-13 | 12:43

Vies, achterbaks, minderwaardige graaimachine.

F1802 | 11-10-13 | 12:25

Zo zie je maar weer eens wat je allemaal niet kan vergaren met niets doen.
Nou ja, achter een bureau zitten en anderen belerend toespreken.
Zie kok-evelien herfkens-ad melkert en al die andere PvdAfpakkers.

Beneveld | 11-10-13 | 11:24

Volgende keer weer stemmen op PVDA, mensen leren het nooit,

Pim

heme | 11-10-13 | 11:21

Mijn opa zaliger trok altijd enorm van leer tegen de socialisten en de VARA in het bijzonder. Dat ging zo ver dat mijn oma niet eens naar de VARA mocht kíjken. Ik was toen te jong om dat ten volle te begrijpen, maar inmiddels snap ik het des te beter. Maar die weerzin van mijn opa concentreerde zich vooral op één persoon ..... Marcel van Dam. En ja, je erft nu eenmaal dingen van je grootouders. Dus zeg ik in navolging van mijn opa: zonder Marcel van Dam was Nederland een ander land, een BETER land geweest. Marcel van Dam, je staat voor heel veel wat ik verafschuw. Je linkse salonsnobisme, je Gutmenschsuperioriteit, je bijdrage aan de geleidelijke ondergang van Nederland. Tot slot: dat grote kapitalistische huis met die nog grotere kapitalistische lap grond er omheen verdien je niet. Ik droom er 's nachts van dat, zolang je nog reaukt, een grote groep van briesende bolsjewieken, uitgerust met rode vaandels, rieken en fakkels, je aan je armen achterwaarts uit je huis trekken en je, liggend vanaf je gazon, ziet hoe 40 straatarme gezinnen uit Eritrea, Cuba en Noord-Korea hun intrek nemen.

milky bar | 11-10-13 | 11:18

Kotsmisselijk word ik van deze vent. Lullen over de kanslozen in onze samenleving, en je dan omringen met hectaren landgoed zodat je diezelfde kanslozen nooit hoeft te zien. Hoekje op zijn landgoed voor die lui, mooie huisjes bouwen of zo? Zit er niet in bij deze man. Lullen is prima, maar het moet niet 'too close for comfort' worden. Kom nou zeg, hij heeft toch niet voor niets al dat geld bij elkaar gegraaid?

Truttebol | 11-10-13 | 10:55

Die lul van een Van Dam toch... Trek je in Amsterdam drie tegels uit de stoep en plant je er groen, dan staat je het volgende te wachten: Marokkaanse cultuurverrijkers trappen de hele zooi aan diggelen, vervolgens komt er een BOA die je op de bon slingert wegens het vernielen van het rtottoir en vervolgens krijg je een aanslag van de gemeente vanwege achterstallige precariorechten...

Wijze Uil | 11-10-13 | 10:30

Sinds die man fortuyn een minderwaardig mens noemde, hadden de duitsers ook een mooi woord voor trouwens, kan ik toch maar moeilijk naar die vent luisteren. Als dat je tactiek/houding is zegt dat een hoop. Ook leuk dat ie vanaf zn 12 ha. met wijds uitzicht de natuur helemaal gevonden heeft, maar volgens mij tast al die bosgrond zn hersenen aan. 3 stoeptegels eruit, planten er in en je zit net zo mooi als van dam in zn enorme huis in het bos. Is ie soms vergeten het werkt in dit land, en vooral amsterdam. Als je 3 tegels uit de straat haalt heb je minstens 6 ambtenaren van verschillende afdelingen in je nek, boetes voor toe-eigenen van gemeentegrond, een rekening voor de ambtenaar die het constateerde, voor de ambtenaar die de plant er uit trok, voor de amtenaar die de steentjes terug kwam leggen, voor de ambtenaar die kwam controleren of het werk juist was uitgevoerd. Om nog maar te zwijgen over een vereniging van eigenaren of welstandskommisie die zich ermee kunnen gaan bemoeien.
Feitelijk hebben mensen met een tuin al mazzel dat ze geen precario moeten betalen voor de wortels die te diep groeien..

noerg | 11-10-13 | 10:28

Ik zeg, de limonadefabriek.

Smalhout | 11-10-13 | 10:27

Van Dam geeft echt wel het goede voorbeeld. Zijn tuin staat vol met Afrikaantjes!

Titia Heidekonijn | 11-10-13 | 10:17

@isdaariemand.
Lees mijn tegel nog eens. Ik zeg alleen dat je slimmer moet zijn dan de tegenstander. Intellect, nou ja.., zijn meerdere regels en nauwelijks toepasbaar, slim is in 1 regel tot een uitvoerbare oplossing komen. Zo werkt dat. Ik begrijp je woede, maar probeer deze te kanaliseren, dan sorteert het wellicht effect.

Ongeblustekalk | 11-10-13 | 09:53

@Ongeblustekalk | 11-10-13 | 09:12
Bullshit.

Als iemand mij slaat, ik vraag of die persoon daar mee op wil houden, dat doet persoon niet, vanwege een of andere stem in een of andere geks hoofd honderden jaren geleden, een stem die zich 'allah' noemt. Wat dan? Nog maar eens vriendelijk vragen? Hoe lang moet ik mij laten slaan, voordat ik ethisch gezien mag terugslaan: of mag ik NOOIT terugslaan: omdat IK dan 'slecht' ben.

Als jouw vriendin verkracht word, en je krijgt de verkrachter er niet af met woorden, hoelang duurt het dan voordat jij geweld hanteert? Of wacht: jij hanteert geen geweld, 'want dan word jij net zo slecht als de verkrachter', dus laat jij je vriendin gewoon: verkracht worden.

Hmmm. Klinkt niet echt slim heh? Dat totalitaire pacifisme. Misschien moeten wij verklaren dat wij in principe bereid zijn geweld desnoods met geweld te stoppen: ANDERS HEEFT DAT GEWELD VRIJ SPEL. Wat denk jij?

Laten we het eens strategisch bekijken: er zijn twee groepen: de moslims en de niet-moslims. Bij de moslims zijn groepen te vinden die geweld tegen niet-moslism prediken, verheerlijken, en hanteren, omdat dat moet van hun 'god'. De niet-moslims hanteren pertinent GEEN geweld. Welke groep overleeft. Hmmm.

Als de islam geweld tegen ons hanteert, en de klachten daarover worden door links in bloed gesmoord, dan blijft ons GEEN ANDERE KEUS, dan terug te slaan.

Dat is toch wat links wil? Het debat DOODSLAAN? Alle kans op een vredige oplossing met GEWELD van tafel vegen?

isdaariemand | 11-10-13 | 09:42

.. hoog tijd dat die bejaarde, stinkend rijke socialist eens onder zijn steen kruipt en de wereld niet meer de les leest.
Met zijn uiterst minderwaardige menschen-kop.

Jan Passant mk2 | 11-10-13 | 09:41

Walgelijke man met een eveneens walgelijke toon en stem. Voelt zich werkelijk verheven boven de mens. Über Narcistische eng mens.
Vele mensen ik denk miljoenen zouden zijn zielige leven veruilen voor Pim Fortuin. Ja de heer Pim Fortuin. Die het land haar trots wilde geven en daar zijn nek voor uitstak. Bereid om zijn leven te geven. Marcel blijft beter uit mijn buurt.

Veel Vaak | 11-10-13 | 09:41

Via twitter en dit soort berichten merk ik dat ik er destijds goed aan heb gedaan de TV als medium links te laten liggen.

dubbert | 11-10-13 | 09:37

Marcel van Dam heeft veel genomen en weinig gegeven gedurende zijn leven.

colonnecinco | 11-10-13 | 09:25

Je kan veel zeggen over Marcel van Dam maar het is en blijft een minderwaardig mens dat pakken we hem nooit meer af.

Veel Vaak | 11-10-13 | 09:22

Marcel "Exota" van Dam.
De vleeschgeworden salonsocialist.
Wat een patjepeejer.
Op en top PvdA !
Nivelleren is een feest, behalve voor mij. RAT.

Suske doet Wiske | 11-10-13 | 09:15

@isdaariemand.
Wanneer je jezelf verlaagt tot het niveau van een foute tegenstander win je nooit omdat dat niveau inferieur is. Denk en handel procesmatig, zoek een opening, wandel daar een paar keer in en uit om te zien of die opening te gebruiken is en sla toe. Dan win je altijd, zelfs alleen.
Tot zover, uw crisismanager. ;)

Ongeblustekalk | 11-10-13 | 09:12

Ik zou deze smerige graaisocialist niet ontwijken als ie ineens voor mijn auto staat.

Die kerel weerspiegelt in zijn eentje wat er mis is in Nederland - inhoudsloze betweters die vertellen hoe een ander moet leven.

Marcel van Dam, ik kots op je hele hele bestaan. Van mij mag je na dit weekend het tijdelijke voor het eeuwige inwisselen.

Snackbar van Allah | 11-10-13 | 09:11

Mooi gazonnetje. Ik moet ineens denken aan een fragment in Flodder met een heg, een auto en een zwembad. Kon ook een bulldozer zijn trouwens.

Max Navelstaar | 11-10-13 | 09:03

Brood en spelen, dat is wat volk wil. Welnu van Dam stap in de ring met Hari en vertoon het op de treurbuis door uw zo geliefde "Vereeniging van Arbeiders Radio Amateurs".
De arbeiders zullen u dankbaar zijn en de "Vereeniging van Arbeiders Radio Amateurs" heeft weer wat kijkers erbij. Een glaasje Spoetnik erbij en de onderknuppel is helemaal gelukkig. Of mist er nog iets?

www.jannekes.nl/cocktails/spoetnik.htm...

meneer der meneren | 11-10-13 | 09:03

Kan niet wachten tot deze man onder de groene zoden ligt zodat ik kan gaan dansen op zijn graf, altijd uit de staatsruif gevreten en nooit iets bijgedragen aan decmaatschappij maar wel altijd klaarstaan met het geheven belerende vingertje, minderwaardig mens dat ie is.

Bugsy Malone | 11-10-13 | 09:01

Misschien is het een leuk idee om voor de diversiteit misschien wat wilde marokanen uit te zetten

ae666 | 11-10-13 | 08:58

De islam wil alle homos vermoorden.
Sommige homos klagen daarover.

Die noemt Marcel van Dam dan net zolang een 'buitengewoon minderwaardig mens', totdat iemand de hint snapt en hem omlegt.

"Hij heeft nog nooit gedanst. Hij kent zijn doel.
Nog nooit is op zijn vale klerkensmoel
Zomaar een lach verschenen, maar die nacht,
Nadat de gek de nar had omgebracht,
Kroop hij zijn bed uit, glimmend van de pret,
En maakte hij onbespied een pirouette.

Dank, dank, riep hij, het monster is geveld.
Hij oefende het woord ‘geschokt’ voor morgen
En sliep als twintig ossen kunnen slapen.
Straks is hij, voor de camera, vol zorgen.
Natuurlijk is hij zwaar tegen geweld.
Daar klinkt verdomd weer zijn belegen lied.
Hij loopt op straat, ondragelijk rechtschapen,

En ziet nog steeds het echte monster niet."

