Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Laren durft uitverkocht islamdebat niet aan, zegt af

Nofuture.jpgDebatten zijn te gekkie. Debatten moeten er wezen, omdat debatten met woorden worden uitgevochten en als dat niet kan, resten slechts kogels en kromzwaarden. Als debatten niet meer mogelijk zijn, zijn we aan de wilde spinnen overgeleverd. Daarom is het goed dat ook, nee, júíst over controversiële onderwerpen gedebatteerd wordt in een vrij land anno 2013. Ziedaar de reden om het debat De Toekomst van de Islam in Nederland te organiseren, waarin onze Stijlloze Huisarabist Hans Jansen de verbale degens kruist met Abdul-Jabar van de Ven (doodwenser, onder voorbehoud, inshallah) en Okay Pala. Okay Pala is geen household name dus komt die doopceel: hij is perswoordvoerder van de Nederlandse tak van Hizb ut-Tahrir, en dat is een organisatie (in veel landen verboden) die een wereldwijd kalifaat nastreeft onder sharia wetgeving. O-kee… Een type die we dus liever met woorden zien strijden dan op, eh, andere manieren. Het Brinkhuis in het kakkersdorp Laren was in no time uitverkocht maar vandaag, een week voor het debat, trok men opeens de stekker eruit. Wij bellen. Volgens de contactpersoon van het Brinkhuis was het 'een capaciteitsprobleem' en na enig doorvragen onzerzijds luidde het statement: "Er zijn partijen met tegenstrijdige belangen. Wij werken met vrijwilligers, en in deze vorm kunnen wij het debat niet in goede banen leiden. In overleg met het bestuur is besloten dat we het zo niet gaan aanpakken. Dit heeft overigens niets te maken met politieke kleur of overtuiging van de deelnemers of van het Brinkhuis." Ah. Maar organisator UVP meldt iets heel anders: "Dit cultureel centrum durfde het echter toch niet aan om deze bijeenkomst te faciliteren. Een standpunt dat men pas innam op 3 oktober, nadat alle stoelen waren uitverkocht." Ook de website van het Amsterdamse DebatHQ De Balie, dat in allerijl plek bood aan het evenement, rept van 'het niet aandurven.' Snappen we, getuige de eerdere toestanden met debatten rond dit thema. Wij verwijten de brave mensen van het Brinkhuis niet zo veel want die willen ook gewoon dat hun personeel heel blijft, maar het is wel godgloeiendegodverdomme stuitend dat er rondom een fucking gesprek een sfeer van angst en wel of niet 'aandurven' moet hangen. De Toekomst van de islam in Nederland blijft zo wel erg in middeleeuws-repressieve sferen hangen.

Reaguursels

Inloggen

Wat mij betreft is er geen toekomst voor de Islam in Nederland, daar hoeven we ook geen heel debat voor te organiseren.

fritsspits | 05-10-13 | 15:24

Islamietjes.... Als echte Tokkie betaamt haat ik moslims intens. Alleen moslim vrouwen niet, die mag je anaal nemen iets met maagdenvlies niet doorvertellen...

ratelaar | 05-10-13 | 14:18

Politici
Columnisten
Redacteuren
Entertainers....
allen zijn ze doodsbang ook maar een kritische opmerking of grap over de islam te maken.. zelfcensuur.
Dit doet mij denken aan de jaren 1940-1945.

meneer Q | 05-10-13 | 11:49

Ja, gek hè, dat die afstand tussen de overheid en de burger is vergroot? Hoe zou dat toch kunnen? Ondertussen houdt neerlans intellectuele elite zich bezig met het fabriceren van interessante werkstukjes (wel zo veilig en; gut wat interessant) in "de Correspondent", want het is te moeilijk geworden. Ook aan de andere kant van het politieke spectrum onthoudt men zich, door zich veilig visieloos (Rutte) op te stellen. Dank aan de redactie van geenstijl, dat ik mijn gram heb kunnen spuien.

dekruisvaarder | 05-10-13 | 11:19

Dat ik inmiddels bij de overheid verworden ben tot een potentieel Staatsgevaar heeft te maken met haar strijd voor godsdienst vrijheden en mensenrechten? Met haar duur bewaakte en beveiligde instellingen -betaald van mijn centen- dicteert de overheid mij, dat ik me -onbeveiligd en onbewaakt (daar heeft ze geen centen voor over)- open en onbevangen correct moet blijven gedragen. Mijn negatieve ervaringen bestaan niet, daar ze niet zijn opgetekend door de overheid in haar vele recent extra ontworpen procedures. Langzaam ontstaat een schijnwereld van procedurele correctheid...

dekruisvaarder | 05-10-13 | 11:07

Face it- Na Pim en Theo wordt Nederland gegijzeld door Islam, precies zoals de goede mensen dat wilde.

poli | 05-10-13 | 11:04

Hoe dan ook, ik ondervind duidelijk merkbaar een verandering als Nederlands burger. Vijftien jaar geleden voelde ik mij behandelt als Nederlands burger door de overheid. Inmiddels, overal -niet meer openbare- gesloten overheidsgebouwen betredende -beveiligd met dikke veiligheidsglazen, camera's, scanapparatuur, bewakers en fouilleerders- in minuscuul kleine ontvangsthalletjes, voel ik me geen burger meer maar een potentieel Staatsgevaar. Ook de bejegening door de gemiddelde ambtenaar is anders: immers, je weet maar nooit wie ik kan zijn (ik heb een donker uiterlijk en zware baardgroei, helaas). En Femke maar door broddelen over zoveel grenzen in "de Correspondent".

