
Laat het maar weer aan de VU over om de grootste hoaxprofessor ter wereld in dienst te hebben gehad. De VU zag Diederik Stapel en dacht, dat kunnen wij beter. Professor
Mart Bax van de afdeling - je verwacht het niet - politieke antropologie. Een uitermate hoaxgevoelige wetenschap en dat wist
Mart Bax ten volle uit te buiten. Van zijn publicatielijst van 161 artikelen bestaan er 64 niet. Tevens verzon hij nevenfuncties als gastdocentschappen, onderzoek bij het NIOD en een documentaire die nooit opgenomen is. Mart Bax zoog meer politieke antropologie uit zijn duim dan de lokale schuurfeestslet jongens uit het dorp. De VU stelde onderzoek in naar aanleiding van
een boek en een
VK-artikel, kwam tot de conclusie dat ze jarenlang een fopfessor in dienst hadden, maar hebben besloten nu
geen juridische stappen meer te zetten tegen de hoaxleraar omdat Mart Bax toch al met pensioen is. De VU vindt al dat gehoax wel best. Hallo, VU, moet de conclusie niet juist zijn: "
fuck, medewerkers van onze universiteit kunnen een hele loopbaan opbouwen op leugens en het grootheidswaanzinnig verzinnen van (wetenschappelijke) heldendaden, moet we daar niet eens keihard tegen gaan optreden?" Nope, zo rolt de VU niet. Dat is nu eenmaal een slappe lullenuniversiteit waar chronische leugenaars jarenlang kunnen floreren. Zeg, VU, we durven politieke
antropologie nauwelijks een wetenschap te noemen, maar zouden jullie uit naam der wetenschap niet eens al jullie professoren, docenten, hoogleraren, kantinemedewerkrs, schoonmakers en overige medewerkers niet eens grondig kunnen screenen op wanstaltig gehoax en gelieg? Voordat je er pas bij pensioen achter komt dat ze de wetenschap en de VU jarenlang gepiepeld en misbruikt hebben voor eigen gewin. Dat zou de naam & status van de wetenschap in Nederland namelijk zeer ten goede komen. Alvast bedankt.
Reaguursels
InloggenOok nog maar ff:
Deze culturele / antropologische wetenschappen nodigen natuurlijk uit tot onverifieerbare zwamsels. Ga iets nuttigs doen mensen.
.
Desalniettemin vind ik niet dat dhr Bax "al voldoende gestraft is door reputatieschade door deze onthullingen".
Dus: Iedereen kan rustig frauderen, want als je ontmaskerd wordt, is dat als straf al genoeg???
.
NEEN. Aan de hoogst mogelijke juridische boom met deze fantast. Puur voor het geval dat het de volgende keer wel *echt* ergens over gaat!
Andersom dag | 23-09-13 | 09:28 | + 27
dream on, er is helemaal geen geld beschikbaar voor dat soort overdoen-onderzoek. is ook weinig eer aan te behalen: oftewel je bewijst dat wat iedereen al wist inderdaad klopt (dus boeit niemand), oftewel je bewijst dat er meer onderzoek nodig is om uitsluitsel te geven over of jij het nu fout hebt gedaan of die oorspronkelijke onderzoeker (duur!, dus daar maak je je ook niet populair mee).
wat je dan krijgt in bijv de gezondheidszorg is dat je een stuk of 20 medicijnen gaat testen, dat doe je dan vaak tegen 5% betrouwbaarheidsinterval (dat komt er heel erg kort door de bocht op neer dat als uitkomst ruim 60% van de patiënten ietsje verbeterd en 40% verslechterd), en zelfs als ze dan geen van allen enig effect hebben lijkt het door puur toeval alsof er eentje wel werkt (dus die breng je dan op de markt).
ik heb serieuze schattingen gehoord dat ongeveer de helft(!!) van alle voorgeschreven behandelingen feitelijk totaal niet werken.
ook in de natuurkunde wordt heus wel keihard gefraudeerd hoor (jan hendrik schön), of worden resultaten gekleurd door wishfull thinking (koude kernfusie).
Heerlijk dit, keer op keer wordt aangetoond dat wetenschap aan voortschrijdend inzicht onderhevig is terwijl de wetenschappers het zichzelf en hun bevindingen allemaal als enige juiste waarheid zien.
ik voel me een loser omdat WO volg, dat komt door dit soort onderwijs-erosie verwekkende misbaxels
Dus Diederik Stapel baxte?
vraagstaart | 23-09-13 | 09:28 | + 28 -
Ik weet precies wie jij bedoelt. Ik plaatste daar wel eens een kritisch stukje wat MIJNHEER niet beviel en hup geen toegang meer. Geblokkeerd.
Parel van het Zuiden | 23-09-13 | 10:12 | + 5
Mijn punt is dat politiek en samenleving juist erg weinig gebruik maken van wetenschap en onderzoek....
Een universiteit die is is gelinkt aan een imaginaire vriend is per definitie niet te vertrouwen. Vrije Universiteit? Ja, vrij om shit uit je duim te zuigen en er mee weg te komen. Slappe zakken.
Slome Duikelaar | 23-09-13 | 09:39 |
-
Het punt met wetenschap is dat alles van assumpties en hypothesen aan elkaar hangt.
Zelfs wiskunde. (Wat als nul niet bestaat?)
De crux is, dat je je aanname moet kunnen onderbouwen, en staven aan eerdere, gesterkt door bronnen.
En je mag a: nooit de bron van een ander als de jouwe verkopen. (Plagiaat)
b: niet liegen, of jouw aannames als gestaafde waarheden verkopen, terwijl dit niet zo is. (Dat was voor Stapel en deze kluns de coupe de grace)
Anders zouden we nu ook niks aan een Einstein hebben gehad, en hadden we nu Duits gesproken.
@Feynman | 23-09-13 | 10:50
De Nederlandse geneeskunde- en betafaculteiten en technische universiteiten doen het prima, afgezien natuurlijk van klimaat&milieudrammerij.
Het Gamma gajes richt een gigantische maatschappelijke schade aan, vooral criminologen en onderwijskundigen.
www.wiki.hetvrijevolk.com/index.php?ti...
Dit bedoelt de heer Riemen met de adel van de geest.
@lijn5 | 23-09-13 | 09:49
De VU is gereformeerd. Pim Fortuyn over die stroming, in februari 2002:
"Ik haat de islam niet. Ik vind het een achterlijke cultuur. Ik heb veel gereisd in de wereld. En overal waar de islam de baas is, is het gewoon verschrikkelijk. Al die dubbelzinnigheid. Het heeft wel iets weg van die oude gereformeerden. Gereformeerden liegen altijd. En hoe komt dat? Omdat ze een normen- en waardenstelsel hebben dat zo hoog ligt dat je dat menselijkerwijs niet kunt handhaven. Dat zie je in die moslimcultuur ook"
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
In de 19e eeuw zei Gerrit van der Linden, aka De Schoolmeester het al:
Het verschil tussen ezels en geleerde doctoren
Zit hem niet zozeer in het verstand
Als wel in de lengte der oren.
@MPdeH9 | 23-09-13 | 09:44
De LUMC fraudezaak is juist een voorbeeld hoe het wèl moet, en verhoogt mijn vertrouwen in die instelling: een medewerker had een vermoeden geuit van fraude door een collega; het LUMC onderzocht dat direct en nam de nodige maatregelen.
Politieke antropologie... Dan weet ik genoeg.
Het doet me onmiddellijk denken aan het 'vak' "marxistisch-leninistische literatuursociologie", of beter: "Marxisties-Leninistiese literatuursoosjologie" dat ik min of meer gedwongen werd te volgen op het Instituut voor Neerlandistiek van de UvA in 1969, waar de macht was overgenomen door ouderejaars activisten.
Die organiseerden, samen met wat jonge docenten en een enkele hoogleraar, 'studieblokken' in dit soort 'vakken'.
Ik heb mijn studie Neerlandistiek destijds hier om beëindigd. Liever dat, dan dit soort bullshit te moeten studeren omdat dat zo politiek correct was.
De hele universitaire wereld was in die tijd overgenomen door marxistische schreeuwers. En het zou me niet verbazen als Bax met zijn zestiger jaren-druipsnor, destijds tot die familie behoorde.
In die tijd studeerde iedereen 'soosjologie', (culturele of politieke) antropologie, psychologie of politicologie.
En Politieke Antropologie is typisch zo'n non-wetenschap, in die tijd bedacht door extreem-linkse zweefhippies, met het doel zichzelf een betaalde hobby te bezorgen.
En met het doel om iets achter de hand te hebben dat elk opkomend gevoel van overbodigheid kon bestrijden.
@getergde kaasboer | 23-09-13 | 09:42
Meer over het werk van dat trio en anderen staat op www.keizersenkleren.nl/
Fopprofessoren, dus ook fopuniversiteiten in een fopkennisland, een fopregering die de mensen fopt en uitkleedt qua fopgeld. Oh wacht.... fopgeld ????
Afgeschminkte Bassie | 23-09-13 | 10:24 | + 2 -
Allemaal!
Onderzoek van Prof dr. Zatkniss:
Uitgebreid onderzoek heeft aangetoond dat we nu het beste kabimet sinds 1940 hebben. De gemiddelde Nederlander likt er zijn vingers bij af en is blij met de belofte om ooit 1000 griekse WC munten te krijgen. Tijdens een voortgezet onderzoek is eveneens gebleken dat de Nederlander alleen maar wil participeren en graag zijn rotsje bijdraagt voor de linkse hobbies van de PVDA
Feynman | 23-09-13 | 10:37 | + 0 -
Als je onderdeel uitmaakt van de 'weg met ons' kliek zit je geramd, kan je wegkomen met bijna alles, van grootschalige fraude tot pedofilie. We kunnen dat feit hier dagelijks teruglezen.
Dat de VU een fop universiteit is, weten de reaguurders allang, het wordt gewoon nog eens bevestigd. Ze bewijzen het alleen nog even door geen stappen te ondernemen.
BellaBella | 23-09-13 | 10:42 | + -1 -
Als je de softe pseudowetenschappelijke sector verlaat zie je voor dit kleine landje een imposante lijst uit de Bèta hoek. Eens in de tien jaar een Natuurkunde of Scheikunde prijs en dan neem ik het Elektro Cardio Gram geeneens mee. nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederl...
Die moet even flink Baxeil halen...
Feynman | 23-09-13 | 10:37 | U vraagt naar hoeveel *briljante* onderzoekers? Ik geef u het antwoord. Het ligt in de buurt van 0, denk ik. Of, anders gezegd: 'nederland nobelprijzenland'.
@ ZSU-23-4 | 23-09-13 | 10:31 | + 0 -
Ach twee keer hetzelfde inleveren kan de beste overkomen.
U daarintegen is wel eerlijk in zelf onderkennen en excuses aanbieden.
Nietvoordekat | 23-09-13 | 09:36 | Dit is geen zelfreinigend vermogen, dit is een oude rekening die vereffend wordt. U ziet het al aan het feit dat deze 'universiteit' niet van plan is verder iets te doen, en het is waartoe mijnheer/mevrouw Quid oproept wat men nalaat. Zoals in de reacties hiervoor al gesteld werd: de nederlandse 'universiteiten' zijn een grote inteeltkliek. Waar zelfs niet geschroomd wordt om fopleerstoelen in te stellen om hetzij vrindjes strategisch te plaatsen hetzij vazallen te belonen. Aan de scholen waar ik mijn werkjes gedaan heb (u raadt het al, in bepaalde buitenlanden) wordt elke publicatie eerst met de bronnen gecontroleerd. Wie daar rommelt mag dezelfde dag nog de sleutels inleveren. Dat is zelfreinigend vermogen. Weet u waarom ze dat zo doen? Omdat zij iets te verliezen hebben. Zij wel. Ze staan namelijk niet onderaan. Zij niet.
Hoeveel briljante onderzoekers kregen tijdens het frauderen van Diederik Stapel en Mart Bax hun onderzoeksfinanciering niet rond en zaten werkloos thuis omdat er met een grote duim niet te concurreren valt? Wat die twee hebben achterovergedrukt is bij andere hardwerkende onderzoekers weggehouden.
Als je een derde van je salaris hebt verkregen met oplichting, mag je dan een derde van je salaris en pensioen netjes terugstorten?!? Als in : prestatie nooit geleverd? Waarom geen aangifte van misleiding, oplichting en valsheid in geschrifte? Laat die twee de Bijlmerbajes maar opvullen voordat die dichtgaat wegens leegstand.
Misdaad loont, daarom vind het plaat
Déjà
Tegenwoordig zet de VU ook erg in op die andere schijnwetenschap, met die ene idioot die niet bestaat en toch een spoor van ellende nalaat overal. Hoe heet het gedrocht ook al weer... oh ja Allah, uit de verzinsel verhalen van Mo, de massamoordenaar.
JosVerbeek | 23-09-13 | 09:35 | Dat vond ik grappig, u krijgt een plusje van mij :-)
Ik vind hem de titel van hoogleraar toch wel waard als hij op zijn artikel een commentaar weet los te trekken van iemand die al 14 jaar in zijn kist ligt, aldus het artikel van de VK, dat lukt mij echt niet.
Deus Absurdia | 23-09-13 | 10:16 | U sluit zichzelf op in een te enge definitie. Waar ik met u mee ga is de onafhankelijke replicatie, daarna stop ik.
Dubbel, sorry.....
Toch gaan alle klikljosties weer driftig aan de slag als ik zeg dat het 'onderwijs' in nederland 'kennisland' al decennia geleden afgeschaft is. Dat trekken alle 'hoogopg'lijde' 'kenniswerkers' (hihi) niet, zo'n cynische opmerking. Toch is het vrij eenvoudig om een dissertatie binnen 10 minuten op waarde te beoordelen. Ik heb dat destijds vaak moeten doen. Ik moet geen 150 paginas onzin en wollige zinnen doorakkeren als ik in 10 minuten kan zien of een werkje de moeite waard is. Overigens, en mogelijk is dit een verrassing voor u: de 'TU''s (bepaalde, en bepaalde onderdelen daarvan) zijn inmiddels ook niet meer verschoond gebleven van ernstige inflatie. Dat leest u met een jaartje of 2 wel weer in de kranten, als er ook daar iemand wakker geworden is. Ik wens u allemaal een prettige klikdag toe.
GeenStijl vergeet even dat de grondslag van de VU een op een denkbeeldig gespreksmaatje gebaseerde is, dus daar sluit een schijnwetenschappelijke mentaliteit naadloos bij aan, of dacht men werkelijk dat God wetenschappelijk objectiveerbaar is, anders dan als hersenspinsel van de bijgelovigen?
Ik ken die universiteit wel en bij een aantal van die vage vakken gaat het er niet om dat je zelfstandig nadenkt, maar dat je de verzinsels van de professoren reproduceert. Persoonlijk heb ik daar wel te kennen gegeven tot extreem rechts te behoren (wat daar volgens hen voor doorging) en zal er altijd naar streven al het daar geleerde als wapen in te zetten tegen het establishment, alwaar ook de VU toe behoort, maar de slimme student doet dat niet en past zich netjes aan. Een goede vuistregel is, hoe maatschappelijker het vakgebied, hoe vager en subjectiever en fraude gevoelig.
-weggejorist-
Als antropologisch politicoloog kan ik samen met mijn vakbroeders beamen dat dat stelletje politieke antropologen alleen maar verzinsels neerpent. Weg ermee en antopologische politicologie FTW!
Inhollandpraktijken, ik ben benieuwd wanneer ze ook in de problemen met studententerugloop en diploma afwaarding van reeds afgestudeerden. Of zijn universiteiten daarvan gevrijwaard, en komen alleen HBO's en MBO's hier niet mee weg?
Hans Otjens | 23-09-13 | 10:10 | Klopt, dat is pater Landeka. Was ie een jaar geleden ook al frankvankolfschooten.nl/wordpress/?p=2...
Ik vind het overigens wel knap dat wij in Nederland een zeer consequente en consistente intellectuele en morele kaalslag hebben weten te bewerkstelligen in elke maatschappelijke tak van sport.
.
Bestuur, politiek, wetenschap, onderwijs, zorg, allemaal onderhevig aan corruptie, incompetentie, nepotisme, clientelisme, en kwaliteitsafname.
.
Niet geheel toevallig allemaal sectoren waar onze politieke hydra zich gulzig laaft aan bestuurderssalarissen en invloedrijke posities.
.
VVD, PvdA, CDA, D66, en consorten weten echt alles kapot te krijgen.
Hoeveel van zijn onderzoekjes zullen gebruikt zijn als onderbouwing voor het wegmetons-beleid?
@ Nietvoordekat | 23-09-13 | 09:36 | + 8
Jij werkt dus niet in de wetenschap - ik kan je op de UvA en VU minimaal 5 hoogleraren noemen die niet op basis van inhoudelijke kennis een leerstoel krijgen, maar via vriendjespolitiek (familie in de politiek/bedrijfsleven; buitenechtelijke relatie) naar boven kruipen.
En wat is het controle mechanisme? Niks meer dan eenvoudig advies van een aantal zusterfaculteiten, die ook aan mekaar hangen van nepotisme.
Het zelfreinigend en het zelfrespecterend vermogen van 99% van de wetenschappers is nihil.
@dlseth_ | 23-09-13 | 09:52
Er staat bij gewicht wel 0,00 gram. Dus zal de inhoud wel niet veel soeps zijn.
En daar vragen ze dan ¤145 voor, gewoon voor verpakte lucht.
Herhaald, met hetzelfde resultaat uiteraard..
Wetenschap is een manier van denken en redeneren waarbij ondersteunende waarnemingen onafhankelijk van plaats, tijd en wetenschapper moeten kunnen worden herhaald.
.
Er is dus maar 1 echte wetenschap en dat is de natuurkunde. De rest is toegepaste natuurkunde of geen wetenschap.
En nou blijkt toevallig net dat alle PvdA politici, PvdA stemmers en PvdA leden bij professor Bax in de leer zijn geweest.
Oh.oh.oh wat een toeval......
@Einde van de Domheid | 23-09-13 | 09:56 |
Ik denk dat we eerst eens kaf van koren moeten scheiden. Ieder zinnig mens ruikt bij wijze van spreken al jaren dat heel veel van de "wetenschap" en het "onderzoek" waarmee door politiek en belangengroepen wordt geschermd stinkt. Onderzoekmethoden zien er op voorhand al kwetsbaar uit, het rekenwerk rammelt (niet verwonderlijk: never send an Alpha to do a Beta job), en uitkomsten staan vaak haaks op emperie en logica.
.
Meer en meer wordt dat beeld nu ook bevestigd. Gelukkig vallen charlatans, ondanks opzichtig falen van de eigen beroepsgroep en instellingen op termijn dus toch door de mand. Maar wel met een enorme vertrouwensbreuk als gevolg. Net als zoveel dingen in Nederland herstel je dit niet met toedekken en een sporadische tik op de vingers. Dit herstel je slechts met bikkelhard ingrijpen, straffen, voorbeelden stellen, en het gedane onderzoek per ommegaande volledig invalide verklaren.
.
Daarnaast zou ik graag zien dat iemand eens even uitzoekt hoeveel "beleid" van onze overheid nu gebaseerd is op dit soort luchtfietserij. Ik durf wel een gok te wagen overigens... Al het beleid dat uitgaat van een maakbare samenleving? Alle stokpaardjes van politieke partijen waarmee dit soort "wetenschappers" zich inlaten?
Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken, wetenschap moet altijd skeptisch bekeken worden, zeker als politiek, sociale bewegingen, milieu en natuurorganisaties en het bedrijfsleven er mee aan de haal gaan. Wetenschap kan een zege zijn, maar helaas leert geschiedenis ons het tegendeel. youtu.be/j7br6ibK8ic
Politieke antrpologie is geen wetenschp. Nooit geweest ook.
.
Het is op zijn best een soort van wiskundige redenering, maar dan zonder echte kennis van rekenen en statistiek.
LOL: Bij de televaag plaatsen ze ze een foto bij een artikel over Mart Bax genoemd "dit is niet Mart Bax": images0.tcdn.nl/binnenland/article2191...
'Werk'woord van het jaar: diederikstapelen. Maar verder heeft deze Bax dus hetzelfde niveau als het schoolbestuur van Ibn Ghaldoen of hoe die toko ook mocht heten. Dus: sluiten die man. Pensioen terugbetalen, diploma's van studenten die van zijn onderzoeken gebruik maakten ongeldig verklaren. Bij DWDD of Pauw/Witteman aan tafel zetten en laten raaskallen waarom hij de Nederlandse wetenschap niet serieus genomen heeft. En vervolgens naar zijn schepper terugsturen. Of verplicht schoffelen in Herzegovina.
Ik voel een nieuw programmaformat borrelen. Stapel op Bax.
Het ergste is dat wij dit allemaal moeten ophoesten met extra belastingen, en dat die hoax-" professor" ergens op een zonnig eiland zit. En de VU doet er niets aan, want dan vallen ze allemaal door de mand en zijn ze hun salaris van 15K per maand kwijt..
Misdaad loont.
Waarom niet vervolgd en schade laten betalen?
@ Piet van Schwaffelen | 23-09-13 | 10:00 | + 0 -
Zelf natuurlijk de enige goede universiteit in Nederland gedaan?
Stapelgek en achterBax.
Hoe krijgt men het voor elkaar.
Weet je wie er ook antropoloog was?
nl.wikipedia.org/wiki/Mengele
@ MPdeH9 | 23-09-13 | 09:44 | + -2 -
Er is inderdaad iets tussen Quid en de VU.., hoewel dit niet goed te keuren beschamend is. Tot nu toe blijft het buiten de economische richtingen gelukkig.
En Quid zelf, ach... hollandsehufters.blogspot.nl/2012/03/h...
Ben zelf toevallig bezig met een baanbrekend wiskundig onderzoek.
De these: 3 x 2.47 = 4.94 heb ik bijna rond.
(Bron: AH-folder van deze week, Always maandverband, 3 halen, 2 betalen)
Je zou haast denken dat Diederik het synoniem is voor jokken =)
dlseth_ | 23-09-13 | 09:52
Wow, zoveel geld voor een Stapel bullshit die je ook gewoon zelf uit je duim kan zuigen.
Unbe-fokking-lievable.
Baardhaat | 23-09-13 | 09:39 | + 1
Als je bij de VU hebt 'gestudeerd' dan kom je in de Kennissenkringen van de PvdA en Gristenen. Een goede bestuurdersbaan, ministerbaan, of zeer dikbetaalde 'consultant' bij een hoax'branche' als 'onze' zorg ligt dan zeker in het verschiet. Dus gaat allen 'studeren' bij de VU.
Zeg JQ, een hoogleraar is hetzelfde als een professor.
New shit has come to light.
Zou het komen omdat we ons niet voor wetenschap interesseren? Dat wetenschappers zich ongehoord voelen en denken weg te kunnen komen met onzin 'omdat niemand het interesseert'?
Is dat gevoel van 'niet gehoord worden' niet hetzelfde gevoel dat de graswortelkiezer, de gewone man heeft? Moeten gewoon niet wat meer met elkaar praten, en daar wat meer moeite voor gaan doen dan alleen maar weten wat Jan Smit gisteren weer heeft gedacht?
Ik heb eens uit proberen te zoeken wie Erlkonig was (een voormalige GS poster) op basis van zijn studies. Ben toen myriaden aan namen, clubs, lezingen tegengekomen van ongelooflijk interessante dingen die zich in een 3e subcircuit afspelen.
Laat politiek en bedrijfsleven (om te beginnen) hun oren eens te luister leggen op onze universiteiten en hogescholen. Daar wonen mensen die over dingen veel uitzoeken en weten en het land een stuk beter maken!!! Wees scherp en alert zodat zij dat ook blijven.
waren het niet onze roemeense vrienden die nederlanders naïef noemden? hierbij het wetenschappelijk bewijs daarvoor. dank aan prof bax!
@Weerduivel | 23-09-13 | 09:35
klopt, maar het verschil tussen 'wordt' en 'zou moeten' is aanzienlijk...
Dit soort 'wetenschap' samen met de duidende Staatsmedia zijn het giftige mengsel waarop 'onze' overheid beslissingen zoals belastingverhogingen 'verantwoord' aan het Klootjesvolk.
Hoaxwetenschappen gaat nog eens heel groot worden
herstel: is momenteel vrijwel zeker erg groot aan het worden omdat de universiteiten niet ingrijpen
@bottlebaby | 23-09-13 | 09:26
een woord met een spatie er in? cool.
@Cuyahoga | 23-09-13 | 09:49
En dan zit die beste knakker over een jaar ook Mea-Culpa-boekjes te schrijven en dan kan je nog steeds voor 150 keiharde participatie-euros een boek kopen waarom geen lettergreep waarheid is...
www.bol.com/nl/p/encouraging-sustainab...
De enige wetenschap aan de VU is de wetenschap dat er belastinggeld aan onzin wordt gespendeerd.
topje van de ijsberg
@MPdeH9 | 23-09-13 | 09:44
Met "ja maar hullie daar deden het ook!" bakken kom je nogal kleuterachtig over.
@MPdeH9 | 23-09-13 | 09:44 |
Is dat nu een criterium voor de validiteit van stukjes? Dat je ook iets gezegd moet hebben over andere dingen...
.
Natuurlijk is Quid niet echtt een literair talent, maar bij zijn vorige stukjes heb ik u ook niet gehoord. Afgewezen bij een sollicitatie voor weblogger? Of een blauwtje gelopen bij het internetdaten?
Heeft dit frauderen te maken met de gristelijke denominatie van de VU? Of mogelijk dat het fopkarakter van antropologie niet ontdekt werd omdat gristenen vanaf hun prille jeugd gewend zijn aan een fopgeloof?
Waarom wordt die man niet aangepakt?
Hoeveel politieke beslissingen zijn er genomen naar aanleiding van zijn onderzoeken en die van zijn collega's?
En hoeveel miljarden heeft dit de belastingbetaler gekost?
Sue his ass voor 8 miljard of zo, dan geef je in ieder geval een signaal af naar die andere duizenden charlatans die nog ongestraft hun leugens kunnen verspreiden.
Wanneer worden dit soort pretwetenschappen nu eens uit de academische sfeer geschopt? Iedereeen die kan lezen en schrijven, een IQ heeft van net aan 100 en een dridaagse cursus statistiek heeft gevolgd kan hier een graad in halen.
.
Of die graad bij elkaar liegen, want de "peers" zijn te dom om gaten in je onderzoek te schieten....
Kaderlid van de PvdA?
Wat je al niet doet om aan een baan te komen: politieke antropologie? Waar slaat dat op? Het nameten van apenschedels of ze ooit lid van de PvdA zijn geweest, of van GL? Op die manier wordt de VU een fabriek van wetenschappelijk toiletpapier.
De VU levert die universiteit niet al jaren de beste ministers?
Quid, ga eens deaud met die enorme belerende kudtstukjes van je.
Natuurlijk is dit een kwalijke zaak, maar bij de recente fraudezaak aan de Universiteit Leiden (LUMC om precies te zijn)heb ik je niet gehoord. Gefaald aan de VU, toevallig? Of een blauwtje gelopen bij een VU-meisje?
wetenschappelijk onderzoek op politiek, ik voel mee met de man
"antropologie"
Een verzonnen wetenschap dien je natuurlijk te onderhouden met verzonnen publicaties en verzonnen onderzoek.
dlseth_ | 23-09-13 | 09:39 |
.
Laten we nou eens met z'n allen erkennen dat de alfa-wetenschappen, helemaal geen wetenschappen zijn.
Parel van het Zuiden | 23-09-13 | 09:34
Eens!
'Sociale wetenschap' is een contradictie in terminis.
Maar het kan nog veel erger, kijk eens kritisch naar werk van criminologen Wermink, De Keijser en Schuyt uit Leiden. Dit zijn gesubsidieerde linkse leugens vermomd als wetenschap.
@Nietvoordekat | 23-09-13 | 09:36 |
Zelfreinigend? Niet bepaald, slechts onder grote publieke druk blijkt een instelling bereid te kijken naar misstanden. In alle drie de gevallen die u aanhaalt komt de controle van buitenaf. Zelf controleren en detecteren gebeurt niet. Vonk zit nog op d'r plekje trouwens, tot zover ingrijpen...
Het participatieplan is denk ik ook door deze wetenschapper bedacht.
Jinek zei gisteren 3x 'dat' ipv 'die' (of andersom) en ik doe het al 2 keer vandaag. *De nationalist die 'die' en 'dat' niet goed onderscheidt trekt zich even terug*
Al die sociale studies kan je toch niet serieus nemen.
Het participatieplan is denk ik ook wetenschapper bedacht.
We hebben gisteren onze 'Te gek-heid' herontdekt. Even stoppen met focussen op mensen die stout, dom, saai, hypocriet en vervelend zijn.
Welke Nederlander doet er vandaag weer iets 'Te geks'?
(En wie wordt Topvrouw van het jaar 2013?)
Een ´studie´ bij de VU heeft nog minder inhoud dan een cursus bij de LOI. Is er ooit iemand aan een baan gekomen dankzij een cursus bij deze fopuniversiteit?
"antropologie"
Een verzonnen wetenschap dien je natuurlijk te onderhouden met verzonnen publicaties en verzonnen onderzoek.
Het is namelijk zo vervelend als je daar met je fopdiploma er achter komt dat je werkelijk niets nuttigs kan...
Politieke Antropologie, Sociale Antropologie, Psychologie, etc etc bla bla bla. Gewoon een paar van die sociale wetenschappen die aan elkaar hangen met vage aannames, nog vakere pseudo-wetenschappelijke stellingen en niet of nauwelijks te verifieren onderzoeken. Nauwelijks het predikaat studie waard eigenlijk.
Oh kut blijk ik ineens verstand te hebben van de geschiedenis van bedevaartsoord Medjugorje. Ik heb de toeristische folder gelezen.
Toch vind ik de wetenschappelijke wereld een stuk integerder dan de politieke wereld. Wat we hier zien (Stapel, Vonk, en nu Bax) is een voorbeeldje van het zelfreinigende vermogen van de wetenschappelijke wereld.
Als we daarentegen naar de politieke wereld kijken... Liegen, dingen verdraaien en dingen verkeerd representeren is daar eerder regel dan uitzondering, en eerder een reden tot promotie dan een reden tot argwaan.
Bij exacte vakken gebeurt dat vrij zelden omdat het experiment opnieuw gedaan wordt door de collega's. In dit soort "vakken" (melkert professor) kan je alles wat los en vast zit aan elkaar verzinnen zolang het maar niet al te opzienbarend is (want dan zouden andere wel eens interesse kunnen gaan tonen).
Andersom dag | 23-09-13 | 09:28 | + 1 -
Wat jij hier beschrijft is de basis van alle wetenschappen. Dus ook bij sociologie, antropologie etc moet het onderzoek herhaalbaar zijn.
Met zo een fopstudie en grote duim had ie het ver kunnen schoppen in de politiek. En dan in de richting van GL/PvdA/D66.
Kennisseneconomie.
Omgekeerd is het ook weer zo dat er op de VU uitstekend onderzoek gedaan wordt waar niemand om maalt en die het land miloenmiljarden zou kunnen besparen.
Misschien is het probleem niet 'fopressoren' maar: 'nobody gives a dime about science'! We belonen liever John de Mol dan een onderzoeker wiens werk duizenden levens spaart.
Che_cuevara | 23-09-13 | 09:30
Ik denk dat het een wereldwijd fenomeen is, dus als iedereen het zo doet... dan valt het nog wel mee. /irony
Laten we nou eens met z'n allen erkennen dat de alfa-wetenschappen, helemaal geen wetenschappen zijn.
ik stapel, jij stapelt, wij stapelen. Diederik Stapel. Onthoud die naam.
Klukkluk heeft daar nog een tijd gewerkt. Wat een kutinstelling. Inclusief kutmensen en heel veel participerende baarden en doeken.
graag met terugwerkende kracht loon en pensioen terug betalen... kan toch niet zo zijn dat er geen consequenties aan zitten.
Bax een zweefvlieg vermomd als gemene steekwesp.
Dit land is afgeschreven, met zijn 'wetenschappers' en 'hoaxstudies'. Mensen, het advies van onze overheid is: 'levenslang leren' bij onze hooggewaardeerde onderwijsinstellingen en hoaxinstituten. Met name die sosjale alfastudies, OPDOEKEN die handel. Dat bespaart de belastingbetaler tientallen miljarden per jaar!
@ vraagstaart 09:28
Was dat misschien dezelfde persoon die Rutger wilde wurgen?
Nederland moet nu wel heel hoog aangeschreven staan in de wereld.
De wereld van de fantasie dan wel.
En dan is de VU nog gestegen op de ranglijst van beste universiteiten van plaats 159 in 2012 naar plaats 81 in 2013.
Zal ook wel gesjoemeld zijn.
Wanneer gaan we de "klimaatwetenschappers" nu eens goed aanpakken?
Die richten de wáre schade aan op het moment.
Ik snap het wel, die professor was al die tijd veel te druk met participeren!
Achterbax figuur.
De VU, dat is toch die club die zo'n wazige rabiate weblogger in dienst heeft? Die man die in de door zijn werkgever betaalde tijd weinig anders hoeft te doen dan weerzinwekkende stukjes op het internet te pleuren, samen met zijn Haatsnee?
Bij exacte vakken gebeurt dat vrij zelden omdat het experiment opnieuw gedaan wordt door de collega's. In dit soort "vakken" (melkert professor) kan je alles wat los en vast zit aan elkaar verzinnen zolang het maar niet al te opzienbarend is (want dan zouden andere wel eens interesse kunnen gaan tonen).
goh en nu de rest van die foppoppen nog...
Kennis economie. Nu al het woord van 2013.
"Politieke antropologie". Daar kan een mens met de beste wil ter wereld ook geen fatsoenlijk wetenschappelijk stuk over schrijven.
REAGEER OOK