Als de islam ons ongestraft mag bedreigen, en geweld mag hanteren. Als links ons ongestraft mag bedreigen en geweld mag hanteren. Mogen wij dan ook links en de islam bedreigen, en geweld hanteren? Of mogen wij alleen maar 'netjes' klagen? Of zelfs dat niet? Mogen wij alleen nog sterven: zonder daarbij enig geluid te maken?

Terwijl de islam (oa!) homos met de dood bedreigt, smoort links de terechte klachten daarover: IN BLOED, en dan nog het ijskoude lef te hebben om zich moreel superieur te wanen...

Als zowel links als de islam blijven dreigen, geweld blijven hanteren tegen ons, terwijl de klachten daarover structureel de doofpot ingaan, dan blijft ons geen andere keus: dan terug te slaan.

Ik had het niet verwacht. Ik had verwacht dat links de slachtoffers van de islam zou bijstaan in hun doodsnood, in plaats van de klagers een mes in de rug te steken en ze (mond)dood proberen te maken.

Ik had verwacht dat links zou opkomen voor de homos. Op zou komen voor de joden. Voor de vrouwen. Voor de afvalligen, die moeten rennen voor hun leven omdat ze niet langer geloven. In plaats daarvan maakt links letterlijk JACHT op iedereen die ook maar DURFT te klagen over het geweld van de islam.

Dan blijft ons geen andere keuze: als onszelf te verdedigen, met tenminste dezelfde wapens als die tegen ons worden ingezet.

De islam predikt geweld tegen homos.
Sommige homos klagen daarover.
Worden die klachten niet gehoord, dan is het moreel en ethisch en strategisch gezien gerechtvaardigd dat ze zichzelf pro-aktief beginnen te verdedigen.

isdaariemand | 11-10-13 | 08:55

Tja, deze man heeft zijn steentje bijgedragen aan de ondergang van het socialisme met de aankoop van dit landgoed...

zeeman73 | 11-10-13 | 08:54

Hij had tot 12 jaar geleden nog nooit een schoffel vastgehad.
Dat verklaart een boel. Wereldvreemde gek.

löl met vingers | 11-10-13 | 08:54

Hij zal herinnerd worden als de exota prins.
Heeft hij toch maar mooi bereikt.

De Exota-affaire - VARA Geschiedenis
biografie.vara.nl/gebeurtenis/75/de-exota-affaire
De Exota-affaire kostte Van Dam bloed, zweet en tranen, en de VARA uiteindelijk meer dan 7,7 miljoen gulden. Het dramatische hoogtepunt was een filmpje, ...

swassannuf | 11-10-13 | 08:52

Niemand die heeft opgemerkt dat Marcel van Dam de beroemde woorden citeert van Voltaire, Candide, "Cela est bien dit, rèpondit Candide, mais il faut cultiver notre jardin." Dit is één van de basisteksten van het socialisme geweest. Wij moeten ons tuintje wieden en lief tegen elkaar zijn, dan komt alles goed met de wereld.

Petrus de Rewa | 11-10-13 | 08:50

Goedemorgen allen, helaas, deze links lullen, rechts vullen salonsocialist is niet overleden vannacht van onze krachtige woorden, net als geloof heeft het weinig nut.
Liever zie ik een feestje alla project X maar dan in Marcel zijn tuintje.
Wie o wie gaat er mee? Lekker de groente oogsten bij deze man die mede verantwoordelijk is voor de dikke subsidiestromen, de multi culti en de open grenzen, zaken waar hij altijd voor heeft gepleit, en de critische burger steevast heeft weggezet als xenofoob en racist.
Hij heeft lekker een riant leven gehad, en nu nog, in zijn dikke woning en met zijn dikke bankrekening over de rug van een ander.
Ik zeg PROJECT X MARCEL VAN DAM!!!

Mozeskriebels | 11-10-13 | 08:36

Onze sosjalist die zijn deuren hermetisch gesloten houdt. Haal het niet in je hoofd om te zien wat er binnen de muren gebeurd.

Kamervraag | 11-10-13 | 08:34

De moordenaar van Fortuyn spreekt...

Daar, ik heb het gezegd... c'est ca.

Walter Heisenberg | 11-10-13 | 08:17

@CoffeePatch | 10-10-13 | 20:47
Wat een historisch besef, hulde.

Petrus de Rewa | 11-10-13 | 07:58

Oud links is om te kosten, maar nieuw links een drama. Stappen gezet, morgen verder hoorde ik net op R1. Bah.

Ongeblustekalk | 11-10-13 | 07:44

Marcelletje Wie??? Ken hem niet maar wat een akelig verschrikkelijke vent.

Mijnbescheidenmening | 11-10-13 | 07:23

Dit is dus de van Dam van toen mijn vrouw mij meldde dat van Dam was overleden, mijn hart een vreugdespeongetje maakte, en ik hoopte dat hij onderweg naar de hel was.
Was heel spijtelijk de Dikke Johannes.
Maar Marcel, ik wil je wel helpen hoor, untermensch.
Graaf ik een gat van 3 meter diep, ga jij er in leggen, gooi ik het weer dicht.
Ik hoop dat je een pijnlijke dood sterpht, kleaudtzak.

mothersfinest | 11-10-13 | 06:46

@de honden blaffen... | 11-10-13 | 00:05
En neemt arbeiders de maat en weet wat goed voor hen is, daarna pakt hij hun geld af, als een soort omgekeerde Robin Hood en steekt dat in eigen zak.
Ik hoop dat de generatie van Dam snel uitsterft.

Jim Lovell | 11-10-13 | 06:42

PVDA/LINKS: zakkenvullers. 13 hectare land, kast van een huis en lekker achterover zitten. Kom er maar in Geert.

Pimmetje Fortuyn | 11-10-13 | 06:26

Van Dam was de eerste graaier in tv land.
Misschien wel de eerste graaier period.
Hij is de trendsetter van de graaicultuur.
Lelijke kwal.

amin | 11-10-13 | 02:37

@necrosis | 11-10-13 | 02:10
De laatste keer dat ik een muzakje van je afspeelde begaven mijn pc speakers het en heeft me uiteindelijk €40 gekost om nieuwe aan te schaffen, dus deze sla ik ff over.
youtu.be/UiGjxxytLy8

INH.30CL | 11-10-13 | 02:30

isdaariemand | 11-10-13 | 02:19

Dat zal hem van zijn levensdagen niet meer lukken, zo vaak handen te wassen...

neutron | 11-10-13 | 02:27

Hoe vaak moet Marcel van Dam zijn handen wassen, om het bloed van Pim eraf te krijgen?

isdaariemand | 11-10-13 | 02:19

@necrosis | 11-10-13 | 02:03
Laat deze kerel het maar uitleggen dan, ik zeg niets meer!
youtu.be/-ApvDD5nLV0

INH.30CL | 11-10-13 | 02:07

@INH.30CL | 11-10-13 | 01:58
Waarom een linkje van Clairie in rood leer?
Dat kost je punten!
*broeden doet op heftig linkje*

necrosis | 11-10-13 | 02:03

@necrosis | 11-10-13 | 01:54
Ach, je weet toch hoe links rolt?
youtu.be/NEPXJoX7mvs

INH.30CL | 11-10-13 | 01:58

Hij is toch prominent lid van de PvdA,daar stelen ze toch allemaal!

baanaru | 11-10-13 | 01:58

een ronduit minderwaardig mens is het.

Mask | 11-10-13 | 01:56

@ INH.30CL | 11-10-13 | 01:41 |
Jazeker! En ik ben trots dat u het draagt!

*out*

Houtbar | 11-10-13 | 01:55

@INH.30CL | 11-10-13 | 01:47
Van Dam is een smerige graaisocialist die in tegenstelling tot 'de leer' een miljonair is geworden.
Van Dam is de reden dat ik pis op alles wat zichzelf socialistisch noemt!

necrosis | 11-10-13 | 01:54

O. Ja politiek was het een lul,maar voor mij menselijk gezien was het ook een grote lul. Exota was namelijk mijn lievelingsdrankje. Ik vond het gewoon lekker. Jammer dat die lul van een linkse fossiel weer voorbij komt. Was net van mijn jeugdtrauma af.

tweetybird | 11-10-13 | 01:54

@Stormageddon | 10-10-13 | 22:42
Verdomme, wat zet je dat weer mooi neer.

INH.30CL | 11-10-13 | 01:51

Ach marcel van dam toen een lul. Maar gelukkig wel zeer consequent. Het is nog steeds 1 grote lul. Meer valt er over de man eigenlijk niet meer te vertellen. Een linkse fossiel. Niet meer niet minder. Volgerde item maar weer.

tweetybird | 11-10-13 | 01:46

Van Dam, vieze smerige laag bij de grondse minderwaardig Untermens. Gore rooie volksverlakkende zakkenvuller! Als je sterft, liever vandaag nog als morgen, kom ik op je graf pissen!
Jos Schmitz | 10-10-13 | 23:01 | + 58 -

Mijn gedachte ;bedankt OOK NAMENS LEWIS HIHIHI

claener | 11-10-13 | 01:46

Van Dam is een minderwaardig mens!

necrosis | 11-10-13 | 01:41

Hij van exota, eh exotische planten.

NACademicus | 11-10-13 | 01:39

LOL @ Supermatthijs.

Zoals gewoonlijk lul je klinkklare onzin, maar het is werkelijk bewonderenswaardig hoe je iedere keer dezelfde personen op de kast weet te jagen.

Als de op u reagerenden zouden staan voor de toekomst van rechts nederland zou ik die toekomst zeer somber inzien.

Gelukkig is dit maar een marginaal deel.

Succes!

Zoloft | 11-10-13 | 01:34

@INH.30CL | 11-10-13 | 01:19 |
Duyvendak kan ook wel weer aansluiten met pyamajas als lachende derde.

Houtbar | 11-10-13 | 01:32

@Houtbar | 11-10-13 | 01:13
Dat kan ook aangezien de rest is vermoord.

INH.30CL | 11-10-13 | 01:19

Marcel van Dam, Ad Melkert, volkert van de graaf... meh

En gewoon terugkomen... weer opnieuw..

Houtbar | 11-10-13 | 01:13

Mozeskriebels | 10-10-13 | 21:14 | + 49 -
Dit is de tweede keer dat ik het volledig met je eens ben, mooie duidelijke tegel ook.
Ik heb hem ook altijd gezien als de aanzetter van de moord op professor Pim Fortuyn met zn haatzaaiende bek. Marcel van Dam f•ck jou

KannieWaarZijn | 11-10-13 | 01:09

@Ommezwaai | 11-10-13 | 00:45
Kinds worden is best wel een mooie uitdrukking. Weer als kind zijn. Onbevangen... Zonder 'ego' Ga daar maar aan staan als 'grote man'.

AntiSoof | 11-10-13 | 01:00

AntiSoof | 11-10-13 | 00:39
Professioneel gezien zou ik de man per omgaande doorsturen naar een crisis-psychiater.
Als bij mensen het einde nadert, gaan ze opeens denken dat ze in het paradijs komen en worden opeens weer kinds of gelovig.
Hij begint te geloven in Mickey Mouse of Prins Claus.....

Ommezwaai | 11-10-13 | 00:45

Ik dacht al een lange tijd geleden gehoord te hebben dat van Dam ernstig ziek was...
Onkruid vergaat (helaas) niet.