dekruisvaarder | 05-10-13 | 10:39

Het is dan ook zwaar overbodig om over de toekomst van de pislam in nederland en in europa te soebatten, want de uitkomst is al lang duidelijk, en dat is dat
er gewoon een keer oorlog van komt, want als wij ze niet de oorlog verklaren, dan verklaren zij die wel aan ons, want dat doet de pislam overal waar ze niet thuis horen, en zeg niet dat het niet zo is, want een land als libanon is hét voorbeeld van wat ons te wachten staat, want dat was ooit ook een overwegend democratisch land die de pislam z'n gang heeft laten gaan, en kijk nu maar eens wie er de dienst uitmaakt,
en wie denkt dat dat hier niet zal gebeuren, is een naieve lul de behanger en/of een landverkwanselaar, en die moeten dan ook maken dat ze wegkomen, want ook die komen dan aan de beurt, en terecht!

von sokkenstopfen | 05-10-13 | 10:20

-weggejorist-

Zeg maar Allah | 05-10-13 | 09:52

@Nanninga,"Een type DIE we dus liever met woorden..."?

drastic | 05-10-13 | 09:20

En als ik mijn sinterklaas mijter niet af wil zetten in het bijzijn van zwarte pieten, omdat ik me naakt en vernederd voel en omdat het mijn religieuze recht is?
Dan zal de ombudsman zeggen dat ik eens een bezoekje aan de zielenknijper moet overwegen.

dekruisvaarder | 05-10-13 | 09:14

Herstel. Betreft uitspraak 2013/123 van de ombudsman. "Gaat dus om verongelukt", moet zijn: "gaat dus om verongelijkt".

dekruisvaarder | 05-10-13 | 09:04

Ombudsman doet uitspraak over moslimmevrouw met hoofddoek: "want ze zou zich zonder naakt voelen en vernederd". Foute uitspraak. De hoofddoekdracht is geen plicht, terughoudend en onderscheidend kleden wel (zoals de hells angels hun beroemde vestje hebben). Koran 33-58/59 maakt duidelijk waar het om gaat. Lastig vallen van clublid (met clubkleding) is grote zonde: dan moet de hele club dus aanvallen. Gaat dus om een verongelukt amook makend krijsend viswijf. Heet mensenrechtenzaak?!?

dekruisvaarder | 05-10-13 | 09:02

De les hiervan is dat je helemaal niet in debat moet gaan met de islam. Je gaat niet tennissen met een chimpansee, of golfen met een olifant. Wat je moet doen is de islam zo weinig mogelijk ruimte geven. Terug in het hok en de sleutel weggooien.

Rest In Privacy | 05-10-13 | 08:53

Dat komt hierdoor:
moslims slopen alles
altijd
overal

swassannuf | 05-10-13 | 08:42

Mogguh @ All,
Dat een debat wordt afgezegd met een onderwerp als dit is toch niet vreemd.
Ee debat kan slechts plaatsvinden als Beide partijen van gedachten willen wisselen. Als een van die partijen alleen interesse heeft in "Doorslaande" argumenten en alleen haar standpunt wil geëtaleerd zien heeft zo'n debat geen nut. Laten we nu een nuchter naar de partijen kijken. De islamcritische Hoogleraar kan argumenten en feiten aandragen en de agressieve zijde van het fundamenthalisme blootleggen.
De fundamentalisten hebben toch geen argumenten behalve ontkennenden, die al helemaal niet op de praktijk van het fundamenthalistisch denken gebaseerd zijn, want die praktijk ziet er niet zo fraai uit. Intollerantie en geweld zijn daar schering en inslag, daarvandaan Doorslaande argumenten. Het enige wat de fundamenthalist wil is ruimte scheppen voor zijn gedachtengoed. Einde discussie, en dat is wat hiet gebeurt, de angst die prevaleert voor de geweldbereidheid, en dan nog het Dhimmitude gedrag van de zogenaamde gezagsdragers.

Sjeng de helle | 05-10-13 | 08:35

@brutus68

Dorpsgenoot!!!
Ik ben ook een Blaricummer!

kommabijmebinnen | 05-10-13 | 02:32

Debatteren met moslims is per definitie niet mogelijk. Het is net zoiets als met Jehova's getuigen: daar valt ook niet mee te discussiëren. Met geen mogelijkheid. De hersens van deze lui zijn volgegoten met het beton van de bijbel en de koran.

Dat krijg je niet weg met goedbedoeld gelul. Dat krijg je alleen maar weg met een pneumatische hamer.
Maar dat geeft zo'n rotzooi.

Overigens is rotzooi maken een specialisme van Allah's Sturm Abteilung: de boys met schaamhaar rond hun smoel, een soepjurk met 'hoog water' en een theedoek op hun domme koppen, die ongetwijfeld wel weer zullen opduiken bij zo'n debat.

Veel geschreeuw, geen beschaving en geen hersens. Zoals het een fanatieke moslim betaamt.

Peter Emile | 05-10-13 | 01:24

En als ze al wat zeggen moet je ze maar op hun blote ogen geloven:

The White Widow's 'Jihadi children': Secret diary of fugitive Briton reveals she is raising family to murder 'Islam's enemies':
www.dailymail.co.uk/news/article-24445...

La Bailaora | 05-10-13 | 01:19

Je kunt niet in 'debat' met het absolute gelijk. Leer dat nou eens... Het enige dat nog rest is deportatie. Boven een beloofd land, met heilige grond, naar keuze. Mét parachute, ik ben geen wildeman. Laat hen daar gelukkig vrouwen onderdrukken, kinderbreintjes vernietigen en achterlijkheid prediken.

McShamus | 05-10-13 | 00:45

"... het is wel godgloeiendegodverdomme stuitend dat er rondom een fucking *gesprek* een sfeer van angst en wel of niet 'aandurven' moet hangen."
QFT

Spittertje | 05-10-13 | 00:35

Ja en Femke van "de Correspondent". Eerste artikel ging over al die grenzen en zo. Ja, raak je de koekoek. Zoals ik al zei: de oude ambassade te Bangkok is inmiddels een anti-terrorisme burcht. Bestudeer die grenzen. Durf te concluderen en te handelen. Heeft men ooit over Japan gehoord en moslimextremisme. Hoe zou dat kunnen?

dekruisvaarder | 04-10-13 | 23:23

Nog zo een type. Robert van Linschoten. Naast Zalm, de economisch opgeleide vrijdenkende romantische boekhouder en Nederlands leed verzorgende, ook een DSB-VVD clublid. Inmiddels lobbyist voor de Nederlandse internet gok ondernemers. Hebben die gasten geen greintje integriteit. Gladjakkers pur sang; opheffen dus die club. Ga voor de lol eens doorgraven bij Samson... Sorry meneer den Uyl: u was in ieder geval nog goed voor een overtuiging. Shell commissaris FNVer Kok heb ik ook zo mijn gedachten bij.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 23:19

@BellaBella | 04-10-13 | 22:57
En nu wachten op de klikjosties; hihihihi, de vermakelijkheid.

BellaBella | 04-10-13 | 22:58

@Parel van het Zuiden | 04-10-13 | 21:08
VerwoordT, trouwens, 'parel' (zwijnen, zuiden, ik zeg maar wat).

BellaBella | 04-10-13 | 22:57

@eerstneukendanpraten | 04-10-13 | 21:28
U hebt mij al eerder onheus bejegend, en ik onthoud dingen. Eens een soort zoals de uwe, altijd een soort zoals de uwe. Ik verwaardig mij nu u desondanks toch te beantwoorden: u beledigt mij opnieuw. 'reve' was pulp voor het volk. U begrijpt dat ik zulks nimmer als een compliment zal kunnen beschouwen. Een beleefde vraag: uw boekenkast staat zeker ook vol met de verzamelde werken van wolkers, in 't hart, en dat soort subsidieslurpende talentlozen?

BellaBella | 04-10-13 | 22:56

@BellaBella | 04-10-13 | 20:58
Is GS inmiddels een dependance van 'joop' (bah, wat een smerige benaming. Bah, bah, bah) geworden?

BellaBella | 04-10-13 | 22:53

@Parel van het Zuiden | 04-10-13 | 21:08
"parel van het zuiden". Uw nick alleen al zegt genoeg over uw levensvorm. U weet dat er uit het zuiden niets goed gekomen is? Nu niet, toen niet, nooit niet? Wat voegt een 'parel' (hihihi) daar dan nog aan toe? Dat terzijde; ik las uw opbrakingen de afgelopen dagen, en u viel me op. Weet u waarom? U corrigeerde andere mensen op hun spellingsfouten terwijl u zelf de ene na de andere maakte. En ik dacht bij mijzelf: steeds als je denkt dat je het absolute dieptepunt in de menselijke ontwikkeling gezien hebt zie je weer iets waardoor je denkt: 'het kan nog erger'. 'parel van het zuiden'. Hihihihihi; u claimt een lege vlakte te zijn van een paar honderd ha, waarop paarden rustig grazen. Dat mag u claimen, dat boeit ons niet. Maar: houdt u dan uw onsmakelijke toetertje dicht? Bosgronden praten noch tijpen.

BellaBella | 04-10-13 | 22:51

-weggejorist-

Goorbatsjov | 04-10-13 | 22:50

@vanderF Natuurlijk moet de regering zich niet bemoeien met religie. Ook niet subsidiëren dus. Daarnaast verdient artikel 23 van de grondwet een update; dat stamt nog uit de tijd van het stenen beitelen als schrift. Zolang Rutte (wat heb ik een hekel aan dat ventje) zegt, dat dat niet nodig is en dat het wel goed zo is, dan blijven we met de rommel zitten. Als Zalm Discipel (niet van de NSB maar DSB-VVD club) moet je ook niet meer verwachten van RutteI-de aardigert. Het is werkelijk "laat maar Rotte" wat de klok slaat.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 22:44

Uiteindelijk kom je altijd bij vragen uit over de waarheid of onwaarheid van een geloof, omdat daar de leef- en denkregels (meestal zonder duidelijke motivatie) in geschreven staan die onbespreekbaar waar moeten zijn. En die discussie kom je niet uit, misschien alleen door die mensen te vragen waarom ze geloven. Maar daar willen ze niet aan beginnen, want dan raken ze in twijfel. En dat is in sommige geloven heel gevaarlijk. Zit slim in elkaar he. Een soort Darwin, maar over geloven.

Can we have our planet back?
www.youtube.com/watch?v=dUXrt9gaAJM

kloopindeslootjijook | 04-10-13 | 22:42

@vander F | 04-10-13 | 22:27
De islamclub is dan ook geen religie, maar een terroristische organisatie.

Terroristenclubs dienen verboden te worden. Of dacht jij van niet, dude?

Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 22:35

Een ervaring. In 1998 loop ik over de Nederlandse ambassade te Bangkok. Inmiddels -ivm mogelijk terrorisme- een bewaakte burcht; toen nog een oud koloniale idylle waarvan je dacht: die setting moet beschermd worden. Door de ambassadetuinen lopende, betrad ik de visa-afdeling en aandachtig alles gadeslaande, bestudeerde ik het mededelingenboord. Daar hing een belangwekkende en uitgebreide mededeling in diverse talen: Turks, Arabisch en Engels. Op de Nederlandse ambassade te Thailand??!?

dekruisvaarder | 04-10-13 | 22:34

@Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 21:54 ,
get real AUB, religie verbieden,
was in de 16'e eeuw ook al zo'n succes...
Religie moet je tot op zekere hoogte negeren, het is nml geen staatszaak, het hoort bij persoonlijke keuzes, het is dus geen noodzakelijkheid.
De regering hoort niet te slijmdozen met wat voor religie dan ook,
en al helemaal niet verbieden want daardoor neem je het feitelijk serieus.

vander F | 04-10-13 | 22:27

West Europa wil goed zijn voor iedereen.
De moslims en turken weten dit maar al te goed en misbruiken de goedheid van het westen door zich slinks te infiltreren in deze westerse maatschappij om zoveel mogelijk van het westen af te snoepen.

Ik noem hier de moslims en turken van elkaar omdat de turken een igen plan hebben. (je kan het ook erdogan moslim turken noemen)

Het westen weet dat dit verschijnsel al een hele tijd n gang is gezet maar durft niks te doen omdat dat tegen hun moralen indruist.

Dus de Turken en moslims maken her gewoon gebruik van en veranderen het westen langzaam in een moslim sharia staat.

ver gezocht? ik hoop het!..

lady blabla | 04-10-13 | 22:21

Bij dit soort debatten moet je ook nooit radicale Moslims uitnodigen. Als er geen rel (= publiciteit) ontstaat geef je ze een platform. (Altijd winst voor FC Satan dus!) Vlieg wat studenten in van de imam-opleiding in Teheran, het schijnt dat ze daar veel verder zijn. (Ik weet het, maar Iraniers zijn gewonde mensen, niet allemaal Ahmedinejads...)

Einde van de Domheid | 04-10-13 | 22:20

Zie hier hoe de zieke ideologie genaamd islam (een hoofdletter verdiend het niet) ook op dit vlak ons land in de greep krijgt; islam staat gelijk aan intolerantie, terreur, intimideren en alles waar een ontwikkeld land als Nederland geen antwoord meer op heeft. We zullen onze rug moeten rechten en de aanhangers van dit ziekmakende fenomeen duidelijk moeten maken; aanpassen of wegwezen. Voor dit soort gekkigheid hebben wij in Nederland geen tijd.

Huey1967 | 04-10-13 | 22:17

Chiant | 04-10-13 | 19:53 | + 8
Ik weet niet wat u onder schriftgeleerden verstaat, maar schriftgeleerden zijn mensen die heel veel lezen en het toch niet snappen. Vervolgens gaan ze daar wel de baas mee uithangen. Je kunt schriftgeleerden ook taliban noemen en andersom!

Einde van de Domheid | 04-10-13 | 22:16

Balaiora en Parsons, yaddi, yaddi, yaddi!

Einde van de Domheid | 04-10-13 | 22:15

@Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 20:32 | + 9

Daar ken ik nog wel een Godwin vergelijking op waar geen debat meer voor nodig is.

lulkoekhapper | 04-10-13 | 22:00

Een debat met niet-islamitische islambevorderaars heeft wel zin.

Rutte, Peggold, Samsom en de rest van de linkse kerk moeten op het matje geroepen worden.

Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 21:56

Het heeft geen enkele zin met leden van de islamclub te debatteren. Het maakt niet uit wat ze zeggen.

Er komen toch altijd weer andere leden van de islamclub die weer een moord plegen of een aanslag, omdat de profeet beledigd is, omdat er een plaatje van de profeet is gemaakt, omdat er een boek over de profeet is geschreven, omdat er een film over de profeet is uitgebracht, omdat er afvalligen zijn, omdat er onoprechte moslims zijn, om te waarschuwen, omdat de islam niet gerespecteerd wordt of wat dan ook.

Debatteren met een terroristenclub heeft geen nut. Totaal zinloos. Tijdverspilling.
*Genoeg is genoeg. Verbied de islam nu*

Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 21:54

Debat en islam (of welke religie dan ook), gaan nu eenmaal niet samen. Religekkies vinden altijd dat ze de waarheid in pacht hebben, tot ze met feiten om de oren geslagen worden. Dan is de andere partij ineens rasistisch/xenofobisch, en komt er verder geen zinnig woord meer uit.

Snuck | 04-10-13 | 21:52

Laten we wel wezen. Visieloze hosselaars bereiken een akkoord. De een komt mij nog achterbakser voor dan de ander; wel vrolijk, aardig en correct. Het rommelt wel door, inkomsten en uitgaven. Wat schort is het groeiende schisma in de samenleving. Ook hier moeten we het goed vinden dat repelsteeltje achtige tuinkabouters met wanstaltige waanideeën gewoon goed worden. Men kan lang blijven persen, maar het door mijn strot geduwd krijgen zal niet lukken. Voorlopig hebben de repelsteeltjes in hun paramilitaire moskeetjes nog een voorsprong, maar dat zal niet lang duren.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 21:52

In Wassenaar, Bloemendaal en Zuid Laren hebben ze zat debat zaaltjes.
En als je er helemaal zeker van wilt zijn dat de islamietjes niet in 1 stuk het dorp uitkomen moet je zo n debat in de achterhoek in een zaaltje gaan voeren, durven ze niet, wedden.

Uw Verzekeringsadvis | 04-10-13 | 21:52

Parsons | 04-10-13 | 20:37 | + 8
Wat in de volksmond de ABB-optie heet.

Ga je hier ook nog wel in de praktijk zien. NL is kotsziek van die niet-aangepaste soepjurken, kopvodden en andere malloten die met hun rug naar de samenleving toe wel bij elk bedelloket aankloppen.

Op z'n Hollands: Oprotten met die troep.

Itzamná | 04-10-13 | 21:48

-weggejorist-

Goorbatsjov | 04-10-13 | 21:48

@Parsons | 04-10-13 | 21:35,
je weet best wat ik bedoel.

vander F | 04-10-13 | 21:42

@vander F | 04-10-13 | 21:15
Ah, want GeenStijl had ook zo veel te maken met dat project X, toch? Of niet?

Parsons | 04-10-13 | 21:35

@Robertski | 04-10-13 | 21:06 ,
daarom,
begeef je niet in het woeste wilde woud der religieuze waandenkbeelden,
en de Staat al helemaal niet, totale Laïcité svp!!

Religie en politiek verbinden is vragen om ellende,
discussies zijn vrij zinloos.
in Frankrijk is men destijds niet voor niets tot die conclusie gekomen.

nl.wikipedia.org/wiki/La%C3%AFcisme

vander F | 04-10-13 | 21:32

@ BellaBella 20:58

Uw proza doet mij denken aan een schrijver van vroeger, zijn naam was Gerard Reve. Zie dit maar als een compliment want zijn "De Avonden" was van een zeldzame schoonheid. Zijt gij vrouw of jongeling by the way? En nu ga ik even aan matroos Vos vragen of ik deze correspondentie mag voorzetten...

eerstneukendanpraten | 04-10-13 | 21:28

Abdul-Jabar van de Ven en Hans Jansen kennen elkaar. Ze hebben samen eens een boek geschreven getiteld Bombrieven.

Ze zouden bij P&W een dialoog aangaan maar die werd afgezegd door van de Ven.

5 jaar later komt er weer geen dialoog. Jammer.

Willianus Wortelus | 04-10-13 | 21:28

@prince | 04-10-13 | 21:15
En je hebt gelijk. (Ik reaguur soms sneller dan ik denk.)

VanBukkem | 04-10-13 | 21:28

Benieuwd of de Wilders "werkt samen met extreme partijen" kaart nog getrokken gaat worden door miezerig mannetje aanhangers.

Welles! Nietes! | 04-10-13 | 21:25

Voor mij is het een gepasseerd stadium. Fijn dat die heer Jansen zich niet aflatend inzet. Ondertussen vermeerderd het aantal mafkezen zich wat dood en verderf zaait en wereldwijd gruweldaden verricht uit naam van Allah. Ik heb het gehad met die lui. Leve Assad, hulde aan de Birmese boeddhisten, respect voor de Chinezen hoe ze de Oeigoeren aanpakken, leve de Thai en Philippijnen die niet toegeven (en sorry voor de Philipijnse speldenkussentjes in die Mekkaput).

dekruisvaarder | 04-10-13 | 21:23

Het zou me niet verbazen dat we het komend weekend een topic krijgen van Hans Jansen met een bepaald onderwerp...

eerstneukendanpraten | 04-10-13 | 21:22

@VanBukkem | 04-10-13 | 21:07
Ik was je ff voor. :)

prince | 04-10-13 | 21:15

Er zal wel weer een tsunamie van schuimbekkende pvv'ers en marokko.nl pubers hebben lopen krijsen via hun toetsenbordjes.
Logisch dat het debatje georganiseerd door vnml vrijwilligers hen ineens boven het hoofd groeit.
Door al dat virtuele gedreig weet je tegenwoordig niet meer wat werkelijk serieus moet worden genomen en blaast men het maar af.
De pliesie heb je toch geen reedt aan in dit soort gevallen en via GS heb je zomaar een project X in de maak.

vander F | 04-10-13 | 21:15

Uit het debatprogramma: "In een open debat proberen een arabist en twee vooraanstaande moslims te definiëren op welke cruciale punten islam en sharia verschillen van westerse normen en dogma's."

Op welke cruciale punten de islam verschilt van westerse normen?! Ehm, hebt u eventjes?! Mij dunkt dat daar wel wat puntjes te verzinnen zijn...

Best koud hierboven | 04-10-13 | 21:09

@BellaBella | 04-10-13 | 20:58 |

Schitterend verwoord. U hanteert moeilijke woorden als een 18 jarige voetballer die net z'n eerste mediatraining heeft gehad. Pure poëzie...

Parel van het Zuiden | 04-10-13 | 21:08

Zo ver zijn we nu in nederland.
Deze afzegging zegt meer dan het hele debat (helaas).

crt | 04-10-13 | 21:07

@ mezelf 21:04 - hoewel, misschien ook weer niet écht om te lachen, excuus

henkvaningrid | 04-10-13 | 21:07

@prince | 04-10-13 | 21:03
Ja ja, ik zei al sorry. Ik was het even vergeten.

VanBukkem | 04-10-13 | 21:07

Ik denk niet dat zo'n debat iets zou kunnen uithalen. Ik heb best veel debatten gezien en meestal is het verweer van de islamieten: Hitler, Breivik, en dat de koran vol staat van vredelievende teksten. Dat deze teksten even verderop in diezelfde koran worden ontkracht doet er volgens hen niet toe. Het is dus vingertje wijzen en ontkennen. Het enige wat ze wel toe (moeten) geven, is dat de koran op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. En dat er geen geestelijke macht is die zegt wat de juiste interpretatie moet zijn. Het boek van god claimt helder te zijn en laat geen interpretatie toe, toch is het zo vaag als wat volgens de goedpraat moslims. Het is bijna pijnlijk om te zien hoe deze moslims keer op keer in debat gefileerd worden. Toch is het goed dat ze het iig nog proberen. Jammer dat het hier in NL al zover is dat we dat station blijkbaar al gepasseerd zijn. Ik zit te wachten op de eerste moslim die mij ervan kan overtuigen dat al het dood en verderf wat moslimextremisten zaaien in naam van de islam, geen goede moslims zouden zijn..

Robertski | 04-10-13 | 21:06

@VanBukkem | 04-10-13 | 20:57
theo?

prince | 04-10-13 | 21:03

@VanBukkem | 04-10-13 | 20:57
Oh wacht ja sorry... (Kom maar op met die minkudo's. Ik verdien het.)

VanBukkem | 04-10-13 | 21:01

Een kijktip voor Collegetour is wel op z'n plaats trouwens.

Parsons | 04-10-13 | 21:01

-weggejorist-

Goorbatsjov | 04-10-13 | 21:01

@Parsons | 04-10-13 | 20:37
Het is zinvoller om degenen ter verantwoording te roepen die deze oorlogszuchtige pedofilieaanhangers hier hebben binnengehaald.
En degenen die hun komst nog steeds bejubelen!

prince | 04-10-13 | 20:59

@Parel van het Zuiden Voordat de haat wordt uitgeroeid, moet je zeker zijn dat interne krachten die niet tot inkeer brengen. De laatste keer -de 2e WO- heeft het uitroeien van de haat grote menselijke verliezen teweeggebracht. Ik schat dat de omvang nu nog groter zal zijn.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 20:59

Mevrouw Nanninga, ik heb het al eerder gezegd: u hebt zeldzame kwaliteiten als het gaat om in de roos schieten. Ik ben blij dat uw - u onwaardige, voor vele anderen al hun magnum opus - werkje van vorige week inderdaad een incident bleek te zijn.

BellaBella | 04-10-13 | 20:58

@Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 20:54
(Even voor de provincialen onder ons, zoals ik, wat is er met de Linneausstraat?)

VanBukkem | 04-10-13 | 20:57

Of Boston, Woolwich, Ground Zero, Madrid, London, Bali, Bombay.

Maar als er in Amsterdam gedebatteerd moet worden over de islmam, doe het dan in de Linneausstraat.

Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 20:54

@dekruisvaarder | 04-10-13 | 20:48
Hint: Markermeerdoctrine.

Parsons | 04-10-13 | 20:53

De Islam doorstaat geen open debat. Dat weet een Moslim, dat weet een goedmens, en dat weet een angsthaas. De Moslim bestrijdt zo'n debat met geweld. De goedmens stopt zo'n debat door demonisering. De angsthaas voorkomt zo'n debat door weglopen.
.
Ondertussen woekert de haat voort...

Parel van het Zuiden | 04-10-13 | 20:52

Tjonge, wat een opgeblazen gedoe.....

Snorry! | 04-10-13 | 20:52

-weggejorist-

Goorbatsjov | 04-10-13 | 20:51

Misschien had het debat beter verplaatst kunnen worden naar Nairobi.

Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 20:50

Ik ben benieuwd of Judith Spiegel komt.

Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 20:49

@Parsons Ik ga mijn best doen buiten de doos te denken.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 20:48

-weggejorist-

Goorbatsjov | 04-10-13 | 20:47

@dekruisvaarder | 04-10-13 | 20:44
Jij denkt binnen de doos, ik er buiten.

Parsons | 04-10-13 | 20:45

@Parson Het ter verantwoording roepen van verantwoordelijken levert steevast eindeloos dikke rapporten vol oeverloos gezwam van hetgeen we al wisten opgesteld door een enquête commissie. Volgende idee graag?

dekruisvaarder | 04-10-13 | 20:44

@Merlot | 04-10-13 | 20:38
Juist!

De islam brengt niets als ellende. Moord, doodslag, steniging.

Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 20:42

@Eurotokkie | 04-10-13 | 20:21
Dat is waar. Eigenlijk heeft Hans zijn wandelstok niet eens nodig.

VanBukkem | 04-10-13 | 20:38

Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 20:32 |
Da's, eh , op zijn zachtst gezegd niet zo verstandig als je gezondheid je ook maar iets uitmaakt.
Iets van de islam zeggen ... dat wil maar niet lukken.
d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/l...

Merlot | 04-10-13 | 20:38

@ Itzamna U begrijpt waarom het hier niet lekker loopt. Zeggen dat je een kenniseconomie beoogt en tegelijkertijd de aanhangers van de middeleeuwse inquisitie financieren, lijkt wat op gespannen voet met elkaar. En in moeilijke tijden visieloos hosselend het land besturen (Rutte) is ook wat ondermaats.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 20:37

In gesprek gaan met mafketels die een ideologie aanbidden die het verbieden van het vrije woord nastreeft is sowieso volslagen achterlijk.

Het is zinvoller om degenen ter verantwoording te roepen die deze oorlogszuchtige pedofilieaanhangers hier hebben binnengehaald.

Parsons | 04-10-13 | 20:37

@Itzamná | 04-10-13 | 20:29
Het ware wellicht beter om de term 'vrijheid van godsdienst' te vervangen door de meer waarheidsgetrouwe term 'vrijheid van haat en uitsluitng', maar tegen zo veel werkelijkheidszin zal reli-stemveevergarend Nederland in een stuip trekken.

smdyasc | 04-10-13 | 20:36

-weggejorist-

Goorbatsjov | 04-10-13 | 20:35

Ing. eslapen | 04-10-13 | 20:20

Ik schat die Verbaan toch iets hoger in dan Supermatthijs.

brutus68 | 04-10-13 | 20:33

De islamclub is een terroristische organisatie. Hou daar maar eens een debat over.

Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 20:32

Laren heeft liever een debat over het besluit dat kinderen onder de 16 geen huisdier meer mogen kopen en dat je je voortaan dus moet legitimeren om een goudvis te kopen.

Tsjernodebiel | 04-10-13 | 20:32

Vrijheid van godsdienst als zodanig afschaffen. We hebben genoeg aan de vrijheid van meningsuiting.

Het zijn juist vaak de aanhangers van een godsdienst die een bedreiging vormen voor de VVM, het mohammedanisme voorop. Laat iedereen z'n spookvriendje maar achter de voordeur aanbidden, al dan niet met een gebedskleedje.

Kun je gelijk alle van staatswege verstrekte financieringen stopzetten (bv. giftenaftrek en de bespottelijke financiering van bijzonder, doorgaans religieus, onderwijs.

Itzamná | 04-10-13 | 20:29

@ brutus68 20:19

Jammer want ik dacht dat je Linda de Mol was en die zou ik graag alle hoeken van de slaapkamer laten zien want volgens mij komt ze zwaar tekort.

eerstneukendanpraten | 04-10-13 | 20:27

@ Parsons 20:17

De oom waarna ik ben vernoemd heef ook bijna zijn hele leven in Blerikum gewoond. Repsect!

eerstneukendanpraten | 04-10-13 | 20:25

@Goorbatsjov | 04-10-13 | 20:06
Dat is nou precies wat Hans Jansen ook wilde gaan zeggen. En daar zijn dit soort debatavonden bij uitstek geschikt voor.

VanBukkem | 04-10-13 | 20:25

Een debat met maffe maangodtaanbidders?

Pure tijdverspilling. Groot gelijk daar in Laren.

Itzamná | 04-10-13 | 20:24

VanBukkem | 04-10-13 | 20:00 | + 3

Hans lult iedereen onder tafel , daar zijn ze bang voor.

Eurotokkie | 04-10-13 | 20:21

@brutus68 | 04-10-13 | 20:19
Dadelijk ga je nog vertellen dat supermatthijs georgina verbaan is...

Ing. eslapen | 04-10-13 | 20:20

eerstneukendanpraten | 04-10-13 | 20:16

Ik ben eigenlijk Natasja Froger. Maar niet verder vertellen, ok?

brutus68 | 04-10-13 | 20:19

@eerstneukendanpraten | 04-10-13 | 20:16
Niet zo denigrerend over mijn jeugdgrond, eej.

Parsons | 04-10-13 | 20:17

Ik denk dat ik mijn oude commodore 64 eerder tot een moderne Intel-Quad om klets, dan zo'n inquisitie middeleeuwer met lullen het heden in gewarped krijg, Scotty.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 20:16

@ brutus68 20:08

Dat jij in Blerikum woonde had ik echt niet verwacht. En zeg niet dat je Gordon bent...

eerstneukendanpraten | 04-10-13 | 20:16

De islam maakt zelf zijn eigen toekomst.

Terpen-tijn | 04-10-13 | 20:14

@Einde van de Domheid | 04-10-13 | 19:50
Ik geloof dat jij de koran nog maar eens opnieuw moet lezen.

La Bailaora | 04-10-13 | 20:13

Nanninga kan het telefoonboek citeren en dan leest het nog lekker weg. Heerlijk.

Freddie Stobart | 04-10-13 | 20:12

Met veel Islam heeft Nederland geen toekomst....

Parel van het Zuiden | 04-10-13 | 20:11

Steeds maar weer, gaan we met die fanatieke figuren om tafel zitten babbelen. Het is 2013! Hebben we het alsnog over wie heeft de grootste god en vallen er doden wegens religieuze baknijd. Er is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen god. Het staat al voor 100% vast dat er geen opperwezen nodig is om het ontstaan van het universum te verklaren.
Hoe zat het ook alweer met tijd voor de oerknal? O ja, die was er niet. Dus god vergt een wel heeeeel bijzondere uitleg om binnen de kaders van de geschriften te blijven. Kers op de taart, indien alles een oorzaak MOET hebben. Wat de laatste strohalm is waar religieuzen zich aan vastklampen. Hoe verhoudt zich dat tot een tijdloze omnipotente god.
-
Dat debat wordt vakkundig gemeden. Liever kiezen ze de weg van 'religie is mijn recht' en zo winnen ze het altijd. Want onze grondwet is nu eenmaal duidelijk over hoe om te gaan met religie. Het heeft geen zin om met elkaar gezellig te filosoferen of we in die toekomst halal en varkensvlees in de schoolkantine kunnen realiseren. That's beside the point.
Wanneer staat er iemand op in dit politiek correcte land die zegt "eerst bewijs voor stelling X, tot die tijd is de samenleving stelling X geen tegemoetkomingen verschuldigd"?

Not Muhammad | 04-10-13 | 20:10

@Einde van de Domheid | 04-10-13 | 19:50
Oh? Wat was de islam daarvoor dan?

Parsons | 04-10-13 | 20:09

Ik woon zelf in Blaricum. Laten we het er op houden dat bepaalde uitwassen dorpen als Blaricum en Laren nog niet bereikt hebben, alhoewel de eerste kiemen al gelegd zijn. Blaricum en Laren zijn nog tamelijke ongerepte oases in de dorre woestijn die Nederland zo langzamerhand is.

brutus68 | 04-10-13 | 20:08

De toekomst van Nederland in de Islam...

Schoorsteenveger | 04-10-13 | 20:08

-weggejorist-

Goorbatsjov | 04-10-13 | 20:06

@Chiant | 04-10-13 | 20:01
Helaas ziet de NPO het organizeren van zo'n discussie niet als hun verantwoordelijkheid.

Ing. eslapen | 04-10-13 | 20:04

Een Islamdebat. Dat hadden we hier 10 jaar geleden nog weleens. Ben blij dat we het gehad hebben, want het kwam toch altijd op hetzelfde neer.

kicktherabbit | 04-10-13 | 20:02

Maar nu even serieus: gelet op het feit dat de zaal in no time uitverkocht was, is er duidelijk maatschappelijke behoefte aan dit debat.
Laten we daar nu ook een Publieke Omroep voor hebben! Dus ik zeg, hop, vort, allez, op de buis ermee!

Ik zie de heer Jansen volgaarne op kosten van uw en mijn taxpoet op de Kuddelandse Kijkbuis de "discussie" aangaan met een paar baarden.

Chiant | 04-10-13 | 20:01

Debatteren is als onderhandelen en er zijn partijen waarvan je weet, hoe langer je onderhandelt, hoe meer je inlevert.
Er resten bij dat besef slechts twee opties, of je trekt je terug, of je schopt de andere partij van het erf af.

Simon de Danser | 04-10-13 | 20:01

Dit is een beetje te veel islam voor één dag, ik ga mezelf even verdiepen in leukere zaken dan dit achterlijke barbaarse geloof die ik graaf nog zie verdwijnen in mijn leven.
Een prettige avond allen, anders loop ik echt over van al deze geïmporteerde ellende.

Mozeskriebels | 04-10-13 | 20:01

Stelletje angsthazen! Waar zijn ze bang voor? Dat Hans Jansen de boel kort en klein slaat met zijn wandelstok?

VanBukkem | 04-10-13 | 20:00

-weggejorist-

Goorbatsjov | 04-10-13 | 20:00

Dit fenomeen zet wel weer de toon voor wat er uit het debat geconcludeerd zou moeten worden. Islam is vrede en iedere niet lieve moslim is slachtoffer van ons asociale Nederlandse mentaliteit waarin wij niet genoeg moslim zijn. Dus weg met ons en maak ruimte voor Islam.

geenial | 04-10-13 | 19:59

Iets wat middeleeuws-repressief is, blijft ook zo. Jaren lullen tegen mijn oude commodore 64 heeft er geen Quad-computer van gemaakt en ook na jaren discussies met mijn schoonmoeder heb ik nog steeds geen Pamela Anderson in huis.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 19:58

Ik woon in een dorpje naast Laren en eerlijk gezegd begrijp ik de initiële keuze om dit debat in dit deel van het Gooi te houden helemaal niet. Wij wonen hier wat dit betreft op een eiland en wensen die islam-problematiek verre van ons te houden.
Fijn dat dit evenement verplaatst kon worden naar Islamsterdam waar het -wat mij betreft- veel meer hoort.

kommabijmebinnen | 04-10-13 | 19:58

De plekplaats waar het linkse PO-gilde woont en waar het optrekje staat van Wilders-demoniseerder Fons vd Poel. En ja, er komen ook moslims en dat kan (mag) natuurlijk niet!

Dat is meer iets voor Henk en Ingrid-wijken.

rien6139 | 04-10-13 | 19:58

De islam heeft geen toekomst in Nederland.

Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 19:57

De vraag is wie eerder ten onder gaat ,Nederland of de Islam.
Eurotokkie | 04-10-13 | 19:53 | + 0 -
Nederland heeft Rutte. Dus dat is helaas een gelopen race

NiceGuysFinishLast | 04-10-13 | 19:56

-weggejorist-

Goorbatsjov | 04-10-13 | 19:56

Gemiste kans om een bomaanslag te plegen,.. Ow sorry, om mensen te bekeren!

miko | 04-10-13 | 19:55

Er moeten jaarlijkse twee nieuwe prijzen worden uitgereikt:
1) De Theo van Gogh award voor getoonde standvastigheid van organisatoren van evenementen, exposities etc. ondanks de druk van het islamofascisme.
2) De dhimmi NSB-award voor de lafste afzegging van evenementen, exposities etc. onder druk van het islamofascisme.

Bij dezen nomineer ik Het Brinkhuis te Laren voor categorie 2.

Professor Superhirn | 04-10-13 | 19:55

Wanneer zelfs niet meer gepraat kan worden, dan is maar een mogelijkheid, bestrijden, de geschidenis zit vol met voorbeelden.

smdyasc | 04-10-13 | 19:55

Zo'n controversiële dwarsliggers als de heer Jansen wil je toch niet in zo'n keurig debat van fijne mensen ? Volgende keer mevrouw Stienen uitnodigen, die zal het wel kunnen vinden met de haatbaardjes.

Rest In Privacy | 04-10-13 | 19:55

-weggejorist-

Goorbatsjov | 04-10-13 | 19:55

Een volk dat voor tirannen zwicht...

Eric Blair | 04-10-13 | 19:55

De vraag is wie eerder ten onder gaat ,Nederland of de Islam.

Eurotokkie | 04-10-13 | 19:53

-weggejorist-

Goorbatsjov | 04-10-13 | 19:53

In Laren dachten ze natuurlijk dat het een bijeenkomst voor beleggers was. Wat heb je nu aan een debat zonder rendement?

Hirsch Ballast | 04-10-13 | 19:53

@Einde van de Domheid | 04-10-13 | 19:50
Ik neem aan dat u "Schriftgeleerden" hier als een schoolvoorbeeld van een contradictio in terminis aanvoert?

Chiant | 04-10-13 | 19:53

Hizb ut-Tahrir, waarom zou je die ook uitnodigen. Dan krijg je een debat met een figuur uit deze groepering die de bekende debiele standpunten uitkraamt, en alles wat er tegen hem gezegd wordt niet beter weet te weerleggen dan door zijn standpunten te blijven herhalen. Standpunten die niet passen in het westen (en eigenlijk nergens) maar die je hier mag verkondigen omdat we hier vrijheid nastreven. Vrijheid die deze haatbaard niet wenst maar wel misbruikt.

Tsjernodebiel | 04-10-13 | 19:52

Ook in Laren ziet men Sharia4Belgium liever gaan dan komen.
PvdA bolwerk Amsterdam gaat hen natuurlijk uitnodigen.

Ing. eslapen | 04-10-13 | 19:52

Het debat aangaan met middeleeuws denkende sprookjesboek aanhangers kan ook niet. Daar is het minimaal 300 jaar te vroeg voor qua evolutie enzo.

Botte Hork | 04-10-13 | 19:51

Revolutie! We smelten de moslims. Oh, verkeerde topic.... sorry.

bolkebeer | 04-10-13 | 19:50

De Islam is niet meer. De religie is gegijzeld door schriftgeleerden en het komt niet meer goed.

Einde van de Domheid | 04-10-13 | 19:50

Je moet ook wel iets van politiek, staatskunde, Christendom en Islam weten als je zo'n debat wil leiden. Als in Laren alleen maar Gordons en Tensens wonen die in landrovers rijden dan kan dat natuurlijk niemand.

Einde van de Domheid | 04-10-13 | 19:48

Debatten zijn om zaken anders voor te stellen dan je werkelijk denkt.

Andersom dag | 04-10-13 | 19:47

De Toekomst van de islam in Nederland is bepaald toen Theo van Gogh na een prettig gesprek op klaarlichte dag werd afgeslacht door een moslim.

Parsons | 04-10-13 | 19:47

Debatlocaties worden doorgaans gerund door politiek correcte lui.

Rest In Privacy | 04-10-13 | 19:45

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl