Ex-baas NSA: 'Edward Snowden moet DOOD'
Ex NSA- en CIA-baas Michael Hayden wil Edward Snowden op een kill list zetten. Haha, geintje natuurlijk. Zou veel te veel opvallen, als Edje ineens in een steeg in Moskou gevonden wordt met een klein rond gaatje in z'n voorhoofd. Maar Hayden meent het wel. Hij praatte per ongeluk z'n mond voorbij, noemde het snel een grapje en dát was wel een leugen. Want zo zijn politici: leugenaars. Allemaal. En daar kan Glenn Greenwald dan weer heel levendig over vertellen. Vooral als hij, zoals hierboven, even heel erg gepikeerd raakt over een paar domme vragen van Newsnight-mevrouw Kirsty Wark. De BBC-journo doet volgens Greenwald nogal naïef en goedgelovig over hoe betrouwbaar overheden pretenderen te zijn. Overheden zijn namelijk helemaal niet betrouwbaar en het is onbegrijpelijk dat er nog journo's bestaan die denken van wel. Aldus Greenwald. Openingsvraag van Wark: "Why should you be the arbiter about what is in the public interest and what is vital in the national security?" Wat volgt, is een lesje Kritische Journalistiek voor Dummies. Door Greenwald, met Wark als lijdend voorwerp. "I think it's a shock that government officials lie to the face of journalists, who don't seem to mind very much." Kritische kijktip!
Reaguursels
Inloggen@Jackanders | 04-10-13 | 23:02
Druk eens op \ en daarna onderaan op opslaan.
@Professor Superhirn | 04-10-13 | 21:57
Wij wel en godverdomme waarom hebben we nog steeds geen parlementair onderzoek naar de morele daders van de meest schandalige politieke moord die ons kent?
smdyasc | 04-10-13 | 22:04 | + 14 -
De moord op gebroeders De Witt en Oldenbarneveldt bedoel je?
"Kennedy Speech Conspiracy Secret Societies"
Revisie: de link was een fraude, een manipulatie.
Kennedy heeft het niet over geheime organisaties, maar over
de Sovjet-Unie. Of toch...
De gehele rede staat hier:http://www.youtube.com/watch?v=zdMbmdFOvTs
Laten we niet zeggen dat we niet gewaarschuwd zijn. Het was reeds John F. Kennedy die waarschuwde voor geheime regeringen:
Kennedy Speech Conspiracy Secret Societies
www.youtube.com/watch?v=QeYgLLahHv8
1984 much? Ja, heel erg 1984. Bah wat eng.
Als ze je dood willen hebben, ...... de baas zijn van een geheime dienst is,ook niet alles: news.nationalpost.com/2013/10/02/head-...
Dit hele BBC interview maakt wel heel duidelijk dat de BBC een verlengstuk van de overheid is.
Af en toe mogen ze wat kritiek hebben op een nieuwe metro lijn of het afschaffen van subsidies maar als het op de grote zaken aankomt dan schaart de BBC zich achter de overheid.
In de V.S. is het nog erger. Daar zijn de grote media bedrijven totaal kritiek loos op de overheid en maken zich meer druk om die Cyrus bitch dan de fraude op Wall Street of een oorlog met Syrie/Iran.
Dit is een uitstekende post. Dank jullie wel voor het delen. Ik zag het net ook op Facebook voorbij komen.
Jullie zijn allemaal potentiele terroristen!
Amerika!fuck yeah!
Edward wie?
nos.nl/artikel/558904-miljoenen-scanne...
dus de Amerikaanse Gestapo wil iemand dood hebben maar dat hele continent is failliet en zo extreem oorlog zuchtig , altijd maar zeiken over het oosten maar zelf zijn ze geen cent beter .
Kritiek is prima, je moeten verdedigen tegen onnozele vragen en ongefundeerde beschuldigingen is wat anders. En dan vind ik zijn houding nog buitengewoon ingetogen en netjes.
knutsel | 04-10-13 | 23:30
Ah, een mede-Tampert adept. Leuk.
Overigens, tenenkrommend wat die Britse miep allemaal uitblaat maar geweldig hoe die Greenwald, messcherp van repliek dient. Ook wanneer ze hem persoonlijk aanvalt weet hij op een dieper niveau keihard terug te slaan.
Zoals anderen zeiden snap ik er ook niets van dat met deze onthullingen al lang niet de politieke pleuris is uitgebroken... misschien is mijn laatste restje optimisme er gewoon nog niet uitgeramd, dat zal het zijn.
Enneh, Not Muhammad, als iemand mij zulke idiote en soms tegelijk stuitende/agressieve vragen zou stellen, zou ik het al geweldig vinden als ik zo zakelijk kon reageren als Greenwald. Ik geef hem geen ongelijk dat hij zijn gezicht niet in de plooi kan houden of er wat wrevel in zijn stem komt: dat mens was gewoon aan het zieken.
@JasperdePiPaPasper | 05-10-13 | 10:01 Omdat de toon ook iets doet tav de boodschap. Greenwald hoeft niet als door een wesp gestoken te reageren bij een beetje kritiek. Juist als je zelf vol op het orgel gaat wat betreft kritische journalistiek.
Bedankt voor het wijzen op dit interview! Erg interessant en wat een held deze journalist!
@Not Muhammad | 05-10-13 | 09:23 | + 0
Goed dat we het eens zijn over de waarde van de onthullingen. Waarom je het nodig vind om te benoemen dat het gestolen waar zou betreffen (ik vind dat wat de NSA van burgers binnenslurpt gestolen waar), en je het nodig vind om een kundig journalist te bekritiseren die zich helaas tegen een tendentieuze 'collega' moet verdedigen, is mij een raadsel. Luister naar wt de man zegt, in plaats je druk te maken over zijn toon.
@eerstneukendanpraten | 05-10-13 | 09:53
Misschien zijn clitgate foto's met Patricia Paay beter voor necrosis...
@eerstneukendanpraten | 05-10-13 | 09:53
Ik zie een klein c-cupje, at best, maar geen 'nipple'.
*bezwaarschrift indienen doet*
necrosis | 05-10-13 | 09:35
OK dan, we hebben nu beeld van nipplegate:
www.google.nl/imgres?hl=nl&biw=102...
@necrosis | 05-10-13 | 09:45
* Botox voor de stembanden inslaat *
* Grinnik ende vinger van Timmermans *
@Ing. eslapen | 05-10-13 | 09:37
Mijn veiligheidsdienst krijgt je wel aan het praten;-)
*jawel: grinnik ende grijnz*
@necrosis | 05-10-13 | 09:40
Dat wilde dieren zich beter gedragen heeft Darwin al bewezen ;)
@Ing. eslapen | 05-10-13 | 09:33
De meeste wilde dieren gedragen zich beter dan sommige 'mensen', bekijk mijn linkje van 8:38 eens....
@Ing. eslapen | 05-10-13 | 09:36
En nee, ik ga het een dictator niet makkelijk maken door echte links te posten.
@necrosis | 05-10-13 | 09:04
Aha concurrentie voor Supermatthijs...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/07/nederla...
@eerstneukendanpraten | 05-10-13 | 09:30
Nog los van het feit dat ik nergens een 'nipple' zie, merk ik dat de pers in de VS bij alle schandalen het woord 'gate' gebruiken.
Iets wat volgens mij zijn oorsprong kent in de affaire 'Watergate', wat gewoon de naam van het hotel was waar Nixon aanwezig was.
Toegegeven: het 'bekt' wel lekker.....
@necrosis | 05-10-13 | 08:32
Three strikes and out principe vind ik wel toepasselijk..
* Aandelen Veenhuizen inslaat *
@ necrosis 08:36
Ik zei toch: nipplegate...
@necrosis | 05-10-13 | 08:59: True, maar tot op heden is sprake van een verwarde ongewapende moeder met kind aan boord.
@JasperdePiPaPasper | 05-10-13 | 09:00 Haha, ik waardeer je enthousiasme maar over wie wat begrepen heeft zijn we het oneens. Ik zeg niet dat de onthullingen niet van groot belang zijn. Neemt echter niet weg dat het materiaal op oneigenlijke wijze verkregen is. Hoe je het ook wendt of keert.
@Truttebol | 05-10-13 | 09:11
Veel Russen hebben een camera op het dashboard, vanwege de vele aanrijdingen en daarbij behorende papierwerk met betrekking tot de verzekeringen.
En eerlijk is eerlijk, ik heb heel wat 'WTF-filmpjes' op DumperT gezien.
Was onlangs nog in Moskou. Stegen hebben ze daar niet. Wel vier- en zesbaanswegen dwars door het centrum, waar ze met 120 overheen knallen. Volslagen maf volk, die Russen.
@JasperdePiPaPasper | 05-10-13 | 09:01
Je hoeft niet te kiezen, ik heb besloten om dictator van Nederland te worden.
*gnehehe*
@necrosis | 05-10-13 | 08:42 | + -1 -
Wie zegt dat je moet kiezen tussen die twee?
@Not Muhammad | 05-10-13 | 08:44 | + -1 -
Heulen met gestolen waar? Jij snapt er hemaal niets van, he? De Snowden onthullingen is van enorme waarde. Het onthult het geïnstitutionaliseerde wantrouwen van de Britse en Amerikaanse overheid jegens hun eigen bevolking. Dat is wat anders dan heulen met gestolen waar, Archie Bunker.
@Not Muhammad | 05-10-13 | 08:44
Het zijn juist 'de sentimenten' die voor grote problemen zorgen.
Zal ik je even helpen herinneren aan Rodney King?
In de media werd hij neergezet als een onschuldige zwarte man die total-loss werd gebeukt door blanke agenten.
Wat je al niet kan bereiken met wat knipwerk......
Een lesje kritische journalistiek. Whoehahaha,een gebeten narcist die geen kritiek duldt. Respect voor de onthullingen, maar Greenwald mag wel een toontje lager zingen. Heulen met gejatte waar maakt je nog niet de God der journalistieke integriteit.
Telkens als hij kritiek krijgt bestijgt hij de troon der morele superioriteit "do I need to remind you that a journalist" -zelfgenoegzaamheid ten top.
Daarbij, als je vrolijk bericht hoe t congres in juichen uitbarst wanneer een ongewapende moeder wordt doodgeschoten door de politie. Verwacht je dan clementie voor Snowden of speel je malle pietje naar je lezers en doe je alsof je niets snapt van die sentimenten?
@JasperdePiPaPasper | 05-10-13 | 08:38
Als ik mocht kiezen, verkoos ik Poetin boven die regentenkliek uit Brussel.
@Ing. eslapen | 05-10-13 | 08:11
Hier trouwens een klantje voor levenslang EN TBS, en never nooit op proefverlof:
www.telegraaf.nl/binnenland/21947867/_...
*pro-doodstraf motie indienen doet*
@pitsteen | 05-10-13 | 07:45 | + 1 -
En Poetin is het type leider wat je wenst? Als mensenrechten je iets waard zijn, ben je bij hem volgens mij aan het verkeerde adres. Dat zoveel mensen zijn handelen hier toejuichen baart mij grote zorgen.
Wanneer wordt die irritante reaguurvertraging nou eens opgelost, het haalt de snelheid uit een topic.
@Ing. eslapen | 05-10-13 | 08:11
Nu nog wachten totdat diezelfde mensen VEROORDEELD worden op basis van hun gedrag.
Maar dat is aan de D'66 rechters....
@Supermatthijs | 05-10-13 | 01:37
"Ga nou gewoon eens mensen op hun gedrag beoordelen en niet op hun afkomst."
Dat doen we toch. Kijk maar eens naar Opsporing verzocht.
@JasperdePiPaPasper|05-10-13|07:17|+2
Good morning at all.
Daar verschillen we dan van mening. Ik ben het met u eens, dat de overheid zo klein mogelijk moet. Maar daarom kan er nog wel een sterke leider aan het roer staan. Een sterke leider breidt niet noodzakelijkerwijze de overheid uit, maar kan zijn sterkte op andere gebieden zeker ten toon spreiden. Leiderschap houdt niet per sé dictatorschap in.
Vergelijk nu een de reacties op dit topic, met die op het topic over Greenpeace en Poetin. Samengevatte gemiddelde reactie op dat topic: "Hadden wij maar een leider als Poetin." Reacties hier: "De overheid is onbetrouwbaar en moet zo klein mogelijk zijn.."
Gespleten persoonlijkheid van de gemiddelde reaguurder in optima forma.
@Van Duyvenbode | 04-10-13 | 22:14 |
HULDE voor de link. Seymour Hersh is een journalist van het TOP-Kaliber. Ook is het goed dat hij Obama karakteriseert als erger dan George Bush.
"Asked what the solution is Hersh warms to his theme that most editors are pusillanimous and should be fired." Weer een schitterend woord geleerd: "pusillanimous" Jezus wat mooi! Zou het willen vertalen met "schijtlaarzerigheid". Min of meer van toepassing op het NOS-Journaal, hoewel het daar ook gewoon stompzinnige onkunde zou kunnen zijn. Overigens zit er ook een soort "kat" en "muis"-spel in het woord, waarbij we in dit geval de muis de journalist is en de overheid de kat, terwijl het omgekeerd zou moeten zijn!
"Anrachisme is derhalve geen ideologie, anarchisme is een morele verplichting voor ieder weldenkend mens.
CoJoNes | 04-10-13 | 22:28 |"
Zo mag ik het graag horen, waarbij ik nog even aanteken dat anarchisme inderdaad geen ideologie is maar een meer een containerbegrip en vooral een theorie. Dus wat niet werkt, wordt niet gedaan of aangepast. Bovendien zal anarchisme afhankelijk zijn van plaats en tijd op aarde. Het Spaanse anarchisme uit de burgeroorlogstijd aldaar kan bijv. niet zomaar gekopieerd worden naar het heden.
Zie verder Stormageddon | 04-10-13 | 23:18 | Need we say more?
Nee, prima artikel van Van Rossem! Dank!
Ah ça ira, ça ira!
Salut! Evocatus
Wat is dit nu weer>
| NaN-NaN-N | NaN:NaN |
@AntiSoof | 05-10-13 | 00:36
Typisch. Erg typisch.
Een WOIII scenario is een chronologische beschrijving van een bepaalde reeks gebeurtenissen die nog moeten gaan plaatsvinden. We staan pas aan het begin van dit scenario dat sedert de val van de muur in gang is gezet. Aldus bolkebeer.
Edward Snowden maakte bekent dat de US zijn vrienden afluistert.Dus voor mij een held dat hij dit openbaart. De US heeft dus alleen maar meerdere vijanden en geen vrienden meer. Wel bondgenoten,dat dan weer wel. Alleen bondgenoten die te schijterig zijn om de US op dit soort misgedrag te wijzen.
Offtopic, maar hoe deze m.telegraaf.nl/article/21948026/e-mail... verzuurde gekkies te stoppen ons land verder de afgrond in te wormen?
www.youtube.com/watch?v=FavUpD_IjVY
Ik kan er niets aan doen, het is alsof ik grimlach, en mijn lippen uit elkaar trek.
Supermatthijs | 05-10-13 | 01:46 | + -1 -
Leg me geen woorden in de mond, ik noem ze geen zure vruchten. Ik zei alleen dat we de zure vruchten plukken van hoe dat destijds gegaan is. En respect krijgen mensen die dat verdienen, zoals die (als je m'n vorige berichten las) Özcan Akyol bijvoorbeeld.
tittn | 05-10-13 | 01:36 | + 0 -
Ja, die is mij wat al te makkelijk. Besef nou eens dat we het hier met ze zullen moeten doen. Ze gaan niet meer weg, gaat Greet ook niet voor elkaar krijgen. Ze zijn hier geboren, je kan er dus niet een ander land mee opknappen, we zullen er het beste van moeten maken. En dan lijkt het mij niet slim om ze constant weg te zetten als "zure vruchten". Kort houden, natuurlijk, maar benader ze eens met een beetje menselijkheid, respect zo je wil, en dan moet jij eens zien.
youtu.be/2mrFvDTOens
Ashtrey | 05-10-13 | 01:32 | + 0 -
Ga nou gewoon eens mensen op hun gedrag beoordelen en niet op hun afkomst. Dan zal je zien dat er best wel veel hufters onder hen zijn maar zeker niet alleen maar. En er zijn ook genoeg hollandse hufters. In getal nog meer denk ik. En die stemmen vrijwel allemaal PVV maar dit terzijde.
En nu ?
Supermatthijs | 05-10-13 | 01:34 | + 0 -
Nu plukken wij daar de zure vruchten van helaas.
tittn | 05-10-13 | 01:32 | + 0 -
En nu ?
@Supermatthijs 01:25
Dat stel ik ook nergens ter discussie, al twijfel ik soms (steeds meer) of dat wel geheel terecht is. Ik blijf hoop houden, mag je best weten.
Wellicht zijn ook gewoon niet alle Marokkanen hufters.
Supermatthijs | 05-10-13 | 01:25 | + 0 -
Maar wel een groter gedeelte dan in Marokko zelf. Het schijnt dat de Marokkaanse koning zelf nog heeft geholpen met criminele families over de grens schoppen richting Nederland toen wij gastarbeiders nodig hadden.
Ashtrey | 05-10-13 | 01:15 | + 0 -
Wellicht zijn ook gewoon niet alle Marokkanen hufters.
@tittn 01:01
Ja ok. De kans werd hem dan ook ruimschoots geboden en - moet gezegd - hij vervult de openstaande vacature met glans en voorziet in een beeld die zo krampachtig nodig is bij het repetitief moeten aanschouwen van de snoeiharde realiteit van bijvoorbeeld Opsporing Verzocht.
"Internetbedrijven als Google, Facebook en Microsoft mogen niet openbaar maken hoe vaak de Amerikaanse veiligheidsdienst NSA informatie bij hen heeft opgevraagd. Dat heeft een speciale rechtbank (?) voor veiligheidsdiensten bepaald. De openbaarmaking van dergelijke gegevens is zeer schadelijk voor de nationale veiligheid (??), bepaalde de rechtbank." nos.nl/artikel/558421-omvang-nsaspiona...
En dan een leuk smoesje er achteraan maar als alles eenmaal op straat ligt breekt er natuurlijk een brede volkswoede uit, daar zijn ze bang voor. Het is te stuitend voor woorden maar misschien wel nog stuitender dat die volkswoede nog niet -fysiek- is losgebarsten met alle informatie die er al wel ligt. Iedereen met een beetje ratio in zn donder ziet waar dit naartoe gaat en alles hangt ermee samen. Van het centrale bankensysteem tot big pharma en de voedingsindustrie (trouwens in essentie dezelfde clubjes die bloksnor destijds het zadel inhielpen zie www.eu-facts.org/en/background/dark_ro...). Ik trek intussen Bijbelse parallellen, gewoon omdat het kan.
@Strotgrondel | 04-10-13 | 23:55
www.youtube.com/watch?v=Syqm8v3Xr1g
Je kan van alles beweren over Ali B, maar niet dat hij zich niet heel intelligent naar boven heeft gewerkt in ons kleine showbizz wereldje en daar nog redelijk succesvol in is ook.
Hij representeert een beeld dat velen willen zien, een stereotype van de omgekeerde werkelijkheid, een 1 dimensionaal personage zonder een enkele diepgang.
De veilige allochtoon.
Ashtrey | 05-10-13 | 00:49 | + 0 -
Intelligent zijn is wat anders dan je intelligent naar boven werken, zie bijv. Sarah Palin.
'De veilige allochtoon', dat heb je mooi benoemd... Eigenlijk is het bijv. DWDD die zich schuldig maakt door zo'n stereotype weer te bevestigen. Ze dachten van, we moeten laten zien dat we allochtonen ook lief vinden, en als representant kiezen ze dan iemand als Ali B. (tefelheer etc.)
@tittn 00:38
Je kan van alles beweren over Ali B, maar niet dat hij zich niet heel intelligent naar boven heeft gewerkt in ons kleine showbizz wereldje en daar nog redelijk succesvol in is ook.
Hij representeert een beeld dat velen willen zien, een stereotype van de omgekeerde werkelijkheid, een 1 dimensionaal personage zonder een enkele diepgang.
De veilige allochtoon.
@Kaosu | 05-10-13 | 00:21
Alle corporaties. Bedrijven, (staats-)instellingen, NGO's, staten, overheden. De juridische status van de corporatie is 1 van de allergrootste weeffouten in de internationale Code Civil.
@tittn | 05-10-13 | 00:38
Omdat de jeugd ali b beter begrijpt waarschijnlijk.
Je ziet het overal, het doet er niet zoveel toe wat jij ergens van denkt, als de jeugd het maar leuk vindt.
Dat heet vooruitdenken waarschijnlijk.
-weggejorist-
Trouwens ff off-topic: Die Özcan Akyol, een voorbeeld van hoe het als allochtoon ook kan! Intelligent, welbespraakt, en vooral: beheerst in een discussie (net in Pauw&Witteman). Waarom 'omhelzen' wij knuffelallochtonen als Ali B (zelfs bij inhuldiging van de Koning), maar niet intelligent én succesvolle lui zoals deze Akyol?
@Lijkt me logisch... | 05-10-13 | 00:12
Natuurlijk bedoelde ik het of dat lef. Dat jij daarover valt. Jij bent een puzzle-liefhebber? Elk stukje moet goed liggen? Of ben je niet zo logisch als je lijkt?
CoJoNes | 04-10-13 | 22:28 |
corporaties? of bedoel je bedrijven?
Voor degenen die publike omroepen uitmaken voor spreekbuizen van de overheid: ik kom nog wel eens een interessante docu tegen van zembla of tegenlicht, ook de bbc heeft nog wel eens iets wat de moeite waard is.Ondanks dat ik ervan uitga dat Russia Today erop uit is om het Westen zwart te maken, kan ik de tegengeluiden wel waarderen. Ik kijk eigenlijk niet bar veel tv, maar als iemand mij kan verwittigen betreft spraakmakende docu's op de commerciele omroepen die niet gaan over iemand met een balzak van 20 kilo of weet ik wat, houd ik mij aanbevolen...
@AntiSoof | 04-10-13 | 23:58
Niets mis met wapens. In de verkeerde handen daarentegen.. vimeo.com/21362582
Maarja OT/
Ik heb niets met 'klokkenluiders' als snowden.
Het westen zit al in een clusterfuck en dan gaat een internetheld er nog meer shidt overheen gooien.
Wat willen we nu, dat azie-rusland-m.oosten aan onze touwtjes gaan trekken? Waarom komt er daar nooit shidt/corruptie naar boven hmm..
@AntiSoof | 04-10-13 | 23:58
DaFuq?
1. Het is 'dat' of 'het' lef.
2.Je moet echt wat minder blowen gast... dit gaat niet goed zo.
@Lijkt me logisch... | 04-10-13 | 23:52
Jij noemt het lef. En ik ben het met je eens. Maar die lef moet natuurlijk wel hout snijden. Als die lef de rechtvaardigheid en de LIEFDE betreft, dan deel ik jouw respect. Met liefde bedoel ik natuurlijk de liefde voor het al dat er is en dan vooral het goede. De rest is bijzaak en ego-gedoe. Als die lef hun klefferige affaire (relatie) betreft, tja dan is dat weer iets aparts. Gosh, wat haat ik die baasjes met hun wapens. Miezerige nitwits zij dat. Luizen.
Stormageddon | 04-10-13 | 23:18
www.youtube.com/watch?v=UJqDbHv708M
reageerbuis | 04-10-13 | 23:42 | + -1 -
Alu hoedje weer afgezet ? Ver gezocht, gewoon een door gedraaide linkse idealist en niets meer en niets minder volgens mij.
Ik wou dat ik maar een greintje van het lef van Edward Snowden en Glenn Greenwald had. Diep respect.
Helden.
@Supermatthijs | 04-10-13 | 23:39
Die laat zich zo weer verhuren toch?
necrosis | 04-10-13 | 23:40 | + 0 -
Dat is toch niet aan Teeven maar aan de rechter ? Oh altijd goed op de hoogte zijnde oude wijven neukerdt.
@reageerbuis | 04-10-13 | 23:34
Veel te snel!
Volgens mij mag Teeven gebruik maken van zijn bevoegdheden om Volkert gewoon zijn volledige straf te laten uitzitten, dan komt hij ergens in 2020 pas vrij.
Maar of Teeven van dat recht gebruik maakt......
reageerbuis | 04-10-13 | 23:34 | + 0 -
Hoezo ?
Wanneer kwam volkert ook alweer vrij?
@Stormageddon | 04-10-13 | 23:18
De bekende schijnredenen houden het volk zoet: "We hebben er nu eenmaal voor gekozen" en verder de praatjes over veiligheid, rechtvaardige verdeling, milieu, enz.
We hebben geen goed referentiemateriaal c.q. kijk op overheid en journalistiek. In Nederland zijn beide nogal, tja hoe zal ik het zeggen, links? Geen idee hoe kritische journalistiek eruit zou moeten zien.
De vertraging bij het reaguren helpt ook niet.
God wat is dit topic slow. Te zware materie voor de vrijdagavond zeker.
Zit ze daar nou met netkousen en jarretels iemand te interviewen?
@According2Mark | 04-10-13 | 22:44
Food for thought:
"No tyranny is so irksome as petty tyranny: the officious demands of policemen, government clerks, and electromechanical gadgets."
"A patriot must always be ready to defend his country against his government."
(Edward Abbey)
Om het anders te zeggen: we hebben allemaal gordijnen of lamellen om te voorkomen dat de buren bij ons naar binnen gluren. Waarom zouden we een anonieme amorfe overheid meer vertrouwen dan de buurman van wie gewoon weten dat het een lul is?
Er zijn maar bitter weinig slimme wijze mensen die zichzelf kunnen besturen, waarom ga jij er dan vanuit dat een groep mensen (die zeker weten niet de slimste en wijste zijn) wel in staat zijn om anderen te besturen? 5000 jaar geschreven geschiedenis heeft toch wel laten zien dat het management van samenlevingen, van ons leven, bij koningen, priesters, generaals, politici en ambtenaren in hele beroerde handen is en dat die lui niet te vertrouwen zijn?
"The more corrupt a society, the more numerous its laws." En ik zou daar aan toe willen voegen: en hoe meer controle en handhaving van die wetten onze vrijheden inperken.
necrosis | 04-10-13 | 23:09 | + 2 -
Dat weet ik ook wel joh, maar grapjes maken is nog steeds niet verboden. Mietje !
Een poging om ontopic te blijven over klokkenluiders:
www.telegraaf.nl/binnenland/21947706/_...
Volgens mij zei Wilders hier jaren geleden al wat over, wat hem niet in dank werd afgenomen.
Maar nu de PvdA het zegt......
@smdyasc | 04-10-13 | 22:04
Omdat we een parlement hebben dat grotendeels uit perverse partijen bestaat, met beroepspolitici die hun affiniteit met de partij als puber hebben ontwikkeld en dat niveau vervolgens nooit ontstegen zijn. En omdat er voor de kiezer nog altijd geen overtuigend alternatief is voor die kleffe kliek.
Ik hoop echt dat kabinet Kontneuk II nog een jaar lang het volk mag geselen met rampzalig afbraakbeleid en EU verkwanselaarij. Opdat het de mensen die altijd op flutpartijen als D66 en PvdA hebben gestemd eindelijk de ogen mag openen.
En last but not least: als Wijnand Duyvendak het veld moest ruimen, hoe kan het dan in vredesnaam dat die milieuterrorist van een Samsom nog steeds iets in de melk te brokkelen heeft? Echt, die Samsom is de zojuist verorberde bedorven maaltijd die nog uitgekotst moet worden.
@Supermatthijs | 04-10-13 | 23:06
Lees de huisregels eens.
Met name het stukje: GeenStijl is niet voor mietjes....
Greenwald: een van de leukste libertariërs die internationaal wat potten kunnen breken.
Zo, dat lucht op.
bolkebeer | 04-10-13 | 23:06
Jij ook al?
Man alive! Die Supermatthijs heeft magische krachten.
@Sjors_Carlin 23:05
Is de voorraad poppers alweer op zeker? Gaat hard hè.
Zo, dat lucht op.
Joris ! Ze pesten me !
@ According2Mark | 04-10-13 |
Iedereen weet dat er gespioneerd wordt alleen niemand wist op wat voor schaal dat was en wie er wereldwijd bij betrokken was. Dat onze grote vriend Amerika kennelijk op nummer 1 staat en wat ze allemaal flikken is nog maar het topje van de ijsberg. Als je de geschiedenis van Amerika m.b.t. spionage hebt gevolgd dan weet je waar Amerika toe in staat is. Ze schuwen niets. Ze testen op mensen, ze doden onschuldige burgers, creeëren oorlogen, martelingspraktijken, ze leggen iedereen om wie Amerika ook maar een stroobreed in de weg durft te leggen etc. Het vervelende is dat we 99% niet weten en waarschijnlijk wil je dat ook niet weten want de waarheid is zo erg dat je hersens dat niet kunnen bevatten...
Ja daar heb je nu gelukkig weer wat ruimte voor, bedankt Supermatthijs.
Ashtrey | 04-10-13 | 23:03
Bijna goed, het antwoord is: 10 (2 vuisten en een pak kroepoek)
@Jackanders 23:02
En ik maar denken dat je daarmee een zingende Gordon bedoelde, silly me.
@According2Mark | 04-10-13 | 22:44
En nog even dit:
Het zou me niets verbazen als zelfs Obama wordt getapt door de NSA.
Of denk jij nog steeds dat JFK werd omgelegd door Lee Harvey Oswald?
@Sjors_Carlin 22:58
Ja daar heb je nu gelukkig weer wat ruimte voor, bedankt Supermatthijs.
@According2Mark | 04-10-13 | 22:44
Een klassieke denkfout is de veronderstelling dat iets waarschijnlijker wordt als je graag wilt dat het waar is. Enkel omdat je graag wilt dat overheden het beste met ons voor hebben en zich alleen maar richten op het bestrijden van terreur maakt het meer voor de hand liggende niet minder waarschijnlijk: dat overheden er voor zichzelf zitten, burgers als vijand beschouwen en dus het beste als vijand van de burgers te beschouwen zijn.
Cache geleegd, Chrome eraf alle plugins incl. tool eraf.
Alles opnieuw re-installed, en nog steeds | NaN-NaN-N | NaN:NaN |
Ikke niet meer weten.
Lucky guess..
Ashtrey | 04-10-13 | 22:57
Ok, toch ff kijken hoe die fokking Ashtrey dit te weten is gekomen, verborgen cameraatje gemonteerd ofzo?
---
Even testen hoe goed die gast is:
"Hé Ashtrey, hoeveel vingers steek ik nu in mijn reet?"
Woohoo, reaguurvertraging slechts 10 seconden, Joris maakt progressie!
@Sjors_Carlin 22:51
Lucky guess. Alhoewel, volgens mij heb je weleens gezegd dat je bij tijd en wijle zo kan genieten van wat Babi Gang Bang, Tjap Tjoy en Foe Jong Hai en min- loempia's.
Dus helemaal uit de lucht gegrepen is het nou ook weer niet. Hehe. ;)
@According2Mark | 04-10-13 | 22:44
Wat is er mis met economisch gewin?
Liever dat, dan een regering die streeft naar economische afbraak.....
Tja, en dan blijkt de BBC toch gewoon een staatsomroep die de spreekbuis is van 10 en 11 Downing Street.
Om nog maar eens JFK te citeren:
"All these documents are yours, the people's property - you pay for it, but because the government considers you children who might be too disturbed or distressed to face this reality, or because you might possibly lynch those involved, you cannot see these documents for another 75 years."
Ashtrey | 04-10-13 | 22:47
Hoe de neuk weet jij dat ?????!!!!!
(het is namelijk echt zo)
Trouwens, wie dacht dat de verslaggeving van de linkse media hier erg was... in Engeland bakken ze ze nog bruiner! Wat een baggerverslagger, irritant in de rede vallen met die domme, vooringenomen, pro-government bokkebek van d'r.
@Sjors_Carlin 22:45
Heb je nou weer chinees gegeten?
Kunnen jullie nu niet eens één avondje zonder mij ? Ik probeer me qua reactie's te beperken tot mijn speerpunten: Greet, Geert, de PVV, Dion Graus en voetbal.
Supermatthijs | 04-10-13 | 22:12
Nou kerel, er is tenminste één persoon blij dat je er bent heur! De hele dag was ik al pijnlijk geconstipeerd, maar na het lezen van je comment sproeipoepte ik bijna mijn bureaustoel onder... ik moest echt naar het toilet rennen!
Snowden kan het het beste aan de chauffeur van Joris Demmink vragen wat er dan gebeurd. Uh wacht effe...
ik heb meer vertrouwen in de NSA dan in onze overheid.
die snowden is gewoon een gefrustreerd mannetje met gebrek aan aandacht. waarom heeft ie anders zo lang gewacht? en waarom niet direct alles publiceren?
van mij mag ie op de hitlist. is een ordinaire spion van Poetin die ook op die lijst mag.
spionage is van alle tijden en ik vind het onbegrijpelijk dat iedereen zo verbaast is van wat al eeuwen gebeurt : het bespioneren van alles en iedereen.
ik wordt liever door de NSA bespioneert dan de KGB van Poetin. De Chinezen en Russen bespioneren meer voor economisch gewin : dat sloopt op den duur al onze innovatie. Ik zou me daar drukker om maken.
De NSA bespioneert om haat baarden te dronen. Dat is toch mooi? Na WWII hebben wij onze veiligheid in handen van de USA gelegd omdat wij geen zin hadden om er veel voor te betalen. Daarom liggen er ook van die Nukes bij ons opgeslagen waar wij niet eens de baas over zijn. Iedereen geeft dagelijks massa's aan info weg door het meedoen aan prijsvragen, gebruik van auto, OV, PIN betalingen, telefoon, etc. en al deze data wordt gebruikt. Kan ook handig zijn als je een keer ergens van verdacht wordt.
Is het eng dat we worden bespioneerd? Ja zeker. Maar ik vind dat toch een beter alternatief dan dat de haat baarden de boel terroriseren. Dat doen ze nu al maar bedenk eens wat een aantal van die zieke geesten met een paar wapens kan uitrichten in een winkelcentrum of andere drukke locatie?
Daarom is het goed dat er mensen voor onze veiligheid bezig zijn. Want 1 ding is wel haast te garanderen : door de gigantische aandacht in Kenia bij de aanslag is het haast zeker dat dit meer gevolg zal krijgen.
En ik ga hier geen slechte mensen op een verkeerd idee brengen maar het is heel makkelijk om veel slachtoffers te maken met simpele middelen.
Vroeger als er bij een TV serie een draad over de weg werd gespannen en een motor/fietser werd onthoofd dan kon je ook wachten tot er een paar debielen op het idee kwamen om dat ook te doen.
Slechte voorbeelden zouden niet zoveel aandacht moeten krijgen. Sinds 1 mafkees de gaskraan in zijn woning heeft opengezet is het iedere maand wel ergens raak. Dus beter dit soort dingen niet te veel aandacht te geven.
En die snowden geeft helaas veel aandacht voor eigen gewin, niet omdat ie ons zo zielig vind.
daarom : op nr. 1 van de hitlist zetten.
When the people fear the government, there is tiranny. When the government fears the people, there is liberty (Jefferson).
Congressman Neil Gallagher diende onder pres. Kennedy en stelt dat heden ten dage het congres wordt overvleugeld door geheime diensten en geheime organisaties:
larouchepac.com/node/28114
In het bijzonder vanaf 95:25.
@bolkebeer | 04-10-13 | 22:17
Ja, onderschat hem niet. Hij leest continu mee.
Van Duyvenbode | 04-10-13 | 22:26
Vroeger kon je wakker worden met deze prachtige tonen, maar de geislamiseerde BBC heeft dat kapotdoodgemaakt vanwege policor. Een schande.
youtu.be/rF7kzj4lCnE
Poepen gaat.
@Itzamná | 04-10-13 | 22:25
Eens. de staat heeft maar 1 doel: Het zoveel mogelijk inperken van de vrijheden van het individu ten gunste van corporaties.
Dat klinkt nogal alu-hoedje, ik weet het, maar ik kan geen enkel voorbeeld noemen van staten die dit niet als kernpunt van beleid hebben.
Anrachisme is derhalve geen ideologie, anarchisme is een morele verplichting voor ieder weldenkend mens.
Naar de BBC luister ik alleen 's avonds laat om mezelf in slaap te laten praten.
De overheid, ook de NL-overheid is je vijand. Te vergelijken met de maffia.
Daar moet je niks mee te maken willen hebben. Ze jatten je geld, verspillen het aan eigen salaris en nonsens=projecten die voor 90% beter door burgers kunnen worden gedaan.
Een goede overheid is een zo klein mogelijke overheid.
Zet daar maar in de krant.
Het is ook een schitterend inkijkje in de schokkende rol die de BBC speelt in overheidspropaganda. De BBC, net als de NOS, is een verlengstuk van de staat en alleen al daarom is belastingheffing ten gunste van dit soort Goebelleske instellingen in strijd met de Universele Rechten van de Mens.
@brutus68
Shit man. Hij ligt gewoon op de loer, net zoals de Vietcong ten tijde van de Vietnamoorlog.
Ik denk dat het echte gevecht zich ruim buiten het publieke zichtveld afspeelt. Het is natuurlijk in het belang van elk mens op deze planeet dat klokkenluiders als Snowden beschermt worden tegen de dystopische overheden die hem om willen leggen, maar ik ben bang dat dit toch echt slechts het tipje van de gigantische vleeslul is.
Supermatthijs | 04-10-13 | 22:12
Was elke avond hier op GS maar zonder jou.
Nou dan wil ik in dit topic wel even attent maken op een ander geruchtmakend artikel in de krant van Glenn Greenwald, een artikel over Seymour Hersh. De legendarische Seymour Hersh, de journalist van de My Lai schandaal in Vietnam en Abu Ghraib in Irak, kraakt harde noten, en dan bedoel ik geen borrelnoten:
www.theguardian.com/media/media-blog/2...
L. Rakker | 04-10-13 | 22:06
Plak tussen ons en kent, land, dat was de bedoeling.
brutus68 | 04-10-13 | 22:06 | + 0 -
Kunnen jullie nu niet eens één avondje zonder mij ? Ik probeer me qua reactie's te beperken tot mijn speerpunten: Greet, Geert, de PVV, Dion Graus en voetbal.
@L. Rakker | 04-10-13 | 22:06
DaartuT
Binnenkort hoor je een tijdje niets meer uit amerika.
En dat is mooi.hoogmoed komt voor de val.
Verbijsterend wat een insinuerende domme vragen die journaliste durft te stellen. Ze zou zich moeten schamen.
Greenwald is gelukkig zoals altijd ongelofelijk scherp en correct.
Zeg GS die Greenwald zou best wel regelmatig een stukje voor jullie mogen tikken hoor! Is daar niet een deal te maken?
smdyasc | 04-10-13 | 22:04
Ik ken geen moord die mij kent...
ik hoor geen geluid.
bolkebeer | 04-10-13 | 22:03
Die zit The Voice te kijken. Of zijn beltegoed is op. Kan ook.
@Professor Superhirn | 04-10-13 | 21:57
Wij wel en godverdomme waarom hebben we nog steeds geen parlementair onderzoek naar de morele daders van de meest schandalige politieke moord die ons kent?
Waar is supermatthijs eigenlijk? Is er ergens een partijvergadering van het politbureau?
articles.latimes.com/2013/aug/20/local...
Journalist Michael Hastings die door een 'auto-ongeluk' om het leven kwam nadat hij onderzoek naar de FBI..
Zou die Hayden ook weten wie de opdracht gaf om Pim om te leggen?
Tja ... wie wordt nu eigenlijk waar tegen verdedigd? En wie bepaalt dat?
@Mezelf
Nevermind, alleen het laatste reaguursel heeft tijd. Bericht aan Joris blijft hetzelfde.
L. Rakker | NaN-NaN-N | NaN:NaN | | Reageer+ | 0
Mega Mindie 2 | 04-10-13 | 21:45 | | Reageer+ | 0
Interessant dat halverwege een topic de tijd ineens wel relevant wordt geacht. Joris, volgens mij is er nog steeds iets fout!
Die Snowden zal waarschijnlijk wel een rare ziekte of vreemd ongeluk krijgen.
And I am the mothman. No doubt...
NSA heeft nog veel meer van dit soort enge mannetjes.
Durf dit niet te plussen...
L. Rakker | 04-10-13 | 21:39
Durf het nog steeds niet...
" Overheden zijn namelijk helemaal niet betrouwbaar en het is onbegrijpelijk dat er nog journo's bestaan die denken van wel."
Ik denk eerder dat die journo's gemiddeld genomen net zo min te vertrouwen zijn en gewoon twee handen op een buik zijn met de heersende politieke elite.
overigens, The Guardian heeft de publicaties voorgelegd aan de Amerikaanse veiligheidsdienst en die oordeelden "good to go".
Als ik die Greenwald zie praten kan ik me maar moeilijk concentreren op wat hij zegt. Heeft de NSA geen dental coverage ofzo?
Take care Edward
Parsons | NaN-NaN-N | NaN:NaN
"Political language... is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
George Orwell
Als er één organisatie is die niet te vertrouwen is, is het de overheid wel.
Parsons | 04-10-13 | 21:36
Durf dit niet te plussen...
Als er één organisatie is die niet te vertrouwen is, is het de overheid wel.
Dood onder verdachte omstandigheden maar geen enkel bewijs, zo zal het wel gaan.
Er is maar een terechte vertrouwen en dat is in het wantrouwen van iedere overheid.
Snowden -> Greenwald -> Salon -> Adobe -> CIA
De armen van de Illuminati reiken ver.
REAGEER OOK