Capy | 11-10-13 | 00:40

Ff serieus. De heer van Dam bedoelt het vast wel goed. Eerlijk. Maar of ie Schopenhauer of Nietzsche of zo begrijpt of sowieso gelezen heeft zou ik niet weten. Of dat ie iets van Jezus's woorden las? Kan me niet voorstellen. Dus is het een rijke man zonder de ware schat. Of zo. Jammer. Of niet, wie zal 't zeggen.

AntiSoof | 11-10-13 | 00:39

Supermatthijs | 11-10-13 | 00:30
Wat bepaal ik?
Of van Dam ongelijk had?
Per definitie heeft die landverrader ongelijk, dat weet zelfs mijn neefje van vijf. Linkse dopneus!

Ommezwaai | 11-10-13 | 00:34

Toch blijf ik Harm Edens een goede interviewer vinden. Krijgt met een paar woorden de ander aan het lullen.

Rittersport | 11-10-13 | 00:34

5 plantjes zijn ook toegestaan, toch?

ojédiaré | 11-10-13 | 00:33

Ommezwaai | 11-10-13 | 00:29 | + 0 -

En dat bepaal jij hier even ? Mafkees.

Supermatthijs | 11-10-13 | 00:30

Supermatthijs | 11-10-13 | 00:18
Oh ja, een wijs man is die Joris...

Ommezwaai | 11-10-13 | 00:30

Supermatthijs | 11-10-13 | 00:18
Met de wetenschap van nu, heeft van Dam ongelijk en Pim gelijk gekregen.
Die tuinkabouter zou overigens alsnog veroordeeld moeten worden voor zijn ultralinkse ophitserij..
Voor een vuurpeloton en in zijn eigen tuin rechtstandig begraven, zou mij prima lijken.

Ommezwaai | 11-10-13 | 00:29

Marcel van Dam, de engste griezeligste landverrader allertijden. Heb nog nooit iemand zo horen zwatsen.

KannieWaarZijn | 11-10-13 | 00:29

Allemaal drie tegels uit de stoep mensen, en er dan goede planten in zetten.
Dan leven we ook allemaal in een 'dependance' van het paradijs. (LOL)
Ja, ja die van Dam zegt het goed. Als hertog in zijn bedoeninkje... Maar aan de andere kant, (Exota was ook maar een hype), de kachel moet wel branden oftewel de schoorsteen moet wel roken. Wat en gedoe.

AntiSoof | 11-10-13 | 00:23

Ik weet nog precies waar ik die dag was toen Zaadcel van Dam voor de eerste keer door de socialistische mand viel.

ojédiaré | 11-10-13 | 00:21

Supermatthijs | 11-10-13 | 00:07
Supermatthijs | 11-10-13 | 00:09
Als jij twee keer op een post reageert, moet er wel een kern van waarheid in zitten.

de honden blaffen... | 11-10-13 | 00:19

Ommezwaai | 11-10-13 | 00:15 | + 0 -

Joris heeft zijn onomstreden gezag laten spreken. En luister nou eens goed naar dat debatje. Er zit OOK iets in de argumenten van van Dam.

Supermatthijs | 11-10-13 | 00:18

Wijs man, maar slaat soms volledig de plank mis, maar ja, wie niet

ITEACHYOU | 11-10-13 | 00:17

Supermatthijs | 11-10-13 | 00:07
Folkert heeft de verkeerde op de korrel gehad, zoveel is mij wel duidelijk....
En zeg eens, waar is je billemaatje Bakito gebleven?

www.youtube.com/watch?v=tMxS_xSKujU

Ommezwaai | 11-10-13 | 00:15

En nog steeds kan ik die kop niet zien. Wat een verschrikkelijk min kereltje.

INH.30CL | 11-10-13 | 00:14

Één, twee, drie.....

suffie63 | 11-10-13 | 00:13

de honden blaffen... | 11-10-13 | 00:05 | + 0 -

Eigenlijk geef je hier blijk van een enorme domme niet in gevoerde boerenlul te zijn. Maar dit terzijde.

Supermatthijs | 11-10-13 | 00:09

de honden blaffen... | 11-10-13 | 00:05 | + 0 -

Jarenlang in de politiek en jarenlang bij de Vara. Een beetje roeptoeteren mag hoor maar je kan het ook overdrijven.

Supermatthijs | 11-10-13 | 00:07

Typische Profiteurs van de Arbeiders man.
Heeft nog nooit een slag gewerkt.

de honden blaffen... | 11-10-13 | 00:05

Dit gedrocht zit in mijn ereklasse van boosmakers. Samen met types als Paul Pot Rosenmuller, jp bakellende, mo Rabbae, F Onnozelehalsema en andere hypocriete zakkenvullers die nog nooit een bedrijf van binnen hebben gezien.

Willem VanDer Decken | 10-10-13 | 23:58

Bedankt GeenStijl :(,was al zo blij dat we niks meer van deze salonsocialist hoorden,volgende keer nniet meer doen,spontaan maagzuur

Djenghiz_ken_net | 10-10-13 | 23:53

zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:44 |

Ik heb eerder een mostuin dan een moestuin, omdat ik tegen een bos aan woon.
De maximale oogsten tot nu toe zijn vooral wilde aardbeien en flink wat bramen. Maar ik zal je advies ter harte nemen als de groenten van AH me echt te duur worden.

Peyronie | 10-10-13 | 23:52

Fortuyn is dood en Marcel van Dam leeft als een God in Frankrijk.
Het leven is niet eerlijk.

spanarchist | 10-10-13 | 23:51

Peyronie | 10-10-13 | 23:42
Monsanto houdt u in de gaten. Kijk uit met zaaien.

Strohond | 10-10-13 | 23:47

Peyronie | 10-10-13 | 23:42 Een lapje grond is goud waard. Wat groenten planten en zo en laat Rutte maar lullen.

zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:44

Leuk bedacht om drie tegels te verwijderen. Wel jammer dat je daarvoor eerst in drievoud een vergunningsaanvraag moet indienen en dat de kans zeer groot is dat de welstandscommissie de aanvraag afwijst.

Strohond | 10-10-13 | 23:44

Dit topic over Van Dam en zijn te grote moestuin brengt weer al mijn onmachtige haat tegen dit soort bonzen naar boven, maar de positieve kant is dat ik me opeens realiseer dat ik best wat aardiger voor mijn tuin mag zijn.
Hij ligt elke dag klaar voor me in weer en wind, zonder dat ik daar veel aandacht aan besteed of 'm echt goed verzorg.
Dit weekend het tuingereedschap maar weer eens even uit het vet halen..

Peyronie | 10-10-13 | 23:42

Marcel van Dam staat achter het raam te wachten tot zijn maatje Volkert vrij komt.

Jim Lovell | 10-10-13 | 23:39

Van Dam omdat het kan, net zo goed alles bij elkaar gestolen als Bert van der Roest, maar dan slimmer. Het kan omdat degene die hard werkt en de helft aan belasting kwijt is 's-avonds graag naar de Voice of Holland kijkt of naar de Biggest Looser en het verder allemaal best vindt. De ene mens kijkt hoe hij een euro kan verdienen, de gütmensch kijkt naar jouw euro.

Portemonnee van de A | 10-10-13 | 23:32

@zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:20
Als je je zo graag tussen mensen begeeft die allemaal dezelfde boodschap verkondigen, zou ik moslim worden als ik jou was.

*Free mijn buurman!*

Jackanders | 10-10-13 | 23:31

Supermatthijs | 10-10-13 | 23:28 Als ik jou was zou ik uit protest niet meer reaguren.

Maar ja.

zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:29

Het feit dat hij zo'n verkeerde blik op tuinieren had en nooit een schoffel in zijn handen had gehouden geeft dus al aan wat voor wereldvreemd figuur het is. Man, ik hielp als tiener mijn vader in de tuin. Meneertje woonde zeker bij een rijke pappie en mammie en hadden een tuinman die de vijver en 300m² grond onderhield achter hun villawoning. Vervolgens ging meneertje naar een gymnasium en vervolgens een universiteit met allemaal nette mensen.
Dit typeert de standaard politicus. Totaal wereldvreemd omdat ze alleen in goede buurten hebben gewoond en altijd met nette intelligente mensen om zijn gegaan.
Eigenlijk zouden ze bij een vacature voor politicus moeten vragen om minimaal 5 jaar normale werkervaring bij een boerenlullenbedrijf en 5 jaar gewoond te hebben in een kutbuurt.
Gewoon even die deksel een paar keer op die uit de hoogte stekende neus stompen.

Vip3r | 10-10-13 | 23:28

zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:27 | + 0 -

En ik heb liever dat je daar ook niet op gaat liggen. Free Bakito !

Supermatthijs | 10-10-13 | 23:28

Supermatthijs | 10-10-13 | 23:25 De enige tafel die jij hebt is de picknicktafel in het park.

zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:27

Doe ook nog ff aandacht besteden aan die andere salonsocoalist. Die burgemeester Rehwinkelt uit Groningen. Die blaast binnenkort een stille aftocht naar Spanje om de mensen daar te gaan zitten lastig vallen als ramptoerist. Met een flinke zak wachtgeld uit NL.

homokineet | 10-10-13 | 23:26

zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:24 | + -1 -

Je hoeft van mij niet op tafel te gaan liggen hoor.

Supermatthijs | 10-10-13 | 23:25

Supermatthijs | 10-10-13 | 23:22 Oh, is dat een kritische houding? Lul op tafel!

zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:24

vlaghalfstok | 10-10-13 | 23:20 Nathouden. Meer hoef je er eigenlijk niet aan te doen.

Maar je hebt van die uitslovers die elk sprietje van wat ze niet vinden passen weg willen hebben. Zó iemand is Marcel van Dam.

"Jij bent een minderwaardig sprietje, weg met jou". Ik hóór het hem zeggen.

zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:23

zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:20 | + 0 -

Altijd een beetje goedkoop scoren door een kritische houding hier weg te zetten als trollerij. De bijdragen hier zijn nogal eens heel erg kort door de bocht en daar mag best wat tegen in gegaan worden.

Supermatthijs | 10-10-13 | 23:22

Hoeveel zielige asielzoekers laat solidaire Marcel eigenlijk op zijn landgoed kamperen?

ZonderNaam | 10-10-13 | 23:21

Tuinieren is da BITCH

vlaghalfstok | 10-10-13 | 23:20

Supermatthijs | 10-10-13 | 23:18 En ik hoop dat het nou wel eens een keer mooi geweest is met die trollerij.

Ook die van jou.

zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:20

zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:16 | + 0 -

Ach, wie steeds het randje op zoekt gaat er weleens over. Ik verheug me al op zijn terug keren hier. Wij zwakzinnigen hebben toch sturing nodig.

Supermatthijs | 10-10-13 | 23:18

Supermatthijs | 10-10-13 | 23:06 Tiende keer al of zo? Er waren betere die minder kansen kregen. Laten we dat even vaststellen.

zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:16

@Graaf van Egmont | 10-10-13 | 23:05
Hij heeft de schijn tegen. (En de feiten ook.)

Stormageddon | 10-10-13 | 23:15

Mijn grootouders leefden grotendeels van hun moestuin. Ik heb ze vaak gezien in die tuin. Wat ze toen niet deden, was zichzelf ontzettend feliciteren als er weer eens wat peulen van de staken gehaald werden. Wat ze al helemaal niet deden, was zichzelf als redder van de wereld zien. Zij waren wel normale mensen.

Fierljepping on ice | 10-10-13 | 23:14

Het valt me op dat geen enkele journalist deze linkse bestuurder gevraagd heeft hoe hij in staat was om een heel landgoed bij elkaar te harken. Corrupt ,heimelijk in dienst bij een stiekeme hele foute partij ?

dierplaag | 10-10-13 | 23:09

Jullie arriveren hier in clusters, erg bijzonder.

Ongeblustekalk | 10-10-13 | 23:07

zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:00 | + 1 -

Hij staat in de lijst van gevallenen.

Supermatthijs | 10-10-13 | 23:06

Uit de commentaren bij dit topic zou ik dus mogen opmaken, dat Marcel niet erg geliefd is?

Graaf van Egmont | 10-10-13 | 23:05

Van Dam, vieze smerige laag bij de grondse minderwaardig Untermens. Gore rooie volksverlakkende zakkenvuller! Als je sterft, liever vandaag nog als morgen, kom ik op je graf pissen!

Jos Schmitz | 10-10-13 | 23:01

Koonkluk Huis | 10-10-13 | 22:50 Een kort ziekbed mag ook best.

zeg maar jansen | 10-10-13 | 23:00

Ik heb de hele draadstaart gelezen. Heeft Bakito een vrije dag of zo?

Een stukje nuance gaat zo wel verloren.

zeg maar jansen | 10-10-13 | 22:59

@Masturwasbeert | 10-10-13 | 20:54
Amen

2close | 10-10-13 | 22:54

Van Dam is een van de vele medeschuldigen aan de moord op Fortuyn en daarnaast net zo'n smerige rat als Samsom.

2close | 10-10-13 | 22:51

Bij mensen als Marcel van Dam hoop ik altijd dat ze na een lang ziekbed langzaam en pijnlijk doodgaan.

Rest In Privacy | 10-10-13 | 22:50

@gebrokenvleugel | 10-10-13 | 22:43 | + 0 -
Grote bek hebben achter gesloten deuren. En sympathiserende rol spelen voor het plebs.

carramba | 10-10-13 | 22:47

@Koninging Beatricks | 10-10-13 | 22:40
Haha, vakwerk. U kan snel met de beitel, beitelen.

Ongeblustekalk | 10-10-13 | 22:44

Eigenlijk vreemd dat nooit iemand zich afgevraagd heeft hoe en waarom deze PVDA partij corifee zo riant beloond weggezet is bij de omroepgraaiers.
Daar moet een verhaal bij zijn, ikzelf denk vaak hij moest weg mede wegens drankgebruik maar er is vast meer, ook weet deze ex-staatssecretaris meer, gevaarlijk dus kalt gesteld daarom met riante omroepbaas vergoeding?

gebrokenvleugel | 10-10-13 | 22:43

@basvanderwal9148 | 10-10-13 | 22:25
Het probleem is niet dat hij op een landgoed woont, rijk is en dan ook socialist. Als hij het gewoon met hard werken in de private sector had bereikt: prima. Dat is hooguit een beetje hypocriet. Vervelende eigenschap, maar goed... daar hebben heel veel mensen last van.

Het probleem met Van Dam is dat hij zijn fortuyn (geen spelfout) in de publieke sector bij elkaar heeft gegraaid, bij de VARA en PvdA over de ruggen van de arbeiders voor wie hij zich zogenaamd heeft ingezet, maar waarvoor hij feitelijk geen flikker heeft gedaan. Dat vermogen is 100% opgebouwd uit belastinggeld zonder dat er een noemenswaardige prestatie van hem voor de maatschappij tegenover staat. Dat is het kwalijke. En dat maakt hem (in zijn eigen woorden) een buitengewoon minderwaardig mens.

Stormageddon | 10-10-13 | 22:42

Helaas is Marcel niet op de hoogte met de regelgeving hier in het stalinistisch-marxistisch Havana aan de Waal; Een halve tegel mag. Drie tegels een een grove overtreding. En net als de KGB/FSB zijn daar wel weer de mannetjes (m/v) voor beschikbaar die daar notie van maken.

boasatlas | 10-10-13 | 22:39

@carramba | 10-10-13 | 22:33
Ja. Maar over mijn lijk en dat is niet mogelijk.

Ongeblustekalk | 10-10-13 | 22:38

@carramba | 10-10-13 | 22:33
Daar is de EU al vrij ver mee gevorderd.

Slipsnifter | 10-10-13 | 22:35

@Ongeblustekalk | 10-10-13 | 22:30 | + 1 -
Masterplan: totaalnivellering en herverdeling.

carramba | 10-10-13 | 22:33

@Ongeblustekalk | 10-10-13 | 22:30
Dat zou nog best eens kunnen, in ons voordeel zal het in ieder geval niet zijn heb ik zo het idee.

Slipsnifter | 10-10-13 | 22:33

Al mijn vooroordelen en onderbuik oprispingen worden weer bevestigd, bedankt NPO voor dit informatieve filmpje. Daarom dus bezuinigen op het publieksbestel.

carramba | 10-10-13 | 22:31

@Slipsnifter | 10-10-13 | 22:25
Ik "denk" dat de Bilderbergers besloten hebben dat de EU politiek en financieel een eenheid moet gaan vormen, daarna een economische meltdown, zodat activa spotgoedkoop kan worden opgekocht en als spin-off van de meltdown een exodus van miljoenen vreemdelingen.
Daarna Europa opbouwen met spotgoedkope arbeidskrachten.
We're doomed, hahaha.

Ongeblustekalk | 10-10-13 | 22:30

@basvanderwal9148 | 10-10-13 | 22:25
Socialisme geldt in nederland alleen voor het plebs, niet voor de elite.
En bij de elite horen in dit land ook de kansenparels, die krijgen immers ook huis, baan en vrouw kado.

Slipsnifter | 10-10-13 | 22:29

"spuugt ovenschotel uit over monitor en toetsenbord"

McNulty | 10-10-13 | 22:28

Van dam: Een rijke communistische DDR dictator... hij woont in een landgoed van 30 hectare.. en dan noemt zich socialist?! Hij MOET zich schamen!

basvanderwal9148 | 10-10-13 | 22:25

Adolf H zou trots op hem geweest zijn...

duitse herder | 10-10-13 | 22:25

Goh... doet me denken aan mijn jeugd.
Maar volgens jou leefden wij verkeerd en wonen wij nu in betonnen dozen.

Klootzak!

basweetutwel | 10-10-13 | 22:25

@Ongeblustekalk | 10-10-13 | 22:23
Hahaha, zat ik voor niks gespannen op het antwoord te wachten ;)
Maar goed, je kunt heel, heel veel info op het internet vinden, maar zeker niet alles.

Slipsnifter | 10-10-13 | 22:25

'Wie pakt de tuinhandschoen op'? Die vind ik echt geestig van Rossem.

Frans1156 | 10-10-13 | 22:24

Marcel van Dam dan praten we wel over een Übermensch.

Mark Krachtwijk | 10-10-13 | 22:24

Lewis | 10-10-13 | 22:16 -2
Min maar raak. Maar bedenk wel hoe we hier zouden reageren als iemand hetzelfde over Wilders zou zeggen. (En terecht, dat is.)

Lewis | 10-10-13 | 22:23

@Slipsnifter | 10-10-13 | 22:15
Ja weet ik veel, ik lees alleen wel eens wat over de NSA.

Ongeblustekalk | 10-10-13 | 22:23

Ik kijk 3 minuten en denk dan: wat een oninteressante man is dit geworden.

Graaf van Egmont | 10-10-13 | 22:20

doitdoit 21:24

Mijn weerzin jegens M.van Dam hebt u op uitstekende
authentieke wijze verwoord. Dank!

xavier | 10-10-13 | 22:20

@ claener | 10-10-13 | 22:01 |
Gast, doe even normaal. Je kunt best moeite met iemand hebben, maar er zijn grenzen. Ik heb op het NSB-knopje geklikt, dat je het weet.

Lewis | 10-10-13 | 22:16

@Ongeblustekalk | 10-10-13 | 22:10
O ja, wat is er de afgelopen keer dan allemaal besproken op het bilderbergfeestje?

Slipsnifter | 10-10-13 | 22:15

Maar ter zake: een villa, een spookhuis - een man, een zombie achter het raam. Ja verdomd, daar heb je hem, die vies-linkse salonrakker, die rooie zakkenvuller, die vreselijk met zichzelf ingenomen zak. Je leeft nog ouwe, maar wie doe je er eigenlijk een plezier mee?

milky bar | 10-10-13 | 22:15

Villa-socialist

Rammstein | 10-10-13 | 22:12

pim achtertuin | 10-10-13 | 22:02 | +
Want? Dat die man hard gewerkt heeft in zijn leven geloof ik dan weer wél.

Lewis | 10-10-13 | 22:12

@Koninging Beatricks | 10-10-13 | 21:00,

Bedankt voor de extra duiding... #buitengewoon.

basweetutwel | 10-10-13 | 22:12

een beroepsleugenaar...

duitse herder | 10-10-13 | 22:12

De man is de belichaming van het linkse kwaad, dat Nederland kapot heeft gemaakt.
Ja, helaas deel ik een hobby met hem.Daar haat ik hem niet minder om.

huistuin&keukenvrouw | 10-10-13 | 22:11

@Slipsnifter | 10-10-13 | 22:05
Je kan alles te weten komen wat je wil, beste Slipsnifter, als je maar je best doen + awesome computing power ;)

Ongeblustekalk | 10-10-13 | 22:10

van dam was de eerste nagel aan de doodskist van Pim Fortuyn. Dat heb ik hem nooit vergeven.

JeGrootmoeder | 10-10-13 | 22:08

@Arjan | 10-10-13 | 21:52
Dat sloeg niet op de VARA maar op anderen die hem onder druk konden zetten.

Ongeblustekalk | 10-10-13 | 22:08

Tuinieren is prachtig, maar Marcel staat aan de verkeerde kant van 't gras.

Ad337 | 10-10-13 | 22:08

Trouwens, die Pius op 10-10-2013 - 15:41 uur, is dat de Pius die Maroks leert Nederlanders in elkaar te trappen?

milky bar | 10-10-13 | 22:06

@Ongeblustekalk | 10-10-13 | 22:01
Die gasten dekken elkaar aan alle kanten, en het meeste wordt onder het tapijt geveegd en komen we nooit te weten.

Slipsnifter | 10-10-13 | 22:05

Komt raapsteel van Dam daar nu mee aanzetten?
De knollenboer ten voeten uit, haha!
Man, ga eens je tuintje met piepers schoffelen joh!

fleischer | 10-10-13 | 22:04

@Supermatthijs | 10-10-13 | 21:55
Even aan reaguurder Koninging Beatricks vragen hoe ik zo'n plaatje van een grafsteen voor jou kan maken, mafketel!

Ongeblustekalk | 10-10-13 | 22:04

Gaat het nog wel goed met Bert Brussen? Hij reaguurt nogal van zich af onder dat stuk van Duits. Heb niet de indruk dat iemand naar hem luistert.

milky bar | 10-10-13 | 22:03

@Supermatthijs | 10-10-13 | 21:58
Jaaaaa, zo is het hoor.
En nu tandjes poetsen, pilletjes innemen en je bedje in.

Slipsnifter | 10-10-13 | 22:03

Heb zelf ook een aardig optrekje,niet zoveel als hij maar toch.... alleen kan ik zeggen dat ik het zelf betaald heb.... hij niet....

pim achtertuin | 10-10-13 | 22:02

Nu maar snel de made voeren dit minderwaardig mens.

claener | 10-10-13 | 22:01

@Slipsnifter | 10-10-13 | 21:51
Dat "zou" kunnen ja.

Ongeblustekalk | 10-10-13 | 22:01

De Pvda beweert socialistisch te zijn, is dit edoch niet. De voorloper (de SDAP) kwam nog op voor de rechten van arbeiders die voor een karig loon zware arbeid verrichten. Na de oprichting van de PvdA in 1946, werd het al snel een regentenpartij van salonsocialisten die geen flauw benul hebben van wat er speelt in de samenleving. Zo af en toe zat er nog een bevlogen socialist tussen, maar die werd meestal snel afgevoerd via de achterdeur. Ik stem links, maar word nog steeds boos als mensen hier de PvdA socialistisch noemen. Als je vanuit je riante huis mensen de maat denkt te kunnen nemen, dan kom je van een andere planeet. De PvdA staat voor alles wat ik veracht. Zo, dat moest er even uit.

Borrelende Boris | 10-10-13 | 22:00

En toch heeft hij een punt met die drie tegels

Domtoren | 10-10-13 | 22:00

Met alle respect enzo. Maar Van Dam staat in mijn top 3 van mensen met wie ik het het vaakst oneens ben én die het snelst in zijn irritatiezone zitten. Samen met Thomas von der Dunk en, eh, Maarten van Rossem denk ik.

Lewis | 10-10-13 | 21:58

Slipsnifter | 10-10-13 | 21:54 | + 0 -

Gelukkig maar, dat zou ik best vervelend vinden natuurlijk.

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:58


Supermatthijs | 10-10-13 | 21:52 |
Oh tuurlijk, allemaal de schuld van Geert. Zeg toch gewoon dat je dat vindt zoete naïeveling dat je der bent.
Zoals ik al zei, links legt de schuld bij een ander ( net als jij nu doet) maar heeft zelf geen oplossingen voor de problemen die Nederland rijk is.

irma zonderboezem | 10-10-13 | 21:57

Leuk optrekje... Maar een betere manier om vooruit te komen is links-recht-1-2 links-rechts-1-2. Qua tuinieren ga ik eerst even wat Brusselse lof oogsten.. en van mij mag de hele PvdA de boom in. Met zijn stoeptegel... volgens mij komt ie er zelf onder vandaan die graaier.

Premier Trutte | 10-10-13 | 21:55

Ongeblustekalk | 10-10-13 | 21:51 | + -1 -

Ook zo ! Die van 21:48 van jou mocht er ook zijn. Eigenlijk ben je nu de plaatsvervanger van Bakito. Een grote eer lijkt me.

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:55

@Onderbuik | 10-10-13 | 21:45
Ik vind mijn stront te goed voor hem en zijn stukje land.
De minimale slijtage van mijn toetsenbord door het typen van deze tegel eigenlijk ook.

Jackanders | 10-10-13 | 21:54

@Supermatthijs | 10-10-13 | 21:52
Jij en iemand irriteren?
Welnee joh, hoe verzin je het..

Slipsnifter | 10-10-13 | 21:54

Ik denk dat ik ook maar socialist word.
(ik blijf wel pvv stemmen)

arnoud4436 | 10-10-13 | 21:53

irma zonderboezem | 10-10-13 | 21:47 | + 0 -

Met het risico dat ik nu iemand irriteer toch nog even een reactie. Men is volop bezig met het besturen van dit land. Er is er maar één die uitsluitend loopt te vitten en af te zeiken maar de rest wil wel constructief werken aan een mooier land met een lagere staatsschuld.

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:52

Marcel 'De vleesgeworden kogel die van uiterst links kwam 'van Dam

Kaltsnautzige | 10-10-13 | 21:52

@Ongeblustekalk
Nee, hij liet de VARA voor Exota opdraaien.

Arjan | 10-10-13 | 21:52

@Supermatthijs | 10-10-13 | 21:42
Een goede tegel, rooie dakhaas!

Ongeblustekalk | 10-10-13 | 21:51

@Ongeblustekalk | 10-10-13 | 21:48
Misschien zou het ermee te maken kunnen hebben dat de hele rechterlijke macht ook in handen is van links?

Slipsnifter | 10-10-13 | 21:51

Da's het eerste verstandige dat ik Van Dam heb horen zeggen.. ooit! Gardening is very good therapy.. and you get tomatoes!

synchronicity | 10-10-13 | 21:51

@ Supermatthijs | 10-10-13 | 21:44
Mijn mening wordt niet gevormd door wat de PVV ergens wel of niet van vindt.
Maar het is gewoon een feit dat we al zo'n 40 jaar veel te ruimhartig in ons immigratiebeleid zijn, te weinig eisen stellen aan nieuwkomers en te onbereid zijn om onze verzorgingsstaat te hervormen (lees: te versoberen).

De politiek (en met name de linkse partijen) heeft het altijd alleen maar over rechten, terwijl niemand het ooit over plichten heeft. Nogmaals dat gaat gewoon niet goed op de lange termijn.

ZonderNaam | 10-10-13 | 21:50

Marcel van Dam is een linkse graaiende salonsocialist en een fout figuur, maar hij is nog nooit veroordeeld of strafrechterlijk vervolgd. Niet in de Exota affaire, om aandeel in de parlementaire enquete van het RSV concern, nog het opzettelijk haatzaaien in het interview met Pim Fortuin. Wanneer ik het interview bekijk is er sprake van wederzijdse prococatie, die uit de hand liep. Soit.
Waar rook is is vuur, maar wij zijn jullie om die man te veroordelen. Wat er daadwerkelijk gebeurd is weet alleen van Dam zelf, verder niemand.

Ongeblustekalk | 10-10-13 | 21:48


Supermatthijs | 10-10-13 | 21:42 |
De PVDA en het land besturen in een crisis??
Echt Supertje, waar haal je het allemaal vandaan? Zelfs jij moet toch zien dat er niks, nope, nada en nog minder gedaan wordt aan besturen in dit land. Het is op elkaar vitten en afzeiken. Dehand in eigen boezem steken is niet iets wat gedaan wordt in politiek Den Haag

irma zonderboezem | 10-10-13 | 21:47

Eigenlijk zouden we allemaal massaal op zijn landgoed moeten gaan schijten, kan hij er lekker met zijn graaivingers in de stront graaien.

Onderbuik | 10-10-13 | 21:45

@toemaatkatje | 10-10-13 | 21:42
Bekijk ze maar eens terug. Van Dam lult net zo lang totdat de gasten het door Van Dam gewenste antwoord uit hun strot persen. En wil iemand dat perse niet, dan krijgt diegene het woord niet meer en vraagt Marcel die persoon ook niets meer. Gewoon analyseren wat er gebeurt.

Stormageddon | 10-10-13 | 21:45

ZonderNaam | 10-10-13 | 21:41 | + 0 -

Niemand wil hier de poorten open gooien voor iedereen. Het besef dat dat niet kan is bij iedereen aanwezig. Vooral de PVV maakt een karikatuur van dit soort zaken.

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:44

Wat kost dat tegenwoordig, een vliegtuigje roundup laten sproeien ?

hier openen | 10-10-13 | 21:42

Wat u opmerkt over de "Achterkant" diskwalificeert u. Tot zover mijn gelijk.

toemaatkatje | 10-10-13 | 21:42

brutus68 | 10-10-13 | 21:37 | + 0 -

Bedankt voor het aandragen van een goed punt. De Pvda wil dus inderdaad wel werken aan een oplossing en mag wat mij betreft vanwege gemaakte fouten ook best wat meer de hand in eigen boezem steken. Maar ze lopen niet weg voor moeilijke zaken zoals bv. het land besturen in een crisis. Ze kunnen hier nooit iets goeds doen en van Dam was niet alleen maar een hufter die het waagde de grote kale leider tegen te spreken maar ook zoals toemaatkatje hier aan geeft een uitstekend debater en presentator.

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:42

@ Supermatthijs | 10-10-13 | 21:34
Gezinshereniging was wel wat ruimer dan alleen de directe bloedverwanten, hele dorpen zijn deze kant op gekomen.

Maar mijn voornaamste punt is dat de ene migratie de andere niet is. Er is niks mis met arbeidsmigratie, als er hier werk is en er zijn daar mensen die het willen doen is het alleen maar mooi als ze deze kant op willen komen. Met dat soort migratie zijn landen als de VS ook groot geworden.
Wij hebben echter een nogal overvloedige verzorgingsstaat, en dan kan je niet de poorten opengooien voor iedereen die daarvan wil meesnoepen zonder dat ze er ooit aan meebetaald hebben.

Dat is gewoon niet houdbaar op de lange termijn. Voor je het weet zit je met een enorme staatschuld en een begrotingstekort dat je met geen enkele lastenvezwaring meer op kan lossen.

ZonderNaam | 10-10-13 | 21:41

@Parel van het Zuiden | 10-10-13 | 21:29

En omdat plaatjes ook nooit van het internet vallen gewoon nog één:

s9.postimg.org/xfw6cvmfj/Untitled.png

Koninging Beatricks | 10-10-13 | 21:40

@toemaatkatje | 10-10-13 | 21:30
Welke? Dat vermaledijde schreeuwlelijkprogrammaatje "Het Lagerhuis", of dat onzinnige agitprop gewauwel van "Achterkant van het gelijk"?
Allebei blonken uit in stompzinnig gereutel. (Voornamelijk van Van Dam).

Stormageddon | 10-10-13 | 21:40

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:32 | + 0 -
Dat heet realiteit, daar zouden ze beter dozen van kunnen maken dan die achterlijke, ook al linkse, tolerantie dozen.
Voor je eigen land en erfenis opkomen maken jullie iets vies van, terwijl het juist iets moet zijn om trots op te zijn.
Dat is wat links doet, de zoon van de buurman complimentjes geven en de eigen zoon verrot schelden dat hij niet zo is als de buurjongen.
En dat zal in de geschiedenis nog eens bewezen worden, hoe slecht jullie zogenaamde humaniteit ( voor de buurjongen ) wel niet was tegenover het eigen volk.
Het is niet alleen het geld, onze maatschappij is totaal ontwricht erdoor.
En jij vindt dat allemaal geweldig en mooi, ik vind het schandalig.

Mozeskriebels | 10-10-13 | 21:39

@Supermatthijs.
Ik waardeer u doorgaans om uw aanwezigheid temidden van de beter geinformeerden hier. In dit geval echter is uw aanwezigheid storend. Dus, ga even een blikje bier halen bij de avondwinkel. Uw uitkering. Ik trakteer.

doitdoit | 10-10-13 | 21:39

van dam is een walgelijke man en het heeft mij altijd verbaasd dat iemand met zo'n bekrompen en naief gedachtegoed zover kan komen in de neerlandse politiek.
vandaar dat ik mijn avond niet laat bederven door te kijken naar dit minkukel

standvast | 10-10-13 | 21:38

Ideaal stuk grond om een Kolchoz/Sovchoz van te maken. Toch Marcel?

Russ Meyer | 10-10-13 | 21:38

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:21

Die gezinshereniging komt wel degelijk uit de koker van de PvdA. Hoe nobel bedoeld dan ook, het is een volledige mislukking geworden. De gevolgen zien we dagelijks.
Als ik een stommiteit bega en daarop gewezen wordt, dan betracht ik zelfreflectie en probeer ik tot andere inzichten en een oplossing te komen. Hoe vervelend dat soms ook is.

brutus68 | 10-10-13 | 21:37

Old_Spice | 10-10-13 | 21:35 | + 1 -

Haha, die grap was nog niet gemaakt hoor.

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:37

Marcel van Dam (Sr.) de ultieme verpersoonlijking van de salonsocialist. Hij vermoordde Exota en leverde munitie voor Volkert van der Graaf. Lijkt me een mooie necrologie.

LJBrinkhorst | 10-10-13 | 21:36

@basweetutwel | 10-10-13 | 21:33 |

Cheers! Moge de tuin op Marcel's buik niet onderhouden worden.

Parel van het Zuiden | 10-10-13 | 21:36

Wat is het toch ook een eikel, die Van Dam.
Een buitengewoon minderwaardig mens.

Old_Spice | 10-10-13 | 21:35

@Supermatthijs | 10-10-13 | 21:21
Ja, en de VARA is een private onderneming waar geen belastinggeld naar toe gaat.

En de PvdA is verantwoordelijk voor het in stand houden van de multiculturele catastrofe. Als die mensen hier waren gekomen om te werken, en vervolgens weer waren vertrokken, zoals het oorspronkelijke idee was van de VVD, was het nooit een probleem geworden.

De problemen begonnen later, toen de PvdA haar achterlijke knuffelpolitiek inzette om te bewijzen wat een ontzettende correcte en medemenselijke partij het toch wel niet was, en daarnaast een afhankelijk, zielig, snel groeiend electoraat op te bouwen voor de toekomst, om zeker te zijn van toegang tot het pluche voor de baantjeszieke salonsocialisten.

Russells Teapot | 10-10-13 | 21:35

Juist door dit soort types hoop ik dat binnenkort de pleuris uitbreekt; het verschaft een prima rookgordijn om hen de nek om te draaien. Niet die Volkertjes maar de pionnen erachter worden met wortel en tak uitgeroeid.
Verdomme, weer een avond naar de kleaute. Dat mormel maakt me woedend en gemotiveerd hem & hen aan te pakken!

Zoek_ook | 10-10-13 | 21:35

ZonderNaam | 10-10-13 | 21:28 | + 0 -

Klopt, de gezinshereniging was geen plan van de VVD. Wat ze allemaal "vergeten" waren destijds is dat je hier mensen naar toe liet komen en geen dingen. Mensen die kinderen krijgen die hier hun toekomst op bouwen en ouders die daarbij in de buurt willen blijven.

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:34

@Parel van het Zuiden | 10-10-13 | 21:29,

Hulde voor uw tegel. Opdat ie maar lang bewaard mag blijven.

basweetutwel | 10-10-13 | 21:33

Mozeskriebels | 10-10-13 | 21:28 | + 0 -

Mozes Kriebel wat een onzin. Natuurlijk is later de Pvda zich om de (gast)arbeiders gaan bekommeren. Maar daarmee kloppen mijn argumenten nog steeds. En een generaal pardon is geen uitvinding van de Pvda maar in heel veel landen gebruikelijk. Nergens in het Pvda program staat dat ze iedereen gratis geld willen geven. Dat is PVV borrelpraat die nergens op slaat.

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:32

En, als bedremmeld toegiftje op de hier zo vehement geuite haat: Van Dam presenteerde op uitstekende wijze een van de beste debatprogramma's ever . Sorry.

toemaatkatje | 10-10-13 | 21:30

Medeguurders,
.
Het doet mij deugd dat dit sujet, Marcel van Dam, op dit kleine stukje UNESCO-werelderfgoed kapot geschreven wordt. In dit leven zal hij zal hij niet meer ter verantwoording geroepen worden, maar uw teksten zullen bewaard blijven zodat de geschiedschrijving een minder gunstig oordeel voor hem in petto heeft. Blijf schrijven over zijn infame daden, zijn verwerpelijke woorden, en zijn hypocriete persoonlijkheid. Opdat toekomstige generaties behoed zullen worden voor dit soort laag bij de grondse charlatans. Dank voor uw inspanningen!

Parel van het Zuiden | 10-10-13 | 21:29


BellaBella | 10-10-13 | 21:23
Zelfs ik snap uw verhaal!

irma zonderboezem | 10-10-13 | 21:29

doitdoit | 10-10-13 | 21:24 | U bent echt boos, nietwaar? Ik kan me uw boosheid ergens best wel voorstellen.

BellaBella | 10-10-13 | 21:28

@ Supermatthijs | 10-10-13 | 21:21
Een veel gehoorde linkse leugen. De gastarbeiders waren echter te tellen in de tienduizenden, waarvan vele weer huiswaards gekeerd zijn. De massa-immigratie is pas na 1973 op gang gekomen met de gezinshereniging.
En dat was geen rechts plan.

ZonderNaam | 10-10-13 | 21:28

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:21 | + -1
Je weet helemaal niks joh, gastarbeiders zijn hier heen gehaald, die gast staat ergens voor, erna terug betekend dat.
Jou linkse vriendjes hebben van de gast een blijver gemaakt, want ze hadden ook rechten, en recht op een huis, en recht op een uitkering, en recht op hun gezin, dat heeft links vooral gedaan.
En daarna, asielzoekers, generale pardons, en ga zo maar door, allemaal linkse ideeën.
Mensen geld geven die nog nooit ene euro hebben bijgedragen aan onze maatschappij, dat noen jij eerlijk, ik noem het je volk belazeren en je land kapot maken.
We zijn er nog lang niet, de ellende gaat nog veel groter worden, en jij ziet het niet.
En waarom niet? Omdat jij de geschiedenis van de wereld niet kent, want dan weet je namelijk allang dat dit een doemscenario is.

Mozeskriebels | 10-10-13 | 21:28

@Therapietje | 10-10-13 | 21:25
Nee, die worden wel op afstand gehouden door de bewaking.

Slipsnifter | 10-10-13 | 21:27

We hebben 30 seconden gekeken. Niet dat die woning onze voorkeur zou hebben, maar hij is *veel* te groot voor iemand van linkse signatuur. Hoeveel mensen zijn slachtoffer geweest van dit linkse sujet, waardoor mijnheer zo kan wonen? Opa had gelijk: links is de doodsteek voor elk land. Wat een viezigheid, bah.

BellaBella | 10-10-13 | 21:25

Zo die marcel kan heel wat asielzoekers opvangen op zijn decadente landgoed. Geen asielzoeker te vinden in een omtrek van 100 km vermoed ik

Therapietje | 10-10-13 | 21:25

Een rooie duivel, dat is het.

Slipsnifter | 10-10-13 | 21:25

@Mazzeltov | 10-10-13 | 21:21

Brr, ik erger me ook steeds aan Witteman met zijn "Hij heeft een boekje geschreven".

En daarvoor krijgt hij > Balkenendenorm, omdat hij zo 'goed' is. Zelden zo'n vooringenomen journalist/interviewer gezien.

Kan FOX nog wat van leren.

Koninging Beatricks | 10-10-13 | 21:25

SCHIJTZIEK ben ik van dit soort mensen. En sorry heur: dit is denk ik de eerste keer in 5 jaar geenstijlreaguren dat ik Capslolock. De godvergeten irritatie die dit soort hypocriete Linksmensen bij me oproept bezorgt me nog eens een hartverzakking. Eerst jarenlang demensen er van overtuigen dat we kwaadwillende woestijnvolkeren moeten omarmen, jaren lang het zaad voor onheil planten, zonder enige gene personen die werkelijk het beste met Nederland voor hebben demoniseren (rip PIM) en dan zelf op een riant landgoed ver weg van de aangerichtte schade de laatste levensjaren spenderen,geinterviewd door een suflul van een reporter die meegaat in zijn doorzichtige zeikpraatjes.
De enige plek die ik Marcel van Dam toewens is achter een rollator op een tochtig flattepleintje in Amsterdam-Oost terwijl een horde bontaapjes zijn bril van z'n kop jat. Bah.
Getverredemme, wat HAAT ik zo'n Marcel van Dam.

doitdoit | 10-10-13 | 21:24

Socialistisch advies van Marcel van Dam aan arbeiders aller landen:
Koop een landhuis met groot landgoed, dan kun je ook zo lekker genieten van je tuin.

Eric Blair | 10-10-13 | 21:24

Geeft exact de ideale wereld van de sociaal-democratische graaiert (m/v) weer: Ik een landgoed, jij drie stoeptegels.

knutsel | 10-10-13 | 21:23

Zoek_ook | 10-10-13 | 21:11 | Weet u, mijnheer; ik sympathiseer met uw verontwaardiging. Anderzijds: met dit soort berichten kunnen we niet veel. Alle definities ontbreken, en als ze al aanwezig zouden zijn dan is er nog niet door de vage taal heen te komen. Ik bedoel u dit te zeggen: het is niet alsof ze daadwerkelijk onderzocht hebben of mensen honger hebben, met empirie en praktijktesten en zo. Dat weet ik natuurlijk niet want ik was er niet bij, maar toch weet ik het wel. Omdat ik weet hoe dit soort onderzoeken tot stand komen. Sterker nog, de 'studenten' die het bij mij niet haalden (ik heb ooit college gegeven aan 'de allerbeste' 'universiteit' van nederland) zag ik daarna soortgelijke onderzoekjes doen. Om het iets concreter te maken; als ik het goed heb is de 'armoedegrens' in nederland 1800 EUR *netto* voor een modaal gezinnetje met een kind of 2, 3(!). Dat is vier-duizend-gulden. Nog los van het absurde van dat bedrag; kunt u zich voorstellen dat bepaalde niet al te talentvolle 'onderzoekers' een brugje maken door uit een tabelletje te halen hoeveel mensen dat per maand vangen, en daaraan verbinden dat iedereen net daaronder 'dan wel honger zal lijden'? U wilt niet weten wat ik allerlei 'onderzoekers' al in elkaar heb zien frutselen waar toch in ieder geval onze honden geen brood van lusten. Begrijpt u mijn punt?

BellaBella | 10-10-13 | 21:23

Als ik de tuinmannen in het parkje bij mij voor in weer en wind heggen zie snoeien, bladeren zie blazen, onkruid zie wieden en die jongens bomen zie snoeien. En dat allemaal voor een minimum loontje.
Dan mag Marcel ze morgen ( zeker met de voorspellingen) vast een handje komen helpen.
Ze beginnen stipt om 8uur Marcel. Oh, vergeet niet extra handschoenen me te nemen, soms graai je in en kattedrol!

irma zonderboezem | 10-10-13 | 21:23

Hoe hij daar ook achter dat raam staat. Gewoon eng.

Normpje | 10-10-13 | 21:22

Tuinieren is cool, zeker met socialisten als mest of tuinaarde.

Dead Silence | 10-10-13 | 21:21

Russells Teapot | 10-10-13 | 21:14 | + 1 -

Van Dam heeft het grote geld voornamelijk bij de Vara als voorzitter binnen weten te halen. En de VVD, de werkgevers, hebben in grote aantallen arbeidskrachten naar hier laten komen. Niet de Pvda, die was in 1e instantie tegen. Fortuyn ging zelf altijd vol op het orgel en kreeg dus ook vaak de wind van voren. Niks demoniseren. Allemaal domme rechtse praatjes !

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:21

Voor sommige mensen lijkt het grootste probleem dat meneer van Dam een groot huis heeft met een schitterende tuin. Daar heeft hij voor gewerkt. Punt.
Die paar lullige tonnetjes. Het gaat om de denkrichting die hij vertegenwoordigd. Een maakbare samenleving met enigszins maakbare mensen. En wie niet luisteren wil, die wordt vakkundig geridiculiseerd. Of erger.
Deze manier van denken zit er bij sommigen in Hilversum en Amsterdam nog ingestampt. Dat heeft taboe's gecreëerd, die op hun beurt weer slachtoffers eisten. Buikhuisen, mevrouw Janmaat, Fortuyn. Het zit diep ingebakken bij zo'n beetje iedere vogel op het nest der maatschappelijk middenveld. Slachtofferdenken, jawel, het is er onderdeel van. De ideologie die deze man zo extreem agressief heeft verdedigd heeft dit land zo veel meer schade toegebracht dan dat landgoedje waard is.
Aan de andere kant, het is bijna oud zeer. Van Dam is bijna dood en de derde generatie nieuwkomers danst de horlepiep op 6 mei. Kan alleen maar hopen dat de realiteit en Marcel van Dam's morele gelijk elkaar snel mogen treffen.

DaughtersofLot | 10-10-13 | 21:20

@BellaBella | 10-10-13 | 21:16
Maak je toch niet zo druk om die plusjes, meid. Het gaat tenslotte om de inhoud van je plempsels, nietwaar?

Russells Teapot | 10-10-13 | 21:19

@Cousin Eddie | 10-10-13 | 21:16

Zo te zien weet Marcel vooral wat goed voor zijn portemonnee is.

Koninging Beatricks | 10-10-13 | 21:19

Hoe goed hij zijn tuin ook zal onderhouden, er zal altijd een parasiet aanwezig zijn...

Russ Meyer | 10-10-13 | 21:18

"Stimuleren". Al dat nadenken heeft hem nog steeds niet tot het inzicht gebracht dat al dat gestimuleer om burgers dat te laten doen waarvan Grote Denkers als Van Dam vinden dat dat goed voor ze is misschien wel de belangrijkste reden is dat de burger de politiek KOTSBEU is. Met hun leuke sociologen-plannetjes voor de mensen.

Het valt mee dat hij maar met 1 zo'n plannetje komt, of hebben ze zijn briljante inzichten over buurtvaders, werk/wijf/woning en pissen onder de douche er uitgeknipt?

Arjan | 10-10-13 | 21:18

Smerige kotskop ist.

crisdegek | 10-10-13 | 21:17

Hoe komt iemand aan zoveel rijkdom als je nooit gewerkt hebt? Niet als ondernemer, niet als loonslaaf, niet via studies?

Lid worden van de Pvda, ondernemers kapotmaken en iemand doodwensen?
Hoe bizar.

basweetutwel | 10-10-13 | 21:16

Tijd dat hij hij zelf tuinmest wordt!

Long Horn | 10-10-13 | 21:16

BellaBella | 10-10-13 | 21:08 | Goh, ik had net nog 3 plusjes. En kan iemand me uitleggen wat ik nu verkeerd gezegd heb?

BellaBella | 10-10-13 | 21:16

Ja, marcel weet wel wat goed voor u is.
fijne gozer

Cousin Eddie | 10-10-13 | 21:16

Een volksmenner en een gewetenloos persoon, typisch links.

Onderbuik | 10-10-13 | 21:16

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:12

Je doelt op je meester? Ik niks. Hij is even op verlof zag ik. Wel zo rustig even.

brutus68 | 10-10-13 | 21:16

Levensgevaarlijke parasiet. Dit soort weet met gespeeld 'goedmenselijke' inslag Volkerts op te zwepen. Met diep gevulde zakken leeft hij voort als een koning. Walgelijk.

Fijnstoffer | 10-10-13 | 21:16

Een top locatie, hoe weinig Nederlanders kunnen het zich permitteren om zo royaal te wonen als Van Dam die zich opwierp voor de *onrendabelen* geproduceerd door de Vara. Dat moet eerlijker. De overheid kan niet voor de opvang zorgen van de 200 uitgeprocedeerde asielzoekers in Amsterdam, de gemeenteraad ondersteunt particuliere initiatieven. Kom op Van Dam, geen woorden maar daden. Meld je aan. Plek zat!

drs.Nee | 10-10-13 | 21:15

Vandaar die van dam van die onzin lult, hij woont zo ver van de multi culti steden vandaan dat het zelfs te ver rijden is om zijn kolossale landhuis te komen beroven.
Als je zo ver van de werkelijkheid woont is het makkelijk praten dat de gewone man blij moet zijn met de multi culti, en niet moet zeiken dat elke week wel weer wat gesloopt, gejat of gevloekt en bedreigd is.
Deze man is zo vreselijk en zo'n grote landverrader dat ik zou staan te juichen als zijn hele grafpand affikt met hem en zijn linkse verraders familie erbij.
Het zijn mensen als hem die Europa hebben opgezadeld met onrendabelen uit de hele wereld, die de islam hier hebben binnen laten marcheren, ik spuug op deze man!
Hoe hij Pim Fortuyn heeft afgezeken, en elke criticus monddood maakte met zijn Vara programma's, lekker het volk de linkse leugen inprenten, er is maar één waarheid, en dat is dat Nederland van Nederlanders is, en dat de islam hier niets te zoeken heeft, en iedereen die zich niet volledig aanpast aan onze normen en waarden en ook niet, en iedereen die de mislukte multi culti goedpraat is een schande voor zijn hele familie en de voorouders van ons die dit land groot hebben gemaakt.
Ik kan zelfs niet in woorden uitdrukken hoe intens ik deze man en zijn ideeën waar hij voor staat haat, ik moet hem helaas gedogen net als de hele bende die multi culti heet, met zijn allen mee de vernieling in.
Volledig buiten de realiteit, zelfs in het echte leven, en dan ons opzadelen met zijn ellende waar hij niets van meekrijgt, walgelijk gewoon.
Pim Fortuyn woonde tenminste nog in Rotterdam west, vlakbij de brandhaard, die had recht van spreken.
Jarenlang mensen de grond intrappen die de keerzijde wilden benoemen van de door de linkse elite opgelegde geweldige culturen, en nu het overduidelijk is dat het faalt lekker ver weg van de ellende gaan wonen, vies hypocriet graf mannetje, het zou de vader van mathijs kunnen zijn..

Mozeskriebels | 10-10-13 | 21:14

Koninging Beatricks | 10-10-13 | 21:13 | + 0 -

Ach mens, ga toch koken. Dat is natuurlijk in deze wel een passende opmerking.

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:14

@Supermatthijs | 10-10-13 | 21:07
De VVD was de eerste partij waar kritiek op de multiculturele samenleving werd toegestaan. Bolkestein haalde zich de toorn van Nederland Bekent Kleur op de hals door te zeggen dat Nederland vol was, en Fortuyn werd het meest gedemoniseerd door GL, PvdA, en D66, voor wie multiculturalisme een heilig dogma was dat onbespreekbaar was.

En als mensen als Van Dam oprecht betrokken waren geweest, had hij dat geld voor zijn landgoed (dat állemaal belastinggeld is) wel geinvesteerd in een menswaardig bestaan voor asielzoekers. Maar Van Dam is net als alle linksmensen rechts van de SP: zijn betrokkenheid eindigt op het moment dat de camera's uitgaan. De enige reden waarom hij zich uberhaupt bezig houdt met armere mensen, is om zich een Goed Mens te voelen.

Maar dat weet je allemaal best.

Russells Teapot | 10-10-13 | 21:14

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet.....

Russ Meyer | 10-10-13 | 21:13

Een buitengewoon minderwaardig mens.

i-Wonder | 10-10-13 | 21:13

@Supermatthijs | 10-10-13 | 21:12

Hoezo? Jeuk aan je reedt?

Koninging Beatricks | 10-10-13 | 21:13

Daar valt nog wel wat te nivelleren.

Tjemig | 10-10-13 | 21:12

brutus68 | 10-10-13 | 21:10 | + 0 -

Wat heb je trouwens met mijn maatje gedaan ?

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:12

Blijft een kwijl van een vent ...

watson357 | 10-10-13 | 21:12

Harry Turtle | 10-10-13 | 21:08

Je oordeelt mild over Supermatthijs.

brutus68 | 10-10-13 | 21:10

Marcel van Dam is, hoe ironisch, de enige overlevende van de Exota-affaire. Zijn slachtoffers leven niet meer, die zijn na het faillissement via de WW in de bijstand gekomen en hebben vanwege het gebrek aan hoogwaardige voeding vroegtijdig het loodje gelegd.

Jonkheer Wttewaall | 10-10-13 | 21:10

Jezus, wat een kast voor socialist. Wat is toch een moreel tegenstrijdige ideologie.

Knoopsgat | 10-10-13 | 21:10

Komt zo'n Marcel van Dam wel eens van zijn erf af, vraag ik mij af. Drie tegels uit de stoep halen? In Nederland? Voordat bij de derde tegel bent staat er al een legertje BOA's in je nek te hijgen en krijg je een bekeuring wegens vandalisme danwel diefstal. En de kosten voor het terugplaatsen van de tegels (houd rekening met enkele tientjes per tegel!) worden uiteraard ook op de crimineel verhaald.
Droom lekker verder Marcel.

VanBukkem | 10-10-13 | 21:08

Aandoenlijk gewauwel van iemand die een beetje in de war is.

Harry Turtle | 10-10-13 | 21:08

DaughtersofLot | 10-10-13 | 20:46 | Ik moest daar ook meteen aan denken. Ik ontplofte toen ik dit zag gebeuren op TV. Wat mijn Opa ons al leerde, dat links slecht voor elke samenleving is, kwam toen zeer tot uitdrukking.

BellaBella | 10-10-13 | 21:08

@paost712 | 10-10-13 | 20:56,

Precies!
En een houten jas staat hem goed en is bovendien niet slecht voor het milieu.

basweetutwel | 10-10-13 | 21:07

Russells Teapot | 10-10-13 | 21:03 | + 0 -

Je hebt meer kansen om wat verkeerd te doen als je al jaren je verantwoording niet uit de weg gaat ja. En de multiculti heb je voornamelijk te danken aan de VVD hoor. Al is er inderdaad ook jaren veels te soft gedaan door oa. de Pvda. Maar dat was niet uit eigen belang maar uit oprechte betrokkenheid.

Je bent een beetje te kort door de bocht in je denken. Het is allemaal niet zo zwart wit. Het meeste is vaak grijs.

Supermatthijs 10-10-2013 Filosoof of zoiets

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:07

bizar gewoon van ons geld zo kapitale villa alles bij elkaar kost toch wel 2.5 miljoen

uuuu | 10-10-13 | 21:07

Gadverdamme, ik walg van die vent..

Slipsnifter | 10-10-13 | 21:06

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:01

Dus jij ziet chaos en ellende stichten als "iets" bereiken?

brutus68 | 10-10-13 | 21:06

@ basweetuwel 20:54

Maar hij is natuurlijk wel een superieur wezen. Wellicht hebben de goden die stervensbegeleiding doen de opdracht van het Opperwezen gekregen om Marcel te sparen. Maar wat zou Pim daar nu nog aan hebben?

eerstneukendanpraten | 10-10-13 | 21:06

Drie tegels uit de stoep en daar planten neer te zetten. Het volgende boekje van van Dam is getiteld: De onrendabelen tuin".

CoffeePatch | 10-10-13 | 21:04

Laat deze kansloze PvdA graaier zijn socialisme ECHT in de praktijk brengen een ALLE daklozen van de DaklozenKrant onderdak bieden voor onbepaalde tijd. Dit om de roof door zijn Partei Genosse van 40000 euri te compenseren. Zo niet dan moet deze schoft gedwongen worden met zijn eigen socialistische dwangmaniertjes.

solidstate | 10-10-13 | 21:03

@Supermatthijs | 10-10-13 | 21:01
Ze hebben vooral veel meer schade aangericht dan dat clubje van Graus. Ik zie de multiculturele catastrofe namelijk niet als iets om over te pochen.

Russells Teapot | 10-10-13 | 21:03

Zelf dertien hectare, maar het gepeupel moet juichen met drie tegeltjes. Niks veranderd, die gast. Heide is trouwens, net als woestijnvorming een ecologische ramp die door overbegrazing ontstaat/ kans krijgt. Behalve heide aan de kust; daar is het nuttig en natuurlijk.

Andy Devins | 10-10-13 | 21:02

Marcel moet nog steeds een jaartje op kanaleneiland wonen, die belofte staat nog steeds.

Bluto Blutarsky | 10-10-13 | 21:02

Russells Teapot | 10-10-13 | 20:58 | + 0 -

Dankzij die zg. fopsocialisten is er een strikter maar humaan asielbeleid. Ze hebben in ieder geval veel meer bereikt dan dat clubje van Graus.

Supermatthijs | 10-10-13 | 21:01

Lekker organisch ook een overheid die iets stimuleert. Wat een bokke lul.

blabam | 10-10-13 | 20:59

Mooi om te zien, hoe zo'n voorvechter van het socialisme toch terugtrekt naar een eigen stuk aarde van 14 hectare aangeschaft van eigen kapitaal. Zonder het te delen met de medemens, want zijn eigen rust staat hier centraal.
De ware betekenis van á sociaal.

SilenceOuttaSpace | 10-10-13 | 20:59

@Supermatthijs | 10-10-13 | 20:53
Dat hangt ervan af hoe riant hij woont. Vast niet zo riant als de elitaire fopsocialist Van Dam.

Maar als PVV-er hoeft hij dat natuurlijk niet, de PVV is immers voor een strikter asielbeleid. Maar Van Dam is lid van juist die partij, die vindt dat mensen gewoon wat inschikkelijker moeten zijn, en dat de grenzen kunnen worden opgeheven. Dus hij kan dat niet weigeren zonder hypocriet te zijn.

Russells Teapot | 10-10-13 | 20:58

@Masturwasbeert | 10-10-13 | 20:54

Eens, maar de huidige generatie socialisten is geen haar beter.

Koninging Beatricks | 10-10-13 | 20:56

Het enige tuintje dat hij echt heeft verdiend is dat op z'n buik...

paost712 | 10-10-13 | 20:56

Vinden jullie het erg als ik het filmpje dit keer niet bekijk?
Als er 1 iemand is die ik nooit meer wil horen of zien dan is het wel Marcel van Dam

ZonderNaam | 10-10-13 | 20:55

Als ie komt te overlijden neem ik een dag vrij en gaat de vlag uit.

Ik overweeg om dan naar z’n begrafenis te gaan. Met een spandoek, Hij was een minderwaardig mens!

basweetutwel | 10-10-13 | 20:54

Socialisme zoals het hoort. Een kapitaal huis, nog nooit een echte baan gehad, ALLES wat hij heeft verdient is staatsgeld, alles van uw en mijn centen. Jatten heette dat, bij mij thuis.
Maar wel een grote bek over gerechtigheid en eerlijk delen. Van Dam, je bent wel zo enorm passé, je bent wel zo van de generatie Kok, Rosenmuller, Pronk, Herfkens en meer van dat soort socialistentuig. Dezelfde stuitende arrogantie, een karikatuur van je eigen gerechtigheidsgebral, je oneerlijke hypocriete solidariteit uit MIJN portemonnee. Het wordt tijd dat jouw generatie socialisten gewoon hun bek houdt en zich gaat schamen over zoveel leugens. Opzouten NU, vort, ksssst!

Masturwasbeert | 10-10-13 | 20:54

Ik weet in ieder geval waar ik komende week mijn wintervoorraad houtblokken voor de open haard kom hakken.

Botte Hork | 10-10-13 | 20:54

-weggejorist-

Zoek_ook | 10-10-13 | 20:53

ohw en minderwaardig mens bovendien!

Zoek_ook | 10-10-13 | 20:53

Russells Teapot | 10-10-13 | 20:51 | + 0 -

Goed plan, kan Dion Graus dan alle zwangere somalische vrouwen opvangen ?

Supermatthijs | 10-10-13 | 20:53

Als ik dat doe krijg ik van Handhavers -meestal uit Somalie ofzo- een boete. Tegels lichten? Kijk wel uit.
Ja, bij de opstand van 2014, dan wel.

Mammeloe | 10-10-13 | 20:53

Hij speelt denk ik veel met exoten die in z,n tuin staan.

lady blabla | 10-10-13 | 20:52

Marcel van dam is een buitengewoon minderwaardig socialist.

Koninging Beatricks | 10-10-13 | 20:52

Marcel van Dam heeft mij nu alsnog overtuigd. Hij had gelijk, Nederland is helemaal niet vol, zoals Fortuyn beweerde! Kijk maar hoeveel ruimte er is op zijn landgoed! Daar is plek voor wel vier asielzoekerscentra.

Mooi, is dat probleem ook weer opgelost. Wie belt Marcel dat we de komende twee weken 12.000 analfabete Somaliërs met een qatverslaving naar zijn achtertuin transporteren? hij zal ongetwijfeld staan te popelen om een bijdrage te leveren aan de opvang en huisvesting van kansarme asielzoekers.

Russells Teapot | 10-10-13 | 20:51

Eric Blair | 10-10-13 | 20:48 | + 0 -

Vast wel, ze zijn allemaal familie van elkaar.

Supermatthijs | 10-10-13 | 20:51

Dit minderwaardig stuk socialistisch vreten is in 1 woord degoutant.

Prof. Pim Pam Pet | 10-10-13 | 20:50

Ach kom; die oplichter heeft uit alle macht geprobeerd wandelaars van zijn landgoed te weren. Walgelijke vent; schrijft het Provinciale Landschapsbeleid over in een eigen boekie, en presenteert dat als zijn visie op landschapsbeheer aan betalend publiek in het Haarlemse Tylersmuseum. Smerige oplichter, megalomane volksmenner, gore graaisocialist en een bijzonder onaangenaam mens bovendien.

Zoek_ook | 10-10-13 | 20:49

Die stoeptegels kunt u beter toevoegen aan het wapen arsenaal van hooivork, vlegel, riek, pek en veren.

Botte Hork | 10-10-13 | 20:49

Fidel Castro zou jaloers zijn op onze narcistische polderdemagoog

Crak-ho | 10-10-13 | 20:49

Eerst heel verschillig de VARA leeggraaien, vervolgens via de PvdA macht hamsteren en dan ONS vertellen hoe wij moeten leven?
Als je in de stad een tegel uit de stoep sloopt om een plantje te doen groeien heb je binnen de korste keren justitie wegens het ontvreemden van gemeente eigendom, de welstandscomissie wegens niet passend groen, het kadaster wegens uitbreiding oppervlak en last but not least de belastingdienst wegens ontdohen OZB op de stoep.

paost712 | 10-10-13 | 20:48

Weet iemand hier trouwens of Van Dam familie is van de al even verschrikkelijke Martijn van Dam (ook PvdA, TK)?

Eric Blair | 10-10-13 | 20:48

Volgens Marcel heeft hij al duizend keer excuses aangeboden vanwege het feit dat hij ene Volkert had aangezet om de toekomstige minister president van Nederland met lood vol te pompen.

eerstneukendanpraten | 10-10-13 | 20:47

Volgens Marcel van Dam is al het geld dat hij heeft opgehaald met zijn actie "Help de Russen de Winter door" in 1990 op de goede plek terecht gekomen.

CoffeePatch | 10-10-13 | 20:47

@mkm.nl | 10-10-13 | 20:43 |

Deze "man" heeft heel wat meer stuk gemaakt. En de Van Dam dynastie is nog niet klaar....

Parel van het Zuiden | 10-10-13 | 20:47

Professioneel bij elkaar gegraaid vermogen door deze PvdA-er.
Je verwacht het wel, maar toch.

Botte Hork | 10-10-13 | 20:46

Gun het hem van harte, ziet er schitterend uit.
Maar ik kan niet naar hem kijken zonder een opportunistische sociaal democratische demagoog die "buitengewoon minderwaardig mens" roept te zien.
Wat dat betreft moet ik kennelijk in mijn eigen tuin nog het een en ander verzetten.

DaughtersofLot | 10-10-13 | 20:46

Hij heeft helemaal gelijk, tuinieren is supercool. Ik doe het ook, maar dan alleen in de zomer, met een bier in de hand en een werkende HAARP installatie vanuit de garage. Je mot de natuur af en toe een handje helpen, zei mijn opa zaliger.

Ongeblustekalk | 10-10-13 | 20:44

Marcel van Dam is een minderwaardig mens.

Parsons | 10-10-13 | 20:44

Was hij maar tuinman geworden...

Parel van het Zuiden | 10-10-13 | 20:44

Als een bankje voor de deur nog niet eens mag, dan mag je al helemaal geen drie stoeptegels verwijderen, meneer Exota/minderwaardig Mensch....

MacMiep.nl | 10-10-13 | 20:44

Is dit dezelfde van Dam als die de Exota limonade fabriek kapotstuk maakte?

mkm.nl | 10-10-13 | 20:43

Marcel van Dam: grootgrondbezitter, bewoner van een landhuis, multimiljonair en socialist in hart en nieren.

Eric Blair | 10-10-13 | 20:43

Min miezerig mannetje is het.

--neus-- | 10-10-13 | 20:42

Verstandige man gebleven die van Dam.

Supermatthijs | 10-10-13 | 20:42

Kunnen die rotjochies weer mijn bloemen jatten zeker?

Sylvester Calzone | 10-10-13 | 20:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken